Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Neymar opnieuw onder vuur door vermeende racistische sneer

Laatste update:

Neymar is wederom in opspraak geraakt. El Partidazo de COPE meldt dat de aanvaller van Paris Saint-Germain zoiets als 'schijtchinees' zou hebben geroepen naar Hiroki Sakai, de rechtsback van Olympique Marseille, in het onderlinge duel op 13 september in het Parc des Princes (0-1). Er wordt tevens benadrukt dat laatstgenoemde club in het bezit zou zijn van foto's waarop te zien is dat Neymar de Marseille-verdediger racistisch bejegend wordt. Sakai is overigens afkomstig uit Japan en niet uit China.

Volgens RMC Sport is het goed mogelijk dat het incident omtrent Neymar en Sakai wordt onderzocht door de Franse voetbalbond. De sterspeler van PSG werd in het tumultueus verlopen duel met Olympique Marseille in blessuretijd van het veld gestuurd door scheidsrechter Jérôme Brisard, nadat hij verdediger Álvaro González een tik op het achterhoofd had gegeven. De woedende Neymar liet korte tijd later via Twitter weten dat González hem uitschold voor ‘mono hijo de puta’, wat zoiets betekent als ‘aap klootzak’. Neymar kreeg enkele dagen later een schorsing van twee duels, plus één voorwaardelijk, opgelegd.

Het Spaanse televisienetwerk Gol meldde vorige week dat Neymar op zijn beurt een homofobe opmerking had gemaakt richting González. Men kwam na bestudering van de videobeelden tot de conclusie dat de Braziliaan 'puto maricon', wat zoiets betekent als 'vuile flikker' zou hebben geroepen naar de mandekker van Olympique Marseille. Vanwege de stem van de Spaanse commentator is het echter lastig om een definitieve conclusie te trekken.

Het treffen in Parijs was nog dagenlang onderwerp van gesprek in Frankrijk. Brisard trok uiteindelijk zeventien kaarten, waaronder vijf rode kaarten. In blessuretijd sloeg de vlam in de pan, met onder meer het wegsturen van de hevig verontwaardigde Neymar als resultaat.

Neymar Jr. blijft er na afloop bij dat hij racistisch werd bejegend. André Villas-Boas van tegenstander Olympique Marseille: 'Ik weet niet of het klopt, maar racisme is onacceptabel.'

Geplaatst door voetbalzone op Zondag 13 september 2020

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker hypocriet van onze grote vriend Neymar. 6 maanden schorsen die handel, zelf lopen huilen en vervolgens roepen ik ben racistisch bejegend maar doet het lekker zelf

22 september 2020 om 12:35

Mooi om te zien dat zodra er nieuws naar buiten komt dat tegen Neymar in gaat, iedereen er als de kippen bij is om hem af te branden. Wat heeft hij jullie allemaal aangedaan😂😂😂? Eerst ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is maar als het om hem gaat dan geldt dat natuurlijk weer niet. Ik vind het persoonlijk heel knap dat je op een foto kan zien wat iemand zegt...

22 september 2020 om 12:39

Jouw stelling dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen is natuurlijk theoretisch een mooie regel, maar zo werkt het in de praktijk niet. Nota bene Neymar zelf beschuldigde Alvaro er (valselijk?) van dat hij racistische uitlatingen deed. Het is dan meten met twee maten als je eerst iemand direct voor schuldig aanneemt, maar als het tegenovergestelde gebeurt er opeens nuance moet worden betracht.

22 september 2020 om 12:42

Ja Neymar werd persoonlijk ‘aangevallen’. Waarom horen we sakai zelf niet over deze kwestie, of Marseille? Hoezo moet het van journalisten komen. Gewoon opstokerij lijkt mij

22 september 2020 om 12:47

Bvb058 , niet iedereen heeft zo'n instelling dat als ze uitgescholden worden tijdens een voetbalwedstrijd ze daar meteen om gaan lopen huilen hè. PSG hoor je hier ook niet over, het is eigenlijk alleen Neymar. Daarnaast is het goed mogelijk dat die Sakai het zelf niet eens verstaan/begrepen heeft want waarom zou een Japanner die in Frankrijk voetbalt Spaans begrijpen?

22 september 2020 om 12:50

Denk het niet. Sakai komt over als een vrij rustige gozer die Neymar lekker laat gaan volgens mij. Een Alvaro is ook niet dom, je gaat niet lopen ontkennen als er overal liplezers meekijken. Als deze echter constateren dat Neymar lelijke dingen gezegd heeft, ja dan zijn de rapen in mijn ogen gaar. Je geeft iemand in een wedstrijd een klap op zijn achterhoofd en daarnaast maak je ook nog lelijke opmerkingen over iemands afkomst. Hoe bont wil je het maken, vooral in deze tijd?

22 september 2020 om 13:09

@fcvoetbal23: je hebt helemaal gelijk dat je pas schuldig bent als het is bewezen (iets waar Neymar zelf ook niet zoveel mee heeft). Toch waren er hier ook voldoende mensen die Alvaro net zo goed al voor racist uitmaakte. Lijkt me verstandig dat al die mensen zich even op de vlakte houden totdat zeker is wat er wel en niet is gezegd.

22 september 2020 om 14:27

Toen ik dat zei, klopte daar niks van en nu werkt het in theorie niet. Mensen zijn wel heel selectief hierin.

22 september 2020 om 14:28

Ja, die mensen moeten inderdaad ook gewoon even stil zijn. Maar vind het vooral grappig om te zien hoe selectief mensen zijn.

22 september 2020 om 15:31

@ILMaestro21 sorry maar je haalt een aantal zaken door elkaar. Neymar is degene die iemand beschuldigt, omdat hij direct betrokken is. Neymar weet dat die gast schuldig is of hij liegt. Het is dan aan anderen die moeten oordelen of die jongen schuldig is, tot die tijd is hij onschuldig. Hetzelfde geldt voor Neymar. Er is altijd iemand die een ander beschuldigt anders gebeurt er niks. Als ik aangifte doe van geweld dan beschuldig ik iemand, het is dan aan de rechter om iemand schuldig te verklaren tot die tijd is iemand onschuldig, maar ik heb al gezegd dat hij schuldig is omdat ik dat weet.

22 september 2020 om 15:20

Reageerde je ook zo toen Neymar een ander beschuldigde? Je geen idee van wat er geroepen of gezegd is. Zelf lopen huilen... is het een keer in je opgekomen dat het wellicht waar kan zijn en Neymar echt racistisch is bejegend? Je vindt iemand niet aardig dus hij zal wel liegen.

Verrassend, is niet de eerste keer dat Neymar niet eerlijk is naar de buiten wereld toch? Word tijd dat ze de beste man eens gaan schorsen op basis van zijn social media en beschuldigingen. Je bent bij wet namelijk onschuldig tot tegendeel bewezen is. Desondanks heeft hij Gonzalez aan de hoogste boom opgeknoopt zonder bewijs.

22 september 2020 om 12:29

"je bent bij wet namelijk onschuldig tot tegendeel is bewezen". Heel juist maar maak je nu niet de zelfde fout door Neymar al te veroordelen op basis van krantenberichten?? Neemt niet weg als het waar is dat hij hard aangepakt moet worden

22 september 2020 om 14:49

@Meralco, van Neymar is niet moeilijk te bewijzen. Statements over vuile hond en denigrerend handelen staan openlijk op zijn Instagram.

Het zijn allemaal geen lieverdjes, verder is Neymar een hele slechte verliezer. Het zal allemaal wel meevallen en dit zal wekelijks bij elke prof wedstrijd gebeuren. Maar in deze tijd waarin we alles opblazen zullen we dat nu maar weer doen. Belangrijkste zin uit het artikel : " Sakai is overigens afkomstig uit Japan en niet uit China. "

Als dit waar is, dan wordt er toch wel behoorlijk met twee maten gemeten. Een Japanner uitmaken voor een Chinees is een enorme belediging en andersom (de twee landen kunnen elkaar over het algemeen niet bepaald luchten). Beide daden zijn dan enorm kwalijk en ik stel voor dat de heren samen op cursus gaan (bij voorkeur in hetzelfde lokaal op minimaal 1,5 meter afstand) over discriminatie.

22 september 2020 om 12:36

Een Chinees uitmaken voor 'schijtchinees' is anders ook onnacceptabel. Als dit bewezen kan worden hoop ik op een zeer lange, zware straf voor Neymar.

Puma zal blij zijn met zo'n uithangbord. Nike heeft dat zo slecht nog niet gezien. Neymar is gewoon geen goed voorbeeld als sportman.

Los van het feit dat Neymar een enorme hypocriet is, mocht dit waar zijn, lijkt de term 'racisme' met de dag aan waarde te verliezen. Is 'schijtchinees' al racisme tegenwoordig? En waarom dan? 'Schijtrus' of 'schijtduitser' is toch ook niet racistisch? Het is op z'n hoogst een belediging maar tegenwoordig is elke belediging waar de afkomst van iemand in staat of wordt gelinkt blijkbaar racisme. Volgens mij, of ik moet fout zitten, is racisme het ene ras boven het andere zetten op basis van superioriteitsgevoel. Daar valt iemand uitschelden naar mijn idee niet onder. Ik vind Amerikanen over het algemeen overdreven kutvolk. Ben ik dan een racist?

22 september 2020 om 12:43

Nee, dan ben je geen racist. Wat aan deze uitspraak van Neymar racistisch is, is het feit dat hij Sakai Chinees noemt terwijl hij dat niet is. Dat is (hoogstwaarschijnlijk) alleen omdat Sakai een Aziatisch uiterlijk heeft en dan zeg je als het ware dat alle Aziaten vergelijkbaar of hetzelfde zijn. Daarnaast is de term 'schijtchinees' op zijn minst discriminatie, wat ook niet echt een licht vergrijp is.

22 september 2020 om 12:53

Oke, misschien ga ik dan nu iets zeggen wat mensen heel erg kwetsend vinden, maar: chinezen en japanners lijken toch ook heel sterk op elkaar? Dus dat Neymar denkt dat hij een chinees is, is toch niet zo raar? Dat je daarmee zou zeggen dat daarmee alle Aziaten vergelijkbaar of hetzelfde zijn vind ik al vergezocht, laat staan dat dat überhaupt racistisch/discriminerend zou zijn. Ik dacht dat men juist zo graag wil dat we allemaal hetzelfde zijn dus dat zou in die zin een compliment zelfs zijn 😅 En zelfs al zou hij dat daarmee direct bedoelen en was dat 100% zijn intentie, zet hij daarmee zijn eigen ras boven dat van iemand anders?

22 september 2020 om 13:09

Als je de naam Sakai ziet kan elk mens die een beetje wereldkennis heeft weten dat het geen Chinees is. Namen in Japan en China verschillen compleet. Dat is niet veel anders als een Serv uitmaken voor teringmof.

22 september 2020 om 13:20

En als je je dus vergist in zo'n achternaam gooi je alle chinezen en japanners op een hoop en voel je jezelf veel beter dan hen?

22 september 2020 om 13:30

Misschien is het niet heel raar dat Neymar Sakai aanziet voor een Chinees, niet iedereen kan de subtiele verschillen herkennen, ik ook niet denk ik. Waar het hier om gaat is dat hij een aanname zou doen op basis van uiterlijk/ras. Dat is eigenlijk al racisme/discriminatie. Ik geloof zeker dat Neymar zichzelf niet boven Aziaten of andere rassen stelt. Maar wanneer 'schijtchinees' om reden van ras tegen iemand wordt gezegd en wanneer de term vervolgens als vernederend wordt gezien, is de term volgens Amnesty racisme.

Ik denk ook niet dat racisme 100% de intentie was, maar dan kan het nog wel racistisch zijn/opgevat worden. Dit kan je passief of onbedoeld racisme noemen.

Overigens is gelijkwaardig zijn een compliment, maar wanneer men ervan uitgaan dat mensen uit een groep hetzelde zijn, voelt het alsof je identiteit (in dit geval als Japanner) ondermijnt wordt. Sakai is inderdaad een Aziaat en gewoon gelijk aan Chinezen natuurlijk, maar dat betekent niet dat hij net zo graag Chinees wordt genoemd, want er zijn nog steeds culturele verschillen.

22 september 2020 om 13:36

Een aanname doen op basis van ras/uiterlijk is eigenlijk al racisme/discriminatie? Dat lijkt me stug. Wanneer hij zijn eigen ras superieur vindt, boven dat andere ras, dan is het racisme. Wanneer hij voor het ene ras andere maatstaven aanhoudt dan voor het andere ras, dan is het discriminatie. Volgens mij is dit gewoon een belediging, die op basis van zijn nationaliteit onjuist is. Een onjuiste belediging dus.

22 september 2020 om 13:40

Tja, maar wanneer iets als vernederend wordt gezien is natuurlijk ook maar subjectief. Sorry maar ik vind 'schijtchinees' niet vernederend. Of 'schijtjapanner'. Volgens mij moeten we oppassen dat we puur beledigen of schelden niet te makkelijk gaan verweven met racisme. Bij racisme komt er mijns inziens echt een superioriteitsfactor bij. Dat je een bepaald ras dus echt minderwaardig vind. Dat er grote verschillen zijn tussen japanners en chinezen klopt natuurlijk, maar dat mensen die niet herkennen of zich er van bewust zijn lijkt me ook geen racisme. Meer desintresse of gebrek aan kennis. Het ondermijnen van een identiteit door zo'n simpel scheldwoord gaat mij ook wel heel ver hoor. Dan is de hele wereld dus racistisch.

22 september 2020 om 13:43

@GroningerHopp, ik scheer niks over 1 kam, dat leg jij mij in de mond. Ik had het over de uiterlijke kenmerken van Chinezen en Japanners, omdat Neymar op basis daarvan 'schijtchinees' zegt. Dat er buiten hun uiterlijk enorme verschillen zijn lijkt me vanzelfsprekend. Dat iemand anders mij uit zou schelden voor schijtduitser omdat west europeanen ook redelijk op elkaar lijken lijkt me hoogstens niet leuk zoals je zegt, al zal het mij persoonlijk een worst zijn want Duitsers en Nederlanders lijken gewoon qua uiterlijk op elkaar. Maar toch zeker geen discriminatie of zelfs racisme?

22 september 2020 om 13:48

@DVCer, ik heb het even opgezocht. Amnesty omschrijft racisme als het volgende: 'Racisme is een groep om raciale redenen minderwaardig behandelen of daarover vernederende uitspraken doen.'

Dus wat betreft aannames op uiterlijk/ras heb je gelijk. Maar wat Neymar zei kan nog steeds racisme zijn als dit wordt opgevat als een vernederende uitspraak om raciale redenen. Maar dat is verder aan een commissie of aan de rechter om te bepalen.

22 september 2020 om 13:58

Tja, dan verschillen wij daarover echt van mening. Als ik nu weer ga reageren blijven we in een cirkel discussiëren. Los van het feit dat je mij(n post) discriminerend noemde komt het in ieder geval van beide kanten niet uit kwade bedoelingen.... 😉

22 september 2020 om 14:03

@Skede ja dat is inderdaad subjectief. Of dit vernederend is hangt af van hoe de ontvanger van de uitspraak de term interpreteert. Of 'schijtchinees' in dit geval als racisme wordt gezien zal afhangen van het Franse wetgeving en/of de regels van de Ligue 1.

Dit gaat waarschijnlijk extreem klinken, maar desinteresse en gebrek aan kennis hebben wel eens racisme als gevolg. Het kan ook best dat de hele wereld wel eens onbedoeld racistisch is geweest. Dat maakt mensen geen racisten, zeker niet zelfs. Maar dan is het wel belangrijk om te erkennen dat, dat een fout is geweest als je erop gewezen wordt. Het woord racisme heeft natuurlijk een hele zware lading en niemand wordt er graag van beschuldigd, maar het kan best zijn dat het vaker (onbedoeld) voorkomt dan we denken.

22 september 2020 om 14:09

Groninger Hopp, een Chinees is oorspronkelijke inwoner van China. Een neger is iemand met een donkere huid..... wezenlijk verschil. Off-topic: heb het stuk Jensen gezien wat je me aangeraden had, maar ondanks dat er allicht een kern van waarheid in zit (vast wel), moet je toch ook kritisch blijven naar een stuk van een half uur waarin een (oud)journalist eigenlijk weinig zegt wat nieuws is en wat ie ook in 5 minuten had kunnen zeggen? Heeft kijkers, click en aandacht nodig. Luister ik liever naar M. de Hond

22 september 2020 om 14:11

@Donny6, aangezien het principe van racisme is dat je het ene ras boven het andere zet (een actieve opvatting dus) heb ik wel moeite met het idee dat er onbedoeld racisme bestaat. Ik zou dat eerder gewoon onwetendheid of desinteresse noemen. Onbedoeld racisme zou in kunnen houden dat ik, zonder dat ik zelf wil, mezelf toch wel echt beter vind dan andere rassen. Dat gaat er bij mij moeilijk in eerlijk gezegd.

22 september 2020 om 14:26

Dat kan, goed gesprek in ieder geval. Fijne dag verder.

22 september 2020 om 14:42

Hetzelfde!

22 september 2020 om 15:12

Groninger Hopp, Ik quote: "Als ik nu schijtneger zeg is de wereld te klein..". Omdat dat duidelijk wat anders is dan schijtchinees. Daarom leg ik het even uit. En dat je dat dan tegen een Japanner zegt, doet dan even niet ter sprake. Dat is een tweede. Als je tegen mij zegt schijtduitser, ja, gaar, maar niet per definitie racistisch. Als je tegen mij zegt: schijtneger, dan wel. Omdat neger per definitie als racistisch gezien wordt (sidenote: als een blanke dat zegt, vraag maar aan Ron Jans 😉)

22 september 2020 om 15:17

Danny en Skede: Mooi respectvol gesprek tussen jullie. Goed te zien dat dat ook kan. 👍

22 september 2020 om 19:48

Ehm, nee. Een Indier of Pakistaan heeft ook een donkere huid. Worden denk ik niet bedoeld met neger, toch?

22 september 2020 om 19:55

Groninger, bedoel je scholingsGraad, of scholingsraad (zonder extra g). Niet rot bedoeld, probeer je betoog te begrijpen.

23 september 2020 om 00:53

groninger hopp, op iemand uiterlijk beledigen is uitschelden, niet automatisch een strafbaar feit. En je snapt toch best dat mensen Japanners en Chinezen vaak niet uit elkaar kunnen halen? Dat zijn er veel hoor? Racisme en discriminatie zijn anders. En dat probeerde ik met het vb aan te geven. Donkere mensen letten ook op heel andere uiterlijke kenmerken dan blanke. En dan Aziatische. En allochtone mensen worden ook gediscrimineerd, dat is juist op dit moment een heel actueel punt. Voorrang bij sollicitaties is heel actueel. Afspiegeling in het bedrijfsleven ook. Dus die vorm van discriminatie wordt ook aangepakt. Snap niet hoe je er bij komt dat we in NL dit niet zien. Ook vrouwen krijgen meer kansen nu. Maar nu is het bedtijd. Trusten.

22 september 2020 om 13:31

Ja maar rassen bestaan bijna niet eens meer, er is bijna niemand over die een 'puur' ras is, alles is al duizenden jaren gemimed. En daarom bestaat racisme alleen nog als uiting van discriminatie van de een waarde ander als belediging op basis van huidskleur. Nou is dat ook al pure onzin, want ik ken genoeg zogenaamd donkere mensen die lichter zijn dan de zogenaamde blanken. Ook een prachtig voorbeeld is onze Memphis die zich 'zwart' voelt om de een of andere reden maar net zo 'wit' als 'zwart' is dankzij zijn 'zwarte' vader en 'witte' moeder. Het jezelf in een hokje plaatsen omdat je graag anders wilt zijn en dan een beetje het slachtoffer uithangen omdat die rol je zo lekker past.

22 september 2020 om 15:20

Het is geen racisme, het is xenophobie als hij dit ook daadwerkelijk gezegt heeft.

"Er wordt tevens benadrukt dat laatstgenoemde club in het bezit zou zijn van foto's waarop te zien is dat Neymar de Marseille-verdediger racistisch bejegend"... Hoe kun je nou op foto's zien dat iemand racistisch bejegend wordt? Daar heb je toch echt geluid en beeld voor nodig lijkt me. Of hield Neymar een bord omhoog waar "schijtchinees" op stond geschreven?

22 september 2020 om 12:39

Het enigste wat ik zou kunnen bedenken is dat hij met z'n vingers z'n buitenste ooghoek wat naar buiten sleepte, want anders kan ik zo 1,2,3 ook niet bedenken hoe je dat op een foto zou moeten zien.

22 september 2020 om 12:44

Waarschijnlijk is deze foto voorzien van tekstballonnetjes

Wat een ironie en tegelijkertijd mijn grootste ergernis in de wereld: wijzen naar een ander maar totaal incapabel zijn om naar jezelf te kijken. Ik heb er geen woorden meer voor hoe dom soms mensen kunnen zijn.

22 september 2020 om 12:41

Dat soort mensen zijn zo ontzettend met zichzelf bezig dat ze gewoonweg niet zien of niet willen zien dat iets een probleem is totdat het zichzelf betreft, of totdat ze er iets mee kunnen winnen door het aan te kaarten. Van mensen in de NBA die China verdedigden omdat ze daar heel veel geld verdienen maar wel zich inzetten voor Amerikaanse burgerrechten omdat dat ze niks kost tot mensen (vaak op internet) die iedereen beledigen maar het opeens erg vinden als ze zelf geraakt worden. Neymar komt natuurlijk heel erg over als iemand die zichzelf heel belangrijk vindt dus hij heeft de schijn tegen, maar ik veroordeel hem nog niet. Denk dat dit uiteindelijk met een sisser afloopt omdat er nergens bewijs voor gevonden gaat worden.

22 september 2020 om 12:51

Helemaal waar wat je zegt. Net zoals we in eerste instantie bewijs wilden van de woorden van de OM verdediger, is Neymar ook onschuldig totdat OM met bewijs komt. Ik zie dit soort gedrag alleen steeds meer om me heen (of misschien let ik er meer op), dat het een error in mijn hoofd veroorzaakt. Het is alsof onze manier van leven ons zo egocentrisch heeft gemaakt en het gevoel geeft alsof we allemaal speciaal zijn, dat we er automatisch vanuit gaan dat een fout door een ander wordt gemaakt ipv door ons zelf.

Racisme dekt tegenwoordig de lading allang niet meer. Dat woord word te pas en te onpas gebruikt en tegenwoordig gaan de wenkbrauwen nauwelijks nog fronsen als je het woord weer ergens tussen ziet staan. Dat krijg je als je de definitie blijft afzwakken om het vaker te kunnen gebruiken. Zeer ernstig, aangezien racisme toch wel een probleem is in de wereld.

22 september 2020 om 13:27

Dat is het helemaal. Het is niet goed, maar er wordt op het veld sowieso flink gescholden naar elkaar (racistisch of niet). Dat gebeurt alleen maar om de ander uit z'n spel te halen en/of in het heetst van de strijd. Ikzelf til er niet zo zwaar aan. Als we dit heel hard gaan veroordelen (van iedereen), neemt het inderdaad de kracht van echt racisme enorm af. En dat is juist jammer, racisme is nu voor veel mensen een kreet die door een schreeuwende minderheid maar te pas en onpas wordt gebruikt. De ruimte om echte racisme aan te pakken wordt daarmee alleen maar minder.

We kunnen toch wel concluderen dat Neymar een van de meest vervelende voetballers is die er rondloopt. Altijd ligt het aan anderen. Altijd hebben anderen het gedaan. Terwijl hij nooit naar zijn eigen gedrag kijkt.

Neymar kan volgens mij gewoon niet goed tegen zijn verlies. Hij zal wel niet racistisch zijn. Eerder gewoon een beetje dom. In het heetst van de strijd roepen mensen nou eenmaal dingen, waar ze later (hoop ik) spijt van hebben. Maar het is wel erg dom om iemand te beschuldigen van iets waar je zelf schuldig aan bent. Het is weer de zoveelste keer dat hij negatief in het nieuws is. Hij zal zelf wel niet inzien dat hij zichzelf elke keer in deze positie brengt, maar de meeste mensen kunnen het imago buiten het voetbal niet meer los van zijn voetbalkwaliteiten zien. Nike mag blij zijn dat ze van deze gast af zijn.

Carrière van niks deze man. Domme keuze om naar psg te gaan, vaak randzaken buiten het voetbal. Zie hem wel stoppen op zn 32e zoals al die Brazilianen die maar paar jaar hun piek bereikt hebben.

Neymar laat even perfect zien waarom de meeste mensen zo'n hekel hebben aan het lange tenen racicme. Zonder ook maar te ontkennen dat het er wel degelijk is. Zelf alles mogen zeggen en bij het minste of het geringste iemand anders gaan beschuldigen. Daarnaast laat hij ook weer perfect zien waarom er weinig mensen respect voor hem hebben...

Hahaha wat een geniaal ventje. Janken dat ie racistisch wordt bejegend terwijl hij in dezelfde pot blijkbaar iemand voor flikker uitmaakt en zelf een aziaat iets racistisch toebijt. Neymar en zijn gebrek aan gezond verstand blijven me verbazen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren