Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Pogba is wellicht het kind van de rekening door komst Van de Beek’

Laatste update:

Donny van de Beek staat op het punt om bij Manchester United te tekenen, waardoor manager Ole Gunnar Solskjaer voortaan over meer opties beschikt op het middenveld. Steve McClaren, die the Red Devils in het verleden enkele seizoenen diende als assistent-manager, denkt dat de komst van Van de Beek naar Old Trafford weleens ten koste zou kunnen gaan van de basisplaats van Paul Pogba.

"Van de Beek lijkt precies op Frank Lampard in zijn beste dagen bij Chelsea", vergelijkt McClaren, met een verleden bij onder meer FC Twente, de middenvelder van Ajax met de huidige manager van de Londense club in gesprek met talkSPORT. "Hij duikt constant in het strafschopgebied van de tegenstander op, scoort regelmatig en verzorgt assists. Zijn gemiddelde van één doelpunt per drie wedstrijden is echt fantastisch. We hebben het hier echt over een geweldige speler."

"Hij lijkt in zijn spel ook een beetje op Bruno Fernandes, die in staat is om Van de Beek in het strafschopgebied aan te spelen met een slimme pass. Die optie heeft Manchester United momenteel nog niet", vervolgt McClaren, die als rechterhand van Sir Alex Ferguson de Champions League veroverde in 1999. "Waar ik aan de andere kant bang voor ben, en daar wordt al langer over gesproken, is de positie van Paul Pogba. Van de Beek kun je namelijk niet als verdedigende, controlerende middenvelder opstellen, die moet op 'acht' of 'tien' worden neergezet. Momenteel speelt Pogba op 'acht' en Fernandes als 'tien'."

"Inclusief de Champions League zal Manchester United een hoop wedstrijden spelen en Solskjaer wil derhalve een zo sterk mogelijke selectie hebben. Hij aast daarom misschien op drie middenvelders, zodat er altijd twee kunnen spelen", zo voorspelt McClaren. "Pogba is daarom wellicht het kind van de rekening bij Solskjaer, mede door zijn wisselvallige optredens. Op dit moment heeft hij geen concurrentie, maar met de komst van Van de Beek zal dat gaan veranderen. Pogba is een geweldige speler, maar je moet wel een manier vinden om negentig minuten lang het beste uit hem te halen."

McClaren wil echter niet spreken over een tussentijds vertrek van Pogba bij Manchester United. "Sinds de hervatting in de Premier League is hij duidelijk een betere speler, wat wellicht komt door de aanwezigheid van Fernandes. Dat is iemand die voetballend wat toevoegt en met Van de Beek is dat waarschijnlijk ook het geval. Je hebt op topniveau nou eenmaal gezonde concurrentie nodig en ik verwacht dat Van de Beek daarvoor zorgt met zijn komst naar Manchester United", zo besluit McClaren zijn relaas.

Denk jij ook dat Paul Pogba zijn plaats verliest bij Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
1 september 2020 om 21:16

Ja dat denk ik inderdaad ook niet. Tenminste, dat kan gebeuren als vd Beek het onwijs goed blijkt te doen en het uiteindelijk het beste voor het team is om pogba te banken, maar ik heb meer het gevoel dat het een beetje een Klaassen verhaal wordt en dat vd Beek er gewoon niet past

1 september 2020 om 21:18

Dat is dan ook de enige aanleiding denk ik. Je gaat je aankopen van honderd miljoen niet op de bank zetten. Ik ben het daarnaast oneens met je stelling, ik verwacht juist dat Donny een prima aanvulling is naast Paul en Bruno

1 september 2020 om 21:29

Tja we zullen het zien. Ik hoop natuurlijk ook dat hij het er goed gaat doen, maar ik ben bang dat hij net als Klaassen een beetje ondersneeuwt. Het spel en het tempo is in de PL toch wel wat anders dan hier in Nederland.

1 september 2020 om 22:43

Klaassen en van de Beek zijn echter ook weer niet te vergelijken. Van de Beek is een veel intelligentere speler en heeft echt een veel betere techniek. Het is geen speler die bijvoorbeeld zoals Ziyech echt spelers heel goed weg kan steken, maar als hij opduikt rond of in de 16 bewaart hij toch echt vaak het overzicht. Daarnaast was het Ajax van Klaassen totaal niet te vergelijken met het Ajax van de afgelopen 2 seizoenen.

1 september 2020 om 23:01

Ik denk het niet, ik had lang mijn twijfels, maar het afgelopen jaar ben ik extra op hem gaan letten, en zie in hem echt een unieke speler die elk team net dat beetje extra kan geven. Na zijn invalbeurt tegen Salzburg ben ik helemaal overtuigd dat hij een hele grote kan gaan worden. Wat speelde hij onwijs goed.

1 september 2020 om 23:36

Ik had ook lang mijn twijfels, zijn techniek valt ook niet erg op, maar hij is veel technischer dan een Klaassen bijvoorbeeld. En dat zet hij ook heel effectief en zonder poespas in waardoor hij meer ruimte schept voor hem zelf. Ik denk dat hij ook zeker in de basis van MU mee kan.

1 september 2020 om 23:58

@memphis. Intelligenter niet. Niet dat Donny niet slim is, maar Klaassen is een geweldige regisseur op het veld. Hij laat zien het spel uitstekend te kunnen lezen.
Donny is een klasbak maar heeft (nog) niet die leidinggevende en sturende vermogens op het veld.

2 september 2020 om 01:35

Vind Pogba ver overschat en Donny ver onderschat zo'n daverend succes is Pogba bij United ook niet. Dus ik vind 't wel een interessante mening.

Leuk compliment voor Donny. Zelf verwacht ik dit niet, maar het is niet de minste die dit zegt! Ik zie hem overigens ook wel slagen.

Die gaan Pogba echt niet opofferen. Tenzij ze 'm gaan verkopen, wordt het gewoon een lastig verhaal. Het kan natuurlijk zijn dat Solskjaer met 4 middenvelders gaat spelen, maar dat zou niet logisch zijn gezien de vorm na de winterstop. We zullen wel zien wat er gaat gebeuren, maar Pogba die z'n plaats verliest aan Van De Beek, dat lijkt me heel erg sterk.

1 september 2020 om 21:29

Wellicht triggert de extra concurrentie Pogba wel en gaat hij beter spelen. Het zal denk ik gewoon speelminuten verdelen worden over het middenveld en in de belangrijke wedstrijden zie je de echte pikorde vanzelf verschijnen. Wel een interessante transfer in ieder geval, ben benieuwd hoe het uitpakt voor zowel Van de Beek maar ook voor de andere middenvelders bij Man U.

Neeee Steve. Niet doen! Donny lijkt tot in de verste verte niet op Lampard. Lampard verzorgde en bepaalde het spel/tempo, gaf assists en kwam regelmatig de 16 in. Donny bepaald geen tempo maar hobbelt mee en geeft geen assistst en komt nooit in de 16 maar staat er al.

1 september 2020 om 22:02

175 wedstrijden, 41 doelpunten en 34 assists.. die geeft ie dus wel degelijk. Lampard verdeelde misschien het spel, maar bepaalde zeker niet het tempo en was ook zeker niet de allersnelste

1 september 2020 om 22:35

Precies, Lampard was een decennium lang een van de beste middenvelders ter wereld bij een van de beste clubs ter wereld (in ieder geval toen hij er speelde, voor ik daar op aangevallen word ). Van de Beek is goed, maar dat niveau zie ik hem niet halen en dat is ook geen schande, want dat was een extreem hoog niveau. Een centrale middenvelder die een van de meest scorende spelers in de PL ooit is, bizar. Hij was niet eens een 10, meer een 8.

1 september 2020 om 23:05

Lampard was geen spelverdeler toen hij die vele goals maakte. Later in zijn carrière werd hij meer spelverdeler.

1 september 2020 om 23:14

Er zijn wel gelijkenissen hoor. Maar ik denk niet dat Donny van de beek ooit aan zijn traptechniek kan tippen.

1 september 2020 om 23:22

@mansje82, Precies! En als je Donny in de jeugd heb zien spelen, weet je dat hij buiten z’n diepgang en loopvermogen ook echt mensen voor de goal kan zetten en het spel wel degelijk kan verdelen. Dat zie je dus bij Ekkelenkamp totaal niet.

2 september 2020 om 00:22

Volgensmij heeft Donny jou echt persoonlijk belegedigd. Al maanden loop je te klagen over ieder bericht over Donny, het is echt tenenkrommend. Donny is volgens jou netzo goed als Mats Seuntjes, als je al je berichten er bij pakt. Maar goed jij zal het wel weten.

Whaha zijn mensen nou helemaal de kluts kwijt? Wie the heck is Donny? No disrespect, maar de beste man heeft 1,5 jaar goed gespeeld. Voor de rest heeft ie helemaal niets laten zien en nu moet Pogba plaats voor hem maken en ballen inleveren met Bruno aan Donny? Wauw.....

2 september 2020 om 00:00

aan de andere kant laat Pogba het op een paar goede jaren vele jaren geleden al jaren niets meer zien.
Terwijl Donny al drie a 4 jaar een top niveau heeft en enkel blijft groeien..

2 september 2020 om 00:10

@iseldiroed volgen mensen als jij United wel vraag ik me af. Pogba speelt al sinds de komst van Solskjaer geweldig. Vd Beek doet het ook goed maar komt echt nog niet in de buurt van het niveau wat Pogba bij United haalt

2 september 2020 om 00:30

Pogba speelde in 18/19 alles behalve goed. Vooral in vergelijking met de prijskaart die er voor hem is betaald. Afgelopen seizoen redelijk lang geblesseerd geweest. Afgelopen maanden aardig goed geweest. In balbezit heel sterk, maar omschakeling of defensie.. gewoon nee. Heeft z’n hoofd er totaal niet bij. Komst van vd Beek kan hem misschien op scherp zetten of wellicht gaat vd Beek verrassen. Grappig genoeg heb ik itt de overgrote meerderheid er vrij veel vertrouwen in.

2 september 2020 om 06:23

Beste Japie je kan toch niet zeggen dat Pogba sinds zijn komst een daverend succes is. Zelfs de fans zijn erg kritisch op wat hij tot nu toe heeft geleverd. Nu haal je een paar betere maanden eruit en de wisselvallige en soms zelfs ondermaatse maanden laat je nu wel heel makkelijk weg in zijn beoordeling.

2 september 2020 om 10:34

Ja, maar het gaat toch om je meest recente prestaties? Wat maakt het in de actualiteit nog uit hoe je twee jaar geleden speelde? Bovendien onder Mourinho die hem totaal verkeerd gebruikte. Als Frenkie verkeerd gebruikt wordt en niet imponeert ligt het daaraan maar als dat bij Pogba gebeurd dan ligt het aan hem. Iemand zegt hier net ook dat hij in 18/19 niks presteerde maar toen scoorde hij bv 9 wedstrijden op rij

2 september 2020 om 16:07

@Japie, bij Pogba is het grote commentaar zijn wisselvalligheid. Dus zijn prestatie over het geheel zijn wel degelijk van belang. Pogba heeft nog geen enkel jaar het team een seizoen lang bij de hand genomen. Voor zijn status presteert hij gewoon bijzonder wisselvallig en onder par. Onder Mourinho heeft hij ook prima wedstrijden gespeeld al ben ik het eens dat hij niet goed gebruikt werd. Maar het is wel erg opportunistisch alleen te kijken naar z'n recente prestaties. Die geven bij Pogba nl helemaal geen garantie op een goed resultaat een paar maanden verder. Frenkie de Jong heeft hier trouwens helemaal niks mee te maken.

Ik denk dat niemand echt het kind van de rekening wordt. Als van der Beek het niveau aankan dan heeft United 4 topspelers voor 3 posities en dat is gewoon nodig als je 50 wesatrijden speelt. Daarachter hebben ze wel spelers als Fred maar dat vind ik geen spelers waarmee je verder komt. In ln de toppers denk ik niet dat er in de korte termijn al afgeweken wordt van het middenveld dat er nu staat maar als Van der Beek een goed niveau haalt weet ik zeker dat hij daar veel aan spelen gaat toekomen de afgelopen jaren. De kans is in ieder geval veel groter dat hij hier slaagt dan bij Real Madrid.

1 september 2020 om 21:22

Fred speelde gewoon een goed seizoen. Die zou ik niet minder noemen hoor.

Wat een schoffering van Frank Lampard dit stuk. Vd Beek vergelijken met Lampard in zijn beste dagen....vd beek kan een hoop bereiken maar zit momenteel mijlenver van Lampard af.

Denk het niet. Pogba is in topvorm onstopbaar en heeft alles wat een middenvelder moet en kan hebben. Toch zie ik het wel ergens, Paul was een half jaar geleden nog overduidelijk bezig om weg te komen uit Manchester. Nu het weer goed gaat is alles opeens oke? Typisch voetbal natuurlijk, maar ik begrijp best dat een Solksjear hem best een verwaande kwal vindt.

1 september 2020 om 22:58

Ik ben niet onder de indruk van Pogba. Heeft natuurlijk een enorme uitstraling en fysiek maar voetballend is het geen absolute wereldtop. Daarvoor heb ik veel andere veel betere middenvelders gezien de laatste 25 jaar.

Ik denk niet dat vd Beek de grote spelmaker wordt bij Man U. Maar wat heeft Pogba dan de laatste jaren laten zien. Zou het echt zo ongelofelijk zijn als Pogba op de bank terecht komt.

1 september 2020 om 21:37

hij heeft een WK gewonnen en hij speelt sinds de komst van Solkjaer uitstekend. hij is vaak geblesseerd geweest maar daar kan hij verder weinig aan doen

Ik lees vaak extreem positieve of extreem negatieve reacties over Nederlandse spelers hier. Kunnen we het er niet over eens zijn dat Van de Beek een enorm talent is dat het bij Ajax meer dan een beetje heeft laten zien? Pogba is een hele goede voetballer, maar speelt al jaren matig bij een Engelse (en Europese) subtopper. Ik heb sterk het idee dat veel mensen hier alleen maar op de stats van Fifa af gaan.

1 september 2020 om 21:30

Maar je gaat toch niet menen dat vd beek beter is dan een pogba? Vd beek is gewoon een talent die momenteel overrated is. Veel meegeleefd op de successen van ajax maar als het niet liep was hij zeker niet degene die alles om draaide en een winst binnen sleept

1 september 2020 om 21:34

Ik roep hier inderdaad niet dat Van de Beek beter is, maar ik denk wel dat hij kan uitgroeien tot een speler die belangrijker is voor dit United dan Pogba. Juist tegen bijvoorbeeld de Spurs was hij wel degelijk een van de spelers die het deden.

1 september 2020 om 21:34

Pogba speelt sinds Solskjaer er zit geweldig, hij is alleen vaak geblesseerd geweest. ik vind Vd Beek best een prima speler maar niet van Pogba niveau. die vind ik echt een klasse beter

1 september 2020 om 21:42

Ik kan je op dit moment zeker nog geen ongelijk geven, maar laten we het na dit seizoen evalueren Ik denk dat Van de Beek net als De Ligt (en ook nog steeds net als De Jong) even moet wennen en uiteindelijk toch wel echt extreem goed blijkt te zijn.

1 september 2020 om 21:45

ik geloof best dat er een mogelijkheid is dat Vd Beek daar slaagt en ik gun het hem van harte, maar ik zie Vd Beek en Pogba al jaren voetballen en die laatste vind ik toch een stuk meer in huis hebben

1 september 2020 om 21:47

(japie)lekker belangrijk wie jij beter vind het gaat erom wat voor systeem Solskjaer gaat spelen misschien past v/d Beek wel beter in dat systeem , ik zie zoveel overspannen reacties dat ik er om moet lachen zoveel onzin , MU geeft niet zomaar 40 miljoen uit ze zullen best een bedoeling hebben .

1 september 2020 om 21:53

@sloep01 ja joh, omdat de uitspraak ook helemaal nergens over gaat. leuk als bv een Weghorst beter in een systeem past als Harry Kane maar dat maakt hem nog geen betere speler. een goede coach verzint een systeem waarin zijn beste spelers sowieso kunnen worden opgesteld en Pogba is een van de beste spelers van United. ik schat Solskjaer in als een goede coach dus die gaat een speler als Pogba echt niet op de bank zetten

1 september 2020 om 22:00

Moet dat dan, waar zeg ik dat ik van de Beek een betere speler vind ? Moet je altijd een betere speler zijn om beter in het team te passen ?

1 september 2020 om 22:02

@sloep01 jij doet net of ik Vd Beek hier aanval. ik vind het een prima speler maar los van zijn komst ga je toch een speler als Pogba niet op de bank zetten? dan speel je gewoon 4-4-2 ofzo met Rashford en Greenwood in de spits bv en een Vd Beek, Pogba, Fred/matic en Fernandes daarachter

1 september 2020 om 22:35

Precies, een goede coach bouwt zijn team om een speler als Pogba indien hij deze tot zijn beschikking heeft en met alle respect niet om vd Beek en ook als je van systeem veranderd. Hij zal die status eerst moeten verdienen en zo slecht doet Pogba het niet bij Man U. Daarnaast is 40 miljoen een hoop geld, maar kan het voor deze grote club alsnog geld zijn wat voorlopig wordt gebruikt als bankvulling. Hij zal langzaam moeten meegroeien naar het United niveau en mogelijk gaan ze hem al gebruiken in een systeem met Pogba en Fernándes. Ik verwacht echter dat hij nog even geduld moet hebben.

Is dat een grap? Van de Beek speelt Pogba uit de basis? Snap de hele Donny hype al totaal niet. Maar Donny wordt gewoon bankvulling die wel zijn wedstrijdjes zal meepikken.
Maar laat hem maar mijn tegendeel bewijzen.

Wat jammer dat er zoveel negatieve reacties zijn. Is toch een onderbouwd en mooie compliment van een ervaren trainer die de Premier League erg goed kent? Dat is toch mooi?

Het is ook een beetje hoe je het leest. Hij zegt niet dat Donny beter is maar op dezelfde manier acteert qua spel zoals Lampard bij Chelsea. Die speelde wezenlijk anders daar dan in zijn West Ham tijd.

Donny komt toch ook veel in de 16, heeft scorend vermogen? Ben benieuwd hoe hij de PL aan kan. We gaan het zien.. Kan me nog herinneren hoe volgens zovelen Suárez compleet zou gaan floppen bij Liverpool... nou dat ging toch best aardig ;-)

Ik begrijp niet waarom sommige leden zo denigrerend over Donny praten. Het lijkt me sterk dat hij Pogba laat bankieren, maar een aantal doet net alsof Donny een talentloze koekenbakker is. Geef ‘m een kans en de tijd en wellicht zal hij jullie in positieve zin verrassen...

Of Pogba vertrekt of hij wordt op een andere positie gebruikt waarmee Solskjaer denkt dat hij beter tot zijn recht komt, maar zeggen dat Pogba het kind van de rekening wordt door de komst van VDB is natuurlijk een bizarre constatering...

Van de Beek heeft inderdaad wel wat weg van Lampards speelwijze. Ik verwacht dat ie het bij Man U ook gaat waarmaken. Heeft een goeie 1e aanname wat hem meer tijd geeft en weet altijd op het juiste moment de juiste ruimte (aanvallend) in te lopen wat niet veel spelers dusdanig beheersen. Hopelijk is Bruno F degene die hem op die momenten kan aan spelen.

Oja. Al die denigrerende opmerkingen over dat Vd Beek veel minder is dan Lampard..... vergeet niet dat ze op ongeveer dezelfde leeftijd bij een Engelse topclub kwamen. Donny heeft als plus dan al een EL Finale en halve finale CL in zn bagage te hebben.

We gaan het zien

De cliché's die we van Mcclaren gewend zijn kunnen natuurlijk op een tegeltje, maar alles wat geen 'tegeltjeswijsheid' is, zaken die werkelijk voor Steve's mening uit kunnen gaan, blijken dus ook regelrechte onzin. Van de Beek met Lampard in zijn beste dagen vergelijken zeg. Hou eens lekker op. Overigens denk ik dat Van de Beek best tot een een allround middenvelder van topklasse kan uitgroeien hoor. Beetje vergelijkbaar met Wijnaldum, die ook als 10 naar Engeland kwam en via Newcastle United en Liverpool uitgroeide tot een veelzijdige wereldtopper. Ik zie Van de Beek een vergelijkbare ontwikkeling best doormaken, maar Frank Lampard zeg... Mcclaren is niet vies van een drankje teveel dus.

Ik hoor vooralsnog enkel veel nieuws vanuit Nederland. Denk dat er geen daadwerkelijke interesse van Manchester United is en dat de zaakwaarnemers en media een andere club proberen warm te maken.

Pogba en Bruno zijn de vaste spelers bij de middenveld in United. Je ziet ook meteen dat als een van hun of beide wegvallen heel united totaal inzakt.

Van de Beek is een goede speler met potentie. Maar komt toch echt als een bankspeler binnen. Is een zeer goede 12e speler die erin kan komen, indien Bruno of Pogba moe of geblesseerd zijn.

Op dit moment moet je het doen met een Mata, Pereira, Lingard.

De transfer van Pogba naar Real hangt al enige tijd in de lucht. Hoewel ik Pogba momenteel meer kwaliteiten dan vd Beek toeken, verwacht ik op termijn dat vd Beek op "8" een kans zal gaan krijgen, laten wij hopen dat hij het daar goed zal gaan doen!

Hahahaha wat gebeurt hier allemaal joh? Van de Beek is best een geinig spelertje maar komt van z’n leven niet in de buurt van het niveau dat United zou willen/moeten nastreven. Pogba is en zal altijd beter blijven dan van de Beek. What’s next, Lamprou die De Gea vervangt onder de lat?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren