Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gerbrands: ‘Als wij een maatregel nodig vinden, nemen we die’

Laatste update:

PSV leek tot een aantal weken geleden nog de voornaamste uitdager van Ajax in de Eredivisie. De Eindhovenaren maken echter een dramatische serie door, met uitschakeling in de Europa League en een achterstand van dertien punten in de competitie op de koploper tot gevolg. Trainer Mark van Bommel is er vooralsnog niet in geslaagd om zijn ploeg weer aan het draaien te krijgen, maar lijkt op korte termijn niet te hoeven vrezen voor zijn baan.

Algemeen directeur Toon Gerbrands legt woensdagmiddag in gesprek met het Algemeen Dagblad uit waarom Van Bommel ondanks de dramatische resultaten nog altijd op zijn post zit: “Omdat PSV een directie heeft die alleen beslissingen neemt die in het belang zijn van de club. Dat belang overstijgt mij, dat overstijgt John de Jong (technisch manager, red.), Mark van Bommel, wie dan ook”, vertelt de bestuurder. Gerbrands merkt dat er bij de buitenwacht sprake is van een ‘afrekencultuur’, maar weet ook dat er van hem zorgvuldigheid, integriteit en leiderschap wordt verwacht in zijn beslissingen.”

“Als wij denken dat welke maatregel dan ook zorgt dat het huidige tij keert, dan nemen we die. Of het nou in de spelersgroep is, of de hoofdcoach betreft of de directie, dat maakt niet uit. Op dit moment is het zo dat we met de huidige trainer en de huidige staf op weg gaan naar de volgende wedstrijd. Punt”, gaat hij verder. Gerbrands beaamt dat er bij PSV geen sprake is van een ‘ontslagcultuur’ en dat Van Bommels voorganger Phillip Cocu ook meerdere grote crises overleefde. Toch wil hij wel duidelijk maken dat het niet zo rustig is in het Philips Stadion als het wellicht van buitenaf lijkt.

“Je hoort en leest: het is zo rustig daar bij PSV. Nou, het is helemaal niet rustig. Integendeel. Wij snappen echt wel dat de huidige prestaties niet PSV-waardig zijn. Maar juist ómdat elke situatie anders is, beslis je ook anders.” In de interne gesprekken en analyses wordt verder niets en niemand gespaart, zo vervolgt Gerbrands. De directeur wil zich echter ook niet laten verleiden tot het nemen van beslissingen ‘voor de bühne’: “We leven van week naar week, ik kan nu niet verder kijken dan Fortuna komende zaterdag. Meer krediet hebben we op dit moment simpelweg niet.”

In de winterse transferperiode zou een aantal aankopen Van Bommel mogelijk weer wat lucht kunnen verschaffen en Gerbrands sluit niet uit dat zijn club in januari de markt opgaat: “Als we in de winterstop iets nodig vinden, aankopen dan wel verkopen, dan kijken we daarnaar. Financiële ruimte? Die is er, ja. Alleen: zou je kopen, dan moeten het stabiele aankopen zijn die er direct staan. En die je ook nog een paar jaar hier houdt. Zo wordt er gekeken.”

Vind jij dat PSV eigenlijk al afscheid had moeten nemen van Mark van Bommel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is in ieder geval geen onvoorwaardelijke steun. Hij heeft wel zo gesproken dat hij alle beslissingen (welke dan ook) uit te leggen valt. Kortom: zo veel wordt hier dus niet gezegd.

Veel mensen geven aan dat van Bommel gewoon een slechte selectie heeft en niet beter kan. Cocu is kampioen geworden met spelers als Ismait, Schwaab, Hendrix, Brenet etc. Ook heeft Markje lang boven aan gestaan vorig seizoen tot in maart of april met nota bene dezelfde Viergever en Schwaab achterin. Hoe kan het dat het nu dan zoveel slechter gaat? Denk gewoon dat de spelers geen vertrouwen hebben in Mark, dan moet je hem gewoon ontslaan. Ben wel blij dat Toon aangeeft dat er gewoon geld ligt om de ploeg te versterken. Je moet MvB ontslaan en zsm de portemonnee trekken voor een goede linksback, centrale verdediger en een ervaren middenvelder.

4 december 2019 om 17:55

Maar Cocu werd ook kampioen met de Jong, Lozano, van Ginkel en Arias en spelers van dat kaliber lopen er op dit moment gewoon niet rond bij Psv. Drie enorme talenten, maar blijkbaar nog te jong om het team op sleeptouw te nemen. Verder is de selectie gewoon erg matig. Neemt niet weg dat ze wel erg onder de maat presteren dus het functioneren van van Bommel moet zeker bekeken worden, maar ik weet niet of hem ontslaat iets oplost.

4 december 2019 om 18:05

Foeballuh, ik mis Luuk de Jong eerlijk gezegd niet. Heb liever Malen op het veld staan die ook heeft laten zien een goalgetter te kunnen zijn en hoge transferwaarde heeft. Lozano heb ik altijd maar een blinde loper gevonden maar misschien mis je zijn doelpunten wel. Speelde trouwens ook als een natte krant van januari vorig seizoen. Arias mis je wel gewoon solide rechtsback net zoals je Angelino gewoon mist.

4 december 2019 om 18:07

Cocu is inderdaad ook een paar keer 'gered' doordat Van Ginkel er bijvoorbeeld nog bij werd gehaald. Die bleek gewoon vaak een ontbrekende schakel. Als ik me niet vergis werd PSV ook kampioen in de seizoenen dat Van Ginkel er speelde. De kwaliteit van de selectie waar Van Bommel nu mee moet werken is beduidend minder. Vorig jaar is hij heel lang in de kampioensrace geweest ten opzichte van een Ajax dat we misschien wel tot een van de beste en meest getalenteerde ploegen van de afgelopen 25 jaar mogen rekenen, met een selectie die weliswaar ook de nodige kwaliteiten had, maar toch beduidend minder dan die van Ajax. Dat gevoel zal de komende jaren alleen maar meer gaan worden als je ziet hoe bijvoorbeeld Frenkie de Jong zich nu al bij Barca manifesteert. Dus het is maar hoe je het bekijkt. Ergens is het knap. Natuurlijk heeft hij ook keuzes gemaakt die niet zo slim waren, maar het is een jonge coach. Als je een jonge coach aanstelt weet je dat je die risico's neemt, maar investeer je ook in hetgeen waar hij over langere tijd in kan doorgroeien. Van Bommel is gewoon een getalenteerde coach die, als ze bij PSV het geduld bewaren, sterker hier uit gaat komen en een mooie toekomst voor zich kan hebben. En dat zeg ik als Ajacied.

4 december 2019 om 18:18

El_guaje7, Ik was ook geen groot fan van de Jong en Malen heeft veel meer talent, maar het is de afgelopen jaren wel de 'kapstok' van het elftal geweest waar het team op stond afgesteld en waar andere zich aan optrokken waarbij die ook nog jaarlijks meer dan 20 goals maakte. Het is geen wondervoetballer, maar die mis je nu wel. Lozano was dat jaar een constante dreiging en inderdaad erg effectief. Ik denk ook dat dat een jaar was waarbij alles goed viel, ook gezien het aantal goals in de laatste minuut. Feit is nu dat de sterkhouders zijn vertrokken en dat er middelmaat voor is teruggekomen met wat jonge talenten en dat loopt nu gewoon niet.

4 december 2019 om 18:22

23vdv23, PSV zijn beleid is nu net als Ajax gericht op de jeugd en ik denk dat daarin voor PSV de sleutel ligt om weer aan te gaan haken. Ajax heeft een aantal spelers zelf opgeleidt en voor veel geld verkocht en daar groei je als club van. PSV moet nu proberen om de jeugdopleiding dusdanig op peil brengen dat er gewoon jaarlijks, net als bij Ajax, jongens door gaan breken die je eerste elftal versterken en die vervolgens ook nog enorme restwaarde hebben. Vul dat aan met een paar slimme aankopen (tagliafico, Guardado, van Ginkel) en je doet gewoon weer mee in Nederland.

4 december 2019 om 18:39

Wel was Luuk de Jong altijd de speler op wie je terug kon vallen als er op het einde van de wedstrijd nog iets geforceerd moest worden. Nu lopen er voorin goede spelers, maar geen rauwdouwers. En die laatste heb je soms meer dan eens nodig...

4 december 2019 om 19:02

Over Lozano, die mis je zeker wel. Lozano was vorig seizoen belangrijk voor PSV en kwam elke wedstrijd alleen al genoeg dreiging uit door zijn snelheid.

4 december 2019 om 20:07

Ten eerste, een seizoen met Van Ginkel werden ze geen kampioen, maar derde achter Feyenoord en Ajax (hoe zou het met hem gaan eigenlijk?). Ten tweede, die kampioensrace volhouden vorig jaar is een prestatie van jewelste geweest, zeker weten. Maar lag dat aan Van Bommel of dat alle puzzelstukjes telkens goed vielen. Kan beiden natuurlijk, maar wat de kwaliteit van een trainer weergeeft, ook een beginnend trainer, is dat ze kunnen ingrijpen indien nodig. Van Bommel mag fouten maken, natuurlijk, maar hij lijkt de controle volledig te verliezen. Slecht middenveld, aanvoerderskwestie, keeperskwestie, geen speciale wissels toepassen, geirriteerd in de pers, koppig, maar vooral: geen eigen identiteit als ploeg. Er lijkt geen duidelijke voetbalvisie betreffende balbezit te zijn. Reaactievoetbal is het en PSV heeft gewoon moeite het spel te maken. En dat is zeker in de eredivisie belangrijk. Maar dat werd vorig jaar verhuld door de resultaten, maar toen was het ook vaak reactievoetbal en daarnaast hopen op De Jong goals. En dat is Van Bommel ook. Winnen telt, maakt niet uit hoe. En als je dan niet meer wint, blijft er weinig over. Ik zou hem niet houden, PSV-zijnde.

4 december 2019 om 17:58

Ik denk dat het gewoon op de blaren zitten is de komende jaren in Eindhoven. Accepteren dat er in Amsterdam betere spelers zijn momenteel en vooral betere financiele middelen. Het gat zal de komende jaren zo blijven en groter worden vermoed ik. PSV heeft het de jaren 90 tot nu uitstekend gedaan. Denk dat we weer richting een Ajax tijdperk gaan.

4 december 2019 om 18:09

Garrincha10 geld is niet alles. Zo is PSV ook wel eens kapitaalkrachter dan Ajax geweest een jaartje of 20 terug. Ajax heeft Frenkie en De Ligt goed opgevangen dit seizoen. Maar dat bied geen garantie dat ze het kunnen opvangen als Ziyech, Van de Beek, Onana en Tagliafico vertrekken en misschien ook wel Ten Hag. Zo domineerde ook PSV de eredivisie van begin 2000 tot 2008 en moesten daarna maarliefst 7 jaar wachten voor een kampioenschap. AZ werd kampioen, Twente eenmaal daarna weer 4 keer Ajax. Gaat met pieken en dalen.

4 december 2019 om 18:20

Het financiele plaatje tussen Ajax en PSV is totaal niet belangrijk. PSV speelt maar 2 keer in het seizoen tegen Ajax. Tegen de rest van de competitie moet PSV een selectie kunnen opstellen die beter is dan de tegenstander.

4 december 2019 om 19:18

Bovendien, als PSV dalijk ineens goed boert voor een Malen en Bergwijn, hebben ze ook weer een enorme financiële boost. En eens met Andres; PSV moet gewoon in staat zijn een selectie te hebben die beter is dan de rest.

4 december 2019 om 20:09

Klopt, maar PSV moet echt voetballend veel beter worden om die eredivisieclubs altijd de wil op te leggen. Daar moet echt aan gewerkt worden en denk zelf niet dat dat lukt met een Van Bommel.

4 december 2019 om 22:17

Dat slaat natuurlijk nergens op. Alsof PSV niet accepteert dat de financiele middelen verder reiken bij Ajax. Newsflash: dat is sinds de eeuwwisseling al het geval, dus daarin zit helemaal niet de pijn. PSV moest het altijd van een groot netwerk en creativiteit hebben om toch topwaardige spelers te halen, zelfs op het oog soms onhaalbare. En juist dat lijkt nu behoorlijk verloren te zijn, waar Ajax met indertijd Hans van der Zee (weggehaald bij Psv) en Henk Veldmate slim investeerde in Latijns-Amerika. PSV heeft het daar aardig in laten liggen. Weliswaar heeft het zich aardig laten inpalmen door de voorzitter van Pachuca en met Lozano een hoop goodwill gekweekt in Mexico, maar de samenwerking met Chivas levert geen kloot op en met goed renderende latino's als Tagliafico, Neres, Martinez en Alvarez steekt Ajax PSV momenteel de loef af op dat continent. Intussen heeft men in Eindhoven bewonderenswaardig veel vertrouwen in 'jongens van de club', maar met John de Jong als TD en zijn opvolger Jan Vennegoor of Hesselink als hoofdscout heb ik niet het gevoel dat je daarmee de juiste ervaring en kwaliteit op de cruciale posities zet. Regelrechte miljoenenverbranding als je kijkt naar het brandhout je in huis hebt gehaald. PSV moet vertrouwen hebben in eigen talenten, dáár ligt de kans om kapitaal te maken en Ajax nog een beetje in zicht te houden op dat vlak. In plaats van loze aankopen als Bruma en Boscagli, zet je geld liever in op wat je eigen talenten - Malen, Ihattaren, Obispo, Mauro Junior, Piroe - en ook gehaalde spelers als Romero en Gutierrez écht nodig hebben: drie spelers die vertrouwen en rust in de tent brengen! Waarom haal je Baumgartl voor 10 miljjoen en verhuur je Obispo. Waarom haal je Boscagli als hij Viergever niet naar de bank kan concurreren? Welke speler ontbeert wat Doan wel kan brengen? PSV had Martinez ook gewoon kunnen halen afgelopen zomer, Lyanco en Obispo in het centrum en dan had je met Mauro, Gutierrez en Ihattaren een heel ander middenveld kunnen hebben. Echt geblunder van heb ik jou daar hoe De Jong hierin heeft gehandeld. En ik denk dat Van Bommel er evengoed een stem in heeft gehad, want hoe die PSV vorig jaar Trent Sainsbury en Aziz Behich in de maag splitste komt geheel en wel op zijn conto!

5 december 2019 om 08:09

@gomez1psv Met alleen vertrouwen in eigen jeugd red je het ook niet. Ik ben wel eens dat PSV ook beter naar eigen jeugd moet kijken. Heb vaak aangegeven als ik PSV zou zijn, dan zou ik - ook met het oog op volgend seizoen, aangezien je geen kampioen wordt en uitgeschakeld bent in EL -dan zou ik in de winter sowieso Obisipo en Mauro terughalen. Obisipo LCV zetten en Viergever linksback. Mauro voor opties op het middenveld. Mocht Malen verkocht worden eind van het seizoen, dan Lammers 1e spits maken en Romero de 2e. Eind van het seizoen gan aantal spelers weg zoals Pereiro zijn plek laten innemen door iemand uit Jong Psv. Je moet wel kritisch kijken en niet spelers kansen geven die sowieso te kort komen zoals Piroe. Voor volgend seizoen zou ik sowieso kijken voor een ervaren middenvelder, desnoods van Ginkel of Guardado die de jonge middenvelders kunnen sturen. Verkopen sowieso: Zoet, Hendrix, Lukassen en Pereiro contract loopt af.

4 december 2019 om 17:59

Buiten de middenvelder zal er niks gehaald worden denk ik. Zijn al 3 linksbacks gehaald en voor Baumgartl is 10 miljoen betaald. Benieuwd waar PSV mee gaat komen.

5 december 2019 om 08:10

@messibazoer volgens mij gaat Lato terug in de winter. Ik zou als PSV eerst Obisipo en Mauro terughalen en die een kans geven ipv weer veel geld verspillen op de markt.

4 december 2019 om 18:25

@El_Guaje, denk je dat er voldoende financiële ruimte is voor drie spelers die er meteen zullen staan?

4 december 2019 om 18:28

El_guaje7: Mark van Bommel ontslaan EN nieuwe spelers aantrekken? Da's twee keer de portemonnee trekken, lijkt me. Tenminste, neem aan dat vbommel wat geld meekrijgt als hij voortijdig moet vertrekken.

4 december 2019 om 19:19

El_Guaje7 wie zijn veel mensen? Ik hoor juist andersom. Kwaliteiten zijn prima, het is alleen los zand. Niemand weet waar hij aan toe is en het is een collectief falen.
MvB out

4 december 2019 om 19:36

El Guajevind jij nu dat psv met deze spelers beter zou moeten zijn (dus van Bommel maakt er een potje van), of zijn de spelers in de selectie niet goed genoeg (de Jong maakt er een potje van). Ik kan dat niet opmaken uit jouw stukje. Zou van Bommel ook niet graag wat aankopen willen doen denk je? “denk gewoon dat de spelers geen vertrouwen hebben in Mark, dan moet je hem gewoon ontslaan. Ben wel blij dat Toon aangeeft dat er gewoon geld ligt om de ploeg te versterken. Je moet MvB ontslaan en zsm de portemonnee trekken voor een goede linksback, centrale verdediger en een ervaren middenvelder“

5 december 2019 om 02:56

Vergelijking vind ik echt mank, ander jaar, andee niveau tegenstanders. Vooral uitdager Ajax maar ook AZ van die jaren niet te vergelijken met nu. Het totaal voetbal heerst echt tegenwoordig met eerder genoemde teams. Hopelijk kan PSV soortgelijke evolutie plaats laten vinden, en een visie tot stand brengen d.m.v. transfers, training/beleid, scouting, etcetera.

Standpunt is helder. Persoonlijk denk ik dat de wisselwerking tussen selectie en van Bommel weg is. Afgelopen maandag zag je al de frustratie bij sommige spelers. Er zat totaal geen lijn in. Malen en Bergwijn die doordekte, waar de rest dat niet deed. Over het aankoopbeleid kan ik momenteel weinig zeggen. Ik zou de aanwinsten ook wel eens willen zien als het team in vorm is en vertrouwen heeft. Een aankoop in de winter moet daarom ook een directie versterking zijn waarbij ervaring natuurlijk een must is. Ik zie daar zo niet iemand voor( afgezien van Strootman, maar die is te duur). Jullie opties?

4 december 2019 om 17:42

Voor volgend seizoen zou je van Ginkel gewoon vast moeten leggen heeft een aflopend contract. Heeft wel een jaar niet gespeeld maar kun je niet vergelijken met de situatie van Afellay omdat Marco nog altijd maar 26 is. Haal je toch ervaring en scorend vermogen mee binnen.

4 december 2019 om 17:50

Voor van Ginkel moeten ze gewoon de portemonnee trekken en dat bedrag neerleggen. Als hij fit blijft is dat gewoon iemand die gegarandeerd de kar gaat trekken en dat is precies wat ze nu nodig hebben.

4 december 2019 om 17:57

Die van ginkel is haast nog meer geblesseerd als affelay heb je er 2 op de tribune zitten

Natuurlijk is het niet zo dat een ontslag van Mark van Bommel alles even oplost, maar ze doen net of het vanzelf weer over gaat. Misschien een speler erbij enz. Maar het totale beleid is niet goed, maar ja, Toon is een succes, dus het ligt niet aan hem. Het probleem bij PSV is een driehoek die van elkaar afhankelijk is en aan elkaar gekit zit.

Ik ben dan toch blij dat we Toon Gerbrands als directeur hebben en niet de gemiddelde twitteraar. Geen beslissingen nemen op basis van onderbuikgevoelens of zoals hij zegt voor de buhne, maar echt wanneer je denkt dat een beslissing het tij gaat keren. Op dit moment ziet iedereen dat het niet goed gaat, maar als je MVB eruit gooit dan heb je nog steeds een bijzonder matige selectie. Kun je het dan de trainer kwalijk nemen? Ik hoop dat die interne discussie ook wat opleveren over wat er nu de afgelopen anderhalf jaar mis is gegaan want het verval is gigantisch. En uiteraard mag naast dat van van Bommel ook het functioneren van de Jong onder de loep.

4 december 2019 om 18:08

Het is inderdaad goed om geen gehaaste beslissingen te nemen, maar wat Gerbrands doet is een ander uiterste. Als je kijkt naar de prestaties van PSV in dit kalenderjaar kun je onmogelijk om een ontslag heen.

4 december 2019 om 18:13

Ja de resultaten zij nu inderdaad zo ondermaats dat er straks wel een keer ingegrepen moet worden. Ik doelde meer op mensen die bijvoorbeeld na AZ-PSV al om een ontslag riepen omdat PSV twee keer op rij verloor. Dan is het toch beter om in eerste instantie de rust te bewaren. Ik vraag me wel af wat een ontslag op gaat lossen. Selectie blijft zwak en ik zie zo gauw niet wie dan de trainer zou moeten worden.

4 december 2019 om 18:28

Hoezo een matige selectie? Deze selectie is goed genoeg om te winnen van bijna alle clubs in de Eredivisie. En dat gebeurt niet. Waaraan ligt dat dan?

4 december 2019 om 18:54

Ik heb er even de wedstrijden bijgepakt en van de 8 niet gewonnen wedstrijden waren er 6 buitenshuis en thuis was tegen AZ en Lask. De selectie is inderdaad echt wel beter dan de gemiddelde suptopper, maar als deze selectie in een dipje zit dan durf ik voor geen enkele uitwedstrijd blind een overwinning in te vullen en dat is wel gebleken. Er zaten gewoon wedstrijden tussen die ook andere jaren wel eens een struikelblok bleken te zijn. Denk daarom ook dat PSV zaterdag gewoon gaat winnen.

4 december 2019 om 19:00

Met alle respect, ik vind dat onbegrijpelijk. Je hebt een aanval die tegen elke club moet kunnen scoren en verdedigers als Viergever en Schwaab die bijna overal in de basis zou staan. Hoe kan je dan bijvoorbeeld gelijk spelen tegen Emmen?

4 december 2019 om 19:12

Ja het is dramatisch, maar met dit PSV zie ik geen enkele uitwedstrijd als een zekerheidje. In mijn ogen komt dat door een selectie die niet balans is. Een zwak middenveld, zwakke backs die aanvallend niets brengen. Slechte aankopen die het verschil niet maken. Er is geen plan B, je zag het zondag met die Griek die er dan in komt. Hij scoorde dan bijna, maar die kan er helemaal niks van. Wat ik van Bommel verwijt is dat er ook totaal geen idee achter zit. Geen vastigheden, geen patronen die erin zitten geslepen en geen duidelijke filosofie over hoe ze willen spelen. Ze modderen, maar wat aan, maar ik vraag met af wat bijvoorbeeld een Ten Hag met deze selectie zou kunnen.

4 december 2019 om 19:14

Precies, en een keer kan het gebeuren dat je zo'n wedstrijd niet wint. Twee keer ook. Maar dit is al een heel jaar aan de gang. Zo veel wedstrijden puntverlies geleden, kampioenschap verspeeld, uitgeschakeld in de CL, uitgeschakeld in de EL. En dan nog een heleboel wedstrijden waar het spel ook dramatisch was en je in de blessuretijd nog de overwinning pakt. Het is een grote schande dat van Bommel nog aan het roer staat. Wat een belachelijke signaal geeft Gerbrands hiermee af aan de supporters.

5 december 2019 om 08:14

@foeballuh "ik ben dan toch blij dat we Toon Gerbrands als directeur hebben en niet de gemiddelde twitteraar." Ipv een gemiddelde twitteraar heeft PSV nu vooral een over topsport boek schrijvende directeur die drukker bezig is met zijn boek te promoten dan club te leiden . Ik vraag mij echt af of je als PSV blij moet zijn. Is hij niet te lief en kan hij v Bommel verbaal aan? Je moet ook harde beslissingen nemen en niet accepteren dat je beginnende coach PSV gebruikt als leerplek. Na Emmen was schrijnend hoe v Bommel af en toe lachend interview deed, terwijl de coaches die slecht draaien er echt ziek van zijn.

5 december 2019 om 10:29

Het probleem is dat PSV Mark van Bommel heeft aangesteld, wetende dat hij zelf nog geen club op het hoogste niveau heeft getraind. Om hem dan te ontslaan geeft ook een signaal af dat je zelf hebt gefaald. En het is leuk dat Toon zegt dat het intern niet rustig is al lijkt dat wel zo van buitenaf en dat ze beslissingen die genomen moeten worden niet schuwen, maar de daadwerkelijke acties blijven uit. Ook is dit al de tweede keer dat hij een rookie als trainer aanstelt ( nu ook een TD) en deze het onvoorwaardelijke vertrouwen blijft geven. PSV als topclub verdiend weer eens een ervaren trainer die het uiterste uit de groep haalt. Ja, de selectie is matig, maar de keuzes mbt opstellingen, wissels, aanvoerders ed van Mark zijn gewoon matig tot slecht te noemen. En ik ben benieuwd wie er in de winter wordt gehaald en voor welke positie. Ik verbaas me er niet over als er een 20 jarige aanvaller of middenvelder bij komt. Maar goed, tegen Fortuna thuis wint zelfs dit PSV met de ogen dicht, en dan zal het voor Mark wel weer hosanna zijn en verschaft hij zich weer wat 'krediet' en een smoes om op terug te vallen als hij de keer erna punten verspeeld *zucht*

5 december 2019 om 14:25

@mrkrillin, Ja dat is op zulke momenten wel storend, maar goed ik denk dat hij zich verder wel bewezen heeft en ik denk dat een directeur die rust predikt wel goed is voor de continuiteit van een club. Ik denk ook wel dat het tijd wordt/is om in te gaan grijpen, maar zoals velen zeggen zou de trainer er bij Ajax of Feyenoord al lang uit hebben gelegen en dat is toch iets wat ik aan Gerbrands wel waardeer. Ze hadden destijds Cocu er ook allang uit kunnen gooien, maar wat zou dat hebben opgeleverd? Echter, is bij van Bommel wel duidelijk dat hij fouten maakt en dat kan zou niet lang meer duren dus dan is het inderdaad tijd om in te grijpen.

Mijn gevoel zegt dat Gebrands wacht tot de winterstop of na de wedstrijd tegen Feyenoord volgende week om over te gaan tot acties. Naar mijn idee ligt de meeste schuld bij John de Jong, die een selectie heeft samengesteld die volledig uit balans is. John de Jong in zijn functie laten is pure kapitaalsvernietiging. Van Bommel heeft naar mijn mening ook schuld, want de resultaten zijn sinds januari al barslecht. Elke uitwedstrijd is inmiddels al puntenverlies en in Europa was het om te janken. Het is wel een prestatie om al eind november uitgeschakeld te zijn voor alle belangrijke competities.

4 december 2019 om 18:09

Met deze selectie moet je vrij eenvoudig tweede kunnen worden en ook gewoon het hele seizoen meedoen om het kampioenschap.

4 december 2019 om 18:49

Waar baseer je dat op? Behalve Malen, ihattaran en bergwijn zou er geen enkele psv er bij de huidige top 5 in de basis staan. De rest is gewoon pure middelmaat

5 december 2019 om 08:17

@rickylate onzin wat je zegt. De keepers Zoet en Unterstall zouden ook bij alle andere clubs dan Ajax in de basis staan. Dumfries, Viergever, Baumgartal en Schwaab ook. Hendrix, Pereiro, Guti, Bruma en Doan ook. Gakpo, Lammers en Roasario misschien niet bij AZ, maar wel rest van de clubs. En dan heb je nog aantal andere jonge spelers die waarschijnlijk wel beter zouden functioneren bij die clubs.

4 december 2019 om 21:45

Moet je met deze selectie niet gewoon een ander spelsysteem hanteren? Als je ziet dat het in een 4-3-3 niet goed zit met onder andere de links- en rechtsback-positie, waarom dan niet overschakelen op een 5-3-2 / 3-5-2. Dan kun je Sadilek weer als middenvelder/wingback gebruiken op links en Dumfries, die toch goed meters kan maken, op rechts. Achterin Viergever - Schwaab - Baumgartl. Voorin met Malen en Bergwijn, Ihattaren daarachter met daar weer achter Hendrix (defensieve zekerheid) en Gutierrez (verbinding).

Net dat interview op FOX site bekeken. Voor iets meer context en met welke toon (uhuhu) het werd gezegd, maar kon enkel concluderen dat het voor geen meter loopt dus die 3 en ook dat Van Bommel er niet veel vertrouwen meer is in Van Bommel. Voor PSV denk de mazzel dat ze nu nog Fortuna, Feyenoord en PEC hebben in de competitie en Gvvv nog in de beker. Zijn toch sowieso wel 6 punten en een volgende ronde. Kan misschien iets van rust creëren voor in de winterstop.

4 december 2019 om 18:21

Gerbrands: "Alleen: zou je kopen, dan moeten het stabiele aankopen zijn die er direct staan. En die je ook nog een paar jaar hier houdt. Zo wordt er gekeken."

Das dus goed gelukt afgelopen jaar....not!

Die vliegt er dus uit bij het volgende puntverlies

Duidelijk meneer Grebrands, mijn deur staat altijd open behalve als hij gesloten is. 😊

En dan eerst eens de liefjes, Sadilek en Rosario, van Van Bommel buiten de basis zetten. Daarna zien we wel verder of we deze woorden moeten geloven.Toegegeven, je moet keuzes op rationele basis nemen en niet emotionele. Maar de basis zo laten is wanbeleid en heb je duidelijke gronden hierbij in te grijpen.

Ik hoor net bij het sportjournaal. Dat Bert van Marwijk ontslagen is in de woestijn. Dat is goed nieuws voor PSV. Toen van Marwijk er nog was ging het een stuk beter met PSV dus ik zeg snel terugkomen.

Wel heel mooi dat hij eerst vertelt dat de directie van PSV alleen beslissingen neemt in het belang voor de club, en later zegt dat v.Bommel "veilig" zit. Aangezien de 2e plaats enorm belangrijk gaat zijn dit jaar voor de club, als PSV dit seizoen namelijk geen CL voetbal haalt ben ik bang dat Ajax de komende 5 tot 10 jaar nog weleens gemakkelijk kampioen zal worden.

Pfff, wat een brevet van onvermogen. De directie zegt hiermee min of meer dat de selectie zo slecht is dat vierde of vijfde worden nog een hele kunst zou zijn. Want dat niveau bereikt PSV momenteel. Ik geloof echt niet dat Mark van Bommel er het maximale uit krijgt. Nu niet en straks ook niet. Dan blijft ontslaan over. Jammer want ik had er meer van verwacht maar waarom nog meer tijdsverlies lijden...

Een grote club wordt geleid door een volleybal coach. En een trainer zonder ervaring en een td zonder ervaring. En als het niet werkt niks doen omdat dat niet in het belang is van PSV? Onbegrijpelijk.

5 december 2019 om 08:20

@woutersl en een Vennegoor als hoofdscout

Wat een gelul Toon.
Je hebt zelf een salaris van 800.000, zojuist voor 5 jaar bijgetekend en probeert alles de boel de boel te laten. Je had allang moeten ingrijpen slapzak.
In twee seizoenen tijd hoeveel kun je verkloten!?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren