Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Twaalf Nederlanders in race voor Ballon d’Or Dream Team; Eto’o gepikeerd

Laatste update:

France Football heeft maandag de laatste genomineerden bekendgemaakt voor zijn Ballon d’Or Dream Team, dat dit jaar wordt samengesteld ter vervanging van de uitreiking van de Ballon d’Or voor de Voetballer van het Jaar. Het Franse tijdschrift kwam eerder al tot deze beslissing aangezien het van mening is dat 2020 vanwege de coronacrisis geen representatief voetbaljaar is.

Het aantal genomineerde Nederlandse spelers komt uit op twaalf. Nadat eerder Edwin van der Sar, Wim Suurbier, Ronald Koeman, Ruud Krol, Clarence Seedorf, Frank Rijkaard, Ruud Gullit en Johan Neeskens al naar voren werden geschoven voor een plekje in het doel, in de verdediging of op het middenveld, zijn er ook vier Nederlandse kanshebbers voor de aanval van het dream team. Johan Cruijff, Marco van Basten, Dennis Bergkamp en Arjen Robben zijn namelijk alle vier genomineerd.

In totaal zijn er nu 110 spelers genomineerd voor het elftal, dat uiteindelijk zal worden samengesteld door 170 voetbaljournalisten van over de hele wereld. Dat niet iedereen even blij is met zijn nominatie blijkt wel uit een reactie van Samuel Eto’o. De Kameroener is wel geselecteerd voor de aanval, maar dan als rechtsbuiten: “Bedankt. Maar ik heb maar 1 of 2 seizoenen aan de rechterkant gespeeld (en toch 25 jaar in de spits). Het gebrek aan respect. France Football, wat een onzin!”, reageert hij gepikeerd op Twitter.

Naast Eto’o is ook Robben geselecteerd voor de rechtsbuitenpositie van wat uiteindelijk een 3-4-3-opstelling zal gaan worden. Zij krijgen concurrentie van spelers als David Beckham, George Best, Luís Figo en Lionel Messi. Voor de spitspositie zijn naast Cruijff, Bergkamp en Van Basten ook onder meer Eusébio, Romário en Ronaldo geselecteerd, terwijl op de linksbuitenpositie onder anderen Cristiano Ronaldo, Ryan Giggs, Thierry Henry, Rivaldo en Ronaldinho kans maken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie vent die eto'o. Prima speler geweest, maar echt niet een van de besten allertijden. Ik zou gewoon tevreden zijn dat ik genomineerd zou zijn en niet zeuren over de positie als ik hem was.

19 oktober 2020 om 19:09

Dat gezeur is inderdaad wel kinderachtig, maar prime Eto'o was toch echt wel een fenomeen hoor.

19 oktober 2020 om 20:05

Absoluut, maar wel voor maar een aantal jaar. Als je naar de meeste anderen kijken, presteerden zij allen een veel langere periode.

19 oktober 2020 om 19:17

Helemaal mee eens. Gewoon misplaatst dit. Als spits kwam hij niet in aanmerking en ze hebben het er uit respect nog tussen gefietst als rechtsbuiten. Dat hij genomineerd is, zou hem eerder positief moeten verrassen. Als spits was hij in zijn hoogtijdagen natuurlijk absolute top, maar zo zijn er wel meer spitsen geweest die jarenlang zo'n niveau hebben aangetikt. Persoonlijk vind ik uit het redelijk recente verleden Lewandowski, Suárez, Braziliaanse Ronaldo, Ibrahimovic, Aguero, Drogba al minimaal gelijkwaardig. Laat staan als je verder terug in de tijd gaat.

19 oktober 2020 om 22:40

Het zou humor zijn als ze hem tussen de linksbacks hadden gezet want daar heeft ie volgens mij 1x gespeeld onder Mourinho toen bij Inter. Had zijn reactie dan wel willen zien

20 oktober 2020 om 10:18

Braziliaanse Ronaldo en Etoo gelijkwaardig, wauw. Geboren na 2000 toevallig? Etoo mag blij zijn dat hij in dit rijtje staat voor de Ballon D'or. Kijk eens naar de spitsen die genomineerd zijn, daar hoort hij echt niet bij hoor.

20 oktober 2020 om 14:07

Brasileiro wat snap jij niet aan het woordje 'minimaal'?

19 oktober 2020 om 22:35

France Football moet op zoiets gewoon reageren als: de enige manier om jou te nomineren is aan die rechterkant want als spits zou je niet eens genomineerd worden... Kinderachtig gezeik van Eto’o!

40 jaar en dan als een mokkende kleuter reageren. Hij moet gewoon blij zijn en vereerd dat hij in ieder geval genomineerd is.

19 oktober 2020 om 19:41

Jij bepaalt toch niet voor iemand wat ie moet vinden? Zou jij het leuk vinden als men gaat bepalen over wat jij moet vinden aub zeg

19 oktober 2020 om 20:00

Eto’o overschat zichzelf enorm. Hij heeft 3 topseizoenen gehad (2 barca , 1 internazionale) maar was een hele goede spits niet meer dan dat. Alleen omdat ze paar spelers nodig hadden uit Afrika hebben ze hem genomineerd. Ik kan 10 betere aanvallers opnoemen Crespo, Batistuta, Lewandowski , Henry, Aguero, Suarez, Salas etc

19 oktober 2020 om 20:06

Eto'o was bij Inter ook heel sterk hoor

19 oktober 2020 om 22:30

Eto’o overschat zich zelf? Was in de eerste decennium van 2000 misschien wel de beste spits op aarde. Maakte ook nog eens een deel uit van, wat mij betreft iig, het beste team aller tijden. Barca uit 2009. Etoo hoort 100% in deze lijst

20 oktober 2020 om 09:49

Jij hebt de helft duidelijk amper zien spelen, net als Eto’o

Hier kun je aardige selectie van maken! Als ik die namen voorin zie denk dat ze er allemaal in horen

Ik was en ben enorm fan van de voetballer Bergkamp, maar hij behoort niet tot de 10 beste spitsen aller tijden.

19 oktober 2020 om 19:19

En toch vind ik het erg mooi dat hij wel wordt genoemd. Het is met zulke namen ook een beetje het nostalgische gevoel dat je krijgt bij een speler uit het verleden dat meetelt. Vanuit dat oogpunt snap ik Bergkamp wel, zeker als Nederlander

19 oktober 2020 om 19:43

Bergkamp hoort er niet bij, laat dat duidelijk zijn. Hij is nooit de beste speler in zijn team geweest. Wel een hele mooie voetballer om naar te kijken maar was een goede 2e/3e man.

19 oktober 2020 om 19:50

Daar ben ik het ook mee eens hoor. Hij hoort er niet bij, maar sowieso is het onmogelijk om een selectie spelers te maken die geen discussie oplevert. Qua nostalgie en beleving vind ik het persoonlijk mooi dat Bergkamp erbij zit. Meer niet.

19 oktober 2020 om 20:09

Daar is niet iedereen het mee eens vrees ik. Heb genoeg oud-spelers zien verkondigen dat ze Bergkamp de beste speler van Arsenal vonden.

19 oktober 2020 om 22:38

Xavi is ook nooit de beste speler van Barca geweest met Ronaldinho en later Messi. En datzelfde kan je van wel meer spelers zeggen denk ik. Viera, Koeman, Beckham, Seedorf kan je allemaal over twijfelen of ze ooit de beste in het team waren.

20 oktober 2020 om 09:49

Nee top 5 idd 😉

Huh geen Gullit? Die snap ik niet helemaal hoor

19 oktober 2020 om 19:18

Gullit is geselecteerd als aanvallende middenvelder, strijd op die postitie tegen o.a. Maradona, Iniesta, Di Stefano en Baggio. Edit: ook tegen Pele, Zidane, Totti en Zico om maar een greep uit de 20 nominaties (waarvan 2 winnaars) te doen.

19 oktober 2020 om 20:08

In die groep is het meeste concurrentie met onder andere Pele, Maradona, Gullit, Platini, Zico en Socrates.

19 oktober 2020 om 21:04

Thanks, Gullit stond er eerder niet bij, nu wel. En terecht haha

Het wordt een 3-4-3 opstelling. Gezien de nominaties zou ik kiezen voor:
Neuer; Carlos Alberto, Beckenbauer, Maldini; Xavi, Suarez; Maradona, Pelé; Messi, Cruijff, C. Ronaldo.

19 oktober 2020 om 19:12

Geen Zidane op 't middenveld??
Dat is toch wel 1 van de allerbeste spelers allertijden.

19 oktober 2020 om 19:37

Zidane moet concurreren met Maradona en Pelé

19 oktober 2020 om 19:56

Suarez?

20 oktober 2020 om 18:39

Luis Suarez ja, volgens menigeen ook wel de beste Spaanse voetballer ooit, winnaar van de Gouden Bal in 1960. Dus niet te verwarren met de ons bekende bijtende Luis Suarez.

19 oktober 2020 om 19:14

Braziliaanse Ronaldo altijd boven C. Ronaldo. Hij had alles snelheid, techniek, flair en was echt een teamspeler dat is het allerbelangrijkste in voetbal.

19 oktober 2020 om 19:21

Voor allebei valt wat te zeggen... Echter zou ik toch voor C. Ronaldo gaan, omdat hij zich over een langere periode heeft bewezen en zich echt in alle geschiedenisboeken heeft geschoten.

19 oktober 2020 om 19:22

Dit ben ik met je eens. Maar de gemiddelde VZ kent die man niet dus ja.

19 oktober 2020 om 19:26

In geen miljoen jaar zou je voor CR kunnen gaan. Alhoewel het je eigen mening is was R9 kwa spits van een ander niveau. Die plaats je in het rijtje maradonna pele, cruijf en messi.

19 oktober 2020 om 19:28

Cristiano Ronaldo heeft als afmaker mij respect verdiend over de jaren, maar vind het echt een egoist en totaal geen teamspeler. Ik mis die flair en gunfactor bij hem wat die in zijn United tijd wel had. Braziliaanse heeft de uitstraling van plezier in het voetbal en bij Cristiano Ronaldo zie ik dat niet alles moet om hem draaien als iemand anders scoort is die niet blij omdat hij alles moet doen. Je ziet hem nooit een vrije trap of penalty aan iemand anders geven want anders kan die de records niet verbreken. C. Ronaldo was nooit een van de beste in zijn begin jaren doordat de concurrentie ouder werd en de nieuwe generatie minder goede spelers had werd hij beter. Alle records van Ronaldo worden nog steeds verbroken door iemand anders. Ik vind hem niet in het rijtje Maradona Messi Pele Cruyff Braziliaanse Ronaldo. In de tijd van Ronaldo had je veel betere spelers en zeker betere verdedigers, nu vind ik het allemaal echt een stuk minder. Ronaldo speelde in de Serie A tegen topverdedigers als Nesta Maldini Cannavaro Stam Thuram Etc. C. Ronaldo speelt tegen Koulibaly, De Vrij, Romagnoli, Acerbi, Smalling daar zit toch wel een groot verschil. Braziliaanse Ronaldo R9 is de beste spits in de history van voetbal.

19 oktober 2020 om 19:33

Schuif toch op van hier.
Cristiano uiteraard altijd boven Dikke Ronaldo bedoel je. Alles wat Ronaldo had had Cristiano ook, en uiteindelijk ook nog is op een veel langer termijn dan Ronaldo. Neymar heeft ook veel meer techniek en flair dan Cristiano maar toch zal die nooit als de betere worden gezien. Het respect voor Cristiano is echt ver te zoeken echt onbegrijpelijk. 2002-2020 en still going strong 18 Jaar! lang chef. En bovendien was Ronaldo ook nog een spits en Ronaldo midfielder en linksbuiten en toch verpulvert Cristiano de dikke zijn doelpunten record. Begrijp me niet verkeerd Ronaldo is een van de beste allertijden, maar niet beter dan Cristiano. Absoluut niet.

19 oktober 2020 om 19:37

Ronaldo moet concurreren met Cruijff

19 oktober 2020 om 19:49

18 jaar en going strong inderdaad. En toch geen een keer dat niveau behaald die ronaldo wel liet zien. En dat is waarom er mensen zijn die hem hoger hebben zitten. Ronaldo op zijn best was ongrijpbaar.

19 oktober 2020 om 19:59

Dat “Cristiano is niet de beste want... hij is egoist hij gunt geen penalty etcetc.” Is ook zo een “Nederlands” kul argument. Vooral hoe keer op keer het tegendeel bewezen word zoals met Benzema in 2018 toen die wat moeilijk zat met doelpunten. Cristiano kon zijn hattrick maken in die wedstrijd maar stond zijn penalty af aan benzema. Bovendien werden bijna alle vrije trappen die van rechts kwamen genomen door iemand anders. Maarja dat zie je niet als je mensen maar blijft napraten met ronaldo is egoist blablabla. En wat dan nog... als er een bepaalde hiërarchie is met takenpakketten en wie neemt wat, dan moet het team zich daar gewoon aan houden. Wat nou als Ronaldo een penalty afgeeft aan ik zeg maar wat Danilo ofzo, en die mist hem dan. Wie denk je dat dan op zijn donder krijgt? Je noemt trouwens alles serie a verdedigers op maar vergeet even voor het gemak dat ronaldo het ook in de PL en in de PD deed? Je wil Cr7 van juventus vergelijken met de Dikke Ronaldo op topniveau? Lekker eerlijk.. zelfs de Ronaldo van Juve tipt nog aan het niveau van de Dikke. Je begon al trouwens met “ik mis de gunfactor die ronaldo bij united wel had”.... HAHAAHHAHA als er iets bekent is over cr7 is het wel dat ie daar vanaf alle hoeken en standen op doel schoot. En dan nog als toppunt de vrije trap tegen Arsenal die normaal gesproken gewoon een voorzet moest worden. Je weet totaal niet wat je zegt man.

19 oktober 2020 om 20:04

Bf1994.
Geen een keer dat niveau laten zien die Ronaldo wel behaald heeft? Je bent een Madrid en toch durf je dit uit je bek te gooien. 4 cl voor real madrid gewonnen. Op ze minst t meest belangrijke aandeel in gehad. Wedstrijden tegen atletico bayern juventus psg allemaal beslist. Man wat zeg je allemaal
Joh.

19 oktober 2020 om 20:06

Hahaha fanboy accepteer nou maar dat er maar 1 echtr Ronaldo is en dat is die dikke inderdaad. Kwa voetbal komt CR niet in de buurt en wat is CR ten opzichte van R9 inderdaad een enorme egoist. Zegt veel over jezelf dat je daar zo opgeilt. Dat je een andere mening hebt prima maar doe rustig!

19 oktober 2020 om 20:12

Je komt zelf anders ook aardig over als een fanboy. Ook ik kies voor CR. Gewoon een machine. Ongeëvenaard wat hij gepresteerd heeft.

19 oktober 2020 om 20:15

En dat jij R9 zo opgeilt prima maar kom wel met goede dingen. Die dingen die jij opnoemt zijn allemaal bullshit en heb ik allemaal ontkracht. Die Bolle kon het niet eens langer dan 3 jaar laten zien. Ronaldo komt niet in de buurt van Cristiano bedoel je denk ik. Ronaldo is misschien nog minder belangrijk geweest dan Karim Benzema. En dat meen ik serieus.

19 oktober 2020 om 20:19

Meer respect is op zijn plaats. De jongere generatie zal nooit Ronaldo respecteren, hij is de beste speler op een WK geweest en heeft hem ook nog is 2x gewonnen Champions League is niks vergeleken met een WK. Ronaldo had problemen met blessures als die fit was dan had hij alle records verbroken en Real Madrid fans kiest 80% voor Ronaldo en 20% voor C. Ronaldo is uit statistieken gebleken uit een poll dat werd geplaatst in de media.

19 oktober 2020 om 20:26

Oja? En jij denkt dat alleen Madrid fans op die poll hebben gestemt. Ook ik heb Ronaldo zien voetballen. Maar t is gewoon een feit dat er werkelijk niemand is die de records van Messi en Ronaldo zo makkelijk kan evenaren.

19 oktober 2020 om 20:37

Sorry, Cr Ronaldo is Braziliaanse Ronaldo allang voorbij gestreefd. Cr was in zijn begint jaren een RM later een vleugel aanvaller. En tegenwoordig speelt hij als een spits. Ronaldo was never alleen een afmaker. Nu dat Ronaldo ouder is, heeft hij zijn spel aangepast. Men doet altijd alsof Cr alleen een afmaker is.

19 oktober 2020 om 20:40

Cr niveau is ongekend. Naast Messi heeft geen enkel ander voetballer zo'n top niveau kunnen behouden over 15 jaar.

19 oktober 2020 om 20:42

Ronaldo heeft meer dan 200 career assist. Meer dan Xavi en Iniesta. Wat een egoist lol

19 oktober 2020 om 20:46

Echte Madrid fans zullen altijd voor Cr kiezen. Cr heeft Madrid 4 CL geleverd. Hij is trouwens de club top scorer. Wat hij voor Madrid heeft gedaan heeft Braziliaanse Ronaldo niet kunnen doen.

19 oktober 2020 om 20:56

Cr7 staat wel in de rijtje Maradona, Messi, Pelé. Die man heeft een legendarische career. Die man zonder uitstraling is ook idol van vele jonge top voetballers (Haaland, Mbappe etc). En Cr 7 heeft ook tegen top verdedidgers gespeeld in the PL. Je kan er niet omheen.

19 oktober 2020 om 23:12

@ghecronaldofan heeft inderdaad geen een keer het niveau van ronaldo aangetikt. Wat ik van r9 op zijn best heb gezien is buitenaards. Cristiano scoort enorm veel en is daar kneiter goed in. Maar r9? Je gaf hem de bal op het middenveld en hij slalomde het hele team om te scoren. Dat is hoe goed hij was. Overigens heb jij het over respect maar kijk eens even in de spiegel vriend. “Hoe durf je dit uit je bek te gooien” emotioneel fanboytje kalmeer jezelf. Doe niet zo hysterisch, ik kan je echt niet serieus nemen met de taal die jij eruit gooit.

20 oktober 2020 om 00:29

Nogmaals, neymar slalomt ook vanaf het middeveld tot in het doel maar dat zegt geen moer. Nooit dat die beter dan Cr7 Genoemd gaat worden. Het gaat om prestaties broeder en daar verpulvert cr7 het niveau van Ronaldo. Zou jij als madrid fan moeten weten.

20 oktober 2020 om 02:51

Persoonlijk kies ik mardonna altijd uit de bovenstaande 4 spelers, maar ook echt altijd.

20 oktober 2020 om 03:37

En Cr 7 heeft ook in zijn jongere en prime jaren spelers op het middenveld dolgedraaid om vervolgens te scoren. Braziliaanse Ronaldo is een legendarische speler. Dat weet iedereen maar Ronaldo is hem allang voorbij gestreefd. Ronaldo van United had de spelers van Rome zo gek gemaakt met zijn dribbels dat zij hem smeekte om te stoppen.

20 oktober 2020 om 09:51

Qua lengte van presteren heb je helemaal gelijk, maar Ronaldo was gewoon een betere speler, zulke spelers zijn er maar een handvol van, beide horen bij de absolute topspelers aller tijden, maar wat R9 liet zien heb ik niemand ooit nog zien doen.

Ben ik de enige die vind dat Eto'o en Backham überhaupt niet in deze discussie thuis horen? Prima voetballers, maar als je kijkt naar wat de andere bereikt hebben dan lopen die twee toch mijlenver achter.

19 oktober 2020 om 19:17

Beckham hoort wel in het rijtje thuis een van de beste Engelse spelers ooit en heeft een grite status in de voetbalwereld en dan kom je al snel in dit soort verkiezingen. Seedorf hoort hier niet tussen.

19 oktober 2020 om 19:20

Ja en Eto'o als alltime beste afrikaanse speler. Die mag er dus wel buiten gelaten worden? Hahaha

19 oktober 2020 om 20:10

Persoonlijk vond ik Weah beter.

19 oktober 2020 om 20:43

Huh eto’o is toch gew genomineerd?!

19 oktober 2020 om 21:29

Seedorf, de enige speler die de CL met 3 verschillende clubs heeft gewonnen, hoort er niet tussen? Wat een onzin, een van de beste middenvelders aller tijden.

19 oktober 2020 om 23:19

Beuh. Beckham is een super overschatte speler. Beide etoo en seedorf zijn veel betere voetballers dan beckhem ooit is geweest.

20 oktober 2020 om 02:54

Durf je serieus te zeggen dat Bexkum een betere voetballer dan Seedorf was? Won overal de CL en als onze bondscoaches iets verstandiger ware, dan had hij nederland ook een titel kunne geven.

19 oktober 2020 om 19:19

Eens! Bergkamp en Seedorf hadden er van mij ook niet tussen hoeven staan. Ben vooral verbaasd dat Gullit er niet bij zit.

19 oktober 2020 om 19:27

Wat een disrespect is dit zeg Bechkam toen hi de treble won was de beste speler van Man U en had gewoon gestoorde stats had ook de ballon dor moeten winnen maar omdat de Engelese media niet achter hem was voerde ze propaganda tegen hem. En eto was fenomenaal van 2003 tot 2012 en piekte in 2006 en 2009 en 2010 drie cl. In 2009 twijfelde ik zelfs of hij niet de betere speler was of Messi zo goed was hij dat jaar.

19 oktober 2020 om 20:33

Hou toch op met je disrespect, ik ontken nergens dat het goede voetballer waren, maar vind niet dat ze in een discussie horen wanneer je spreekt over de beste spelers ooit. Beckham was geweldig bij United, maar heeft dat niveau nooit meer gehaald na zijn transfer. Bij Messi zou je de discussie al moeten sluiten en daarna heb je nog spelers als Keegan, Best, Garrincha en Figo er tussen staan, drie daarvan zijn wereldvoetballer van het jaar zijn geworden of Garrincha heeft zijn land gedragen op een WK waar de sterspeler weg viel. Eto'o hoort er in mijn ogen ook niet tussen. Als rechtervleugel vind ie het zelf al belachelijk(omdat ie dat niet was) en net als Beckham zou die ook niet in de buurt komen van Messi, Garrincha, Best of Keegan. Als je verder kijkt naar de spelers die genomineerd zijn als centrumspits heb je spelers als Cruijff, Ronaldo, van Basten, Weah, Muller nou sorry hoor hoe goed Eto'o in zijn prime ook was hij mag nog niet eens in een adem genoemd worden met deze spelers. Anders kunnen we Lewandowski bijvoorbeeld er ook tussen knallen.

19 oktober 2020 om 23:48

@azeuiteraard is Eto'o qua naam niet van het niveau Ronaldo etc. Maar om de lijst te vullen met opties is het een prima speler. Lewandowski of Luis Suarez had ook zeker gekund overigens.

19 oktober 2020 om 21:25

Ik weet niet of je de enige bent, maar als je het mij vraagt is Beckham de grootste naam en de beste speler uit alle lijstjes. Voor mij in ieder geval de eerste die ik zou invullen. Grappig dat je doet alsof ze niet in de lijst thuis horen, ergens eens want ook ik vind hem meer passen op het middenveld. Bizar dat hij nooit een ballon d'or heeft gepakt.

20 oktober 2020 om 09:53

Dan ben je de enige idd, Beckham hoort er zonder twijfel bij, kijk zn erelijst alleen al. Nee denk dat je hem niet hebt zien spelen zeg je dit.. beste traptechniek ooit

Ik begrijp eigenlijk niet waarom Cristiano Ronaldo door sommigen word weg gelaten uit dit elftal. Ik ben al wat ouder, alleen heb bewust helaas geen Maradona, Pele en Cruijff meegemaakt. Wel Braziliaanse Ronaldo, Ronaldinho, Henry, Zidane, Maldini en Xavi om maar wat legendes te noemen maar Messi en Cristiano staan bij mij resoluut in dit elftal. Nog nooit zoiets gezien in het voetbal dat je zolang op zo'n topniveau kan presteren. En beiden heel weinig geblesseerd geweest.

19 oktober 2020 om 20:13

R9 is toch een veel betere completere aanvaller dan C. Ronaldo. Jij hebt ze beide meegemaakt dat zou jij moeten weten. Ronaldo speelt met plezier en C. Ronaldo speelt omdat het moet records verbreken. Met plezier doe je dat soort dingen vanzelf.

19 oktober 2020 om 20:26

Ronaldo is wel de betere voor mij iig, maar helaas moet Ronaldo concurreren met Cruijff dus ik denk dat het lastig voor hem zal zijn. Maar goed, voor mij blijft Ronaldo de beste die ik ooit heb gezien.

19 oktober 2020 om 20:35

Je hebt helemaal gelijk. Heb t gevoel dat er om ronaldo zijn imago niet voor hem gekozen word. Maar het is en blijft zo dat hij prestaties heeft geleverd die maar weinig evenaren. Alleen daarom al hoort hij in dat elftal.

Ik snap Eto’o wel. Hij is gewoon een centrumspits pur sang. Een nummer 9. Hij was een meedogenloze afmaker in de punt. Drie keer de Champions league gewonnen, waarvan wee jaar op rij. Twee CL-finales gescoord. Weet ik veel hoe vaak Afrikaans voetballer van het jaar (samen met Drogba de beste ooit). En dan zetten ze hem als rechtsbuiten in deze verkiezing. Het zou hetzelfde zijn als Gareth Bale in een dergelijke verkiezing als linksback wordt opgeschreven.

Ligt het aan mij of is Gullit niet genomineerd?Hij was in zijn tijd veel beter dan veel die genomineerd zijn....niet serieus te nemen dit.

19 oktober 2020 om 19:37

Jawel Gullit staat er ook (terecht) tussen.

19 oktober 2020 om 19:59

Gullit is gewoon genomineerd als aanvallende middenvelder. Het enige wat je niet serieus moet nemen zijn mensen die reageren zonder te lezen.

Het is sws belachelijk dat Pele als aanvallende middenvelder wordt gezien. Of Luis Suarez als defensieve middenvelder (om maar 2 voorbeelden op te noemen). Ze doen het natuurlijk zodat legendes als Pele, Maradona, Cruijff in the dream team komen te staan.

20 oktober 2020 om 09:15

Dat is niet de Luis Suarez van Atletico he. Die heeft ook niks te zoeken in deze lijst.

20 oktober 2020 om 10:43

Nee, Ik doel op de Spaanse Luis Suarez. De enige Spanjaard met een balon d’or. Hij was echt geen defensieve middenvelder.

20 oktober 2020 om 13:19

Gewoon een cm toch? Net als Neeskens

Echt belachelijk dat Bergkamp altijd zo omhoog gepraat is en we geloven dat hij echt z’n legende is. In mijn ogen hoort Bergkamp daar nooit tussen! Patrick Kluivert hoort daar op z’n minst tussen. Heeft duidelijk meer gepresteerd dan Bergkamp.

19 oktober 2020 om 19:52

Seedorf is ook wel genomineerd , als middenvelder.

19 oktober 2020 om 20:09

Seedorf is ook geselecteerd. Jij bent net zo triest bezig als een andere gast hierboven die het vertikken te lezen en meteen al gaan reageren (met onzin). Man, man, man.. wat een niveau.

19 oktober 2020 om 20:15

Seedorf en Bergkamp horen beide niet thuis in dit rijtje. Prachtige voetballers maar totaal niet te vergelijken met de allerbeste.

19 oktober 2020 om 20:44

Ach, ik vergiste mij even met Kluivert! Die hoort daar te staan inplaats van Bergkamp!

19 oktober 2020 om 20:45

Seedorf niet? Hou toch op man. Overal in het buitenland wordt hij op handen gedragen. Grappenmaker!!

20 oktober 2020 om 14:10

Bergkamp was topscorer allertijden bij Nederlandse elftal toen hij stopde. Hij hoort er wel bij

Eto´o en Beckham horen idd niet thuis, Eto´o is niet de beste afrikaanse voetballer tijden. Wel de succesvolste. De beste Is toch mr George Weah. Becks is ook geen rechtsbuiten vind ik, hij is meer een rechts middelvelder dan een winger.. Kies dan eerder voor Gareth Bale. Bale is beter dan Beckham ooit was.ik mis de fransen Papin en Cantona, en de Duitsers Klinsmann en Voller. Papin is voormalig voetballer van het jaar. Cantona grote persoonlijkheid en kampioen. Klinsmann is na Muller en Rummenigne de beste duitse spits aller tijden. Voormalig wereld en europees kampioen. En Voller? die wordt echt onderschat. Met Marsaille eurocup 1 gewonnen met die mannschaft wereldkampioen en verliesend finalist. Voller was een speler die elke positie voorin beheersen. Hij had snelheid, loopvermogen een goed schot en scoort vrij makkelijk. Wat me opvalt is dat vooral de duitsers worden genegeerd. Apart Mijn opstelling op basis van de nonimaties. en voor de posities zou als volgt uitzien. Daarmee probeer ik ook niet de realiteit uit het oog te verliezen. Yashin, Carlos Alberto Beckenbauer, Moore Maldini Mattheus en Rijkaard voor hen Maradona en Pele Linksbuiten Messi Spits Johan Cruyff Rechtsbuiten Christiano Ronaldo. Let op: Deze opstelling zal dan ook worden gekozen. Maar ik heb het alvast onthuld

19 oktober 2020 om 20:37

Achterin heb je een speler teveel, nu heb je 12 namen.

19 oktober 2020 om 21:22

Ik vind Gareth Bale ook echt goed hoor. Topvoetballer. Maar wil je nu zeggen dat de beste man in alles beter is dan Beckham ooit was? Ik heb zeker niet iedereen zien spelen uit deze lijst, maar David Beckham is naar mijn idee de allerbeste die ikzelf heb zien spelen, op flinke afstand.

20 oktober 2020 om 18:45

Beckham was een geweldenaar. De man had de beste traptechniek ooit, alleen daarom al moet hij in deze lijst staan. Ik ben het met je eens dat hij geen winger is en meer een rechtshalf, maar op het middenveld kiezen ze voor twee defensieve middenvelders en twee aanvallende middenvelders. Dan past Beckham alsnog het beste bij de categorie rechtsbuiten. Mijn opstelling ziet er vrijwel hetzelfde uit. Ik heb alleen Neuer i.p.v. Yashin en Xavi en Suarez i.p.v. Mattheus en Rijkaard. En Moore moet er uit, want met hem heb je er 12. Overigens niet eens dat Duitsland wordt genegeerd, want met 13 genomineerden hoeven ze alleen Brazilie (20) en Italie (16) voor zich te dulden qua nominaties.

De voetbalhistorie is iets te groot om alleen maar de juiste keuzes te maken. Qua aanval kan je niet om CR en Messi heen puur kijkend en hun statistieken, en Cruijff als spits als het gaat om hoe hij het voetbal heeft veranderd. Maar dan passeer je ook andere legendes, kijk alleen maar naar de Brazilianen die zijn genomineerd.

Cristiano, Cruijff en Messi lijken me de logische keuzes. Zeker als impact op de sport mee wordt gewogen heeft Cruijff wel een streepje voor op R9. Garrincha had ik ook ontzettend graag in het elftal gezien, het verhaal achter zijn persoon is indrukwekkender dan wie dan ook.

19 oktober 2020 om 22:19

Exact! Messi zal dit winnen maar garrincha hoort er ook in. Vergelijkbaar met Ronaldinho qua spelplezier, maar dan qua techniek zijn tijd ver voorbij. Beelden van garrincha zijn leuker dan van Pelé Maradona en Cruijff bij elkaar.

20 oktober 2020 om 10:29

Ik durf wel te stellen dat ik van alle voetballers ik het allerliefst naar beelden van hem kijk. Ook leuker dan Messi en Ronaldo.

Toch nog een nominatie voor David Beckham. Erg content mee. Had hem zelf, net als Eto'o, niet als rechtsbuiten geclassificeerd, maar schijnbaar zijn die andere middenvelders een stuk beter dan Beckham (vraag me niet hoe want inderdaad David Beckham is de allerbeste ooit). Anderzijds heeft Eto'o recht van spreken, als je bedenkt dat hij de concurrentie niet met Beckham aan hoeft wanneer hij wel als een spits zou worden geselecteerd.

Zoveel respect voor Cristiano. In mijn optiek gaat het niet alleen om talent maar ook om de drang. De drang wat Cristiano heeft, heb ik in me leven niet gezien. Mocht hem niet echt maar met de tijd moet ik toegeven dat het een sportman pur sang is. Meerdere voetballers hebben wel meer talent als Cristiano maar niemand zou zoals hem trainen. Wat was Ronaldo aan het doen toen hij 35 was ? Je moet het complete plaatje erbij halen. De beste man heeft letterlijk alles kapot gespeeld. Mensen wat praten over pelle maradona cruijf. Hou beter je commentaar voor je. Moet ik een compilatie van me opa laten zien? Die kon ook goed voetballen

Misschien raar hoor, maar waar is Willem? Na Cruijff de beste voetballer die NL heeft voortgebracht.

We hebben gewoon 12 Nederlander op de totale lijst staan. Voorwaar iets waar we echt wel trots op kunnen zijn, want dat is dus ruim 10 van alle genomineerden. Vraag me af welke landen er meer spelers op de lijst hebben staan, maar hoe dan ook, het is een bevestiging van de geweldige indruk die we als voetballand (hebben) achter(ge)laten. Het is bijna niet te doen om er een 'beste' team van te maken, zoveel giganten. In de voorhoede kies ik in ieder geval voor Ronaldinho, Van Basten en Messi. Ronaldinho omdat hij een tovenaar was en die glimlach he...voor Van Basten omdat hij de allerbeste spits is die ik ooit heb gezien. Op zijn 28e kapot geschopt en toen al 3x wereldvoetballer van het jaar in een team waar de wereld nog steeds met zoveel respect over praat. En dat doelpunt in de halve finale natuurlijk....voor Messi, omdat Messi gewoon de allerbeste is die ooit op een voetbalveld heeft rondgelopen.

20 oktober 2020 om 19:03

Daar kunnen we absoluut trots op zijn. Ik heb het allemaal even nageteld en met 12 genomineerden staan we op de 4e plek. Niet geheel onverwacht voert Brazilie de ranglijst aan met 20 genomineerden, gevolgd door Italie (16) en Duitsland (13). Na ons landje volgt Spanje (10), Engeland (8) en Frankrijk (7). Wat opvalt is dat Hongarije (4) er meer heeft dan Argentinie en Portugal (beide 3).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren