Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax komt er niet uit met talenten ondanks riante salarisverhoging’

Laatste update:

Ajax heeft de onderhandelingen met diverse talenten voorlopig stopgezet omdat de gesprekken stroef en moeizaam verlopen, zo meldt Voetbal International. De Amsterdammers willen graag langer door met Brian Brobbey, Sontje Hansen, Kenneth Taylor, Naci Ünüvar en de broers Jurriën en Quinten Timber. Voor de genoemde talenten gaat het niet om het geld, maar om het perspectief dat er voor hen is richting het eerste elftal. De Amsterdammers moeten vrezen voor het vertrek van een aantal spelers, omdat er genoeg belangstelling is vanuit heel Europa.

Het weekblad schrijft dinsdag dat de technische leiding van de club de stekker even uit de onderhandeling heeft getrokken. Brobbey, Hansen, Taylor en de broers Timber hebben een contract dat in de zomer van 2021 afloopt. Ünüvar ligt nog een jaar langer vast, maar ook met hem wil Ajax langer door. Om te voorkomen dat de talenten transfervrij vertrekken, wil de clubleiding deze contracten graag openbreken en verlengen.

Transferadvies Donny van de Beek van oud-leermeester bij Ajax: 'Daar moet hij stappen maken'

Er zitten verschillen in de aanbiedingen, maar de talenten kunnen rekenen op een stevige salarisverhoging. De spelers staan onder contract voor circa zeventig- à tachtigduizend euro per jaar en kunnen naar een salaris van naar verluidt tweehonderdduizend euro. Ajax wil hiermee zijn waardering uitspreken voor de goede ontwikkeling die de spelers doormaken. De genoemde talenten willen op hun beurt voldoende perspectief zien om door te breken in het eerste elftal. Bovendien willen zij graag dagelijks meetrainen met de selectie van hoofdtrainer Erik ten Hag.

De jonge spelers zien dat Ajax de laatste jaren steeds meer spelers heeft aangetrokken, waardoor de kansen om door te breken afnemen. Bovendien is de selectie van Ten Hag breed, wat het lastiger maakt om kansen af te dwingen. Zij wijzen naar spelers als Edson Álvarez, Sven Botman, Carel Eiting, Jürgen Ekkelenkamp, Zakaria Labyad, Lisandro Magallán, Razvan Marin, Kik Pierie en Perr Schuurs, die ook geen vaste basisplaats hebben en de doorstroming vanuit de jeugd belemmeren. Ajax is echter van mening dat er voldoende perspectief is en wijst daarom naar de ontwikkeling van onder anderen Donny van de Beek, Matthijs de Ligt, Noussair Mazraoui en Sergiño Dest.

Ook met Ryan Gravenberch is nog altijd geen akkoord bereikt over zijn in 2021 aflopende contrat. Ajax heeft hem een hogere aanbieding gedaan, maar desondanks zijn beide partijen het nog niet eens geworden. Ook met Gravenbercht zijn de gesprekken voorlopig stopgezet. Voetbal International schrijft dat er voldoende belangstelling is voor de genoemde talenten van mooie clubs in Europa, die bekend zijn met de status van hun contracten. Er zouden aanbiedingen zijn gedaan die de voorstellen van Ajax twee, drie en soms vier keer overstijgen. Directeur spelerszaken Marc Overmars wil over een aantal weken met iedere speler afzonderlijk om de tafel gaan om alsnog tot een akkoord te komen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin, ondanks dat het perspectief wat minder is de laatste jaren vanwege de vele aankopen krijgen deze jongens heus wel hun kans, wat ook al gebleken is afgelopen seizoen zowel bij Jong als het eerste. Bij de meeste clubs die achter deze spelers aanzitten is het perspectief op speelminuten vele malen minder.

2 juni 2020 om 11:27

Ik snap hun zorgen wel hoor. Ajax is de laatste jaren veel meer spelers gaan kopen in tegenstelling tot de jaren ervoor, waardoor deze jongens zich terecht afvragen of zij nog wel echte kans kunnen krijgen, of dat ze tweede keus achter een dure aankoop worden. Deze jongens zijn uiteraard gegarandeerd een plek in Jong Ajax, want spelers kopen voor je Jong-elftal doe je niet, maar de doorstroom naar het eerste is waar ze zich zorgen om maken. Een garantie op een basisplek kan Ajax uiteraard niet bieden, maar het perspectief vervaagt wel met alle aankopen

2 juni 2020 om 11:31

Maarja als ze Ajax verlaten dan gaan ze waarschijnlijk a la Mitchell Bakker naar een PSG of City. Als je bij Ajax geen "kans" zie op doorbreken dan ga je die kans zeker niet daar vinden.

2 juni 2020 om 11:34

Onzin. Als je goed genoeg bent kom je er gewoon in en gaat een aankoop lachend banken bij Ajax dat heeft het verleden al meermaals aangetoond. Waar willen ze heen dan als ze bij Ajax vertrekken? Dordrecht? Die kunnen wel een basisplek beloven. Maar als je zegt geen perspectief te zien maar bijv een aanbieding van Manchester City te overwegen (Hansen) dan ben je al niet meer serieus te nemen. Daar heb je nog veel minder perspectief.

2 juni 2020 om 11:44

Beetje onzin natuurlijk. Perspectief hebben ze zat. Dest heeft een basisplaats, Gravenberch heeft meerdere malen mogen starten en zelfs Timber kreeg een basisdebut ten faveure van schuurs en Alvarez tegen Heerenveen. Lassina Traore heeft ook vaak genoeg mogen starten. En zelfs Danilo mocht opdraven Europees. Dus welk perspectief ze nou missen is erg twijfelachtig. Gaat om geld met als excuus perspectief. Twee ton is een zeer mooie aanbieding, zeker in deze tijd, maar blijkbaar is nog niet iedereen doordrongen van de impact van corona.

2 juni 2020 om 11:46

Waarom zouden ze bij Ajax zonder perspectief blijven als ze bij andere clubs voor tig keer zoveel zonder perspectief kunnen verblijven. Vanuit hun perspectief stap ik dat zeker.

2 juni 2020 om 11:50

@bjp. "als je goed genoeg bent kom je er gewoon in"; dat vind ik altijd zo'n dooddoener. Als dat zo werkt, kan je gelijk je opleiding afschaffen, want als ze goed genoeg zijn, komen ze er wel. Juist de opleiding is er om talent te ontwikkelen en bij te schaven. De laatste stap is het geleidelijk in het eerste ingezet te worden waar de weerstand hoger is en de leercurve stijler. Als je 12 wachtenden voor je hebt, wordt dat een lastiger verhaal.

2 juni 2020 om 12:12

@ninjakai maar laten we wel even eerlijk zijn. Danilo mocht opdraven omdat er een aantal blessures waren, zijn die er niet, dan is hij waarschijnlijk derde keus. Alvarez en Marin zijn dure aankopen die eigenlijk in de basis hadden moeten starten als ze de verwachtingen waargemaakt hadden, maar omdat ze tegenvielen, is de jeugd in de basis gekomen. Dus als je het hele plaatje erbij pakt, zijn ze bijna allemaal tweede of derde keus, onder normale omstandigheden zouden ze er nooit ingekomen zijn. Waar voorheen een speler die wegging vervangen werd door een jeugdspeler, gebeurt dat tegenwoordig bijna niet meer bij Ajax (ziyech wordt 'vervangen' door die Braziliaan, De Ligt werd vervangen door Alvarez en FdJ werd vervangen door Marin). Dat is het perspectief dat ze missen

2 juni 2020 om 12:24

Het is waarschijnlijk meer iets van dat als er dan toch weinig of geen perspectief is laat ik dan maar ergens anders heen gaan om voor veel meer geld even weinig en/of geen perspectief te hebben.

2 juni 2020 om 12:35

@NJfromVOL: niet als je beter bent dan die 12 wachtende voor je want dat worden dan 12 wachtende achter je bij Ajax dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.

2 juni 2020 om 12:39

Tja, Donny vd Beek was twee seizoenen geleden ook zijn plek kwijt. Presteerde het beste op 10, maar kreeg te maken met Ziyech, Neres en later Tadic. Uiteindelijk wordt er ruimte gemaakt om een talent in te passen. Kan mij wel voorstellen dat een Brobbey wel met vragen zit nu met hem ook de talenten Traore én Hansen doorbreken.

2 juni 2020 om 12:46

Het perspectief is niet het probleem eerder het gebrek aan geduld

2 juni 2020 om 12:48

Bjp, ik heb het over ontwikkeling en dat is het perspectief waar deze jongeren op doelen.

2 juni 2020 om 12:57

@ruben, Zeker zijn ze 3e keus, het zijn namelijk spelers van Jong Ajax. Kan jij je voorstellen dat Ajax na vorig jaar halve finale CL niet door voorrondes zou komen omdat ze spelers te vroeg in moesten passen. Alvarez was één van de redenen dat je de CL ingaat, hij kopt je daar op voorsprong tegen Apoel. Als je daar met een net 17 jarige Gravenberch had gestaan die er nog niet klaar voor was had je een groter probleem. Daarnaast was de positie van De Ligt juist opgevangen door Veltman, Alvarez en Martinez begonnen het seizoen op de plekken van Schone en De Jong. De opties die daar voor handen waren in het begin waren de Wit, Ekkelenkamp en Gravenberch uit Jong Ajax. Als Overmars zo'n selectie aan had geleverd hadden de fans om zijn hoofd gevraagd wanneer we niet door de voorronde kwamen. Tegen Paok stonden op het middenveld Blind en Mazraoui eerste pot en return Blind en Marin, die wedstrijden kwamen we met hakken over de sloot door. Toch zijn spelers als Alvarez en Marin er ondanks prijskaartje gewoon uitgespeeld toen de jongere spelers verder waren. Gravenberch scheelt zich minder dan 90' aan speeltijd in de Eredivisie met Alvarez en maar 23 minuten met Marin. Die was dit seizoen gewoon met meer minuten in de Eredivisie geëindig dan die 2. Dat is geen gebrek aan kansen imo. Want ook spelers als Mazraoui (aankopen als Orejuella en Kristensen), Traore (sinds winter meer minuten dan de dure Huntelaar) of Dest (indirect reden dat Mazraoui maar ook de rcv opties op bank terecht kwamen) hadden gewoon spelers voor zich staan in de pikorde en stromen toch goed door naar eerste. Afgelopen zomer zijn er volgens transfermarkt 11 spelers vertrokken waaronder basisspelers als de Ligt, De Jong, Schone maar ook spelers die geregeld minuten maakte zoals Dolberg, Kristensen, Sinkgraven en Wöber (wel al eerder vertrokken). Dat ga je niet opvangen met enkel eigen jeugd, zeker niet als spelers niet tot een jaar of 23 kan behouden. Iemand als De Ligt was als tiener al uitgeleerd bij Ajax, Kluivert was als tiener al weg. Dat zijn spelers van de leeftijd die nu door zouden moeten breken. Spelers van 20/21 jaar zouden nu rijp moeten zijn, niet spelers van 17/18, dat zijn uitzonderingen. De 1999/2000 groep heeft met Kluivert, De Ligt en Dest 3 spelers aan kunnen leveren die basisplaats bij het eerste hebben (gehad), dat is netjes. Als 2001 straks goed is voor 1 of 2 spelers en een uitzonderlijke lichting als 2002 er 3 aan kan leveren is de doorstroom echt heel goed. Tuurlijk waren misschien minder aankopen nodig als je spelers als Adekanye en Malen had kunnen behouden of de jongere Jfc/bakker (2000 was een hele matige groep bij Ajax) net zoals misschien Redan komst van Traore onnodig had gemaakt. Maar als je een deel van je grootste talenten door de voedselketen verliest kan je niet verwachten dat er elk jaar 2 nieuwe basisspelers uit elk geboortejaar klaar gaan staan. Onana: 1996dest: 2000veltman: 1992blind: 1990tagliafico: 1992gravenberch: 2002martinez: 1997vd Beek: 1997ziyech: 1993tadic: 1988promes: 1992 3 van de basis was onder de 23 en vanuit de opleiding, totaal 6 ervan die in de jeugd hebben gespeeld en nog eentje die als tiener naar Ajax kwam. Dit zou naar mijn mening de basis zijn, de backups zijn dan Varela: 1994mazraoui: 1997schuurs: 1999alvarez: 1997ierie/timber: 2000 en 2001eiting: 1998marin: 1996ekkelenkamp: 2000labyad: 1993neres: 1997 (imo basisspeler maar blessureleed dit seizoen)traore: 2001huntelaar: 1983lang/babel: 1999/1986 (afhankelijk van welke seizoenshelft)danilo: 1999van deze namen waren er 7 jonger dan 23 aan het begin van het seizoen die vanuit een jeugdelftal doorstroom hebben gemaakt (schuurs niet meegenomen, Traore wel)dat maakt voor 10 spelers onder de 23 vanuit de opleiding, tieneraankopen als Neres, Onana, Pierie en Schuurs niet meegeteld. Dat is naar mijn mening een fraai deel van de selectie dit seizoen die toch doorstroming heeft gehad. Je kan niet elke speler door laten stromen tot basisspeler met 18. Je hebt maar 11 spelers om op te stellen.komend seizoen zal er ook weer geschoven moeten worden en dat zullen dan spelers zijn als Timber die gepromoveerd naar eerste gaat worden, doorheen het seizoen zullen ook spelers uit Jong Ajax stap gaan moeten zetten.

2 juni 2020 om 13:05

@NJfromVOL: die jongens zijn 16 - 17 jaar en sommige 18. Als je elke dag met het eerste traint en speelt bij JA kun je je nog genoeg ontwikkelen. Als je dan laat zien goed genoeg te zijn kom je in 1. Dus perspectieven genoeg lijkt me. Als je de top wil halen moet je met druk van concurrenten om kunnen gaan ook dat is een leerproces. Dit gaat gewoon om geld en niet om perspectief wat dat is er meer dan genoeg.

2 juni 2020 om 13:18

@rubentje13 Ben het niet helemaal met je eens. Ajax heeft die spelers gehaald met het doel dat die er metteen staan zodat de jeugd die het talent heeft de tijd krijgt om uiteindelijk die positie over te nemen. Je kan niet verwachten dat elke jeug speler er metteen staat zoals De Ligt / van de Beek of De Jong.

2 juni 2020 om 13:36

@cfcsfc zou dat echt? Salarissen van 2 tot 3 ton voor talenten...zouden er heel veel clubs zijn die daar heel veel boven zitten? Dan kom je toch denk ik uit bij clubs die waar het perspectief op spelen nog veel kleiner is. Of zou je bij Pak hem beet een Hoffenheim of Celta de Vigo als 16-17 jarige al boven het half miljoen Zitten?

2 juni 2020 om 15:42

Je hebt helemaal gelijk! Door de speelminuten die hij gehad heeft, kun je wel zien dat Gravenberch geen perspectief heeft bij Ajax. Te weinig handelingssnelheid.

2 juni 2020 om 16:52

Was precies waarom ik totaal niet enthousiast was over de aankopen Alvarez en Pierie, niet om de voetbal kwaliteiten maar om het perspectief. Het zou echt balen zijn als deze talenten weggaan, als ze naar Groningen, Twente, Heerenveen of AZ gaan is het wat mij betreft prima daar hebben ze prima perspectief op een basisplek maar als ze naar een grote internationale club gaan zou ik wel balen

2 juni 2020 om 11:44

Ik snap de spelers wel. Prime example zou Brobbey zijn. Tadic is de aanvoerder, langdurig contract en staat in de punt. Traore is éã©n jaar ouder en soortgelijk type met een langdurig contract. Hansen speelt vaker vanaf rechts nu maar kan gewoon in de spits spelen, is ietsjes jonger en vult die rol anders in. Als je dan niet in gesprek gaat met talenten is het niet gek dat je er niet uitkomt. Geen talent gaat zonder gesprek over zijn toekomst een handtekening zetten onder een 5-jarig contract, dat is echt bizar om überhaupt te proberen als Ajax zijnde. Als je je grootste talenten echt 2 ton aan gaat bieden in wetenschap dat het minimum voor spelers van buiten de EU al op 218k ligt (onder de 21, anders 436k) en je daar er ook gewoon van hebt dan gaat er iets mis. Traore, Giovanni, Thethani, Solomons en Danilo zijn een paar voorbeelden van spelers die Non-EU zijn die dus al meer zouden verdienen dan het aanbod is volgens VI, dat kan je niet verkopen naar je grootste talenten. Edit: laatste deel is veelal financieel maar het sportieve zit hem in het voeren van gesprek over de toekomst, die zijn er niet geweest met enkele spelers van wat ik hoorde wat naar mijn mening kwalijk is. Want ga je er laks mee om gaat hier een hoop kapitaal de deur uit lopen.

2 juni 2020 om 12:31

Twee ton?! Dat is een lachtertje in de huidige markt. Boadu kon op zijn 16de al 4 ton krijgen bij Arsenal en deze jongens staat nog verder. Dan praat je misschien al over 8 ton. Ga dat maar eens betalen, dat is 4 mio voor 5 jaar en dat voor een nog niet bewezen talent. Dat is zelfs voor Ajax een berg geld. En dat is het moeilijke van het nieuwe beleid waarbij meer ingezet werd op aankopen. Het is gewoon niet mogelijk of heel moeilijk om de twee (aankopen/jeugd) te combineren.

2 juni 2020 om 12:41

Dan gaat het dus wel om het financiele plaatje. Is niet erg, maar zeg dat dan gewoon. Wat betreft de spitspositie: er komt wellicht juist een plekje vrij mocht Huntelaar niet bijtekenen. Daarnaast wordt Tadic ook een jaartje ouder (en kan in de ED ook op 10 gezet worden mocht Donny vertrekken), en Traore heeft tot nu toe nu niet echt overtuigd.

2 juni 2020 om 12:49

Brobbey snap ik ook niet. Dolberg is verkocht en Ajax heeft bewust geen vervanger aangetrokken. Dat Danilo uiteindelijk wel heeft gedebuteerd en Brobbey niet, moet hem aan het denken zetten.unuvar, Hansen, Gravenberch en Timber hebben echt 0,0 te klagen over perspectief en hebben allemaal hun debuut gemaakt dit seizoen. Helemaal Gravenberch loopt al een tijd moeilijk te doen met verlengen, het zou zogenaamd niet om het geld gaan. Hij heeft de helft v/h seizoen gespeeld met z'n amper 18 jaar. Alvarez en Marin worden er naast gezet, komen niet in aanmerking voor Jong Ajax, des te meer krijgt de jeugd de kans om te laten zien dat zij verdienen te spelen. Botman komt terecht terug door z'n goede prestaties. Van Magallan weet iedereen dat het einde verhaal is bij Ajax.of dit gaat enkel en alleen om geld, of dit is een slecht stuk journalistiek.

2 juni 2020 om 13:05

Brobbey heeft dit seizoen grootste deel eruit gelegen met een blessure, Danilo ook natuurlijk maar die kwam wel terug als topscorer van Jong Ajax van seizoen ervoor met flink wat ervaring als prof al. Brobbey zit nogsteeds op handje vol wedstrijden, daarnaast kwam Danilo als buitenspeler opdraven. Dat kan Brobbey ook maar zou nog geforceerder zijn. Dan is het jonge spelers laten spelen om het spelen.bij Gravenberch is een deel van de moeilijkheid de positie, het is geen CVM alleen daar wilt Ten Hag hem. Hij is niet klaar om op die plek te spelen, die jongen moet 20 meter hoger staan. Hij geeft ook aan het lastig met die positie te hebben maar Ten Hag heeft hem daar nu nodig. Ik geloof oprecht dat hij bij gaat tekenen zodra er perspectief is om in meer aanvallende rol te gaan spelen.

2 juni 2020 om 13:09

Brobbey was een tijd geblesseerd, daarnaast kunnen Danilo en Hansen ook op de flanken, waar toentertijd door blessures de spoeling dun was.

2 juni 2020 om 13:13

@udovic, Ik weet het, twee ton is in dat wereldje niet veel, spelers als Thethani verdienen al meer. Ik citeer even een regel: "de salariseis voor spelers van buiten de Europese Unie wordt vastgesteld op basis van het gemiddelde Eredivisie-salaris van twee seizoenen geleden. Niet-EU-spelers moeten minimaal 436.000 euro bruto per jaar verdienen, terwijl het minimum van spelers van 18 en 19 jaar op 218.000 euro bruto moet liggen"iemand als Danilo is 21, die zou dan dus minimaal 436.000 moeten verdienen. Solomons is 21. Thethani is 21. Als die komend seizoen nog bij Ajax zitten verdienen die alle 3 meer dan 4 ton. De kans is aannemelijk dat alle 3 achter deze 18 jarige van artikel staan in pikorde. Spelers als Mendez en Giovanni zouden al 218.000 moeten verdienen, Mendez is vaak wisselspeler en Giovanni heeft al meer dan jaar nietmeer gespeeld (kan het zeker waard zijn, maar om aan te geven) en dan zouden ze de toptalenten 2 ton aan willen bieden? Klinkt onzinnig.

2 juni 2020 om 13:39

@ udovic Ok en hoe groot is de kans op speelminuten bij arsenal? Dan zou dus toch gewoon geld de doorslag geven. Niks mis mee, Maar qua perspectief ga je niet naar arsenal

2 juni 2020 om 11:45

Precies! Als er een club is in Europa waar je als jeugdspelers perspectief hebt is het wel Ajax. Dat heeft het verleden wel aangetoond. Bij veel grote clubs is je perspectief dat je de eerste 5 jaar van je carrière wordt uitgeleend aan 8 verschillende clubs en vervolgens met een kleine winst wordt verkocht, bij Ajax is er echt de kans om uit te groeien tot basisspeler (mist je goed genoeg bent) en uiteindelijk echt een stap te zetten.

2 juni 2020 om 12:00

@gdoncaballito Ik heb het ook niet over het verre verleden. Momenteel maken de nodige spelers regelmatig speelminuten die de afgelopen 2 jaar vanuit de opleiding zijn doorgestroomd. neem; Dest, Mazraoui, Gravenbergh, Ekkelenkamp, Traore, Lang of kijk naar de spelers die afgelopen jaren hun debuut hebben gemaakt vanuit de opleiding die belangnrijk zijn geworden en mooie transfers hebben gemaakt kijk naar; De Ligt, Frenkie, vd Beek, Eiting, Veltman, Blind, Onana. Waar krijgen al die spelers zoveel kansen als bij Ajax?

2 juni 2020 om 14:33

Ajax laat al jaren zien dat het de meeste jeugdspelers aan het betaald voetbal levert en ook in de basis van Ajax krijg je als jeugd de kans Maar, je moet wel goed genoeg zijn. Ik hoef geen spelers bij Ajax te zien debuteren ala de Sa, Ligeon, Lukoki, Ebicilio zoals onder de Boer. Als dat het niveau is uit de jeugd dan moet je kopen. Echte talenten halen Ajax 1, zo niet, dan ben je niet goed genoeg. Iemand hierboven beschreef het al, als je per lichting 2 jeugdspelers bij het eerste aflevert doe je het heel goed.

2 juni 2020 om 15:19

Zover ik weet hebben Onana, Eiting en vd Beek nog geen transfer gemaakt. Daarnaast komt Onana niet uit de opleiding van Ajax maar van Barcelona. Lang heeft kansen gekregen en is verhuurd aan Twente omdat ie bij Ajax niet aan voldoende speeltijd toekwam.deze spelers moeten zich laten verhuren aan een club als Heerenveen waar de kans op spelen groter is.

2 juni 2020 om 13:59

Het lijkt me niet zo ingewikkeld. Ajax heeft een aantal talenten waarbij de kans heel groot is dat ze een internationaal niveau kunnen gaan bereiken. Dat zijn Unuvar, Brobbey, Hansen, Regeer en Gravenberch. Timber heeft tegen Heerenveen bewezen dat hij een hele goede speler is (was in die wedstrijd de beste verdediger van Ajax). Deze spelers moet je dus aan je binden omdat dat altijd stukken goedkoper zal zijn dan allemaal nieuwe spelers halen van internationaal niveau. Bovendien bouw je zo waarde en kapitaal op. daarnaast zou ik de huidige kern ook proberen vast te houden (tadic, Blind, Schuurs, Promes, Neres, Dest, Mazraoui, Tagliafico, Martinez, Alvares en Onana natuurlijk als dat lukt). Het is nu ook tijd om afscheid te nemen van die vreselijke middelmaat spelers die we in de selectie hebben als een Pierie, Marin, Eiting, Van de Beek en Labyad. dat is allemaal geen internationaal niveau. Ook een Taylor schaar ik in het groepje niet bijzonder genoeg voor de internationale top. Er lopen veel betere spelers rond in de jeugd. En ten slotte voeg je een paar spelers toe waarvan je zeker weet dat die wat extra's zullen brengen wat we nodig hebben. En dat is met name op het middenveld. Propper erbij en Ihatarren en we zijn klaar. Dus de kern vasthouden, de jonkies erbij plus Propper en Ihatarren. Daarnaast afscheid nemen van die grote groep middelmaat. Nou dan wordt het weer smullen in de Arena.

2 juni 2020 om 14:18

Hoe durf je Donny in een rijtje van Pierie, Marin, Eiting en Labyad te noemen zeg. Voor mij doet iedere keer die onterechte devaluatie van Donny van je jouw hele post totaal ongeloofwaardig overkomen. Want je komt met Propper die niets meer gepresteerd heeft dan Donny en Ihatarren die slechts een talent is en bovendien van de concurrent. Wat een waardeloze voorbeelden.

2 juni 2020 om 14:36

Whahahaha Vande Beek middelmaat noemen en ondertussen zat (zit) Real Madrid achter hem aan? Hoe kun je in hemelsnaam beweren dat Van de Beek middelmat is? Kijk een naar zijn prestaties. Jou hele relaas mokt op mij over dat je goed bent in een spelletje zoals Footbal lmanager maar niet beseft war er in de echte wereld gebeurt.

2 juni 2020 om 14:59

Donny is geen prachtige speler om naar te kijken zoals bijvoorbeeld Frenkie. Maar hij kan echt wel top worden. Beetje zon type als Müller. Geen elegante voetballer maar wel heel goed in wat hoe moet doen.
Marin had ik heel veel vertrouwen in. Maar hij mist de bluf en bravoure die je in Amsterdam nodig heb. Bij psv of feijenoord zal hij het veel beter hebben gedaan denk ik. En Carl Eiting, Omg dat die jongen nog bij ajax zit. Echt een type De Boer speler. Wat heb ik mijzelf geërgerd aan die jongen dit seizoen. Hij had al jaren geleden weg moeten zijn. Niveau Utrecht Heerenveen is meer zijn plek. Vooral als je ook nog eens kijk naar zijn leeftijd, zoveel blessure leed. En op zijn leeftijd weinig ervaring daardoor. Weg ermee aub

2 juni 2020 om 15:18

@myvision Ik adviseer je even de wedstrijden Ajax tegen Emmen, Heracles, Sparta, FC Utrecht, AZ, Willem II, Sparta terug te kijken. Dan zul je zien dat Donny van de Beek er niet aan te pas komt tegen veel middenvelders van die teams. Die liepen hem links en rechts voorbij alsof hij er niet stond. Deze teams zijn niet bepaald mondiale toppers. Als je al wordt weggespeeld door middenvelders van dit soort teams dan ben je niet meer dan middelmaat. En dat blijkt keer op keer. Ondanks alle marketing en mediacampagnes om ons te doen geloven dat Donny een wonderboy is. Maar insiders weten allemaal beter. Bij al die teams lopen middenvelders rond die beter zijn dan Donny. Dan ben je dus niet goed genoeg voor Ajax want voor Ajax moet je niet Eredivisieniveau zijn, en zeker niet een gewone speler in de Eredivisie, maar internationaal niveau. En dat is deze jongen dus bij lange na niet. Het is niet voor niets dat geen enkele redelijke buitenlandse club op Donny zit te wachten. Dit wordt een Veltmannetje de tweede. Een speler wiens pr ego groter is dan zn voetbalkwaliteiten waarfoor Ajax moeilijk van m afkomt maar die niet goed genoeg is voor Ajax. Maar ze kunnen hem in het buitenland aan de straatstenen niet kwijt raken want buitenlandse clubs trappen niet in marketingpraatjes. Je moet gewoon goed genoeg zijn. in de Ajax selectie is Donny de absolute onderkant. Blind, Tadic, Dest, Promes, Neres, Mazraoui, Schuurs, Brobbey, Unuvar, Tagliafico, Noa Lang en vorig jaar Schone, Ziyech, Frenkie en De Ligt zijn allemaal stukken betere spelers en daarom ook gewild in het buitenland. En dat zegt wel iets over hoe goed je dus werkelijk bent. Middelmaat dus en afscheid nemen. Het mooiste zou zijn een ruil met Brighton, Propper tegen Donny uitruilen. En we zijn direct stukken sterker op die positie.

2 juni 2020 om 23:12

Haha Lang een betere speler en wat heeft hij gepresteerd dan ? 1 doelpunt en geen enkele assist in 7 wedstrijden op een lager niveau. Unavar komt net kijken, kan niet eens een hele wedstrijd volhouden. Brobbey heeft nog geen wedstrijd gespeeld voor Ajax 1. Schuurs is regelmatig te betrappen op fouten en is zichtbaar minder dan nota bene Veltman. Mazraoui werd aan alle kanten voorbij gelopen door de aanvallers van Willem 2 en Vitesse, maar die is dan ineens wel goed genoeg ? Donnie was dit jaar uitgekomen op dubbele cijfers in assists en doelpunten. Weet je hoeveel andere spelers dit gelukt is in de historie van de Eredivisie ? Nog geen 5 procent! en dan is het ook nog eens een middenvelder. Dan kom je aanzetten met Propper ? Op basis van wat ? Dat ene schamele doelpuntje wat hij gemaakt heeft in 26 wedstrijden ? Nee daar gaan we de oorlog mee winnen!

Haha wat een bizarre bedragen voor spelers die nog niet eens zijn doorgebroken. Ik snap dat het marktwerking is, maar het is toch ongelooflijk dat je als jongetje dat goed kan voetballen nog voor je doorbraak al 2 ton per jaar kunt verdienen. Gaat helemaal nergens over.

2 juni 2020 om 11:31

En dan hebben we het nog over Nederland hé. Als je naar Engeland kijkt val je helemaal van je stoel. Daar komt het regelmatig voor dat jeugdspelers die hun debuut nog moeten maken, of een handjevol wedstrijden hebben gespeeld al meer dan een miljoen op jaarbasis verdienen.

2 juni 2020 om 11:33

Ik kan je garanderen dat deze inschatting aan de lage kant is. Speelde dit seizoen wekelijks spelers bij de o19 spelers die meer dan genoemde bedrag verdienen, niet alleen bij Ajax trouwens. Edit: bedoel het huidige genoemde salaris.

Is Taylor echt een groot talent? Vond hem bij wat ik heb gezien van oranje onder 17 nooit echt uitblinken..

2 juni 2020 om 11:29

Ik heb meer twijfels over Q Timber, die valt bij Jong Ajax toch niet zo erg op?

2 juni 2020 om 11:32

Dan moet ik op een respectvolle manier bekennen dat jij niet veel kijk heb op voetbal! Taylor is een zeer intelligente passende middenvelder. Die heel soepel en simpel kan spelen en een team beter maakt in de opbouw. Zeer rustig aan de bal met een uitstekende balcontrole/aannamen Daarnaast ook nog een goed schot in de benen en scorend vermogen als middenvelder. Hij is alles wat een moderne middenvelder anno 2020 moet zijn. Op basis van enkele wedstrijden vind ik dat je uitspraak niet gebaseerd is op de realiteit.

2 juni 2020 om 11:51

Volledig mee eens. Taylor lijkt nog iets verfijnder dan bv een vd Beek en heeft heel veel rust in de beslissende scorings situaties.maarja mensen zien liever gekke hakjes enzo.taylor gaat het meer maken dan een Hansen, Unavar of Brobbey.

2 juni 2020 om 11:53

Weinig respectvols aan Young_boss

2 juni 2020 om 12:27

Vind Taylor iets overschat, zeker een goede speler hoor die veel facetten van het spel beheerst maar ook een lieveling op de Toekomst. Op de positie waarop hij speelt en de leiding die hij heeft, daarvoor moet hij veel meer brengen en verzaakt hij te veel. Zou me verbazen persoonlijk als hij Ajax 1 haalt, maar zie het graag gebeuren want het is wel een fijne voetballer. Heb niet veel groei gezien bij hem de afgelopen 2 jaar, denk dat het verschil met hem en de rest toen groter was dan nu.

2 juni 2020 om 16:09

haha neem aan dat je sarcastisch bent ? vond het anders netje verwoord. maar excuses als ik Martijn_23 heb beledigd.

2 juni 2020 om 15:13

Ik heb eigenlijk van Taylor de hoogste verwachtingen uit die groep. Heeft een prima techniek en spelinzicht. Brobby is heel lastig in te schatten, die kan nu veel op kracht doen, maar dat is een stuk lastiger wanneer je in de eredivisie speelt. Unuvar ziet er vaak leuk uit maar het is niet altijd even functioneel. Ik vraag me af of we hem ooit echt zien doorbreken of dat het meer een geval wordt zoals Hersi een tijd terug.

2 juni 2020 om 16:19

Ik schat Taylor ook hoger in dan meeste hier. Brobbey is atletisch van topniveau, dat verschil gaat er altijd blijven. Hij hoort bij de snelste van de club, is oersterk natuurlijk en noteerde hoogste score wat betreft springen uit stand, beweging en met 1 been etc. Dat soort dingen gaat hij niet kwijt raken in Eredivisie. Maak me meer druk om het aantal kansen dat hij nodig heeft en mindere zwakke been. Is ook redelijk beperkt in zijn manier van afmaken, iemand als Rijkhoff (2005) valt hierin erg op omdat hij met links stift, met rechts stift, langs doelman gaan, bal plaatsen etc. Dit is bij Brobbey minder, als hij dat kan tonen gaat hij een hele gevaarlijke aanvaller worden. Ünüvar ziet er leuk uit maar is juist verrassend effectief, juist omdat hij zo'n onorthodoxe manier van passen heeft. Is na vertrek Ziyech samen met Eiting de meest creatieve passer die Ajax heeft imo. Misschien ook leuk om dit te lezen, was interessant statistisch stukje over Ünüvar in de KKD. Wel nog te veel small sample maar als hij dit over 20 wedstrijden kan laten zien speelt hij zich in no-time basis in bij Ajax 1. https://totalfootballanalysis.com/player-analysis/naci-unuvar-201920-scout-report-tactical-analysis-tactics

Jeugdspelers die meer gaan verdienen dan spelers van Groningdn, Ado, Utrecht etc. Het gat dat Ajax heeft gebouwd met de andere clubs is echt ongelofelijk groot

2 juni 2020 om 11:25

Exact dit. Het is aantrekkelijker om voor jong ajax tegaan spelen dan menig eredivisieclub

2 juni 2020 om 11:41

Een aantal spelers van Ajax onder 19 verdient al 2 ton. Deze inschatting is echt aan de lage kant hoor, denk dat deze spelers gerust een aanbod van 3/4 ton hebben gekregen. Spelen voor de O19 van Ajax is soms dus lucratiever dan spelen voor ADO of Groningen inderdaad.

2 juni 2020 om 11:50

En dat is dus heel slecht voor het Nederlandse voetbal. Het kan dus betekenen dat talenten bij Ajax blijven om geld te vangen. Ipv bij Heerenveen of bij Willem 2 minuten te maken en je te ontwikkelen. Dus het CL geld is alleen maar goed voor Ajax en niet voor heel Nederland, wat heel veel Ajacieden hier altijd verkondigen

2 juni 2020 om 11:54

Volgens mij is er gisteren nog een noodfons opgesteld van onder andere 3 miljoen vanuit Ajax, mede mogelijk gemaakt door dat CL geld.

2 juni 2020 om 12:15

Maar dat is een incident vanwege Corona. Voor nu leuk maar over een paar jaar zijn we weer terug bij af.

2 juni 2020 om 12:23

Het is natuurlijk net wat die jeugdspelers belangrijker vinden. Als dit geld is, dan moeten ze lekker bij Jong Ajax gaan voetballen. Maar ze kunnen zich veel beter ontwikkelen bij een Eredivisieclub.

2 juni 2020 om 16:21

Is het altijd een pretje om bij Jong Ajax te spelen ? Thuis voor nog geen 500 supporters, en bij uitwedstrijden is het aantal ook niet echt groot (los van enkele uitzonderingen). voor de ontwikkeling kan het goed zijn een jaar in de KKD te spelen. Je ziet wel dat de meeste spelers na een eerste jaar geen echte stappen meer maken in de KKD en hierdoor stilstaan in de ontwikkeling. Financieel is Jong Ajax zeker goed, maar voetballend leer je meer in het eerste van een subtopper.

'perpectief op het eerste elftal' een vaak gehoord excuus als ze ergens in het buitenland veel meer kunnen verdienen (referentie: Chong, Bruma). Volgens mij is Ajax juist eens van de ploegen in Europa waar juist de meeste jeugdspelers een kans krijgen...

2 juni 2020 om 11:51

Maar het is maar de vraag voor hoelang nog. Zeker als ajax gewoon veel gaat kopen. Ik moet het nog maar zien.

2 juni 2020 om 11:52

nog altijd meer en langer dan wanneer ze naar een Italiaanse of Engelse club gaan..waar net alsof de jeugd daar zoveel kansen krijgt.

2 juni 2020 om 12:17

Als we de lijn van het recente verleden doortrekken, is er zeker wel perspectief. Kijk maar naar spelers zoals Dest, Mazraoui, Schuurs. Gravenbergh en Traore, die allemaal recent de kans kregen om zich te laten zien.

2 juni 2020 om 12:39

Dan vergeet je Timber Eiting en Lang nog

Pohh je zal maar op die leeftijd al 2 ton gaan verdienen. Heel veel spelers in de eredivisie die daar onder zitten. Denk dat de meeste van deze jongens wel verlengen, ze zeggen zelf dat hst om perspectief draait en niet om geld dus waar zouden ze anders heen moeten waar ze meer perspectief hebben dan bij Ajax? Het enige nadeel is misschien dat Ajax de laatste tijd wel erg veel spelers van buitenaf haalt.. maar als je het goed doet dan zal je zeker de kans krijgen in hst 1ste al zul je wel geduld moeten hebben.

2 juni 2020 om 11:36

Franse clubs geven jonge spelers ook veel kansen. Een Brobbey heeft bv Tadic voor zich die zo beetje een contract voor het leven heeft getekend. Met zijn fysiek past hij daar ook wel

"het gaat hun niet om geld, maar om het perspectief op het 1e elftal"

Maar die is er toch? Tuurlijk, Ajax is meer dan ooit een koopclub, maar nog altijd breken er 1 a 2 spelers door elk jaar. Spelers als Ünavacer die komen er echt wel, zou je toch zeggen?

2 juni 2020 om 11:25

Ja maar voor een Brobbey zie ik wel een probleem. Hij heeft nog steeds Tadic, Huntelaar en Traore (ook een groot talent) voor zich. Dus die kan bij wijze van nog 2 jaar in Jong Ajax voetballen en hij is al 18 jaar. Unuvar is pas 16, dus die heeft in principe nog wel wat meer tijd om door te breken in Ajax 1.

2 juni 2020 om 11:32

Exact dit! Voor iemand als Brobbey is het wellicht ideaal om verhuurd te worden aan een Eredivisie club. Probleem daarbij is dan weer dat je, zeker onderin de Eredivisie, compleet anders voetbalt dan bij Ajax. Het wordt voor Ajax best lastig om een goede balans te houden tussen het aantrekken van spelers, het kansen geven aan de jeugd én aanhaken bij de subtop in Europa.

2 juni 2020 om 12:03

Ja klopt, maar Tadic en Huntelaar zijn op leeftijd en waarom zouden Brobbey of Hansen niet te concurrentiestrijd met Traore aan kunnen gaan? Ajax is ook een club die dure aankopen als Marin of Alvarez ijskoud op de bank zetten als eigen jeugd als Gravenbergh het in hun ogen beter doet.

2 juni 2020 om 12:09

Je kan het ook anders zien Zytto. Tadic wordt ouder, gaat te maken krijgen met blessures. Huntelaar zakt steeds verder naar achter. Wanneer je dan de concurrentie niet aan durft te aan met Traoré heb je ook niets bij Ajax 1 te zoeken.

2 juni 2020 om 12:24

Huntelaar gaat toch weg? Ik had begrepen dat het contract niet werd verlengd

2 juni 2020 om 13:16

@andres, zijn aflopend contract is formeel opgezegd, speler en club gaan nog om te tafel. Hij was een grootverdiener dit seizoen, als club en speler elkaar vinden over een lager salaris kan hij misschien wel voor jaartje contract tekenen nog.

Lijkt me toch als Ajax zijnde niet super moeilijk om een goed plan uit te stippelen voor deze jongens? De meeste van deze jongens spelen al jaren bij de club en gelden als de grootste talenten van hun generatie.. dan kan ik me niet voorstellen dat je geen plan heb met deze jongens..

Het salaris is gigantische natuurlijk en lijkt me niet iets wat een struikelblok gaat vormen?

2 juni 2020 om 11:43

Vroeger was zo'n plan veel makkelijker, nu is het toch moeilijker, nu moeten ze zeggen:"ja je hebt een grote kans op slagen bij ons, maar toch zullen we welk jaar spelers kopen als een concurrent van jouw vertrek..." dan klinkt niet veel belovend, want vroeger werd verkochtte spelers vaak opgevangen door eigen jeugd, en dan komen jongens aks Hanssen,Brobbrey aanzet, nu niet meer. Dan kan ik me voorstellen dat ze naar bijv een club gaan die nog wel (meer)met eigen jeugd bezig is

2 juni 2020 om 12:01

Wat een onzin Mauro. Die jongens komen nog steeds aan bod.. Dest, Mazraoui, Gravenberch, Traoré, J. Timber hebben toch stuk voor stuk hun kansen gekregen de afgelopen 2 jaar vanuit de jeugd? Die lichting van Ünüvar, Hansen, etc. zullen de volgenden zijn, die gastjes zijn nog piepjong en spelen net in Jong Ajax sinds dit seizoen. Brobbey is de enige met wat minder perspectief wellicht omdat hij met Traoré een zelfde type spits vlak voor hem in de pikorde heeft. Hanssen, Naci, Taylor zullen allemaal ongetwijfeld kansen gaan krijgen bij het eerste de komende 2 jaar, net als Traoré en J. Timber en Gravenberch die er nu al zo nu en dan bij zaten.

2 juni 2020 om 12:10

Toch zijn er jaarlijks spelers die ondanks dure concurrenten voorkeur krijgen. Mazraoui had voor kleine 9 miljoen aan rechtsbacks voor zich. Gravenberch kreeg sinds december als 17-jarige gewoon de voorkeur boven een van de duurste spelers die Ajax ooit heeft gekocht. Timber stond laatste pot in de basis (incidentieel nu, maar wie weet pakt hij die plek) terwijl er voor slordige 15 miljoen aan opties op die plek waren. De Ligt speelde met 17 ook gewoon een aankoop eruit, net zoals Kluivert Younes langzaamaan uit de selectie verdreef. Zelfs bij jongere elftallen heb je als aankoop geen streepje voor en zitten spelers als Mendez, Solomons, Thethani maar ook Jensen die rond de 3 miljoen heeft gekost met 16 regelmatig op de bank voor jongere spelers uit de opleiding. Het is kwalijk dat het gesprek er niet in geweest met de spelers maar de kansen liggen er, zo kregen Traore en Gravenberch sinds december meer minuten dan dure krachten als Huntelaar en Marin. Dit is naar mijn mening een gezonde doorstroom, zeker omdat het gaat om tieners.

2 juni 2020 om 13:11

Ja tuurlijk kreeg de jeugd nog wel de kans, maar puur omdat de aankoop dan faalt. Dat gezegd hebbende kan je het nooit goed doen; alles alle aankopen slagen lopen de grootste talenten weg door gebrek aan speeltijd en als je talenten veel aanbod komen heb je voor niets geïnvesteerd in miljoenenaankopen=kapitaalsvernietiging. En natuurlijk speel je veel wedstrijden maar spelers van 15 mil Moeten normaliter alles spelen, anders is het (relatieve)kapitaalsvernietiging

2 juni 2020 om 13:19

Mauro, mee eens, spelers van 15 miljoen moeten voltreffers zijn. Maar ze niet doen omdat een talentvolle groep 16/17-jarige klaar staat is ook niet de optie lijkt me. Spelers lijken hier steeds vroeger te moeten debuteren, er is niets mis met 19/20 zijn en minuten pakken om met 20/21 basisspeler te zijn. Nu een speler van 23 (?) niet kopen omdat een speler van 17 in de de o19 talentvol is is geen formule om resultaten te behalen.de doorstroming naar Jong Ajax mag imo absoluut niet geblokkeerd worden. Spelers als Thethani, Solomons, Pierie etc staan mijn daarom ook tegen.

Ik snap beide kanten wel. Ajax wil ze binnenboord hoofden omdat het goede talenten zijn, maar je kan ze geen plekkie beloven. Een andersom wil je als speler wel weten waar je aan toe bent en wil je jezelf ontwikkelen. Wellicht duidelijke plannen met eventuele verhuurperiodes?

Hmm is dit om ze een beetje onder druk te zetten zodat ze wel snel gaan tekenen? Zo niet dan vraag ik me af wat ze verwachten? Als je goed bent en door ontwikkeld dan weet je toch wel dat je bij Ajax bij de juiste club zit waar de jeugd zeker kansen en het vertrouwen krijgen dus snap dit niet zo goed. Ik neig wel meer naar dat dit een bericht is wat slim gebruikt kan worden in het voordeel van de club om deze jongens onder druk te zetten. Gebeurd wel vaker, ook met spelers waar interesse voor is dan zie je allerlei berichten en opeens interesse van andere clubs e.d.

2 juni 2020 om 11:37

Als je als club in sommige gevallen bijna 4 maanden na de 18e verjaardag geen gesprek hebt gehad met de speler gaat er iets fout. Als je een aanbieding doet zonder bijbehorend gesprek krijg je dit, ik snap dat het rondom hele COVID-19 maatregelen lastiger was om dat allemaal te faciliteren maar die gesprekken voeren zijn een must. De 2004 groep die nu 16 is geworden heeft nog niemand een contract, gaan ook maar 2 contract aangeboden krijgen van wat ik hoorde. Dat is niet de bedoeling lijkt me, zeker als er voor buitenlands talent wel een contract vergeven is (hlynsson)

Lastig denk ik, je ziet dat er aankopen gehaald worden die dan niet voldoen (alvarez, Marin) en dan denk je toch als de jeugd van hoe groot zijn mijn kansen. Ik geloof in dit geval wel dat als Ajax 200.000 biedt dat het niet om geld gaat. Het zou doodzonde zijn als vooral Sontje en Unuvar vertrekken, dat zijn wel de grootste talenten uit dat rijtje, daarna heb je Brobey. Perspectief is belangrijk en ik snap in deze tijd wel dat je even afwacht met bijtekenen tot je weet hoe de selectie er uit gaat zien. Op Unuvar na zullen al deze talenten volgend seizoen toch wel hier en daar de kans moeten krijgen in het eerste, als dat niet gebeurt dan zou je ze beter kunnen verhuren in de Eredivisie.

2 juni 2020 om 11:29

Het is natuurlijk ook de vraag welke talenten weinig perspectief zien in dit hele verhaal. Jurrien, Hansen en Unuvar zijn al gedebuteerd en hebben geen overbezette positie. Brobbey dan weer wel.

2 juni 2020 om 12:01

Nou ja Hansen speelt toch als buitenspeler? Daar hadden ze al Neres, Labyad en nu ook de grote aankoop Anthony. Hoeveel perspectief heb je dan? Promes en Tadic kunnen daar ook nog spelen. Je hebt nog een speler als Noa Lang voor de zijkanten, ik weet niet wat er met die Bande gebeurd is? Maar dat was ook een redelijk dure aankoop..

2 juni 2020 om 12:22

Hansen speelt vaker als buitenspeler maar is naar mijn mening beter in de as, maar laten we niet vergeten dat hij nog geen 6 volledige wedstrijden in het profvoetbal heeft gemaakt (dat is inclusief Jong Ajax), die ga je niet doorschuiven naar eerste na vertrek van Ziyech. Laat hem eerst een seizoen of op zijn minst een wedstrijd of 15 aantonen mee te kunnen in de KKD of klaar te zijn voor de Eredivisie. Realistisch gezien gaan op rechts Neres en Antony zijn komend seizoen en Hansen in Jong Ajax de enige echte optie als rechtsbuiten, als Neres na komend seizoen kan vertrekken is Hansen 19 met een seizoen KKD achter de rug. Dat lijkt me heel mooi moment om te kijken of de stap al haalbaar is, zo moeten ze dat ook communiceren naar de spelers toe. Gravenberch heeft ruim een jaar KKD gespeeld al, Traore had bijna volledig 2019 in de Kkd, Frenkie de Jong en Vd Beek hadden aardige periode in Kkd, De Ligt en Kluivert dan kortere periode maar die stap naar Jong Ajax is fase waar Hansen nu zit. Hopelijk is Ajax duidelijk in wat het traject is dat ze voor ogen hebben, hij heeft nu 4 basisplaatsen bij Jong Ajax gehad dan belemmeren spelers als Neres en Labyad je kansen niet want die eerstgenoemde heeft grote kans dan te transferen en Labyad gaat dan laatste contractjaar in.

2 juni 2020 om 16:39

Daarnaast ben ik bij Brobbey heel erg benieuwd hoe hij het gaat doen als zijn fysieke voordeel wegvalt. Daarnaast kan een debuut juist weer naar meer smaken en verwachten ze volgend seizoen nog meer minuten te maken.

Stuk voor stuk super talenten met als buiten categorie Naci Unuvar. Die zullen ze bij Ajax niet zo makkelijk laten gaan en heeft een verstandige begeleiding om zich heen met ze vader. Gebroeders Timber zou ik nog een kunnen missen. Maar Brobbey, Hansen en Taylor zie ik graag blijven in een Ajax shirt, maar helaas is er niet altijd ruimte voor speeltijd hoe goed je ook bent dus dan is het verstandig om het ergens anders eerst te proberen.

Bij Ajax is er als bij geen andere club toch zicht op speeltijd? Bij andere clubs moeten de dure aankopen spelen. Bij Ajax zetten ze Marin en Alvarez op de bank (26 miljoen) en laten Gravenberg, Eiting, Schuurs minuten maken. Speelminuten moet je verdienen en als je bij Ajax beter bent dan de miljoenenaankoop dan speel je. En als ze veel perspectief willen, moeten ze een stap omlaag doen. Want bij Heerenveen en Groningen zullen ze eerder minuten gaan maken. Maar het gekke is vaak, dat als ze er niet uitkomen, dat ze naar een grote club in het buitenland gaan. Waar ze dan toevallig ook meer kunnen verdienen.

2 juni 2020 om 11:34

Niet helemaal met je eens. Dat Marin en Alvarez heeft niet zozeer te maken met de filosofie van Ajax, maar met het feit dat beide heren gewoon heel matig presteren momenteel. Als je bedoelt dat Ajax er dan voor kiest om anderen op te stellen en niet vast te houden aan een gekochte speler, dan volg ik je wel.

2 juni 2020 om 13:29

Ja dat bedoelde ik. Ze kopen natuurlijk wel meer dan eerder. Ook om een bredere selectie te hebben. Maar ze zijn niet bang om dure aankopen op de bank te plaatsen.

Er is geen club die kan gaan beloven dat ze doorbreken of veel tijd gaan krijgen in het eerste elftal. Alle jonge talenten groeien daarin en komen vanzelf aan de beurt. Maar goed, Ajax heeft dit zelf ook gecreëerd nu. Als je alle talenten uit NL ophaalt dan willen ze op een gegeven moment ook iets.. die bedragen is absurd.. mannetjes van 16 a 17 jaar die 2 ton gaan verdienen is belachelijk.. dat kun je vind ik niet met droge ogen verkopen aan de buitenwereld.

Vraag mij altijd af wat ze willen met perspectief. Een Jurrien Timber kreeg gewoon zijn kans in de laatste wedstrijd en deed het goed. Die gaat nog meer kansen krijgen als hij zo doorgaat. Unuvar is gewoon in beeld en zal in de voorbereiding bij het eerste meedoen en op trainingskamp gaan. Hoe zich dat gaat ontwikkelen is lastig te voorspellen. Wie weet blijft hij bij de selectie in combinatie met wedstrijden bij Jong Ajax. Sontje Hansen zal ook delen van de voorbereiding van het eerste mee maken en zal vast wel doorschuiven over een jaar als een Neres vertrokken is. Je geeft niet zomaar spelers kansen. Dat ontstaat plotseling en dan moet je er staan.

2 juni 2020 om 11:36

@Master D, het zijn ook wel heel veel talenten natuurlijk. Met name voorin. Want hoe realistisch is het dat én Unuvar én Hansen én Brobbey veel speeltijd gaan krijgen. In dat kader snap ik wel dat het vreemd overkomt dat bijvoorbeeld Antony voor 20 miljoen wordt aangetrokken. Kortom, die is ook niet voor de bank gehaald.

2 juni 2020 om 11:53

Voor Unuvar en Hansen maak ik mij niet druk die komen er wel. Wellicht nog niet dit seizoen, maar volgend seizoen gaan zij minuten krijgen. Een Brobbey heeft het lastiger en is al ouder. Van hem kan ik het gebrek aan perspectief nog begrijpen. Maar een Hansen die al zijn debuut heeft gemaakt of Unuvar die al jaren wordt bewierookt. Die weten echt wel dat ze er goed op staan en de kansen gaan komen.

Ja hoor perspectief. Het gaat gewoon puur om geld. Als er in het buitenland meer te krijgen is dan is daar ineens wel perspectief natuurlijk hè....

2 juni 2020 om 11:41

Vertel eens hoeveel perspectief heeft Brobbey? Groot talent maar kijk eens wat er allemaal voor hem staat. Hij kan dus best navragen wat zijn perspectief is. Naar het buitenland gaan levert de meeste wel meer op. Maar deze jongens hebben al diverse lokroepen genegeerd aangezien ze op deze leeftijd nog bij ajax spelen.

Dat perspectief altijd. Ajax is juist een club die wel heeft bewezen dat als je goed genoeg bent je speelt. Ik kan me wel van spelers voorstellen dat ze wellicht verhuurd willen worden, maar verder begrijp ik dit gemauw nooit zo.

Die jongens moeten blij zijn dat Ajax met ze door wil! Alleen dat gegeven is perspectief voor Ajax 1. Garanties krijg je natuurlijk niet, je moet het zelf laten zien. Zo werkt dat gewoon. Dus niet veel ouwehoeren en bijtekenen! Als je ergens bij een juiste ontwikkeling de kans krijgt is het wel bij Ajax

Ik snap die jongens wel. Als je ziet wat voor belachelijke aankopen afgelopen seizoen gedaan zijn, pure middelmaat aangekocht ten koste van eigen jeugd, dan vind ik het goed dat die jongens in ieder geval een statement maken en daarop hameren.uiteindelijk kwam je vorig seizoen te spelen met Alvarez en Martinez op het middenveld! Twee spelers gehaald voor de verdediging. Martinez kan nog wel ballen, maar Alvarez was een verschrikking. En samen is het al helemaal erg, wat een verslechtering en ander controlerend blok dan Frenkie en Schöne, juist twee heel goed voetballende middenvelders. Hoe krijg je het voor elkaar...en dan de enige aangekocht middenvelder Marin, die voor de Frenkie rol gehaald zou zijn, maar daar totaal niet in past, veel meer de Van de Beek rol kon invullen, maar ook dat niet goed.lang weg doen, en dan de niks toevoegende Babel ervoor terughalen.en eerder kwamen ze al met spelers als Magallan, Kristensen, etc. Het aankoopbeleid lijkt helemaal nergens op, ze doen maar wat, met af en toe een lucky strike.

2 juni 2020 om 11:41

Marin heeft amper gespeeld en Alvarez ook pas na blessures en toen werd hij er door een jeugdspeler uitgespeeld. Dus in principe speelt kwaliteit gewoon.

Ajax ziet perspectief en ze krijgen hiervoor ook een riante opwaardering van het contract. Maar de onderhandelingen zijn gestaakt, zien bij City, Juve, Real, Chelsea, PSG e.a.meer perspectief dan ? Of gaat het stiekem toch om zo snel mogelijk veel geld binnen te harken......

Allemachtig zeg.. gaat het nu om geld of perspectief?? Lijkt me dat allebei niet per se noodzakelijk is of dat t een op ander volgt. Nouja, er zijn meer wegen naar de top maar de meeste zie je nooit meer terug id absolute top moet ik zeggen. Persoonlijk wel beetje moe van die gasten en mn de zaakwaarnemers

2 juni 2020 om 16:41

Een 57-jarige volwassen man die iemands naam enkel als verkleinwoordje kan schrijven i.p.v. normaal de discussie aan te gaan, wauw.. Er is gewoon bekend dat er nog niet met al die spelers gesprekken zijn gevoerd over hun perspectief tijdens de komende seizoenen (wat mede door de Corona-tijd komt, wat dat allemaal wat ingewikkelder maakte), dat verzin ik niet zelf. En nee, je doet een hele berg aannames en baseert daar direct op dat het stuk voor stuk geldbeluste snotneuzen zijn. Dat, in combinatie met de manier waarop je me aanspreekt met 'sandertje', zegt voor mij voldoende over je niveau.. Hier wil ik het dan ook graag bij laten!

Ik geef ze gelijk. Er is de laatste jaren teveel aangekocht en te weinig naar jeugd gekeken..

2 juni 2020 om 12:29

Noem wat voorbeelden graag.

2 juni 2020 om 12:35

Blijf bij de feiten Filip, het is namelijk gewoon niet waar. Ajax stond vorig jaar met 4 man uit eigen jeugd in de halve finale Champions League. Als je Onana en De Jong, die 1,5 seizoen bij Jong Ajax hebben gespeeld en Veltman en De Wit daar nog bij telt die op de bank zaten, dan is het argument 'te weinig perspectief voor eigen jeugd' wel aardig verworpen.

En dan gaan ze naar een Engelse of Italiaanse topclub voor een mega-salaris omdat ze een 'gebrek aan perspectief' zien bij Ajax...lachwekkend!!!wees dan gewoon een vent en zeg dat je jezelf voor je 25e financieel onafhankelijk wil spelen.

Lijkt me overigens wel enorm belangrijk dat ten Hag gaat doorselecteren (of Overmars) want Marin, Labyad, Pierie/Schuurs dat kan niet meer.
Botman zal tzt ook wel gaan, wordt ook geen vaste basisklant maar is wel uit eigen jeugd natuurlijk.
Eiting en Ekkelenkamp hebben ook kansen gehad en moeten misschien s compleet seizoen spelen (Twente, Heerenveen, Groningen, lHeracles whatever)
Dan wordt t verhaal al heel anders.

2 juni 2020 om 12:14

Dan kijken we totaal anders naar voetbal. Ik zie het juist heel erg zitten in Schuurs en Botman. Labyad als ideale 12e man. Marin heb ik ook nog niet afgeschreven. Eiting kan nog verrassen de komende jaren. Ekkelenkamp en Pierie mogen wat mij betreft wel vertrekken.

Nounou, ze moeten een gok wagen. Deze jongens willen een garantie op speeltijd in het eerste. Helaas zullen ze ervoor moeten werken. Ajax geeft ze die kans met een riante salarisverhoging er bovenop. Willen ze niet, dan niet. Genoeg jongens die wel willen. Motivatie boven talent imo

Dit heeft alles met geld te maken. Deze jongens kunnen gewoon veel meer in het buitenland verdienen en komen dan met een lulverhaal over"perspectief". Ja, de lat is bij Ajax de laatste jaar omhoog gegaan. Het eerste jaagt nu op grotere doelen dus dan moet er hard geknokt worden voor je plek. Heeft Gravenberch van af januari geen kansen gekregen? Timber die ook in de verdediging stond? Schei uit, laat ze lekker gaan. Kunnen ze zakken vullen in Engeland of zo en staan ze natuurlijk binnen no time in de basis.....

Deels snap ik een aantal wel, zeker den Brobbey heeft gewoon 0 kans om te starten met Tadic, Traore en Huntelaar voor m. Inmiddels ook "al weer" 18. Weet niet of het perspectief voor sommige spelers elders beter is, maar ik kan me voorstellen dat als bijvoorbeeld een club als Leipzich of Salzburg aanklopt die die jongens een plek in het 1e beloven (bijv 2e spits achter Werner) en jaarlijks 1-2 miljoen dat zo'n keuze toch erg verleidelijk lijkt. Zeker met de daarbij horende tekenpremie.

2 juni 2020 om 12:16

18 is nog jong he. Over 2 jaar kunnen die kansen er wel ineens zijn. (met het wegvallen van Huntelaar en eventueel Tadic) De talenten moeten gewoon wat geduld hebben.

2 juni 2020 om 13:22

Tuurlijk is dat verleidelijk. Maar hij is net 18 en heeft nog geen 600' profvoetbal gespeeld. Voor een speler in zijn positie moet basisspeler in Jong Ajax worden en er daar 20 inrammen zoals Traore prioriteit zijn voor een plek bij het eerste in zicht komt. Als hij 2020/2021 topscorer van Jong Ajax zou worden kan hij jaar erna gewoon een gooi doen naar basisplaats in Ajax 1, hij is dan 19. Dat lijkt mij perspectief.

Ajax zit in een spagaat. Om mee te draaien in de subtop van Europa moet je wel 'kopen' en dus miljoenen investeringen doen. Vorig jaar is de discussie als gevoerd: Ajax, is echt een koopclub aan het worden", "ajax heeft altijd zijn eigen jeugdopleiding gehad. Ik wil nog weleens zien hoeveel spelers uit de eigen jeugd volgend jaar in het eerste elftal spelen, als het zo doorgaat." Voetbal is duidelijk een bepaalde kant op aan het gaan, als Ajax probeer je aan te haken en je verliest hierdoor talenten. Let wel, en dat gaat het alleen nog maar bij aanhaken bij de sub-top!!!!

Komt bij mij over dat ze garanties willen die niet reëel zijn. Vrij opportunistisch in mijn ogen, wel speeltijd willen maar natuurlijk wel bij een club die in de grote internationale top mee kan draaien. Tuurlijk zijn er clubs in grotere competities die ook jeugd kansen geeft maar daar kan Ajax zich qua prestaties prima mee meten. Alles wat daarboven zit is echt veel moeilijker om door te breken. Als 't tegenzit gewoon laten gaan, het zou echt pijn doen maar je kan dan ook vraagtekens gaan stellen bij hun instelling. Ik wordt er iig niet warm van als ik dit zo lees.

als ik die jongens was zou ik gewoon verlengen. in het buitenland is het perspectief vaak nog moeilijker. desnoods teken je voor 2 of 3 jaar bij ipv voor 5 jaar en kijk je als jeugdspeler de situatie aan, maar als je naar een Europese topclub gaat zal je niet snel doorbreken. tenzij je misschien absolute buitencategorie bent zoals bv een Davies, Mbappe, Joao Felix of Valverde maar ik denk niet dat deze jongens al van dat niveau zijn want dan hadden ze nu al in het eerste van Ajax gespeeld

nu weet ik niet welke buitenlandse club er belangstelling tonen , maar daar zullen ze denk ik nog minder kans krijgen om het eerste te halen. Hoeveel van die jonge Ajax talenten zijn er vertrokken naar het buitenland en hebben daar een basisplaats ?

ik snap niet zo goed waarom die jongens niet bij tekenen alsof het perspectief bij andere ploegen beter is , je heb voorbeelden genoeg van spelers die met 15/16 jaar naar engelse clubs gaan die kopen alles wat los en vast zit in de hoop dat er een parel tussen zit ,maar de meeste zie je bijna nooit terug in de eerste teams , en als het geen wat Ajax biedt niet genoeg gewoon lekker laten gaan en doorgaan met degene die wel wat zien in een langer verblijf en je niet laten ringeloren door die zakenwaarnemers .

2 juni 2020 om 12:16

Geld is blijkbaar voor nu de belangrijkste drijfveer, alleen is moreel niet handig om dat te zeggen. Ondertussen hopen ze op een vet contract in het buitenland en na 2 jaar kun je altijd nog naar Hertha Bsc, PSv of iets dergelijks...

2 juni 2020 om 13:27

Je kan ook een stap terug doen om meer perspectief te krijgen en accepteren dat je dan minder verdient. Ze geven zelf al aan dat het niet om het geld is. als dat ook zo is zou een stap terug zetten heel logisch zijn. Als ze echt zo goed zijn als Ajax nu zegt en denkt dan komen ze via een omweg toch wel weer terug.

Zie hier de zure vruchten van de zaligverklaring van talentjes nog voordat de eerste donshaartjes op hun bovenlip verschijnen. Jochies die vanaf hun veertiende dagelijks horen wat voor door God geschonken gift aan de aarde zijn gaan daar op den duur zelf ook in geloven. Dit soort jongens heeft eigenlijk behoefte aan een strakke en cynische hiërarchie waarin ze helemaal onderaan de piramide staan. Maar ja, de ellende is dat een kritische benadering tegenwoordig gelijk staat aan 'haten.

Ajax stond vorig jaar met 4 man uit eigen jeugd in de halve finale Champions League. Als je Onana en De Jong, die 1,5 seizoen bij Jong Ajax hebben gespeeld en Veltman en De Wit daar nog bij telt die op de bank zaten, dan is het argument 'te weinig perspectief voor eigen jeugd' wel aardig verworpen.

2 juni 2020 om 12:42

De kwaliteiten van de spelers gaan wel omhoog, waardoor het automatisch lastiger wordt om door te breken. Ik vind het misschien ook wel een beetje gezeur van deze spelers. Maar toch hoeft voor een paar van deze spelers Ajax echt niet perse de beste bestemming te zijn de komende jaren. Iemand als Brobbey heeft een uistekend moyenne in de KKD maar voordat hij echt minuten gaat maken, moet hij nog wel even geduld hebben, omdat de concurrentie gewoon groot is Tadic of Traore verslaat hij niet zomaar. Terwijl hij bij een club als AZ, Feyenoord, Vitesse etc. gewoon tweede spits zou kunnen zijn.

2 juni 2020 om 13:36

Vraag is dus of je Traore wel moet kopen als je Brobbey hebt. Daar gaat het al mis.

2 juni 2020 om 13:44

Nou dat is natuurlijk niet helemaal waar. Wat als Brobbey geblesseerd raakte of zich niet meer ontwikkelde. Voor een club als Ajax is het natuurlijk echt niet zo dat zij zich volledig moeten focussen op 1 talent voor een positie. Voor zo'n speler kan het vervelend zijn maar je gaat nooit al je pijlen op 1 speler richten.

2 juni 2020 om 14:30

Klopt memphis. Toch zal het bij Ajax wel altijd een golfbeweging zijn. Buitengewoon veel kwaliteit als De Ligt, De Jong en Ziyech is alweer vertrokken, waardoor er ook gewoon ruimte komt voor potentie dat hopelijk weer uitgroeit tot buitengewoon kwaliteit. Het lot van Ajax en de andere Nederlandse clubs is wel dat buitengewone kwaliteit wordt weggekocht, maar Ajax heeft afgelopen jaren wel aangetoond het algehele niveau omhoog te krijgen en dat is ook een gevolg van de Fluwelen Revolutie van Cruijff gezien de jeugdspelers ook algeheel beter worden afgeleverd aan Ajax 1.

Die jochies hebben ook weer wat nieuws hoor. Het gaat niet om geld maar om perspectief. Jaja tuurlijk rot toch op man. Ik zou ze allemaal wegsturen. Donder maar op stelletje slapzakken die niet willen vechten voor hun plekkie.

Tja dit is toch wat kortzichtig. Lijkt me al vrij goed salaris voor spelers die nog niet eens bij het eerste zitten.en perspectief om door te breken? Dit zijn dé jeugdtalenten waar Ajax het van moet hebben, die kunnen een route als De Ligt doorlopen. Het is in het belang van Ajax dat die jongens doorbreken en geld opleveren. Je moet wel vertrouwen hebben in jezelf dat jij er daar ook één van bent. Dit lijkt er op dat ze daar niet zo zeker van zijn.je kunt toch ook wel inzien dat de selectie juist dreigt uit te dunnen.spelers als Huntelaar, Marin, Alvarez, Eiting, Labyad, Magallan gaan nooit (meer) de sterkhouders van Ajax worden, en dus zullen die geloosd worden en zal er doorgeselecteerd worden.er liggen juist kansen om aan te haken. Pak die dan.als je uit je contract wil lopen doe je dat maar bij de reserves.

2 juni 2020 om 13:34

De route van de Ligt is ingezet toen onder andere Bergkamp er nog was. Dat ontbreekt nu, geen vertrouwen in Eiting is typisch, onder bewind van 'plan Cruijff' was hij allang een dragende speler geworden.

Een Labyad kopen is een belediging naar je talenten, die zijn zeker niet minder.

Het is hun goed recht om niet te verlengen. Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het niet alleen met perspectief in Ajax 1 te maken heeft. Wat goed is komt snel en krijgt echt wel kansen in Ajax 1. Ik kan mij voorstellen dat de jongens elders meer kunnen verdienen, dan lijkt het meer een economische keuze.

Als je goed genoeg bent , dan krijg je echt wel kans. Ik denk dat in Europa dat Nederland (en ook zeker Ajax) een van de weinige competities is waar talent echt een kans krijgt op enigzins niveau.

Terrecht zeg ik als Ajacied. Talenten krijgen veel te weinig kansen in Ajax 1 de afstemming tussen aankopen en doorstroming is uit balans sinds het vertrek van Bergkamp. Toen sloegen ze nog wel eens de andere kant door naar de talenten. Trainer moet ook geen beslissingen nemen in het koopbeleid, kijkt teveel naar korte termijn.

Mijn advies: Pak de bevindingen van Cruijff er nog eens bij en kijk wat je daar van kunt leren. Vooral over de rol verdeling bij versterkingen van het eerste elftal.

Het wordt gewoon tijd dat ten Hag gaan doorselecteren! Voor ünüvar komt echt wel ruimte nu Ziyech is vertrokken, maar hij moet wel de tijd krijgen zich te ontwikkelen. Spelers als Labyad zijn gewoon niet van het niveau van Ajax, daar kun je beter een jeugdspeler voor in de selectie opnemen. Carel Eiting is een beetje hetzelfde verhaal, 22 jaar maar nog altijd geen vaste waarde. Dat zijn niet de spelers die Ajax een nieuwe Champions League titel gaan geven...

Vooral laten gaan als ze zich zo arrogant opstellen. Als je goed genoeg bent, krijg je altijd kansen in Ajax 1. Als je voelt dat je net niet goed genoeg bent, ga je dit gedrag vertonen, om zo vroeg mogelijk alles eruit te halen.

Vergeet ook de Brexit niet. Nu bestaat nog de mogelijkheid om eenvoudig over te stappen, straks wordt het misschien stukken moeilijker voor de clubs om werkvergunningen voor dit soort spelers te verkrijgen? Dan is het nog verleidelijker om nu te vertrekken omdat ze straks de kans niet meer krijgen.

2 juni 2020 om 15:33

de salaris cap na de brexit is 30.000 pond. denk niet dat ze daar last van hebben.

2 juni 2020 om 15:45

Ik doelde op werkvergunningen. Bij spelers uit niet-EU waren er toch altijd bepaalde vereisten.

2 juni 2020 om 15:54

Dat is de algemene salary cap voor EU-niet Eu.binnen de FA- PL hebben ze zelf een aantal additionele regels bovenop de salary cap. O.a. met betrekking tot het aantal interlands waarin een speler in actie kwam en de transfer som en daar zitten weer uitzonderingen in voor spelers onder de 21. Maar die regels maken ze in principe zelf.

Laat ze dan naar andere clubs gaan. Benieuwd hoe het perspectief daar is om door te breken naar het 1e elftal.
Denk dat Ajax de afgelopen jaren heeft laten zien talenten zeker de kans te geven als ze het verdienen.
Het is ongelooflijk dat jeugdspelers dadelijk 2 ton per jaar gaan verdienen. Waar gaat het toch heen joh. Absurd.

Ze kunnen beter nog een paar jaar ervaring opdoen bij Ajax. Als ze weggaan, gaan ze ergens anders op de bank zitten en kwijnen ze weg. Ze moeten geduld opbrengen en wachten op hun kans. Beste manier naar een Top club te gaan is eerst Ajax 1 halen en een paar jaar ervaring opdoen en dan een transfer doen naar een Top club. Kijk naar de spelers die zijn weggegaan. Succes Talenten

Ik denk dat ze beter kunnen blijven maar ze hebben wel een beetje een punt op dit moment. Er zitten wanneer alle verhuurde spelers terug komen en deze jongens door zouden stromen ongeveer 40 man in de selectie. Als talent moet je echt niet bij de eerste 15 the zitten maar wanneer je buiten de eerste 30 valt ga je inderdaad weinig kansen krijgen. Wat dat betreft zou het geen kwaad kunnen om een keer goed de bezem door de selectie te halen.

Bizar dat deze spelers al meer kunnen verdienen dan de minister president. En ja, bij topclubs hen je te maken met 30 spelers, waarvan er maar 11 worden opgesteld. Dit is echter elders niet anders. Sterker nog, in het buitenland hebben ze vaak zelfs meer spelers onder contract.

Dit zat er natuurlijk aan te komen, die gasten zijn ook niet blind en zien de afgelopen jaar de ene na de andere aankoop verschijnen.ik heb het al eens eerder gezegd,....prima hoor zo, want ze doen het goed en de bankrekening word bij een verkoop goed gespekt, maar de keerzijde is dat aankomend talent graag wil spelen en niet zoals Gravenbergh en eiting de bank wil warm houden.

2 juni 2020 om 15:41

Het klopt alleen maar half, Ten Hag laat bijvoorbeeld meer jeugdspelers debuteren dan de Boer. Het is ook niet zo dat elke jeugdspeler er in het verleden op zijn 17e of 18e al hemelaal stond. Zeker niet zelfs. De Ligt was wat dat betreft eerder een uitzondering dan de regel.

2 juni 2020 om 16:03

Maar van soms mogen invallen tot wekelijks spelen is een traject waar vooral de jonge jongens niet meer op willen wachten en kunnen wachten, gepusht door een zaakwaarnemer of dus de wil om elke week te spelen op hogef niveau.kijk naar De Wit afgelopen jaar, die heeft bijna alles gespeeld bij Az afgelopen jaar, dat zien en willen ze ook natuurlijk.

2 juni 2020 om 16:22

Maar dat zou een andere keuze kunnen zijn. Dan moet je inderdaad naar AZ toe, of zoals Botman een jaar naar Heerenveen. Ik kan me best voorstellen dat overmars de optie om verhuurd te worden voor een jaar of een half jaar ook aan die jongens geeft. Maar als ze speeltijd willen dan moeten ze niet naar een nog grotere club of competitie willen gaan.

Geef ze eens ongelijk. Paar jaar geleden kregen talenten kansen in Ajax 1. Dat is echt veel minder geworden dan het ooit was. Ajax had Cruyff filosofie en eigen jeugd maar sinds ETH iig krijgt jeugd amper kansen in het eerste.

Persoonlijk begrijp ik die jongens best. Als ik het goed lees gaat het ook niet direct om het salaris maar meer het perspectief. In dat kader is het goed dat een Babel vertrekt. En ik denk dat het voor Labyad ook beter is wanneer hij vertrekt. Kom net tekort voor de basis maar verder prima voetballer. Dat betekent dat je voor de voor de voorste posities Tadic, Neres, Promes, Anthony, Traoré, Lang en Huntelaar hebt. Zeker met die laatste 3 moet een speler als Sontje Hanssen de strijd aan durven gaan. Een Marin en Alvares moet je met een redelijk bod ook laten gaan, en wanneer Dest vertrekt gelijk Timber doorschuiven naar de selectie.

Dit is een logisch gevolg van het nieuwe beleid dat voor een groot deel is gebaseerd op aankopen. In plaats van topaankopen zoals Blind en Tadic halt Overmars steeds meer middelmaat. Dit gaat zich wreken op het moment dat je jeugd beter is dan die matige aankopen. Ik begrijp die jongens dus wel.

Ze hebben wel een punt met al die net nietjes in de selectie. Schoon het op en geef ze de kans. Alvarez, ekkelenkamp, eiting, lang, veltman en marin kunne gewoon lozen. Voegen niets toe en hebben hun kansen gehad. Gewoon doorselecteren en dan heb je een betere selectie ook. Je kunt de beteren proberen vast te houden de minderen eruit mikken en de jonkies aanvullen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren