Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Frenkie de Jong voetbalt zie je toverstof en regenbogen’

Laatste update:

Oranje dwarsboomde Engeland donderdagavond de weg naar de finale van de Nations League. De formatie van bondscoach Ronald Koeman was na verlenging met 3-1 te sterk voor the Three Lions. De Engelse kranten kijken terug op een disastrous night, mede doordat Nederland de overwinning in de schoot geworpen kreeg door twee grote fouten aan de zijde van de Engelsen.

“Het zag er goed uit voor Engeland in de rust, omdat Oranje onder druk werd gezet. Terwijl the Three Lions alles onder controle hadden, glipte alles uit de handen”, schrijft de Daily Mail. De krant haalt vijf key moments aan in de wedstrijd: de gouden kans voor Jadon Sancho, het doelpunt van Matthijs de Ligt, de afgekeurde goal van Jesse Lingard en het eigen doelpunt van Kyle Walker en de treffer van Quincy Promes. “Engeland moest de prijs betalen voor het missen van grote kansen.”

The Guardian zag dat Engeland verviel in ‘oude fouten’. “Het klinkt misschien hard, maar je kan geen andere conclusie trekken als de twee beslissende doelpunten van Nederland voortkomen uit fouten”, concludeert de Engelse kwaliteitskrant. “Southgate dient niet bekritiseerd te worden voor het feit dat hij erop vertrouwt dat zijn spelers achterin de bal kunnen rondspelen. In een eerder stadium verloor Kyle Walker de bal al aan Memphis Depay, die daar nog geen gebruik van maakte. Frenkie de Jong was superb, terwijl Engeland weer eens tekort kwam. Hij is als een voetballende eenhoorn. Als hij voetbalt zie je toverstof, regenbogen en voetjes die nauwelijks een afdruk achterlaten.”

Ook van The Independent klinken lovende woorden voor de middenvelder. “Sommige individuen waren van een andere categorie. De Jong lijkt niet eens meer op een revelatie. Het lijkt alsof hij al jaren bij Barcelona speelt en presteert zoals Xavi jaren deed. Hij is zo goed, De Jong dicteerde het spel en is de belangrijkste reden voor de overwinning”, stelt de Engelse krant. “Zijn teamgenoot De Ligt is ook heel goed, bijna onverslaanbaar in de lucht, maar speelde niet de beste wedstrijd van zijn loopbaan. Dat is waarom enkele geïnteresseerde topclubs zich zorgen maken.”

“Het bleek dat De Ligt het lastig had met de snelheid van Marcus Rashford. Hij blijft het gevaarlijkste wapen van Engeland. Waarschijnlijk zijn alleen de Fransen met Kylian Mbappé gevaarlijker, omdat zij zoveel verschillende spelers met snelheid hebben”, vervolgt The Independent. “Ongeacht het balbezit, kan Engeland hier tegen ieder team gebruik van maken. De Ligt bleek er andermaal problemen mee te hebben. Bij het doelpunt van Engeland zag hij er niet uit als een jonge Ronald Koeman, maar als een veertigjarige Lothar Matthaus.”

De Daily Mirror spreekt van een Nations League nightmare. “Het wordt nooit makkelijker om Engeland aan het werk te zien”, schrijft men. “Deze keer gooiden ze het weg met een reeks lachwekkende defensieve fouten. Het liet zien hoe naïef Engeland kan zijn op topniveau. Het was vernederend hoe de mannen van Southgate niet met de druk konden omgaan. Ze waren de architecten van hun eigen ondergang, omdat Oranje met de fouten de overwinning in de schoot geworpen kreeg.”

“Engeland had het normaal gesproken gewonnen dankzij Jesse Lingard, maar doordat hij met zijn teen buitenspel stond, werd de treffer afgekeurd. In het slot moest Harry Kane op zoek naar de winnende treffer, tegenover De Ligt en het beest Virgil van Dijk”, analyseert The Sun. De boulevardkrant wijst ook naar de fouten die de Engelsen in het slot van de wedstrijd maakten, waardoor Oranje uiteindelijk naar de finale van de Nations League gaat. The Three Lions nemen het zondagmiddag in de troostfinale op tegen Zwitserland.

Wint Oranje de Nations League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ik heb niks tegen Southgate verder, maar is hij goed genoeg als coach voor dit Engeland? hij heeft echt prima materiaal staan maar Engeland speelt onthutsend zwak

7 juni 2019 om 08:25

Vind het geen heel bijzonder elftal. Weinig spelers hebben ook een leidende rol bij hun club, op Kane en Henderson na. Niemand die initiatief neemt. Vertrouwen vooral op dodespel momenten en denk dat ze dat moeten blijven doen.
Daar traint Southgate ook veel op

7 juni 2019 om 08:32

aan de nederlaag gisteren kon hij niet veel doen want die Engelse verdedigers geven klunzig en totaal onnodig 2 goals weg maar spelers als Sancho, Sterling, Kane en Alli bv vind ik hele goede spelers. daar moet toch meer uit te halen zijn?

7 juni 2019 om 08:33

Daarbij heeft Henderson wel een leidende rol maar is hij één van de meest beperkte spelers op het middenveld van Liverpool.

7 juni 2019 om 08:37

Ik snap VoorOranje z'n reactie wel. Heel veel spelers hebben een goede rol bij een mindere club of een dienende rol bij een betere club. Kane is een topspeler, Sancho is een topspeler. Oja en Walker is een topspeler, vind ik. De rest is voor de top niet meer dan redelijk, eigenlijk. Alli is overschat, mist creativiteit zoals eigenlijk heel Engeland. Lopen kunnen ze wel stuk voor stuk. Er lopen prima spelers in maar ook niet meer dan dat. En voor Engeland ben ik bang dat dit nog wel even zo blijft als er niets verandert in het toepassen van eigen jeugd in de BPL. Dat is toch wel een beetje de keerzijde van zo'n internationale competentie organiseren in je eigen land.

7 juni 2019 om 08:38

Is die Alli echt zo bijzonder? Ik vind dat echt best mee vallen eigenlijk. Zo vaak zie ik hem (in de CL en bij Engeland) niet iets bijzonders doen. Maar ben met je eens dat je met dit Engeland veel beter moet kunnen presteren.

7 juni 2019 om 09:05

Ben met je eens dat ze echt wel een paar goede spelers hebben. Maar Kane en Sterling kunnen uitblinken door Eriksson en de Bruyne en Co. Die heeft Engeland niet.

7 juni 2019 om 10:09

De Bruyne heeft amper een grote rol gespeeld dit seizoen bij City. Die Sancho stond me een partij heerlijk te voetballen en vooral die Rice op het middenveld viel me op. Alsof bij Nederland met jullie referentiekaders zoveel topspelers lopen.

7 juni 2019 om 11:34

En Trent? Die is in zijn recht ook absolute top, vele malen beter dan een walker die je noemt

7 juni 2019 om 08:39

@japie_krekel t is gewoon t zelfde als altijd bij Engeland. Op papier lijkt het geweldig door de namen die bij grote clubs spelen, maar ga kijken wat ze bij hun clubs doen.

Kane is de vedette bij Tottenham, maar nu gewoon nog niet fit. Kan gebeuren.
Verder zijn het bij hun clubs bijna allemaal volgers, afhankelijk van de buitenlandse vedettes.

Zelfs Sterling, die bij city aan de lopende band scoort, kan bij Engeland niet het verschil maken. Ook niet raar, zo'n geoliede machine als city is Engeland niet.

En dan gaan ze hier zeggen dat ze zich zorgen maken om t feit dat De Ligt 1x geklopt werd op snelheid door Rashford.
Stones, Maguire, Jones, Smalling als Engelse verdedigers kunnen gewoon echt niet voetballen. Daarnaast maken ze gewoon heel veel fouten in de verdediging.
Laporte, prima speler, heel goed jaar, geeft bijna in zn eentje de CL weg met zn fouten tegen tottenham.
Lovren die lang heeft staan prutsen bij Liverpool, net als Matip die nu pas goed speelt dankzij v Dijk.
Chelsea is het degelijk, maar maken ze ook vaak zat een foutje.
K zou de centrale verdedigers van Arsenal haast nog vergeten...maar die spreken ook voor zich natuurlijk.

T mooiste aan De Ligt is dat hij altijd beter wordt na een fout. Ook gisteren weer. Enorme blunder, speelde daarna prima en maakt een hele belangrijke goal.

7 juni 2019 om 09:09

En een sterke tackle op kane die was ook zeer belangrijk

7 juni 2019 om 10:11

Die van Dumfries op Rashford, waardoor die eraf moest, was veel belangrijker. Voorkomt daarmee 100% de 2-0 en met Kane erbij werd Engeland nog een tandje slechter.

7 juni 2019 om 10:19

@harry ouwe psver...gaat het niet genoeg over jullie??
Dat was een geweldige tackle van Dumfries, sterker nog..dat was precies de tackle die De Ligt ook had moeten doen, maar hij maaide over de bal heen en raakte Rashford.
Maar we hadden het hier ff over De Ligt, vandaar dat we vergaten wat voor geweldige tackle Dumfries maakte.

8 juni 2019 om 06:14

De Ligt had helemaal geen tackle moeten maken. De hoek was nu lastiger voor Rashford dan bij een penalty en hij had ook zo maar rood kunnen krijgen.

7 juni 2019 om 09:09

@japie Ik denk dst hij het aardig doet. Je hebt een elftal zonder creativiteit hè. Een goede aanval, een goede verdediging, maar niemand die een steekpass kan geven. Daarom vond ik zijn tactiek bij t WK wel mooi. Alles op dode spelmomenten. Daar blinken ze in uit. Het materiaal voetballend is gewoon best beperkt of in ieder geval uit balans

7 juni 2019 om 09:13

Ik ben van mening dat Engeland een gebrek aan creativiteit heeft.

7 juni 2019 om 10:21

Dat dus. Engeland heeft individueel prima spelers voor alle posities, maar al jaren geen creatief brein die de boel aan het werk kan zetten.

Engeland verliest wat mij betreft de slag op het middenveld, en dan vooral in opbouwende zin.

7 juni 2019 om 09:51

Helemaal mee eens. Zodra die Engelse in balbezit zijn, hebben ze geen idee wat ze met de bal moeten doen.dat mag je de coach best kwalijk nemen. Dat terwijl dit toch de lichting is waar ze al die jaren op hebben gewacht. Met deze selectie moet je een halve finale kunnen halen op een groot toernooi, maar we gaan het zien.

7 juni 2019 om 11:21

Southgate begon ook heel behoudend. Anders zou hij meteen met Henderson en Alli/ Lingard beginnen. Daarnaast is het jammer voor ze dat Winks er niet bij zit. Die heeft meer voetballendvermogen dan de mannen die er gisteren in stonden.

7 juni 2019 om 11:02

Het is bij Engeland al vele jaren het zelfde verhaal. Altijd die hoge verwachtingen die er nooit echt uitkomen, ongeacht wie er voor de groep staat.

‘De ligt speelde niet zijn beste wedstrijd. Daarom zullen enkele geïntresseerde topclubs zich zorgen gaan maken’

Haha, tuurlijk. Ik ben 19, grootste talent op de velden, speel een prima pot maar een keer wat minder dan normaal (vanwege 1 foutje), en clubs zullen zich zeker zorgen gaan maken. Ik denk ook dat de Ligt niet geslapen heeft vannacht, omdat alle topclubs nu wel afhaken.

Mooi om te zien hoe NL in verdedigend opzicht is gegroeid de laatste jaren. De Ligt en van Dijk vormen een belangrijke basis voor de aankomende jaren. Met daarvoor een jong, getalenteerd middenveld met een likje routine zit het ook goed. Enige linie waar ik nog de echte klasse mis is voorin. Depay en bergwijn (5 jaar terug was het een invaller geweest) prima, maar daarna houdt het ook wel echt op. De basis is gezet in de afgelopen periode, laten we dit doortrekken en ons weer een keertje kwalificeren.

7 juni 2019 om 08:20

Eens, onze topspelers momenteel spelen in de veredediging en op het middenveld. Hopelijk ontwikkelen Bergwijn, Depay, Redan, Zirkzee zich snel.

7 juni 2019 om 08:22

En ik zou ook Malen snel aan de selectie toevoegen

7 juni 2019 om 08:28

Eens. Liever malen dan weer een Berghuis. Hoop ook op danjuma en dilrosun. Wordt interessant komende jaren

7 juni 2019 om 08:28

Op basis van wat?

7 juni 2019 om 08:37

Op basis van talent en kwaliteiten.

7 juni 2019 om 08:48

Adthee,
Nu al toevoegen is misschien iets te vroeg. Maar zeker ook een speler die zich hopelijk snel ontwikkeld. Qua verdediging en middenveld zitten we de komende jaren wel goed. Als er nog echte top-aanvallers bij komen, dan wordt het echt een serieus sterke ploeg die zich moet kunnen meten met de absolute wereldtop.

7 juni 2019 om 09:52

Op basis van kwaliteit moet je nog steeds kiezen voor Berghuis. Die is (logisch) al veel verder in zijn ontwikkeling, terwijl Malen pas net komt kijken.

7 juni 2019 om 08:21

Inderdaad grappig om dit commentaar op De Ligt te lezen. Vergelijk hem eens met Maguire, die volgens de media ook in de belangstelling staat bij City of met Stones die bij City onder contract staat en ik denk dat Guardiola nu alweer naar Portugal vliegt om Matthijs te smeken om voor City te kiezen

7 juni 2019 om 08:36

Er komen een aantal grote aanvallende talenten aan, met name voor de spits positie. Redan (Chelsea), Zirkzee ( Bayern) en Brobbery ( Ajax), Chong ( Man United). Ik zal er vast een paar vergeten want de toekomst biedt veel aanvallend, controlerend en verdedigend talent aan. Zirkzee gaat naar alle waarschijnlijkheid dit jaar zich aansluiten in het eerste van Bayern, waar hij gezien wordt als het grootste talent van de club.
Ik zal er vast een paar vergeten zijn. Op de flanken komen er ook een paar aan. Castillo ( chelsea) Danjuma Groenenveld ( Brugge) Dilrosun (Herta Bhc) en Kluivert natuurlijk.

Vervolgens dienen de middenvelders zich ook nog eens aan. Met ala grootst talent Xavi Simons. Hopelijk huurt Ajax of PSV deze jongen.

Over 6 jaar staat er een totaal ander Nederlands elftal waar de mindere goden van Oranje op natuurlijke wijze ( leeftijd) Babel, Strootman enBlind, of op basis van talent en prestatie vervangen zijn (de Roon) de linksback (Blind). Want laten we eerlijk zijn waar Blind bij Ajax centraal achter in van grote waarde is, is zijn prestaties van links back bij Oranje matig. De buitenspelgoal van gisteren was een fout van Blind die zijn man liet lopen na een aanvallende impuls. Zo is Blind elke wedstrijd betrokken bij tegengoals.

7 juni 2019 om 08:56

@Djoowey, ik snap je redenatie wel, maar ik heb heel weinig vertrouwen in die talenten die bij topclubs in het buitenland spelen. Ik ben toch bang dat dergelijke jongens allemaal de weg van Ake, Rekik en Bruma en in mindere mate Malen gaan volgen. Uiteindelijk gaat het om vlieguren maken op het hoogste niveau, om wedstrijden spelen voor volle stadions. Ik vergelijk, na een simpel Wikipediaonderzoek, Matthijs de Ligt even met Tahith Chong: Chong 2 wedstrijden op het hoogste niveau, De Ligt 93 wedstrijden op het hoogste niveau. Dat verschil is schrikbarend. Wat gaat er dan straks met Redan, Chong en Zirkzee gebeuren? Worden ze verhuurt aan pakweg Charlton Athletic en Armininia Bielefeld? Hoeveel enorme talenten zijn er nu daadwerkelijk boven komen drijven bij Chelsea, United en Bayern? Ik geloof best dat bovenstaande jongens international kunnen worden, maar zo rooskleurig als jij het beschrijft, daar geloof ik niet in.

7 juni 2019 om 09:25

Kan mij nog herinneren dat Nederland u21 het ek won (met oa Huntelaar). Toen dacht ik en de rest van Nederland dat er een geweldige lichting aan ging komen. Uiteindelijk is (bijna) niemand echt tot de top doorgedrongen.
Daarnaast zijn er genoeg jonge jongens de afgelopen jaren geweest die een gouden toekomst werd voorspelt voor oranje maar die nu gewoon bij middenmotors ergens in Europa spelen.
Blijkt toch vaak dat zulke jongens beter kunnen rijpen in Nederland maar dan zullen clubs als Ajax gewoon een hoger salaris moeten bieden.

7 juni 2019 om 10:42

Dat is ergens natuurlijk ook een beetje flauw. Het is duidelijk dat de Ligt simpelweg een exceptioneel talent is. Hij is niet bepaald iemand die je als gemiddelde graadmeter kan nemen. Chong is lang niet zo'n groot talent en heeft voor een zwaardere route gekozen waarbij het sowieso vrij normaal is pas op latere leeftijd aan spelen toe te komen.

Op eenzelfde manier kan je ook Rashford pakken, die 170 wedstrijden in de hoofdmacht van United heeft gespeeld, terwijl Carel Eiting eens aan 21 wedstrijden voor Ajax komt. Dat heeft ook weinig zin omdat het talenten van een heel andere categorie zijn. Uiteindelijk is het zo dat talent vanzelf boven komt drijven. Als je echt goed genoeg bent dan krijg je ook bij grote clubs een kans. Spelers als Rashford, Sancho en bijvoorbeeld nu ook Moise Kean tonen dat gewoon aan.

Ake heeft het enkele jaren geleden in een interview mooi uitgelegd. Hij koos bewust voor een route waarbij hij pas later zou spelen. Hij zei zich er van bewust te zijn dat hij wellicht ingehaald zou worden door leeftijdsgenoten die in Nederland eerder aan spelen toe zouden komen, maar dat hij verwachte veel sneller stappen te zetten zodra hij zou komen te spelen. Dit omdat hij dan direct op een veel hoger niveau zou acteren. En dat is hem prima gelukt.

Hij is een zeer gewaardeerde speler in de PL die ook in verband wordt gebracht met een stap omhoog. Het is wat zuur voor hem dat zijn concurrenten van Dijk en de Ligt zijn, anders zou hij gewoon structureel spelen bij NL.

Talenten worden vaak onrealistisch hoog ingeschat.

7 juni 2019 om 11:27

Als Rashford niet de kans had gekregen van een Nederlandse trainer vraag ik me af of hij er ooit was gekomen. Die had onder Mourinho echt niet gedebuteerd.

7 juni 2019 om 11:59

Laten we nou niet doen alsof van Gaal het grote talent in Rashford zag en hem daarom liet spelen.

Rashford werd louter door van Gaal geselecteerd omdat er simpelweg niemand anders meer was. Van Gaal haalde zelfs eerst Will Keane nog terug van verhuur (uit de Championship waar hij er niets van bakte). Het is dat ook Keane geblesseerd raakte dat van Gaal Rashford als wisselspeler mee moest nemen. Dat toen ook Martial in de warming up afhaakte was een gelukje en de kickstart voor de carrière van Rashford.

Uiteindelijk zal komend seizoen ook een Greenwood zo nu en dan zijn kansen krijgen bij United. Simpelweg omdat het een gigantisch talent is, wat ook weer pech voor Chong is.

7 juni 2019 om 12:10

Ik vind de vergelijking maken tussen Rashford en Eiting niet eens flauw, maar heel raar. Ik maak bewust de vergelijking tussen De Ligt en Chong omdat beide de grootste talenten uit de opleiding zijn en beide even oud (uit '99). Ik mag toch hopen dat je mijn vergelijking begrijpt. De Ligt is basisspeler bij het Nederlands elftal en aanvoerder van Ajax. Chong speelt op maandagavond in het tweede. Ik probeer alleen uit te leggen dat ik niet geloof in die langere route. Althans, niet in het feit dat dat de route is naar de absolute top, wat voor toptalenten toch een doel moet kunnen zijn. Ik vind de vergelijking tussen De Ligt en Chong daarom ontzettend relevant!

7 juni 2019 om 12:30

Chong is simpelweg niet het grootste talent uit de opleiding van United. Bijna geen United fan zal hem noemen als je ze naar het grootste talent van United vraagt. Dat soort prijsjes zijn leuk voor de statistieken, maar verder niet heel veel waard. Greenwood is bijvoorbeeld een veel groter talent dan hem.

Daarnaast heeft Chong een redelijk zware blessure gehad vorig seizoen, wat ook weer een remming in zijn ontwikkeling heeft betekend.

Belangrijker is dat veel meer zaken dan louter rauw talent meespelen. De Ligt is fysiek zeer sterk voor zijn leeftijd, terwijl Chong en bijvoorbeeld ook Angel Gomes bij United fysiek nog erg tenger zijn. Dat zijn ook zaken waardoor de 1 vroeger door kan en de ander langer nodig heeft.

Chong zal een prima speler worden, maar het is qua talent geen wereldtopper en zeker niet als hij fysiek niet nog wat stappen zet.

7 juni 2019 om 14:24

Dan denken wij daar verschillend over. Maakt ook niet uit verder. Er zijn meerdere wegen die naar de top leiden. De meeste mensen denk maar aan een weg en dat is via de eredivisie en het handje vol wedstrijden in de EL en CL.
KDB, lukaku en salah zijn ook op latere leeftijd naar de top geklommen en hadden de zelfde stempel van toptalent.

Dilrosun en Danjuma gaan echt nog wel meters maken netzoals kluivert.

7 juni 2019 om 09:11

De voorhoede van het Nederlands elftal is gewoon te mager, het ziet er allemaal doodleuk uit. Depay kan geen bal bij zich houden en raakt letterlijk elke bal kwijt, zelfs passes die de tribune in vliegen. Bergwijn, heeft wel de potentie, alleen het rendement is momenteel nog te laag. Babel speelt door gebrek aan beter, die komt geen man meer voorbij, alleen tikjes breed. En promes, tja je net niet. We hebben een voorhoede wat op de brommer is, maar verder valt het reuze tegen. Malen misschien een kans geven? Zo’n goed team, alleen geen killers voorin, zo jammer

7 juni 2019 om 10:04

Depay kan geen bal bij zich houden? Hij is praktisch niet van de bal te krijgen en houd hem ook veel te lang vast. Fysiek gewoon een hele sterke speler. Maar zijn vervolgacties laten zo nu en dan flink te wensen over. De pass de tribune in kan iedereen een keer gebeuren. Zo slecht is die jongen helemaal niet, speelde gisteren gewoon een mindere wedstrijd. Zondag beter.

7 juni 2019 om 14:28

Kom op! Die andere wedstrijden heeft Depay oranje op sleeptouw genomen. Hij speelde idd niet zijn beste wedstrijd gisteren. Maar na rust en met Vd beek in zijn rug was hij in ieder geval beter. Alleen zijn balcontrole in de eerste helft en afronding was gewoon niet goed.

Probeer ergernissen tijdens een wedstrijd af te sluiten. Het maak je minder objectief.

7 juni 2019 om 10:25

Mbappe, Neymar, Robben, Ronaldo en zelfs Messi hebben allemaal weleens een wedstrijd dat het niet loopt. Maar met een goal maken ze het vaak wel goed. De Ligt is een verdediger, die eigenlijk niet afgerekend wordt op scoren, maar op verdedigen. Als hij dan de gelijkmaker inkopt, dan ben je in mijn ogen alle eerder genoemde spelers al gepasseerd. Ik zie hun geen 90 minuten verdedigen en nog scoren. Kijk de eerder genoemde spelers mogen 89 minuten fouten maken en in de 90e minuut scoren ze de winnende, dan zijn zij de man of the match. De Ligt mag na die goal Geen fouten meer premiteren. Dus de druk voor zo een 19-jarige is vele malen groter dan messi die niet scoorde in de halve finale uit tegen Liverpool, maakt dat hem ineens niet meer de beste speler van de wereld?

7 juni 2019 om 11:20

Waar niemand het (nog) over heeft is dat die afgekeurde VAR doelpunt toch echt een foutje van v. Dijk was die zijn man achter zich liet lopen. Ik bedoel dat niet als kritiek op hem want beide (de Ligt/v. Dijk) speelde verder een uitstekende partij en vullen elkaar aan.

Niet mee eens. De Jong komt te vaak in de problemen omdat hij de bal te lang bij zich houdt. Toptalent maar hij moet ook gewoon nog veel leren.

7 juni 2019 om 08:18

Dat is juist zijn kracht. Omdat hij de bal lang bij zich houdt, en pas de bal past op het moment dat de verdediger inzet en lichamelijk contact maakt, kunnen teams geen druk zetten op hem. Heb echt genoten van FDJ.

7 juni 2019 om 08:26

Dat is zijn kracht als hij het goed uitvoert. Nu speelt hij vaak gewoon de bal te laat en is hij de bal kwijt of laat hij zich vallen op het moment dat er contact gemaakt wordt.

7 juni 2019 om 08:27

Benzema. Was dit ook gisteravond? Want dan heb ik dit echt gemist. Vond hem juist nauwkeurig in de passing.

7 juni 2019 om 08:34

Je zoutend naar zijn balverlies statistieken moeten kijken ten opzichte van het aantal gegeven passes

7 juni 2019 om 08:41

@oz
Vlak voor tijd ging de Jong flink in de fout, maar dat liep gelukkig goed af (en hij liet zich bij de afgekeurde goal flink in de luren leggen).

Of hij bovenmatig balverlies had gisteren; dacht het niet. Vond hem buiten twee bovengenoemde punten vrij sterk.

7 juni 2019 om 08:41

Bij die eerste goal (fout van de Ligt) houdt Frenkie die bal ook te lang bij zich waardoor hij een onnauwkeurige pass geeft op de Roon. Hierdoor kan Engeland druk geven. En zo gebeurde het gister wel op meer momenten. Maar het loopt vaak precies goed af, dat is zijn kracht. Gister was het wel echt precies op het randje. Bij Ajax gaat dat vaak beter.

7 juni 2019 om 08:45

Oz81

Een aantal keer op het einde van de wedstrijd. Daarvoor speelde hij gewoon heel goed.

7 juni 2019 om 08:47

Weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt, maar denk een andere als ieder ander. Of je hebt een andere kijk, dat kan ook. De Jong heerste, altijd aanspreekbaar, wegdraaien zonder balverlies. Het feit dat hij te lang wacht, is zijn spel. Raakt nooit zenuwachtig, is geen druk op te zetten. Wachtend om weer een goede bal tussen se linies te geven, makkelijke ballen geeft hij niet. Puur wachtend op de bal tussen de linies. Snap wel dat de hele wereld lovend is .

7 juni 2019 om 10:26

Frenkie de Jong tegen Engeland:
- Nauwkeurige passes: 101/105, 96 procent passnauwkeurigheid (hoogte van het veld)
- 2/2 nauwkeurige dieptepasses
- 128 balcontacten (meeste van het veld)
- 10/14 duels gewonnen
- 2/2 dribbels geslaagd
- 2/2 luchtduels gewonnen
- 13 keer de bal veroverd
- 3 intercepties

Dit zijn gewoon super statistieken. Dat er dan nog mensen zijn die focussen op die 1 of 2 keer dat hij zich verslikt in een bal (en hem vaak nog niet eens kwijt raakt ook omdat hij het zelf corrigeert!), dat snap ik nou echt niet he..

Die laatste keer gisteren was ook duidelijk door vermoeidheid, hij was helemaal leeg want hij had 14km op de teller staan, ook dat was het meeste van alle spelers op het veld.

7 juni 2019 om 12:20

Sanderk91,

Is het ook, en Frenkie is gewoon werelds. Mensen reageren vaak hier met een beperkte kennis. Wat goede analisten al aangeven. De Jong houdt de bal bij zich, en trekt mensen naar zich toe, waardoor er meer ruimte ontstaat voorin en ze nog gevaarlijker worden.

Frenkie speelt achterin, terwijl hij wat mij betreft nog beter uit de voeten komt een linie naar voren.

Maar ik begrijp de keuze wel volledig voor die positie. Er is niemand beter op zijn positie momenteel. En hij maakt zoveel ruimte voor anderen. Tevens onderschept hij zoveel en is hij zo wendbaar.

Enige punt van verbetering is dat hij nog iets meer conditie zou mogen hebben, hoewel hij natuurlijk gisteren 14 km had afgelegd voor zijn wissel, want enorm veel is.

Barcelona heeft een nieuwe Iniesta in handen, de echte regisseur van het oude Barcelona. Messi kon shinen door hem vooral.

Let maar op, binnen een paar wedstrijden dragen ze hem al op handen. Frenkie is niet van de bal te krijgen. Enkel als hij diep achterin staat mag hij iets sneller afspelen, daar ontstaat nog wel eens gevaar door zijn speelstijl.

7 juni 2019 om 13:19

"mensen reageren vaak hier met een beperkte kennis. Wat goede analisten al aangeven. "

Ik denk niet dat mensen niet begrijpen hoe het werkt, maar ze zien het gewoon anders. Natuurlijk trekt hij mensen naar zich toe waardoor iemand anders weer vrij staat, maar dat betekent niet dat hij de bal soms te lang bij zich houdt. Zulke momenten moet hij misschien nog beter leren aanvoelen.

Overigens heb ik gister weer ontzettend van hem genoten, zulke spelers zijn zeldzaam. Maar dat betekent toch niet dat je niet mag benoemen wat beter kan?

7 juni 2019 om 13:34

Dat klopt Azrsenal: dat is een puntje waarop hij nog kan verbeteren, maar hij heeft ook nog jaren de tijd om zich verder te ontwikkelen natuurlijk. Met name in de buurt van zijn eigen 16 moet hij soms wat meer haast maken met passen, want ondanks dat het niet vaak mis gaat, creeer je wel gelijk een hele gevaarlijke situatie als je daar van de bal gelopen wordt en de scheids fluit niet. Hij moet soms leren dat hij laag op eigen helft ietsje minder risico moet nemen, dat klopt. Al zal dat in een beter team (barca) automatisch minder zijn denk ik omdat hij, als het goed is, meer afspeelmogelijkheden zal hebben als hij de bal aan de voet heeft. Maar dit soort momenten vind ik eerder incidenteel dan 'te vaak' zoals Benzema. stelt. Heel vaak zet hij zijn tegenstander gewoon te kijk door weg te draaien of de vrije man te vinden, en slechts heel af en toe raakt hij in de problemen door de druk. Niet andersom

7 juni 2019 om 08:21

Jij bent af. Dat is hoe Frenkie speelt. Hij dribbelt tot hij een vrije speler ziet. En ze komen vrij doordat ze instappen op hem.

7 juni 2019 om 08:47

Vergeet niet dat moment dat het hem wijs leek op randje 16 te pingelen. Soms is hij idd te nonchalante, laat zich dan verassen en is dan vaak te laat met terugpakken. Daarbij ook bij het afgekeurde doelpunt hoe makkelijk hij zich liet weg zetten. Ontzettend talent maar ik wil nog niet mee gaan in de totale hosanna

7 juni 2019 om 09:06

Bal vast houden is puur om te lokken, en medespelers te laten bewegen waar op hij die pass kan geven, snap je!

7 juni 2019 om 09:22

Niet helemaal met jou eens, De jong komt te vaak in de problemen omdat hij de bal te lang bij zich moet houden omdat er geen afspeelmogelijkheid is. Vind dat dit zowel dan de fout van Frenkie is omdat hij dan voor safety moet kiezen, maar ook een fout van de spelers voor hem. Vrij lopen nondeju

7 juni 2019 om 11:33

Donny moet naast hem staan, dan trekt ie gaten open voor hem. Nu zag je dat een Wijnaldum en Roon amper weglopen om ruimte te creeren voor hem. Ziyech komt met zijn wilskracht ook enorm ver. Jammer dat Ziyech niet voor Nederland heeft gekozen, want een middenveld met Donny, Frenkie en Ziyech is toch de beste wat je kan hebben puur kijkend naar aanvallend voetbal.

7 juni 2019 om 11:39

@Benzema: iedereen z’n eigen mening uiteraard, maar als je buiten onze landgrens kijkt hoe zij naar Frenkie kijken, kan je wat mij betreft niet meer praten over een toptalent. Frenkie heeft het in de CL structureel laten zien en ook in Oranje. Niet voor niets is iedereen lyrisch. Natuurlijk maakt hij ook fouten, maar dan doen Messi en Ronaldo ook. Niemand is foutloos. Moeten hem blijven koesteren, de kans dat er nog een jongen als hij de komende jaren voorbij komt is erg klein.

7 juni 2019 om 08:40

Mwah. Had nog steeds veel twijfels over z'n fysiek gehad. Frenkie heeft een atletische bouw en is sterk in duels, heeft onwijs veel loopvermogen en meer kracht dan velen denken. Is ook een stuk langer. We zullen het nooit weten, maar ik denk dat Nouri in alle eerlijkheid absoluut wel de geweldige voetbalkwaliteiten had, maar in het moderne voetbal fysiek nog heel veel bij had moeten schaven.

7 juni 2019 om 13:40

Mwa, ik vind dat het fysiek vaak nog steeds te uitvergroot wordt bij spelers zoals nouri was. Die jongens zijn aan de bal heel erg slim en snel. En zeeer verfijnd in de kleine ruimte. Ach ja het nederlanda elftal met hem had er nog mooieer uitgezien maar het mocht niet zo zijn helaas.

Je hebt een aantal echt heel goede voetballers (op hun positie) in het Nederlands eltal, maar ook een aantal posities die matig bezet zijn. Als bv een Depay zijn dag niet heeft, is de vervanger in de punt De Jong. Dat schiet natuurlijk ook niet op.
Beide backs zeker geen wereld top en een matige voorzet. Babel, Promes en ook Bergwijn te wisselvallig. Ik hoop dat er nog wat talenten doorstromen, want die hebben we zeker nodig als we een EK of WK willen winnen.

7 juni 2019 om 08:21

Ik snap ook niet zo goed waarom De Jong is opgeroepen ipv Weghorst. De Jong is alleen handig als stormram wanneer je alle ballen in de 16 gaat pompen en hopen dat de bal nog eens goed valt. Weghorst kan daarbij ook nog voetballen. Onbegrijpelijk dat hij niet is opgeroepen. Had bij mij zelfs basis gestaan. Komt Depay van de zijkant en kan Babel naar de bank.

7 juni 2019 om 08:27

Ook Weghorst zou in de categorie "net niet" vallen.

Niet vergelijkbaar met het niveau van een De Jong (frenkie), De Ligt en van Dijk.
Het verschil met andere posities blijft te groot.

7 juni 2019 om 08:28

Dan volg je oranje niet echt. Koeman wilt ook perse zo'n type speler bij oranje hebben, en wanneer de 2-1 wel was goed gekeurd was de Jong er wel ingekomen. Nu was het toch niet nodig dus niet. Koeman kiest voor snelheid en beweging voorin, dus daar spelen Babel, Bergwijn, Memphis en Promes (3 van de 4). Dus inderdaad geen Weghorst. Dan moet je weer een heel ander soort voetbal gaan spelen wat is afgestemd op Weghorst. En dat ligt het Nederlands elftal niet echt. En als pinch hitter is de Jong gewoon van grotere waarde dan Weghorst dus de keuze is gewoon heel logisch.

7 juni 2019 om 08:33

@Atletico. Dus omdat ik een andere mening heb volg ik Oranje niet? Wat is dat nou weer voor conclusie gebaseerd op niets. Ik zat tegen Wit Rusland in de kuip en zie zowat alles van Oranje op tv. Graag geen bullshit lullen.

Ik zie Depay liever niet in de punt doordat hij gewoon niet clinisch genoeg is voor de goal. Dat hebben wij gisteren gezien. En zo kan ik nog genoeg voorbeelden zien. Ik zie graag een spits die de bal tegen de touwen jaagt. Dat is Depay niet. Die zie ik liever vanaf de zijkant.

7 juni 2019 om 08:27

Eens dat we voorin een probleem hebben, maar ik vind onze backs zeker niet verkeerd. Dumfries is nog jong, maar voegt nu al heel veel energie toe aan het elftal, kan alleen maar beter worden. Blind is wat mij betreft Europese top en brengt de nodige ervaring in het elftal.

7 juni 2019 om 08:38

Blind is op de linksback positie echt geen Europese top, niet eens Europese subtop. Staat daar gewoon bij gebrek aan beter. Voetballend is hij erg goed, maar t verdedigende aspect is geen Europese top en hij is te traag voor linksback. Zie persoonlijk liever Ake of vAanholt op linksback

7 juni 2019 om 08:49

Blind is en blijft als LB behoorlijk kwetsbaar en ik vind zijn voorzetten matig; te worden te vaak geblokt of komen niet aan. Aan de andere kant voegt Dumfries inderdaad energie toe, maar is te druistig (kwestie van ontwikkelen), maar voetballend en tactisch matig.
Beiden wat mij betreft bij gebrek aan beter.

7 juni 2019 om 11:55

rubentje13,

Toch viel het wel erg mee. Heeft verdedigend weinig fout gedaan...vond hem veel beter dan Dumfries, die erg veel overtredingen nodig had en vaak veel te laat was.

Ook gaf Blind een echt fabelachtige splijtende pass op ik meen Babel of Depay, en dat kunnen er maar weinig zo.

Blind is gegroeid en bleef makkelijk overeind op zijn positie gisteren itt Dumfries.

7 juni 2019 om 10:58

Zo werkt het toch ook gewoon in interland voetbal? Er is bijna geen land dat niet 1 of meer zwakke plekken op het veld heeft.

Argentinie dat bijvoorbeeld al jaren met Romero op goal spelen en waar Rojo lang tijd de vaste linksback was.
Brazilie dat al jaren geen echte topspits meer heeft.
De back posities bij Italiã« zijn bijvoorbeeld ook heel matig bezet.
Spanje zal straks bijvoorbeeld problemen zat krijgen als Ramos en Pique afzwaaien, want daarachter zit ook geen topper.
Portugal heeft ook knelpunten zat.

In principe is het altijd wel zo dat een land diverse waterdragers op het veld hebben staan en daar is niets mis mee. Landen die excelleren doen dat vaak aan de hand van 2-3 wereldtoppers die de kar trekken.

Ik denk dat het op die manier ook het beste werkt. Een bepaalde hiã«rarchie betekent al gauw dat iedereen zijn plek kent en dat er een duidelijk plan ligt. Dat is wel iets wat de Engelsen al vele jaren parten speelt. Door de brede top zijn veel spelers contractspelers van concurrerende clubs en aangezien er weinig spelers echt uit steken en duidelijk de leiders zijn, is het lastig om echt een goede groep te formeren die voor elkaar willen werken.

7 juni 2019 om 12:35

Brazilië heft Jesus, maar die wordt nooit opgesteld samen met Firmino…..vrij knap dat ze het WK niet hadden gewonnen. Op elke positie een wereldtopper..

Waarom alleen de eigen fouten benoemen? De eigen goal van De Ligt is geen key moment? Nederland had geen grote kansen? Beetje gekleurde bril deze media

7 juni 2019 om 08:48

ja, t is ongelofelijk he.
Welke verdediger van City, Man utd, Liverpool, chelsea, Tottenham en arsenal maakt er nooit een fout?

Tottenham is met Alderweireld en Vertonghen vrij degelijk, sanchez is nu echt wel minder dan De Ligt.
Kompany is gestopt, Laporte was goed dit jaar, maar geeft wel bijna in zn uppie de CL weg. Stones en Otamendi is natuurlijk een stuk minder dan De Ligt.
Bij Chelsea is het degelijk.
Bij Man Utd is het om te huilen
Bij Arsenal is het om te huilen
Bij Liverpool doen Matip en Lovren het redelijk dankzij Van Dijk en is/wordt Gomez zeker een goede speler.

T was een grote fout van De Ligt, maar met de snelheid van Rashford heeft iedereen het lastig. En t belangrijkste...na een fout wordt De Ligt altijd beter. Speelde verder een prima wedstrijd en maakt de belangrijke goal. En in de wedstrijden na een fout, merk je ook nooit wat aan hem, op zn hoogst dat ie nog weer beter speelt

Tsja ik heb een heel andere wedstrijd gezien dan de Engelse tabloids. Engeland verliest niet door het missen van grote kansen. Welke overigens, bezijdens die van Sancho? Engeland heeft de verlenging gehaald doordat Oranje zo vreselijk slordig was in de afronding. Weinig spelers zo matig zien spelen als Depay gisteren deed. Die had er in zijn eentje al 4 moeten maken.

Grappig hoe wij in NL zagen dat Engeland ‘onthutsend’ slecht speelde, terwijl de Engelse kranten alleen wijzen op bepaalde slordige momenten. Wel sensatie ten top hoor.. FdJ is de beste middenvelder ter wereld ineens, Matthijs de Ligt kan de top ineens niet meer aan.. wordt nb door VZ beloond met een 5,5.
Matthijs was misschien wat slordig de eerste helft maar uiteindelijk een prima pot IMO.

7 juni 2019 om 09:25

Klopt niet hoor, BBC zegt bijvoorbeeld al dat Nederland 'far superior' was de hele wedstrijd, maar dat je uiteindelijk wel verliest door die twee blunders.

Begrijp me niet verkeerd. Wereldspeler in wording. Maar ik denk toch echt nog regelmatig ‘spelen Frenkie, spelen!’. Vrijwel elke bal moet een keer van zijn ene voet naar de andere. Even gauw tikken mag ook.
Je kan me altijd bellen voor tips Frenk. Je bent nog jong.

7 juni 2019 om 08:50

dat denken zn tegenstanders ook...blakkum..hij heeft de bal nog steeds, laat ik instappen en m afpakken. Hups..daardoor komt er ergens anders ruimte en daar speelt frenkie de bal heen, of ff wegdraaien en t veld ligt open.

7 juni 2019 om 08:57

Dat is indd zijn spel maar hij moet nog beter leren inschatten wanneer hij tempo moet maken en wanneer vertragen.

Haha dit zijn wel echt typisch Engelse koppen. De Ligt speelde niet zo goed? Hij speelde uitmuntend op één glippertje na. En Daily Mail, whut? Engeland was eerste helft veel beter? Alles onder controle? Heb ik een andere wedstrijd zitten kijken, of? Ik zag hoe één glippertje Engeland tegen de verhouding in op voorsprong zette en een tweede helft waarin Oranje oppermachtig was, inclusief verlenging. Bij de strot gegrepen, maar dus klaarblijkelijk enkel en alleen gewonnen door twee fouten aan Engelse zijde, om in eerste instantie niet te benoemen dat ze zelf op voorsprong kwamen door een fout aan Oranje zijde. Wat een krant is het ook, haha. Roddelblaadje dat veel te serieus wordt genomen. Moet toch heerlijk zijn om daarvoor verhalen te mogen schrijven.

Dat de wedstrijd zo spannend was had Nederland aan zich zelf te verwijten. Als depay een goede wedstrijd speelde werd het gewoon 4-0. En hoe kan een wedstrijd bepalen of je wel top speler bent? Ronaldo en messi hebben soms ook slechte wedstrijden

Ongelooflijk hoe De Ligt wordt aangepakt. Hij had 1 verkeerde aanname en hij stapte misschien een keer verkeerd. Verder heeft hij niks fout gedaan. Als Engelse topclubs daar al om gaan twijfelen moeten ze lekker Maguire halen. Denk ook niet dat scouts deze wedstrijd zo serieus nemen. De Ligt heeft een geweldige CL gespeeld en uiteindelijk is dat wat telt mag ik hopen. Verder vind ik het bijzonder hoe de Engelse denken dat ze de eerste helft beter waren. Ze stonden voor door een foutje maar verder heeft Engeland nou niet echt dingen laten zien waar ik diep onder de indruk van was.

Je zou bijna denken dat Ajax De Jong toch echt een paar maanden te vroeg heeft verkocht.
City had m goed kunnen gebruiken en zo over de 100 miljoen kunnen gaan.

Ik snap de twijfels van potentiele kopers van De Ligt wel. Hij is onmiskenbaar een supertalent, laat daar geen misversttand over bestaan. Echter in het huidige topvoetbal moet je als moderne verdediger ook snel en wendbaar zijn. Ik zeg niet dat De Ligt dat niet is, maar zijn fysiek kan (in de toekomst) ten koste gaan van zijn (handelings)snelheid.

De Ligt had toch geen problemen met Rashford? Hij laat een keer de bal van z'n voet springen en grjipt dan naiëf hard in. Verder heb ik Rashford niet gezien.

Sorry, maar het feit dat de Ligt zelf zegt een "prima wedstrijd" te hebben gespeeld baart me toch wel een beetje zorgen. Zelfreflectie is bij deze snotneus al ver te zoeken. Gewoon toegeven dat je geen hele beste pot speelde is niet meer als normaal. Naast je schoenen lopen vond ik sowieso al verschrikkelijk, maar als je dat al doen wanneer je 19 bent dan maak ik me zorgen voor de toekomst.

7 juni 2019 om 10:38

Ik weet vrij zeker dat je het interview niet hebt gezien. Je omschrijft namelijk precies het tegenovergestelde van wat De Ligt zegt en doet. Hij is enorm schuldbewust en kaart direct die fout van hem zelf aan. Zelfreflectie is absoluut een van de sterke punten van deze 'snotneus' en hij loopt alles behalve naast zijn schoenen. Altijd respectvol en zelfkritisch in zijn interviews, niet alleen gisteren maar ook bij Ajax. En ja, buiten die ene fout speelde hij inderdaad een prima wedstrijd. Maakt de cruciale goal waardoor je uberhaupt nog kans krijgt op de overwinning want die goal dwingt de verlenging af. Verder meerdere cruciale ingrepen achterin, meeste gewonnen duels van alle spelers op het veld, passing van ruim door de 90 procent, ijzersterk herpakt.

7 juni 2019 om 11:59

shuba,

Misschien wat minder teletekst kijken en een iets mindere obiased mening hebben. De Ligt speelde gewoon een dijk van een wedstrijd op zijn fout na, die hij persoonlijk ook weer goedmaakt.

Verder geeft hij ook aan dat het zijn fout was en dit niet mag gebeuren. Je zou bijna denken dat je er niet tegen kan dat hij zo goed is en daarom maar zo vreemd reageert...

Zelfreflectie is de Ligt zijn sterkste kant, en dat is waarom hij nu al zo goed is, omdat hij maar blijft verbeteren!

Geen twijfel over mogelijk, als ik al coach voor het zelfde geld mocht kiezen voor de aankoop van de Jong of de Ligt, koos ik voor de man uit Abcoude. Hij is waardevoller voor een elftal.
Daar komt nog bij dat hij jonger is, dus nog kan groeien en je bovendien meer jaren wat aan hem hebt.

Off topic:
Even voor de duidelijkheid, krijg je nou wel of niet een ticket voor het EK zodra je de Nations League wint?

7 juni 2019 om 10:40

Niet, Nederland is wel geplaatst voor de play-offs om een EK-ticket (mochten ze het via de reguliere kwalificatie niet halen) omdat zij 1 van de 4 groepswinnaars in Divisie A van de Nations League waren. Deze kruisfinales worden gespeeld in begin (geloof maart) 2020.

“engeland moest de prijs betalen voor het missen van grote kansen.”

Hier ben ik het dus he-le-maal niet mee eens. Ze krijgen één doelpunt cadeau en missen welgeteld één grote kans.
Er is maar één ploeg geweest die recht had op de overwinning en die meerdere grote kansen omzeep heeft geholpen (memphis 3 keer en Bergwijn 2 keer).
Was het CR7 die bij Oranje in de spits rondliep, dan was Engeland er met grote cijfers vanaf gegaan.

"frenkie de Jong was superb, terwijl Engeland weer eens tekort kwam. Hij is als een voetballende eenhoorn. Als hij voetbalt zie je toverstof, regenbogen en voetjes die nauwelijks een afdruk achterlaten.”

Als je over Frenkie praat kun je echt melancholisch worden, mooie poã«zie gebruiken om hem te beschrijven.

Zou ik eens een stuk over hem schrijven, als clubexpert of voor een sportsite.

Frenkie, de man met het goudblonde haar en de gouden voeten. Kleine magiã«r, doet me denken aan Luka Modric indertijd. Die dirigeerde het spel van Kroatiã« en Dinamo Zagreb op dezelfde manier als Frenkie nu doet. Lichtvoetig dartelend in zijn eigen achtertuin met het plezier en de grinta van een schoolknaap. Iedereen houdt van deze kleine prins, hopelijk mag ie snel koning worden.

7 juni 2019 om 13:14

Het woord schoolknaap doet me denken aan 100 jaar terug. Als je een boek schrijft/leest of dergelijke tekst leest/opstelt zie je veel mooie woorden terug, die niemand gebruikt in spreektaal. Is toch mooi hoe The Independent en The Guardian hem omschrijven? Wellicht heb je liever The Sun, meer sensatie.

Ik vind dat de Jong en vooral ook de Ligt uitstekend hebben gespeeld. Vooral omdat Mathijs wat onzeker begon, maar zich fantastisch heeft hersteld.
Maar de superlatieven over de Jong worden zoetjes aan heel eng.
Terwijl hier nog fans zeggen dat het een ster in wording is, puilen berichten uit met toverstof, eenhoorn, regenboog.

Ook ik denk dat hij soms het spel prima vertraagd, maar soms ook het spel ophoudt.
Als je Mathijs weer die corner ziet binnen werken, denk ik toch Blom, Blom. Jij bent de enige die een corner constateert die re niet is. En dan doodleuk zegt dat de VAR dit bevestigde. (die niet over corners gaat) Die Blom kan naar de Ind.

Maar complimenten zelfs voor Blind.

Mooie teksten over de Jong, wat een speler. Gewoon de beste van NL, als je voetbal kijkt zou je dit moeten zien. Zoveel slimmer dan wie dan ook op het veld gister, maar dit geldt ook voor andere top wedstrijden. Prima passnauwkeurigheid, weet waar hij moet staan, weet ook waar andere spelers moeten staan en corrigeert het ook wanneer spelers verkeerd staan. Weet slim te wachten om meer ruimte te creeeren. Staat op een positie op het veld waar je het elftal moet laten voetballen, en dat is precies wat hij doet. Werd ook terecht door de stadionspeaker uitgeroepen tot man van de wedstrijd. Op een gegeven moment zat hij er doorheen, maar dat mag ook wel na zoveel km's en zoveel wedstrijden dit seizoen.
Zou direct een onbetwiste basisspeler bij Barca moeten zijn.
Het enige dat jammer is, is dat er in NL mensen zijn die dit niet zien of willen zien. Is echt de beste nlse speler die we hebben. Afijn, daarentegen weten grote spelers en/of trainers wel waar ze het over hebben, al hebben we het nu over Mbappe, Griezmann of een Pirlo, allen lijken er kijk op te hebben

Ik moet eerlijk toegeven dat ik oprecht denk dat Nederland het EK wint en ja, dat komt mede door Frenkie. We hebben alleen nog Kluivert nodig die kan afwisselen met Babel, dan staat er een topvoorhoede naar mijn inzien. Dan is elke linie zeer goed met twee verdedigers van wereldklasse en 1 middenvelder van wereldklasse. Mijn inzien heb je niet meer nodig om een EK te winnen. Dit is voldoende. Ben ook benieuwd naar het WK en de opkomst van Xavi Simons en Naci Unuvar. Te zijner tijd in 2022 hebben ze leeftijd van 19 jaar bereikt. Op dat moment kan je ze opstellen als ze daaraan toe zijn. Dan hebben we, mocht hun ontwikkeling goed verlopen, een absolute droomelftal.

Ik verbaas me over de consensus hier.
Engeland een zwak team?
Maar we speelden de wedstrijd gelijk. En dat nog na een afgekeurde goal waarover we heel stilletjes mogen zijn.
Er waren fikse periodes waarin Oranje er niet aan te pas kwam en onder druk stond. Pas met vd Beek kon Oranje meer druk zetten.
De Ligt miste op Rashford, vooral verrast door een verkeerde terugspeelbal pal daarvoor. I.t.t. eerdere Oranjepotjes bleef Frenkie meer achterin en was minder de aangever voor de frontlinie.
Dat Dumfries slechts geel kreeg en geen rood was mazzel. Ik ben beducht om Dumfries tegenover Ronaldo te zien. Als ik Koeman was zou ik Veltman alsnog laten invliegen.
Een gelijkwaardig Oranje heeft alleen maar beter geprofiteerd van de unforced errors dan Engeland.

Nu valt het voor Nederland goed uit. Maar het was 2- 1 voor Engeland zonder de var. Zelfs met var was het bijna niet te zien. Ik zeg onmiddellijk afschaffen die buitenspel regel, iedere speler moet kunnen lopen waar hij wil, wat maakt die halve teen nu uit dat het buitenspel was als die halve teen niet buitenspel was had hij hem er ook in geschoten en welk voordeel heeft die speler aan die halve teen, totaal niks. Ik ben een Nederlander en dus ook voor Nederland maar ik blijf dat buitenspel echt verschrikkelijk vinden soms keuren ze een doelpunt onterecht goed of af. Dat kan een club miljoenen schelen. En ik denk dat als die buitenspel regel wordt afgeschaft dat we meer doelpunten per wedstrijd te zien krijgen. Nu zorgt het heel vaak voor stress, woede, ellende, en ergernis en waardoor allemaal door die halve teennagel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren