Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Matthijs de Ligt kan acht of tien wedstrijden missen, hij is de allerbeste’

Laatste update:

Matthijs de Ligt heeft zondagavond tegen AS Roma (1-2 winst) een topprestatie geleverd, zo vindt Hans Kraay junior. De analist zag hoe de verdediger van Juventus al in de negentiende minuut inviel voor zijn geblesseerde concurrent Merih Demiral en vond De Ligt 'verschrikkelijk goed' spelen.

"Er begonnen wat mensen te speculeren en nerveus te worden, omdat Matthijs de Ligt vier wedstrijden achter elkaar door Demiral uit de basis is gespeeld", opent Kraay junior zijn betoog in Voetbalpraat op FOX Sports. "Ik heb gisteren de hele wedstrijd gezien, De Ligt was echt werkelijk fantastisch. Zonder rare dingen te doen, zonder 'buitenkantpassjes', maar alle kopduels gewonnen, alle ballen op het goede been hard inspelen. Hij was echt verschrikkelijk goed."

De Ligt is onder Oranje-bondscoach Ronald Koeman vaste basisspeler, maar toen de ex-Ajacied op de bank terecht kwam bij Juventus werd de roep om bijvoorbeeld Stefan de Vrij op zijn positie groter. "Al speelt hij acht wedstrijden niet, of tien, hij is samen met Virgil van Dijk toch gewoon de aller-, aller-, allerbeste", stelt Kraay junior. "En anders heb je De Vrij nog, die is ook geweldig", vult journalist Sjoerd Mossou aan. "Wat dat betreft kom je er achterin nog wel uit."

Volgens Kraay junior is De Vrij echter niet de eerste vervanger van De Ligt. "Als er iets zou gebeuren met De Ligt, dan denk ik dat Koeman nog eerder Daley Blind erin zet dan De Vrij." Door de hartspierontsteking van Blind is de verdediger van Ajax, die normaliter linksback speelt in Oranje, echter voorlopig niet beschikbaar. Het is ook de vraag of Blind op tijd fit is voor het aanstaande EK. "Nathan Aké speelt nu in het centrum, maar kan uitstekend linksback spelen", opteert Kraay junior.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Dijk is inderdaad de aller aller beste. Maar De Ligt is op dit moment niks beter dan een de Vrij. Die A al jarenlang in een topcompetitie constant speelt. En B al een keer een groot toernooi succesvol heeft gespeeld in 2014. Als de Ligt blijft banken hoort De Vrij gewoon te spelen. En hoezo eerder Blind? Moet Van Dijk dan opeens rechtscentraal spelen? Hansie lult weer poep. En zon gast wordt er gewoon dik voor betaald. 90% van de mensen op VZ hebben er meer kaas van gevreten.

13 januari 2020 om 23:40

De ligt gaat ook niet meer banken nu demiral niet meer kan spelen dit seizoen.

13 januari 2020 om 23:43

Geen idee wanneer Chielini weer fit is. Maar het zegt wel wat dat je pas definitief verzekerd bent van een basisplaats als er 2 cv's geblesseerd zijn. Geluk voor Mathijs natuurlijk, maar als De Vrij beter blijft spelen blijf ik bij mijn standpunt.

13 januari 2020 om 23:45

Lijkt me sterk dat hij gaat banken, wie zou je anders moeten opstellen dan? Bij de eerste wedstrijd van demiral zei ik al tegen paar vrienden met wie ik was dit gaat de kop kosten voor de ligt. Di demiral is echt een beest

14 januari 2020 om 01:38

Chielini is 35. Als die ooit nog fit genoeg wordt om op die leeftijd nog op topniveau terug te keren zal dat wel even duren schat ik. Als De Ligt de komende wedstrijden goed speelt is het dan ook maar de vraag of hij er nog in komt. Dan kan het zomaar zijn dat Chielini, de club of beiden besluiten dat het tijd is om door te selecteren.

14 januari 2020 om 02:01

Chiellini was voor zijn blessure verreweg de beste verdediger van Juve, daarbij heeft hij eerder zware blessures gehad de laatste jaren, maar keam altijd sterk terug. Chiellini is al een tijd weer zelfstandige looptrainingen aan het uitvoeren zou ergens februari of begin maart weer fit zijn. Tuurlijk is het altijd de vraag of je nog terug komt, maar bij Chiellini kijk ik er totaal niet van op mocht hij over 2 maanden weer de leider achterin op het veld zijn. Hopelijk speelt de Ligt dan rechts naast hem.

14 januari 2020 om 10:09

Ha elphenomeno dat duurde niet lang. Bij een topclub ben je nooit verzekerd van een basisplek, tenzij je een Messi of Ronaldo bent.juventus heeft niet voor niets 4 top Cv's en dan rugani ook nog.als je dan als jong broekie binnen komt, terwijl er ook 2 oude vedettes op je plek staan is het toch logisch dat je niet zo maar de nummer 1 bent.van Dijk komt binnen bij een club waar het gatenkaas is. Ja, daar is hij gelijk de grote meneer (en terecht), maar er liep verder ook niks bijzonders. Demirel mocht ook pas spelen toen en Chiellini en De Ligt geblesseerd waren

13 januari 2020 om 23:40

Ik ben het niet radicaal met je oneens. Maar om nu een toernooi van 6 jaar geleden te gaan aanhalen als argument gaat wat ver, waarom niet verwijzen naar de CL campagne van De Ligt vorig jaar dan? Lijkt me, ondanks dat het clubvoetbal is, toch relevanter voor de huidige kwaliteiten.

13 januari 2020 om 23:53

De Ligt is gewoon een extreem talent, voor mij persoonlijk nog een groter talent dan Frenkie. Wat hij op zijn prille leeftijd als verdediger bij Ajax heeft gepresteerd is ongekend. Dat De Vrij niet speelt omdat je in De Ligt wil investeren snap ik dus helemaal. Maar De Vrij is ook een absolute topverdediger, en ik zou zelfs met drie centrale verdedigers spelen omdat hij niet op de bank hoort. Maar als je dan toch met twee centrale verdedigers speelt is De Vrij natuurlijk de eerste back-up. Aké heeft trouwens ook niets van een back, dus ik weet niet wat Hans gedronken heeft.

14 januari 2020 om 09:08

Frenkie is natuurlijk wel een veel betere voetballer. Dat zie je nu ook bij Barca en dat zag je ook bij het Nederlands elftal. Die jongen heeft bijna geen tijd nodig zijn stempel te drukken en is multifunctioneel. Bij de Ligt toch echt een ander verhaal

13 januari 2020 om 23:58

De Ligt heeft vorig jaar en drie jaar geleden nog grote toernooien zeer succesvol gespeeld. 2014...kunnen we misschien Stam ook wel vragen of hij z'n kicken weer wil aantrekken.

14 januari 2020 om 00:04

Tja als je als een van de weinige topspelers van Oranje al eens een groot eindtoernooi hebt meegemaakt en ook nog eens tot de halve finales kwam is dat natuurlijk wel in je voordeel. Geldt overigens ook voor Blind en Wijnaldum. Ik snap jouw denigrerende opmerking dan ook niet helemaal.

14 januari 2020 om 00:12

De Vrij is momenteel gewoon sterker. Dus ondanks dat argument verdient hij het gewoon te spelen. De Ligt is vierde CV van Juve. Prima verdediger natuurlijk, maar nog niet op topniveau. Komt vast ooit wel, maar momenteel verdient hij de plek achterin bij Oranje niet. Zeker niet op basis van wat hij in Oranje laat zien. Dat is op zijn zachtst gezegd erg pover

14 januari 2020 om 00:20

@ElPhenomeno ik vind het eerder in je voordeel spreken als je vorig seizoen nog in de halve finale van het grootste clubtoernooi van de wereld stond en daar ook nog eens een behoorlijk aandeel in had. De Vrij hoort sowieso bij Oranje maar ik vind jou evenzo denigrerend over De Ligt spreken die in 2019 ontzettend veel topwedstrijden heeft gespeeld.

14 januari 2020 om 00:25

Vierde CV Lanjouwer? Met 14 wedstrijden heeft De Ligt na Bonucci veruit de meeste wedstrijden gespeeld van alle CV's. Hij is wel van topniveau getuige z'n hele vorige seizoen, z'n uitverkiezingen bij de Uefa en dus gewoon z'n aantal topwedstrijden. Vind ik toch wel wat sterkere argumenten dan jouw gezever.

14 januari 2020 om 00:30

Ja, Demiral is de betere en had De Ligt eruit gespeeld. Gewoon feiten. Maakt verder ook weinig uit. Dat niveau lijkt De Ligt wel te gaan halen. Maar hij is het nog niet..

14 januari 2020 om 00:32

Op dat moment was hij misschien beter (discussie over lcv rcv daargelaten) maar De Ligt wordt echt om rare details al weken de grond in geluld hier daar waar hij een heel seizoen bewees absolute top te zijn.

14 januari 2020 om 01:12

Wat maakt het nou uit dat Demiral een stuk beter is op dit moment. De Ligt komt er wel. Dat gastje is nog heel erg jong.

14 januari 2020 om 07:51

Net zoals het een feit is dat de Ligt Demiral eruit heeft gespeeld, voordat het andersom gebeurde. Gaat erom dat de Ligt nu genoeg speelt en wss steeds beter gaat worden. Betekent dus gewoon basis op het Ek.

14 januari 2020 om 01:29

Sorry hoor maar de vrij komt voetballend echt te kort, daar kom je in Italië wel mee weg. Ik ga er toch vanuit dat oranje wil voetballen ipv van counteren.

14 januari 2020 om 01:38

De Vrij voetballend te kort? De Vrij is voetballend juist behoorlijk sterk..

14 januari 2020 om 06:21

Hahahaha jij kijkt zeker geen voetbal of wel? De Vrij is bij Inter achterin de spil. Alle opbouw begint bij hem en door te spelen met drie verdedigers kan hij vaak doorschuiven als een soort '6'. Niet voor niets staat hij al op 1 goal & 4 assists. Altijd heel grappig als mensen doen alsof ze er wat vanaf weten maar ondertussen al jaren niet naar de Serie A kijken. Zeg dan gewoon niets.

14 januari 2020 om 07:56

@ Elphenomeno: Een ietwat warrig betoog. Je vindt De Ligt 'niks beter dan een De Vrij', maar met de voorwaarde 'als De Ligt blijft banken' impliceer je dat je Matthijs toch iets beter vindt. Wel kiezen, hè! Kraay mag dan poep lullen, hij draait niet om de hete brei heen. Wat Blind betreft heb je gelijk, maar met die laatste zin schaar je je bij de overige 10% van de mensen op VZ.

14 januari 2020 om 09:45

@elphenemo ik snap je clubvoorkeur maar een de Vrij is toch niet beter dan de Ligt. De Ligt is een monster. Je wijst wel naar 2014 maar toen werd de vrij vooral geholpen door v Bommel en de Jong. Die ontlasten de verdediging onwijs. Nu mis je 2 van die bikkels. De vrij is goed maar niet voor d etop. Zelfs transfervrij kon hij niet naar Juve, Barca etc

14 januari 2020 om 09:53

Mrkrillin; Jij schrijft over 6 jaar geleden, net alsof de Vrij zich niet verder ontwikkelt heeft. Hij speelt momenteel bij de top, staan 1e in de serie A, speelt ijzersterk. Wat wil je nog meer? Daarnaast kan niet iedereen in 'de top' spelen, is ook niet nodig uiteraard zolang je zelf maar goed speelt.

14 januari 2020 om 10:09

@fr_jc eens met je. Ik refereer naar 2014 omdat Elphenemo dat als argument inbracht. Maar de vrij was wel kort geleden transfervrij en de top kwam niet voor hem. Om de Ligt hebben bijna alle grote clubs gevochten en geboden. De vrij is goed voor de subtop maar komt m.i. te kort voor hoogste niveau. Niet erg, want hij speelt bij een club op goed niveau, dit seizoen meedoen om landstitel en Europees pakt hij zijn wedstrijden. Aanvullend. een v Dijk en de Ligt zullen komende jaren als er niets geks gebeurd, gewoon in de top blijven.

14 januari 2020 om 10:54

Mrkrillin; Dat begreep ik, echter vind ook ik dat Stefan momenteel helemaal niks onder doet voor de Ligt. Dat alle grote clubs om zijn handtekening gevochten hebben doet niets af aan het gegeven dat Stefan net zo goed of zelfs momenteel beter presteert en of dat dan is bij een topclub zoals jij stelt of er net onder maakt niet uit. Momenteel is de Vrij een veel stabielere speler dan Mathijs en de veste moet spelen. (zonder een discussie te starten wie daadwerkelijk beter is of beter toekomst perspectief heeft) Virgil en Mathijs zullen inderdaad het toekomstige koppel zijn voor Oranje, maar...

14 januari 2020 om 14:44

Je haalt je jaren door elkaar. Jeweet dat de jong en van Bommel al gestopt waren in 2014?

14 januari 2020 om 14:48

Of nee ik zit er ook naast. De vrij had deJong & Guzman/Wijnaldum voor hem.

14 januari 2020 om 16:47

Mark van bommel speelde toen niet, en de vrij was 2014 verdediger van wk dus doe je huiswerk eens goed, Vlaar en Stefan waren dat toernooi beesten.

14 januari 2020 om 16:49

Nigel de jong heeft 2014 wel gespeeld alleen wel met bleseure er uit gegaan.

14 januari 2020 om 11:38

Tja ik zou het als ik De Vrij was wel weten. In heel 2019 heeft hij 0 (!) minuten gemaakt. Als daar dit jaar geen verandering in komt, ondanks dat De Vrij toch echt de beste verdediger uit de Serie A is dit moment dan zou ik lekker bedanken voor het NL elftal!

Het lijkt erop dat er een speciale eenheid is binnen de media om spelers zoals de ligt op te hemelen. Dat is juist niet goed, blijf kritisch en geef eerlijke feedback. Alles ging breed en naar de back, juve kwam steeds in de problemen door de bal tempo van de ligt, nadat ligt erin was kwam juve de eigen helft niet af. Wees eerlijk, hij is een uitstekende verdediger maar aan de bal is hij heel zwak en mist handelingssnelheid. Daar moet je gewoon eerlijk in zijn om hem juist te helpen om de allerbeste verdediger voor Nederland te worden. Dat is op dit moment de dijk en dat komt door de intensiteit en de handelingssnelheid waarin hij zich heel sterk heeft ontwikkeld.

Blind boven De Vrij naast Virgil? Dat is echt waanzin. Dan moet 1) Virgil naar rechts terwijl hij op links spelen gewend is, en 2) Blinds sterkste punt is zijn dieptepass, nou ik kan je vertellen dat die van De Vrij nóg beter is! Daarbij meer lengte, meer snelheid, gewend om wekelijks tegen de dodelijkste spitsen te spelen, even goede positionering, meer fysiek... mis ik nog iets?

14 januari 2020 om 00:58

De crosspass van van dijk is misschien beter, maar de passes over de grond tussen linies van Blind zijn zeker beter dan die van Van Dijk. En hij komt nooit boven Virgil want hij is de beste. Sowieso moet er ook niet gepraat worden over blind tot hij weer fit is.

14 januari 2020 om 01:06

Ik vergeleek De Vrij en Blind, niet Van Dijk en Blind. Wel ben ik het met je eens dat Blind de beste dieptepass over de grond heeft van alle oranje verdedigers.

14 januari 2020 om 10:10

Rot op man, De Vrij heeft geen betere crosspass dan Blind. Het worden ook een beetje De Vrij pijpertjes hier op vz hoor

Kraay kraait teveel. De Vrij had sowieso al veel hoger moeten staan in de pikorde bij Oranje. Dat geschuif met Blind slaat nergens op, hem ipv De Vrij in het centrum zou pure verachting zijn van voetballogica. De Vrij en Van Dijk...beide in hun prime, het logische centrale duo in Oranje. De Ligt moet nog even een paar jaar aanhaken in Italië.

14 januari 2020 om 00:02

Ik zie het als een toekomstinvestering, De Ligt is op zijn 20e ongeveer even goed als De Vrij nu is. Als hij nog een beetje doorgroeit wordt hij dus beter dan De Vrij, als hij meer dan een beetje doorgroeit wordt hij beter dan Virgil. Gezien zijn leeftijd, prestaties, en gezien verdedigen een ervaringsvak is, vind ik het niet onwaarschijnlijk dat De Ligt uitgroeit tot een legendarische (oranje) speler.

14 januari 2020 om 01:15

Als de Ligt 50% wordt wat van Dijk is mogen we al blij zijn als Nederlander.

14 januari 2020 om 03:57

Vorig jaar zat hij op minimale zelfde niveau.

14 januari 2020 om 00:15

Eens. Bijzonder dat De Ligt laatste partijen speelde. We kunnen achterin het sterkste blok van de wereld hebben. Maar dat wordt vooralsnog nagelaten. Dit is ook prima natuurlik, maar doodzonde voor iemand met de kwaliteiten van De Vrij

14 januari 2020 om 00:37

@ Lanjouwer, De Ligt op de bank zetten is evengoed doodzonde. Gewoon 352/532 spelen, dan stel je je vijf beste spelers op. Virgil, De Vrij, De Ligt, Wijnaldum, en De Jong. De rest kun je er wel omheen bouwen.

14 januari 2020 om 02:00

Even Depay erbij noemen. Stond in de top 3 van de wereld als in meest betrokken bij doelpunten voor club en land(waarbij Lyon niet eens goed draait) voor zijn blessure. Ik denk dat er voor Nederland over zo'n tijdspanne er geen een speler zelfs productiever is geweest in de Nederlandse historie. Credit aub.

14 januari 2020 om 07:53

Je beste spelers opstellen werkt niet als het cv's zijn.. je gooit je hele systeem om, terwijl je met 2 cv's al sterk genoeg bent.

14 januari 2020 om 08:47

Waarschijnlijk noemt hij depay niet omdat die nu geblesseerd is.. maar met depay erbij Heb je al 6 goede basisspelers

14 januari 2020 om 09:55

@Gooner4: je zegt wel dat je met twee CV's sterk genoeg bent, maar de back posities dan? Je gaat toch niet met Blind en Veltman op de back spelen? Daarom moet er een systeem bedacht worden dat je met wingbacks speelt. Willems/Gosens en Promes/Hateboer kunnen dit ideaal. Om ze dan van defensieve ondersteuning te voorzien, moet je met drie centraal spelen, waarvan De Ligt een halve CV en halve rechtsback speelt en Van Dijk op links. Zoiets zal veel beter werken dan 4-3-3 met Blind, Veltman en De Roon in het elftal.

14 januari 2020 om 10:30

@zermatt: Geen gek idee als je het mij vraagt. Je kan nog een hele leuke opstelling krijgen op die wijze inderdaad. Hier een opstelling mits Depay echt niet kan meedoen. Dan kan je echt een heel leuk teampje neerzetten! Ik zou hier zeker niet tegen zijn.

Cillessen
De Vrij
Van Dijk
De Ligt
Hateboer
Wijnaldum
Frenkie
Willems
Mo/Donny
Promes
Bergwijn

Kraay kraait teveel. De Vrij had sowieso al veel hoger moeten staan in de pikorde bij Oranje. Dat geschuif met Blind slaat nergens op, hem ipv De Vrij in het centrum zou pure verachting zijn van voetballogica. De Vrij en Van Dijk...beide in hun prime, het logische centrale duo in Oranje. De Ligt moet nog even een paar jaar aanhaken in Italië.

14 januari 2020 om 04:01

Heel onlogisch zou ik het niet vinden. Blind is qua inzicht Europese top. Nee ik zeg niet dat hij een top speler is, maar hij is bij ajax de belangrijkste speler. Hij leest het spelletjw als geen andere. De vrij is verdedigend misschien iets beter, maar voetballend gezien is blind weer vele malen beter. Ligt dus puur aan de taktiek die je wilt gaan hanteren.

14 januari 2020 om 07:50

De vrij is verdedigend vele malen beter. Qua inzicht is de vrij voor een cv ook erg goed. Zie het aantal assist van afgelopen maanden. Totaal plaatje is ruim in voordeel van de vrij

Hans kan echt beter terug naar lachen om homevideos. Dit seizoen is het nu al een paar keer voor gekomen dat hij iets compleet lachwekkends de media in slingert

Tja..Hans Kraaij, aardige en enthousiaste vent maar zijn overdreven gedoe is vaak irritant. Hoor Hans ooit nog zo zeggen over de transfer van Denis Johnson naar Ajax: dit is zo'n ongelooflijk goeie transfer, zelfs de beste transfer van de afgelopen jaren! 😂
In deze kwestie met de Ligt vergeet Meneer duidelijk de beste verdediger van Italië te noemen, de Vrij (net als heel de media incl.VZ!). Gelukkig snapt Mossou het wel.

Hans Kraai had ook altijd zware twijfels over Van Dijk . Is fan van de Ligt . Zal hem pijn doen om toe tegeven dat Van Dijk de beste verdediger van de wereld is .

Van Dijk of de Ligt. Ze hebben 4/5 maanden om de bondscoach te overtuigen maar denk dat het ‘gewoon’ De Ligt wordt omdat Koeman niet snel wijzigt in zijn opstelling. Eigenlijk moet de beste gewoon spelen, dit is een eindtoernooit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren