Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Memphis Depay verkocht wiet op straat: ‘Ik ben er niet trots op’

Laatste update:

Deze maand verscheen Heart of a lion, de biografie van Memphis Depay. In het boek blikt de international van Oranje terug op zijn moeizame jeugd. Hij vertelt dat hij als tiener wiet verkocht op straat en naar feestjes ging waar harddrugs werden gebruikt. De ouders van Depay gingen uit elkaar toen hij vier jaar was en zijn vader zag hij nauwelijks, zo vertelt hij maandagavond bij Pauw.

"Met veel dingen die ik heb gedaan ben ik het niet eens en ik ben er helemaal niet trots op", erkent Depay in het interview. "Maar ik heb het wel in het boek gezet, omdat ik het wel puur wil houden. Jongens in mijn situatie, die misschien niet de juiste mensen om zich heen hebben, kunnen daardoor misschien inzien dat ze niet gaan bereiken wat ze willen als ze die keuzes blijven maken. Ik wilde altijd voetballer worden, maar was met dingen bezig die daar niet voor gingen zorgen."

"Ik hoop een voorbeeld te zijn. Sommige keuzes die je maakt zullen je achtervolgen. Ik heb op het randje gezeten en soms geluk gehad. Bij sommigen loopt het ook verkeerd af", weet Depay. Bij de aanvaller van Olympique Lyon zelf had het ook anders kunnen aflopen. "Ik was tot laat op straat en deed dingen die een jongen van die leeftijd niet hoort te doen. Mijn talent heeft me zeker gered. Op het veld deed ik altijd wat er van me werd verwacht."

Depay herenigd met biologische vader, Asensio geniet met Nederlandse familie

Memphis Depay plaatste eerder deze maand een foto van hemzelf en zijn vader op Instagram. Lees artikel

Inmiddels heeft Depay weer contact met zijn Ghanese vader Dennis, die het gezin verliet en vervolgens weinig tot geen contact had met zijn zoon. "Ik ben nu 25 jaar en het is wel mijn vader. Ik dacht: als je een mens niet kunt vergeven, dan kan God jou ook niet vergeven", aldus Depay. "Ik ben naar hem toegegaan, heb een gesprek met hem gehad en heb hem vergeven. Dan is niet meteen alles helemaal geweldig, maar we hebben wel af en toe contact. Dat doet ons allebei goed."

Simon Zwartkruis, de auteur van het boek en zelf journalist, weet nog dat Depay vijf jaar geleden overkwam als een 'bozige jongen die veel wegkeek en geen zin had in gesprekken met journalisten'. "Dat komt omdat ik altijd het gevoel had dat ik niet begrepen werd", reageert Depay daar zelf op. "Er werden zoveel dingen over me geschreven die niet waar zijn. Dat raakte mij toen wel; ik was nog jong. Ik wist nog niet hoe ik daarmee moest omgaan. Mensen worden geprogrammeerd door het lezen van dingen die niet waar zijn en kijken daardoor op een bepaalde manier naar mij. Dat is vervelend. Nu kan ik daar wel mee omgaan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

25 en dan een autobiografie co-schrijven. Heb ook het idee dat dit soort types, net als Janssen en van der meyde en helder, trots zijn op dit soort verhalen .

28 mei 2019 om 00:28

Niet iedereen gaat zorgeloos door het leven zonder problemen. Wat jij nu zegt is een aanname.

28 mei 2019 om 00:33

We leven in Nederland. Niet in Afrika waar ouders hun kinderen niet kunnen voeden. Kom terug op aarde aub met je "zorgen"

28 mei 2019 om 00:36

Dus omdat we in Nederland wonen kennen wij geen zorgen? Weet je hoeveel mensen bij de voedselbank lopen? Dat Nederland een "welvarend" land is, betekend niet dat iedereen een inkomen heeft waar men van kan leven.

28 mei 2019 om 00:43

Nederlanders mohen bijvoorbeeld ook nooit depressief zijn, ze zijn ten slotte in Nederland geboren, en niet Afrika!

28 mei 2019 om 00:47

Bocherief.

Ik vind dat je een bijzonder kortzichtige aanneemt als waarheid. Ja, het overgrote deel van Nederland heeft een goed belegde boterham, meer dan geld belegd. Maar dat betekent niet dat iedereen die weelde heeft. Daarbij doe je een aanname die gaat over het referentiekader en de belevingswereld van iemand anders. Die beleving kan een hele andere waarheid zijn dan jij met deze comment voor doet stellen.

28 mei 2019 om 00:53

Je hoeft mij niet uit te leggen dat niet iedereen hetzelfde verdient. Maar als je moeilijk rondkomt moet je prios stellen. Dan maar geen vakantie , iPhone etc. En helemaal lachwekkend zijn die gangster verhalen over de straat enzo.

28 mei 2019 om 01:01

40% van de bevolking had in 2017 een inkomen van onder de 20.000 euro. Dat is iets meer dan 1600 bruto per maand. Vertel jij deze mensen dat ze niet moeten klagen? Waarom ga je er van uit dat deze groep alleen maar loopt met iPhones en elk jaar op vakantie gaat?

28 mei 2019 om 04:10

1600 euro bruto is 1462 euro netto. Stel je woont in een sociale huurwoning dan is je huur rond de 600 euro en krijg je per maand 230 euro huurtoeslag, 70 euro zorgtoeslag, 70 euro kindgebonden budget, 75 euro kinderbijslag, 70 euro heffingskorting als vrouw niet werkt. Alles opgeteld 1972 euro netto. Als je niet rookt, drinkt, drugs gebruikt en een beetje slim leeft, kom je ermee rond.

28 mei 2019 om 04:13

Als je (of je vrouw) daarnaast nog ff zwart bij klust door te klussen, verven, haren knippen, oppassen, bijles geven etc dan kun je honderden euros erbij verdienen haha.

28 mei 2019 om 04:20

Troy010

Je doet voorkomen alsof 1600 euro bruto reden tot klagen is. Nee, dat is het niet. Als je onder de indruk bent dat dat reden tot klagen is, dan leef je inderdaad in weelde met weinig besef tot verhouding.

Zoals Warabe terecht aangeeft kun je daar prima van leven.

Alles is relatief natuurlijk, en Depay zal zijn leven, in verhouding tot de rest van de maatschappij, als moeilijk hebben ervaren. Ik vind het nogal meevallen. Wiet verkopen is niet zo bijzonder, nee ook niet op jonge leeftijd. En feestjes waar hard drugs worden gebruikt zijn meer regel dan uitzondering.

Zijn gezinssituatie was duidelijk niet ideaal, maar uit dit verhaal kan ik niet opmaken dat het een uitzichtloze situatie was en hij daarom als groot voorbeeld dient. Ik heb bij deze jongen het vermoeden dat hij het allemaal een beetje interessanter wilt maken dan het is. Maar dat is iets van deze tijd, waarin iedereen een surrogaat leven creëert via social media.

28 mei 2019 om 05:35

40% van wat? Van werkend Nederland? Totale bevolking? Als je studeert of ond r de 20 bent en thuis woont. Ja dan mag je inderdaad niet klagen.

28 mei 2019 om 05:54

Warabe de grens voor huurtoeslag is veel lager namelijk rond 1200. En met nieuw huur regels zijn de meeste sociale woningen rond 700. Gas electra en water en gemeentelijk belasting dan zit je al rond 900. Zorgverzekering drbij dan zit je al op 1000. Internet telefesie telefoon eten kleden voor jezelf en fftueel voor kids heb ik niet mee gerekend. De meeste mensen zonder diplomas zitten rond inkomen vn 1300 netto. Reken maar. Je noemt korting wnr vrouw ni werkt en kids enz. Maar vergeet hun zorgverzekering eten schoolspullen kleding enz. Dan hb ik het niet over een kind dat een hobby heeft en ook netjes gekleedt moet zijn enz om niet op school gepest te worden. Ik denk dat je een te rooskleurig beeld hebt van de werkelijkheid.

28 mei 2019 om 06:11

Domme opmerking. Zijn genoeg mensen in Afrika die het gewoon goed hebben en genoeg mensen in Nederland die het juist slecht hebben. Het zo zwart wit bekijken zoals je doet kan sws niet

28 mei 2019 om 06:22

'En helemaal lachwekkend zijn die gangster verhalen over de staat enzo'. Ligt dit eens toe? Nederland is een welvarend land, dus het is op geen plek soms gevaarlijk op straat? En de VS dan, moet men zich daar ook niet zo aanstellen in die getto's? Voor zover ik weet staat dat over het algemeen ook bekend als welvarend land. Het klopt dat het in arme landen op meer plekken gevaarlijk is, vaker gevaarlijk is een überhaupt gevaarlijker is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je in Rotterdam of Amsterdam geen gevaarlijke plekken, momenten en situaties hebt he.

28 mei 2019 om 08:08

Sjonny.

Depay komt uit Moordrecht. Dat ligt tegen Gouda aan. Welke gangs heb je daar nou?

En wat is het nu voor vergelijking om Nederland met de VS te vergelijken? Ben je wel eens in de VS geweest? Ken je de sociale zekerheid van de VS?

Ridicule vergelijking. Niet dat het onmogelijk is om gevaar in Nederland te lopen, maar in vergelijking tot de VS is Nederland een pretpark waar zelfs de grassprieten met elkaar hebben afgesproken in dezelfde richting te groeien, want dat oogt ordelijker.

28 mei 2019 om 09:19

Want in Nederland is er geen armoede? Best apart dat ze een voedselbank hebben...

28 mei 2019 om 12:02

Nee, met 1600 bruto mag je in je handjes knijpen

28 mei 2019 om 12:02

40% van de huishoudens.

28 mei 2019 om 00:34

Hij geeft zeer duidelijk aan er niet trots op te zijn en een voorbeeld te willen vormen doormiddel het delen van zijn persoonlijk verhaal. Naar mijn inzien siert dit hem alleen en verklaart dit, voor de mensen die Depay als een verwend nest zien, ook meer zijn gedrag in en buiten het veld om. Jij oordeelt nu alleen maar zonder een fatsoenlijk argument aan te dragen. Dat zijn boek de jeugd van nu vooral mag inspireren om het goede te doen en hun dromen te verwezenlijken. Want dat is in feite waar hij met zijn verhaal naar neigt te streven. Dat kan ik dan ook alleen maar toejuichen.

28 mei 2019 om 00:39

Ik geloof dus niet dat hij er niet trots op is. Ondertussen koop jij het boek en winnen dit soort gasten fame en extra cash. In Nederland hoef je niet op straat te zwerven als drugsdealer, dit is geen Amerikaanse getto maar een Nederlandse verzorgingsstaat. Prios stellen dus

28 mei 2019 om 00:46

Met een simpel rekensommetje kom je uit op vaste lasten van minimaal 1000 euro. Dan komt daar nog kleding bij want je kan noet naakt over straat, eventueel een auto om naar je werk te gaan als je niet dichtbij je werk woont. Tel daarbij op de je een kind hebt. Dan kom je als alleenstaande moeder echt niet ver met pak 'm beet 1600 bruto per maand hoor. Maak er 1800 van en je komt als alleenstaande moeder niet ver.

28 mei 2019 om 00:46

Denk je dat Depay zijn boek verkoopt voor extra cash? Je hebt waarschijnlijk niet door hoe weinig je verdiend met schrijven (buiten de topschrijvers om). Depay heeft dat zakcentje helemaal niet nodig.

28 mei 2019 om 00:57

Verzorgingsstaat? Alsjeblieft man. Je moet niet doen alsof ieder gezin of kind het hier perfect heeft. Ook in Nederland kan je door een samenloop van omstandigheden tussen wal en schip vallen en mede daardoor verkeerde keuzes maken of niet de juiste prioriteiten weten te stellen. Dat jij dat niet gelooft geeft mij het onderbuikgevoel dat je zelf uit een welgesteld milieu komt. Het feit dat jij niet wilt geloven dat zoiets je niet zou kunnen overkomen maakt je imo zeer kortzichtig. Misschien moet je eens een keer een dagje bij ons op de nachtopvang in gesprek gaan met jongeren. Je kan je ogen er natuurlijk ook voor blijven sluiten..

28 mei 2019 om 01:00

Jij sluit je ogen. Ga eens naar Indonesië (Nee niet bali), Cambodja Afrika, Amerikaanse ghettos en kom dan terug met je bevindingen

28 mei 2019 om 01:02

Dus, omdat het daar nog erger is, kan het hier niet slecht zijn? Lachwekkend dit.

28 mei 2019 om 01:05

Grapjas, wat heb jij het slecht zeg in Nederland. Geen onderwijs, geen dak boven je hoofd, geen ziekteverzorging, geen eten. Oh wacht

28 mei 2019 om 01:05

Nee, ik sluit m'n ogen niet. Ik bekijk het vanuit Nederlandse perspectieven. Daarvoor hoef ik niet perse naar het buitenland.

28 mei 2019 om 01:09

Dus als je genoeg geld hebt om net te kunnen eten, heb je het goed en mag je niet klagen? Ik zeg trouwens nergens dat IK het slecht heb, maar dat er mensen zijn die het inderdaad slecht hebben. Dat jij in jouw omgeving alleen maar mensen hebt met gevulde spaarrekeningen en auto's en hoge inkomens (aanname, net als wat jij doet), betekend niet dat heel Nederland dat heeft.

28 mei 2019 om 01:37

Ik ben al je reacties beetje aan het lezen, maar wat kraam jij onzin uit. Dat jij het goed hebt en prios kan stellen. Wil niet zeggen dat iedereen dat kan. Je zegt dat iedereen het goed kan hebben. Nee dat kan niet. De omstandigheden per persoon kunnen nogal verschillen. Als je een realistische kijk op het leven hebt, dan weet je dat het niet voor iedereen makkelijk is. Nederland is niet meer het mooie land van vroeger. Dus doe niet zo van die aannames.

Ps. Ik ken beide kanten van het leven, dus ik weet waar ik over praat en ik kan je vertellen dat het lastig is om uit zoiets te komen. Niet iedereen kan dat.

28 mei 2019 om 05:24

Almelo

Je trekt verzorgingsstaat in twijfel maar vervolgens moet men op bezoek bij de nachtopvang.

Ik denk dat nachtopvang een perfect voorbeeld van verzorgingsstaat is.

28 mei 2019 om 05:26

Psv_mo

In Nederland zijn er condities geschapen waarbij het voor iedereen mogelijk is om een welvarend leven te hebben. De kansen zijn er, dan ligt het aan jezelf om daar op een juiste manier mee om te gaan. Het gaat er juist om dat individuele gevallen sterk kunnen verschillen, maar kansen nagenoeg gelijk zijn. En dat is zo.

28 mei 2019 om 06:25

En dan noem je 'dit is geen Amerikaanse getto'. Haha. Amerika is eveneens een welvarend land en ook daar hoef je dus niet 'over straat te zwerven', zoals je dat zo leuk zegt. Het is allemaal over het algemeen. Er zijn altijd bepaalde gevallen of situaties die ervoor kunnen zorgen dat mensen dit wel moeten. Ook in welvarende landen als Nederland.

28 mei 2019 om 06:44

Zo zo, is de stoere jongen ook nog eens bereisd? Lijkt me een typisch geval van kortzichtigheid. Omdat jij het niet slecht hebt, en op je mooie reizen armoede gezien hebt, bestaat het niet in Nederland dat je in armoede en ellende leeft.. Ellende en armoede zijn trouwens relatief. Ik ken bepaalde wijken in Rotterdam, maar ook bijvoorbeeld Arnhem, en kan je vertellen dat daar wonen echt ellendig en armoedig is en echt niet onderdoet voor veel gevallen in Zuid Oost Azië, waar men vaak veel minder geld (weer relatief dus) heeft, maar ook veel minder nodig heeft. Vind het jammer dat je er zo tegenaan kijkt, zou veel beter zijn voor Nederland als we wat meer begrip en compassie zouden hebben voor anderen.

28 mei 2019 om 07:40

Troy010, wat is slecht hebben dan precies? Mensen die het echt slecht hebben in Nederland zijn de uitzondering en niet de regel. bochherief heeft in algemene zin gelijk. In Nederland hoef je echt niet slecht te hebben met alle sociale vangnetten (uitzonderingen daargelaten). Ik ben het eens met bochherief dat Depay hier wel trots op is. Hij heeft ook niet geleerd wat mensen over denken en/of zeggen zoals hij pretendeert. Twee weken geleden is hij op een zeer onvolwassen manier nog omgegaan met de pers tijdens een persco. Daarnaast doet Depay zich ook altijd voor als een soort van gangster in het dagelijks leven.

28 mei 2019 om 09:20

Corian: Nee, Depay heeft dat zakcentje niet nodig. Maar de aandacht wel.

Een autobiografie schrijven op je 25e. Krankzinnig.

28 mei 2019 om 09:26

Want jij kan voor mensen bepalen dat ze meer geld willen? Jij kan bepalen dat iemand die alleen met zijn moeder opgroeit altijd geld tot beschikking hebben? Wat weet jij er nou van. Verklaar maar eens waarom er voedselbanken bestaan en dat er in Nederland achterstandswijken zijn. Ben wel benieuwd. Ik zie het al voor me, zoveel onderzoek naar armoede en de enige oplossing is prio stellen van een of andere Pipo die waarschijnlijk zelf niet zoveel bereikt heeft in het leven...

28 mei 2019 om 09:29

En daar wil je in zitten? Dus als je in een nachtopvang terecht kan heb je het goed? Waarom ga jij niet naar een nachtopvang...

28 mei 2019 om 10:25

Dneres

Voedselbanken en nachtopvang zijn voorbeelden van sociale opvang in Nederland. Dat doen wij voor minder bedeelden, omdat we ofwel voedsel over hebben, en dat liever weggeven dan weggooien, en omdat we de financiële middelen hebben om voor oa nachtopvang te zorgen. Dat zijn onderdelen van een verzorgingsstaat. Het woord zegt het al. Dat is dus, hoe gek dat voor jouw ook mag klinken, een bepaalde rijkdom. We hebben ons de luxe verworven om dit soort dingen te organiseren en daarmee armoede te bestrijden.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereens leven over rozen gaat en zich alles kan veroorloven. Wel kun je stellen dat de kans dat een jongen uit Moordrecht die vanaf zijn twaalfde bij PSV speelt en vanaf zijn zeventiende in het profvoetbal actief is een armoedig leven heeft gekend klein is en anders van zeer korte duur was.

28 mei 2019 om 02:22

Als ik al deze reacties lees komt er elke keer maar 1 gedachte in mij naar boven, depay die zogenaamd wiet verkocht als tiener en het heel erg slecht had in zijn jeugd. Daar nu een boek over schrijft, omdat hij de jeugd wil inspireren dat je er wel kan komen mits je genoeg talent hebt... Maar wat hij hier zegt (en in zijn boek) is een beetje het tegenovergestelde van wat hij daadwerkelijk laat zien, als hij nou in plaats van een auto van 3 ton koopt, een pand koopt in wijken waar het zo slecht gaat en 1/1000ste van zijn salaris investeert om mensen aan te nemen die ook daadwerkelijk iets kunnen veranderen en de jeugd in plaats van alleen te inspireren ook daadwerkelijk kunnen helpen. Zou dat naar mijn mening toch veel meer effect hebben dan het schrijven van een boek die door de jeugd die hij omschrijft toch nooit gelezen zal worden. Maar goed dat is mijn mening, en ergens snap ik wel wat bochherief zegt met trots zijn op.. ben het er niet helemaal mee eens, maar snap het wel!

28 mei 2019 om 04:18

@Yoenes187.....je hebt gesproken broer. Alsof die jongens zijn boek gaan kopen en naar Pauw kijken haha. Put your money where your mouth is en gebruik 2 weeksalarissen om bijv van 10 gezinnen hun schulden af te betalen waardoor ze uit de schuldsanering kunnen. Daarmee inspireer je mensen!

28 mei 2019 om 06:14

Hij heeft toch ook projecten lopen in Ghana bijvoorbeeld. Dus hij helpt al mensen. Maar omdat hij geldt heeft moet hij iedereen redden toch ?

28 mei 2019 om 06:28

@Warabe wat ben jij ongelooflijk kortzichtig zeg. En dan heeft hij 10 gezinnen geholpen. Wat denk jij dat al die duizenden andere gezinnen die niet geholpen zijn gaan verwachten/hopen dan?

28 mei 2019 om 06:28

Daarnaast is hij veel bezig in Ghana.

28 mei 2019 om 06:43

Lekker mensen hun schulden af gaan lossen zodat ze daarna weer nieuwe schulden kunnen maken. Je moet mensen eerst motiveren en zichzelf laten bewijzen dat ze het anders willen. De levensstijl moet veranderen, anders kan je ze nog zoveel geld geven maar blijven ze in de problemen komen.

28 mei 2019 om 08:57

Dit gaat de mensen wellicht op korte termijn helpen, maar op lange termijn niet. De mensen denken nog steeds hetzelfde en zullen constant hopen op mensen die 'even 1/1000ste' van hun salaris inleveren, omdat dit al eens eerder is gebeurd.

Depay heeft keihard gewerkt voor zijn geld, dus waarom zou hij geen auto van 3 ton mogen kopen en genieten? Het feit dat hij nu met zijn boek laat zien dat ondanks je wellicht met minder middelen het toch kan maken, is juist het goede voorbeeld.

Ik vind het altijd absurd om te lezen wanneer mensen aangeven dat wanneer alle rijke mensen een deel van hun salaris inleveren, dit armoede uit de weg zal helpen. Dit is dus niet waar. Het helpt misschien op korte termijn, maar niet op lange termijn. Een groot percentage van arme mensen die de loterij winnen, zijn binnen no time weer arm.
Waarom? Omdat hun 'mindset' niet veranderd. Zij denken: Mooi ik heb veel geld, dus ik ga meer uitgeven en dit blijven ze doen tot hun geld op is en omdat ze het geld gekregen hebben ze onvoldoende kennis in hun financiele opvoeding. Dit zal idemdito gebeuren met een hoop mensen die geld krijgen van rijkere mensen.

Een pand kan hierin wellicht een ander gebaar zijn, maar ook dan gaan mensen automatisch denken, oh dit is me al 1x overkomen, wellicht zal iemand me in de toekomst nogmaals een huis gaan geven.

28 mei 2019 om 18:31

En wat nou als hij de extra verdiensten die dit boek opleveren nou weer stopt in een nieuw project om mensen te helpen ? Ik zeg niet dat het zo is, maar er zijn altijd meerdere kanten aan een verhaal he.

29 mei 2019 om 15:15

Als dat inderdaad zo is, dan neem ik mijn woorden graag terug!! En dan zal ik ook toegeven dat ik inderdaad fout zat met mijn woorden! Maar heel eerlijk ik zie het niet gebeuren, maar ik hoop echt heel sterk dat ik fout zit!

Zag vandaag ook een bericht dat Ronaldo een t-shirt van zichzelf gaat veilen, en de opbrengsten daarvan allemaal naar mensen gaan die geen eten voor hunzelf kunnen kopen.. En dit is niet de eerste keer dat ik hem zo iets dergelijks zie doen. Ik zelf ben geen miljonair en verdien ook niet bakken met geld, maar probeer toch wel elke maand een bijdrage te leveren aan de mensen die niets hebben zowel in binnen als buitenland!

Wat ik eigenlijk wil zeggen, is minder praten meer doen!

28 mei 2019 om 04:48

bochherief, jij bent zo ontwetend. vind het best zielig voor je, vooral maar door gaan met zo’n gedachte gang.

je kan bijvoorbeeld ook positief er naar kijken en blij zijn voor zo’n jongen, maar dat is zeker weer te veel he?

28 mei 2019 om 06:49

Één ding is mij helder: Depay kan blijkbaar bij sommigen niets, en dan ook helemaal niets goed doen. In alles zullen jullie negativiteit vinden. Gelukkig hoeft hij jullie niets te bewijzen.

De kortzichtigheid van jou Bochherief en vele anderen, zoals Warabe en AZ/CHELSE4EVER is ontzettend stuitend en jullie hebben het besef van een onwetend kind. Jullie lijden aan een kwaal dat zeer schadelijk is voor de maatschappij: de wereld alleen percipieren vanuit jouw eigen bril en jouw eigen ervaring aannemen als de absolute waarheid. Niet omdat jij iets niet kent, betekent het dat het niet bestaat. Jij zou eens gewoon 1 dag met een maatschappelijk werker moeten meelopen. Ik wens je echt toe dat jij en andere kortzichtigen een openbaring toe waarbij jullie bewust worden van hoe gevaarlijk jullie manier van denken is.

28 mei 2019 om 07:22

Wil een "gangster rapper" zijn daar horen dit soort verhaaltjes een beetje bij... iq van een baksteen die vent...

28 mei 2019 om 08:38

Ach ja isno met jouw reactie laat je zien ook niet te beschikken over een hoog iq

28 mei 2019 om 18:59

Jij ook een "moeilijke" jeugd gehad of gewoon verliefd op Depay?!

Ik ken de straatcultuur en kan mij 100% vinden in wat hij zegt. Niet iedereen groeit op in een buurt waarin nette mensen wonen en als je uit een instabiele gezin komt en in een buurt woont waarin criminaliteit leidend is, verval je makkelijker in een puin leefstijl. Vind dat Memphis zichzelf hiermee positief laat zien en voornamelijk een duidelijke boodschap uitzend: dream big, work hard en ga van kansarm naar kansrijk!

28 mei 2019 om 02:47

Vind zijn verhaal eerlijk gezegd niet zo geloofwaardig. Hij kwam al vroeg ik zijn tiener jaren bij PSV terecht en werd ook in een nette gastgezien geplaatst. Dat gedoe ook altijd met doen alsof hij uit de ghetto komt en moest overleven op straat, lijkt meer op stoer doen en een beetje gangster willen zijn. Maar goed kan het ook mis hebben.

28 mei 2019 om 08:21

Drenthe zat ook in de jeugd bij Feyenoord toen hij het nodig vond om de Gameboy van Vincken te jatten!
Oftewel, als je in de jeugd van een profclub zit ben je niet automatisch een koorknaapje.

28 mei 2019 om 08:40

Maar serieus 'straatcultuur'. Weed verkopen en feestjes met harddrugs dat is het leven van een gemiddelde Amsterdamse jongere. Bij straatcultuur stel ik me eerlijk gezegd heel wat heftigere dingen voor.

Ja dit is nieuws weet je wat nieuws is vz een artikel dat Union berlin is gepromoveerd!!!

28 mei 2019 om 00:36

Ongelofelijk dat ze deze hierover een artikel schrijven maar niet over Union Berlin. Wat een flapdrol die Memphis trouwens ik zou zeggen gooi hem in Sierra Leone en laat hem daar maar meemaken wat echte armoede is

28 mei 2019 om 00:39

Ongelofelijk dat men daadwerkelijk denkt dat er geen armoede is in Nederland. Dat mensen in Sierra Leone 0 euro hebben, betekend niet dat er mensen hier zijn die, na hun vaste lasten, nog honderden euro's hebben.

28 mei 2019 om 00:40

Ik heb net een fantastische samenvatting gezien op de Duitse zender en wat een pitch invation hup poorten open allemaal het veld op fakkels erbij fantastisch om te zien dit is waar voetbal om draait! Maar een artikel hier over nee teveel moeite belachelijk!

28 mei 2019 om 00:48

Dat vind ik ook belachelijk. Dat is voetbal pur sang. Maar waarschijnlijk levert dat niet genoeg "clicks" op.

28 mei 2019 om 00:53

Maar over de 200 miljoen wedstrijd van Engeland kunnen ze al een week praten!
On topic: ja dit boek ga ik zeker lezen

28 mei 2019 om 00:59

Inderdaad, en bij elke play off wedstrijd kwam het terug... On topic: ik ook, ben er wel benieuwd naar.

28 mei 2019 om 06:14

@HeskeyTheBest zelden zo een simpele en sommige reactie gezien.

Hahaha depay Nee sorry wees eerlijk. je verkocht geen wiet. Je komt uit een nette dorp en als die in rdam was. dan was die hier in oostplein 9/10 keer. Niemand uit deze wijk verkocht het anders wist ik het wel. Iedereen haalde het gewoon uit noord/west of cofeeshop.

28 mei 2019 om 00:41

Zou me niks verbazen als jij gelijk hebt. Zichzelf stoerder maken dan het is, waarschijnlijk geloven deze jongens er ook nog in. Alle realiteit kwijt

28 mei 2019 om 00:44

idd Vele rappers willen ook interessant over komen en praten over kilo’s drugs alsof ze gangster zijn. Terwijl ze letterlijk niks hebben gedaan. Kevin (rapper) is er 1 van. Zijn vader bezit een grote villa in oost. Toch praat die alsof die uit armoede komt en in drugs dealde om te overleven.

28 mei 2019 om 06:17

Dit moet wel de meest domme reactie en rij comments zijn. Stuk voor stuk, van mbappereal tot warabe. Want jullie kunnen het allemaal weten. Nederland is welvarend, dus zorgen zijn niet mogelijk? Hier wordt niet gehandeld in drugs, want welvarend? Hier zijn geen gevaren, want welvarend? Ik zou zeggen; open eens een nieuwssite.

28 mei 2019 om 13:21

Tuurlijk zijn er mensen met zorgen en zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen krijg je in Nederland echt wel de kans om uit armoede te blijven (nogmaals: uitzonderlijke gevallen daar gelaten). Ik heb het niet zo op mensen die zelf niet hun best doen en hun kansen niet benutten (best doen op school in plaats van hangen op straat) om dan vervolgens te zeggen dat ze allemaal zorgen hebben en dat Nederland niet goed voor ze zorgt. Laatst de serie probleemwijken terug te kijken. Echt het exacte voorbeeld van wat ik bedoel, mensen die wel kunnen maar niet willen en dan alles behalve zichzelf de schuld geven van hun zorgen.

28 mei 2019 om 14:20

Sjonnyvdbeek wat praat je allemaal gap ? Wie heeft het over nl is welvarend. Ik zelf ben geboren in armste buurt van nl crooswijk. Zelf dat viel mee. Vergeleken met me neven uit st denis en trappes in parijs is het een luxe wijkje. Enige wat ik zeg is dat depay nooit heeft gedeald hier. Want ik weet wie de dealers zijn en wie niet. En dat was geen jonge uit nette dorp moorddrecht. Hij zou pakslaag krijgen als die als onbekende hier zou dealen. Lol

28 mei 2019 om 08:23

Zelfs in Oost zijn er mensen die verkopen. Gast ging ook vaak om met figuren uit West. Het zullen vast geen The Wire-praktijken zijn, maar zo ongeloofwaardig is het niet. En dan nog valt het mee met Memphis. Ken verhalen over sommige profvoetballers uit de regio omtrent hele rare praktijken in kelderboxen enzo.

28 mei 2019 om 08:42

Juist als hij uit een net dorp komt zou het logisch zijn als hij op straat weed verkocht. In dat soort dorpen hebben ze namelijk vaak geen coffeeshops. Zou eerder vreemd zijn om in Rotterdam waar op elke hoek een coffeeshop zit.

Niets anders dan eespect voor deze jongen!

Laten we eerlijk zijn, hoevelen van ons hadden het gered onder die omstandigheden? Keihard werken om je doel te bereiken, niets anders dan lof. Natuurlijk moet je getalenteerd zijn maar deze jongen werd niet door iemand bij de hand genomen, hij heeft het allemaal zelf moeten doen.

Ik ken genoeg mensen van zijn leeftijd die zelfs de boodschappen laten bezorgen, alleen omdat ze te beroerd zijn naar de winkel om de hoek te lopen omdat het regent of dat het te koud is buiten.

Een biografie van een middelmatige spits met nul prijzen op zn palmares en pas halverwege zn carrière... als dat prachtig stuk literatuur niet over de toonbanken vliegt. Wat is dat toch met die zelfingenomen voetballertjes die zichzelf zo fantastisch interessant vinden dat ze nog voor het einde van hun carrière boeken en documentaires over zichzelf uitbrengen. Is er iemand die echt geïnteresseerd is in dit soort rotzooi? Trap toch tegen een bal aan vent, dat willen we zien 😅

28 mei 2019 om 04:20

Ik zet ook mijn vraagtekens bij iemand die op deze leeftijd al een biografie uitbrengt. Er verschijnen sowieso te veel biografieën van allerlei middelmatige spelers (Schaken etc.), leuk cadeau als iemand van voetbal houdt en je niet weet wat je moet geven. Men moet maar eens ophouden met het lezen van al die VI-literatuur en misschien maar een keer een echt boek lezen.

28 mei 2019 om 06:17

Hij heeft toch wel een paar prijzen gewonnen? Vindt dit echt zo een uitspraak om populair te doen maar als je hem in het echt zou zien, zou je bijna over mensen heen springen om hem aan te kunnen spreken. Maar ja, dat is wat ik vind he

Beetje bs verhaal als je het mij vraagt lol.

28 mei 2019 om 07:11

Gelukkig vraagt niemand het jou. Dat scheelt een hoop. Op basis waarvan is het bs

Geweldige speler maar wat heeft deze jongen toch een grootheidswaan. Een biografie op je 25ste met als titel “heart of a lion”.. Beetje jammer.

Ik heb bij Depay altijd het gevoel dat hij de badboy wilt zijn en echt trots is dat hij "door de straat is opgevoed". Iedereen heeft het moeilijk vroeger, ieder op zn eigen manier. Als je naar feesten bent geweest waar harddrug was, heb je gewoon een normaal standaard festival bezocht.

Maar het is natuurlijk niet leuk als je zonder pa wordt opgevoed. Geen man om tegenop te kijken en die je helpt in mannendingen. Dat gun je niemand. Persoonlijk denk ik dat hij daardoor zo is geworden.

Stereo type... Niet dat wij mogen oordelen we zijn er nooit bij geweest. Maar in weinig bio's vertellen ze dat ze goed zijn opgegroeid etc.. Moet natuurlijk wel verkopen he..

Hij kwam op feestjes met harddrugs en verkocht weed op straat. Kan aan mij liggen maar dit vind ik niet hele heftige verhalen. Ik kom uit een redelijk nette wijk in Amsterdam en ik denk dat meer dan de helft van mijn vrienden wel heftigere dingen hebben gedaan. Sowieso weed verkopen; dat is gewoon gedoogd in coffeeshops, is toch niks bijzonders?

Het erge is dat hij het zelf nog gelooft ook en daarmee zijn eigen waarheid creëert. Of je nu een keertje wiet hebt verkocht, dat is niet goed. Maar hey, shit happens. Zo spannend is dat niet. Echter zet hij zichzelf neer als een thuglife gangster en voelt hij zich daar gaaf bij en probeert hij daarmee zijn rapperimago wat glorie te geven. Bij de kids werkt het nog ook. Memphis is niets meer en niets minder dan een jongen met kwajongensstreken. Met dit boek wordt het wel heel erg sneu. Hij zal vast een vervelende jeugd hebben gehad en daar nare ideeën bij hebben, maar door zijn IQ van een koelkast kan hij het niet zoals een gemiddeld iemand relativeren en dan krijg je dus dit soort meuk op papier.

Wow.. wat een hoop pessimistische reacties hier zeg.

Depay wilde een autobiografie uit brengen van zijn moeilijke jeugd. Hij heeft dit als moeilijk ervaren en wilde delen hoe hij hier overheen is gekomen. Als dit ook maar 1 persoon raakt of motiveerd is mijns inziens het boek geslaagd. Als je hier pessimistisch over denkt en/of het niet geloofd, dan koop je het boek niet. Zo simpel is het.

(p.s. er zijn genoeg jonge tieners die wiet/hasj op straat verkopen en in de shit komen hierdoor, ook in de suburban stadjes zoals moordrecht. Omdat jullie blijkbaar alles netjes op orde hebben en goed rond kunnen komen betekend niet dat iedereen zo welvarend is in Nederland.)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren