Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax scoort met paginagrote advertenties in Brazilië en Argentinië

Laatste update:

Ajax heeft dinsdag indruk gemaakt met paginagrote advertenties in Braziliaanse, Argentijnse, Mexicaanse en Amerikaanse kranten. Waar in de Braziliaanse sportkrant Lance! een foto van David Neres prijkt, staan Nicolás Tagliafico en Lisandro Martínez op de advertentie in hun geboorteland. In de tekst wordt het nieuwe Champions League-seizoen aangekondigd.

Hoi Brazilië,

Wij, Ajax Amsterdam, hebben jullie iets te zeggen.

Jullie zullen je vorig seizoen ongetwijfeld nog herinneren, toen onze jongens de wereld verbaasden door met de Ajax-filosofie te spelen. Met spelers uit de eigen jeugdopleiding en internationale talenten.

Vandaag starten we een nieuwe reis in de Champions League. Dat doen we met dezelfde filosofie en droom, om geschiedenis te schrijven.

Ga met ons mee.

Stap in onze droom.

Ga mee in de droom van David.

Laat deze reis een onvergetelijke droom worden.

Bedankt en tot snel.

AFC Ajax

Een vergelijkbare tekst is te zien in Argentinië:

Het is niet voor het eerst dat Ajax uitpakt met een grote advertentie in een buitenlandse krant. Eerder deze zomer deed de club uit Amsterdam hetzelfde toen Frenkie de Jong werd gepresenteerd bij Barcelona. In Mundo Deportivo en Sport plaatste Ajax een paginagrote advertentie met een foto van De Jong en daarbij de tekst: 'Barça, geniet van de toekomst zoals wij dat doen.'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi man hoe Ajax ook in de media en in de sociale media heerst. Ze zijn lekker creatief en spectaculair bezig daar. Contract verlenging filmpjes van Ziyech en Neres, Eto'o afscheid filmpje waren ook geniaal.

17 september 2019 om 15:47

Dit is vrij normaal hoor. Slim en handig, maar niet uniek of speciaal. Op deze manier maak je jezelf bekend in het buitenland en bij potentiele aanwinsten uit die gebieden. Daar betaal je de PR-machine voor.

17 september 2019 om 16:11

Vrij normaal? Niet uniek? Vertel, welke club heeft dit eerder gedaan dan?

17 september 2019 om 17:18

Uniek/normaal of niet. Het gaat bijna 100% zeker meer opleveren dan dat die advertenties kosten. Verdubbel je je begroting ? Nee, maar je verdubbeld die wel door meerdere van zulke kleine “dingetjes” te doen.

17 september 2019 om 18:41

@gekehuis

Ik heb in Portugal wel Real Madrid adverts gezien op de voorpagina van een krant zo ook in brazilie met oa casemiro groot op de acherkant van een krant. Het is niet uniek ofzo, wel leuk.

17 september 2019 om 22:58

@Mace

Dus je vind het feit dat een waarschijnlijk een handvol clubs in de wereld het wel doen niet redelijk uniek? Er zijn best veel clubs wereldwijd man...

17 september 2019 om 16:14

Waar heersen onze Amsterdamse vrienden nog meer dan?

17 september 2019 om 16:34

In Nederland en in Europa op het veld. Qua financien strijken ze by far het meeste geld op van alle eredivisie clubs, qua supporters schare in de eredivisie, enzovoorts.

17 september 2019 om 17:04

Financieel eens. Supporters eens

Maar vorig jaar en de jaren daarvoor was het toch zeker geen dominantie?

Europees was het erg goed, maar ook een uitschieter. Met een beetje pech werd Psv ook kampioen.

Kortom heersen is niet het juiste woord.

17 september 2019 om 17:26

Europees is Ajax toch echt aan het bouwen en aan klantenbinding aan het doen. Vorig jaar laatste 4, twee jaar eerder finale EL. Twee teams waar echt over gesproken werd en twee keer een Ajax dat Nederland een smoel terug gaf. Flikken ze dit of volgend jaar een soort gelijke prestatitie dan heb je het niet over uitschieters, maar over structureel.

17 september 2019 om 20:29

In Europa op het veld? Lachwekkend!

Slim bedacht! Het helpt mee aan de populariteit van Ajax in Zuid-Amerika. Wie weet wat dat kan opleveren bij toekomstige transfers of potentiële sponsors... Mijn complimenten!

17 september 2019 om 14:05

Klopt. Eigenlijk hadden ze all out moeten gaan en ook in voetbal geobsedeerd Mexico van Alverez een advertentie moeten doen, en ook in "voetbal is de 2e religie" Marokko van Ziyech en Mazroui. Heb je doodleuk in 1 klap tig fans erbij van 2 zwaar geobsedeerde voetballanden waar voetbal bijna heilig is.

17 september 2019 om 14:23

Zou me niks verbazen als ze dat gedaan hebben. Dest staat bijvoorbeeld met z’n koppie in een Amerikaanse krant maar staat ook (niet) in het artikel. Zal in mexico ook wel later gepubliceerd worden dan in brasil/argentina aangezien het in mexico vroeger is

17 september 2019 om 21:58

Alvarez staat toch ook gewoon in de krant hierboven afgebeeld?

17 september 2019 om 23:15

Ehhh, Martinez en Nico komen uit Argentinië, Alvarez uit Mexico... 😬

Leuk dat aanboren van nieuwe markten maar dan moet je tegelijkertijd er ook voor zorgen dat je social media in het Engels en Spaans te volgen is. Ik zie daar buitenlanders regelmatig om vragen.

17 september 2019 om 13:27

Helemaal mee eens, maar aan de andere kamt vertaald Facebook dat bijvoorbeeld toch zelf ook? Twitter idem dito..

17 september 2019 om 13:28

Instagram idem dito

17 september 2019 om 13:39

Dat is toch op zich prima? De meeste volgers zullen dat toch doen voor het beeldmateriaal en qua tekst is het altijd kort en bondig, dus dan is een vertaling ook afdoende. En als Ajax dat gaat doen, moet men ook de content per taal/gebied aan gaan passen. Dat zal gewoon veel meer werk opleveren voor de marketingafdeling.

17 september 2019 om 13:55

Er zijn best wel wat clubs die een Engelstalig Twitter account hebben. Ik volg die van Benfica maar Barcelona en Real hebben het ook. Vind het ook wel logisch als je je internationaal wil presenteren.volgens mij heeft Barca zelfs 10 accounts in diverse talen.

17 september 2019 om 14:00

Dat klopt, maar Ajax is geen Barcelona. Wij zijn bezig om stappen te maken in die richting, maar zeer waarschijnlijk komen we daar nooit meer bij in de buurt. We zijn niet zo groot als Barcelona en hebben niet hun middelen. We kunnen dus ook niet kopiëren wat zij allemaal hebben en doen. Wij moeten op ons niveau werken en stappen vooruit zetten. Voorlopig past de manier waarop Ajax actief is via (social) media goed genoeg bij de grootte van de club en ik zie echt ruim voldoende positieve dingen gebeuren op dat vlak om in de toekomst verder te kunnen groeien. De groei van Ajax zie ik niet afhankelijk zijn van onze inspanningen op (social) media gebied, die ligt gewoon nog op het veld. Daar moeten we vanavond weer presteren.

17 september 2019 om 13:36

Op Facebook zetten ze het of in het Engels neer, of zowel in Nederlands als Engels. Enige probleem is dat ze interviews alleen naar Nederlands vertalen (en interviews van Nederlanders helemaal niet vertalen)

17 september 2019 om 14:29

Op Instagram is het in het Engels te volgen hoor

17 september 2019 om 14:56

Ajax tzet nagenoeg alles in het engels

Ajax probeert het Champions League succes van vorig jaar zo goed mogelijk uit te buiten. Nu Ajax de spotlights op zich heeft gehad, wil men die aandacht voor onze club zo lang mogelijk vasthouden. Mooi om te zien ze daar hard mee bezig zijn. Het succes van vorig seizoen herhalen zal haast onmogelijk zijn, maar als we met goede resultaten en voetbal meer voetbalharten kunnen stelen.

Ajax en marketing gaan heel goed samen de laatste jaren. Het Social Media team is ook de top van de top. Nu hopen op een overwinning, anders is het ook zo pijnlijk...

17 september 2019 om 13:36

Dat laatste dacht ik ook.. We moeten wel winnen nu, maar de manier waarop Ajax zich nu profileert is aantrekkelijk, aanvallend voetbal en jonge talenten bijna net zo belangrijk geworden als winnen. Goed blijven presteren in de Champions League, zoals vorig jaar, is een schitterende kans om harten te veroveren, maar zal niet jaarlijks gebeuren. We moeten die mensen nu binden met aantrekkelijk voetbal en ons verhaal. Dat is iets dat altijd bij Ajax hoort (al lukt het natuurlijk ook niet altijd).

17 september 2019 om 15:07

Ja natuurlijk moet er gepresteerd worden, maar het gaat echt niet alleen om de eerste wedstrijd. Als je in Brazilie of Argentinie vraagt naar de uitslagen van de groepsfase van vorig jaar, dan weet bijna niemand dat. Het gaat erom dat je de volgende ronde haalt en dat je dan spectaculair voetbal laat zien. Als je dat doet, dan maalt helemaal niemand om een eventuele nederlaag tegen Lille.

Heerlijke marketingafdeling heeft Ajax ook zeg. Ook dat filmpje van anderhalve minuut waarop het nieuwe Champions League seizoen werd aangekondigd, kippenvel. Een van de mooiste filmpjes blijf ik toch wel die van de ochtend voor de returnwedstrijd in Madrid vinden, waarbij familieleden en/of vrienden van Kasper, Hakim en Donny aan het woord kwamen. Die vond ik ook echt fantastisch.

17 september 2019 om 13:37

Die was inderdaad perfect en staat mij het meeste bij van vorig seizoen, al kan ik me niet herinneren dat ze ook maar 1 slecht filmpje hebben gemaakt afgelopen 3 jaar. Zeker tijdens EL seizoen ook fantastische filmpjes gemaakt

17 september 2019 om 15:08

Heb je daar een link van?

17 september 2019 om 18:01

Het filmpje heet 'your dreams are now' op YouTube.

20 september 2019 om 16:54

Damn die is vet zeg, bedankt

dit is eigenlijk een simpele maar zeer doeltreffende reclamemiddel, zie andere clubs dit nauwelijks doen, of VZ post dat niet. zuid Amerika, daar vallen nog zieltjes te winnen. in Europa ken(de) elke voetbalvolger Ajax wel

Heel inventief van Ajax om dit te doen. Dit heeft klasse !De PR / marketing afdeling is sowieso heel goed bezig de laatste tijd. Je ziet in Nederland dat Psv dat nu ook begint over te nemen.winst vanavond versterkt de aandacht. Maar ik verwacht wel een moeizaam potje tegen Lille.

Mooi dat de PR-afdeling alvast een slag wint, maar dan moet het elftal ook dit waar maken. Anders sla je toch een modderfiguur...

17 september 2019 om 13:52

En met goed voetbal. Je kan reclame maken buiten de lijnen, maar de beste reclame voor Ajax is goed voetbal en goede resultaten in de Champions League. Normaal gesproken was vorig jaar een uitzonderlijk jaar. Dat overtreffen wordt erg lastig, maar we moeten wel weer soortgelijk voetbal laten zien. Mensen moeten van de club Ajax, onze filosofie en ons voetbal gaan houden.

Maar dan moet er wel gepresteerd worden. Stel je gaat niet door de groepsfase dan heb je onnodig druk op je hals gehaald. Ik hoop dat Neres zijn niveau weer gaat aantikken want heb paar wedstrijden gezien afgelopen week wat echt bedroevend was zowel acties als aannames.

17 september 2019 om 13:56

De groepsfase overleven zou super zijn. Het is mogelijk, maar moet ook maar net lukken. Goed spel is echter minstens zo inspirerend. Ajax probeert zich echt neer te zetten als een unieke club en daar hoort goed voetbal bij. Voor de marketingafdeling van Ajax zal overwinteren met klote voetbal minder positief zijn dan net aan afvallen met spectaculaire wedstrijden. De marketingafdeling verkoopt Ajax als een verhaal, een sprookje over aantrekkelijk, aanvallend voetbal en jonge talenten. Resultaten helpen daarbij enorm, maar dat sprookje moet voortduren.

Ik vind het een leuke actie hoor, laat daar geen twijfel over bestaan, maar ik vraag me toch automatisch af wat je hier nu precies mee bereikt. Naamsbekendheid natuurlijk, maar daar heeft het bij Ajax wereldwijd nooit echt aan ontbroken. Wat dit doet voor merchandise kan ik niet zo goed inschatten, maar het lijkt mij toch sterk dat er opeens heel veel Ajax shirtjes verkocht worden in Brazilie. Als ik het eens dichterbij haal, dan denk ik niet dat hier in Nederland heel veel mensen zitten te wachten op pak-hem-beet AS Roma dat ons hier na de halve CL-finale van 2 jaar terug opeens om support zou komen vragen. Dan heb je het uiteraard over 2 andere werelden, maar in Brazilie gaan de eigen clubs toch ook gewoon voor?

17 september 2019 om 14:55

Ik neem aan dat ze dat toch wel hebben onderzocht. Elke nieuwe supporter is er toch weer 1. Shirtjes enzo verwacht ik ook niet maar naamsbekendheid kan ook weer voor talenten zorgen

17 september 2019 om 15:02

Daar ga ik ook wel van uit, maar ben altijd benieuwd naar het exacte doel van dergelijke acties en de daadwerkelijke impact ervan.

17 september 2019 om 15:24

Op korte termijn niet zo veel.maar er valt voor Nederlandse clubs nog een heleboel te halen in het buitenland. Niet alleen in de merchandising, maar ook wat betreft sponsoren/partners (die kunnen best ook alleen lokaal iets doen), TV rechten, etc...en zelfs als er niet direct iets uit komt maar het alleen zorgt voor een (flinke) groei in volgers op social media valt daar nog aan te verdienen.het kost alleen tijd om dit op te bouwen. Een advertentie, een of twee spelers uit zo’n land en een goed CL seizoen gaan dat niet direct verranderen. Maar als ze dit vaker doen kunnen ze wellicht wel iets moois opbouwen.beste voorbeeld hiervoor is wellicht te Premier League in Azie. Die werden daar echt niet uit het niets ineens heel groot. Die hebben daar heel actief aan club en competitie marketing gedaan. En dit begon al in een tijd toen de PL net uit het moeras begon te klimmen in de jaren 90 maar iedereen in Europa de Serie A en de Primera Division veel hoger inschaalde en je zeker niet naar de PL moest kijken om goed voetbal te zien.

17 september 2019 om 17:12

Ik vind alleen niet dat je Zuid Amerika, een toch flink voetbalgek continent, kunt vergelijken met Azie. Dat was een markt die qua voetbal zelf nagenoeg op 0 stond, totaal andere wereld dan Zuid Amerika.

17 september 2019 om 18:06

Ook in Zuid-Amerika volgen ze met veel belangstelling het voetbalwalhalla: Europa.

17 september 2019 om 18:04

Waarom denk je dat al die Europese topclubs in Azië zitten in de zomer? Nieuwe groeiende markten zijn essentieel voor clubs om verder door te groeien. Daarnaast halen deze acties niet alleen de Zuid-Amerikaanse kranten, maar ook in NL en Europa het nieuws. Slim bedacht.

Ik vind dit werkelijk waar briljant werk.er zullen mensen hier zijn die het te veel vinden, over de top of zo iets, maar Edwin van de Sar en de rest realizeren dat dit het juiste jaar is om internationaal aan te haken, ook qua supporters, aandacht en media. Dit zullen jonge voetballers in Zuid Amerika ook wel zien.als je ziet hoe groot de PL is geworden bijvoorbeeld en de Engelse clubs, dat komt ook veel door social media en Ajax denkt groots. Prachtig!

Het lijkt mij niet gemakkelijk meetbaar of Ajax minder of meer heeft aan deze acties. Maar als je zelf al niet in je grootheid gelooft, wie dan nog wel ?Ik vind het in die zin een volledig te begrijpen actie en wel grappig ook. Het zal toch gebeuren dat over pakweg 5 of 10 jaar een of ander Neresje uit Brazilie zegt : "ik weet nog dat Ajax een paginagrote advertentie met Neres in onze krant had gezet. Die heeft jaren boven mijn bed gehangen. En nu ben ik zelf Ajacied !"

Goede marketing is het halve werk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren