Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bruggink komt bij FOX Sports met opvallend advies voor Ihattaren

Laatste update:

PSV trok in de laatste fase van de transferperiode Mario Götze, Marco van Ginkel en Adrian Fein aan, waardoor de positie van Mohamed Ihattaren in de PSV-selectie er niet beter op lijkt te zijn geworden. Volgens analist Arnold Bruggink doet de pas achttienjarige middenvelder er goed aan om de komende tijd bij Jong PSV aan te sluiten. John de Wolf heeft echter zo zijn bedenkingen bij dat voorstel.

"Ihattaren moet aan de bak", concludeert presentator Milan van Dongen zondagochtend in Goedemorgen Oranje van FOX Sports, nadat hij technisch manager John de Jong hoorde zeggen dat 'de voetbalwereld Ihattaren voorbijgesneld is'. Bruggink heeft daar gelijk een antwoord op. "Ik vind het wel logisch eigenlijk. Als ik hem was, ik zou gewoon wedstrijden in Jong PSV gaan spelen. En laat daar maar zien dat je de beste bent en ga daar maar spelen. Want anders denk ik dat het voor hem voorlopig een moeilijk verhaal gaat worden."

Overmars schept bij FOX Sports duidelijkheid over ‘type Ajax-speler’ Ihattaren

De directeur voetbalzaken van Ajax bespreekt de vermeende interesse in Mohamed Ihattaren.Lees artikel

De eveneens aanwezige De Wolf fronst de wenkbrauwen bij het aanhoren van het verhaal van Bruggink. "Jong PSV heeft toch niet meer het niveau dat daar zoveel spelers in spelen? Qua leeftijd (achttien jaar, red.) mag hij daar nog spelen, maarja." Volgens Bruggink zou een stapje terug helemaal niet zo slecht zijn voor Ihattaren. "Maar John, het gaat er dus meer om dat hij het laat zien."

"Doordeweeks dan op de trainingen", vervolgt de nog steeds niet overtuigde De Wolf. Bruggink is het ermee eens dat de aanvallende middenvelder geen betere speler wordt van alleen maar oefensessies. "Je weet ook John, rond Europese wedstrijden wordt er zo weinig getraind met het elftal dat je als trainer wil." PSV opent het avontuur in de Europa League op 22 oktober met een thuisduel met Granada. De overige tegenstanders in de poulefase zijn Omonia Nicosia en PAOK Saloniki.

Moet Mohamed Ihattaren inderdaad voorlopig bij Jong PSV aansluiten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iedereen hoopt dat het goed afloopt met ihattaren, maar tegelijkertijd houden ze hun mond niet over hem. Die jongen is er nu bij gebaat niet in de spotlight te staan, zelfs als hij zelf fotos maakt met zn nieuwe auto of videos opneemt datie rap luistert. Hij is vast op zn weg terug.

11 oktober 2020 om 12:38

Precies. Misschien is het een idee om hem gewoon lekker met rust te laten. Tijd te geven om alles te verwerken wat er het afgelopen jaar is gebeurd. Alles een plek te geven en weer te knallen want het talent spat er vanaf. Nu mentaal zorgen dat hij er klaar voor is.

11 oktober 2020 om 12:51

Ja maar zo werkt het nou eenmaal niet. De media mag schrijven wat ze willen, of hij nou 18 is of niet. Het komt vast wel goed met hem, maar dit hoort er nou eenmaal bij, toch?

Deze ‘goedkoop scoren’ ihattaren show wordt steeds lachwekkender. Wat denk je, dat Ihattaren zich bij jong PSV wel kan motiveren??? Ihattaren gaat gewoon heel veel spelen. Wordt een beetje moe van dit gezwets

11 oktober 2020 om 12:26

Op basis van wat denk jij dat Ihattaren veel gaat spelen? Schmidt stelde hem niet op, bekritiseerde hem publiekelijk en nu zijn er nog meer concurrenten bijgekomen... Schmidt wil dat Ihattaren ervoor gaat knokken, karakter laat zien. Ik denk dat een verzoek om met Jong mee te doen wel goed zal vallen bij Schmidt en het bied Ihattaren kansen om zich te laten zien. Het lijkt mij ook voor elke speler beter om wedstrijden te blijven spelen.

11 oktober 2020 om 12:32

Sinds wanneer is een moeizame voorbereiding tekenend voor rest van het seizoen? Iedereen is vergeten hoe goed hij heeft gespeeld bij psv en dattie vorig jaar zijn vader verloren heeft. Iemand die hij er graag bij gehad had bij het vieren van successen, zoiets kan lang doorslaan. Maar voor het zelfde geld zet hij die knop snel om en is hij een onbetwiste basisspeler, met of zonder Gotze.

11 oktober 2020 om 12:36

Als je Ihattaren terug zet naar Jong PSV dient hij een transferverzoek in en gelijk heeft hij.

11 oktober 2020 om 12:50

@Temsamane, dat ben ik niet vergeten, alleen nu is er een andere trainer die wat anders wil zien. Ihattaren moet nu laten zien dat hij geen luie speler is en bereid is om keihard te werken.

11 oktober 2020 om 12:50

@e013willem, ik geef ook niet aan dat PSV hem moet terugzetten.....

11 oktober 2020 om 14:18

@de toekomst ben je ook niet vergeten dat Ihhataren een wedstrijd is gepasseerd omdat hij wangedrag vertoonde op de training. Daarbuiten ook een keer basis en twee maal invaller. Daar komt ook nog eens bij dat er veel nieuwe spelers zijn en er een elftal gevormd moet worden. In die fase zal er ook meer gerouleerd worden. Ik had jouw reactie niet vreemd gevonden als we al halverwege het seizoen waren.

11 oktober 2020 om 15:36

Je doet net alsof we al halverwege het seizoen zijn. We zijn 4 wedstrijden onderweg in de competitie. De eerste wedstrijd was hij niet fit, logisch dat je dan niet speelt. Daarna 2 wedstrijden basis en de laatste wedstrijd was hij geblesseerd. Tussendoor krijgt hij in een midweekse wedstrijd, in een periode waar je in 15 dagen 5 wedstrijden speelt, tegen (met alle respect) Mura, die met 5-1 wordt gewonnen en waarin hij nog steeds niet helemaal fit was, geen speelminuten en ineens heeft iedereen het erover dat Schmidt het niet in hem ziet zitten en dat hij beter in jong PSV kan spelen. Paniekzaaierij, volgpraat en goedscoop scoren van halve bak analisten zoals Driessen, bruggink en Derksen en het bizarre is dat iedereen ze nog gelooft ook. Fein is 21 met een optie tot koop, die kan nog jaren mee, die hoeft niet meteen en is bovendien cm. Gotze is een kans die je niet laat liggen en kan bovendien als cm (wat schmidt ook aangeeft) en van Ginkel is een soort ‘vriendendienst’ die misschien in de 2e seizoenshelft, wederom in een druk programma, van nut kan zijn. Rosario, hendrix, Thomas, mauro... die gaan Mo ook allemaal niet uit de basis spelen en spelen overigens ook allemaal niet eens op zijn positie..... Ik zie het probleem niet. Het enige wat ik zie is een paar probleemzoekers als Driessen en Derksen, waarvan iedereen weet dat ze alleen maar onzin roepen en toch wordt er naar geluisterd, weer wat ‘drama’ verzinnen, zodat ze hun programma weer kunnen vullen....

11 oktober 2020 om 17:24

Ik ben het wel met je eens alleen derksen zegt juist dat het kapitaalsvernietiging is door mo niet op te stellen. Dus dat is in mijn ogen niet negatief bedoelt.

11 oktober 2020 om 13:14

Ik weet het niet hoor. Ook zij mogen maar 11 spelers opstellen. het geluk wil dat zowel Gotze als MvG nog niet fit zijn, dus in beginsel zal hij wel aan spelen toe komen, maar als zij eenmaal fit zijn is het echt snel afgelopen als hij niet sneller en fitter wordt, vorm behoudt en laat zien dat hij in de basis hoort...

11 oktober 2020 om 15:19

Maar als hij in beginsel veel aan spelen toe komt en alsnog niet sneller en fitter wordt, zijn vorm behoudt en niet laat zien dat hij in de basis hoort.. dan hoort hij toch ook niet in de basis? Dus ik snap nog steeds het punt van deze discussie niet. We zijn 4 wedstrijden in het nieuwe seizoen, waarin hij niet fit is begonnen, en iedereen doet alsof hij al maanden op de tribune zit en absoluut geen oog op speeltijd heeft...

11 oktober 2020 om 15:48

Wie niet presteert staat er gewoon naast zo ook onze grote vriend Ihattaren inderdaad. Misschien was zijn goede vorm van vorig jaar wel iets eenmaligs, genoeg voorbeelden die een korte periode piekten en daarna geen knikker meer raakten (janssen, Dolberg, Bakkali, Rosario, Van der Hoorn). Ihattaren mag het laten zien op de trainingen en als hij met alle respect Mauro Jr niet uit de basis krijgt gespeeld dan heeft hij helemaal niks te zoeken in PSV 1.

11 oktober 2020 om 15:57

Ihattaren is daarentegen altijd al ontzettend goed bezig geweest in de jeugd en wordt al jaren gezien als ons grootste talent. Dus het is niet iets eenmaligs. Schmidt wil hem gewoon nog sterker hebben en ziet dit als de beste manier om dat te realiseren. Prima, laat hem het lekker beslissen.

Hopelt leest Ihattaren niet alles wat er over hem geschreven wordt. Word je toch helemaal gek van. Die jongen is 18. Vraag me wel eens af of mensen zich realiseren hoe jong dit is en hoe beïnvloedbaar je dan bent. Niet te doen waar hij allemaal mee moet dealen .

Dat kan niet meer, daar is hij te snel voor gebracht. De Jong had beter een aanspraak kunnen doen van “de kwaliteit is verhoogd, waardoor Ihattaren meer concurrentie heeft en harder zal moeten werken” maar dat is niet erg daar wordt hij beter van”. Nu lijkt het alsof ook John de Jong hem niet goed genoeg vind, met “hij is voorbij gestreefd” vreemde uitspreek van een TD die 30+ miljoen in handen had.

Ik kijk toch soms met verbazing hoe er in Nederland met talenten word omgegaan.
Eerst krijgen ze 25975 veren in hun reet gedrukt en is er een nieuwe wereldspeler geboren,
maar als het dan even niet loopt dan is het elke dag zeuren op elk ding dat hij doet (ook in het dagelijks leven).

11 oktober 2020 om 13:09

Eens. Zo zijn we ook in Turkije. Is dat in België anders?

11 oktober 2020 om 14:21

Nee joh, dat is overal zo..

11 oktober 2020 om 15:15

Tgoh ik vind dat dit in België zelden tot niet voorkomt.
Toch zeker niet met jongere jongens.

11 oktober 2020 om 16:00

That comes with the territory... Ofwel, dat is onderdeel van een extreem hoog salaris en faam. Dat werkt twee kanten op;.de held of de schlemiel.

Laat die jongen nou gewoon heel even met rust man. Over Kökcu en Stengs praten we toch ook niet constant, terwijl ze momenteel toch ook geen knikker raken..

Wat een gelul allemaal in de media! Hij moet gewoon door deze fase heen in PSV-1. Hij wordt van wat hij nu meemaakt niet slechter. Ik hoop hem nog jaren bij PSV te zien!

Als Ajacied begrijp ik niet dat PSV zo met haar beste talent omgaat. Je ziet toch dat deze aanpak niet werkt voor deze jongen, hij heeft z'n vader verloren vorig jaar en daar hoor ik bijna niemand over ook. Weet je hoeveel impact zoiets heeft? Als dit zo doorgaat bij PSV zie ik hem graag naar Ajax komen in de winter.

11 oktober 2020 om 12:47

Als Psv'er begrijp ik niet dat je je als ajacied bezig houdt met hoe PSV met spelers omgaat. Die jongen heeft ontzettend veel talent, maar moet gewoon voor zijn plaats gaan knokken. Je bent 18 jaar en je komt te zwaar terug na je vakantie. Daarna wordt je van een training gestuurd omdat je er met de pet naar gooit. Dat is gewoon onprofessioneel. Kan best dat die jongen niet lekker in zijn vel zit, maar dat is geen reden om hem op t stellen terwijl die op moment weinig klaar speelt. En wat moet die jongen bij een andere club? Denk je dat die bij ajax of een buitenlandse club wel speelt als die nu bij PSV geen basisplaats kan veroveren? Komt meer bij profvoetbal kijken dan leuk tegen een balletje trappen.

11 oktober 2020 om 14:43

Natuurlijk moet je een plek verdienen op basis van kwaliteit nou dat heeft hij in grote mate , maar tegenwoordig is talent alleen niet genoeg plus dat jongens van 17/18 al vaak beoordeeld alsof ze al 24/25 haar oud zijn en dat is vaak ook heel onredelijk vind ik , want kijk om je heen bij welke clubs staat nu een speler van 17/18 jaar vast in de basis ? Dat valt wel mee hoor en daarbij psv is toch een topclub in ons land dus waar gaat het over deze jongen gaat er heus wel komen hoor , hij heeft een terugslag en dat is niet zo gek hoor als je weet wat hij heeft doorgemaakt .

11 oktober 2020 om 12:51

Hoe gaat PSV precies met Ihattaren om volgens jou?

11 oktober 2020 om 14:37

Dat is prima in de media te lezen toch? Volgens min heeft John de jong gezegd dat de voetbalwereld hem heeft ingehaald, heeft Schmidt het er over dat het een luie volgevreten vedette is. Wordt er een Duits ventje van 21 gehaald met optie tot koop, dat zijn nou niet echt tekenen van vertrouwen? Zo gaat PSV momenteel met Ihattaren om. Zo gek is het inprincipe allemaal niet want als je niet presteert wordt je afgeserveerd, maaarrr ik vind het bij deze jongen wel heel snel gaan en dan alleen omdat onze Duitse vriend het niet in hem ziet zitten.

11 oktober 2020 om 15:30

Fein speelt op een heel andere positie daar heeft ihataren weinig mee te maken. Ik vind het juist goed wat ze nu bij psv doen, hem proberen in de luwte te houden en zich daarin weer terugknokken. Alleen is het vooral de media dit in gang houdt. Ihataren zit gwn in een dip en presteert niet, dan hoort die toch niet te spelen?

11 oktober 2020 om 15:42

Poeh, je zal maar aanvallende middenvelder zijn en je club haalt er een verdedigende middenvelder bij die ook op cv kan spelen. Dat is wel een teken van wantrouwen zeg...

12 oktober 2020 om 00:32

In welke media heeft Schmidt hem precies een 'luie volgevreten vedette' genoemd. Zo kan ik ook een mening vormen namelijk: gewoon maar wat verzonnen dingen roepen. Dat Duitse ventje van 21 is een centrale middenvelder die op de plek van Rosario speelt overigens. Dus wat die er mee te maken heeft....?

Ihattaren speelt onder Schmidt toch hangend op rechts? Lijkt me sowieso geen speler die je op de 2 centrale posities zet. Daar wordt het trouwens wel vol met Gotze, Fein, Ginkel, Rosario, Thomas, Hendrix en Sangere geloof ik? 7 spelers op 2 posities.

11 oktober 2020 om 12:36

Gotze is als aanvallende middenvelder (de 2 “halve 10” posities in het systeem van Schmidt) gehaald

12 oktober 2020 om 10:47

Ik weet toch vrij zeker dat Schmidt had gezegd Gotze te zien als een speler centraal op het middenveld. Wellicht heb ik dan een artikel gemist waarin staat dat hij aan dezijkant komt te spelen

Götze loopt er 2 jaar rond. Van hem kan hij leren en als Götze geblesseerd geschorst of vermoeid is kan Mootje z'n mentor vervangen . Is ie 20 kan ie nog steeds de grote man worden bij PSV en op z'n 22e de grote stap maken. Wel even bijtekenen om PSV 's grootste transfer uit de geschiedenis te worden, dat was een belofte.

Het enige wat ik elke keer over Ihataren denk is: moet deze jongen van 18 niet eerst in alle rust het overlijden van zijn vader gaan verwerken? Als prof moet hij presteren, dat snap ik. Maar deze jongen, deze zoon van 18 is amper een jaar geleden zijn vader verloren, maar hij moet presteren als een volwassen en ervaren voetballer. Ik denk dat hij eerst eens tot rust moet komen en alle verdriet en verlies een plekje moet geven. Voetbal kan een afleiding zijn, maar op dit moment speelt er te veel voor deze 18 jarige. Eerst rust tussen de oren en dan verder met zijn voetbalcarriere.

11 oktober 2020 om 13:48

Uiteindelijk beslist Ihattaren (en zijn omgeving, zaakwaarnemer) hoe hij omgaat met het verlies. Als hij aangeeft te willen voetballen is het directe gevolg dat er ook iets van hem wordt verwacht. Je kunt niet 50% presteren en verwachten dat de club het begrijpt, dan kan ie beter zoals Bruggink zegt even naar Jong PSV gaan en werken aan zijn verlies. Zelf denk ik dat er nog meer dingen meespelen. Ihattaren is middelpunt van discussie geweest betreft de keuze tussen Nederland en Marokko, hij is constant trending topic op twitter met Ajacieden die hem naar Ajax willen halen, hij wordt aangevallen als ie een andere club volgt op Instagram of een auto koopt die heel veel mensen niet kunnen betalen. Alles wat Mo doet ligt onder een vergrootglas. En dit zijn allemaal dingen die we kunnen volgen. Wat er in Mo's privé leven gebeurd of wat niet in de media verschijnt is een groot vraagteken, maar het zegt veel dat Ajax nooit officieel in de markt in de geweest voor Ihattaren deze zomer.

Ik weet niet wat deze Arnold gerookt heeft maar terug naar jong psv doe ff normaal man. Stel psv zou dat doen wat ze nooit gaan doen maar stel, dan zakt hij zo zwaaaar in zijn marktwaarde. Mensen praten zo makkelijk af en toe en praten is ook zeker makkelijk maar af en toe roepen mensen teveel onzin dat je denkt gast hou asjeblieft op man neem je zelf ff op en check het later. Wat een rare uitspraak terug naar jong psv zou hem goed doen

Wat heeft die Ihattaren eigenlijk de afgelopen jaren laten zien om te boek te staan als zo'n groot talent? Ik hoor eigenlijk vooral mensen praten over hoeveel talent hij heeft en excuses zoeken waarom het er nu niet uit komt. Wellicht is hij gewoon niet zo goed als iedereen dacht?

11 oktober 2020 om 13:25

Of je realiseert je dat hij nog maar 18 is en niet mag verwachten dat hij het hele elftal draagt... Een dipje is voor ieder talent normaal. Ook het verlies van zijn vader zal daar invloed op hebben. Alleen iemand zonder empathisch vermogen zal dat zien als een smoes.

11 oktober 2020 om 13:40

Je verandert het onderwerp van de discussie. Nergens zeg ik dat hij het elftal moet dragen. Ik vraag enkel wat hij laat zien om te boek staan als (groot) talent.

11 oktober 2020 om 15:22

Was op EK u17 als jaar jongere speler al klasse, prima debuutseizoen gehad met hoog rendement (kijkende naar seizoenen ervoor in jeugd) waarmee hij transitie naar senioren succesvol kon zetten. Dat hij sinds december geen goal heeft gemaakt of assist heeft gegeven werkt hem nu tegen. Als jonge speler die zo belangrijk was voor ploeg met 17 was moet je of stabiliteit of creativiteit kunnen bieden. Dat ontbreekt nu gewoon even, die creativiteit zit er wel in en komt echt wel boven drijven.

Hij gaat in de winterstop gewoon lekker weg, club zoeken waar hij het juiste gevoel weer vind

Er zijn pas een handjevol wedstrijden gespeeld, waar hij gewoon de kans niet heeft gekregen te laten zien hoe het met zijn niveau nu werkelijk zit. En gelijk moet hij maar een stapje terug doen? Gewoon hard werken, uiteindelijk dwing je je plek weer vanzelf af.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren