Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mino Raiola: ‘Europese topclubs vragen aan mij: Malen of Boadu?’

Laatste update:

Mino Raiola behartigt de belangen van tal van toptalenten uit binnen- en buitenland. De Italiaanse Nederlander wordt naar eigen zeggen al jaren dagelijks benaderd over bijvoorbeeld Calvin Stengs, Myron Boadu, Donyell Malen en Ryan Gravenberch. “Stengs, Boadu, Malen, Owen Wijndal en Gravenberch konden allemaal allang naar grote Europese clubs. De afgelopen jaren word ik bijna dagelijks benaderd. Ik heb ze allemaal bij hun huidige club gehouden”, benadrukt de zaakwaarnemer in gesprek met Voetbal International.

Het stoort Raiola enigszins dat Nederland op zijn kop stond toen hij Justin Kluivert naar AS Roma bracht. “Maar heb jij iemand gehoord toen die jongen van PEC Zwolle (Sepp van den Berg, red.) naar Liverpool ging? Ik niet. Al die spelers die op jonge leeftijd naar Engeland zijn gegaan, de Redannetjes en Chongs van deze wereld, als ik hun zaken had gedaan, was het land te klein. Nu hoor je niemand. En als Ajax spelers op hun zestiende wegplukt uit Scandinavië, blijft het ook oorverdovend stil.”

Raiola weet niet hoe de toekomst van de toptalenten van AZ eruitziet. “Misschien blijven ze nog wel een jaar, maar als Ajax er met AZ uitkomt en een goed plan heeft voor bijvoorbeeld Stengs en Boadu, is het mijn plicht te gaan luisteren”, benadrukt de belangenbehartiger in het weekblad. “Je mag best weten dat ik nu gesprekken voer met Europese topclubs die aan mij vragen: Malen of Boadu? Dan geef ik eerlijk antwoord. Wat heb je nodig, een Ferrari of een Lamborghini? En de club die het heel slim doet, die pakt ze straks allemaal. Ik zeg niet dat ze er nu al klaar voor zijn, een tussenstap is misschien wel beter.”

Raiola wijst erop dat het moeilijk is om ‘nee’ te zeggen tegen een club als Barcelona, inclusief een goed salaris en een heerlijk leven in Spanje. “Je weet nooit of die trein nog een keer langskomt en je weet ook niet of je morgen geblesseerd raakt en of je je niveau weer haalt. Het is zo makkelijk te roepen: ‘het is veel te vroeg’. Maar ik moet omgaan met het belang van iemands leven, niet alleen zijn voetbalcarrière.”

“Stengs en Boadu hebben allebei al een ernstige blessure gehad. Zij hebben het geluk gehad dat ze beter en sterker zijn teruggekomen, maar dat is geen garantie voor anderen. En je ziet zat spelers die veel later weggaan die het niet redden in de top. Davy Klaassen was 24 toen hij bij Ajax wegging, betekent dat dan dat Boadu nog zes jaar moet wachten?’

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dat Mino hier wel een punt heeft. Hij is niet voor niets de beste in zijn vak. Met spelers als Zlatan, Sneijder, Lukaku(?), Pogba etc.. onder zijn hoede (gehad). Ik heb nog nooit een speler iets negatiefs over Riaola horen zeggen. Alleen de buitenwereld is vaak negatief over hem.

1 januari 2020 om 10:53

maar zo is de voetbalwereld en zo zijn de supporters. Als hun club een groot talent weg haalt dan heeft de club het goed gedaan, haalt een nog grotere club jouw talenten weg dan is het bijna kinderhandel.

1 januari 2020 om 10:55

@ Keizer. Dat altijd de buitenwereld negatief is over Raiola komt door die vervelende Johan Derksen. Hij heeft een negatief beeld van Raiola neergezet. De hele media neemt dat beeld klakkeloos over. Net als veel mensen op VZ. Als Raiola slecht zou zijn voor de carriã¨re van spelers, zouden zoveel spelers hem niet als zaakwaarnemer hebben. Bovendien zou dan geen enkele club zaken doen met hem. Raiola heeft de gunfacor in de media niet mee.

1 januari 2020 om 11:33

Absoluut mee eens. Ja, hij is goed in zijn vak maar je moet blind zijn als je niet ziet dat hij en andere makkelaars teveel macht en invloed hebben. In België hebben we gezien tot wat dat kan leiden.
Mensen zeggen dat een speler uiteindelijk zelf beslist maar stel je bent pas 18 en zo'n iemand kan je zonder problemen doen geloven wat het beste is voor jou terwijl het geld altijd primeert aangezien dat zijn broodwinning is.

1 januari 2020 om 11:51

Je moet ook wel naïef zijn om te denken dat als Raiola bepaald of een transfer doorgaat of niet hij nog veel klandizie zou hebben. Als een speler niet naar een club kan omdat zijn zaakwaarnemer dat niet wil zoekt die speler een andere zaakwaarnemer.

1 januari 2020 om 11:59

Iedereen wil Raiola, en dat is niet omdat hij zijn eigen belang boven die van de speler zet. Hij speelt het keihard, net zoals clubs het andersom doen. Hij is geweldig in zijn vak en jouw ongefundeerde onderbuik gevoelens doen daar niets aan af natuurlijk.

1 januari 2020 om 12:05

Bakkert, Haland is financieel onafhankelijk met een contract van 6 miljoen per jaar voor 5 seizoenen. Dat is gewoon top voor hem. Hij hoeft nooit meer te werken.

1 januari 2020 om 12:22

@Okan61 Dat heeft Raiola ook zelf gedaan. Ik heb Raiola zelf nog nooit iets negatiefs over hem zelf horen zeggen. Dat ie een transfer misschien anders had kunnen doen of zelf fouten heeft gemaakt. Nooit. Anderen zijn altijd slecht en hij doet alles goed. Hij klopt zichzelf nu weer op de borst over die jongens van az, benoemt transfers als Chong maar hoe gaat het eigenlijk met die jongen die van Ajax maar Juve ging jaren terug? Daar hoor ik hem niet over. Net als alle andere jeugdspelers die onder Raiola te vroeg weg gegaan zijn. Daar zijn meer voorbeelden van.

1 januari 2020 om 13:17

Busby, een 18-jarige mag stemmen en trouwen. Ik neem aan dat een 18-jarige dan ook een beslissing kan nemen over wie hem representeert tijdens zijn carriere. Is een 25-jarige moeilijker te beïnvloeden dan een 18-jarige als het op geld aan komt? Ik denk het niet. Iedereen gaat twijfelen als hij die 6 nullen voor zich ziet.

1 januari 2020 om 13:23

@ Bakkert Dus het is afgunst op het geld wat hij verdient?wat betaald word door clubs die miljarden verdienen?raiola heeft een vast commissie percentage en soms pakt hij er een hoop geld op en soms wat minder dat hangt van de cliã«nt af die ook hier mee akkoord is gegaan door hem als zaakwaarnemer aan te stellen ..en wel bizar dat Raiola de transfers laat afketsen op persoonlijk gewin, maar zoals er al aangegeven is er nog nooit een speler geklaagd heeft over hem

1 januari 2020 om 13:35

@Rick1o1. Lijkt het jou niet dat als die spelers op welke leeftijd dan ook, voor hoeveel salaris dan ook weg willen, ze gewoon weg gaan? Ik bedoel, als een speler NIET weg wil naar een bepaalde club, denk je niet dat die dan gewoon niet gaat. Dan kan Raiola op zijn kop staan en willen dat die speler gaat, maar dan gaat die speler gewoon niet. Elke transfer door Raiola is tot stand gekomen omdat die speler het zelf ook wilde. Anders waren heel veel spelers weg gegaan bij Raiola. Dat Raiola hier exorbitant veel aan verdient, is prima. Want spelers en trainers verdienen ook veel te veel. En kennelijk zijn zaakwaarnemers nog steeds nodig, want we zien clubs en spelers er nooit zelf uitkomen zonder zaakwaarnemers. (familieleden als zaakwaarnemers uitgezonderd)

1 januari 2020 om 13:45

@bakkert. Je beschrijft de werkwijze van Raiola. En hij hanteert een volledige legale werkwijze volgens de internationale wetten. Wat is daar dan mis mee? Ik denk dat als jij profvoetballer was, je maar al te graag zou willen dat Raiola jouw belangen zou behartigen. Als jouw partner bij jouw werkgever er voor zorgt dat jouw salaris wordt verdubbeld en een premie van tienduizend euro meekrijgt, zeg jij toch ook niet: dat wil ik niet, dat drukt teveel op de begroting van mijn werkgever. Waarom vind jij dat Raiola dan wel zo moet denken? Terwijl elke jonge speler zelf een lucratieve transfer wil maken. Alle partijen willen dit. Anders zou Raiola er bij geen enkele speler of club inkomen. Dit maakt dat je met jouw verhaal de plank volledig misslaat. Raiola heeft bij jou de gunfacor niet, terwijl Rob Jansen de meeste van zijn spelers stiekem onderbrengt bij Feyenoord. Dat is pas eigenbelang. En daar hoor ik niks over..

1 januari 2020 om 21:41

Heb dit nog nooit ergens op papier zien staan, die 15 miljoen zou iedereen pakken als je een deal ga sluiten, in welke branche dan ook, en als het kan de volgende dag weer!

1 januari 2020 om 11:14

Supporters willen uiteraard het beste voor hun club, Raiola wil het beste voor zijn spelers. En dat matcht lang niet altijd. Logisch dus dat zaakwaarnemers bij het publiek nooit echt populair zijn.

1 januari 2020 om 11:25

Nee joh, je moet die selecte groep zeurende supporters niet te serieus nemen. Die hebben boter op hun hoofd. Als Ajax aan zichzelf denkt ten koste van een ander dan staan ze vooraan om te roepen dat het erbij hoort. Als echter een speler aan zichzelf denkt dan is de wereld te klein. Erg hypocriet.

1 januari 2020 om 12:00

Interessant dat je even wat namen op een rij zet, ik zie namelijk een verband tussen al die namen. Bijna al die jongens lijken op het moment dat ze de grootste beslissing van hun carrière moeten maken een verkeerde beslissing te nemen. Paul Pogba naar Manchester United, Romelu Lukaku naar Manchester United, Zlatan Ibrahimovic naar Barcelona... Ook over Wesley Sneijder naar Real Madrid kan je achteraf twijfels hebben als ze ziet welk niveau hij aan kon tikken bij Internazionale. Natuurlijk kunnen we het ook hebben over Matthijs de Ligt, maar dat is wat mij betreft nog wat kort na zijn overstap. Dat kan nog goed uitpakken. Maar dan heb ik het nog niet eens over die talloze jonge talenten die hij vroegtijdig succesloos naar het buitenland heeft geloodst. Denk dat je een onderscheid moet maken in financieel het onderste uit de kan halen en een speler begeleiden in belangrijke beslissingen in zijn of haar carrière. Denk dat je best kritiek mag hebben op dat laatste aspect. Er is een reden dat Mino Raiola in principe niet meer welkom is bij clubs als Barcelona en Real Madrid.

1 januari 2020 om 12:11

Dit is wel achteraf makkelijk lullen. Pogba wilde graag naar United en dat was op dat moment een prima keuze in zijn carriere. Lukaku wilde naar de top en United paste prima bij hem.de Ligt kan leren verdedigen bij de allerbeste verdedigers ter wereld.er zijn zat redenen voor die transfers buiten het geld om. Dat het daarna om uiteenlopende redenen niet allemaal even succesvol is heeft een heel ander verhaal. (hoewel ik me dat bij Pogba afvraag, is nog steeds de grote meneer)

1 januari 2020 om 12:19

Goed, beantwoord dan eens de volgende vraag. Hoeveel van de spelers die met Mino Raiola als zaakwaarnemer hun grootste transfer van hun carrière maakten hebben daarna een landstitel of een Champions League gewonnen? Ik kom niet veel verder dan Zlatan Ibrahimovic die bij Barcelona in het beste elftal aller tijden terecht kwam. Kijk, het verband kan natuurlijk ook andersom zijn natuurlijk. Dat spelers met een bepaald wereldbeeld en karakter aangetrokken zijn tot de manier van zakendoen van Raiola en daardoor bij hem belanden. En dat die spelers misschien qua persoonlijkheid minder goed passen bij traditionele topclubs. Bij dat soort jongens moet het elftal om hen draaien, daar stuurt Raiola uiteraard dan op aan en traditionele topclubs weigeren dat te doen. Kan ook, maar een verband kan je moeilijk ontkennen.

1 januari 2020 om 12:22

@guaporta, Wesley heeft toch altijd Guido Albers gehad? Ik snap ook niet waarom je het als verkeerde beslissingen ziet. Waarom heeft Lukaku een verkeerde beslissing gemaakt? Hij stond basis bij een club waar hij prijzen mee heeft gepakt en veel geld. Er was geen betere club die hem op zou stellen. Het is namelijk geen speler voor Barca of Man City. In zijn eerste jaar heeft hij gewoon meer doelpunten dan ooit. Een zlatan heeft ook gewoon prijzen gepakt daar bij Barca. Miss wilde hij kost wat kost wel kampioen worden in alle grote competities. Zou me niks verbazen met zijn ego

1 januari 2020 om 12:24

@guaporta, de vraag is ook. Is Lukaku daar goed genoeg voor? Er is een select groepje dat een landstitel of cl kan pakken. Zou jij Lukaku ergens in de top 10 qua spitsen zetten? Ik niet namelijk.

1 januari 2020 om 12:44

In de reactie van Keizer! werd Mino Raiola genoemd als zaakwaarnemer van Wesley Sneijder, dus ben daar voor het gemak even vanuit gegaan. Romelu Lukaku is een interessant geval, denk namelijk dat hij in de loop van zijn carrière zeer zeker verkeerde beslissingen heeft gemaakt. Ondanks dat Lukaku als kind supporter was van Chelsea zou je kunnen zeggen dat hij te vroeg de stap heeft gemaakt naar de Premier League. En zeker naar een club waarvan iedereen van tevoren wist dat het een kerkhof was voor talentvolle spelers, die tot in den oneindige worden uitgeleend. Maar goed, die overstap kan ik gezien de achtergrond van Lukaku nog enigszins begrijpen. Vervolgens komt hij tot het inzicht dat hij het niet zal redden bij Chelsea als basisspeler en maakt dan de keuze voor Roberto Martínez en Everton. In mijn ogen een verstandige beslissing. Maar dan heb je eindelijk de kans om een stap te maken naar een club waar je de beste jaren van je carrière moet gaan spelen... En dan ga je naar Manchester United, een club die sinds het pensioen van Sir Alex Ferguson in verval is geraakt. Dus ja, dan maakt hij zeer zeker een verkeerde beslissing. Denk namelijk dat hij met zijn talent bij de beste tien spitsen had kunnen zitten. Gelukkig komt dat nu er weer een beetje uit bij Internazionale, 'toevallig' een succesvolle overstap nadat hij Mino Raiola aan de kant zette.

1 januari 2020 om 12:48

Oh, en die prijzen die hij pakte bij Manchester United? Welke dan? Ze wonnen de Europa League voordat hij naar de club kwam en wonnen daarbuiten geen enkele prijs.

1 januari 2020 om 13:44

Guaporta dit is wel heel makkelijk scoren. Je pikt er voor die spelers net de ene club uit waar ze niet geslaagd zijn. Bij iedere andere club waar ze gespeeld hebben zijn ze wel geslaagd. Daarnaast is het niet de taak van Raiola om de speler naar een club te brengen die prijzen wint.

1 januari 2020 om 15:15

Volgens mij heb ik het toch echt over de clubkeuze op het moment dat die spelers de grootste stap van hun carrière maakten. Dus dat is Pogba naar Manchester United, Ibrahimovic naar Barcelona en Lukaku naar Manchester United. Dus het is niet dat ik lukraak clubs kies uit de lijst. Overigens vind ik het wel degelijk de taak van een zaakwaarnemer om spelers te helpen met keuzes te maken die naar succes leiden.

1 januari 2020 om 17:06

Nee, het is de taak van de zaakwaarnemer om de speler te brengen naar een club waar hij tevreden mee is. Het is vervolgens aan de speler om te presteren.

1 januari 2020 om 18:26

Dat is in mijn ogen wat kortzichtig en daarin verschillen we duidelijk van mening.

1 januari 2020 om 13:33

Sorry maar volgens de uefa en fifa is Jorge Mendesal 10 jaar de beste is zijn balen Mr Raiola heeft al jaren laten zien dat het gaat om zijn portemonnee en niet de carrière van de voetballers.

Is het Mino Raiola week ofzo ? Man man man wat houdt deze man van aandacht , in wie zijn belang roept hij dit soort dingen? Hij vergeet met regelmaat dat het om de spelers draait , en dat hij met zijn dikke lijf gewoon op de achtergrond zijn werk moet uitvoeren. Als speler zou ik never nooit voor Raiola kiezen, omdat zijn fee mede ten koste gaat van jou salaris.

1 januari 2020 om 10:50

Ik snap het wel. Hij krijgt veel over zich heen, maar is hij nou werkelijk anders dan andere spelersmakelaars? Zo wordt hij namelijk wel behandeld en dat is mijns inziens niet helemaal terecht.

1 januari 2020 om 11:35

Komt ook vanwege zn uiterlijk en naam. als ie Piet Jan zou heten,slank en bescheiden voorkomend...dan was het plaatje compleet anders. beetje profiling dus. nu beoordelen we Mino als een soort maffioso figuur of slinkse geldwolf. zo dom zijn we.

1 januari 2020 om 10:50

"Omdat zijn fee mede ten koste gat van jou salaris" ...
Hmmmm volgens mij is dit niet het geval, dat staat los van elkaar, hij zorgt juust de zijn spelers (heel) goed verdienen en daarbij zelf een flinke commissie opstrijkt, dat gaat echt niet tenkoste van het salaris van één van zijn cliënten, in tegendeel zelfs, hij haalt het onderste uit de kan voor je. (En zichzelf)

1 januari 2020 om 10:57

Dat is wel een hele naïeve gedachte, bij dit soort deals werkt men gewoon met een totaal budget, en daar pakt Raiola zijn fee uit. Dat is geld wat beschikbaar is en dus ook naar de speler toe kan gaan. Als je leest dat Haaland 8 miljoen per jaar verdiend en Raiola een fee pakt van 15 miljoen is de verhouding zoek. Haaland moet dus 2 jaar lang elke dag opstaan, arbeid leveren, omgaan met de druk voor wat Raiola met 6 gesprekken achter de schermen verdient.

1 januari 2020 om 11:01

@baradona. Zou jij die fee van Raiola niet willen dan? Verdiend met 6 gesprekken. Geweldig toch? En als Haaland dat niet vindt kunnen, moet hij Raiola niet hebben als zaakwaarnemer. Zo simpel is het. In de voetbalwereld zijn de verhoudingen sowieso zoek. Dus om verhoudingen te gaan zoeken bij Raiola is ook hypocriet.

1 januari 2020 om 11:05

De Fifa heeft vastgelegd dat een zaakwaarnemer 10% krijgt van de deal. Dat wordt betaald door de club die een speler koopt (voorbeeld: Barca koopt voor 100mil een speler van Arsenal en betaald daar bovenop dus ook nog 10m aan de belangenbehartiger). Uiteraard zijn er tal van manieren om hier omheen te werken. Zo heb ik vernomen dat het gebruikelijk is dat zaakwaarnemers een % van het salaris van de speler krijgen. Dit zou dus betekenen, zoals -Riciotto- al zegt, dat hij juist een zo hoog mogelijk salaris voor je zal proberen te krijgen, omdat hij dan zelf ook meer krijgt iedere maand.zoals ik eerder al aangegeven heb zijn er nog veel te veel manieren om hier omheen te werken en ik denk dat meneer Raiola daar ontzettend goed in is.

1 januari 2020 om 11:24

"Als je leest dat Haaland 8 miljoen per jaar verdiend en Raiola een fee pakt van 15 miljoen is de verhouding zoek."Ik las dat Raiola 15 miljoen krijgt, de vader van Haland 10 en Salzburg 20. Door de hoge sommen voor die 2 geldwolven zou oa ManU afgehaakt zijn. En dit is inderdaad gewoon ongelofelijk, ridicuul is nog een understatement. Ik vind het jammer dat Dortmund hierin mee is gegaan, om toch maar een supertalent te strikken en de concurrentie af te troeven. Alle clubs moeten gewoon zeggen nee dat betalen we niet en als Haland daardoor zijn transfer misloopt zal hij wel een andere, integere zaakwaarnemer kiezen en zal zijn vader zijn eisen ook wel laten vallen.

1 januari 2020 om 11:25

@okan61, dat is iets wat ze hier niet lijken te begrijpen. Geen enkele speler wordt gedwongen om met Raiola in zee te gaan, iedereen kiest daar bewust voor. En ze weten allemaal wat voor persoonlijkheid het is en hoe hij te werk gaat. De spelers zelf vinden het prima, dus ik begrijp niet waarom hier zo'n probleem van wordt gemaakt.

1 januari 2020 om 18:19

Ik probeer je te begrijpen. Ik lees alle comments.wat bedoel je met 'integer'? Het is 2020. Gelukkig 2020!

1 januari 2020 om 10:51

Ik denk dat ie 1 interview heeft gegeven dat voetbalzone daar iets van 20 berichten van maakt. Jij kunt wel roepen dat deze van van aandacht houdt, maar zo heel vaak geeft hij geen interviews in mijn optiek. Hij komt nu 5 dagen achter elkaar in het nieuws op basis van 1 interview en 1 transfer (haaland) die hij heeft verricht. Voor een speler lijkt het mij een vakman, hoor ook nooit een speler over hem klagen. Voor de clubs natuurlijk verschrikkelijk om mee te werken.

1 januari 2020 om 11:42

Precies, er is natuurlijk niet zoveel nieuws aangezien alle competities op de PL gewoon stilliggen. Dus alles waar men meerdere artikelen van kan maken is mooi meegenomen

1 januari 2020 om 11:52

Lol, vraag eens aan de Ligt of hij in heeft moeten leveren vanwege de fee van Raiola.

1 januari 2020 om 13:29

Niks. Hij heeft een mega salaris , was het 12 miljoen per jaar, een paar miljoen meer Dan iedere club wilde betalen .

Duidelijk verhaal toch, toch blijf ik het gek van als transfers niet doorgaan door de hoge commissie van deze pizzabakker. Hij krijgt genoeg betaald toch?

1 januari 2020 om 11:46

Omdat deze “pizzabakker” de lekkerste pizza’s bakt en veel mensen in de rij staan om van zijn pizza’s te genieten. Zijn meestal extra gevuld.

Goed punt over de hypocrisie! Want Raiola (met name José Fortes Rodrigues) houden wijndal, stengs en boadu dicht bij de grond. De vraag is wie er financieel uitkomt met AZ, 20m zal voor stengs niet volstaan, of er moet 30-40% doorverkoop bij zitten.

Hoe meer ik lees van deze man, hoe meer oveetuigd ik word. Heerlijk hoe al die zure bystanders constant afgeven op hem, puur uit jaloezie.Feit is dat hij werkelijk altijd de beste deals er uit sleept voor zijn spelers en dan ook nog eens voor hem zelf.Het is geen toeval dat al zn clienten weglopen met hem. Maar ach, wij weten het allemaal vast veel beter...

1 januari 2020 om 10:59

Het is ook gewoon omdat mensen het vervelend vinden dat hij constant met Nederlands talent aan de haal gaat. Nederland is zn thuisland en daardoor ook een logische markt voor hem, maar hij geeft jonge talenten geen goede begeleiding en neemt veel geld weg bij NLse clubs bij grote transfers. Als je kijkt naar een lijst van al zn voormalige klanten zul je zien hoeveel getalenteerde flops er tussen zitten die in hun tienerjaren zijn vertrokken.

1 januari 2020 om 11:04

@ Tagliafico. Tieners die vooral heel graag zelf weg wilden. En die zelf bij hun nieuwe club geflopt zijn. Dat vergeet je erbij te melden.

1 januari 2020 om 11:51

@tagliafico, hij heeft helemaal niet zoveel jongens in hun tienerjaren weggebracht. Bijna iedereen was wel minimaal 20. Jongens die jonger waren zijn ouasim Bouy op zijn 18e: oke mislukt. Pogba op zijn 16e richting Man United: geslaagd. Lukaku op zijn 18e richting Chelsea: geslaagd. Recent heeft hij met Malen, Kluivert, Bakker, Pherai, Simons wel wat jonge jongens naar buitenland gebracht maar de oudste jongens zijn net 20 dus lijkt me veels te vroeg om daar over te oordelen al zijn ze allebei goed op weg met basisplaatsen bij Roma en PSV

1 januari 2020 om 15:50

En daarom zeg ik: Hij geeft hun geen goede begeleiding.
Hij moedigt het alleen maar aan, zodat hij zijn eigen zakken kan vullen.
Er is een reden waarom al zijn klanten via de achterdeur vertrekken en de rest niet.

1 januari 2020 om 15:53

@tagliafico, geslaagd in zijn carriere ja. Jongste buitenlander die de grens van 100 PL goals heeft bereikt. Jij hebt het over getalenteerde flops, dan is het logisch dat het over carrieres gaat. Al zijn klanten? Noem er dan eens 5 op ofzo?

1 januari 2020 om 15:59

Dat zijn er al een flink aantal. Tel daarbij op: Moise Kean, Kishna, Bouy. En ook een hoop in hun vroege 20 zoals Tete, Sandler, etc. en je ziet wel wat ik bedoel.

1 januari 2020 om 16:11

@tagliafico, oh ik begreep je zin eigenlijk verkeerd. Ik dacht achterdeur als in Raiola verlaten. Je bent trouwens niet de eerste die ik verkeerd begrijp vandaag Maar SAndler is toch gewoon niet goed bevonden door Ajax en naar Zwolle gegaan en daar voor 2 miljoen verkocht. Het een na hoogste bedrag voor Zwolle. Een Kean is 32 miljoen voor betaald. Dat vind ik behoorlijk door de voordeur.

1 januari 2020 om 11:06

Volgens mij geeft bijna iedereen hem ook credits voor de deals die hij sluit voor zijn spelers en zichzelf. Dat doet hij echt bijzonder goed. Waar mensen kritiek op hebben is dat hij soms wel heel erg zijn stempel drukt op keuzes van een speler. Het lijkt er soms erg op dat clubs afvallen vanwege de commissie die Raiola vraagt of hij spelers bewust opzetten tegenover zijn club om een transfer te forceren. Kortom, voor zichzelf en de spelers schitterende deals, maar als club zou ik proberen zo min mogelijk zaken met hem te doen. Hij kleed je uit waar je bij staat.

1 januari 2020 om 11:32

Je laatste stukje is natuurlijk de ware reden waarom veel buitenstaanders een hekel aan hem hebben. Dat hij een topsalaris regelt voor zijn spelers (en voor zichzelf), daar heb jij natuurlijk niks aan als fan zijnde. Jouw belang is het welzijn van je club.Maar ja, dat is alsof je het een advocaat kwalijk gaat nemen dat hij alleen in het belang van zijn client denkt en niet aan die van de andere partij...

1 januari 2020 om 12:41

Maar nu komt het ook een beetje over alsof ik en andere mensen ons belang (het sportieve belang van onze clubs) niet mogen verdedigen. Raiola lijkt daar een bedreiging voor te zijn, dus zijn we daar negatief over.

1 januari 2020 om 11:22

Het klopt inderdaad dat de spelers verder heel erg tevreden zijn over deze man. Maar zelf heb ik altijd een beetje het gevoel dat de spelers die Raiola als agent hebben, hem opzoeken omdat hij toch altijd een riant salaris voor een spelertje kan regelen.

1 januari 2020 om 11:28

Uhmm is dat niet precies de bedoeling van het nemen vaan een zaakwaarnemer?

1 januari 2020 om 14:00

Geld is niet de enige reden, een mooie carrière en prijzen pakken kan ook een doel zijn. En er zijn niet veel cliënten van Raiola die dat laatste doen.

1 januari 2020 om 14:43

@nijogeth, mooie carriere is natuurlijk behoorlijk subjectief. Maar niet veel clienten van raiola die prijzen pakken? De prijzenkasten van oa Zlatan, pogba, Verratti, matuidi, areola, van der Wiel, Balotelli, Maxwell behoorlijk vol. Ook de mindere goden zoals Narsingh, Moreno en Berghuis hebben nog aardig wat prijzen gepakt.

1 januari 2020 om 14:52

En hoeveel CL's zitten er tussen? Maxwell is geloof ik de enige. Veel van de spelers die je noemt hebben prijzen gepakt in een competitie zonder tegenstand, alleen Zlatan en Maxwell zijn de uitzonderingen. Terwijl Verratti en Balotelli toch wel echte toptalenten waren, net als zoveel andere van zijn cliënten.

1 januari 2020 om 15:40

@nijogeth, Balotelli heeft toch al een CL gepakt? Zoveel spelers winnen sws geen CL, dan moet je al je spelers naar Real brengen. Geen een zaakwaarnemer kon voorspellen dat Chelsea hem bv in 2012 pakte. Een Verratti wil gewoon niet weg uit Parijs. verratti heeft nota bene zijn oude zaakwaarnemer eruit geduwd omdat die negatief over PSG ging praten. Een CL zegt niet zoveel, een topspeler die zijn hele leven in de top van de Pl speelt maakt daar amper kans op

1 januari 2020 om 11:29

Lopen ze allemaal weg met hem? Lukaku had er toch genoeg van hoor. Of hij de beste deals eruit sleept is als buitenstaander met weinig doorsijpelende informatie ook onmogelijk te zeggen. Wij weten niet welke aanbiedingen spelers krijgen. Verder vind ik dat hij niet altijd de 'juiste' clubs voor zijn spelers kiest maar eerder zij die het meest willen betalen. Maar ach, hang lekker een poster in je kamer.

1 januari 2020 om 11:34

Is dat de enige "grap" die jij hebt? Eerst die grap uitmelken bij Mourinho en nu bij Raiola. Met zo n nick, ben jij eerder de posterhanger, dacht ik zo..(oeehhh burnnn)

1 januari 2020 om 11:50

Bwa dit lijkt me niet de plaats om de mop te vertellen over het koppel met problemen in de slaapkamer of die over de man in de augurkfabriek. Maar denk niet dat je me kan verwijten dat ik dit zo vaak zeg - doe ik absoluut niet en ik zit hier sowieso steeds minder.Feit is toch dat Raiola best wel mooie contracten voor zijn cliënten krijgt maar hij ook veel vijanden maakt wat me op lange termijn niet de meest geschikte tactiek lijkt en natuurlijk wat ik hierboven al zei. Om hem dan op een voetstuk te plaatsen gaat me wat ver.

1 januari 2020 om 11:57

De speler heeft ook inspraak, het is niet de zaakwaarnemer die bepaalt waar de speler naar toe gaat.

1 januari 2020 om 13:35

Hij doet het goed. Voor zijn spelers en voor zichzelf . De voetbalwereld en het transfersysteem is gewoon verrot en hij staat daar symbool voor. Daarom mogen veel mensen hem niet. Maar eigenlijk kun je hem dat niet kwalijk nemen, maar de FIFA en de clubs. Hij maakt gebruik van de regels , speelt clubs tegen elkaar uit en haalt het onderste uit de kan. Met goedkeuring van zijn cliënten (de spelers) overigens , mensen doen altijd net alsof Riola bepaald waar een speler heen gaat maar een de ligt was het er maar wat mee eens dat Riola na Barcelona ging kijken of Juve niet toch nog 2 miljoentjes per jaar meer wilde betalen .

Het is natuurlijk statusverhogend om als jonge speler Raiola als zaakwaarnemer te hebben. Daarom zitten er zo veel bij hem. Het kost ze geen cent, want zaakwaarnemers worden door de clubs betaald. Daarom lijkt hij een goede zaakwaarnemer, maar niemand ziet de mislukkingen. Zou Pogba nog wel zo blij met hem zijn? Of Donnarumma? Het enige wat de Fifa/uefa hiertegen moet doen is zaakwaarnemers laten betalen door de voetballers zelf. Dan wordt het iets zuiverder. Niet helemaal, want Juventus kan Raiola nog steeds 10 miljoen bieden om de Ligt daar te laten betalen, dus zou je mogelijk dat moeten verbieden voor spelers uit eigen stal. Verder wordt vergeten dat Raiola vooral het Italiaanse voetbal stimuleert: spelers van hem gaan vaak en graag naar Italiaanse clubs.raiola creeert ook een naar sfeertje rondom spelers, iets wat veel clubs ook als vervelend ervaren. Nu geeft hij weer op Ajax af omdat ze kennelijk meer voor de Ligt wilden dan hij gedacht had. Maar hij vergeet dat de waarde van de Ligt in dat jaar flink omhoog gegaan was en alle Nederlandse clubs zijn afhankelijk van transfergelden omdat de tv rechten hier te laag zijn. Ik ben ook benieuwd naar de transfers van Stengs, Boadu en Wijndal. Gelukkig zal er maar hoogstens een van naar Ajax kunnen komen. Ik denk namelijk dat het voor AZ een grote tegenvaller zal worden als deze spelers gaan vertrekken: de winst gaat naar Raiola….over Gravenberch maak ik me niet zo druk: ik vraag me af of hij echt zo goed wordt, want hij maakt nog zo veel fouten. Ik denk dat ze daar bij Juventus niet op zitten te wachten.

1 januari 2020 om 12:01

Waarom gaat de winst naar Raiola? AZ is de ontvanger en de biedende club betaalt Raiola dan.

1 januari 2020 om 12:29

Maar de biedende club heeft een budget en betaalt het totale plaatje. De transfersom wordt dan automatisch lager...

1 januari 2020 om 13:07

Clubs komen er eerst onderling uit waarna kopende club eruit moet komen met de speler en zijn entourage.

Wat is dot voor gezwets,? Het enige reden waarom Boadu ect bleef is omdat hij ook zag dat Boadu en ect nog niet zijn potentie had bereikt, ze leveren nu veel meer geld op, deze man is alleen (vooral) op geld uit, en ja dat is een harde verwijzing, maar ik maak gewoon. Hij maakt liefde tussen spelers en club stuk en stel als favoriete club langs komt voor een speler, en die club gaat niet akkoord met (alle) eisen van Raiola, denk je dat hij het alsnog rond maakt(want het is wel zijn favoriete club) nope, door naar de volgende club.

Bij Van de Berg en Chong waren die berichten er echt wel, al zijn het niet dé talenten die we in Oranje willen zien schitteren, en daar is een goede ontwikkeling voor vereist. Bij Boadu en Stengs is dat wel, daar zit veel meer toekomst in, en dus hoop je dat ze niet in een jeugdelftal van een topclub blijven hangen.

Die opmerking over het behartigen van het leven in plaats van carrière net zo. Voor de echte topvoetballers staat tijdens hun lopende voetbalcarrière misschien het voetbal wel hoger dan het leven zelf, dat komt daarna wel.

Als je niet dat toptalent bent zou ik inderdaad lekker in Italie of Spanje de zon opzoeken en genieten van het leven.

Ik gaf gister gekscherend aan dat Arsenal voor stengs en boadu moest gaan, toen werden sommige mensen wat cynisch hier.

Apart om dan nu te lezen dat er al naar Boadu gevraagd word door europese top (waar Arsenal niet echt bij hoort)

1 januari 2020 om 14:47

Arsenal heeft een matig team maar letterlijk de enige positie waar ze nou echt een topper in de vorm van AUbamayeng hebben is de spits.

Iedereen loopt te zeuren over Mino, maar voor veel spelers is hij gewoon een godgeschenk.
Hij brengt spelers overall naartoe. Clubs betalen hem ook hiervoor.

Die onzin over dat Ajax spelers uit Scandinavie haalt om z’n gelijk te halen is lachwekkend. Bij Ajax spelen jonge spelers of maken ze minstens een goede kans op spelen in een Eerste Elftal. Juventus (de broodclub van Mino), daar spelen geen tieners. Hoe verging het bijvoorbeeld die Marokkaanse jongen die daarna nog even bij Zwolle zat? Et cetera, et cetera. Hij brengt ze naar clubs die hem rijk maken en naar het sportieve plaatje voor de spelers kijkt hij niet. Puur financieel.

Grootste deel van de beeldvorming naar Raiola komt op het conto van Derksen, die iedereen die veel geld verdient, met volle overgave beschaamt en met de grond gelijk maakt.
Maar als er iemand is die 'makkelijk' zijn geld verdient is hij het wel, je neemt een meneer X, en die gaan we elke week systematisch een kop kleiner maken, beetje slap eromheen lullen en kassa!
Verstand van voetbal heeft hij ook niet, open deuren intrappen en als Gijp bijv zegt 'die Jeff Stans kan aardig ballen', kun je er vergif op innemem dat Derksen dat de week erop zegt.

Raiola is de beste in zijn vak. Weet ook precies welke spelers hij onder zijn hoede moet hebben. Dat er partijen zijn die tegen hem zijn of zijn werkwijze, zal niet anders zijn. Voor hem telt dan ook alleen dat zijn mensen tevreden zijn voor wie hij werkt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren