Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona en Real Madrid niets wijzer na Clásico

Laatste update:

De Clásico tussen Barcelona en Real Madrid heeft woensdagavond geen winnaar opgeleverd. Het inhaalduel in het Camp Nou eindigde doelpuntloos en dat betekent dat de grootmachten samen de dans in LaLiga blijven leiden, met 36 punten uit 17 duels. Frenkie de Jong stond in zijn eerste Clásico negentig minuten binnen de lijnen. Barcelona sluit het kalenderjaar zaterdag af met een thuiswedstrijd tegen Deportivo Alavés en Real Madrid speelt een dag later eveneens voor eigen publiek, tegen Athletic Club.

De eerste helft voldeed zonder meer aan de verwachtingen. Real Madrid was de betere ploeg in de eerste 45 minuten: het team van Zinédine Zidane kreeg onder toeziend oog van dik 93.000 toeschouwers kansen om de score te openen, maar een uitstekende keepende Marc-André ter Stegen én een Gerard Piqué die de defensie van Barcelona overeind hield zorgden ervoor dat Barcelona geen schade opliep. Na iets meer dan een kwartier spelen voorkwam de verdediger in de doelmond dat een kopbal van Casemiro na een hoekschop de 1-0 betekende. Ter Stegen blonk uit met enkele kordate optredens en reddingen.

Het was aan Lionel Messi te danken dat Barcelona voor de pauze uitzicht op een doelpunt had. De wisselwerking tussen de vedette en Jordi Alba zorgde voor enkele hachelijke momenten rondom het doelgebied van Thibaut Courtois, maar Real Madrid bleef met hangen en wurgen overeind. Tweemaal werd van beide kanten om een strafschop gevraagd, maar een vermeende handsbal van Daniel Carvajal en het aan het shirt hangen van Ivan Rakitic bij Raphaël Varane werd door de arbiter noch door de VAR met een penalty bestraft.

In de eerste minuten na de onderbreking maakte Barcelona geen betere indruk en opteerde Ernesto Valverde voor de entree van Arturo Vidal in de plaats van Nélson Semedo, waardoor Sergi Roberto als rechtsback verder ging. Naarmate de tweede helft vorderde ging het spel steeds meer over en weer en met name Federico Valverde maakte het de Catalanen lastig. Op aangeven van de Uruguayaan eindigde een krachtige inzet van Gareth Bale in het zijnet. Twintig minuten voor tijd redde Courtois met moeite op een droog schot van De Jong.

Luttele minuten later eindigde een inzet van Bale weliswaar achter Ter Stegen, maar door buitenspel van Ferland Mendy ging het Madrileense feest niet door. Met Rodrygo en Luka Modric in de ploeg voor Isco en Valverde hoopte Zidane nog op een laat doelpunt, terwijl Antoine Griezmann bij Barcelona plaatsmaakte voor Ansu Fati, maar het scorebord kwam ook in de slotfase niet meer in beweging.

Wordt Barcelona of Real Madrid landskampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Pff wat een bagger clasico gezien zeg. Volgens mij geen fatsoenlijke aanval gezien, Real was nog het minst slecht maar een 0-0 doet de wedstrijd recht. Want geen van beide ploegen heeft goed gespeeld. Wel fijn dat de scheids een keer niet de hoofdrol heeft.

18 december 2019 om 21:55

Hoe zien jullie dit Real Madrid kans maken tegen Man City? Is Man City favoriet? Of toch Real Madrid? Real mist natuurlijk Hazard nog, dus dit is niet de Real op oorlogssterkte.

18 december 2019 om 21:57

Denk dat ze eigenlijk prima aan elkar gewaagd zijn. Ik denk alleen wel dat als City speelt zoals hoe zij kunnen ze van Real moeten winnen.

18 december 2019 om 21:58

Moeilijk te zeggen Zermatt. Als ze elkaar nu op dit moment zouden treffen zou ik een tweeluik kn het voordeel van Real voorspellen. Ze zijn momenteel zeer constant en spelen ook nog eens frivool voetbal. In camp nou waren de beste aanvallen vandaag van hun. Gelukkig 0-0 gebleven.

18 december 2019 om 21:58

Natuurlijk heeft Real een kans, het blijft toch Real met enorm veel kwaliteit en ervaring. Ik denk dat City iets beter is op het moment. Maar Real heeft wel de ervaring en slimmigheid om dat soort wedstrijden over de streep te trekken.

18 december 2019 om 21:58

Geen favoriet, 50/50

18 december 2019 om 22:03

City is sterker dan dit Real. Voorin heeft City echte killers lopen en bij Real niet, die moeten echt zoeken naar doelpunten soms. En als Benzema je topscorer moet zijn, is dat ook niet altijd een gegeven.

18 december 2019 om 22:03

@ Zermatt. Waar heb jij het nou over Real stond ijzersterk vandaag. Allen ontbrak daadkracht voorin. Real gaat winnen van city op basis van ervaring. Man city choked al jaren lang op de belangrijkste moment in Europa en dit jaar zal dat niet anders zijn.

18 december 2019 om 22:09

Tja moeilijk te zeggen, city is op dit moment iets beter. Maar in februari zoals al vaker is geweest kan er plotseling weer een ijzersterk real staan en vol voor de CL winst gaan.

18 december 2019 om 22:10

Zermatt stelt alleen een vraag?

18 december 2019 om 21:55

Real verdiende de winst hoor. Casemiro en Valverde speelden uitstekend. Real combineerde uitstekend, het was juist barca die de lange bal hanteerde door de hoge druk van real. Bale deed ook zijn stinkende best en Isco speelde weer als vanouds. Real is een zuivere strafschop afgenomen, Rakitic trekt Varane naar beneden en Lenglet trapt Varane doormidden.

18 december 2019 om 21:56

Vond ik ook.. echt een van de slechtste die ik heb gezien. Vond Real Madrid beter, maar ook zij speelden weinig klaar en vonden het volgens mij wel best..

18 december 2019 om 21:57

Vond het vooral schrikbarend en tranentrekkend wat onze Suarez liet zien .. werkelijk waar om je dood te schamen ..zelden iemand zo Matig zien spelen .. saaie wedstrijd ook .. sergi Roberto ook heel matig .. en dan Vidal brengen .. je verwacht het niet

18 december 2019 om 22:03

Mee eens. Wedstrijd had vrij weinig. Beide een keer de bal van de lijn gehaald en verder wat afstand schoten van Valverde. Weinig echte kansen gecreëerd en dat beide twee van de grootste clubs op aarde.

18 december 2019 om 22:07

Weinig echte kansen? Bale scoorde, ballen van de lijn, Alba mist. Er waren genoeg kansen met name voor Real.

18 december 2019 om 22:16

Ballen van de lijn heb ik al genoemd. Verder noem je een drama schot van Alba en een buitenspel goal? Dat kan je niet genoeg kansen noemen.

18 december 2019 om 22:57

Inderdaad je verwacht meer van 2 van de grootste clubs van de wereld, beide vonden een gelijkspel ook wel goed, heb vandaag geen passie, strijd en vuur gezien wat normaal wel het geval was tijdens een classico.

19 december 2019 om 03:17

Dat drama schot van alba was anders wel een mega kans hoor

Wat miste barcelona busquets enorm vandaag. Als die speelde was het een ander wedstrijd geworden. Desondanks wel knap zonder busquets gedaan.

18 december 2019 om 22:12

Busquets en arthur. Met name busquets puur voor het onder druk uitvoetballen en arthur in aanvallend opZicht.

18 december 2019 om 22:24

Zo kan je altijd wel iets verzinnen. Sommigen vonden het goed omdat Busquets het hele seizoen al zwak speelt. Met Hazard en met Marcelo was Real aanvallend ook sterker geweest dusja.

18 december 2019 om 22:45

Rmadrid dit gaat er niet om te zeggen dat madrid geluk had dat busquets er niet was. Maar iedere keer als hij er niet is tegen een goede ploeg is het enorm duidelijk hoe erg hij gemist wordt.

Niet wijzer ? Rare tekst .. dit real is veel beter dan Barcelona

18 december 2019 om 21:57

Ze waren vandaag beter, maar ze zijn echt niet beter hoor. Wijst de ranglijst ook wel uit..

18 december 2019 om 22:00

Niet vandaag al jaren dat bewijzen de 4 cl titels in 5 jaar wel
Haal Messi uit deze ploeg en ze zijn nergens

18 december 2019 om 22:11

Precies dit

18 december 2019 om 22:12

Ga jij maar cricket kijken ofzo, 'geluk en hulp van de scheidsrechter'... Totaal geen voetbalkennis heb je, of je hebt 0 wedstrijden van Real Madrid gekeken destijds.

18 december 2019 om 22:14

Messi verbloemt de boel. Haal Messi weg uit deze ploeg en hetgeen wat je overhoudt is absoluut Niet beter dan Real. Daar durf ik mijn hele spaarrekening op te wedden.

18 december 2019 om 22:19

13 cl titels ja hoeveel
Heeft Barcelona? Ben ik vergeten

18 december 2019 om 22:22

Daar heb je helemaal gelijk in en kijk hoeveel dit Barcelona al heeft geïnvesteerd in spelers waar real 5 jaar bijna niks had gekocht maar wel 4 cl titels verder was

18 december 2019 om 22:28

Geef mij eens concrete voorbeelden i.p.v. zo vaag te doen dan?

18 december 2019 om 22:29

Yep zagen we. Messi heeft 2 maanden niet gespeeld, en alsnog stonden ze eerste. Real is vorig jaar thuis met 1-4 uit de CL geknikkerd door Ajax man, kom op Real is niveau Chelsea op dit moment

18 december 2019 om 22:42

Voel je je wel lekker? Messi speelde als een natte krant, met Suarez als goede tweede. Messi mag dan de Goat zijn, vandaag in elk geval niet. Beetje objectief blijven hè.

18 december 2019 om 22:45

Wat heeft vorig seizoen tegen Ajax te maken met NU? Dit is een totaal ander Real. Als je dat niet kan inzien, weet ik het ook niet meer. Dit Real heeft toch echt nu tegen zowel Paris als Barça laten zien een heel hoog niveau te kunnen aantikken en ja ze zijn momenteel beter dan Barça.

18 december 2019 om 22:52

Ja hij begint over Ajax maar kijkt niet naar een barca die 3-0 voorstaat en in de return met 4-0 afgedroogd worden door Liverpool

18 december 2019 om 23:08

Ja @greekchampions, ik snap niet wat Ajax vorig seizoen te maken heeft met dit seizoen. Compleet kul argument van hem. En dat Messi 2 maanden niet meedeed is leuk, maar dat Barça kort zonder hem kan heb ik niet ontkend. Maar zet hem vanaf nu iedere keer op de bank tegen een grote tegenstander en ik garandeer dat Barça het merendeel van die wedstrijden niet zal winnen.

18 december 2019 om 23:16

Ik heb altijd al gezegd haal Messi weg uit dit elftal en ze winnen niet veel laat staan hoeveel ze uitgegeven hebben al die jaren .. real moest opnieuw beginnen na de Ronaldo tijdperk en ze zijn nu weer aardig op weg een leuk elftal te krijgen wil zien waar barca gaat staan wanneer Messi weggaat of stopt

19 december 2019 om 02:10

@greekchampions. Real heeft idd weinig gekocht, maar dat kwam ook omdat ze ronaldo en vooral bale al hadden gekocht voor flinke bedragen. Barca heeft met de verkoop van neymar natuurlijk ook veel ontvangen.

18 december 2019 om 21:59

Als ze veel beter zijn, zou het toch geen probleem moeten zijn om uit te lopen op dit Barca?

18 december 2019 om 22:00

Met Hazard worden we nog gevaarlijker die misten we echt.

No messi no party! Real Madrid was best goed maar mist stootkracht voorin, ik kan niet wachten tot Hazard terug is! Hulde aan Zidane die van Real Madrid een trouw geheel maakt, Hala Madrid

18 december 2019 om 21:58

We gingen wel even afgedroogd worden volgens kenners want paar weken geleden hadden ze een goede wedstrijd gespeeld tegen Mallorca. Ik denk dat we volgens Xavi zijn theorie de 3 punten wel mogen bijschrijven, want er was maar 1 ploeg die voetbalde en de andere counterde.sterke collectieve wedstrijd, maar zoals verwacht te weinig stootkracht voorin.

18 december 2019 om 22:47

En Barca had meer dan 70u rust tov Real. Terwijl Real veel fitter oogde. Duim omhoog voor de de technische staff.

18 december 2019 om 22:50

Ik kan niet anders zeggen hoe trots ik ben op dit Real Madrid.
Hala Madrid!!

Real Madrid was de betere vandaag, helaas hadden ze geen diepte in het spel en een speler die naar binnen kan dribbelen. Hopelijk zal het spel beter/gevaarlijker zijn zodra Hazard terugkeerd.

Matige pot zeg. Met name FC Barcelona liet het erg afweten vandaag.

Zoals zo vaak de afgelopen clasicos in het Camp Nou begint Real gewoon ijzersterk. 2e helft iets minder maar over 90 minuten de bovenliggende partij. Barcelona lijkt niet om te kunnen gaan met het 442 systeem met hoge druk die Real hanteerde. Maar ook weer zo typerend dat de kansen niet afgemaakt worden en het goede spel dus niet beloond wordt. Heb genoten van Valverde die gaat een mooie toekomst tegemoet als hij zich door blijft ontwikkelen. Mendy iets te onrustig aan de bal. Ik ben positief gezind voor de toekomst van Real. In de zomer aanvallend impuls halen en je elftal staal voor de komende jaren. Overigens had Real een penalty moeten krijgen maar je speelt nou eenmaal in het camp nou. Barca krijgt voor het eerst in jaren weer concurrentie voor het kampioensschap. Zodra messi weg is bij Barcelona zitten ze flink in de problemen dat beginnen ze ook wel te merken.

Saaie wedstrijd, Barcelona was bijzonder zwak zonder Busquets op het middenveld. En aanvallend was het ook niet veel. Real heeft zichtbaar stappen gemaakt.

Zo onverdiend echt niet normaal. En dan nog beweren dat Real de scheids mee heeft. Als ik dit nog hoor na deze wedstrijd...
Voorderest prima wedstrijd van Valverde weer!

18 december 2019 om 21:58

Kunnen we niet gewoon accepteren dat elke club wel en niet de scheids mee heeft. Er worden gewoon vaak slechte beslissingen genomen

18 december 2019 om 22:04

Amen.

18 december 2019 om 21:59

Niemand had de scheids mee, al verdiende Casemiro voor de miljoenste x een rode kaart.

18 december 2019 om 21:59

Ze hadden hem niet mee of tegen hoor? Viel weinig aan te merken op de scheidsrechter. Gaf veel kaarten, maar dat gebeurt deze wedstrijd gewoonweg altijd. En het was gewoonweg buitenspel als je op de goal van Bale doelt. Hij had profijt van zijn eerdere positie in buitenspel, maar zelfs Mendy stond licht buitenspel. Tweemaal dus.

18 december 2019 om 22:03

Schei toch uit. Duidelijk geen buitenspel. Real hoorde al een penalty te krijgen. Meerdere keren overtredingen van rakitic waar die niks zag.

18 december 2019 om 22:05

Dat is dus onzin. Waar Bale eerst stond word niet eens mee geteld.

18 december 2019 om 22:05

Sorry maar mendy stond echt buitenspel maar idd jullie hadden een penal moeten krikgen

18 december 2019 om 22:07

Buitenspel was het zeker, ook al beweert Marcoasensio van niet. Wel moest Real duidelijk een penalty krijgen. Tweemaal in 2 minuten wordt er een overtreding gemaakt op Varane. Waar is de VAR dan? Buiten dit moet Real het echt bij zichzelf zoeken. Net als tegen Valencia grotendeels de betere, maar weer niet de kansen afmaken. Dat wordt lastig in de CL tegen clubs als City en Liverpool die er 3-4-5 maken.

18 december 2019 om 22:11

Duidelijk buitenspel van Mendy.

18 december 2019 om 22:12

De scheids stak zijn vlag omhoog dus kan de VAR alleen ingrijpen wanneer overduidelijk kan worden aangetoond dat het geen buitenspel is. Nou dat kan je toch niet met droge ogen zeggen bij het zien van de beelden, want Mendy staat gewoon een paar CM buitenspel. Wat betreft die zogenaamde penalty momenten, bij elke corner wordt geduwd en getrokken moeten we daar nou elke keer een penalty voor gaan geven. Want dan zijn er straks 5 penals per wedstrijd. De scheids floot goed, en probeerde de wedstrijd tempo te krijgem zonder overal voor te fluiten.

18 december 2019 om 22:57

Lucas, bril af, ogen open en dan zie je dat Rakitic echt toch veeel te opzichtig trekt daarzo in het strafschopgebied, bij elke corner een beetje over en weer, maar kom op man zo duidelijk is dit. En wat te denken van die noppen van Lenglet op het bovenbeen van Varane een aantal momentjes eerder. Real had hier recht op minimaal 1 penalty dat weet jij ook. Daarnaast was goal inderdaad terecht afgekeurd al was het wel close.

18 december 2019 om 23:04

Die trap op Varane was schandalig. Je zag gewoon een dikke bult op zn been. Kon daarna amper lopen. 120 procent penalty. Ex scheidsrechters zeggen ook dat Real 2 penalties verdiende binnen 2 minuten.

Barca 0-0 Real weerspiegelde de wedstrijd volledig. Real eerste helft wat beter, maar Barca speelde tweede helft wat beter. Allebei wel paar goede kansen gehad maar over het algemeen allebei erg terughoudend. Het was duidelijk te merken dat ze allebei voorlopig nog bovenaan de lijst willen staan.

18 december 2019 om 22:39

Ik heb een andere wedstrijd gezien denk ik..Real veel beter toch?

18 december 2019 om 22:39

Ik heb een andere wedstrijd gezien denk ik..Real veel beter toch?

Superieur Real. Dominant aan de bal, had de betere combinaties en balcirculatie, en daardoor redelijk wat dreiging voor goal. Voor het overige tam van beide kanten. Barca leeg er bij vlagen uit te komen door een bevlogen De Jong, maar had nimmer aanspraak op de winst. Als barca-dan uitermate teleurstellend, alwéér.

18 december 2019 om 22:03

Jij hebt een andere wedstrijd gezien. Tweede helft was Real nergens te bekennen. Bij superieur denk ik aan een uitslag van 10-0...

18 december 2019 om 22:10

Real nergens te bekennen?
Real was de hele wedstrijd de betere en vergeet zich zelf gewoon te belonen zoals wel vaker. Real begint steeds beter en beter te spelen en als ze hun kanssen nu eens nog gaan afmaken zijn ze gewoon weer de favoriet voor de CL en La Liga.

Hoezo niets wijzer, vorig jaar verloren we 5-1 daar en nu ben je gewoon de betere. We misten alleen een echte afmaker.

18 december 2019 om 22:00

Heel logisch om een wedstrijd van een jaar er voor bij te halen haha.

18 december 2019 om 22:06

Ja best wel aangezien real met 95% van hetzelfde team als vorig jaar speelt. Alleen mendy tov Marcelo was anders.

18 december 2019 om 22:40

Klopt niet helemaal. De hele verdediging was helaas geblesseerd en speelde we met jongens als requillon en Nacho

Barca mistte busquets en arthur, Real madrid was de betere ploeg.

18 december 2019 om 22:00

Ja en real miste hazart Marcelo en Lucas. Idd real Madrid de betere

18 december 2019 om 22:01

Klopt. Was een betere krachtmeting geweest als die er allemaal waren

18 december 2019 om 22:25

Arthur? Die speelt toch niet onder Valverde joh.. zelfs niet toen hij fit was

Gelukkig smaakte mijn wijn.

Real de betere ploeg, maar amper uitgespeelde kansen gezien.
Weinig scorend vermogen bij Real en zeer slordig Barca.

Messi onzichtbaar.

Scheids floot aardig!

Veruit de slechtste Clasico van het decennium, knap gedaan met nog een paar dagen te gaanik begrijp het niet zo goed deze avond, echt heel vreemd hoe het verlopen is deze wedstrijd. Met die helikopter en gespannen sfeer bij de fans. Maar goed, niemand verdiende een overwinning vandaag. Te veel van verwacht maar een teleurstelling gebleken.

Jammer dat er geen goals gevallen zijn. Ik vond grotendeels dat real Madrid beter was voetballend maar de grootste kans was wel voor Barcelona. De buitenspel van Mendy ja wat moet je ervan zeggen zulke goals moeten gewoon tellen naar mijn mening. Je bent nu de reet van Piqué aan het meten, waar gaat dit over. Al met al niemand verdiende de 3 punten.

18 december 2019 om 22:07

De grens stak zijn vlag omhoog dus dan draait de situatie om. De var kan dan alleen ingrijpen bij een duidelijke fout. Ik het beeld was buitenspel wellicht niet 100% zeker, maar andersom ook zeker niet dan kan de VAR de beslissing van de grensrevhter toch moeilijk gaan omdraaien?

Meest gare Classico die ik ooit in mijn leven gezien heb. Busquets op de bank voor Rakitic. Valverde aub flikker op

19 december 2019 om 03:02

Busquets was niet volledig fit. Had zeker gespeeld als ie dat wel was geweest.

Hmm zonde aan de ene kant, real vond ik in de eerste helft heel goed spelen en waren de betere al voelde ik toch een sneaky 1-0 van barcelona aankomen. Maar real deed zeker niet onder voor barca, had het gevoel dat real het stiekem toch nog kon winnen. Kan wel leven ermee maar er had meer ingezeten, real onder zidane is toch wel vele stappen vooruit gegaan als paar maanden terug.

Valverde tactisch helemaal overklatst door Zidane, heb geen fatsoenlijke aanval gezien, schrijnend. Graag Suarez, Rakitic en Vidal zsm verkopen, schandalig gewoon. Ook heeft Barcelona heel slecht ingekocht de afgelopen zomer.

Zidane wederom tactisch sterker dan Valverde. Barca goed vast gezet en alba en semedo aan de flanken onzichtbaar. Zidane blijft als speler en trainer ongeslagen tegen barca. Real sterker maar je ziet dat ze voorin snelheid miste. Ik had Rodrigo en Vinicius eerder gebracht omdat er echt wel meer in zat .

18 december 2019 om 23:52

Alba onzichtbaar? 2 grootste kansen voor Barca waren via hem

Wat praat van Gaal nou.. buitenspel is buitenspel toch? Ook al is et 1mm. Nee laten we bij 40 cm buitenspel gewoon doelpunten goed keuren zodat hij goals kam zien..

18 december 2019 om 22:07

Je kan niet precies het moment van spelen bepalen, dat is het probleem in de huidige tijd. Vandaar dat hij oppert voor een foutmarge.

Teleurstellende Clasico. Messi, Benzema Bale Griezmann Suarez vielen echt tegen deze wedstrijd. Real Madrid mist voorin stoot kracht, Benzema is niet de killer die we eigenlijk nodig hebben......

18 december 2019 om 22:02

Ik vraag mij af wat jij tegen benzema hebt. Hij scoort erop los.lukt het een wedstrijd niet dan wordt die gelijk ageschreven door jou. Zit geen rek in bij je he? een fout gelijk strafkamp in

18 december 2019 om 22:18

Benzema vond ik vandaag echt fantastisch, ligt dat aan mij? Was niet van de bal te krijgen, erg sterk in de passing, werkte wederom hard en zakte de hele tijd uit om het middenveld te ondersteunen. Was echt heel goed vond ik en ook niet eens kansen gehad om te scoren. Carvajal had daar moeten scoren in de 89e minuut of Bale toen hij in het zijnet schoot.

18 december 2019 om 22:05

Niet waar. Benzema heeft andere
Eigenschappen maar echt wel
De beste speler dit seizoen met samen met Valverde. We missen wel stootkracht maar dat moet niet tenkostte gaan van Benz. Absoluut niet

18 december 2019 om 22:14

Nee, benzema speelde goed maar met isco en bale om je hêên gebeurt er niet heel veel.

18 december 2019 om 22:17

Vond Messi en Benzema beide uitstekend spelen, vond er niemand echt bovenuit steken, door de vele fouten en verkeerde keuzes(vooral aan Barcelona kant). Messi deed vaak zeer goede acties maken die vervolgens te niet werden gedaan door zowel Alba, Semedo als Roberto. Daar is niet tegen op te voetballen, ook had die kunnen scoren en had Alba kunnen scoren. Maaf hét was al met al een zeer frustrerende avond omdat dit Barcelona zonder Busquets echt ondermaats was, en Napoli zich positief mag stemmen als ze dit spel zien van Barcelona

Ten eerste mijn complimenten voor Real Madrid. We misten zelf zat kansen, maar Real had beste kansen en nipte offside goal zelfs. Geen geweldige match, maar verdedigend lieten beide teams aardige dingen zien. Real moet tevreden zijn met een punt, want weinig ploegen houden de 0 tegen Barca in Camp Nou. We komen goed weg als Barca fans en misten te veel open kansen. Vooral een van Messi en Suarez. Fijne avond en op naar de volgende.

Fantastisch voetballend spel gezien. Verdedigend stond het ijzersterk. Helaas missen we aanvallende stootkracht. Maar goed met Hazard wordt het nog beter.

Echt diepe respect gekregen van zidane! Hopelijk blijven we zo spelen en klinischer worden! Heerlijk om real te zien en man oh man Valverde jij bent gewoon een topper!!!! Middenveld domineerde wij compleet

18 december 2019 om 22:16

Heerlijk om te zien dat mensen voor deze wedstrijd voorspelde dat Real Madrid afgemaakt zou worden en de score 3-1, 4-0 of 3-0 zou zijn. Real was over de 95 minuten overduidelijk de beterr ploeg en verdiende zelfs een penalty, misschien zelfs 2.

Ik hoop oprecht dat Zidane onze Sir Alex kan worden aangezien hij duidelijk dé man is die je bij Real moet zetten en de jonge gasten die binnenkort in de basis gaan spelen innde toekomst kan gaan begeleiden.

Meer dan een terechte punt, hadden misschien wel zelfs meer verdiend. Maar ik ben echt tevreden met deze punt. Zoals ik al voor de wedstrijd zei. In Camp Nou winnen is gewoon bizar moeilijk, helemaal met de kwaliteiten die wij voorin hebben. Zidane nog altijd ongeslagen in Camp Nou. Veldspel zag er echt heel goed uit. Het blijft alleen erg jammer dat we voorin niet echt die drang hebben om dit Barca pijn te doen, want die kans zat er vandaag echt in. Maar goed, op deze manier moeten we gewoon lekker doorgaan en hopelijk keert Hazard snel terug. Messi amper gezien ook vandaag.

18 december 2019 om 22:02

Met Hazard worden we nog sterker. Pff die misten we echt!

18 december 2019 om 22:06

Hazard werd inderdaard hard gemist. Maar kun je dus nagaan als Zidane zijn zin krijgt met Pogba en Mbappe. Dan wil ik niet weten hoe sterk we dan zijn. Ik vind dit 0-0 gewoon erg knap in Camp Nou, wetende dat je de kwaliteiten voorin niet echt hebt om Barca dit pijn te doen. Bale was bedroevend en Benzema kan niet alles in zijn eentje voorin. Ik vond Mendy ook beresterk vandaag. Hoop positieve punten gezien vandaag waar we verder mee kunnen.

18 december 2019 om 22:17

Een hazard is geen speler die in het 442 systeem van vandaag zou passen, misschien op 10 maar ik denk niet dat zidane dat zomaar zou doen. Dus met of zonder hazard had geen verschil gemaakt in mijn ogen.

18 december 2019 om 23:40

Zeker wel. We speelden ook 442 tegen Paris en toen was Hazard zo gevaarlijk. We stonden toen ook 2-0 voor en toen hij eruit ging toen was het aanvallend ook niet zoveel meer.

Slechtse clasico ooit leek wel of Barça niet wou winnen

Real heeft hiet 3 dure punten laten liggen, de wedstrijd op zich was niet erg mooi maar Real was zeker de betere ploeg met betere kansen en hadden ook een penalty verdiend.

Teleurgesteld van El Clasico.Real M. beter ploeg en verdiende misschien meer om te winnen.
Het is nog een keer bewezen,Messi niet op zijn best,Barca middelmatig ploeg.
Zeker geen winnaar van CL gezien.

18 december 2019 om 22:13

Daarom roep ik al vanaf het begin, Griezman is een meevoetballer, en met Neymar hadden we iemand gehad die wat voor zichzelf kan creeëren op Messi na

Niet verloren, daar ben ik al heel blij mee. Over het spel kunnen we als Madridistas zeker niet klagen. Tactisch stond het goed en vooral Casemiro en Valverde speelde een prima pot. We hadden onszelf moeten belonen met 3 punten, alleen de aanval was het gewoon net niet. We hadden natuurlijk een penalty moeten krijgen, maar daar doe je nu niks meer aan. Ik zie in ieder geval een lijn in het spel van Madrid. Dit team is op de goede weg. Valverde had de wedstrijd van mij mogen uitspelen, die jongen blijft mij verbazen. Heeft ook nog eens een geweldig schot in huis. Ik kijk nu al uit naar de volgende Clasico als we Hazard weer terughebben. Dan heb je toch iemand die een actie goed kan uitvoeren en een paar man voorbij kan komen. In ieder geval trots op dit team. Hala Madrid en op naar de volgende!

18 december 2019 om 22:01

Weeet je wat ik niet begrijp. Zidane heeft het tactish goed neergezet alleen speel je nooit met Bale en dan vandaag ineens wel. Ze miste creativiteit voorin en met een Vinicius heb je ook snelheid voorin of een rodrygo

18 december 2019 om 22:05

Bale heeft de ervaring die Vinicius en Rodrygo (nog) niet echt hebben. Ik denk dat dat een reden is geweest waarom hij is gestart. Ik had Rodrygo en/of Vinicius ook eerder gebracht. Laatstgenoemde speelde, ondanks de nederlaag vorig seizoen in Camp Nou, erg goed.

21 december 2019 om 11:29

Hij was toen de enige smaakmaker. En wat je zegt over Bale was ook het eerste waar ik aan dacht Ervaring

En dat is dan de beste voetballer ter wereld barca speelde gwn met 10 man en een onzichtbare speler met een goede pass en een dribbel

18 december 2019 om 22:11

Vond Messi gewoon uitstekend spelen, maar dit sneeuwt onder omdat ze als team gewoon dramatisch speelde, Messi overal bij betrokken en deed 9 van de 10x gewoon iets goeds met de bal om het vervolgens te zien opgaan als sneeuw voor de zon, omdat Suarez en co werkelijk waar geen bal in bezit konden houden of zeer slordig waren, te lang deden wachten, verkeerde keuzez maakte.

18 december 2019 om 22:46

Naar welke wedstrijd heb jij gekeken messi heeft een kans gecreëerd en voor de rest zijn hoofd laten hangen het enigste wat barca dit jaar gaat winnen is een prijs in Spanje messi laat het toch weer afweten bij de grote wedstrijden net zoals vandaag

Dominant maar het toch niet kunnen omzetten in winst. Ik vind dat wij beter waren. We hebben als team gespeeld, dus das goed. Maar we missen wel DE speler voorin (met diepgang) en die het verschil kan maken. Valverde was echt heel goed, die mag je nooit eruit halen Zidane. Iig niet als de wedstrijd nog niet gespeeld is. Aan de andere kant, Mendy moet echt aan zijn controlle en passes werken. Maargoed. Al met al heel veel positieve dingen gezien. Oh, en Real had zeker een penalty moeten krijgen maar helaas.

18 december 2019 om 22:02

Hazard kan dat.

18 december 2019 om 22:06

Heb hem gemist. Hij zou die verdedigers van Barca helemaal zoek hebben gespeeld. Dan maar volgend jaar ergens in Feb.

18 december 2019 om 22:07

Idd Hazard ja. Als die komt dan worden we nog sterker en hebben we die aanvallende stootkracht.

18 december 2019 om 23:35

Wat kan Hazard ? Is ook geen killer speler zonder enig rendement..

19 december 2019 om 01:20

Zoek hebben gespeeld? Hazard heeft bij Real nog helemaal niks zoek gespeeld haha. Altijd leuk dat omhoog praten van spelers die er niet bij waren.

19 december 2019 om 10:02

Jawel, Hazard was de laatste 5/6 wedstrijden echt goed in vorm. Op zn best. Tegen PSG speelde hij zn beste wedstrijd, en die schat ik hoger in dan Barca.

Teleurstellende wedstrijd waarin Real de minst slechte was van de 2. Real mist duidelijk stootkracht voorin. Ben benieuwd hoe deze ploegen zich staande gaan houden in de Champions League.

Het is de laatste jaren elke x hetzelfde, Real Madrid wint of speelt beter in camp nou en Barcelona hetzelfde in Madrid.

18 december 2019 om 22:17

Laatste jaren? Vorig jaar real 5-1 nog verloren🙄🙄

21 december 2019 om 11:33

Ja ok dat weet ik ook wel maar de meeste clasicos zijn echt op de manier gegaan hoe ik het aangaf. Messi zei toevallig ook van wij spelen in Madrid beter omdat Madrid daar moet en komen ruimtes vrij.

Sterker Real vergeet de 3 punten mee te nemen uit Barcelona zou een betere titel zijn geweest.ben blij dat we niet verloren hebben. Denk dat we met Hazard in de thuis wedstrijd dit Barca gewoon kunnen pakken.

18 december 2019 om 22:19

Jep, je mist die broodnodige creativiteit nu voorin zonder Hazard, zonde, anders waren er sowieso meerdere goals gevallen in het voordeel van Madrid!

Kan Valverde na vandaag alsjeblieft concluderen dat Sergi Roberto NOOIT meer als middenvelder wordt opgesteld? Semedo waardeloos qua voetbal en Real liet hem aan de bal, dan weet je als trainer toch al genoeg? Waarom dan zo rijkelijk laat ingrijpen? Verder zei Louis van Gaal het in de rust al, Rakitic als controleur slaat nergens op. Frenkie kan als spil fungeren en dat heeft hij vorig jaar een heel seizoen gedaan. Kap toch met dat rare box-to-box gedoe met hem en laat hem het tempo dirigeren. Verder hoef ik niet te vermelden dat het, vooral in de eerste helft, erg bedroevend was.

Zidane wederom tactisch sterker dan Valverde. Barca goed vast gezet en alvast en semedo aan de flanken onzichtbaar.
Zidane blijft als speler en trainer ongeslagen tegen barca.
Real sterker maar je ziet dat ze voorin snelheid miste. Ik had Rodrigo en Vinicius eerder gebracht omdat er echt wel meer in zat . Jammer dat hazart en Marcelo geblesseerd waren. Die kunnen zo n wedstrijd open breken

Real had het meeste aanspraak op de overwinning! Dit Real mag zoch opmaken op een mooie 2de seizoens helft. Lijkt mij! En wat vond in Kroos een wereldwedstrijd spelen. Zuiver, simpel en onzichtbaar. Perfect voor zijn positie.

Ik ben een groot Frenkie fan maar als je het verschil ziet met bijv een Casemiro dan zie je dat die veel beter het ritme van een aanval aanvoelt. Frenkie haalt vaak het tempo uit een aanval. Neemt de bal aan wnnr het in 1 keer moet en visa versa. Casemiro is ook creatiever in het onder uit spelen van druk. Hakje hier, crossbal daar. Voelt dat beter aan. Frenkie ziet de 3de man nog niet snel genoeg waarbij hij iemand overslaat en dat in hoogste tempo. Wat hem wel echt apart maakt is dat hij bijna nooit de bal verliest. Zenuwloos. Plus geweldig dynamisch. Op het laatst durft hij Modrić uit te spelen en dat moet hij veel vaker doen. Heeft het talent om ook op dit niveau mannen voorbij te dribbelen.

Het is heel belangrijk voor Oranje en het EK dat hij dit seizoen al op het topniveau uitblinkt tegen de grootste tegenstanders. Saaie El Clasico trouwens met een geweldige Mendy

18 december 2019 om 22:12

Als je nog steeds niet de kwaliteiten van Frenkie de Jong in kan zien, zelfs niet na deze Clasico, dan is voetbal niet jouw sport ben ik bang en kan je voortaan beter een andere sport gaan kijken.

18 december 2019 om 23:09

Ik ben het grotendeels eens met zijn analyse, met een kanttekening dat Frenkie nog geen dirigentenrol heeft. Op deze manier als half links komen zijn kwaliteiten niet ten goede. Het spel gaat te vaak langs hem heen, dat ligt aan de coach, de rol van de andere spelers en zijn rol. Dat gaat later wel goedkomen heb ik het idee, waarschijnlijk zonder Valverde.

Wat een slechte wedstrijd van Barcelona, Real verdiende een overwinning gezien het spelbeeld, Messi beste man aan Barcelona zijde en de rest allemaal ondermaats, door tactische keuzes, geen Busquets en achterin een groot drama(opbouwend) Suarez en Griezman waren echt zwaar onvoldoende, achterin hielden ze goed tegen maar opbouwend was het zwaar teleurstellend, al met al een hele zwakke clasico van Barcelona zijde, en kan Napoli hier kracht uit putten voor de CL over anderhalve maand, want dit zijn de wedstrijden dat Griezman, Suarez en het team moeten opstaan, ondanks dat Messi gewoon uitstekend speelde is de voortzetting zwaar ondermaats van zijn medespelers, (ook credits aan real)

18 december 2019 om 22:12

Respect voor Suarez wat hij allemaal heeft gedaan voor Barcelona. 2014 tot 2017 absolute super spits maar hij is op dat zie je. Barcelona had ook Neymar moeten halen ipv Griezmann, gigantische fout geweest.

18 december 2019 om 22:15

Was geen fout geweest, alhoewel ik ook liever Neymar had gezien. Griezmann is ook een topvoetballer alleen wordt hij telkens overgeslagen door Messi en Suarez wat erg kinderachtig is. Wat hij in het verleden heeft gedaan moet in het verleden blijven, het gaat nu om het heden en momenteel hij is een speler voor Barca en moet hij ook zo behandeld worden en niet telkens genegeerd worden. Suarez daarentegen, Messi's schoothondje, mag wat mij betreft permanent banken en plek maken voor Fati. In die periode was hij top inderdaad, maar nu is hij echt troep. Griezmann, Messi en Fati in de aanval zou perfect zijn.

18 december 2019 om 22:30

Neymar is momenteel de enige speler (na Messi en Hazard) die uit het niets iets kan creeeren. Die hadden jullie dus idd moeten halen.

Grappig dat Barca fans dit een saaie Classico vinden, misschien omdat Valverde tactisch overklast is door Zidane.

18 december 2019 om 22:21

En nog niet kunnen winnen, dat is ook kunnen!

18 december 2019 om 22:36

Of omdat Barcelona gewoon heel matig speelde, zeker in balbezit, mede door goed tactische keuze van Zidane maar vooral de onkunde om onder de druk uit te kunnen voetballen, lenglet, Pique en ook Raketic en vooral Semedo ondermaats in balbezit, in verdedigend opzicht was het stabiel maar kwam mede door onkunde aan Madrid kant waar ik nooit het gevoel had dat ze makkelijk zouden kunnen winnen, door hun goede spel om te zetten in goals,

19 december 2019 om 09:57

Nou weet ik niet of je trots moet zijn op het tactisch overklassen van Valverde. Dat lukt de coach van Levante en Granada ook.

Geen goals, geen rode kaarten, geen vechtpartijen. Waardeloze Clasico. Real verdiende de overwinning. Speelde veel beter, veel tactischer en georganiseerder wat allemaal op conto van Zidane geschreven mag worden. Zijn collega aan de andere kant daarentegen kan met spelers als De Jong, Messi, Griezmann en Rakitic nog steeds geen fatsoenlijk spel op tafel leggen. Echt om te janken gewoon. Valverde, hoepel alsjeblieft op en neem Suarez alsjeblieft mee. Barca gaat hoogstens alleen de titel pakken dit jaar als Real het weer weet te verkloten, anders niet. Hij heeft Barca echt naar de grond gewerkt.

18 december 2019 om 23:01

Geen vechtpartijen nee maar Alba was wel keurig opzoek ernaar. Misselijkmakende speler.

Barcelona was vandaag zeer slordig in de passing, heel zwak gespeeld. Real Madrid was niet veel beter, maar ze waren wel de sterkere ploeg met de gevaarlijkere kansen.

Ik vond eerlijk gezegd Griezmann de beste speler aan de kant van Barcelona. Was zeer beweeglijk en daarom overal te vinden vooraan. Ook is hij goed in het terugkaatsen van ballen, doorpassen en het spel snel voortzetten. Tegenover een Suarez is dit een wereld van verschil. Kan amper een mannetje voorbij en zijn passing is echt waardeloos, lijdt zoveel balverlies, ergerlijk niet normaal meer.

Pique vond ik sterk spelen maar Lenglet was af en toe heel onstabiel en heeft een paar keer de bal verspeeld aan de tegenstander of verdedigde zenuwachtig.

Valverde is waardeloos als coach en durft echt duidelijk niet vooruit te spelen en denkt voortdurend aan veiligheid.

Real verdiende meer, maar ik kan leven met deze 0-0. Als Hazard terugkomt zie ik het toch rooskleurig in. We hebben nu al de moeilijke verplaatsingen zoals Sevilla, Atletico, Villarreal, Valencia en Barca al gehad, zonder er een van te verliezen. Ik zie ons alleen maar sterker worden. Hopelijk blijven we na nieuwjaar van blessure's gespaard.

Op het moment dat je met nog 35/40 minuten met Rakitic en Vidal op een middenveld speelt weet je al genoeg, wat een schandalige vertoning van Valverde (alweer). Real zeer sterk maar toch geen goal kunnen maken. Al met al zeer teleurstellend vanuit Barca kant

Vermeende handsbal van carvajal, courtois moeite met het droge schot van frenkie... wat ben ik aan t lezen hahahahah

18 december 2019 om 23:07

Ja, en Real bleef met hangen en wurgen overeind.... 😂. Ik heb een andere match gezien dan?

Niemand hier die het heeft over hoe goed Ramos wel niet was vandaag? Was voor mij de beste man van de wedstrijd. Kraakte heel wat schoten achterin van de Barça aanvallers.

Slechte wedstrijd. Beste speler bij Real Benzema en bij Barca Piqué. Minder waren vandaag Kroos en De Jong.

Iedereen vondt het dus echt een schijt wedstrijd. En toe gegeven er gebeurde niet veel goeds, maar vanaf het standpunt van real was dit gewoon best prima om naar te kijken. Vergeleken met al die zaadpotjes die we hebben gespeeld, waren we nu tegen barca gewoon de betere ploeg. Ja jammer dat er niet gescoord is en weinig actie was, maar ik vond het toch wel leuk om te bekijken. Beste man op het veld was toch wel valverde.

Iedereen vondt het dus echt een schijt wedstrijd. En toe gegeven er gebeurde niet veel goeds, maar vanaf het standpunt van real was dit gewoon best prima om naar te kijken. Vergeleken met al die zaadpotjes die we hebben gespeeld, waren we nu tegen barca gewoon de betere ploeg. Ja jammer dat er niet gescoord is en weinig actie was, maar ik vond het toch wel leuk om te bekijken. Beste man op het veld was toch wel valverde.

Is hij nou echt zo'n domme trainer die Valverde of is hij gewoon blind.. elke halve zool die je daar neer zet bij bij Barça kan een betere opstelling maken. Lenglet rakitic en dembele gauw strik erom en ik wil ze best zelf ergens gratis neerdroppen.. gooi onze beul sameul weer terug in de basis en hoe haal je et in je hoofd om de beste cm ter wereld op de bank te houden in een clasico nota bene.. nou goed, het zal wel aan mij liggen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren