Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nicolás Pépé blinkt eindelijk uit bij ruime zege Arsenal op Newcastle

Laatste update:

Arsenal heeft zondagavond een belangrijke thuiszege geboekt op Newcastle United. Voor eigen publiek wonnen de Londenaren met 4-0 door goals van Pierre-Emerick Aubameyang, Nicolás Pépé en Mesut Özil en Alexandre Lacazette. Met een goal en twee assists was Pépé de grote man aan de kant van de thuisploeg. Door de overwinning klimmen the Gunners naar de tiende plaats en is de achterstand op nummer vijf Tottenham Hotspur vijf punten.

Arsenal speelde de laatste vier Premier League-wedstrijden gelijk en was dan ook toe aan een overwinning. De zege moest er komen tegen Newcastle United, dat zelf bezig was aan een behoorlijke serie. De laatste nederlaag dateerde van 1 januari. Arsenal was zondag de bovenliggende partij en de krachtsverschil op het veld werd na rust uitgebeeld op het scorebord. Tien minuten na rust was het Pépé die de bal vanaf de zijkant hoog inbracht. Hij vond het hoofd van Aubameyang, die hoger sprong dan zijn tegenstander en de bal in de verre hoek kopte.

De 2-0 liet vervolgens niet lang op zich wachten. Arsenal bleef de aanval zoeken en werd drie minuten beloond. Bukayo Saka werd op links aangespeeld en stuurde twee verdedigers van Newcastle United het bos in. Hij bleef rustig en vond Pépé in het strafschopgebied, die Newcastle-doelman Martin Dubravka van dichtbij kansloos liet. De bezoekers kwamen er in het vervolg niet meer aan te pas. Ciaran Clark was nog dicht bij de aansluitingstreffer, maar Bernd Leno hield zijn doel schoon.

In de slotfase kreeg de overwinning nog meer glans door goals van Özil en Lacazette. Özil scoorde in de negenigste minuut op aangeven van Lacazette en diep in de blessuretijd bepaalde de Fransman zelf de eindstand op 4-0. De eurorie bij Lacazette was groot, want op 5 december maakte hij zijn laatste Premier League-doelpunt. Het team van manager Mikel Arteta kan zich nu richten op aanstaande donderdag, als het Europa League-duel met Olympiacos op het programma staat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Matige eerste helft, maar prima 2e helft. Mooiste moment vond ik toch de goal van Laca, de vreugde die er was bij hem en de rest was prachtig om te zien.

16 februari 2020 om 19:51

Nketiah laten starten in plaats van Lacazette was toch wel een rare keuze van Mikel. Je moet spelen met Martinelli links, Pepe rechts en Auba in de spits. En als tweede optie: Auba links, Pepe rechts en Laca in de spits.

16 februari 2020 om 19:57

Wellicht een wat vreemde keuze, maar je kan moeilijk zeggen dat Lacazette het echt verdiende om basisspeler te zien na de laatste weken. Ondanks dat hij echt enorm hard werkt, staat hij er om de bal in het net te leggen, iets wat al weken niet lukte. Hopelijk geeft dit doelpunt hem weer het vertrouwen om buiten het harde werk, ook met doelpunten bij te dragen aan de ploeg.

16 februari 2020 om 20:01

Neen maar je gaat Laca niet banken voor Nketiah. Die is gewoonweg niet goed genoeg. Had dan met Martinelli gestart, anders laat je Laca er gewoon in. Of speel je met Saka linksvoor en Kola linksachter. Gewoon geen Nketiah.

16 februari 2020 om 20:04

Ben ook nog niet echt onder de indruk van Nketiah nee. Hij werkt net als Lacazette wel echt enorm hard voor het team, en krijgt altijd wel 1 a 2 kansen door z'n goede loopacties, maar maakt ook veel verkeerde beslissingen. Had zelf dan begonnen met Martinelli op de flank en Auba in de spits.

16 februari 2020 om 20:12

Inderdaad. Bon, hoop eigenlijk dat we, indien Auba niet bijtekent, zowel Auba als Laca in de zomer verkopen. Met het geld haal je bijvoorbeeld gemakkelijk Werner en Grealish op. Hebben dan ook veel meer evenwicht in de aanval. Hoop dat Arsenal al bezig is voor in de zomer zoals Chelsea met Ziyech. Moet allemaal al in orde zijn voor de start van het EK. Nood aan een centrale verdediger, verdedigende middenvelder, aanvallende middenvelder en een linksvoor.

16 februari 2020 om 20:39

Arteta heeft al gezegd dat ze bezig zijn met spelers. Een speler die veel genoemd word is Gueye van LeHavre, sommige kranten zeggen dat het zelfs al rond is.

16 februari 2020 om 20:44

Heb dat ook gelezen. Maar we hebben al genoeg talenten bij Arsenal. Nood aan spelers die er onmiddellijk staan.

16 februari 2020 om 20:54

Ja dat hoop ik ook inderdaad, verkoop ze liever voor een bedrag dan dat ze gratis de deur uit lopen zoals andere spelers die we voor winst hadden kunnen verkopen zoals Ramsey, Wilshere en Alexis. Grealish zou ik echt een enorm goede aankoop vinden voor Arsenal, een centrale verdediger en voetballende nummer 8 zijn voor mij ook echt een must.

16 februari 2020 om 21:23

Voor mij persoonlijk zijn de spelers Grealish/Buendia, Ake en McGinn/Zakaria ideaal. Grealish en Buendia kunnen een stuk goedkoper zijn mochten hun teams degraderen, Ake is een ervaren speler in de PL en kan een goed duo vormen met Luiz. Zakaria en McGinn zijn echte motoren die de hele wedstrijd kunnen rennen.

16 februari 2020 om 22:40

Waarom niet TheMagician? Ik had ook liever Martinelli gezien hoor, maar Lacazette verdiende het gewoon om gedropt te worden voor eender wie dan ook. Lacazette is dit hele seizoen erg slecht en de laatste maanden helemaal. Dat Arteta dan niet met Aubameyang in de spits start snap ik niet, maar Nketiah kan ook. Bovendien had hij met iets meer geluk wel gescoord (knap schot op de lat). Daar waar Lacazette vandaag wel al het geluk van de wereld had met zijn goal, want dat was eigenlijk gewoon een volledige mispeer (ging erin via zijn standbeen, niet zijn been waarmee hij schoot) en super slecht..

16 februari 2020 om 23:18

Nope, Laca verdiende het niet om gedropt te worden 'voor eender wie dan ook'. Hij verdiende gedropt te worden, maar niet voor eender wie. Speel met Saka linksvoor, Kolasinac als linksback en Auba als spits? Geen probleem. Speel met Martinelli linksvoor en Auba in de spits? Graag. Maar Eddie kon bij Leeds zelfs geen basisplaats veroveren, waarom zou hij dat dan bij Arsenal dan wel verdienen? Zelfs met zijn extreem slechte vorm is Laca een betere optie dan Eddie. En tenslotte, Laca scoorde, Eddie niet. Er zat wat geluk bij maar en dan. Who cares. Hij trapte tenminste. Niet zoals Eddie die drie slalommen probeerde en dan de bal kwijtgeraakte. Daarnaast had Laca ook nog een assists op het doelpunt van Ozil. Speelde nog geen 9 minuten vandaag, had een goal en een assist en mensen proberen hem gewoon helemaal af te kraken. Doet dat dan als hij slecht speelt.

16 februari 2020 om 23:26

Pff komop zeg. Lacazette hoorde gedropt te worden, zelfs als dat Nketiah betekende. Nketiah kreeg geen basis bij Leeds, maar scoorde daar wel. En hij trapte tenminste? Ja klopt, dat deed Nketiah ook bij zijn goede schot op de lat. Kijken naar resultaten is leuk, maar als je kijkt naar hoe is het wel van belang. Lacazette trapt ja, maar mist volledig. Dat is in mijn ogen essentieel. Nketiah kreeg een moeilijkere voorzet en raakt wel de bal op een juiste manier, alleen raakt de lat. Hij voert dus uit wat zijn bedoeling is. Lacazette zijn bedoeling was de bal te raken en mist volledig.. Dat is gewoon erg slecht. En oké, die assist is goed van hem hoor. Maar Nketiah kan nog groeien, Lacazette niet meer. En ik ben het met jou eens dat Auba in de spits hoorde. Maar, Lacazette hoorde gewoon gedropt te worden. Hoe slecht hij speelde is echt onwerkelijk. Toen Auba geschorst was moest notabene Martinelli de goals maken..., Terwijl Lacazette de ervaren en bewezen spits hoort te zijn. Nee, meneer speelde lekker verstoppertje en kon niet eens meer een bal vasthouden... Dus nee, hem droppen was meer dan terecht, zelfs voor Nketiah.

16 februari 2020 om 23:51

Nketiah trapt op de lat: hij mist. Lacazette trapt op doel: hij scoort. Je mag het proberen te verwoorden zoals je wilt, daar verandert niets aan. Je mag er een heel betoog over schrijven en nog steeds zullen dezelfde twee feiten staande blijven. Daarnaast begin je over Martinelli. Leuk, maar again ik vind dat hij moet starten ten koste van Lacazette. Dat heb ik al paar keer gezegd. Ten slotte, Eddie is niet van het niveau van de PL. Momenteel kan hij slechts middenmoot van de Championship aan en de 85 minuten die hij vandaag heeft gespeeld is daar letterlijk een bewijs van. Grootste kritiek dat Nketiah kreeg was letterlijk dat hij de bal niet goed kon bijhouden als spits en dat bij de toenmalige nummer 1 (of 2) van de Championship. Laca speelt een slecht seizoen, akkoord maar dat betekent niet dat eender wie hem kan vervangen. Onzin gewoon. Of we hem in de zomer moeten verkopen is een heel andere vraag maar daar heb ik mijn mening ook al over geuit.

17 februari 2020 om 09:50

Tja agree to disagree dan maar. Ik snap best dat je naar het resultaat kijkt en ik hoop van ganser harte dat dit voor Lacazette iets van een ommekeer is, maar dat die bal erin vloog ondanks zijn dramatische schot was een mirakel. Misschien had hij zoiets nodig om weer een beetje los te komen, maar ik betwijfel het. Ik snap jouw punten over Nketiah wel, maar die jongen kan wel scoren. En wat jij zegt over grootste kritiek op Nketiah; dat geldt toch dubbel en dwars ook voor Lacazette dit seizoen? Hij speelde zo slecht en hield ook geen enkele bal bij zich. Dan kan je toch een keer best Nketiah de kans geven, ondanks dat Martinelli een betere keus was? Want beide doen dus precies hetzelfde, alleen kan Nketiah nog beter worden. Lacazette niet meer. Daar is weinig onzin aan in mijn optiek. Lacazette is namelijk echt slecht dit seizoen en ik vind dat van een ervaren speler als hij schandaliger dan een jong talent die zijn 1e BPL start van zijn carrière krijgt..

Eindelijk eens een overwinning en ook nog een grote uitslag. Overtuigd ben ik nog niet helemaal en er valt nog veel te veranderen maar laten we hopen dat we op zn minst nu meer punten gaan pakken. Pépé en Saka waren uitblinkers vond ik.

16 februari 2020 om 19:37

Er moet zeker nog veel gebeuren, maar wat is dit een heerlijke opsteker voor het team zeg. Je zag echt wat van de spelers afvallen, ook zo goed voor het vertrouwen van spelers als Pépé en Lacazette dit.

Heerlijke wedstrijd van Pepe, Ceballos en Ozil. Fijn dat alle aanvallers hebben gescoord voor hun zelfvertrouwen. En die Saka🥰🥰😍🥰🥰😝

16 februari 2020 om 19:35

Ceballos speelde inderdaad ook echt heel sterk, leek een beetje in de Cazorla rol te spelen van z’n laatste seizoen, dat seizoen was Özil ook geweldig daardoor. Saka is echt een mega talent, hopelijk tekent hij snel bij en wilt ie op linksback blijven voetballen, kan echt een grote worden daar. De linker flank zit in dat geval wel goed met Saka en Martinelli voor de komende jaren!

16 februari 2020 om 19:42

Als die ceballos zo blijft spelen in die rol dan mag die best blijven.

16 februari 2020 om 19:48

Wel jammer dat Torreira gebankt moet worden voor Ceballos. Persoonlijk vind ik hem de beste middenvelder van onze ploeg, maar het is wel moeilijker om evenwicht te vinden in de ploeg als hij er in staat.

16 februari 2020 om 19:55

Ja het is inderdaad een lastige kwestie met Torreira, ik vind het ook een enorm goede middenvelder, Xhaka gaat ook beter voetballen met hem ernaast. Echter mist een duo als Xhaka - Torreira best wat diepgang en spelmakend vermogen vanuit diep, iets wat een speler als Ramsey had en Ceballos (in mindere mate) heeft.

16 februari 2020 om 20:01

Dat is ook weer waar. Torreira is de beste middenvelder maar ja waar zet je hem dan neer? Cabellos achter ozil in een cazorla rol was meer dan prima.

16 februari 2020 om 20:05

Ligt gewoon aan de tegenstander. Tegen teams als Newcastle en Burnley heb je veel aan de creativiteit van Ceballos. Maar tegen clubs als Leicester of Chelsea heb je de stabiliteit van Torreira nodig.

16 februari 2020 om 22:44

Moeilijker evenwicht te vinden? Hoezo dan? Torreira is juist het evenwicht.. Na een overwinning op een Newcastle dat zeer zwak speelde moeten we niet op de zaken vooruit lopen.. Torreira dient vrijwel altijd te spelen, Xhaka kan meestal ook. Dan wordt het kiezen tussen Ozil of Ceballos. In sommige gevallen kun je ook Xhaka wisselen voor Ceballos, maar ik snap niet dat Torreira opeens niet meer speelt de afgelopen twee wedstrijden..

16 februari 2020 om 22:45

@ArsenalAZ. Daarom moet je of Ozil niet opstellen of Xhaka wisselen. Het is leuk tegen Newcastle, waar we zelfs geflatteerd van winnen uiteindelijk. Maar, Torreira verdient het te starten boven Xhaka. Uiteindelijk winnen we vandaag niet doordat wij geweldig spelen, maar bovenal doordat Newcastle zwakker speelde dan dat zij tot nu toe in 2020 hebben gedaan..

16 februari 2020 om 22:52

Jackieboy10, zonder Xhaka worden we overlopen. Met Xhaka en Torreira creëren we net iets te weinig tegen ploegen die zich ingraven.

16 februari 2020 om 23:28

Zonder Xhaka worden wij overlopen? Hoe dan? Torreira is juist degene die covered voor notabene Xhaka. Xhaka speelt pas weer goed sinds Torreira weer naast hem staat.. Xhaka als cvm zorgt er juist voor dat we overlopen worden en vastlopen. Nee, Xhaka is degene die tegen defensieve ploegen plaats moet maken, niet Torreira.

16 februari 2020 om 23:55

We spelen secuurder sinds Torreira naast Xhaka staat. Akkoord. Maar we creã«erden ook een stuk minder dan voorheen. En we hebben geprobeerd om Xhaka te droppen, maar toen ging het alleen slechter. Hoe vaak zijn we niet overlopen geweest toen. Herinner je je die matchen niet?

17 februari 2020 om 08:05

@Jackieboy10, ik ben ook zeker geen groot Xhaka fan, maar vind hem sinds de aanstelling van Arteta wel 1 van de beste spelers bij de club (hetzelfde geldt voor Torreira). Ik vind Lucas een hele goede speler, maar tegen een team dat zich toch al ingraaft heb je naar mijn mening niet per se een bal afpakker nodig, maar meer een voetballende (Ceballos). Arteta is daarnaast ook een groot fan van Xhaka, kijkend naar de interviews.

17 februari 2020 om 09:20

Jackie, overduidelijk dat Xhaka gemist wordt als hij er niet bij is. Ik denk dat we allemaal wel eens zijn dat we op Xhaka moeten upgraden, maar dat wil niet zeggen dat je opeens blind moet zijn als hij wel goed presteert...wat hij gewoon doet sinds Arteta er is. Het lijkt erop alsof je een btje blijft hangen in je visie over bepaalde spelers, want je gaat ook helemaal los op Laca terwijl hij deze wedstrijd een goal en assist heeft. Lekker belangrijk dat hij die bal niet goed raakt en dat de keeper blundert bij de goal van Ozil, feit blijft dat ze beiden gescoord hebben en laten we hopen dat dit (en een dikke overwinning) ze extra vertrouwen geeft waardoor ze weer hun normale niveau gaan halen. On a personal note, jij noemt mij altijd overdreven positief (jouw goed recht) maar nu lijkt het erop dat jij graag overdreven negatief blijft doen...geniet van de overwinning, dat er maar veel mogen volgen en kom uit het negatieve.

17 februari 2020 om 09:57

Samcro. Ik snap jullie heus wel. Ik ben echter in mijn optiek niet overdreven negatief, maar realistisch. Het is al snel hosanna bij ons met Arsenal, terwijl daar weinig aanleiding toe is. Ik ben echt tevreden over Arteta, maar dat betekent niet dat wij blind moeten zijn naar die verbeteringen die spelers laten zien. Ik blijf ook zeker niet hangen in mijn mening omtrent spelers. Xhaka speelt inderdaad goed, dat heb ik ook al eerder benoemd. Echter, ik vind niet dat het dan ineens betekent dat hij in zulke opzichten belangrijker is voor het team dan Torreira. En ik snap jullie wel over Lacazette, maar ik vind dat echt blind staren op het resultaat. Het is namelijk wel belangrijk. Ik ben pas overtuigd als hij weer fatsoenlijk begint te spelen. Als dit daar een voorbode voor is, dan neem ik mijn woorden terug. Daar ben ik mans genoeg voor. Maar hoe slecht Lacazette dit seizoen speelt, dat vind ik gewoon schandalig om eerlijk te zijn. Daarom ga ik misschien wat harder in op hem. Nogmaals, ik ben tevreden met wat Arteta laat zien en ik herken de verbeteringen absoluut. Ik wacht echter met de hosanna trein tot er ook daadwerkelijk op papier verbetering komt (punten, nieuwe spelers etc). En wanneer Arteta in mijn ogen fouten maakt, benoem ik die ook gewoon.

17 februari 2020 om 10:02

@arsenalaz. Oh dat snap ik absoluut hoor. Ik vind Xhaka ook zeker een stuk beter sinds Arteta er is en hij presteert dus goed. Ik ben alleen wel van mening dat een deel daarvan ook te danken is aan het feit dat hij Torreira weer naast zich heeft. Vandaag ging het dan goed, maar de eerste helft was ook niet top natuurlijk. Ik ben daarom wat terughoudend met mijn enthousiasme.

17 februari 2020 om 10:04

@themagician. Tuurlijk herinner ik mij die matchen wel, maar die waren niet onder Arteta. En toen speelde Torreira onbegrijpelijk op 10. Dat is de reden dat we overlopen werden. Xhaka is zeker goed bezig en ik wil hem niet per se uit de basis hoor. Ik ben dan ook gewoon voor een blok met Torreira en Xhaka. De creativiteit komt in mijn optiek van daarvoor en dat werd niet geleverd door Ozil bijvoorbeeld. Daarom had ik Ozil gedropt voor Ceballos. Torreira is uit het niets twee wedstrijden gedropt. Daar ging het mij om, want dat snap ik niet. Zijn prestaties waren namelijk gewoon goed.

17 februari 2020 om 10:18

Jackie, zoals ik altijd positief gestemd ben, ben ik ook realistisch genoeg en heb je mij volgens mij nog nooit hosanna zien zijn, daar is namelijk de laatste jaren totaal geen reden toe. Wellicht kan je je nog herinneren dat ik gezegd heb dat dit seizoen afgeschreven kan worden, mijn verwachtingen zijn in ieder geval zeer laag voor een goed einde. Vanaf volgend seizoen, met aankopen en een voorbereiding, kunnen we Arteta echt gaan beoordelen. Tot die tijd zal ik ook positief reageren als spelers een goede pot gespeeld hebben, net zoals ze terechte kritiek gewoon zullen ontvangen. Heeft niets met hosanna te maken, gewoon van game tot game bekijken. Ik heb echter wel een hekel aan agenda's tegen spelers en daar zal ik ook zeker iets over zeggen, of ze dat nou lezen of niet.

17 februari 2020 om 11:30

Samcro, af en toe vind ik jou wel een beetje hosanna, maar dat zal dan mijn visie erop zijn. Ik snap jouw punten ook zeker. Ik ben ook zeker positief over Arteta. Alleen ik ben van mening dat veel zal afhangen van in hoeverre hij gesteund zal worden door het bestuur. En ik vind het jammer dat je mij beschuldigd van agenda's tegen spelers (ik neem aan dat je ook op mij doelt met je laatste zin in ieder geval), want dat is absoluut niet het geval. Ik heb Lacazette lang verdedigt, maar ben daar nu een beetje klaar mee. Misschien zijn mijn eisen voor een goede pot iets anders, want statistisch (goal plus assist) had Lacazette een goede pot hoor, maar qua spel vond ik hem niet veel beter dan eerst. Ballen sprongen nog steeds van zijn voet, voor zijn goal had hij ook al moeten scoren en zijn goal was puur geluk uiteindelijk. Ik hoop van ganser harte dat dit hem vertrouwen geeft, maar hij zal voor mij nog wel meer moeten bewijzen. Ik zou hem dan ook voor de volgende wedstrijd nog steeds banken en kiezen voor Martinelli - Auba - Pépé. Zij verdienen namelijk die basisplaats en Lacazette in mijn optiek niet.xhaka heb ik ook al eerder gezegd dat hij het goed doet sinds Arteta er zit. Mijn punt ging er meer om dat Torreira uit het niets gedropt lijkt te zijn, terwijl zijn prestaties solide waren. En op basis van het resultaat kun je zeggen dat het met Ceballos een goede keuze was, maar het feit dat Torreira gedropt wordt voor Guendouzi (tegen Burnley) en Ceballos (heeft 1 invalbeurt gehad onder Arteta..) geeft mij een slecht gevoel. Ik snap die beslissing namelijk grotendeels niet. En ik ben ook van mening dat een grote reden dat Xhaka goed speelt, is dat Torreira naast hem staat.

17 februari 2020 om 11:36

Xhaka is inderdaad zeer afhankelijk van de spelers die om hem heen staat. Als we als club de stap omhoog willen maken vind ik ook dat je het niet kan permitteren om een speler als Xhaka als basis materiaal te hebben. Voor nu is het voldoende, voor de lange termijn niet. In je reactie op theMagician lees ik dat je Ceballos op de plek van Ozil zou zetten, maar dat hebben we al geprobeerd aan het begin van het seizoen toch? Ceballos is helaas geen 10, maar iemand die de bal vanuit diep wil hebben en naar voren wilt bewegen, als 10 kan dat een stuk minder.

17 februari 2020 om 15:20

Klopt Arsenalaz, maar dat was onder Emery natuurlijk. Vandaar dat ik het nog wel een keer zou proberen, want onder Arteta speelt iedereen anders. En je hoeft natuurlijk de 10 positie niet zo in te vullen zoals Ozil dat doet. Ceballos kan dan dichter bij Xhaka en Torreira staan, om alsnog naar voren te kunnen bewegen. Ik was vooral benieuwd naar hoe hij het zou invullen. Dit is vooral ingegeven vanuit mijn twijfels of we zonder Torreira wel defensief solide genoeg zijn.

Huh 4 goals? Nul gehouden en ook nog gewonnen? Lekker hoor! Ook nog totw voor Pépé😋

Die Saka is na Auba wellicht speler van het seizoen bij Arsenal. Niet normaal hoe makkelijk het gaat. Mooie overwinning, spelers die echt een doelpunt nodig hadden hebben gescoord. Mooi begin na de winterbreak.

16 februari 2020 om 19:47

Vergeet Leno zeker niet. Behalve die ene flater paar weken geleden tegen Chelsea, stond Leno er echt keer op keer. Een van de beste keepers van de competitie.

16 februari 2020 om 20:32

Eens, hij wordt onderschat. Bij Bayer was het al n topkeeper. Had hem graag bij Bvb gezien ipv Burki.

Eerste helft niet gezien, 2de helft wel en die was meer dan goed! Verder eindelijk weer een (ruime) zege en weer de 0 gehouden. Sinds arteta er is doet de verdediging het wel een stuk beter, soms wel echt billenknijpen maar wel meer zekerheid.

16 februari 2020 om 19:40

Goed dat je de eerste helft had overgeslagen, je hebt echt niks gemist. Zeer opvallend inderdaad dat de verdediging aanzienlijk minder doelpunten tegen krijgt, en ook veel minder schoten tegen krijgt. Hoorde laatst in een podcast over Arsenal dat andere teams waar Emery aan het roer stond, zoals Sevilla, in die tijden ook bijzonder veel schoten tegen kregen in vergelijking met andere teams.

Pepe, Saka en Ozil speelden ijzersterk vandaag. Ook mooi om de ontlading te zien bij het doelpunt van Lacazette. Duidelijk dat er veel druk op hem stond. Hopelijk is dit het begin van een sterke reeks.

16 februari 2020 om 22:52

Toch mag hij de volgende pot ook mooi vanaf de bank beginnen wat mij betreft.. Pure geluksgoal zorgt er niet voor dat hij in de basis mag beginnen, zelfs die assist niet. Auba in de spits en Pepe en Martinelli op de flanken graag!

Dit was een hele belangrijke wedstrijd die we moesten winnen, niet om te klimmen op de ranglijst, maar om onze fans reden geven om te juichen. En dat hebben we gedaan. Eerste helft was niet goed, het leek op de Emery tijdperk van dit seizoen waar teams naar Emirates kwamen en de betere waren. Gelukkig hielden we staande. Tweede helft zag je dat Arteta de spelers met een andere instelling het veld in stuurden. Vanaf minuut 45 zag je gelijk het spel dat Arteta wou spelen, druk op de helft van de tegenstander en drukzetten wanneer je de bal niet hebt. Uiteindelijk krijg je dan spelers als Pepe, Ozil, Ceballos, Saka, Bellerin, Auba en Nketiah die renderen in dat systeem en dan win je 4 0. Mooiste moment was toch toen Lacazette scoorde. Normaal juicht een team niet met zijn allen maar dit was toch een mooi moment om te zien. Iedereen was zo blij voor Lacazette! De staande ovaties waren ook mooi om te zien. Nu op naar een belangrijke week! Olympiakos en Everton, Coyg!

Mooi moment hoe iedereen blij was voor Lacazette dat die weer scoorde.
Dit was iig een leuke wedstrijd dan Ajax - RKC

Echt blij met de drie punten. Nu komen wedstrijden aan dat wij punten kunnen pakken. Als dat gelukt, kunnen we het misschien spannend maken om de strijd om Europese voetbal.

man man wat een slechte tweede helft van onze kant. Eerste helft kwam Newcastle goed mee en hadden ze ook een aantal mogelijkheden. Ik weet niet wat Bruce in de rust heeft gezegd.... Die 2e helft leek wel op Leicester City uit. Binnen 3 minuten de hele wedstrijd verk*ten. Dan hoop je daarna nog op die aansluitingstreffer die er zeker had kunnen komen met die kansen van Clark en Saint Maximin maar als dan de 3-0 valt is het over en uit. Uiteindelijk nog 4-0 wat ik zelf zeer geflatteerd vind gezien het spelbeeld in de eerste helft en de 2 grote kansen in de 2e helft. Verder komt die score meer omdat Newcastle zo slecht speelde ipv dat Arsenal de sterren van de hemel speelde. Ondanks een gat van 7 punten zijn we er nog lang niet. Er komen nog een aantal spannende maanden aan. Ik hoop iig dat volgende week tegen Palace een betere partij op de mat gelegd wordt want de punten zijn keihard nodig. En Joelinton... die mag van mij eens gaan banken.

16 februari 2020 om 20:01

Er zat echt een enorm verschil tussen jullie eerste en tweede helft, werd veel minder druk gezet en het middenveld werd echt compleet overlopen. Na de 2-0 leken de Newcastle spelers het wel helemaal op te geven. Met Saint-Maximin hebben jullie wel een leuke speler zeg, wat komt daar een dreiging van af, doet me een beetje denken aan Zaha van Palace, hopelijk kan ie net zo beslissend worden. Vond Lazaro buiten dat momentje bij de 2-0 ook vrij goed spelen. Succes nog voor de rest van het seizoen! Hopelijk blijven jullie erin, vind Newcastle een enorm mooie club die echt in de PL hoort.

16 februari 2020 om 20:03

Eerste helft 0 0 was verdiend omdat beide teams slecht speelden maar tweede helft 4 0 was zeker wel verdiend. Arsenal was sinds de tweede helft begon de betere en na 60 minuten was de wedstrijd al klaar. Daarna krijgt Newcastle kansen maar in plaats van dan door te drukken gingen ze achterover leunen en scoort Arsenal er nog 2. Ik vind deze uitslag zeker verdiend.

Zeer zwakke eerste helft tegen een Newcastle dat een half geblesseerd elftal mist. Pas de tweede competitie overwinning in acht (!) wedstrijden onder Arteta, ik ben nog niet overtuigd van hem.

16 februari 2020 om 20:34

Nog altijd ongeslagen onder Arteta, prima tweede helft met een scorende Ozil en Lacazette. Ik dacht ik vul even aan.

16 februari 2020 om 20:38

Samen met Liverpool de enige ploeg in een van de top 5 competities die nog niet verloren heeft in 2020. Eerste keer sinds februari 2019 dat we met meer dan 3 doelpunten verschil winnen. Eerste keer dat Arsenal wint, meer dan 3 doelpunten scoort en een clean sheet houdt sinds het vertrek van Wenger. 35 passes en alle 11 spelers waren betrokken bij het doelpunt van Ozil, meer dan eender welk doelpunt in de PL dit seizoen. Eerste keer in de PL dit seizoen dat Arsenal twee matchen achter elkaar de 0 houdt. Dacht, zal Samcro's leiding volgen en ook wat aanvullen.

16 februari 2020 om 22:48

Laten we niet te hard van stapel lopen zeg.. Leuke feitjes hoor, maar daar hebben we helemaal niks aan. Zulke zaken zijn leuk als je zoals Liverpool boven aan staat of dicht erop zit als 2e. In onze positie telt alleen winnen en dienen wij als fans niet "lijp" te doen met dit soort zaken. De overwinning is mooi, nu moeten er nog 2 volgen gezien de 2 thuiswedstrijden hierna!

16 februari 2020 om 22:54

Probeer begrijpend te lezen. Ik loop zeker niet te hard van stapel. Ik ben gewoon overtuigd van Arteta's kwaliteiten als trainer, niet perse van de kwaliteiten van de ploeg. We speelden maandenlang afschuwelijk slecht. Je kan niet opeens verwachten dat we nu week in week uit schitterend gaan voetballen. Het is een proces. We gaan niet altijd winnen en dat is niet erg. Gun Arteta wat tijd, minstens nog 2 transferperiodes.

16 februari 2020 om 23:30

Ik kan heel goed begrijpend lezen, hoef je niet zo wijs te doen hoor.. Ik gun Arteta zeker de tijd en vind het prima gaan onder hem. Ik vind alleen die opmerkingen van Samcro en jou compleet nutteloos. Ik ben van mening dat wij als Arsenal fans, op basis van de prestaties van onze favoriete club, niets hebben om zo bijdehand over te doen.

17 februari 2020 om 00:04

Dus je vind nutteloos dat we nog maar voor de eerste keer twee matchen na elkaar een clean sheet kunnen houden. Wat ik hiermee dus bedoel: Arteta laat Arsenal verdedigend sterker staan. En je vindt het ook nutteloos dat we letterlijk een jaar lang niet met meer dan 3 goals verschil konden winnen? Vervolgens, opnieuw, doe ik niet bijdehand over Arsenal. Toch duidelijk? Mijn reactie benadrukte slechts bepaalde positieve dingen van deze wedstrijd. Aspecten van het spel dat Arteta versterkt heeft. Dit deed ik aan de hand van deze 'nutteloze' feiten, zoals ik duidelijk heb proberen te maken in het begin van deze reactie. Je hoort me nergens te zeggen dat Arsenal schitterend speelde, dat we top 5 zullen halen of dat we de Europa League zeker zullen winnen. Neen. En ten slotte, excuseer voor de 'probeer begrijpen lezen'. Hoefde niet passief agressief te reageren.

17 februari 2020 om 11:07

Ook excuses van mijn kant. Ik ben wat feller dan mijn bedoeling was. Ik ben het ook wel eens met jouw punten omtrent Arteta trouwens. Ik vind dat Arteta het zeer goed doet en ik zie absoluut verbeteringen. Ik ben alleen wat huiverig voor te veel positiviteit, wat waarschijnlijk komt door de vele teleurstellingen die je als Arsenal fan krijgt te verwerken.. Ik hoop in ieder geval dat het bestuur echt achter Arteta gaat staan en hem steunt met de koop van spelers die in zijn visie passen en de verkoop van spelers die hij niet wil. Persoonlijk hoop ik dus op een soort major overhaul, al acht ik die kans wel wat kleiner dan een aantal gerichtere aanpassingen.

EINDELIJK weer een beetje kunnen genieten van Arsenal en ook van Ozil. Werd tijd

Geen goede 1e helft maar goede 2e helft hoor, wow! Bukayo Saka was geweldig ! Absolute man of the match van mij. Assist en heerste op de linkerflank in feite linksbuiten maar speelt al maanden geweldig als gelegenheidslinksback. Verder Pepe eindelijk weer eens goed gespeeld, Eddie Nketiah speelde ook erg goed jammer hij niet gescoord heeft maar 4-0 is een prachtig resultaat. Heel fijn Lacazette invalt in hele korte tijd met goal en assist en hele team met hem meeviert. Coyg!! Goed resultaat! Op naar Griekenland Donderdag!

17 februari 2020 om 11:21

Vooral de 2e helft inderdaad. De 1e helft was toch wel verrassend zwak vond ik. Saka moeten we echt gaan verlengen, dat is een groot talent! Ik hoop wel dat hij wanneer Tierney fit is naar de linksbuiten positie gaat, om daar te strijden met Martinelli. Pépé speelt al wel langer goed, alleen kwamen de goals niet zo. Maar hij voegt wel altidj dreiging toe aan het spel en houdt altijd twee tegenstanders bezig. Hopelijk is hij nu wat losser en komen de goals regelmatiger (de assists had hij wel wat structureler). Eddie vond ik goed, maar wel wat onwennig. Dat mag natuurlijk, het was zijn 1e PL basisplek. Jammer dat zijn schot op de lat ging, want hij nam hem wel goed. Ik hoop dat Lacazette wat meer zelfvertrouwen heeft gekregen hierdoor, maar ik heb er een hard hoofd in hoor. Hij is dit seizoen namelijk wel erg slecht en dat vind ik eigenlijk schandalig. Maargoed, hopelijk bewijst hij mijn ongelijk.

Hoe speelde Mustafi? Hij was toch eigenlijk afgeschreven? Ik blijf het een houten Klaas vinden. Upemecano zou een geweldige transfer zijn en Klostermann voor de RA.

16 februari 2020 om 22:21

Had domme momenten. Maar Upamecano heeft ze ook, dus doe maar niet.

Grote overwinning, Saka was goed. Aubameyang moet gewoon in het centrum spelen. Als je met Eddie wilt spelen, dan moet je Martinelli op links gooien. Verder schaamteloos dat die Lacazette zo tekeer gaat na een van richting veranderd schot voor de 4-0. Hopelijk is dit zijn laatste seizoen. Overigens is dit de eerste clean sheet voor bv. Saka, zegt ook veel. Ook goed dat Pepe los kwam in de tweede helft, je wilt wat uit je investering halen en ik heb nog vertrouwen in hem.

16 februari 2020 om 22:50

Ik snap niet wat je bedoelt met eerste clean sheet voor Saka? Tegen Burnley was het toch ook een clean sheet? En verder eens met jou qua Lacazette.. Peert volledig mis (schandalig) en heeft dan het geluk dat de bal via zijn standbeen alsnog in het doel vliegt... Wat enorm slecht. Eddie had in mijn ogen de pech dat die bal op de lat kwam, die schoot hij wel goed in.

16 februari 2020 om 23:14

Had het ergens gelezen. Zoveel clean sheets hebben we niet dit seizoen. Kennelijk foute info. Vond eerlijk gezegd dat Eddie had mogen scoren. Twee goede momenten gehad. Qua positionering veel beter dan Lacazette, maar ja, wie niet.

17 februari 2020 om 11:09

Dat is natuurlijk waar, al zijn het er onder Arteta wel een paar. Het zijn er wel 6, dat valt mij eigenlijk nog mee, had slechter verwacht. Daarvan zijn er 3 onder Arteta. Dat zegt in mijn optiek wel wat. Ja ik vond ook dat Eddie had mogen scoren, maar ik voor zijn 1e PL start vond ik het niet tegenvallen. Dat schot van hem op de lat was ook best een moeilijker bal om in één keer te nemen en hij raakt hem wel vol. Dat kunnen we van Lacazette niet zeggen, maar die heeft dan weer het geluk dat de bal via zijn standbeen toch het doel in valt...

17 februari 2020 om 14:06

Tsja, geluk heb je of je hebt het niet. Denk dat Eddie het leuker had gehad met een Martinelli op LW. Aubameyang op LW betekent dat je een goaltjesdief naast een goaltjesdief zet. Lijken teveel op elkaar qua profiel. Ik mag Eddie, dus ik hoopte op een goal, maar ja, volgende keer beter.

16 februari 2020 om 22:58

Gast iedereen hier weet al bijna jaar je Lacazette niet magt. Maar hij stond al maanden droog. En dan valt hij in met eerst prachtige assist en erna een doelpunt. Doelpunt is doelpunt, ongeacht aangeraakt of niet, natuurlijk gaat hij dan terecht uit zijn dak met zijn ploeggenoten....

16 februari 2020 om 23:20

Als je over wat zelfreflectie beschikt, dan hou je juist je gemak omdat je zo lang barslecht speelt. Maar dat heeft Lacazette nooit laten zien bij Arsenal, dus dat hij nu tekeer gaat bij dit moment, laat ook zien uit wat voor hout hij gesneden is. Oh en vooral blijven doen alsof het puur een personal thing is en niet op sportieve redenen. Niet voor niets 10e, je zegt zelf dat hij maanden droog staat, maar de focus ligt op die standaard opmerking ipv zijn gebrek aan prestaties. Maar ja, misschien zou ik ook juichen als ik alleen per ongeluk kan scoren tegen een oververmoeid Newcastle in een thuiswedstrijd als invaller. Elders gaat het niet lukken. Dan hou je wellicht niet veel eer meer over inderdaad.

Natuurlijk gaat het slecht, we staan 10e en dat heeft niemand als Arsenal van 20-35 jarige Arsenal fans nagenoeg nooit eerder meegemaakt. Het is ook een kut seizoen en zitten al aan de 3e manager in 9 maanden tijd of minder. Maar een goal is een goal, hoe slecht het ook is ingegaan als je zolang hebt op gewacht ongeacht of het mooi of niet, dan ben je toch minimaal emotioneel? En jij kan nu zeggen je raar vindt hij het viert maar als hij niet had gevierd had iedereen gezegd oh hij is zo n emotieloos ijskonijn ala Dolberg om maar wat te noemen... Nee ik blijf niet doen of het een personal thing is ik vind hem ook echt belabberd al bijna heel seizoen en ik zei vandaag tegen mijn beste vriend hem verkopen komende zomer en dan Belotti of Werner halen maar ik snap wel waarom hij zo blij was dat hij eindelijk scoorde ondanks het zo leliijk was...

17 februari 2020 om 11:14

Ik snap het ook wel inderdaad. Alleen hoop ik inderdaad van ganser harte dat wij nog proberen te cashen op Lacazette. Aubameyang moet je ten alle tijden willen houden, zelfs als hij dan gratis de deur uit loopt. Die man scoort altijd en overal, zelfs in het slechtste Arsenal sinds de start van de PL staat hij alweer op 15 competitiegoals. Ik zou het persoonlijk niet eens erg vinden als wij Lacazette verkopen en dat geld niet gebruiken voor een vervanger maar voor een nieuwe verdediger of middenvelder. Voorin hebben we namelijk wel de beschikking over wat talent, die ook kunnen scoren. En Aubameyang is nagenoeg nooit geblesseerd, wat ook een groot pluspunt is in mijn ogen.

17 februari 2020 om 14:10

Hoe weet jij nou wat iedereen had gezegd als hij niet had gejuicht? En als iedereen had gezegd dat hij een Dolberg was, wat heeft dat te maken met mij? Heb je hem gezien op instagram trouwens? Hij begon gelijk te praten over haters en weet ik veel wat. Typische arrogantie van iemand die speelt als een zoutzak maar denkt dat hij Henry is. Hij moet met zijn 50 miljoen kostende kop bescheiden zijn in zo'n situatie, in plaats daarvan doet hij stoer. Daarom lachen mensen zo vaak om Arsenal, we hebben er patent op om spelers te hebben met een enorm misplaatste ego.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren