Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hoe je het wendt of keert: Dusan Tadic heeft een punt

Laatste update:

“Zo werkt de voetballerij”, reageerde een nuchtere Dusan Tadic vorige week in gesprek met Ajax Life. Hij beantwoordde via het fanzine een vraag van een supporter van Ajax, die benieuwd was of Tadic niet moe wordt van het ‘gezeur’ over zijn huidige vorm ten opzichte van het afgelopen seizoen. “Verschillende mensen hebben verschillende meningen. Ik ben nog steeds de meest waardevolle speler in de Eredivisie en creëer de meeste kansen”, voegde hij eraan toe.

Door Dominic Mostert

Het was een opvallend eerlijk antwoord van de spits, die in de laatste wedstrijd voor de stop van de Eredivisie nog tweemaal scoorde op bezoek bij sc Heerenveen (1-3). “Okay, het kan altijd beter. Het belangrijkste is dat je er als speler alles aan doet om met je team te presteren”, benadrukte Tadic tot slot. De routinier lijkt zich niet zo druk te maken om de mening van de buitenwacht. En wie naar de statistieken kijkt, merkt op dat Tadic’ uitspraken zeker te verdedigen zijn. Zo productief als vorig seizoen is de aanvoerder van Ajax niet, maar veel spitsen dromen van de cijfers die hij dit seizoen overlegt.

Het artikel gaat verder onder de video
‘Tadic in de punt spreekt voor zich’ | Dreamteam Bryan Smeets
Meer video's

‘Meest waardevolle spelers’, of MVP’s, worden doorgaans gekroond via de optelsom van het aantal doelpunten en assists. Met 11 doelpunten is Tadic niet de meest productieve speler van de Eredivisie - Quincy Promes, Tim Matavz (beiden 12), Oussama Idrissi (13), Myron Boadu, Bryan Linssen (beiden 14), Steven Berghuis en Cyriel Dessers (beiden 15) maakten er meer – maar niemand kan tippen aan het aantal assists dat hij verzorgde. Omdat Tadic 14 treffers voorbereidde, was hij dit seizoen betrokken bij 25 doelpunten. Berghuis komt daar het dichtst bij in de buurt: de smaakmaker van Feyenoord speelde een hoofdrol bij 22 goals. Cyriel Dessers en Myron Boadu komen als enige andere spelers aan de 20.


De MVP's van de Eredivisie in 2019/20



SPELER CLUB GOALS ASSISTS TOTAAL
Dusan Tadic Ajax 11 14 25
Steven Berghuis Feyenoord 15 7 22
Cyriel Dessers Heracles Almelo 15 5 20
Myron Boadu AZ 14 6 20
Bryan Linssen Vitesse 14 5 19
Hakim Ziyech Ajax 6 12 18
Gyrano Kerk FC Utrecht 10 7 17
Oussama Idrissi AZ 13 3 16
Quincy Promes Ajax 12 4 16
Tim Matavz Vitesse 12 4 16

Statistieken kunnen vertekenen. Het is waardevol om ook het aantal gespeelde minuten in ogenschouw te nemen, om zo na te gaan of Tadic ook in relatieve zin goed scoort. Dat blijkt het geval: gemiddeld iedere 87 minuten is hij betrokken bij een doelpunt. Van alle spelers uit de Eredivisie die dit seizoen minstens 1000 speelminuten hadden, presteert hij daarmee het best. De inmiddels uit de Eredivisie vertrokken Steven Bergwijn komt in de buurt: hij was namens PSV iedere 89 minuten betrokken bij een doelpunt. Voor Hakim Ziyech, ploeggenoot van Tadic bij Ajax, is dat iedere 90 minuten het geval; verder blijft in de Eredivisie enkel Quincy Promes (93 minuten) onder de grens van 100 minuten.

“En ik creëer de meeste kansen”, zei Tadic ook nog. Dat klopt, en de concurrentie blijft ver uit zicht. Tadic creëerde dit seizoen 91 kansen volgens de data van Opta; Ziyech (77) en Berghuis (63) volgen op gepaste afstand en completeren de top drie. Het verschil is des te opvallender wanneer men beseft dat Tadic zich zelden ontfermt over corners en vrije trappen bij Ajax. Zo nam hij dit seizoen 20 corners, terwijl Ziyech (93) en Berghuis (90) aan kop gaan in de Eredivisie als het gaat om het aantal genomen hoekschoppen. Jezelf ontfermen over standaardsituaties biedt spelers extra mogelijkheden om kansen te creëren. Maar op die wijze deed Tadic dat slechts 8 keer; liefst 26 spelers creëerden vaker kansen uit standaardsituaties. Maar als puur wordt gekeken naar de gecreëerde kansen uit open spel, steekt Tadic er met kop en schouders bovenuit: 83 kansen, tegenover 52 van Calvin Stengs en 51 van Mitchell van Bergen.


Gecreëerde kansen in de Eredivisie



SPELER CLUB OPEN SPEL STANDAARDSITUATIE TOTAAL
Dusan Tadic Ajax 83 8 91
Hakim Ziyech Ajax 44 33 77
Steven Berghuis Feyenoord 42 21 63
Sergio Peña FC Emmen 44 18 62
Calvin Stengs AZ 52 8 60
Mark Diemers Fortuna Sittard 31 28 59
Joey Veerman sc Heerenveen 43 13 56
Simon Gustafson FC Utrecht 42 10 52
Mitchell van Bergen sc Heerenveen 51 0 51
Gustavo Hamer PEC Zwolle 22 27 49

Opta maakt bovendien onderscheid tussen ‘kansen’ en ‘grote kansen’. Een grote kans wordt door het statistiekenbureau gedefinieerd als ‘een situatie waarin redelijkerwijs verwacht mag worden dat de speler scoort, meestal in een één-op-één-situatie of van dichtbij, waarbij er voor de bal een duidelijke weg richting het doel is en er weinig tot enige druk staat op de speler die schiet’. En ook in dit klassement eindigt Tadic bovenaan, zij het op gelijke hoogte met Ziyech. Allebei bereidden ze 23 grote kansen voor; Berghuis volgt met 16 gecreëerde grote kansen. In dit geval dient vermeld te worden dat Ziyech minder minuten op het veld stond dan Tadic (1617 tegenover 2172), en dat hij in relatieve zin dus meer grote kansen voorbereidt.


Hoe vaak spelers kansen creëren in de Eredivisie



SPELER KANS GROTE KANS UIT OPEN SPEL
Hakim Ziyech iedere 21 minuten iedere 70 minuten iedere 37 minuten
Dusan Tadic iedere 24 minuten iedere 94 minuten iedere 26 minuten
Steven Bergwijn iedere 30 minuten iedere 167 minuten iedere 30 minuten
Joey Veerman iedere 32 minuten iedere 442 minuten iedere 41 minuten
Sergio Peña iedere 32 minuten iedere 178 minuten iedere 45 minuten
Cody Gakpo iedere 32 minuten iedere 243 minuten iedere 50 minuten
Steven Berghuis iedere 33 minuten iedere 132 minuten iedere 50 minuten
Oussama Tannane iedere 34 minuten iedere 150 minuten iedere 64 minuten
Quincy Promes iedere 35 minuten iedere 214 minuten iedere 44 minuten
Calvin Stengs iedere 36 minuten iedere 154 minuten iedere 42 minuten

Het zijn in ieder geval cijfers waar elke spits tevreden over mag zijn. Ook een spits van Ajax. Maar er klinkt inderdaad aanzienlijk meer gemor op Tadic dan vorig seizoen het geval was. Ajax Life laat de eigen supporters na iedere wedstrijd stemmen op de Ajacied van de Wedstrijd, en de resultaten tellen mee voor de door de supportersvereniging georganiseerde Ajacied van het Jaar-verkiezing. Eindigde Tadic vorig jaar als derde, nu staat hij slechts elfde. Positief ten opzichte van vorig seizoen is wel dat doelpunten vaker voortkomen uit open spel (vorig seizoen benutte hij 11 penalty’s; dit seizoen 3). Bovendien heeft Tadic na 25 duels al een assist meer gegeven dan vorig seizoen na 34 wedstrijden.

Over de linie zijn de cijfers inderdaad minder dan vorig seizoen. Scoorde hij in het seizoen 2018/19 gemiddeld nog iedere 104 minuten in de Eredivisie, deze jaargang doet hij dat iedere 197 minuten. Het verschil in de statistieken kan meerdere verklaringen hebben. De algehele vorm van Ajax en van Tadic specifiek, en het feit dat hij een jaar ouder is (31 jaar) dan toen hij in de vorm van zijn leven verkeerde, liggen voor de hand. Als argument voor de eerste conclusie kan het ‘breekpunt’ in het seizoen van de aanvaller worden aangewezen. In zijn eerste 10 officiële optredens, dus in alle competities, noteerde hij dit seizoen 8 doelpunten. Vervolgens had hij 32 duels nodig om tot datzelfde aantal te komen. Een verklaring die echter over het hoofd gezien kan worden, is de rol die hij bekleedt in de ploeg van Erik ten Hag.

Tadic speelde dit seizoen 1209 minuten, ofwel 55,7 procent van al zijn speeltijd, als ‘valse’ centrumspits in de Eredivisie. Daarin scoorde hij 4 keer en leverde hij 11 assists: als centrumspits was hij dus gemiddeld iedere 81 minuten betrokken bij een doelpunt. Als buitenspeler, zowel op de linker- als rechterflank, noteerde Tadic 963 speelminuten (44,3 procent van het totaal), waarin hij 7 keer scoorde en 3 assists gaf. Gemiddeld was hij als buitenspeler iedere 96 minuten betrokken bij een doelpunt. Het verschil tussen iedere 81 minuten en iedere 96 minuten lijkt niet zo groot, maar het wordt wel duidelijk hoe Tadic’ kwaliteiten tot uiting komen. Als valse spits is hij goed in het vasthouden van ballen met zijn rug naar het doel toe, om vanuit die positie kansen voor medespelers te creëren. Wie Tadic dus in de spits opstelt, hoeft niet per veel doelpunten te verwachten. Maar op die plek is hij wel relatief vaker betrokken bij goals dan op de flank.

De vergelijking met vorig seizoen zal nog wel even aanhouden. Toen was Tadic niet alleen betrokken bij 41 doelpunten in de Eredivisie (28 treffers, 13 assists), maar leverde hij ook magnifieke optredens in de Champions League, met name in de uitwedstrijd tegen Real Madrid (1-4). Het was wellicht niet realistisch om van Tadic, of van zijn ploeggenoten, te verwachten dat ze dat niveau zouden vasthouden. Vermoedelijk heeft de Serviër het beste seizoen uit zijn loopbaan al gespeeld. Maar een goed seizoen draait hij wel degelijk. “Vorig seizoen was fantastisch”, stelde hij zelf. “We wonnen de dubbel en grepen net naast de Champions League-finale. Als je dan gaat vergelijken en constateert dat het nu minder is, dan kun je datzelfde verhaal voor elke speler ophouden.”

Vind je Dusan Tadic tot de drie beste spelers van de Eredivisie behoren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

vorig jaar steeg hij boven zichzelf uit waardoor de lat voor hem superhoog is gelegd maar het is nu hij zijn normale vorm weer heeft gewoon nog steeds een hele belangrijke speler voor Ajax met prima statistieken. hij is niet van het kaliber Ziyech maar samen met Berghuis wel de beste aanvaller op de Nederlandse velden imo. Malen was ook uitstekend bezig maar die ligt er al een tijdje uit

21 april 2020 om 01:12

Eigenlijk is dit een heel slecht seizoen van de eigenlijke top 3. PSV en Feyenoord die dramatisch bezig waren en zich wel weer herpakt hadden. Een toch matig Ajax. Alleen AZ presteerde boven verwachting. Benieuwd of het aankomende seizoen beter gaat worden nu er weinig spelers zullen vertrekken.

21 april 2020 om 01:42

@woutersl ik vind wel dat Feyenoord het sinds de komst van Advocaat geweldig heeft gedaan. misschien niet qua spel maar wel qua resultaat. onder Stam was het idd wel echt superslecht. gezien de investeringen die PSV heeft gedaan mogen die zich echt achter de oren krabben dat ze nu achter Feyenoord en AZ staan en Ajax hoort eigenlijk ook los te staan van AZ alleen hadden die wel wat pech met blessures. ik denk wel dat Ajax het vertrek van Ziyech niet makkelijk zal opvangen en Feyenoord zal hetzelfde probleem hebben als Berghuis vertrekt dus ik ben ook wel benieuwd naar aankomend seizoen en hoe dat zich allemaal gaat ontwikkelen

21 april 2020 om 10:44

Dat van die blessures kan altijd twee kanten op gaan: vorig jaar had ajax amper blessures en konden ze week in week uit met de sterkste opstelling spelen. Daarom is een treble winnen ook zo knap: dan moet je niet alleen een sterke kern hebben van 14 spelers, maar dan moeten speler nummer 15 tot 22 ook kwalitatief zeer sterk zijn om in 3 toernooien te kunnen presteren.

21 april 2020 om 07:08

" vorig jaar steeg hij boven zichzelf uit waardoor de lat voor hem superhoog is gelegd maar het is nu hij zijn normale vorm weer heeft gewoon nog steeds een hele belangrijke speler voor Ajax met prima statistieken ". Voorbarige conclusie. Je kan helemaal niet weten of zijn huidige vorm of die van vorig seizoen, zijn ' normale ' vorm is. Dat is waarschijnlijk wat je graag wilt geloven. In zijn eerste jaar bij Ajax kwam Tadic praktisch zonder vakantie uit de zware Engelse competitie naar Ajax en ook daarna heeft hij gewoon de hele zomer door gespeeld en nauwelijks vakantie gehad. Sommige supporters lijken in de veronderstelling te zijn dat voetballers van die Duracellkonijntjes zijn waar je alleen maar een nieuwe batterij in hoeft te stoppen om ze weer te doen gaan als de brandweer. En dat is natuurlijk niet zo. Het is dan ook heel aannemelijk dat de minder vorm van Tadic en die van Zyech te wijten waren aan oververmoeidheid. Dat zullen we waarschijnlijk snel genoeg weten, aangezien in ieder geval de Nederlandse clubs straks volledig uitgerust aan het nieuwe seizoen kunnen beginnen als er pas op 1 september aan het nieuwe seizoen kan worden begonnen. In dat opzicht is de Coronacrisis een zegen. De bonden hebben er wel de mond van vol dat de gezondheid van de spelers voorop staat, maar in werkelijkheid geven ze daar helemaal niets om, dat blijkt wel uit het programma dat ze voor ogen hadden en waarin de spelers meer dan een jaar achter elkaar door hadden moeten spelen en nog heel veel wedstrijden achter elkaar ook. Het zou goed zijn als er vanavond eindelijk duidelijkheid komt en het seizoen uitspelen mathematisch onmogelijk wordt en de Knvb geen andere keuze meer heeft dan die te schrappen. Dan kunnen de clubs hun spelers 4 weken op vakantie sturen (voor zover dat mogelijk is) en kan er daarna aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen worden begonnen waardoor de spelers topfit en uitgerust aan het nieuwe seizoen kunnen beginnen.

21 april 2020 om 10:19

@scepticus38 dat is wat ik denk iig. ik heb hem bij Twente en Southampton en ook dit seizoen bij Ajax nooit het niveau zien halen verder als wat hij vorig jaar bij Ajax haalde dus voor mij is het dan waarschijnlijk dat dat niet zijn standaard niveau is

21 april 2020 om 10:40

" ik heb hem bij Twente en Southampton en ook dit seizoen bij Ajax nooit het niveau zien halen verder als wat hij vorig jaar bij Ajax haalde dus voor mij is het dan waarschijnlijk dat dat niet zijn standaard niveau is ". Zodra hij het shirt van Argentinie aan trekt, is ook Messi niet meer dan een slap aftreksel van de speler die hij bij Barcelona is. De Di Maria die bij Manu speelde was onvergelijkbaar met de Di Maria van Psg. En zo kan je nog wel even doorgaan. Voetbal is nog altijd een teamsport en iedere speler wordt vanzelf beter met betere spelers om zich heen en een trainer die zijn kwaliteiten op waarde weet te schatten. Er bestaat helemaal niet zoiets als een standaardniveau. Het niveau dat een speler kan halen, wordt bepaald door de omstandigheden. En oververmoeidheid kan gewoon zo een omstandigheid zijn. De omstandigheden zijn lang niet altijd gelijk en dan is het logisch dat dat ook voor het niveau van een speler geldt.

21 april 2020 om 10:46

@ Japie, wat een onzin. Als jij een heel jaar een bepaald niveau haalt is dat dus wat je kunt halen. Een standaard niveau?? Wat is dat voor gekke term. Dit is voetbal en geen computerspel. Weet jij hoeveel wedstrijden Tadic dan boven zijn kunnen heeft gespeeld in jouw theorie? Dat kan nooit, je moet een bepaald niveau hebben om zo te spelen zoals Tadic vorig jaar speelde. Wat natuurlijk wel invloed heeft is zijn team en medespelers. Als die allemaal een hoog niveau halen lukt alles beter en is het rendement groter en oogt alles veel beter en dat is natuurlijk logisch. Ik zie je dit namelijk niet over Berghuis vertellen maar daar gaat deze vlieger natuurlijk ook voor op. Feyenoord onder Dick is een stuk hoger van niveau en dus zie je Berghuis ook veel beter spelen dan vorig jaar. Je kunt in een dip komen als individu maar hier liggen dan specifieke redenen onder zoals scepticus al aangeeft. Bijvoorbeeld overbelasting of mentaal etc maar dat heeft niets met zijn niveau te maken.

21 april 2020 om 10:47

Mwah Tadic is 31. Vorig seizoen was een ontzettende uitschieter (zeker qua statistieken) naar boven. Hij is verder in zijn carriere nooit in de buurt van die statistieken gekomen. Is ook niet erg. Blijkt nu een topper voor ajax te zijn. Maar vorig seizoen was echt niet Tadic zijn normale niveau. Dat was zijn super top niveau.

21 april 2020 om 10:50

Tuurlijk kun je wel spreken van een standaard niveau. Als Tadic nog nooit 15 competitiegoals heeft gemaakt en bij Southampton geen uitblinker was (engelse top heeft bijv. nooit interesse in hem gehad) dan is 28 competitiegoals maken en in de CL Real en Juve aan gort spelen een extreme uitschieter omhoog. Is ook niet erg, dat laat alleen maar zien hoe speciaal het seizoen van ajax was: alle puzzelstukjes vielen op het juiste moment samen. Amper blessures, spelers die bij elkaar passe, spelers allemaal in vorm. Dat moet je koesteren als ajacied zijnde. Maar als je in de veronderstelling bent dat vorig jaar het normale niveau was van Tadic, dan moet je misschien even je ajaxbril afzetten.

21 april 2020 om 10:57

" Maar als je in de veronderstelling bent dat vorig jaar het normale niveau was van Tadic, dan moet je misschien even je ajaxbril afzetten ". Beetje vreemde reactie, vind je zelf ook niet? Ik zeg immers in mijn reactie dat er in mijn optiek niet zoiets bestaat als een standaardniveau, maar dat dat niveau wordt bepaald door de omstandigheden.

21 april 2020 om 11:13

Tadic heeft vorig jaar ook niet elke wedstrijd subliem gespeeld, de belangrijke wedstrijden vaak wel. Heel ajax loopt wat minder soepel qua combinatie voetbal, lijkt me ook niet gek als je 2 van de beste passers kwijtraakt met de jong en schone. We zien nu in mijm ogen wel meer de Tadic die we op constante basis mogen verwachten, hem meten naar vorig jaar is onrealistisch

21 april 2020 om 11:30

@shorty1991 ik vond Ziyech dit seizoen vaak weer geweldig spelen en die moest het ook doen zonder De Jong en Schone

22 april 2020 om 09:10

Ziyech staat wel op een heel andere positie en is ook een totaal andere speler. Is veel meer iemand die zelf de bal opeist en het spel maakt, terwijl Tadic vaak echt pas in de laatste fase van een aanval betrokken wordt. Ook Ziyech is overigens niet constant geweldig.

22 april 2020 om 14:30

@scepticus38 Argentinie is 1 team, Tadic heeft bij Southampton en Twente nooit dat niveau gehaald en dit seizoen bij Ajax ook niet meer. dat Di Maria niet rendeerde bij United is niet zo vreemd, die werd door Van Gaal misbruikt op letterlijk elke positie waar hij niet hoort te spelen maar nooit gezet op de positie waar hij wel hoort te spelen

21 april 2020 om 09:25

Telt dat niet voor alle spelers van Ajax, Onana uitgezonderd? Waar vorig seizoen alles de kant van Ajax opviel , zit het dit seizoen wat tegen. Dat heeft zijn uitwerking....

21 april 2020 om 10:27

" Waar vorig seizoen alles de kant van Ajax opviel , zit het dit seizoen wat tegen. Dat heeft zijn uitwerking.... ". Is wel een heel simplistische verklaring. Ik denk persoonlijk dat het domino effect waar Ajax dit seizoen mee te maken heeft gehad, daarin een veel grotere rol heeft gespeeld. Een bekende uitspraak van Confucius luidt: " Succes is altijd afhankelijk van een nauwkeurige voorbereiding en zonder die voorbereiding is falen een feit ". En we weten allemaal hoe desastreus de voorbereiding van Ajax is verlopen. Het lijkt me dan ook veel meer voor de hand liggen dat het moeizaam verlopen seizoen van Ajax een kwestie van oorzaak en gevolg is, dan dat dat komt omdat het tegen zat.

21 april 2020 om 10:52

Scepticus: het zat ajax natuurlijk wel allemaal mee vorig jaar: amper blessures, speelschema wat werd aangepast, spelers die bij elkaar passen en die in vorm zijn. Dat is ook mooi voor ajacieden. Een speciaal seizoen wat gekoesterd moet worden door de supporters. Dit seizoen zie je dat als er 2 jongens geblesseerd zijn het als een kaartenhuis in elkaar stort. Daarom zijn de prestaties van Man United en Barca en Inter die wel eens een treble wonnen zo speciaal: dan moet gewoon je hele selectie (ook speler nummer 15-22) van een hoog niveau zijn.

21 april 2020 om 11:13

" Scepticus: het zat ajax natuurlijk wel allemaal mee vorig jaar: amper blessures, speelschema wat werd aangepast, spelers die bij elkaar passen en die in vorm zijn ". Wonderlijke manier van redeneren. De meeste spelers zijn vaker niet dan wel geblesseerd. Daar trainen en verzorgen ze zich ook goed voor. De insteek dat een speler die hard traint en zich goed verzorgt, een meevaller heeft als hij niet geblesseerd raakt, vind ik heel bijzonder. Ik zou persoonlijk eerder zeggen dat er sprake is van tegenslag als een speler geblesseerd raakt en dan dat hij van geluk mag spreken als hij blessurevrij blijft. Daarnaast werd het schema aangepast omdat in de reglementen staat dat er een minimum rustperiode in acht dient te worden genomen tussen twee wedstrijden in. Dat staat er natuurlijk niet voor niets in, maar om te voorkomen dat de spelers te zwaar belast worden. Ook de redenatie dat een speler van geluk mag spreken als hij niet over de kling gejaagd wordt, vind ik heel bijzonder. Ik ben eerder geneigd om in een dergelijk geval van gezond verstand te spreken dan van geluk.

21 april 2020 om 10:53

Tadic presteerde vorig jaar bizar goed. Waarom? Voor een heel groot deel omdat hij een speciale connectie had met Ziyech. Hakim zocht hem echt en dat leverde heerlijke combinaties op. Hakim zette Tadic ook heel vaak vrij voor goal. Om wat voor reden dan ook is die connectie tussen Tadic en Ziyech verslechterd. Tadic behoorde opeens tot het Van de Beek/telegraaf kamp binnen de spelersgroep. Het kamp dat door 90 procent van de spelers in de selectie niet wordt vertrouwd. Hakim heeft vervolgens een bijzondere connectie ontwikkeld met Promes. Hakim herkende bij Promes dezelfde issues van oneerlijkheid waar hij vroeger zelf ook mee te maken heeft gehad en nog steeds mee te maken had. Hij vertrouwde Quincy, Quincy werd zn maat ook omdat Quincy gewoon een hele goeie voetballer bleek te zijn. En Tadic vertrouwde hij juist niet meer of in ieder geval een stuk minder. Tadic werd te handig en te politiek. In het veld vonden Ziyech en Promes elkaar blindelings. En wat vorig seizoen het fantastische tandem Ziyech/tadic was werd dit seizoen het fantastische tandem Ziyech/promes. Hakim zocht in de wedstrijd vooral Promes en Promes (en Ziyech) speelde mede daardoor de sterren van de hemel. Tadic kreeg dit seizoen niet meer de voeding die hij vorig seizoen kreeg van Ziyech en moest het nu voor een groot deel zelf doen. Laat maar zien hoe goed je bent dacht Ziyech. En Tadic is een fantastische speler maar een stuk minder als hij niet de steun heeft van de echte Tovenaar, Ziyech. Dit geeft onder andere aan hoe belangrijk Ziyech voor dit team is. Hij maakt spelers (veel) beter, zorgt in alle opzichten voor balans in het team en hij zorgt ervoor dat niet de bizar enge groep Van de Beek/telegraaf/guido Albers van binnenuit de selectie kunnen ontwrichten om zo onder andere Ten Hag eruit te werken, middelmatige spelers groot te schrijven en de macht kunnen overnemen. Want daar is het ze werkelijk om te doen. Ziyech staat namelijk boven de partijen en is in die zin onaantastbaar. Ook voor De Telegraaf, wat ze ook allemaal voor engs hebben geprobeerd. Volgend seizoen wordt daarom voor Ajax een enorme beproeving. We gaan Ziyech daarom mega missen en niet alleen om zijn voetbalkwaliteiten.

21 april 2020 om 11:36

Holland8 Wat een hoop onzin loop je hier weer neer te plempen. Tadic in kamp vdBeek?(Natuurlijk moet je Donny er weer bij betrekken, man man) Ziyech dacht? Waar basseer je dat op? Heb jij contact met Ziyech? Anders ben je gewoon weer aan het doen wat je normaal ook doet. Onzin verkopen! Vergert niet, Tadic is gewoon MVP he? Meeste assist, meer als de tovenaar, met alle corners en vrije ballen dit Ziyech wél neemt. Dus zo slecht gaat het ook weer niet, wel?

21 april 2020 om 11:49

@dorgie Tadic is een absolute topper! Voor Ajax een super aankoop. Dat geef ik toch ook aan. Maar ik geef ook aan wat er dit seizoen is gebeurd. En dat hoef je niet te geloven (maar ik schrijf echt niet zomaar wat op mocht je dat denken ;-).

21 april 2020 om 13:09

@Holland8

Ja, je geeft idd aan dat Tadic een super aankoop is voor Ajax. Maar verder lees ik je comment als een reactie vol aannames. Ja, Ziyech heeft nu met Promes een klik, maar jij schrijft dat Ziyech dit bewust doet. Nee, dat geloof ik niet zo. En jou mening met betrekking op v.d. Beek, dat is jou mening, die deel ik niet. Maar waar ik me een beetje aan stoor is dat jij bijna in elke comment, die ik van je lees, afwijkt naar v.d. Beek om hem een sneer te geven. Ik vraag me oprecht af waar jou aversie tegen v.d. Beek vandaan komt. Hij is, met name vorig jaar in de cl, toch echt wel belangrijk geweest voor de club? Ik zie de link tussen v.d. Beek en de pers ook niet, maar misschien heb jij meer info waarvan ik niet op de hoogte ben?

21 april 2020 om 13:24

@dorgie Ga er maar vanuit dat ik nogal wat meer info heb. En nogmaals, ik schrijf echt niet zomaar iets op. Als Van de Beek een rol speelt in mijn comment is het altijd omdat er een relevante connectie is. En die is er hier ook. De gewone toeschouwer zal dat niet meteen zien en weten maar insiders (helaas) wel. En voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen Donny, sterker nog, het lijkt me een leuke jongen. Maar dat neemt niet weg dat hij op een dubieuze manier groot is gemaakt en groot wordt gehouden bij Ajax en dat zijn entourage (waar ook De Telegraaf toebehoort) een hele enge rol speelt binnen de club en er voor een groot deel verantwoordelijk voor is dat het team geen team meer is. En dat Tadic zich bij die enge groep heeft aangesloten kan ik natuurlijk niks aan doen.

21 april 2020 om 13:39

Ik, en ik denk velen met mij, zouden graag wel eens wat hard bewijs voor al deze rare stellingen zien dan. Je complottheorien zijn omvangrijk, zoveel is inmiddels wel duidelijk bij de gemiddelde VZ volger. Maar het blijft vaak bij loze kreten mijns inziens. "ga er maar vanuit dat ik nogal wat meer info heb" vind ik niet alleen ongeloofwaardig maar ook nog vrij pedant klinken. Welke info? Waar heb je die info vergaard? Wat/wie zijn je bronnen? Zou je verhaal in ieder geval een stukje aannemelijker maken als je wat concrete bewijsstukken zou toevoegen als je zulke keiharde dingen (keer op keer op keer) blijft claimen. Bovendien is "als Van de Beek een rol speelt in mijn comment is het altijd omdat er een relevante connectie is" gewoon een leugen natuurlijk want het is totaal niet relevant om er in dit topic over te beginnen, vind je wel?

21 april 2020 om 19:09

@sander91 Mooi dat jij je zo persoonlijk bekommert om van de Beek. Ik hoop dat je inmiddels doorhebt dat ik me vooral bekommer om Ajax. Maar het staat je natuurlijk helemaal vrij om wel of niet te geloven wat ik aangeef. En kennelijk geloof jij het niet en dat is prima. Kennelijk schrijf ik zomaar wat op en verzin ik dat er een bijzonder hechte relatie is tussen De Telegraaf en Van de Beek en dat dat clubje personen (driessen en Guido Albers voorop) er alles aan doen om Ten Hag uit de club te krijgen. Mocht je het niet weten, maar Ten Hag is niet zo onder de indruk van Donnie hoor. Kennelijk verzin ik dat een groot deel van de selectie Donny als het lek uit de kleedkamer zien en hem en zn omgeving helemaal niet vertrouwen. Kennelijk verzin ik dat de relatie tussen Ziyech en Tadic verre van dezelfde is als die van vorig jaar en verzin ik de reden. Kennelijk verzin ik dat het management van Donny hetzelfde management is van Frank de Boer die als coach van Ajax Donny bij het eerste van Ajax haalde en Nouri en Frenkie, die aanmerkelijk beter speelden in jong Ajax 2 jaar lang (donny speelde al 2 jaar in het eerste) volledig negeerde en NUL speelminuten gunde in het eerste want ze waren zogenaamd niet goed genoeg... Terwijl de werkelijke reden was dat beide jongens grote concurrenten waren voor Donny en voor zijn positie een bedreiging vormde. Dat zou ik allemaal verzinnen? etc. Blijf jij maar in sprookjes geloven en dat Donnie naar Real Madrid of Juventus gaat.

21 april 2020 om 20:23

Ah, nog veel meer slap gelul en nog altijd geen enkel concreet bewijs en geen enkele bron. Je doet alsof je een of andere insider bent maar dat is natuurlijk totaal niet het geval, je zit gewoon thuis achter je laptop en doet net alsof je bij Ajax in de bestuurskamer rondloopt en allerlei korte lijntjes bij toonaangevende media hebt, hou jezelf toch niet voor de gek joh.. Je bent een beetje ver afgedwaald in je eigen sprookjeswereld wat mij betreft. En geen idee hoe je er bij komt dat ik me 'persoonlijk bekommer' om Van de Beek. Het zal me een worst wezen wat die gozer doet, ik zie hem alleen als speler van mijn favoriete club Ajax en dat doet hij veelal naar behoren. En hou helemaal eens op met je insinuaties dat ik Donny bij Real of Juve zie spelen. Ik heb letterlijk 2 dagen geleden nog gereageerd (volgens mij nota bene op jou maar dat weet ik niet geheel zeker) dat ik dat niet zie gebeuren en dat ik clubs van dat kaliber te hoog gegrepen vind voor hem, kijk m'n oude posts er maar op na! Niet iedereen die weigert in jouw alu-hoedjes theorieën mee te gaan vind Donny gelijk de nieuwe Zidane he? Er zijn tal van betere middenvelders voor handen voor clubs van het formaat van Real, dat zie ik ook wel. Verschil is alleen dat ik wel de kwaliteiten van Van de Beek kan inzien zonder hem keer op keer met allerlei verzinsels de grond in te stampen, en jij kan dat niet.

21 april 2020 om 11:11

Vorig jaar viel alles op zn plek, we zagen gewoon een absurd hoog niveau bij tijd en wijlen, wat de meeste poenige clubs nog niet eens voor elkaar krijgen. Lastig om dat op constante basis te verwachten van een speler die aardig op leeftijd is en waarvan het zijm eerste sublieme jaar was, maar zoals je zegt is het nog steeds een van de beste en belangrijkste spelers van Ajax. Als Tadic vorig jaar zo speelde als dit jaar, had je nu weinig mensen gehoord, maar Tadic' eigen prestaties werken in dit geval tegen hem. Goed dat ie er zo nuchter mee omgaat. Ik vind Tadic in het veld vaak een zeikerd, maar hij heeft wel een ongelooflijke mentaliteit en doet alles om te winnen.

Toch benieuwd naar de mensen die op "nee" drukken in de poll. Qua kwaliteit bestaat de top 3 naar mijn mening uit 1. Ziyech 2. Blind 3. Tadic.

21 april 2020 om 01:10

Een aardig Ajax gekleurd drietal. Maar goed ik zou Berghuis er wel bij willen zien.

21 april 2020 om 01:49

@woutersl Berghuis speelde idd een geweldig seizoen. die was echt ongelofelijk belangrijk voor Feyenoord en heel vaak beslissend

21 april 2020 om 07:18

" Een aardig Ajax gekleurd drietal. Maar goed ik zou Berghuis er wel bij willen zien ". Het verschil is dat Berghuis het uitsluitend in de Nederlandse competitie heeft laten zien en de spelers van Ajax op de allerhoogste podia, zowel bij hun club als bij het nationale elftal. Berghuis is nog niet eens vaste keus als international dus dat hij niet op dergelijke lijstjes voorkomt, lijkt me niet zo heel vreemd als kwaliteit het belangrijkste criterium is. Als het gaat over statistieken en/of rendement, zou hij wel in de top staan. Daarom zeggen dergelijke lijstjes niet zoveel als die worden samen gesteld op basis van voorkeur en iedereen zijn eigen criteria hanteert voor het samenstellen daarvan. Wat mij betreft, had Onana er ook nog bij gekund.

21 april 2020 om 08:42

Nee, ziyech heeft al een grote internationale carrière wilde je beweren?

21 april 2020 om 08:58

Internationaal niet maar hij speelt wel en vooral wat hij laat zien in de cl en langentijd in de eredivisie zegt al genoeg over zijn kwaliteiten

21 april 2020 om 10:42

Het gaat om beste spelers in de eredivisie niet Europees

21 april 2020 om 11:14

Berghuis speelt zeker voor zijn doen een goed seizoen, maar Berghuis heeft het lang niet altijd en overal laten zien. Ik ga niet op basis van één seizoen beslissen wie de betere speler is, anders zou ik ook tot de conclusie komen dat Dessers beter dan Huntelaar is bijvoorbeeld. Berghuis heeft in zijn carrière mij er nou niet van overtuigd om kwalitatief beter te zijn dan de drie spelers die ik opnoem. Dat het drie spelers van Ajax zijn, kan ik niks aan doen.

21 april 2020 om 16:58

"het verschil is dat Berghuis het uitsluitend in de Nederlandse competitie heeft laten zien en de spelers van Ajax op de allerhoogste podia, zowel bij hun club als bij het nationale elftal." Wat hebben de spelers van Ajax dit seizoen precies laten zien op de allerhoogste podia dan? Of bij het nationale elftal? En als je het dan al over laten zien hebt; hoe durf je dan aan te komen met Blind?

22 april 2020 om 14:53

Het artikel gaat over vorm dit seizoen en hij geeft aan nog steeds de mvo te zijn. Naar vorig seizoen kijken of jaren daarvoor slaat nergens op. Dan moet je vragen, welke actieve voetballers in de eredivisie hebben in hun carrière het meest laten zien. In dat geval komt Huntelaar op 1, gevolgd door Blind en dan denk ik aan de gehuurde Turkse middenvelder van Feyenoord of Tadic.

Maar als je kijkt naar de beste spelers dit seizoen:
1) Onana, Berghuis, Ziyech (willekeurige volgorde). Maar Dessers of Boudu zouden hier ook kunnen staan.

Dat Tadic meer scoort en assists geeft zegt niks over de vorm. Hoeveel penalty’s, de kwaliteit van de medespelers, Ajax is over het algemeen de dominante ploeg. In dat geval heeft Dessers het best gepresteerd afgelopen seizoen. Matige teamgenoten en dan zulke stats.

21 april 2020 om 09:08

Omdat Tadic dit jaar niet beter is dan Berghuis. Ik vind Tadic vaak verstoppertje spelen, was onzichtbaar vaak. Van een aanvoerder, zeker in de laatste weken toen t niet liep, mag je dan ook meer verwachten. Berghuis daarentegen heeft laten zien zijn ploeg op sleeptouw te kunnen nemen. Dus op basis van dit seizoen hoort Tadic gewoon niet in de top 3.

21 april 2020 om 09:23

Mwa mensen kunnen wel overdrijven hoor.. Zijn veldspel was vorig jaar beter, akkoord. Maar verstoppertje spelen? Klinkklare onzin! Hoe creeer je in godsnaam 83 kansen uit open spel (bijna 2 keer zo veel als nummer 2 Ziyech!) als je verstoppertje speelt? De cijfers in dit artikel spreken voor zich lijkt me. En ja, ook hij had het een paar potten lastig in die slechte fase van Ajax maar Tadic is in vrijwel iedere stat de meest productieve speler van de hele competitie, dan kun je niet zeggen dat hij zijn ploeg niet bij de hand neemt toch? Edit: PS, Tadic hoort wel degelijk in de top-3. Hij is MVP van de competitie en creeerde de meeste (grote) kansen (uit open spel). Hij heeft, ondanks dat jij vind dat hij 'vaak onzichtbaar' is, vaker zijn stempel gedrukt dan wie dan ook. Ook vaker dan Berghuis. Mijns inziens zijn Ziyech, Tadic en Berghuis dit seizoen de beste 3 spelers (aanvallers althans, vind dat wat moeilijk om vergelijken met compleet andere positities te trekken) van de Eredivisie.

21 april 2020 om 10:00

Ik gok dat je er geen reactie op gaat krijgen van hem. Mensen roepen tegenwoordig zo maar wat. Lachwekkend

21 april 2020 om 11:05

Tadic is in elke statistiek gelijk met zo wel niet beter dan Berghuis, dit geeft alleen aan dat het verwachtingspatroon dan hoger ligt bij Tadic. Berghuis is een leuke speler voor Feyenoord, maar hij heeft te weinig in totaal laten zien om te zeggen dat hij een betere voetballer is dan Tadic.

21 april 2020 om 11:36

Berghuis was met 15 goals en 7 assists ook zeker productief voor Feyenoord. Bovendien stond hij in 18/25 duels op het scoreformulier (tadic in 16/25, Ziyech 14/22). Hij heeft dus zeker in veel duels zijn stempel gedrukt en steekt er met kop en schouders bovenuit bij Feyenoord dit seizoen. Draait gewoon een top jaar (en de afgelopen 2 seizoenen van hem waren ook al zeer solide). Ik vind dat Berghuis dus zeker een plekje verdient in de 3 beste aanvallers van dit seizoen (boadu is overigens een geweldige afmaker gebleken maar ik schat Tadic, Ziyech en Berghuis toch van hogere waarde omdat zij allemaal meer brengen dan enkel goals. Maar Boadu verdient, zeker vanwege zijn piepjonge leeftijd, een eervolle vermelding wat mij betreft ).

21 april 2020 om 12:18

Puur afgaande op die cijfers heb je natuurlijk gelijk. Vergelijk je de cijfers met vorig jaar, dan maakt hij aanzienlijk minder doelpunten, minder passes en minder balcontacten per 90 minuten. Ik kan ook het spelersklassement van Voetbal International erbij halen. Daar staat Tadic niet eens in de top 20. Datzelfde geldt voor de Telegraaf. Dan kun je hoog of laag springen, maar als je in twee verschillende grote voetbalbladen niet in de top 20 staat, dan behoor je gewoon niet tot de top 3 van dit jaar. Ik vind, ondanks dat hij alsnog veel kansen creëert, Tadic gewoon een stuk minder dit jaar dan vorig jaar qua veldspel. Over Berghuis kan je een hoop zeggen, maar ik vind wel dat die veel opvallender speelt en ook de strijd aangaat.

22 april 2020 om 07:10

Als het waar is dat Tadic niet in de top 20 van die bladen staat toont dat gewoon de onkunde van die bladen aan, hoe kun je in godsnaam niet de mvp van de Eredivisie in je top 20 hebben staan?

21 april 2020 om 11:10

@FC Bami Volgens mij heeft Promes het een stuk beter gedaan dan Blind en Tadic. Gek dat je dat niet is opgevallen. En Berghuis zeker ook. Blind heeft zelfs een heel matig seizoen achter de rug en Tadic speelde weliswaar een stuk minder dan vorig seizoen maar blijft vanwege zn volwassen spel heel belangrijk voor Ajax.

21 april 2020 om 11:22

Qua doelpunten heeft Promes het zeker beter gedaan dit seizoen, alleen dit seizoen. Mijn top 3 is niet gebaseerd op statistieken, want statistieken zeggen niet alles.

21 april 2020 om 11:52

Pomes heeft alleen meer gescoord dan Tadic. Tadic heeft meer assist, meer kansen gecreerd, is vaker betrokken bij doelpunten per 90 minuten. Waarin heeft Promes het een stuk beter gedaan? Behalve dan 2 doelpuntjes meer gemaakt? 9 assist minder dan Tadic!! In het staartje kansen creeeren komt Promes helemaal niet voor. Tadic speelt misschien minder dan vorig jaar, maar Promes komt echt nog niet bij hem in de buurt hoor!

21 april 2020 om 12:05

Blind hoort dit seizoen, i.t.t. vorig seizoen, mijns inziens zeker niet in de top-3, te veel slippertjes gehad en ook nog een vrij lange blessure gehad en na zijn terugkeer geen enkele erg sterke wedstrijd gespeeld. Promes heeft het prima gedaan, goede afronder met name dankzij de geniale passing van Hakim in veel gevallen. Maar heeft hij het nou 'een stuk beter' gedaan dan Tadic? Ik denk persoonlijk van niet. Tadic was vaker direct betrokken bij een goal (eens per 83 minuten vs. eens per 93 minuten voor Promes), Tadic creerde veel meer kansen, veel meer grote kansen en veel meer kansen uit open spel (per aantal gespeelde minuten). Hoewel ik Promes echt een uitstekende aankoop vind denk ik wel dat Tadic toch nog wel iets meer rendement heeft gehad. In de CL deed Promes (4 goals, 1 assist) het overigens wel beter dan Tadic (3 assists - plus 3 goals in de CL kwalificatie) maar daat gaat het in dit artikel niet over.

Scheelt natuurlijk ook dat ajax vorig seizoen veel meer strafschoppen kreeg, 13 in een heel seizoen waarvan tadic er 12 nam en 11 scoorde. Dit jaargang staat de teller of 3 dus dat scheelt al 8 doelpunten.

22 april 2020 om 13:51

Wat vooral scheelt is het feit dat Tadic bij Ajax speelt. Ajax speelt nu eenmaal veel aanvallender en scoor je vaker en heb je ook meer assists. Je kunt hierdoor de cijfers heel moeilijk met elkaar te vergelijken, en vind het daarbij heel vreemd om op basis van deze gegevens te praten over meest waardevolle speler. Dit zou namelijk betekenen dat Tadic europees gezien totaal geen waarde voor Ajax had. Zijn europese cijfers zijn dit seizoen heel erg slecht.

Net als bij heel ajax viel het voor Tadic ook allemaal goed het afgelopen seizoen. Dit is gewoon een normaal seizoen voor een speler als Tadic in de Nederlandse competitie. Europees zie je dat hij gewoon een slecht seizoen draaide. Veel balverlies, veel irritatie en irritant gedrag.

Hele seizoen is er kritiek op tadic geweest en bij de mannen van fox is het ieder weekend ejuke dit en idrissi dat... maar die staan ook tot mijn verbazing beide niet in de onderste 2 lijstjes. Eens te meer blijkt dat wij Nederlanders geen absolute winnaars zijn zoals tadic is en liever frivool gepingel zien.

Vorig seizoen viel alles goed en dan kom je als ploeg en speler in een flow. Dit seizoen zaten dingen wat meer tegen en dan zie je dat ook terug in het team en bij een speler. Als je het niveau van alle spelers vergelijkt met het niveau van vorig seizoen , dan zie je alleen dat Onana niet minder is geworden.

21 april 2020 om 10:56

Verder moeten we ons ook niet te veel blindstaren op cijfers. Natuurlijk is Tadic 1 van de betere spelers in de Eredivisie, maar dat mag je ook wel verwachten van een speler met zijn carriere. Verder zijn er genoeg middelmatige spelers die best behoorlijke cijfers weerleggen in de Eredivisie. Voor spelers als Tadic, Ziyech of Berghuis is de Eredivisie meer een speeltuin dan een sportieve uitdaging.

Ach wat zeggen statistieken nou in deze. Een speler kan op deze manier prachtige statistieken overleggen maar speel je als team ook beter??
Heb je niet het gevoel met een man minder te spelen??
Deze reactie is algemeen, niet gericht op Tadic of wie dan ook.

21 april 2020 om 10:20

Daar heb je wel een punt in. Maar dan nog moet je deze statestieken wel kunnen neerleggen. Das ook niet 1 2 3 gebeurt.

21 april 2020 om 10:51

Om het toch even op Tadic te betrekken (daar hebben we immers de cijfers van in dit artikel); hij creëert iedere 26 minuten een kans uit open spel. Dus nee, ik denk niet dat je het gevoel hebt dat je met een man minder speelt met hem op het veld. Tel daarbij nog op dat hij in goals+assists de lijstaanvoerder van heel het land (loopt gewoon 1 op 1 met betrokkenheid bij goals) is en je krijgt nog minder het gevoel dat je met een man minder speelt. Hoe kom je hier bij vraag ik me af hahah!

22 april 2020 om 13:57

Vergeet niet dat hij bij Ajax speelt en je zeker tegen de kleine ploegen in de eredivisie heel veel kansen creëert. Dat hij daar als aanvaller bij betrokken is, is niet meer dan normaal. Dus dit gemiddelde zegt ook niet zo heel veel.

Al met al, hartstikke blij met onze aanvoerder. Ja vorig seizoen was hij van uizonderlijke klasse. Desondanks wijzen de statestieken uit dat hij ook dit jaar minimaal zijn niveau weer haalt.

Bouado : 24 (eredivisie) wedstrijden 14 goals en 8 assists En daarnaast heeft Tadic 15 assists en geen 14.Ziyech heeft 13 assists en geen 12.

Wat leer je hieruit? Feyenoord, haal Mitchell van Bergen en niet Linssen. Iemand die kansen uit open spel kan creëren is cruciaal voor Feyenoord op dit moment. Linssen is oud. Van Bergen is jong en niet al te duur. Geen heel moeilijke keuze lijkt me. Overigens kun je moeilijk onder deze cijfers uit. Het enige kritiekpuntje op Tadic kan zijn dat hij zich niet kon onttrekken aan de sportieve malaise in de tweede seizoenshelft. Maar zoveel kansen creëren gaat natuurlijk nergens over.

Ik zie in die lijstjes ene Sergio Pena vrij hoog staan. Kan iemand mij wat meer over hem vertellen? Ik ken die speler eigenlijk niet

21 april 2020 om 13:31

24-jarige Peruaanse aanvallende middenvelder, speelt sinds dit seizoen bij FC Emmen (transfervrij overgekomen van Granada). Heeft voorheen in zijn thuisland gespeeld, bij verschillende clubs in Spaanse lagere divisies en 1 seizoen in de Portugese Liga NOS bij Tondela. Ik kijk niet gek vaak naar Emmen maar de wedstrijden die ik van hem heb gezien viel hij me wel positief op, frivole speler met een vrij goede dribbel en sterke passing, maar zijn efficientie is helaas niet echt zijn sterkste punt (getuige ook zijn cijfers in goals/assists: dit seizoen 4g, 3a in de ED en in zijn hele carriere betrokken bij 29 goals in 177 duels). Maakte dit jaar ook een goal in de 3-3 thuis tegen Feyenoord en speelde een hele sterke pot in het thuisduel tegen Willem II met een goal en 3 assists (4-2).

21 april 2020 om 15:34

Dankjewel, klinkt als een leuk spelertje. Misschien wat voor Vitesse o.i.d? Ik zie dat ie wel erg veel kansen creëert. Nu zijn de aanvallers van Emmen ook niet je van het dus wie weet kan hij met betere aanvallers om zich heen zijn efficiëntie verbeteren

21 april 2020 om 15:42

Dat is zeker waar, hij zou wel een stapje omhoog aankunnen in de ED gok ik maar daar zal een actieve volger van FC Emmen ongetwijfeld meer over kunnen zeggen!

Toch even 4 spelers uit de FC Groningen-school in de top 10 MVP!!!

Ook in mindere vorm is hij nog steeds een zeer belangrijke speler voor Ajax met zijn goals en assists.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren