Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FC Twente bedingt doorverkooppercentage bij nieuwe deal met Ajax’

Laatste update:

FC Twente gaat Danilo op tijdelijke basis overnemen van Ajax. De 21-jarige aanvaller kwam niet in aanmerking voor speelminuten bij de hoofdmacht van de Amsterdammers, waardoor hij uitwijkt naar de Tukkers. Volgens TC Tubantia heeft technisch directeur Jan Streuer in het geval van Danilo een doorverkooppercentage bedongen. Mocht Ajax de Braziliaan in de toekomst verkopen, dan krijgt Twente een deel van het transferbedrag.

Twente heeft veel huurlingen rondlopen in Enschede. Streuer snapt dat mensen hun wenkbrauwen fronsen over het beleid. "Wij hebben op dit moment maar één doel en dat is een goede selectie samenstellen, waarmee we niet in de problemen komen", laat de sportbestuurder weten aan TC Tubantia. "En als wij die kwaliteit binnen willen halen, dan hebben we geen andere keus."

Aad de Mos blikt vooruit op nieuwe Eredivisie-seizoen: 'Ajax wordt niet zomaar kampioen'

"Wij kunnen geen transfersommen of hoge salarissen betalen, dus zullen we het op deze manier moeten doen. Al bestaat onze selectie straks echt nog wel voor minimaal de helft uit eigen spelers", aldus de directeur, die geen maximumaantal huurspelers in zijn hoofd heeft. "Het is voor ons lastig manoeuvreren op de markt van transfervrije spelers. Er is geen club die z'n beste spelers zomaar uit hun contract laten lopen. De spoeling aan goede transfervrije spelers is daarom dun."

Onder anderen Kik Pierie komt op huurbasis spelen bij Twente. De verdediger maakte vorig jaar zomer de overstap van sc Heerenveen naar Ajax, maar komt niet in aanmerking voor een basisplek bij de hoofdmacht in Amsterdam. "Ik denk dat Heerenveen hier een gouden kans heeft laten lopen door Kik Pierie niet terug te halen", stelt Gertjan Verbeek, voormalig trainer van Heerenveen en Twente, bij de podcast van FeanOnline.

"Pierie gaat nu naar Twente, maar zo'n jongen had natuurlijk gewoon weer terug gemoeten naar Heerenveen", vervolgt de trainer, die ook wijst naar technisch directeur van de Friese club. "Volgens mij heeft Gerry Hamstra wel goede contacten met Ajax. Dus ik begreep deze move eigenlijk niet helemaal. Twente is op dit moment minder dan Heerenveen, toch?"

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heel veel keuze heeft Twente ook niet om te shoppen zonder budget. Dan nog vind ik dat ze het goed doen door een speler te huren en nog een doorverkooppercentage te bemachtigen. Vanuit Ajax begrijp ik het niet helemaal, ik vind Pieri en Danilo beide tekort komen voor het niveau wat Ajax nastreeft in het eerste, ik kan enkel bedenken dat Ajax beide speler een jaar bij Twente in de etalage wilt zetten om ze vervolgens te verkopen net als bij Botman is gebeurd.

21 juli 2020 om 08:53

Ze zijn ooit op basis van iets gehaald, dus misschien hopen ze dat het eruit komt dit jaar. En anders gaan ze idd de transferlijst op aan het einde. Zijn jonge gasten, dus die moet je niet te snel verkopen.vind het doorverkooppercentage wel een goede. Het initiatief voor deze verhuur is dus niet volledig vanuit Twente gekomen, maar is Overmars ook duidelijk op zoek voor geweest.

21 juli 2020 om 09:07

@Lucas123, door een door verkoop percentage er aan te hangen kan Ajax veel meer spelers verhuren omdat er meee voordelen voor de hurende club zijn. Terwijl het voor Ajax ook vrij risicoloos is, er word een gedeelte salaris bespaart, er zijn speelminuten in de eredivisie en spelers kunnen verbeteren of zichzelf in de picture spelen. Bij Botman werkte dit heel goed. Maar ook bij Zeefuik, Sierhuis en Matsuwia bij Groningen zijn voorlopige succes verhalen waar in beide clubs profiteren van deze deals.

21 juli 2020 om 10:52

Daarbij doen de clubs graag zaken met Overmars. Als Ajax op den duur een speler van die club is zal er medewerking zijn. Bijen vang je met honing.

21 juli 2020 om 15:30

Zijn ze mooi te laat, Bijen is al naar ado.

21 juli 2020 om 09:17

die Botman had ik zelf liever een kans zien krijgen bij Ajax als stand in van Blind. hij is jong, talentvol en 1.93 meter lang. ik vind hem zeker niet minder als die Alvarez plus het is een linkspoot dus dan heb je de LCV positie meteen dubbel bezet

21 juli 2020 om 10:50

@japie_krekel, Botman zijn zwakke punt blijft verdedigen met ruimte in zijn rug en de voetballende oplossing. De specifieke kwaliteiten van Botman zijn echt een mannetjesputter, kopsterk en met de kont op de eigen 16 zeker goed. Desondanks past hij totaal niet bij het spel van Ajax en is 7-9 miljoen gewoon een heel mooi bedrag voor een jeugd speler. Dat je hem niet minder vind dan Alvarez mag je vinden, gezien de prestaties van beide heren is hij dat wel degelijk. Alvarez heeft 136 wedstrijden op het hoogste niveau inclusief Champions League en Concacaf. Daarnaast 31 wedstrijden als international van Mexico. Daar tegen over staat een Botman met slechts 26 wedstrijden eredivisie omdat hij in jong Ajax liep te prutsen.

21 juli 2020 om 11:03

@D-Bergkamp maar Blind en Veltman kunnen met hun gebrek aan snelheid ook niet met ruimte in hun rug spelen en Veltman heeft ook geen voetballende oplossing want die speelt best vaak de bal in de voet van de tegenstander, zelfs op momenten dat er totaal geen druk op hem wordt gezet. daarnaast is het leuk dat Alvarez zoveel ervaring heeft maar hij heeft bij Ajax totaal geen indruk op mij gemaakt. ik vind het echt een huis, tuin en keukenverdediger. ik zag persoonlijk meer in Botman maar goed, Ajax heeft anders besloten en dat is hun goedrecht. ik vind het centrum bij Ajax sowieso heel matig bezet. in de Eredivisie kan het wel maar ik verwacht dat het in de CL weer problemen gaat opleveren net zoals afgelopen seizoen

21 juli 2020 om 12:18

@Japie, je kritiek op Veltman is en blijft ongefundeerd en niet correct. Statistisch gezien zit je gewoon fout en dat is al meerdere malen aan je aangegeven. geef dat aub gewoon eens toe op halsstarrig vast blijven houden.

21 juli 2020 om 13:38

@D-Bergkmap mensen kunnen aangeven wat ze willen maar ik heb al die cruciale blunders toch echt met mijn eigen ogen mogen aanschouwen dus die mensen moeten echt met betere argumenten gaan komen. afgelopen seizoen ook weer tegen Chelsea, Valencia, Willem II, Telstar en FC Groningen. mensen komen altijd aanzetten met statistieken van wat hij dan zogenaamd allemaal goed doet maar zelden zie ik ze met de statistieken aankomen van al zijn cruciale blunders die hij heeft gemaakt in zijn carriere. tegen Heerenveen gaf hij een keer twee keer de bal in de voeten van de tegenstander zonder dat hij onder druk stond met twee tegendoelpunten als gevolg en zo heb ik dat veel vaker gezien. tegen Colombia in Oranje speelde hij zo een bal in de voeten van Falcao en tegen Chelsea in de 4-4 wedstrijd passte hij ook een bal in de voeten van een Chelsea aanvaller maar die verprutste gelukkig die kans daarna. een verdediger die de oplossing naar voren ziet die maakt niet steeds diezelfde fout door de bal in de voeten van de tegenstander te spelen. tegen Lille bv werden Blind en Veltman aan alle kanten voorbij gelopen door Oshimen en Co dus je gaat mij echt niet vertellen dat die met ruimte in hun rug kunnen spelen

21 juli 2020 om 14:38

Dus als statistieken iets anders weergeven, geloof jij liever jouw gevoel? Dus als jij niemand kent die het virus heeft gehad, bestaat het virus niet? Ik heb je al eerder gezegd dat het AD in februari een elftal heeft samengesteld op basis van de cijfers van OPTA. Die hielden rekening met schieten, passen, verdedigen, balbezit en aanvallen. En Veltman stond daarbij in de basis. Samen met Berghuis trouwens.

21 juli 2020 om 16:39

@kyle66 hoe bedoel je? een blunder is toch geen gevoel? als ik iemand een totaal onnodige tackle zie maken tegen Chelsea met een penalty als gevolg of als ik iemand als enige zie slapen bij een buitenspelval tegen Valencia met een tegengoal als gevolg dan is dat toch geen gevoel? worden die blunders en de impact daarvan op het eindresultaat dan ook meegenomen in die statistieken of laten ze die voor het gemak weg?

21 juli 2020 om 19:15

@Japie, iedere verdediger maakt blunders en fouten. Net zoals iedere aanvaller wel eens bal verlies heeft. Het gaat om de totaal score van je successen tov je fouten. En daarin is Veltman gewoon de beste RCV van de eredivisie. En na Daley Blind zelfs de beste verdediger van de eredivisie. Jouw gevoel laat je alleen het negatieve zien en je bent Blind voor de positieve dingen. En daarom heb je statistieken om te onderschrijven of te verduidelijken wat voor jezelf niet duidelijk is. Zolang je dat niet kan accepteren is een discussie nutteloos omdat je puur je eigen gevoel volgt en niet open staat voor relevante feiten vanaf de andere kant. Waardoor in jou geval je een discussie altijd Gaat verliezen omdat feiten en statistieken boven persoonlijk gevoel gaan.

21 juli 2020 om 19:27

@D-Bergkamp dat heeft niks met een persoonlijk gevoel te maken. ik heb Veltman Ajax 5 punten zien kosten in de CL afgelopen seizoen en ik heb hem ook onnodige tegengoals zien weg geven tegen Willem II, Telstar en FC Groningen. ik ben dan wel heel benieuwd welke andere Eredivisie verdedigers allemaal 5 onnodige tegengoals hebben weg gegeven in 1 seizoenshelft. waar kan ik die specifieke statistieken vinden van het aantal onnodige tegengoals? dan ik een beter beeld vormen

21 juli 2020 om 14:07

Ik denk eerder dat Ajax hun ontwikkeling niet wil doen haperen omdat er geen plek is in de eerste selectie. De cijfers van Danilo zijn bijvoorbeeld uitstekend voor een jongen die pas net in Nederland is vanuit Zuid-Amerika. Die kun je niet nu al afschrijven, omdat Ajax ervoor kiest 'm aan FC Twente te verhuren.

Ik blijf dit wel een apart ding vinden. Waarom krijgt Twente een percentage van de toekomstige transfer van Danilo? Hij wordt verhuurd en niet overgenomen. Zullen er dan misschien beloftes gemaakt zijn dat als Danilo minimaal 20 wedstrijden speelt zij een percentage van de toekomstige som krijgen? Eigenlijk net zo apart als toen met Sierhuis.

21 juli 2020 om 08:57

Is toch een prima constructie voor iedereen? Bij Ajax weinig kans op speeltijd, waar ie hier hoogs waarschijnlijk veel minuten gaat maken . Verder ontwikkelt hij zich goed op eredivisie niveau. Het zal echt geen wereldpercentage zijn, zie het eerder als een soort opleidingsvergoeding.
Kijk naar een Lang, die is er echt niet slechter van geworden! Die zou ik ook graag een jaartje terug zien komen...

21 juli 2020 om 09:03

Dat verhuren goed is voor een speler met weinig uitzicht op speeltijd in het eerste zal ik niet betwisten, dat klopt. Ik vind het alleen apart dat Twente hier als beloning een percentage van een toekomstige transferssom aan overhoud. Het is Twente die graag nieuwe spelers wilt hebben en bij Ajax uitkomt. Ik snap dat Ajax ook graag wilt dat dit soort spelers verhuurd worden en dat aantrekkelijker maken door deze clubs een percentage te geven, maar persoonlijk vind ik het iets aparts want het kost je nu eigenlijk indirect wel wat geld om een speler te verhuren.

21 juli 2020 om 09:11

@Miccoli, op deze manier zijn er extra redenen om de gehuurde speler op te stellen en hangt er ook een financieel pluspunt aan voor de hurende club ipv geld weg gooien. Zowel Ajax, Speler als Twente hebben hier op de lange termijn baat bij. Zie voorbeelde Botman bij Heerenveen. Of Sierhuis bij Groningen.

21 juli 2020 om 10:03

juist, en het is een geste van Ajax naar de desbetreffende club (in dit geval Twente). Ajax laat in dit geval alle partijen meeprofiteren bij een transfer in de toekomst. Dit is goed voor de onderlinge band, en biedt mogelijkheden dat Twente in de toekomst nogmaals aanklopt voor een huurperiode van jeugdige spelers!

21 juli 2020 om 10:36

Waarom zou je dit enkel bij verkoop en niet bij verhuur mogen afspreken? Lijkt me een volledig legitieme afspraak. Zie het als een vergoeding voor het feit dat (in dit geval) Fc Twente de spelers mede opleidt en de kans geeft zich door te ontwikkelen. Pakte in het verleden goed uit voor Ronald de Boer én Ajax!

21 juli 2020 om 10:36

Maar de speler is wel "eigendom" (k-woord, lijkt echt een ding zo) van Ajax en zij bepalen wat of wie ze mee laten delen in een eventuele winst...
Als ik jouw auto koop en je besluit een deel aan je ouders te geven omdat ze je goed hebben opgevoed is het ook prima toch? Slecht voorbeekd, i know...

21 juli 2020 om 10:52

@groninger Hopp, er is met Sven Botman exact het zelfde gebeurt. Het aantal teams dat spelers wilt huren word steeds beperkter. En dan moet het team ook nog maar passen bij de speler. Voor het spel dat Ajax speelt en de kracht van hun spelers kom je voornamelijk uit bij Groningen, Heereveen, Twente qua speelstijl. Er moet ook voor de hurende club een incentive in zitten behalve een tijdelijke kracht. Het is namelijk nog niet zo dat Danilo, Ekkelenkamp, Eiting, Lang etc zichzelf al bewezen hebben als eredivisie kwaliteit.

21 juli 2020 om 13:05

Dus niet. Moeten gewoon keiharde afspraken over gemaakt worden plus boete clausules. Minimaal zoveel % van de wedstrijden starten in de basis, tenzij er blessures zijn. Dit is goedkoop/risicoloos je selectie vullen en wel mogen delen in eventuele winst.

21 juli 2020 om 13:50

Dank voor alle informatie en meningen! Persoonlijk vond ik het vooral raar omdat het voor mij de eerste keer is dat ik hoor dat een club een percentage weet te bedingen voor een gehuurde speler. Uiteindelijk is er natuurlijk best wel wat voor te zeggen aangezien ze inderdaad de speler opleiden en speeltijd gunnen. Wel ben ik van mening dat daar tegenover wel wat eisen van Ajax mogen staan zoals een x aantal wedstrijden die de speler minimaal gespeeld moeten hebben vanuit de basis.

21 juli 2020 om 14:10

Je mag geen eisen stellen die betrekking hebben op de selectie van de hurende club. Dat valt onder het third party principe. Je kunt met elkaar alleen maar een intentie afspreken, maar die is er eigenlijk al zodra je een speler huurt.

21 juli 2020 om 14:34

Ajax kan natuurlijk wel zeggen dat ze verwachten dat Danilo minimaal bijv. 20 wedstrijden speelt zonder dit officieel op papier te hebben staan. Mocht Twente hier niet aan voldoen dan zal het logische gevolg zijn dat Ajax geen spelers meer verhuurd aan Twente. Die regels zijn aardig makkelijk te omzeilen.

21 juli 2020 om 20:34

@ D-BergkampZo had ik er ook nog niet tegen aan gekeken, mijn eerste reactie "was like wtf", waarom laten een hurende club meedelen in de toekomstige transfersom. Na het even van jouw bereddering moet ik toegeven dat Overmars hier weer eens goed creatief te werk is gegaan. Nu ben ik heel lang behoorlijk kritisch op Overmars geweest en dan met name zijn eerste jaren, maar hij is echt ontzettend gegroeid.

21 juli 2020 om 08:58

Schijnbaar wordt het wel vaker toegepast. Ik weet dat Heracles ook een doorverkooppercentage heeft bedongen mocht Mauro Jr. verkocht worden.

21 juli 2020 om 16:05

Fazter10 daar heb je het helaas mis Heracles krijgt geen percentage mee

21 juli 2020 om 09:04

Precies de reden waarom Ajax geen huurspelers wil; je leidt op voor een ander. Daar profiteert Twente nu van mee. Niet zo gek gedacht.

21 juli 2020 om 09:05

Opzich is het niet eens zo heel gek vind ik. Doordat een speler bij een andere club kan spelen ipv bij Ajax in Jong, helpt die club de speler ook ontwikkelen en zijn transfer waarde doen stijgen. Op deze manier hebben beide partijen er baat bij dat het een succes wordt.

21 juli 2020 om 09:09

Is wel zo, maar van de andere kant kunnen die clubs gebruik maken van een speler van een topclub voor een fractie van zijn salaris. Als PSV supporter word ik er niet echt vrolijk van als dit bij Mauro Jr. ook zo is.

21 juli 2020 om 10:09

..een speler van een topclub die op dit moment niet goed genoeg is voor de basis of bank. Anders had Ajax hem wel gehouden natuurlijk. Vervolgens heeft Twente niets aan het huren van deze speler, omdat ze opleiden voor Ajax. Deze speler kost Twente geld en huurlingen leveren niks op. Tenzij het natuurlijk zo'n groot talent is dat hij het team draagt, dan scheelt dit in de stand of voorkomen van degradatie. Dat gebeurt nauwelijks.zo'n doorverkooppercentage is een goed idee. Zo leidt Twente huurlingen niet alleen op voor een ander, ook voor zichzelf want ze profiteren mee.

21 juli 2020 om 10:55

Je moet zo een constructie als lange termijn beleid zien. Op het moment dat PSV een speler van Heracles wil is het eenvoudig zaken doen. Daarnaast help je de kleinere clubs.

21 juli 2020 om 10:16

Eerder zoals met Botman. Dat was exact dezelfde constructie.

21 juli 2020 om 10:41

Ajax zal hem volgend seizoen ten koste van alles willen verkopen lijkt me dan. Niet goed genoeg voor het eerste en bij Jong zal die zich niet zo in the picture spelen. Denk dat ze met Twente ook overeen zijn gekomen dat die een x aantal wedstrijden moet spelen.

21 juli 2020 om 10:55

@ El Fenomeno,danilo was altijd erg goed in Jong Ajax tot aan zijn blessure, is redelijk goed terug gekomen maar er is bij Ajax op het moment in de aanval gewoon heel erg veel concurrentie. In het eerste komt hij niet aan de bak en ook bij Jong Ajax schuiven Hansen, Brobbey, Unuvar etc aan. Oftewel er kan niet aan iedereen speeltijd gegeven worden, alleen willen ze ook geen spelers te vroeg af schrijven.dan is dit een geweldige oplossing, profileert Danilo zichzelf, zoals Lang dat deed, komt hij terug en krijgt hij een serieuze kans bij Ajax volgend jaar met alle mogelijke gevolgen van dien. Komt hij terug en is er nog steeds geen plek kan je hem voor een mooi bedrag verkopen en verdient Twente daar in mee waardoor die geneigd zijn dit vaker te doen.op de lange termijn heeft Ajax hier het meeste voordeel aan, op deze manier kunnen ze twijfel spelers in de etalage zetten/speel minuten gunnen op structurele basis. Daardoor blijft hun doorstroming vanuit de jeugd maximaal met de grootste talenten. En des te groter de talenten, des te meer clubs ze weer willen huren. Een heel erg positief cirkeltje waar in de eredivisie in zijn algemeenheid wint.

21 juli 2020 om 13:46

Zoals Lang dat deed? Snap niet wat mensen in hem zien. Die mag zsm naar een laagvlieger in top 5 competitie, Ajax kan hij simpelweg niet aan.

21 juli 2020 om 11:38

@miccoli behalve de voordelen voor Ajax wat al eerder aangegeven zijn, is het denk ik ook stukje solidariteit. Ajax heeft ook baat bij sterke competitie. Als Twente met kleine hulp zo weer wat vlees op bot krijgt, kunnen zij ook een stap zetten. Komt dan meer weerstand voor Ajax.

21 juli 2020 om 14:11

Ik denk dat Ajax dit tegenwoordig standaard afspreekt met hurende clubs. Dat maakt het interessanter om te blijven huren bij Ajax, terwijl de spelers van Ajax zich blijven ontwikkelen op een hoger niveau dan de Keuken Kampioen Divisie. Buiten het feit dat wij niet weten wat er achter gesloten deuren nog is overlegd zullen er ongetwijfeld voor Ajax aantrekkelijke voordelen aan zitten, want anders zouden ze het niet zomaar doen.

Op zich geen slechte constructie. Zeker voor een club als Twente, waar het budget een probleem is en daardoor weinig mogelijkheden hebben op gebied van transfers. En ze verdienen er in de toekomst wellicht aan, wat hun financiële situatie op lange termijn misschien goed kan doen. Voor Danilo is het verder een mooie kans om speeltijd te krijgen en Ajax krijgt mogelijk een betere en ervaren Danilo terug. Win-win situatie voor iedereen.

De redenatie van Gertjan is begrijpelijk maar ik denk dat het voor Pieirie juist beter is om bij Twente te gaan voetballen. De verdedigende kwaliteiten van Pierie zijn nog lang niet op niveau en ik denk dat Twente meer verdedigend werk moet doen dan Heerenveen. Daar leert Pierie denk ik meer van. Tevens heeft Ajax daar ook nog vinger in de pap in natuurlijk

21 juli 2020 om 10:09

Rancune van Gert Jan, komt steeds vaker over als ouwe zeur ipv de oefenmeester die hij ooit was. Mede door hem degradeerden we met zijn geweldige opstellingen 5/3/2 in eigen huis tegen laagvliegers. Heerenveen mag dan wel verder zijn kwa prestaties op dit moment, kwa grootte/sfeer en jezelf in de kijker spelen, is het bij ons blijkbaar nog steeds aantrekkelijker. Hij doet net of het mijlenver uit elkaar ligt, mocht het met Jans lukken en hij weet er een team van te maken, zou het me niet eens verbazen dat we met Heerenveen meedoen om dezelfde plekken.

21 juli 2020 om 14:14

Hij heeft misschien wel een punt, maar ik denk gewoon dat Verbeek hier spreekt vanuit z'n gekrenkte ego. Meneer kan het nog niet echt verkroppen dat hij ontslagen is bij FC Twente en dat eigenlijk alle partijen (behalve hijzelf) het er wel over eens waren dat Verbeek ook een redelijk aandeel had in de degradatie destijds. Hij schopt al sinds z'n ontslag om zich heen en hij heeft ook niet in alles ongelijk, maar hij heeft wel opzichtig gefaald bij FC Twente. Daar wil hij alleen zelf niet aan.

Ik neem wel aan dat hier een tijdslimiet op zit. Stel dat Danilo over drie jaar verkocht word, heeft Twente dan recht op net zoveel geld als wanneer de speler na dit seizoen verkocht word?

21 juli 2020 om 10:41

Het cotract loopt in 2022 af. Zou dus enkel gaan over een verkoop in de zomer van 2021.

21 juli 2020 om 13:05

Dat hoeft niet. Het zou toch wat zijn wanneer hij het zo goed doet dat hij vervolgens bij Ajax een nieuw contact krijgt en daar een paar jaar speelt, dan zou Twente niets aan die clausule hebben. Doorverkoop percentages e.d. komen toch ook niet te vervallen op het moment dat een speler een nieuw contract afsluit.

Vreemd dat FC Twente indirect kan verdienen aan een toekomstige transfer van Danilo. Ze mogen Ajax toch wel bedanken en betalen voor het huren van spelers? Of is het meer van Danilo in de picture en daarna verkopen, want kans op het eerste elftal van Ajax krijgt hij niet? Wie het weet, mag het zeggen....

21 juli 2020 om 12:49

Nou kijk naar Daley Blind voor zijn komst naar FC Groningen en erna. Je kunt gerust stellen dat die huurperiode de loop van zijn carrière heeft veranderd. Daar heeft FC Groningen profijt van gehad in die periode, maar ook Ajax. Zowel sportief als financieel. Daarom is het niet gek dat een hurende club ook een klein percentage van een toekomstige transfer krijgt. Manchester City werkt al een paar jaar zo. Maar echt veel geld verdien je er niet mee natuurlijk.

21 juli 2020 om 14:19

Ajax kan ze geen plaats in het eerste geven en bij Jong Ajax raak je al snel uitgeleerd. Op deze manier zijn clubs geneigd vaker en sneller bij Ajax te huren, de spelers ontwikkelen zich en voor de hurende clubs is het ook een stuk interessanter. Als Danilo het dit seizoen bij FC Twente alleen al redelijk doet, wordt hij al een aantal miljoenen meer waard. Nu leent FC Twente er misschien drie of vier, terwijl het normaal vaak bij 1 blijft. Andere clubs horen dit ook en zullen ook sneller geneigd zijn bij Ajax rond te kijken. Dan wordt het allemaal al wat groter. Dan creeer je ook waarde bij de spelers die sowieso al niet goed genoeg zijn voor Ajax.

21 juli 2020 om 15:03

Ajax begint zo ook een beetje te lijken op Man. City. Clubs die (te) veel contractspelers i.c.m. doorgeschoven jeugdspelers (ajax) hebben, waardoor er veel tussen wal en schip raken. Spelers die eigenlijk niet voldoen, lopen andere in de weg, maar vertrekken niet zomaar 123, dit i.v.m. hun hoge salarissen (voorbeeld in het groot: Bale). Bij Ajax zijn dat b.v. een Magallan, Marin en Labyad. En misschien vergeet ik er nog wel een paar. Preciezer - beter! - scouten is al een deel van de oplossing.

Tja, dit is natuurlijk ook gewoon een manier om de clubs de eredivisie te helpen. Zeker in tijden als dezen waar niet iedereen de middelen heeft om een selectie op niveau samen te stellen.jij helpt ons met het ontwikkelen van speler A, dan krijg jij netjes een vergoeding op het moment dat ie verkocht wordt.zo zal er meer animo zijn bij een club als Twente om bij je aan te kloppen voor verhuur.. Zo geef je de speler de kans om in de Eredivisie wekelijks minuten te maken, en zo geef je de jeugd de kans om in de KKD speelminuten te maken..kortom, alles volgt elkaar goed op.niets mis mee natuurlijk..

Prima constructie. Zo creëer je een win-win situatie. Twente krijgt goedkoop de selectie rond en kan er zelf nog wat aan verdienen. Spelers die tussen het eerste en Jong in vallen krijgen de kans zich te ontwikkelen op Eredivisie niveau. Ajax krijgt een completere speler terug die ofwel beter aan kan sluiten in Ajax 1 of voor enkele miljoenen een transfer kan maken. Nu lijkt in dit geval het wel een beetje op liefdadigheid. De onderhandelingspositie van Twente is uiterst zwak op dit moment. Maar daarom vind ik het juist wel mooi dat Ajax toch ze laat meedelen. Op deze manier draagt Ajax bij aan een sterkere Eredivisie. En dan niet (alleen) door miljoenen ergens in een pot te stoppen, maar ook door sportieve en financiële voordelen voor clubs die op natuurgras voetballen.

Ja heel leuk, maar dat zal toch vast geen 10% ofzo zijn voor een jaartje huren. Eerder 1 of 2%. Uiteindelijk zal het dus peanuts zijn, tenzij Danilo echt voor Frenkie-achtige bedragen vertrekt.

21 juli 2020 om 13:19

Ik zou er van uitgaan dat het eerder 5-10% is dan 1 of 2. Heerenveen krijgt bijvoorbeeld 10% over de transfersom van Botman, toch 8 ton. Voor Ajax is dat misschien niet veel, maar voor clubs in de middenmoot - het rechterrijtje wel. Twente heeft een spelers budget van 5.5 miljoen, dan maakt een paar ton al snel een groot verschil.

21 juli 2020 om 14:21

Ik denk dat het om zo'n 5 procent zal gaan. Het is voor Ajax wellicht peanuts, maar FC Twente kan elke ton wel goed gebruiken. Dat geldt tevens voor veel andere Eredivisie clubs.

Het is ook wel pijnlijk duidelijk dat het scoutingsapparaat van FC Twente zich strekt tot enkel Nederland en dat geldt tevens voor Streuer. Die hebben echt een veel te klein gebied in beeld en dan is het inderdaad moeilijk zoeken naar eventuele aanwinsten. Je zit nota bene vlak aan de grens bij Duitsland. Van Leeuwen heeft al aangetoond dat ook Spanje wel goede talenten rond heeft lopen die betaalbaar zijn. Die sloeg er alleen in door. Ik vraag me dan af wat je in hemelsnaam wil gaan zeggen als technisch directeur als deze selectie toch strijdt tegen degradatie. Dan zit je dus met allemaal huurlingen, nauwelijks waarde op het veld en een selectie die na een jaar weer opstapt. Een degradatie is voor huurlingen toch minder rampzalig dan voor contractspelers.

21 juli 2020 om 13:29

Als ik de woorden van Streuer afgelopen week goed interpreteer kunnen die spelers uit het buitenland ook nog komen, maar doordat de transfer window doorloopt tot begin oktober dit jaar komen die pas in september op de markt en willen ze tegen die tijd al een aardig elftal hebben staan. In de meeste landen moeten ze eerst de competitie nog uitstpelen, en ondanks dat er al transfers gedaan worden gaan de transfer windows pas over een week (of over een paar weken) open. In Spanje bijvoorbeeld pas in augustus.

21 juli 2020 om 14:18

Precies. Ze willen graag transfervrije spelers onder contract nemen om ook transferwaarde op te bouwen. Die zijn er nu nog niet of wachten af, terwijl over 2 weken de voorbereiding met de oefencampagne begint. Er moet dus dan wel een elftal staan. En dat realiseren ze nu. Daar zullen in een latere fase nog transfervrije spelers aan toegevoegd gaan worden, waardoor de verhouding contractspelers - huurspelers weer meer in balans komt.

21 juli 2020 om 14:25

@twente-watcher - "het is voor ons lastig manoeuvreren op de markt van transfervrije spelers. Er is geen club die z'n beste spelers zomaar uit hun contract laten lopen. De spoeling aan goede transfervrije spelers is daarom dun." - Het lijkt me niet meer dan logisch dat jouw scenario nog tot uiting komt, maar dat neemt niet weg dat er vooralsnog niets bijzonders gebeurt bij FC Twente buiten het reorganiseren van de jeugdopleiding. Dat heeft echter niets met Streuer te maken. We kunnen het allemaal zo mooi gaan omschrijven, maar wat er op dit moment bij FC Twente gebeurt op de transfermarkt is niets speciaals en niet aantoonbaar(!) beter of slechter dan in voorgaande jaren.

21 juli 2020 om 17:10

Dat het niet aantoonbaar beter is geloof ik direct, maar ik snap de kritiek op van Leeuwen dan ook niet zo goed. Je moet roeien met de riemen die je hebt en die zijn bij twente nou eenmaal heel beperkt.

Prima deal toch, Twente krijgt mits de huurspelers veelvuldig aan de bak komen een bescheiden percentage van de transfersom. Twente gemotiveerd die jongen te laten spelen en te helpen in zijn ontwikkeling waarvoor het mogelijk beloond zal worden en Ajax krijgt een speler terug die stappen heeft kunnen zetten. Voor beide een prima uitkomst.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren