Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen vernietigend over plannen van Ajax: ‘Ze moeten zich doodschamen’

Laatste update:

Johan Derksen begrijpt niets van de beslissing van Ajax om in de winterstop naar Qatar te gaan. De Amsterdammers bereiden zich van 4 tot 12 januari 2020 in de oliestaat voor op de tweede seizoenshelft, maar volgens Derksen is daar uit moreel perspectief het nodige op aan te merken.

Derksen roept in herinnering dat Ajax eerder trots naar buiten bracht met de trein naar Lille af te reizen voor de Champions League-wedstrijd aldaar. "Ajax zegt, heel hypocriet: 'We gaan niet met het vliegtuig, we gaan uit milieuoverwegingen met de trein naar Lille.' Maar dan gaan ze in Qatar een stadion testen, waar 1.700 arbeiders onder erbarmelijke omstandigheden om het leven gekomen zijn, en waar ze airconditioning in het stadion hebben. Hoezo milieu?", aldus de analist van Veronica Inside.

Ajax kan het volgens Derksen niet maken om geld aan te nemen van Qatar. "Daar gaan ze dan heen voor 700.000 dollar. Ajax moet zich doodschamen. Als je de financiële middelen hebt van Ajax, dan wil je niet in Qatar een stadion gaan testen. Dat wordt na afloop natuurlijk een hosanna-verhaal: 'Fantastische accommodatie!' Waar 1.700 mensen voor een hongerloon hebben moeten werken en om het leven gekomen zijn."

Dat het Nederlands elftal wel op het WK 2022, dat in Qatar gehouden wordt, wil uitkomen, vindt Derksen een ander verhaal. "Bij een WK ben je verplicht, anders word je voor de rest van je leven uitgesloten. Dat is de verplichting van lid te zijn van de UEFA. Maar je gaat toch niet voor 700.000 dollar daar je naam te grabbel gooien. Dat domme gelul..."

Kan Ajax het maken om in de winterstop naar Qatar te gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Johan Derksen heeft ook besloten om geen auto meer te rijden en voortaan met de trein te gaan? Ik bedoel, volgens mij importeert Nederland substantiele hoeveelheid aardolie en benzine uit Qatar. Dat zijn de exportproducten waarmee het regime daar in stand gehouden wordt. Als Johan ook maar een beetje consequent is dan gaat hij voortaan lekker met de trein. Of gelden principes dan opeens niet meer? Laten we in Nederland eens even een toontje lager gaan zingen en ons niet voordoen als het braafste jongetje van de klas.

28 oktober 2019 om 22:17

Omgekeerde retoriek dit. Kokketeert Derksen met milieuvriendelijkheid? Volgens mij niet. Ajax wel. En als analist legt Derksen hier gewoon bloot wat door iedereen als hypocrisie kan worden herkent.

28 oktober 2019 om 22:20

@gomes1psv, het gaat toch niet om milieuvriendelijkheid. Het gaat erom dat de wagen van Derksen Qatar sponsort om deze stadions te bouwen.

28 oktober 2019 om 22:21

Ik doel met benzine/aardolie ook helemaal niet op milieuvriendelijkheid, dat had je best uit mijn verhalen kunnen halen. Milieuvriendelijkheid is helemaal de kwestie niet in mijn betoog. Het er mij om dat hij (terecht of onterecht laat ik even in het midden) continu op z'n praatstoel gaat zitten en niet geremd wordt door enige kennis van zaken. Op zich prima, maar laat hem dan ook een vent zijn en consequent zijn. Het is prima om te schande te spreken over het regime in Qatar, maar ondertussen sponsort hij het regime daar wel (indirect) door auto te rijden.

28 oktober 2019 om 22:22

Milieu en regime zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen PSV gaat er ook naar toe Deze heren zoeken onder elke steen iets om over te zeiken

28 oktober 2019 om 22:32

Derksen heeft wat mij betreft een goed punt. Aan de ene kant is politiek o zo belangrijk en gaan we met de trein naar Lille (lekker punten scoren) en aan de andere kant ga je wel naar Qatar, wat simpel gezegd een land is waar ze normen en waarden hebben die verre van overeenkomen met de onze.

Je vergelijking met Derksen en zijn auto vind ik overigens niet terecht. Met het werk wat hij doet, kan hij niet altijd de trein nemen en heeft weinig andere opties dan het nemen van de auto. Ajax heeft wel heel veel andere opties dan Qatar.

28 oktober 2019 om 22:35

@afca_3star, Derksen kan natuurlijk ook dicht bij zijn werk wonen. Hij moet toch gewoon altijd naar Hilversum? Met zijn salaris kan die zo een huis kopen.

28 oktober 2019 om 22:37

Natuurlijk kan hij de trein wel nemen. En hij zou ook nog een elektrische auto kunnen nemen. Het punt is: Derksens verontwaardiging is altijd zo selectief. Als je naar Qatar gaat spreek je niet meteen je steun uit voor dingen die daar fout gaan. Derksen gaat zelf regelmatig naar Amerika, die kan je ook Bets verantwoordelijk houden voor verschrikkelijke dingen.
Ajax gaat met de trein naar Lille, bovenal omdat het gewoon praktisch is. Ajax gaat op trainingskamp naar Qatar, bovenal omdat het praktisch is.

28 oktober 2019 om 22:38

@Primetime, als Derksen alleen voor de media zijn werken wellicht wel, maar hij doet natuurlijk nog veel meer door het hele land heen.

28 oktober 2019 om 22:41

Hij sponsort het Qatarese regime door auto te rijden en moet daarom zijn mond houden, met zulke argumenten kun je iedere discussie wel doodslaan. Kom op zeg. Voor de auto is in Nederland uberhaupt geen alternatief, met het OV kom je lang niet op alle plekken. Ajax daarentegen kan kiezen uit honderden orden om op trainingskamp te gaan, dat ze uitgerekend voor een plek kiezen waar de stadions in de grond zijn gestampt door slaven is toch gewoon treurig. Zeker als je als club je mond vol hebt over maatschappelijke betrokkenheid en al dat soort geneuzel.

28 oktober 2019 om 22:42

Ja doeiiii! Zo lust ik er ook nog wel een. De kleren die jij draagt komen hoogstwaarschijnlijk ook voor een groot deel uit India en Bangladesh, maar het gaat me te ver om je uit te maken voor kinderuitbuiter of slavendrijver die zijn personeel 16 uur per dag aan die spijkerbroekenhandel laat werken voor een hongerloontje. Dat Derksen zich op en neer uit Grolloo laat rijden en een paar kuub sigaren de ozon inrookt elke week is niet de discussie. Sterker nog, Qatar is hier helemaal niet het onderwerp! Het gaat erom dat Ajax goede sier meent te kunnen maken door de trein naar Lille te pakken, terwijl dat natuurlijk totaal geen stand houdt als je voor zeven ton een stadion met airconditioning in de woestijn gaat lopen promoten. Lekker milieubewust. En dat voor die decadentie een paar honderd Nepalezen zijn opgehangen om die airco's erin te hangen, maakt het wel extra zuur, niet? Dus hou lekker op Derksen hier in het verdomhoekje te zetten en geef gewoon toe dat de man een prima verhaal heeft over hoe Ajax zijn pr hier niet voor elkaar heeft. Of je hem nu mag of niet.

28 oktober 2019 om 22:45

Ik snap dat je met het OV niet op elke plek komt. Maar ok, Derksen hoeft niet perse meer in VI te gaan zitten om het geld, toch? Dus werken in Saudi-Arabië of Qatar voor het geld is ok, maar hun materialen gebruiken om geld binnen te harken wat je niet nodig hebt is wel ok? Sorry jongens, ik ben misschien kort door de bocht, maar je gaat mij er niet van overtuigen dat dat niet krom is. Waar ik het overigens wel mee eens ben, is dat hele Lille-verhaal van Ajax om het milieu en dan uren in een vliegtuig gaan zitten om op trainingskamp te gaan, natuurlijk een slecht verhaal. Of het dan Qatar, Amerika of Rusland is doet er voor mij persoonlijk niet toe.

28 oktober 2019 om 22:53

AFCA_3star, wat is daadwerkelijk het probleem? Zij hebben andere normen en waarden, nou en? Laten we dat hen lekker zelf bepalen, zoals hun ons ook niet mijden vanwege onze normen en waarden (die dan weer erg afwijken van die van hun). We moeten eens af van dat idee dat wij bepalen hoe alles moet en anderen dat dan ook zo moeten doen.

28 oktober 2019 om 22:54

Alsof onze hele beschaving niet uit de grond is gestampt door slaven? Daarbij heeft het iedereen zo leuk over 'slaven'. Maar dat is meer een technische benaming. 'slaaf' zijn in die wereld is heel anders dan het begrip van 'slaven' (uitbuiting etc) wat wij hier hebben. Zolang je dit verschil niet begrijp moet je voorzichtig zijn dit soort termen zo'n zware lading te geven. Natuurlijk gaat er veel mis, dat ontken ik niet. Maar ik hoor altijd dat 'slaven' verhaal van 7 jaar terug. Nooit hoor verhalen die dit verhaal wat nuanceren. Zo heeft Qatar de laatste jaren, omdat het zelf ook erg is geschrokken van het sterftecijfer (deze mensen overleden met name in hun slaap) een reeks wetten doorgevoerd ten gunste van werknemers die moeten werken in de hitte. Sinds dien bestaat dat sterftecijfer niet eens meer. Hoezo hoor ik daar nooit iemand over?

28 oktober 2019 om 22:55

Het daadwerkelijk afreizen naar zo'n dubieus regime puur om daar wat wedstrijden af te werken in stadions waar de slavenlijken letterlijk onder de tribunes liggen vind ik toch van een andere orde dan wat heen en weer gereis tussen Hilversum en Grollo. Je zou best een punt kunnen hebben, maar je vergelijkt iemand die een snoepje steelt toch ook niet met een bankovervaller.

28 oktober 2019 om 23:01

Nee ik vergelijk ook iemand die een snoepje steelt niet met iemand die een bank overvalt. Ik vind dat als jij een bankovervaller voorziet van een auto waarmee hij kan ontsnappen dat jij dan net zo goed medeschuldig bent. Of in elk geval werk je eraan mee om 'het probleem' in stand te houden.

28 oktober 2019 om 23:12

De mensen worden (indirect) gedwongen om er te gaan werken onder de meest barre omstandigheden voor een lager dan minimum loon( als ze betaald krijgen). Hun paspoort wordt afgrpakt zodat ze niks terug kunnen doen. Ik weet niet wat je nog meer een slaaf maakt tegenwoordig maar dit gaat naar mijn idee verder dan uitnuiting

28 oktober 2019 om 23:15

Dus een autohandelaar is medeplichtig aan bankovervallen? Het moet niet gekker worden

28 oktober 2019 om 23:17

Dat zeg ik toch niet? Wel als een autohandelaar zich ervan bewust is dat hij een auto levert voor een bankoverval ja. Dan ben je voor de wet medeplichtig. De kennis ervan hebben, Johan Derksen zal toch ook wel de kennis hebben dat zijn auto niet op frituurolie rijdt?

28 oktober 2019 om 23:33

Slaaf maakt het dat je geen recht op zelfbeschikking hebt. Ben je bekend met het kafala-systeem? En de recente ontwikkelingen in Qatar? Qatar krijgt juist van amnesty international de laatste tijd erg veel complimenten over hoe het land zich ontwikkeld ten opzichte van de rechten van werknemers.

28 oktober 2019 om 23:39

Rugu, je slaat nu een beetje door. Iets genuanceerder overkomen is geen slecht idee.

28 oktober 2019 om 23:43

Prima. Zijn alle tegenstanders het dan ook eens dat Nederland zich moet afmelden voor het WK, uit principe?

28 oktober 2019 om 23:45

Dat is grappig dat je het zegt. Want ik heb namelijk het idee dat ik de enige ben die nog enigszins de nuance probeert te houden t.o.v. Qatar. Zoals ik net hieronder ook al zei, snap ik ook echt wel dat er dingen daar echt vreselijk verkeerd zijn gegaan 10 jaar geleden. Maar ik probeer toch ook juist wel een beetje de andere kant van het verhaal te laten zien. Bijvoorbeeld hoe de regering zich verhoudt tot het Kafala-Systeem nu en tien jaar geleden. 10 jaar geleden kreeg Qatar (terecht) draaien om de oren van de VN en Amnesty, en nu worden ze geprezen omdat ze in korte tijd hun hele systeem aan het omgooien zijn ten gunste van werknemers. Het is juist de nuance die ik mis in het verhaal van veel, die overal een mening over hebben zonder inhoudelijk op de kwestie in te gaan, waarschijnlijk bij gebrek aan kennis (zo ook Johan). Tot slot was mijn eerste opmerking natuurlijk met een kleine kwinkslag, volgens mij begreep niet iedereen dat. Desondanks het natuurlijk wel een serieuze ondertoon bevatte. Als je zo erg tegen bepaalde regimes bent, moet je het dan zelf willen dat je ze in stand houdt door hun producten af te nemen? Dat vind ik op zich een legitieme vraag, niet?

28 oktober 2019 om 23:56

@ Rugu Volgens mij ben je een heel klein beetje aan het doorslaan. In plaats van inhoudelijk te reageren op bijvoorbeeld de reactie van gomes1psv probeer je met slap geleuter alles recht te lullen wat krom is.

29 oktober 2019 om 04:56

Gaat Derksen nu opeens de moraalridder uithangen? Ja er zijn mensen gestorven tijdens de bouw van die stadions , maar volgens mij hebben ze gezorgt voor maatregelen om dat te voorkomen. Net als of ajax door daar naar toe te gaan hun naam te grabbel gooit, zo ook dus Bayern ....het is denk ik een prima land om je daar onder goede omstandigheden voort tebereiden in de winterstop. Zo warm is het daar niet , ik denk rond de 25 graden . En dan heb je alle luxe en comfort tot je beschikking en dat op een 6 uur vliegen. Ideaal denk ik , zeker als je dan ook nog tegen een Duitse top-club kan spelen.

29 oktober 2019 om 06:17

Gomes PSV gaat zelf ook :-)

29 oktober 2019 om 06:19

Zolang Qatar niet in oorlog is met ons, volop handelen. Kopen en verkopen van alles en iedereen de moeder. Stel jij verkoopt luxe auto's en drugsdealers willen een hele dure auto komen kopen dan verkoop je. Klaaaahr!

29 oktober 2019 om 06:33

Het kokketeren werd door de NS gedaan na het besluit van Ajax om met de trein te gaan. Dit was overigens hoofdzakelijk een comfort keuze dan milieubewuste. (Sneller en dus minder belastend).

29 oktober 2019 om 06:39

1700 doden is ook echt iets onbenulligs. Hoort er gewoon bij. Als je maar lekker kan ballen.

29 oktober 2019 om 08:07

Met het OV en fiets kom je overal. Dat overdreven gedoe van nederlanders en autos. Ieder gezin met er 2 of 3 en dan zeiken over files. Nee ik ga altijd met de trein/bus/fiets en doe het al sinds jongs af aan kom overal prima

29 oktober 2019 om 08:11

Milieu en regime zijn totaal ansere zaken. Trouwens, wij kunnen het allemaal verschrikkelijk vinden wat daar gebeurd. (Wat in onze visie ook zo is) maar alsof zij zijn vergeten wat de blanke man heeft gedaan tijdens de kruistochten, colonialism, en hoe de blanke man nog probeerd de macht uit alle macht niet te verliezen. Het is een kwestie van perspectief wie er goed of fout zit. Alsof hey regime zit te juichen day we 1700 trouwe onderdanen zijn gestorven? Het midden oosten en ook Afrika zijn gewoon que mindset wat decennia achter op het Westen. (Of lopen ze just voor?) Hoeveel mensen zijn er gestorven tijdens de bouw van de Batavia?

Ajax is een bedrijf, also ze ergens voordeel uit kunnen Halen moeten ze dat doen, dat is marketing technisch gewoon slim, bijna een miljoen krijgen om een potje the spelen in Qatar? Zou Dom zijn day niet te doen. Het gaat vooral om het goede voorbeeld te willen zijn. Dat moet ook stapsgewijs gaan.

Had Ajax een primeur met de trein nemen? Jazeker. Dat zou ik ook uitmelken.

Derksen Kan zich er wel then uitspreken. Maar zolang mijnheer Derksen lekker de auto pakt overal, vliegt naar landen, plastic tasjes koopt, kleren van India/China koopt en geen zonne-panelen heeft. Mag hij niks zeggen over een bedrijfs onetische of milieu onvriendelijke dingen. Dan ben je een hypocriet.

29 oktober 2019 om 08:58

@primetime: Want zijn auto rijdt op olie afkomstig uit Qatar? Want olie komt enkel en alleen uit Qatar? Echt ongelofelijk wat er hier aan onzin wordt geroepen

29 oktober 2019 om 09:02

@gomes1psv nee Derksen kokketeert volgens mij n iet met milieuvriendelijkheid maar de NL overheid wel. Wie denk je dat goederen levert voor de bouw van stadions en wegen daar. NL overheid struikelt over eigen voeten in haast om contracten voor het bedrijfsleven binnen te halen voor NL bedrijfsleven. Daar hoor je amper kritiek over terwijl dat juist regime in stand houdt. Waarom komen mensen niet in opstand tegen zulke deals. En opkomen voor mensenrechten is iets selectiefs. Als er belangen voor NL zijn (lees geld verdienen, olievoorraden beschermen) dan sturen we missies daar. Valt er niets te verdienen zoals Bruma, China dan oogjes dicht en drinken we lekker thee om geld te verdienen voor de NL economie. Heb jij gedemonstreerd om op te komen voor zulke groepen? Zo nee dat ben jij ook selectief. Beetje online moraalridder uithangen dat Ajax, een van de zoveelste NL bedrijven wat geld trekt daar, slecht is, maar zelf geen verantwoordelijkheid nemen.

29 oktober 2019 om 09:45

Misschien heeft ie wel een elektrische auto

29 oktober 2019 om 12:42

Ik zeg ook niet dat Nederland alleen olie uit Qatar haalt. Feit blijft wel dat we elk jaar voor honderden miljoenen deze producten uit Qatar halen. Dus in elk geval rijdt zijn auto voor een deel op Qatari benzine.

29 oktober 2019 om 12:49

Haha geen van beide, was het maar waar. Als ik op de loonlijst van Qatari sta dan zou ik hier nu niet zitten. En ja, trol, dat mag jij vinden. Mijn kwinkslag naar Derksen is blijkbaar niet heel geslaagd haha, jammer kan gebeuren. Verder blijf ik wel van mening dat er ook een andere kant aan het verhaal zit. Derksen's grote punt is altijd dat je 'volgens Amnesty' daar niet naartoe zou moeten willen. Daar had hij 10 jaar geleden zeker gelijk in. Echter zijn we nu 10 jaar verder, en al die zogenaamde journalisten baseren hun mening om deze nieuwsfeiten van 10 jaar geleden. Inmiddels prijst Amnesty international Qatar om hoe ze deze ernstige situatie hebben opgelost, maar daar hoor je niks over. Dat vind ik spijtig, als het niet goed is mag je dat zeker zeggen. Ik hoorde 10 jaar geleden ook bij de mensen die zei dat je er best over na zou kunnen denken om dat WK te boycotten. Maar ik vind ook dat zodra een land laat zien het welwillend deze ernstige toestanden probeert te verbeteren en dit ook succesvol doet, dat dat ook gezegd mag worden.maar Derksen gebruik Amnesty graag als 'bron' zodra er iets valt af te zeiken. Als dingen goed gaan negeert hij deze bron en baseert hij zich om bronnen vanuit het verleden die gedateerd zijn. Dat is van hetzelfde niveau als dat je nu wedstrijden in Duitsland gaat boycotten omdat zij verantwoordelijk zijn voor de holocaust.

29 oktober 2019 om 13:30

@mimoon13, Morgenvroeg om 7 uur in Casteren, no way dat jou dat lukt. Niet heel NL woont en werkt in Amsterdam hã©. Het is enorm komisch om zo veel Ajacieden te zien die dit proberen recht te lullen. Dit is duidelijk een enorme flater van Ajax. Het zou sieren om dit toe te geven en ergens anders te gaan trainen. Maar deze comedy is onbetaalbaar

29 oktober 2019 om 14:18

Maar Derksen pretendeert dan ook niet groen te zijn , Ajax doet dat enerzijds wel door met de trein te reizen om daarna alsnog naar Qatar te vliegen.daar draaide het hele verhaal van Derksen om , je schetst als club eerst het beeld milieu vriendelijk en groen te zijn door met de trein te gaan om daarna vrolijk het vliegtuig naar Qatar te pakken dit rijmt totaal niet met het beeld wat je als "groene" club eerst probeert te creã«ren. Jullie proberen nu Derksen bij iets te betrekken wat helemaal niet relevant is de club Ajax heeft zelf aangeven uit klimaat overwegingen met de trein naar Lille te gaan dan klopt het toch niet dat ze nu ineens voor een oefenpotje naar Qatar gaan.

29 oktober 2019 om 14:23

@rugu Daarom heeft Amnesty vandaag aangegeven dat Ajax daar niet heen zou moeten gaan en daarom hebben ze ook aandeelhouders van Ajax opgeroepen Ajax te adviseren hier niet heen te gaan ?????? Zeker omdat het daar nu allemaal zo goed is. Even een klein stukje uit het artikel op nu.nl "ajax kan er niets aan doen dat Qatar is gekozen als gastland voor het WK 2022", stelt Amnesty-woordvoerder Emile Affolter. "maar de club heeft wel een vrije keus waar in de winter wordt getraind. Bij de bouw van de stadions zijn honderden doden gevallen en arbeiders ---------------->worden<--------------- amper of slecht betaald."

29 oktober 2019 om 21:14

Dat hoef je niet goed te keuren. Maar hypocrisie is hier het onderwerp he. PSV probeert geen PR te slaan uit een mvo-act met een trein naar Lille.

28 oktober 2019 om 22:19

Zo kun je alles bagatelliseren. Vind wel degelijk dat Derksen een punt heeft. Ajax als puissant rijke club, in 40 graden in een airco gekoeld stadion spelen voor 7 ton. Waar de fundering op de botten van dwangarbeiders is gelegd. Het braafste jongentje is het ene uiterste, dit vind ik persoonlijk ook verwerpelijk. Helemaal voor 7 ton...

28 oktober 2019 om 22:40

40 graden en airco zal wel meevallen denk ik. De grootste reden, naast het geld, om naar Qatar te gaan, is natuurlijk de gunstige omstandigheden

28 oktober 2019 om 22:55

Wat is er zo gunstig aan trainen bij 40 graden? En dan een week later moet je op het hobbelveld van VVV of zo bij -5 voetballen. Zit je met je voetbal bij 40 graden op een perfecte mat

28 oktober 2019 om 23:07

@pprins, denk dat met gunstig de oefentegenstanders bedoelt wordt. Bayern komt sws en als het goed is nog een topper.

28 oktober 2019 om 23:27

@ pprinsin de winter is het zo rond de 25 graden , wel een stukje beter dan dat je in Nederland zo rond de 8 graden zit met neerslag. In de zomermaanden is kan het daar inderdaad 40 graden zijn

29 oktober 2019 om 08:56

Alsof het in december/januari 40 graden is daar. Het is juist in een gebied waar het op dat moment lekker is.

29 oktober 2019 om 09:06

@mentalist " in 40 graden in een airco gekoeld stadion"waar heb jij het over|? In Qatar is het december en januari gewoon rond de 24 graden. Ga jij het WK in Qatar kijken? Wetend fundering is gebouwd op de boten van dwangarbeiders. Niet je eigen bijdrage bagateliseren he. Als jij kijkt, ben jij ook verantwoordelijk. Alle harde roepers hier, moeten weigeren te kijken, ook al zou NL de finale halen. Zo niet, dan ben je exact zelfde waard als Ajax en alle andere NL bedrijven die daar handel drijven

28 oktober 2019 om 22:20

Het punt was ook juist dat Ajax hypocriet is, omdat ze wel pronken met een treinreisje naar Lille om het milieu te sparen en aan de andere kant dit doen. Daarin hebben ze op zich gelijk. Verder snap ik wel dat Ajax dit buitenkansje niet laat lopen.

28 oktober 2019 om 22:21

Nou De Toekomst. Wat een "buitenkansje". 7 ton zeg, voor Ajax natuurlijk een habbekrats.

28 oktober 2019 om 22:24

Ja maar als je toch op trainingskamp gaat en er anders voor zou moeten betalen dan zou ik toch die 7 ton pakken. Vervoer en accommodatie voor 50+ mensen loopt toch vaak aardig op. Je bent voor een week zo een ton of meer kwijt. Die gasten vliegen niet economyclass en slapen ook niet in een stayokay. Nu pak je 7 ton. Das een verschil van 8 ton.Daarnaast kun je wellicht aan nieuwe klantenbinding doen wat nog meer op kan leveren omdat je daar toch door invloedrijke mensen bent uitgenodigd. Dat is ook winst.

28 oktober 2019 om 22:58

Ik zou als Ajax zijnde mijn naam daar niet mee willen associëren.. Ze zijn bezig om Ajax als merk in het te buitenland voeten aan de grond te krijgen.. Ga dan gewoon voor je trainingskamp naar die landen toe, zoals bijvoorbeeld de VS..

Het zou mij echt vies tegenvallen van Ajax als ze hier naartoe gaan.. Ja of er moet achter zitten dat ze opzoek zijn naar één of andere sjeik die Ajax wil overnemen en er een paar miljard in wil pompen om helemaal aan te haken bij de top 5 van Europa.. Al zou ik dit zelf natuurlijk helemaal niet zien zitten..

28 oktober 2019 om 23:10

Hoe zie je dat voor je met tijdverschil en dergerlijken? Jet-leggs enzo? Lijkt mij nu niet bepaald lekker. Sommige gasten voetballen al om de aantal maanden in een totaal andere tijdzone. Lijkt mij dat je dat zo veel mogelijk probeert te reduceren. Overigens is er maar beperkt tijd in de winterstop. Ik zie hier niet zoveel problemen in.

28 oktober 2019 om 23:26

Elnino wat kan Ajax die dooie paar rotcenten nu schelen? Keer winnen in de CL en je pakt een miljoen...kun je beter naar Spanje gaan, is ook goedkoper om de staf en spelers daar te krijgen. Hoe kun je dit nu goedkeuren? Dan zet ik hevige vraagtekens bij jouw moreel kompas..

28 oktober 2019 om 23:57

Aan mijn humanitair kompas twijfelen? Dat zou ik zeker doen Mentalist, dat is immers je goedrecht. Maar ik vraag mij altijd af waarom alles zo tot in het kwadraat moet worden doorgetrokken. Ja Ajax kan naar Spanje gaan en ze kunnen ook naar de Utrechtse heuvelrug. Iedereen weet dat de wereld en zeker de voetbalwereld op die manier niet in elkaar steekt. Daar gaat het om financiële kansen pakken en benutten, sponsoren aantrekken en je porum op het juiste moment op de juiste plaats laten zien en als je dat niet doet dan blijf je achter en beland je uiteindelijk ergens in een lijstje met nietzeggende clubjes. Ajax Begrijpt dat het het ijzer moet smeden wanneer het heet is. Dat doet het nu dus ook door naar Qatar te gaan om geheel verzorgd een trainingskamp te beslaan dat a, geen Tonnen aan kosten met zich meebrengt Wat een week naar Spanje wel zou doen, b 7 ton oplevert en c nieuwe financiële bronnen zal aanboren waardoor het weer kan groeien. Jij noemt het “een paar rotcenten” maar als Ajax dit goed uitbouwt is de volgende sponsor wellicht Qatar airlines. Natuurlijk is solidariteit naar minder bedeelde mensen in deze wereld mooi maar daar heeft Ajax hier natuurlijk geen boodschap aan. Het ziet alleen maar dollartekens en de weg omhoog naar de top waar het met dit soort expansiereisjes naartoe hoopt te gaan. Kort gezegd is humaniteit vreselijk mooi maar van humaniteit kan een club als Ajax niet overleven. Overigens zijn dit soort praktijken algeheel goedgekeurd door de voetbalwereld gezien het feit er geen enkel land protest heeft aangetekend tegen het WK aldaar. Het zou dus ook dom zijn dit soort reisjes af te slaan als je wilt groeien. En Ik zie het nederlandse voetbal graag groeien dus ik zeg doen. Dat mijn humanitair kompas dan wellicht een verkeerde kant uitsteekt doet daar niets aan af. In die wereld is het toch links lullen en rechts vullen. In de zakenwereld lacht met om humaniteit. Ajax bekijkt dit als een beursgenoteerd bedrijf en dat is dan weer hun goedrecht. Waar ik wel in het algemeen van walg is bedrijven die zichzelf naar buiten brengen wanneer ze iets goeds doen voor het milieu of medemens. “Wij gebruiken als kroeg nu kartonnen rietjes in plaats van plastic” en daar dan mee promoten in boekjes of op sociaal media. Die borstklopperij vind ik vrijwel net zo walgelijk als mensen die iets inhumaan doen als wat Ajax nu doet. Maar wat ik mij dan afvraag is hoe lang landen als Qatar dan volgens jou geboycot moeten worden? Is dat tien jaar na de bouw van het stadion? Of is dat 20 jaar? Of moet men daar voor altijd maar een beetje de boot afhouden? Als weldenkend mens zou je zeggen dat je het land zou boycotten zo lang men het beleid daar veranderd. Nou dat is inmiddels behoorlijk aangepast gezien het feit dat het land aardig onder druk heeft gestaan gezien alle “ongelukken” die er zijn gebeurd. Dus wanneer houd de boycot dan op volgens jou? Ik vraag mij dat oprecht af. Maar ik mag er denk ik wel vanuit gaan dat jij geen vlees eet en geen lederen schoenen, riemen of horlogebandjes draagt. Je huis draait enkel op groene energie en je gebruikt geen gas. Je gaat op fietsvakantie en je slaapt op een stro-kussen omdat dons inhumaan is voor de dieren die het leveren en traagschuim slecht voor het milieu. Je vangt regenwater op en reinigt dat vervolgens op zonne-energie? En je scheid je afval allemaal keurig netjes? Ikzelf doe dat allemaal niet hoor maar ik zet dan ook geen vraagtekens bij andermans moreel compass. Want voor al het bovengenoemde is een betere oplossing te vinden. Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

29 oktober 2019 om 09:12

@elninoo bijna helemaal met je eens. Die voorbeelden op het einde, ik wil ook iets aanvullen. Benieuwd of @mentalist wel zijn humaankompas juist heeft staan en het WK overslaat en niet kijkt, ook al haalt NL de finale. Benieuwd of het lege woorden zijn of daden. Ik vind als je nu hard schreeuwt over schande dan moet je straks ook niet kijken. Verder dit stuk ben ik niet eens: " Waar ik wel in het algemeen van walg is bedrijven die zichzelf naar buiten brengen wanneer ze iets goeds doen voor het milieu of medemens. “. Het is juist ook om mensen te stimuleren. Vb met Ajax en de trein, hiermee kunnen ze mensen die ook willen komen kijken, stimuleren/motiveren om ook de trein te pakken. Een bedrijf dat geen plastice bekers meer gebruitk kan mensen motiveren om dat ook te doen. Een goed voorbeeld doet volgen.

29 oktober 2019 om 11:02

Ja mr. Krillin. Ik kan heel slecht tegen moraalridders die het allemaal beter denken te weten maar zelf geen haar beter zijn. Ikzelf pretendeer geen wereldverbeteraar te zijn, tevens nooit gedaan, dus ik zou anderen daar ook niet snel op aanspreken. Maar het kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Mentalist zelf zijn groentes verbouwd en in de rij staat voor een onbespoten aubergine bij de bio-winkel die hij vervolgens onverpakt in zijn zak stopt om verpakkingsmateriaal te besparen.Wat betreft mensen proberen te motiveren vind ik jou voorbeelden prima maar ik weet ook dat het bij 8 van de 10 bedrijven en personen enkel is om een Bepaald imago te kweken. En als je daarom overgaat op iets milieuvriendelijks dan ben je wat mij betreft geen haar beter dan die ouderwetse vervuilers. Ik walg ook van mensen die op internet een zwerver 100 euro geven en dit dan filmen en zogenaamd heel begaand met deze man zijn. Maar als ze dat zijn, waarom stoppen ze dan hun tijd in het monteren van een mooi filmpje in plaats in die man zelf? Dan doe je het dus enkel en alleen voor jezelf. Op die manier hoeft het van mij allemaal niet zo met solidariteit. Help mensen zonder jezelf ermee in de schijnwerpers te zetten.

29 oktober 2019 om 13:59

@elninoo, Ik denk dat de imago schade hierdoor groter is dan de 7 ton. En dan nog idd het morele aspect, nu zien alle ajacieden een WK in Qatar zeker wel zitten? Jullie zijn soms zo grappig.

29 oktober 2019 om 14:02

@elninoo, Ook dat is niet altijd zo, immers zie je er niks van als het niet gefilmt word. Heb zelf ooit een hele (warme) pizza aan een zwerver gegeven. Kon nog geen bedankje vanaf en hij ging meteen weer door met schooien. Laatste keer dus

29 oktober 2019 om 14:27

Baabman, dat zijn veel aannames, bijvoorbeeld dat “wij Ajacieden soms grappig zijn” nu kan ik je zeggen, ik ben een Spartaan. Dus je aannames zijn op niets gebaseerd. Welke imagoschade gaat Ajax hierdoor oplopen? Heb je daar cijfers van of verzin je dat hier ook ter plekke? Welke fans haken nu af? Welke sponsoren haken nu af? Ik zal het je sterker vertellen. Een aantal jaar (2015 om precies te zijn) is Ajax ook al wezen trainen in Qatar. Is de club daardoor in een kwaad daglicht gesteld? Volgens mij is het sindsdien alleen maar gegroeid. En natuurlijk komt dat niet alleen door dat bezoek maar door algeheel beleid. Maar alles wat jij hier zegt is gemakkelijk te weerleggen. PSV ging afgelopen jaar of het jaar ervoor ook naar Qatar. Waarom trokken alle moraalridders de keren hiervoor niet aan de bel? Nu praat iedereen elkaar terwijl destijds de werksituatie voor buitenlandse werknemers vele malen slechter was en het veel recenter in het nieuws was. Is dat niet hypocriet te noemen? Ik hoorde jou en vele anderen destijds hier ook niet op voetbalzone? Praat je elkaar dan niet allemaal maar een beetje na? Dat jij je pizza aan een zwerver geeft is mooi als je het maar doet om hem te helpen en niet om je jezelf er beter door te voelen. Dat wil ik met dat laatste aangeven. Wat een zwerver daar vervolgens mee doet heb jij toch geen invloed op.

28 oktober 2019 om 22:22

Er zijn geen alternatieven voor de benzine in de auto. Als je auto moet rijden, kan je niet anders. Maar Ajax heeft wel degelijk een alternatief: niet gaan. Het is niet verplicht en voor het geld hoeven ze het niet te doen. Ik vind het dus verwerpelijk dat ze gaan.

28 oktober 2019 om 22:24

Ja hoor electrisch rijden

28 oktober 2019 om 22:29

Maar je hoeft niet per se auto te rijden. Er bestaat ook nog zoiets als OV en een fiets. Iemand met het salaris van Derksen kan sws overal een woning kopen dus bereikbaarheid is geen issue

28 oktober 2019 om 22:35

Dat is maar net het belang wat je er zelf aan hecht. Aan Derksen heksenjacht te merken neemt hij dit soort zaken heeft zwaar op. Het is natuurlijk ook een serieuze zaak, wel met een nuance.

28 oktober 2019 om 23:11

@Primetime, ik gok erop dat jij uit de randstad komt of in ieder geval uit een stedelijk gebied.. In de wat meer landelijke gebieden is het OV namelijk niet toereikend.. Bussen rijden 1 a 2 keer per uur tot ongeveer 21:00/ 21:30 uur, op zondagen moet je van te voren een nummer bellen om te regelen dat er een bus(je) komt.. Treinen rijden 2x per uur tijdens de spitsuren en daarbuiten 1x per uur en mocht ik vanuit bijv. Amsterdam nog naar huis willen is de laatste trein die ik zou kunnen pakken om 21 uur anders kom ik niet meer thuis zonder iemand in te schakelen die me zo'n 40 km verderop komt ophalen.. Zelfs taxi's zijn hier bijna niet meer te krijgen.. Het dorp waar ik woon heeft ongeveer 13.000 inwoners dus het is ook niet zo dat dit om zo'n dorpje met 1 straat en daaraan 5 huizen gaat..

28 oktober 2019 om 23:31

@T-Babangida, ik begrijp best dat het voor boer Harm uit het platteland uit Friesland lastig is zonder auto en dat hij niet met het OV kan. Zo erg is mijn bubbel ook weer niet hahaha. Ik woon inderdaad in een gebied met bussen, trein, tram, metro, ubers en zelfs snodders. Maar Derksen werkt in de randstad en heeft genoeg geld om in de duurste plekken een woning te kopen. Iemand als Derksen hoeft geen auto te rijden als hij zich aan zijn principes wil houden. Hij kan nog steeds prima werken en leven. Misschien hier en daar een snabbelbaantje minder.

29 oktober 2019 om 09:13

Tesla? Er zijn alternatieven he

29 oktober 2019 om 09:14

@primetime rijdt Derksen electrisch? Dat zou wel alternatief kunnen zijn.

28 oktober 2019 om 22:22

Zo’n dooddoener in een discussie. Derksen hoeft zich niet te verantwoorden, hij praat hier over een professionele topclub met ambities. Hun acties mag je best tegen het licht houden. Als Ajax met veel trots praat ovet het treinreizen naar Lille, mag je best je vraagtekens zetten bij dit besluit. Puur gedreven door geld. En de situatie is erbarmelijk, juist op voetbalgebied, met de bouw van de nieuwe stadions en de slechte omstandigheden voor de arbeiders.

28 oktober 2019 om 22:24

Het probleem is dat onze hele economie draait op basis van olie. Kunnen wel stoppen met het importeren, maar dan zijn wij binnen de kortste keren failliet, dus beetje populistisch gebabbel vind ik dit. Mochten wij de mogelijkheid hebben om alle banden met dit soort landen te breken, dan sta ik vooraan om de banden door te knippen hoor, maar beetje logisch nadenken en dan kom je tot de conclusie dat het gewoon niet mogelijk is. Ajax heeft met de huidige financiële middelen wel degelijk een keuze, iets wat Nederland op dit moment nog niet heeft. Zolang wij nog geen gebouwen laten bouwen door slaven uit Azië waarbij doden vallen, hoeven wij zeker geen toontje lager te zingen. Is gewoon een grote schande, en mag hopen dat jij dat ook vindt. Ik ben ook van plan om dat hele WK te boycotten. Ik hoef er geen minuut van te zien.

28 oktober 2019 om 22:32

@kleinegeneraa7, misschien geen gebouwen maar wel kleding en daar zijn veel meer mensen omgekomen dan in Qatar. Bij alleen Rana Plaza kwamen al meer dan 1100 mensen om. Oa een Nederlands merk als C&A zat daar. Hoeveel mensen zie je hier Fast Fashion boycotten?

28 oktober 2019 om 22:41

Oh nee hoor, ik ben ook zeker voor het stoppen met importeren van olie en ik ben er ook zeker niet voor om de banden met landen als Qatar te verbreken, over 'populistisch gebabbel' gesproken. Het zou wat zijn, als dat de basis is om banden met een land te verbreken ga je ver komen. Stel je voor, dat de halve wereld de banden met Nederland zou verbreken omdat wij ons al eeuwig lang, met grote regelmaat, schuldig maken aan mensenrechtenschendingen. Verder moet ook het begrip 'slaven' wel even genuanceerd worden. Het 'slaaf' zijn in de Arabische wereld heeft een hele andere betekenis dan ons westerse begrip 'slaaf'. Zolang je dat verschil niet begrijp heeft discussiëren op dit punt weinig zin. Wat moet ik een schande vinden? Dat werknemers daar onder slechte omstandigheden werken? Ja dat vind ik ook. Dat vinden ze daar overigens ook. Dat is de reden waarom er de laatste jaren een heleboel wetten zijn doorgevoerd om de werkomstandigheden van deze gastarbeiders te verbeteren. Dat verhaal hoor ik nooit.

28 oktober 2019 om 23:22

@Rugu, Dan heb jij vast niet gezien hoe die mensen er daar bijzaten en op wat voor manier ze er onder valse voorwendselen naartoe gelokt zijn.. Daarnaast werden hun paspoorten direct ingenomen zodat ze niet zomaar het land weer uit konden.. Die praktijken kun je niet de term gastarbeiders gaan geven want het zijn gewoon slaven.. Er zijn vele doden gevallen door onveilige werkomstandigheden en ontoereikende medische en hygiëne voorzieningen..

28 oktober 2019 om 23:38

Het kafala-systeem is al lang niet meer in werking. Juist organisaties als amnesty prijzen Qatar de laatste tijd om de ontwikkelingen die het land boekt ten opzichte van de rechten voor arbeiders. Ik ben het absoluut met je eens dat het daar echt niet goed was, maar probeer de dingen ook in perspectief te zien. Zijn daar nu echt aan op een positieve manier aan de weg aan het timmeren. Dan mag dat toch ook wel gezegd worden? Dat lees ik nooit terug, en we beroepen ons in onze argumentatie op feiten die zich 10 jaar geleden hebben afgespeeld.

29 oktober 2019 om 09:17

@T-babangida "dan heb jij vast niet gezien hoe die mensen er daar bijzaten" serieus benieuwd, bestel jij nooit iets uit China? of check je altijd waar iets gemaakt is voor je koopt? Geen Apple etc. Al die westerse bedrijven hebben ook dwangarbeiders, kinderarbeiders die onze producten maken. Ben je daar ook heel eerlijk in? Als je koffie koopt, checken waar vandaan komt en dat eerlijke koffie is.

28 oktober 2019 om 22:33

Mee eens. Het is ook bijzonder dat Derksen over hypocriet begint over het feit dat Ajax stadions test in Qatar, maar intussen zelf waarschijnlijk kleding aan heeft dat gemaakt is door arme mensen in China. Derksen heeft wel steeds over mensen rechten in Qatar, maar vergeet Derksen soms dat allerlei producten die hij gebruikt ook gewoon is gemaakt in arme landen waar mensenrechten worden geschonden? Hij rijdt toch ook in een auto met benzine uit Saudi-Arabië, waar mensenrechten worden geschonden? Dit is ook het punt waarop Toon Gerbrands op doelt bij Studio Voetbal van gisteren.

28 oktober 2019 om 22:58

Ja duhhhh. Zullen we maar allemaal naakt op de fiets gaan? Een privé persoon vergelijken met een bedrijf . En voor de energie die het kost om een stadion bij 40 graden te koelen kan Johan 8759 jaren rondrijden .

29 oktober 2019 om 00:05

Hou toch op met die onzin zeg. In januari is de gemiddelde tempratuur in Qatar 22 graden. Ook daar is het gewoon winter. De airco hoeft niet aan. Dat was alleen nodig als er in de zomer gespeeld zou worden,

28 oktober 2019 om 22:42

Johan maakt wekelijks reclame voor gokken en alcohol. Dat er honderdduizenden mensen problemen hebben met alcohol, dat gokverslaving een groot probleem is, maakt Johan niks uit, Zoalng ze zijn salaris maar betalen. Gaat het over een ander, dan is Johan weer de moraalridder.

28 oktober 2019 om 22:42

Qatar staat niet eens in de top 10 van landen waar nederland olie uit invoert (de top 3 is Rusland, Noorwegen en Saoedi-Arabië). Op dat vlak kun je Derksen dus niet van hypocrisie betichten. Verder is het gewoon waar wat hij zegt. En natuurlijk betekent dat niet dat Europa heilig is, maar Qatar al helemaal niet.

28 oktober 2019 om 23:03

Nouja, Saudi Arabië, nog zo'n grote vriend van Derksen. Dus op dit vlak kan ik hem wel van hypocrisie betichten.

28 oktober 2019 om 23:45

@RuguQatar is alles behalve een grote leverancier van aardolie aan Nederland.Nederland haalt de helft van zijn aardolie uit Noorwegen, 15 procent uit Rusland, 15 procent uit het Verenigd Koninkrijk, 15 procent uit Nigeria en de overige 5 procent komt uit landen uit de Golfregio als Saudie-Arabië, Oman en Qatar.We doen net alsof we hier in Europa bijna al onze olie uit het Midden-Oosten halen maar dat is echt een fabeltje.Die landen daar verkopen het meeste van hun aardolie aan Japan, Zuid-Korea en India. Europa is totaal geen grote afzetmarkt voor olie uit het Midden-Oosten.Het is eerder omgekeerd, die Arabieren kopen met hun olieopbrengsten Europese militaire producten als de Eurofighter en fregatten.Europa, inclusief Nederland verdienen bakken met geld aan de Golfregio, sterker nog onder andere Nederlandse bouwbedrijven zijn degene die het geld ontvangen voor al die megaprojecten (hotels onder andere) eromheen voor het komende WK. Laatste wat je van Europa kunt verwachten is een kritische noot over hun rijke Arabische suikerooms.Kritiek die niet eens terecht zou zijn, Europa heeft als leverancier van bouwmateriaal en bouwkennis net zoveel bloed aan hun handen als de Qatari’s zelf.Of dacht iedereen dat die luie Arabieren die uit het niets rijk geworden zijn zelf de kennis hebben om zulke mega bouwprojecten op te zetten en te coördineren?

28 oktober 2019 om 23:51

Precies en PSV gaat daar ook gewoon heen. Niks mis mee.

Nou nou, wat vernietigend. Gewoon een mening, meer niet. Kan me er wel in vinden, maar aan de andere kant moet je toch geld verdienen en dit doet Ajax goed. Je kunt moeilijk nee zeggen tegen deze bedragen. Dat ze daarnaast met de trein gaan is gewoon netjes.

28 oktober 2019 om 22:17

Ik vind 700.000 euro nu niet echt een te weigeren bedrag voor Ajax. Dat zijn peanuts voor die club. Maar ik kan mij wel voorstellen dat als je het toch aangeboden krijgt en anders je ervoor zou moeten betalen je voor het bedrag gaat wat je wordt geboden. Gratis trainingskamp, vliegen in de meest luxueuze vliegtuigen en een mooi uitje. Dat is win win lijkt mij. Je moet toch op trainingskamp dus waarom niet daarheen?

29 oktober 2019 om 09:24

@elinooo het is niet alleen 700k he. Normaal zouden ze tussen de 150 en 200k kwijt zijn. Nu hou je 700k over. Dus bespaart minimaal 850k. Daarnaast speel je tegen topteams zoals Bayern en kunnen vd Sar etc nieuwe sponsorcontracten afsluiten. Nu mogen ze meedoen met de grote boys en wie weet wil Qatar Airlines ook wat sponsering doen voor Ajax. Dus zal eerder richting de miljoenen gaan.

29 oktober 2019 om 11:26

Hahaha mr Krillin. Ik tikte exact hetzelfde hierboven gisterenavond al. Er zijn veel mensen die enkel die 7 ton zien. Je kunt die 7 ton En gratis vliegtickets/accommodatie/maaltijden en leen van het trainingscomplex zien als start-bedragvoor de onderhandelingen met Qatar. Die 7 ton is het begin. Als je het slim speelt volgt er een nog veel groter bedrag.

Amen. Ijzersterk betoog van Derksen.

28 oktober 2019 om 22:36

Nee want hij zoekt wel slappe excuses voor Oranje. Is net zo bizar.

29 oktober 2019 om 09:26

@futures ach die Derksen behalve die reclames, gaat jaarlijks op vakantie naar de VS. Gek op dat land. Dat is juist een land wat bewezen heeft stelselmatig mensenrechten te schenden, miljoenen onschuldige doden op geweten en veel andere landen uitbuit. Laat hem eerst ff niet hypocriet zijn en kappen met sponseren van de VS.

28 oktober 2019 om 22:43

Ja en nu weer de toto invullen, reclame maken voor gokken. En reclame dat lekkere bier natuurlijk, alcohol consumptie moet omhoog. Want een ander de maat nemen, uiteraard maar zelf kritisch zijn over je eigen sponsoren, dat is natuurlijk weer iets heel anders.

28 oktober 2019 om 23:00

@Speedy je bent onzin aan het verkondigen. Het hele punt van Derksen is dat Ajax zichzelf neerzet als een club die groen is en om de planeet geeft door de trein te pakken, maar tegelijkertijd in Qatar voor een beetje geld speelt in een stadion waar honderden dwangarbeiders dood zijn gegaan in erbarmelijke omstandigheden en waar geen bal gegeven wordt om uitstoot en milieu. Derksen verkondigt niet dat men geen alcohol moet drinken of niet moet gokken, louter dat Ajax hypocriet bezig is. Ik snap dat je voor je club in de bres springt, maar kom dan wel met redelijke argumenten.

28 oktober 2019 om 23:21

''voor Erik ten Hag en zijn mannen lijkt dit ons een efficiëntere en minder vermoeiende reis. Want de prestatie die Ajax in Lille moet leveren staat natuurlijk voorop.'' Volgens mij zijn de prestaties hierin nog altijd leidend ipv principes. Dat ons communicatiewonder van der Sar er vervolgens zo onhandig verhaal van maakt, tja. Als ik trouwens zie hoevaak de NS in het stukje werd benadrukt zou het me niet verbazen dat er nog ergens een financiele vergoeding er tegenover staat. Commercieel is van der Sar wel een topper

28 oktober 2019 om 23:58

@fvlpsv Derksen heb ik regelmatig horen roepen dat dat bier echt heel lekker is, lijtk me toch een aanmoediging om het te gaan drinken. Terwijl hij zelf geheelonthouder is. En wekelijks spelen ze een gokspelletje, toch echt bedoelt om het gokken op voetbalwedstrijden aan te moedigen, is gewoon een sponsor item. Als het om zijn geld gaat, telt moraliteit niet. Qatar, Saudia Arabie, Turkije, noem maar op, allemaal landen waar het slecht gesteld is met de mensen rechten maar waar Nederland graag zaken mee doet. Waar onze koning graag op bezoek gaat. Ajax gaat naar Lille eens een keertje niet met het vliegtuig maar ze pakken de trein. Dat om een alternatief voor vliegen op de korte afstand aan te moedigen. Niets mis mee. Maar ja, dan wordt Ajax meteen neergesabelt omdat ze naar Qatar gaan. Iets wat velen clubs doen, inclusief PSV die in januari 2019 nog op trainingskamp was in Qatar.

29 oktober 2019 om 05:40

Gomes, je weet dat PSV ook naar Qatar gaat?
Ik vind het echt bizar wat een ophef er gemaakt wordt over een trainingskamp.

29 oktober 2019 om 07:19

Ik snap het wel. Ik ga dat wk ook niet kijken. Er zijn meer dan duizend mensen omgekomen om die stadions te maken. Daar kan ik echt niet naar kijken.

29 oktober 2019 om 14:08

Ja maar PSV gaat niet te koop lopen met zijn morele kompas zoals Ajax dat wel deed met de reis naar Lille.

29 oktober 2019 om 21:18

Precies. Of je naar Qatar moet afreizen voor je trainingskamp, daar kun je inderdaad over discusseren (ik keur het af). Maar die discussie houdt voor Ajax op, wanneer je beweert zo'n lekker wereldbewust clubje bent als je de trein een keer eenmalig inruilt voor het vliegtuigje.

Beetje dubbel, als het verplicht is door de FIFA mag je wel onderdeel maken van mensenschending. Ik hoor Derksen altijd over landen zoals Qatar, Turkije enz. Waarom gaat hij zelf vaak naar een land als Amerika? Waarom zegt hij nooit wat over Israel? Beetje dubbele standaard.

28 oktober 2019 om 22:17

Omdat in Israël het ook niet gebeurd , eerder door hamas die hun eigen mensen als menselijk schild ! En in Amerika mag je wel vrij een mening geven en niet in de andere landen wat jij noemt Turkije enzovoort

28 oktober 2019 om 22:22

Dus jou onderzoekje moet ik eerder geloven dan organisaties als de VN en Amnesty International? Hun zijn vernietigend over Israel dus wat is het verschil en je mag helemaal niet je eigen mening hebben zeg wat lelijks in Israel over Netanyahu of loop met een Palestijnse vlag kijken hoe snel je in de bak beland. Wat je zegt is onzin dus.

28 oktober 2019 om 22:22

Hahaha... nee in Isreal is het veel erger. Ruim 60 jaar een hele bevolking onderdrukken en genocides plegen. Amerika mag landen binnen vallen bij een speculatie, waarbij niet 1700 maar duizenden mensen om komen. Kenner 070 heeft gewoon gelijk. Alles wat Israel en Amerika doen, is geoorloofd maar owe als het een niet westerse land iets doet, wat tegen de westerse gewoonte is.

28 oktober 2019 om 22:36

Ja idd en je mag zeker wat slechts over netanyahu zeggen . Dat heb ik ook gedaan en ben niet Opgepakt , je heb alle vrijheid, maar je geeft geen antwoord wat ik over hamas heb gezegd . Homo’s zijn ook vrij in Israël er is gewoon democratie ! Prima als je het niet wil geloven. En met een Palestijnse vlag mag je zeker lopen heb het met eigen ogen gezien . In geen 1 Arabisch land is er vrijheid zoals Israël

28 oktober 2019 om 23:00

Die eigen schild beschuldiging jegens Hamas kan sowieso naar de rijk der fabelen. Dat is namelijk al door meerdere nieuwsbronnen die wekenlang in Gaza hebben doorgebracht tijdens de bombardementen van Israel in 2014 ontkracht. Ze hebben geen enkele aanwijzigingen gezien dat Hamas hun eigen bevolking als schild heeft gebruikt. In tegenstelling tot het IDF die opgepakte Palestijnen als menselijk schild gebruikt. Zeer stuitend dat dit argument nog steeds wordt aangehaald maar goed.daarnaast heeft Kenner zwaar gelijk en heeft Israel niet alleen mensenrechtenschendingen achter haar naam maar vooral ook oorlogsmisdaden. Je kan de rapporten van Amnesty en VN erop nalezen. Ik zou inderdaad ook de heren aan tafel bij VI willen horen wanneer een Nederlandse speler besluit om zijn brood te gaan verdienen in de Israelische competitie. Gewoon apartheid wat daar gaande is en dan druk ik het nog zacht uit.

28 oktober 2019 om 22:23

Hij is niet in Amerika gaan wonen omdat het land de doodstraf heeft. Daarnaast kan je niet over elk wereldprobleem je mening geven. Daar is het programma te kort voor. Maar als het gaat over zaken die raakvlakken hebben met voetbal kan het uiteraard wel in het programma. Hoewel er natuurlijk bij VI over van alles iets gezegd wordt. Maar om van Derksen nu te zeggen dat hij een dubbele standaard heeft is, wat mij betreft, iets teveel.

28 oktober 2019 om 22:29

Je zegt dat het programma te kort is ? Toen Jordi Cruijf werd besproken over trainer zijn in Israel, Fred Rutten trainer in Israel, Kramer voetballen in Israel werd dit allemaal besproken, maar geen negatief woord over het land zelf. En ik zeg niet dat de heer Derksen dubbele standaard heeft, maar dat bij het ene land er niks wordt over gezegd maar bij het andere wel.

28 oktober 2019 om 22:33

In je laatste zin benoem je letterlijk die dubbele standaard.. blijkbaar was dat voor hem op dat moment toch niet belangrijk genoeg, of koos hij er toen niet voor om enorm uitgesproken te zijn..

28 oktober 2019 om 22:38

Nee waarschijnlijk vind johan het niet zo over Israël . En benoemt hij het daarom niet. In Israël worden geen homo’s opgehangen zoals in saudi Arabië

28 oktober 2019 om 23:04

Zeker wel dat Johan een dubbele standaard erop nahoudt. Vandaag nog met de besluit van Dest om voor Amerika uit te komen. Gaat ie zitten beweren dat het geen gemis is en dat hij het prima vindt om voor Amerika uit te komen terwijl die jongen barst van het talent en eigenlijk nu al in de basis zou staan in Oranje.

29 oktober 2019 om 07:15

Verschil met Dest is dat hij voor alle jeugdelftallen is uitgekomen. Nederland heeft hem daar altijd over het hoofd gezien. Dan ligt dat toch wat anders dan dat je alle Nederlandse jeugdelftallen hebt gehad en dan kiest voor een ander land. Ook heeft hij al oefenwedstrijden voor de VS gespeeld zonder dat hij bij Koeman op een lijstje had gestaan. In dit geval niet meer dan logisch.

29 oktober 2019 om 09:30

@wijand90 "verschil met Dest is dat hij voor alle jeugdelftallen is uitgekomen"dat was met Mazzroui ook en toch kreeg hij kritiek van o.a. Derksen en was niet loyaal. Die man zat onzin te zeggen met Dest is niet goed geoeg

Heeft ajax echt gezegd dat ze naar lille gaan vanwege het milieu??? dar zou echt een grote grap zijn zeg.

28 oktober 2019 om 23:18

Ja, is een publiciteitsstunt. Naar Chelsea zullen ze gewoon met het vliegtuig gaan terwijl dat maar 4,5 uur treinen is.

28 oktober 2019 om 23:59

er is letterlijk dit gezegd: ''voor Erik ten Hag en zijn mannen lijkt dit ons een efficiã«ntere en minder vermoeiende reis. Want de prestatie die Ajax in Lille moet leveren staat natuurlijk voorop.'' Het is gewoon korter dan met vliegtuig. 2.5 trein vs meer dan 3 uur vliegen. Londen is 1 uur vliegen vs 4,5 uur treinen volgens jou. Het is gewoon sneller en korter.

29 oktober 2019 om 00:09

Nee, de reispartner van Ajax heeft voorgesteld om met de trein te gaan als alternatief voor vliegen op de korte afstand. Van de Sar werd gevraagd door een journalist waarom ze met de trein gingen. Hij antwoorden dat dat een prima alternatief voor korte vliegreizen is en aangezien milieu momenteel een hot item is, Ajax daar graag aan mee werkt.

Helemaal mee eens dat Ajax niet naar Qatar moet gaan voor een paar oefenpotjes. Verschrikkelijk mens onterend land. Gewoon lekker naar Portugal of Spanje gaan. Scheelt ook een hoop reistijd. off: Al hoop ik ook dat een oplettend journalistje Derksen morgen compleet fileer met zijn hypocrisie over het kiezen van land. Dest mag voor Amerika kiezen, Mazraoui, Kokcu en Ihattaren hebben alleen geen keus :D Heerlijk. En je dan verschuilen achter iets als talent. Lachwekkend.

28 oktober 2019 om 22:36

Moest idd wel lachen toen ie zei dat Dest voor Amerika mag spelen want "daar hebben we niet veel aan." Dus die jongens mogen alleen voor Nederland kiezen als Derksen er wat aan heeft. Deze man moet op gegeven moment van de buis worden gehaald. Ben het overigens wel met hem eens dat Ajax dir soort dingen niet moet doen. 7 ton is toch niet iets waar je als Ajax zijnde wakker van ligt

Het hele WK in Qatar is belachelijk. De Fifa geeft geen bal om het milieu, alleen maar om de poen. Ik vind het een walgelijk bond met walgelijke mensen. Dat Ajax zich hiervoor leent snap ik ook niet. Ja het aanbod is aanlokkelijk, maar hier moet je vast houden aan je principes. Dat Oranje straks op een wk eventueel gaat deelnemen in Qatar is net zo walgelijk. Slap excuus van Derksen slaat nergens op. Enfin uiteindelijk kleeft er bloed en milieu schade aan het WK Qatar.

29 oktober 2019 om 00:13

Aan welke principes moeten wij ons vast houden dan? Dat Nederland geen zaken doet met landen war de mensenrechten niet gerespecteerd worden? Laat me niet lachen zeg, als Nederland dat zou doen, waren we een arm land. En als mensen met honger naar bed gingen, op straat moesten slapen, niet naar school konde, dan had je dan nog eens een keertje willen horen.

29 oktober 2019 om 19:30

Nederland wil overal voorloper in zijn. Maar als het om milieu gaat valt weer vies tegen. Mensenrechten idiem. Oranje zou het wk moeten boycotten

Toch hoor je Johan nooit als een Nederlandse club een toernooitje speelt in een VS of zelfs CL wedstrijden speelt in Rusland. Toch wel landen die enorm veel mensenrechten schenden. Vind het allemaal vrij selectief.ben ook helemaal pro landen weren die mensenrechten schenden. Alleen hier komt de punchline van de grap: noem een land dat geen mensenrechten schendt. Rusland annexeert even de Krim, de VS heeft nog altijd een martel fabriek in Guantanamo, China behandeld mensen op onmenselijke wijze en een land als Qatar huurt goedkoper dan goedkoop arbeiders in en geeft niets om hun veiligheid. Als je idealen hebt moet je ze op ieder land toepassen en niet selectief zijn. O ja en dan een weerwoord hierop hebben die je ondertussen op je iphone uit typt die gemaakt is door ook hele goedkope arbeiders die zichzelf van gebouwen gooien. Terwijl je je Nike schoentjes aan hebt die door kindjes zijn gemaakt in een sweatshop. Nogmaals, ik verdedig geen enig land hier. Ik vind het alleen zo selectief. Hele discussies over het spelen van een WK in Qatar terwijl dan de VS als een alternatief genoemd wordt. Het is allemaal lachwekkend. Speel het lekker op de maan.

28 oktober 2019 om 22:53

Goed punt, maar volgens mij is het WK in Rusland ook veroordeeld. En inderdaad wordt het wel erg vervelend straks dat je geen haan hoort kraaien over de VS als daar straks het WK plaats gaat vinden. Overigens vind ik vanuit zowel politiek, historisch en etnisch standpunt dat Rusland meer aanspraak kan maken op de Krim dan Oekraïne, en zéker de vrijstad Sebastopol.

29 oktober 2019 om 00:15

En is dat standpunt van jou er dan op gebaseerd dat Stalin destijds het grootste gedeelte van de oorpspronkelijke Krim bevolking gedeporteerd heeft naar Siberia om daar te sterven? Is het jou etische standpunt dat die genocide beloont moet worden?

29 oktober 2019 om 14:43

Vooral ook omdat ze de steun van het volk daar hebben.

28 oktober 2019 om 23:27

Ik vind je voorbeelden niet top... Want in Amerika staan niet al die stadions er al? In Amerika vallen ook elke dag 4 dodelijke slachtoffers bij de bouw van stadions (als ze al gebouwd zouden moeten worden)? Goedkope arbeiders van iPhones die in ieder geval zelf dan nog een keuze maken ipv onder een betonblok vallen... Wellicht zal ieder land in een bepaalde vorm iets schenden, maar de landen die jij noemt hebben in ieder geval verkiezingen, niet een of andere adelijke familie die uit geboorterecht alles bepaalt...

29 oktober 2019 om 00:00

Niet top, maar geen argumenten waarom.mijn kritiek op de VS was niet gericht op de bouw van stadions. Het standpunt refereerde naar mensenrechten op zich.goedkope arbeiders die in ieder geval nog een keuze maken? Huh? Raar hoor. Dat veroordeel je dus niet? De uitbuiting van mensen in landen als Thailand, Indonesie, China etc. door landen als de VS? Waar zelfs kinderarbeid gebruikt wordt. ''keuze''.het argument van verkiezingen heeft ook niet echt iets te maken met de argumenten die ik noemde. Hoe het politieke stelsel van een land in elkaar zit is weer een andere discussie. Zo kunnen we ook het electoral college in de VS ook even ontleden of hoe belangrijk geld is in super pacs en de invloed van miljardairs daarin, de wapenlobby, olie industrie etc. Mijn mening: zij zijn allemaal slecht bezig. Jouw mening blijkbaar: de 1 is slechter dan de ander. In Qatar is er een adellijke familie! In de VS niet! VS beter! Qatar slechter! Snap niet zo goed waarom mensen de verdediging kiezen voor andere landen die ook mensenrechten schenden.

29 oktober 2019 om 00:22

In de fabrieken van Foxconnn waren de arbeidsomstandheden mensonterend. Vele arbeiders pleegde in hun wanhoop zelfmoord. Noem je dat nou echt hun eigen keuze?verkiezingen zijn nergens ter wereld vrij. De media bepaalt hoe je over komt, of je kan winnen of niet. Ben je ongewenst, dan kan je nimmer verkiezingen winnen. Heb je je eigen media concern (burlosconi) of Rupert Murdoch, de grootste media magnaat ter wereld achter je staan, dan win je zo (cameron ,trump). Sport en politiek moet je niet mixen, anders kan je nergens meer internationale sportwedstrijden houden. Het grootste gedeelte van de wereld is namelijk niet echt netjes, zo gaat het met macht en rijkdom nou eenmaal altijd.

Wie zijn wij nou weer om te bepalen hoe het daar moet gaan? Wie heeft het westen (buiten het westen zelf om) tot bepalende instantie gemaakt? Ik kan hier zo slecht tegen dat wij maar moeten bepalen hoe het daar allemaal gaat. Er zijn al zoveel oorlogen door ontstaan, er is zoveel leed door veroorzaakt en nog steeds vinden wij dat wij moeten bepalen hoe men daar politiek bedrijft, wat men daar voor moraal heeft en dat ze per se kapitalistisch moeten zijn en een democratie moeten hebben. Het kapitalisme is eigenlijk een groot drama als je dan daadwerkelijk om die arme slaven geeft, want dat werkt slavernij heel erg in de hand. Bij het communisme is slavernij eigenlijk onmogelijk. En ja, een democratie als wij die kennen is zo ongeveer de meest ridicule staatsvorm die er is. Jantje met een IQ van 50 en geen enkel politiek besef heeft net zoveel te zeggen als Kees die zich dagelijks inleest in de politiek en een IQ van 130 heeft. Om dan vervolgens voor een partij te moeten stemmen die uiteindelijk maar een paar van hun punten kan gaan uitvoeren, omdat ze weer met andere partijen samen moeten werken.

28 oktober 2019 om 22:58

Even een paar detailniveaus lager: Ajax promoot voor 7 ton een met airconditioning uitgerust stadion in de woestijn waar de nodige dwangarbeiders hun leven aan hebben gegeven terwijl de club net op dat moment ook claimt supermilieubetrokken te zijn door eens gezellig een tripje met de trein te maken in plaats van met de vervuilende bus. Niet heel veel reden om gelijk een filosofische discussie over de kwade grillen van democratie en kapitalisme te starten. De eerste is niet perfect en de tweede is dood, dus maak je niet zo druk. Zeker niet met dat IQ van 130.

28 oktober 2019 om 23:05

Het is echt ongelofelijk om te zien hoe gauw mensen zo'n artikel over iets kleins omzetten in een hele andere discussie over de VS en Israël, dan zit het je echt diep hoor

28 oktober 2019 om 23:08

Hij heeft het toch vooral over die slaven. Die hebben weinig met het milieu te maken. Johan heeft bepaalde normen en waarden en daar veroordeelt hij Qatar op. Dat mag, maar dan moet je wel kunnen accepteren dat anderen misschien wel accepteren dat een land andere normen en waarden er op na houdt en die mensen niet veroordelen.

29 oktober 2019 om 07:30

Als het daar gaat met onschuldige mensenlevens dan wil ik daar best een mening over hebben. Als het gaat over het klimaat, dat op iedereen betrekking heeft, dan wil ik daar ook wel iets over te bepalen hebben. Niet vanuit mijn westerse superioriteit , maar wel vanuit de simpele gedachtegang dat 1: mensen dood laten gaan om een stadion te bouwen universeel verwerpelijk is en 2: het klimaat is een zeer belangrijk issue, daar moet nu wat aan gedaan worden.
Daarbij hoef je niet je ogen te sluiten voor wat het westen allemaal doet, want wij zijn zo'n beetje hoofdschuldige aan de wereldproblematiek. Maar dat pleit de mensen uit Qatar die hierbij betrokken zijn niet vrij.

Ik snap zijn reactie wel....buiten de feiten om die Derksen noemt komt het ook vaak voor dat Ajax na de winterstop een mindere periode doormaakt. Dit heeft mijns inziens vaak te maken met een trainingskamp in een warmere omgeving en de intensiteit van het reizen wat er bijkomt. Nu weet ik ook wel dat spelers het hele seizoen door reizen wanneer er Europees gevoetbald moet worden of interlands gespeeld worden. Maar ik heb toch vaak het idee dat spelers na zo'n winterse break vermoeid terugkomen.....maar ik kan er ook naast zitten...:-)

Ik kan zijn oproep alleen maar steunen, want ook ik vind opzich dat we niet naar Qatar zouden moeten gaan. Echter, hadden we dan wel naar China moeten gaan? dat land heeft ook niet bepaald een trackrecord als het gaat om mensenrechten. En hoe zit het met Brazilie waar we in 2012 en 2013 verbleven? Een land wat ontzettend corrupt is en op milieu beleid met zijn huidige president ook niet echt sier maakt. En de Verenigde Staten waar we vorig jaar waren evenals in 2011? Een land wat in 2003 zonder geldige reden een ander land heeft bezet en een decenium lang gevangen heeft lopen martelen. In 2015 gingen we trouwens naar Turkije, hoe is het daar gesteld met de persvrijheid en het helpen van tereurorganisaties in Syrie ? In de zomer van 2018 speelde we trouwens in de Verenigde Arabische Emiraten een oefenpotje, hoe zit het daar eigenlijk met gelijkheid tussen man en vrouw en hoe is het daar gesteld met de rechten van mensen met een andere seksuele voorkeur dan hetero? Mijn oprechte vraag is dan wel, waar ga je de grens leggen? Qatar is geen fijn land, maar de Vae, China, Brazilie, Turkije en de VS zijn in diverse opzichten ook niet zo heel geweldig. Het is niet zo eenvoudig als het lijkt om hier een duidelijke lijn te trekken.

Waarom zou je als steenrijke club zo je imago verdoezelen en je principes opzij gooien. Had dit niet verwacht van Ajax om eerlijk te zijn.

28 oktober 2019 om 23:13

Eh welke principes gooit AJAX hier dan opzij?Ben het er ook niet helemaal mee eens maar kan niet zeggen dat dit niet strookt met de principes van Ajax, want die ken ik niet precies. Volgens mij is vaak geld wel een van de belangrijke principes van een bvo..

28 oktober 2019 om 23:25

Er zijn honderden doden gevallen bij de bouw van deze stadiums. Bij dat soort openingsfeestjes heb je helemaal niks te zoeken. En is geld harken één van de doelstellingen van een voetbalclub? Dan heb je wel een hele cynische kijk als je voor 7 ton al ruggengraatloos een paar potjes gaat spelen daar. Waarom schrijf je trouwens Ajax met hoofdletters? Het is geen afkorting, flapdrol.

Je principes verkwanselen voor 7 luizige ton . Snap het echt niet. Plus veel reistijd. En kan me ook niet voorstellen dat trainen bij 40 graden een goede voorbereiding op de tweede helft is.

Ondanks dat ik het wel enigzins eens ben met Derksen vind ik hem wel enigzins hypocriet, maar de zaken die er hierboven allemaal bij worden gehaald gaan mij iets te ver ten opzichte van de geventileerde mening. Het is maar een mening he?

28 oktober 2019 om 23:22

We kunnen er niks doen aan hoe het in een ader land er toe gaat.
Het feit is wel 1700 arbeiders dood!!! En pure slavernij. Anno 2019 !!!!!!
Hier mag best iets over gezegd worden!!

Qatar is natuurlijk wel een apart land daar in die regio. Wordt door verschillende landen geboycot , waaronder de VS en Saudi Arabia, voor vermeende contacten met Iran. Toch heeft de Fifa in alle wijsheid besloten om daar het WK te houden, ik ben benieuwd of dat doorgaat , vooral door de druk van VS . En nu Ajax daar een gaat overwinteren zijn de rapen opeens gaar. Nederland zond toch ook atleten naar Rusland of China.het zal zeker zijn dat de omstandiheden niet goed waren voor de arbeiders daar , misschien is dit ondertussen verbeterd. In vele landen worden arbeiders misbruikt , jammer genoeg. Dat is ook een zaak van de politiek en landen om daar wat aan te doen. Of Ajax daar nu wel of niet naar toe gaat zal er niks aan veranderen. Gaan ze niet dan komt er wel een ander team. En ik denk dat de omstandigheden om je voort tebereiden op de tweede seizoenshelf daar ideaal zijn. Niet te lang vliegen zo'n 6 uur , temperatuur ergens halverwege de 20 graden . En voor de rest van alle gemakken en luxe voorzien

Voor allebei de standpunten valt wat te zeggen. Ajax verdiend 7 ton maar het gaat verder dan dat. Exposure in een (nieuwe) afzetmarkt. Et cetera. Ik ben geen strateeg op het gebied van marketing of business maar ik kan me voorstellen dat Ajax hier meer aan heeft dan alleen de 7 ton premie. Voor wat betreft wat Derksen zegt dat snap ik ook. In sommige landen moet je niet willen werken of op vakantie gaan. Echter geldt dat ook voor landen die de dans ontspringen. Mensen (dus ook trainers en voetballers) die in Israel gaan werken (of op vakantie gaan) zijn in dat opzicht net zo “slecht” als mensen die naar Qatar of Saudi Arabie gaan. Mensenrechten worden daar immers ook met voeten getreden. Maar dat word dan weer normaal gevonden, die staat (want geen land) heeft dan weer een uitzonderingspositie blijkbaar. Anyway, zoveel mensen zoveel meningen. Het zal mij jeuken. We doen het nooit goed, er is altijd iets of iemand dat de prijs betaalt. Helaas. Verder heb ik een mening en standpunt (in deze) maar die houdt ik voor me. Maar bovenal heb ik begrip voor beide “partijen”.

Ehh Ajax gaat met de trein om een andere reden. Lees even terug wat vd Sar heeft gezegd hierover. Met de trein is het minder vermoeiend voor de spelers. Dit zorgt ervoor dat ze fitter aankomen en zal dus ook invloed hebben op hun prestatie.

Dat trieste figuurtje Derksen vind op sommige momenten ' geld is geld ' en op andere momenten is het verschrikkelijk. Als hij maar zn gore gal kan spuwen over Ajax. VI wordt ook echt een bejaardenshow om naar te kijken... ik kan niet wachten op de dag dat ie zure pruim van de buis verdwijnt

Derksen heeft hier gewoon gelijk in, het is echt onzin om de halve wereld rond te reizen voor een trainingskamp, dat kan ook in Frankrijk of Duitsland. Maar ik snap het wel, waarschijnlijk wordt daar alles betaald en krijgen ze nog geld toe. Terwijl een trainingskamp elders geld kost. Het gaat allemaal om het geld in het voetbal.

Nou wat is er met de qatarees rigime. Zij verdelen hun opbrengst onder hun volk. Zij hebben het erg goed een werkloos qatarees krijgt 5000 per maand plus gratis onderwijs en goed gezondheidszorg. Ik snap dat hele gedoe niet. En dat er mensen daar uit india enz hard werken verandert daar niks aan. Die mensen weten vn te voren wat er op hun te wachten staat. Zij hebben het daar beter dan in hun eigen land. Plus ze riskeren hun leven niet om in qatar te komen. Zij pakken gwn een vliegtuig en mogen daar blijven wonen zolang zij werken. Europa die alleen maar kritiek op de rest van de wereld heeft, kan je alleen maar bereiken wanner je jou leven op het spel zet en via bootje deze kantop komt om vervolgens jaren lang in illegaliteit te leven, in vaak erger omstandigheden dan die indiers in qatar, totdat je ooit papieren regelt, dan pas kan je beetje fatsoenlijk leven. In qatar kan je mits je werk hebt gwn daar werken en ja je verdient 1000 x dan de qatarees maar je verdient 10x dan in eigen land.

Heeft Jan Boskamp die bij Voetbal inside naast hem zit in het verleden ook niet zijn zakken gevuld in de zandbak. Daar hoor je hem niet over. Nu er in de toekomst een WK wordt georganiseerd in Qatar en wil men stadions uittesten waar Ajax en Bayeren voor uit genododigd

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren