Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marchesín en Conceição kraken Feyenoord na nederlaag in De Kuip

Laatste update:

FC Porto kan moeilijk leven met de nederlaag bij Feyenoord (2-0) van donderdagavond. De grootmacht uit de Liga NOS kreeg meerdere opgelegde kansen om Feyenoord pijn te doen: Porto teisterde driemaal het aluminium en dwong ook Kenneth Vermeer tot enkele serieuze ingrepen. Zowel doelman Agustín Marchesín als trainer Sérgio Conceição vindt dat er meer inzat voor Porto. Marchesín kraakt de speelstijl van Feyenoord, terwijl Conceição oordeelt dat zijn ploeg in feite sterker is dan Feyenoord.

Marchesín kon ondanks de nederlaag terugkijken op een sterk optreden: de doelman verrichtte meerdere belangrijke reddingen voor Porto. Omdat zijn collega's aan de overzijde van het veld het vizier niet op scherp hadden staan, ging het toch mis. "Het is gezien de kansen die we kregen een onterechte nederlaag", concludeert de doelman in gesprek met SportTV. "Feyenoord was goed in afwachten. Wij probeerden steeds het spel te maken en we hadden het initiatief. We weten dat we een goede wedstrijd hebben gespeeld, maar een paar momenten van onachtzaamheid hebben ons de wedstrijd gekost. Natuurlijk moet je scoren om te winnen, maar ik vind de uitslag niet eerlijk."

Volgens Conceição begon Porto goed aan de wedstrijd. Hij wijst op kansen voor Shoya Nakajima en Pepe en voegt eraan toe dat Feyenoord in de eerste 25 minuten 'nauwelijks' in de buurt kwam van het doel van de bezoekers. "De eerste helft was in balans, maar wij waren wel sterker. Toch slaagden we er niet in om zo agressief druk te zetten als we normaal doen. We lieten ruimtes vallen, waardoor Feyenoord er soms makkelijk doorheen kwam. We probeerden in de pauze wat dingen recht te zetten, maar kregen toch de 1-0 tegen", analyseert de oefenmeester.

"Daarna zochten we naar de gelijkmaker en vielen er achterin bij ons meer ruimtes dan we zouden willen. We creëerden gevaar, maar ik had het gevoel dat we nog wel vier of vijf kansen hadden kunnen krijgen zonder te scoren", verzucht Conceição tegenover SIC. "Soms zitten zulke wedstrijden ertussen. We verdienden het niet om met twee doelpunten verschil te verliezen. Als je kijkt naar het aantal kansen, was een gelijkspel het eerlijkst geweest." Op de persconferentie na afloop van de wedstrijd toont Conceição zich desondanks nog wat kritischer op zijn ploeg. Volgens de oefenmeester was een gebrek aan concentratie niet het enige probleem van Porto.

"We hadden niet de juiste mentaliteit en dat kon je zien aan het tweede doelpunt", citeert A Bola. "We gaven een verkeerde pass, maar dan moet je daarop reageren. Het tegenovergestelde gebeurde. Er ontstond een krater in onze ploeg, waardoor Feyenoord de wedstrijd praktisch op slot kon gooien", doelt Conceição op de solo van Rick Karsdorp. "Normaal doen we dat veel beter. We hadden acht keer op rij gewonnen, maar we hadden nu niet de juiste mentaliteit om te winnen. Het was absoluut mogelijk om te winnen. Alle respect voor Feyenoord, maar wij zijn sterker."

Had FC Porto minstens een punt verdiend in De Kuip?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerlijk dat feyenoord Porto klopt, dat buiten een hele goede ploeg ook Portugees is. En Portugeze ploegen zijn echt angstgegners voor Nlse ploegen. Daarom extra lekker deze overwinning. Oh ja en nog lekkerder omdat het meestal luizige ploegen zijn. Nu huilen ze dat zij het spel moesten maken en Feyenoord afwachtte, maar hoe vaak is dat niet andersom geweest?

4 oktober 2019 om 11:38

Ja en daarbij lagen ze bij elk zuchtje wind op de grond en de scheids trapte er ook nog in ook. Tel daarbij een blinde grens op en het is heerlijke karma. Gevochten als leeuwen en wat mij betreft terecht gewonnen.

4 oktober 2019 om 11:40

Precies! Wat verschrikkelijk gehuil van die lui. Terwijl ze toch zelf niet vies zijn van een potje anti voetbal... manmanman alsof ze het niet kunnen hebben dat ze het gewoon in effectiviteit en slimmigheid hebben afgelegd tegen een NLse ploeg! Ik vind het sneu

4 oktober 2019 om 11:42

Wat juist mooi is dat degene die vind dat Porto recht had op de overwinning de zwakste aan de kant van porto was.de beste man hield geen al klem. Stompte de allen naar het midden ipv naar de zijkant.de inzet van Feyenoord was groter dan die van Porto. Kon Feyenoord dit maar wekelijks laten zien dan waren we ook niet thuis afgedroogd tegen az.en ja Porto heeft serieuze kansen gehad. Maar Feyenoord ook.

4 oktober 2019 om 11:43

Beetje last van de Hollandse ziekte van weleer. Lekker balbezit, lekker pielen, maar met nul punten naar huis.

4 oktober 2019 om 11:46

Heerlijk dat het nu eens andersom is. Echt, Portugal is Europees kampioen geworden door precies dit te doen altijd, het is je reinste hypocrisie

4 oktober 2019 om 11:52

Zo fijn inderdaad. Maar het valt me mee hoor wat ze zeggen, de titel ' ze kraken Feyenoord ' is echt overdreven. Zeggen eigenlijk zoals het was. Maar dat het juist de Portugezen overkomt met hun eigen afwachtende stijl, daar balen ze misschien het meeste van. En daardoor genieten wij nog meer, want hoe vaak is dit ons niet gebeurd

4 oktober 2019 om 11:48

Vroeger waren die Portugezen inderdaad nog een stukje leper, maar tegenwoordig kun je er prima tegen voetballen. Komt ook omdat er bij die topclubs niet de meest geweldige, tactische coaches hebben. Bij Benfica en Lissabon staan er 2 mannen aan het roer die domweg zeer weinig ervaring hebben en net komen piepen en Fc Porto heeft voormalig clubhopper en een nog alles te bewijzen Conceicao aan de leiding.

4 oktober 2019 om 12:31

Fcexclusiefik denk dat het een groter probleem is dat Portugeze ploegen niet meer samen mogen werken met investeringsmaatschappijen in het voetbal. Vroeger kregen ze talenten voor relatief weinig geld tot hun beschikking gezien Portugal een doorsluishaven was voor voetballers uit Zuid Amerika. Tegenwoordig mag dit niet meer dus is de vijver waaruit zij kunnen vissen veel kleiner. De grotere talenten gaan niet meer naar Porto of naar Benfica maar spelen elders waardoor het niveau tanende is. Vroeger kregen veel ploegen ieder jaar een karrenvracht aan nieuwe goede zuid amerikanen. De goede behielden ze, zetten ze een aantal jaar in de etalage en vervolgens verkochten ze hem voor veel geld, waarna ze het seizoen erop weer nieuwe spelers tot de beschikking hadden. heden ten dagen is dat niet meer het geval.

4 oktober 2019 om 13:15

en waarom niet? Financial Fairplay regels?

4 oktober 2019 om 14:39

Precies, sinds de investeringsmaatschappijen zijn verdwenen merk je dat de Portugese clubs minder zijn geworden en het op eigen kracht moeten doen. Ondertussen hebben spelers uit Zuid-Amerika de voorkeur voor Ajax en PSV omdat die clubs in de tussentijd zelf eigen vermogen hebben opgebouwd om die spelers te halen. Benfica, Porto en Sporting zijn het afgelopen jaar verslagen en dat waren clubs waar we normaal van verloren. De rollen zijn omgedraaid en het is nu zaak om Portugal in te halen op de lijst want daar hoort de Eredivisie te staan. Engeland, Spanje, Duitsland, Italie, Frankrijk en daarna Nederland. Gelukkig zijn we goed op weg.

4 oktober 2019 om 12:12

Zijn het nog steeds angstgegners? Ajax won vorig jaar tweemaal van benfica. Dit jaar verslaat psv sporting en feyenoord porto. Luikt juist andersom

4 oktober 2019 om 12:29

Justinors, ik snap je punt, maar Ajax won maar 1 keer vorig jaar. uit werd het 1-1

4 oktober 2019 om 13:31

Zo keek ik er ook tegenaan: Feyenoord-Porto, recentelijk PSV-Sporting Lissabon, en vorig seizoen Ajax-Benfica en Benfica-Ajax. Drie zeges en 1 gelijkspel. Jammer dat Oranje dan de finale Nations Leagu verloor in en tegen Portugal, wel op de ouderwetse manier. Maar er is een ommekeer bewerkstelligd: straks zijn Nederlandse teams angstgegner van Portugese;-)).

4 oktober 2019 om 13:31

De laatste 4 duels tussen een Nederlandse en Portugese club eindigde in 3 overwinningen en 1 gelijkspel. De ban lijkt gebroken. Angstgegners? Niet meer

4 oktober 2019 om 13:39

Die mannen van Porto hebben deels gelijk. Er had veel meer in gezeten voor hen. Maar dan moeten ze wel gewoon de kansen afmaken. Heerlijk om eindelijk een week te hebben waarbij het goed valt voor NL. Meestal is het exact andersom en had er voor NL veel meer in gezeten. Nu werd er volwassen verdedigd en zat het een keer mee.wel mooi dat Vermeer zich kon onderscheiden na de enorme kritiek van Feyenoord supporters de afgelopen weken.

4 oktober 2019 om 14:40

Voor Feyenoord zijn Portugese clubs wel angstgegners, ja. Tot gisteren stond Feyenoord op 1x winst, 4x gelijk en 5x verlies tegen Portugese clubs. Maar bij Ajax en PSV valt het wel mee: Ajax heeft 6x gewonnen van Portugese clubs, 3x gelijkgespeeld en 5x verloren. PSV heeft 4x gewonnen, 6x gelijkgespeeld (= inclusief de na strafschoppen gewonnen Europa Cup I-finale tegen Benfica in 1988) en 4x verloren.

4 oktober 2019 om 15:21

Ik kan me nog wel een EK herinneren waarin ze met diezelfde speelstijl het toernooi wisten te winnen!

Geen woorden maar daden, zo eenvoudig is het..

4 oktober 2019 om 11:39

Laat Feyenoord die daden dan eens wat vaker laten zien, in plaats van de loze woorden waar het meestal bij blijft. Het schijnt namelijk eenvoudig te zijn...

4 oktober 2019 om 12:28

Maar echt. Heerlijk dat we buitenlandse clubs eens horen klagen over onze speelstijl, terwijl wij met de punten en zij met lege handen staan. Jarenlang was het precies omgekeerd. Ik geniet hiervan. Het spel kan me niet slecht genoeg als we zo doorgaan met punten binnenharken. Ben zelf Ajacied maar heb genoten van Feyenoord gisteren. Die ontlading. Zoals destijds tegen Sevilla.

4 oktober 2019 om 13:28

Zo zo, mag je eindelijk het feynoord lijfspreuk weer uit de stoffige doos halen...

Ik kan me tijden herinneren dat het andersom was en dat de Portugese clubs op de counter speelden. Wat dat betreft is er toch wel wat veranderd.

Als je zo redeneert als Conceição: Feyenoord is ook sterker dan Emmen, maar het werd toch met een beetje mazzel maar 3-3. Als je sterker bent dan je tegenstander, moet je dat wel in doelpunten tot uitdrukking brengen.

De keeper van Porto was vanaf de eerste minuut al aan het tijdrekken dus die heeft helemaal geen recht van spreken. Vond verder dat Porto na de 1-0 pas echt ging voetballen en meer naar voren kwam. Toen begon de wedstrijd ook pas echt leuk te worden en kon het alle kanten op. Realistische reactie van de trainer want Feyenoord heeft ook zeker kansen gehad en ook echt opgelegde kansen (Larsson en toornstra) en een schot op de lat (Berghuis). Porto alleen iets meer kansen en iets meer druk naar voren.

4 oktober 2019 om 11:57

Ben het helemaal met je eens. Keeper mag geen woord over de wedstrijd zeggen. Trainer heeft wel gelijk natuurlijk met dat een gelijkspel de meest eerlijke resultaat had geweest. En dat ze met een beetje mazzel hadden kunnen winnen. Vind het alleen jammer van de trainer dat ie niet ff iets positiefs over feyenoord zegt.

4 oktober 2019 om 12:13

Ach, volgens mijn laatste herinnering hadden we er ook nog 3 kunnen (moeten) maken. En eerlijk... bestaat niet in het voetbal, bal in t netje wel

Tja zure verliezers. Ik vond ze sowieso echt een irritante ploeg. Na 5 min al tijdrekken en kaarten vragen, en dan nu een slechte verliezer zijn.

Maarja, ze mogen lekker klagen, de punten zijn voor Feyenoord/Nederland.

4 oktober 2019 om 11:42

Portugeese club hè... antivoetbal tot de max en dan zitten ze nu opeens te zanniken? Verschrikklijk toch

4 oktober 2019 om 12:53

Inderdaad zeg, en dat eeuwige duikelen en theater maken blijft om van te braken. Ik ben al jaren klaar met al dat Zuid-Europese matennaaien.

4 oktober 2019 om 19:43

Blijven Portugezen. Nu maar eens met Oranje voor t echie van Portugal winnen en de cirkel is rond 😬.

Het klopt helemaal wat hij zegt. Feyenoord wachtte ook af maar wat verwacht je dan? Feyenoord weet dat porto meer kwaliteit heeft en dan ga je kijken naar een manier om toch kans te maken. Dat is Mourinho voetbal en Feyenoord heeft dat gister goed uitgevoerd. Het is misschien ook een kwaliteit om zo dodelijk te zijn als Feyenoord was gister maar aan de andere kant, had her spel ook zomaar in het voordeel van porto kunnen vallen.

Normaal is het de omgekeerde wereld tegen Portugezen... wij de kansen en zij de goals. En nu is dat plotseling wel onterecht?

4 oktober 2019 om 11:43

Exact.. ze verwachten zeker dat we nog steeds niks hebben hgeleerd en dat we hier wel even het spel maken en dan in effectiviteit worden afgedroogd..(?) Wat een zannikerds

Gelijkspel was gezien het spelbeeld niet onterecht geweest maar Porto was zeker niet beter. Ze hebben het vooral over hun eigen kansen maar Feyenoord had zelf ook genoeg grote kansen. Al met al heerlijk om de punten te pakken en het zou helemaal mooi zijn als we er daar ook een gelijk spelletje of een gestolen overwinning er uit weten te slepen.

"wij probeerden steeds het spel te maken en we hadden het initiatief"dan heb je ook een plaat voor je kop. Ik zag een Porto dat niet wou voetballen, maar geen keus hadden na de 1-0. Dit is gewoon niet meer het Porto van 10 jaar geleden. Pure middelmaat wat daar rondloopt en dan voornamelijk op het middenveld en voorin.

4 oktober 2019 om 11:43

Precies.. en maar tijdrekken vanaf het begin..

Wat een poll weer, goede zet van Stan om zo compact en afwachtend te voetballen tegen Portugezen. Die houden ook van counteren en ruimtes achter de laatste linie. Dus als het om tactiek gaat wie heeft dan recht op 3 punten? De ploeg met de meeste balbezit of de ploeg met de juiste tactiek?! Daarnaast kwamen we goed weg, die nummer 11 die hem even over schoot vanaf de 5 meter lijn en twee keer de lat. Goede redding van Vermeer. Al schoot Toornstra ook slecht in op de 5 meter en schoot Berghuis op de lat. Qua kansen verhoudingen was het gelijk alleen omdat een ploeg meer balbezit heeft en wat dreigender wordt lijkt dat anders. Lekker boeiend, lelijk of onverdiend winnen is ook lekker. Daarnaast voor het Nederlands voetbal ook weer eens lekker dat we punten pakken. Een gat geslagen met Oekraïne en de Belgen zijn in het zicht.

Enige gevaar wat ik van Porto heb gezien kwam niet voetballend tot stand maar uit vrije trappen. Wel geweldige variatie gezien in deze trappen van Porto! Eens dat de eerste 20 minuten Porto bovenliggend was met een zoekend Feyenoord maar vind toch wel dat ze me club te weinig credits geven gezien onze kansen tegen hen. Heerlijke overwinning tegen een Portugese ploeg die vele malen sterker moest zijn maar het loodje legden tegen een vechtend Feyenoord en een kolkende Kuip.

4 oktober 2019 om 12:28

Klopt. En het gevaar moest altijd van Alex Telles komen. Wat is die man goed zeg pfoe.

4 oktober 2019 om 18:14

Klopt. Al ben ik het gejank, geshow en gefop gewend van de Portugezen. Ik generaliseer misschien wel, maar vind Portugezen slechte verliezers in het voetbal. Juist heerlijk dat zowel psv (tegen Sporting) als Feyenoord even de punten pakt.

4 oktober 2019 om 18:43

We werden er niet goed van in het vak (Of Kuip in algeheel) dat gejank etc.... En die scheids was ook waardeloos mààr dat weerhield onze jongens niet om t koppie erbij te houden, te blijven voetballen met veel strijd. De Kuip ging als vanouds helemaal los Slechte verliezers zijn ze zeker, nooit anders geweest. We mogen niet mopperen, PSV tegen Sporting, Feyenoord tegen Porto en vorig seizoen Ajax - Benfica, heerlijk, de hele top van Portugal van gewonnen.

4 oktober 2019 om 19:40

Is ook frustrerend zelfs van achter de tv. Met dit spel had je AZ moeten bestrijden. Maar goed, achteraf gelul is altijd makkelijk. Wellicht was dat een wijze les. Deze manier van voetballen doorzetten en ook in die uitpotjes op het kunstgras bij een laagvlieger.

Je kan dit soort artikelen toch alleen maar met een big smile lezen. Grootheidswaanzin dit. Volgens mij is kansen afmaken ook een kwaliteit en als de tegenstander dat wel doet en jij dat nalaat, is de tegenstander beter in een heel belangrijk aspect vh spel.

Weet niet waarom, maar na dit artikel zag ik boulah and ronaldo weer even voor me.

Heer-lijk die krokodillentranen. Normaal gesproken komen die van ons. En wat een geluk dat die Marega alleen goed is op Fifa :'

Hij heeft absoluut een punt, maar als je zo met de kansen omgaat.... Hoe erg verdien je het dan? Lekker belangrijk uiteindelijk. 2-0 winst en wederom mooie punten voor NL.

5 oktober 2019 om 06:55

Dat is inderdaad waar het om gaat, gewoon die punten binnenhalen voor het Nederlands voetbal. Al de rest boeit niet.

Als Porto zijnde klagen over afwachtend voetbal? Ze hebben het ongeveer uitgevonden daar. Koekje van eigen deeg.

En als we nu naast deze subjectieve en emotionele reactie een objectieve beoordeling maken, zien we dat Feyenoord gewoon even goed is geweest als Porto en zelfs beter want ze hebben twee keer gescoord. Porto nul. En laat scoren nou net het essentiële punt zijn binnen voetbal, specifiek meer scoren dan je tegenstander. Ja Feyenoord kwam goed weg met schoten op lat en paal, maar vergeten we niet de 100% kansen van Toornstra en Larson? Man, het had net zo goed 4-3 kunnen zijn. Huilie Huilie.

Ik vond die keeper juist een onzekere factor. Had echt niks klem. Maar goed we hebben wel teveel gekregen maar ook weleens lekker. Vaak ook wedstrijden gehad in europa waarbij je dacht dat de wedstrijden onder controle had en dan lag die opeens bij je eigen in het mandje.

4 oktober 2019 om 18:59

Vind niet dat we teveel hebben gekregen achteraf gezien. 1e helft wel, merendeels omdat we 25 minuten nodig hadden om aan te passen. Maar 2e helft gezien hun kansen en daarnaast onze en doelpunten gelegd langs de lat toch verdiend. Larsson had eigenlijk moeten scoren, zo ook Toornstra zn 2e, Steven op de lat... maar hoe dan ook, smaakt heerlijk zoet.

Had niet anders verwacht van een Portugese ploeg, slechte verliezers. Extra lekker voelt het nu. Zo’n hekel aan het portugese voetbal

Van een Portugese ploeg winnen is bijna net zo lekker als van een Duitse ploeg. Helemaal als het een tikkeltje onterecht is. Dat was hier niet het geval alhoewel 2-0 een klein beetje geflatteerd was. Dood en doodziek zijn ze er van. Heerlijk. Heb ik toch wel gemist Europese avonden in de kuip. Nu doorgaan en weer geschiedenis gaan schrijven. Stadion gaat nu 99% door. Arnesen is vrij zou de ideale td zijn met zijn netwerk en creativiteit. En weer volle aandacht voor de opleiding. Zon aan de horizon.

4 oktober 2019 om 19:08

Thanks Wouter, ja het was een heerlijke overwinning! Enne, niks onverdiend aan, ook niet een tikkeltje. 2-0 duidelijke cijfers

Porto kreeg inderdaad enkele levensgrote mogelijkheden. Daarom kraak ik ook de reactie van Stam, waarin die ongeveer aangeeft dat Porto er niet aan te pas kwam. Ook kraak ik de stelselmatige keuze voor Botteghin, die ook gisteravond een paar keer ongelooflijk stond te schutteren. Als Nederlandse topclub zijnde kan je verdomme toch niet met Botteghin aankomen. Gooi die Senesi erin, je heb er niet voor niets 7 miljoen voor betaald. En in die 10 minuten speeltijd gisteravond liet Senesi meer zien dat Botteghin in 90 minuten...ook Tapia heeft weer laten zien wél degelijk in de basis van Feyenoord thuis te horen. Die was gister weer ongelooflijk belangrijk met veel verdedigende ingrepen waarmede door Porto geen doelpunt wist te maken. Laat het blok Fer - Tapia in stand en laat Kokcu het met Toornstra uitvechten wie van hun de 3e middenvelder wordt.

4 oktober 2019 om 11:59

Tapia ... tja ... Gisteren weer wel, maar heeft ook in een aantal wedstrijden verzaakt. Die wisselvalligheid, he

"De eerste helft was in balans toch waren wij beter " ...😃

4 oktober 2019 om 12:02

Precies dat is waardoor men denkt dat Porto beter was, omdat wij maar al helemaal zij gewend zijn dat Nederlandse ploegen domineren maar naief verliezen. Eigenlijk was dat toch woensdag met Ajax ook zo, terwijl de Spaanse media Ajax meer dan een terechte bestempelde.

4 oktober 2019 om 19:12

Als je het heel simpel bekijkt was de eerste helft juist niet in balans, Feyenoord was de eerste 25 minuten zoekende.

Als je het stuk lees Kraken ze Feyenoord helemaal niet Vz...……..

Ze hadden wel degelijk recht op 1 punt. 1 punt voor toneelspel!

4 oktober 2019 om 12:20

Vooral die keeper, met name die 'overtreding' waar niks aan de hand was maar 4 minuten kostte...

Ach, wat een zeurpieten. De Portugezen zijn misschien gewend dat we naief altijd het spel willen maken, waardoor Porto ineens denkt dat zij het spel maakten. Maar juist de onoverwinnelijke uitstraling van Feyenoord, het strijden, het niet van de leg raken door wat levensgrote kansen van Porto, dat zorgt er voor dat Feyenoord terecht wint. Door dit gezanik hoop ik al helemaal dat Feyenoord ze daar ook kapot maakt. Want in Nederland kan ik wat minder met Feyenoord hebben. In Europa heb ik al helemaal nietsss met Porto.

4 oktober 2019 om 19:18

We kenne ze niet anders toch die Portugezen? In het veld of erbuiten altijd gemekker. Goed omschreven waardoor dat me cluppie gewonnen heeft. En hoop ik ook dat we ze daar nogmaals een tikkie kunnen geven! Wat betreft in Nederland zijn hebben we niet veel met mekaar op. Maar Europees of NL elftal sta je samen sterk.

Wat een zielige reactie weer. Feyenoord heeft gestreden en terecht gewonnen. Laten we het anders is hebben over het niveau van de arbitrage...

Als dit een waarheidsgetrouwe weergave is, is dit echt het slapste verhaal dat ik in tijden van verliezers heb gehoord. Een goede keeper die ballen tegen houdt (vermeer) hoort er gewoon bij. Een ploeg die spaarzame kansen goed afrondt (feyenoord) hoort er gewoon bij. "een paar momenten van onachtzaamheid" bij Porto, hoort er gewoon bij. Spitsen die hun kansen niet afmaken (bij Porto) hoort er gewoon bij. Dat zijn allemaal normale elementen die bepalen wie beter is, en wie niet. Heel, heel soms heb je een wedstrijd die door pech of extreem slechte scheidsrechters wordt bepaald. Maar dit was er niet een van. Feyenoord heeft Porto gewoon met normale middelen verslagen en was dus beter.

Heel simpel, dit maakt de overwinning alleen maar nog mooier. En de eerste wedstrijd waarbij beide partijen het allemaal met elkaar eens zijn, moet nog gespeeld worden. Ik neem het dus met het bekende korreltje zout deze reacties, zeker die van die keeper.

Portugezen zijn wel lekkere tegenstanders voor ons geworden. Ajax PSV en Feyenoord kloppen ze allemaal. Vroeger speelden we leuk voetbal en wonnen we niets, nu is het niet altijd heel goed maar komen we wel lekker met drie punten thuis

FC Porto moet vooral heel goed in de eigen spiegel kijken. Als je zo veel niet te missen kansen toch mist, moet je het verlies vooral bij je zelf zoeken. De 2-0 zege is vooral goed voor Feyenoord en ook prima voor het internationale aanzien van het Nederlandse voetbal.

Mooie overwinning van Feyenoord maar de titel dekt de lading niet. Na de 1-0 kwam Feyenoord er amper nog uit en leverde het bijna iedere bal in. Houtwerk en vermeer hielden een gelijkmaker tegen. De 2-0 was de killer, hele leuke doelpuntenmaker Karsdorp. Als er eentje het nu verdiende.

4 oktober 2019 om 15:35

Feyenoord liep veel te ver achteruit, de bekende kwaal. Maar alsnog kreeg Feyenoord enorme kansen via Toornstra (had absoluut een doelpunt moeten zijn) en de 1 op 1 van Larsson. Met 2-0 voor in die periode had men misschien weer wat meer lef durven tonen.

Als je kop leest denk je wat een slechte verliezers. Maar ze hebben nergens Feyenoord afgekraakt, maar gewoon een normale analyse van waarom ze hebben verloren

Het viel me al langer op zowel bij oranje als bij de NL clubs. Maar deze ronde natuurlijk helemaal . NL clubs zijn vee beter in het afronden van kansen . Bijna altijd gaat de eerste kans er in terwijl vroeger er wel 3-4 kansen gemist werden . Dat is simpelweg het verschil tussen winnen en verliezen . Vraag me af wat dat is ... kwaliteit , mentaliteit of misschien wel domweg geluk (in de flow zitten) ?

Man man man. Wat een geklaag. Na 25 miniten was feyenoord gewoon duidelijk beter. Niks afwachten maar opjagen die portugezen. Pas na de goal sloop de angst er weer in bij de ploeg zoals het hele seizoen. Het ging naar achteren lopen en raakte ook het midddenveld kwijt. Tapia en fer trekken 90 minuten volle bak nog steeds niet. Net als karsdorp. En ook toornstra zag je na een uur happen op acties. Dat is pure vermoeidheid.

Het inbrengen van senesi deed stam ook veel te laat. Een spits eraf en het middenveld versterken moest veel eerder. Waardoor het nu een echtra veedediger moest worden. Het afwachtende van stam zorgde voor vele kansen van de portugezen.

Ik ben al zo oud dat ik tientallen Nlse club ondanks beter voetbal en veel kansen krijgend heb zien verliezen van Portugese club. Deels omdat die heel goed kunnen counteren (een kunstvorm bij hun) maar ook door het zuigen van tegenstanders, tegenstanders tot wanhoop brengen door hun geniepige en achterbakse speelstijl. Daarom is het zo lekker dat Ajax, PSV en Feyenoord binnen 1 jaar allemaal van een Portugese topclub wonnen. Jammer dat Oranje ze niet pakten in de finale van de Nations League.en ja, gisteren stond die keeper meerdere keren te schutteren en … hoe kun je in balans zijn en toch beter zijn?

Kenneth Vermeer was gisteren erg goed. Met Bijlow op doel zou Feyenoord niet met 2-0 gewonnen hebben.

4 oktober 2019 om 12:47

Ik ben het met je eens dat Vermeer erg goed keepte. Het is alleen niet helemaal eerlijk om iemand "af te branden" die helemaal niet mee deed.

Ja ja, dus zoals Portugese clubs zoáls Porto zélf hun wedstrijden altijd winnen. Overigens Voetbalzone.nl, stérk optreden van doelman Marchesin, heeft u wel de hele wedstrijd bekeken?

Wat is dat toch met Portugese teams en duikelen. Echt vanaf minuut 1 kreeg ik weer kokhalsneigingen ervan. en vreselijke flashbacks naar al die interland waar we altijd in hun spelletjes tuinen en vergeten te voetballen. Overigens valt het kraken wel mee, ik kan me wel vinden in hun analyse.

Lekker hoor, weinig in voetbal is zo leuk dan een zege op Portugese wijze tegen een Portugese club.

Ik lees overal over een geweldige solo van Karsdorp, maar de verdedigers gingen letterlijk voor hem opzij waardoor die zo op doel kon aflopen en scoren. Desondanks prima en broodnodige overwinning voor ons

4 oktober 2019 om 12:44

Tsja. Prima toch? Goede keuze dus van Karsdorp om gewoon door te lopen en hem erin te schieten.

Dat ik dit nog mag meemaken; Portugezen die lekker klagen na een nederlaand tegen een Nederlandse club!

" ... maar ik vind de uitslag niet eerlijk."

Moet mezelf beheersen om niet een opmerking te maken over een eierdopje.

Ik was gisteren al in een opperbeste stemming, maar als ik dit lees word ik alleen maar vrolijker. Wat een slechte verliezers zeg.

Ze blijven natuurlijk wel favoriet om de groep te winnen.

Bahahaha! Wat een heerlijke reactie van een Portugese ploeg. Porto had zeker kansen om te scoren. Maar dat deden ze niet en Feyenoord wel.feyenoord speelde met een uitstekende mentaliteit en zeker niet met de bus voor het doel geparkeerd.

Belachelijke reactie. I.p.v. Valencia de schuld bij zichzelf zoeken, vinden zei dat ze recht op meer hadden. Als je zo verdedigd als bij de 2-0, dan heb je helemaal geen recht van spreken lijkt mij. Een dik verdiende overwinning voor Feyenoord, dat met heel wat minder riemen moet roeien dan Porto.

Oh ja vergeten te melden dat feyenoord ook zeker 3 a 4 grote kansen had en nog zonder diepe spits heeft feyenoord het uitstekend gedaan

Wat een gemiep van Porto...de 1e helft was in balans, maar wij waren sterker..... blabla..... Wij hadden het spel en wilden aanvallen en Feyenoord wachtte alleen maar af.... blabla..... De eindstand van 2-0 zegt voldoende ! Gewoon en dikke voldoende voor dit resultaat.

4 oktober 2019 om 19:03

Precies dit. Feyenoord is nog niet eens echt in vorm of op volle oorlogssterkte. Als je verliest, verlies je terecht. Knap resultaat van Feyenoord.

Slechte verliezer. Die keeper heeft wel wat tegengehouden maar heeft erg weinig klem hij had verre van een top avond. Het had inderdaad anders kunnen aflopen maar dan moet je de ballen erin schieten. Achteraf lopen zeuren over de speelwijze is zoiets kinderachtigs, de spelers van Porto hebben vanaf minuut 1 geprobeerd Feyenoord spelers een kaart aan te naaien en hebben tot aan het lachwekkende toe de grassprieten van dichtbij bekeken. Misschien dat de Portugese scheidsrechters voor elke struikepartij fluiten maar daar had deze scheidsrechter duidelijk geen zin in.of de overwinning terecht of onterecht is laat ik in het midden dat is ook namelijk ook volledig onbelangrijk....

Waar 'kraakt' die keeper dan de speelstijl? Hij stelt alleen dat Feyenoord afwachtend speelde...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren