Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen: ‘Als Koeman naar Barcelona gaat, neemt hij hem mee’

Laatste update:

Oranje won donderdagavond in de EK-kwalificatie met 3-1 van Noord-Ierland. Grote man aan de zijde van het Nederlands elftal was andermaal Memphis Depay, die twee treffers voor zijn rekening nam. Valentijn Driessen en René van der Gijp stellen bij Veronica Inside dat de aanvaller van Olympique Lyon niet zou misstaan bij Barcelona.

“Ik denk dat als Koeman aan het eind van het jaar naar Barcelona gaat, neemt hij Depay mee. Die twee hebben zo'n klik met elkaar. Hij heeft echt waanzinnige cijfers”, stelt Driessen over Depay. Hij krijgt bijval van Van der Gijp. “Depay zou een prima spits zijn voor Barcelona, want daar speel je met buitenspelers waar je geen reet aan hebt. Messi is lekker met zichzelf bezig en Dembélé gaat je ook niet aan spelen, dus ze hebben wel zo'n type nodig die het in zijn eentje moet doen.”

“Koeman was als trainer afgeserveerd, hij heeft na zijn ontslag bij AZ zijn reputatie weer moeten opbouwen. Zijn grote ambitie was ooit Barcelona trainen en dat had hij eigenlijk opgegeven, want hij is een realist. Door een toevalstreffer, dat hij nu al die talenten bij Oranje treft, kan hij zomaar trainer van Barcelona worden”, zo haakt Johan Derksen in. Koeman werkte als trainer voor achtereenvolgens Vitesse, Ajax, Benfica, PSV, Valencia, AZ, Feyenoord, Southampton, Everton en het Nederlands elftal.

Bij Southampton presteerde Koeman uitstekend en daarmee verdiende hij een overstap naar Everton, waar hij uiteindelijk iets langer dan een jaar werkzaam was. “Hij heeft het goed gedaan bij Southampton, maar die hadden ook een goed elftal”, constateert Van der Gijp. Koeman heeft bij de KNVB voorlopig nog een contract tot medio 2022, maar heeft volgens Driessen niet zo lang geleden wel met Barcelona gesproken. “Afgelopen zomer is er contact geweest, weet ik. Ernesto Valverde zou weggaan, maar die mocht uit het niets nog een jaar blijven. Dat terwijl iedereen op hem uitgekeken is. Koeman heeft niet gezegd dat hij het vier jaar zou volhouden bij Oranje.”

Ben jij het hiermee eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iemand met de persoonlijkheid en staat van dienst van Koeman, zowel als speler als trainer, is nooit zomaar afgeserveerd. Enige jammer is dat hij niet vier jaar eerder bondscoach is geworden. Dat heeft ons misschien wel één of twee eindtoernooien gekost. Ik verwacht zelf dat Koeman na het EK wel eens trainer van Barcelona kan worden.

11 oktober 2019 om 21:22

Denk dat tegen die tijd xavi wel eens coach zou kunnen zijn.

11 oktober 2019 om 21:43

Koeman met Xavi als assistent

12 oktober 2019 om 03:13

Toch liever Guardiola terug. Depay is een mindere uitvoering van een fusie tussen Diego Costa en Griezman. Veel met kracht en in de kaats en schot. Iemand passeren met een trukendoor zoals Neymar of puur op explosiviteit zoals Sadio Mane heeft die niet. Hij zou de Lacazette van Everton kunnen zijn.

11 oktober 2019 om 21:27

Koeman heeft nu spelers van het kaliber van Dijk, de Ligt en de Jong (Frenkie) waar 4 jaar geleden nog Martins Indi, Wesley hoedt en een verdwaalde Strootman speelden. Gewoon een mindere lichting waar elke bondscoach op stuk gelopen zou zijn.

11 oktober 2019 om 22:00

Dat van lichting vind ik te makkelijk. Nog steeds had je een lichting dat zich gewoon had moeten plaatsen, maar blind en hiddink kregen het gewoon niet aan de praat, er stond totaal geen team. Koeman zit er gewoon kort op, en dat werpt zijn vruchten af. Tuurlijk zijn deze spelers beter, maar de vorige spelers waren nog steeds beter dan IJsland, Roemenië Bulgarije enz.

12 oktober 2019 om 01:48

@leb0wski een geweldige speler als Ziyech was toen nog beschikbaar maar blijkbaar waren onze bondscoaches toen meer gecharmeerd van spelers als Strootman en Klaassen

12 oktober 2019 om 03:01

Ach waar kan je je nog druk om maken? De ziyech discussie wordt hier zwaar overdreven, alsof wij echt een wereldtopper zijn misgelopen?uiteraard zou hij basis staan en het Nederlands elftal beter maken, maar meer ook niet. Het is geen speler die ons een EK of WK gaat bezorgen, dus waarom doen mensen er nog steeds moeilijk over? Is geen kaliber Sneijder, Van persie of Robben.

11 oktober 2019 om 21:42

@DieGelberds

Koeman plukt nu ook de vruchten van een giede generatie. Dus op de juiste moment op juiste trein gesprongen. Je hebt geen generatjr dat hij het veel beter zou doen.

11 oktober 2019 om 21:55

Terwijl hij bij Valencia toch best snel werd afgeserveerd...ik ben ook niet onder de indruk dat Koeman het beter had gedaan dan Hiddink, Blind en Advocaat trouwens. Het was kommer en kwel wat Oranje betrof, zelfs Cruijff had er weinig meer uit kunnen halen. Juist zijn instapmoment - met de opkomst van De Jong, De Ligt, Van de Beek, etcetera - maakt het verschil of hij de boeken in gaat als een succesvolle of teleurstellende bondscoach.

11 oktober 2019 om 22:16

Mwah, met het materiaal wat we toen hadden had Koeman ook niet meer gepresteerd. We hadden toen gewoon een zwakke selectie, dat kan gebeuren. Voor 88 was het ook een aantal jaren matig,

11 oktober 2019 om 23:16

Ja, tuurlijk. Want met Koeman op de bank schuift Strootman de bal niet in de voeten van Marcus Berg en winnen we van Zweden. Man, man, man, man, man! En on topic: Never nooit dat Koeman Depay meeneemt naar Barca, he? Ze zien hem daar al aankomen, ze lachen hem direct de deur uit.

11 oktober 2019 om 23:31

Ik ben er van overtuigd dat Koeman vanaf het begin een andere sfeer had weten te creëeren bij Oranje. Dus om antwoord te geven: Strootman had de bal inderdaad niet in de voeten van Berg geschoven.Serieuzer: we zullen het nooit weten, maar ik vind het te gemakkelijk om zomaar te stellen dat Koeman het niet beter had gedaan.Heb overigens geen idee waar je man, man, man, man, man-relaas vandaan komt

11 oktober 2019 om 23:48

Welnee, door de sfeer word je geen kampioen, de kwaliteit van de spelers bepaalt dat. Er is ook geen kleedkamer waar iedereen de beste vrienden is, en dat is ook helemaal geen vereiste. Het zijn profs en die spelen de bal naar elkaar als ze kunnen voetballen. Daarnaast is Koeman ook helemaal geen aimabele man, zoals Hiddink dat wel was; hij is best streng en staat boven de groep. Het is overigens ook maar goed ook dat we er de afgelopen jaren niet bijwaren, want spelen om de Olympische gedachte is prima voor Zweden en Ieren, die vieren dan ook een feestje, Nederlandse fans kunnen dat helemaal niet aan.

Als Koeman al coach van Barcelona zou worden dan betwijfel ik of hij er goed aan zou doen Memphis Depay mee te nemen. Ik vind hem nog steeds te weinig overtuigend voor de absolute top.

11 oktober 2019 om 21:34

Er is geen ruimte voor depay met messi suarez griezman dembele ansu fatti en misschien dat neymar toe word gevoegd aan het einde van de seizoen. Het zou mooi zijn voor depay maar als barca fan zit ik echt niet op hem te wachten

11 oktober 2019 om 21:43

@theo

Die gasten praten onzin. Depay is soms niet eens basisspeler bij Lyon en dan moet hij kar trekken bij Barcalona. Volgens die gasten kunnje de andere spelers van Barca er niets van haha.

11 oktober 2019 om 22:18

Maar het is toch eigenlijk van de zotte dat Depay niet altijd in de basis staat bij Lyon? Sowieso hebben de laatste 2 trainers bij Lyon een extreem roulatie systeem gehanteerd. Dat is ook te zien in alle matige resultaten.

12 oktober 2019 om 12:13

@AmazingNinja zonder twijfel is Depay een goede speler. Die mogelijk beter kan dan Lyon, maar ik denk dat vooral een mentale kwestie bij hem is. Hij zweeft te snel. Toen hij opeens begon te draaien bij Lyon in de spits kreeg je ook deze verhalen, hij kan zo mee bij Real. Hij was ook open dat hij die stap snel wilde maken. Hij begon er zelf te veel ingeloven dat Real zijn niveau is en Lyon onder zijn niveau. Daardoor waarschijnlijk (onbewust) minder inzet. Daarom nu deze ophemel verhalen lijken me niet handig

Persoonlijk hoop ik op xavi. Ik denk dat hij tactisch goed is aangelegd, heeft sowieso enorm veel aanzien en respect in de kleedkamer. Daarnaast is het een fanaat als het aankomt op hoe hij vind dat barca moet voetballen.

Niet alleen zou het enorm onverstandig zijn om een jaar voor de presidentsverkiezingen in te stappen bij Barcelona, als je stelt dat Memphis Depay een geschikte spits zou zijn voor Barcelona heb je er geen kaas van gegeten. Binnen twaalf maanden na het Europees Kampioenschap en de mogelijke aanstelling van Koeman zal het volledige bestuur waarschijnlijk vervangen worden, waarbij je nog maar moet afwachten hoeveel vertrouwen je dan nog hebt binnen de club. In een situatie waarin de club in twee kampen verdeeld is (de Cruijffista's en de oude generatie die Bartomeu in het zadel heeft geholpen) en beide partijen niet zullen schromen om politieke slachtoffers te maken, lijkt me dat verre van een ideale situatie om je aan de club te verbinden. Begrijp de droom van Koeman, maar als hij verstandig is wacht hij tot na de presidentsverkiezingen om in te stappen. En waarom zou Memphis Depay in godsnaam geschikt zijn voor een club als Barcelona? Qua persoonlijkheid valt hij duidelijk buiten de boot in een huisje-boompje-beestje-kleedkamer en op het veld komt hij precies in de ruimte waarin Lionel Messi eigenlijk moet komen. Je hebt juist een spits nodig die weg blijft uit de spits of zelfs een rechtsbuiten in een systeem waarin Messi als valse spits gaat spelen. Niet iemand die zich constant in dezelfde ruimte aan gaat bieden. Als zelfs Antoine Griezmann daar moeite mee heeft, dan hoeven we niet de illusie te hebben dat onze Memphis ervoor gaat zorgen dat Messi weg blijft uit het centrum.

11 oktober 2019 om 22:01

Goed verhaal lekker kort ook, het is maar de vraag of het bestuur daadwerkelijk vervangen zal worden. Dat het beter kan staat buiten kijf, belangrijkste is om de trainer te vervangen en in dat geval is Koeman een zeer aantrekkelijke kandidaat. Waarom wachten tot na de verkiezingen, misschien is Koeman wel de sleutel tot rust en succes, waar ik niet van op zou kijken! Een type trainer die spelers vertrouwen geeft en ze laat renderen op de top van hun kunnen. Precies de reden dat ik denk dat Memphis wel bij barca zal renderen. Die jongen kan onder Koeman overal succesvol zijn.

11 oktober 2019 om 23:14

Aldus degene wiens verhaal bijna net zo lang is. Volgens mij onderschat je de gevolgen van het politieke spel binnen de club. In het verleden zijn miljoenenverliezen op spelers niet geschroomd om de tegenpartij in slecht daglicht te zetten, voor een oefenmeester zal geen uitzondering gemaakt worden. Gun het Koeman van harte, daarom zeg ik juist dat het verstandig is om te wachten op rustiger vaarwater. Wat betreft Memphis, wat maakt hem dan zoveel beter dan Messi, Griezmann, Dembele, Suarez, Fati en wellicht nog Neymar?

11 oktober 2019 om 22:20

Uh, Depay is toch juist zo'n a typische spits die de hele tijd wegloopt uit de punt en de zijkanten opzoekt?(met een duidelijke voorkeur voor de linkerkant)

11 oktober 2019 om 23:16

Precies. En dat is nou net het probleem. Als hij wegloopt uit de spits loopt hij eigenlijk precies de ruimte dicht die spelers als Messi en Griezmann nodig hebben. Je kan niet met drie spitsen spelen die uitzakken, dat heeft geen zin.

12 oktober 2019 om 00:01

Dat is de manier waarop benzema speelt. Alleen die heeft dubbel zoveel voetbal in zich als depay. En niet te vergeten die kan met ongekende druk omgaan. Druk is eigenlijk nergens zo groot als bij real.

12 oktober 2019 om 00:03

En ja bij barca zou hij messi in de weg lopen en daarnaast komt hij gewoon kwaliteit tekort voor de top. Alleen in nederland vinden we depay goed maar in het buitenland vinden ze hem niet zo bijzonder en dat is ook waarom hij nog steeds bij Lyon speelt.

12 oktober 2019 om 11:31

Los van het feit of Memphis goed genoeg is voor Barca of niet (daar heb ik het ook niet over) past hij toch in het profiel wat jij schetst Guaporta? Dit is wat je zegt: 'je hebt juist een spits nodig die weg blijft uit de spits'. Dat doet Memphis toch? En in je reactie zeg je: 'als hij wegloopt uit de spits loopt hij eigenlijk precies de ruimte dicht die spelers als Messi en Griezmann nodig hebben'. Dus wat voor spits heeft Barca nu nodig? eentje die in de spits blijft staan of wegloopt uit de spits?

11 oktober 2019 om 22:46

Persoonlijk denk ik dat de valse 9 tijden voorbij zijn. Als ze zien dat messi in de punt speelt zonder een spits dan gooien ze het centrum dicht en dan ben je weer puur afhankleijk van de kwalitiet van messi. Desondanks dat vind ik depay sowiezo niks voor barca. Denk gewoon dat hij die kwaliteit niet heeft.

11 oktober 2019 om 23:18

Het hangt een beetje af wie er dan op de vleugels staan. Heb je daar een doelpuntenmaker á la David Villa staan, dan hoeft het geen probleem te zijn. Maar als het centrale duo zich volledig op Messi kan richten en de buitenspelers dat niet kunnen afstraffen, dan heb je een probleem.

11 oktober 2019 om 23:53

Ik snap je argument over 't huis je boompje beestje kleedkamer verhaal niet helemaal. Dembele, vidal, en daarvoor Dani Alves zijn toch ook flamboyante persoonlijkheden die goed in de groep liggen/lagen?

Waarom zou Koeman aan het einde van het jaar naar Barca gaan? Ik denk dat hij gewoon het EK wil spelen met deze groep. Denk dat Koeman wel geleerd heeft van zn sprong op de trein naar Valencia destijds. Nee die komt gewoon als Europees kampioen binnen in Barcelona!

Het is nu allemaal hosanna rondom Koeman, maar zo een goede coach is hij naar mijn mening niet. Hij wint z'n wedstrijden, maar met de manier waarop dat tot stand komt heeft het een aantal keer echt niet tegen gezeten. Als je daarnaast in ongeveer 75% van je wedstrijden van een achterstand moet terugkomen, is er structureel iets mis met de tactiek.

Klinklare onzin. Depay is niet constant genoeg voor de absolute top en ik zie hem niet als de ideale vervanger van Suarez. Verder is Depay niet de speler om zich in een reserverol te schikken. Dat ‘Messi vooral met zichzelf bezig is’ en je niets van de flanken krijgt bij Barca, is klinklare onzin. Suarez scoorde zelfs nog uit een voorzet tegen Sevilla. Met de opkomende backs liggen er ook genoeg kansen. Een pure afmaker moet je er niet neerzetten, maar er is zeker wel aanvoer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren