Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij stak de meester naar de kroon, Ziyech verloor zichzelf in gebaartjes’

Laatste update:

Na de zege van AZ in de Johan Cruijff ArenA ligt de titelstrijd in de Eredivisie weer volledig open. De Alkmaarders wonnen zondagavond met 0-2 van Ajax, door doelpunten van Myron Boadu en Oussama Idrissi. De ochtendkranten zijn over het algemeen lovend over het spel van AZ, terwijl het bij Ajax nu echt crisis zou zijn.

‘Spanning is terug, crisis is compleet’, kopt het Algemeen Dagblad. “Ajax speelde in de voorbije weken vaak ondermaats, waarbij het zelf zijn grootste tegenstander was. Maar tegen AZ werd het eerst en vooral ontmanteld door een ijzersterke opponent. In alle facetten van het spel gaf de ploeg van trainer Arne Slot de koploper het nakijken”, schrijft de krant. Er wordt geconstateerd dat het bij Ajax ontbrak aan ‘vorm en automatismen’. “Of het nou de opbouw betrof, het positiespel, de veldbezetting, de passing, de duelkracht of het druk zetten. De ploeg van trainer Erik ten Hag zakte kiezelhard door de ondergrens en was wederom geen schim van het elftal dat eerder in het seizoen zo sprankelde en domineerde.”

De Telegraaf spreekt van een ‘mokerslag in Mokum’. “Ten Hag werd tactisch afgetroefd door zijn collega Arne Slot en krijgt zijn elftal al weken niet aan de praat. Het ’voetballen, voetballen’ dat vanaf de tribunes klonk, moet de Ajax-directie pijn doen, maar was gezien de ondermaatse prestatie van Ajax logisch”, zo klinkt het. De krant zag dat het tactisch plan van Ten Hag ‘negentig minuten lang niet klopte’. “De reactie van Ziyech na het rustsignaal van scheidsrechter Serdar Gözübüyük vertelde alles over het abominabele spel en de onmacht van Ajax.”

Ten Hag hoopvol ondanks teleurgstelling: 'We staan nog steeds bovenaan'

“De Marokkaanse magiër, die terugkeerde na zijn absentie tegen Heracles Almelo en Getafe wegens kuitklachten, nam de bal uit frustratie in een keer op zijn slof. En de ’vuurpijl’ belandde na enkele keren tippen in het door André Onana verlaten doel, 65 meter verderop”, vervolgt het ochtendjournaal. “De woede van de Amsterdamse smaakmaker was begrijpelijk, want met name op het middenveld had AZ altijd een overwicht en dus de volledige controle. Vanaf de Ajax-bank kwam geen enkele reactie. Het was een wonder en het kwam door Onana dat het halverwege ’slechts’ 0-1 stond.”

Ook de Volkskrant zag Ajax overklast worden en noemt het een ‘meesterklas voetbal’ van de Alkmaarders. “Ajax is na de schrijnende sportieve implosie van de laatste maanden ook de mentale ineenstorting nabij. Het is net of sinds pakweg half december andere mannen het beroemde witte shirt met de rode baan dragen. Mannen, stroef in de heupen, min of meer willekeurig met elkaar op een voetbalveld gekwakt. Ze scoren niet meer. Ze klagen als het misgaat. Ja, ze werken best, maar als bijna niets lukt bij raspaardjes, oogt hard werken als vleesgeworden onmacht. De aanstaande leegloop zal ook wel een rol spelen.”

Er wordt gesteld dat Ten Hag terug bij af is, in de situatie waar hij twee jaar geleden begon. “Al die frustraties, de onderhuidse woede. De voortdurende wegwerpgebaren van Hakim Ziyech, al dat trappen tegen spullen langs de lijn”, zo klinkt het. “Ajax was een combinatiemachine, vorig seizoen en ook nog een tijd voor de winterstop. Spelers bleven dicht bij elkaar. Ajax is nu een dijk, poreus van al het klotsende water. Dat water zoekt naar de zwakke plekken. AZ was de stroom die ze overal vond. Zonder doelman André Onana had het zomaar 0-5 kunnen zijn.”

Het Parool zag Boadu en Calvin Stengs profiteren van de door Ajax geboden ‘speeltuin’. “Stengs stak de meester zondagavond naar de kroon. Ziyech verloor zichzelf in gebaartjes, uit frustratie over het spel van zijn ploeggenoten, terwijl Stengs de ene na de andere splijtende pass van zijn linkervoet liet vertrekken."

Wie wordt kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is goed dat ik de trainer niet ben want bij mij waren ze al rondjes aan het rennen door het Amsterdamse bos net als vorige week.Az kampioen en Ajax 2e zou voor het Nederlands voetbal wel top zijn. Als Ajax dan de voorronde door weet te komen kunnen we 2 ploegen in de cl hebben. Heeft de 2e plek nu ook een voorronde minder eigenlijk?

2 maart 2020 om 08:37

Ik zie AZ niet zomaar de kwalificatie overleven. Die zijn echt afhankelijk van de loting. Zelfs als kampioen van Nederland wordt dat nog een lastige taak.

2 maart 2020 om 08:40

De kampioen van Nederland zit aankomend seizoen gelijk in de poulefase, de nr2 speelt voorrondes

2 maart 2020 om 09:08

Voorwaarde is wel dat de winnaar van de champions League zich ook via zijn eigen competitie plaatst. Die kans is natuurlijk wel heel groot. Als city de champions league wint en de straf wordt niet teruggedraaid, zitten we denk ik niet gelijk in de poule fase. Dan stroomt de Nederlandse kampioen in de play-off ronde. Je hebt dan wel minimaal een groepsfase,maar dat kan ook Europa League worden bij verlies.

2 maart 2020 om 09:26

Figuren zoals jou zagen AZ ook niet zomaar van ajax winnen wat ze nu al drie keer achter elkaar hebben gedaan. Dus waarom zou het een lastige taak worden voor AZ in de CL en niet voor ajax?

2 maart 2020 om 10:14

" Figuren zoals jou zagen AZ ook niet zomaar van ajax winnen wat ze nu al drie keer achter elkaar hebben gedaan. Dus waarom zou het een lastige taak worden voor AZ in de CL en niet voor ajax? ". Omdat het bij AZ net als vorig jaar bij Ajax redelijk meezit en de sleutelspelers bijna altijd beschikbaar zijn. Dat geluk gaat niet eeuwig voortduren, al helemaal niet als het team net zoveel wedstrijden moet spelen als Ajax. Daarnaast is de kans natuurlijk levensgroot aanwezig dat de beste spelers weg gekocht gaan worden en er volgend jaar een team komt te staan dat niet eens in staat is om zich in de EL staande te houden, laat staan in de CL. Dan haalt AZ wel een flink bedrag op en kan daar vervangers voor halen, maar met een begroting van 25 miljoen kan een club natuurlijk maar een beperkt salaris betalen en de spelers die de club nodig om bij er een vertrek van de sleutelspelers niet al teveel op achteruit gaan, lopen niet in NL rond en gaan natuurlijk niet voor een AZ salaris in NL spelen. Ajax betaalt salarissen die 5 tot 10 keer zo hoog zijn dan die van AZ en heeft dat probleem veel minder. Daarbij zit er bovendien nog een batterij bovenmatig getalenteerde jeugdspelers aan te komen. AZ is dit jaar een geduchte concurrent voor Ajax en dat is razend knap voor een club met zulke beperkte middelen, maar dat is natuurlijk niet meer dan een momentopname met een begroting die nog geen 25 procent van die van Ajax bedraagt.

2 maart 2020 om 10:49

AZ heeft dit seizoen net zoveel wedstrijden gespeeld als Ajax. En ze hebben al vrijwel het gehele seizoen blessures met de centrale verdedigers. Maar dat terzijde.als AZ rechtstreeks CL weet af te dwingen acht ik de kans levensgroot dat de beste spelers er een seizoen aan vastknopen en AZ zelfs nog wat versterkingen weet aan te trekken. Indien AZ niet kampioen wordt, dan denk ik ook dat net als bij Ajax de beste spelers zullen vertrekken.

2 maart 2020 om 12:42

Ja maar hoeveel voorrondes? Of is dat hetzelfde gebleven?

2 maart 2020 om 09:09

Als Ajax de voorronde overleeft is dat top ja. Maar als dat niet gebeurt, is het ook meteen dramatisch voor het NL voetbal. Want AZ komt natuurlijk ook terecht in pot 4, terwijl Ajax nog steeds goede kans maakt op pot 2 als ik me niet vergis. Daarnaast verwacht ik bij beide ploegen wel een leegloop, maar heeft een club als Ajax normaal wel meer ervaring mee op hoog niveau dan AZ natuurlijk.

2 maart 2020 om 09:32

Mocht AZ kampioen worden en dus CL gaan spelen, denk ik dat het met die leegloop bij AZ wel mee zal vallen.

2 maart 2020 om 10:25

" Mocht AZ kampioen worden en dus CL gaan spelen, denk ik dat het met die leegloop bij AZ wel mee zal vallen ". Kan je dat ook beargumenteren? Ik kan me nl. niet voorstellen dat deelname aan de CL een speler van een vertrek zal weerhouden als er een mooie club komt, een speler van AZ al helemaal niet omdat een dergelijke aanbieding zomaar eenmalig kan zijn. Bovendien kan er ook een club komen die ook CL speelt of zich daarvoor kan plaatsen. En dan is er dus al helemaal geen reden om dat te doen. Het lijkt me sowieso geen plausibele reden omdat het maar de vraag is hoe lang het zal duren voor AZ zich opnieuw voor de CL zal plaatsen, PSV en Feyenoord gaan daar natuurlijk ook niet met de handen over elkaar op zitten wachten. Als het meevalt met de leegloop, zal dat zijn omdat er geen aanbiedingen komen en dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Als er een club als Leipzig of Dortmund komt, zijn ze niet te houden en voor die clubs is het bedrag dat ze moeten kosten geen enkel probleem, zelfs als ze uitsluitend gehaald worden om de selectie te versterken. In Engeland zijn clubs als Everton daartoe zelfs in staat, terwijl daar met Brands een Nederlandse manager zit. Als AZ de CL zou halen, speelt de club hooguit 6 wedstrijden op het hoogste niveau, in de PL bijna wekelijks. Dan lijkt me de keus redelijk voor de hand liggen.

2 maart 2020 om 10:04

" Het is goed dat ik de trainer niet ben want bij mij waren ze al rondje aan het rennen door het Amsterdamse bos net als vorige week. Az kampioen en Ajax 2e zou voor het Nederlands voetbal wel top zijn. Als Ajax dan de voorronde door weet te komen kunnen we 2 ploegen in de cl hebben. Heeft de 2e plek nu ook een voorronde minder eigenlijk? ". Beetje kortzichtige redenering. De kans is zeer groot dat Az wordt leeg gekocht en met een begroting als die van AZ is het zo goed als onmogelijk om gelijkwaardige vervangers te halen. En wat is NL er bij gebaat als AZ in de CL komt en daar geen resultaat weet te behalen. Ook Ajax zal een flinke veer moeten laten, maar die club heeft veel meer middelen en is dus in staat om het kwaliteitsverlies te beperken. Als AZ kampioen wordt, heeft het recht op CL deelname en daar moet je dan verder niet over zeuren. Maar dat het goed zou zijn voor het Nederlandse voetbal, is natuurlijk niet zo. Voor het Nederlandse voetbal is het veel beter dat Psv, Feyenoord of Ajax deelname aan de CL weten af te dwingen.

2 maart 2020 om 10:33

@Scepticus: laat afgelopen transferzomer een mooi voorbeeld zijn dat Ajax ook geen waardige vervangers kan halen voor de spelers die vertrokken zijn ( De Ligt en De Jong). Dit zal aankomende zomer vermoedelijk niet anders zijn ( Onana, Van De Beek, Tagliafico?)

2 maart 2020 om 11:07

" laat afgelopen transferzomer een mooi voorbeeld zijn dat Ajax ook geen waardige vervangers kan halen voor de spelers die vertrokken zijn ( De Ligt en De Jong). Dit zal aankomende zomer vermoedelijk niet anders zijn ( Onana, Van De Beek, Tagliafico?) ". Is natuurlijk appels met peren vergelijk omdat De Ligt en De Jong spelers uit de buitencategorie zijn en meer dan 150 miljoen hebben opgebracht. Het lijkt me duidelijk dat een club als Ajax die niet 1 op 1 kan vervangen zonder in kwaliteit in te boeten, als dat wel had gekund, had de club die spelers waarschijnlijk ook niet behoeven te laten gaan. Natuurlijk levert het vertrek van dergelijke spelers kwaliteitsverlies op, maar in tegenstelling tot AZ heeft Ajax de middelen om dat verlies te beperken. Bovendien zijn de spelers die Ajax nu zal moeten laten gaan niet van de buitencategorie en zou het kwaliteitsverlies daardoor nog verder beperkt kunnen worden. Nog niet zo heel lang geleden werd Duarte aan getrokken als vervanger voor Eriksen en kwam Van der Hoorn voor Vertonghen. Nu kan Ajax spelers halen als Zyech, Tadic, Promes en Blind en dat scheelt volgens mij een slok op een borrel.

De driehoek Schuurs-Martinez-Eiting kan echt niet. Ze hebben van elkaar geen idee welke ruimtes ze openlaten en communiceren daar ook niet over. Daarnaast dekt Schuurs ook amper door, waardoor AZ binnen twee passes al een man meer situatie creeerde. Je kan veel zeggen over Veltman, maar hij dekte vaak door, al dan niet altijd perfect. Ik zou bijna Donny een linie terug willen schuiven en desnoods Ekkelenkamp maar op 10 laten spelen. Ajax wordt al 4-5 wedstrijden lang geslacht in omschakeling. Donny moet dan wel heel behouden spelen, maar het is misschien de enige middenvelder die iets van positiegevoel heeft op dit moment.

2 maart 2020 om 08:09

Ik ben het deels met je eens , maar ook de grote jongens Blind , Ziyech, Van de Beek en de “Grote” Tadic hebben echt helemaal niks laten zien. En daar hoor je Ten Hag nooit over. Ten Hag heeft geen persoonlijkheid , wel Lang doorzagen na een drama bal van Tadic. Maar nooit grote jongens corrigeren daar verlies je uiteindelijk een ploeg mee.

2 maart 2020 om 09:32

Klopt, maar Ziyech en Blind komen net terug van blessures in een team wat totaal niet draait. Vrij normaal dat die niet binnen een week op topniveau zijn, alleen nu valt het extra op. Ik vind zelf vd Beek de afgelopen weken wel gewoon stabiel spelen, Tadic is wel echt al maanden ruk.

2 maart 2020 om 10:18

Als dat vrij normaal is moet je ze niet opstellen. Wat een onzin. ETH stelt gewoon spelers op die fit genoeg zijn, en niet als hij weet dat ze nog niet op niveau zijn.

2 maart 2020 om 10:43

" Ten Hag heeft geen persoonlijkheid , wel Lang doorzagen na een drama bal van Tadic. Maar nooit grote jongens corrigeren daar verlies je uiteindelijk een ploeg mee ". Heeft niets met de persoonlijkheid van Ten Hag te maken, maar met het feit dat Ten Hag met zijn hersencellen denkt en jij met je onderbuik. Er lijkt mij niet zo heel veel verbeeldingskracht voor nodig te zijn om te beseffen dat spelers niet beter gaan spelen als je ze in het openbaar afvalt en het lijkt me nog veel minder moeilijk te begrijpen dat een speler die dat overkomt, natuurlijk niet meer bereid is om zich bovenmatig in te spannen, al helemaal niet als hij weet dat het zijn laatste seizoen is. Je snapt kennelijk ook niet dat als Ten Hag Blind , Ziyech, Van de Beek en de “grote” Tadic zou slachtofferen er van Ajax na het vertrek van Schone, De Ligt, De Jong en de langdurige afwezigheid van Neres en Veldman, helemaal niets overblijft en dat het met een elftal zonder hen zelfs het veilig stellen van Europees voetbal een hele grote opgave is. Dat Ten Hag de grote jongens niet zou corrigeren, kan je op geen enkele manier hard maken, die veronderstelling komt regelrecht uit je onderbuik. Alleen doet Ten Hag dat nooit in het openbaar en dat is omdat hij veel meer verstand heeft van mensen en weet dat zoiets alleen maar averechts werkt. Ten Hag is gewoon veel slimmer dan jij.

2 maart 2020 om 10:53

" Als dat vrij normaal is moet je ze niet opstellen. Wat een onzin. ETH stelt gewoon spelers op die fit genoeg zijn, en niet als hij weet dat ze nog niet op niveau zijn ". Beetje onbesuisde opmerking, vind je niet? Met fit bedoelt Lucasandersen natuurlijk wedstrijdfit, dat ben je niet meteen als je terug komt van een blessure en het duurt een aantal wedstrijden om weer wedstrijdfit te worden. En als Ten Hag ze niet opstelt, worden ze dat natuurlijk nooit. Vroeger konden spelers die terug kwamen van een blessure wedstrijdritme op doen in het tweede team, maar dat mag door de vernieuwde regelgeving niet meer. En dus kan Ten Hag niet anders. Vorig jaar zat het Ajax wat blessures betreft niet tegen en zag je dat terug in de resultaten. Nu is het omgekeerde het geval en zijn de resultaten navenant. Het is in beide gevallen gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg. Alleen accepteren supporters en media dat in het eerste geval wel en tonen daar in het tweede geval te weinig begrip voor. Maar dat is gewoon omdat in de voetbalwereld bij voorkeur wordt gereageerd naar de waan van de dag. Iedereen die een baan heeft, weet dat het er in de normale wereld op de werkvloer heel anders aan toe gaat en dat je met goede resultaten krediet opbouwt en mindere resultaten gewoon worden geaccepteerd als je daar aanwijsbare redenen voor kunt aanwijzen. In de voetbalvocabulaire komen de begrippen " krediet " en " redelijkheid " echter nauwelijks voor.

2 maart 2020 om 11:13

Ik zeg niet dat ze niet fit genoeg zijn, maar ze moeten wel wedstrijdritme krijgen. En normaal zou dat rustiger aan kunnen, met eerst wat meer invalbeurten of halve wedstrijden maar de alternatieven voor Promes (neres, Babel) en Ziyech (labyad) zijn geblesseerd. Dus ETH heeft geen keuze.

2 maart 2020 om 08:13

Het is natuurlijk ook wel een slecht moment waarin Schuurs, Eiting en Gravenberch voor de leeuwen worden gegooid. Van hun wordt verwacht dat ze lekker meespelen op ajax niveau, waar spelers als Tadic, Ziyech, Promes en Babel het al laten liggen. Dat zijn spelers die een team moeten dragen in zo'n fase. De drie eerdergenoemde hebben simpelweg te weinig ervaring en ritme om ajax goed te laten functioneren. In een slechte fase is standvastigheid de sleutel! Kijk maar naar Feyenoord, VVV en PSV.

2 maart 2020 om 08:22

Drukte om niks. mag Ajax asjeblieft een paar keer verliezen ? Willen we dan echt dat het robots zijn die alles goed doen,en alles winnen,met krantekoppen zoals... Ajax met 20 punten voorsprong fluitend kampioen,en Ziyech die aankondigt 3 fabuleuze goals te maken in de CL finale ! Ik ben blij dat Ajaxspelers gewone mensen zijn,die net zoals wij fouten kunnen maken. Tja,en dat het nu effe wat minder gaat maakt geen reet uit. Ajax blijft toch altijd Ajax, kijk effe terug naar amper 1 jaar geleden,hoe fantastisch dat was. en naar al die andere mooie momenten die straks gewoon weer opnieuw zullen gebeuren. En ja, dit jaar pakken ze gewoon de dubbel,of een jaartje later.drukte om niets dus.

2 maart 2020 om 08:52

@messibarca dan kunnen we ook geen kritiek meer hebben op bv een PSV want wie weet worden ze volgend jaar kampioen. Het is toch logisch dat als het slecht gaat dat er kritiek komt op een club?

2 maart 2020 om 09:43

@MessiBarca: euh ja, ik verwacht dat een club met de begroting van Ajax ( naar NL begrippen) fluitend kampioen speelt in de Eredivisie. Ze hebben afgelopen zomer meer dan 55 miljoen euro gespendeerd. Voor volgend seizoen hebben ze zopas een Braziliaan van 20 miljoen gekocht. Is het dan zo abnormaal dat je verwacht dat Ajax fluitend kampioen speelt? Financieel heeft Ajax een zelfde machtspositie in de Eredivisie als dat PSG heeft in de Ligue 1. Echter staat Ajax begin maart godbetert enkel op doelsaldo op de eerste plaats...

2 maart 2020 om 10:04

Met geld koop je geen titels, in het geval van PSG misschien wel maar in NL zegt dat weinig aangezien de vijver waar je uit vist nu eenmaal geen wereldspelers betreft zoals je heb kunnen zien bij de helft van de aankopen.. United zo'n beetje de rijkste club van de wereld speelt ook al 4 seizoenen ruk, Real Madrid en Barça zijn ook niet heel sterk meer als je dat vergelijkt met jaren terug en met hoeveel geld ze zouden moeten hebben

2 maart 2020 om 10:36

Ajax kan probleemloos 20 miljoen aftikken voor een Braziliaan die nog alles te bewijzen heeft. Welke andere NL club kan dat? Dat de transfers van afgelopen zomer, op Promes na, allemaal miskopen blijken te zijn ligt eerder aan de scouting. Je mag toch verwachten dat spelers waarvoor je 10-15 miljoen betaald, makkelijk het niveau Eredivisie zouden moeten aankunnen. De huidige situatie toont vooral een falend transferbeleid aan. Je betaald 25 miljoen voor 2 spelers en in de plaats ervan gebruik je 2 jeugdspelers. Hallo scouting?

2 maart 2020 om 10:54

@oortap,in de uitwedstrijd tegen Getafe dekte Schuurs door, na zelf knullig balverlies te hebben geleden, met als gevolg de 2-0. Alle spelers dienen door te dekken, als dat niet gebeurt heb je een probleem. Dat werd gister pijnlijk zichtbaar.

Ten Hag heeft gewoon teveel gewisseld in zijn poging een winnend elftal neer te zetten. Blessures horen er gewoon bij en zouden geen excuus moeten zijn. PSV heeft ook tijden zonder Bergwijn en Malen moeten spelen. AZ heeft de helft van het seizoen zonder centraal duo moeten spelen en Feyenoord heeft al helemaal een selectie van glas. Dit is puur en alleen de onzekerheid van de coach, spelers worden te snel teruggebracht. Worden na 1 fout gepasseerd voor een minder alternatief en worden overal maar neergegooid waardoor alle vastigheden weg zijn. Alle goede ploegen van de afgelopen jaren: Leicester, Ajax vorig jaar, Feyenoord kampioensjaar, Barca onder pep en het Real dat 3x de CL achtereen won. Allemaal hadden ze een vaste kern, met vaste taken.

2 maart 2020 om 08:14

Te veel gewisseld? Afgelopen maanden waren er continu 3-6 basisspelers geblesseerd. Dan moet je wisselen ja. En verdwijnen idd alle automatismes. Je geeft dan PSV als voorbeeld met malen en bergwijn. Kijk eens hoeveel punten psv toen verloren heeft. Ziyech en Promes waren gister eindelijk weer terug. Blind is nog lange niet de oude en heeft ook mentaal een tik gehad. Ik vind het niet zo gek dat het niet loopt.

2 maart 2020 om 08:25

Ja, AZ, PSV en Feyenoord hebben heel erg veel punten laten liggen zonder Jorgensen, Bergwijn, Malen, Botteghin, Fer, Vlaar, Wuytens etc. Wat ik ermee wil zeggen, de concurrentie heeft daar evengoed mee te maken en dat zou geen excuus mogen zijn. Maar ten Hag maakt bewust keuzes voor wisselingen die niet nodig zijn. Blind en Martinez afgelopen donderdag bijvoorbeeld. Blind naar linksback halen terwijl Martinez daar ook kan spelen, of je hebt een Castillo bij jong lopen die linksback kan spelen en dan kun je Martinez op het middenveld laten. Ja een aantal wissels zijn gedwongen. Maar hij wisselt ook gewoon onnodig. Ziyech en Tadic worden van rechts naar links naar midden geslingerd. Martinez en Alvarez zijn middenvelders, dan weer verdedigers. van de Beek mag als 10 opdraven en dan weer als controleur. Dat is echt puur en alleen op het conto van ten Hag toe te schrijven.

2 maart 2020 om 08:55

Deze redenatie klopt dus niet. Je zegt in 1 zin dat de concurrentie ook punten heeft laten liggen in de periode van absentie en dat het dus geen excuus mag zijn... het is dus wel een excuus. Bij afwezigheid van Malen en Bergwijn verloor PSV heel veel punten. Bij afwezigheid van Jorgensen verloor Feyenoord in het begin heel veel punten. Bij een Boadu en Stengs in een klein vormdipje verloor AZ ook punten. Bij Ajax hebben we in december, januari en een deel van februari Blind, Ziyech, Promes, Neres, Mazroaui en Veltman moeten missen. Dan moet je als trainer gaan schuiven. Het aantal blessures is enorm toegenomen sinds die nieuwe inspanningsfysioloog er zit (een vriendje van Ten Hag geloof ik???). Dus ik zou meer in die richting kijken voor een oorzaak. Maar de blessures mag je wel degelijk als excuus gebruiken. Dat mogen andere ploegen ook. Sterker nog: ik denk dat PSV met Malen erbij 1e had gestaan momenteel en Feyenoord 2e...

2 maart 2020 om 09:16

Feyenoord heeft de afgelopen tijd veel zonder Karsdorp, Haps, Botteghin, Kokcu, Ozyakup, Jorgenson en Sinnistera gespeeld. Dat zijn 7 spelers die onder normale omstandigheden allemaal in de basis zouden staan. Feyenoord heeft ondertussen rustig haar puntjes binnengesprokkeld en ik heb geen enkele Feyenoorder zo zien benadrukken dat er veel blessuregevallen zijn dan dat er bij Ajax gedaan wordt. Als je voorafgaand aan het seizoen pretendeert dat je 14/15 basisspelers hebt, dan kan het niet dat je 6 van de 10 wedstrijden verliest door een aantal blessures als Ajax zijnde.

2 maart 2020 om 08:25

Bij blessures moet je wel wisselen. PSV stortte ook in elkaar toen Lammers, Bergwijn en Malen tegelijkertijd geblesseerd waren. Dat was geen toeval. Na een blessure zijn spelers ook niet gelijk weer in topvorm.
Vorig jaar zat alles mee bij Ajax, nu hebben ze gewoon pech met die blessures.

Het was een meer dan verdiende overwinning van az, op alle vlakken werd Ajax afgetroefd.
Het spel van Ajax is al lang niet wat het vorig jaar was. Ziyech zit al in London met zn hoofd en voelde zich vanaf minuut 1 al de man. Dit is afgestraft door het goede veldspel van az. Het gaat nog spannend worden. Nu ook Feyenoord erg dichtbij komt. Zal me niks verbazen als Feyenoord met de titel ervandoor gaat.

Lekker in februari al je transfer bekend maken ... prachtige speler, maar als het even tegenzit vervalt hij al snel in alleen maar irritatie. Veel succes bij Chelsea.

2 maart 2020 om 08:35

Ik snap dat ook nooit, dat je die transfer al bekend maakt. Nu krijg je dus dat mensen denken dat hij met zijn hoofd al in Londen zit, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Gisteravond was hij erg slecht, al gaf hij nog wel een aantal gevaarlijke voorzetten.

2 maart 2020 om 08:46

Hoe slecht hij ook was, hij creeerde wel de meeste kansen. Toch laat Ten Hag ‘de grote’ Tadic weer staan; de man die al weken hopeloos speelt. Ten Hag is een mietje eerste klas als peoplemanager. Durft zijn ‘grote’ spelers niet af te vallen. Sterker nog, hij steekt alleen maar veren in hun reet. Ook je beste spelers/meest ervaren spelers mag je op hun plek zetten, maar hij zet altijd de jonkies op hun plek en laat de mensen die hem wel zouden tegenspreken lekker hun gang gaan. Ziyech wisselen was het domste wat hij kon doen. Buiten dat hij al zichtbaar geirriteerd was, haal je ook direct je dirigent er af die de kansen op een presenteerblaadje geeft.

2 maart 2020 om 09:06

Haalde hij Ziyech er niet vanaf vanwege zijn blessures de afgelopen weken? Donderdag staat er weer een belangrijke pot op het spel. Geen idee hoor. Tadic is inderdaad al weken slecht die had zeker gewisseld moeten worden. Het dat er geen alternatieven zijn, anders had ik hem niet eens in de basis gezet.

2 maart 2020 om 09:18

Als jij op zondag en donderdag niet kunt spelen wegens een blessure lijkt het me ook geen gek idee om een speler na 80 minuten eraf te halen gezien het programma de komende week. Daarnaast was Ziyech meer voor zichzelf aan het spelen dan in het belang van het team. Verloor heel erg veel duels en in balbezit wilde hij te beslissend zijn door constant die laatste pass te zoeken of van kansloze afstanden op goal te schieten.

Alsof het heel knap is om Ziyech naar de kroon te steken als je als Stengs, Boadu en Idrissi zoveel ruimte krijgt om je klasse te etaleren. Elke keer tientallen meters ruimte en maar 1 tegenstander om uit te spelen. Ja, dan speel je de AZ-aanvallers in de kaart. Kijk hoe moeilijk ze het afgelopen periode hadden. Toen kregen ze geen tientallen meters ruimte.

t zal wel aan mij liggen, maar ik vond AZ verder niet zo bijzonder.ajax was aanvallend waardeloos, zonder idee en in de verdediging lieten ze heel veel ruimtes vallen. Die ruimte in combinatie met veel en simpel balverlies op het middenveld, maakt het voor AZ natuurlijk heel eenvoudig.mvv had gisteren ook 0-2 gewonnen van dit Ajax.

2 maart 2020 om 09:17

@nederland79 ik vond AZ wel heel goed. Het hoge tempo van de combinaties bij die counters en die ballen elke keer op het juiste moment spelen goed aannemen zie ik niet veel Eredivisieclubs doen

5 maart 2020 om 09:00

kijk...az deed niks bijzonders.dit matige Utrecht kan precies hetzelfde.beetje agressiviteit en verder gewoon gebruik maken van de ruimtes.zoals ik al zei, als je zoveel ruimte krijgt, voetbalt mvv er ook zo tussendoor.

Ten hag wisselt continu in de basisopstelling maar weigert vervolgens in de wedstrijden voldoende te wisselen om z’n fouten te herstellen. Hij laat het maar doorsudderen terwijl het niet loopt. Die is ook totaal uit vorm. En dan die interviews na de wedstrijd. alsof er niks aan de hand is. Hij ziet wel vechtlust. Nou wij zien een elftal dat met z’n allen blind naar voren rent en de helft is te beroerd om vervolgens mee te verdedigen als alles open ligt achterin. Ga eens wat aan die restverdediging doen zeg.

Niet de eerste keer dat Ten Hag dit seizoen tactisch wordt afgetroefd. Blijkt toch dat Schreuder een belangrijke rol vertolkte.
Ajax wordt weggespeeld door AZ dat geen potten kan breken tegen Linz die PSV uit de EL kegelen.... Merkwaardig allemaal

Het was weer even de irritante vedette gisteren. Onterecht trouwens ook, want hij speelde echt een ongelooflijke zaadpot, zoals wel vaker de laatste weken. Heb wel vaker mijn twijfels uitgesproken over een eventuele volgende stap voor Ziyech en dit soort eigenschappen gaan hem daar echt niet helpen. Voor Ajax een topper, in Nederland één van de beste, maar deze jongen gaat het zeer zwaar krijgen bij Chelsea en ik betwijfel of hij het gaat redden daar.

2 maart 2020 om 13:15

"Onterecht trouwens ook, want hij speelde echt een ongelooflijke zaadpot, zoals wel vaker de laatste weken". Los van het feit dat je de plank volledig mis slaat wat betreft zijn spel gisteren, zet je jezelf ook compleet voor schut met wat je zegt. Ik zeg niet dat Ziyech gisteren heel goed heeft gespeeld, maar een ongelofelijke zaadpot vind ik wat ver gaan. Hakim was zo'n beetje de enige speler die gevaar creëerde en had ook de meeste kansen gecreëerd. Heeft een paar gevaarlijke voorzetten gegeven en ook een paar vrije trappen kwamen gevaarlijk in de 16. Achteraf, na z'n eerste wedstrijd waarin hij in de basis begint na z'n blessure, is het makkelijk praten als hij slecht speelt. Blijkbaar voor jou iets té makkelijk, want je verzint gewoon maar wat om te bashen; ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gezien de laatste tijd, maar Ziyech heeft de laatste weken niet gespeeld. Ik denk dat hij prima mee kan bij Chelsea, hij heeft het immers ook laten zien in de CL en EL en is al jaren de beste speler in de ED.
"dit soort eigenschappen gaan hem daar echt niet helpen". Enige eigenschap die ik zie, is een winnaarsmentaliteit, waarbij lichte frustratie komt kijken als het niet lekker gaat. Hij trapt in ieder geval geen mensen doormidden als het even niet meezit, zoals sommige andere spelers wel doen. Ik vind het gewoon uitermate jammer, dat mensen hem direct als een naar ventje of iets dergelijks beschrijven, terwijl de beste man z'n stinkende best doet en nu even in een moeilijke periode zit.

Ziyech zit al met zijn gedachten in Londen, Dest is bezig met zijn cursus Duits ipv voetbal en de overige zijn meer bezig met een eventuele overstap dan met Ajax. Het tussentijds verkopen van Dest en Zyech is een misrekening van Overmars met hele grote gevolgen. Ik zie geen groep meer staan maar spelers met eigen belangen.

2 maart 2020 om 13:19

Dest is niet verkocht? Ziyech komt net terug van een blessure en is natuurlijk niet binnen een paar dagen terug in z'n oude vorm. Geldt overigens ook voor Promes en Blind.

2 maart 2020 om 14:49

Dest is net als Ziyech tussentijds verkocht (bayern/chelsea) maar moeten hun seizoen bij Ajax afmaken en dat is een hele dure misrekening van Marc met grote gevolgen.

Dit was heel makkelijk voetballen voor AZ he. Heeft iemand ze 2 keer tegen Lask gezien? Of tegen Willem 2 of tegen Nac? AZ blijft een kleine club die het bijzonder leuk doet. Maar AZ in de CL zou niet best zijn voor NL. Dan kun je nog beter Feyenoord of PSV sturen.

Ben ik de enige die niet zo weg is van Boadu? Ja hij is behoorlijk snel en sterk. Aardig aan de bal ook, maar Jesus wat heeft deze jongen allemaal kansen nodig zeg. Voor de goal is het nog altijd gewoon een A junior. Heeft minstens nog een jaar AZ nodig en dan misschien naar PSV of Ajax. Voor het buitenland of Oranje is hij nog lang niet klaar voor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren