Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik glimlach om de reactie van PSV, mijn eerste bod bedraagt 21 miljoen’

Laatste update:

Steven Bergwijn werd in de nacht van maandag op dinsdag voor het eerst in verband gebracht met een transfer naar Ajax en PSV was reageerde niet lang daarna op de geruchten door ze naar het rijk der fabelen te verwijzen. De manier waarop de Eindhovenaren omgaan met de speculatie over de toekomst van de aanvaller bevreemdt Henk Spaan echter, aangezien hij denkt dat de club de geruchten ook in zijn voordeel had kunnen gebruiken.

“Ik zag een tweet met een uitspraak van John de Jong, technisch directeur van PSV. 'Wij verkopen Steven Bergwijn NIET aan Ajax. Niet voor dertig miljoen, niet voor veertig, niet voor vijftig, zestig, zeventig miljoen of nog meer. Het antwoord blijft: NEE.' Het gebruik van de hoofdletters is significant”, schrijft hij in Het Parool. “PSV stelt zich loeihard op, tot vreugde van de achterban.”

De columnist wijst er echter op dat de berichten over Bergwijn ook in het buitenlands zullen zijn gelezen en hij noemt met name Internazionale als club die zou kunnen profiteren. I Nerazzurri zouden op dit moment de meest serieuze andere gegadigde zijn voor de komst van Bergwijn: “Nu ben ik de technisch directeur van Inter en iemand leest me dit bericht voor.”

“Ik glimlach om de emotionele liquidatie van een bieder door de verkopende partij. In plaats van de prijs op te drijven door een paar keer van Amsterdam naar Milaan te wijzen en weer terug, verzwakt PSV zijn onderhandelingspositie”, stelt Spaan. Hij denk dan ook dat PSV hiervan de nadelen zou kunnen ondervinden aan de onderhandelingstafel: “Mijn eerste bod namens Inter bedraagt 21 miljoen.”

Ben jij het eens met Henk Spaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, daar heeft hij een heel goed punt. Net zoals Ajax bij De Ligt clubs tegen elkaar kan uitspelen maakt PSV hier geen gebruik van de situatie rondom Bergwijn.

15 mei 2019 om 14:21

Het probleem is dat Ajax clubs tegen elkaar laat uitspelen die geen directe concurrent zijn. Als de jong had gereageerd: "ja we verkopen natuurlijk liever niet aan Ajax, maar voor het juiste bedrag staan we altijd open" kan de Jong zich niet meer vertonen in het Philips stadion. Hij moest resoluut reageren en dat heeft hij gedaan. Er zijn volgens de geruchten nog meer kapers op de loer voor bergwijn dus dat prijs opdrijven moet ook zonder Ajax lukken.

15 mei 2019 om 14:33

Als hij daarmee de prijs zou opdrijven en Ajax alsnog met lege handen voor joker achterliet zou hij als held onthaald worden. Mooi de hebberigheid van die gasten tegen hun gebruikt zouden ze dan denken.

15 mei 2019 om 14:40

Voor als koop je niks. Voor hetzelfde geld was in het scenario wat jij schetst er deze zomer geen enkele andere club gekomen voor bergwijn en dan heeft het geflirt met Ajax alleen als gevolg gehad dat je achterban totaal het vertrouwen in je kwijtgeraakt is. Ik vind het persoonlijk een logischere keuze dan hopen dat je nog een paar miljoen extra uit wat hebberige Italianen/Engelsen zou kunnen persen.

15 mei 2019 om 14:50

Het probleem is dat als je in de media gaat roepen 'wie weet verkopen we hem aan ajax als de juiste prijs op tafel komt' dat dat ook in het hoofd van Bergwijn gaat zitten. Die heeft een verleden bij de club en ziet dat Ajax op dit moment gewoon een stapje omhoog is helaas... Je wilt geen sitiuaties zoals met Bazoer meer krijgen zoals een paar seizoenen geleden. Het gaat hier niet alleen om financien of afgunst. Het gaat hier om een signaal voor alle spelers binnen de club.

PSV had dit ook gedaan als Feyenoord voor Hendriks was gekomen als voorbeeld... Je wilt simpelweg niet het signaal afgeven dat eje als (jeugd)speler van PSV 'zo maar' naar de concurrentie kan overstappen

15 mei 2019 om 15:06

Waar hebben we het precies over? Alsof PSV staat te springen om Bergwijn te verkopen. Ja, tegen een buitensporige prijs misschien, en dat is gelijk ook een prijs die Ajax nooit zou betalen. Dus zou de interesse van Ajax in dit geval niet snel de prijs opdrijven.
Sterker nog, je zou het ook om kunnen draaien. PSV laat hiermee zien dat ze Bergwijn niet zo nodig hoeven te verkopen en dat geld niet zo belangrijk is als sportief succes. Geeft je ook een sterkere onderhandelingspositie, én de achterban is tevreden.

Wat dat betreft is de interesse van Ajax in Bergwijn eigenlijk alleen maar goed voor Psv.

15 mei 2019 om 17:02

Ajax is op dit moment geen stapje omhoog. Alleen omdat ze dit jaar voor het eerst sinds vijf jaar prijzen hebben gepakt? Vergeet ook niet dat Ajax afgelopen jaar niet eens door de voorrondes kwam in Europa.

15 mei 2019 om 17:09

Alleen is bergwijn ook een jeugdspeler van ajax geweest...

15 mei 2019 om 17:12

Kohaku, natuurlijk is Ajax nu een stap omhoog. Juist doordat er meer te besteden is, is de kans op prijzen weer groter. Simpelweg omdat je in totaliteit een beter dan gemiddeld elftal kunt samenstellen. Daar willen ze ook Bergwijn onderdeel van laten zijn. Dat is voor dat soort voetballers natuurlijk een interessante gedachte.

15 mei 2019 om 18:05

Manmanman, ik zie hier al die Ajax en PSV supporters over elkaar heen buitelen om te verkondigen dat Ajax wel, of juist geen stap omhoog is. Wat een onzon en kleinzieligheid weer bij een hoop figuren. Verder gaan ze niet eens meer op het topic in maar, willen ze roepen hoe groot hun plassertje wel niet is. Leten we eerlijk wezen. Als een voetballer kan kiezen in Nederland tussen Ajax en PSV zullen ze altijd kiezen voor de club die het meest betaald.

15 mei 2019 om 18:24

@Kohaku: Ook alleen door het Nouri incident. Was dat niet gebeurd had Ajax gewoon europees gespeeld. Daarbij heeft Ajax de laatste 10 jaar 5 titels en 5x 2de. Daar komt PSV bi j lange na niet in de buurt. Sterker micht Ajax komend jaar kampioen worden is het 6 titels en 4 2de plaatsen + een finale europa league en een halve finale CL.
Zie PSV niet in ds buurt komen van die statistieken dus wel degelijk een klein stapje omhoog.

15 mei 2019 om 18:32

Frankapf, misschien even de inhoud van mijn boodschap lezen ipv uit de heup te schieten......? Ik geef precies inhoudelijk aan waarom het een stap omhoog is, dat heeft niets met iemands geslachtsdeel te maken.

Het gaat niet alleen om geld namelijk (wel zeer belangrijk), maar ook om kans op succes.

15 mei 2019 om 21:14

Jaakke, mijn reactie was vooral richting Kohaku die direct weer begon te zwaaien met zijn pielemuis. Want, die van hem is groter zonder ook maar een echt zinnige bijdrage te leveren aan de discussie. Zolang er.maar geroepen kan worden dat club a toch echt nket beter is dan club b. Maar, de afgelopen dagen heb ik vanuit beide kampen veel van zulke onzin en niets toevoegende berichten zoals die van Kohaku gelezen.
Neemt overigens niet weg dat ik het niet eens ben met jou. Maar, daar is deze site ook voor. Ik denk persoonlijk echt dat het om het even is of je bij Ajax of PSV voetbalt. Je speelt in beide gevallen standaard europees, je speelt in beide gevallen om het kampioenschap en als je echt goed bent zal je in beide gevallen max 3 jaar spelen voor je naar een betere competitie gaat

15 mei 2019 om 14:21

Persoonlijk hoop ik eigenlijk dat Arsenal voor Bergwijn gaat. Ik zie in hem een ruwe diamant a la Van Persie toentertijd. We missen nog wel wat op de flanken en ik denk dat Bergwijn dit goed zou kunnen gaan invullen. Hij is snel, sterk, technisch en weet het doel geregeld te vinden. Hoe zou jij hier tegenover staan?

15 mei 2019 om 14:25

Bergwijn - Auba - Lacazette

Wat een heerlijke aanval zou dit zijn!

15 mei 2019 om 15:10

Ik dacht daar ook een tijd over na. Is een prima idee alleen heeft Arsenal dan echt CL voetbal nodig. Ik heb vernomen dat als Arsenal geen CL voetbal haalt dat ze dan maar 40 miljoen te besteden hebben.

15 mei 2019 om 15:58

Dat heb ik ook gehoord Giodinho7. Ik kan het echter nog steeds niet geloven... 40 miljoen is echt belachelijk weinig qua transferbudget. Dat kan haast niet waar zijn. Maargoed, we zullen het maar zien he. CL voetbal is heel erg noodzakelijk voor Arsenal, aangezien we aardig wat versterkingen nodig hebben! Maar dan moeten we alsnog voor een dubbeltje op de eerste rij gaan zitten.

15 mei 2019 om 17:03

Dan hebben ze een slechte huishouding gezien de bedragen die ze krijgen voor de tv rechten.

15 mei 2019 om 18:00

Volledig mee eens.
Arsenal is een club die jonge spelers beter kan maken.
Vooral in het begin uit de luwte houden waardoor de speler aan zichzelf kan werken op een hoger niveau. Van Persie heeft hier ook profijt van gehad.

15 mei 2019 om 18:10

Ja, onbegrijpelijk. Voor 40 miljoen krijg je gewoon weer een team dat alleen maar goed genoeg is voor Europa league voetbal. Zelfs teams als Wolves en Fulham geven meer uit.

15 mei 2019 om 14:39

@stravven, in principe heeft hij een goed punt, maar dat kan meteen weer overboord zodra zich nog een andere (naast Inter dus) geinteresseerde club meldt. Dan begint het tegen elkaar uitspelen alsnog... en de kans is zeer aanwezig (lijkt mij) dat er meerdere clubs zich melden.

15 mei 2019 om 15:15

Er zit een verschil tussen clubs die interesse hebben en clubs die ook daadwerkelijk een bod uitbrengen.

16 mei 2019 om 10:33

klopt. Er zit ook een verschil tussen geinteresseerde clubs en geinteresseerde clubs die zich melden. Wat is je punt?

15 mei 2019 om 14:57

Dat valt toch prima uit te leggen aan de TD van Inter. Die snappen dat echt wel. Dus dit gaat nergens over.

15 mei 2019 om 15:52

dat weet ik niet. Er worden vaak genoeg spelers van Inter, Juve, en Ac Milaan onderling verkocht. Waarschijnlijk denken ze bij Inter, wat maken ze zich druk. Als Ajax genoeg wil betalen, dan is het toch prima.

De Jong zegt hier zelfs dat ze Bergwijn voor 70 miljoen nog niet aan Ajax zouden verkopen. Das natuurlijk grote onzin. Voor 70 miljoen brengen alle supporters hem met een grote glimlach naar Amsterdam toe.

15 mei 2019 om 15:57

Toppers ook. Laat ik even een Higauin buiten beschouwing.

15 mei 2019 om 15:42

Het verschil is dat alle partijen al hebben aangetoond dat dit geen geruchten zijn en bovendien zullen de uitspraken van kamp PSV nauwelijks invloed hebben op de onderhandelingspositie.

Er zullen namelijk wel meer kapers op de kust zijn dan alleen Ajax en Internazionale. Ook heeft Bergwijn nog een doorlopend contract en hoeft PSV hem niet per se te verkopen. De onderhandelingspositie van PSV is omtrent Bergwijn dus nog steeds prima.

En natuurlijk glimlacht Henk Spaan niet. Die is waarschijnlijk wat geirriteerd door de houding van PSV en probeert dat mooi te verpakken in een argument dat nauwelijks aan te tonen is. Natuurlijk kan Inter laag in de boom gaan zitten, maar ook een dergelijk bod kan PSV resoluut van tafel vegen en wegwuiven.

15 mei 2019 om 16:30

@stravven

Welke situatie? Heeft Ajax zich al gemeld voor Bergwijn dan? Moet de jong acteren op geruchten uit de pers? Had theoretisch gezien gekunt natuurlijk maar dit is de enige reactie die PSV fans willen horen. Goed gedaan door de Jong en wat de rest van het land inclusief Henk Spaan er van vind zal ons in Eindhoven een worst wezen.

15 mei 2019 om 17:17

Tja, alleen een kansloze reactie. Bergwijn bepaalt uiteindelijk zelf waar hij voetbalt, niet psv. De transfersom is niets meer dan het afkopen van een arbeidscontract. Als hij echt wil, dan gaat er een constructie komen waardoor het rond komt. Kwestie van tijd en geld.
Bovendien, de wereld is veel groter dan Eindhoven.

15 mei 2019 om 18:13

"bovendien, de wereld is veel groter dan Eindhoven."

Schrijf je dat nou serieus? De grootheidswaanzin is hier massaal aanwezig en dat zijn toch voornamelijk Ajacieden die niet objectief kunnen kijken naar de situatie.

De transfersom is inderdaad niets meer dan het afkopen van het arbeidscontract, maar dat bedrag is geheel relatief aan wat 'de gek ervoor geeft' en hoeveel PSV wil ontvangen.

Bovendien heeft PSV dus in deze het recht op een aanbod van Ajax af te slaan. Als PSV echt op de strepen gaat staan, kun je hoog of laag springen, dan komt er niets van...

15 mei 2019 om 18:19

Kansloos? Het enige wat kansloos is is heel deze transfersoap. Iedereen doet allemaal stoer dat geld bepaald, in basis is dat natuurlijk zo maar jij weet ook donders goed dat Ajax geen 50 mil of iets in die richting gaat betalen en dat is toch echt wat PSV er voor wil hebben als puntje bij paaltje komt en er (hypothetisch gezien) noodgedwongen met Ajax zaken gedaan moet worden. Los daarvan zie ik er Bergwijn ook niet voor aan om een hoop drama te veroorzaken binnen de club om een transfer met alle respect Ajax af te dwingen. Hij wordt notabele in verband gepracht met clubs als Inter en Tottenham. Een leuk seizoen in de CL maakt Ajax niet ineens vergelijkbaar met dat soort clubs al was het alleen al om de competitie in dit land.

15 mei 2019 om 18:29

Nogmaals, Bergwijn is de bepalende factor, niet psv. Hij kan het forceren en dan kost het psv een heleboel geld en dus nog grotere achterstand op Ajax.

Tja, Panerai, dat jij niet wil inzien dat er iets meer aan de hand is dan simpelweg een leuk seizoen van Ajax in de CL is jouw verantwoording. Maar het is niet voor niets denk ik dat velen in de voetbalwereld in NL wel doorhebben dat Ajax wegloopt bij de rest.

@sirius, ja dat schrijf ik serieus. Ik bedoel te zeggen dat psv verder moet kijken dan de eigen situatie zoals die nu is. Ook een verkoop aan Ajax biedt nieuwe mogelijkheden.

15 mei 2019 om 19:17

"Nogmaals, Bergwijn is de bepalende factor, niet psv. Hij kan het forceren en dan kost het psv een heleboel geld en dus nog grotere achterstand op Ajax." Dit is grote onzin. PSV kan ieder bod van Ajax weigeren, er is helemaal geen noodzaak om te verkopen. Daarnaast zijn er genoeg grotere clubs dan Ajax geïnteresseerd die ook een groter kapitaal hebben. Natuurlijk gaat Bergwijn niet naar Ajax, dat is een stap opzij. Waarom zou hij een stap opzij maken als er ook clubs geïnteresseerd zijn die een stap omhoog zijn?

15 mei 2019 om 23:58

Leg is uit dan: hoe gaat hij iets forceren waardoor het PSV een hoop geld kost? Je weet zelf ook donders goed dat je klinklare onzin uitslaat, verwacht daarom ook geen reactie van je.

Wie is henk spaan ook alweer?
Misschien kunnen we nog een paar mensen zijn mening vragen over de transfer van bergwijn.
Valentijn driessen heeft het slim gedaan met deze roddel in de telegraaf, om snel de aandacht te verleggen van zijn lucas moura die scoort nooit interview!

15 mei 2019 om 14:24

Vraag me ook af wie Henk Spaan is, een journalist ofzo?

15 mei 2019 om 14:24

Waarom de Voetbalzone-hetze tegen Driessen erbij halen? Heeft hij eens op je pikkie getrapt?
Verder is zijn opmerking nog niet zo eens zo gek. Dit seizoen loopt Moura 1 op 3, wat redelijk is, maar de afgelopen 10 seizoenen was het niet echt een topscoorder.
Daarnaast is het net zo absurbt om te zeggen dat Moura nooit scoort als Ajax in de halve finale van de champions league. Uitzonderingen zijn er altijd.

15 mei 2019 om 14:26

Henk spaan is iemand die het voetbal al zeer intensief volgt sinds zijn jeugd. En gezien dat hij nu al erg oud is maakt dat een hele lange tijd. Hij weet op een soms wat eigenaardige manier dingen wel duidelijk te krijgen. De Telegraaf kwam inderdaad met de roddel. Echter gezien wie het allemaal al hebben bevestigd moet je stellen dat het geen roddel meer is. En tsjaa, valentijns opmerkingen over moura waren uiteindelijk heel ongelukkig

15 mei 2019 om 14:45

Wie Henk Spaan ook 'nog maar was' ? Schrijft al decennia lang de mooiste stukken (en boeken) over voetbal. Je spot hier met niets anders dan je eigen domheid, pardon me

15 mei 2019 om 16:05

@blokletters

Hij schrijft inderdaad mooie stukken zolang het niet inhoudelijk over voetbal gaat. Henk Spaan is namelijk een goede schrijver, maar een subjectieve journalist die het zelden bij het juiste eind heeft en z'n argumenten altijd baseert op basis van z'n eigen clubvoorkeur.

15 mei 2019 om 17:21

Uitzonderingen bevestigen de regel, want dit maal heeft hij het bij het rechte eind.
Psv reageert dom en primitief. Er staat nergens dat je moet reageren toch? Dit helpt psv hoe dan ook niet.
Kennelijk raakt dit een open zenuw. Overigens volledig onterecht gezien het aantal Ajacieden die psv heeft opgehaald met Philips geld.

15 mei 2019 om 18:16

We leven niet meer in 1975. De voetbalwereld van nu is heel anders en in het recente verleden heeft PSV geen enkele speler bij Ajax weggehaald. Viergever en Bergwijn waren namelijk transfervrij.

Dat PSV volgens jou dom en primitief reageert, prima. Dat mag je vinden. Ik geloof niet dat Ajax of een andere club anders had gereageerd in een dergelijke situatie. Clubs denken aan hun eigen hachje.

15 mei 2019 om 18:35

Ah, ik begrijp dat argumenten vanaf een bepaalde leeftijd niet meer van toepassing zijn.....? Tja, zo kun je alles wat krom is recht praten........

Geeft dat de garantie dat psv als zij net zulke finaciele middelen had als Ajax het andersom niet zou doen? Je weet vast het antwoord zelf wel toch?

15 mei 2019 om 18:53

PSV had waarschijnlijk hetzelfde gedaan en Ajax had net zo gereageerd. Dat geef ik ook juist aan. De kritiek en mijn issue zit 'm dan ook niet in de interesse of de reactie van Psv, maar de kant-nog-wal-argumenten die mensen aanhalen, terwijl de feiten hele andere dingen zeggen.

15 mei 2019 om 14:48

Op het moment dat de zaakwaarnemer van Bergwijn zichzelf laat quoten door de Telegraaf en er reacties van Psv, Bergwijn zelf, Ajax en weer die zaakwaarnemer volgen kun je toch niet meer spreken van een roddel?

15 mei 2019 om 16:19

Het gaat toch om de inhoud? De Telegraaf claimt dat er geen weg meer terug is en dat Bergwijn graag naar Ajax zou willen. Volgens mij is dat nog helemaal niet gequote door wie dan ook, dat zijn uitspraken van Valentijn Driessen of te wel de telegraaf.

15 mei 2019 om 14:56

Ik zie Henk Spaan tegenwoordig vooral als de man die echt al-tijd de plank misslaat. Hij weet het (vooral achteraf) allemaal beter, heeft altijd scheve redeneringen en is niet vies van wat open deuren intrappen. Echt elk artikel met een belachelijk citaat kan van hem zijn. Dit artikel is echt een uitzondering, want hier heeft hij een prima punt.

Spaan kan van alles roepen, maar als Bergwijn naar Ajax wil zal Psv niets anders kunnen dan kijken wat de mogelijkheden zijn.

De vraag is dus: wil Bergwijn ten koste van alles naar Ajax?

15 mei 2019 om 14:23

Dat is natuurlijk niet waar. Clubs kunnen het in principe harder spelen dan de spelers. Het is namelijk niet zo dat Bergwijn anders gratis de deur uit loopt. PSV kan in principe "gewoon" weigeren Bergwijn te verkopen aan Ajax. Desnoods zit hij maar een jaar ongemotiveerd bij PSV. Dat spel kunnen ze wel degelijk zo spelen. Het is niet zo dat als een speler iets wil, dat de club er niets meer in te zeggen heeft

15 mei 2019 om 14:53

Daarmee onderschat je de opties van de speler toch wel enigszins. Ik ben even kwijt of het via de arbitragecommissie van de Knvb loopt of via de civiele rechter, maar via een van die kanalen kun je een zaak starten. Als je daar kunt aantonen dat de transfer die je wilt een significante positieverbetering is, zal er in jouw voordeel worden beslist.

15 mei 2019 om 15:02

Maar het gaat volgens mij alleen om sportieve vooruitgang, waar geen sprake van is. Hij zou volstrekt kansloos zijn bij de arbitragecommissie. Bij de civiele rechter maak je nog minder kans als je minder dan een jaar geleden met je volle verstand een contract verlengt. Bergwijn heeft niet zoveel te willen hoor.

15 mei 2019 om 15:22

Nee je overschat de opties van een speler. PSV heeft in dit geval een contract met Bergwijn dus hij kan op z'n kop gaan staan maar als PSV hem aan dat contract wilt houden dan gebeurd dat. Hoe gigantisch z'n eventuele positieverbetering ook zal zijn.

15 mei 2019 om 15:49

Een arbitragezaak zal Bergwijn niet helpen indien PSV een transfer naar Ajax daadwerkelijk blokkeert. Suarez heeft het in zijn periode bij FC Groningen al geprobeerd zonder resultaat en die transfer was een dusdanige stap vooruit vergeleken met van PSV naar Ajax.

15 mei 2019 om 15:56

Joshuak,

Uitspraak was toen dat FC Groningen en Ajax in eerste instantie er met elkaar maar moesten te zien uit te komen, wat toen ook gebeurde.

Resultaat was dat Suarez toch daarna bij Ajax voetbalde.

15 mei 2019 om 16:02

@leeuw87

Echter is dit niet Groningen, maar Psv. Een dergelijke arbitragezaak ga je nooit winnen.

15 mei 2019 om 16:03

Jackieboy10,

Dat is Boilesen ook overkomen bij Ajax, is hem niet goed bevallen.

Echter staat er financieel hier wel wat meer op het spel, om maar te zwijgen over het feit dat toekomstige jeugdspelers er wel meerdere keren over nadenken voordat ze eventueel naar PSV gaan.

Zal niet in de bedoeling liggen van Psv, beter is om er gezamenlijk uit te komen en vooral niet op voorhand publiekelijk hard te stellen dat de kopende club bij voorbaat kansloos is.

15 mei 2019 om 16:12

Toekomstige jeugd spelers die nadenken bij een overstap naar Psv? 😀
Bergwijn was 13 en was niet meer gewenst bij Ajax, valt weinig over na te denken...

15 mei 2019 om 16:22

Sirius,

Ik verwacht ook totaal geen arbitragezaak, Bergwijn geeft zelf al aan dat hij Psv een geweldige club vind.

Maar qua vooruitzichten Europees en financieel en betere voetballers om zich heen, zal hem als muziek in de oren klinken.

15 mei 2019 om 17:08

Vooruitzichten Europees? Is het al bekend dat Ajax volgend seizoen weer minstens de kwartfinales gaat halen in de CL? Afgelopen seizoen speelde Ajax niet eens Europees, het kan zo weer anders zijn.

15 mei 2019 om 17:15

Kohaku,

Als je vanavond naar Ajax gaat kijken zal je weten waarom het mogelijk vorig seizoen mis ging, heb je je reactie op voorhand vergeven.

Was vorig seizoen één van de zwartste bladzijden uit de Ajax geschiedenis, het zit bij veel spelers en supporters nog steeds heel diep.

Was buiten het feit dat het een zeer begaafde voetballer was ook nog eens een geweldig mens.
Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen.

15 mei 2019 om 18:18

@leeuw087

Maar Ajax is verre van de enigste club die hem daarin kan voorzien. Bovendien is het maar afwachten wat het vooruitzicht van Ajax in Europa is komend seizoen.

15 mei 2019 om 14:24

Waarom? Hij staat toch nog steeds onder contract bij Psv? Al die Ajacieden die weer denken dat als hun club komt iedereen maar om moet rollen en ja en amen moet zeggen. Als PSV geen overeenkomst kan/ wil sluiten met Ajax dan heeft Bergwijn niet zoveel te willen.

15 mei 2019 om 14:48

Tja, en dan laat je je kapitaal in waarde dalen omdat je een boze, ongemotiveerde speler hebt bij wie zijn contractduur alleen maar korter wordt. Lijkt me niet de beste manier om je bedrijf te runnen.

15 mei 2019 om 15:00

Dat is een betere manier dan je beste speler aan je enige concurrent verkopen.

15 mei 2019 om 15:13

@benzema. Dat betwijfel ik. We hebben het hier tenslotte niet over Messi of zo. Het zal een beetje speuren worden, maar hij is toch best te vervangen? Je kan als PSV ook zeggen, we laten die ajacieden lekker te veel betalen en halen voor minder geld een bijna gelijkwaardige speler. Ik heb het gevoel dat er teveel emotie bij komt kijken.

15 mei 2019 om 15:23

Misschien wil Bergwijn wel heel graag naar het EK. Er is genoeg concurrentie op de flanken van Oranje. Als hij ongemotiveerd en slecht gaat spelen raakt hij zijn plek kwijt. Daarnaast zal Koeman dat echt niet kunnen waarderen als hij zich zo opstelt.in elk ander jaar was hij er misschien mee weg gekomen en was hij in de winter uiteindelijk voor veel minder geld naar een andere club gegaan, maar als hij in Oranje wil spelen zal hij moeten blijven en hard werken of een buitenlandse transfer moeten maken.

15 mei 2019 om 15:25

Als Bergwijn boos en ongemotiveerd gaat doen heeft hij daar niet alleen PSV mee hoor, maar ook zichzelf.
Het lijkt me dus nogal sterk dat Bergwijn, bij het niet doorgaan van deze transfer, zegt dat hij een jaar op de bank gaat zitten of expres ondermaats gaat presteren.
Die wil namelijk ook gewoon een grote transfer maken.

15 mei 2019 om 15:25

Moet je als Ajax zijnde zo'n speler nog willen die dus gewoon weigert te spelen als hij zijn zin niet krijgt. Ik denk dat Bergwijn dan zijn eigen ruiten in gooit voor de toekomst. Dus zo hard zal die het niet gaan spelen denk ik.

15 mei 2019 om 14:32

Dan mag hij volgend seizoen mooi op de bank zitten. Het zou een heel slecht signaal zijn als je beste spelers verkoopt aan de concurrent voor een lage prijs. Ajax moet zeker meer dan 50 miljoen euro bieden op Bergwijn anders maken ze geen kans.

15 mei 2019 om 15:05

Wat zou dat financieel betekenen voor PSV als ze Bergwijn een jaar op de bank laten zitten? Dan gaat hij helemaal niet naar het buitenland.

15 mei 2019 om 15:06

@bergwijn: "dan mag hij volgend seizoen mooi op de bank zitten."
En dan haalt Ajax Pavon en slaat een dubbelslag. PSV is zojuist 20 Mlj armer geworden door een van de betere spelers op de bank te zetten.
Denk dat PSV echt niet zo makkelijk de poot stijf kan houden in dit verhaal. Ze lopen al zo ver achter op financieel gebied, die kunnen niet zomaar een transfer van 20 Mlj tegen houden.

15 mei 2019 om 15:14

PSV gaat hem natuurlijk verkopen aan het buitenland maar als hij alleen naar Ajax wilt ( wat ik niet denk) dan mag hij van mij betreft het hele seizoen op de bank zitten.

15 mei 2019 om 15:26

Het doet er niet toe wat het financieel betekent voor PSV als hij een jaar wil banken. Je denkt toch niet dat Bergwijn een jaar niet gaat spelen om een statement te maken, waarna het jaar erop zijn eventuele droomtransfer kan vergeten?

15 mei 2019 om 17:29

Banken zou overigens een heel goede reden zijn om een arbitrage zaak 100% zeker te winnen als je bij Ajax wel speeltijd in het eerste krijgt. Dat zal psv dus niet doen. Bovendien raken ze dan financiëel nog verder achterop omdat zijn waarde verdampt.

15 mei 2019 om 15:44

En daar verkijk je je op. Bergwijn heeft helemaal niet de luxe om ongemotiveerd bij PSV rond te lopen, want hij zit in een fase van z'n carriere waar hij moet presteren om zich in de kijker te spelen. Een slecht jaar bij PSV en dezelfde clubs zullen niet meer aankloppen.

16 mei 2019 om 07:39

En wat is de verbetering dan?
Ze spelen allebei vCL

Daar heeft Spaan zowaar een punt.

Desondanks snap ik de spagaat waar het PSV management zich in bevindt, want naar je achterban kun je het niet bijna niet maken dat je (zogenaamd) gaat onderhandelen met je concurrent. Dus ja, dan maar een iets zwakkere onderhandelingspositie, dan gezichtsverlies.

15 mei 2019 om 14:24

Je kunt ook zeggen dat je nog niet bent benadert door Ajax, dat je alleen geruchten hebt gehoord, maar dat je niet ingaat op geruchten.

15 mei 2019 om 14:30

Waarom kun je dat niet maken? Achterban weet ook wel dat PSV minimaal 30/35 mil voor hem wil vangen en er geen kans bestaat dat Ajax dit gaat betalen. Bij andere clubs gaan er toch wel wat alarmbellen rinkelen dat ze op zulke momenten moeten opschieten.

15 mei 2019 om 15:47

Maar goed, in welk opzicht verzwakt de onderhandelingspositie van Psv? Ten eerste is dat vooraf niet aan te tonen en ten tweede doet PSV hier niets raars. Verder:

Bergwijn heeft een doorlopend contract, ze hoeven hem niet per se te verkopen en er zullen nog wel kapers bij komen. De onderhandelingspositie van PSV is dus nog steeds gunstig. Verder is die onderhandelingspositie sowieso veilig zolang clubs als Internazionale interesse hebben.

Zal wel meevallen uiteindelijk. PSV wil naar ik begrijp minimaal 35 miljoen vangen. Dat gaan zowel Ajax als Inter niet betalen. Waarschijnlijk zal het wel PL worden of gewoon nog een seizoen Psv, ook niets mis mee voor Bergwijn...

15 mei 2019 om 14:35

Dat zal dan denk ik nog een seizoen bij PSV worden. Met alle respect voor Bergwijn maar ik denk dat hij voor de echte top helemaal geen optie is. Neem bijvoorbeeld Ziyech, die acht ik echt 1 a 2 klasses beter dan Bergwijn, moet volgens mij 45 miljoen kosten en ook daar zie je op het moment nauwelijks openlijke interesse. Buitenspelers heb je er gewoon heel veel van. Een club als United gaat dan toch eerder voor een speler van 50 a 60 miljoen die zich internationaal bewezen heeft i.p.v. Bergwijn. Daarbij komt nog dat Bergwijn het laatste half jaar nou niet echt fantastische gepresteerd heeft.

Voor de clubs uit de Europese subtop als Leverkusen, Sevilla, Roma zal hij wellicht wel interessant zijn, maar die zie ik niet zo snel meer dan 25 miljoen betalen. Vergeet niet dat Zuid-Amerika vol loopt met types Bergwijn die ongeveer de helft kosten. Denk bijvoorbeeld aan spelers als Vargas, Pavon of Everton.

15 mei 2019 om 14:42

Daarom denk ik ook dat Bergwijn nog minimaal 1 seizoen bij PSV speelt. Persoonlijk vind ik een leuke speler maar voorlopig niet meer dan dat. Hij is nog niet klaar in de eredivisie en aangezien Ajax het gewenste bedrag niet gaat betalen zit er waarschijnlijk weinig ander op dat nog een jaar Psv. Dat zou in ieder geval voor zijn ontwikkeling beter zijn...

Ik denk zomaar dat er nog meer gegadigden zijn. Tuurlijk is het een beetje borstgeklop voor de fans, maar fans zijn een vrij belangrijk onderdeel van een club. PSV wil niet verkopen aan Ajax, iets anders zeggen is een zwaktebod, klaar.

15 mei 2019 om 14:34

Precies. Het zou een slechte signaal zijn als je beste spelers verkoopt aan de concurrent, tenzij Ajax een enorm hoog bedrag van 50 tot 60 miljoen euro op hem bied. Daar kan PSV hele mooie spelers voor terughalen.

Moet zeggen dat dit ook wel een hele lastige situatie is voor De Jong. Als je gaat toegeven aan Ajax, is het einde nationaal zoek. Aan de andere kant verzwak je natuurlijke je onderhandelingspositie bij buitenlandse clubs door Ajax uit te sluiten. Het zou een ideaal middel kunnen zijn om de prijs verder op te drijven.

15 mei 2019 om 14:38

@magistra

Quote: " Moet zeggen dat dit ook wel een hele lastige situatie is voor De Jong" .

Het is helemaal geen lastige situatie, John de Jong heeft het vooral zichzelf moeilijk gemaakt door zijn onervarenheid. Hij had gewoon zijn snuit moeten houden in de media en op het moment dat Overmars zich had gemeld een vraagprijs op tafel moeten gooien waarvan je van tevoren weet dat Ajax daar toch niet aan kan en wil voldoen. En als Ajax dat bedrag per ongeluk wel op tafel wil leggen, gewoon gebruik moeten maken van de situatie en het geld incasseren. Het argument dat PSV Ajax niet sterker wil maken, snijdt geen enkel hout aangezien de club van het bedrag dat PSV verlangt in het buitenland wel twee Bergwijns kan ophalen. Als PSV Bergwijn niet kwijt zo willen, zou ik de houding van de club nog kunnen begrijpen, maar zoals het nu gaat, kan het zomaar gebeuren dat hij straks naar het buitenland gaat voor minder geld dan Ajax wil bieden. En dat is gewoon wanbeleid. Dit is geen zakelijke beslissing maar een emotionele en die pakken in de meeste gevallen sowieso verkeerd uit.

15 mei 2019 om 14:46

Moet zeggen dat ik het volledig met je eens ben, echter zullen de vragen vanuit de media komen en wil de achterban een reactie horen. Als Van Bommel en De Jong hier niks over willen zeggen kan dit ook tot ontevredenheid bij de achterban.

Het wordt trouwens sowieso een hele lastige zomer voor De Jong. Veel spelers die op de nominatie staan om te vertrekken. Laat je bijvoorbeeld De Jong gaan, met Lammers en Romero heb je twee grote talenten klaarstaan die hem kunnen vervangen. Aan de andere kant wil je ook weer niet je hele voorhoede vervangen. Kortom, veel lastige keuzes voor hem deze zomer. Voor een onervaren technisch directeur een grote uitdaging.

15 mei 2019 om 15:48

Een nieuwe 10, een nieuwe centrale verdedigers en twee backs en je bent klaar.
Ik hoop op een nieuwe keeper, maar ben bang dat Zoet blijft,
Dat valt wel mee toch.

15 mei 2019 om 16:04

Wat is er zo moeilijk aan dan? Stel; je verkoopt bergwijn voor 35 mil aan Arsenal, of je kan hem voor 40 aan Ajax verkopen. Dat jij het verschil van 5 miljoen wanbeleid en een emotionele keuze noemt vind ik pas triest. Je hebt ook te maken met de achterban, je positionering als club en het voorbeeld wat je aan je selectiespelers meegeeft. Voor een x miljoen verschil verkoop jij dus liever aan een directe concurrent?

Overigens is dit sowieso een non-discussie aangezien Ajax niet eens aan de vraagprijs - Ajax bonus zou voldoen, ooit.

15 mei 2019 om 16:04

Als De Jong, Lozano en Bergwijn vertrekken geen nieuwe aanvaller halen? Bij het blijven van De Jong, sta je de ontwikkeling van Lammers en Romero in de weg. Een compleet nieuwe aanval met jonge spelers zou weer te licht zijn voor een heel seizoen.

Unnerstall als nieuwe keeper? Nieuwe 10 zou ik persoonlijk Til heel aantrekkelijk vinden. Diepgaande middenvelder die makkelijk scoort. Zou in combinatie met Guti en Rosario denk ik heel goed kunnen werken.

Al met al veel keuzes die je moet maken hoor.

15 mei 2019 om 16:19

Ik verwacht de Jong blijft helaas, ik vind hem geweldig daar niet van, maar ik wil gewoon een ander soort voetbal zien.voor de flanken heb je Malen,gakpo,abouklal dus een extra ervaren flankspeler zou dan handig zijn. Hopelijk Robben want dromen mag, maar goed dat zien we wel of niet Unnerstal zal denk ik dus tweede keeper worden achter Zoet en dan zou ik persoonlijk niet nog een keeper kopen met Jurjus(geen fan) of van Osch als derde keeper. Til zou mooi zijn, maar ik zou dat als AZ op dezelfde manier spelen als PSV nu bij Ajax doet.

15 mei 2019 om 16:44

@woenselaar

Quote: " Je hebt ook te maken met de achterban, je positionering als club en het voorbeeld wat je aan je selectiespelers meegeeft. Voor een x miljoen verschil verkoop jij dus liever aan een directe concurrent?".

Dat zijn allemaal emotionele ipv zakelijke beweegredenen. En zoals ik al eerder heb gezegd gaat het verhaal van de concurrentie versterken niet op omdat Ajax voor minder dan de de prijs die PSV voor Bergwijn vraagt, in het buitenland een speler kan ophalen die minimaal net zo goed is als Bergwijn. Resultaat: Ajax is er niet minder sterk op geworden en PSV loopt miljoenen mis. Tel uit je winst! In plaats van die Provinciale houding kan PSV veel beter een zakelijke houding aannemen en proberen Ajax een financiele poot uit te rukken. Als Ajax niet toehapt, kan de club Bergwijn altijd nog aan een buitenlandse club verkopen. Door partijen tegen elkaar uit te spelen, kan je de prijs flink op drijven, door partijen uit te sluiten, bereik je in de meeste gevallen juist het tegenovergestelde. De houding van PSV is bovendien behoorlijk hypocriet omdat de club in het recente verleden zelf een beleid voerde dat er voornamelijk op was gericht om de beste spelers bij de concurrentie weg te kopen. De ploeg die voor PSV in 88 de EC1 heeft gewonnen, bestond voor bijna de helft uit oud-Ajacieden.

15 mei 2019 om 16:49

@bommmel

De Jong inderdaad een uitstekende spits, alleen zou het echt zonde zijn van Romero/lammers. Heb met name het idee dat die Romero heel erg goed is, als hij volledig fit is. Als De Jong blijft, Romero verkopen en Lammers als tweede spits? Eventueel zou Lammers sommige wedstrijden kort achter De Jong kunnen spelen.

Robben zou top zijn voor Psv. Ik hoorde vandaag Berghuis voorbij komen, zou ik ook een hele goede speler vinden voor de rechterkant mocht dit niet lukken. Zekerheidje op rechts en Malen/gakpo laten uitvechten op de linksbuitenpositie.

Ja, dan zou je inderdaad je systeem iets aan moet passen. Til als diepgaande nummer 10 met Guti en Rosatio erachter. Of Rosario met Guti en Til ervoor. Er zit dan qua type voetbal op het middenveld veel meer variatie in.

15 mei 2019 om 15:50

Waarom een ideaal middel? PSV wil al een bepaald bedrag en dat gaat Ajax niet betalen. Bovendien is de stelling dat PSV een zwakkere onderhandelingspositie heeft nergens op gebaseerd. Internazionale zal vast niet de enigste geinteresseerde club in het buitenland zijn.

15 mei 2019 om 16:06

Het blijven voorlopig bij geruchten, geen idee hoe concreet die clubs zijn. Stel dat je een bod van 35 miljoen afwijst, geeft dat een soort norm aan voor buitenlandse clubs. Nu weten buitenlandse clubs dat hij wil vertrekken en alleen naar het buitenland mag. Door Ajax in de race om Bergwijn te betrekken hadden ze prijs echt flink omhoog kunnen werken, sowieso zouden clubs eerder gaan bieden omdat ze bang zijn dat hij anders naar Ajax gaat.

15 mei 2019 om 16:25

Ajax gaat sowieso geen 35 miljoen euro voor Bergwijn betalen, denk ik. Bovendien weten buitenlandse clubs wel dat hij wil vertrekken. Dat doet vrij weinig met de onderhandelingspositie van Psv.

15 mei 2019 om 17:02

Ajax moet niet denken dat ze alle spelers voor een appel en een ei kunnen kopen. Zeker aangezien ze zelf spelers duur verkopen. Ik hoop dat Bergwijn nog 1 jaar bij Psv blijft. Ik hoop dat de Jong en Lozano en Zoet en Pereiro verkocht worden. Bergwijn zeker niet.

15 mei 2019 om 17:02

Ajax moet niet denken dat ze alle spelers voor een appel en een ei kunnen kopen. Zeker aangezien ze zelf spelers duur verkopen. Ik hoop dat Bergwijn nog 1 jaar bij Psv blijft. Ik hoop dat de Jong en Lozano en Zoet en Pereiro verkocht worden. Bergwijn zeker niet.

15 mei 2019 om 17:34

Waar staat dat Ajax dat denkt? Dat zit in jouw en vele psv’ers hun hoofd.
Maar het is ook onrealistisch te denken dat je zomaar even een niet marktconforme prijs vraagt, simpelweg omdat het Ajax betreft.

15 mei 2019 om 18:08

Waarom is dat onrealistisch? PSV lijkt aan te geven dat Bergwijn voor Ajax niet te koop is en als ze dus al een bod zouden accepteren, zou dat inderdaad een niet-marktconforme prijs betreffen. Dan kun je het onrealistisch noemen, het is al realiteit.

15 mei 2019 om 14:35

Denk idd ook dat de jong niet op kan botsen tegen brands.
Mischien kan hij op de achtergrond wat helpen

15 mei 2019 om 14:36

Veel aannames in je bericht maar zeer weinig onderbouwing. Waar baseer je erop dat John de Jong geen goede onderhandelaar is? Door deze uitspraak die hij geforceerd is om te doen omdat anders de PSV fans losbarsten? Of zit je bij hem aan de onderhandelingstafel als hij een transfer moet regelen met een andere club? Verder ben ik benieuwd waarom je denk dat het huilen met de pet op kan worden voor PSV. Er staan een paar ongelooflijke talentvolle jeugdspelers te trappelen om zich in de basis te spelen van PSV, ook vertegenwoordigen Lozano en bergwijn een gezamenlijke tranferwaarde van een slordige 70+ miljoen. Mocht er dus een belangrijke pion vertrekken bij PSV zal er genoeg geld zijn om de selectie te versterken.

15 mei 2019 om 15:34

Dus aan de hand van dit berichtje durf jij de conclusie te trekken dat de Jong er niet zoveel van kan?
Ik vind juist dat PSV in deze heel snugger bezig is, ik vraag me dan ook af waarom jij dit anders ziet.

15 mei 2019 om 14:36

Hoop aannames in zo'n klein stukje tekst zeg! Hoe weet je dat De Jong er geen kaas van gegeten heeft?

15 mei 2019 om 16:12

Hahaha duimpje omhoog voor dat!
Wat ik wel vind in dit geval is dat iemand onschuldig is tot zn schuld bewezen is.
Ik vind nog niet dat er bewezen is dat de Jong slecht kan onderhandelen.
Ik hoop wel dat wat je zegt gaat kloppen.
Ik hoop dat Feyenoord weer de 2e club van Nederland wordt.

Het verbaasd me toch altijd dat Ajax veel meer uit de transfersommen weet te halen dan PSV (of een van de andere clubs). Dat zal deels te maken hebben met de merknaam van Ajax, maar die bedragen liggen soms wel heel ver uit elkaar. Alsof PSV niet zakelijk/ hard/ arrogant genoeg is om gewoon een bedrag van (pak hem beet) 50 miljoen te vragen bij een eerste onderhandeling. Ze zijn, in mijn ogen, veel te lief als het gaat over transfers. Veel te veel bezig om de goeie relatie met de speler e.d. te behouden. Iemand als Frenkie de Jong had met hetzelfde talent PVS misschien maximaal 20 miljoen opgebracht.

15 mei 2019 om 14:34

Dit vind ik wel een beetje overdreven. Als we even dit seizoen buiten beschouwing laten, dan is het toch Psv die vaker recordtransfers heeft aangetikt als ik me niet vergis. Wat Ajax beter doet is dat ze middelmaat voor veel meer weten te verkopen dan Psv. Hoe ze dat doen, echt geen idee

15 mei 2019 om 14:47

Met Depay (34 miljoen) en Wijnaldum (20 miljoen) waren het wel flinke injecties, maar zelfs in die markt denk ik dat er meer in had gezeten. Vorig jaar zijn Willems (5 miljoen), Moreno (5 miljoen), Guardado (2 miljoen) toch wel behoorlijk tegengevallen in de transferprijzen. Waren toch dragende spelers. Zelfs Propper (toentertijd international) ging voor een habbekrats weg.

Locadia (17 miljoen) is de enige waar wat mij betreft teveel voor is betaald. Ten minste een prijs waarvan je denkt 'goh, dat is inderdaad veel voor zon speler'.

15 mei 2019 om 14:55

Na wat onderzoek heb je misschien wel gelijk. Klappers voor Ajax van de afgelopen jaren vallen redelijk gelijk met die van Psv. Milik ging voor een habbekrats weg. Wober was vergelijkbaar met Moreno (8 miljoen), Klaassen met Propper (18 miljoen), Kluivert met Locadia (15 miljoen). Blijft de enige klapper 25 miljoen voor Sanches.

15 mei 2019 om 15:09

@regulator

Kun je zien hoe ver werkelijkheid en gevoel uit elkaar liggen. nagenoeg niet.

Top 5 transfersommen eredivisie 3 Ajax spelers zijnen 2 PSV spelers, Waarbij de nummer 1,2 en 4 Ajacieden zijn in de vorm van de Jong, Sanchez en Millik en bij PSV gaat het om Depay en van Nistelrooij.

Kijk je naar een top 10 dan sla je helemaal stijl achterover, voor PSV veranderd er niets, blijven er gewoon 2. AZ krijgt er dan één speler bij in Vincent Janssen en de overige 7 zijn van Ajax afkomstig. Laat je Frenkie buiten beschouwing dan blijft de nummer 1 voor Ajax en komt er als nummer 10 gini bij. Wordt het dus 6 om 3.

15 mei 2019 om 15:10

Westend, Milik is voor 32 miljoen (!) weggegaan. Noem jij dat een habbekrats? Sanchez voor ruim 40 miljoen en Klaassen is voor 27 miljoen gegaan. Dat zijn grote verschillen met de bedragen die jij noemt.

15 mei 2019 om 15:11

@westend ik weet niet waar jij je cijfers vandaan haalt, maar klaassen ging voor 27 miljoen weg en niet 18 miljoen. Millik ging voor 32 miljoen weg (is maar wat je een habbekrats noemt en Sanchez ging voor 40 miljoen weg

15 mei 2019 om 15:12

@Ninjakai, en dan komt De Ligt er ook nog bij.

15 mei 2019 om 15:15

Ligt inderdaad veel meer uit elkaar. Blijft mn orignele punt toch staan. Ik zat te neuzen op transfermarkt.nl waar die bedragen ook allemaal op staan. Klopt dus geen snars van.

15 mei 2019 om 14:36

Veel spelers met een verleden bij Ajax lopen er rond in Europa dat kan ook meespelen.
Is effe geleden een onderzoek naar geweest

15 mei 2019 om 14:39

Je gaat met de hype mee en bent helaas de realiteit uit het oog verloren. De transfersommen die zowel Ajax en PSV kregen voor dit seizoen lagen niet veel uit elkaar. Door de goede prestaties van Ajax in de Cl dit seizoen is dat nu wel anders.

15 mei 2019 om 14:52

Natuurlijk moet je met de hype mee, dat zou PSV ook meer moeten doen. Gooi gewoon een keer een vraagprijs van 50 miljoen op tafel. Doe een keer onrealistisch. Dat verruimd de onderhandeling alleen maar.

15 mei 2019 om 15:00

De hoge transfersommen die Ajax vraagt komt natuurlijk doordat ze twee extreem grote talenten hebben in de Jong en de Ligt, zulke spelers heeft PSV niet.

15 mei 2019 om 15:17

@bergwijn, zou het maar eens uitzoeken als ik jouw was.

De transfersommen die Ajax krijgt en kreeg liggen echt boven wat PSV krijgt.

Verschil tussen Gini en Klaassen is gewoon 7 miljoen in het voordeel van Klaassen.

Tussen Millik en Depay scheelt het slechts 2 miljoen, terwijl een van die 2 wegging als de beste aanvaller van de eredivisie.

Wat Ajax voor Sanchez kreeg is zo ongeveer de richt vraagprijs voor Lozano (40 miljoen).

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat het hype is dat Ajax hogere transfersommen weet te bewerkstelligen, maar is toch echt al een tijdje zo. Zeker als je, je bedenkt dat de top 10 uit voornamelijk transfers van Ajax gaat (7 stuks).

Het is dus weinig realistisch om te claimen dat de hoge vraagprijzen te maken heeft met de 2 talenten van de buitencategorie die Ajax nu heeft. Zie jij PSV Perreiro al verkopen voor 32 miljoen???? Want qua niveau en waarde voor het team zit er niet veel verschil tussen Perreiro en Mllik. Beide niet onomstreden, beide niet altijd zeker van een basisplaats en beide werden als eerste gewisseld als het niet liep......

15 mei 2019 om 15:32

@Ninjakai

Milik zijn transfersom is voornamelijk bepaald doordat hij een goed EK had anders was hij voor veel minder vertrokken. Eriksen is ook voor maar 15 miljoen euro vertrokken net zoals dat Verthongen voor een spotprijsje is verkocht. Ajax heeft jarenlang haar beste spelers verkocht voor een enorm lage bedragen.

15 mei 2019 om 16:01

Toen Eriksen en Vertonghen weggingen, lagen de prijzen veel lager. Het feit blijft dat de prijzen van Ajax gelijk opgaan met de economie. Milik was niet eens een onomstreden basisspeler bij Ajax toen hij wegging voor bijna hetzelfde bedrag als Depay, terwijl die laatste toen en basisspeler was en de beste aanvaller van de Eredivisie.

Edit: voor Neres kon 45 miljoen worden binnengehaald terwijl hij niet eens basisspeler was! Weliswaar door China, maar toch.

15 mei 2019 om 16:15

Depay en Wijnaldum hadden in 2014 een afspraak met Brands dat PSV niet moeilijk zou doen over een eventuele transfer. Daar heeft PSV zich aangehouden anders waren ze na het WK weggegaan en was PSV in 2015 niet kampioen geworden.
Trouwens neem ik die 45 miljoen voor Neres niet serieus aangezien het om China gaat.

Gewoon verkopen en dan dodi lukebakio ophalen in dusseldorf

15 mei 2019 om 14:33

Samen met benito raman en klaar is kees

15 mei 2019 om 15:36

Niks nis met typen dodi lukebakio

Jody lukoki is ergens in bulgarije if iets aan t rennen

Tuurlijk gaat PSV Bergwijn niet verkopen aan Ajax. Maar hoe PSV zich uit in de media is ronduit emotioneel en amateuristisch. Op deze manier heb je alleen maar verliezers, behalve dat je je achterban gerust stelt. Gewoon een professionele "wij reageren alleen op feiten, niet op geruchten" had volstaan.

Henk Spaan? Wie is die kneus eigenlijk? is dat de man die af en toe zijn mening mag uiten bij rondo en vervolgens in een of andere praatje houd en voetballers en trainers en cijfer geeft wat nergens opslaat?

Als Henkie inter directeur was en 21 mil zou bieden op bergwijn was henkie terug naar Milan gegaan met helemaal niks. Hooguit met een kleurplaat denk ik.
Wat een idioot is dat zeg.

Ondanks dat ik niet verwacht dat Ajax Bergwijn zal over nemen, mag dromen natuurlijk altijd.

Een aanval met Neres als rechtsbuiten, Tadic als diepe spits en Bergwijn vanaf linksbuiten is gewoon een hele goede aanval waar je de meeste verdedigingen het erg lastig mee kan maken, zeker in de Eredivisie.

Zelf verwacht ik dat naast de Jong ook de Ligt en Ziyech zullen vertrekken en naast het feit dat Onana en Tagliafico sowieso nog minimaal 1 jaar blijven, hoop ik dat Ajax erin slaagt om spelers als Tadic, van de Beek en Neres nog minimaal 1 seizoen te behouden.

Als je dan met deze opstelling kan spelen, dan ga je er in mijn ogen niet heel erg op achteruit (zie opstelling). Alleen twijfel ik of je bij het vertrek van de Ligt dan nog een nieuwe centrale verdediger moet halen, want in Magallán heb ik wel vertrouwen en hij heeft de afgelopen maanden kunnen 'wennen' bij Ajax en hopelijk kan hij zich aankomend seizoen in de basis spelen en dan heb je naast Magallán ook nog de beschikking over Blind, Pierie en Schuurs, terwijl Veltman en Lisandro Martinez (las vanochtend dat zijn transfer zo goed als rond is en hij enkel nog de medische keuring moet doorstaan) als respectievelijk rechts- en linksback spelen, maar ook als centrale verdediger uit de voeten kunnen.

Onana
Mazraoui
Magallán
Blind
Tagliafico
van de Beek
Marin
Odegaard
Neres
Tadic
Bergwijn

Ik vind het een uitstekende reactie van Psv. Dit is de enige juiste manier om hier op te reageren. Wat voor signaal geef je anders aan je supporters af?

En nee, dit verzwakt de onderhandelingspositie van PSV ook niet. PSV zal gewoon een minimaal bedrag in hun hoofd hebben dat ze willen ontvangen van buitenlandse clubs en zal zich daar aan houden.

15 mei 2019 om 15:10

Het is helemaal geen uitstekende reactie, het is juist een domme reactie. Het is een calimero-reactie. Wat nou 'signaal aan supporters'. Als je zegt dat Bergwijn te koop is, maar dat een concurrent er meer voor zal moeten betalen, is dat toch prima? Ik vind de reactie van psv lachwekkend. Meest succesvolle club in de Nederlandse competitie van de laatste 30 jaar geloof ik. In dit soort dingen blijven ze echter klein.
En Spaan heeft weldegelijk gelijk, het verzwakt de onderhandelingspositie van psv. Natuurlijk kan Psv een minimum bedrag in het hoofd hebben, dat verandert niet. De kans om dat bedrag te krijgen verandert echter wel.

15 mei 2019 om 15:37

Dus als AC Milan vorige zomer, toen alles nog pais en vree was tussen Icardi en Inter, 100 miljoen voor Icardi had geboden en Chelsea 90 miljoen, was Inter toch ook gewoon eerder ingegaan op dat bod van Chelsea dan van Inter en nog meer had gevraagd aan Ac Milan. Spaan, jij en vele anderen doen net of niemand snapt dat je je grootste concurrent (of rivaal in dat geval) niet wil versterken. Dat vind ik dan weer zeer vreemd, want je kunt tegenwoordig zo snel en makkelijk en direct communiceren. Als die geruchten over Inter en Bayern waar zijn kan de Jong toch gewoon zeggen '' luister heren dat bedrag dat we van Ajax verlangen geldt niet voor jullie, vecht het onder elkaar maar uit.''. Het is jammer dat we Ajax niet als hefboom kunnen gebruiken, maar voor de rest verwacht ik niet heel veel invloed op de onderhandelingen.

15 mei 2019 om 15:41

Je geeft in je reactie niet echt aan wat je er nou uiteindelijk dom aan of geen uitstekende reactie vind.
Logische en prima reactie van Psv. Waarom zou je met je concurrent willen onderhandelen over je beste speler?
Daarbij geeft PSV hiermee aan dat zij financieel gezien deze transfer niet perse nodig hebben.
Dit versterkt de onderhandelingspositie van PSV om de simpele reden dat zij hiermee laten zien dat ze een gigantisch bedrag verlangen en hem niet perse van de hand hoeven te doen.

15 mei 2019 om 16:15

Als Ajax Bergwijn niet haalt, halen ze toch een andere speler van vergelijkbaar niveau? Dus sterkter worden ze toch wel. Waarom dan niet meer geld vangen voor je eigen speler, die toch wel weggaat? Leg het me maar uit...

15 mei 2019 om 16:27

Dat is toch ook het spel dat PSV speelt? Voor 50 miljoen gaat hij gewoon naar Amsterdam, daar zou in Eindhoven helemaal niemand wakker van liggen, dan hengelt PSV mits Lozano en Perreiro verkocht worden en CL inkomsten ook gewoon een goeie 100 miljoen euro binnen. Ik zie het niet gebeuren hoor, zou je als Ajax zijnde ook niet moeten willen.

15 mei 2019 om 17:18

Wat nou calimero reactie? Waar slaat dat nou weer op. Als je als PSV zijnde spelers aan je concurrent verkoopt ben je gewoon enorm fout bezig en dat is een heel slecht signaal naar de supporters. Het is helemaal niet prima, ongeacht de prijs. Je positioneert je daarmee in feite in een ondergeschikte rol aan Ajax.

15 mei 2019 om 18:34

Ik had het het leuk gevonden als Van Bommel het gewoon niet serieus had genomen, de hele suggestie gewoon weglachen. 'bergwijn naar Ajax? Haha, ja hoor geen probleem. Laten we hem ruilen voor De Ligt!'

Henk Spaan heeft gelijk. En meer nog. Ajax wint op deze manier altijd door de interesse in Bergwijn te lekken. Ofwel Bergwijn komt naar Ajax. Ofwel PSV behoudt een ontevreden Bergwijn. Ofwel PSV verzwakt zijn onderhandelingspositie waardoor het minder krijgt voor Bergwijn als die naar een andere club gaat, waardoor Ajax PSV financieel nog meer voor blijft dan het al doet.

15 mei 2019 om 15:54

Wie zegt dat Bergwijn ontevreden raakt? Op basis waarvan kun je duidelijk aantonen dat PSV z'n onderhandelingspositie verzwakt?

De kans dat Internazionale aan de vraagprijs van PSV wil voldoen is veel groter dan dat Ajax het doet en er zullen waarschijnlijk nog wel meer clubs zijn die geinteresseerd zijn in de diensten van Bergwijn. Bovendien heeft Bergwijn in deze fase van z'n carriere helemaal niet de luxe om ontevreden te raken en daardoor ongemotiveerd te spelen. Die stellingen zijn dus nergens op gebaseerd.

De clubs in Nederland willen meegenieten van de miljoenen die Ajax gewonnen heeft in de CL. Maar je nu wel zo opstellen tegenover een eventuele transfer?

15 mei 2019 om 15:58

Wat is dat dan voor raar argument? Hoe willen clubs meegenieten van de miljoenen die Ajax won in de Champions League? Zoiets gaat alleen door middel van transfers en dat kost nu eenmaal geld. Daar kiezen de andere clubs ook niet voor.

"maar je nu wel zo opstellen tegenover een eventuele transfer?"

Waarom niet? Moet elke club nu dus maar naar de touwen van Ajax gaan dansen? Clubs bepalen nog altijd zelf hoe en met wie zij willen onderhandelen zolang er sprake is van een doorlopend contract.

15 mei 2019 om 16:21

Nee maar ze willen wel geld zien omdat Ajax geholpen wordt door de Knvb, als Ajax een speler wil kopen kunnen ze dan toch minimaal gewoon in overleg gaan ipv het meteen bot weg te roepen dat ze voor Ajax zelfs voor 70 miljoen niet open staan.

Nee het is Ajax dus boeeee dat accepteert de achterban niet.. Maar ondertussen zelf wel spelers bij Ajax weg halen.

Heeft niks met naar de touwen van Ajax dansen te maken, dit heeft te maken met kleuter gedrag

15 mei 2019 om 16:30

"maar ondertussen zelf wel spelers bij Ajax weg halen."

Wie dan, Viergever, Bergwijn? Beiden vertrokken transfervrij bij Ajax. Viergever omdat Ajax z'n contract niet verlengde en Bergwijn door problemen tussen z'n vader en een jeugdtrainer. Complete onzin dus door te stellen dat PSV wel spelers weghaalt bij Ajax.

Verder wouden een aantal clubs geld zien omdat zij ineens anderhalve week later moesten spelen en daardoor kosten voor politie, stewards enzovoort opnieuw in rekening moesten brengen omdat de Knvb de speelweek verplaatste. Dat geld wouden ze niet van Ajax, maar van de Knvb.

15 mei 2019 om 18:22

Sirius, kijk de historie even na. Je komt al snel op een heel elftal of meer. Daarmee heeft psv dus diverse prijzen veroverd, met oud Ajacieden.

15 mei 2019 om 18:27

@sirius ik ga verder geen discussie meer met je aan als je zelf al 2 spelers noemt en vervolgens nog zegt dat ze geen spelers van Ajax overnemen. Maar in ieder geval rechtstreeks van Ajax naar PSV: Ronald Koeman in 1986, Stanley Menzo in 1994 en Kenneth Perez in 2007.

Fijne avond verder

15 mei 2019 om 18:50

@janh

Ik verbaas me echt over het discussieniveau van sommigen. Alsof ik met pubers sta te discussieren:

Perez was niet eens basisspeler en wou daarom vertrekken bij Ajax. We hebben het dus niet over een sterkhouder. Koeman is nota bene uit 1986. Dat is 33(!) jaar geleden in een heel ander voetbalklimaat. Menzo was inmiddels ook al twee seizoenen geen basisspeler meer toen hij naar PSV vertrok.

15 mei 2019 om 18:56

@jaakke

We leven niet meer in het verleden van 20+ jaren geleden. Bovendien is mijn issue helemaal niet dat Ajax interesse heeft in Bergwijn of hoe PSV reageert. Mijn issue is de subjectiviteit bij sommigen die de feiten negeren en op basis van arrogantie met argumenten komen die helemaal niet (of nauwelijks) relevant zijn.

16 mei 2019 om 08:10

@sirius het heeft weinig zin om discussie met iemand te voeren die zelf 2 namen noemt en het vervolgens "complete onzin" noemt dat PSV spelers bij Ajax weg haalt. Dat ik er zo nog 3 bij noem wuif je ook weg onder het mom, waren bij Ajax geen basisspeler of het is al zo lang geleden.

Het ging hier niet over wel of niet basisspeler, het ging hier over van Ajax naar PSV overgaan. Jij vind het onzin dat dat gebeurd, 5 namen in dit gesprek tonen al aan dat het wel gebeurd (wat niet erg is, je hebt nu eenmaal maar 18 eredivisie clubs en je moet ergens je geld verdienen).

Maar als dit jouw niveau van discussiëren is, dat je zelf met bewijs komt en het dan nog onzin noemt... Dan heb ik geen zin om verder te gaan met de discussie, dan ben ik maar een puber..

16 mei 2019 om 13:56

Lees dan ook eens! Viergever en Bergwijn zijn niet weggeplukt bij Ajax. Ze waren transfervrij en PSV bood ze een contract aan.

En ja, jouw namen wuif ik weg, want de omstandigheden zijn compleet anders. Bergwijn is een sterkhouder, terwijl Menzo en Perez dat absoluut niet waren en bovendien is dat al erg lang geleden. Koeman was inderdaad een sterkhouder maar hoelang is dat wel niet geleden?!

Het probleem is dat je niet (begrijpend) leest of het gewoon niet wil begrijpen. Lees de discussie nu eens heel goed door en kijk heel goed hoe ik m'n argumenten formuleer...

Van Bommel en de Jong zeggen dat het niet gaat gebeuren. Daar ga ik dan maar even vanuit, want als het alsnog gebeurt dan kunnen beide heren hun toekomst bij PSV wel vergeten.
Tenzij Bergwijn de boel forceert, maar dat is een pad wat Bergwijn niet moet willen bewandelen omdat het maar de vraag is of hij zijn gelijk krijgt bij een rechter.

Wat dan nog overblijft is dat niemand de juiste prijs voor Bergwijn bied en je volgend seizoen een ongemakkelijke situatie hebt binnen Psv. Speler waarvan iedereen weet dat die liever bij de concurrent speelt (met zelfs het risico op kapitaalvernietiging als Bergwijn niet bijtekend en het scenario dreigt dat hij na volgend seizoen gratis de deur uitloopt)
OF dat er een buitenlandse club onder de vraagprijs gaat bieden en PSV dat bod accepteert om de eerder benoemde ongemakkelijke situatie te voorkomen. Hoe dan ook heeft PSV het zich met deze uitspraken het niet gemakkelijker gemaakt.

Soms is zwijgen het beste wat je kan doen en inderdaad een tegenbod bij Ajax neer leggen waar beide clubs nooit uit gaan komen en dan in de media zeggen dat als Ajax het juiste bod neergelegd had dit PSV financieel zo veel sterker had gemaakt dat ze er inderdaad twee Bergwijns voor kunnen kopen...

Wat Henk Spaan in ieder geval goed opmerkt (en misschien wel niet benoemt) is dat emotie in deze nooit een goede raadgever is.

Ach ja PSV kan wel nee zeggen maar wat nou als Barcelona 25 miljoen betaald, 1 jaar verhuurd aan Ajax met verplicht optie tot koop. Dan is het ook zo geregeld.

15 mei 2019 om 16:00

Waarom zou Barcelona dat doen? Dit zijn hypothetische stellingen die waarschijnlijk geen werkelijkheid zouden worden. Dan zou je dus ook kunnen stellen: Wat als Real Madrid 70 miljoen euro voor Bergwijn biedt en Bergwijn en PSV accepteren? Ook onwaarschijnlijk en ook nergens op gebaseerd.

15 mei 2019 om 16:06

Hij bedoelt waarschijnlijk als onderdeel van de transfer van De Ligt om de prijs van De Ligt te drukken.

15 mei 2019 om 16:31

En waarom zou Barcelona dat doen? Bovendien zal Barcelona dan Bergwijn moeten kopen waardoor het bedrag voor Barcelona geen verschil maakt. Hoe dan ook dus een onlogisch plan.

Aha dus Ajax koopt jaren later een speler die ze hebben weggestuurd weer terug voor 35 miljoen.
Prachtig beleid. Ik vind het prachtig, dit gaat al jaren zo vergeet niet dat Ajax altijd al de rijkste club is
Laat iedereen maar denken en roepen dat Ajax tot 2030 kampioen zal worden. Dit is juist het probleem.

Iedereen verwacht altijd dat Ajax kampioen zal worden en vervolgens (zoals al zovaak) deze eeuw word PSV wellicht in 2020 gewoon weer kampioen.

Ik moet het nog maar zien met die leegloop. Maar een betere rol als "underdog" kun je je elk jaar niet wensen. Dat was eigenlijk dit jaar ook zo, alleen na de 3-0 in Eindhoven was het ineens allemaal anders.

Ik kijk nu al uit naar volgend jaar

15 mei 2019 om 18:14

Alleen was het zo dat Ajax de hand op de knip hield. Spelers als Lozano en Romero vallen in de categorie Neres en Ziyech. Aan transfersommen gaf Ajax tot afgelopen zomer niet zo bijzonder veel meer uit dan Ajax. Het salarisplafond bij PSV is eerder gesneuveld dan bij Ajax, waar ze met Luuk de Jng en Guardado Ajax voor zijn gegaan. Maar sinds deze zomer zijn die situaties toch wel veranderd. Daarbij komt dat de verschillen na dit seizoen alleen maar weer groter zijn geworden. Als je die lijn doortrekt dan valt niet uit te sluiten dat Ajax op een bepaald moment daadwerkelijk wegloopt bij de concurrentie.

Dat betekend overigens niet dat we de titelrace tot en met 2030 al als verlopen moeten verklaren. Sterker nog, voor hetzelfde geld vangt Ajax de vertrokken spelers niet goed op en kan PSV dat wel en worden ze gewoon volgend jaar kampioen. Alleen durf ik rustig te stellen dat de basis voor Ajax om te presteren een stuk stabieler is dan bij Psv. De laatste 10 seizoenen is Ajax 5x kampioen geworden en 5x tweede. Als ik PSV erbij pak, 3x kampioen, 2x een tweede plaats, 4x een derde plaats en 1x een 4de plaats. Dat is toch wat minder stabiel.

Volgend jaar gaat het ongetwijfeld weer een spannend voetbaljaar worden, van de top tot de onderkant. Ik kijk er nog niet naar uit, eerst dit seizoen in stijl proberen af te sluiten vanavond en een feestje vieren morgen. En dan even een voetbalvrije periode, waarin mijn hart als Ajacied een beetje kan bekomen van alle spanning dit seizoen.

Ik denk dat Bergwijn bij psv blijft. We zullen het zien als ie scoort vanavond

Als echte Ajacied, hoop ik dat PSV zijn sterkhouders kan behouden en we volgend jaar weer net zo'n spannende competitie meemaken, als afgelopen jaar. We moeten er niet aan denken dat de eredivisie wordt als de Ligue 1, waar PSG rond de herfst al kampioen is.

Rare manier van handelen in dit land . In het buitenland gaan spelers zonder pardon van de ene naar de andere grote club Kijk naar Spanje Duitsland en Engeland.En kijk eens hoeveel grote Ajacieden er nasr Feijenoord en Psv gingen ik noem er een paar op Cruyff Witsche en Vermeer. En naar PSV Kieft Vanenburg Arnesen en Lerby om er maar een paar te noemen. Echt een hoop Calimero gedrag volgens mij is het nog altijd zo dat de speler bepaalt waar hij speelt en niet de club. Dus als Bergwijn naar Ajax wil dan is dat zijn goed recht of Psv hier nou mee akkoord gaat of niet.

Overigens denk ik dat PSV met hun talenten en enkele goeie aankopen (voor de verdediging) goed voor de dag zullen komen in Europa.

15 mei 2019 om 19:01

Welke talenten bedoel je, die ook tegen RKC speelden? Volgens mij komen die nog aardig tekort. Volgens mij moet PSV zich gewoon rustig houden en zien wat er gaat gebeuren. Ajax gaat toch niet meer dan 20 mil betalen voor Bergwijn en dat vind ik best wel veel. John de Jong kan beter achterover gaan leunen en wachten op het eerste bod van welke club dan ook. Je hoeft toch niet te verkopen?

Beste Henk
Ga vanavond lekker bij Pauw aan tafel zitten. Het kampioenschap zal Ajax namelijk niet ontgaan. Zit je niet zo voor lul als na de wedstrijd tegen Tottenham waarbij je nog net je traantjes binnen kon houden

Toch snap ik de hype rond Bergwijn niet zo goed.
Tuurlijk, hij heeft vooral de eerste helft van de competitie goede en slimme dingen laten zien, maar wat mij betreft over de hele competitie heen veel te weinig om de hype te verklaren.
Het was gewoon niet goed genoeg, maar er zit echt nog genoeg groei in deze jongen. Leuke, ietwat verlegen gast ook voor de camera.

Ik zit er denk ik iets pragmatischer in. Ik heb liever niet dat hij naar ajax gaat, maar als het idd klopt dat Ajax ver wil gaan voor Bergwijn en ze zouden een enorm bedrag bieden (50 mln oid), dan moet PSV toch gewoon ja zeggen?
Ik geloof niet dat ze PSV zo ‘rijk’ willen maken of sowieso zo een grote transfer gaan doen.
Popcorn erbij en afwachten dus.

Alles draait om geld.
Stel Ajax biedt 100 miljoen (dat gebeurt uiteraard niet).
Maar PSV verkoopt hem dan niet.
Immers ze willen een speler NOOIT aan een concurrent verkopen.
Laat me niet lachen.

15 mei 2019 om 18:30

Wat moeten ze dan? Zeggen dat alles te koop is? Dan is de volgende vraag voor hoeveel ze Bergwijn aan Ajax willen laten gaan? Een keihard NEE heeft twee effecten en allebei zijn ze gunstig. Of Ajax ziet af van interesse. Of het doet exorbitante bedragen met een volharding waar een gokverslaafde aan een gokautomaat bij verbleekt. Natuurlijk is Bergwijn ook voor Ajax te koop; het is de vraag tot wanneer Ajax ophoudt. Als de Amsterdammers 60 miljoen willen neerleggen voor een speler als Bergwijn zou ik er een strik omheen doen en me de ballen uit de broek lachen! Van dat geld koopt PSV vier tot zes uitstekende spelers in de categorie 10 tot 15 miljoen - spelers van het kaliber Neres, Tadic en Ziyech toen zij binnenkwamen bij Ajax. Als PSV Bergwijn voor dat bedrag weet te slijten en het weet uit het buitenland versterkingen te halen die Bergwijn direct vervangen, een box-to-box-middenvelder die het middenveld van een extra impuls voorziet en een nieuw en opgewaardeerd centrum dat meekan in de Champions League: mijn zegen heb je!

In dat licht kun je wel denken dat Bergwijn de concurrent sterker maakt. Maar met de miljoenen die ze zelf niet efficiënter besteden maakt Ajax PSV juist sterker. Zeker wanneer je bedenkt dat de club aan de rest van de leegloop - Lozano, Pereiro, Zoet, De Jong, misschien Hendrix en het wisselgeld dat je voor Luckassen, Ramselaar en Rigo krijgt - ook het nodige zal overhouden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren