Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kraay is helemaal voor ‘onbeschoft leegroven van concurrentie’: ‘Heerlijk!’

Laatste update:

Ajax werd eerder deze week voor het eerst in verband gebracht met de komst van Steven Bergwijn en sindsdien is er veel te doen geweest rondom de aanvaller van PSV. Trainer Mark van Bommel en technisch directeur John de Jong gaven in krachtige bewoordingen aan niet van plan te zijn een sterspeler te verkopen aan de concurrent, terwijl er onder de achterban van de Eindhovenaren ook fel werd gereageerd. Hans Kraay jr. vraagt zich echter af of PSV niet beter mee kan gaan in de eventuele plannen van Ajax.

“Ik denk juist dat PSV veel sterker wordt als zij veertig of vijftig miljoen krijgen, ze gaan hem echt niet voor twintig miljoen wegdoen. Dan kunnen zij toch goede spelers halen? Ik snap hun lange tenen niet zo”, vertelt hij zondagochtend bij De Tafel van Kees op FOX Sports. Kraay snapt de beweegredenen van Ajax om achter een dragende speler van de titelconcurrent aan te gaan daarentegen wel en verwijst als voorbeeld naar zijn vader.

Hans Kraay sr. was in de jaren tachtig de trainer in het Philips Stadion en heeft volgens zijn zoon ‘het concurrenten leegkopen uitgevonden’: “De leiding van PSV kwam toen bij ons thuis en ze zeiden tegen mijn vader: ‘Hans, we zijn zeven jaar geen kampioen geworden en we hebben vijf miljoen gulden. Wat zou jij daarmee doen?’. Toen zei mijn vader: ‘Geef me even drie dagen.’ Hij is naar Ajax gereden waar hij Gerald Vanenburg en Ronald Koeman voor ieder één miljoen heeft gekocht, toen heeft hij even gebeld van ‘die heb ik’.”

“Toen is hij naar Rotterdam gereden en daar heeft hij Ruud Gullit voor negen ton gehaald en Ivan Nielsen voor een miljoen. Daarna heeft hij Eric Gerets voor niks gehaald en na drie dagen belde hij naar PSV: ‘Jullie krijgen nog 1,1 miljoen van mij terug, ga er iets leuks van doen. We zijn kampioen.’” De clubleiding van PSV sprak vervolgens enige bezorgdheid uit over de manier waarop de spelersbus van de club zou worden ontvangen in Amsterdam: “Mijn vader antwoordde: ‘Bukken, niks aan de hand.’ Je concurrent leegkopen en niet gezellig samen op de koffie. Onbeschoft de boel leegroven, heerlijk!”, sluit hij af met een lach.

Vind jij dat PSV Steven Bergwijn aan Ajax moet verkopen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat mij betreft is het heel simpel. Gaat er ooit een speler van PSV naar Ajax? Vast wel, de mogelijkheden zijn er. Ajax zal dan wel de zogenoemde "Ajax-opslag" moeten betalen.

Het enige probleem met de situatie Bergwijn is dat het logisch is dat PSV 40 miljoen vraagt als je in het buitenland al 30 kan ontvangen. En 40 of 50 miljoen gaat Ajax niet betalen, dat zou me echt zeer verbazen. Vanuit PSV-perspectief zou ik bij een bod van 50 miljoen mijn zegeningen tellen en Bergwijn per limousine naar Amsterdam vervoeren.

19 mei 2019 om 11:41

Prima dat Nederlandse clubs een Ajax opslag willen vragen. Maar niet achteraf huilie huilie doen dat Ajax in het buitenland gaat kijken en dat het allemaal zonde is dat Ajax het geld niet in Nederland houdt.

19 mei 2019 om 11:44

En wie gaat er dan precies huilie huilie doen volgens jou?

19 mei 2019 om 11:44

Waarom zou iemand daar 'huilie huilie' om gaan doen? Niemand die het erg vindt als Ajax z'n geld in het buitenland besteedt hoor.

19 mei 2019 om 11:48

Er zijn hier genoeg mensen geweest die gezegd hebben dat het goed voor de eredivisie zou zijn als Ajax het geld inversteert in de eredivisie. Genoeg mensen die ook vonden dat Ajax door deze successen maar even met miljoenen moest gaan strooien ter compensatie. Over dat soort mensen heb ik het. Huilie huilie was in ieder geval niet persoonlijk richting jou bedoeld DieGelbeReds. Als ik die indruk heb gewekt, sorry.

19 mei 2019 om 11:50

Skede, ik denk dat er genoeg eredivisieclubs zijn die hopen dat Ajax voor spelers aanklopt bij ze, om er vervolgens een slaatje uit te kunnen slaan omdat ze weten dat Ajax genoeg geld heeft

19 mei 2019 om 11:55

Ik voelde me niet aangesproken hoor haha. Ik snap zeker wat je bedoelt. Tegelijkertijd snap ik heel goed dat PSV Bergwijn niet gaat verkopen voor 30 miljoen als je die 30 miljoen ook van een buitenlandse club kan ontvangen. Dat is voor mij echt superlogisch. Je gaat niet zomaar je concurrent versterken

19 mei 2019 om 12:03

Ajaxfan158 en huilie huilie doen als Ajax een groot talent uit de jeugdopleiding weghaalt. Bijvoorbeeld az, die vragen altijd belachelijke prijzen zodra Ajax langs komt en dan gaan ze vervolgens klagen dat een Fitz-Jim en Rio Hillen naar Ajax vertrekken op hun 16de. Als zo'n talent straks 5 goede wedstrijden in az 1 speelt en Ajax informeert naar zo'n talent dan moet Ajax al meteen 15 miljoen betalen, dus vind je het gek dat ze dat voor willen zijn?

19 mei 2019 om 12:20

Ajaxfan158. De énige nederlanders die het hebben over 'het geld in de competitie' houden zijn ajax fans. Omdat de rest van Nederland snapt dat die recatie kant nog wal slaat haha.

Sorry man maar niemand zal huilie huilie doen om het geld van Ajax

19 mei 2019 om 12:49

@zytto34,

Ik heb er weinig moeite mee dat Ajax de jeugdopleiding van AZ leegrooft. Maar ga dan ook geen huilie huilie doen als Engelse clubs dat bij Ajax doen.

19 mei 2019 om 12:54

BurdyM dat doe ik ook niet, dus dat scheelt.

19 mei 2019 om 13:06

@skede

Quote: "waarom zou iemand daar 'huilie huilie' om gaan doen? Niemand die het erg vindt als Ajax z'n geld in het buitenland besteedt hoor".

Dat is natuurlijk baarlijke nonsens. Als Ajax Bergwijn zou kopen voor 50 miljoen, blijft Bergwijn daarmee behouden voor de Nederlandse competitie, terwijl het zelfde geldt voor het geld dat Ajax uitgeeft. Het lijkt me evident dat dat beter is voor de competitie dan wanneer PSV Bergwijn voor een lager bedrag aan een buitenlandse club verkoopt en Ajax een speler uit het buitenland haalt. Dan is Bergwijn weg en heeft PSV minder te besteden. In dat geval verandert er voor Ajax niets, behalve dat de club waarschijnlijk veel goedkoper uit is, terwijl PSV er (in ieder geval financieel) op achteruit gaat. Het argument dat PSV Bergwijn niet aan Ajax wil verkopen omdat de club de concurrentie niet sterker wil maken, gaat natuurlijk niet op omdat het voor Ajax veel aantrekkelijker is om spelers uit het buitenland te halen omdat die goedkoper zijn, terwijl PSV minder geld ontvangt en dus ook minder uit kan geven aan versterking. Per saldo wordt Ajax er door de houding van PSV juist sterker op en werkt de houding van PSV dus averechts.

19 mei 2019 om 13:15

@burdym

Quote: "ik heb er weinig moeite mee dat Ajax de jeugdopleiding van AZ leegrooft. Maar ga dan ook geen huilie huilie doen als Engelse clubs dat bij Ajax doen".

De meeste andere clubs kunnen er een voorbeeld aannemen hoe Ajax, PSV en vooral ook Feyenoord daar mee omgaan. Tenzij je de uitspraak van die clubs dat ze het spijtig vinden als een groot talent naar het buitenland vertrekt, als "huilie huilie" betitelt.

19 mei 2019 om 14:04

Dit is natuurlijk wel met een Ajax bril op bekeken.
Als PSV hem verkoopt aan een buitenlandse club voor (pak hem beet 40 miljoen ipv bv 50miljoen aan Ajax) dan gaat PSV er weldegelijk financieel sterk op vooruit, alleen is het niet het maximale, terwijl het bij Ajax nog maar moet blijken of de aanwinst er kwalitatief gelijk staat, goed kan aarden in NL én het team ook nog eens sterker maakt. Dat dit laatste natuurlijk ook voor PSV telt inzake de vervanger van Bergwijn lijkt me nogal duidelijk maar dat PSV de grote verliezer zou zijn door hem voor minder aan het buitenland te verkopen vind ik onzin.

Persoonlijk zou ik als een buitenlandse club met een bedrag komen van zo'n 40miljoen een strik er omheen doen met een bosje bloemen erbij of tegen Ajax zeggen 45 + 15% doorverkoop en anders niet.

Dat het geld in de eredivisie zou moeten blijven is een leuke gedachte maar uiteindelijk moet kwaliteit de doorslag geven.

19 mei 2019 om 11:50

Ajax krijgt steeds te horen dat ze maar geld moeten afstaan tbv de eredivisie, maar clubs zouden bij de verkoop van spelers een Ajax toeslag gaan toepassen.... Van mij mag Ajax zich dan wat harder op gaan stellen richting bepaalde clubs. Roof de beste jeugdspelers maar weg bij PSV. Regel de verkoop van de tv rechten maar zelf. Als er 1 club in de eredivisie profiteert van de aanwezigheid van Ajax, is het PSV wel.

19 mei 2019 om 11:58

Alle ploegen profiteren van de aanwezigheid van Ajax. Net zo goed profiteren alle ploegen van de aanwezigheid van PSV.

Wat ik wel interessant vind is zoeken naar manieren om de kwaliteit van de competitie te verbeteren. Iedereen heeft zijn eigen positie op eigen kracht verworven, maar de verschillen zijn enorm. Dan vind ik op zich het idee om geld te laten terug vloeien naar andere clubs nog niet eens zo heel gek. Dat treft dan uiteraard wel overwegend Ajax en PSV

19 mei 2019 om 12:01

Ik heb nergens gelezen dat ajax miljoenen zou moeten afstaan aan andere clubs. Het enige voorstel wat ik voorbij heb zien komen is een financiele tegemoetkoming in de schadeloosstelling voor het schuiven in de voetbalagenda. Zoveel kost dat nou ook weer niet.

19 mei 2019 om 12:06

Als het niet zoveel kost moeten die clubs niet zo zeuren en het gewoon lekker zelf betalen. Er zijn in het verleden immers wel meer redenen geweest om wedstrijden te verplaatsen

19 mei 2019 om 12:07

Wat zou je vinden van het idee om bijvoorbeeld 3% van de inkomsten uit Europa, dus dat geldt ook voor PSV en andere ploegen, af te staan aan andere ploegen. Bijvoorbeeld om zo alle kunstgrasvelden weg te werken en de competitie aantrekkelijker te maken?

19 mei 2019 om 12:07

Ik wel hoor ijsmuts. Er waren er velen die hier vonden dat Ajax in harde knaken de boel moest compenseren of dat Ajax al het kunstgras maar moest gaan vervangen bij de kunstgras clubs. Natuurlijk te debiel voor woorden allemaal. Dat Ajax er destijds voor heeft gekozen dat het geld ging sparen in plaats van uitgeven heeft Ajax zo sterk gemaakt. Dat heeft de club aan niemand anders dan zichzelf te danken. Leuk dat anderen daar dan een slaatje uit willen slaan. Maar ik hoop niet dat Ajax ook maar een stro-breed toegeeft. Andere clubs zouden ook kunnen gaan oppotten, zoals az heeft gedaan met de miljoenen van weghorst en jahanbaksh.

19 mei 2019 om 12:10

Maar als je dat nu gewoon gezamenlijk afspreekt? Alle ploegen in Europa staan 3% van de inkomsten af, met een maximum van 3 miljoen euro ofzo. Dat gaat in een pot en daar worden inderdaad zaken als kunstgras mee weggewerkt.

Ik denk dat het zelfs voordelen kan opleveren voor Ajax en PSV, doordat de competitie er aantrekkelijker van wordt

19 mei 2019 om 12:22

Ik ben daar wel een voorstander van. De televisiegelden, mogen in mijn ogen ook op een andere manier verdeeld worden. Maar dat er dan steeds alleen maar naar Ajax gewezen wordt slaat nergens op. Clubs zullen zich dan ook op een normale manier moeten opstellen. Een Ajax toeslag past daar niet bij. In het geval dat een club dat zou willen toepassen, moet Ajax zich zakelijk, en kneiterhard opstellen in mijn ogen.

19 mei 2019 om 12:46

@DieGelbeReds, dat aanbod is vorig jaar gedaan, maar Heracles wees het af. Ze wilden nog meer geld hebben als ze hun kunstgras weg moesten doen.

19 mei 2019 om 14:02

Knikkeren we Ajax gewoon uit de Eredivisie. Geen Champions League meer, geen landstitels enzovoort.

Eens kijken hoeveen fans Ajax overhoud als het een jaar lang alleen tegen Jong Ajax kan spelen.

Met andere woorden: jullie hebben "ons" (de rest van de clubs) harder nodig dan wij jullie.
Als je het hard wilt spelen, kun je het hard terug krijgen.

19 mei 2019 om 14:12

Dan stellen we toch gewoon voor om de tv gelden evenredig te verdelen onder de clubs. Ik denk dat Feyenoord dan de eerste club is die hier fel op tegen is. Dan zou het transferbudget van Feyenoord komend seizoen geen 5 miljoen, maar 0 euro zijn zonder de verkoop van spelers.

19 mei 2019 om 14:12

Pfff??? Omdat??? Het dit jaar een geweldig jaar is geweest??PSV heeft ook halve finales en kwart finales gespeelt tussen 2005/2012 in CL en Europa league..Was Ajax toen ook aan het profiteren van PSV zn aanwezigheid in de eredivisie ?? Elke club heeft gepresteerd in Europa maar verdeeld over dr jaren heen..Nu is Ajax dat en meteen grote bek en Nederland moet aanpassen aan Ajax.

19 mei 2019 om 14:20

Den jij dat de verhouding tussen de tv gelden hetzelfde zouden zijn als ajax en PSV het individueel zouden verkopen? Ik denk het niet PSV! Zullen we de CL deelnemers in NL aanwijzen aan de hand van de behaalde punten? Dan heeft Ajax voor de komende jaren het eerste plekje.

19 mei 2019 om 14:07

Gewoon absurd hoog bedrag vragen..Zo is de markt tegenwoordig..Doen ze in Duitsland ook..Wil je Bayern München na doen zul je flinknmoeten cashen..en terecht

19 mei 2019 om 14:29

Bayern haalde de spelers bij Dortmund transfervrij, of voor relatief lage bedragen op. Ik kan me niet voorstellen dat jij dat hier ook graag zou zien.

19 mei 2019 om 15:35

Feyenoord zou ik wel begrijpen als ze weigeren Berghuis aan Ajax te verkopen, want dat bedrag zal aanzienlijk lager zijn. Aan de andere kant, Feyenoord wil de jeugd de kans geven. Eindelijk eens echte linksbuitens en rechtsbuitens neerzetten. Geef een Cheick Touré en Marouan Azarkan de kans.

Sport is hard en niet eerlijk. en is altijd iemand sneller groter sterker. niet huilen en terug vechten zou ik zeggen tegen de nederlands clubs. en ajax?leeg roven, jullie zijn er niet voor het nederlandse voetbal jullie zijn er voor je zelf. dat gelul laatste tijd over dit en dat is goed voor het nederlandse voetbal.....

19 mei 2019 om 12:28

Iedere club is er voor zichzelf maar ze hebben elkaar allemaal nodig. Wanneer alleen Ajax in Europa speelt en punten moet pakken dan blijven we voor altijd voorrondes spelen met de NL kampioen. Ook internationaal heeft Ajax (in dit geval) baat bij sterke NL ploegen die zich kwalificeren voor een hoofdtoernooi en punten pakken.

Op zich heeft hij gelijk: PSV zou een absurd hoog bedrag aan Ajax vragen voor Bergwijn. Stel dat Ajax zo dom zou zijn om dat te betalen (ik gebruik het woordje 'dom' omdat ik het dom zou vinden om zoveel geld aan 1 speler uit te geven, dat is niet des Ajax), kan PSV voor dat geld zeker twee spelers kopen en zichzelf op die manier versterken.

19 mei 2019 om 12:11

Het is gewoon niet des Nederlands, weet je waarom? Omdat de clubs nooit bij machten zijn geweest om dit soort bedragen neer te kunnen leggen. Ajax zou nu als enige Nederlands club dit soort bedragen kunnen neerleggen en zal wellicht in de toekomst genoodzaakt zijn om dit ook te doen (kijk maar naar Bayern munchen). Het is dus makkelijk gezegd dat dit niet des Ajax is, want wil je Europees blijven presteren zullen vanzelf dit soort bedragen betaald moeten worden aan spelers. Los van het feit of Bergwijn dat geld waard is.

19 mei 2019 om 12:22

Die gedachte volg ik ook wel, het is niet zo dat Bergwijn onvervangbaar is. Laat staan dat dit betekend dat Ajax zijn Bayern-droom realiseert. Sterker, voor de 50 a 60 miljoen haalt PSV ook doodleuk drie spelers in de categorie 15-20 miljoen.

19 mei 2019 om 12:37

En voor 150 miljoen 7 a 8 spelers van 15-20 miljoen. Hoe komen mensen op dit moment in hemelsnaam aan die bedragen. Ik vind Bergwijn een uitstekende speler, maar hij heeft internationaal vrij weinig laten zien. In het NL elftal helemaal niks, en in de CL wat aardige momentjes. Ik vind hem bijv. Niet minder talentvol dan Neres, maar door zijn opvallende optredens internationaal zal zal hij toch veel meer opleveren. En ik verwacht dat Ajax voor hem zelfs geen 60 miljoen kan krijgen.

19 mei 2019 om 14:29

Gewoon 20 a 25 miljoen voor Bergwijn bieden. Gaat PSV daar niet mee akkoord (wat opzich logisch is). Dan lekker laten vertrekken naar een Inter, Manu of een andere club.
Dan pik je daarna Malen op voor +/- 5 miljoen (1 jarig contract). Dat zou voor Ajax een geweldige zet zijn. PSV is dan 1 klap 3 flankspelers kwijt en Ajax heeft oud Ajax speler en geweldig talent terug.

19 mei 2019 om 15:08

Malen heeft zelf al aangegeven dat hij sowieso gaat verlengen.

19 mei 2019 om 15:45

En dan zeker wel lopen klagen wanneer PSV niks presteert in Europa?

20 mei 2019 om 11:27

- Malen heeft zelf al aangegeven dat hij sowieso gaat verlengen. -

Uhm waar heb ik dat eerder gehoord?

Oh ja bij meerdere cliënten van Raiola...

Ik geloof niet zo snel in een dominantie a la bayern/psg om meerdere redenen. Ten eerst is de nederlandse competitie zwak, dus ook al zou ajax ineens heel veel klasse spelers hebben, psv is nog steeds veel sterker dan de rest van NL. Ten tweede is de stap van psv naar ajax een zijstap , en zal dit niet zo snel gebeuren. Mochten er toch spelers naar ajax gaan vanuit psv, dan krijg je het 3e argument. Psv zal veel geld vragen en van dat geld van ajax zullen zij ook goede spelers kunnen behalen.

19 mei 2019 om 11:44

Helemaal mee eens. Ajax zal hooguit wat meer middelen hebben om een goed team te kunnen bouwen. Het gaat Ajax nooit lukken om spelers voor langere tijd te behouden, daar is de eredivisie te zwak voor. Ajax zal dus om de 2-3 jaar aan een nieuw team moeten bouwen. Ook al heb je veel geld, met een verstandig beleid en een goede jeugd kunnen een aantal teams in Nederland zich echt wel blijven meten met Ajax (PSV, Feyenoord, AZ bijv.)

19 mei 2019 om 12:12

Mickey,

Je kunt sportief stellen dat van PSV naar Ajax een zijstap is. Dat klopt. Maar als Ajax echt met geld gaat zwaaien is dat financieel gezien natuurlijk niet echt meer zo. Dan word het plots een stap omhoog.

Zelf geloof ik ook niet in die dominantie omdat het verschil tussen middelen hier gewoon biet groot genoeg is en Ajax in Nederland gewoon aan haar tax zit qua inkomsten. Het zou alleen kunnen als Ajax structureel meer geld binnen zou krijgen vanuit het buitenland. Dat is voorlopig nog niet het geval.

19 mei 2019 om 15:10

Verschil is dat als Ajax een PSV speler wil, het concurrentie heeft van tientallen buitenlandse clubs, waardoor PSV in een hele goede positie staat. Bayern is een absolute topclub en heeft veel minder concurrentie.

Ach, er wordt ook een hoop heisa gemaakt om niks. Er is niks concreet dus waar hebben we het over. Het mooiste is nog de column van Valentijn Driessen, werkzaam bij de telegraaf zoals we allemaal weten. Die schrijft doodleuk dat PSV zich gedraagt als provincialen en calimero's, dat ze in de kramp schieten bij PSV en dat ze veel te bang zijn terwijl er 'nog niet eens een bod is uitgebracht door Ajax'.

Ontzettend ironische column natuurlijk als je bedenkt dat die komt van een werknemer van de telegraaf. De telegraaf die, 'terwijl er nog niet eens een bod is uitgebracht door Ajax', 25 artikelen, 4 video,'s, 8 interviews en 2 columns heeft gewijd aan het onderwerp. Diezelfde Driessen schreef overigens enkele dagen voor deze column nog dat Bergwijn niet meer terug kon naar PSV en dat de kans 'vrij groot' was dat hij naar Ajax zou gaan.

19 mei 2019 om 11:55

Snap jij de essentie van het verhaal wel? Je doet alsof het hier over Bergwijn gaat. Het gaat hier over het feit dat PSV zegt geen spelers naar Ajax te laten gaan en dat Kraaij er niets van snapt omdat dit vroeger bij PSV ook gebeurde. Als dit allemaal fabels waren, had PSV ook niet zo'n statement naar buiten hoeven brengen.

Ik ben overigens wel blij dat ik nog iemand heb gevonden die Valentijn serieus neemt of er überhaupt naar luistert.

19 mei 2019 om 12:04

Snap jij de reactie van Skede wel?

Ten eerste begint Hansie over dit verhaal omdat Ajax vermeende interesse heeft om Bergwijn over te nemen. Zonder de geruchten daarover had Junior ook deze anekdote niet over tafel gegooid.

Daarnaast heb ik niet het idee dat Skede de Telegraaf of Driessen, in dit geval, serieus neemt, maar geeft hij terecht aan dat dit sensatiepers.

19 mei 2019 om 12:08

Ik snap zowel Skedes reactie als die van jou. Tuurlijk was dit bericht er niet geweest als het gerucht over Bergwijn er niet zou zijn. Maar dat betekent niet dat dit verhaal over Bergwijn gaat. Dit gaat over het niet willen verkopen van spelers aan Ajax. Hier geeft Hansie Hansie een voorbeeld over hoe het vroeger ging.

19 mei 2019 om 11:58

@Skede, het is wel zo dat PSV wel heel raar heeft gereageerd door zo volledig in de stress te schieten. Een reactie als: "we hebben nog geen bod ontvangen", was veel volwassenener geweest. Vooral de reactie dat hij ook voor 70 miljoen niet naar Ajax zou gaan, was lachwekkend.

19 mei 2019 om 12:02

Zo heel vreemd vind ik de reactie eigenlijk niet. Ik vond het een heel duidelijk statement. Punt is alleen wel: mocht Ajax echt 50 miljoen bieden of een ander absurd bod, dan zie ik geen reden voor PSV om het niet te doen!

19 mei 2019 om 12:09

Ik wel, ze hebben gezegd dat ze hem niet aan Ajax willen verkopen. Ik snap dat dit is om de prijs op te drijven, maar als hij gaat ben je als PSV zijnde niet geloofwaardig meer. Rijk zijn ze dan overigens wel😜

19 mei 2019 om 12:09

Ik wel, ze hebben gezegd dat ze hem niet aan Ajax willen verkopen. Ik snap dat dit is om de prijs op te drijven, maar als hij gaat ben je als PSV zijnde niet geloofwaardig meer. Rijk zijn ze dan overigens wel😜

19 mei 2019 om 12:58

Dan is het dus een 'duidelijk statement' wat volledig onwaar is. Want stel in het hypothetische geval dat Ajax een bedrag van 50-60 miljoen zou bieden, dan speelt ie morgen in Amsterdam hoor. Dus nee, een statement vind ik het niet. Maar goed, hier kunnen we over blijven praten maar dat slaat nergens op want Ajax zal nooit een bod in zo'n orde grootte doen op Bergwijn, dat zou natuurlijk ook nergens op slaan!

Klinkt wel heel romantisch zoals Kraaij het voorspiegeld. Ajax heeft het echter niet op deze manier gespeeld om een marktconform bedrag te gaan betalen. Die hebben Bergwijn en zijn zaakwaarnemer benaderd met een flink salaris en tekengeld. Vervolgens dropt de zaakwaarnemer een bom in de media en Ajax hoopt hem voor zo'n 15 miljoen op te pikken.

19 mei 2019 om 12:36

Heel romantisch, het verhaal klopt alleen niet helemaal. Gullit en Gerets kwamen een jaar eerder dan Vanenburg en Koeman.

19 mei 2019 om 13:00

En PSV hoeft daar niet aan mee te werken en zich daar ook helemaal niet gek door laten maken. Bergwijn voor 15 miljoen 😂 John de Jong mogen ze meteen tegen de muur zetten als ie Bergwijn voor dat bedrag laat gaan, of het nu naar Ajax is of naar een andere ploeg. Bergwijn moet toch gewoon tenminste 30/40 miljoen in het laatje kunnen brengen. En als Ajax hem wil, dan mag dat wanneer zij het meeste betalen.

19 mei 2019 om 21:43

Volgens mij verlies je de realiteit een beetje uit het oog. Waarom zou een club zoveel meer betalen voor Bergwijn als er voor bv Diego Lainez rond de 15 miljoen betaald wordt? Ik denk niet dat Bergwijn zoveel meer gepresteerd heeft. Of vergelijk het met Kluivert. Denk dat een buitenlandse club echt niet meer gaat betalen dan 20 miljoen en dat ook Ajax dit niet gaat doen. Dan blijft de speler dus bij PSV en moet zich daar verder ontwikkelen. Die keuze en het daarbij horende risico lopen is volledig aan Psv. Mocht Bergwijn vervolgens de kont tegen de krib gooien , wordt het wel knap vervelend. Die jongen ziet natuurlijk ook dat Lozano waarschijnlijk weggaat en de aankopen die PSV het laatste jaar heeft gedaan van spelers boven de 5 a 6 miljoen zijn nou niet direkt versterkingen gebleken. Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.

Los van het gegeven over het wel of niet leegroven van de concurrentie, betwijfel ik zeer aan de meerwaarde van Bergwijn voor Ajax.

Kan Ajax niet beter bij Feyenoord aankloppen voor Berghuis. Dat lijk me een typische Ajax speler en een stuk goedkoper dan wat Bergwijn moet kosten. Ik denk dat je voor '15 miljoen een deal heb.
Berghuis is bij Feyenoord nooit helemaal uit de verf gekomen en ik denk dat die bij Ajax weer helemaal opleeft. En dan is 15 miljoen een koopje voor Ajax. En voor Feyenoord is dit ook een goede deal, die kunnen weer uitgebreid gaan shoppen op de transfermarkt en zijn verlost van een speler die naar verluidt niet bepaald goed in de groep ligt.

19 mei 2019 om 14:15

ETH heeft een lang interview gegeven in de VI, waarbij hij aangaf dat hij voor volgend seizoen meer snelheid wil hebben voorin. Berghuis is veel langzamer dan Bergwijn. Ook vind ik Bergwijn meer doorgroeipotentieel hebben en kun je hem over 2 jaar voor meer geld verkopen, dat zie ik bij de 27 jarige Berghuis niet meer zo snel gebeuren, ook door zijn Watford avontuur waarna hij weer moest terugkeren naar Nederland. Voordeel is wel misschien dat buitenlandse clubs dan niet meteen staan te dringen om hem over te nemen als het even leuk gaat (zoals ook niet het geval is bij Luuk de Jong die van grote waarde is voor Psv) en dat je langer op hem door kunt bouwen.

Maar waar is Ajax naartoe aan het bouwen? Een team waarmee je de Eredivisie kunt winnen of een team waarmee je de CL kunt winnen zoals dit seizoen (het had er echt ingezeten). Dat zal niet snel weer voorkomen, maar presteren in Europa zoals Porto en Benfica moet te doen zijn voor een club als Ajax. Als dat je streven is, dan is Berghuis goed om op de bank achter de hand te hebben (al kan dat juist gaan tegenvallen door zijn karakter naar het schijnt), maar moet er waarschijnlijk hoger ingezet gaan worden. Of kijk naar Oranje voor meer bevestiging. Koeman kiest ook niet voor Berghuis in de basis doorgaans, maar gaat voor Bergwijn, Promes en Babel op de flanken. Ik ben het wel met je eens dat Berghuis met zijn kwaliteiten redelijk goed bij Ajax zou passen.

Ajax weet dat er zoveel belangstelling is voor bergwijn in het buiten land

Als psv hem verkoop aan het buitenland is hij 30 / 35 max waard

Als Ajax hem koopt voor 30/ 40 miljoen
Binnen 2 jaar is hij het dubbele waard

Spelers van Ajax worden altijd duurder verkocht dan die van psv weet ook niet waarom maar is altijd zo geweest


Psv moet bergwijn verkopen en met dat geld kan je betere ervaren spelers voor terug kopen

19 mei 2019 om 11:49

In jouw voorbeeld moet PSV Bergwijn dus zeker niet verkopen aan Ajax!

19 mei 2019 om 11:59

Ik geloof echt niet dat Bergwijn 60-80 miljoen waard is als hij 2 jaar bij Ajax speelt. Dan moet je wel extreem goed zijn om voor zo'n bedrag weg te gaan. Als dat zo zou zijn, zou er in mijn ogen nu wel een topclub zijn die 40 miljoen neer legt.

De reden dat Ajax nu veel geld voor spelers krijgt is vanwege de Europese succesen. Was Ajax in de groepsfase uitgeschakeld had niemand uit de top iets over voor Ziyech, Neres, van de Beek (de Jong en de Ligt als uitzondering)

19 mei 2019 om 18:52

Lekker daar laten,Ajax wordt ook zonder hem kampioen,laat zijn papa het maar regelen,dat doet hij zo graag!

Laat hem lekker bij PSV. Ajax kan hem eventueel later, als die ouder is en meer ervaring heeft via een andere club weer terug kopen. Beetje zoals Tadic. Ajax moet de kas van PSV niet spekken.

19 mei 2019 om 12:00

Inderdaad, voor dat bedrag kan je echt wel ergens iets vinden wat minimaal gelijkwaardig is aan Bergwijn

19 mei 2019 om 16:38

De kas van PSV spekken maakt mij geen bal uit. Ik begrijp dat Ajax een Nederlandse kern wil houden en als je dan op het niveau van Ajax op zoek gaat naar Nederlandse spelers, kom je ook bij Bergwijn uit. Ik zie hem, Promes, Propper wel als de meest realistische opties.. Als ik Ajax was, zou ik ervoor gaan. Je betaalt de hoofdprijs, maar je behoudt het Nederlandse karakter en zet je concurrent een hak. Die twee dingen zijn mij ook wel geld waard.

Geen enkel probleem dat Ajax een speler bij PSV op wil halen. De prijs zal nog wel wat worden opgedreven zodat het er in ieder geval op lijkt dat PSV er alles aan heeft gedaan om Bergwijn binnen te houden. Naar de supporters toe is dat dan ook te verkopen. Iedereen blij: Ajax een versterking en PSV een zak geld.

Ik zou het mooi vinden om Stevie weer terug in Amsterdam te zien, al lijkt een hereniging met Van de Beek niet erg waarschijnlijk. Alleen zou ik een recordbedrag niet graag naar PSV zien gaan. De helft van de zwaarbevochten CL opbrengsten richting Eindhoven schuiven vind ik ook vervelend.

Odegaard, Berghuis en Doan zouden met zijn drieën hetzelfde kosten en ik zie daarin de meerwaarde van een Bergwijn transfer niet. Behalve de sneer naar PSV toe, dat is de enige bonus van die transfer.

19 mei 2019 om 12:19

Doan beter dan Bergwijn? Je kan beter uitloggen.

19 mei 2019 om 13:05

Ik denk dat als Bergwijn echt voor een flinke zak geld naar Ajax gaat, PSV uiteindelijk het laatste lacht. Zelfs al zou Bergwijn daarna na 2 jaar Ajax voor het dubbele naar het buitenland gaan, dan denk ik dat PSV dat geld gewoon nu beter kan gebruiken om te investeren in de andere linies. Bergwijn en Lozano zijn met de huidige selectie wel op te vangen, maar de verdediging kan wel een versterking gebruiken en ook middenveld zou nog wel wat beter kunnen.

19 mei 2019 om 13:39

Eens. Uiteindelijk denk ik ook niet dat de transfer er komt; tenzij Bergwijn zelf ook moeilijk gaat doen. Maar ik zie PSV hem dan zelfs naar de reserves zetten. De vraag blijft wel om hoeveel geld het uiteindelijk gaat. Lozano is max 40miljoen waard. Ik zou de plafondwaarde van Bergwijn op 20 schatten. Dat is een bedrag waar Ajax niet van schrikt, zelfs wanneer er een concurrentie bonus op moet. Probleem is wel welke versterkingen voor PSV haalbaar zijn?

Als Bergwijn graag wil en Ajax is bereid om veel meer te betalen dan een buitenlandse club, dan moet psv gewoon verkopen. In de aanval is PSV wel goed bezet, het geld dat ze voor Bergwijn kunnen krijgen kan dan gebruikt worden om andere linies te versterken. Uiteindelijk denk ik dat PSV er dan sterker van wordt en eigenlijk nog meer een bedreiging voor Ajax kan vormen.

Als Ajax toch wilt shoppen bij PSV haal dan Dumfries op. Echt een beest en levert veel assists. Ipv Bergwijn zie ik liever Vargas komen voor de rechtsbuiten positie.

De bedragen zijn anders geworden maar veel verschil met wat PSV toen deed is er niet. Zij kochten in het verleden dankzij geleend geld en extra geld van suikeroom Philips Ajax leeg door namen als b.v. Vanenburg, Lerby, Arnesen, Kieft, Wouters en Koeman over te nemen en Ajax was in die tijd ook geen armlastige club maar konden niet op boxen tegen een multinational die overal garant voor stond. Ook toen kon je blijkbaar succes kopen zoals dat nu gebeurd bij "top"clubs met een schatrijke eigenaar. Dus niet meer zeuren als Ajax nu in omgekeerde richting terug slaat, Kraai jr. heeft dus gelijk.

19 mei 2019 om 14:03

Euhhh suikeroom als Philips?? Was de sponsor hoor. Toen was dat geen issue spelen voor Ajax en PSV..Hoeveel zijner al overgestoken? Nu is het landverraad en de media stookt het vuurtje ook behoorlijk op.(Bergwijn) Dit jaar was geweldig voor Ajax en PSV heeft (niet verwacht begin seizoen) op zich redelijk gedaan ,maar vind dat je titel hebt verspeeld met punten voorsprong..En eerlijk is eerlijk, iedereen die Ajax supporters zijn gaan er maar vanuit dat het volgend seizoen weer zo word..Geld genoeg maar daar heb je nog géén goed lopend 11tal mee. En PSV is ook weer verrassing hoe het voor de dag komt..Selectie zal snel op orde moeten zijn ..seizoen begint vroeg met voorrondes..Hoop dat elke club zich laat zien en ook weer punten scoren voor Nederland ongeacht de.lotingen..

19 mei 2019 om 14:26

Je klets wel uit je nek met het leegkopen van Ajax.
Alleen Vanenburg en Koeman werden rechtstreeks van Ajax gekocht,
Al andere spelers heeft PSV gehaald van een andere club,.
Kieft speelde in Italie en Frankrijk,lerby Duitsland ,frankrijk,arnesen Spanje ,belgie
Wouters Duitsland

19 mei 2019 om 21:58

Janta, alleen Vanenburg en Koeman kwamen rechtstreeks van Ajax , de rest had al een carriere in het buitenland gehad en kwamen terug. Denk niet dat zoiets onder de noemer leegkopen valt.

Het laat zien op welk nivo deze site zich bevindt,om een een leeghoofd en populistise lul als kraay Jr te quoten
Ongelooflijk hoe dom deze man is

19 mei 2019 om 13:52

Precies ..Hij wil zn aandacht hebben door dit stook gedrag..Zit er maar bij als jan joker die af en toe denkt nuttig te zijn met domme uitspraken

Ik vind die Kraai maar een naar mannetje worden met.zn stookgedrag elke keer! Maakt niet uit bij wie, als dit zijn niveau is dan word het niet veel en kan hij beter terug de homevideo presenteren 😉

En dan als dat gebeurt en er is helemaal geen niveau meer bij de rest dan ga je Hans horen klagen dat er geen weerstand meer is bij andere ploegen. Dan krijg je zoals in Frankrijk dat er 1 ploeg boven uit steekt of Bayern in Duitsland. Ajax heeft genoeg geld dus als ze belangstelling hebben voor een speler uit Nederland dan laat ze ook maar de hoofdprijs betalen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren