Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona herstelt zich met prachtige doelpunten en ruime zege

Laatste update:

Barcelona heeft na twee remises op rij weer eens gewonnen in LaLiga. Het elftal van trainer Quique Setién won zondagavond met 1-4 bij Villarreal, mede door prachtige doelpunten van Luis Suárez en Antoine Griezmann. Lionel Messi scoorde niet, maar was wel goed voor twee assists. Door de overwinning komt Barcelona op 73 punten uit 34 speelrondes; koploper Real Madrid heeft 77 punten uit 34 speelrondes en stevent af op de landstitel.

Sétien voerde bij Barcelona twee wijzigingen door ten opzichte van het duel vanaf afgelopen donderdag met Atlético Madrid (2-2): Ivan Rakitic maakte op het middenveld plaats voor Sergi Roberto, terwijl Riqui Puig naar de bank verdween ten faveure van Griezmann. Laatstgenoemde kon na twee reservebeurten weer eens rekenen op een basisplaats en was in de derde minuut betrokken bij het openingsdoelpunt van Barcelona. De Franse aanvaller fungeerde bij de eerste paal als bliksemafleider na een lage voorzet van Jordi Alba, waarna de bal ongelukkig in eigen doel werd gelopen door verdediger Pau Torres: 0-1.

Barcelona kon echter maar tien minuten genieten van zijn voorsprong. Een inzet van Santi Cazorla werd slechts half gekeerd door Marc-André ter Stegen, waarna de rebound een prooi was voor Gerard Moreno: 1-1. Het spel golfde daarna op en neer en in de twintigste minuut wist Barcelona zichzelf alweer een nieuwe voorsprong te verschaffen. Messi snelde door de as van het veld, waarna de Argentijnse vedette op links oog had voor Suárez. Die zette op de rand van het strafschopgebied de rechtervoet tegen de bal, waarna het leder prachtig in de bovenhoek belandde: 1-2.

Suárez leek daarmee reeds het mooiste doelpunt van de avond gemaakt te hebben, maar die eer werd hem in de slotminuut van de eerste helft ontnomen door Griezmann. De Fransman werd met de hak bediend door Messi, waarna hij doelman Sergio Asenjo vanbuiten de zestien het nakijken gaf met een subtiele lob: 1-3. Na de onderbreking werd al snel duidelijk dat Barcelona een gewonnen wedstrijd speelde. Suárez en Arturo Vidal hadden de score verder kunnen opvoeren in de eerste twintig minuten van het tweede bedrijf, maar de Uruguayaan schoot in het zijnet, terwijl de Chileen op de vuisten van Asenjo knalde. Twintig minuten voor tijd leek Messi te scoren door een lage voorzet van Sergi Roberto tegen de touwen te lopen, maar het doelpunt werd afgekeurd vanwege buitenspel. De eindstand werd vier minuten voor tijd bepaald door invaller Ansu Fati, die vanaf links naar binnen trok en uiteindelijk raak schoot in de korte hoek. Messi schoot in de blessuretijd nog op de lat uit een vrije trap.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1 van de betere wedstrijden van Barcelona dit seizoen die ik heb gezien, misschien wel de beste. Al moet ik er streng bij voegen, hoe slecht Villareal aan het verdedigen was, het was letterlijk makkelijk voetballen voor Barcelona, maar goed Barcelona stond er wel en ze speelde echt goed. Ben benieuwd of Barcelona dit niveau kan volhouden tot het einde van dit seizoen, zo zetten zij toch druk bij Real Madrid, misschien maakt Real nauwe sprongen, want laten we eerlijk zijn iedereen dacht dat het na vandaag over zou zijn.

6 juli 2020 om 00:03

Inderdaad, zeker een van de beste wedstrijden van Barcelona. Ik vond niemand slecht spelen. Fati en Puig goed ingevallen. Griezmann was echt geweldig, heel onverwacht moet ik zeggen. Tot slot, wat een pass van Puig op het einde. Manmanman zó veel spelinzicht, niet normaal. Hij speelt niet als een jochie van 20, maar als een topmiddenvelder, eentje die voor zo’n cruciale passen moet zorgen. Geboren Catalaan, kind van de club!

6 juli 2020 om 08:52

Potver, je bedoelt die steekpass, nonchalant met de rechter buitenkant, met superbe veel effect? Wauw man, Sierd zag volgens mij zelf niet eens wat voor een wereldpass dit was qua techniek. Meestal brult ie wel even hoe mooi het is. Nee, dit was een prachtige pass (ook al kwam die net niet aan). Het gaat om het idee om iemand op deze manier plots vrij voor de keeper te zetten. Dit La Masia talent komt er echt wel!

6 juli 2020 om 00:04

Klopt Barcelona was sterk maar Villarreal erg zwak. Uiteindelijk wint Barcelona hier met Sergi Roberto, Rakitic en Vidal op het veld. Ontbrak enkel Umtiti en je had bijna alle spelers op het veld staan die menig Barcelona fans liever in de tribune zien. En hoe heeft Villarreal zo vaak de nul gehouden afgelopen tijd met Raul Albiol?

6 juli 2020 om 00:09

Dan hoef je mij niet te rekenen tot die groep fans. Sergi Roberto blijft op de rechtsbackpositie (ook al speelde hij vandaag voornamelijk op het middenveld, wat in mijn ogen niet zijn beste positie is) een speler die meer gevaar sticht dan Nelson Semedo. En Samuel Umtiti is (mits fit) een betere verdediger dan Clément Lenglet. Probleem is alleen dat het 'mits fit' een enorm probleem is.

6 juli 2020 om 00:12

Zolang Barca spelers als Roberto blijft opstellen en belangrijk maken, gaat de club richting de afgrond a la Milan en United met vergelijkbare brandhout spelers als o.m. Cristian Rodriguez bij Milan en Ashley Young bij United.

6 juli 2020 om 00:14

Ik vrees Guaporta dat we langzamerhand moeten ermee leven dat Umtiti nooit meer zijn oud niveau zal halen. Lenglet is een degelijke verdediger. Hij is nooit fenomenaal, maar hij is wel heel consistent. Wat betreft Roberto weet ik het niet.

6 juli 2020 om 00:15

Roberto is inderdaad slimmer dan semedo. Weet het moment van diepgaan beter. En een zeer multifunctionele speler. Altijd goed om zo een in je team te hebben als een soort joker. Van umtiti heb ik al geaccepteerd dat ie zijn niveau niet meer gaat halen. Die blessure is te erg.

6 juli 2020 om 00:16

Lenglet wordt onderschat. Die man is altijd stabiel en zo rustig ook in de opbouw. Durft gewoon te
Voetballen en heeft een uitstekende pass. Daarnaast is hij in de lucht echt absurd sterk. Sergi voegt op het middenveld nu meer toe moet zijn loopvermogen en versnellingen aan de bal. Rakitic, Vidal kunnen echt niet meer. Busquets eerlijk gezegd is ook minder geworden. Zet daar maar Frenkie neer dan. Die heeft veel meer loopvermogen en snelheid. Zet je Riqui en Pedri ervoor dan heb je voetbal op je middenveld. Die Puig is echt bizar snel ook merkte ik vandaag. Dan heb ik het over echt sprintsnelheid. Voetballend gewoon subliem. En dan te beseffen dat ze hem in de jeugd weg wilde doen, omdat ze dachten dag hij vanwege zijn postuur nooit het 1e kon halen.

6 juli 2020 om 00:17

Volgens mij probeer je Sergi Roberto groter te maken dan hij werkelijk is en vervolgens Barcelona te beschuldigen van het feit dat hij te belangrijk wordt gemaakt. Dat slaat nergens op. Sergi Roberto is een ideale twaalfde man en bij gebrek aan beter een handige speler op de rechtsbackpositie. Ieder seizoen lijkt hij goed voor een handvol assists, een behoorlijke hoeveelheid aan gecreëerde kansen en stabiliteit op de rechterflank. Ja, hij maakt meermaals defensieve fouten en is niet de beste rechtsback ter wereld. Maar dit soort spelers zijn enorm nuttig binnen een selectie en zijn inbreng wordt nog altijd onderschat.

6 juli 2020 om 00:20

Oh, daarom noem ik het 'mits fit' ook een enorm probleem. Inmiddels heb ik ook het vertrouwen verloren dat hij ooit nog terug gaat keren op zijn oude niveau. Want op dat niveau is hij gewoon een van de beste verdedigers ter wereld. Denk ook dat we daarin realistisch moeten zijn. Denk trouwens ook dat Davitdavtyan treffend Lenglet benoemd als 'degelijke verdediger'. Meer is de Fransman ook niet. Degelijk. Meer niet. Pakt onnodig veel gele kaarten omdat hij verkeerd staat gepositioneerd, maakt niet erg veel fouten in balbezit en zal nooit het pispaaltje zijn. Ideaal als derde of vierde centrale verdediger, maar niet voor de basiself.

6 juli 2020 om 00:31

Ik stel nog liever een leeg flesje water op de rechtsback of eender welke positie dan Roberto. De enige reden dat die nog speelt bij Barca is om zogenaamd het La Masia gehalte binnen het team hoog te houden. Barca had al in het laatste seizoen van Alves een degelijke rechtsback moeten halen. Het gebrek aan het opvangen van zijn vertrek, is mede verantwoordelijk voor de zwakke seizoenen van de club. Semedo doet zijn best, maar wordt vaak niet begrepen door zijn teamgenoten en vice versa, want bij Portugal laat hij het wel altijd zien.

6 juli 2020 om 00:55

Typerende reactie, Wagwan. Je geeft aan dat Nelson Semedo 'niet wordt begrepen door zijn teamgenoten', terwijl het juist de taak van een rechtsback is om zijn teamgenoten te helpen in de gezamenlijke speelstijl. En juist het spelinzicht, loopvermogen en het anticiperend vermogen van Sergi Roberto zorgt ervoor dat hij zijn teamgenoten helpt in die positie. Natuurlijk is hij geen wereldtopper, maar op de rechtsbackpositie draagt hij meer bij aan het elftal dan Nelson Semedo. En dat wordt pijnlijk duidelijk op het moment dat je hun statistieken in offensief opzicht naast elkaar legt.

6 juli 2020 om 01:18

Ik heb Umtiti na zijn zware blessure niet meer goed zien spelen eerlijk gezegd. Ook wanneer fit. Ik vrees dat het bij hem zo goed als over is bij barca. Zonde natuurlijk want in zijn eerste seizoenen vond ik hem samen met ramos de beste verdediger in la Liga

6 juli 2020 om 01:23

Dat barca een degelijke rechtsback had moeten halen staat imo los van het aanblijven van roberto. Is gewoon een ideale speler om erbij te hebben. Kan op veel posities uit de voeten. Klaagt niet over gebrek aan speeltijd, geeft alles voor de club en is een van de goedkoopste spelers in dit team qua salaris. Je kan niet met 22 sterren spelen. I

6 juli 2020 om 08:11

Die Umtiti doet mij momenteel denken aan Puyol in zijn laatste seizoen bij Barca. Kan je nagaan wat voor niveau hij momenteel haalt.

6 juli 2020 om 19:19

Ik denk inderdaad dat Sergi Roberto tov bijvoorbeeld een Semedo heel wat strepen voor heeft omdat die gewoon is 'grootgebracht' onder het systeem dat Barcelona speelt. Voor een aankoop kan het lang duren (soms lukt het gewoon niet) om zich de looplijnen gewoon te maken. Voor een Sergi Roberto is dat gebeurt dat ondertussen vanzelf, als een tweede natuur. Individueel zal Sergi Roberto inderdaad nooit de beste rechtsback worden, maar een zwakker individu kan collectief wel een verbetering zijn.

Messi vandaag belachelijk goed. Whatever setien heeft gedaan tussen nu en de vorige wedstrijd. Graag hier wat meer van. Griezman speelt zn beste wedstrijd en ben enorm blij dat het eindelijk een keer geklikt heeft. Maar messi steelt de show hier. Nog nooit in la liga 20 assists en meer dan 20 goals las ik. Legend

5 juli 2020 om 23:57

Denk eigenlijk niet veel, denk dat het vooral kwam dat Barcelona er zin in had puur omdat de hele wereld dacht dat Barcelona hier zou verliezen.

6 juli 2020 om 00:07

Over Griezzmann niet geheel mee eens, ja hij speelde prima en maakte een absurd mooi doelpunt; maar je ziet aan alles dat hij er niet tussen past. Loopt nog steeds in de weg soms en speelt soms zo ver van de goal. Zal nooit een goed functionerend team worden, Griezmann en Barça

6 juli 2020 om 00:13

Dat kan. Die mening deel ik ook wel enigzins. Maar als die goed speelt zoals vandaag hoor je hem alleen maar te prijzen. Ik heb genoeg galg over griezman gespuwd en op welke manieren ik hem niet bij barca vind passen.

6 juli 2020 om 02:37

Denk dat het puur wedstrijdritme was dat ontbrak. Die Corona break heeft Barca minder goed gedaan dan verwacht. Je zag in voorgaande wedstrijden al dat Messi steeds meer zn oude vorm begonnen te vinden. Passings en voorzetten werden beter maar zn dribble bleef nog uit. Vandaag paar mooie dribbels gezien.

goede wedstrijd van Barcelona tegen een matig villareal. Barcelona had nog 5 goals kunnen maken. Onder andere Suarez, vidal, messi en alba hadden moeten scoren..

6 juli 2020 om 00:00

Ja het zag er inderdaad goed uit vandaag bij Barca, vooral de counters zagen er goed uit. Maar ik vrees dat het te laat is voor Barcelona om nog eerste te worden.

Beste wedstrijd van het seizoen misschien wel. De 4231 en 442 van vandaag werkt veel beter dan de 433. Barca speelde sterk maar ik heb villareal nog nooit zo zwak zien spelen. Deden letterlijk niks en er waren heel wat momenten dat ze letterlijk stil stonden. Die hadden er geen zin in. 4 punten en nog 4 wedtijden. Blijft spannend zo.

5 juli 2020 om 23:56

Deze 4-2-3-1 lijkt me ideaal voor Frenkie, jammer dat hij nog niet fit is

6 juli 2020 om 00:01

Klopt idd. Dat is een opstelling die goed bij hem zou passen. Ze laten nu op bein sport zien dat barca wel 70 min 4231 stond . 433 werkt niet en precies wat je zegt met de jong erbij al helemaal niet.

6 juli 2020 om 00:05

Was voor mijn gevoel meer een 41212. Busquets met Roberto en Vidal daarvoor en Messi op 10.

6 juli 2020 om 00:21

Je kan dat ook interpreteren als 433 maar je voorhoede die normaal wijd staat, staat nu als een driehoek dichter bij elkaar met een valse 9. Van Halst had dat wel goed uitgelegd vond ik (vind hem voetbal inhoudelijk sowieso de beste analist): in de opbouw staat Messi als valse 9 en Suarez en Griezmann ervoor en bij balbezit tegenstander Griezmann die veel
Vuile meters maakt (zal dat wel gewend zijn nog van zijn Atletico tijd). Dit systeem geeft ontzettend veel vrijheid en ruimte aan je backs en vooral Alba heeft dat de eerste helft uitmuntend ingevuld. Hoge balcirculatie, veel positiewisselingen en enorme aantal kansen gecreëerd. Resultaat 1-4. Had eigenlijk 1-6 of meer moeten worden.

Messi met meer assists dan de nummer 2 en 3 op de assistenlijst bij elkaar. En dan missen Suarez, Vidal en Braithwaite ook nog kansen waardoor hij zijn hattrick aan assists niet kan completeren. Goede eerste helft van Barca, de matige tweede helft doet me afvragen of Villareal nou zo slecht was of Barca zo goed.

Volgens mij zijn er maar weinig voetballiefhebbers die een hekel hebben aan Villarreal. Kijk alleen al naar de spelers die ze in het afgelopen decennium in de gelederen hadden. Santi Cazorla, Bruno Soriano, Giuseppe Rossi, Manu Trigueros, Manu Morlanes, Marcos Senna, Robert Pires, Nilmar, Moi Gómez, Pablo Fornals, Rodri, Samu Castillejo, Denis Suárez of zelfs Borja Valero… Werkelijk, als je oprecht een hekel hebt aan Villarreal geloof ik niet dat je van voetbal houdt. Moet ook zeggen dat ik me niet kan herinneren dat ik niet van een onderling treffen van Villarreal en Barcelona heb genoten sinds de 5-0 overwinning onder Pep Guardiola (de wedstrijd waarin hij voor het eerst overduidelijk in een 3-3-1-3 aantrad). Steeds weer staan er spelers tussen de lijnen waar ook de neutrale voetballiefhebber van kan genieten. Vandaag was ik voornamelijk blij voor Antoine Griezmann. Het was algemeen bekend dat de Fransman in een lastige periode zat en het als Cesc Fábregas, Philippe Coutinho, Ousmane Dembélé, André Gomes en Paco Alcácer in het verleden worstelde met zijn zelfvertrouwen. Hoe lekker is het dan dat je scoort met een heerlijk hakje (al komt het doelpunt op naam van Pau Torres jammer genoeg) en een fenomenale lob? Ook Lionel Messi en in mindere mate Luis Suárez leken hem meer te betrekken in het spel, al was Griezmann ook vandaag weer bij fasen onzichtbaar. Maar het is hem vergeven als hij zich op deze manier laat gelden. Denk überhaupt dat Barcelona beter speelde dan in de afgelopen weken, er lijkt weer iets meer diepgang en lijn in het spel te zitten. Geloof ook dat Xavi de ontwikkelingen van Riqui Puig en Ansu Fati met grote belangstelling volgt, dat zijn namelijk spelers die op dit moment al meer identiteit geven aan dit elftal. Vanaf volgende zomer zal hij hopelijk door Victor Font worden aangesteld en hen kunnen integreren in een volgende succesgeneratie van Barcelona. Denk namelijk echt dat beide spelers het talent hebben om uit te groeien tot basisspelers onder Xavi vanaf het seizoen 21/22.

6 juli 2020 om 00:01

Ik wil me hier even volledig bij aansluiten. Het is op dit moment een puinhoop bij Barcelona maar ik heb nog altijd vertrouwen in de toekomst. Een val a la Man United of AC Milan zie ik niet gebeuren.

6 juli 2020 om 00:06

In tegenstelling tot Manchester United en AC Milan hebben clubleden van Barcelona de kans om zich uit te spreken over de clubleiding. Heb het al eerder aangegeven, maar dat is een enorme luxepositie ten opzichte van clubs met private eigenaren (in de zin van het corrigeren van wanbeleid). Maar uiteindelijk moet Victor Font nog wel aan de macht komen om echt een verandering teweeg te brengen. Als er opnieuw een voorzitter á la Rosell of Bartomeu aan de macht komt sluit in een scenario Milan helemaal niet uit. En moet ook zeggen dat ik in dat scenario ook nog maar moet zien of ik iedere wedstrijd van Barcelona blijf kijken.

6 juli 2020 om 00:19

Mee eens. Heb eigenlijk een vraagje; wat vind jij van Monchu? Denk je dat hij het gaat redden? Ik vind dat hij door zijn recente prestaties echt minuten verdient. Je noemt ook Alena niet in dat rijtje. Ben je nou met mij eens dat Alena geen ‘speciaal’ talent is?

6 juli 2020 om 00:24

Carles Aleñá is echt een klasse beter dan Monchu, zonder twijfel. Ook een totaal ander type speler trouwens. Waar Aleñá een box-to-box speler is met diepgang in zijn spel, is Monchu meer een spelverdeler die het tempo kan bepalen. En laten we eerlijk zijn, dat type speler hebben we op dit moment niet nodig. Overigens zou ik Aleñá niet een 'speciaal talent' noemen, maar wel degelijk een speler die nuttig is voor de breedte van de selectie. Net als Marc Cucurella dat bijvoorbeeld geweest was. Dat scheelt je uiteindelijk weer miljoenen die je aan een back-up uit moet geven.

6 juli 2020 om 00:26

Alena was wel in de jeugd altijd absurd veel beter dan zijn leeftijdsgenoten. Maar op het hoogste niveau heeft hij meer moeite om zich te onderscheiden, voetballen kan hij echt wel. Kwestie van vertrouwen en speeltijd gunnen. Maar dat speciale van Riqui heeft hij dan weer niet. Een volwaardig selectiespeler zie ik wel in hem. Monchu verdiend sowieso minuten die man is een beest: zeer fel en agressief in de duels, geweldige in/overzicht en een uitstekende trap. Qua talent zijn hij en Moriba echt jongens om in de gaten te houden. Maar Frenkie, Riqui en volgend jaar Pedri, wordt te jeugdig. Ze zullen nog geduld moeten hebben.

6 juli 2020 om 00:31

Alena zou voor breedte zeker nuttig kunnen zijn. Ik heb nooit een toptalent in hem gezien. Daarvoor mist hij wat spelinzicht en zijn lange passen zijn niet bepaald nauwkeurig (viel me altijd op toen ie nog voor barca b speelde). Monchu heb ik niet vaak genoeg zien spelen. Technisch (lees balbehandeling) is hij niet verfijnd genoeg. Ik zou hem eerlijk gezegd ook als een box-to-box speler noemen. Fijn om je mening over hem te horen. In ieder geval verdient hij een kans.

6 juli 2020 om 00:36

Geloof dat we elkaar de hand kunnen schudden over het eerste gedeelte van je reactie, Garrincha10. Sluit me volledig aan bij je oordeel over Carles Aleñá, maar denk dat je doorschiet in je oordeel over Monchu. Om hem in dezelfde categorie te schalen als Ilaix Moriba (de best betaalde speler in de jeugdopleiding) gaat me wat ver. Als je mij vraagt van welke middenvelders voor komend seizoen ik nou echt enthousiast wordt... Dan noem ik Riqui Puig, Pedri, Ilaix Moriba, Carles Aleñá en dan pas op gepaste afstand daarna Monchu. In die volgorde. Misschien dat ik zelfs de 15-jarige Gavi voor Monchu zou verkiezen.

6 juli 2020 om 00:38

Ik vind Monchu ook meer een box-to-box speler. Zet fel en agressief druk voorruit en wint vaak de bal hoog op het veld. Duikt vaak de 16 in en is volgens mij zelfs de topscorer van Barcelona B. Is technisch misschien niet zo verfijnd maar Barcelona heeft genoeg spelers die dat wel zijn.

Daarnaast zie ik in Monchu een echte leider en toekomstige captain van Barcelona.

6 juli 2020 om 00:48

Monchu is voetballend (lees, technisch) wellicht niet zo goed als die anderen idd. Maar in Monchu zie ik een Vidal van vroeger. Een bijtertje met loopvermogen en een goede traptechniek. Kan ook wellicht volwaardig selectielid worden. Een vaste basisspeler wordt lastig, maar laten we eerst gaan naar het feit dat dergelijke gasten daadwerkelijk echte kansen in het 1e krijgen.

6 juli 2020 om 00:48

Vergeet niet dat de doelpunten van Monchu voornamelijk komen uit dode spelmomenten. Hij heeft een goede vrije trap in de benen en mag alle strafschoppen nemen, maar die kwaliteiten komen bij het eerste elftal natuurlijk nooit tot uiting aangezien andere spelers daarin voorrang krijgen. Moet ook zeggen dat ik nooit een box-to-box in hem heb gezien. En al helemaal niet een toekomstig captain van het eerste elftal. Dat gaat me wel erg ver. Maar zoals het altijd gaat in dit soort discussies... Ik laat me graag verrassen!

6 juli 2020 om 00:52

En ook nu kunnen we elkaar de hand schudden over je reactie, Garrincha10. Denk dat je met loopvermogen, traptechniek en doorzettingsvermogen de voornaamste kwaliteiten wel hebt genoemd. In het verleden waren dat soort spelers niet in staat om echt door te breken. Denk bijvoorbeeld aan Sergi Palencia of Marc Cucurella. Maar nogmaals... Ik laat me graag verrassen! Zou het leuk vinden als zo'n type speler zich laat zien in het eerste elftal.

6 juli 2020 om 01:16

Beetje diversiteit (qua type spelers) in de gehele selectie kan geen kwaad. En als dat dan ook nog kan met zoveel mogelijk jongens uit de eigen cantera des te mooier. Het is jammer sinds 2015 is Barcelona eigenlijk weer zo ver teruggevallen, dat ik het gevoel heb alsof de club weer in een zelfde soort periode als 2000-2003 terecht gaat komen. Maar als een wederopbouw nodig is om weer sprankelend voetbal op de mat te leggen met een herkenbare speelwijze, teken ik er direct voor.Palencia was voornamelijk rechtsback toch? (Als ik het me goed herinner). Was dat niet in dezelfde periode met Botia, Fontas, Bartra en Muniesa? Ongelooflijk dat Bartra het wel heeft geschopt tot het 1e qua aantal wedstrijden en Muniesa en Botia niet. Muniesa had pech met blessures, maar zag in hem altijd de nieuwe Puyol. Voetballend goed, enorm veel snelheid en speelde altijd met ziel en zaligheid evenals Puyol. Rodrigo Tarin ook een voorbeeld van een goede opbouwende verdediger en Eric Garcia die nu bij City speelt. Echt jammer.Zo zijn er talloze voorbeelden. Sergi Samper had het nooit slechter gedaan dan gasten als Rakitic, Vidal, Paulinho. Die 3 hebben een bijdrage gehad, maar Samper was echt een groot talent.

6 juli 2020 om 16:26

Dag Guaporta, niet gerelateerd tot jouw reactie hier, maar wat vindt je van het feit dat Arthur verkocht wordt aan Juventus? Denk je dat Barca een dergelijke type speler van hetzelfde of idealiter van een hoger niveau wel in de gelederen heeft? Want van wat ik me kan herinneren, zag jij de 'nieuwe Xavi' in Arthur, puur kijkend naar de speelstijlen van beiden. Wat mij betreft, had Frenkie, Arthur en Puig een droommiddenveld kunnen vormen in de toekomst en nu is dus die droom voorgoed slechts een droom. Ik kan namelijk niet een vervanger bedenken voor Arthur die beter is om alsnog in de toekomst met Frenkie en Puig een vergelijkbare droommiddenveld te vormen zoals dat had gekund met Arthur, Frenkie en Puig.

6 juli 2020 om 22:34

Wellicht over een paar jaar met Moriba (heel groot talent). Pedri komt er volgende jaar bij, dat is echt een geweldige technicus maar minder de controleur die Arthur was. Domme zet van Barca sowieso.

6 juli 2020 om 10:27

Griezmann zal altijd onzichtbaar zijn, want hij is zo'n type speler. Hij is geen speler die constant bij het spel betrokken is. Was ie niet bij Atletico, niet bij Societat en niet bij Frankrijk. Het is een typische momenten voetballer die constant loert op ruimtes, die bij Barça aanzienlijk minder aanwezig zijn. Daarnaast moet hij nu het vuile werk opknappen, terwijl bij andere teams dat voor hem gedaan werd/wordt.

6 juli 2020 om 22:37

Over Villarreal gesproken.. Met Riquelme, Palermo, Forlan en Marco Senna. Deze namen mochten niet ontbreken in jouw lijstje vind ik.

Wauw had verwacht dat Villarreal het Barcelona moeilijk zou maken maar Barcelona domineerde de wedstrijd. Gruwelijke goals van Griezmann en Suarez zeg. Perfecte first time finesse in de kruising en een fabuleuze lobje van Griezmann. Messi met weer veel assists. Die man wordt mvp in assists in plaats van goals. Chapeau Barca fans voor deze overwinning!

Een goeie wedstrijd, maar jammer want het kalf is misschien al half verzopen. Je moet hopen op de misstappen van je concurrent en dat is nooit rustgevend. Goed voetbal gezien, alleen jammer van dat tegendoelpunt want dat was heel slecht verdedigd. Iedereen komt te laat terug, ongelooflijk eigenlijk. Maar Messi weer met asissts, en Suarez en Griezmann konden allebei belangrijk zijn. Fati rondt het mooi af met de vierde. Het kan allemaal nog, maar dan moet Real het al serieus willen verpesten.

6 juli 2020 om 00:44

Titel is weg, maar mss juiste systeem en vertrouwen voor de CL opbouwen..

Visca La Masia! Ansu Fati met een knappe goal en Puig die weer sterk en gretig inviel! Love that. Op naar volgend seizoen en deze jongens in het team inpassen. Neymar is verleden tijd, met zijn 28 jaar en rare capriolen hoeft hij niet te komen. Een jonge spits (jesus of Lautaro), een sterke CV naast Lenglet, een concurrent voor Alba en de terugkeer van Coutinho hopelijk op het middenveld kunnen we volgend seizoen hoge ogen gooien. Visca el Barca!

6 juli 2020 om 00:03

Je vergeet Roberto. Die deed werkelijk alles goed en speelde een foutloze wedstrijd. Die verdiend zeker een pluim

6 juli 2020 om 00:08

Om de paar wedstrijden, stijgt die eens boven zichzelf uit ja. Maar als Barca weer de weg naar boven wil vinden, moet de club dringend dat soort spelers verpatsen of aanzienlijk minder belangrijk maken.

6 juli 2020 om 00:33

Wel apart dat je Messi niet benoemd in je betoog. De man strooit met assists alsof het niks is. Ik zie trouwens liever Gabriel Jesus komen dan Lautaro Martinez als ik eerlijk moet zijn. Maar Jesus zit bij een team dat een goede manager heeft en goed voetbal speelt, lastig dus. Een sterke CV is zeker welkom, maar Todibo niet die kans geven? Unai Nunez vind ik een typische Barca verdediger evenals Eric Garcia. Barca kennende gaan ze straks voor iemand als Diego Carlos ofzo. Zou wel weer typisch zijn. Upamecano of Soyuncu wellicht. Die concurrent voor Alba moet gewoon Grimaldo worden en anders Tagliafico. Ik dacht dat ik de enige was maar Coutinho zou ik inderdaad nog een laatste kans geven en dan vooral als middenvelder.

6 juli 2020 om 10:29

Omdat het een droeftoeter is die al heel lang schreeuwt dat Messi een egoïst is en weg moet om Barça beter te maken. Dat zal ie net zo lang blijven doen tot Messi weg is, om daarna net zo lang te schreeuwen dat Barça het dan beter zal doen, tot het dat eindelijk een keer doet. Dan denkt ie gelijk te hebben gekregen.

6 juli 2020 om 01:33

Snap die hype rond lautaro niet. Heeft dit seizoen 3 maanden indruk gemaakt en ik vind hem sowieso niet efficiënt genoeg om als enige spits te spelen. Is op dit moment niet eens goed genoeg om volwaardige basisspeler te zijn bij inter (ware het niet voor het gebrek aan degelijke concurrenten) en dan willen fans hem graag bij het grote barca zien? Imo veel, maar dan ook veel zwakker dan dembele, Grizzi en coutinho toen zij overkwamen. Dat zullen de meeste inter fans ook beamen als je het heb vraagt. Een goede speler maar nog ver verwijderd van de absolute top

6 juli 2020 om 06:47

Hij is maar 22 en er zit veel potentie. Daar komt de hype en ook dat absurd hoge prijskaartje vandaan, maar ik ben het met je eens. Martinez hoort nog niet in het grote Barca en zij hebben een gevestigde naam nodig om Suarez per direct te vervangen. Of een goedkopere opties zoals Jesus, Richalison, een van de Manchester United 3 of zelfs Aubameyang. Over 100m neertellen voor Martinez is wanbeleid, alle is dat woord synoniem voor het beleid in Barcelona.

Messi wederom zeer opzichtig opzoek naar een goal. Weer niet gelukt. Zijn assists verbloemen zijn slechte spel. Vroeger kon hij nog 1 of 2 keer per westrijd scoren. Nu moet hij het doen met assists omdat hij het niet meer kan bijbenen.

6 juli 2020 om 00:02

Slechte spel? welke wedstrijd heb jij gekeken dan. De beste op het veld vandaag. Ik zie het weinig gebeuren dat iemand er zo flink naast zit met zijn analyse.

6 juli 2020 om 00:03

Inderdaad, hij strooide als een ouderwetse number 10 met passjes. Die vrije trap was ook niet mis. Assists geven vind ik zelf mooier dan een goal scoren.

6 juli 2020 om 00:05

Ik ben een voorstander van een vertrek van Messi, maar jij doet hem echt tekort. Dit is ook gewoon respectloos. Heeft een sterke partij gespeeld en assists geleverd. Dit is haten om het haten. Reageer dan beter niet.

6 juli 2020 om 01:38

Hoe kun je na zo'n pot (wat hij bijna wekelijks heeft) nog voorstander zijn van het vertrek van de beste aller tijden bij je 'lievelingsclub'? Zo'n speler ga je nooit meer krijgen. En ja, Messi verdedigd niet veel mee, en ja hij is niet een echte leider op het veld. Maar daar kun je toch andere spelers voor halen. Barça moet de rest van het zooitje gaan opruimen, en niet Messi.

6 juli 2020 om 10:27

Omdat hij verbleekt in de wedstrijden waar het om gaat. Een topclub kan het zich niet permitteren dat 1 speler zelfs geen beetje arbeid verricht in balverlies. Kijk maar naar Liverpool, City en Bayern. Hun succes is te wijten aan het vuile werk dat iedere speler doet: van hun sterspeler tot hun waterdragers. Bij barca is dat niet zo.

6 juli 2020 om 14:35

Je praat echt veel onzin gap. Ga jij nu Messi afrekenen op het falen in de grote wedstrijden? Messi is ook onder Pep nooit een speler geweest van de verdedigende arbeid, dus hoezo moet je dat nu erbij halen? Ineens nu het hele team om hem heen veel minder is, gebruik je dit als argument? Zwakkie man. Die clubs die jij noemt zijn beter dan Barca omdat ze gewoon een veel betere selectie hebben en ook een bredere, heel simpel te verklaren. Daarnaast ook een hele goede mix van ervaring en talent. Plus trainers waarvan je hun hand duidelijk ziet. Klopp en Pep spreken voor zich. Sinds Flick er zit speelt Bayern echt weer dominant en sprankelend. Ga nou niet moeilijk doen met dingen proberen te verklaren, het is geen hogere wiskunde. Betere selecties, bredere selecties, veelzijdige selecties gekoppeld aan trainers met een goede visie. Het is schandalig dat een Barcelona fan uberhaupt zo af durft te geven op Messi. Als het terecht is zou ik zeggen prima, maar wees een beetje humble. Wat Messi jou heeft gegeven als fan zijnde, gaat niemand ooit meer doen. Besef dat. Schande man.

6 juli 2020 om 00:17

Nog 4 assists en/of goals en hij zit aan 1000 goals+assists ! In 863 wedstrijden ! Zo'n 80 meer in zo'n 150 wedstrijden minder dan jou favoriet !

6 juli 2020 om 00:36

Opzichtig op zoek naar een goal? Dan had hij op die positie ten alle tijden zelf geschoten ipv die assist op Griezmann te geven. Je kan zien wat voor type je bent: goals tellen alleen om spelers te vergelijken. De echte liefhebber kijkt naar het spel. Hoe Messi speelt, kan niemand spelen en dat is een feit. Gewoon zwijgen en accepteren.

6 juli 2020 om 08:22

Wat een niveautje zeg... Messi speelde een fantastische wedstrijd en is bovendien gewoon topscorer van La Liga en had gisteren ook 'gewoon' gescoord als Vidal niet nipt buitenspel stond. Je hele reactie is echt belachelijk. Hoe kun je spreken over 'niet meer bij kunnen benen' terwijl die man voor het eerst in de geschiedenis van La Liga meer dan 20 goals en meer dan 20 assists gaat halen; dat is nog nooit iemand gelukt..

Genoten! Erg goede wedstrijd van Barcelona. De tactiek in de eerste helft was goed. Eindelijk de wisselwerking Messi - Griezmann die werkt. Schitterende goal van Griezmann natuurlijk, maar ook weer keihard gewerkt. Dat moet ook echt gewaardeerd worden. Ook Sergi Roberto vond ik sterk spelen, zeker in aanvallend opzicht. Kanttekening die ik wel wil plaatsen is dat Villarreal onthutsend slecht was. Nu nog tegen een echte tegenstander dit laten zien.

Jammer dat dit precies gebeurd nadat Real zo goed als de titel veiligstelde eerder op de dag. Real speelt enorm zakelijk en ook al spelen beide ploegen meestal saai voetbal. Toch weet Real de volle punten eruit te slepen en ergens kan je hoe dan ook er niet omheen dat zij terechte winnaars zijn mocht er niets bizars gebeuren komende 4 wedstrijden. Stiekem hoopte ik echter wel op een gelijkspel voor Real, zodat er nog wat spanning tot slotfase over bleef zoals paar jaar achter elkaar toen Real, Barca en Atletico telkens op laatste speldag pas officieel kampioen werden.

Eindelijk weer eens iets gezien wat ergens over gaat en dan met name de eerste helft daar zagen we weer momenten die echt Barca waardig zijn hopelijk zet Griezmann zijn goede spel voort, hij was echt geweldig vanavond

Messi achter de spitsen, ik hoop dat dit de norm wordt. Met Fati en Braithewaite heb je 2 spitsen waarmee je later in de wedstrijd als de tegenstander moe is ideale spelers om snel uit te breken. Fati is een fenomeen, met een neusje voor de goal. En sinds Xavi en Iniesta hebben we geen speler die zo elegant het middenveld controleert als Puig. Als Frenkie terug is dan hebben we veel om naar uit te kijken in de toekomst. Laten we nu alsjeblieft Tobido houden, hij heeft al afscheid genomen van Schalke op zijn Twitter.

Voor de compettie is dit te laat, maar wel goed voor de CL.
Nu hopen dat ze dit kunnnen vasthouden, en het mag is een keer anders zijn, geen competitie, maar wel de CL winnen.

La Liga is voorbij dit winnen ze niet meer, het is maar te hopen voor Barcelona dat Messi in juiste vorm steekt wanneer de Champions League word hervat. Wellicht kan Barca verrassen als die kleine er zin in heeft.

6 juli 2020 om 00:10

Zei dit in de voorbereiding ook al. Ik hoop dat het team dit ook in gedachte heeft.

Het is dat Real de afgelopen twee wedstrijden tegen hele lastige, harde tegenstanders moest spelen, want tegen dit Villarreal had Real ook mooi uit kunnen halen. Echt heel zwak gespeeld door de gelen. De oudjes bij Barca deden het zeker wel goed, maar het was wel echt heel luxe dat ze alle ruimte kregen. Barca kan tegenwoordig nauwelijks door een hechte defensie heenspelen, maar met al deze ruimte was dat geen kunst. Beste wedstrijd van Barca dit seizoen, maar vooral ook dankzij het zeer, zeer zwakke Villarreal.

6 juli 2020 om 00:32

Precies. Barca heeft terecht gewonnen. Maar Villarreal was echt om te janken. En dit is een team die na Real sinds de Corona break, het goed deden qua uitslagen. Maar als je dit Villarreal zag, dan vraag je je meteen af hoe ze vijfde staan. Tweede helft stond Villarreal wat beter maar allemaal te laat natuurlijk. En wij krijgen Villarreal ook nog. Zul je zien dat ze dan wel spelen als 11 prime Maldini's. Nee, ik verwacht verder dat Barca niks meer gaan laten liggen. Hebben geen lastige tegenstanders meer. Misschien klein beetje Valladolid uit. Real zal het zelf moeten afmaken.

6 juli 2020 om 10:31

Villareal heeft gedaan wat je juist niet moet doen en dat is het spel aanpassen aan dat van Barcelona. Als ze hun eigen spel hadden gespeeld dan had ik ze wel kansen gegeven. Daarnaast maakt Barcelona natuurlijk wel 2 hele mooie doelpunten. Dan kan je nog zo goed spelen, daar kan je gewoon niets tegen beginnen.

Villarreal heeft vandaag maar weer eens laten zien waarom ploegen zich liever ingraven tegen Barca. Als je zelf aanvalt en ze niet vastzet, kunnen ze nog steeds zo goed voetballen. Griezmann voor het eerst een voldoende zien spelen en wat was Messi goed. Het inzicht wat Fati bij de 1-4 had was echt van een bizar hoog niveau, die jongen wordt steeds en steeds beter.

6 juli 2020 om 01:05

Voor de goal is hij effectief. Natuurlijk instinct.

6 juli 2020 om 10:23

Ben ik heel blij mee. Als ik naar Vinicius kijk bij Real, zie je heel vaak dat hij oogkleppen opheeft, totaal geen gevoel voor wat er allemaal gebeurt of slimmigheid - dat is toch veel druistiger en ongecontroleerd. Fati heeft nu al een aantal keer laten zien dat hij uit het niets het gaatje kan vinden.

Nou hebben wij mazzel dat we van Athletic konden winnen. Anders kon barca hier wel eens flink vertrouwen uit halen en dan was het zeker nog niet gelopen met 2 punten verschil. Een buffer van 4 moet Oke zijn met het schema dat nog te spelen is. Sowieso moet Madrid voor 36 op 36 gaan na de stop. Enkel villarreal kan nog wel eens heel moeilijk worden

Ik vond dat Griezmann meer betrokken werd in het spel en dan speelt hij beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren