Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Structureel aanhaken bij de Europese top, dat willen we met Ajax’

Laatste update:

Ajax stond afgelopen seizoen op de drempel van de Champions League-finale, terwijl twee jaar daarvoor de eindstrijd van de Europa League werd bereikt. Dit seizoen strandde het avontuur in het miljardenbal in de groepsfase, al gaat Edwin van der Sar niet bij de pakken neerzitten. De algemeen directeur Ajax wil dat zijn club structureel meedoet met de topploegen op het Europese podium.

”Structureel aanhaken bij de Europese top, dat willen we met Ajax”, zo stelt Van der Sar in een kerstboodschap op de Instagram-pagina van de Amsterdamse club. De bestuurder heeft echter meer pijlen op zijn boog voor 2020. ”De beste jeugdopleiding en een groeiende en steeds betere wordende vrouwentak.” 2019 was een uitermate succesvol jaar voor Ajax. ”We wonnen de landstitel, de Johan Cruijff Schaal, twee TOTO KNVB Bekers (inclusief het vrouwenelftal, red.) en er was genoeg te vieren voor onze jeugd. Het was al met al een prachtig jaar.”

'Ajax had begin van het seizoen AZ en PSV leeg moeten kopen'

De nederlaag tegen Tottenham Hotspur in de halve finale van de Champions League doet Van der Sar nog steeds veel pijn. De Londenaren bereikten de eindstrijd dankzij een 2-3 zege in Amsterdam, met de winnende treffer van Lucas Moura ver in blessuretijd. ”We waren enkele seconden verwijderd van de finale”, aldus de oud-doelman, die de overwinningen op Real Madrid en Juventus koestert. ”We hebben dit jaar de hele wereld opnieuw laten zien wie we zijn en waar wij als Ajax voor staan. En ook dit seizoen gingen we voortvarend van start in de Champions League. Helaas is er geen vervolg na de poulefase.”

De afdaling naar de Europa League bevalt Van der Sar allerminst. ”Dat doet natuurlijk verschrikkelijk veel pijn.” De Ajax-directeur heeft echter ook reden op optimistisch naar de tweede seizoenshelft te kijken. ”We blijven actief op drie fronten: de beker, competitie en de Europa League.” Ajax bereikte de winterstop als koploper in de Eredivisie, met drie punten voorsprong op achtervolger AZ. In de Europa League is Getafe de opponent in de achtste finale, terwijl in de achtste finale van de TOTO KNVB Beker een ontmoeting met Spakenburg op het programma staat.

Zie jij Ajax dit seizoen de Europa League winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi en goed streven, maar dat gaat natuurlijk nooit werken. Ajax kan incidenteel eens een top jaar hebben maar zal altijd van zijn toppers worden bestolen en weer opnieuw moeten bouwenm Europese subtop structureel is ene stuk realistischer.

24 december 2019 om 17:35

Waarom zou het niet kunnen? Ajax is in financieel opzicht explosief gestegen de afgelopen jaren. Zaak is het om voor continuiteit te gaan met Overmars, Vd.Sar en Ten Hag die nog lang voor de club behouden moeten blijven. De volgende zomer zullen dan wel veel bepalende spelers vertrekken maar op de transfermarkt liggen er dan ook gunstige kansen voor Ajax om goede vervangers te gaan halen. Zo zijn Fosu Mensah, Vertonghen en Eriksen transfervrij en lijken Stengs en Boadu in de picture om een transfer naar Ajax te maken. Ook heeft Ajax nu de financiele middelen om kwaliteitsaankopen te halen van 20 a 30 miljoen. Daarnaast zullen nieuwe toptalenten doorstromen de komende jaren met o.a. Rensch, Salah, Gravenbergh, Fitz Jim, Taylor, Unuvar, Hansen, Traore, Brobbey, Rasmussen, enzovoorts. Dus ik acht het niet uit te sluiten dat Ajax daadwerkelijk structureel mee kan blijven doen in de Europese top.

24 december 2019 om 17:43

Ajax heeft geld maar lange na niet het geld van de echte top. Hou nou is op met spelers noemen die never nooit naar Ajax gaan. Eriksen is totaal onhaalbaar. De kans dat stengs en/of boadu naar Ajax gaan is ook klein. Kost minimaal 30 miljoen per speler.

24 december 2019 om 17:49

Ondanks dat Ajax bij lange na niet het geld van de Europese top heeft lukt het ze al 3 seizoenen van de laatste 4 jaar om veel indruk te maken in Europa. Dus waarom zou dat ook de volgende seizoenen niet kunnen lukken? De Europese top lijkt het niet te zien zitten in Eriksen. In Amsterdam is hij wel welkom. Boadu en Stengs hebben allebei Raiola als zaakwaarnemer en Raiola staat er om bekend om Nederlandse talenten erg goedkoop weg te sluizen.

24 december 2019 om 17:54

Die 30 mil is niet meer het probleem, de vraag is zijn stengs en boadu dat op korte termijn waard. Ajax moet direct presteren ook in europa. Kunnen die jongetjes dat aan? Ik zeg niet dat ze niks waard zijn maar voor 30 mio moet je er gelijk staan..landelijk en internationaal!

24 december 2019 om 17:58

Wat jij zegt zien veel mensen niet. Laten we zeggen dat we straks de halve finale bereiken in de EL. Dan hebben we in 4 jaar tijd een finale EL, halve finale CL en een halve finale EL achter de rug. Vanwaar wij gekomen zijn met een duidelijk plan, vinden mensen nog steeds dat het een incident is. De erkenning dat Ajax duidelijk stappen heeft gemaakt in Europa, is voor vele jammer genoeg totaal niet zichtbaar.

24 december 2019 om 18:08

Dat Ajax stappen maakt is wel te zien. Maar je hebt dan (als dat echt zo is) 2 keer goed gepresteerd in de EL. Europese top is CL. En dan blijft het seizoen in de CL gewoon een incident.

24 december 2019 om 18:18

Eriksen verdient tussen de 10 en 15 miljoen bij Tottenham. Totaal onhaalbaar voor Ajax dus. Dat de Europese top niet op Eriksen zit te wachten hoeft niet te kloppen, omdat hij straks transfervrij is. Clubs zitten gewoon op zijn contractafloop te wachten om toe te slaan. Daarnaast willen de echte grote spelers niet straks tegen RKC, VVV en Fortuna spelen.

24 december 2019 om 18:25

Ziyech verdiend al 5 miljoen per jaar. Dus waarom zou Ajax ook niet bijvoorbeeld 6 miljoen per jaar aan Eriksen kunnen geven als Ziyech verkocht is? Eriksen zal beseffen dat hij wat moet inleveren als hij bij Ajax zou willen spelen. Ajax kan minimaal een poging bij hem wagen. Niet geschoten is altijd mis. Mocht Eriksen alsnog liever naar een grote Europese topclub in het buitenland willen en die wordt ook concreet voor hem then so be it.

24 december 2019 om 18:34

3 van de 4? Wat is naast de EL finale en Cl halve finale het 3e wapenfeit dan?

24 december 2019 om 18:57

@lawpi hahah je blijft komen met onrealistische namen. Fosu ligt er lang uit en speelt amper laatste jaren. Daarnaast heeft Man U een eenzijdige optie op hem, om te verlengen. Vertongen lijkt niet te willen, anders had hij al gezegd ik wil naar Ajax. Die wacht af. En afhankelijk van Blind, waar wil je Vertongen plaatsen? LB? Zou kunnen tot Sallah-Deen zo ver is. Eriksen kan bij een Juventus straks minimaal 18 mil verdienen, waarom denk je dat hij genoegen neemt met 5 mil per jaar? Halvering van zijn huidige salaris. Niet realistisch man. Stengs is overhyped en ik ben benieuwd welke club bereid is fors te betalen voor hem. Clubs die bij hem passen zoals Roma of Sevilla zullen niet hun transferrecord verbreken voor Stengs die veel geblesseerd is geweest en eigenlijk nog niets bewezen heeft. Waarom zou Ajax dan 30 mil, wat ook een verbreking van record zou zijn betalen voor hem? Boadu is een enorm takent en zie ik zelf ook ver komen. Alleen wat moet Ajax met hem, ik zou hem heel graag zien, maar Ajax heeft o.a. Traore, Brobbery en Danillo nog rondlopen. Zou dat niet zonde zijn, nu Traore nadrukkelijk klopt op de deur. Kan jd beter hem de kans geven en 30 mil op je rekening houden. Verder eens dat Ajax structureel mee kan doen. Net een soort Porto die meedraait. Daar is zeker ruimte voor.

24 december 2019 om 19:57

@Migi Chelsea wegvegen in de eerste 66 minuten, Jantje tegen Valencia, jantje tegen Lille, 0-2 tegen Lille. Je moet de buitenlandse media eens checken, die hebben gesmuld van het aanvallende voetbal op Stamford Bridge met 9 man.

24 december 2019 om 20:15

Sinds wanneer is winnen van Lille echt lastig? Sinds wanneer is een geflatteerde wedstrijd tegen valencia ‘jantje’? Je vergeet even te vermeldden dat Ajax is uitgeschakeld door een Valencia dat 8ste staat in de competitie en dat 8 spelers mistte.

24 december 2019 om 20:18

Ja dat is nou juist omdatAjax niet bij de absolute top hoort. Zodra ze dat wel doen, is eruit in de poulefase een mislukt jaar en een reden de trainer te ontslaan.

24 december 2019 om 20:33

Grapje zeker? Ajax hoort gewoon niet bij de Europese top. Lille stelt gewoon weinig voor, Lille had 6 keer moeten scoren maar zijn gewoon te matig.

24 december 2019 om 21:48

Omdat je waarschijnlijk niet beseft dat Ajax x6 moet groeien per jaar dan uberhaupt de Premier League clubs die nog exponentieler stijgen. Het blijft grappig hoe sommigen de realiteit niet onder ogen willen zien vanwege clubvoorkeur. Ajax haalt momenteel het maximale uit het maximale beleid, maar denk je werkelijk dat dit over een decennia vol te houden is? Kijk maar naar bijvoorbeeld een Benfica hoe ontzettend moeilijk dat is...

25 december 2019 om 13:14

Lawpl. Het gaat Ajax niet lukken omdat Ajax helemaal niet explosief is gestegen in financieel opzicht de afgelopen jaren, en voor het aanhaken bij die Europese top gewoon nodig is om een begroting te hebben van 300-450 miljoen per jaar en niet de 100-110 miljoen per jaar die Ajax nu aantikt. En inderdaad, ik zeg 'aantikt' omdat het nu eenmaal voor een club als Ajax bijna onmogelijk is om structureel een omzet te realiseren van 400 miljoen, laat staan een begroting die structureel rond de 300-350 miljoen ligt. De Nederlandse markt is verzadigd. En zonder de inkomsten uit de CL is 100-110 miljoen dan alleen incidenteel mogelijk en nooit structureel. Incidenteel is er dan uiteraard veel mogelijk, maar we hebben het toch over structureel aanhaken bij de Europese top? Dan is dus veel meer geld nodig dan Ajax kan genereren. En dit zijn alleen nog maar de financiële aspecten. Want feit is ook nog dat de beste spelers ook altijd Ajax zullen verlaten om bij grotere clubs in grotere competities te spelen. Dus je kunt ook niet of nauwelijks bouwen aan teams die je over meerdere seizoenen bij elkaar houdt. Verder noem jij ook een heleboel namen van jeugdspelers waarvan er best een paar door kunnen breken, maar de realiteit is dat van de namen die jij nu noemt de meerderheid over een paar jaar gewoon bij Nac, Groningen en Vitesse spelen. En ik sluit niks uit, maar ik acht de kans dat Ajax structureel de Europese top haalt te verwaarlozen.

25 december 2019 om 13:25

Lawpl. Waarom kan Ajax gen zes miljoen aan Eriksen geven vraag jij. Wel, om twee redenen. Als eerste dat Ajax, momenteel, al een salarisgebouw heeft dat 65% van je totale begroting bedraagt. Oftewel, van de 100 Euro die Ajax denkt over het seizoen binnen te halen, geven ze 65 euro uit aan salaris alléén! Weet niet of jij enig inzicht hebt in bedrijfsfinanciering, maar als jij als bedrijf dergelijke cijfers laat zien dan ziet dat er gewoon heel slecht uit. Okay, in de voetballerij gelden andere inzichten, maar het zegt voldoende. Het salarisgebouw van Ajax is al kolossaal. En inderdaad, tuurlijk kan Overmars er voor kiezen om Eriksen (als die naar Ajax zou willen, wat ik mij niet werkelijk voor kan stellen, die jongen kan overal heen in grote competities, die waarom zou die weer bij Pec Zwolle het kunstgras op willen eigenlijk???) zes miljoen te geven. Want gezien het eigen vermogen kan Ajax in een minder succesvol seizoen zonder CL inkomsten het exploitatieverlies gewoon eenvoudig goedmaken. Maar het probleem zou dan kunnen zijn dat als je een paar seizoen op rij geen succes haalt én geen topverkopen doet, je opeens wél gewoon al die langjarige contracten met forse salarissen door moet betalen. En dat is exact de manier waarop Ajax eerder onder Van der Boog en Jaakke zwaar in de financiële problemen is gekomen. In die zin vind ik het ook wel weer mooi dat Ajaxfans, kennelijk met een kort geheugen, nu weer massaal net als jij roepen om dikke salarissen, als oplossing om spelers te houden en te halen. Terwijl dat gewoon gelijk staat aan casinobeleid. Dus maak je geen illussies, de RvC zal dergelijke onverantwoorde dingen gewoon niet toestaan. Daar zijn het namelijk commissarissen voor. Maar inderdaad, een poging kun je altijd wagen natuurlijk. Maar die zes miljoen, dat gaat Ajax niet doen, als ze verstandig zijn.

24 december 2019 om 19:09

Je moet er altijd in blijven geloven en stinkend je best blijven doen. Wie had pak hem beet 3 jaar geleden gedacht dat Ajax de halve finale CL zou spelen , net aan uitgeschakeld voor de finale. Ook dat ze bij Ajax een aantal jaren geleden zeiden dat het mogelijk was om de CL te winnen , ook toen zei men dat het onmogelijk was, bijna , bijna werd hun ongelijk gewezen. Het zal moeilijk zijn inderdaad en tijd kosten , maar zeg nooit nooit ...

dat zou misschien kunnen maar dan moet je ook de zwakkere posities in het elftal vervangen. met spelers als Veltman. Alvarez, Marin en Labyad kan je niet aan komen zetten in de CL en spelers als Mazraoui en Dest zijn natuurlijk ook nog niet onomstreden. verder zijn invallers als Huntelaar en Siem De Jong gewoon niet meer goed genoeg om het verschil te maken op dat niveau als invallers. spelers van het niveau Blind, Onana, Tagliafico, Ziyech en Vd Beek moeten de maatstaf worden. die kwaliteit zou je eigenlijk op elke positie moeten hebben staan als je structureel een grote rol in de CL wil spelen

24 december 2019 om 17:07

Maar ja, hoe gaan ze het vertrek van onana, tagliafico en Ziyech opvangen? Deze spelers zijn ongelooflijk goed en bijna onmogelijk te vervangen. Ook al was dat bij de jong en de ligt ook zo.

24 december 2019 om 17:08

@arsenal890 Ziyech is echt niet vervangbaar denk ik want dat is een zeldzame soort voetballer. Onana en Tagliafico zijn idd ook belachelijk goed en niet zomaar te vervangen maar ik heb wel vertrouwen in de scouting van Ajax. zo een Davinson Sanchez en Neres waren natuurlijk geweldige aankopen ook en die Traore is ook een veelbelovende speler die in de toekomst het verschil kan gaan maken. alleen de rechtsbackpositie is eigenlijk al jaren een zorgenkindje bij Ajax

24 december 2019 om 17:12

Klopt, maar onana is ook gewoon een top 10 keeper. Tagliafico ook een top 5 of 10 speler op zijn positie.

24 december 2019 om 17:18

@Arsenal890. Draaf je nu niet een beetje te ver door met Onana en Tagliafico? Tagliafico is goed, maar geen top 5 op zijn plek. En Onana al helemaal niet een top 10 keeper. Hij maakt minimaal 3 fouten per wedstrijd en maar 1 geweldige redding. De rest zijn reddingen die je van een gewone keeper mag verwachten.

24 december 2019 om 17:21

Je onderschat Onana wel heel erg Okan61. Ook wil ik jou wel 5 linksbacks zien noemen die op dit moment beter zijn dan Nico.

24 december 2019 om 17:25

3 fouten per wedstrijd? Dat deed hij bij Jong Ajax ja, nu is het gewoon een top 10 keeper. Zou jouw top 10 keepers wel even willen weten dan. Nico is een top 10 linksback waar ook minstens 25 miljoen voor gevangen gaat worden. Je onderschat ze wel een beetje moet ik zeggen.

24 december 2019 om 17:25

Vgm stond onana toch echt bij de laatste 10 beste keepers bij de Ballon d'or.. En noem maar even snel 10 betere LB dan Nico op?? Verder dan 7 of 8 kom je denk ik niet

24 december 2019 om 17:32

Onana is zeker wel top 10, tagliafico top 5 misschien overdreven maar ook zeker top 10. Zijn echt niet heel veel goede linksbacks.

24 december 2019 om 18:07

Ik vind alleen Robertson echt beduidend beter op dit moment. Alba is dit seizoen minder dan vorig seizoen, Alaba, Alex Sandro zijn van het zelfde niveau denk ik. Telles, Grimaldo, Chillwell, Faya, Shaw, Marcelo, Mendy zijn allen minder dan Tagliafico

24 december 2019 om 18:44

Dat zou ik niet zeggen. Alba, alaba en Alex Sandro zijn echt beter. Marcelo en chilwell denk ik ook.

24 december 2019 om 17:11

Eens, de selectie van Ajax is echt niet breed genoeg om Europees potten te breken op structurele basis. Volgend probleem is dat Ajax niet de budgetten heeft om meer spelers te halen uit de top categorie. Overwinteren in de CL is een realistisch doel met het juiste selectiebeleid, maar hoger dan dat zal alleen met gunstige lotingen en/of uitzonderlijke lichtingen kunnen.

24 december 2019 om 17:16

En dan ben je ook nog afhankelijk van andere clubs. De eredivisie moet simpelweg sterker worden wil je spelers kunnen behouden. Matige teams heb je in elke competitie, maar je moet een sterke top en subtop hebben. Feyenoord, PSV, AZ, Utrecht, Vitesse moet ook gaan stijgen in niveau. Je kan niet spelers behouden als je ze alleen wat wedstrijden in de poulefase van de cl kunt beloven.

24 december 2019 om 17:17

Tal van spelers die lange periodes nodig hadden om zich aan te passen bij een andere club. Alvarez en Marin gaan beide nog belangrijk worden voor Ajax. Daarbij kan een topclub niet alleen uit sterren bestaan. Niet voor niets dat alle trainers roepen dat je 15-16 man nodig hebt om kampioen te worden. Met Europees voetbal erbij loopt die teller richting de 20. Probeer maar eens 20 Ziyech's tevreden te houden, zonder dat je ze op kan stellen. Dat lukt geen enkele trainer, daarom heb je ook spelers als Veltman en Labyad nodig. Spelers die niet gaan lopen zeiken wanneer ze niet spelen, nooit diep onder de ondergrens zakken, goed in de groep liggen en keihard hun best doen wanneer ze wel spelen. Dan zeg je ook nog "die kwaliteit zou je eigenlijk op elke positie moeten hebben staan als je structureel een grote rol in de CL wil spelen" Vertel mij eens haarfijn welke Nederlandse club ooit in de afgelopen 120 jaar op iedere positie een topspeler had staan ? Juist ja, geen één.

24 december 2019 om 17:28

@nl_modric je moet iig spelers hebben staan die zich structureel staande weten te houden in de CL en dan is er een bepaald niveau vereist waar niet alle spelers van Ajax aan voldoen. Veltman is juist wel iemand die vaak diep door de ondergrens zakt als Ajax een serieuze tegenstander treft dus die moet gewoon vervangen worden

24 december 2019 om 17:17

Veltman deed het prima in de gewonnen wedstrijden tegen Juventus en Tottenham

24 december 2019 om 17:21

@xyzz hij deed het helaas alleen niet prima tegen Chelsea en Valencia. Veltman is geen boven modale verdediger en hij is te ongeconcentreerd om niet met regelmaat cruciale fouten te maken. je moet daar iemand hebben staan waar je van op aan kan. iemand als voorheen een Davinson Sanchez of De Ligt. niet een verdediger die eigenlijk alleen goed genoeg is om zich structureel staande te houden op Eredivisie niveau

24 december 2019 om 17:27

Ik kan nooit maar dan ook nooit 100% op veltman rekenen. Er is altijd ergens die kleine angst of hij die dag niet zn welbekende veltmannetje laat zien. In grote wedstrijden die op slot zitten heb je een op en top geconcentreerde verdediger nodig en helaas is hij dat alleen "soms"

24 december 2019 om 17:30

Hou nou eens op met die haat tegen Veltman Japie. Zelfs de redacteuren van VI zetten hem in het 'elftal van de 1e seizoenshelft'. Die jongen draait een prima seizoen, maar jij verwacht dat alle Cv's bij Ajax op het niveau van De Ligt zijn. Dat zijn ze niet. En als we verdedigers op alleen fouten gaan afrekenen en niet naar hun hele presteren kijken kun je elke verdediger bij het schroot zetten.

24 december 2019 om 17:30

@straatvoetbal als veltman zijn dag heeft speelt hij idd meestal prima alleen als hij zijn dag niet heeft kost hij je vaak de wedstrijd. elke verdediger heeft wel eens een offday alleen het probleem bij Veltman is dat hij met regelmaat een offday heeft. in de Eredivisie kom je wel weg met een foutje maar op CL niveau word dat meestal gelijk afgestraft. dan moet je echt iemand hebben staan van het kaliber Sanchez, Blind of De Ligt die op constante basis goede prestaties weten af te leveren

24 december 2019 om 17:34

@bassie dan hebben die andere wedstrijden van Veltman zitten kijken dan ik iig. of ze moeten hem puur hebben beoordeeld op zijn prestaties in de Eredivisie. ik heb hem bij Ajax weer flink zien blunderen in de CL dit seizoen. verdedigers worden ook op fouten afgerekend en dat is logisch. het doel is tegendoelpunten voorkomen, niet tegengoals onnodig inleiden. een spits die leuk meevoetbalt maar elke keer in de 16 alles huizenhoog overschiet zal ook bekritiseerd worden en dat geld ook voor een verdediger die grossiert in cruciale fouten die onnodige tegengoals inleiden

24 december 2019 om 17:39

Niemand zegt dat hij niveau de ligt moet zijn. Ik ben zelf ook voor ajax en ik wordt echt niet vrolijk van veltman @bassie. Ja verdedigers maken fouten, maar valt het je niet op dat het gelijk moord en brand in de verdediging is als het niveau hoger dan de Eredivisie is. Ja hij doet het aardig tegen spelers als bergwijn enzo nou poehpoeh. Zodra er een beetje beweeglijke speler uit frankrijk of spanje tegenover hem staat zijn mijn oksels nat van de angst

24 december 2019 om 17:47

@straatvoetbal mee eens en mensen denken altijd dat ik iets persoonlijks heb tegen Veltman. ik heb jarenlang bv Blind een matige verdediger gevonden maar ik heb die woorden moeten terug nemen vanaf het moment dat hij terugkeerde bij Ajax want hij heeft mij zwaar het tegendeel bewezen en ik geniet zelfs van zijn spel tegenwoordig. Veltman is dat echter nooit gelukt. die zie ik nog steeds dezelfde onnodige fouten maken als 8 jaar terug. soms gaat het een paar wedstrijden goed en dan denk je zouden die fouten dan eindelijk uit zijn spel zijn? en precies dan leidt hij weer een onnodige tegengoal in altijd

24 december 2019 om 17:56

Je bent totaal geobsedeerd door Veldman en bent nauwelijks in staat om een reactie te plaatsen zonder zijn naam door het slijk te halen. Het begint zo langzamerhand een beetje zielig te worden. Het lijkt wel een dwangneurose van je.

24 december 2019 om 17:39

(japie)heeft Manchester city met 670 miljoen aankopen de laatste 5 jaar onder Guardilola al een keer de CL gewonnen ? even gewoon een vraag hoor , je moet gewoon op het juiste moment een goed team hebben en dat hoeven geen topspelers te zijn maar nog een keer een Team en dat is wat een trainer moet doen en niet steeds zeuren om aankopen , en wat er nu in jong Ajax loopt dat moet eigenlijk de toekomst worden en als we mazzel hebben dat Ziyech en Tadic en Blind blijven dat heb ik er alle vertrouwen in dat ten Hag volgend seizoen een team heeft dat in de CL gewoon mee kan hoor , en dat jij Alvarez zomaar afschrijft dat is veel te voorbarig die gaat straks het centrum vormen met Schuurs of Blind .

24 december 2019 om 17:50

@sloep01 ik heb mij twijfels bij Alvarez. als hij echt zo goed is, hoezo staat dan de beperkte Veltman in het hart van de verdediging en niet Alvarez? ook een talent als Schuurs word meestal verkozen boven Alvarez al vind ik Schuurs wel een heel groot talent. dat City nooit de kwartfinale voorbij komt vind ik een schande. het probleem bij Ajax is alleen dat ze dit jaar de dupe worden van wat individuele fouten van hun eigen verdediger. dat kan een keer gebeuren maar niet als je weet dat hij al 8 jaar lang dit soort individuele fouten maakt

24 december 2019 om 17:56

Japie, ik waardeer je bijdrages altijd enorm, maar je zaagt wel al veel te lang door over Veltman! Ajax zal altijd spelers zoals hem in het team hebben. Geen (poteniele) wereldspelers maar wel gewoon gewaardeerde krachten waarvan de gebreken bekend, maar geaccepteerd zijn.

24 december 2019 om 17:59

Dat jij Veltman niets vind dat weten we nu wel hoor dat komt bij jou in bijna elk Ajax artikel voor het is bij jou een beetje dezelfde CD afdraaien , alleen weten we het nu wel .

24 december 2019 om 19:07

@japie_krekel de reden dat Veltman speelt is dat hij degelijk is en NL spreekt. Alvarez moet nog even wennen aan speelstijl en ruimte in de rug. Hij komt er wel. Daarnaast heeft Alavarez al hele belangrijke goals gemaakt, waaronder in de VCL. Hij heeft zichzelf al deels terugverdiend. Veltman gaat weg na dit seizoen, dus zullen Alvarez en Schuurs vechten om die plek. Ook al zou hij het niet redden, maar houdt Schuurs scherp als concurrent, dan is hij van waarde. Op de bank en trainingen heb je gewoon kwaliteit nodig. Marin verdient ook nog kans. Ook voor hem geldt, ook al red hij het niet, hij zal voor groot deel van aankoopbedrag verkocht kunnen worden. Staat er nog goed op in Italie als international. Eens verder dat Ajax wel moet doorselecteren en spelers als Veltman, Labyad, Siem en Huntelaar moet doorselecteren. Nu CL misgelopen is, hoef je niet perse al dat ervaring te hebben. Hopelijk levert het nog ruim 10 miljoen op (Veltman 5mil, Labayd 5 mil, Siem 0 en Huntelaar 0). Het verschil meg Feyenoord, niet om te proveceren, is dat Ajax nog vaak miskopen voor bijna aankoopbedrag kan verkopen omdat er veel vraag naar is. Veltman staat er bij veel clubs goed voor, helemaal als hij ook nog eens meegaat naar het EK en Labyad in het midden-oosten.

Dan moet je toch de beste spelers die zijn verkocht (de ligt, de jong) zo goed mogelijk opvangen. Martinez vult de jong goed op, maar Veltman is echt te matig. Ik denk dat Ajax zich Europese top kan gaan noemen in de toekomst. Structureel overwinteren in de CL lukt niet, dat zie je dit seizoen ook wel. Subtop is ook prima.

24 december 2019 om 18:40

Veltman is inderdaad te licht. Als je dat vergelijkt met de ligt dan is dat verschil gewoon te groot.maar ook de bank zal wat breder bezet moeten zijn wil je doelstelling overwinteren in de CL zijn

Aan de EL meedoen doet pijn, maar de halve finalisten zijn gewoon Europese subtop nirmaal gesproken. Als Ajax strreft naar de landstitel en finale EL en dat haalt dan heeft Ajax wederom een pracht seizoen! Met de jeugd die er weer aankomt lijkt het met de interne aanwas ook weer snor te zitten... prettige Kerst mede Voetbalzone volgers!

Structureel kan gewoon niet zolang de Eredivisie geen zak voorstelt. Hoewel ik wel moet zeggen dat het niveau van de Eredivisie in dit jaar veel hoger ligt dan vorige jaargangen. Ajax moet zich richten op overwintering in de CL, dat valt wel structureel te behalen met het juiste selectiebeleid. Kwartfinales of hoger zullen incidenteel zijn.

De Europese top is ver weg maar als je dit seizoen een halve finale Europa League haalt begin je toch echt een gevestigde subtopper te worden en pas je als club prima in het rijtje met clubs als Internazionale, Arsenal, Tottenham Hutspor, Borussia Dortmund en Olympique Lyon. Met een gedenkwaardige Europese campagne met bijvoorbeeld een halve finale EL zou je de afgelopen drie Europese edities waarin je minimaal de groepsfase haalde fantatische prestaties leveren met een EL-finale, een CL-halve finale en dus hopelijk minimaal een EL-halve finale.

Europese top gaat niet lukken voor een club uit de Eredivisie. De grote competities zullen altijd de beste spelers weglokken. Zie bijvoorbeeld clubs als Benfica en Porto wat eigenlijk hetzelfde verhaal is. Ajax (en ook PSV) kunnen met goed beleid wel structurele subtop worden.

Ik wordt een beetje moe van iedereen die op elk bericht wat over aanhaken met de top gaat, opnoemt dat de zwakke plekken moeten worden vervangen. Natuurlijk is dat waar maar dat doe je niet in 1x, daar gaat tijd overheen. Elk jaar zal er wel weer een topper weggaan die vervangen moet worden en dat heeft vaak even nodig (1 seizoen).

Ik zie Ajax zeker aanhaken aan de top, zal het op real Barca of Juventus manier zijn? Nee denk het niet maar onderaan de top meedoen tegen een inter, Milaan, Atletico, Tottenham moet gewoon haalbaar zijn met het Ajax spel.

24 december 2019 om 17:29

Als je het over Inter, Atletico, en Spurs heb, heb je het toch over subtop? Die komen bij de top in de buurt maar zijn niet aangehaakt als je het mij vraagt.

24 december 2019 om 17:36

Ik sla hun hoger in dan Ajax. Subtop zijn meer ploegen als Valencia, Sevilla enz.

Gewoon standaard de groepsfase Champions league halen en na de winterstop Europees actief zijn. Dat zou voor Ajax een prima prestatie zijn.

Kansloos. Ajax is op dit moment van het niveau Red Bull Salzburg. En als er nog wat spelers vertrekken moeten ze eerst maar weer eens kampioen zien te worden de komende jaren. Mooi verhaal voor de fans maar uiteindelijk heeft Ajax niet zo'n sterke eerste seizoenshelft als velen doen geloven.

Tja dat gaat niet in een land als NL. Dan zouden ze toch echt moeten doorzetten met die Beneliga

24 december 2019 om 20:19

Beneliga is ook de oplossing niet. Een lamme en blinde zijn samen nog geen reus, zeg maar. Ook in Belgie is het geen vetpot qua sponsorgelden. En ik vermoed dat er ook qua tv-geld niet opeens een paar honderd miljoen te verdelen zal zijn.voor de ambitie van Ajax is maar 1 weg: zorgen dat ze erbij zitten als er een Europese super league wordt opgericht. Dan ben je aantrekkelijk voor grote sponsors en deel je mee in de uitzendrechten.overigens denk ik dat zo'n Super League best leuk kan zijn als competitie boven de nationale competities. Mits dat een volkomen eerlijk en doordacht wordt opgezet. Maar ja, Uefa en eerlijk....

Structureel is niet haalbaar, daarvoor is gewoon nog meer geld nodig. Goed meedoen is wel mogelijk en toch ook mooi. Catagorie Dortmund, Atletico, Chelsea, hoef je je echt niet voor te schamen.

24 december 2019 om 20:07

Structureel is heel erg lastig, niet alleen vanwege het geld. Want Ajax heeft laten zien dat het met een relatief klein budget kan domineren. Maar dan moet echt alles meezitten: van budget en beleid tot trainer en tactiek, aankoop, verkoop, blessures, schorsingen etc. Alleen al daarom is dat onmogelijk, er is niets ter wereld dat louter voorspoed en glorie kent. Ajax zal in verhouding nooit kapitaalkrachtig genoeg zijn om in een periode van tegenslag op topniveau mee te doen.las vandaag toevallig een wat ouder verhaal op VI over de ambitie van Ajax om structureel top te willen zijn en waarom dat nooit mogelijk is. Ajax is financieel gezien te afhankelijk van onstabiele factoren itt de rijke clubs die voor het grootste deel verzekerd zijn van giga sponsoring en tv gelden.nou geloof ik niet in nooit, maar het zal bijzonder lastig zijn. Structureel subtop met af en toe een topperiode is wat dat betreft al iets realistischer, denk ik.

Ik vraag mij oprecht af waarom mensen denken dat ajax dit seizoen wel even de halve finale van de EL gaat halen? Als je in een van de gemakkelijkste CL poules alleen Lille onder je kunt houden wil ik wel eens zien wat ze tegen Getafe klaar gaan spelen. Zolang ajax met Veltman speelt en afhankelijk is van Huntelaar en Siem de Jong als invallers zal de stap naar de Europese top nog een (te) grote zijn. In het begin van het seizoen had ajax volgens ten Hag 16 gelijkwaardige spelers maar zodra er een paar blessures zijn blijkt de selectie toch niet zo gelijkwaardig te zijn.

24 december 2019 om 23:04

Makkelijkste poule? Met 10 punten derde geworden en net, maar dan ook net, onder Valencia en Chelsea geeindigd. En met de nodige pech en vreemde arbitrage. Niet doen alsof Ajax het lelijke eendje van de Champions League was.

24 december 2019 om 23:34

Een van de gemakkelijkste inderdaad of wil je beweren dat Valencia, Lille en Chelsea bij de Europese top horen? Ik doe niet alsof ajax het lelijke eendje was maar de misplaatste arrogantie wordt keihard afgestraft blijkt maar weer eens. En bij ieder team zit het wel eens mee en wel eens tegen. Vorig jaar zat alles mee en nu zat het een beetje tegen. Maar als je bij de top wilt horen mag je niet afhankelijk zijn van de arbitrage. De selectie is toch niet breed genoeg, er loopt net te weinig kwaliteit rond om structureel te presteren.

25 december 2019 om 07:53

Het was een wonder te noemen dat Ajax zich niet plaatste. En dat dus met de nodige pech met de arbitrage (en blessures). Het scheelde een haartje of Ajax zat bij de laatste 16 in de CL. Dan schurk je tegen de Europese top aan. Niemand zegt dat Ajax Europese top is, maar ze zitten er dicht bij de laatste jaren. En het doel is om aan te haken bij de Europese top. Ze zitten er in ieder geval dicht bij. Wees nou gewoon een beetje trots in plaats van het oneindig af te kraken. Ajax is de vaandeldrager van het Nederlandse voetbal. De enige Nederlandse club waar echte Europese topclubs het met de nodige angst en beven tegen moeten opnemen. De enige Nederlandse club die serieus genomen wordt door die clubs.

25 december 2019 om 07:56

Maar ik krijg het gevoel dat je gewoon een beetje jaloers bent. Dat je het verschrikkelijk vond om de goede prestaties van Ajax te aanschouwen. En dat je aan het juichen was dat Ajax het net niet haalde dit jaar. Nou, gelukkig iemand die blij is dan. Geniet er maar van! En straks ga ik lekker genieten van Ajax in de EL en hopen dat ze zo ver mogelijk komen. Kan jij als jaloers beestje lekker hopen dat ze er zo snel mogelijk uitvliegen. Is in ieder geval 1 van ons tevreden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren