Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Xavi Simons kondigt vertrek aan bij Barcelona: ‘Dit is niet makkelijk’

Laatste update:

Het Nederlandse talent Xavi Simons heeft zijn vertrek aangekondigd uit de jeugdopleiding van Barcelona. De zestienjarige middenvelder speelde sinds 2010 voor de Catalanen en behoorde tot de absolute toptalenten van La Masía. Simons meldt dat hij vertrekt bij Barça, maar maakt zijn nieuwe club nog niet bekend. Volgens geruchten verkast hij naar Paris Saint-Germain.

Vorige week maakte Mundo Deportivo bekend dat zaakwaarnemer Mino Raiola speciale eisen stelde bij de contractonderhandelingen, maar dat Barcelona daar niet op zat te wachten. De clubleiding wil alle jeugdspelers hetzelfde behandelen en daar horen geen uitzonderingen bij, ook niet voor Simons. Raiola schermde naar verluidt met diverse aanbiedingen en gaf aan dat zijn talentvolle cliënt de jeugdopleiding zo zou kunnen verlaten. Zijn vertrek bij Barcelona is een feit nu Simons een statement via sociale media naar buiten heeft gebracht.

“Dit is niet makkelijk”, zegt Simons op Twitter. “Afscheid nemen is een van de moeilijkste dingen in het leven en vandaag is het mijn beurt om vaarwel te zeggen tegen wat voor lange tijd mijn huis en leven is geweest. Negen jaar geleden kwam mijn droom uit toen ik voor het eerst het shirt van Barcelona aan mocht trekken. Door de jaren heen heb ik veel overwinningen en nederlagen meegemaakt. Ik ben vaak gevallen en telkens weer opgestaan. Mijn ploeggenoten, mijn trainers en de staf van La Masía hebben me altijd bijgestaan.”

“Ook al ben ik pas zestien jaar oud, ik heb de liefde gevoeld van honderdduizenden Barcelona-fans, die me wilden zien groeien en hoopten dat ik het Camp Nou zou halen. Tegen hen wil ik vanuit de grond van mijn hart zeggen: bedankt. Ik zal onze tijd samen nooit vergeten en voor altijd koesteren. Ik begin een nieuw en spannend avontuur buiten Barcelona, maar zal deze club en zijn fans voor altijd bij me dragen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Welkom in Amsterdam?

23 juli 2019 om 12:57

Dream on :-)

Op naar PSG of een engelse club

23 juli 2019 om 13:12

Zo'n hele gekke gedachte is dat toch niet? Is Nederlands en de Toekomst staat nog altijd heel erg hoog aangeschreven in de wereld.

Ik acht de kans wel klein, maar voor de ontwikkeling van die gozer is het niet per se een slechte stap. Zeker niet met al die grote toernooien tegenwoordig.

23 juli 2019 om 13:17

Hij is momenteel met Raiola in Parijs, dat gaat "gewoon" PSG worden.

23 juli 2019 om 13:22

Als hij 'speciale' behandeling wil hoef ik hem niet in Amsterdam.

23 juli 2019 om 13:26

Ik las het in de comments inderdaad. Wist niet dat dat zo bekend was, het is mij helemaal ontschoten. Excuus, hahaha.

Wel zonde. Als Nederlander zie je hem hier graag doorbreken. Of dat nou bij Ajax of PSV of Feyenoord is.

Edit: @lucasandersen wat versta je onder speciale behandelingen? Grote talenten worden binnen de Toekomst in zekere zin altijd speciaal behandeld. Kijk naar Unuvar, die nu al in de O19 speelt. Die krijgen gewoon een programma wat ze meer uitdaagt.

Als het om een miljoenensalaris zou gaan, dan sluit ik me bij je aan.

23 juli 2019 om 13:42

Nederlands, geboren Amsterdammer en zijn vader was coach geweest op de Toekomst. Het zal waarschijnlijk PSG worden en dat is ook gunstig voor Oranje wat betreft zijn keuze voor later.

23 juli 2019 om 14:02

Omdat hij niet van Barcelona naar Ajax gaat. Zo'n enorme stap terug in zijn carriere zal hij niet willen zetten. Daarom niet.

23 juli 2019 om 14:05

Volgens mij is dit als Nederlander alleen maar goed nieuws voor ons. Grote kans dat hij voor Spanje zou hebben gekozen als hij uiteindelijk doorbrak bij Barca. Ben tevens al dat gezeik op Mino echt zat aan het worden en ik hoop dat klagende mensen over een goed contract kunnen onderhandelen bij hun werkgever en niet alles maar accepteren. Belangen zijn belangen, kijken of jij zo loyaal bent aan je werkgever als je het dubbele kunt verdienen bij de concurrent. We leven nog altijd in een kapitalistische wereld, wen er maar aan.

23 juli 2019 om 14:11

Dat was eigenlijk het eerste waar ik ook aan dacht! Nederland eerst, club 2 de en kansen voor Nederland zijn nu vergroot lijkt mij

23 juli 2019 om 14:17

Ajaxxxlove, heb je het bericht uberhaupt gelezen. Barcelona gaat niet met hem door omdat hij iets wil wat anderen niet willen, dit wordt verder niet gespecificeerd maar in de context van het stuk lees je wel dat het om de contractonderhandelingen gaat en hij dus waarschijnlijk meer wil verdienen.

23 juli 2019 om 14:17

Inderdaad, ik denk PSG en dan Manchester City, dan uitgeleend aan Crystal Palace, dan uitgeleend aan Getafe, dan Fenerbahçe, waarna ADO hem voor een klein bedrag kan overnemen.....

23 juli 2019 om 15:19

Nee nee nee, dit heeft alles tr maken met het milieubeleid. Ze pakken de trein can parijs naar amsterdam 🤣😜. Jammer dat een jeugdspeler niet bij zijn club blijft. Het is niet zo dat hij een stap omhoog wil maken. Ik schat de jeugd, maar ook het 1e elftal van Barça even wat hoger in. Aan de andere kant is hij hierdoor misschien direct financieel onafhankelijk. Een blessure zit in een klein hoekje.

23 juli 2019 om 15:19

londongooner

" Ben tevens al dat gezeik op Mino echt zat aan het worden en ik hoop dat klagende mensen over een goed contract kunnen onderhandelen bij hun werkgever en niet alles maar accepteren. Belangen zijn belangen, kijken of jij zo loyaal bent aan je werkgever als je het dubbele kunt verdienen bij de concurrent. We leven nog altijd in een kapitalistische wereld, wen er maar aan. "

Misschien moet je er zelf maar aan wennen dat er mensen zijn die een andere mening hebben. En als je daar moeite mee hebt een Raiola fansite beginnen waarop iedereen elkaar napraat.

23 juli 2019 om 15:20

Als je puur naar de jeugd kijkt is een stap van psg naar ajax een stap omhoog.

23 juli 2019 om 15:39

Scepticus38

Volgens mij praat de overgrote meerderheid elkaar na inzake dat Mino Raiola een geldwolf zou zijn. Je mag best een andere mening hebben maar de wereld werkt toch echt zoals ik het zeg en voor sentimentaliteit is weinig plaats alhoewel ik het liever ook anders zou willen zien. Groei is belangrijk is voor een kapitalistische economie en die groei komt niet voort uit 'liefde'

Pff Raila dit gaat wel te ver. Die man maakt deze kleine jongen gek. Het is nog een kind!
Ik ben vrij pro Mino, maar dit gaat echt te ver. Mino gaat weer chashen het een publiek geheim dat mino hem al jaren begeleidt.

23 juli 2019 om 12:49

Ja dit is echt weer zo'n streek van Mino. Die man is heel goed met zijn spelers, maar maakt ook heel vaak domme beslissingen.

23 juli 2019 om 12:50

Misschien heeft Mino juist iets geweldigs gedaan, hoeveel spelers zijn er bij Barça doorgebroken de afgelopen 5 jaar? En misschien heb je gelijk, dat zal de toekomst uitwijzen

23 juli 2019 om 12:51

Heel goed punt, Paris Saint Germain is gewoon een beruchte opleidingen. Oh nee wacht... Wat is het warm zeg

23 juli 2019 om 12:55

PSG is dit jaar verkozen tot de beste jeugdopleiding van Frankrijk en is de laatste 10 jaar doorgegroeid tot een van de betere van Europa. Ken je feiten.

23 juli 2019 om 13:05

‘Ken je feiten’. Kijk vooral waar het geld zit en hoe groot het gat met de rest is. Nogal logisch dat PSG met gigainvesteringen een professionelere jeugdacademie uit de grond kan stampen dan de rest. Kijk ook eens naar wat City heeft gedaan..

23 juli 2019 om 13:05

Liefhebber16

De laatste 5 jaar misschien minder ja, maar ik mag aannemen dat ook jij inziet dat Barca jeugdspelers echt de kans wel geven mits ze goed genoeg zijn. Deze Simons schijnt een dusdanig veelbelovend talent te zijn dat de kans dat hij het eerste haalt, of in ieder geval de kans krijgt, groot is. Daarbij heeft hij daar al de hele jeugd doorlopen en kent hij de club door en door.
Dan ga je als 16-jarig kereltje toch niet verkassen naar welke club dan ook?

Dit riekt aan alle kanten naar de grootste parasiet van de voetbalwereld; Mino Raiola. Kinderhandel, maar daar heeft die grote gehaktbal geen problemen mee, zoveel was al duidelijk. Onbegrijpelijk dat mensen hier Raiola nog een toffe peer vinden ook, zag laatst een filmpje van juichende fans van Juventus die hem toezongen waarna hij zijn worstenpoten de lucht in stak en begon te zwaaien alsof hij de paus zelf is. Wat een enge ijdeltuit is het toch. Onbegrijpelijk die Juventus supporters, leuk dat je De Ligt krijgt, en te danken aan Raiola deels natuurlijk, maar juich lekker voor De Ligt. Vaag volk.

Ik weet zelf ook wel dat Raiola het onderste uit de kan haalt voor zijn spelers, maar maar laten we nu niet beginnen met zaakwaarnemers op te hemelen zeg. Dat blijven parasieten die er mede voor gezorgd hebben dat de prijzen belachelijk hoog zijn.

En voordat ik het naar mijn hoofd geslingerd krijg: ja, ik ben knettersjaloers op Raiola. Ik mocht willen dat ik met een grote bek, onbetrouwbaar karakter en weinig capaciteiten zoveel knaken kon verdienen.

23 juli 2019 om 13:07

Ik heb wel het gevoel dat er niet veel doorbreekt bij PSG, klopt dat? Een beetje net zoals dat er enorm veel spelers in de ED en KKD spelen met een Ajax-verleden, maar nooit het eerste hebben gehaald. Nogmaals, alleen een gevoel, ik volg de Franse competitie niet genoeg.

23 juli 2019 om 13:08

Ze brengen bijna geen top spelers voort dus dat valt allemaal wel mee.
Bekendste van de jeugdopleiding zijn Evra en Rabiot.
Zit je supporters bril even af

23 juli 2019 om 13:10

@parissg1970

PSG heeft zo'n goede jeugdopleiding dat ze een beperkte Mitchel Bakker van Ajax moeten halen om linksback te spelen in het hoogste jeugdelftal. Ken je feiten.

23 juli 2019 om 13:13

Hij zorgt er wel voor dat onze Xavi niet meer hoeft te kiezen tussen Nederland en Spanje.

23 juli 2019 om 13:22

Ja en Barcelona heeft haar onderkomen gefinancierd met spruitjes en bananen. Kom op, zonder geld heb je anno 2019 niks te zoeken in de top, en feitelijk geldt dit al sinds de invoering van het betaalde voetbal alleen is de schaal wat vergroot en dus de tegenstelling wat groter.

23 juli 2019 om 13:34

Die gaat niet in het hoogste jeugdelftal spelen maar gaan ze op huurbasis stallen bij een club als Orléans met wie ze in gesprek zijn omtrent een samenwerkingsverband. Het echte talent op die positie is namelijk Arthur Zagre en die sluit vanuit de O19 aan bij de eerste selectie.

23 juli 2019 om 13:43

@usofdude

de laatste paar jaar iig Kimpembe en Rabiot. hoeveel jeugdspelers hebben zich de laatste paar jaar in de basis gespeeld bij Barcelona?

23 juli 2019 om 13:44

PSG lijkt de laatste jaren inderdaad op te leiden voor de andere clubs. Ferland Mendy die vanaf komend seizoen bij Real Madrid speelt komt uit onze opleiding en ook een speler als Guendouzi doorliep bij ons de opleiding maar breekt bij Arsenal pas echt door. Spelers uit de 94-95 generatie als Aréola, Rabiot en Kimpembe hebben het wel gered maar een speler als Coman koos al snel voor Juventus. Dat is ook helaas gebeurd met Diaby (Leverkusen), Augustin (Leipzig), Edouard (Celtic), Nkunku (Leipzig) en Zagadou (Dortmund). Jonge spelers die in het geval Nkunku toch rond de 80 wedstrijden in het eerste elftal hebben gespeeld maar nooit helemaal hun plekje hebben veroverd. Uit de generatie 2001/2002 kloppen Mbe Soh, Kouassi, Zagre en Aouchiche op de deur maar het is natuurlijk maar de vraag of zij in Parijs furore kunnen maken of dat dit elders zal zijn.

23 juli 2019 om 13:51

Maxwell, Leonardo, Mitchel Bakker, Xavi Simons. Het riekt hier naar Raiola. Allemaal héél korte lijntjes. En diegenen die praten over je financiele toekomst veiligstellen en dat Raiola dat perfect voor je doet.... Hebben jullie dan echt niet door dat dat ook een vorm van chantage is? Je haalt een kind weg uit een vertrouwde omgeving, onder het mom dat ie veel kan verdienen. PSG heeft Simons (vader/zoon) en zeker ook Raiola genoeg te bieden op financieel gebied. En dat gezever over dat het een eigen keuze is, is natuurlijk onzinnig. Je weet nooit wat de toekomst je brengt, misschien red je het niet door blessures of gewoon niet goed genoeg. En daar speelt Raiola altijd goed op in. Het is nou eenmaal onzeker. En vader Simons hoeft nu ook niet meer te werken waarschijnlijk, dus die moet ook heel sterk u=in zijn schoenen staan om nee te zeggen. En Raiola weet dit: (bijna) alles is te koop. En daar maakt ie mooi gebruik van. Vreselijke vent, totaal geen ethisch vermogen heeft die gast. Alles draait om geld. En als laatste: kom op, PSG heeft toch never nooit meer mogelijkheden als club voor jeugdspelers dan Barcelona. geen Barca fan hier, maar dat mensen dit zeggen gaat me echt te ver.

23 juli 2019 om 13:53

@ Twenteov, helaas laat Barça grote talenten als Puig nu ook haast niet doorbreken. Dat ligt aan de trainer, maar ook aan het beleid.
Toen ik reageerde had ik nog niks over PSG gelezen, want dat veranderd wel het een en ander; Ik had gehoopt op een club als Dortmund of Ajax, waar er een plan wordt gemaakt en ook echt kansen geven.

23 juli 2019 om 14:04

@liedhebber, is puig nou klaar voor het eerste dan? Of moet hij voor de haaien gegooid worden zonder dat die kan zwemmen?

Bij barca ga je alleen doorbreken als je goed genoeg bent, al helemaal in dit elftal waar het niveau hoog ligt. Je moet wel het gestreefde niveau van barca zijn als je wilt dat ze jou een kans in het eerste geven.

Het is geen liefdadigheids club.
En eerlijk gezegd als deze snotaap op dit leeftijd speciale behandeling wil dan mag die meteen weg. Wie denkt hij wel niet dat hij is? Die miljoen volgers op instagram zijn naar zijn hoofd gestegen en die ballon dortjes op jeugd niveau.
Bojan heeft elke barca record op jeudgniveau aan flarden geschoten en debuteerde nog eerder dan messi.
Maar kijk waar bojan nu is.

23 juli 2019 om 14:10

@bf1994

"en eerlijk gezegd als deze snotaap op dit leeftijd speciale behandeling wil dan mag die meteen weg."

dat doet hij nu toch ook?

23 juli 2019 om 14:19

@japie_kreke
Ja inderdaad. weet niet wat je hier mee wilt......maar ja het klopt

Hiermee bedoel ik wel dat ik hem dan liever kwijt ben dan rijk. Niet per se op het feit dat hij weg wilt gaan....

23 juli 2019 om 14:25

@bf1994

wat ik ermee bedoel is dat beide partijen blijkbaar niet op dezelfde lijn zitten en dat het dan verstandig is om uit elkaar te gaan van beide kanten, iets wat nu gebeurd

als een andere club hem wel die speciale behandeling wil geven is hij daar misschien beter op zijn plek want dat is wat hij wil

23 juli 2019 om 14:28

Psg heeft echt wel een goede opleiding en jeugdspelers maken daar veel minuten in competitie, beker en league cup. Een diaby bijvoorbeeld heeft afgelopen seizoen een hoop minuten gemaakt en tuchel geeft vaak de jeugd de kans inplaats valverde die puig amper minuten gaf afgelopen seizoen.

23 juli 2019 om 14:46

Als jeugdspeler kun je op dit moment beter bij Psg zitten. Genoeg jonge spelers die daar kansen krijgen en spelen. Barcelona trekt zo even 100 plus miljoen uit als ze een versterking willen.

23 juli 2019 om 12:52

Waar zie jij staan dat het door Mino komt? Ik denk door de opwarming van de aarde. Spanje wordt te warm voor hem.

23 juli 2019 om 12:54

Mino is zijn zaakwaarnemer helaas

23 juli 2019 om 12:57

Dus? Het kan toch uit hemzelf komen? Net als bij De Ligt zal dit artikel wel weer volstromen met de beste vrienden van Xavi en weten zij precies hoe het allemaal zit.

23 juli 2019 om 13:09

kleinegeneraa7

Niemand weet hoe het zit met Raiola natuurlijk, maar denk je echt dat het verkassen van Xavi Simons he-le-maal niets met Raiola te maken heeft?

23 juli 2019 om 13:39

Het kan, maar het kan ook niet. Niemand weet hoe het zit, dus snap niet dat veel mensen het als de waarheid verkondigen dat Raiola Xavi kidnapt, hem in de kofferbak gooit en hem aflevert bij PSG

23 juli 2019 om 12:57

Jij spoort echt niet. Hoeveel talenten breken er laatste tijd nog bij Barça? Het is gewoon een ordinaire koopclub geworden. Snap deze jongeman maar al te goed!

23 juli 2019 om 13:02

Nee dan kan je inderdaad beter naar PSG gaan, daar werken ze écht met jeugd...

23 juli 2019 om 13:12

Dan kan je naar geen enkele topclub. Zijn allemaal koop clubs

23 juli 2019 om 13:56

Ze moeten wel, alle talenten worden weggetrokken bij Barca. Niet omdat ze zo’n slechte jeugdopleiding hebben denk ik..

23 juli 2019 om 12:58

Zijn vader is toch bekend in het voetbalwereldje. Als Raiola nu echt in het nadeel van die jongen zou handelen dan zou vader toch wel ingrijpen? Volgens mij gaat deze jongen zijn financiële onafhankelijkheid als veiligstellen.

23 juli 2019 om 13:00

@khalid3073wx

" Pff Raila dit gaat wel te ver. Die man maakt deze kleine jongen gek. Het is nog een kind! Ik ben vrij pro Mino, maar dit gaat echt te ver. Mino gaat weer chashen het een publiek geheim dat mino hem al jaren begeleidt. "

Die jongen is net zestien en kan dus niet zijn eigen zaakwaarnemer kiezen, dat heeft zijn vader gedaan. En die heeft natuurlijk niet voor niets voor Raiola gekozen. Dus moet je in dit geval niet met je vingertje naar Raiola wijzen, maar naar zijn vader. Zonder de handtekening van zijn vader gaat die jongen nergens heen, al zou Raiola hemel en aarde bewegen.

23 juli 2019 om 13:02

Hij maakt de ouders van deze jongen gek door een hele goeie deal voor hem te sluiten?

23 juli 2019 om 14:31

@aadmaat

" Hij maakt de ouders van deze jongen gek door een hele goeie deal voor hem te sluiten? "

Die ouders hebben hem toch in het bezit van volledige verstandsvermogens als zaakwaarnemer voor hun zoon uitgekozen? Dat zullen ze niet gedaan hebben omdat hij lekker kan koken.

23 juli 2019 om 14:47

@scepticus38

nou, met een lekkere Italiaanse pasta kan je best iemand manipuleren

23 juli 2019 om 14:53

@japie_krekel

" nou, met een lekkere Italiaanse pasta kan je best iemand manipuleren "

Misschien ook wel met een pizza en Raiola is in een vorig leven pizzabakker geweest.

23 juli 2019 om 14:56

@scepticus38

ik ben het helemaal met je eens hoor. Raiola doet hier weinig fout imo. als Xavi Simons een exceptioneler talent is als zijn ploeggenoten vind ik overigens dat hij ook meer hoort te verdienen. zijn sportieve en commerciele waarde is dan namelijk groter en daar hoort hij in dat geval van te profiteren

23 juli 2019 om 13:04

Deze jongen heeft natuurlijk ook gewoon ouders, ik neem aan dat die gezien zijn leeftijd ook nog een zware vinger in de pap hebben over zijn toekomst.

23 juli 2019 om 14:48

Panerai

" Deze jongen heeft natuurlijk ook gewoon ouders, ik neem aan dat die gezien zijn leeftijd ook nog een zware vinger in de pap hebben over zijn toekomst. "

Hij is minderjarig dus hebben zijn ouders geen vinger in de pap maar volledige beslissingsbevoegdheid over zijn toekomst.

23 juli 2019 om 13:06

Hoe weet jij dit allemaal?

23 juli 2019 om 13:09

Alles in het voetbal is altijd Raiola z'n schuld. Zelfs als er dingen zijn die Raiola voor het geld doet vind ik dat nog altijd niet echt zijn schuld. Spelers en ouders hebben de grootste verantwoordelijkheid en de FIFA en UEFA lijken ook altijd alleen maar aan de zijlijn te staan om het geld te innen. Ik ben serieus fan van Raiola.

23 juli 2019 om 13:12

Dit is gewoon een gift voor het Nederlandse voetbal, hij zal hierna niet meer voor Spanje willen kiezen. Ik ben Mino heel erg dankbaar !

23 juli 2019 om 13:55

Zullen we m anders eerst gewoon even laten doorbreken? Nu al met oranje in verband brengen slaat nergens op, er kan nog zoveel gebeuren...

23 juli 2019 om 14:04

Nou het verband is wel logisch. Dat het niet meteen morgen gebeurd is begrijpelijk, maar de focus op de toekomst moet natuurlijk heel actueel blijven binnen het orgaan wat wij de knvb noemen

23 juli 2019 om 14:05

Barça moet gewoon met die Raiola kappen, dan maar geen spelers die hij vertegenwoordigd, hoe goed ze ook mogen zijn

23 juli 2019 om 14:34

Je kan niet zomaar zeggen dat het aan Mino ligt. Misschien wilde hij wel weg, of is dit in overleg met zijn ouders gebeurd. Wat Liefhebber16 ook al zegt, hoeveel spelers zijn er de laatste tijd echt doorgebroken bij Barcelona? De eerste 11 spelers worden tegenwoordig gewoon gekocht. En nu wil ik absoluut niet zeggen dat PSG dit niet doet, maar daar zijn de laatste tijd wel meer spelers naar het eerste toe gegroeid en ontwikkeld de jeugdopleiding van PSG zich stormachtig.

Beste optie voor Xavi zou naar mijn mening toch zijn om terug te keren naar Nederland en bij bijvoorbeeld een Ajax of PSV aan te sluiten. Nog een jaartje in de jeugd en daarna naar Jong Ajax / Jong PSV om vervolgens door te stromen naar het eerste (of wellicht al eerder).

23 juli 2019 om 15:04

Heeft vooral te maken met de club. Als ik zo lees dat het PSG is dan kan ik me dat indenken. Paar jaar terug sprak ik met familie van een ex Psv'er die op zijn 14e naar PSG kon. Ouders zouden in Parijs een huis krijgen en een baan, zo dat het lijkt dat ouders verhuizen naar Parijs voor een jobverbetering en dat zoon dan toevallig bij PSG komt voetballen. Het voetbal wordt zo echt kapot gemaakt. Een Xavi Simons zou gewoon op deze leeftijd in Nederland moeten voetballen

23 juli 2019 om 16:37

Waarom zou hij in Nederland moeten voetballen? Hij is niet op zijn 12e hier weggeplukt ofzo. Zijn ouders wilden verhuizen naar Spanje toen hij 2/3 jaar oud was

Toch zeer merkwaardig dit, maar was al enkele weken geleden hierop de site aangekondigd dat er een haar id boter zat tussen hem en Barcelona. Maar ik zie hier toch echt de hand van Mino in, wat zn goed recht is, maar als voetballiefhebber vind ik het toch jammer.

Ik hoop echt uit gans mn hart dat hij naar een ploeg gaat waar jeugd een kans krijgt... en niet naar Italië of zo waar er over het algemeen toch minder kansen zijn voor jonge spelers

Zeer curieus naar waar hij nu gaat!

23 juli 2019 om 12:52

Raiola neemt hem mee naar PSG om flink te cashen over zijn rug. Is al bekend. Er waren al, schijnbaar, onderhandelingen bezig tussen Raiola en PSG.

23 juli 2019 om 12:55

Volgens mij zou Mino toch veel meer kunnen cashen als hij hem als A speler van Barca had kunnen verkopen maar dat was hoogstwaarschijnlijk een te groot risico voor dhr Raiola. Persoonlijk vind ik het jammer met zo’n naam paste hij perfect bij Barca.

23 juli 2019 om 12:57

Tuurlijk niet. Die sjeik heeft een heerlijke bonus voor hem klaar liggen. Die sjeik heeft een schijthekel aan Barcelona. Nu ook weer met alle drama rondom Neymar. Dus waarom niet een van Barca’s kroonjuwelen stelen met behulp van Raiola

23 juli 2019 om 12:58

Jiren heb je ook betrouwbare bronnen die dit bevestigen of is het de meeste onbetrouwbare bron, namelijk: onderbuik gevoel.

23 juli 2019 om 13:16

@kleine, is een beetje jou kapstok om te vragen naar betrouwbare bronnen mbt Raiola. Nu staat er zelf in de tekst dat Raiola om iets heel specifieks vroeg in zijn onderhandelingen. Volgens mij kan zelfs jij opmaken dat deze jonge van 16 dus niet perse weg wilt gaan. Dan kun je ooo nog stelllen dat hij opgegroeid is binnen de jeugd opleiding bij Barca.Mocht ie nu toevallig naar een PSG gaan dan kun je ook nog stellen dat hij het niet om sportieve redenen doet. En als laatste zie je dit soort praktijken bijna alleen bij Raiola. Ik denk dat jij ook wel eens een conclusie hebt getrokken met minder richtingen dan in dit geval.

23 juli 2019 om 13:49

Ook weer een krant als bron? Ik snap niet hoe moeilijk het is voor Barcelona om zelf een statement te maken en zeggen hoe het precies zit? Nu lees je ook weer iets vaags als 'speciale eisen', dit zegt toch niks? Wat zijn die eisen? Het is makkelijk om bij raiola zoiets op te schrijven als krant, want hij heeft de schijn tegen en veel lezers slikken dit als zoete koek. Beetje hetzelfde idee dat 1 persoon iets roept over jou wat niet waar of gedeeltelijke waar is, en uiteindelijk roept een heel peloton aan mensen precies hetzelfde over jou. Voor je het weet neemt een hele kudde dit als waarheid aan en kom je nooit meer van zo'n stempel af. Stel Raiola gaat aan de slag als clown in het ziekenhuis om zieke kinderen op te vrolijken, dan nog zal dit door een grote groep als negatief worden bestempeld en zal het nog zo kunnen worden gedraaid dat het een geldwolf is. Daarom neem ik dit soort aantijgingen alleen serieus als zij uit de 1e hand komen ipv de zoveelste krant die denkt aan de teruglopende oplage.

23 juli 2019 om 14:06

Dat jochie wilde blijven als aan een bepaalde voorwaarde zou worden voldaan maar dat wil Barca niet. Daarom gaat ie weg. Maarwas die voorwaarde een eis van Raiola of had de familie van Xavi daar mee te maken?

Ik snap die aversie tegen Raiola niet. De hele professionele voetbalwereld is een door geld verziekte hypocriete wereld. Iedereen, speler, zaakwaarnemer en clubs, denken enkel aan zichzelf. Waarom zou Raiola dan een verschrikkelijke vent zijn en de rest niet?
Als het de spelers om het spelletje te doen zou zijn en niet zozeer het geld dan zouden ze gewoon hun hele leven lang bij de dichstbijzijnde profclub spelen.

23 juli 2019 om 12:52

Bij Barca krijgt de jeugd tegenwoordig ook geen kans meer, helaas. Bij PSG is de kans groter.

23 juli 2019 om 12:58

Ik vind ook dat er minder kansen worden gegeven aan Jeugd spelers bij Barca. Maar ik durf te betwijfelen of het zoveel beter is bij PSG.

23 juli 2019 om 14:04

Diaby, Nkunku, Nsoki hebben flink wat kansen gehad verleden seizoen, ervoor o.a. Kimpembe, ze stromen qua jeugd steeds meer door bij Psg. Kan wel eens heel goed uitpakken voor Xavi.

Marc, als je dit voor elkaar gekregen hebt.....

23 juli 2019 om 12:55

Lijkt me niet. Zal niet goed zijn voor de verstandhouding....

23 juli 2019 om 13:04

Welke verstandshouding? Volgens mij heeft Ajax nog nooit echt geprofiteerd van de 'verstandshouding' met Barcelona. Kan me alleen afdankertjes als Bojan en Cuenca herinneren. Onana is dan wel een goede geweest, maar niet echt te danken aan Barcelona lijkt me.

23 juli 2019 om 13:20

Daar was Barca ook nog eens totaal niet blij mee kan ik me herinneren.

23 juli 2019 om 13:52

Die afdankertjes hebben we inderdaad niet veel aan gehad. Gabri is wat mij betreft de enige (naast Onana) die het wel liet zien in Amsterdam.

23 juli 2019 om 12:55

Staat in het artikel dat hij hoogstwaarschijnlijk naar PSG gaat.

23 juli 2019 om 12:59

Goed gelezen. Hoogstwaarschijnlijk.

23 juli 2019 om 13:35

Op twitter staan al foto's van hem en Raiola in Parijs, dus tenzij Overmars daar de deal wil beklinken, lijkt het me toch echt dat hij naar PSG gaat.

23 juli 2019 om 12:56

Selectie voor o17 is al rond, kan het me niet voorstellen. Gaat gewoon PSG worden.

23 juli 2019 om 14:43

Voor een talent als Simons maken ze wel een uitzondering.

23 juli 2019 om 18:19

Ze hebben Fitz-Jim al gehaald, zelfde type speler, zelfde positie eigenlijk en als je het mij vraagt verder in zijn ontwikkeling op dit moment als Simons.

23 juli 2019 om 18:36

Met Freshzone eens, plek maken gaat heel lastig worden. Fitz-Jim gaat in o17 beginnen al CM, selectie is rond. Enkel een extra buitenspeler zou ik wel zien zitten.

23 juli 2019 om 12:58

Marc is niet dol op Raiola, het geeft vaak problemen. Met de Ligt dreigde hetzelfde echter de Ligt wilde perse door de voordeur vertrekken. maar toch verschenen er roddels in de media over vermeende afspraken en dergelijke.

Raiola brengt deze jongen naar een aan hem gelinkte club die miljoenen wil betalen. Zo werkt dat.

23 juli 2019 om 13:01

Ah joh, alsof ik dat niet weet. Natuurlijk gaat ie niet naar Ajax. Maar mocht het onmogelijke toch gebeuren, dan weet Marc mij weer enorm te verbazen.

23 juli 2019 om 13:03

Zo onmogelijk zou het niet zijn aangezien zijn vader in de opleiding heeft gewerkt bij Ajax en Xavi op vakantie gaat met paar van die Ajaxjeugdspelers.

23 juli 2019 om 13:23

Dat hoeft niet voor mij. Meneer heeft speciale eisen, als hij die heeft hebben Gravenberch en Unuvar ze volgende week ook. Dat is het niet waard, we hebben een prima lichting van die leeftijd.

Geld als een enorme belofte , ik moet het nog zien.


Krijg er een adu gevoel bij (usa) in 2005.
15 jaar destijds en ook kwa faam en belofte een beetje vergelijkbaar.


Hoop het natuurlijk wel als nederlander, daarbij wie zou zijn nieuwe club worden en waarom?

23 juli 2019 om 14:18

Is inderdaad wel een overhypt talent. Best een leuke voetballer maar is vooral veel aandacht gekregen omdat hij Xavi heet en herkenbaar haar heeft. Kijk naar een jongen als Moriba die net zo oud is en al bij Barca B speelt, daar hoor je veel minder over maar dat is een veel betere voetballer.

Ik ben heel benieuwd waar hij nu heen gaat, iemand een idee? Wat mij betreft is dit niet perse een slechte stap of een stap voor geld waar hij ook heen gaat. Bij Barça breken niet veel talenten meer door en als voetballer moet je aan jezelf denken. Ik ben benieuwd en hoop op succes voor Xavi

23 juli 2019 om 12:49

PSG wordt genoemd maar stiekem hoop ik toch op Ajax als Nederlander.

23 juli 2019 om 12:51

Oké PSG zou dus een stap zijn voor geld neem ik aan... want zij staan al helemaal niet bekend voor het doorbreken van talent...

23 juli 2019 om 13:00

Ik zal als ik jou was eens de opstellingen van vorig seizoen erbij pakken en kijken waar die spelers vandaan komen. PSG geeft de jeugd gewoon kans hoor, maar dat kunnen zij ook, omdat zij in een competitie spelen waar zij heer en meester zijn.

23 juli 2019 om 13:05

Kimpembe, Areola, Coman, Rabiot, Augustin, Diaby en nog vele anderen die daar zijn doorgebroken de laatste jaren. Kimpembe, Areola en tot voor kort Rabiot hadden belangrijke rollen bij Psg. Er breekt bij PSG meer door dan zowat elke topclub.

23 juli 2019 om 14:01

@ Kleinegeneraa7 & Marc Juventus, ten eerste bedankt, want ik kijk zeker niet wekelijks naar PSG dus ik wist niet dat ze veel jeugd gebruiken in de competitie. Wat dat betreft hulde voor PSG dan! Het blijft echter zo dat PSG voor de aanvallende posities heeft aangetoond niet bang te zijn om met grof geld te smijten. Ik hoop trouwens van harte dat PSG de vruchten plukt van de jeugd opleiding waarin ze veel investeren.

23 juli 2019 om 16:26

@liefhebber16, ze smijten met geld ja maar ze kopen ook niet zoveel spelers. In de aanval veel kopen en de jeugd breekt vooral door in de verdediging (kimpembe, Dagba, Nsoki, Mbe Soh), middenveld (rabiot en Nkunku) en keeper Areola. Diaby is wel een aanvaller

Lekker naar een Nederlandse topclub gaan.

Zou mooi zijn als hij naar Ajax kwam....
Voor Oranje positief dit: kans dat hij daarvoor kiest, lijkt hiermee iets groter.

23 juli 2019 om 14:50

Hij moet Oranje nog maar halen.. Nederland heeft heel wat getalenteerde middenvelders in zijn lichting. Het is een leuke talent, maar je weet nooit hoe deze jongens zich verder gaan ontwikkelen.

Deze jongen is zo ontzettend goed en wat een potentie! Hoop dat die goed terrecht komt en zijn talent waarmaakt!

Lekker bezig Rioola! Ergens een mooie tekenpremie gescoord?

Heel merkwaardig dit. Veel filmpjes van hem gezien en leek het erg naar zijn zin te hebben bij Barcelona en met zijn teamgenoten. Is bijna meer een Spanjaard geworden dan Nederland aangezien die al bijna heel zijn leven daar speelt. Zal dit toch weer met Raiola te maken hebben? Een 15-jarige jongen kom op dit gaat veel te ver, laat hem gewoon lekker voetballen..

23 juli 2019 om 13:11

Geen idee hebben wat de echte reden is maar toch wel even een mening over Raiola willen ventileren.

23 juli 2019 om 13:16

Effe beter lezen....Hij stelt een vraag. Dat is geen mening. Maar buiten geld...wat zou de reden dan moeten zijn? Dus ja naar mijn mening is het wel degelijk Raiola die de dollartekens weer ziet.

23 juli 2019 om 14:03

Buiten geld kan het natuurlijk heel goed dat de familie Simons en de zaakwaarnemer in kwestie een bepaald plan willen zien. Geld is een drijfveer voor iedereen in zijn werk en ook voor voetballers, dus zelfs dat kan je ze niet kwalijk nemen

23 juli 2019 om 14:10

Als je op jeudgniveau al speciaal behandeld wilt worden mag je meteen weg wat mij betreft.

Jammer, zag hem wel schitteren bij Barca over een paar jaar. Ajax zal het ook niet worden ben ik bang. PSG? Zijn daar veel talenten doorgebroken de afgelopen jaren?

23 juli 2019 om 12:52

Die hebben niet eens een 2de elftal meer, zou onbegrijpelijk zijn. 15-jarig jochie.,

23 juli 2019 om 16:28

Jazeker, Kimpembe en Areola staan in de basis. Rabiot zou ook basis zijn als ie was gebleven. Jongens van 18-21 zoals Nsoki, Nkunku, Dagba en Nsoki kregen vorig seizoen ook behoorlijk wat minuten. Verder nog wat hele jonge spelers die een paar minuten mochten maken.

Tjee, blijf nou lekker doorballen. Als je nu geen kans krijgt maar op deze leeftijd...
Sociale omgeving veel belangrijker.
Dacht dat pa dat wel inzag. Zaakwaarnemer wat minder ben ik bang.
Gewoon lekker voetballen en kijken waar je uitkomt. Na 1 verhuizing volgt er bijna altijd meer. Doodjammer gewoon.
Gaat vast naar club die talenten verzamelt om ze vervolgens bijna geen kans te geven in eerste elftal. Das wel een trend, zeker bij PSG, Chelsea, City etc

Ik weet niet wat er aan de hand maar dat ventje is 16 en gaat weg bij een van de mooiste clubs die er is.
Zaakwaarnemer is toch die dekselse Mino.
DIe jongen zijn vader (jerry or Jimmy een van de twee) moet toch ook wel beseffen dat zo'n overgang nu echt niet in het belang voor de carriere van zo'n jongen.
Zo zie je hem bij VVV aankloppen net als die Nederlandse jongen van Real een paar seizoenen geleden wat is daar ook weer mee gebeurd?

23 juli 2019 om 12:54

Is toch helemaal niet te vergelijken met elkaar? Daarnaast was die Mink Peeters geen eens een toptalent in de ajaxjeugd en was naar Real Madrid gaan dus een slimme stap.

23 juli 2019 om 12:59

Die speelt in Servie inmiddels🙈

23 juli 2019 om 13:11

Regillio Simons. Oud-speler van Fortuna Sittard. Dus die komt naar Forza Fsc!

23 juli 2019 om 16:30

Maar er zijn daar toch wel meer succesverhalen van? In het eerste elftal speelt nota bene Pique die op zijn 16e vertrok van Barca naar Manchester United

De Freddy Adu van Nederland. Deze jongen wordt echt teveel op een troon geplaatst. Hoeveel van jullie hebben nou echt een wedstrijd van hem gezien?

Ik zeg overigens niet dat hij niet kan voetballen.....maar wel dat het overdreven is op de manier hoe hij omhoog geplaatst wordt.

Zie bijvoorbeeld berichten over Ajax en Nederlands elftal.......die jongen is net 16.....

23 juli 2019 om 12:57

Inderdaad. Die jongen heeft al 1,6 miljoen volgers op Instagram, terwijl het nog maar een talent is die zich moet bewijzen. Talent zegt nog niet heel veel. Bojan stond bijvoorbeeld ook te boek als supertalent, maar daar is tot nu toe niet veel van gekomen. Heb je nog die mastour van AC Milan. Helemaal gehyped op internet toen het een talent was, maar nu mag hij blij zijn als hij in het profvoetbal actief kan blijven.

Die Xavi Simons wordt al op een voetstuk geplaatst alsof het al zeker is dat hij het gaat maken. Laat hem eerst gewoon ontwikkelen en het eerste halen bij een club. We zien dan wel hoe goed hij uiteindelijk is.

23 juli 2019 om 13:00

Leeftijd zegt niet zoveel. Was Seedorf niet 16 toen hij bij Ajax debuteerde?

Overigens heb ik hem nooit zien spelen, dus geen idee hoe goed hij echt is.

23 juli 2019 om 13:11

Gravenbergh ook.

Ik verwacht dat die dan ook uit Spanje verdwijnt, dus zal die geen Spaans paspoort meer kunnen aanvragen? Of kan je nog steeds aan paspoort aanvragen, als je een aantal jaar in een land hebt gewoond, maar toch verhuist naar een ander land?

23 juli 2019 om 13:03

Heeft die jongen niet allang ook een Spaans paspoort?

Raiola wilt geld en Xavi Simmons blijkbaar ook. Zet geld boven z’n carriere en verkast naar alle waarschijnlijkheid naar PSG. Super dom dit natuurlijk, maar wat wil je met Raiola als zaakwaarnemer.

23 juli 2019 om 14:11

Want in Frankrijk kunnen ze niet opleiden? Volgens mij heeft Frankrijk meer titels dan Nederland gehaald. Of zijn alle Franse internationals in de Nederlandse competitie opgeleid?

23 juli 2019 om 14:21

Ze zijn inderdaad in Frankrijk opgeleid, maar zelden bij Psg. Al die talenten komen van clubs die kansen geven aan jeugdspelers.

23 juli 2019 om 14:35

Kohaku

Wat heeft de verhouding prijzen tussen Nederland en Frankrijk er nu weer mee te maken?
Jochie speelt voor Barca in Spanje en vertrekt naar Frankrijk. Mag op zijn minst opmerkelijk genoemd worden als je bij Barca al bij een van de grootste clubs zit, een tot dusver gigantische ontwikkeling hebt doorgemaakt als speler, waar je alles aan te danken hebt en de club die je door en door kent.

23 juli 2019 om 17:24

Gaat er om dat ze nu net doen alsof zijn carrière vergooit wordt. Je hebt bij niet een club een garantie op een geslaagde carrière.

Zou leuk zijn als hij nu al voor het geld kiest en naar China gaat. Hij heeft al meer media aandacht gehad dan een gemiddelde voetballer dus wat dat betreft is die klaar voor de stap naar China.

Denk niet dat Raiola hier wat mee te maken heeft. Zijn vader is ook nauw betrokken in zijn ontwikkeling. Als we even de Raiola haat negeren, iedereen ziet toch dat La Masia aan het uitsterven is? Talenten breken nauwelijks door onder huidig beleid. Beste voor deze jongen is terug naar zijn vaderland te gaan en zichzelf bij Ajax verder te ontwikkelen, dit is het beste voor die jongen op dit moment.

23 juli 2019 om 13:01

Een talent gaat alleen doorbreken als die het gevraagde niveau van barca haalt.
Al helemaal met het huidige team.
Ze gaan niet elke doorsnee talent door laten breken.

23 juli 2019 om 13:19

Wat heeft er dan wel mee te maken
? Die drogreden die jij geeft geldt voor bijna alle topclubs.

23 juli 2019 om 13:44

Geen drogreden, iedereen roept blind dat het door Raiola komt omdat ze zien dat hij zijn zaakwaarnemer is. Werkt als een rode lap voor de lezers hier, het zou zomaar kunnen dat hij het ergens anders ook wilt proberen aangezien La Masia gewoon stervende is.

23 juli 2019 om 16:32

@timba69, maar toevallig niet voor PSG waar er gewoon 2 spelers uit de jeugdopleiding staan, konden er 3 zijn als Rabiot niet weg wilde en er 4 andere jonge spelers uit de jeugd regelmatig minuten krijgen.

Ik zou het snappen als hij naar een club gaat waar hij meer kansen zou krijgen..maar als hij naar psg gaat zou het erg jammer zijn.

Jammer voor Barcelona en zeer opmerkelijke mocht hij naar PSG vertrekken. Een paar uitzonderingen daargelaten gaan Raiola's spelers doorgaans naar Italie of PSG (als dit waar is). Sowieso in Italie lijkt het dat zaakwaarnemers heel veel macht hebben, er veel vriendendiensten gedaan worden en er daardoor veelvuldig opmerkelijke transfers zijn (kijk bijv. naar Inter en Milan). Buiten die landen, en een paar wanhopige clubs zoals Man Utd of PEC Zwolle uitgezonderd (in hun eigen speelveld uiteraard) lijkt Raiola echter niet iemand waar clubs zaken mee willen doen. Bovendien zal Man Utd na de Pogba perikelen (2x nota bene) inmiddels ook huiveriger zijn om spelers van Raiola aan te trekken.

Voetbalzaakwaarnemers zijn parasieten en Raiola is 1 van de meest hardnekkige. Hij is 1 van de beste in zijn rol maar het probleem ligt vooral bij gebrekkige regulaties en kortzichtige clubs.

Stomme actie van Barca om zo halsstarrig vast te houden aan ‘iedereen hetzelfde’ la masia is al lang niet meer wat het geweest is, talenten van de buitencategorie breken daar al lang niet meer door of worden rechtsback gezet. Zelf gasten als Boateng worden gehaald i.p.v. het inpassen van jeugd. En dan hebben ze weer een talent van de absolute buitencategorie (meerdere jeugd gouden bal winsten), kun je de boel weer uit het slop trekken en dan kom je er niet uit met de contractonderhandelingen.

Iedereen zal Raiola wel weer als schuldige aanwijzen maar ik vind echt dat Barca hier de plank misslaat.

23 juli 2019 om 13:06

Ik vind wat barca doet hier perfect. Wie denkt xavi simons wel niet te zijn? Als die niet bij barca wil blijven mag die lekker weggaan.

23 juli 2019 om 13:10

Inderdaad. Erg populistisch verhaaltje hierboven. Schijnbaar is het lastig te begrijpen dat er niet altijd wereldtop doorstroomt uit de jeugd. Een sneer als ‘talenten van de buitencategorie breken daar allang niet meer door of worden rechtsback gezet’ is ook totaal onnodig. In de jeugd is iedereen gelijk, wie is xavi simons in vredesnaam inderdaad? Goede jeugdtoernooien gespeeld, had Bojan Krkic ook, schoot ieder record uit de boeken. Weet jij waar hij nu speelt? Juist ja, tweede divisie van Engeland.

23 juli 2019 om 14:07

En wie waren die concurrenten van bojan toen die mocht debuteren?

23 juli 2019 om 14:11

@ Dr.jero
Ronaldinho, messi, etoo, henry

23 juli 2019 om 14:16

Wie dat is? Dat jochie heeft vier keer op rij de Ballon d'or voor jeugdvoetballers gewonnen, aanvoerder van de jeugdelftallen waar hij in zat en hij vertegenwoordigd een enorme sponsorwaarde. Ik vind het absolute onzin dat 'iedereen in de jeugd gelijk is'. Dat is namelijk pertinent onwaar. Daarnaast is Barca, nogmaals, gezien het trackrecord qua jeugdspelers de laatste jaren gewoon geen ideale omgeving om door te breken.

Ik vind het populistisch geneuzel dat Barca elke keer maar weer als de perfecte club wordt neergezet waar iedereen voor zou moeten willen spelen, zoals bij Matthijs de Ligt ook al werd gedaan.

23 juli 2019 om 14:22

@fcb_catalunya

het lijkt me wel zaak om je beste talenten te behouden en dan moet je ze ook belonen naar hun prestaties. als die Xavi Simons aantoonbaar beter is dan zijn ploeggenoten en hij verdiend niet meer geld als hun zou dat een erg vreemde zaak zijn. of hij ook echt aantoonbaar beter is dan zijn ploeggenoten durf ik niet te zeggen want ik volg de jeugdselecties van Barca niet

23 juli 2019 om 14:28

@ yelle
als we de ballon dor op jeugdniveau serieus gaan nemen dan wordt het tijd dat xavi simons dezelfde salaris als messi krijgt.

DIt heeft niks met barca als perfecte club neerzetten te maken.
Barca wil gewoon geen jeugdspeler speciale behandeling geven en ik vind dat ze hierin gelijk hebben.

Waarom jij dan zo boos bent snap ik niet.

23 juli 2019 om 14:38

@yelle

ik ben het volledig met je eens. op elk niveau hoor je een grootverdiener te zijn binnen de salarisschaal die op dat niveau gehanteerd word als je de beste speler bent. dat lijkt mij iig de normaalste zaak van de wereld.

het talent van zo een speler is dan exceptioneler dan dat van de andere spelers en daarom hoor je meer te verdienen omdat je sportieve en financiele waarde simpelweg hoger ligt dan als bij andere ploeggenoten

23 juli 2019 om 15:01

@bf1994

Lekker weer mijn redenatie in het absurde doortrekken, kunnen we ook even de andere kant op doen: vindt jij het normaal dat Xavi Simons hetzelfde betaald krijgt als de 2e linksback die toevallig ook mee mag doen in hetzelfde jeugdelftal?

En natuurlijk heeft een groot deel van de reacties hier, evenals de reacties bij de Ligt, evenals de reacties toen Frenkie even naar PSG of City leek te gaan wel te maken met de verafgoding van Barca. Waarmee ik niet zeg dat jij Barca als de perfecte club ziet, maar je kan moeilijk ontkennen dat dit sentiment leeft als je even de reacties bij eerder genoemde transfers terugkijkt.

Het meest idiote is nog dat Barca daar ook zelf in geloofd en geen strobreed toegeeft op Simons, zn vader en Raiola. Dit heeft niks te maken met 'niemand is groter dan de club' of 'je moet voor ons willen spelen', dit heeft te maken met een van de grootste talenten van de wereld die al vanaf zijn negende alles op geeft om te slagen te belonen. Bovendien heb je er als club ook niks aan als hij nu ergens anders tekent, dus het is ook nog eens slechte bedrijfsvoering.

23 juli 2019 om 16:08

Verafgoding van Barca. Hou op hoor. Dat heeft er helemaal niks mee te maken, Yelle. Het heeft ermee te maken dat een jeugdspeler even denkt dat hij meer moet verdienen dan de rest, gebaseerd op helemaal niets. Vooralsnog heeft hij nog 0 bewezen in het profvoetbal en het alleen leuk gedaan in jeugdelftallen. Dus niet gek dat Barca hem geen speciaal aanbod doet.

23 juli 2019 om 16:22

@yelle
Hij verdient niet meer dan andere omdat hij een jeugdspeler is.
Jeugdspelers mogen hun prof clubs op hun knieeã«n bedanken dat ze uit zijn gekozen om voor die club te spelen en dat meen ik oprecht.
OF je nu voor barca, real psg, man utd in de jeugd zit.

Het is een ultieme kans op een leven met rijkdom.
Je moet jezelf nog wel bewijzen tussen de andere 100 talenten die er rondlopen.
EN als jij dan denkt dat je in positie bent om meer te vragen in de jeugd da geloof je te veel in je hype en kan je wat mij betreft opdonderen.

Barca betaalt al enorm veel aan haar spelers, dan denkt zo een snotaap uit de jeugd dat hij dat ook kan krijgen, flikker toch op met hem

Op je zestiende Barcelona verlaten omdat je geen bijzondere behandeling krijgt. Dat klinkt onverstandig. Deze jongen leek zo goed bij Barcelona te passen. Nu ben ik benieuwd of het een eeuwig talent zal blijven. Mischien is het verstandiger om nu naar een club te gaan waar je zo snel mogelijk in het eerste kan spelen.

Dan ligt je hart toch niet bij Barcelona. Maar goed misschien wil hij eens wat anders. Meer geld bijvoorbeeld...

"tegen heb wil ik uit de grond van mijn hart zeggen" het grote geld heeft mij aangenaam verrast... Het gaat je goed jongeman.

Nouja mij lijkt dat het vrij duidelijk is. Zijn vader (Regillio Simons) is vroeger ook profvoetballer geweest. Na geflirt over en weer en concrete berichtgeving lijkt het mij duidelijk waar hij naartoe gaat.
Hij gaat dus gewoon zijn vader achterna naar Fortuna Sittard!

Niemand weet de ins en outs van deze transfer maar die gasten die continu lopen te bitchen op Raiola. Ik ken heel die vent niet dus ik kan alleen naar zijn werk kijken en wat zijn cliënten over hem zeggen. En over het algemeen is iedereen positief over hem. Of denken jullie dat Xavi op eigen houtje Mini heeft gebeld? Nee mond tot mond reclame noem je dat. Maar ja, hoge bomen vangen veel wind. Het mooiste van Mino vind ik dat hij schijt heeft aan de club. Het maakt niet uit of het Barca, United of Ajax is. Je gaat gewoon de volle mep betalen. En hij regelt het volgens mij behoorlijk goed voor zijn klanten. Dus ja..

Los van dat ik het belachelijk vind dat 16 jarige jongens al zo onder invloed staan van een zaakwaarnemer, betekent dit voor Nederland wel goed nieuws.
Wanneer hij niet meer in Spanje voetbalt zal hij veel eerder "gewoon" voor Nederland als nationaal elftal kiezen dan voor Spanje. Moet hij zijn belofte wel inlossen natuurlijk en dusdanig goed worden dat ie in aanmerking komt voor minimaal 1 van de nationale elftallen

Bij dit soort verhalen stijgt frenkie de jong weer in mijn aanzien. Een nuchtere jongen die zich niet gek laat maken door zaakwaarnemers etc. Rustig aan de top gehaald door ook vooral geduld te hebben.
Helaas vallen bijna alle spelers voor het geld, mooie verhalen en maffia figuren zoals raiola. Wat is er mis mee om lekker bij Barcelona, een van de grootste clubs ter wereld, in de jeugd te floreren en over 1 a 2 jaar bij bijv Ajax of Feyenoord door te breken bij het grote publiek? Als je eens bedenkt hoeveel talenten de afgelopen jaren zijn gezwicht voor het geld en die je nooit meer terug ziet....jammer

23 juli 2019 om 14:06

@partyboooi

wat maakt Frenkie De Jong volgens jou zo heel anders dan? die ging op zijn 18e ook weg bij Willem II waar hij nog geen minuut in het eerste had gespeeld om bij Ajax sportief en financieel een stap omhoog te maken. vervolgens gaat hij nu naar weer een grotere club Barcelona waar hij maar liefst 14 miljoen euro per jaar gaat verdienen

23 juli 2019 om 14:08

Haha lol. Heb je zijn salaris gezien kull? Nuchtere jongen die het met jan modaal inkomen gaat doen. Lieve snoet en mooie lokken maar laat je afgunst niet verpoppen.

23 juli 2019 om 17:21

Frenkie is ook heerlijk nuchter gebleven 😂

Usofdude, Je hebt gelijk, zo lees je in ieder transfer bericht van nederlandse jeugdspelers dat ze ooit bij Ajax zijn begonnen, pfff wat ziek, natuurlijk als je ze overal weg plukt met grootse beloftes aan pa en ma.

23 juli 2019 om 13:33

Uhm nee. Dat lees je niet bij iedere transfer van een Nederlandse jeugdspeler...

waarom is het zo een schande als deze jongen een andere stap wil maken? het is toch ook weer niet zo dat Barcelona een club is waar de laatste jaren veel talenten doorbreken naar het eerste elftal?

23 juli 2019 om 14:16

ik denk dat de schande ligt in het feit dat hij speciale behandeling zoekt op jeugdniveau., dat is gewoon belachelijk.
Sommige hier vinden dat een verdienste van raiola, ikke niet.

Naar mijn mening als een speler speciaal behandeld wilt worden op jeugdniveau dan is alles naar zijn hoofd gestegen en vind ik het totaal niet erg dat hij weggaat. Doe hem nog de groeten zelfs als het moet

23 juli 2019 om 14:19

@bf1994

ik weet niet wat die speciale behandeling is maar als deze jongen aantoonbaar beter is dan zijn ploeggenootjes lijkt het me wel logisch dat hij ook meer hoort te verdienen. als hij niet aantoonbaar beter is dan slaat het idd nergens op

23 juli 2019 om 14:31

@japie_krekel
Aantoonbaar beter of niet, barca wil jeugdspelers geen speciale behandeling geven en naar mijn mening hebben ze volledig gelijk hier.
Als barca xavi zo goed had gevonden dat ze het nodig vonden om dit keer haar regels te buigen voor hem dan hadden ze dat wel gedaan.

Blijkbaar vinden ze hem niet zo goed.

23 juli 2019 om 14:36

@bf1994

Barca heeft daar zeker gelijk in als dat hun standpunt is maar als Xavi Simons dan liever kiest voor een club die hem die behandeling wel wil geven dan heeft hij daar ook groot gelijk in. 2 verschillen partijen met 2 verschillende soort belangen

op elk niveau hoort de beste speler binnen de salarisschaal die op dat niveau word gehanteerd de grootverdiener te zijn. het is namelijk je beste speler en die vertegenwoordigd op zowel sportief als financieel vlak meer waarde dan een mindere speler. dan moet je daar ook naar beloond worden als speler voor dat exceptionele talent

23 juli 2019 om 14:41

Ik heb ook geen idee om wat bedragen dat het gaat, maar het zal vast en zeker weer belachelijk veel zijn.

Ik ben wel van mening dat wanneer dit inderdaad een exceptioneel talent is, Barcelona er wel wat meer aan had gedaan om hem te behouden. Zou het dan niet eerder komen omdat Mino de zaakwaarnemer is en dat een Barcelona wel klaar is met zijn 'spelletjes'?

Nou, dan zal de kans ook wel weer kleiner worden dat hij voor Spanje gaat kiezen. Dat zal wel gewoon Nederland blijven dus. Ook wel eens lekker, een jeugdspeler met een dubbele nationaliteit die voor Nederland uit gaat (blijven) komen.

Ik lees reacties alsof Raiola een 16-jarige jongen helemaal het hoofd gek maakt, alsof die knaap geen ouders heeft?

Zijn vader is Regilio Simons; ex-profvoetballer op een bescheiden niveau. Ik denk dat hij ook wel enigszins kan bepalen wat goed is voor zijn zoon of niet. Of denken jullie oprecht dat Simons Sr zijn oren laat hangen naar Raiola?

En dan gaat Simons Jr weg bij Barca: hij gaat echt niet terechtkomen bij de Kozakken Boys hoor. Hoe je het wendt of keert; hij gaat goed terechtkomen. Wat er uiteindelijk van zijn carrière terechtkomt, heeft hij nog altijd zelf in de hand en niet een zaakwaarnemer.

23 juli 2019 om 14:04

Kluivert sr wilde dat junior bij Ajax zou blijven omdat hij dat beter voor diens ontwikkeling vond. En junior ging toch weg om naar Roma te gaan. Dus wat de vader wil is niet allesbepalend bij jonge voetballers.

23 juli 2019 om 14:19

Dat klopt, maar de moeder van Justin had een groot aandeel in de transfer. Niet de zaakwaarnemer.

Het gaat er mij om dat men doet alsof alles en iedereen doet wat Raiola wil. Dat gebeurt echter, hoe dan ook, in samenspraak met elkaar. Dus het feit dat Xavi Simons bij Barca vertrekt, als minderjarige, wil zeggen dat de ouders daarvan op de hoogte zijn en ermee akkoord gaan.

23 juli 2019 om 14:39

Er zijn meerdere factoren die meespelen in de beslissing voor een speler om een transfer te willen. Feit is wel dat Raiola er de filosofie op na houdt dat elke euro die je vandaag verdient maar al vast in je zak zit en dat je niet weet of je die euro morgen nog kunt verdienen. En het moge ook duidelijk zijn dat Raiola behoorlijk overtuigend is.
Dat wil niet zeggen dat hij tegen de wil van zijn pupil handtekeningen onder allerlei deals zet. Maar we kennen allemaal wel mensen die onder invloed van een andere groep mensen hun eigen gedrag hebben veranderd. Als je Raiolas verleden ziet, is die man zo'n figuur.

16 jaar en dan al eisen gaan stellen, goed gehandeld van barca, graag of heel niet
en het helpt ook niet dat Mino al een jongen van 16 vertegenwoordigd, maar dat is weer een hele andere discussie.

23 juli 2019 om 14:45

Zo heel vreemd is dat toch niet. Als jij veel verder bent dan je leeftijdsgenoten, dan kan je wat extra's vragen. Ben je dat niet, dan niet en dan krijg je dat ook niet.

Over 1 a 2 jaar had hij langzaamaan mee kunnen doen met het eerste van een bijvoorbeeld Ajax of PSV (gezien dan meer spelers klaar zijn voor eerste teams). Niet vanwege zijn kwaliteiten, want die ken ik niet, maar puur gebaseerd op zijn leeftijd i.c.m. zijn talent.

dit toen toch wel meer jonge spelers uit die leeftijdscategorie? Depay en Willems kozen rond die leeftijd voor Psv, Wijnaldum op zelfs nog jongere leeftijd voor Feyenoord en spelers als Eriksen, Fischer, Vermaelen, Verthonghen en Dolberg gingen al op jonge leeftijd van hun toenmalige clubs naar Ajax.

waren deze spelers dan ook allemaal onder invloed van hun zaakwaarnemers of komt dat nu even lekker uit zo een stelling omdat Raiola er toevallig bij betrokken is?

23 juli 2019 om 14:58

Gingen op basis van sportieve gronden, niet omdat hun zaakwaarnemer ineens allerlei speciale eisen ging stellen. Had je zelf ook kunnen bedenken Japie, kom op beetje scherp blijven.

23 juli 2019 om 15:12

@linksbuitenadem

bij een club als Sparta is de kans op een doorbraak vele malen groter dan bij een Feyenoord, Ajax of PSV dus ik denk zeker wel dat het financiele aspect hier ook wel voor een deel een rol in speelde bij deze keuzes

verder vind ik het vrij normaal dat een meer getalenteerde jeugdspeler meer hoort te verdienen als een minder getalenteerde jeugdspeler en als ik het goed begrijp is Xavi Simons de beste jeugdspeler bij Barca uit zijn lichting. dan mag dat exceptionele talent van zo een speler ook wel beloond worden want hij vertegenwoordigd sportief en financieel gezien meer waarde als zijn andere ploeggenoten

Mino Raiola is dat een slavenhandelaar of zo, begin er wel op te lijken. Is zelf al bezig clubs kapot zien te maken ten koste van zijn eigen portemonnee. Schandalig gewoon. Ik heb nog een jongen in de box lopen wil je die ook al begeleiden Mino. De grootste geldwolf die er bestaat is al met 16e jarige bezig en mogelijk nog wel jongere ook. Simons 16 jaar oud en dan al een zaakwaarnemer in plaats van aan zijn toekomst te denken en is nu al bezig met een geldwolf te worden. Barcelona lekker laten gaan die jongen is zo kapot gemaakt. Waar zijn we mee bezig en het wordt hoog tijd dat die Raiola overal maar dan ook nergens meer welkom is en geen een club nog wil onderhandelen met die kwajongen. Iedereen jaagt hij zijn kop op hol en nu ook al een jonge knaap die zijn sporen nog niet eens verdient heeft en pas uit de Luiers is. En dan nog stellen die Simons dat hij al heel wat mee heeft gemaakt met zijn 16 jaar komt hij pas kijken en heeft nog geen donder gepresteerd. Kan mogelijk een talent zijn maar wie heeft er ooit van hem gehoord?? Schande is het gewoon dat zulk soort gasten zoal praten alsof ze de beste van de wereld zijn en niet aan voetballen denken maar alleen aan Geld Geld en nog eens Geld.

Bijna de hele opleiding bij Barça gezeten en nu weggaan omdat je zaakwaarnemer vindt dat er speciale eisen moeten komen. Wel benieuwd welke dat waren. Gelimiteerde transfersom? Basisplaats in Barça B? Vrees dat als raiola erachter zit het weer alleen maar om geld gaat. Wordt tijd dat de fifa die zaakwaarnemers gaat verbieden of een max aan verdiensten kan maken zodat begeleiders zich weer bezig gaan houden wat het beste is voor de carrière van de spelers ipv de eigen verdiensten. Het is toch onbegrijpelijk dat zo'n jongen niet graag in Camp Nou en de Primera wilt spelen maar in een B competitie.

23 juli 2019 om 14:18

het is belachelijk dat deze jochie op jeugdniveau denkt dat hij speciale eisen aan barca kan stellen.
Naar mijn mening doet barca heel erg goed om hier gedag tegen hem te zeggen

Waar huilen we toch om? Het is een kind. Als hij werkelijk zo goed is dan zal hij wel doorbreken bij eender welke club als het nu Barcelona is of PSG.

23 juli 2019 om 18:12

Alleen werkt het niet zo. Je bent óf jong óf hebt onvoldoende meegekregen.
Als talent zijnde moet je nog altijd heel veel geluk hebben bij een hoop factoren. Een coach die in je gelooft, een club die een bepaalde filosofie heeft, evt spelers voor je die geblesseerd zijn. De juiste coach hebben die je goed kan begeleiden. Een Bojan had bv onder andere omstandigheden een van de beste spitsen kunnen worden, want het talent is er.

Een Guardiola had vóór Cruijff nooit de kans gehad om in het eerste te spelen van Barça, terwijl het talent er absoluut was. Het werd Cruijff afgeraden om hem te gebruiken, want hij zou te zwak zijn. Fysiek niet in staat om te kunnen boksen tegen de profs.
Dat is maar één van de vele voorbeelden die het nie gemaakt hebben.

Jammer. It's all about the money. Sowieso niet op sportief gebied. Mino begrijpt zijn vak op financieel gebied als geen ander. Behalve op sportief gebied. Maar dat is makkelijk te zien als je naar hem kijkt.

Mino jij boef wat ga je nu weer doen. Alsof deze jongen van 16 jaar zelf speciale eisen gaat stellen dat komt allemaal vanuit Mino Raiola. Ik ben benieuwd hoeveel geld Raiola hier weer mee gaat verdienen als hij naar PSG zou gaan.

Die is dus onderweg naar Telstar, die dekselse Raiola met z'n connecties in Velsen-Zuid... (voor de autistische moderators hier: dit is dus een grapje, dat hoef je niet te onderbouwen)

23 juli 2019 om 15:14

@linksbuiteadem

als hij onderweg naar Telstar is had hij qua talent sowieso al niks te zoeken bij Barcelona want dan is het talent dat hij heeft blijkbaar niet exceptioneel

zelf lijkt dit me een sterk verhaal en ik verwacht dat hij in de jeugdopleiding van een andere grote club die hem wel terecht beloond voor het feit dat hij beter is dan zijn leeftijdsgenootjes gewoon furore gaat maken

23 juli 2019 om 18:08

Er is een bepaalde cap voor de jeugd en Raiola vindt dat niet prettig.
Die cap is hartstikke normaal en bovenal gezond. Als je op die leeftijd al gaat knoeien met zaken als hiërarchie terwijl iedere jeugdspeler (ongeacht het talent) zich nog moet bewijzen, krijg je juist mensen die Barça niet voort wil brengen.

Raiola is een absoluut gezwel voor de voetballerij. Wat niet betekent d at ie dat ook is voor de voetballers per sé.

23 juli 2019 om 18:27

@almogaver

ze bewijzen zichzelf toch op hun niveau wat nu het jeugdvoetbal nog is? dan vind ik het vreemd dat de grote uitblinkers niet extra gewaardeerd worden

ik vind Raiola geen gezwel voor de voetballerij want anders zijn de clubs dat ook. voor hun draait ook alles om geld verdienen en het onderste uit de kan halen

Ronduit belachelijk... opgeleid bij een van de beste clubs daar alle vruchten van plukken en dan voor de poorten van het eerste vertrekken.. snap ik dus niks van. Geld maakt voetbal keihard kapot...

Jong talent, ik hoop er nog van te horen

Ach tot ziens dan. Wij Nederlanders zien natuurlijk graag deze jongen als exceptioneel talent. Maar op 16 jarige leeftijd waren Messi en Bojan vele malen bekender en bekroond. Iedereen wist dat die toen binnen een jaar hun debuut bij de selectie zouden maken. Dat is bij Simons nog niet het geval terwijl Bojan niet eens alle verwachtingen heeft kunnen waarmaken.

23 juli 2019 om 18:09

Volslagen onzinnig dit. Messi bereikte het grote podium op z'n zeventiende en van Bojan hadden nog minder mensen gehoord.
Het gros van voetballiefhebbend Nederland kende Xavi Simons al vanaf z'n veertiende, van Bojan en Messi hoorden ze pas later.
Logisch ook, gezien het feit dat social media niet was wat het nu is.

Heeft Xavi misschien een Franse moeder? Want dan kan hij zomaar voor frankrijk kiezen en hebben zowel nederland als Spanje het nakijken.

Niet makkelijk....niet makkelijk ...? Wat denkt die snotterneus wel niet.....barca heeft hem alle kansen gegeven en nu hij op een leeftijd komt dat evt. zijn doorbraak kan komen/komt laat hij Barca vallen als een baksteen !! Lijkt toch nergens op !! Maar......is gewoon weer een mentaliteits- en kapsones kwestie van dergelijke 'donkere' spelers........ze denken eerst aan geld, dan weer aan geld, dan komt bling-bling en dan pas aan hun sportieve ( in dit geval voetbal) carriere...... Maar wat ze nodig hebben, mentaliteit dus, dat missen ze. Voorbeelden ten over....... Depay....affelay,...drenthe....anita,...bazour,......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren