Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rondo kondigt Feyenoord-transfer van zestien tot twintig miljoen euro aan

Laatste update:

Feyenoord dreigt Marcos Senesi kwijt te raken, zo onthult Jack van Gelder zondagavond in het programma Rondo van Ziggo Sport. De presentator stelt dat Sevilla ‘zestien tot twintig miljoen euro’ gaat neerleggen voor de Argentijnse verdediger die pas een jaar in Rotterdam-Zuid speelt. Indien Senesi voor een hoger bedrag dan achttien miljoen vertrekt, wordt hij de opvolger van Dirk Kuyt als duurst verkochte speler in de clubhistorie.

“Ik denk dat Feyenoord een voorname kandidaat wordt voor de titel met deze selectie”, zo begint Van Gelder. “Ik hoop het, want het Nederlands voetbal is natuurlijk wel voorspelbaar. Het is Ajax, dan krijg je een hele tijd niks, dan PSV. Als je kijkt naar de laatste tien jaar... Het zou mooi zijn als een topclub als Feyenoord echt mee gaat doen in de Nederlandse competitie”, zo haakt Marco van Basten in. Jan van Halst benadrukt dat het voor Feyenoord ‘cruciaal’ is dat Steven Berghuis blijft

“Ja, maar rond hem is het nu een beetje stil. Hij is van Mino Raiola naar Guido Albers gegaan en dat zou onrust kunnen geven, omdat je iets met een speler zou willen doen. Maar het is heel rustig. Dat kan heel positief, maar ook negatief zijn. Waar ze een achilleshiel hebben, als Botteghin weggaat, is centraal achterin. Senesi lijkt verkocht te gaan worden aan Sevilla, voor zestien tot twintig miljoen”, verklapt Van Gelder. Senesi werd vorige zomer voor een bedrag van zeven miljoen overgenomen van het Argentijnse San Lorenzo en speelde dit seizoen 25 officiële wedstrijden voor Feyenoord.

SPECIAL | Hoofdrolspelers over Europacup-winst | 50 jaar Europacup

Technisch directeur Frank Arnesen bevestigde eerder dat er belangstelling is voor Senesi, maar benadrukte dat Feyenoord hem graag binnenboord wil houden. In Engeland werd de Argentijnse verdediger zondag gelinkt aan Everton. “Die hebben ze toch net gekocht? Je bent tocht een voetbalclub?”, vraagt Van Basten zich af. Senesi is niet de enige verdediger die Feyenoord lijkt te verlaten, want met Eric Botteghin is er geen overeenstemming bereikt over het verlengen van zijn aflopende contract.

“In het begin van het seizoen zeiden we dat Botteghin er niks van kon, zo snel kan het ook gaan. Uiteindelijk komt Advocaat, zijn die spelers een beetje beter geworden en is het team gaan draaien. Nu is het opeens een aderlating als Botteghin vertrekt”, zegt Youri Mulder over de vertrekkende Braziliaanse verdediger. Tegenover zijn vertrek staat de komst van Bryan Linssen, wiens transfervrije komst maandag afgerond zou moeten worden. Mulder stelt dat er met de 29-jarige aanvaller, die Vitesse met een aflopend contract verliet, ‘doelpunten worden gekocht’.

“Als je kijkt naar de clubs waar hij heeft gespeeld en het aantal doelpunten en gespeelde wedstrijden, dan is dat een prima lijstje”, stelt Van Basten. Van Halst doet de opmerkelijke manier uit de doeken hoe Linssen uiteindelijk tóch bij Feyenoord gaat tekenen. “Jan Boskamp vertelde dat er een heel groot gat zat tussen wat Linssen vroeg en wat Feyenoord wilde bieden. Toen heeft Dick Advocaat een sponsor gebeld, want hij wilde per se Linssen hebben.”

Zie jij Feyenoord volgend seizoen als titelkandidaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk niet dat Feyenoord nee kan zeggen tegen zoveel geld.

5 juli 2020 om 22:01

Nou ja. Zoveel is t niet. Aardige korte termijn politiek als t doorgaat. Daar moeten ze dan meteen twee senesis voor terughalen om het gebrek aan kwaliteit op te vangen. Lijkt me een goed idee om hem een jaar langer te houden en er dan netjes 28 miljoen voor te vragen. Nederland wordt toch al gezien als koopjesland.

5 juli 2020 om 22:42

En straks raakt hij geen knikker en zit je met een ontevreden Zuid-Amerikaan die niemand wil. Soms moet je ook gewoon verkopen als er een mooi bedrag komt, maar niet de absolute jackpot. Bedoel zie jorgensson maar. Die zit al een tijdje als vergane glorie op de bank te verpieteren terwijl hij 2 jaar daarvoor voor 20 miljoen naar de PL kon. Als ik feyenoord was zou ik toch een keer een topbedrag pakken, want dat kuyt nog steeds het transferrecord is zegt veel over het transferbeleid de laatste jaren.

5 juli 2020 om 22:47

Net als Jorgensen het risico lopen dat hij minder ipv meer waard wordt?

5 juli 2020 om 22:59

Helemaal eens met feye88.
Moet eens een keer afgelopen zijn om je topspelers voor een habbekrats te verkopen en continue achter de feiten aanlopen.
Nog één jaar houden en dan voor 30 miljoen verkopen. Intussen naar vervanging scouten.

5 juli 2020 om 23:00

Zoveel is het niet? Dit zijn voor jullie zeldzame bedragen die binnen komen.

5 juli 2020 om 23:01

Dat bedoel ik....
Bij jullie had ie het dubbele gekost.

6 juli 2020 om 00:06

Ja lekker dit beleid blijven voeren alle aankopen die goed presteren na 1 jaar weg laten gaan

6 juli 2020 om 06:47

Zoveel is het niet? Dat zou een record worden en dus lijkt me dat wel erg veel geld. Je kan daarmee toch zeker 2 andere plekken in je elftal versterken wat me ook niet slecht lijkt. Gewoon voor dit geld verkopen. Je hebt met een Jorgensen toch wel gezien wat het kan kosten als je het niet doet.

6 juli 2020 om 11:26

Dat valt wel mee met nederland als koopjesland, we zijn duurder dan alle andere kleine competities op Portugal na. En het is niet alsof spelers uit de Eredivisie het nou internationaal direct beter doen dan spelers uit Belgie, Zwitserland, Turkije, Oostenrijk of Denemarken e.d. De spelers uit de Portugese competitie kunnen dan wijzen op aardige resultaten in Europa en dat spelers van hun top 3 het in de regel wel aardig doen wanneer ze een stap maken.

6 juli 2020 om 11:43

Nee, zoveel is het niet nee..
Verder kijken dan je neus lang is..

7 miljoen betaald voor Senesi.. 10 a 15% doorverkoop percentage.
Inclusief andere partijen.
Dus als je dat snel berekend zal de winst voor Senesi rond de 8 miljoen euro zijn, bij een bod van 20 miljoen.
Dus nee zoveel is het niet.

6 juli 2020 om 11:45

Verstand van zaken doen?

Feyenoord betaalde 7,5 mil voor Senesi.. daar komt nog een doorverkoop percentage van 10 a 15% bij.
Inclusief andere partijen.
Wat betekent dat als je Senesi voor 20 miljoen verkoopt, je winst maar 7 a 8 miljoen is..

Dus nee dat is niet veel.

6 juli 2020 om 11:55

7 a 8 miljoen winst is toch bijzonder prettig voor een speler die je nog niet zo lang hebt? Feyenoord zou eens wat slimmer op de transfermarkt moeten zijn, en dan in het bijzonder aan de verkoopzijde. Er is al veel te lang niet een speler voor een behoorlijk bedrag verkocht, neem nou in vredesnaam je winst... Zometeen breekt hij z'n been en heb je weer niets. Het geld kan je gebruiken voor 3 nieuwe, jonge spelers die je op termijn weer met winst kan verkopen. Dan hoef je direct niet meer naar oplossingen van het niveau Linssen, die wel veel gaat kosten, maar nooit meer een transfersom gaat opleveren.

6 juli 2020 om 12:51

Dat is angsthazenbeleid. Feyenoord is juist heel goed geweest in spelers voor een appel en een ei verkopen. Dat kwam omdat in het verleden contracten niet op tijd verlengd werden. Daardoor ging bijvoorbeeld De Vrij voor veel te weinig weg. Nu is dat wat beter geregeld en moet je er de vruchten van plukken.

Feyenoord titelkandidaat met deze selectie? Dan is FC Groningen dat met de komst van Robben ook...

5 juli 2020 om 21:13

PSV vind ik kwalitatief niet echt beter als Feyenoord en hoe Ajax het gaat doen zonder Ziyech moet je ook nog maar afwachten. die waren iedere keer voetballend toch erg matig als Ziyech niet mee deed

5 juli 2020 om 21:18

Op Ajax na heeft AZ de sterkste selectie op het moment.

5 juli 2020 om 21:23

Op Ajax na? Ze stonden qua punten gelijk en onderling was AZ beter. Bij Ajax is de beste speler weg. Dus ik vind AZ op dit moment de beste selectie. Er komen echter ongetwijfeld nog veel transfers en dan heeft Ajax gewoon een bredere selectie en betere financiele mogelijkheden maar nu ...

5 juli 2020 om 21:23

Feyenoord zal zich moeten richten op plek 4-6 met deze selectie, ik neem aan dat Berghuis het voor gezien houd. Senesi verkopen voor zoveel is niet reeel maar als je er 12 voor krijgt ben je spekkoper en hebben ze het gewoon heel goed gedaan in de scouting. Hopelijk voor Feyenoord raken ze dat bedrag niet weer gelijk kwijt aan de zo 'trouwe' investeerders maar kunnen ze ook weer wat investeren. Anders zijn AZ, PSV en Ajax veel verder. Het klopt wel wat je zegt over Ziyech maar ook weer niet. Hij werd door ten Hag zo belangrijk gemaakt en door andere spelers als zodanig geaccepteerd dat hij Te belangrijk werd. Tadic was het jaar daarvoor de man, vd Beek wordt zo belangrijk, Netres komt terug, Anthony moeten we even afwachten, maar met het talent dat Ajax heeft gaan er nieuwe mensen opstaan om de rol van grote man op zich te nemen. Ajax is duidelijk titelfavoriet met AZ en PSV als grote uitdagers, Feyenoord een uitdager.

5 juli 2020 om 21:27

Ajax heeft beter spelers materiaal. Dat is gewoon een feit.

5 juli 2020 om 21:40

Wat een scorebord journalistiek. Ja ze hebben een leuk elftal wat zonder druk vrij kan spelen. En dat doen ze heel goed. Maar ze hebben geen spelers in de klasse van een V.d Beek, Obama, Tadic,Neres, Tagliafico en Blind. Laten we daar eerlijk in zijn.

5 juli 2020 om 21:43

Sinds wanneer speelt Obama bij Ajax, ik wist niet dat die kon voetballen. On: voetbal wordt gespeeld op gras en niet op papier ik moet het eerst nog zien

5 juli 2020 om 21:50

Hoe kun je nou zeggen dat de selectie van AZ beter is?

5 juli 2020 om 22:03

Yes he can.

5 juli 2020 om 22:10

De enige reden dat AZ in de buurt kwam was dat zowel Neres, Promes en Daley Blind geblesseerd waren.

5 juli 2020 om 22:26

Az heeft een leuk seizoen achter de rug, maar om nu te zeggen dat Az net zo goed of beter is..Fortuna was dus ook beter dan Feyenoord?

5 juli 2020 om 22:42

@piranha Ziyech werd imo niet belangrijk gemaakt door een coach, hij was gewoon de belangrijkste man bij Ajax. elke opgezette aanval kwam bijna van zijn voet. ik moet nog maar zien hoeveel aanvallers een Tadic en Promes in stelling gaan brengen want die vind ik toch een stuk minder creatief als Ziyech

5 juli 2020 om 23:09

Op plek 4-6? Want Feyenoord is zoveel zwakker geworden? Op Botteghin en Ozyakup na is er volgends mij niemand vertrokken. Onder Advocaat niks verloren in de eredivisie. Feyenoord is gewoon een kandidaat voor de titel.

5 juli 2020 om 23:28

@buakaw AZ had bijna een hele verdediging die geblesseerd was maar die heb ik nooit met dit soort excuses horen komen aanzetten en die hebben toch een veel minder brede selectie als Ajax om blessures op te vangen

5 juli 2020 om 23:37

En zo herken je een onzin reactie van iemand die niet op de hoogte is:

"Senesi verkopen voor zoveel is niet reeel maar als je er 12 voor krijgt ben je spekkoper en hebben ze het gewoon heel goed gedaan in de scouting. "

Feyenoord zal zo'n 25% doorverkoop percentage moeten betalen. Ze hebben ongeveer 7M voor Senesi betaald, dus met nog geen 2M bruto ben je dan spekkoper?

Ga ergens anders onzin verkondigen joh...

6 juli 2020 om 12:01

@derede. Het is 15% niet 25.

5 juli 2020 om 21:58

Feyenoord was de beste presterende ploeg van de eredivisie onder Advocaat. Beetje meer realisme kan geen kwaad.

5 juli 2020 om 22:47

Ah joh, sommige mensen moeten onder een Feyenoord-artikel per se even negatief reageren...

5 juli 2020 om 23:37

Toch blijft Feyenoord een erg zwakke selectie hebben en hebben ze extreem vaak met geluk gewonnen onder advocaat. Iedereen die Feyenoord als titelkandidaat wegzet heeft gewoon weinig verstand van voetbal of moet de Feyenoord bril afzetten.

5 juli 2020 om 23:55

Ook met geluk kun je titels winnen als je aan t eind vd rit niets hebt verloren en de meeste punten hebt. Na de komst van Advocaat niets verloren, daar zit wellicht wat geluk bij, maar ik vond de opmars van Feyenoord best indrukwekkend. En ik heb best verstand van voetbal met mn Ajax-bril... ;-)

6 juli 2020 om 01:14

Nouja, Robben is beter dan Berghuis (met een beetje geluk), we hebben een betere rechtsback en een betere keeper (al zal Bijlow wel beter worden) dus we zijn al een stukje opweg.

nou, dat was van korte duur maar als we 10 miljoen winst kunnen maken is het iig een goede investering geweest. ik had hem alleen liever wat langer bij Feyenoord aan het werk gezien maar in principe begrijp ik dit wel na de situatie met Jorgensen op wie een bod van 18 miljoen werd geweigerd en die daarna geen knikker meer raakte en nu weinig geld meer waard is

5 juli 2020 om 21:16

Ik zou het voor deze prijs ook 100% doen, al vraag ik me af of Sevilla dit geld echt heeft. Er verschijnen toch best wat geruchten dat ze door de crisis weinig te besteden hebben, een 15 á 20 miljoen blijft voor een Sevilla een fiks bedrag.

Van Gelder herhaalt alleen wat hij ergens anders gelezen heeft. Sevilla heeft geen geld om Rakitic terug te halen, dus de kans dat ze een exorbitant bedrag gaan betalen voor Senesi is klein.

5 juli 2020 om 21:54

Wie zegt dat Sevilla geen geld heeft? Er wordt gezegd dat Rakitic alleen naar Sevilla wilt dus hebben ze een sterke onderhandelingspositie toch? Als Barca echt van hem af wilt moeten ze zijn contact afkopen of anders een jaar wachten tot hij transfervrij weg gaat. Ik zou ook niks voor een 30+ waarvan z’n vrouw uit Sevilla komt betalen.

En hoe weet Jack dit? Hij is toch geen Feyenoord-insider? Het lijkt me eerder op wat sensatie creã«ren. Ik zou 16 miljoen wel echt te weinig vinden.

5 juli 2020 om 21:24

Inderdaad, is pure sensatie. Net als dat stuk over Dick Advocaat die een sponsor belt voor geld, donder toch op. Waarschijnlijk doen ze dit om de kijkcijfers omhoog te krikken, was het laatst ook niet zo dat de herhaling van Business Class meer kijkers had dan Rondo (bron: Rene van der Gijp).

5 juli 2020 om 21:30

Ik vind persoonlijk Rondo ook een waardeloos programma dus dat zou goed kunnen. Nu krijgen ze weer een beetje aandacht, helaas voor Rondo ziet ieder weldenkend mens dat ze ongefundeerde onzin de wereld in werken gebaseerd op geruchten die iedereen eergisteren al heeft gelezen.

5 juli 2020 om 21:26

Wat voor bedrag heb jij dan in gedachte? 16 miljoen is niet het maximale maar er komt niet veel bij denk ik.

5 juli 2020 om 21:29

20-22 miljoen. In ieder geval boven de 20 exclusief bonussen.

5 juli 2020 om 21:52

Lijkt me ook echt onzin. Las vandaag ook al dat Feyenoord al een bod van 17 miljoen heeft afgewezen en veel meer dan 20 miljoen verlangd. (Van betrouwbaardere bronnen dan Jack) Kortom gewoon niet te koop op dit moment tenzij er 30-35 miljoen op tafel komt. Dan is hij niet te houden natuurlijk

5 juli 2020 om 23:47

35 miljoen. Ben je serieus?

6 juli 2020 om 01:21

35 misschien wat overdreven. Bedoel meer te zeggen door zo hoog in de boom te gaan zitten zeg je gewoon hij is niet te koop.

5 juli 2020 om 22:03

Stond in alle kranten dat Sevilla dat bedrag geboden had, maar als Jack iets meer research had gedaan, dan kon die zien dat het bod niet was geaccepteerd.

5 juli 2020 om 22:22

16 miljoen is markt conform denk ik. Hij heeft bij elkaar een half jaartje goed gespeeld, werd wel beter nadat de competitie vorderde. Maar wel te weinig om 20+ te verlangen. Als Feyenoord 16 kan krijgen, verkopen. Je ziet wat er met Jorgensen is gebeurd. Van dat geld kunnen ze misschien weer 2 versterkingen halen.

5 juli 2020 om 22:28

Op basis van 1 seizoen, en gezien de huidige status van feyenoord is 16mln gewoon veel geld. Laat het 20mln zijn en is gewoon een goeie deal voor ze. Overigens zijn ze m.i. absoluut geen voorname kandidaat voor t kampioenschap, wat leuke aankopen gedaan maar niks wat ze beter gaat maken.

5 juli 2020 om 23:39

En de rest, die minder presteerden de tweede helft van het seizoen zoals gespeeld, heeft wel wat gehaald wat ze beter maakt...

Mooi bedrag voor Feyenoord, zeker in deze tijden. Heeft zich goed ontwikkeld dit seizoen. Dat bedrag geeft toch weer ruimte om de selectie weer te versterken.

5 juli 2020 om 22:05

Echt niet meer dan een redelijk bedrag. Corona crisis of niet. Feyenoord heeft eindelijk wat talent om te verkopen en talent van dit kaliber doe je niet meer onder de 25 weg. Betalen of ergens anders halen

5 juli 2020 om 22:07

Ben ik met je eens maar Kokcu heeft bijgetekend, als Berghuis blijft, met jongens als Haps, Fer, Toornsta dan heb je gewoon een prima elftal en Advocaat die de boel laat draaien kun je ook komend seizoen weer mooie dingen bereiken, ik hoop dat Senesi nog 1 seizoen blijft en daarna naar Inter.

Als dit klopt, denk ik niet dat Feyenoord hier nee tegen gaat zeggen. Dit is toch behoorlijk wat geld. Overigens zet ik mijn vraagtekens, inzake Rakitic en andere transfers, kwam ter sprake dat Sevilla vanwege corona in geldnood zou zitten en ze zelfs niet in staat zouden zijn spelers te kopen - Rakitic zou zelfs transfervrij moeten komen. Een slordige 16 á 20 miljoen lijkt daar niet in te passen.

5 juli 2020 om 21:19

Waarschijnlijk hebben ze andere prioriteiten. Wellicht hopen ze dat Barcelona Rakitic gratis laat vertrekken om veel geld te besparen. Gezien de vorm van Rakitic snap ik Sevilla wel, 20 miljoen is veel te veel voor zo'n speler.

6 juli 2020 om 00:32

Barca vraagt 15 voor Rakitic en we zijn bereid nog meer water bij de wijn te doen. Het eerste bericht vanuit Sevilla was dat er 0 euro beschikbaar is. Lijkt me dan ook niet dat je tot 20 miljoen kan gaan voor een andere speler..

6 juli 2020 om 06:53

Misschien heeft Sevilla wel 0 euro beschikbaar voor Rakitic? Maar hebben ze wel een potje voor andere transfers? Kan me goed inzien dat ze Rakitic zo goedkoop mogelijk willen aantrekken en daar echt niet 15 miljoen voor willen betalen.

5 juli 2020 om 22:09

Als je ook maar een klein beetje aspiraties hebt voor komend seizoen, dan verkoop je niet de beste verdediger van de eredivisie.

5 juli 2020 om 22:28

Waarom zou je de beste verdediger van de Eredivisie verkopen? Kan je meteen je titel aspiraties in de koelkast zetten.

6 juli 2020 om 00:31

Met alle respect, maar dit soort bedragen zijn voor Feyenoord vrij abnormaal. In het verleden heb je met Jorgensen gezien hoe dat kan lopen.. Ik vind het ook wel een beetje snel om die jongen na een goed half seizoen te bombarderen tot beste verdediger van de Eredivisie, zo veel hebben we nog niet van hem gezien namelijk. Denk ook dat we de titelaspiraties van Feyenoord goed moeten relativeren. Ondanks het verlies van Ziyech, heeft Ajax een overdaad aan kwaliteit in huis, met een fitte Neres en Promes (die dit seizoen vaak ontbraken), zie ik ze nog steeds op eenzame hoogte.

6 juli 2020 om 08:30

Ja, maar dat iets historisch gezien abnormaal is moet je transferbeleid niet gaan gijzelen. 75 miljoen voor de Jong was voor Ajax ook abnormaal historisch gezien, hadden ze dat dan maar moeten weigeren uit een soort koudwatervrees omdat het misschien mis zou kunnen gaan? Wat een onzin. Niet voor niets dat de clubs in de rij staan voor deze jongen.

Als Feyenoord hem echt wil houden dan moet je gewoon 25 tot 30 miljoen vragen. Dan heb je er vrede mee als hij vertrekt en kan je het makkelijk aan de achterban uitleggen.

5 juli 2020 om 21:24

En nu kan dat niet? 10 miljoen winst in een jaar tijd, en kijk naar Jorgenson, die heeft sinds er een bod op hem is afgewezen niet meer gepresteerd.

5 juli 2020 om 21:45

Moet dat je beleid zijn nu? Je beste spelers verkopen voor de eerste het beste bod om een Jorgensen en de Guzman scenario te voorkomen? Dit overkomt elke club wel eens.

5 juli 2020 om 21:49

Tja...de leeftijd van de speler speelt natuurlijk ook een rol. Jorgensen was al wat ouder en alleen Newcastle had interesse. Bij Senesi zijn er meerdere clubs geïnteresseerd. Als Ajax jeugdspelers voor 8 tot 10 miljoen verkoopt, mag je als Feyenoord wel wat hoger in de boom zitten.

5 juli 2020 om 22:13

Het gaat er niet om hoe veel winst je op een speler pakt, het gaat erom hoe veel je voor die speler maximaal kunt krijgen. Dan is 16 miljoen aardig weinig, aangezien hij de beste verdediger van de eredivisie is. En als je aspiraties hebt voor volgend seizoen, dan moet je juist hem houden.

5 juli 2020 om 22:17

Het punt is, Ajax heeft de naam. Dat scheelt enorm veel. En eerlijk, 20 miljoen voor een speler is zeker geen verkeerd bedrag voor Feyenoord.

5 juli 2020 om 22:29

Wat is dit nou weer voor onzin? Omdat Ajax de naam heeft moet Feyenoord z'n spelers maar bij het eerste beste bod moet accepteren is natuurlijk van de zotte.

5 juli 2020 om 23:03

De beste verdediger van de eredivisie is zwaar overdreven. Hij heeft de laatste wedstrijden goed gespeeld. Dat zijn we het gestuntel in de eerste wedstrijden weer vergeten. Zo makkelijk als hij toen de grond in werd geboord zo makkelijk wordt hij nu weer overschat. Met die wisselvalligheid wil ik het eerst wel eens over een langere periode.

6 juli 2020 om 06:56

Nee maar er zijn in het verleden veel spelers van Feyenoord verkocht die mislukt zijn. Daarnaast heeft Feyenoord nog niet zo’n naam in Europa de laatste jaren gemaakt waarmee de clubs die spelers op een goed niveau ziet presteren en dan kom je wel op een groot verschil in opbrengsten tussen Feyenoord en Ajax. En tuurlijk hoef je als Feyenoord niet alles meteen te accepteren maar het geld zou wel goed gebruikt kunnen worden lijkt me als je zoveel winst kan maken op een speler in een jaar tijd.

6 juli 2020 om 12:10

Nog zo 1 lekker winst gemaakt..
Als je alle onkosten en alles bij elkaar berekend houdt Feyenoord bij een verkoop van 20 miljoen ongeveer een winst van 5 mil over.. nou dat is veel winst zeg.

6 juli 2020 om 15:29

Ik weet niet waar jij zo'n bedrag vandaan haalt. Transfersom, salaris, tekengeld en scoutingkosten bij elkaar kunnen voor Feyenoord nooit op 15 miljoen liggen.

5 juli 2020 om 22:30

Je moet verder kijken dan alleen de speler. De waarde van een speler word ook door het niveau van de club bepaald. Als Feyenoord volgend jaar minimaal kwart finale van de Europa league haalt en mee doen om het kampioenschap worden die spelers vanzelf meer waard. Op dit moment is 16 miljoen denk ik het plafond. Spelers die bij Ajax onder contract staan en amper spelen gaan al voor veel geld weg, dat heeft met de statuur van je club te maken. Voor weinig geld spelers scouten en presteren, dan kan je 20 plus vragen. Want alleen de eredivisie worden suptoppers uit de grote competities niet warm of koud van. Presteren in EL of CL, dan kan je binnenkomen. En vaste international worden.

6 juli 2020 om 12:08

16 mil hahaha...
Weet je wat de totale winst zou zijn als Feyenoord Senesi verkoopt voor 16 miljoen.
Uiteindelijke winst voor Feyenoord bij een verkoop van 16 miljoen zou 1 miljoen zijn.
Dus nee totaal niet realistisch.
Feyenoord gaat 100% rond de 20 of meer vangen voor Senesi..
Mensen überhaupt verstand van zaken?

Ik zou het echt doodzonde vinden als Senesi al na één jaar vertrekt. 20 miljoen is weliswaar een fors bedrag, maar ook weer niet zo astronomisch hoog dat je Senesi ervoor moet laten gaan. Temeer omdat hij ook voor een fors bedrag is aangekocht.

“Het is Ajax, dan krijg je een hele tijd niks, dan PSV. Als je kijkt naar de laatste tien jaar...“

Wat een onzin! Vorig seizoen waren het 3 punten met PSV en dit seizoen heeft Ajax de eerste plek cadeau gekregen dankzij het Coronavirus. De jaren daarvoor werden PSV en Feyenoord kampioen. Om nu te zeggen dat Ajax zo domineert gaat mij een beetje te ver. Van Gelder blijft het moeilijk te vinden om enigszins neutraal en realistisch te blijven.

Ajax heeft het maximale gehaald uit het CL seizoen waarin alles meezat tot aan de 2e wedstrijd tegen de Spurs. Hier plukken ze nu financieel de vruchten van. Ik verwacht weinig dominantie van Ajax het komende seizoen: AZ, Feyenoord en PSV zullen minimaal gelijkwaardig zijn is mijn verwachting.


6 juli 2020 om 01:46

Dankjewel ! Men kan blijven volhouden dat van Gelder geen Ajax fan is maar dit is al de zoveelste keer dat hij het tegendeel bewijst.En dan nog de laatste 10 jaar erbij pakken zodat het Ajax goed uitkomt. Pak je de laatste 5 jaar is PSV 3 x kampioen geworden en Ajax en Feyenoord beide 1x.

Van Gelder heeft de afgelopen weken meerdere malen aangetoond gewoon af te gaan op simpele geruchten en hij heeft er ook geen moeite mee om een heel verhaal uit z'n duim te zuigen. Ik zou dus nog maar even wachten voor ik die man op z'n woord zou moeten geloven.

Geloof hier niet veel van. Jack van Gelder verkoopt wel vaker geruchten uit de krant als de waarheid en Jan van Halst lult hier volgens mij flink uit zijn nek. Feyenoord moet Senesi voor minder dan €20 miljoen niet verkopen. Zit nog genoeg potentie en groei in de jongen. Dat je een keer flink verkeerd gegokt hebt met Jörgensen betekent nog niet dat je elke speler voor elk bod rond de €16 miljoen gelijk moet verkopen. Ajax bedragen gaat Feyenoord niet krijgen, maar bedragen zoals AZ (Guus Til, Vincent Jansen etc.) moet Feyenoord er minimaal kunnen uitslepen.

“Maar het is heel rustig. Dat kan heel positief, maar ook negatief zijn.” No sh*t Sherlock, dat is me nogal n conclusie zeg... Zou n groot gemis zijn als Berghuis vertrekt, vergelijkbaar met Ziyech lijkt me.

Voorspelbaar als je kijkt naar de laatste 10 jaar? Laatste jaar niet meegerekend en 1 jaar extra. Ik tel 5 verschillende kampioenen en in de laatste drie jaar ook drie verschillende teams. Het lult maar wat!!
18/19. AFC Ajax
17/18 PSV
16/17. Feyenoord
15/16 PSV
14/15 PSV
13/14 AFC Ajax
12/13 AFC Ajax
11/12 AFC Ajax
10/11 AFC Ajax
09/10 FC Twente
08/09. AZ

Eerst komt Ajax dan lang niets endangered psv de laatste 10 jaar. Welke club is vaker kampioen geworden de laatste jaren. Maar ja jackie is erg pro ajax

Allemaal heel leuk met zo hoog bedrag heeft Feyenoord nog nooit ontvangen.
Feyenoord moet akkoord gaan en kunnen herinvesteren.

Als Feyenoord 20 mil krijgt voor Senesi.

Ze hebben 7,5 mil betaald excl salaris met een doorverkoop percentage van 15%.. daarbij heeft Feyenoord voor 75% de tranfserrechten.
Aan het eind van de rit zou je totale winst dan rond de 5 mil zijn.
Dus dat is gewoon weinig en voor 20 mil een dikke NEE verkopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren