Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord neemt per direct afscheid van ‘slimme’ Yassin Ayoub

Laatste update:

Yassin Ayoub vertrekt per direct bij Feyenoord. Panathinaikos maakt woensdagmiddag namelijk melding van de komst van de middenvelder, die zich voor drieënhalf jaar heeft verbonden aan zijn nieuwe werkgever. Of Feyenoord een transfersom ontvangt voor Ayoub, die oorspronkelijk tot medio 2022 vastlag, is nog niet duidelijk.

Ayoub streek in de zomer van 2018 neer in De Kuip, nadat Feyenoord hem vanwege een aflopend contract gratis op kon pikken bij FC Utrecht. De 25-jarige centrale middenvelder slaagde er echter nooit in om een onbetwiste basisplaats te veroveren en kwam in totaal niet verder dan 23 wedstrijden in de hoofdmacht. Dit seizoen speelde hij slechts drie wedstrijden in de Eredivisie en kwam hij tweemaal in actie in de Europa League.

Twintigvoudig landskampioen Panathinaikos is de afgelopen seizoenen wat weggezakt en werd in 2010 voor het laatst kampioen van Griekenland. Ayoub hoopt de club dan ook terug te krijgen ‘op de plek waar hij thuishoort’: “Persoonlijk wil ik kampioen worden met Panathinaikos! Maar laten we rustig aandoen, ik wil bouwen aan een sterk team dat opnieuw geschiedenis kan schrijven.”

“Ik ben niet de beste speler van de wereld, maar ik zie mezelf wel als een slimme speler. Als de verdediging dicht zit en het erop lijkt dat de wedstrijd vastgelopen is, weet ik de sleutel te vinden. Dat is precies mijn voetbalfilosofie: het vinden van oplossingen. Ik denk de hele wedstrijd door na over manieren waarop ik de problemen van mijn team op kan lossen”, laat hij weten over zijn transfer.

Een goede stap voor Yassin Ayoub?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopen op een mooie transfersom. Al gingen er geruchten dat Feyenoord hem voor niks zou laten gaan. Dat bewijst wel hoe graag ze van hem af willen.

22 januari 2020 om 14:52

Staat er ook bij. Transfervrij vertrek, helaas.

22 januari 2020 om 14:54

Transfervrij gekomen en transfervrij vertrokken. Zegt ook wel iets over Ayoub dat geen club bereid is om een transfersom te betalen.

22 januari 2020 om 15:00

Zegt ook iets over hoe slecht Feyenoord is in onderhandelen. Even heel simpel, iedere ton kan je weer investeren in jeugd, accomodatie etc. Nu heeft Ayoub je alleen maar geld gekost; dik salaris en niks er voor terug. Iedere speler die niet echt een basisspeler is mag nagenoeg gratis vertrekken. Gewoon wanbeleid. Je investeert tijd, energie, trainers, middelen en salarissen in de spelers. Als dat gratis wegloopt doe je het gewoon niet goed.

22 januari 2020 om 15:01

Wat zegt dat in dit geval over Ayoub?

22 januari 2020 om 15:14

Japser. En jij denkt dat Feyenoord geen transfersom gevraagd heeft? Er is gewoon geen interesse geweest.

22 januari 2020 om 15:16

AadMaat - Dat er geen enkele club een transfersom wilt betalen voor Ayoub. Dat je hem wel transfervrij moét laten gaan omdat ie anders niet vertrekt en er dus ook niets vrij komt om weer te investeren. Hij ligt gewoon niet in de markt, zo duidelijk is dat wel.

22 januari 2020 om 15:19

@Angelo77, Lees het nu ook. Stond er eerst niet bij, excuus.

22 januari 2020 om 19:25

Dit is duidelijk en logische taal van jou. De manier waarop Feyenoord spelers in dienst neemt en weer laat vertrekken is gewoon amateuristisch. Nee hij is geen 1 of 2 miljoen waard. Maar hij is wel 'iets' waard. Alles eruit halen wat je eruit kan halen is niet de 'motto' bij fey. Als het bedrag lager is dan een millie, mag je gratis weg bij fey. Alleen net wat Jasper zegt; die zijn vergeten hoeveel erin is gestoken in die jongen. Energie en financieel. Want hij voetbalde niet gratis. Maar ach ja dat zijn gelukkig onze kopzorgen niet. Ik kan met een glimlach naar Rdam kijken.

22 januari 2020 om 14:55

Er wordt geen transfersom betaalt, wederom een sterk economisch staaltje van Feyenoord. Iemand die een waarde van toch zeker 1 of 2 miljoen gratis de deur uit laten wandelen, enkel om een noodverband in de spits te kunnen betalen.

22 januari 2020 om 14:58

Op basis van wat zouden clubs bereid zijn 1 of 2 miljoen voor een bankzitter te betalen van Feyenoord? Hem nog zeker een half jaar behouden kost je ook weer tonnen aan salaris. Een beetje zonde voor een speler die totaal niet in de plannen voorkomt. Misschien dat je nog een paar ton kan vangen, maar 1 a 2 miljoen is wel bijzonder hoog inzetten terwijl je weinig tijd hebt om die gewenste spits te halen.

22 januari 2020 om 15:04

Het is niet te geloven. Ik ben zelfs een beetje gefrustreerd terwijl Feyenoord niet mijn club is. Jullie hebben een Marc Netto nodig jongens!

22 januari 2020 om 15:09

Ik snap ook wel dat clubs niet in de rij hebben gestaan, maar er zijn wel een aantal factoren die een dergelijke transfersom mogelijk zouden kunnen maken. Dan denk ik aan bijvoorbeeld 165 Eredivisiewedstrijden met 25 goals op je naam als 25-jarige, 25 jeugdinterlands voor Nederland, een doorlopend contract. Plus natuurlijk het feit dat iedereen het er eigenlijk altijd wel over eens is geweest dat dit gewoon een prima speler is voor de subtop Eredivisie.

22 januari 2020 om 16:38

Ik denk dat mensen zijn salaris onderschatten, Ik las net ergens dat hij 650.000 euro zou verdienen bij Feyenoord. Succes een club te vinden die je ook maar de helft van dat bedrag gaat betalen als Ayoub zijnde. Anders zou Ayoub denk ik met open armen worden ontvangen bij subtoppers in Nederland of België.

22 januari 2020 om 16:54

Allemaal leuk hoor, die verhaaltjes die men verzint over transfersommen die Feyenoord had moeten vragen en wat voor wanbeleid het allemaal is. Maar kunnen al die mensen anders hier ook even komen vertellen hoe het intern allemaal geregeld is, wat was de houding waarmee Ayoub zélf erin zat bijvoorbeeld? Welk salaris had hij? Hoe lag hij binnen de groep en met de rest van de club? Heeft hij zelf aangegeven absoluut weg te willen, onder álle omstandigheden? Zijn allemaal factoren die dit een enorme black box maken. Kun je wel allemaal dingen roepen vanaf de zijlijn van 'kijk nou eens hoe dat bij een andere club gaat", maar dat gaat echt nergens over als je niet weet wat er allemaal speelt. Dan is het gewoon koffiedik kijken.

22 januari 2020 om 16:54

Wat Adzevedo al zegt, wie wil er voor een bankzitter 1 tot 2 miljoen betalen. Sta er ook niet van te kijken dat Ayoub een van de grootverdieners was, omdat hij bij Utrecht een van de dragende spelers was, en op meerdere plaatsen transfervrij kon tekenen. Dus zal Feyenoord blij zijn dat ze het salaris al niet meer hoeven te betalen. En er zit een groot verschil tussen transferbudget en salarisbudget, Feyenoord heeft geen ruimte meer in zijn salarissen, en kan echt wel een of 2 spelers halen maar ze hebben geen salarisbudget meer, en dat is de reden dat Vermeer en Ayoub maar ook van der Heijden transfervrij mogen vertrekken.

22 januari 2020 om 17:03

@ Constant kante. Mijn punt is niet dat ze miljoenen hadden kunnen vangen, ik snap ook wel dat de hoofdprijs er niet in zat. Het gaat erom dat ze er, in mijn ogen, veel te snel voor kiezen om dan maar het verlies te nemen om salaris vrij te maken voor een ander. Je selectie vertegenwoordigt wel deels de waarde van je club. Het lijkt mij niet dat Ayoub degene moet zijn die, door middel van zijn salaris, gedrag of wat dan ook, bepaalt of de club nog iets van die waarde terug ziet.

22 januari 2020 om 17:57

Nee, niet moet zijn nee. Maar soms is een speler dat dus wel. En dan nog, uitzichtloze situatie, nog 2,5 jaar contract (dus salaris dat je moet doorbetalen, hoe dan ook), .... Kern van mijn betoog is niet zozeer dat er geen kritiek mag zijn op het feit dat Ayoub gratis de deur uit loopt. De kern is dat ik zie dat een aantal mensen hier pure gemeenplaatsen uitpoept, terwijl de situatie achter de schermen zich wellicht toaal niet daarvoor leent (omdat er dingen spelen die het vangen van een transfersom uitsluiten). Of dat je wel een bedrag wilt vangen, maar dat een club daartoe simpelweg niet bereid is. Tja, alsof het dan een goed idee is om hem dan maar gewoon zijn resterende salaris (dat ze al 1,5 jaar betalen terwijl daar nagenoeg niets tegenover staat) door te betalen, omdat je er op dat moment niets voor kunt krijgen én de speler aangeeft persé weg te willen. Onzin uiteraard, dat is gewoon een slecht plan. Dan is dit natuurlijk altijd beter.

22 januari 2020 om 18:36

Iemand 750k salaris per jaar betalen om in het beloftenteam te spelen lijkt jou slimmer?

22 januari 2020 om 22:05

Dan heb ik inmiddels al in 2 reacties mijn eerste opmerking toegelicht en dan is dit je reactie. Wil je echt per se iets zeggen Suc6Magnet?

Voor Feyenoord is dit een goede deal. Voor Ayoub zelf vrees ik dat het niet zo een goede stap is! Panathinaikos is financieel onstabiel en doet het al jaren slecht, spelen niet echt meer mee om het kampioenschap al jaren. Beetje een gevallen topclub!

22 januari 2020 om 14:49

Zelfde als Feyenoord dus. En als hij dan wél mag spelen

22 januari 2020 om 15:04

Panathinaikos is niet meer de succesclub van vroeger maar ze zijn wel aardig op de weg terug. Stabiel zal het in Griekenland nooit worden maar dit kan zomaar een hele fijne stap gaan worden voor Ayoub, zowel sportief als financieel.

22 januari 2020 om 16:25

Financieel is altijd de vraag in Griekenland, want je weet nooit of en wanneer je salaris betaalt wordt

Bij Feyenoord nooit echt de kans gekregen. Hoop dat ie het plezier weer weet te vinden.

22 januari 2020 om 14:55

En hoe zou dat komen? Door Feyenoord of Ayoub? Als 3 trainers het al niet in je zien zitten...

22 januari 2020 om 16:13

@vatzuiper: Ben ook niet ondersteboven van zijn spel op het veld hoor. Ik denk echter wel dat hij in een meer aanvallende rol meer zijn stempel had kunnen drukken. We laten nu iemand vertrekken die elke 55 minuten betrokken was bij een goal

22 januari 2020 om 16:36

@ijsmuts Bij Feyenoord 19 wedstrijden en 2 goals. Hoe kan hij dan elke 55 minuten betrokken zijn bij een goal? Had hij dan ook nog een stuk of 9 assists?ik weet dat hij vaak geen hele wedstrijden heeft gespeeld maar ik ben benieuwd waar je statistieken vandaan komen. Ik ben blij dat ie weg is. Echt een speler die niks heeft toegevoegd en als ik hem op trainingen zag lopen had ik altijd het idee dat ie er geen zin in had

22 januari 2020 om 18:09

Als jij denkt dat hij 19 wedstrijden lang 90 minuten op het veld stond dan kom je idd niet aan het gemiddelde. Kijk maar op whoscored

Kelly verhuurd, Vermeer en Ayoub transfervrij weg ... de schoonmaak krijgt langzaam vorm in Rotterdam-Zuid. Ik moet zeggen dat ik wel op dit punt wel verrast ben door de daadkracht. Aankomende zomer zal de volgende lichting eruit gaan. En als Feyenoord er de middelen voor heeft zal een jaar later de laatste lichting moeten volgen.

22 januari 2020 om 15:02

Zeker, op dat vlak gaat het dit jaar wel aardig. Komende zomer zou Van der Heijden dan nog moeten vertrekken, net als Tapia. Verder zou ik toch heel goed nadenken of je niet moet doorselecteren met spelers als Toornstra en Botteghin. En als er dan ook nog een club voor Van Beek en Narsingh gevonden zou kunnnen worden denk ik dat je zo'n beetje klaar bent met schoonmaken.

22 januari 2020 om 15:22

Als ik naar de aflopende contracten kijk dan zie ik Fer, Tapia, Van der Heijden, Botteghin en Verdonk staan. De enige die je mogelijk zou kunnen verlengen is Fer. De rest zou ik laten lopen. Ie en Karsdorp zullen na hun verhuurperiode ook terugkeren, Feyenoord zou er ook goed aan doen beide niet definitief te halen. Voor de rest zou je denk ik ook van Larsson afscheid moeten nemen, hij heeft een 1 jarig contract, is wisselspeler en kan nog wat geld opleveren. Toornstra zou ik bij een goed bod ook zeker laten vertrekken. Is in de zomer alweer 31 en als je er nog iets aan wilt verdienen dan moet het deze zomer. Narsingh, Van Beek en Kelly (definitief) laten vertrekken zal nog best lastig worden, zelfs zonder transfersom vraag ik me af of je die tot vertrek kan bewegen. Mogelijk kun je ook nog overwegen, als je echt in de selectie wilt investeren Jorgensen of Berghuis te verkopen. Want met de transfersom van Toornstra en Larsson heb je maar een beperkt budget. Maar het vertrek van het grootste deel van deze spelers zal zich niet heel hard laten voelen.

22 januari 2020 om 16:47

Wordt een erg interessante zomer inderdaad. Ben erg benieuwd welke keuzes er gemaakt gaan worden door onze nieuwe TD Arnesen. Voorlopig bevallen de laatste weken me wel, gezien de geruchten (onbekende spitsen) en z'n daadkracht. Ook bij de jeugdopleiding is hij ondertussen al nauw betrokken en gaan er veel geruchten over een hele interessante zomer.

22 januari 2020 om 17:10

Ik volg het ook met belangstelling, ik denk dat aankomende zomer een van de meest interessante transferzomers in Nederland gaat worden omdat bij vrijwel alle clubs bovenin er grote veranderingen plaats zullen vinden. Ajax, AZ, Willem II PSV en Feyenoord ontkomen er waarschijnlijk sowieso niet aan.

22 januari 2020 om 16:29

Die schoonmaak gaat ze echter alleen geld kosten. Ik zou maar even afwachten met het optimisme, want als dit zo doorgaat is er straks geen geld om de selectie opnieuw vorm te geven. Het is natuurlijk niet goed dat een speler als Ayoub met nog een contract voor 2,5 jaar gratis de deur uit loopt.

22 januari 2020 om 16:39

Maar het zou ook niet goed zijn om Ayoub hier te houden. 100% dat Feyenoord natuurlijk gewoon het liefst een transfersom wilde voor een Ayoub die afgelopen zomer ook al weg mocht en tot op de dag van vandaag kwam er dus geen concrete club met een transfersom. Dan moet je er toch voor kiezen om behoorlijk wat salaris vrij te maken.

22 januari 2020 om 16:40

Je kan ook 2 miljoen vragen maar welke club gaat dit betalen? Ik neem aan dat er bij een nog 2,5 jaar doorlopend contract een doorverkooppercentage is bedongen

22 januari 2020 om 16:49

Waarom gaat dat ze veel kosten? Dat geld alleen voor spelers die je met een groot verlies verkoopt en waar afgeschreven op moet worden. De spelers die nu gaan vertrekken hebben relatief weinig gekost of staan voor amper iets op de balans. Het enige punt is dat je vervangers moet halen en dat zal een prijskaartje hebben. Dus misschien zul je moeten overwegen om te kijken of Jorgensen of Berghuis wat opbrengt om het potje toch weer te vullen. Maar in alle eerlijkheid, veel van de spelers die vertrekken voegen eigenlijk al bijna niks meer toe. Dus in een zekere zin is die schoonmaak een prachtige kans. Ze gaan met dat moneyball concept werken dus weg met al die dure oudere spelers met weinig toegevoegde waarde.

Ongelooflijk alweer een speler transfervrij laten gaan. Voor zulke spelers kun je echt wel een miljoen vangen.

22 januari 2020 om 15:01

Als dat zo makkelijk was, waarom doet Feyenoord dat dan niet? Of denk je serieus dat Feyenoord een liefdadigheidsinstelling is? Soms heb je geen keus en is het kwijt zijn van een salarispost al voldoende. Andere clubs zijn ook niet gek, en daarnaast een Ayoub ook niet. Daarnaast is er niks bekend over een transfersom, dus wie zegt dat Feyenoord geen geld ontvangt? Zitten echt veel zaakwaarnemers hier mee inside information.

22 januari 2020 om 15:06

Op basis van wat gaan mensen een miljoen betalen voor iemand die amper speelt bij Feyenoord? Ieder halfjaar dat hij niet speelt daalt zijn waarde alleen maar verder. Nu bespaar je nog een paar ton aan salaris uit. Het lijkt erop dat ze bij Feyenoord nu eindelijk gaan doen wat ze al jaren geleden hadden moeten doen : doorselecteren. Aankomende zomer ook gewoon definitief afscheid nemen van zeker een half dozijn aan overbodige spelers en enkele spelers verkopen die nog waarde hebben zodat je kan investeren.

22 januari 2020 om 16:09

Een miljoen in deze tijd is peanuts hoor. Matige spelers vertrekken voor minimaal 10m. Helaas heeft Feyenoord er een handje van om spelers een transfervrij vertrek te ''gunnen''.

22 januari 2020 om 16:10

Kan je dan niet deze speler eens de kans geven en een serie wedstrijden laten spelen en vertrouwen geven? Zoveel slechter dan wat er nu staat zal hij wel niet zijn. Dit is tenminste een speler waar nog wat waarde op zit voor de rest zijn dat er maar bar weinig en je moet als Feyenoord volgend seizoen redelijk vernieuwen en wederom zonder al te veel geld op deze manier.

22 januari 2020 om 16:35

@g0at - Ik zeg niet dat een miljoen in deze tijd zo vreselijk veel geld is. Maar je moet ook nog maar clubs vinden die Ayoub willen kopen en zijn salaris willen betalen. Als ik dan lees dat Ayoub 650.000 euro krijg bij Feyenoord, dan snap ik wel waarom de interesse beperkt is. Hij gaat nu naar Panathinaikos, waar hij er nog steeds 450.000 euro ontvangt. Logisch dat Feyenoord vooral blij is dat ze niet nog bijna 2 miljoen aan salaris van Ayoub hoeven te betalen komende 2,5 jaar.

22 januari 2020 om 16:45

Een trainer geeft de kans aan zijn beste spelers, ook al is het een verloren seizoen. En ik zou echt niet weten boven wie ik Ayoub in de pikorde zou moeten plaatsen. De basis is Fer, Toornstra en Kokcu. Daarna is Tapia de eerstvolgende. Hoogstens in de plaats van Tapia zou je Ayoub kunnen plaatsen, maar dat is alleen maar een stoel op de bank dichter bij het veld

Good riddance. Had helaas niet de mentaliteit om het te redden in De Kuip. Maakt weer wat ruimte vrij voor een nieuwe aankoop.

22 januari 2020 om 15:02

Ruimte voor een aankoop? Ze hebben niks aan hem verdiend..

22 januari 2020 om 15:04

Daar is niks over bekend, maar er is nu wel weer ruimte binnen het salarishuis.

22 januari 2020 om 15:36

Bespaart je wel een contract wat nog 2,5 jaar doorloopt a vier of vijf ton per jaar. Die anderhalf miljoen komt dus vrij. Jongen zat op een dood spoor en dit is het beste voor alle partijen.

22 januari 2020 om 15:36

Inderdaad. Er staat inmiddels in het artikel dat het niet duidelijk is of Feyenoord een transfersom ontvangt.

Operatie "stroomlijnen selectie" schiet redelijk op. Hopelijk gebeurt eraan de andere kant ook wat. Hoewel ik niet hoopvol ben.

22 januari 2020 om 16:31

Maar je hebt ook een periode salaris (en eventueel de rest) aan een speler en z'n kamp betaald waar in principe nauwelijks iets tegenover stond. Gewoon kapitaalvernietiging.

En dan zul je zien, vliegt ie straks als een volleerd sirtakidanser iedereen voorbij op het veld en is het weer 'ping ping, kassa!'
Anyway, succes in Athene!

22 januari 2020 om 15:02

Yup, weer wanbeleid in Rotterdam. Ongelooflijk.

"...maar de Rotterdammers zijn naar verluidt akkoord gegaan met een transfervrij vertrek." Ik geloof mijn ogen niet. De man lag nog voor 2,5 jaar vast! Dit is de reden waarom Feyenoord nooit het gat dicht met een Ajax of Psv. Ze zijn zo waardeloos op de transfermarkt. Ayoub heeft het dan niet ronduit gemaakt, maar een flop was het ook zeker niet. Een Orejuela heeft éã©n keer in Ajax 1 gespeeld, vangt Ajax gewoon nog geld voor. Sinkgraven, niet een speler die een beter status dan Ayoub had bij Ajax, gaat voor 5 miljoen. Kristensen idem. Wober 10 miljoen , Cerny, De Wit, alles gaat voor miljoenen weg. Ajax heeft eigenlijk genoeg aan de verkoop van de 'mislukte' spelers om te herinvesteren, Frenkie en Matthijs hun geld wordt niet eens gebruikt. En dan heeft Feyenoord een speler die tegen de basis aan hurkt, creatief en leuk op het veld...gaat hij gratis weg. Ik vind het wanbeleid.

22 januari 2020 om 15:06

Dit is trouwens frustratie door dat wanbeleid. Ik gun Feyenoord en de supporters hier dat Feyenoord ook een soort van Marc Netto binnen weet te halen, want dit gaat nergens over. Interpreteer het dus niet zo dat alles maar beter is bij Ajax, maar laten we hopen dat Feyenoord wel een beetje dat voorbeeld gaat volgen. Ajax heeft deze slag al 10 jaar geleden gemaakt, op een gegeven moment is dat niet meer bij te halen.

22 januari 2020 om 15:12

Ik denk eerlijk gezegd dat dat op dit moment de enige juiste interpretatie is, helaas voor ons. We liggen gevoelsmatig weer lichtjaren achter, terwijl we 3 jaar geleden het momentum hadden kunnen benutten om dichterbij te komen. Desalniettemin, lekker ergeren aan het geklooi en dan maar hopen dat het volgend jaar weer beter is.

22 januari 2020 om 16:16

@stefandefree: Feyenoord pakte de titel 3 jaar geleden met een vrijwel gratis elftal. Daarvan vertrok ruim de helft. Met het beetje geld dat binnenkwam moest er een enigszins champions league waardig team neergezet worden. Ajax had zich echter in slaap laten sussen door de vele titels onder de Boer. Een gevulde portemonnee was er al, maar nu pas werd het nodig die te trekken. Overigens hoop ik niet dat Feyenoord 'het voorbeeld' van Ajax volgt. Een verstandig eigen plan trekken en een unieke positie innemen ten opzichte van Ajax, in plaats van een zwak aftreksel dat in alles minder is.

22 januari 2020 om 17:06

Ik snap meerdere opmerkingen niet. Ruim de helft van het team vertrok na het kampioensjaar? 1. Karsdorp, 2. Kongolo, 3. Kuyt, 4. Elia. Help me even verder? Verder waren het geen basisspelers die vertrokken. Dan het beetje geld wat ze binnen haalden? Volgens mij kwam er door de verkoop bijna 30 miljoen binnen. Dat was voor Feyenoord een record qua uitgaande transfers. Met dat geld werd haps gehaald voor Kongolo en destijds had ik het idee dat we er dan niet op achteruit gingen. Voor de positie die Karsdorp achterliet, hadden we Nieuwkoop al in huis, die het in het kampioensjaar meer als verdienstelijk deed als invaller op Karsdorps positie. van Persie kwam voor Kuyt en eigenlijk is alleen Elia niet goed vervangen. Wat er vvor de rest met het transfergeld is gebeurd is te triest voor woorden. Larsson te duur gekocht, Amrabat te duur gekocht, Ayoub was dan wel gratis maar mist kwaliteit. De enige die hun transfersom langzaamaan beginnen te bewijzen zijn Sinisterra en Senesi

22 januari 2020 om 18:16

5. Berghuis die alsnog werd gekocht. 6. Jones liep uit contract, alsnog verlengd. 4 posities moesten dus vervangen worden naast de ruim 6 miljoen voor berghuis. Dan blijft er 20 over. Haps is toegevoegde waarde, amrabat blijkt achteraf wel degelijk iets te kunnen, stjuste was toegevoegde waarde en leverde winst op, boetius bakte er weinig van maar leverde winst op. Larsson scoort geen voldoende idd.

22 januari 2020 om 15:27

Het maakt nogal een verschil of je een wisselspeler bij feyenoord bent dat internationaal 0,0 indruk maakt en ook op in de competitie geen indruk maakt dan dat je wisselspeler bij ajax bent dat door de afgelopen jaren er internationaal super goed op staat. Bovendien denk ik dat het voor feyenoord financieel interessanter is hem te laten gaan dan hem voor een vrij goed salaris op de bank te laten zitten.

22 januari 2020 om 15:37

Dat ik het nog eens roerig met jou eens kan zijn in een Feyenoord-topic . Dat is bijna nog onwaarschijnlijker dan dat Feyenoord een transfersom ontvangt voor een speler. Hoewel wij niet hele grote bedragen kunnen vangen, ben ik wel echt negatief verrast dat we zelfs niks voor Ayoub eruit kunnen slepen. Had ik eigenlijk wel verwacht aangezien het echt geen slechte speler is. Of dat de wanhoop van Feyenoord of Ayoub tekent in dit geval weet ik niet, maar het is een ontwikkelpunt helaas.

22 januari 2020 om 16:21

De onderhandelingspositie van Feyenoord is natuurlijk ook gewoon ruk. Financieel sta je niet zo sterk, dat je echt hard kan onderhandelen als een club een dure bankzitter zonder uitzicht op speeltijd over wil nemen. Ik denk dat Feyenoord het daarom al goed heeft gedaan als men bijvoorbeeld 30% van zijn transferrechten heeft gehouden. Voor de rest sluit ik me aan bij jou, maar ook bij de reactie van Stefan. Feyenoord presteert niks. De spelers die Feyenoord in de basis heeft staan vertegenwoordigen al nauwelijks waarde, dus dan is het onmogelijk om voor een reserve miljoenen te krijgen. Feyenoord moet gewoon veel middelmaat lozen, jeugd combineren met gerichte kwalitatief goede aankopen en natuurlijk nog een prima trainer erbij. Makkelijker gezegd dan gedaan, zeker gezien de huidige financiële situatie bij Feyenoord en selectie die zwaar tekort komt, maar toch. Er moet eens waarde worden gecreëerd bij Feyenoord en dat lukt alleen met jonge, eigen spelers.

22 januari 2020 om 16:26

@myvision Cherny was onder miljoen verkocht he. Maar snap je punt. Straks lezen Feyenoorders weer ex-speler wordt voor miljoenen verkocht. Als hij beetje goed doet, kan hij zo weggekaapt worden door een Italiaanse club.

22 januari 2020 om 16:29

Er staat dat het nog niet duidelijk is of Feyenoord een transfersom ontvangt... Ik weet dat ze in R'dam niet echt sterk kunnen onderhandelen, maar kan me oprecht niet voorstellen dat ze Ayoub voor niks hebben laten vertrekken. Ook al komt daarmee ruimte in het salarishuis.

Ik mag hopen dat er dan in ieder geval een doorverkooppercentage is bedongen bij Ayoub. Ik geloof in tegenstelling tot de meeste hier juist wel in hem, en denk dat Feyenoord er spijt van krijgt. Hij heeft gewoon te weinig kansen gekregen, geen onvoorwaardelijke steun. Een reeks van 10 a 15 wedstrijden basis om echt erin te groeien. Bij Utrecht was hij jaren terug de regisseur, en echt een slimme speler zoals hij zelf al aangeeft. Dat kan hij niet ineens verleren. Heeft volgens mij veel meer te maken met vertrouwen.

22 januari 2020 om 17:12

Maar als 3 verschillende trainers hem op trainingen niks zien presteren, waarom moet hij dan een serie wedstrijden de kans krijgen? Ik heb Ayoub ook geweldig zien spelen bij Utrecht (vooral tegen Zenit), maar ik heb hem ook regelmatig op de trainingen als een zoutzak zien rond sjokken

Transfervrij weg? Ach Feyenoord, ik had toch echt meer verwacht. Had op z'n minst een doorverkooppercentage onderhandeld, of een bedrag na een X aantal wedstrijden of zoiets. Zeker omdat Ayoub nog een contract had, zag ik dit gewoon niet aankomen.

22 januari 2020 om 16:44

De opties die je aandraagt zijn natuurlijk onbekend. Zelf zag ik het overigens wel aankomen, al sinds afgelopen zomer is er geen enkele club concreet geweest met een transfersom en op een gegeven moment moet je een keuze maken.

Beste keus voor hem. Die jongen hoort gewoon te spelen. Feyenoord laat wederom een speler gratis lopen. Succes in Griekenland .. hopelijk kan je vanuit daar de stap maken naar 1 van de grote competities

Opmerkelijk om te zien dat Feyenoord het maar niet voor elkaar weet te krijgen om een op zijn minst bescheiden transfersom te krijgen voor zijn spelers. Hier had je toch op zijn minst enkele tonnen uit kunnt halen, gezien de kwaliteiten van Ayoub. Het feit dat hij transfervrij overkwam doet daar niks aan af.

22 januari 2020 om 17:14

Ik denk dat ploegen als PEC of ADO best een paar ton hadden willen betalen, maar waarschijnlijk wilde Ayoub niet zoveel salaris inleveren

Oké doei.

Heeft drie verschillende trainers blijkbaar niet kunnen overtuigen, dan is het gewoon tijd om afscheid te nemen. Succes in Griekenland en bedankt voor je (beperkte) inzet voor Feyenoord.

Mooi, opgeruimd staat netjes. Er zal nog wel een middenvelder bijkomen, als ze er zoveel laten vertrekken.

Was het dan niet beter geweest om hem een half jaar uit te lenen (utrecht wil blijkbaar best wat spelers van de top 3 speelminuten geven) ? Wie weet tankt ie daar dat zelfvertrouwen, speelt een paar aardige wedstrijden en voor je het weet verkoop je 'm dan weer voor een paar miljoen. Dat half jaar salaris maakt dan ook niet meer uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren