Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona: ‘Lionel Messi is de pijler van het project van Ronald Koeman’

Laatste update:

Lionel Messi is de pijler van het Barcelona van Ronald Koeman, zo benadrukt Josep Maria Bartomeu. De voorzitter hielp dinsdagavond, daags voor de naderende aanstelling van de Nederlander in het Camp Nou, in een interview met Barça TV de slepende geruchten over het vertrek van de clubtopscorer aller tijden uit de wereld. “Messi heeft een contract met Barcelona tot medio 2021. Dat weet hij en dat weet iedereen. Ik praat regelmatig met Messi en vooral met zijn vader. En ook zij weten dat. Er is een project en er komt een nieuwe trainer die op hem rekent."

“Messi wil zijn loopbaan bij Barcelona afsluiten, dat heeft hij vaak gezegd. Ik heb met Koeman gesproken en hij vertelde mij dat Messi de pijler van zijn project is”, vervolgde Bartomeu. “Hij is nog altijd de beste voetballer ter wereld. De nummer één en hij is van ons. En in elk project van Barcelona komt duidelijk naar voren dat we over de beste voetballer ter wereld beschikken en dat we daarvan moeten profiteren. In het nieuwe project van Koeman wordt absoluut rekening gehouden met Messi.”

Koeman zal in ieder geval niet over Neymar kunnen beschikken. “Het is onmogelijk om een speler te halen als zijn club niet van plan is om hem te verkopen”, ging Bartomeu in op de vraag over een eventuele rentree van de Braziliaan op Catalaanse bodem. "Paris Saint-Germain gaat Neymar, zeker tijdens deze coronapandemie, niet verkopen en dat is normaal. Grote clubs willen grote spelers.” Het is nog onduidelijk of Lautaro Martinez wel de stap naar het Camp Nou maakt. “Voorafgaand aan de herstart van LaLiga spraken we met Internazionale. De gesprekken zijn enkele weken geleden gestaakt in verband met de competities. Inter speelt nu nog in de Europa League en wij wachten nu op de nieuwe trainer en de nieuwe technische secretaris om te weten te komen hoe zij de toekomst voor zich zien.”

De kans is aanwezig dat Philippe Coutinho onder Koeman een nieuwe kans in het Camp Nou krijgt. Het ligt niet voor de hand dat Bayern München de optie tot koop van 120 miljoen euro in het huurcontract gaat lichten en zodoende zal de Braziliaan zich binnenkort weer in het Camp Nou melden. “Hij heeft opties om te blijven. Het zal een beslissing van de technische afdeling en de trainer zijn. Als zij van mening zijn dat Coutinho moet blijven, dan blijft hij”, benadrukte de hoogste sportbestuurder.

Bartomeu erkent dat er biedingen op spelers van Barcelona komen. “Ja, dat klopt. Een bod op Ansu Fati bijvoorbeeld. Barcelona ontvangt altijd veel biedingen. Sommige biedingen worden afgewezen omdat de spelers zelf niet willen vertrekken. Ansu Fati is een voetballer met een belangrijke marktwaarde, veel clubs hebben interesse, maar we willen hem niet verkopen. En dat weet hij ook.” De vraag is natuurlijk of er wel geld is om de selectie van Koeman van nieuw elan te voorzien. “Renovatie betekent niet alleen nieuwe spelers halen en laten gaan”, benadrukte de bestuurder. “Het gaat ook om de structuur van de club. De renovatie gaat veel verder en dieper dan alleen de spelers. Er zullen meer veranderingen zijn. Barcelona heeft geld, het probleem is het salarishuis. We hebben bepaalde grenzen op basis van onze inkomsten. Het salarisbudget moet omlaag om nieuwe spelers aan te kunnen trekken.”

"De renovatie van het eerste elftal wordt zo grondig als nodig is. Het had eigenlijk al na die wedstrijd op Anfield moeten gebeuren", verwees Bartomeu naar de smadelijke 4-0 nederlaag in de halve finale van de Champions League. "Maar ik wilde deze generatie en deze coaches een nieuwe kans geven. Laten we niet vergeten dat we dat seizoen kampioen werden, de bekerfinale haalden en de halve finale van de Champions League speelden. Het was een uitstekend seizoen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze moeten is ophouden Messi als pijler te gebruiken, gaat ten koste van de rest.

18 augustus 2020 om 21:29

Beste speler allertijden van de club. Dat is altijd een pijler

18 augustus 2020 om 21:33

Ja maar niet voor de toekomst van Barcelona.

18 augustus 2020 om 22:03

Zou inderdaad altijd een pijler moeten zijn, niet dé pijler. Een project gericht op de toekomst van de club zou zich niet moeten focussen op een 33-jarige speler. Wordt sowieso tijd om te kijken naar het post-Messi tijdperk.

18 augustus 2020 om 22:17

Nee niet de beste allertijden van Barca uiteraard. Denk 3e of 4e plek als ik eerlijk ben. Zijn heel wat grootheden voor hem geweest van Maradona en Cruyff tot Stoichkov. Messi loopt er vaak bij alsof die er geen zin meer in heeft en neemt het team niet op sleeptouw, maar speelt zijn eigen spel.

18 augustus 2020 om 22:20

post-Messi tijdperk ? Die komt er niet. nooit. Messi is niet allen pijler,maar ook het fundament,gelegd door Cruyff. Onmogelijk om het fundament weg te halen,en onmogelijk om ooit te spreken van een post-Messi tijdperk. Messi is namelijk Barca,dus Barca is Messi. en dat zal altijd zo blijven. Dit gaat beyond Status,vorm of leeftijd.

18 augustus 2020 om 22:48

Gaat het Messibarca.? Zullen we hem anders tot z’n dood, of misschien wel tot erna, blijven opstellen? Er komt een tijd dat Messi niet meer speelt, en dan kunnen we, hoeveel posters jij ook van Messi op je kamer hebt, spreken van een post-Messi tijdperk.

19 augustus 2020 om 01:54

Wat klets jij nou toch ongenadig hard uit je nek Lucaij. Maradona heeft 38 doelpunten voor Barcelona gemaakt en 0 keer kampioen geworden. Messi heeft iets van 630 doelpunten voor Barcelona gemaakt (bijna 17 (!) keer zo veel dus), 10 keer kampioen en 3x Kampioen van Europa. Op welke planeet kan je dat nou met elkaar vergelijken ? Dat kan alleen als je geen historische kennis hebt en maar wat roept

18 augustus 2020 om 21:31

Je doet het alsof het alleen aan Messi ligt. Messi is nog veruit de beste speler en er moet gewoon gezorgd worden dat die andere spelers beter renderen. Zo raar dat iedereen de zwarte Piet op eens op Messi afschuift.

18 augustus 2020 om 21:50

In welk stuk van mijn korte reactie zeg ik dat het aan Messi ligt? Het is een van de beste zo niet de beste voetballer allertijden, maar daar moet je niet je tactiek op kapot maken. Sneu voor zijn teamgenoten en ook voor hem zelf.

18 augustus 2020 om 21:33

Nee, ze moeten stoppen met alle druk bij Messi weg te leggen. Aanvoerdersband naar een echte aanvoerder en een team om Messi heen bouwen waardoor hij minder meters hoeft te maken en meer bij de goal van de tegenstander wordt aangespeeld. Niet alle ballen op Messi rond de middenlijn en hopen op die fantastische dribbel. Het team om Messi heen moet sterker. Dan kan hij nog steeds van groot belang zijn. Alleen alle druk ligt bij hem omdat het elftal om hem heen niet goed genoeg en deels ver over de top is.

18 augustus 2020 om 21:37

Ja laten we de topscoorder van laliga maar wegdoen.

18 augustus 2020 om 21:33

Ten koste van de rest? Onzin. Als je een goede voetballer bent sta je op en zorg je voor doelpunten en assists en krijg je geen knikkende knieën als je met ene Messi speelt.

19 augustus 2020 om 12:10

Kan nog zo'n goede voetballer zijn, als je volledige spel gebaseerd is op het functioneren van één speler (en jij die speler niet bent), dan ga je niet volledig tot je recht komen. Of denk jij dat nieuwkomers als Coutinho en Griezmann het voetballen verleerd zijn sinds ze naar Barca zijn gekomen?

18 augustus 2020 om 21:41

Messi staat nog steeds voor een wereld aan goals en assists. Daar begint het mee. Ze moeten eens wat doen aan dat middenveld. 3 of 4 middenvelders opstellen die er in een heel seizoen maar maximaal 5 maken, tja dan weet je dat je doelpunten tekort komt.

18 augustus 2020 om 21:42

True. En daarom gaat het dus weer mis bij Barcelona. Messi is aan de bal geniaal maar zonder bal speel je op het veld 9 tegen 10.

18 augustus 2020 om 22:16

dat messi de laatste jaren nog bij barca speelt gaat ten koste van hem. hij kon zeker de afgelopen paar jaar veel meer maar moet elke keer zijn denk en handel niveau omlaag schalen zodat de rest mee kan. messi is niet degeen die barce terughoud, maar omgekeerd. hij moet zeker weg vindt ik mede omdat barca op zijn eigen benen moet leren staan en hij beter verdiend dan zijn laatste jaren slijten bij een club die sowieso niet mee kan gaan doen om de grote prijzen als de CL

Wellicht een idee om hele hele elftal om Messi heen te bouwen. (grapje natuurlijk). Koeman zal natuurlijk Messi willen gebruiken. Het is je beste speler. Het project moet wel zijn om zijn status over te gaan brengen naar andere spelers.

18 augustus 2020 om 21:49

Je allereerste doel moet zijn om een team te bouwen dat op elkaar aansluit. Enige wat hiermee gedaan wordt is dat alle druk weer op messi verschoven wordt.
Messi moet zichzelf wegsteken in dit barca anders krijgt hij bijna geen bal hoog op het veld

18 augustus 2020 om 23:46

@genieterr Koeman zal er wel wijs mee omgaan. Daarom had ik graag LvG als coach willen zijn. Haha die narcist zal denken groter te zijn dan Messi. Wisselt Messi gewoon als hij niet meeverdedigt. Legt uit hoe looplijnen moet gebruiken, hoe hij beter kan schieten haha.

Leuk dat hij dat zegt, maar ja ooit houd het op. Er is meer dan alleen Messi.

18 augustus 2020 om 21:35

Jullie doen alsof Messi 40 is, Messi is net 33, en kan makkelijk nog tot z’n 37e een ster speler bij Barca zijn, mits goed gebruikt. Lopen doet hij toch al 5 jaar niet meer

Haha dit klinkt toch zo raar uit Barto's mond. Hij komt echt wanhopig over zeg. Wat probeert hij allemaal te zeggen? Zit zoveel twijfel in anders ga je zulke dingen niet roepen. Ja ik praat vaak met hem en uhh ja ook zijn zoontje, dus Messi vind me tof en wil graag blijven. Lol, come on.

18 augustus 2020 om 21:21

Nog nooit zoveel wanhoop in een minuut gelezen idd. Volgens mij vreest de beste man ook voor zijn baan.

18 augustus 2020 om 21:25

Maar wat moet ie dan anders zeggen? Weet je, op den duur kan je ook niks meer goed doen. Bij elk ding dat ie nu zegt is er meteen kritiek. Ja ok, hij is klaar als voorzitter maar niet alles wat ie zegt is wanhopig of onzin he.

18 augustus 2020 om 21:38

Vind het eerlijk gezegd een fantastisch “interview”. Hij geeft op alles een eerlijk antwoord en lult nergens omheen. Wel slecht geschreven dit artikel

18 augustus 2020 om 21:42

Het ergste is dat je meteen de positie van de trainer en zijn plannen gaat invullen. Als ik Koeman zou zijn, ja dat ben ik niet, dan had ik dit niet leuk gevonden. Voor t zelfde geldt had ik hele andere plannen, waarbij Messi indd belangrijk is, maar het spel en andere spelers ook belangrijk zijn. Hij houdt de club gegijzeld net als een relatie die gewoon niet meer werkt en nooit meer goed komt, en toch vastklampen. Wanhopig, egoïstisch....Na jaren de hoofdschuldige zijn van de "val" van de beste voetballer allertijden (voor mij)

Ze willen een elftal bouwen om een speler die het allemaal niet meer kan opbrengen en zijn medespelers bij het minste of geringste laat zakken? Dit is nu al gedoemd om te mislukken...

18 augustus 2020 om 21:23

Waar heb jij het over, Messi is weer topscorer van la Liga geworden en betrokken bij 50 goals, moet hij 100 maken dat iedereen tevreden is, hij wordt ouder maar is nog steeds de beste.

18 augustus 2020 om 21:30

Ja maar in Europa ga je geen potten breken. Zeker niet tegen de top teams. Messi wordt ook steeds ouder hé. Die wordt in 20/21 al 34. Daar wil je toch geen toekomst mee opbouwen. Je stelt het alleen maar uit als je Messi de kern van de ploeg laat. Als hij echt weg is heb je een probleem dan. Ze moeten eigenlijk nu al beginnen met een nieuw Barcelona.

18 augustus 2020 om 22:18

messi is de #10 van barca, de creatieve man, niet de loper. dat barca overlopen word door bayern heeft niks met hem te maken maar alles met die extreem zwakke samenstelling van het elftal waar je van alles tekort komt, snelheid, diepgang, creativiteit (behalve messi) een fitte spits, vleugelaanvallers etc. en gemiddelde leeftijd van 33, bij de meesten. dat messi 33 is ala, hij scoort nog het meest en is creatieve man, de rest is gewoon klaar

18 augustus 2020 om 22:23

Ik denk dat het eerder andersom is dat zijn medespelers hem laten zakken

Lijk mij logisch dat Koeman Messi nog ff onder zn hoede wil hebben gehad, tis toch een speciale aangelegenheid. Toch van mening dat Messi wellicht een ander idee heeft

Als Koeman had gezegd dat hij het team niet om Messi heen ging bouwen had hij waarschijnlijk niet eens de functie aangeboden gekregen. Maar wat zou het toch mooi zijn als Koeman met Messi om de tafel gaat zitten en dat ze uiteindelijk gezamenlijk tot de conclusie komen dat het beter is voor alle partijen als Messi een paar jaar ergens anders gaat voetballen.

18 augustus 2020 om 22:49

Messi heeft gewoon lopende mensen om zich heen nodig die goed zijn in combinatiespel. Hij heeft namelijk nog steeds fenomenale kwaliteiten, die ga je echt niet zomaar vervangen met 2 nieuwe spelers bijvoorbeeld.

Groot gelijk, Messi telt voor drie topspelers. Geweldige voetballer

Wat willen ze nog met Messi doen dan? Is hij nog steeds de man voor de toekomst daar? Over 2 jaar als hij 35 is wordt het echt een stuk minder bij Messi hoor. Logisch ook. Ze moeten daar is een plan verzinnen voor de toekomst. Messi is helaas niet de toekomst bij Barcelona. Wordt zeer de vraag wat ze gaan doen daar.

18 augustus 2020 om 21:35

Ja verkoop maar 33 goals en 26 assists word je echt beter van, Messi is het grote probleem.

18 augustus 2020 om 21:41

Zeg niet dat hij het grootste probleem is. Alleen je gaat niet de focus op hem leggen voor de toekomst van de club. Dan stel je alleen maar alles uit en als hij daadwerkelijk weggaat of stopt dan heb je over 2 jaar bijv een groot probleem en dan duurt het nog langer. De kern van Barcelona is echt oud dat zag je al aan de gemiddelde leeftijd tegen Bayern.

18 augustus 2020 om 21:46

De kern van Barcelona is te oud idd dan met name basisspelers Alba, Busquets, Pique en Suarez. Je kan hun bijvoorbeeld vervangen en gelijkelijk het elftal minder afhankelijk van Messi te maken door kwaliteit op de juiste posities aan te trekken. Dan zou je als Messi stopt of vertrekt minder hard aankomen dan als hij nu zou vertrekken. Als hij nu vertrekt heeft Barcelona een heel groot probleem omdat niemand anders een doelpunt kan maken of assists kan geven.

18 augustus 2020 om 21:50

Ja geleidelijk ben ik het met je eens over Messi.

Marquinhos, Koulibaly, Wan-Bissaka, Fabian, Lautaro en Sancho en Barca is een topploeg! + Puig, Frenkie, Alba, Ter Stegen en Messi dan zijn ze d’r helemaal klaar voor. Jammer dat ze met Griezmann, Suarez, Busquets, Piqué, Lenglet en Semedo gaat spelen want dan staat er weer 10x niks op t veld. Er moet daar zoooooo veel veranderd worden

18 augustus 2020 om 21:51

Lautaro of Sancho is wel te halen denk ik Koulibaly is te oud dan kunnen ze beter voor Ruben Dias of Upamecano net zo goed en iets goedkoper. Fabian is duur lijkt Olmo me een betere optie en voor de rechtsback positie zou Ricardo Pereira perfect zijn en misschien kun je bij Atletico proberen om Griezman te ruilen voor Felix en dat berca dan 25 miljoen bijlegt

18 augustus 2020 om 21:53

Waar toveren ze dat half miljard vandaan dan?

18 augustus 2020 om 23:34

Dat bedoel ik, maar anders staat er gewoon een k*t team. Dat wil ik er eigenlijk mee zeggen😂

18 augustus 2020 om 22:02

Griezman wordt verkeerd gebruikt. Is een spits geen linksbuiten..

19 augustus 2020 om 09:49

Wan-Bissaka hahahahaha! Koulibaly wordt komend seizoen 30. Voor dat geld kunnen ze beter de Ligt halen.

19 augustus 2020 om 18:41

Wie vind jij dan beter voor de rechtsachter positie? Semedo moet je nooit meer opstellen na die dramatische vertoning, Roberto te matig, Walker te oud, Cancelo niet fantastisch, James kan het niveau niet aan, Kimmich gaat daar nooit heen, Emerson zou nog kunnen of Bellerin. Anders gewoon voor AWB gaan

Messi moet zo snel mogelijk weggaan voor de laatste paar jaar van zijn carriere. Ze snappen het nog steeds niet ze legggen letterlijk alle aanvallende druk bij messi neer. Niemand anders die zelf kan voetballen, en dan mogen zij wel een barca shirt aandoen belachelijk. We worden al 3 jaar lang vernederd in de champions league maar het beleid blijft hetzelfde. Zou eigenlijk een toto moeten doen, koeman wordt ontslagen binnen het seizoen. En misschien dat laporta of victor font iets kunnen bouwen.

Heb de gehele persconferentie bekeken en ben tot een eenvoudige conclusie gekomen. Zolang er geen nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven kijk ik geen minuut meer naar wedstrijden van Barcelona. Een leidersfiguur die met een grote glimlach verkondigd dat hij verantwoordelijk is voor de huidige staat van de club en denkt dat er ook maar één gezond denkend persoon in zijn leugens trapt... Daar hoef ik niets mee te maken te hebben. Het is ongekend hoeveel schade deze man al heeft aangericht binnen de club, maar om hem nu ook de taak om de selectie door te selecteren... Dan kan ik niet eens bedenken hoe de situatie in de zomer van 2021 is. Ik bedoel... Nelson Semedo 'intransferable' verklaren terwijl je Sergio Busquets bij wijze van spreken in de uitverkoop doet. Dan ben je gewoon niet goed wijs. Adios.

18 augustus 2020 om 21:56

Hebben ze semedo intransferable verklaart? Dan weet ik al dat het volgend seizoen weer niets gaat worden

18 augustus 2020 om 22:05

Daarom blijf ik steeds herhalen: het probleem ligt niet bij een bepaalde speler, een bepaalde oefenmeester of een bepaalde assistent. Bartomeu is verantwoordelijk en weigert verantwoordelijkheid te nemen.

18 augustus 2020 om 22:28

Klopt als een bus. Zoals ik in een ander artikel als reactie op iemand anders ook al had geplaatst, het kan niet zo zijn dat Setien 'opeens' niet meer een Cruyffista is geworden nadat hij van Betis naar Barca ging als coach. Er is een bepaalde druk die vanuit Bartomeu wordt uitgeoefend op de coaches onder zijn bewind, wat inhoudt dat die coaches afstand moeten nemen van de filosofie van Cruyff

18 augustus 2020 om 22:37

Exact.

18 augustus 2020 om 22:02

Joh laat je niet klein krijgen. Er loopt hier een lid rond genaamd Maurootje die hier ook al hing rond de tijd dat Ibra Milan naar kampioenschappen schoot, maar die staat nu elke week samen te vatten hoe ze met Kessie en co knokken voor Europa League. Je bent een fan of je bent het niet, toch?

18 augustus 2020 om 22:24

Denk dat iedereen het op een eigen manier invult. Wedstrijden van Barcelona zijn voor mij een moment van ontspanning, gezelligheid en waar het kan genieten van de sport. Daar maak ik graag tijd voor vrij. Voetbal wordt gespeeld ter vermaak van het publiek. Soms gaat dat lastiger doordat er een minder getalenteerde generatie rondloopt, soms zit het even mee. Het punt dat mij frustreert is dat de kernwaarden van de club jarenlang doelbewust kapot zijn gemaakt en dat we nu op een punt zijn aangekomen dat ik de wedstrijden niet meer kan kijken zonder gefrustreerd naar bed te gaan. Het gaat me dus niet eens om een tegenvallend seizoen of om wat verloren wedstrijden, die waren er ook genoeg in 2002 toen ik besluit om de club op de voet te gaan volgen. Het verschil is alleen dat de kernwaarden waar de club op gebouwd is doelbewust zijn vernield door een incompetente president. Vandaar... Tot er een nieuwe president zit die de club waar in ere herstelt (dat hoeft niet direct in gewonnen wedstrijden te resulteren, maar in ieder geval weer het respect van de institutie herstelt) kijk ik geen wedstrijd meer. Prima als anderen dat anders invullen, maar ik doe dat op mijn eigen manier.

Haha,dan somt een een paar spelers op en dan noemt hij Semedo en Griezmann (die maar linksbuiten staat weg te rotten) en Demebel (die 50 wedstrijden in 3 jaar gespeeld heeft) ,wanbeleid

18 augustus 2020 om 22:44

Dembele, mits fit, is een aanvaller met toegevoegde waarde. Wat betreft Griezzman ben ik het met je eens. Aan de andere kant is het niet zo dat hij het voetballen verleerd is. Wellicht dat Koeman een systeem ontwikkeld waar hij beter tot zijn recht komt.

Daar gaan die wanhopige Barca fans weer die nu denken dat Koeman hun messias is en dat hij tiki taka terugbrengt. Zo begon het ook over Valverde en daarna Setien nu Koeman.

Messi is echt niet het probleem. Hij is nog echt super productief, ondanks dat hij weinig meters maakt. Probleem is imo dat er teveel oudere spelers zijn. Als je Messi omringd met jongere hardwerkende spelers , dan moet het wel goed komen.

18 augustus 2020 om 22:57

Inderdaad. Jongens als Wijnaldum/vdBeek kunnen denk ik wel wat toevoegen aan dit elftal. Dat zijn jongens die goed zijn in de combinatie en veel in beweging zijn. Haal dan Martinez met Messi daarachter en je hebt dan best wel een leuk elftal.

Barcelona moet gaan voor alaba, thiago terughalen en coutinho behouden. Centraal Upemecano en de Vrij zou sterk zijn. Verder neymar terugvragen.

18 augustus 2020 om 22:19

En hoe wil je dat financieel bereiken? Dat gaat een godsvermogen kosten en Barcelona zit al financieel niet lekker.

18 augustus 2020 om 23:19

Piquã© bijvoorbeeld heeft al toegezegd te willen vertrekken, omdat dat het beste is voor Barca. Als de andere oudere spelers daar een voorbeeld aan nemen, dan komt er een hoop geld vrij om nieuwe spelers te halen. De komende tijd wordt wel duidelijk wie in die selectie echt hart hebben voor de club en wie niet

Wat jonge honden in het elftal zou goed zijn. Als eerste doorselecteren op Suarez zou mooi zijn en ik zou gewoon Griezmann in de spits zetten. Dembele vreet een godsvermogen, is jong en hopelijk volgend jaar weer blessurevrij. Die gaat een kans krijgen en met Ansu heb je vier aanvallers voor drie posities. Een jeugdige contender, een oude speler die prima vindt om tweede viool te spelen, of een mid-twintiger die door inzet het spel draaiende houd, iets moet erbij, want de bezetting is wat mager. Op het middenveld zou ik kijken of Busquets niet toch een linie kan zakken en Frenkie daar kan spelen. Vidal is nog goed, maar misschien de laatste kans wat van waarde te verzilveren en toch te verjongen.

Verhaal klopt gewoon.. messi is een pijler.. want een pijler beweegt ook niet 😀😀..en welke topspeler ( vedette bij zijn huidige club), die men wil halen, gaat al dat vuile loopwerk opknappen voor hem?

Kom op mannen, natuurlijk is Messi langzamerhand aan het aftakelen en is het niet meer zo flitsend als de standaard die hij door zijn carriere heen heeft gezet, maar ook nu is Messi voor ieder team nog een versterking en al helemaal voor dit Barcelona. Logisch dat niet alles van hem af moet hangen, maar het is na die afslachting wel erg makkelijk scoren om te zeggen dat hij moet vertrekken. Als een trainer balans in dit team weet te brengen en gebruik weet te maken van de vele talenten die Barca rijk is, zie ik ze gewoon weer meedoen in de top van Europa de komende jaren.

18 augustus 2020 om 22:59

Enige reden om Messi te verkopen is zijn hoge salaris. Maar de vraag is wie hem dan moet opvolgen. Dan moet je heel het systeem omgooien. Imo kan Messi zeker nog van waarde zijn als je een paar jonge talentvolle gasten haalt.

18 augustus 2020 om 23:01

Als het elftal een duidelijkere visie krijgt dan alleen het leunen op de genialiteit van Messi, dan zie ik zeker mogelijkheden! Ook op zijn leeftijd nog.

19 augustus 2020 om 07:18

Het is niet erg om op Messi te leunen. Hij is een prima spelverdeler en de beste afmaker die er is. Echter moet je wel lopende mensen om hem heen hebben en mensen die het vuile werk voor hem opknappen. Er is namelijk niemand die hem 1 op 1 kan vervangen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren