Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Barcelona Neymar terughaalt, dan barst de bom in de kleedkamer’

Laatste update:

Neymar wordt nog steeds hevig gelinkt aan Barcelona, maar als het aan Hristo Stoichkov ligt keert de Braziliaanse aanvaller van Paris Saint-Germain juist niet terug in het Camp Nou. De oud-speler van de Catalaanse grootmacht, die in 1992 de Europa Cup I veroverde met Barcelona, denkt dat een eventuele terugkeer van Neymar slecht is voor de verhoudingen in de kleedkamer.

“Er is geen plaats voor Neymar bij Barcelona”, trapt Stoichkov af in gesprek met Univisión. “Barcelona heeft al een aantal zeer belangrijke spelers. Ze hebben Ousmane Dembélé, Antoine Griezmann, Lionel Messi en Luis Suárez voor de voorhoede, waar ga je Neymar dan neerzetten? Als je hem terughaalt, dan barst echt de bom in de kleedkamer.”

“Ik zie het dan ook niet zitten dat Neymar terugkomt”, vervolgt Stoichkov zijn relaas over de transfergeruchten rondom de PSG-aanvaller. “Het legt onnodig veel druk op de club, al zullen er ongetwijfeld spelers zijn die aan de voorzitter vragen om Neymar terug te halen. Ik denk echter niet dat Barcelona zoveel geld wil neerleggen voor hem. Ik denk zelfs dat de financiële middelen er niet zijn om Neymar aan te trekken.” Neymar wordt ook genoemd bij Real Madrid, al lijken het voorlopig slechts geruchten te zijn.

PSG zou volgens RAC1 honderd miljoen euro willen hebben voor Neymar. Daarnaast moeten Ivan Rakitic en Philippe Coutinho in de deal worden betrokken. Stoichkov hoopt echter niet dat een dergelijke constructie van de grond komt. “Rakitic is een geweldige speler en tevens een bescheiden jongen. Hij heeft altijd het belang van Barcelona op de eerste plaats staan. Coutinho heeft veel geld gekost (120 miljoen euro, red.), maar hij heeft wel degelijk voetballende kwaliteiten en daarom wil ik dat hij bij Barcelona blijft.”

Stoichkov denkt ook dat de supporters een eventuele comeback van Neymar niet zien zitten. De Braziliaan verliet Barcelona in 2017 en dat zit veel fans van de Spaanse kampioen nog steeds dwars. “Door zijn vertrek is de relatie met de aanhang van Barcelona ernstig bekoeld. De fans houden van dit elftal en ik betwijfel of ze Neymar opnieuw in de armen zullen sluiten.” Neymar, die Barcelona twee jaar geleden voor 222 miljoen euro verliet, heeft bij PSG nog een contract tot medio 2022.

Zie jij Neymar terugkeren bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Als coutinho vertrekt dan is er niks aan het handje. Af en toe rouleren, griezzie op 10. Topclubs hebben bijna allemaal een geweldige bank.

Voor de rest zie ik niemand klagen over Neymar. Denk juist dat het heel de selectie zal motiveren.

15 augustus 2019 om 12:47

Precies. Van mij mag Rakitic ook vertrekken. Levert nu nog miljoenen op. Vidal vond ik vorig seizoen als 1 van de weinigen juist ijzersterk en speelde met het mes tussen zijn tanden. Zo een speler kan Barca goed gebruiken en daarom zie ik liever Rakitic vertrekken. Suarez en Messi zullen dan weer herenigd worden met hun maatje. Ik denk inderdaad dat het positief effect zal hebben.

15 augustus 2019 om 14:08

Ben je niet van mening dat De Jong datzelfde werk kan verzetten als Vidal, maar daarbij technisch stukken beter is?

15 augustus 2019 om 14:22

Niet hetzelfde werk op defensief gebied. Zoals Vidal dat doet zou de Jong niet bijbenen. Technisch uiteraard beter als voetballer.

15 augustus 2019 om 14:23

Dat zou best kunnen. Daarvoor heb ik te weinig wedstrijden van de Jong gezien. Ik weet wel dat de selectie van mei 2019 van Barcelona niet over een andere strijder beschikt a la Vidal. Zijn strijd, kracht en passie is mij het afgelopen seizoen in positieve zin opgevallen.

15 augustus 2019 om 15:43

De jong deed vorig jaar juist ontzettend veel defensief werk.

15 augustus 2019 om 13:19

Ik ben absoluut geen fan van zijn persoonlijkheid en gerollebol, maar ik denk dat barca de voetballer neymar perfect kan gebruiken. Nu is het idd 95% messi waar het om draait. Met neymar, griezman ipv coutinho en dembele zal dat enorm veranderen.

15 augustus 2019 om 13:30

Dr Duck

Idd, nu is het bijna FC Messi, met Neymar erbij die echt 95 % van zijn wedstrijden beslissend is is er aan die voorhoede geen houden meer aan, dan kan Suarez zich ook meer richten op puur scoren zoals vroeger. Ik herinner me nog hoe Neymar opstond toen Messi tegen PSG in de CL dubbel gedekt werd, toen stond Ney op en speelde alles kapot. Die verspreide klasse mist Barcelona nu.

15 augustus 2019 om 18:15

Kan iemand doet even naar Valverde doorsturen:


Piqué Lenglet Umtiti
Busquets De Jong
Dembele Messi Neymar
Suarez Griezzmann

Ik zou het ook een onbegrijpelijke aankoop vinden van Barcelona. Die jongen is toch juist weggegaan omdat hij niet in de schaduw van Messi wilde staan?

15 augustus 2019 om 12:39

Misschien een inschattingsfout van neymar? Misschien denkt hij nu anders? Of maak jij nooit een foute keuze in je leven? Kan hoor, topper ben je dan.

15 augustus 2019 om 12:49

Hij wilde niet in de schaduw van Messi staan, ging naar PSG en komt daar in de schaduw van ‘broekie’ Mbappe te staan. Tsja, dan zou ik met zijn status ook liever in de schaduw van Messi staan. Die jongen kan enorm goed voetballen, maar is veel groter gemaakt dan hij daadwerkelijk is en dat is hem duidelijk naar z’n hoofd gestegen. Blijkbaar is hij niet zo’n franchise speler als Ronaldo en Messi; spelers waar je je hele team op aanpast.

15 augustus 2019 om 12:49

Dikgaan, beetje rare reactie van je. Ik claim nergens morele superioriteit dus dat hoef je mij ook niet aan te praten. Wellicht is hij tot bezinning gekomen en heeft hij door dat er weinig eer te behalen valt in de League 1. Toch denk ik dat Barcelona meer dan genoeg aanvallende opties heeft op het moment. Dan lijkt dit meer een aankoop voor de bã¼hne en ook nog eens een zeer kostbare.

15 augustus 2019 om 12:57

Romanempire

Hahaha, in de schaduw van mbappé zei ie. Komt wel goed kerel, de echte voetbalfanaten zien mijlenver dat Neymar voetballend mbappé enkele klasses achter zich laat. En ook statistisch gezien. Maar goed, het zal je hart wel breken en je zult niet meer goed op kunnen staan wetende dat Neymar naar Barcelona verkast.

Mbappe heeft 61 doelpunten in 88 wedstrijden. Neymar heeft 51 doelpunten in 58 wedstrijden. En dan speelde hij die wedstrijden op het gemak. Oh ja, Neymar heeft nog eens 9 assists meer dan mbappé in 30 wedstrijden minder. Welke schaduw precies?

Het is alweer bedtijd voor je, gedraag je in het vervolg, niemand heeft zin in een infantiele reactie gevuld met leugens.

15 augustus 2019 om 13:00

Je zegt in je reactie dat je het een onbegrijpelijke aankoop zou vinden van Barcelona, vervolgens zeg je dat hij toch juist is weggegaan omdat hij niet in de schaduw van Messi wou staan? Ik ga ervan uit dat je dan die 2 zaken aan elkaar linkt, als je ze zo achter elkaar neerzet.

15 augustus 2019 om 13:11

Dat is 1 van de redenen waarom ik het een vreemde aankoop zou vinden van Barcelona ja. En dat staat nog los van de overbezetting en kapitaalsvernietiging die er mee gepaard gaat. Ik bekijk het vanuit het perspectief van Barcelona, wat in mijn eerste reactie misschien niet helemaal duidelijk was.

15 augustus 2019 om 13:59

Je vergeet echter dat Mbappé slechts 20 jaar (7 jaar jonger dan neymar) is en al zeer indrukwekkende cijfers laat zien (betere cijfers zelfs dan CR7 en Messi en zeker Neymar die toen nog bij Santos zat, op die leeftijd). Daanaast schitterde hij op het WK door belangrijke goals te maken voor Frankrijk.

Ik durf te stellen dat Mbappé op zijn 27ste veel en veel meer bereikt heeft op individueel gebied dan Neymar nu heeft bereikt. Sowieso gaat Neymar nooit meer de gouden bal winnen. Dat zie ik Mbappé na het pensioen van CR7 en Messi wel doen.

15 augustus 2019 om 14:16

Messi en Suarez zijn 32. En laatstgenoemde speelde vorig seizoen te vaak verplicht met een slepende knieblessure. Coutinho komt op linksbuiten niet goed uit de verf, maar kan op het middenveld wel veel betekenen en Dembele (super vaak geblesseerd) is nog lang niet een bepalende speler zoals Mbappe zich heeft ontwikkeld. Het punt is dus dat de opties kwalitatief helemaal niet zo geweldig zijn. En met Griezmann erbij, maar Malcom weg is er nog wel plek voor een voetballertje van het niveau Neymar.

15 augustus 2019 om 14:20

Mooi argument. Alleen dat laatste zou ik niet uitsluiten als Neymar naar Barca gaat. Eerst maar kijken hoe PSG dan gaat spelen zondet Neymar. Dat scheelt nogal wat. Voor de rest wordt de aanval van Barcelona met stip weer de beste van Europa met als bonus een sterker middenveld dan de afgelopen jaren. Dan kan het record van aantal goals door de tridente wel eens in de prullenbak verdwijnen.

15 augustus 2019 om 14:27

@Veroordeeld, leuk en aardig die geflatteerde statistieken die je erbij haalt, hoeveel daarvan waren er pingels. Oh ja

15 augustus 2019 om 14:46

@ veroordeeld. Wat een denkfout maak jij hier zeg! De beste voetballer is niet degene met de meeste goals of assists. De beste voetballer is degene die de mooiste dingen laat zien over een HEEL SEIZOEN! En hiermee voor zijn club/team prijzen pakt! Dat zijn de besten! Ga maar na. Maar ja..... smaken verschillen...

15 augustus 2019 om 15:07

@real_forever messi en ronaldo speelden niet in een mickey mouse league op hun 20e.

15 augustus 2019 om 17:53

Veel te veel salaris kosten en negatieve invloed van Neymar. Beter van niet

15 augustus 2019 om 12:40

Klopt. En hij heeft gemerkt dat waar hij ook speelt of bij wie dan ook, Messi nog altijd enkele klasses beter zal zijn. Dan maar terug naar Barcelona en een geweldige carrière hebben vol prijzen en individuele accolades.

Het is niet echt een fout van Neymar dikgaan, hij deelt die mening nog steeds maar hij weet dondersgoed dat Messi op dit niveau nog 5-6 jaar kan spelen en dat is natuurlijk een eeuwigheid. Dan maar records breken samen met Messi en herinnerd worden als het grootste duo ooit!

15 augustus 2019 om 12:49

@veroordeeld In iedergeval mooi dat jij weet welke meningen neymar deelt. Thanks voor de info pik!

15 augustus 2019 om 12:55

Dat is gewoon een feit. Hij ging weg om niet meer in z'n schaduw te staan. Liep gewoon één op één en alsnog wint Messi die ballon d'Or zoals gewoonlijk. Dan maar genieten bij Barcelona van een wereldploeg in tegenstelling tot PSG die werkelijk niets klaarspeelt. En bij Juve kunnen ze, met alle respect, er ook niet veel van in het aanvallende opzicht. Dan kies je gewoon voor de club die op elke facet je kan geven wat je wenst. Sportief, financieel én klimaat. Oh ja, en je kan je vinden met vrijwel elke speler in die club.

15 augustus 2019 om 13:40

typisch om te zeggen dat jij het onbegrijpelijk vind! hij is creatief de beste speler ter wereld en heeft zijn beste tijd gekend bij Barcelona. Dat het een fout was om weg te gaan en uit de schaduw van Messi te willen komen is geen schande. Hij ging er financieel riant op vooruit en alleen op basis van de prestaties in de Champions league valt daar eer voor hem te behalen.
Helaas door zijn blessures ontbrak hij vaak in cruciale periodes. Hierdoor werd meer nadruk gelegd op zijn gedrag buiten het veld.
Stoichkov moet kappen met dit soort uitspraken. Suarez begint op leeftijd te komen en in een langdurig seizoen is het vrij normaal om te beschikken over 5 top aanvallers. Vergelijk het met City die kan beschikken over Sane, Sterling, Jesus, Mahrez, Aguero. Niemand klaagt daarover behalve Sane die zijn speeltijd te minimaal vind.

Ter Stegen
Semedo
Pique
Umtiti
Firpo
Arthur
Frenkie
Dembele
Messi
Neymar
Griezmann
15 augustus 2019 om 13:45

Opstelling ziet er goed uit. Grotendeels met je eens op 2 punten:

Busquets zal nooit banken. Hetzelfde geldt voor Suarez. Busquets is de absolute leider op het middenveld. Suarez is naar mijn mening nog steeds van toegevoegde waarde. Hoe het middenveld eruit komt te zien geen idee, maar ik denk dat Dembele genoegen moet nemen met een plaats op de bank en invalbeurten. Tuurlijk zal hij minuten maken. Niet iedereen zal geheel blessure vrij blijven.

15 augustus 2019 om 14:27

Busquets is afgelopen seizoen wel bekend geraakt met wissels en zelfs met negatieve beoordeling door fouten. De Jong eist gewoon de bal op en dan kun je een leider zijn met een enorme CV, maar iedereen wordt op den duur voorbijgestreefd, al is het vanwege de fysieke achteruitgang. En de echte leider is natuurlijk Messi en dan komt wellicht Neymar, Suarez is niet op zijn mond gevallen en er staat achterin ook een meneer Pique. Die heeft ook een behoorlijke leidersuitstraling. Zoals andere discussies over de onomstredenheid van Busquets: we gaan het zien. Verbaas je niet als er #21 op het startformulier staat.

15 augustus 2019 om 14:54

#21 zal zeker op het formulier staan, maar niet ten koste van Busquets. Busquets wordt onderschat. Toegeven, afgelopen seizoen wisselvallig, maar Busquets is enorm belangrijk voor het Barcelona-spelletje. Hij is een meester in het bewaren van het overzicht en leest het spelletje als geen ander. Hij is cruciaal op het middenveld. Valt hij weg? Dan gaat pas opvallen hoe belangrijk hij is. Hij is de verbinding tussen de verdediging.

Busquets bekend met wissels? Kan me daar niets van herinneren. Een middenveld met Busquets, Arthur en Frenkie zou ik toejuichen.

15 augustus 2019 om 14:11

Messi zei destijds dat hij Neymar aan de gouden bal wilde helpen. Messi en Neymar willen allebei weer de CL heel graag winnen, omdat dat dus een zware meetlat voor de gouden bal is. Neymar weet ook wel dat Messi niet voor eeuwig is en laten we eerlijk zijn.. Als Messi jou belt omdat hij wil dat je met hem moet komen spelen dan is dat wel lekker voor je zelfvertrouwen.

15 augustus 2019 om 14:16

Is niet onbegrijpelijk juist. Ze moeten alleen spelers voorin dan verkopen, want anders is het overvol. Nu is alle hoop voorin op Messi, als hij z’n dag niet heeft dan is Barcelona opeens niet meer zo goed. Een aanval met Neymar, Messi, Suarez en/of Griezman is dodelijk. Messi & Suarez hebben eigenlijk allebei dubbele dekking nodig, maar ze moeten er 1 kiezen. En dan heb je ook nog toppers zoals Suarez & Griezman die ook geen koekenbakkers zijn. Er is dan geen houden aan als ze allemaal in vorm zijn.

Niets aan gelogen, met de komst van Firpo is elke positie dubbel bezet en het vertrek van Malcom hoef je niet op te vangen.

En Frenkie kan het ook gewoon in zijn eentje winnen dus ez.

15 augustus 2019 om 12:52

Het is pure kapitaalvernietiging. Eerst Coutinho voor een enorm bedrag kopen om hem nu zo weer aan de kant te schuiven. Voor Dembele geldt hetzelfde. Je betaalt 100+ miljoen voor een talent om hem, wanneer hij aantoont zich prima te ontwikkelen, weer op de bank te zetten zodat je de vaak geblesseerde en zeer vervelende kwal (lees: als voetballer) Neymar weer terug te halen.

15 augustus 2019 om 12:57

Coutinho heeft 2 seizoenen de tijd gehad om zich te bewijzen. Helaas heeft dat niet goed uitgepakt. Bij Liverpool vond ik hem een wereldspeler. Om hem dan in een deal met Neymar te betrekken is niets mis mee toch? De prijs wordt gedrukt en je haalt er een wereldspeler voor terug die zich heeft bewijzen bij Barcelona.

Dembele is nog jong en kan veel leren. Er staan zeker 50+ wedstrijden voor de boeg komend seizoen. Hij zal de minuten wel maken. Daarnaast kan Suarez ook niet eeuwig mee. Dembele gaat zeker kansen krijgen. Niet voor niks wil het bestuur hem niet verkopen. Zij zien ook in dat hij toekomst is.

15 augustus 2019 om 13:28

Waar en wanneer heeft dembele laten zien dat hij zichzelf ontwikkeld heeft? Hij maakt nog steeds dezelfde fouten.

Stop eens met het verdedigen van spelers die niet presteren. Coutinho en dembele zijn beide een miskoop geweest voor het bedrag wat ze gehaald zijn.

15 augustus 2019 om 13:51

Begrijpend lezen is niet heel moeilijk. Volgens mij geef ik aan dat hij jong is en veel kan leren op dit moment. Even voor het gemak, Dembele is in zijn eerste seizoen geblesseerd geweest. Heeft zo de helft van de wedstrijden gemist. Ook het afgelopen seizoen heeft hij met lichte blessures te maken gehad.

Daarnaast is hij pas 22 jaar en heeft zeker de potentie om uit te groeien tot een topspeler. Om hem nou gelijk als miskoop te bestempelen vind ik te ver gaan. Je ziet aan alles dat hij kwaliteit heeft.

Coutinho is inderdaad niet uit de verf gekomen. Voorheen vond ik hem een wereldspeler, helaas hebben we niets meer van de speler gezien die hij bij Liverpool was. Zoals ik boven ook aangeef: ik zie hem daarom ook het liefst in de deal als ruilmiddel om de prijs van Neymar te drukken. Kan bij Psg of misschien bij Bayern weer geheel opbloeien.

15 augustus 2019 om 13:59

@barcca was geen reactie op jou aangezien jij niks had gezegd over hoe dembele zich ontwikkeld had. Dus waarom denk je dat het een reactie op jou was

15 augustus 2019 om 14:32

Barca moet gewoon een extra lening afsluiten en niemand verkopen of wegsturen. Je hebt nu een luxe probleem met veel oud gediende, die niet eeuwig blijven en dan ben je blij als je niet spelers van het kaliber Dembele en Countinho hoeft te kopen. Spaar je dan de centjes. Coutinho moet gewoon weer op linkshalf spelen zoals zijn eerst half jaar. Toen hoorde je niemand klagen en dat zal prima uitpakken met Neymar ervoor. Even een jaartje met de volledige selectie spelen en wat extra kosten maken en dan je conclusies trekken.

Ik denk niet dat de kleedkamer barst, wordt eigenlijk gezelliger. niemand gaat tegen messi’ vrienden vervelend doen. wordt alleen lastig voor sommige spelers om te spelen.

off: stel dat PSG frenkie de jong zou willen en geld voor Neymar, denken jullie dat Barca het zou doen, aangezien ze ver gaan voor Neymar?

15 augustus 2019 om 12:41

Nee tuurlijk niet

15 augustus 2019 om 12:53

Ik heb nergens gelezen dat Barca ver wil gaan voor Neymar. Neymar wil vertrekken en heeft zich onmogelijk gemaakt bij Psg. Daarnaast geeft Psg ook aan dat ze Neymar willen verkopen.

Barca zal Frenkie nooit niet inzetten. Ze hebben onlangs gegeven dat een deal met Dembele ook onbespreekbaar is. Barca hoeft niet en Psg lijkt te moeten gezien de situatie.

15 augustus 2019 om 14:31

PSG moet(!) niets. Een speler kan maar bepaalde acties ondernemen om een transfer te forceren, want ook Neymar kan het zich niet veroorloven om een heel jaar nauwelijks te spelen, terwijl werkweigering voor Neymar geen optie is. Dan kan hij z'n salaris en z'n premies wel vergeten in die periode.

Ik denk alleen niet dat PSG bereidt is zoveel kapitaal op te offeren om hun gelijk te halen. Echter vertegenwoordigt Neymar zoveel waarde dat het voor andere clubs een enorme opgave is om hem te kopen. Daarom is hij ook nog steeds speler van Psg.

15 augustus 2019 om 15:13

Misschien moeten ze inderdaad niets, maar ik bedoel te zeggen dat het erop lijkt dat ze van Neymar af moeten/willen. Hij kwam niet opdagen voor de 1e training van het seizoen, stond niet op het formulier in de competitiewedstrijd en de aanhang heeft ook duidelijk zijn mening gegeven. Dit zal alleen maar escaleren lijkt mij?

Met je laatste zin ben ik eens. Ik zie hem volgend seizoen gewoon in het Psg shirt spelen. Tegenstrijdig misschien met datgene wat ik hierboven zei, maar we zitten al halverwege augustus.

15 augustus 2019 om 12:55

Daar heeft Frenkie te veel veren voor gekregen de laatste tijd.

15 augustus 2019 om 14:36

Barca zal denk ik ook nooit meer aan PSG verkopen zonder dat ze er zelf het meest aan hebben en Frenkie is prima bezig. Daarbij koos hij toen al niet voor PSG, waarom zou hij nu wel akkoord gaan als het al ter sprake zou komen.

Ik zie er de meerwaarde ook helemaal niet van in. Denk dat dat eerder negatieve effecten heeft ipv positieve en de enige die er voordeel bij heeft is Neymar zelf. Zonde van het geld ook

15 augustus 2019 om 12:45

Ik zie de meerwaarde er juist wel van in als je Coutinho en Rakitic in de deal weet te betrekken.

Rakitic zal dit seizoen nog miljoenen opleveren. Daarnaast is het middenveld overvol met Frenkie, Busquets, Arthur, Alena, Vidal en Puig. Coutinho is een uitstekende speler maar zijn tijd is gekomen. Heeft bij Barca niets klaar gespeeld.

Als je dan een wereldspeler als Neymar ervoor terughaalt dan ga je er als club zeker vooruit. De tegenstander krijgt toch kippenvel van een voorhoede met Griezmann, Messi, Neymar, Suarez en Dembele? Genoeg wedstrijden te spelen. Niet iedereen zal blessure vrij blijven.

Lijkt me niet. Is weer samen met zijn vriendjes Messi en Suarez. Daarnaast zijn er genoeg wedstrijden te spelen in La Liga, Copa del Rey en in de CL. Niet iedereen zal het gehele seizoen blessure vrij blijven.

Rakitic en Coutinho mogen vertrekken waardoor het niet te overvol wordt. Daarnaast zijn ze wel verplicht deze spelers te betrekken in een deal, want de miljoenen hebben ze niet meer.

Met de komst van Neymar is de tegenstander niet geheel op Messi gefocust. Neymar en ook Griezmann zijn spelers die de aandacht van de verdedigers trekken. Voorheen was alle focus op Messi en er gebeurde niets meer. Met de komst van Neymar kan dit eindelijk over en uit zijn.

15 augustus 2019 om 14:35

Deze Neymar heeft een veel groter ego dan de Neymar die bij Barcelona binnen kwam. Ik denk dat je echt te veel problemen binnenhaalt met die jongen ondanks zijn geweldige voetbalkwaliteiten.

Bovendien kost hij je buiten de transfersom ook nog een astronomisch hoog salaris en alles wat daarbij komt kijken. Stel dat hij je 200 miljoen euro gaat kosten; dan kun je er vanuit gaan dat hij waarschijnlijk meer dan het dubbele gaat kosten als je het tekengeld, commissies, salaris premies en bonussen mee gaat rekenen.

Met zoveel geld kun je de selectie op meerdere plaatsen (aanzienlijk) versterken. Dan is het wel erg dom om daar slechts 1 speler van te halen die ook nog eens heeft aangetoond blessuregevoelig te zijn en een nare persoonlijkheid heeft.

Bovendien lijd je dan met Dembele ook nog een enorm kapitaalverlies, want 120 miljoen euro ga je bij lange na niet meer voor hem krijgen op dit moment. Dat terwijl die jongen net begint te draaien.

15 augustus 2019 om 15:08

Dat ego valt wel mee. Dat komt ook mede door de club waar hij naartoe is gegaan en het bedrag dat er bij is gemoeid. Bij Barcelona was het voetballen om het plezier. De manier hoe hij met Messi en Suarez omging, die manieren van omgaan heeft hij bij Psg met geen enkele speler(s) gekend. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer hij herenigd wordt met Barcelona dat hij weer het plezier uit het spelletje haalt. Hij is ongelukkig in Parijs en heeft het licht gezien. Niet alles draait om geld en hij neemt dan ook genoegen met een aanzienlijk lager salaris. Dat groter ego valt dan opeens wel mee.

Met de komst van Neymar kunnen we een serieuze gooi doen naar de CL titel. Fc Messi lukt het niet. Dat hebben we al 2 seizoenen oprij gezien.

Daarnaast is het juist kapitaal vernietiging om Coutinho aan te houden en hem een vorstelijk salaris uit te betalen. Coutinho staat 2 seizoenen stil. Het is zonde om hem op de bank te zetten terwijl je hem in een deal kan betrekken. Hij is niet een schim geweest van de speler die hij bij Liverpool was.

Tot slot Dembele. Dembele gaat zeker kansen krijgen. Heeft de mogelijkheid om te trainen met de aller grootste spelers. Er zijn welgeteld 38 wedstrijden in La Liga en minimaal 15 wedstrijden in de CL en Copa. Suarez kan ook niet eeuwig mee en dan zal er vanzelf speeltijd komen voor Dembele. Dan hebben we het nog niet gehad over de blessures die opgelopen kunnen worden.

Griezmann, Messi, Suarez, Dembele... ik zie geen enkele reden om Neymar te halen.

15 augustus 2019 om 12:46

Ik wel, en velen anderen ook. Coutinho was de grote reden dat we die finale niet hebben behaald. Was nog waardelozer dan André Gomes, vocht voor geen enkele meter en liep er maar wat bij. Met als kers op de taart het tweeluik tegen Liverpool waarin hij letterlijk niets goed had gedaan en als een zoutzak erbij liep. Dan is Neymar een onwaarschijnlijke impuls voor dit team. Het Barcelona van weleer is niet meer dus dan neem je het allerbeste talent op de flanken en daar is geen betere dan Neymar. Met deze flop van een trainer kunnen we niet anders dan de beste spelers kopen want van tactieken en strategieën snapt hij geen flauwekul.

15 augustus 2019 om 13:16

Hangover

Messi is nog steeds het allerbeste talent op de voetbalvelden. Raar dat je m'n punt niet snapt. Ik heb het over talent in voetbal en niet over z'n leeftijd of zo.

15 augustus 2019 om 12:50

38 wedstrijden in La Liga. Minimaal 6 in de CL. Ik schat ook minimaal 6 wedstrijden in de Copa. Valt 1 of meer spelers uit dan heb je een probleem. Kun je nog het seizoen herinneren dat Messi er ruim 2/3 maanden uit lag wegens een blessure? Juist ja, Neymar was degene die opstond. Deze spelers kunnen prima rouleren. Dembele is nog jong en kan ook veel leren. Suarez gaat ook niet meer eeuwig mee.

Ergens begrijp ik Stoichkov wel maar anderzijds zie ik het wel gewoon gebeuren dat Neymar terug naar Barcelona komt.

Coutinho past volgens mij ook niet bij Barcelona en of Rakitic nog zo heel veel zal spelen met Frenkie en Artur, dat betwijfel ik dus ook.

En dat van de supporters, dat zal ongeveer 50/50 zijn : evenveel tegenstanders als pro.

Ik kan me hierin vergissen maar heb ook wel de indruk dat Barcelona een andere Neymar zal terugkrijgen : die heeft blijkbaar ingezien dat zijn vertrek een foute beslissing was en is mijn inziens tot inkeer gekomen.

En dat van die concurrentie : dat hoort gewoon bij een club als Barcelona waar ze bovendien ook ruim 60 wedstrijden zullen afhaspelen, dus iedereen zal wel aan zijn trekken komen.

15 augustus 2019 om 13:04

Ik juich zijn terugkomst van harte toe. Ook al haal je met deze transfer randzaken in huis. Wanneer hij Barca naar de CL winst schiet dan is iedereen zijn persoonlijkheid alweer vergeten. Neymar is gewoon een wereldtopper die iedere topclub aan zijn selectie zou willen toevoegen. Toch denk ik dat hij komend seizoen gewoon in het shirt van Psg te bewonderen is. Het is al 15-08, naar mijn mening al ietwat aan de late kant.

Het staat wel vast dat Neymar gaat vertrekken anders laat je hem als PSG niet buiten de selectie en maak je de verhouding met de fans ook niet zo verziekt, hij kan nu niet meer terug.

Nu is het gewoon een kwestie van dat PSG het maximale er uit wil gaan halen, als je 100 miljoen voor Neymar krijgt en ook Coutinho en Rakitic dan moet je dat gewoon doen in mijn ogen.
PSG kan nog wel een middenvelder gebruiken en Coutinho kan daar rustig als hangende linksbuiten zijn ding gaan doen en je hebt ook nog geld om een keeper te halen.

Ben alleen benieuwd hoe Barcelona dat gaat oplossen, je hebt dan Suarez, Neymar, Griezmann, Messi en Dembele voor 3 posities, je speelt veel wedstrijden dus iedereen zal wel aan zijn minuten komen maar alle 5 willen het liefst altijd spelen en zeker in de grote wedstrijden.
Je creëert een enorm luxe probleem en ik ben benieuwd hoe Valverde al die ego's gaat managen.

15 augustus 2019 om 12:52

Bwa een enorm luxeprobleem is natuurlijk ietwat overdreven. Onbetwiste basisspelers worden natuurlijk Messi, Suarez, Neymar en Griezmann. Dembélé zal zich moeten bewijzen tegen de kleinere teams en dat op een consistent niveau, zonder blessures.

Ik gok op een 4-2-3-1 met Messi als hangende spits of schaduwspits/cam. Neymar links, Griezmann rechts, Suarez in de aanval. Speler die vaker zal rouleren is Suarez vanwege z'n leeftijd. Dan is hij klaargestoomd voor alle topwedstrijden en de CL. Griezmann Messi en Neymar zouden wel bijna alle wedstrijden spelen, en maar goed ook.

15 augustus 2019 om 13:01

En dan nog ook met aanvallende backs spelen, dan is de kans enorm groot dat je totaal word overlopen in de tegenstoot.
Van die 4 die jij nu opstelt verdedigen er 3 sowieso niet mee, alleen Griezmann heeft dat moeten doen onder Simeone.

Voor het evenwicht in je elftal en het maximale rendement moet je toch wel met 3 middenvelders spelen, dit om je voorhoede optimaal te kunnen laten functioneren.

Suarez is net zo oud als Messi, schelen een halfjaar, ik zie ook Messi niet meer alles spelen maar zet hem maar eens op de bank, Alaves uit gaat die wel op de bank zitten maar in de top wedstrijden willen ze zeker alle 4 spelen, Dembele kan je dan misschien nog wel op de bank plaatsen maar die andere niet.

Neymar is gewoon niet per se nodig, je zou het geld beter kunnen steken in een talentvolle centrale verdediger die op de termijn Pique kan opvolgen.

15 augustus 2019 om 13:18

V watcher

Zoals ik al in andere reacties heb uitgelegd is dit niet het Barcelona van weleer waar er twee aanvallende backs spelen. Valverde zal trouw blijven aan Roberto op rechtsback, zeker nu Neymar hoogstwaarschijnlijk erbij komt. Dan zijn twee aanvallende backs inderdaad wat riskant. Maar als Neymar komt zal Alba niet meer zo hoog zien spelen, dat was ook tijdens het Enrique tijdperk het geval. Zoals ik al zei zal strategie en tactiek weinig uitmaken als je met zulke namen voor de dag komt.

Best lachwekkend als Barca supporter zijnde dat je zo iemand terug wilt. Iemand die zichzelf groter vond dan de club en weinig respect heeft voor de club wat wel duidelijk is na die transfer met de meeste schimmige constructies waarbij de staat Qatar er zelfs aan te pas moest komen. Maar dat is allemaal niet meer belangrijk voor de huidige generatie voetbalfans. Vroeger stond respect en clubliefde nog voorop nu draait alles alleen nog maar om geld. Zou zon verrader nooit meer bij mijn club willen zien als ik Barca fan zou zijn. Daarnaast is het ook wel weer typisch voor het huidige Barcelona bestuur hoe er om wordt gegaan met spelers. Coutinho een recordtransfer van minimaal 130 miljoen mag gelijk weer vertrekken nadat zn hoofd gek is gemaakt om een vertrek bij Liverpool te forceren, Malcom moest perse smerig voor de neus van Roma worden weggekaapt maar heeft amper een kans gekregen en wordt weer snel gedumpt. Rakitic altijd een hele bescheiden en respectvolle jongen die alles voor Barca heeft gegeven wordt maar weer gebruikt als simpel ruilwaar etc. Alles om een slang terug te halen die alleen maar negatief in het nieuws is met zn schwalbes en dergelijke. Blijft een fantastische voetballer maar met Suarez, Griezmann, Messi en Dembele voorin heb je sowieso al 4 basiswaardige spelers..

15 augustus 2019 om 13:10

Ik begrijp zeker je punt met betrekking tot zijn vertrek destijds. Maar ik denk dat je tegenwoordig meer naar het heden moet kijken. Neymar is een speler die Barcelona zeker kan gebruiken. Naar mijn mening voor elke topclub een toegevoegde waarde.

Schiet hij Barca naar de CL winst? Dan is iedereen alles vergeten. Het is wel zo. Velen leven in de waan van de dag.

Ten tweede wil Barca hem niet terughalen voor 300+ miljoen. Ze zijn de onderhandelingen gestart en het lijkt me dat er niet meer dan 200 miljoen (ook omgerekend met spelers die in de deal worden betrokken) betaald gaat worden.

Ten derde: Coutinho verpieteren op de bank heeft weinig zin. Ze kunnen miljoenen voor hem vangen. En al helemaal als je hoort dat Psg wel oren heeft naar de komst van Coutinho. Dan kun je hem toch net zo goed als ruilmiddel gebruiken om de prijs van Neymar te drukken? Coutinho staat al 2 seizoenen stil. Neymar heeft zich allang bewezen bij Barcelona.

Rakitic levert ook nu nog miljoenen op. Met de komst van Frenkie is het middenveld overvol. Ik zie toch liever Busquets, Frenkie en Arthur. Vidal was een van de uitblinkers vorig seizoen en levert minder op. Puig en Alena is de toekomst.

Tot slot: Coutinho en Rakitic staan zelf open voor een vertrek. Het is niet dat ze als grof vuil aan de kant worden gezet.

15 augustus 2019 om 13:32

Vanuit sportief oogpunt kan ik het ook zeker wel begrijpen. Neymar is natuurlijk een geweldige speler die Barca ook een stuk beter maakt. Daar geef ik je ook zeker geen ongelijk in. Het is ook maar net hoe je erin staat, persoonlijk wil ik alleen spelers bij mijn club zien die echt trots zijn om voor die club te mogen spelen en mij maakt het verder niet veel uit hoe goed ze zijn. Als Neymar zoiets flikt dan zou ik hem niet meer terug hoeven te zien maar dat is mijn persoonlijke mening. Kan ook best begrijpen dat mensen daar anders over denken maar een echte die-hard Barca fan deelt denk ik die mening wel. Zolang Coutinho en rakitic zelf zouden willen vertrekken is het natuurlijk anders, van rakitic was ik daar niet van op de hoogte. Vind het alleen wel jammer dat zon grote aankoop na 1 jaar alweer geloosd wordt. Met Neymar erbij zal de speeltijd van Dembele bijvoorbeeld ook erg afnemen. Messi speelt sowieso en dan heb je nog Suarez en Griezmann..

15 augustus 2019 om 14:00

Griezmann was in mijn ogen dan ook overbodig. Zeker als je voor de transfer van Griezmann weet dat Neymar wilde vertrekken. Maar het lijkt vrijwel op dat de deal met Griezmann al veel eerder was beklonken.

Dembele, Suarez, Messi, Neymar en Griezmann. Allen zullen zeker aan spelen toekomen. Er zijn in een seizoen 50+ wedstrijden. Niet iedereen zal blessure vrij blijven. Daarnaast komt de tijd van Dembele wel. Suarez kan niet eeuwig mee.

Wat zal er gebeuren als Messi uitvalt en Neymar niet wordt gehaald? Dan draait het seizoen kapot. La Liga zullen ze wel overleven door de minimale tegenstand, maar CL zal andere koek worden. Ik zie Griezmann en Dembele geen aanval opzetten vanuit het middenveld. Iets wat Neymar bijvoorbeeld wel kan.

Voorwaarde voor de komst van Neymar is wel het vertrek van Rakitic en Coutinho. Anders wordt het echt overvol. Vooral met Coutinho erbij. Maargoed, Barca moet deze spelers ook wel betrekken in de deal, de miljoenen liggen niet voor het oprapen.

15 augustus 2019 om 13:34

Op welke manier vond neymar zich groter dan de club? Hier klopt helemaal niks van

En wat heeft deze beste man nog te maken met Barcelona? Heeft hij nog iets te bepalen ofzo? Of weer zo zelfverklaarde die iets de media gaat roepen...

Buiten het feit dat er wellicht een kern van waarheid in zit. Beetje publieke opinie beinvloeding als we voor elke oud-speler een artikel gaan maken. Volgens mij had Van Bommel ook wat te zeggen over Neymar, of was het nou Koeman? Nee het was Boudewijn Zenden.

15 augustus 2019 om 13:50

Je vergeet Monica Lewinsky. Ze had het ook over Neymar😆

De grootste reden om neymar niet te halen is geld. Wat ik begrijp is dat barca het geld niet heeft en daarom allerlei constructies bedenkt met ruilingen etc. Maar waarom koop je iets waar je het geld niet voor hebt? Ik snap dat het daar anders is met schulden als bijv in de eredivisie. Maar het zegt toch alles over het beleid en de mindset van barca dat er per se een grote naam moet komen ondanks dat het geld er eigenlijk niet voor is.

15 augustus 2019 om 13:06

Ja meestal is er ook ene commerciële waarde aan zo'n jongen verbonden maar ik denk dat het nu wel meevalt ten opzichte van een Ronaldo dat naar Real Madrid ging.

Ik weet ook echt niet hoe de hardcore supporters van Barcelona er over denken maar denk dat weinig supporters zijn shirtje willen kopen.

Neymar naar Real Madrid gaat denk ik dan commercieel ook heel anders uitpakken, die supporters van Real kunnen niet wachten om zo'n shirtje van hem te kopen om de Barcelona supporters te trollen. Plus dat Neymar veel meer een aanwinst zal zijn voor Real dan voor Barcelona en dat zal de competitie een stuk spannender maken. Gelukkig dat Atletico zich ook goed heeft weten te versterken, is Rodrigo nu ook al rond?

Dus bij deze, ik geef je zeker gelijk.

Het is de wens en wil van Messi en Suárez heb ik het gevoel. En het probleem is dat je vedette trekjes de kop in moet drukken het zijn geen beleid bepalers en Barça had gewoon karakter moeten tonen en moeten zeggen ik hoop da tje nog 10 jaar lang dikke spijt krijgt van je keuze!
Niet eens meer willen onderhandelen met hem en die club. Helaas heeft dit bestuur niet het karakter en dna wat de meesten bij Barcelona vinden passen. Jammer wat het respect is snel aan het afbrokkelen denk ik bij velen.

Ik zie veel opmerkingen als Barcelona zou hem helemaal niet kunnen betalen. Dit soort transfers worden bijna altijd in termijnen overgemaakt geen club maakt in een keer 150 miljoen over. Ten tweede heeft Barcelona een aantal weken geleden nog een bod van 80 miljoen euro neergelegd voor Mathijs de Ligt die uiteindelijk naar Juventus is verkast en dat geld niet uitgegeven is. Denk dat Barcelona nog wel wat uit te geven heeft maar vooral aan het salarishuis denkt.

15 augustus 2019 om 13:42

Ik ga nog dieper in wat je zei. Om met alles te beginnen Barca flirte met Veratti, Veratti deed moeilijk want hij wou naar Barca enfin Barca kwam met een mooi aanbod. PSG zei neen Veratti niet moeilijk doen jij blijft. Salaris verhoging enz en Veratti was blij. Dan zei PSG ok Barca wou ons dwars zitten geen probleem Nasser gaf de opdracht om de afkoopclauses te bekijken van de spelers van Barca ze zijn te weten gekomen dat Neymar 220 miljoen te nemen is. Easy money voor PSG en de rest is geschiedenis. Maar voor Barca is dat een commerciã«le vernedering Neymar is op 25jarige leeftijd gelokt om in de ligue 1 te spelen en was voor 220 miljoen te koop opdat moment top 3 mondiale speler. Dus voor PSG wat dat een enorme stunt van formaat. Bon Neymar heeft de ligue 1 gezien teveel agressieve tacklels op hem, Parijs boeit hem niet echt ( niet veel zon, geen strand, geen palmbomen, geen vrouwen in bikini) zit echt uit zijn comfort. Hij wilt terug naar het zonnige spanje. PSG zegt ok vertrekt maar wij willen wel geld op tafel zien. Om bij barca terug te komen hadden ze al een deal met Griezmann dus opdat moment hadden ze nooit gedacht dat Neymar haalbaar was. Neymar zijn hart is in barca en is klaar om zijn salaris in 2 te verdelen de vader van Neymar denkt aan geld en op financieel vlak heeft real meer te bieden. Neymar ziet real als schitterende alternatief. Als je naar de ploeg kijkt van Barca is er inderdaad geen plaats voor Neymar, dit gaat hoe dan ook voor problemen zorgen want er gaat sowieso een topspeler op de bank moeten zitten. Verder Neymar terug naar Barca voor in de schaduw te spelen van Messi? op sportief vlak heeft hij meer baat in real te balanden. Wordt voorgestelt als een echte galactico en absolute sterspeler van de ploeg en gaat spelers hebben van voor dat niet graag shinen zoals Hazard en Benzema dus perfect voor hem.
Op financieel vlak dit moet echt duidelijk zijn voor iedereen Barca heeft geen liquide ze kunnen neymar niet kopen nog salaris overnemen. Ze moeten kwalitatieve spelers lozen zoals Coutinhio en Rakitic en kunnen ze al de vraag prijs drukken en salaris vrij maken. Real moet niet persee 2 spelers lozen omdat ze meer op tafel kunnen zetten en hem zelfs meer salaris bieden dat Neymar al verdient in parijs. Probleem van Real is dat Zidane heeft een ploeg van 24 spelers voor de eerste ploeg. Hij dacht 1 speler te lozen naar la castilla moest Pogba komen maar als Neymar komt gaat dat moeilijk zijn omdat hij daar niet echt zit op te wachten. Maar Perez gaat wel zijn zegje doen en dan komt het wel inorde. Er werden 2 peilingen gedaan in barca en madrid voor de terug komst van Neymar beiden waren negatief. Maar de opinie van mensen veranderen snel. Hij moet paar goals maken, dribbelen en ze zullen hem met open armen ontvangen. Nu richting de bazen van Psg, ze willen niet Neymar aan Barca verkopen omdat ze een verzuurde relatie hebben en ze willen ook barca niet nog sterker maken en dat is ook nog een cl 1 concurent. Perez heeft een goede relatie met Nasser en het kan zomaar dat er door hun wederzijdse respect tov elkaar dat er een deal wordt afgsloten. Tenslotte om samen te vatten. Hart van Neymar is in Barca, Real is een zeer goede alternatief , PSG wilt liefst niet aan barca verkopen, Barca moeten opassen met de financiã«le fairplay regel. Ach ja jullie hebben het begrepen heel moeilijk maar beide ploegen maken kans.
Voor professionele analysten is Real de beste plaats voor Neymar zeker op sportief vlak

Voor mij persoonlijk zal Barca eigenlijk vrijwel alle sympathie verliezen wanneer ze Neymar aantrekken. Neymar made his own bed, now he'll have to lie in it. Barca moet hem niet gaan uitbailen door een geweldig mooie voetballer als Coutinho als ordinair wisselgeld in te zetten voor zo'n over het paard getilde diva. Hij heeft z'n kans bij Barca gehad. Kon daar legende worden als hij zou willen. Maar nee, Neymar wou meer geld. Iets met blaren en erop zitten.

Edit: spelfouten want ik kan niet typen :D

15 augustus 2019 om 13:39

Kijk jij wel naar barcelona? Coutinho oogt ongelukkig op het veld en loopt er als een zoutzak bij. Presteert niet.

Wat heeft barca aan coutinho? Doe normaal zeg

15 augustus 2019 om 14:02

Coutinho heeft zelf aangegeven open te staan voor een vertrek. Hij is niet gelukkig en komt er al helemaal niet meer aan te pass. Hij is geen schim van de speler die hij bij Liverpool was. Wat moet Barcelona dan doen? Hem tegen zijn zin op de bank houden en kans op kans blijven geven terwijl hij zelf open staat voor een vertrek? Coutinho heeft zijn kans inderdaad gehad bij Barca.

15 augustus 2019 om 14:54

Meningen zijn er om over te verschillen. Ik denk dat ie verkeerd gebruikt is bij Barcelona. Qua spelstijl past hij goed bij een Barcelona, op 10. Niet op linksbuiten. Daar mist hij een aantal key elements voor.

Maar, wanneer hij zelf weg wil dan is het uiteraard beter te begrijpen dat Barca hem in deze deal wil betrekken. Ik denk echter dan nog steeds dat het compleet gestoord is om diva Neymar op te halen. Ik snap ook niet hoe je dat als club/supporter nog wil. Die jongen heeft openlijk Barca een dolksteek gegeven door voor de knaken bij Paris te kiezen en nu vindt Neymar het daar niet meer zo leuk en moet Barca zich in allerlei bochten wurmen om hem weer terug te halen?

Als je vriendin, die je meermaals heeft gezegd dat jij echt de ware voor je bent, je opeens verlaat voor een gozer met knaken, maar na een jaartje weer met hangende pootjes bij je terugkomt zeg je toch ook 'ga fietsen joh'?

15 augustus 2019 om 15:09

Op 10 concurreert hij met messi dus is het alsnog doei coutinho.
Barca speelt sowieso niet met een 10. ALs ze dat zouden doen zou messi ongetwijfeld op die positie spelen.

Het ziet er niet goed uit voor coutinho bij barca. Het moet heel erg gek lopen als coutinho straks nog van vaste waarde wordt

15 augustus 2019 om 21:17

Volledig mee eens! Tenzij ze terugkeert met een mooie vriendin naast haar kan er nog gepraat worden haha. Nee in dit geval moet Barcelona het maximale profiteren en de hoogste eisen stellen. Ik denk dan aan zijn oud loon goedkeuren en zorgen dat hijzelf met PSG praat om een transfer af te dwingen. Uiteindelijk zal PSG dan willen verkopen met in het achterhoofd een minimum eis aan transfersom, of in het slechtste geval een ontevreden speler 3 jaar doorbetalen aan een gigantisch salaris. Als club moet je dan een middenweg vinden en kan je niet meer het maximum verwachten aan transfersom maar eerder een marktconform bedrag. Dat psg destijds een torenhoog bedrag van 222 miljoen wilde betalen is hun eigen schuld. Zonder dit geval was Coutinho ook geen 120 miljoen of meer waard 2 jaar geleden marktconform. Liverpool wist heel goed dat Barcelona geld had en maakte hierdoor net als alle andere ploegen een stuk misbruik van. Het is door PSG dat er nu meerdere spelers verkocht worden aan 100 miljoen of meer. Indien Ronaldo nog steeds de duurste transfer (en terecht) was dan is Neymar nu misschien 110 miljoen waard ipv 180 miljoen, een licht stijging ten opzichte met 2008/2009 is normaal, alles stijgt in prijs. Maar dat de prijzen in het voetbal in 10 jaar tijd 250% verhoogt zijn komt door andere factoren.

Onzin messi wil neymar graag weer terug en guess what Messi is de baas en als Messi toestemming geeft en zelfs Neymar belt om hem over de streep te trekken 😂

Neymar terughalen zou een grote schande zijn...weg met onsportieve duikelaar.
Meest irritante voetballer die ik ooit heb meegemaakt. En als hij dan een keer eerlijk en fair aan het voetballen is krijgt hij onterecht beslissingen tegen wat hij aan zichzelf te danken heeft. Dat deze man überhaupt dit vak mag uitoefenen is een schande opzich....

Grappig dat deze man weet hoe de kleedkamer reageert, terwijl die juist Neymar willen terughalen en niet op griezmann zaten te wachten. Alleen het Franse cliqueje lijkt nu wat sterker aanwezig binnen de groep en vooralsnog lijkt Dembele er op vooruit te gaan met Griezmann, die op zijn beurt weer voordeel trekt van de Jong.

Ga ze allemaal maar eens opstellen, Coutinho, Messi, Suarez, Dembele, Griezmann en Neymar. Weet zeker dat Messi, Suarez en Neymar een plek op de bank niet pikken en gaan muiten. Griezmann lijkt me wat dat betreft ook geen makkelijke en Coutinho zal niet nog een jaar gaan zitten. Zou Neymar lekker laten waar hij nu zit.

Wanneer coutinho en of Rakatic weg zouden gaan?
Dit is gewoon een ziek goede elftal

En ze zullen vast niet altijd altijd spelen.
Speel je een keer tegen een mindere tegenstander in de competitie en je hebt een paar dagen later Cl
Dan spaar je een Messi of een Suarez...

Voor topspelers is er altijd plek in een team!
En dan zorgen voor een stabiele gozer van de mentaliteit Jaap Stam die je voor je kloten schopt wanneer je denkt dat je meer waard bent dan een ander.

Ik zou eerder een opvolger voor Suarez halen ipv Neymar. Een veelbelovend nummer 9 talent? Iemand die je kunt rouleren met Suarez op het moment om hem vervolgens Suarez compleet te laten vervangen. Op links heb je Griezmann al, op rechts Messi. Dembele met Griezmann rouleren of Griezmann op 9 en Dembele op links. Neymar zou echt teveel van het goeie zijn. Een aankoop die nergens op slaat. Maar dat is ook wel iets wat de huidige voorzitter van Barca zou doen. Trainers aanstellen die niet echt bij Barca passen en spelers kopen die niet echt erbij kunnen.

Ik zie niet in waarom zijn terugkomst direct voor problemen zou zorgen. Ik ben het wel eens dat niet alle Barca supporters het eens zullen zijn met een terugkomst. Veel hangt natuurlijk af van de komende dagen en de eisen die gedaan worden. Maar ik zie nu de gemiddelde supporter niet Neymar met open armen ontvangen, sportief een verbetering maar hij brengt ook zorgen en onzekerheid mee.

Mijn standpunt is dat Barca als club niet verder moet gaan dan Coutinho + 100 miljoen met een aankoopbedrag twv 185 miljoen. Waarschijnlijk gaat Neymar nu ook niet akkoord gaan met een salarisvermindering van 37,6M (PSG) naar 25M (zijn laatste jaarinkomen uit Barcelona). Veel hangt ook af of Neymar een tekenbonus erbij wilt.
Een compromis met een salaris van 31 miljoen en eventueel een mooie bonus bij CL winst zou mooi zijn voor beide partijen. Eist Neymar nagenoeg zijn huidig loon bij PSG met een fors tekenbonus erbovenop dan zou Barca dit moeten aftrekken van de transfersom en dan maken ze geen kans meer. Veel hangt dus af in hoeverre Neymar daadwerkelijk wilt terugkeren en de eisen van de speler naar loon en tekengelden. Daarnaast zal ook Barca eisen hebben en de vorige clausule willen verhogen naar minimaal 250 miljoen om zo iedere ploeg buiten strijd te zetten. Ik zie geen enkele ploeg 350 miljoen (met btw, tekenbonus, maar zonder salaris) spenderen voor een speler die ouder is dan 28,5 jaar volgende zomer.

Persoonlijk vind ik dat Barca zich niet moet misleiden of charmeren door Neymar zijn wil naar een comeback, door zijn vertrek zijn alle transfersommen en zijn huidig salaris de hoogte ingevlogen. Het is Neymar zelf die nu bij zijn huidig bestuur moet aankloppen en bij Barca moet smeken om terug te mogen keren met zijn oud loon (desnoods nog geindexeerd haha).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren