Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het probleem is dat topclubs niet echt op Hakim Ziyech zitten te wachten’

Laatste update:

Een leegloop bij Ajax na een wonderlijk seizoen met de landstitel, de TOTO KNVB Beker en een vooraf onmogelijk geachte halve finale in de Champions League is vooralsnog uitgebleven. Van het basisteam van trainer Erik ten Hag kozen alleen Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt voor een buitenlands avontuur. Spelers als André Onana, Nicolás Tagliafico en ook Donny van de Beek lijken hooguit volgend jaar zomer te vertrekken.

Het is maar de vraag of Hakim Ziyech vertrekt. Interesse van Sevilla wimpelde hij af, omdat hij de Zuid-Spaanse club niet als een sportieve vooruitstap beschouwt ten opzichte van Ajax. “Ziyech streeft naar het allerhoogste en dat is mooi”, zei Leo Driessen, voetbalcommentator van FOX Sports, maandagavond bij NPO Radio 1. “Hij wil alleen naar een absolute topclub.”

“Maar het probleem is dat topclubs niet echt op hem zitten te wachten.” Ziyech leek een jaar geleden naar AS Roma te verkassen, maar de transfer liep spaak en de A-international van Marokko beleefde uiteindelijk een prachtig seizoen bij Ajax. "Ik denk dat topclubs ook kijken naar zijn prestaties met Marokko op het WK en de Afrika Cup. Daar is hij soms wat ongelukkig geweest", stelt Driessen.

“Ik denk dat hij zo verstandig is om bij Ajax te blijven", vult NOS-commentator Joris van den Berg aan. “Het is ook iets om trots op te zijn, spelen bij Ajax. En dat is heel belangrijk. Dan krijg je het zowaar zo ver dat ze graag bij Ajax spelen, in dit tijdperk vol rijke clubs.”

Volgens Driessen zijn de spelers allemaal 'hartstikke tevreden' in Amsterdam. "Maar stel dat het dadelijk misgaat en ze geen Champions League halen. Dan is het nog voor de sluiting van de transfermarkt en dan moet ik het nog zien..."

Denk jij dat Hakim Ziyech deze zomer bij Ajax vertrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben geen Ajax supporter, maar dit soort dingen moet je juist positief benaderen. Je kan het ook zien als een gigantisch compliment naar Ajax. Ziyech zit er goed op zijn plek en verruilt dat niet zomaar voor de eerste de beste ploeg. Prima toch?!

30 juli 2019 om 07:14

Idd, er wordt vaak negatief gesteld dat niemand hem wil, maar misschienegt zyech de lat wel heel hoog omdat hij tevreden is met wat hij heeft. Overigens denk ik wel dat de absolute top hem niet zal oppikken vanwege zijn risicovolle spel.

30 juli 2019 om 08:21

Even vergeleken met een eriksen, succesvolle passes van eriksen is 81% en van Ziyech inderdaad lager met 73,5%. Maar passes met kans op goals, eriksen 0,3 per wedstrijd, ziyech 0.7 per wedstrijd. keypasses eriksen 2.1 per wedstrijd ziyech 3,7 per wedstrijd. Verdedigend gezien, Onderscheppingen eriksen 0,4 per wedstrijd, Ziyech 0,9 per wedstrijd. tackles eriksen 1.2, ziyech 1.7.

Ziyech neemt wat meer risico in zijn passing en dat zie je in het succesvol aangekomen passes. Maar daardoor levert hij meer beslissende passes, hij onderschept meer ballen, werkt hard en verzaakt eigenlijk nooit. Bij city heeft Silva vaak rechtsbuiten gestaan en bij real assensio bijvoorbeeld. Ook een gemiddelde buitenspeler heeft mindere statistieken dan ziyech. Risicovol spel is wat het is, maar als het rendement dat je erbij verwacht er is, dan zou het voor vrijwel elke club een toevoeging zijn. Ik vergelijk hem altijd beetje met mahrez. Te aanvallend voor middenveld, teveel middenvelder voor aanval. Maar eigenlijk wel altijd gevaarlijk en harde werker.

30 juli 2019 om 08:31

@JDG84 word daarmee ook rekening gehouden met het verschil in competitie? Waar PL veel fysieke is en minder ruimte geeft, waar de helft van de clubs in NL overlopen wordt door Ajax. Leuk die cijfers, maar niet representabel.

30 juli 2019 om 08:38

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik vind het juist mooi dat hij veel risico neemt want daarmee creëer je inderdaad meer kansen (en heb je ook meer balverlies). Hij heeft voor Ajax enorm veel betekent het afgelopen jaar en ze vaak over een dood punt heen geholpen door een risicovolle actie of pass.
Ik neem aan dat de statistieken van eriksen van het afgelopen jaar bij tottenham zijn? Dat maakt het vergelijken wel lastiger,want je kunt er van uit gaan dat zyech niet dezelfde statistieken haalt in de engelse competitie. Hoogst waarschijnlijk hebben ze daar ook omrekentabellen voor.
Het probleem is dat Zyech zelfs Sevilla geen stap vooruit vindt, dus dan blijven er niet veel teams meer over voor hem. Arsenal (of napoli) zou een prima club zijn, maar bovenal heeft hij een trainer nodig die hem zijn eigen spel laat spelen.

30 juli 2019 om 09:28

Mooie cijfers. Het zijn eigenlijk twee dezelfde spelers met een compleet tegenovergestelde stijl. Eriksen is heel behouden en zoekt altijd naar het juiste moment. Ziyech is alles of niets en geeft altijd de bal in de hoop dat dat het moment was. Beide hebben ethos en een team met beide spelers is de droom van elke liefhebber.

30 juli 2019 om 10:26

Wordt hier heel zenuwachtig van, die Driessen zit er zo vaak naast.

Hoop dat hij dit keer wel gelijk heeft, kunnen we weer genieten van Hakim.

30 juli 2019 om 10:43

@leeuw087

dit is Leo Driessen in het artikel, niet Valentijn Driessen

30 juli 2019 om 11:25

Japie_krekel,

Je hebt gelijk, maar ben met allebei de Driessens niet blij.

Leo moet geen wedstrijden becommentariëren op tv, hij is meer een radioverslaggever.

Over Valentijn wil ik het eigenlijk niet eens hebben, is een koorknaapje van Derksen.

30 juli 2019 om 07:15

Precies beste man, dan blijven de heertjes gewoon lekker bij ons! Ik vind het een groot compliment, dat ze liever bij Ajax blijven dan naar een Sevilla of Lyon verkassen.

30 juli 2019 om 07:43

Pff wat een contrast met tijden dat wij zogenaamd blij moesten zijn dat Atouba hier wou komen revalideren.

30 juli 2019 om 09:20

Ah, de tijden van Urzaiz en Oleguer. Geen heimwee naar...

30 juli 2019 om 10:01

Albert Luque mogen we uiteraard niet vergeten!

30 juli 2019 om 13:53

Cuenca en Bojan waren ook geen voltreffers. Al heeft Oleguer het nog niet eens zo slecht gedaan bij Ajax. De rest was verschrikkelijk, met inderdaad Atouba voorop.

30 juli 2019 om 15:01

Afc die man vergeet ik nooit meer, als je met die naam bij Rene van der Gijp komt is de rest van zijn hele week goed.😅

30 juli 2019 om 07:49

Inderdaad, jaren lang vertrok iedereen maar klakkeloos naar subtoppers of zelfs middenmoters in de grote competities. Is er een keer een geweldige speler die gewoon uitspreekt dat hij Ajax niet inruilt voor een club van het kaliber Roma of Sevilla, willen sommigen dat nog als negatief iets wegzetten. Het is juist een compliment aan de club Ajax. Hopelijk volgen er meer zulke gevallen in de toekomst. Hakim heeft het geweldig naar zijn zin, is een van de sterkhouders, verdient een fantastisch salaris, speelt CL (voorrondes), doet mee voor de nationale hoofdprijzen en -voor hem erg belangrijk- woont dichtbij zijn vrienden, familie en met name zijn moeder, die super belangrijk voor hem is. Ik vind het fantastisch dat hij gewoon in Amsterdam lijkt te blijven!

30 juli 2019 om 08:01

En zo is het maar net. Ajax is een schitterende club man. Het stadion zit altijd vol en is tijdens Europese wedstrijden zelfs bijzonder sfeervol, er wordt aanvallend voetbal gespeeld, de sfeer in de groep lijkt top en je maakt deel uit van een rijke historie. Als je centen hebt is het in Amsterdam ook nog eens prima wonen. Iedereen doet altijd of het buitenland heilig is.

30 juli 2019 om 10:02

Inderdaad. Die laatste zin, zo is het maar net. En als je in Zuid-Europa speelt kun je ook niet elke dag aan het strand liggen.

30 juli 2019 om 15:03

Sander prachtig verwoord, ik vind het stiekem we wat moois dat het zo slecht word verwerkt door sommige supporters van andere clubs.😂

30 juli 2019 om 08:32

Zo zie ik het ook zeker. Prima als de absolute top niet op hem zit te wachten, bij Ajax zitten we dat namelijk wel!

30 juli 2019 om 08:51

"ik ben geen Ajax supporter, maar dit soort dingen moet je juist positief benaderen. Je kan het ook zien als een gigantisch compliment naar Ajax. Ziyech zit er goed op zijn plek en verruilt dat niet zomaar voor de eerste de beste ploeg. Prima toch?!"

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is dat toch precies wat er in het artikel gezegd wordt?

Uhoh, aan valentijn hadden we niet genoeg, krijgen we nog een driessen erbij...


Ziyech heeft juist karakter getoond het afgelopen jaar. Hij wenst niet perse het hoogst haalbare, maar een club die hem past. Ik geloof hem.

30 juli 2019 om 07:12

Mensen mogen tegenwoordig ook geen kritische noot meer laten vallen als het om Ajax gaan. Sterker nog, in heel die artikel zegt Driessen niks geks/negatiefs, maar mensen schieten meteen in een bepaalde kramp wanneer hun almachtige Ajax of hun spelers worden aangeraakt.

30 juli 2019 om 07:21

Fr je geeft er jouw leuke eigen draai aan, maar Driessen is niet echt populair door zijn schijnheilige stokerij. Dat Champions League debacle laat ik maar achterwege, dit heeft dus niks met kritiek te maken dat mag iedereen hebben maar deze pseudo journalist die structureel fout zit irriteert. Maar je leest wat je zelf in jouw straatje past, dat is wel duidelijk beste man. 😉

30 juli 2019 om 07:27

@FR wie is er kritisch op wie dan? Hij vind Leo Driessen niets en jij koppelt dat aan Ajax. Misschien moeten mensen zoals jij dat zo mooi zegt niet meteen in de kramp schieten en alles aan Ajax of negativiteit hangen. Driessen schopt hier gewoon open deurtjes in en herhaalt wat elke media persoon zegt in afgelopen maanden.

30 juli 2019 om 08:55

Je hebt helemaal gelijk FR-RKC, Driessen (en Van de Berg) zegt hier inderdaad niets geks. Sterker nog, hij geeft aan dat het juist mooi is om in deze tijden van rijke clubs met trots bij Ajax te voetballen. Hoe sommigen hier dan ook weer een negatieve draai aan kunnen geven is me een raadsel.

30 juli 2019 om 09:54

@gilau

Uhm Driessen zegt wel iets geks:

"hij wil alleen naar een absolute topclub.”

Ziyech heeft helemaal nooit gezegd dat hij alleen naar de absolute top wil. Hij heeft alleen gezegd dat hij Sevilla geen echte vooruitgang vind ten opzichte van Ajax. Als hij weg gaan dan moet het complete plaatje kloppen.

Tussen absolute top en Sevilla zit er nog van alles. Arsenal bv, misschien is dat wel een club die zijn interesse heeft en binnen dat plaatje past. Dortmund??? Napoli??? Spurs??? Man United???

30 juli 2019 om 12:37

@FR-RKC Wat een gelul. Ik reageerde in mijn bericht JUIST op de kritiek die wordt gegeven door driessen. Ik zei: "Hij wenst niet perse het hoogst haalbare." Omdat Driessen zei dat ziyech alleen het hoogst haalbare wenst. Dat is toch kritiek?? Of kunnen we nu alles zeggen over ajax ook al is het niet op waarheid gebasseerd?

30 juli 2019 om 13:37

"omdat Driessen zei dat ziyech alleen het hoogst haalbare wenst. Dat is toch kritiek?"

Dat bedoel ik nou. Hij benoemt dat Ziyech voor het hoogst haalbare gaat. Hoe zie jij daar kritiek in?

30 juli 2019 om 16:22

Maar waarom zou dat waar moeten zijn? Dit heeft ziyech nooit geuit.

30 juli 2019 om 16:35

Of het waar is is een tweede, daar heb ik geen idee van. Maar streven naar het hoogste is toch niet negatief?

30 juli 2019 om 07:18

Klopt helemaal FR-RKC. Ik denk dat Hakim op de Afrika cup heeft laten zien waarom clubs hem niet willen: pedant arrogant gedrag, de pers vermijden en gewoon slecht voetbal vertonen. Ik vind het niet gek. Bovendien oogt hij erg mager.

30 juli 2019 om 07:26

Mannshaft het woord arrogant heeft zijn waarde helemaal verloren op deze website. Dus als je zelf vertrouwen hebt, en wellicht wel een kort lontje dan ben je arrogant en pedant? Er lopen genoeg bange ideale schoonzonen rond in de eredivisie, ik ben blij dat Ziyech nooit zichzelf verloochent en zijn eigen mening blijft houden en geeft. Tuurlijk kan hij bepaalde dingen beter doen, maar Ziyech is eenmaal hoe hij is. Ziyech voetbalt al jaren met het zelfde postuur, nu is hij ineens te mager? Wat is het volgende zijn voetbal schoenen of kapsel? 🙄😆

30 juli 2019 om 07:28

Voor de absolute top is hij te mager.

30 juli 2019 om 07:30

Oh de absolute top heeft ook een gewichtsklasse??? Ga toch weg man. Ziyech maakt gewoon zijn eigen keuze en daarom was hij vorig seizoen absolute top.

30 juli 2019 om 07:33

Vind het toch altijd bijzonder hoe mensen reageren wanneer er een beetje kritiek op ‘hun’ Ajax is. Alsof de wereld te klein is. Woorden als ‘ga toch weg man’ en ‘jij bent niet goed’ passeren telkens de revue.

Het is gewoon een feit dat Hakim veel te weinig body heeft en daarvoor structureel tekort gaat komen bij de absolute top. Als hij dan een jaartje bij Ajax blijft is toch alleen maar goed?

30 juli 2019 om 07:48

Kritiek is altijd welkom hoor. Maar als mensen ongefundeerde uitspraken gaan lopen doen, ja dan schieten wij in de verdediging. Wanneer iemand gaat lopen roepen dat ziyech alleen naar de absolute top wilt, en op basis van deze mis info verder discussiert. Wat afentoe ook nog eens kan leiden tot slechte beeldvorming van ziyech, hell yeah schieten wij in de verdediging. Want ziyech heeft duidelijk aangegeven dat alles moet kloppen. Wie zegt dat dat de absolute top betekent? Te mager ook zo iets.

30 juli 2019 om 08:02

@Mannschaft88

Iniesta, Xavi, Mahrez en zelfs Messi. Zo maar wat spelers niet in bezit van het zogenoemde topsportlichaam en wel aanwezig in de absolute top. Zoals hierboven ook al vermeld; niks mis met kritiek, wél met ongefundeerd bazelen.

30 juli 2019 om 08:07

Heb je Iniesta wel eens gezien of Neymar en Messi? Allemaal te mager. Johan Cruijff was ook te mager voor topvoetbal. Postuur zegt niets

30 juli 2019 om 08:13

hallo mannen. Jullie hebben me weten te overtuigen. Ik denk inderdaad zeker dat Ziyech geschikt is voor de wereldtop! Maar het is belangrijker dat de wereldtop overtuigd raakt en niet ik!
Maar zoals gezegd, als Ziyech een jaartje langer blijft, zijn jullie niet rouwig om toch?

30 juli 2019 om 08:20

@melvinwsp.

Ik vind te mager ook een kul argument hoor, dat terzijde.
Maar boven genoemde spelers zijn niet zo mager als Ziyech.
Messi, Xavi, iniesta zijn vooral klein, maar met name Messi is zeker niet mager.
Buiten dat beschikken zij alle over kwaliteiten waar Ziyech niet over beschikt.

30 juli 2019 om 08:24

Ben er zeker niet rouwig om. En het is een feit dat Barca, Real, PSG, City niet hebben aangeklopt bij Ziyech. Staat los van of hij het kan of niet maar zijn spel lijkt voor hun te risicovol daar waar juist de kracht van Ziyech ligt het afgelopen seizoen. Ik zou hem graag houden maar hij heeft zelf wat in zijn hoofd zitten qua club en visie en Ziyech is daar heel stellig over. Ik denk alleen dat als de transfermarkt bijna ten einde komt er clubs weer in paniek toch aankloppen.

30 juli 2019 om 08:24

Haha wat een kul. Volgens mij heeft Hakim vorig jaar bewezen fysiek (duelkracht, doorzettings- en uithoudingsvermogen, conditie) wereldtop te zijn. Dat kan je gewoon niet ontkennen en dan komen met hij oogt te mager, haha kom eens op man.

30 juli 2019 om 08:29

@melvinsp,

Ga je nou echt Ziyech vergelijken met, Iniesta, Neymar, Messi en Cruijff? Ok, hoeven we jou ook niet meer serieus te nemen. Ziyech is een uitstekende speler voor clubs als Ajax en dat hij zich daar thuis voelt is toch prima en fijn voor Ajax.

Het is een hele goede speler die zijn eigen beperkingen en zijn eigen top goed kent. In ieder geval beter dan menig supporter. Het is toch beter de belangrijkste speler te zijn van Ajax dan een gemiddelde speler bij een topclub?

30 juli 2019 om 08:37

@Mannschaft88 ga je lekker? Jij bent uitspraken aan het verdraaien en anderen verwijten aan het maken als zij daarop reageren. Pfff en dan lekker de volgende keer weer gebruik maken van je eigen fouten. Dat Ziyech te mager is is geen feit. Daarop hebben diverse personen gereageerd en dan doe jij dat op zo’n manier af? Dat Ziyech niet vertrekt komt volgens jou omdat de absolute top niet op hem zit te wachten, nou ik moet nog maar zien of hij gaat als die wel aankloppen. Ziyech heeft aangegeven dat hij alleen weggaat als het totale plaatje beter is als bij Ajax. Dat betekend dat geld alleen wellicht niet het verschil zal maken. Jij vindt hem vervolgens pedant en arrogant en slecht spelen en pretendeerde daarmee de waarheid te verkondigen.... ooit er aan gedacht dat jij de waarheid niet in pacht hebt? Er zijn nl mensen die daar anders over denken....maar als die iets zeggen dan voel jij je aangevallen door eenvoudig taalgebruik als “ga toch weg” ...werkelijk? Dat is mi toch redelijk onschuldig alledaags taalgebruik! Feit is dat Ziyech nog niet weg is. Feit is dat wij niet weten waarom. Wij kunnen daarover speculeren en daar is VZ voor. Niemand hier heeft de absolute waarheid in pacht. Het zou eenieder dan ook sieren als ze de mening van een ander respecteren en niet direct aanvallen. Maar het zou ook goed zijn als men zich niet zo snel aangevallen zou voelen. Communiceren doe je met z’n 2en verteller en ontvanger!
En wat Ziyech betreft....ik hoop dat het plaatje bij Ajax nog heel lang erg zo mooi blijft dat daar geen andere club aan kan/wil tippen!

30 juli 2019 om 08:39

@Briian. Nee dat heeft hij niet. Gewoon goed. Top voor eredivisie. Maar absoluut geen wereldtop qua fysiek. Ziyech is gewoon een goede voetballer, dit zien topclubs maar als je je gekleurde bril af zet zie je ook waarom de absolute top zich niet meld. Is niet erg, maar dat hosanna wat menig supporter doet is ietwat overdreven

30 juli 2019 om 08:41

@BurdyM hij vergelijkt het postuur van Ziyech met Iniesta, Neymar, Messi en Cruyff. Daar is mi niets vreemds aan. Ben het niet met hem eens maar postuur vergelijking zou toch nog wel moeten kunnen?

Verder wel eens met jou.

30 juli 2019 om 10:00

@burdym

Ziyech is een uitstekende speler voor clubs als Ajax en dat hij zich daar thuis voelt is toch prima en fijn voor Ajax.

Deze zin hebben we vaker dan eens gehoord bij spelers die top waren, maar zogenaamd niet goed genoeg voor de echte top.

Meest recente voorbeeld is Suarez. Riep ook heel Nederland in polonaise die is niet goed genoeg voor de top in het buitenland. Het is een rommelaar en dat is niet goed genoeg.

Toen hij riep ik wil uiteindelijk bij Barca spelen werd hij zelfs uitgelachen.

Uiteindelijk weet je het nooit. Zo was Everton de perfecte stap voor Klaassen, zou Weghorst verzuipen in Duitsland, was Dijks te slecht voor Italië.

30 juli 2019 om 10:06

Inderdaad. In Nederland is er altijd een heel peloton kenners dat de kwaliteiten van spelers uit de eredivisie structureel omlaag praat. Best ergerlijk naar mijn bescheiden mening.

30 juli 2019 om 10:25

Rijnstad, je vergelijkt Ziyech met Xavi, Iniesta en Messi? Dat is de 0,1% van de voetballerij die idd alles op techniek en inzicht kunnen doen (en daarbij, kijk maar eens naar het bovenlichaam en de bovenbenen van Messi, die moet je fysiek niet onderschatten). De rest van de voetballerij heeft gewoon zijn fysiek nodig om op dat niveau te kunnen presteren. Ziyech is goed, maar komt qua techniek en inzicht toch niet in de buurt van die 3?

30 juli 2019 om 11:06

@ninjakai,

Het verschil is dat Liverpool detijds ook nog niet de absolute top was. In die fase deden ze niet mee om de titel en ook Europees niet zo goed als nu. Daarnaast was Suarez ook een stuk jonger dan Ziyech en zeker veel ambitieuzer dan Ziyech.

Overigens zeg ik toch niet dat Ziyech een slechte speler is die het niet aan kan of zich niet kan ontwikkelen. Maar de beste man is al 26 jaar en speelt nog steeds in Nederland en dat is niet zonder reden. Het kan zijn dat hij niet ambitieus genoeg is of niet goed genoeg. Maar er is een reden dat er nog geen Europese topclubs zich voor hem hebben gehaald. Stel dat die er toch nog komen dan is dat niet omdat hij de eerste keus zou zijn. Dan kan hij toch beter de eerste keus bij Ajax zijn?

Uiteindelijk ben ik het wel met je eens dat je het nooit weet want hij heeft zich ook bij Twente en Ajax goed ontwikkelt dus waarom zou dat niet in het buitenland door kunnen gaan... Overigens je vergelijking met Klaassen en Weghorst gaat niet helemaal op. Die spelen allebei nu bij Duitse middenmoters en niet in de top. Bij dat soort clubs zie ik Ziyech ook excelleren.

30 juli 2019 om 11:28

Hij doet niks aan krachttraining, hij vertikt dat gewoon,sorry maar tijdens Twente is er al vaak aangegeven dat hij meer kracht moet doen en minder rommel van buiten eten, tegen Benin kreeg hij een simpele duw van die CV hij vloog echt een meter omhoog

30 juli 2019 om 12:05

Het ligt inderdaad aan zijn gedrag. Ziyech heeft ruzie gehad met bijna alle trainers. Verder heeft Ziyech bij Marokko laten zien dat hij een middelmatige speler is.

30 juli 2019 om 15:11

Mannshaft88 waarom dan? Kan je dat beargumenteren?

30 juli 2019 om 17:13

@AmazingNinja

Ik zeg ook nergens dat hij in de buurt komt qua techniek of inzicht; ik heb het over fysiek en dat was het punt dat gemaakt werd. Daarnaast geldt gewoon het oude spreekwoord "wie niet sterk is moet slim zijn" en dat heeft Ziyech in tegenstelling tot menig voetballer uitstekend begrepen.

Op dit moment (nog) niet nee. Maar ik denk dat als Ziyech nog een topseizoen heeft bij Ajax dat er vrijwel zeker een topclub zich gaat melden.

Zou hem graag bij een Arsenal of Bayern zien spelen.

30 juli 2019 om 07:42

Dat wordt al een paar seizoenen gezegd. Na het jaar in de EL-finale zou hij zich wel in de kijker hebben gespeeld, maar bleef het uit. Het seizoen erna wílde hij weg zo leek het, maar was Roma ook weer niet bereid heel veel voor hem te betalen en verder blijkbaar ook niemand anders. Na dit Europese topseizoen en het feit dat hij relatief goedkoop op te halen is leek het toch een kwestie van tijd voor clubs zich zouden verdringen. Maar blijkbaar niet. Er zal iets aan ontbreken. Hij zelf mikt hoger, maar de categorie Sevilla vind ik zo gek nog niet. Maar erg vind ik het niet. Zou prachtig zijn als hij blijft.

30 juli 2019 om 09:28

"....maar was Roma ook weer niet bereid heel veel voor hem te betalen en verder blijkbaar ook niemand anders"

Dat is niet waar. Roma en Ajax waren akkoord over een prijs die heel erg in de buurt kwam van de vraagprijs. Roma was ook akkoord met Ziyech over een 5 jaar contract. Alles stond klaar en ze lieten opeens niets meer van zich horen. Ajax is daar nog steeds woedend over. Ik denk dat dat ook veel voor Hakim heeft betekend. Ajax laat duidelijk merken dat je niet op zo een manier met hun spelers omgaat. Ajax gaat pal achter Hakim staan. Dat is denk ik ook de reden waarom hij het zo naar zijn zin heeft in Amsterdam.

30 juli 2019 om 10:13

Interessant. Dat verhaal kende ik niet. Inderdaad niet bepaald een zuivere manier van handelen. Maar al met al komt het wel neer op wat ik bedoel: Roma ging uiteindelijk dan niet toen puntje bij paaltje kwam met overtuiging voor Ziyech. Er zijn daarna ook geen andere clubs meer geweest die zich hebben gemeld, voor zover ik weet.

Nogmaals, ik vind het niet erg. Als het blijft bij een vertrek van De Ligt en De Jong dan verlies je natuurlijk alsnog heel veel kwaliteit, maar blijven ook een aantal kernkrachten die elkaar door en door kennen bij elkaar. Dan gaan we weer mooie dingen zien bij Ajax. Ik zou het zelfs te bizar voor woorden vinden als je ziet wat een aantal van die Ajacieden voor een niveau heeft gehaald in Europese topwedstrijden. Ik was er een paar maanden geleden echt van overtuigd dat ook Onana, Tagliafico, Ziyech en Neres onhoudbaar waren geworden (donny zag ik nog wel een jaar blijven ondanks interesse en Tadic dichtte ik ook wel voldoende loyaliteit toe). Er kan nog vanalles gebeuren, maar ik zie er eigenlijk maximaal één van deze spelers vertrekken en dan acht ik bij Neres de kans nog het grootst.

Wie kunnen we nog meer vragen om een mening?
Tegenwoordig is elke boerenlul belangrijk om zijn mening,laat Driessen lekker bij Telstar spreekbeurten houden

Blijf het bijzonder vinden dat ze hem niet nemen ondanks een relatief zacht prijsje. FC Bayern is veel spelers kwijtgeraakt op de flanken. Waarom zou je Ziyech voor 30 a 35 miljoen er niet bij nemen? Dan zien we wel of hij zich in de basiself kan knokken. Een buil ga je je er niet aan vallen. Wat te denken van Arsenal die ook wel wat creativiteit kan gebruiken.

30 juli 2019 om 08:21

Omdat het toch een aanzienlijk bedrag is wat Bayern wellicht beter elders kan uitgeven.

30 juli 2019 om 08:23

Het is nog steeds een boel geld. De clubs zullen niet denken van, we zijn eigenlijk niet overtuigd maar voor dit geld kunnen we hem niet laten liggen. Ik denk ook dat de grootste twijfel zal zijn of hij het elke week kan laten zien. Dat is wel nodig bij deze clubs en die competities, en zeker op zijn positie. In Nederland kan hij op 80% al een goede wedstrijd spelen maar dat zal in het buitenland niet genoeg zijn.

30 juli 2019 om 08:31

Tja, dat is toch nog steeds een behoorlijke uitgave die prijs die jij noemt..en daarbij wisselt Ziyech ook nog te vaak geniale wedstrijden af met een waardeloze wedstrijd, lijdt hij zelfs in de Eredivisie, best regelmatig balverlies op risicovolle plekken en is zijn body natuurlijk erg ondermaats.
Begrijp me niet verkeerd, Ziyech is een schitterende speler om naar te kijken, maar in de PL en Bundesliga gelden nog wat andere wetten en moet je wekelijks kunnen laten zien wat hij in de CL bij vlagen liet zien en daar twijfelen de clubs toch aan.

30 juli 2019 om 10:21

Ik vraag mij oprecht af waar jij het vandaan haalt dat hij op een risicovolle plek meermaals de bal verliest? Als ik mij niet vergist (not) speelt hij op de rechtsbuiten. hoe kan je daar in godsnaam een risicovolle bal verliezen? Het is het napapagaaien van al die zogenaamde analisten! Die gasten weten 12 van de 10 keer niet eens wat ze zelf zeggen of ze zeggen iets wat zelfs me dooie oma kon weten. Deze gasten denken echt alles te weten de transferperiode is nog niet eena voorbij of deze lapswansen weten wel waarom topclubs een bepaalde speler niet halen. Kan het mischien gewoon niet zijn dat de top clubs teveel spelers op die positie hebben of dat ze prioriteiten stellen aan andere posities. Of gewoon weg geen intresse hebben vanwege al deze onterechte negatieve PR machine die hier in nederland volle toeren draait? Ik bedoel als een analist als Perez vindt dat Ziyech geen topspeler is en ff later beweert dat luckassen een topper in wording is dan weet je toch al genoeg!!

Er wordt toch niks raars gezegd? Ondanks dat het Driessen is blijf realistisch aub. Hakim is geen absolute top, die past binnen Liverpool, Real, Barca om maar eens wat te noemen. Is geen schande, het blijft een goede speler die in de eredivisie kan excelleren.

30 juli 2019 om 10:44

@facts

Leo Driessen is het die dit zegt, niet Valentijn Driessen

Waar maakt iedereen en hier zich druk om? Als je hem een wereld voetballer vind dan mag je toch super trots zijn als je zo'n speler in je team hebt en misschien wel kan houden. Dan zou ik denken, laat aub lekker die zgn topclubs weg blijven! zet nog een seizoen als vorig jaar neer en je lacht iedereen uit met Ziech erbij!

Mooi dat Hakim dit zegt. Hij heeft het goed bij Ajax en hij zou het niet erg vinden om nog bij Ajax te spelen. Hij heeft het naar zijn zin bij Ajax en Ajax houd van Ziyech. Tuurlijk als een club komt die je niet kan weigeren is hij weg maar dat is hem dan ook gegund! Hij komt ook op een leeftijd dat je die stap moet maken als je hem kan maken. Paar jaar verder ben je te oud en wordt je een te dure aankoop. Maar nu zit hij nog bij Ajax en daar hebben beide partijen vrede mee.

Ziyech kan ook niet hoger en mensen die zeggen hij kan zo bij een topclub spelen die hebben ergens last van. Meneertje komt veel kwaliteiten te kort paar leuke wedstrijden gespeeld en dat was het ook gelijk.

Het gaat helemaal niet om een topclub, het moet gewoon passen. Het gevoel, het plan wat een trainer heeft met Ziyech etc. Als dat niet compleet is, wil hij niet. Vind dat best oke, want hoeveel spelers zijn gegaan om het vertrekken om vervolgens helemaal weg te zakken in hun carriere. Kijk bv. een Lyon zou een goede keuze kunnen zijn, ook nu Fekir vertrokken is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren