Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Spaanse media: ‘Frenkie de Jong en Barcelona hebben een groot probleem’

Laatste update:

Barcelona schaarde zich donderdagavond bij de laatste acht van het toernooi om de Copa del Rey door Leganés met 5-0 te verslaan. De ruime overwinning ten spijt, de media in Spanje zetten ook donderdagavond vraagtekens bij de manier waarop Frenkie de Jong speelde én door trainer Quique Setién wordt ingezet. De Oranje-international moest ook in de thuiswedstrijd tegen Leganés aan de rechterkant van het middenveld plaatsnemen, terwijl Sergio Busquets de vaste man op de positie van de ex-speler van Ajax en Willem II is én vooralsnog blijft.

Sport deelt De Jong een vijf uit. “Hij wisselde juiste keuzes met een enkele foute pass af”, zo analyseerde de Catalaanse sportkrant. “De Jong was een van de spelers die de meeste passes verzond, maar sinds de komst van Setién ontbreekt het nog altijd aan een klik met Sergio Busquets. Hij voelt zich geremd en oogt niet volledig comfortabel op het veld.” De meest verkochte sportkrant van Catalonië wijdt een volledig artikel aan de Oranje-international, met als titel: ‘We wachten (nog) op de beste versie van De Jong’. “Frenkie de Jong en Barcelona, Barcelona en Frenkie de Jong hebben een groot probleem”, zo schrijft journalist Toni Frieros. “De Nederlander is van de spelmaker van Ajax, de eigenaar van de bal en de man die de opbouw en de creativiteit van het spel verzorgt, verworden in een voetballer die wanhopig op de bal wacht. Dit is niet de De Jong die Barcelona aantrok. Hij voelt zich verloren aan de zijkant, zonder ruimtes. Zijn bijdrage is minimaal. Zeer weinig bagage voor een aankoop waar zo ontzettend veel om te doen was en waar zo veel verwachtingen bij waren.”

“Hij treedt vrijwel niet op de voorgrond en dat kan niet zo zijn. Het lijdt geen twijfel dat De Jong het voornaamste slachtoffer is van het feit dat Busquets verzekerd is van de rol als ‘nummer zes’. Hij speelde tegen Leganés aan de rechterkant. Soms stond hij stil en statisch, als een soort van toeschouwer. Hij zag hoe zijn teamgenoten de bal over en weer speelden. En soms dook hij de ruimtes in, probeerde hij mee te doen en eiste hij de bal op. Op dat gebied valt niets te betwisten. De Jong toont betrokkenheid, is positief ingesteld en uiterst precies als de bal moet worden verzonden. Het grote probleem van De Jong tegen Leganés was de grote hoeveelheid spelers op het middenveld, van beide teams. Er was simpelweg geen ruimte voor hem. En als hij aan de bal was, dook Dimitris Siovas meteen op hem. Hij oogde absoluut niet comfortabel. Spelen met de rug naar het doel, wachtend totdat hij de bal krijgt, past niet in het woordenboek van De Jong.” Freiros benadrukt dat De Jong in de tweede helft beter voor de dag kwam. “Met de bal aan de voet en ruimte voor zich, deed hij wat hij het beste kan: een pass in de ruimte waarna Messi de derde treffer kon maken. Niet veel later waagde hij zich zelfs aan iets wat ook bij hem gemist wordt: het strafschopgebied betreden en schieten.”

"Het is veel te weinig bagage voor een voetballer die zogenaamd een strategische aankoop voor de toekomst is (en het nog altijd kan zijn). Het huidige systeem van Barcelona benadeelt De Jong, dat staat vast. Hij kan niet anders dan zich proberen aan te passen en proberen een groter aandeel in het spel te hebben”, besluit de journalist. Busquets kreeg eveneens een vijf van de sportkrant. “Het ritme van de wedstrijd was duizelingwekkend, maar Busquets had juist moeite om zijn plek te vinden. Hij wilde zo veel gaten dicht lopen dat het hem te veel werd, met balverlies dat deed denken aan de wedstrijd tegen Valencia. Toen Barcelona het duel meer controleerde en de linies liet aansluiten, kon hij zich herstellen.” Vidal wordt met een zeven beloond. “De speler die de meeste inzet op het middenveld toonde. Vidal veroverde ballen die verloren leken. Hij was gedreven en liet zien waarom hij in de basis dient te staan, zelfs onder een trainer die op zoek is naar veel balbezit.” De Chileen was ook de eerste speler die Setién naar de kant haalde. Sport gaf invaller Ivan Rakitic, ‘hij zorgde voor meer samenhang’, een zes voor zijn verrichtingen in het laatste half uur.

Ook AS zag dat De Jong niet lekker in zijn vel zit. “De Nederlander voelt zich niet op zijn gemak. Zelfs zijn uitstekende assist op Lionel Messi kon zijn bijzonder matige optreden niet verbloemen. Hij is zo onherkenbaar in zijn spel geworden dat hij zelfs met ruimtes voor zich niet in staat is om diep te gaan. We hebben de De Jong nodig die we aan het begin van het seizoen zagen. Nu lijkt het alsof hij qua ontwikkeling volledig stilstaat.” Busquets speelde evenmin zijn beste wedstrijd. “Hij ging meerdere keren de fout in. Maar iedereen ziet de capaciteit die hij heeft om het spel te verdelen zodra het elftal vastzit en niet verder kan. Busquets blijft de hoofdrolspeler op het middenveld van Barcelona, al was zijn zelfvertrouwen soms iets te veel van het goede.” De Madrileense sportkrant schrijft dat Vidal met zijn inzet en strijd tot een van de meest geliefde spelers van de fans van Barcelona is uitgegroeid. “Hij blijft bewijzen dat hij in elk systeem past, vooral vanwege de intensiteit die hij bij elke actie toont. Vidal wordt ook niet zenuwachtig als hij de bal één keer moet raken of de combinatie moet aangaan. Vandaag de dag heeft hij de concurrentiestrijd van Arthur en Rakitic gewonnen.”

Marca wijst erop dat De Jong ‘minder in de aanval verscheen dan dit Barcelona nodig heeft’. “Hij was niet nauwkeurig in de passing, maar hij leverde in defensief opzicht goed werk af en voorkwam een uitstekende counter van Leganés.” De meest verkochte sportkrant van Spanje zag ook Busquets zijn gebruikelijke niveau niet halen. “De balcirculatie liep aanvankelijk via Busquets, maar zijn rendement daalde naarmate de wedstrijd vorderde en hij werd minder in het spel betrokken.” Vidal was volgens Marca ‘het beste van wat Barcelona liet zien’. “Hij was bijzonder actief, zowel defensief als offensief. Hij verscheen meerdere keren in het strafschopgebied van Leganés. Een bijzonder complete wedstrijd.”

Mundo Deportivo benadrukt dat men geduld met De Jong moet hebben. “Hij rende veel, ook naar achteren en hij schonk Messi de eerste van zijn twee treffers, al is het wel zo dat iedereen graag ziet dat hij gedurende een langere tijd laat zien wat zijn kwaliteiten zijn.” De Catalaanse sportkrant zag het niveau van Busquets eveneens dalen naarmate het duel vorderde. “En dat terwijl het decor en de tegenstander vergelijkbaar waren met dat van zijn beste wedstrijd onder Setién, tegen Granada.” Mundo Deportivo wijst er tot slot op dat Vidal tot dé bondgenoot van Messi is uitgegroeid nu Luis Suárez door blessureleed ontbreekt. “Hij heeft toestemming om het strafschopgebied te bereiken en te schieten.”

ElDesmarque is het niet eens met de traditionele media en geeft De Jong een zeven. “Kwaliteit. Het is een genot om naar de Nederlander te kijken. Elk balcontact, elke actie laat een spoor achter. Hij is een ongelooflijk belangrijke voetballer voor Barcelona en Setién weet dat.” Busquets, die eveneens een zeven ontving, wordt als ‘de thermometer van Barcelona’ omschreven. “Hij bepaalt de temperatuur van het elftal, hij bepaalt het ritme van het spel en het ritme van zijn ploeggenoten. Het lijkt soms dat hij er niet is, maar hij duikt altijd op.” Vidal kreeg een zes. “Hij houdt zich niet in. Wanneer het elftal het absoluut nodig heeft, zet hij zijn voet erin, zet hij druk en heeft hij een grote bijdrage. Vidal is een voetballer die Barcelona absoluut nodig heeft, ook al past hij zogenaamd niet in de speelstijl.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap dat hij voor Barcelona koos gezien het zijn droom club is. Maar ik denk dat hij zich het best had ontwikkeld bij Manchester City onder Guardiola. Lekker op zijn eigen positie met De Bruyne en Silva voor je.

30 januari 2020 om 22:27

Ik denk dat hij zich het beste had ontwikkeld bij Ajax. En ik denk dat ze Europa kapot hadden gedomineerd. Helaasch. Het grote geld maakt alles kaput. De Ligt bij Juve. Frenkie bij Barca.

30 januari 2020 om 22:32

Ja man ajax had heel Europa kapot gespeeld. Ze zouden 3x achter de champions league en de super cup winnen om vervolgens het wk voor clubs te winnen @myvision

30 januari 2020 om 22:33

Hou op man. Vorig seizoen was mooi, maar uiteindelijk een uitzondering als je de gemiddelde prestaties bekijkt. Ajax had echt niet zomaar even Europa gedomineerd, dat zijn van die hoogmoedige oncontroleerbare uitspraken die verliezers graag doen om zich beter te voelen. Ajax is er gewoon in de eerste ronde uitgevlogen. Tuurlijk zat er pech bij, net zoals het in het verleden vaak op belangrijke momenten meezat.

30 januari 2020 om 22:35

Als ze allemaal zoden blijven wel ja haha. Kan je sarcastisch doen maar ze waren er al verdomd dichtbij.

30 januari 2020 om 22:42

Denk jij echt dat Ajax Liverpool kapot had gespeeld? Droom lekker verder

30 januari 2020 om 22:46

Tottenham was er ook verdomd dichtbij. Die verliezen dit seizoen ook 7-2 van Bayern..

30 januari 2020 om 22:47

@emile liverpool was tegen spurs in de finale anders ook niet overtuigend. Je kan nooit voorspellen wat er zou gebeuren maar dat ajax Europa zou domineren is natuurlijk een hele grote droom

30 januari 2020 om 22:50

Dat mag je hier niet zeggen myvision. Hou het maar op een gelukje wat er vorig jaar gebeurde. Dat zien ze hier liever.

30 januari 2020 om 22:59

Hmm, denk niet dat er veel mensen zijn die dat geluk noemen. Ajax stond zeer terecht in de halve finale, je zou wel stom zijn om dat te ontkennen. Dat betekent alleen niet automatisch dat je dat elk jaar zou kunnen doen. Zie bijvoorbeeld AS Roma, Monaco en zelfs Tottenham met een finale plek..

30 januari 2020 om 23:00

@crlsJr11 Liverpool hoefde ook niet te overtuigen want ze zijn op geen enkel moment in de problemen geweest

30 januari 2020 om 23:03

@ Emile Hesky Gjij ijlt er ook maar lustig op los, want we zullen nooit weten hoe een finale Ajax vs Liverpool zou zijn verlopen. In de vorm waarin Ajax vorig seizoen verkeerde had het Liverpool ook kunnen verslaan. Overigens staan finales op zich, wat we bijvoorbeeld wel zagen in de Champions League finale tussen AC Milan vs Liverpool destijds. Ik snap het wel, Ajax heeft in korte tijd toch een Europese finale en halve finale gespeeld, iets wat volgens velen nooit meer zou gebeuren. De nachtmerrie van velen antiâ´s kwam bijna toch twee keer uit, en ondanks dat de twee kansen niet hebben weten te verzilveren; weet ik zeker dat de meeste supporters van andere (vergelijkbare) clubs maar wat graag hun club hetzelfde zien doen.

31 januari 2020 om 00:00

Ja maar ‘kapot domineren’ zijn de woorden die My Vision gebruikt. Zou hem sieren iets meer respect te tonen aan een club als Liverpool. ‘Heel Europa kapot domineren’... lijkt wel alsof hij lijdt aan grootheidswaanzin

31 januari 2020 om 00:06

Kapot domineren zei ik, wat ze al deden met dat team. Ze legden hun wil op bij iedere tegenstander. Dat is totaal niet respectloos bedoelt tegenover Liverpool. Maar als je het kan tegen Real, Bayern, Juve, Benfica en afgelopen jaar ook Chelsea en Valencia.. Dan kan je het tegen vrijwel iedereen en kan je het andersom ook stellen: dat het vrij arrogant is om te denken dat Liverpool wel ff een maatje te groot zou zijn.

31 januari 2020 om 00:20

Haha, ik denk dat Ajax dat nooit had gedaan. Hij gaat ook nog wel slagen bij Barca.

Bizar trouwens. Onze twee beste spelers beiden van de opleiding van Willem II. Daar gaat echt iets heel erg goed

31 januari 2020 om 06:56

Dankzij dat grote geld wat alles kapot maakt spelen Tadic en Blind bij Ajax. Als Ajax al had kunnen domineren kwam dat ook door het grote geld.

31 januari 2020 om 07:36

Ehu, jij weet dat Blind uit de Ajax jeugd komt?

31 januari 2020 om 07:46

Ajax bovenaan in iedere cl poule. Nee, het is maar een uitdrukking, denk ik

31 januari 2020 om 09:28

Je overdrijft tamelijk met de wil opleggen bij iedere tegenstander. Ja, tegen Real en Juve. Echter tegen Bayern was het gelijkwaardig, Benfica idem. Tegen Valencia kon Ajax in de eigen Arena totaal geen potten breken met uitschakeling als gevolg en tegen Chelsea was het thuis ook verre van de wil opleggen om vervolgens in Londen op kinderlijke wijze zelf de winst weg te geven. Verder laat je ook nog even weg dat Ajax tegen Spurs in de halve finale totaal geen antwoord had op het opportunistische spel van de Spurs en even doodleuk een 2-0 voorsprong weg heeft gegeven. Liverpool daarentegen heeft 2 CL-finales op rij gehaald, waarvan eentje gewonnen. Bovendien heeft Liverpool vorig seizoen 2x in de reguliere competitie van Spurs gewonnen, schakelde het Bayern overtuigend uit, om vervolgens een geweldige comeback te maken tegen Barcelona. Ondertussen haalde het ook nog even doodleuk 97 punten in de competitie en verloor het slechts 1x in de PL. In het huidige seizoen zijn ze 1e in de CL-poule geworden, terwijl Ajax eruit ligt en domineren ze de PL. Ajax hapert daarentegen op het moment, terwijl de titel al zo goed als binnen leek. Leuk dat je denkt dat Ajax het tegen iedereen kan en makkelijk te stellen, aangezien toch nooit het te weerleggen is dat ze er misschien wel kansloos afgegaan waren. Echter aangezien Ajax zelf in 45 minuten een CL-finale uit handen heeft gegeven tegen de latere, redelijk kansloze, verliezer van de finale is het ook vrij arrogant om te doen alsof Ajax Liverpool wel even de wil op zou leggen.

31 januari 2020 om 09:42

Tja, je weet dat je met zo;n opmerking op Voetbalzone volop boze reacties krijgt. En ik ben het gewoon met je eens. Als je dit CL seizoen ziet dat Ajax eigenlijk op miraculeuze wijze niet overwintert in de groepsfase, dan zou Ajax met Frenkie de Jong natuurlijk altijd de knockoutfase hebben bereikt. En dan kan je maar zo weer in de buurt komen van de pretaties van vorig seizoen... Maar zoiets is voor heel veel mensen in Nederland zwaar om te beseffen. Dat Ajax aan zou kunnen schurken bij de Europese top. Poeh. Blijkbaar lastig te bevatten voor sommigen. Een pijnlijke gedachte. Maar zo dicht bij de realiteit. Dat is dan misschien nog wel het ergste...

31 januari 2020 om 09:49

Heidihalo. Misschien het woord domineren even opzoeken?

31 januari 2020 om 10:49

Als Ajax wint heeft het meestal ook gedomineerd. Dat ligt opgesloten in het spel van Ajax.

31 januari 2020 om 12:38

De suggestie dat Ajax, na het uitschakelen van Real en Juventus (bayern werd niet uitgeschakeld, daar kon Ajax twee keer niet van winnen), dús eventjes jarenlang Europa 'kapot gaat domineren' is niet meer dan een goed bedoelde hoopvolle wens. Het ontbeert echter iedere vorm van realisme én een chronisch gebrek aan historisch besef. Ten eerste zal Ajax er never nooit (meer) in slagen om een team 'bij elkaar te houden'. En ten tweede is de realiteit nu eenmaal dat je als club in een kleine competitie en markt best een keer een uitschieter kunt hebben, zoals Ajax vorig seizoen, maar dat structureel meedoen met de grote clubs een utopie is. Dat redt je namelijk niet met een omzet van 100-200 miljoen en een begroting van 90-110 miljoen. Niet structureel. Kijk anders even naar het CL avontuur dit seizoen. De poule was te doen. Maar overwinteren bleef uit. Het zegt alles. En ik durf zelfs te stellen dat Ajax echt alle zeilen bij zal moeten zetten om dit seizoen in de EL nog ver te komen. Want "ja maar we wonnen vorig seizoen van Real en Juventus en dús is de EL peanuts" is een kinder redenatie.

31 januari 2020 om 15:55

We moeten het ook niet overdrijven. Dat soort spelers zijn niet te houden voor een Nederlandse topclub. Bovendien viel dat kapot domineren nou ook wel mee. Ze hebben geweldige resultaten geboekt tegen de Europese top, maar het kon ook telkens de andere kant op vallen. Dat noem ik niet domineren.

30 januari 2020 om 22:28

Ah man veels te snel conclusies trekken weer. Heeft het 1e half jaar meer dan prima gedaan en speelt nu 2 potjes wat minder, wss mede door een nieuwe trainer.

30 januari 2020 om 22:32

@No.2 Ik zeg ook niet dat hij het slecht doet. Alleen je merkt gewoon dat hij minder presteert op rechts/links mid. Busquets speel je er toch niet uit, die is nog fantastisch en heeft natuurlijk een enorme status. Qua ontwikkeling was City een betere keuze geweest.

31 januari 2020 om 09:28

Hoezo zou city een betere keus zijn geweest?? Bij Barca speelt ie bijna alles en dat zou bij city niet snel gebeuren. Hij speelt met fantastische spelers en op bijna elke plek op het middenveld. Daar ga je echt wel heel veel van leren en vertrouwen krijgt ie genoeg. Dit zijn de kranten in Spanje die vol emotie denken alles van voetbal te weten. Zolang hij speelt bij Barca ontwikkeld hij zich.

31 januari 2020 om 09:36

Hij speelde helemaal geen slechte wedstrijd gisteren. Overigens begrijp ik wel wat deze Spaanse sportkranten bedoelen: het (samen)spel bij Barcelona oogt nog niet helemaal comfortabel. Zelf vind ik dat Frenkie zicht iets te dienstbaar opstelt. In die zin dat hij met korte loopacties (weglopen van de bal) er steeds voor zorgt dat andere spelers vrijkomen, gevolg daarvan is wel dat hij daardoor steeds niet aan de bal komt. Daar zou hij wel wat in mogen minderen. Frenkie moet zich niet steeds aanpassen aan Barcelona, laat zijn medespelers zich ook maar eens aanpassen aan hem. En dat kan niet wanneer je voortdurend vuile meters maakt bij balbezit Barcelona.

31 januari 2020 om 12:30

Ondanks dat hij misschien niet op zijn favo positie speelt neemt niet weg dat zijn passing met vlagen echt dramatisch is. Je mag verwachten dat een dergelijke speler op een wat andere positie nog steeds zijn brille kan laten zien. Frenkie lukt dat helaas niet. Jammer maar het is het op dit moment net niet voor m..

31 januari 2020 om 12:55

Gemiddeld over alle wedstrijden bij Barca ligt zijn aangekomen passingspercentage op 93%.is dat dan al dramatisch?

Oftewel, hij staat op de verkeerde plek en komt niet 100% tot zijn recht. Zet hem in het midden en hij doet het 3x beter

30 januari 2020 om 22:38

Stop met dat continu verdedigen. Een speler met zijn kwaliteiten zou het beter moeten doen dan nu. Je zag hem soms echt rare beslissingen maken en te lang met de bal lopen. Heeft dat ook met zijn positie te maken? Busquets heeft te veel krediet en ondanks dat hij minder wordt is hij nog steeds cruciaal voor barca. Frenkie had dit moeten weten

30 januari 2020 om 22:44

Stop eens met die drogredenen. Al de wedstrijden die frenkie op 6 heeft gespeeld zijn verloren gegaan of er zijn punten verspeeld. Frenkie is gewoon niet goed genoeg. Als de Ligt iets fout doet zijn de mensen er als de kippen bij maar bij frenkie .......

31 januari 2020 om 00:21

Dat klopt dus helemaal niet. Ook op de positie als enige verdedigende middenvelder (positie van busquets) floreert de Jong niet. Naar mijn inziens ligt het probleem veel meer bij het systeem. Als je kijkt naar het NL elftal en Ajax systeem wordt er met twee centrale middenvelders gespeeld + een 10. Daar krijgt de jong veel meer ruimte om de combinatie aan te gaan en dat er door het midden wordt gespeeld. Bij barca gaat veel via de backs over de vleugels.

Dit was toch te verwachten? De Jong zou toch juist in de leer gaan bij Busquets om het vervolgens over te pakken over een paar jaar. Weet natuurlijk niet wat hem beloofd is maar hij heeft natuurlijk niet het rendement voor een nummer 8

30 januari 2020 om 22:25

Ja snap ook niet dat mensen denken dat je ff Busquets uit de basis speelt. Één van de beste controleurs van de afgelopen decennia. Volgend seizoen komt Frenkie gewoon lekker op 6 te staan met Arthur en .... voor zich.

30 januari 2020 om 22:29

In de leer terwijl hij op z'n eigen positie heel Europa kapot speelde vorig jaar. Ik vind dat zo'n nonsens. Zet hem gewoon op z'n eigen positie of koop 'm anders niet want je kan wel zeggen hij is pas 22 maar volgens mij kan je maar beter zo lang mogelijk van zo'n speler genieten en dan moet je 'm op z'n beste plaats zetten.

30 januari 2020 om 22:37

Je bent wel een echte ajacied he. Aan je vreemde reactie te zien haha

30 januari 2020 om 23:10

Vreemd? Ik vind 't vreemd dat Frenkie zich niet mag bewijzen op zijn plek. Want tot het tegendeel bewezen is doet hij het daar veel beter. Waarom zou je dat niet mogen zeggen als Ajacied precies? Het wordt wekelijks aangetoond.

31 januari 2020 om 02:08

Probleem is dat een halve Busquets nog steeds de beste verdedigende middenvelder ter wereld is. Die hoort op die positie. De Jong komt er echt wel.

31 januari 2020 om 09:13

@arepa, ik denk dat je Kante hier tekort doet. Voetballend is een halve Busquets nog steeds de beste, maar in zijn geheel niet.

31 januari 2020 om 10:36

Hoezo niet bewijzen? Hij heeft meerdere keren op z’n eigen positie gestaan en daar niets laten zien.

31 januari 2020 om 12:46

myvision. Allemaal heel leuk om te roepen dat Frenkie 'op zijn eigen positie' moet spelen bij Barcelona, maar dat betekent dus dat Barcelona het complete systeem zal moeten gaan veranderen door niet meer met een CvM te spelen en twee aanvallende middenvelders maar met twee controleurs, zoals Ajax onder Ten Hag speelt. Dát was namelijk de positie van De Jong. Met twee controleurs. Oftewel: zie jij dat gebeuren? Dat ze daar eventjes, om een aankoop van 75 miljoen te pleasen, het complete systeem dat ze daar al decennia lang spelen overhoop gooien? De suggestie is net zo krankzinnig als dat die merkwaardig is. Frenkie de Jong is pas een paar maanden bij Barcelona. Dat die al zoveel speelt als hij speelt is een bewijs van zijn klasse en een bewijs van zijn kwaliteiten. Dat hij (nog) niet de pannen van het dak speelt, bij een van de paar echte topclubs van Europa, is toch niet heel raar of wel soms? Want op CvM staat een speler die natuurlijk veel en veel meer ervaring en verdiensten heeft dan Frenkie de Jong en uiteraard krijgt die de voorkeur op die positie. Frenkie zal zich dus op een andere plek moeten waarmaken. Zo gaat dat in de absolute top. En nog even voor jou ook, je doet net alsof Frenkie op een plek speelt die hij nooit eerder speelde. Onzin. Bij Ajax is hij nota bene ook begonnen als rechtshalf (toen speelde ajax nog met de punt naar achteren!). Hij kan dat dus prima! En dat hij nu zesjes en zeventjes krijgt van de media, dat zegt niks en boeit nog veel minder. Maar jouw stellingen als dat Barca eventjes de sleuteltjes van de club aan Frenkie de Jong moet overhandigen is pure waanzin. We hebben het over FC Barcelona he, niet over een klein clubje of zoiets.

31 januari 2020 om 00:03

Schone is niet bepaald - herstel: bepaald niet - een hardwerkende, verdedigend sterke middenvelder

31 januari 2020 om 00:25

Ik vind schone ook wel echt een pure voetballer en geen hardwerkende machine. Heeft vroeger ook altijd als 10 gespeeld. Ik zie alleen ook geen 6 als enige controleur in Frenkie. Hij speelt veel beter bij een ander systeem waar je met 2 middenvelders naast elkaar speelt. Dan heb je veel meer afwisseling in terugzakken en diepgaan. Bij barca is het zo dat indien je naast busquets staat dat je bijna links of rechtsbuiten staat. Als je op de plek van busquets komt heb je geen mogelijkheid om diep te gaan.

Tsja. Barcelona gebruikt hem verkeerd. Dat team is lang niet zo uitgebalanceerde ploeg als Ajax vorig jaar. Daarom is het zo zonde dat in de huidge tijd teams uit elkaar worden getrokken door die onnoemelijke bedragen. Ajax 2019 had de CL kunnen winnen maar had ook een periode in Europa kunnen domineren als het niet zo makkelijk uit elkaar gereten zou worden. In die zin waren de jaren '70 mooier.

30 januari 2020 om 22:28

Och wat zou dat een elftal zijn geweest dit jaar.

30 januari 2020 om 22:31

Dromen mag haha. De charme zit 'm tegelijk ook weer in dat 't in deze tijd niet meer zo lang kan. Het voordeel is dat Ajax en andere Nederlandse clubs steeds door moet opleiden. Het liefst met van die bravoure type boys als De Ligt en De Jong zijn.

30 januari 2020 om 22:49

Maar @myvision, jij begrijpt waarschijnlijk zelf ook wel dat Ajax hier net zo goed in mee doet. Die halen weer de beste spelers weg bij andere teams (o.a. jeugdspelers) .. zo werkt het nou eenmaal in voetbal. Kijk naar een Monaco, wat hadden die voor team gehad als ze iedereen hadden kunnen houden. Of Benfica bijvoorbeeld..

30 januari 2020 om 23:12

Dat begrijp ik en ik benoem ook de charme van dat je eens in de zoveel tijd een topteam hebt. Het enige wat veel mooier is aan Ajax, Feyenoord, Benfica en Monaco is dat ze vrijwel altijd filosofie voorop stellen en dat spelers als Frenkie niet vanwege politieke redenen niet op de goede plek worden gezet. Ajax gebruikt vrijwel altijd de spelers op hun beste posities.

30 januari 2020 om 23:21

Ik snap de frustratie vanuit jou ook hoor. Het is natuurlijk zuur als je je beste spelers elk jaar moet verkopen. Ik weet er alles van haha. Misschien wel op een ander niveau alleen wij moeten ook elk jaar zowat ons hele team vervangen..

30 januari 2020 om 23:27

Wat Willem II dit seizoen presteert is fantastisch met mooi voetbal. Een beetje terug in de tijd naar de jaren '99-' 00 toen ze gewoon CL haalden. Eigenlijk is zo'n topprestatie van Ajax in Europa tegenwoordig even schaars als een Willem II dat lang meedoet om de bovenste plaatsen in de Eredivisie (respectvol gezegd).

30 januari 2020 om 23:30

Ajax gebruikt vrijwel altijd de spelers op hun beste posities?moet veltman nou in het centrum of rechtsback? Blind linksback, centraal achterin of op het middenveld? Moet mazraoui nou rechtsback of op het middenveld? moet Martinez nou achterin of op het middenveld? En Tadic op het middenveld of in de spits? Ziyech wel of niet vanaf de zijkant? En is Neres nou gevaarlijker vanaf rechts of vanaf links?ten Hag goochelt ook regelmatig maar een opstelling in elkaar bij dit wervelende Ajax hoor.

30 januari 2020 om 23:37

@ijsmuts in principe hebben ze wel allemaal gerendeerd op de posities waar Ten Hag ze heeft opgesteld. Veltman dan niet echt maar dat komt omdat hij kwaliteit tekort komt en Alvarez die werd wel op de totaal verkeerde positie gebruikt want die heeft echt niks van een middenvelder

30 januari 2020 om 23:37

Ja dat valt inderdaad enigszins wel te vergelijken. Al is dat van Ajax natuurlijk veel knapper en spectaculairer. Snap ook nooit zo goed waarom sommige mensen niet ontzettend trots zijn dat een Nederlandse club zo ver komt in Europa i.p.v. dat leedvermaak onder sommigen.. ik heb er in ieder geval van kunnen genieten en hoop dat ik het nog vaker kan meemaken!

30 januari 2020 om 23:40

Dat klopt ook IJsmuts. Punt daarbij is toch eerder het gebrek aan de juiste spelers? Een Veltman is multifunctionele speler maar nergens een echte baas. Frenkie is dat wel maar die kan op z'n eigen positie niet door ontwikkelen bij Barcelona. Volgens mij is het bij Barcelona eerder een luxeprobleem en bij Ajax soms een uit nood geboren oplossing. Overigens komt dat dan wel weer het totaalvoetbal ten goede, vorig jaar zag je best vaak spelers boven zichzelf uitstijgen op posities die op voorhand niet de eigen posities waren. Tadic als meesterlijk vootbeeld idd.

31 januari 2020 om 07:19

Myvision blijf vooral zulke dingen roepen vanuit je zolderkamer. Barca heeft elke wedstrijd punten verloren waarin busquets niet deed. Frenkie heeft ook wat wedstrijden voor de verdediging gespeeld en ook dat zag er niet uit. Maar ja blijf jij vooral geloven in politieke redenen. Misschien als je even tijd neemt om naar Barça te kijken dan kan je zien dat je vriendje Frenkie het helemaal niet zo geweldig doet. Begin niet over dat ie verkeerd word gezet want met zijn prijskaartje want Griezman heeft op linksbuiten alles gegeven wat hij had.

31 januari 2020 om 09:35

Begin niet over Griezman want een gelouterde spits als deze Fransman bakker er in het begin helemaaal niets van. Had nog meer aanpassing problemen dan een eskimo in Quatar.

31 januari 2020 om 09:47

@barcaloverga jij nou beweren dat Frenkie slecht speelt bij Barcelona? Dat het beter kan en dat hij dominanter moet worden... Eens. Maar dat is vooral een knop die in het hoofd van Frenkie om moet. Maar beweren dat hij tot nu toe niet goed speelt bij Barcelnoa is onzin. Eerder dat Frenkie zich te dienstbaar opstelt.

Deze jongen hoort ook gewoon op 6 te spelen. Vandaag ook weer zo een moment waar die toevallig op de positie van Busquets uitkomt en onder druk van 3 man toch de vrije man vind vooruit. Daar liggen zijn kwaliteiten, maar vooralsnog wordt het hem nog niet gegund om op zijn favoriete positie te spelen. Uiteindelijk wordt tie hier ook weer een betere speler van, is nog steeds pas 22.

De journalisten van Eldesmarque hebben een andere wedstrijd gezien denk ik, Busquets en De Jong waren juist erg slordig vandaag.rakitic voegde ook erg weinig toe na zijn wissel.

Gelukkig gaf de jong in een ander interview aan dat ongeacht de positie hij er gewoon moet staan, ook frenkie heeft tijd nodig. Ze verwachten daar dat hij gelijk de nieuwe iniesta en of xavi wordt.

31 januari 2020 om 00:21

Nou als je 75-80m euro betaald voor een speler...natuurlijk willen ze dan gelijk de nieuwe Iniesta of Xavi, aangezien hij ook in het elftal van het jaar is, en semifinale cl heeft gespeeld. En Frenkie wist dondersgoed waar hij naar toe ging. Bij Real en Barca moet je gelijk staan,

31 januari 2020 om 09:38

Bink je laat weer zien dat wat jij denkt niet klopt. Als Frenkie er meteen had moeten staan was hij zijn basis plek allang kwijt geweest. Volgens mij speelt hij niet elke week goed maar mag hij blijven staan. Dat betekend dat ze vertrouwen hebben en snappen dat hij er niet meteen staat als in 100%.

31 januari 2020 om 15:08

Het heeft met de prijskaart te maken. Als Frenkie een jeugdspeler was, dan was hij 100 procent op de bank belandt.

Hij en Busquets voelen elkaar totaal niet aan, dus deze onvoldoende kan ik best begrijpen

Ze snappen het daar in Barcelona echt niet hè. 0 visie, spelers die totaal niet in het team passen en al zoveel geld weggegooid. Niet te volgen. Dadelijk als Messi weg is zullen ze verder moeten en het lijkt net alsof ze dat daar niet begrijpen. Zonde want er lopen echt wat spelers rond, zoals Frenkie en Arthur die het Barca spelletje zien.

30 januari 2020 om 23:22

@tvl11 ik snap heel het aankoopbeleid niet. Arthur, Frenkie en Busquets zijn alle drie dezelfde type spelers die eigenlijk allemaal op dezelfde positie horen te spelen, maar ze hebben geen enkele creatieve middenvelder. dan heb je Griezmann en Suarez voor 1 positie maar geen enkele basiswaardige linksbuiten

31 januari 2020 om 00:26

Dezelfde type? Geen creatieve middenvelders? Arthur is creatief. Frenkie is creatief. En die kunnen jaren samen domineren omdat zij elkaar juist aanvullen

31 januari 2020 om 00:57

@hangover96 alle drie spelers die spelen vanuit de controle maar alle drie zijn het geen spelers met diepgang of die structureel de aanval voorzien van goede steekpasses dus in principe drie spelers voor dezelfde positie van controleur

31 januari 2020 om 00:58

@lanjouwer Ziyech en KdB zijn creatieve middenvelders. Arthur en Frenkie niet imo. dat zijn voetballende controleurs

31 januari 2020 om 07:22

Japie komt weer even verkondigen dat barca geen diepgaande middenvelders heeft.. barca speelr niet met zulke middenvelders. Snap dat nou is. De diepgang gaat vanuit de backs en als je griezman messi en suarez hebt lopen heb je al genoeg scorend vermogen.

31 januari 2020 om 12:04

@barcalover123 ik snap heel goed dat ze niet met zulke middenvelders spelen maar dat is ook terug te zien in het spel. Messi en Griezmann moeten constant inzakken omdat er zelden een eindpass komt vanaf het middenveld en omdat geen enkele middenvelder ze aanvallend ondersteund

Hij is pas 22 hadden jullie verwacht dat hij Busquets uit de basis te spelen dan? Frenkie mist bepaalde facetten in zijn spel om op dit moment te slagen als 6. Lekker je ontwikkelen onder de vleugels van Busquets om het volgend jaar over te nemen niets mis mee. Spaanse kranten overdrijven zoals altijd.

30 januari 2020 om 22:33

Die facetten heb ik dan vorig jaar allemaal gemist. Hoe kan je nog niet goed genoeg zijn met (naar wat ze zeggen) betere spelers om je heen bij Barcelona terwijl hij bij Ajax de perfectie nagenoeg behaalde in Europa? Volgens mij ligt het eerder aan het feit dat Barcelona veel slechter uitgebalanceerd is dan dat De Jong facetten mist. Want ik heb geen idee wel dat zijn.

30 januari 2020 om 22:40

Nee, kijk eens hoe simpel Busquets het houd 9 van de 10 keer raakt hij de bal 1 of max 2 keer. Frenkie loopt veel met de bal, die stoomt op met de bal. Op 6 moet hij makkelijker en sneller de oplossing zien te vinden en dat kan Busquets beter zo simpel is het. Bij Ajax was het middenveld ook echt gericht op Frenkie de Jong dat is bij Barcelona wel anders lopen wel wat andere jongens van een hoger niveau. Ze laten hem niet voor niets op 8 spelen omdat Busquets op dit moment gewoon beter is.

30 januari 2020 om 23:14

Eens dat Frenkie heel anders speelt dan Busquets maar met Frenkie z'n spel is er een totaal andere balans nodig in je elftal. Feit blijft dat Ajax vorig jaar veel hoger tempo speelde en naar mijn idee ook veel gevarieerder totaalvoetbal en daar in was de spil Frenkie. Dus er lopen bij Barcelona zeker spelers van een hoger niveau. Naar mijn idee speelde Ajax alleen op een hoger tempo en hogere school voetbal.

30 januari 2020 om 23:19

Maar waar velen aan voorbij gaan is dat het nogal een verschil maakt of je met 1 controleur speelt, zoals Barca, of 2, zoals Ajax. Bij Ajax hij hij Schone naast zich. Dat was in balbezit fijn, maar verdedigend zeker ook. Daardoor hoefde De Jong maar een beperkt deel van het veld te verdedigen en dan zat hij er kort tussen. Als hij bij Barca controlerend staat dan is hij ook echt de enige controleur. Dat kan hij (nog) niet. Het leek alsof Barca vandaag met De Jong en Busquets in het Ajax-systeem zou spelen, maar niets bleek minder waar. Ik denk dat het echt niet De Jong OF Busquets moet zijn. Als je De Jong links controlerend neerzet en Busquets rechts controlerend dan kan iedereen in zijn eigen rol spelen. Alba die de linkerkant bestrijkt en De Jong die de opbouw kan verzorgen van tussen de centrale verdediger en linksback. Zo had ie het het liefst bij Ajax en heeft ie het het liefst bij Oranje. Zaak is dan wel dat je een lopende middenvelder op 10 kunt zetten die bereid is om mee te verdedigen. Dat zou Vidal kunnen zijn. Ik denk dat je De Jong dan veel meer in zijn kracht gebruikt, Busquets zelfs ontlast doordat hij minder meters hoeft te maken en je als middenveld veel gestructureerder kunt spelen. Alleen tja, dan heeft Barca met Griezmann en Messi als enige echte topaanvallers op dit moment wel wat weinig stootkracht.

31 januari 2020 om 11:41

Dan mis je alsnog een aanvallende middenvelder

31 januari 2020 om 12:49

Klopt, Myvision heeft niet helemaal door dat spelen met een middenveld met de punt naar achteren (barcelona) iets totaal anders is dan spelen met twee controleurs (ajax).

30 januari 2020 om 23:44

Ik word er wel moe van zeg. Denken ze nou echt dat Frenkie een Neymar is ofso. Hij is een teamspeler maar aanvallend moeten anderen het doen, zoals bij Ajax Ziyech en een Tadic het deden bijv. Bedoel waar is Alba? Of Busquets, of de grote Pique. Zelfs Griezzy kan het niet alleen. Zodra Barca gewoon een Neymar erbij heeft en een nieuwe spits, zal Frenkie beter tot zijn recht komen in het team. Maar voor nu hebben ze allemaal moeite om te vlammen, want je kan dat niet van ze verwachten. Zulke spelers zijn het niet. Bedoel een Ziyech kan ook niks doen, wanneer hij alleen maar statische spelers om zich heen hebt.

Tja, iedereen wist dat Barca op zijn positie al 10 jaar een van de beste ter wereld heeft staan, die bovendien een man van de club is. Het was ook wel heel optimistisch om te verwachten dat Frenkie hem er binnen een half jaar uit zou spelen. Ik denk dat Frenkie de kwaliteiten heeft om ook op andere posities op het middenveld van waarde te zijn. Daar moet hij zich nu op focussen, door o.a. te werken aan zijn schot en eindpass. Hij heeft zelf ook meerdere keren aangegeven dat daar zijn verbeterpunten liggen. Hij is nog jong en Busquets zal over niet al te lange tijd afzwaaien, dan kan hij zijn positie weer overnemen en is hij in de tussentijd een nog completere en betere speler geworden.

Barcelona heeft een probleem,want hoe maak je Busquets duidelijk dat hij minder aan spelen toekomt door de komst van De Jong. Vandaag ook weer een paar keer onnodig balverlies waardoor de tegenstander gevaarlijk kon worden . Barcelona zou eigelijk eens een paar wedstrijden zonder Busquets en met De Jong moeten spelen op zijn plaats en eens kijken hoe het dan loopt.willen ze dat niet moet Frenkie daar zo snel mogelijk weg.

@MessiBazoer.
Ik vind dat je gelijk hebt.Hij kan niet zo goed rechts spelen.Dat weet die coach.Of hij moet dan gewoon Busquets eruit halen.

30 januari 2020 om 22:40

Ben ik ook mee eens, al hoewel busquets deruit haken wordt niet makkelijk

“De Nederlander is van de spelmaker van Ajax, de eigenaar van de bal en de man die de opbouw en de creativiteit van het spel verzorgt, verworden in een voetballer die wanhopig op de bal wacht."volgens mij was Ziyech toch echt de creatieve man bij Ajax. Frenkie was een hele goede voetballende controleur maar niet de man die de lijnen uitzette en de aanvallers in stelling bracht

30 januari 2020 om 22:49

Waar heb je het over? Tuurlijk waren Ziyech en Tadic in aanvallend opzicht veel creatiever, maar de manier waarop Frenkie vaak 2 man het bos in stuurde met een schijnbeweging en vervolgens de bal inspeelde op Tadic of Ziyech, was echt wel de "lijnen uitzetten" hoor. Door Frenkie kon de rest van het team tikken en dat is precies zo bij Oranje. Daarom is het gewoon een kwestie van tijd voordat hij constanter wordt bij Barca.

Snap niet echt wat de reden is voor al deze drama. Tuurlijk, het zijn profvoetballers enzo, maar Frenkie heeft letterlijk vanaf het begin van vorig seizoen, bijna elke wedstrijd met zowel Ajax, Nederland en Barca gespeeld. Hij heeft de meeste wedstrijden gespeeld bij Barca en de meeste kilometers gelopen. Daarnaast speelde hij tot vlak voor de winterstop gewoon echt als een van de sterkhouders samen met Mats en Messi. Kleine dip is normaal en iedereen moet even relaxen.

Ach het is helemaal niet erg om 1 of 2 seizoenen op een iets andere positie te spelen. Frenkie geeft zelf toch aan dat zijn schot juist een van zijn verbeterpunten is? Dan lijkt me deze positie juist goed voor zijn ontwikkeling!

Keuze voor een instituut en historie is niet altijd slimmer dan kiezen voor eigen sportieve toekomst. Hij is een vd velen daar en met huidige beleid wordt ie een vd vele middelmaat. PL was altijd betere keuze geweest, daar zou ie in no time legendary zijn.
Haalt ie daar nooit.
Jammer. Beetje dom zelfs

dachten mensen dat De Ligt voor de verkeerde club had gekozen en dan blijkt het Frenkie te zijn die de verkeerde keuze heeft gemaakt

30 januari 2020 om 23:16

Mwa. Denk dat De Ligt ook voor Barcelona had moeten kiezen. En Ten Hag, Tadic, Ziyech etc ook. Dan hadden ze namelijk nu in een veel hoger tempo totaalvoetbal gespeeld bij Barcelona 😉

30 januari 2020 om 23:23

@myvision ik weet niet waar het plafond van Ziyech ligt maar dat is wel exact het type middenvelder die Barca mist want ze hebben echt nul creativiteit op het middenveld lopen. Ziyech zou Messi en Griezmann/suarez constant in stelling brengen met zijn geniale passes

30 januari 2020 om 23:31

Daarbij ligt de kracht van Ajax ook in het balans van het elftal he. Ziyech zou bij Barca ook keihard door de mand kunnen vallen omdat hij wellicht geen spelers zouden hebben die eenvoudig zijn balverlies maskeren. Maar als hij gaat, mag hij 't best van me proberen bij Barca hoor.

30 januari 2020 om 23:40

@myvision Ajax had vorig jaar een tactiek waar niemand een antwoord op had. dat was 90 minuten druk zetten op de tegenstander en op elke bal jagen wat knap is want die strijdwijze kost veel energie. daarnaast moet je er natuurlijk ook wel de kwaliteit voor hebben en spelers die het willen uitvoeren. bij de grote clubs hebben de vedettes daar geen zin in want die voelen zich vaak te groot om veel kilometers te maken. je ziet dat eigenlijk bijna alleen bij Liverpool en Manchester City waar de vedettes dat nog wel willen doen

Is Mundo deportivo nou serieus? We wachten nog op de beste Frenkie de Jong.....?
Maar was het niet MD die de Jong altijd ophypte? Hoe geweldig die was, hoe geweldig die speelde, dat hij de eerste speler is op de wedstrijd formulier, de nieuwe Cruijff, altijd een overdreven hoge cijfer geven... ? En nu maken ze zich zorgen? Man man man. Het spel van de Jong is nogsteeds hetzelfde: boring en niet boeiend!

Het is alsof Frenkie een soort Messi of Ronaldo is.bij elke wedstrijd gaat het bij elke krant km Frenkie wat ik echt overdreven vind.ik heb dit bijna nooit mee gemaakt dat het elke wedstrijd om hetzelfde speler gaat of het nou goed of slecht is/was. Eerst lees je dingen over Frenkie vol lof. Frenkie de beste frenkie ie een meesterzet van Barcelona Frenkie laat ons weer sprankeling zien van xavi en nu Frenkie en Barcelona hebben een groot probleem. Frenkie lijkt verloren ik vind het echt overdreven. Natuurlijk mag je kritiek hebben dat is normaal en hoort erbij maar de aandacht die ze aan Frenkie geven is wel echt echt te overdreven. Laat die jongen met rust man. Spelers die nieuw zijn bij een club krijgen altijd een soort aanpassings jaar en bij hem doen ze alsof hij er al jaren speelt. Geef die jongen de tijd speelt voor 1 van de grootste clubs in de wereld waar de druk niet normaal hoog is.

30 januari 2020 om 23:33

Punt is wel dat de Messi en de Ronaldo ook niet het eeuwige leven blijken te hebben. Frenkie is een new born star. Ook naar Messi ging al ontzettend veel aandacht 10 jaar geleden.

Bij de goal van Messi op de assist van Frenkie zie je dat hij dr bal lager in het veld de bal moet krijgen met het spel voor zich, dan kan hij excelleren zoals weinig dat kunnen op die positie. Barcelona is de ideale club, mits ze hem correct gebruiken. Zo niet, waar blijft het belletje van Pep?...

31 januari 2020 om 00:08

Moet wel zeggen dat de verdediging van Leganes helemaal verkeerd stond bij die pass van Frenkie. Geen wonder dat ze onderaan staan, het leek nergens op

Even serieus? Die pass van Frenkie is toch niet zooooo geweldig? Ja wel is waar mooi tussen de linke, maar er is een gat van hier tot aan Afrika die had iedereen gegeven.

Hele mooie pass van Frenkie op Messi. Frenkie komt wel vaker in de positie om steekpasen te geven of het spel te verleggen met een crosspass, maar dan kiest hij vaak voor een simpel balletje breed of terug. Zo jammer!! Die pass was meesterlijk zoals Iniesta en Xavi ‘m ook dikwijls gaven, maar ik moet zeggen dat ik Frenkie op die ene pass na amper heb gezien. Hij liep een beetje verdwaald over het veld. Als Frenkie de complete middenvelder is dan moet hij gewoon ballen tonen en laten zien dat hij hoger op het veld ook van waarde kan zijn met assist en goals. Busquets speel je de komende tijd never nooit eruit en dus moet hij zich als een soort Donny van de Beek profileren. Lukt dat niet dan denk ik dat Rakitic, Vidal, Roberto en Arthur het gaan uitvechten om die andere 2 plekken op het middenveld en zal Frenkie moeten banken.

Begrijp me niet verkeerd, Frenkie is geweldig. Maar is het zo vreemd? Is het niet héél naïef om te denken dat ie de plek van Busquets, die al zo’n 10 jaar een van de besten ter wereld is op die positie wel even zou verdrijven? Dit had ingecalculeerd kunnen worden. Een vertrek van Busquets is het enige wat hier enigszins verandering in zou kunnen brengen op korte termijn.

Frenkie is met het oog voor de toekomst gehaald mensen. De trainer die er nu zit is over een paar maanden weer weg. Wat een drol is dat zeg. Nog paar keer verliezen en 352 spelen en het is koffers pakken. IG: Speljr

Goh. Frenkie de Jong die nooit bij de 16 komt en op doel schiet.. precies ook de reden waarom niemand begreep dat hij nu al naar een topclub ging.

Die pass op messi, een gemiddelde amateurvoetballer heeft nog voldoende inzicht om die pass te kunnen geven toch? Met zoveel ruimte was het niet eens moeilijk om dat te doen.

Niet dat ik iets tegen Frenkie heb, zeker niet, maar om deze assist nou zo bijzonder te maken is ook niet nodig. Of heb ik een te rooskleurig beeld van de gemiddelde amateur voetballer?

Het lijkt nu een probleem maar waarom niet van 4-3-3 afstappen en Busquets links centraal met Frenkie rechts centraal, oude 4-2-4 opstelling met messi rechts hangend, griezmann diepe spits en als suarez terug is op de oude plek van iniesta.. Makkelijk praten natuurlijk zo zonder verantwoordelijkheid haha maar de oude opstelling werkte wel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren