Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vernedering kost PSV ongeslagen thuisstatus en tweede plek in Eredivisie

Laatste update:

PSV is na 53 opeenvolgende thuiswedstrijden zonder nederlaag getrakteerd op een pijnlijke verliespartij. AZ won zondagmiddag met liefst 0-4 in Eindhoven en boekte de eerste zege in het Philips Stadion sinds 2007. Door de ruime score heeft AZ een beter doelsaldo en neemt het de tweede plaats over van PSV. De thuisploeg kwam vroeg met tien man te staan, na een rode kaart voor Ryan Thomas. Myron Boadu nam voor de rust twee doelpunten voor zijn rekening en daarna scoorden ook Jonas Svensson en Dani de Wit.

PSV had iets goed te maken na de 3-0 nederlaag tegen FC Utrecht van vorige week en de doelpuntloze remise tegen LASK Linz op donderdag. De Eindhovenaren verschenen echter gehavend aan de aftrap, daar Steven Bergwijn, Donyell Malen en Mohamed Ihattaren allemaal niet fit genoeg waren om in actie te komen. Bovendien waren Jorrit Hendrix en Nick Viergever geblesseerd. De personele problemen leidden er onder meer toe dat Thomas zijn allereerste basisplaats kreeg. Zijn basisdebuut liep echter uit op een nachtmerrie: na twintig minuten ging hij hard door op de enkel van Fredrik Midtsjö en kreeg hij een rode kaart, nadat Pol van Boekel de videobeelden bekeek; in eerste instantie had de scheidsrechter geel uitgedeeld.

Het was alweer de derde 'rode VAR-kaart' voor PSV in de laatste twee competitieduels, na de prenten voor Hendrix en Viergever in Utrecht. Zodoende heeft PSV in de laatste twee optredens evenveel rode kaarten geïncasseerd als in de 171 Eredivisie-wedstrijden die daaraan voorafgingen. Het wegsturen van Thomas was het meest in het oog springende moment tot dan toe in de erste helft. AZ had in de zevende minuut een goede kans gekregen om de score te openen, nadat Myron Boadu door Oussama Idrissi werd vrijgezet voor Jeroen Zoet en net naast schoot, maar verder was het gevaar voor beide doelen lange tijd beperkt. AZ wist aanvankelijk niet veel te doen met het numerieke overwicht; dat lukte pas in de slotfase van de eerste helft.

De ploeg van Arne Slot was in de fase na de rode kaart slordig in de aanval; spelers vonden elkaar moeilijk en daardoor kwam PSV niet in grote problemen. Beide ploegen hadden veel overtredingen nodig en leverden de bal te vaak bij elkaar in. Het eerste bedrijf leek dan ook doelpuntloos te eindigen, maar op slag van rust kwam daar verandering in. Na een scherpe pass van Calvin Stengs stond Boadu plots voor Zoet. Denzel Dumfries slaagde er niet in om hem van de bal te zetten en de spits van AZ trof doel in de korte hoek: 0-1. In de blessuretijd sloeg Boadu zelfs voor de tweede keer toe. Midtsjö vond Owen Wijndal aan de linkerflank en de buitenspeler stelde de vrijstaande Boadu in staat om van dichtbij aan te tekenen voor het tweede doelpunt van de middag.

Met zijn 18 jaar en 286 dagen werd Boadu de jongste speler ooit van AZ die een dubbelslag produceerde in een uitduel in de Eredivisie. In de rust greep Van Bommel in door Kostas Mitroglou en Jordan Teze binnen de lijnen te brengen voor respectievelijk Bruma en Ritsu Doan. AZ behield echter de controle over de wedstrijd. Boadu liet tot tweemaal toe na het duel te beslissen: hij schoot hoog over na goed terugleggen van Yukinari Sugawara en ook een kopbal uit een voorzet van Stengs bleek niet succesvol. Maar in een fase waarin het tempo lager lag, liep AZ uit. Na voorbereidend werk van Stengs liet Zoet zich door Svensson opnieuw verrassen in de korte hoek en ook De Wit deed een duit in het zakje met een behendig balletje uit een corner. Boadu kwam dicht bij een hattrick in de slotminuten, maar trof de paal.

Wie eindigt dit seizoen hoger in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je 5 basisspelers mist en zo vroeg met 10 man komt te staan, is er natuurlijk geen houden meer aan tegen dit goed voetballende AZ. Indien Ajax dadelijk wint, wat aannemelijk is, is de spanning er voorlopig wel vanaf. Dit PSV zal mits iedereen fit uiteindelijk wel 2de worden wat ook geen schande is, alleen al kijkende naar selectiewaardes en begrotingen.

27 oktober 2019 om 16:23

Jammer voor de Eredivisie idd. Eind oktober en het is al beslist

27 oktober 2019 om 16:24

Ja tuurlijk en kerstmis vieren we in de zomer...

27 oktober 2019 om 16:26

Je weet nog niet eens of Ajax vandaag wel de drie punten pakt en daarnaast is het nog maar oktober?

27 oktober 2019 om 16:27

@torcida020, In australie wel ja. @ajaxvvs, ajax heeft nooit problemen met feyenoord in eigen huis

27 oktober 2019 om 16:27

Onzin natuurlijk , vorig jaar had psv 11 punten meer in de winterstop, tis nog lang niet gedaan . maar ik moet toegeven dat az gewoon wat beter is op dit moment dus ook verdiend plek 2 heeft overgenomen

27 oktober 2019 om 16:29

En PSV heeft normaal gesproken geen problemen met AZ in eigen huis..en zalfs al wint Ajax vandaag dan word het 6 punten, zeker niet beslist nog.

27 oktober 2019 om 16:32

Het waren er 2 vorig seizoen destijds bij de winterstop, geen idee waar je 11 vandaan haalt. PSV 17-48, Ajax 17-46.

27 oktober 2019 om 16:33

Ik weet wel dat Ajax in het verleden vaker een achterstand van tien punten heeft weggewerkt. Dus alles is nog mogelijk.

27 oktober 2019 om 16:34

@rikas1, Ajax kan gewoon met de sterkste elf aantreden en heeft niet zulke domme spelers rondlopen die rood pakken. 6 punten doelsaldo is een groot gat, Ajax laat niet veel liggen. Ajax is sterker en de rest is minder dan pakweg een paar jaar geleden

27 oktober 2019 om 16:43

Kom kom, Parijs is nog ver.

27 oktober 2019 om 16:44

Mee eens dat we sterker zijn, maar het verleden heeft ook wel bewezen dat het in de koppies ook kan gaan zweven. Ik vind het vooralsnog veel te vroeg om te zeggen dat het al gespeeld is.

27 oktober 2019 om 16:46

Torchida inderdaad, wat een kortzichtige onzin man. Ik kan me nog als de dag van gisteren herrineren, dat wij terug zijn gekomen van een dertien punten achterstand.

27 oktober 2019 om 16:24

Mee eens. Was voor dit seizoen ook wel te verwachten maar toch houd je hoop.

27 oktober 2019 om 16:27

Ik verwacht anders dat Ajax het lastig gaat krijgen.

27 oktober 2019 om 16:28

In de cl of zometeen tegen feijenoord ? Want tegen feijenoord heeft zelfs nec het niet lastig dit moment

27 oktober 2019 om 16:30

Ajax had het vorige week nog lastig tegen RKC, kan alle kanten op.

27 oktober 2019 om 16:29

Niet mee eens. PSV is kwalitatief echt wel goed genoeg om voor het kampioenschap te gaan. Ook zonder Malen, Bergwijn en Ihattaren heb je geen minder team dan AZ. Maar tactisch zit het totaal niet goed in elkaar en het loopt gewoon niet.. 2e worden is geen schande, maar wel teleurstellend.

27 oktober 2019 om 16:43

Het is inderdaad teleurstellend, en wat je zegt dat het materiaal eigenlijk goed genoeg moet zijn heb je ook gelijk in. Ben wel klaar met van Bommel, zijn rare opstellingen en laffe instelling. Dat PSV nog een goede fase heeft gehad is ondanks van Bommel en niet dankzij. Ben echt klaar met Sadilek op LB

27 oktober 2019 om 16:48

Klopt, ik ben ook helemaal klaar met van Bommel en ook met Sadilek als linksback.

27 oktober 2019 om 17:14

Voorlopig sta je 3e op 1/3e van de competitie.

27 oktober 2019 om 17:31

Sadilek kan er ook weinig aan doen dat hij op die positie speelt.

27 oktober 2019 om 20:23

@UilVanMinerva Klopt PSV mist 5 basisspelers maar normaal redelijk goed op te vangen. Malen is natuurlijk moeilijk vervangbaar, maar PSV had nog steeds 3 goede aanvallers kunnen opstellen met Gakpo die Griek Bruma. Ik vind dit absoluut geen verkeerd aanval. Uiteraard een klasse minder tov Malen en Bergwijn, maar voor Eredivisie en tegen AZ zou goed genoeg zijn. Ihattaran een onwijs talent maar had goed opgevangen kunnen worden door een Doan of Perriero. Henrixs door Guti zou je oo voorruit gaan. Schwaab ipv Viergever ook beter. Het had niet gehoeven zo af te gaan. Denk vooral verkeerde beslissingen van van Bommel.

Lekkere pot en wat kan Midtsjo voetballen zeg

Ik heb het mijzelf niet aangedaan om de tweede helft te bekijken (vooral om maar niet meer naar Leo Driessen te hoeven luisteren). Het was wel duidelijk hoe het af ging lopen. We zijn er kennelijk met 0-4 genadig vanaf gekomen. Het zal wel. Ik had mij voor het seizoen al neergelegd bij een matig seizoen, al was deze week wel maximaal gifbekertje. Dat perfecte kampioenschap van 2018 zou wel een deal met de duivel zijn geweest. Gefelicteerd AZ-fans (en Ajacieden). Hopelijk blijft de Premier League spannend want de Eredivisie ben ik voorlopig wel klaar mee. Voor rust zien we al 3 buikschuivers bij Ajax vermoed ik, dan kan ik rustig Liverpool - Tottenham gaan kijken. Fijne zondag allemaal.

27 oktober 2019 om 16:24

Een echte supporter, stadion liep ook al vroegtijdig leeg.

27 oktober 2019 om 16:29

Nee, jij bent lekker. Gewoon voor Ajax en Real zijn. Dan heb je altijd wat te juichen. Hoe vaak kom jij in het Bernabeu eigenlijk? Speltip 9: verdeel je kansen.

27 oktober 2019 om 16:31

Nou als je echte supporter bent doet het gewoon pijn om zo vernederd te worden. Ik neem mensen die eerder weggaan dan ook niets kwalijk. Kun je wel stoer als 'echte supporter' blijven zitten, maar daar heb je alleen jezelf mee.

27 oktober 2019 om 16:32

Est ga even lekker een kopje thee of koffie drinken en kom dan weer terug. Het is jammer maar er is niks aan te doen. Gewoon de opmerkingen van Ajacieden laten gaan. Onze fans hebben tenminste niet overal stadionverboden

27 oktober 2019 om 16:33

Nou met Real heb je weinig te juichen momenteel en misschien kijkt hij wel elke wedstrijd.

27 oktober 2019 om 16:40

Grappig dat een ajacied het dan zegt 😂

27 oktober 2019 om 16:40

Je hebt gelijk Fvlpsv ik ga lekker aan de groene thee en zo de klassieker kijken.

27 oktober 2019 om 16:55

Ik ben gestopt met de klassieker kijken est 😂

27 oktober 2019 om 17:25

@false9 - Geloof mij dat de Arena ook snel leegloopt als je thuis weg word gespeeld door AZ na een rode kaart en de afwezigheid van 5 basisspelers. Niet zo hoogmoedig doen...

27 oktober 2019 om 16:25

Het ergste vind ik nog dat van Bommel niet het fatsoen heeft om Slot te feliciteren met hun overwinning. De waslijst van mismanagement van deze waardeloze trainer is te lang geworden. Eruit met die man. Een beetje stoer voor je uit blijven kijken, natuurlijk voor het oog voor de camera, pfff, wat een clown. Ga eens bij jezelf te rade man. De slechtste coach sinds Fred Rutten. Bestuur, grijp in! Oh ja, John de Jong mag ook zijn conclusies trekken. Samen hebben ze er een potje van gemaakt.

27 oktober 2019 om 16:26

Serieus? Ik heb het niet gezien, maar dat zou wel heel erg zwak zijn.

27 oktober 2019 om 16:28

Heeft hij dat echt niet gedaan? Dat zou ik wel heel triest vinden.

27 oktober 2019 om 16:31

Vast wel in spelerstunnel of ergens anders. Niet overal hoeft een camera bij te zijn toch?

27 oktober 2019 om 16:33

Nou ja, kom op, vbommel is vast ook gefrustreerd. Ik zou ook meteen naar binnen gelopen zijn. Even tot rust komen, ik snap hem wel. Die komen elkaar echt nog wel tegen in de catacomben en dan feliciteert van Bommel hem echt wel hoor.

27 oktober 2019 om 16:33

Helemaal mee eens. Heel slechte reclame voor psv die gozer.

27 oktober 2019 om 16:42

Dit vind ik dan weer niet zo'n probleem. Vaak doen trainers dit pas na afloop van de persconferentie waar ze elkaar sws weer zien

27 oktober 2019 om 19:29

Niemand begrijpt wat voor voetbal Van Bommel probeert te spelen. Hoe kun je met zowel Hendrix en Rosario aandraven? Waarom Sadilek als LA? Zoet die wekelijks slechter wordt, laten staan? Bij Ajax durven durven ze tenminste een trainer te ontslaan. Met Van Bommel ga je geen prijzen pakken.

27 oktober 2019 om 22:11

@rubentje13 Hij bleef langs de lijn voor zijn dugout staan. Dat hij gefrustreerd is snap ik volledig trouwens.

27 oktober 2019 om 16:25

maximaal gifbekertje. Aansteller ... Sta eens een weekje in mijn schoenen ....

27 oktober 2019 om 16:26

Wat een dooddoener zeg. Wat heb jij het vast zwaar zeg.

27 oktober 2019 om 16:32

Jij klaagt steen en been en laat de 2e helft schieten. Als ik je niet beter zou kennen, zou ik denken dat je een successupporter was. Als Feyenoord supporter heb je het inderdaad zwaarder dan als Psv' er waar het even een weekje tegen zit. Maar ga gerust een uurtje in een hoekje zitten huilen als dat je beter doet voelen.

27 oktober 2019 om 16:34

Ja lieverd, ik ben inderdaad blij dat ik in ieder geval niet voor Feyenoord ben. Maar kom nou niet zo met zo'n dooddoeners aan. Iedereen heeft recht op klagen. Als je koorts hebt mag je daar best van balen, ondanks iemand het slechter heeft dan jij.

27 oktober 2019 om 16:37

Och hebben Feyenoorders weer eens het alleenrecht op zogenaamde 'het zwaar hebben'?

27 oktober 2019 om 16:42

Nee hoor, maar maximaal gifbekertje? Waar hebben we het over? 2e plaats, uitzicht op overwinteren. Wat een drama queen.

27 oktober 2019 om 16:28

Goede supporter ben jij. En zodra PSV wint sta je het hardst te juichen zeker.

27 oktober 2019 om 16:31

Ik ben voor de meest treurige affiches het hele continent door gereisd om mijn club te volgen. Jij hoeft mij niet te vertellen of ik een goede supporter ben.

27 oktober 2019 om 16:32

Ach bij ons is het ook snel leeg als we zo'n week zouden hebben. Als hij de 2e helft niet meer wil kijken omdat hij weet dat het geen zin heeft maakt hem toch geen slechte supporter, misschien leeft die dan juist wel meer mee met zijn club.

27 oktober 2019 om 17:27

Ja, dat gebeurt natuurlijk nergens anders. Verplaats je eens in een ander zou ik zeggen. Een supporter van een gemiddelde middenmoter zou er al snel klaar mee zijn als je thuis vernederd word door AZ na een rode kaart en de afwezigheid van 5 basisspelers. Dat geldt voor een topclub des te meer...

27 oktober 2019 om 16:29

Waarom feliciteer je ajacieden? AZ is een grotere concurrent dan dit middelmatige psv

27 oktober 2019 om 16:30

PSV zonder 4 basisspelers en 1 rode kaart is natuurlijk zwakker dan AZ. Een op volle oorlogssterkte PSV is natuurlijk beter dan AZ.

27 oktober 2019 om 16:30

AZ is alleen beter als Malen, Ihatteren en Bergwijn niet mee zouden doen. Zonder deze spelers is het pure middelmaat zoals je vandaag kon zien.

27 oktober 2019 om 17:05

Dat weet je dus helemaal niet he. Voor jullie hoop ik dat ze er bij AZ-PSV wel bij zijn en dan zien we wel weer verder.

27 oktober 2019 om 20:28

@rombomcu ik ben niet met je eens. Psv is ook zonder die 4 basisspelers sterker dan AZ. Bommel had een betere opstelling moeten maken ipv zo een laffe. Gakpo in spits laat zien dat hij wilde loeren op counter. Gewoon die Griek in de spits. Bruma en Gakpo op de flanken. Daarachter Doan en/of Perriro. Was mi beter geweest

27 oktober 2019 om 16:29

Leo Driessen is echt de meest dramatische commentator die er te vinden is op de Nederlandse tv. Ik kijk altijd de wedstrijden gewoon zonder geluid en met Spotify op als ik die animatie van Leo op de tv zie staan. Hij kan zijn afkeer voor PSV niet onder stoelen of banken steken. Het is echt schandalig dat hij echt constant PSV wedstrijden krijgt.

27 oktober 2019 om 16:33

Niet alleen tegen psv hoor. Bij een wedstrijd van Ajax is die vent ook niet te pruimen

27 oktober 2019 om 16:36

Logisch, dan klikken meer Ajax fans erop en die kunnen dan lekker genieten. Alles voor de kijkcijfers/clicks.

27 oktober 2019 om 17:06

Ik vind het een beetje zwak. Vorig jaar is NAC gedegradeerd, maar het stadion bleef vol zitten. Juist als het niet goed gaat moet je je team steunen.leo Driessen niet aan willen horen is overigens wel een hele normale reactie, ik vraag me af of er echt geen betere commentator beschikbaar was.

Wat is dat PSV een verschrikkelijk slecht elftal zeg. 3 leuke aanvallers, de rest is pure middelmaat. Ik zie AZ dit seizoen wel 2e worden, al zullen die AZ-kennende volgende week wel weer verliezen van Twente ofzo

27 oktober 2019 om 16:23

Als er bij AZ 6 basisspelers wegvallen blijft er ook weinig over.

27 oktober 2019 om 16:30

Klopt, en daarbij komt weer een hele domme rode kaart en een keeper die in mijn ogen bij de 1ste 3de en 4de goal er niet goed uit zag.

27 oktober 2019 om 16:30

Er vielen 5 basisspelers weg, waarvan je Hendrix en Viergever niet mist. Er vielen dus 3 noemenswaardige basisspelers weg, dat zijn de 3 leuke aanvallers waar ik op doel.

27 oktober 2019 om 16:33

Daarnaast mis je om nog Lammers.

27 oktober 2019 om 16:36

Lammers was begin van het seizoen nog geen beoogd basisspeler onder Van Bommel

27 oktober 2019 om 17:14

Het probleem bij PSV is dat Van Bommel steeds met dezelfde spelers aandraaft en weinig rouleert. met Perreiro had je een speler op de bank die veel ervaring heeft in de Eredivisie.

27 oktober 2019 om 17:29

Sterker nog, zonder Midtsjo, Koopmeiners en Stengs is het zelfs voor subtop-begrippen geen bijzondere ploeg. Elke ploeg is aanzienlijk minder zonder z'n sterkhouders, althans in middelgrote competities.

27 oktober 2019 om 20:01

Az begon anders ook zonder 2 basisspelers.
Hatzidiakos en sugawara ipv Vlaar en De Wit

27 oktober 2019 om 16:25

Wat een simpele, kortzichtige reactie. Je mist 5 basisspelers en krijgt rood, wat verwacht je dan nog. Tuurlijk krijg je dan geen hoogstaand voetbal.

27 oktober 2019 om 17:07

Volgens mij ken jij AZ helemaal niet. Er zit geen Europese wedstrijd tussen dus AZ kennende kan er gewoon optimaal gepresteerd worden tegen Twente.

Als Boadu normaal had afgerond vandaag was het 0-7 geworden. Geweldige spits, maar zijn vizier mag echt nog wel wat scherper. Verder zei v. Bommel vorige week dat die 2 rode kaarten geen probleem waren, maar het een keer kon gebeuren, vandaag gooien ze wederom door een identieke overtreding de wedstrijd weg. Lijkt me toch problematisch. Psv mistte verder te veel spelers, met 11 man waren ze ook al veruit de onderliggende partij. Maar ze komen wel weer bovendrijven als Malen, Bergwijn en Ihattaran weer helemaal terug zijn.

27 oktober 2019 om 16:28

Ik hoop dat v bommel zn spelers ff flink toespreekt, brlachelijk hoe die rode kaarten gepakt worden. Ben t ook niet met m eens dat t wel een keer ksn gebeuren, rood is namelijk nooit nodig en dus altijd dom in mijn ogen. Liever een tegendoelpunt dan rood

27 oktober 2019 om 16:32

Rood kan altijd wel eens gebeuren, maar niet zoals Hendrix en nu Thomas hem kregen

27 oktober 2019 om 16:33

"Rood is namelijk nooit nodig en dus altijd dom in mijn ogen".
Daar dacht Suarez op het wk toentertijd anders over.

27 oktober 2019 om 16:34

Haha, Van Bommel leert ze eerder zo smerig te spelen dan dat hij het uit hun hoofden gaat praten. Volgens mij is het voor iedereen beter als Van Bommel ontslagen wordt.

27 oktober 2019 om 16:53

Ik hoop dat het bestuur van Bommel een keer goed aanpakt met z'n debiele opstellingen en laffe instelling! PSV moet echt veel meer kunnen met dit materiaal, ook als we een paar spelers missen. Dit hele seizoen is het al ruk, met wat uitzonderingen als de aanvallers het op hun heupen krijgen, maar dat is dan ondanks van Bommel en niet dankzij...

Lekkere overwinning, tuurlijk tegen een PSV met blessures, schorsingen en vanaf minuut 20 tegen 10 man, maar toch blij dat AZ hier een wint. Prima voetbal gezien, Stengs/boadu uitstekend koppel, maar ook Midtjo verdient een vermelding. Heerste op het middenveld, samen met Koopmeiners.

27 oktober 2019 om 20:30

@Olie Wapper misschien moet Ajax toch ff aankloppen bij AZ voor die Boadu. Noa Lang, Ekkelenkamp, Labyad en Siem aanbieden + 15 miljoen en seal the deal Zou dat werken?

27 oktober 2019 om 20:34

Haha, Siem mag je houden, maar verder, zou best kunnen werken. Nog wel een flink doorverkooppercentage, want als hij slaagt en Ajax krijgt 100 miljoen voor 'm, dan moet er wel wat terugvloeien naar Alkmaar. Heb wel het idee dat de meeste Ajacieden Noa Lang graag behouden...

27 oktober 2019 om 21:35

@Olie Wapper. Beetje ervaring voor AZ kan geen kwaad toch met Siem Uiteraard een doorverkoop%. Ik denk niet dat Noa het gaat halen bij Ajax. Mist te veel zoals voetbalintelligentie voor het hoger niveau. Kan best dat hij dat ontwikkelt op een niveau met wat minder druk. Maar geniet van Boadu zolang hij op de NL velden rondloopt. Hopelijk hebben jullie al de nieuwe vervangers rondlopen ib de jeugd

27 oktober 2019 om 21:53

Boadu is inderdaad een fenomeen. En als je bedenkt dat hij pas 18 is én het vorige seizoen heeft verloren door een blessure, dan is dat voor het NL voetbal ook mogelijk zeer goed nieuws.

Heerlijk AZ! Dik en dik verdiend. Benieuwd hoe lang AZ dit gaat volhouden. Ajax kan nu op 6 punten komen, eerder dan verwacht. 0 schoten op goal van PSV, heel dramatisch thuis, ondanks dat je 70 minuten met 10 man staat.

27 oktober 2019 om 16:30

Dat az verdiend heeft lijkt me duidelijk en dat psv niet veel heeft laten zien ook. Maar vanaf minuut 20 met 10 man doet ook wat met je als team. Het lijkt me erg moeilijk om dan de hoop erin te houden en in je spel te kome

Ik heb me in tijden niet zo geschaamd voor psv als in deze week. Wat een wanprestaties. We kunnen het gooien op de rode kaart, maar het is voetballend al het hele seizoen in en in triest. Ook dit duel was Az in het begin voetballend al de betere ploeg en hebben we gezien dat het voetbal van Van Bommel alleen maar rust op individuele klasse van Bergwijn, Malen en Ihattaren. Er zit helemaal niks in, valt geen lijn in te ontdekken en hebben daarom ook niks om op terug te vallen. Ik wil niet aan de poten van Van Bommel gaan zagen, maar deze week moet voor hem echt het punt zijn waardoor hij drastische veranderingen gaat moeten inbrengen in zijn elftal. Te beginnen met Zoet, Rosario en Sadilek die blijkbaar niks verkeerd kunnen doen in zijn ogen.

27 oktober 2019 om 16:25

Rosario en Sadilek zeker mee eens. Maar zoet? Wie wil je daar voor in brengen? Unnerstall is toch lood om oud ijzer met Zoet? Goeie keeper bij VVV, maar PSV is andere koek.

27 oktober 2019 om 16:27

De Ruiter dan maar. Zoet is passé.

27 oktober 2019 om 16:28

Zoet staat nu structureel matig te keepen dan vind ik dat Unnerstall op zijn minst een kans verdiend. Van concurrentie wordt een speler beter, maar als de concurrent na zo een lange periode van matige prestaties van de eerste keeper nog niet mag spelen dan valt het niet serieus te nemen.

27 oktober 2019 om 16:32

Ik ben het juist niet eens met rosario, denk dat hij nog wel eens een sterkhouder bij psv kan worden in de toekomst. Zoet daarentegen is gewoon te slecht voor psv, je zult hem never nooit een keer een wedstrijd zien redden. Vandaag zag hij er ook weer slecht uit

27 oktober 2019 om 19:47

Hoezo is Unnerstal lood om oud ijzer met Zoet? Die vent was toch belachelijk goed bij VVV? Kan best hoor, Ik heb hem niet wekelijks wedstrijden zien spelen. Dacht alleen dat hij wel echt een flinke verbetering zou zijn t.o.v. Zoet. Groot, sterk, overtuigend en onmogelijke ballen eruit zien halen. Ruiter vind ik normaal gesproken minder dan Zoet trouwens. Al is Zoet wel echt slecht laatste tijd.. die bal in de korte hoek vandaag was echt drama.

27 oktober 2019 om 16:29

Kerel je most 4 basisspelers en dan ook nog eens je 4 beste spelers, wat verwacht je dan?? Het was vaak al moeizaam met deze 4 spelers. Haal bij elk team in Nederland de beste 4 spelers eruit daar word geen team beter van. Ja en dat gaat ook iemand nog zo slim zijn om op minuut 20 een lekkere tackle te doen op een totaal onnodige plek.

27 oktober 2019 om 16:38

Wie is de vierde beste speler, naast Bergwijn, Ihattaren en Malen?

27 oktober 2019 om 16:42

Viergever is de vierde sterkhouder die altijd een 6,5 speelt en je zou ook Hendrix als 5de basispeler kunnen tellen want hij had 100% in deze wedstrijd in de basis gestaan.

27 oktober 2019 om 17:02

Ik vind zowel Baumgartl als Schwaab beter dan Viergever. Van Bommel durft het alleen niet aan om met twee rechtsbenige verdedigers in het centrum te staan. Snap daar zelf eigenlijk niks van, want opbouwen van achteruit gebeurd toch zelden.

27 oktober 2019 om 19:49

Dumfries is toch wel de vierde belangrijkste speler denk ik.

27 oktober 2019 om 16:56

Van Bommel moet gewoon pleite. De wedstrijden die wel goed gingen zo ver, dat was meer ondanks van Bommel dan dankzij... Klaar met zijn rare opstellingen en laffe spelopvatting. Met dit materiaal moet PSV veel beter kunnen

Terecht verloren. Wederom weer een terechte rode kaart. Ryan Thomas heet je dan. Jaar lang revalideren, wordt beloond met een basisplaats omdat er een paar afwezige zijn, en dan bedank je PSV op deze manier. Zijn gezicht hoef ik ook nooit meer te zien. Verder had ik een afstraffing voor Bommeltje ook wel erg gegund. 0-4 is nog erg lief van AZ, want met iets meer scherpte, was het makkelijk 0-8 geworden. Het begon al met de opstelling. Gakpo in de spits, terwijl die jongen daar nog nooit heeft gespeeld. Hahaha, wat blijft Bommeltje tactisch toch een grote clown. Hij blijft ook maar aanmodderen met Sadilek. Het grote probleem met dit PSV is Bommeltje, Rosario, Sadilek en een keeper die er niks van meer van bakt en geen eens meer zou spelen bij Kozakken Boys. Wordt vandaag ook weer twee keer simpel geklopt in de korte hoek. Zelfs met 10 man kwam je nooit aan te pas. Maar goed, AZ terecht gewonnen verder. Felicitatie's daar.

27 oktober 2019 om 16:24

Jezus, beetje kwaad pik ?

27 oktober 2019 om 16:26

Vind je het gek na zo’n kansloze afstraffing in eigen huis? Laat hem lekker z’n frustraties uiten, wat ie ook nog netjes doet.

27 oktober 2019 om 16:30

Volgens mij moet ie die guti er afhalen en sadilek na zijn echte positie doen. Want wat die guti aan 't doen is 90 Minuten????

27 oktober 2019 om 16:33

Het haten oo rosario is ook een flinke hype geworden, terwijl het echt niet altijd terecht is en de bank er op die plek niet duidelijk beter is

27 oktober 2019 om 17:35

Guti is zeer matig geworden na het vertrek van Lozano. Die jongen speelt zonder zelf vertrouwen.

27 oktober 2019 om 18:35

vond hem voor z'n blessure dit seizoen echt niet slecht spelen

27 oktober 2019 om 19:54

Eens Q-psv. Ik ben bijna bang om het te zeggen maar ik vind dat Rosario het nog redelijk doet en iig fysiek heeft en verdedigend zijn taken goed uitvoert. Daarnaast heeft hij in potentie ook een goed overzicht en strakke inspeelpass. Echter moet hij mentaal een boost hebben en iemand langs zich hebben aan wie hij zich kan optrekken qua niveau. + Rosario is op zijn best als hij echt moet. Als hij bijvoorbeeld als enige de rol krijg om te verdedigen (dus als 6 en dan met 2 cams) dan grijpt hij beter en overtuigender in en bouwt hij sneller en met meer overtuiging op. Naar mijn inziens ligt het probleem bij van Bommel die dit niet herkend en is het helaas 1 van zijn vele fouten.

27 oktober 2019 om 16:58

Klopt, van Bommel met z'n belachelijke opstellingen moet pleite

En komen er tijden
van veel tegenslag
Dan zullen wij tonen
wat vriendschap vermag
De strijd zal ontbranden
eenieder vecht mee
Vooruit nu Rood-Witten
vooruit PSV.

Kop omhoog, met 10 man is het gewoon niet te doen. Er is nog geen man overboord. Wel jammer dat van Bommel nog aan het roer van het schip staat. Denk dat ie zo de kerst niet haalt.

Dik verdiende overwinning van az tegen een zwak psv, als az de mogelijkheden beter had uitgespeeld had het zomaar 0-7 kunnen worden. Hopenlijk profiteert ajax hiervan

Die Wijndal, Stengs, Boadu, Koopmeiners heerlijk om naar te kijken zie ze ook graag bij Ajax. Dat zou toch een geweldige combi zijn zoveel talent met spelers als tadic blind ziyech

27 oktober 2019 om 16:30

Die zijn voor AZ niet haalbaar...

27 oktober 2019 om 20:06

Ge-wel-dige reactie.
Altijd dat geleuter over dat "Ajax moet ze maar halen".
Pleurt een end op.

Stengs en Boadu waren geniaal. Boadu had er eigenlijk nog wel een of twee in moeten prikken, maar goed.

Naar schopploegje met een stadion wat leegloopt als het niet goed gaat. Terechte overwinning AZ, Stengs was om te smullen vandaag.

27 oktober 2019 om 16:27

Sja, elk stadion loopt leeg als het minder gaat, dat geldt dus niet alleen voor Psv. Desalniettemin wanvertoning vandaag en verdiende overwinning van AZ

27 oktober 2019 om 16:31

Vind dat je als Ajacied weinig recht van spreken hebt wat betreft supporters. Verder natuurlijk volkomen gelijk over Stengs, dat wordt een topper

28 oktober 2019 om 02:32

Na de 2-3 van spurs liep er niemand weg, en bleven de Ajax fans nog minutenlang zingen alsof er niets aan de hand was.

Dus probeer voortaan geen dingen te verzinnen...

27 oktober 2019 om 16:33

Je doet je naam eer aan... zo vals als de neten! En geloof me, de Arena is ook vaak genoeg vroegtijdig leeg gelopen de laatste jaren!

27 oktober 2019 om 17:31

Je bent natuurlijk ook zeer objectief in deze... Kom eens met iets beters dan zo'n basisschool-reactie en vertel iets inhoudelijks.

Wat een geweldige wedstrijd van AZ! Vanaf begin af aan waren we heer en meester en we hebben de wedstrijd heel volwassen uitgespeeld met geweldige goals. AZ heeft laten zien enorme stappen te hebben gemaakt, zo zijn we voor eens en altijd klaar met die discussie dat we niet van de traditionele top-3 kunnen winnen. Met deze spelers en Slot als trainer kan het een heel mooi seizoen worden, wat het nu al is.

Verder over deze wedstrijd: PSV kan alleen maar boos zijn op zichzelf in plaats van de scheidsrechter. Rode kaart was namelijk meer dan terecht! Verder geen kans gekregen dus meer dan verdiende overwinning.

27 oktober 2019 om 16:29

Klopt maar vergeet niet dat PSV 5 basisspelers miste hé anders was het een ander verhaal waarschijnlijk geweest maar zonder de rode kaart hadden jullie ook gewonnen want spelen super.

Gefeliciteerd

27 oktober 2019 om 19:57

Klopt dat we niet boos moeten zijn op de scheids. Tijdens de wedstrijd is dat trouwens geen probleem voor met name het publiek. Helaas werkt het namelijk wel motiverend als het publiek boos is, dat wordt vaak omgezet naar harder werken. Desondanks was het niet genoeg vandaag en dat komt doordat AZ het goed heeft uitgespeeld.

Onder Van Bommel gaat PSV geen prijzen pakken. Als coach komt hij tactisch tekort. PSV kan beter afscheid nemen van Van Bommel. Tis een eigenwijze trainer. Steeds weer aandraven met Rosario, Sadilek en Zoet blijven opstellen die wekelijks steeds slechter keept.

27 oktober 2019 om 16:30

Gakpo in de spits. De enige aanvallers met dreiging eruit halen. Teze en Mitroglu erin brengen maar een Pereiro die iets kan forceren op de bank houden.... en hoelang duurt het tot Afellay weer fit Is?

27 oktober 2019 om 16:47

Hij zat op de bank. Perreiro en Affelay zijn spelers met heel veel ervaring en dan met Doan en Thomas beginnen. Als coach ziet Van Bommel het spel gewoon niet.

27 oktober 2019 om 17:34

Ik ben inmiddels wel bang dat Van Bommel gewoon het tactische vermogen niet heeft om een ploeg aanvallend te laten spelen. Natuurlijk helpt het totaal niet dat je 5 basisspelers mist en vroeg rood krijgt, maar sinds de aanstelling van Van Bommel is het nog niet heel vaak leuk geweest om naar te kijken, terwijl ze fantastische talenten hebben.

27 oktober 2019 om 17:36

Dat is juist het probleem. PSV heeft redelijke goede voetballers alleen weet Van Bommel er niet iets leuks van maken.

Wat een tijd om AZ’er te zijn. 6-0 winnen in EL, Man U van de mat tikken, 2e plek bemachtigen, Feyenoord en PSV in eigen huis helemaal zoek tikken, heerlijke talentjes zien die bijna elke week goed spelen. Wie had dat gedacht precies 10 jaar na het faillissement van DSB?

27 oktober 2019 om 16:26

Klinkt idd allemaal heerlijk..geniet ervan👊

27 oktober 2019 om 16:29

Is inderdaad heel mooi. Geniet er van zolang het duurt.

27 oktober 2019 om 16:29

Az speelt speelt erg leuk voetbal inderdaad, geweldige talenten zijn die boadu en stengs ook

27 oktober 2019 om 16:29

Nouja de basis is toch gelegd door het DSB tijdperk; desalniettemin erg knap wat AZ al jaren laat zien. Een voorbeeld voor velen.

27 oktober 2019 om 16:29

Gefeliciteerd! Verder ook goed en leuker voor de eredivisie als er meerdere clubs kunnen aansluiten bij de top mocht dit zo doorgaan.

27 oktober 2019 om 16:40

Geweldig elftal hebben jullie idd. Enige smetje is eigenlijk dat jullie dit niet in eigen stadion mee kunnen maken.

0-4 is uiteindelijk nog licht uitgedrukt..

GEFELICITEERD az, meer heb ik niet te zeggen... sorry dat geïrriteerd was tijdens de live praten, gewoon zo frustrerend, zit zoveel meer in deze ploeg.

27 oktober 2019 om 16:31

Dit is gewoon pure pech voor psv. Je mist 5 speler waaronder je 2 beste. En je krijgt al vroeg een terechte rode kaart. Wat wil je dan doen tegen een ontketend az.

GEFELICITEERD az, meer heb ik niet te zeggen... sorry dat geïrriteerd was tijdens de live praten, gewoon zo frustrerend, zit zoveel meer in deze ploeg.

27 oktober 2019 om 16:28

Tijdens de wedstrijd en max. een uur erna ben je ontoerekeningsvatbaar. Daarna wordt het zielig. No problemo dus ...

27 oktober 2019 om 16:47

Hahaha, ik krijg wel een glimlach van je reactie.
Komt wel goed, verwachting iets bij stellen... en hopen dat het allemaal op z n plek valt.
Toch heb ik het idee dat dit met cocu en van Bommel niet werkt, we hebben een coach met ervaring nodig

Ik mis een beetje de nuance in alle reacties die ik voorbij heb zien komen en vooral in t commentaar van Fox Sports. Allereerst, AZ heeft natuurlijk verdiend gewonnen, PSV heeft niets laten zien en is vandaag geen team gebleken. Dan de nuance: haal in elk team de 3 beste aanvallers en 2 overige basisspelers weg, en er staat gewoon een compleet ander team. Het team dat vandaag op het veld stond is gewoon niet op elkaar ingespeeld, wat ook geen schande is als je 5 basisspelers mist. Als je dan nog vrij vroeg na een (terechte) rode kaart met 10 man komt te staan, dan is het gewoon bijna mission impossible, in elk geval tegen een team als AZ. Dat de commentator dan roept dat AZ heeft laten zien mee te kunnen met Psv, vind ik dan ook onjuist en veel te voorbarig. Zet de sterkste 11 van PSV tegen dit team van AZ, en ik weet zeker dat PSV de ruimtes die bij AZ achter de verdediging zijn, veel beter kan benutten. Nogmaals, AZ heeft vandaag absoluut verdiend gewonnen en het elftal van PSV heeft vandaag elkaar en de supporters in de steek gelaten, maar een (flinke portie) nuance is absoluut op zn plaats.

27 oktober 2019 om 16:27

Idd dat vergeet men ook even want anders had men ook niet gewonnen.

27 oktober 2019 om 16:28

Ondanks de excuses mag jezelf gewoon niet op deze manier te kakken zetten.

27 oktober 2019 om 16:34

Dat heb ik ook tot tweemaal toe gezegd in mn stukje; er werd niet voor elkaar gestreden en t team heeft elkaar en de supporters in de steek gelaten.

27 oktober 2019 om 16:37

Mwah niet helemaal mee eens. De spelers die er nu stonden zijn misschien niet helemaal op elkaar ingespeeld, maar ze behoren wel gewoon tot de betere spelers van de Eredivisie. Ook zonder je 3 beste spelers zou je van AZ kunnen moeten winnen.

27 oktober 2019 om 16:41

Je gaat toch niet serieus beweren dat als je bij Ajax Tadic, Ziyech, Promes, Martinez en Veltman weghaalt dat ze dan eventjes van AZ winnen (en dan dat tussendoor vdbeek rood krijgt)? Nogmaals, haal bij elk willekeurig elftal 5 basisspelers weg, waarvan je drie beste spelers, en dat je dan alsnog maar even van een subtop-ploeg wint? Nee, dat geloof ik niet. Met 11 man is t al lastig zat, maar met 10 man is dat gewoon niet te doen

27 oktober 2019 om 16:47

Het gaat hier toch niet om Ajax? Bruma, Doan en Gakpo behoren ook gewoon tot de beste spelers van de Eredivisie en ook met die spelers moet je in staat zijn om van AZ te winnen. Met een rode kaart wordt het natuurlijk lastig, maar dat is een fout die je zelf maakt.ik vind niet dat er plaats is voor nuance in dit verlies.

27 oktober 2019 om 20:04

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe het was gegaan zonder die rode kaart. Ik lees nu veel dat AZ beter was voor die rode kaart, maar zo gevaarlijk vond ik ze niet. Maar Ik denk dat, hoezeer ik ook fan ben van Gakpo, hij nog niet klaar is voor de basis. Al helemaal niet als spits. Bruma vind ik lastig om in te schatten en ik heb een voorkeur voor Gakpo als vast invaller op LB. Doan is denk ik vooral goed als hij samen mag spelen met Malen, Mo en Bergwijn gezien hij mee kan op hun niveau qua tikken en de bal ontzettend goed kan vasthouden in kleine ruimtes. Daarnaast pakt hij ook veel ballen en heeft hij een goed overzicht om Malen weg te steken.

27 oktober 2019 om 17:26

Je mag natuurlijk nuanceren wat je wil maar dat psv 3 spelers mist door terechte rode kaarten en 1 door een blessure waarmee te lang werd doorgespeeld is natuurlijk geheel de schuld van psv zelf. Naar mijn mening is elke nuance die jij schaamteloos wil brengen een en al droevenis. Al die nuances die jij nu aanvoert had je echt niet aangevoerd als de rollen omgedraaid waren. Dan had je waarschijnlijk met de dooddoener gekomen dat AZ niet van een topclub kan winnen

27 oktober 2019 om 17:37

Fijn dat jij al weet wat ik gezegd had als de situatie omgekeerd was. Je kent me niet persoonlijk, dus je weet niet dat ik altijd zeer realistisch reageer en er een eerlijke mening op na houd. Het valt me tegen dat je niet ook maar een klein beetje kan toegeven dat de situatie er geheel anders uit had gezien als Viergever, Hendrix, Mo, Malen en Bergwijn mee zouden doen. Dat is niet een en al droevenis van mijn kant, maar een en al droevenis van jouw kant om te weigeren de impact van deze drie spelers te zien (o.a. het grootste talent van de eredivisie en de topscorer)

27 oktober 2019 om 17:41

Dat doet toch werkelijk niets af aan het feit dat hij gewoon een punt heeft? Ze missen Bergwijn, Malen, Ihattaren, Hendrix en Viergever. Draai de rollen dan maar eens om. Denk je werkelijk dat AZ niet nog veel meer schade zou leiden als Stengs, Koopmeiners, Midtsjo, Wuytens en Idrissi afwezig zouden zijn? Dan staat er namelijk voor Eredivisie-begrippen niet eens een bijzonder elftal. Natuurlijk is het een excuus als je 5 basisspelers mist waarvan 3 sterkhouders. Dat is voor elke Nederlandse ploeg funest, vooral als er dan ook nog een vroege rode kaart valt...

27 oktober 2019 om 18:01

Ik begrijp de impact echt wel en als het 3 onterechte rode kaarten geweest dan had ik je misschien nog gelijk gegeven ook maar de kaarten waren gewoon terecht, dan gaat die vlieger gewoon niet op en dat geldt ook voor Bergwijn die te lang is blijven spelen met een blessure. Je mag van mij nuanceren maar het is gewoon eigen schuld dikke bult. Daarnaast noemen jullie jezelf een topclub, dan mag je verwachten dat je waardige vervangers hebt maar die hebben jullie dus niet of zijn die toevallig ook geschorst of geblesseerd? Ik heb gister hoofdzakelijk reacties gelezen dat AZ toch wel opgerold zou worden van hoofdzakelijk psv supporters. Nou we hebben het gezien Ohja, die 5 basisspelers deden vorige week wel mee tegen Utrecht en toen werden ze ook met een dikke nederlaag naar huis gestuurd, misschien is psv gewoon niet zo goed als jullie willen geloven of heb je daar ook excuses voor?

27 oktober 2019 om 18:05

" Denk je werkelijk dat AZ niet nog veel meer schade zou leiden als Stengs, Koopmeiners, Midtsjo, Wuytens en Idrissi afwezig zouden zijn?" Het zal aan mij liggen maar ik begrijp de zin niet helemaal. Bedoel je lijden of leiden en wat bedoel je met nog meer schade, nog meer losgeslagen voortanden?

Tja zat er aan te komen zonder die rode kaart had men ook niet gewonnen.

Wel vreemd dat een Berghuis enkele weken geleden met een veel zwaardere overtreding weg komt en nu PSV 3x na een VAR beslissing dit stinkt een beetje zeg maar (allen3 de kaarten terecht trouwens).

Maar van Bommel met Sadilek steeds moet snap ik niks van die man is gewoon een slechte coach.

27 oktober 2019 om 16:35

Het probleem dat er was voor de VAR is eigenlijk alleen maar erger geworden, het is pure willekeur. Voor buitenspel en penalties vind ik het een nuttige toevoeging maar buiten dat vind ik het vooral spelbederf en worden teams wekelijks een oor aangenaaid.

27 oktober 2019 om 20:07

Misschien hebben ze daarna besloten dat op de enkel/voet staan altijd rood is. Voor hands mogen ze trouwens ook duidelijkere afspraken gaan maken.

Het lijkt erop dat PSV alle zeilen moet gaan bijzetten om nog Champions League te halen dit seizoen, terwijl ze makkelijk 2de zouden moeten worden. Buiten een paar klasse spelers zoals Ihatteren, Malen en Bergwijn is het pure middelmaat. Zonder deze spelers is PSV geen schim van zichzelf zodat vandaag te zien was. John de Jong en van Bommel mogen wel eens heel erg achter hun oren krabben.

27 oktober 2019 om 16:30

Grootste debet is John de Jong hieraan. Haal je 2 matige aanvallers als Bruma en Doan voor zoveel geld.

27 oktober 2019 om 16:35

Bruma kan echt wel iets. Doan was overbodig. Met dat geld had hij een middenvelder moeten halen.

27 oktober 2019 om 16:49

Doan kan ook wel wat, laten we beginnen poppetjes op de juiste positie te zetten.
Sadiliek is geen LA, bergwijn is geen 10... dat zal al iets schelen.

27 oktober 2019 om 17:17

Ziet Van Bommel dit dan niet? Tactisch is Van Bommel onbenul. Zelfs met 10 man had hij moeten ingrijpen en niet wachten totdat het rust werd.

27 oktober 2019 om 17:35

Ben ik met je eens, hoop ook dat zoet eens eruit gehaald word, maar vrees dat hij net als rosario als 1e op de lijst staat om te spelen

27 oktober 2019 om 16:32

Overdrijven is ook een vak hoor, Utrecht is gewoon een lastig potje en al helemaal met 9 man dus die kun je dan verliezen. Nu ook weer vroeg een rode kaart, heel vervelend maar dan kun je natuurlijk verwachten dat je de deksel op de neus krijgt tegen dit AZ.

27 oktober 2019 om 16:40

Eens john de jong heeft erg matig ingekocht, snap niet waarom ze meer geld hebben uitgeven aan verdediging en middenveld.

Klasse overwinning AZ geweldig gedaan en uitermate knap. In Eindhoven mogen ze zich wel enorm schamen dat zij zich thuis zo te kakken hebben gezet!

Aah wat is dit genieten zeg!
AZ speelde geweldig, dik en dik verdiend!

Zou die Griek van AZ misschien zitten denken aan een shirt naam verandering? Iets als Hartstikitandloos?

27 oktober 2019 om 16:50

Kan hier wel om lachen 🤣

Boadu/midtsjo/wijndal/stengs waren echt zeer goed, al was de tegenstand vandaag nihil want PSV liet zich in de 2e helft wel heel vrijwillig afslachten en dan heb je nog geluk dat Boadu wat te nonchalant omgaat met de kansen anders word het gewoon 0-7. Zelfs met 10 man moet je er een wedstrijd van kunnen maken als je hier slim mee omgaat, Van Bommel gaat denk ik de kerst niet halen.

Juist als Ajacied zeg ik nu. Vergeet niet dat PSV zonder hun beste spelers speelde. De rode kaart of het twijfelen aan o.a Zoet is zeker te begrijpen, maar Ihattaran, Malen en Bergwijn stonden niet op het veld. Zou het 0-4 worden met hun er bij dan zou de situatie echt heel erg zijn.

AZ doet gewoon wat het moet doen. Winnen van een zwaar gehavend PSV. Wel of niet in Eindhoven. 0-4 staat op het bord. In de Kuip gewonnen, en nu in Eindhoven. Een club om rekening mee te nemen. Tijd zal zeggen hoe veel...

27 oktober 2019 om 16:51

Respect voor je reactie, succes zou tegen Feyenoord, maar niet teveel 😉

27 oktober 2019 om 17:19

Hopen dat AZ dit kunstje ook in de Arena kan herhalen😉

27 oktober 2019 om 17:37

Zo... dat zou fijn zijn, maar vrees dat we nog veel punten gaan laten liggen.
We moeten nog naar az, Ajax uit winnen we laatste jaren bijna niet. Feyenoord uit en Heerenveen uit zijn bijna Standard verlies partijen

Rampzalig. Tweede wedstrijd op rij waar met grote cijfers wordt verloren van een subtopper. Hoewel er vandaag een gemankeerd elftal stond, heb ik het idee dat de mentaliteit totaal niet meer klopt, zowel de rode kaarten als de tegentreffers getuigen volgens mij van een gebrek aan scherpte. Als ik me dan afvraag hoe dat kan, kan ik me toch niet aan de indruk onttrekken dat het overlijden van de vader van Mo een grotere impact had dan ik dacht. Het laat, denk ik, tevens zien dat de kwaliteiten van Van Bommel op het gebied van people managment absoluut te wensen over laten. De competitie is natuurlijk nog lang en de voorsprong van Ajax straks max 6 punten, maar als er niet snel wat gaat veranderen bij ons spelen we onszelf in no-time uit de titelstrijd...

Als ik zie hoe goed AZ de laatste tijd in uitwedstrijden overeind blijft zijn ze straks bij het belabberde United ook niet kansloos. Van Bommel valt met deze nederlaag m.i. weinig te verwijten. Hij miste wel erg veel bassisspelers en na 22 minuten Thomas. Dan kun je het achteraf nog wel over tactische keuzes hebben, maar het zwaar gemankeerde PSV had een volledig AZ tegenover zich en dat maakt een uitslag als 0-4 gewoon logisch.

3 serieuze wedstrijden voor PSV Utrecht uit..az thuis en Ajax op bezoek..1 punt

27 oktober 2019 om 16:52

Vitesse thuis?

27 oktober 2019 om 19:06

sporting thuis?

Ik weet het niet hoor, terechte verliespartij natuurlijk. Maar 5 basisspelers missen (internationals) plus een rode kaart voor een jongen die dat natuurlijk helemaal niet bewust doet.. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden..

27 oktober 2019 om 17:29

3 rode kaarten een ongelukkige samenloop van omstandigheden? Je leert hier elke dag bij

Gakpo in de spits, hij kon geen bal vasthouden. Gewoon mitroglou in het centrum. Thomas: nu al basis, nadat er veel voetballers afwezig zijn. Baumgartl nooit meer laten indribbelen aub. verder scoorde Zoet vandaag een 1! 0-1 korte hoek gepasseerd, hoek van de keeper. 0-3 korte hoek Zoet, tweede keer. 0-4 bal lag niet cornercirkel dus mocht eigenlijk niet goedgekeurd worden, maar weer zag zoet er niet goed uit.

als AZ supporter ben ik heel blij met de 3 punten en eindelijk winnen in Eindhoven sinds 2007. Maar goed, moet ook realistisch blijven en realiseren dat PSV zonder hun complete voorhoede en tevens ook de beste spelers speelde, en ze al vroeg met 10 mannen komen te staan, ja dan wordt het wel heel gemakkelijk. Toch blij met de punten!!

27 oktober 2019 om 17:39

Respect voor je realistisch reactie, gefeliciteerd en geniet van jullie leuke team dit jaar, kan erg intressant worden.

Dat PSV spelers mist prima. Maar om alles daar nou op te gooien vind ik wel een beetje jammer. Tot de rode kaart AZ de betere. Na de terechte rode kaart was het even zoeken tot de 1e goal. Als AZ hier het vizier op scherp had staan dan word het gewoon 0-7 dus prijs je gelukkig. Top daggie tot nu toe. Nu ajax verliezen en we doen super leuk mee!

Psv heeft geen goede bank, wat er dan in komt is simpelweg niet goed genoeg. Maar ook met alleen jonge gasten ga je het ook niet redden. Kortom, lekker weekendje, we gaan er eens goed voor zitten.

27 oktober 2019 om 16:49

Kan Ajax Tadic, Ziyech, van de Beek, martinez blind en Huntelaar opvangen ? Dit is dat gene dat psv vandaag op moest vangen ?

Psv heeft geen goede bank, wat er dan in komt is simpelweg niet goed genoeg. Maar ook met alleen jonge gasten ga je het ook niet redden. Kortom, lekker weekendje, we gaan er eens goed voor zitten.

Dit is het slechtste elftal dat ik in mijn 50-jarige supporterbestaan van P.s.v. op het veld heb zien staan.... Ik was er begin van het seizoen al bang voor dat men in A'dam op hun sloffen kampioen gaan worden, maar dit.... Hopelijk kan AZ de competitie spannend houden, en is bij het bestuur de maat nu echt vol! Wellicht kunnen John de Jong, Mark van Bommel en Jeroen Zoet ergens in een hete woestijn nog wat ervaring op gaan doen, want hun rol in Eindhoven is wat mij betreft wel uitgespeeld.

27 oktober 2019 om 17:21

In goede en slechte tijden?

Ik zie net pas de overtreding op Dumfries waarbij Wuijtens vol op de voet komt. Nu vraag ik me af woonomgeving Thomas rood krijgt en dit niets is ?

27 oktober 2019 om 17:10

Viel wel mee en Dumfries gaf zelf ook aan dat hij het geen rood vond en hoogstens geel

Verdomme dit doet pijn. Echt een wedstrijd waar je na de rust al het liefst naar huis wil gaan, maar dat kan ik simpelweg niet. Mooi gespeeld van AZ, dikke pluim voor hun prestatie vandaag. Je hoopt gewoon dat PSV met alle uitvallers en tegenslagen stabiel blijft (in ieder geval achterin), maar helaas. Take it like a man and chin up boys..

27 oktober 2019 om 17:30

Ik heb er geen pijn van hoor, geen flauw benul wat je bedoelt

27 oktober 2019 om 21:01

Haha snap ik. Heerlijke wedstrijd van jullie kant!

Kunnen die sarcastische opmerkingen zoals "Hoe kan het dat we dan gelijk in punten met jullie wonderploeg?" voorlopig de prullenbak in.

27 oktober 2019 om 17:32

Dat vind ik nou oprecht jammer, daar wou ik als kaaskop juist mee beginnen

Wat iedereen vooraf al voorspelde, Ajax word kampioen van Nederland. Die steken op alle fronten ver boven de Eredivisie uit en dat steekt me als supporter van PSV wel. Het is de realiteit maar ik had gehoopt dat PSV zijn groei van voor de interlandperiode kon doorzetten. Nu lijkt het wel alsof de ploeg ingestort is. Rode kaarten en blessures maken dat de balans zoek is. Tegen AZ wat een geweldige ontwikkeling doormaakt is het logisch dat je verliest maar 4-0? Dat zegt wat over AZ en de huidige staat van Psv. Van Bommel moet harder worden op zijn ploeg. Domme kaarten pakken kan niet en sleutelen aan zijn relatief jonge ploeg is ook hard nodig. PSV heeft genoeg goede spelers voor de 2e plaats en moet erkennen dat Ajax (voorlopig) op alle fronten ver weg is. Veel respect voor AZ en ook voor hun technische staf. Arne Slot komt ook goed op me over. Ik kan wel genieten van dit AZ meer dan van Psv.

Wordt strontziek van Van Bommel. Blijft maar vasthouden aan Sadilek en Doan. Nu mis je Malen, Bergwijn en Ihatarran en wat doe je? Gakpo in de spits (die daar nooit speelt) in plaats van Mitroglu die voor die plek is gehaald. Zullen we Pereiro op 10 zetten, zoals afgelopen seizoenen? Nee joh, zet Thomas daar neer die van nature al te min is voor psv1. Gadverdamme, helaas zal PSV bestuur hier niks aan doen. Boscagli linksback, Pereiro op 10, Gakpo - Mitroglu - Bruma als aanval en de wedstrijd had er heel ander uitgezien.

Kutzooi

Terechte overwinning voor van de best voetballende ploegen. Voetbal wint altijd van reactievoetbal. AZ mag dan Psv vernederd hebben, de grootste vernedering was het feit dat de scheids uit medelijden geen blessuretijd toekende....

Jammer dat de competitie hiermee ten einde is voor dit seizoen. Natuurlijk blijft het de Eredivisie, maar als ik Ajax al 7 punten zie morsen zie ik niet gebeuren dat PSV alles wint. Daar kun je om treuren, maar interessanter is het om eens te zien waarom PSV na het mislopen van de Champions League nu ook al is uitgespeeld voor de titel. Naar mijn idee ligt dit vooral aan de technische keuzes die De Jong maakt en de tactische keuzes van Van Bommel. PSV besteedde bijna 40 miljoen afgelopen zomer. Met vier cowboys uit eigen jeugd - Bergwijn, Malen, Gakpo en Ihattaren - had het een basiswaardige aanval kunnen vormen, waar Aboukhlal, Mauro Junior, Lammers en Romero uitstekende stand-ins voor waren. De dure komst van Bruma voegt daar behalve een beroerde techniek en snelheid die alleen geblaf en weinig gebijt beloofd niets aan toe. Naast de 15 miljoen die PSV voor de Portugees trok had het de 10 miljoen voor Doan ook gewoon kunnen inzetten voor het optrekken van een behoorlijke verdediging. Wederom laat de club het gebeuren dat we zonder behoorlijke linksback zitten. En haalt het met Boscagli een Franse kopie van Viergever, terwijl de schijnverdediger Baumgartl ondanks een prijskaartje van 10 miljoen nauwelijks beter is dan Daniel Schwaab. PSV heeft een zwakke verdediging en een koppige coach die ondanks dat het geen goals nog aanvalsdrang oplevert vasthoudt aan een verdedigend blok van houthakkers. Hij slaagt er niet in Gutierrez aan het voetbal te krijgen en als alternatieven heeft De Jong hem alleen met een subtopper als Thomas voorzien en een breekbare 'captain' die we voor de kerst niet zullen zien spelen. Benieuwd of het eindelijk eens doordringt dat PSV een voetballend middenveld heeft dat voor snelheid en verrassing kan zorgen en een stel kerels achterin waar de doetjes van nu bij verbleken. Tip: haal komende winterstop al spelers, zodat ze er gelijk staan en we wél een kans maken in de CL-kwalificatie!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren