Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sjaak Swart: ‘Die vier Ajax-spelers stijgen boven de rest uit’

Laatste update:

Sjaak Swart geniet dit seizoen intens van de uitstekende prestaties van Ajax en van alle mooie momenten die daaruit voortvloeien. “Heerlijk om al die wedstrijden te kijken en een beetje handtekeningen uit te delen. Ik ben populairder dan in mijn periode als voetballer. Door Ajax word je dit seizoen ook verwend. In de box, in de Champions Lounge. Elke keer mooie wedstrijden en ondertussen lekker eten van grote sterrenrestaurants. Nee, ik heb niks te klagen dit seizoen”, vertelt een gelukkige Mister Ajax.

Door Peter van Drunen

Aan de stamtafel van restaurant De Toekomst buigt Swart zich over de vraag welke Ajax-speler tot dusver de beste was. “Nou, dat is leuk. Dat is niet altijd zo, maar dit seizoen zou ik een drietal noemen. Dat drietal bestaat voor mij uit Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt en Donny van de Beek”, begint Swart in gesprek met DAZN. Later voegt hij Dusan Tadic nog aan het lijstje toe. “Tadic hoort er ook bij. Dus dan wordt het een top vier, ja.”

In de Q&A hierboven vertelt Swart wie op dit moment het grootste talent in de Ajax-jeugd is, praat hij over de scheidsrechters en gemene voetballers in de Eredivisie en tipt hij Marc Overmars over de spitspositie bij Ajax.

De 31-voudig Oranje-international maakt zich geen zorgen over de toekomst van zijn club. Regelmatig kijkt hij naar wedstrijden van jeugdelftallen van Ajax. Op dit moment is hij het meest gecharmeerd van middenvelder Naci Ünüvar. “Hij is een uitzonderlijk talent. Hij is alleen pas vijftien jaar. Hij doet nu mee met Onder-19 dus die jongens zijn minstens drie jaar ouder dan hij. Hij heeft natuurlijk nog zijn slechte wedstrijden, maar hij kan heel goed voetballen.”

Hoewel de tachtigjarige Swart vooral geniet, ergert hij zich ook nog steeds aan spelers die zich aanstellerig gedragen of aan spelers die andere voetballers een kaart proberen aan te naaien. Er is één speler bij PSV die wat Swart betreft de kroon spant. “Hirving Lozano is wereldkampioen duiken. Hij is een goede speler die dat helemaal niet nodig heeft, maar toch ligt hij elke keer op de grond. Daar wordt iedereen boos op. Elke speler die tegen hem speelt, zou hem het liefst een schop willen geven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze wisselen elkaar allemaal wel af, de ene keer waren de backs het best en meest beslissend. Toen frenkie en de Ligt weer een hele periode. Toen Tadic en nu weer van de Beek en Blind. Ajax heeft geen zwakke schakels, op die back van zondag na....

7 mei 2019 om 14:07

Juist, beetje vreemd om er 4 uit te lichten. Dit seizoen klopt alles en is het gewoon een teamprestatie. Op deze manier doe je de rest te kort. Je zou er echt net zo makkelijk 8 kunnen noemen...

7 mei 2019 om 14:54

Nou ik vind eigenlijk ook dat met name 3 spelers heel erg veel verzorgen in het spel van ajax: de ligt, de Jong en Vd Beek idd. Maar daaromheen heb je de rust en ijzersterke Blind; wat speelt hij goed de laatste weken. Op links draaft Nico met z'n gif heen en weer, onmisbaar. Tadic is niet van de bal te krijgen op 9, neres dolt iedereen kapot en Ziyech geeft een steekpass uit iedere stand en is overal te vinden. De mindere spelers zijn Lasse en Veltman. Maz vind ik op rechtsback ook onvoldoende, maar speelt misschien op 6 wel goed, who knows. Het is wel degelijk een hecht team zo!

7 mei 2019 om 20:16

Sjakie Swart noemt er 4. logisch als je zijn leeftijd hebt.zou bizar zijn als ie alle spelers zou opnoemen. ik kijk er niet gek van op als ie Louis van Gaal morgen succes wenst ipv Ten Hag.

7 mei 2019 om 14:11

Eens. Zeker met de basiself van de CL heeft iedereen een grote rol en deze verschilt per wedstrijd.
De back van zondag is ook de 3e rechtsback van Ajax en prima voor kleinere wedstrijden/ invalbeurten.

7 mei 2019 om 20:10

Denk dat de ruggengraat van dit Ajax toch bestaat uit De ligt, Frenkie, Tadic en natuurlijk Ziyech. Derest zie ik meer als meevoetballers, met heel veel potentie

Ik vind dat je Blind ook moet noemen. Hij is zeer constant geweest en tegen Juve en Real was hij fenomenaal.

7 mei 2019 om 14:14

Ik vind een groot verschil tussen constant spelen en er bovenuit springen. Ja Blind krijgt altijd een 6, maar zie je maar sporadisch een 8 og 9 krijgen.
Met Swart ben ik het ook niet mee eens dat van de Beek er op dit moment zo uitspringt. Hij krijgt ook niet altijd hoge cijfers, maar zie hem wel groeien naar de kwaliteit die de Jong en de Ligt nu al wel sowieso hebben.

7 mei 2019 om 14:19

Blind speelt in de cl minimaal een 8. In de competitie inderdaad vaker een 6, maar Europees zeer goed

7 mei 2019 om 14:53

Niet mee eens, hij speel spring er al maanden bovenuit in zowel de competitie als de CL. Was tegen PSV bijvoorbeeld ook een uitblinker.

7 mei 2019 om 15:43

Ik vind wat Blind betreft dat het heel knap is wat hij presteert. Het is geen spectaculaire verdediger zoals de Ligt of Tagliafico die met stevige ingrepen de bal veroveren. Blind is een ongelooflijk slimme verdediger die het van zijn positionering en rust moet hebben. Zo heeft hij altijd gespeeld.

Toen hij terugkeerde bij Ajax vroeg een vriend van mij wat ik nu eigenlijk van Blind vond sinds zijn eerste paar wedstrijden want Blind viel hem eigenlijk niet zo op. Nou zei ik:''dan is ie eigenlijk op zijn best''. Daar ligt zijn kracht.

Hij is dat spectaculaire eigenlijk voor. Hij heeft de bal al veroverd voordat hij een bloktackle of zijn lichaam hoeft te gebruiken. Sober maar o zo effectief.

7 mei 2019 om 16:49

Wat een bshit Bender.
Blind is de laatste weken rotsvast achterin, en scoort ook Europees iedere wedstrijd een 8 of zelfs 9.
Hij zit nu in een zeer steady flow; de ervaring waar hij voor is gehaald lijkt er nu uit te komen!

8 mei 2019 om 09:10

Ja misschien de laatste paar wedstrijden maar dat heeft wel even geduurd. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor van de Beek. Dat terwijl in diezelfde wedstrijden de Ligt en de Jong gewoon wel met kop en schouders er boven uit steken, dus ja ik heb hem dit seizoen er niet boven uit zien steken als je het hele seizoen bekijkt van Blind en niet alleen zijn laatste paar wedstrijden.

Soms heb je een hype rondom een team of een speler en dan is het vaak opgeblazen. Maar de Ajax hype is nu absoluut terecht. Ik ben totaal geen Ajax fan, maar heb genoten van de manier hoe ze gespeeld hebben in de CL.

Hakim dan? Serieus zonder hakim zouden we een veel saaiere voetbal spelen waar wij amper een kans kunnen creeren. Vooral als de tegenstander een muur optrekt. Komen we maar moeilijk doorheen. Mer ziyech ben je daat veel beter tegen bestand. Zo ook de goal tegen spurs laatst. Die versnelde splijtende steek pass..

7 mei 2019 om 14:08

Kom aub niet dat ieder ander die pass ook had gedaan. Das simpelweg gewoon niet waar. Hakim ziet in een splitsecond dat gaatje. En voert t ook nog vaak goed uit.

7 mei 2019 om 14:11

Pcies! Nog steeds niet van iedereen de waardering die hij verdient...

7 mei 2019 om 14:17

Curta klopt het is triest, tegen Spurs was hij net zo belangrijk als Deligt en Blind verdedigend gezien. Maar er word altijd naar onzin gezocht.

7 mei 2019 om 14:20

Zeer vreemd. Hij is verreweg de beste speler aanvallend. Zonder Ziyech amper kansen

7 mei 2019 om 14:40

Dus dit. Veel mensen roepen dan dat tadic ook creatief is of f de jong. Laat ik voorop stellen dat zij zeer zeker ook hun kwaliteiten hebben. Iedereen kan een steekpass geven met open verdediging, zo heb ik hendrix steekbal zien geven op bergwijn met 40m ruimte achter de linie. Maar in alle drukte t gaatje zien dan ook durven te geven de bal en vaak met preciezie.. Kan alleen ziyech in onze ajax.

7 mei 2019 om 14:38

je mag de kaart natuurlijk nooit meer trekkenin Nl...maar dit is wel waar je als immigrant altijd last van zult houden. Je moet 5x beter zijn voor je hetzelfde respect krijgt.
Nu is het Sjakie, maar vorig jaar floot de F Side m nog uit na een paar verkeerde passes. Natuurlijk hij neemt veel risico, kijkt vaak verongelijkt, en zit zn haar niet in n scheiding.
Maar Hakim Ziyech is met zn assist en goals essentieel voor het succes van Ajax. Al jaren. En dat Sjakie hem hier niet noemt is gewoon schandalig.

7 mei 2019 om 15:21

Ik snap je punt en zal zeker deels waar zijn, maar Sjakie sluit niet ALLEEN Ziyech uit maar ook Blind. Dit heeft dus niks te maken met een immigratie achtergrond..

7 mei 2019 om 20:46

Hij benoemt vooral jongens die hij vanaf kleins af aan heeft zien voetballen. Vrij logisch toch dat Sjaak daar sowieso meer gevoel bij heeft. Als Nouri er ook nog tussen had gelopen, was Sjaak zijn grootste fan, daar ben ik van overtuigd. Persoonlijk zie vind ik Hakim ook niet tot de top 4 beste spelers van Ajax behoren. Wel bij de top 4 belangrijkste spelers voor dit Ajax.

7 mei 2019 om 14:50

Ik denk dat Ziyech nog het best te vervangen valt van deze spelers. Odegeard heeft zelfs nog meer potentie. Ziyech is top in de ED. Champions league roemt iedereen zijn verdedigende daadkracht. Denk ook omdat hij aanvallend niet veel brengt in die wedstrijden. Heel veel balverlies iig. En verdedigend:. tegen Real Madrid werd hij op een zeer belangrijke plek in de verdediging gewoon voorbij gelopen alsof hij er niet stond.

7 mei 2019 om 15:04

Een speler die 16 doelpunten en 15 assists heeft is altijd heel moeilijk te vervangen. Wie gaat die doelpunten compenseren dan, Dolberg? Neres? Odegaard? Ziyech is gewoon heel moeilijk te vervangen.

Verder is dat balverlies allang geen argument meer, want statistisch heerst hij in het heroveren van ballen. Denk je werkelijk dat je het rendement van Ziyech wel even moeiteloos vervangt? Als dat zo makkelijk was, was de Eredivisie een stuk spannender geweest...

7 mei 2019 om 15:09

Als Ziyech frenkie de jong heette dan werd hij de nieuwe cruyf genoemd.

7 mei 2019 om 15:16

Vind Ziyech echt goed. Tegen Juve 2x matig gespeeld en het lijkt een beetje of hij op zijn tandvlees loopt. Tegen Tottenham heeft hij zich echt leeggestreden, mooi om te zien. Moet altijd spelen natuurlijk, en hoort zeker bij de 5 belangrijkste Ajax spelers. Volgorde kan ieder voor zich bepalen, is ook moeilijk om De Ligt met Ziyech te vergelijken. We mogen blij zijn dat we ze allemaal hebben, dat is ook juist de reden dat ze in de halve finale staan. Dit komt zelden voor dus geniet van al die jongens in plaats van bakkeleien over die is beter of die verdient meer waardering. Zonder elkaar waren ze allemaal niet in staat om ietste bereiken. Sterker nog, hoe vroeg ook in hun carrière, de kans bestaat dat velen nooit in een sterker elftal zullen spelen inclusief hun nationale team.

7 mei 2019 om 15:20

mano, jij bent meestal redelijk realistisch. Natuurlijk genieten we. Maar iemand die Ziyech niet bij de beste en meest belangrijke spelers van Ajax noemt dit seizoen...das bijna een klap in het gezicht. Toch?

7 mei 2019 om 17:30

@YoufesRM

Ik had niet beter kunnen verwoorden. 100% eens met jou.

Voorbeeldje: Ziyech scoort tegen Real Veronica praat over de loopactie van van de Beek😂.

Deze tokkies hier begrijpen weinig van voetbal, ze papegaaien gewoon die vieze analisten op tv. Bv: De commentaar is gewoon stil als Ziyech weer met een crosspass strooit.

7 mei 2019 om 17:38

Misschien de Cruyff van Marokko dan. Ziyech is 26 en speelt nog steeds in de ED. Cruyff zou al op zijn 17de verkocht zijn in deze markt.

7 mei 2019 om 18:49

Dat is het nou precies, Ziyech was op zijn 17e al top bij hereveen maar werd door een pannekoek naar het tweede gezet om zogenaamd met tegenslagen leren omgaan. Dus feitelijk is Ziyech in zijn ontwikkeling gestoord net zoals met hamdaoui omdat hij niet in het plaatje ideale schoonzoon past moet hij maar verbannen worden naar het 2e. En Ziyech speelt al 4 a 5 seizoenen top en doet het europees gezien ook uitstekend 2x tegen madrid scoren en talloze assists en voor assists. Het is werkelijk waar een ongelofelijke schande hoe met deze jongen wordt omgegaan. Holleder krijgt nog meer lof dan Ziyech bah bah bah....

7 mei 2019 om 19:18

Het verschil met odegeard is dat Ziyech bij Ajax speelt en odegeard bij Vitesse. Tegen Ajax wil iedereen knallen en doet iedereen hardstikke zijn best om van Ajax te winnen. Dit maakt het knapper van Ziyech. Met alle respect voor Vitesse, daar speelt de tegenstander toch anders tegen dan tegen Ajax, waardoor odegeard meer ruimte heeft om zijn spel te maken.

8 mei 2019 om 15:32

Donny is wel geweldig bezig tweede seizoenshelft. Maar Cruyff is natuurlijk wereld van verschil. Ziyech behoort niet eens tot de wereldtop, dus hem vergelijken met Cruyff is wel lachwekkend te noemen. Feit is dat hij dan wel heeft gescoord maar dat hij tegen de absolute top grossiert in balverlies ook op belangrijke momenten. Daar waar de overige 4 spelers wel de juiste beslissingen in het veld nemen. Maar we zullen vanavond zien of hij voor de verandering het in de knock out fase laat zien.

7 mei 2019 om 15:54

Helemaal mee eens, overigens kon je door alleen de titel al zien dat Van de Beek in zijn lijstje zou zitten. Ik mis Neres trouwens ook nog

Edit: owja potver, koning nico natuurlijk ook

7 mei 2019 om 16:47

Hahaha ik had dit gevoel net als jij precies ook: nadat ik de Ligt hoorde, was het van oja: nico en blind en toen: Ziyech, Onana niet vergeten en Neres en uiteindelijk is iedereen in het team op enig moment van levensbelang geweest (ja voor de critici: ook Schone en Mazraoui) en dat is het mooie van dit Ajax: ze steken er als een team bovenuit.

7 mei 2019 om 17:25

Van de Beek is de slechtste speler van de basis. Hij profiteert optimaal van de kwaliteiten om hem heen. Neres Ziyech en Maz krijgen standaard te weinig krediet. Ziyech heeft speciaal z n haar blond geverfd in de hoop op een eerlijke beoordeling, maar helaas

7 mei 2019 om 19:50

Vd Beek de slechtste speler van de basiself noemen neigt naar hetgeen dat jij zegt waar de buitenlandse spelers tegenaan hinken. Van de Beek is tweede seizoenshelft en in Europa standaard een van de beste spelers bij Ajax. Jij zegt dat hij optimaal profiteert van de kwaliteiten om hem heen maar zonder hem zouden die spelers stuk minder spelen. Hij trekt gaten, heeft gevoel voor ruimte en is met opjagen misschien wel de belangrijkste Ajacied. Nee, als iemand hier ondergewaardeerd is is het Vd Beek wel.

7 mei 2019 om 20:24

Ik vond van de beek de belangrijkste speler tegen Juventus, en samen met Blind de belangrijkste speler tegen de Spurs.

Ziyech, Neres en ook de jong zijn spelers waarvan ik zeer kan genieten in balbezit, maar van de Beek in de huidige vorm houdt het heel mooi simpel. Een klasse elftal.

7 mei 2019 om 17:00

100% Mee eens. Hakim lijkt mij echt iemand die erbij past qua creativiteit etc.
En ja als we toch bezig zijn, Blind, Tagliafico, Neres..... ja waar stoppen we? Echt een luxe probleem! Enorm gave groep.

7 mei 2019 om 20:59

Vind Hakim de belangrijkste speler bij ajax

Onana, Ziyech en Tagliafico zijn ook gewoon super belangrijk geweest. Eigenlijk heeft het hele elftal het onwijs goed gedaan, behalve de nummer 9 Dolberg. Mazraoui speelt zijn eerste seizoen als rechtsback en heeft het verdienstelijk ingevuld. Neres heeft het ook heel goed gedaan sinds hij er weer instaat. Om Vdb, De Jong, De Ligt en Tadic eruit te lichten vind ik oneerlijk.

7 mei 2019 om 14:12

Helemaal mee eens! Het is n totale teamprestatie!

7 mei 2019 om 14:35

Het is vooral ook een teamprestatie door de wijze waarop Ajax speelt. Het is niet dat er alleen maar individuele klasse wordt tentoongesteld. Zo wordt er bijvoorbeeld gezamenlijk druk gezet en gezamenlijk verdedigd. Als je niet met z'n allen druk durft te zetten en verdedigt dan krijgt een De Ligt het ook veel moeilijker.

7 mei 2019 om 14:17

Goede spelers laten spelers om hun heen beter spelen, dus bij die vraag zou je bij alle spelers kunnen afvragen of die andere spelers beter laten spelen. Als je zo kijkt, dan vind ik wel dat Ziyech er sowieso bij hoort.

“hirving Lozano is wereldkampioen duiken."

Haha, Sjaak. Tadic kan er ook wat van hoor!

Voor Sjaak toch ook heerlijk om Ajax weer bij de Europese top te zien dit seizoen. Net als vroeger, in zijn tijd. Juist dat maakt het zo jammer dat Johan Cruijff dit niet meer kan meemaken. Twee jaar geleden was al zo mooi, met het behalen van de EL finale, maar dit...een evt. CL finale! Wie had dat gedacht? Cruijff zou trots zijn. Sjaak is het sowieso. Geniet ervan, Sjaak!

7 mei 2019 om 14:19

Arie tijd niet meer gesproken, geniet van die succes man! En dat zo snel na de Europa League finale is super knap, ben al sinds maandag onder hoogspanning voor morgen..😬

Beginnen over lozano en wel hopen dat suarez terugkomt naar Ajax. Suarez is ook een ster in het aannaaien van kaarten, maar als het om het voordeel van Ajax is, is het opeens niet erg?

7 mei 2019 om 14:21

Suarez pakt(e) ook genoeg rode kaarten voor zichzelf, naait dus niet alleen de tegenstander.

7 mei 2019 om 20:34

Het zegt al wat dat hij op de vraag wie is de speler van het seizoen meerdere spelers noemt. Dat het niet de spelers zijn waar jij je in herkent is persoonlijk. Ik neem Sjaak Swart toch wel serieuzer dan jouw.

7 mei 2019 om 20:32

Hij noemt Suarez helemaal niet.

Sjaak is weliswaar een oer Ajacied maar ik neem hem al lang niet meer serieus. En ook nu bewijst hij weer dat ik gelijk had om hem niet meer serieus te nemen.
Hij vind 4 spelers boven de rest uitstijgen maar vergeet dan even de beste speler van Ajax daarbij te noemen. Namelijk Ziyech. En ook Onana, Blind, Tagliafico, Neres doen het uitmuntend. Beetje dom weer van Sjaak.
Geef hem een spreekverbod richting de media toe want er komt alleen nog maar onzin uit.

7 mei 2019 om 14:49

Zou het kunnen dat hij Ziyech gewoon niet de beste speler vind? Dat vind ik namelijk ook niet. Je doet net alsof dat soort dingen feitelijk vast staan.

7 mei 2019 om 14:59

Hoe kun je een speler die in 46 wedstrijden bijna 1 op 1 loopt betreft goals en assists samen nou niet bij de beste spelers scharen? Het is heel duidelijk wat Swart hier doet en dat toont maar weer eens aan dat de man een onvermogen heeft om objectief te zijn.

7 mei 2019 om 15:07

Het probleem ligt vele malen dieper dan enkel presteren op een voetbalveld.

Dit is hoe de samenleving kijkt naar Marokkanen, heel simpel.

Altijd negatief en totaal geen erkenning.

Maar dat is bij Ajax altijd al geweest.

7 mei 2019 om 15:07

Joh, mensen noemen desgevraagd gewoon de eerste paar namen die te binnen schieten op basis van de laatste handvol wedstrijden. Niet te veel waarde aan hechten.
Ik ben wel erg benieuwd naar wat Swart hier doet volgens jou.

7 mei 2019 om 19:57

Wat doet Swart hier, Sirius? Hij is van mening dat Ziyech niet bij de absolute toppresteerders van Ajax hoort dit seizoen en daarom is hij wat? Een racist neem ik aan? Hij noemt als grootste talent op de Toekomst nog Naci Ünüvar. Niet bepaald een Nederlandse naam toch? Bij de beste 4 spelers noemt hij ook nog een buitenlandse speler met Tadic dus het zal wel geen volledige haat zijn aan buitenlanders. Zou het op Marokkaanse spelers gericht zijn? Dat durf ik ook te betwijfelen als je hem oa Nouri zag. Dus zou het kunnen zijn dat hij van mening is dat die 4 spelers gewoon een beter seizoen hebben gedraaid dan Ziyech en dus helemaal niets verkeerds zegt? Ik denk het wel. Ziyech zou namelijk mijn top 3 dit seizoen niet halen, blijkbaar bij Swart de top 4 niet.

7 mei 2019 om 20:37

Wat een bekrompen opmerking Sirius. Hij noemt vier spelers die in de as van het veld lopen. Ik ben het er wel mee eens, al zou ik het bij de eerste drie houden.

Ik weet dat het hem wordt gevraagd om bepaalde spelers te noemen, maar bijna iedere basisspeler is in de CL beslissend geweest. De reddingen van Onana tegen Benfica en Bayern, Blind die de hele KO-fase als een bezetene aan het stofzuigen is, evenals De Ligt die nota bene de winnende maakt tegen Juve. Frenkie en Dusan die RM aan gort spelen, en laatstgenoemde vele belangrijke goals maakt. Dat geldt ook voor beide backs, zonder hun goals waren we misschien de poule niet eens doorgekomen. Hakim, Donny en Neres die in een flow zitten in de KO-fase. Veltman die na een jaar afwezigheid prima verdedigt tegen de Europese top. Schone die de kers op het slagroom bezorgt tegen RM. Huntelaar die ervoor zorgt dat we de voorrondes doorkomen. Zelfs Ekkelenkamp heeft zijn bijdrage geleverd met die overtreding op CR.

Zoals je kan lezen is het gewoon een teamprestatie, waarbij een man niet vergeten mag worden: Erik ten Hag. De vormgever van dit Ajax wat de geschiedenisboeken ingaat.

Ziyech, blind en neres horen daar ook bij. Zeker neres was van grote waarde dit cl seizoen. Donny speelt pas goed in de ko fase.

7 mei 2019 om 14:16

En hoe vergeet ik tagliafico en mazraoui. Zij hebben ook zeer goed gepresteerd. Onana ook. Heey eigenlijk de gehele basis...

7 mei 2019 om 20:38

En jij hebt gewoon tijd om te corrigeren na het terug te lezen. Hij niet, en reageerde nota bene op speler van het jaar.

Het is maar met welke (kleur) bril je het bekijkt. Maar iedereen mag een mening hebben, ook Sjaak uiteraard :-)

Sorry meneer Swart maar echt 1 van de belangrijkste is toch echt Ziyech. Wereld van verschil met of zonder Ziyech.

7 mei 2019 om 14:57

Tegen AZ speelde ze beroerd ja. Maar zo vaak speelt Ziyech toch niet. Dus hoe kan je concluderen dat hij er een wereld van verschil van maakt. Ziyech was gewoon erg slecht tegen Tottenham en ook tegen de andere champions ploegen in de tweede ronde en had eerder moeten worden gewisseld tegen tottenham. Veltman btw ook. Maar goed, zolang je geen goede vervangers hebt wordt dat lastig natuurlijk.
Als je kijkt hoe geweldig Frenkie en Donnie voetballen. Hoe de Ligt er bovenuit steekt op zijn 19de. en hoe belangrijk Tadic is met zijn winnaarsmentaliteit en hoe hij de spits positie invult. Gewoon duidelijk dat dat de hoogtepunten zijn van dit seizoen. Niet gek dat deze spelers ook vol op in de belangstelling staan van andere clubs.

7 mei 2019 om 19:39

Dat is dus totale onzin Ziyech slecht tegen tottenham? heb jij en derksen wel naar dezelfde wedstrijd zitten kijken zoals gijp zei: jullie hadden iets anders opstaan haha...Ziyech was verreweg de gevaarlijkste speler verplaatste het spel zo makkelijk, dat van de berk het laatste zetje mag geven wil niet zeggen dat hij dan de beste was, was het andersom geweest had donny waarschijnlijk die openning niet eens gezien. Begrijp me niet verkeerd donny is een goede speler maar hoe hij nu wordt gehyped ongelofelijk!! Ziyech liet zich vanaf het begin van het seizoen al gelden maar waardering ho maar....

ziyech is een spelmaker bij ajax

Speelt ziyech bij PSV dan...

7 mei 2019 om 15:14

Nee hij speelt bij Ajax. Maaaaar hij is een Marokkaan dus slecht en moeilijk persoon etc etc etc.

7 mei 2019 om 20:18

Vind dat je hier onzin uitkraamt. Ik heb nog nooit iemand dit over Mazraoui horen zeggen, die heel vriendelijk en nuchter overkomt. Zyech is gewoon geweldig alleen is zijn houding soms wat vreemd.

Tja, uiteraard noemt hij die drie jongens. Die hebben zogenaamd het Ajax-DNA. De beste spelers zijn Ziyech, Tadic, De Ligt en De Jong. Zij presteren het hele seizoen al erg goed en zijn veruit de meest constante factoren binnen de selectie. Van De Beek heeft net drie wedstrijden gepiekt en deed in de rest van de wedstrijden hooguit leuk mee met hier en daar een goede wedstrijd in de Eredivisie.

Over heel het seizoen vond ik zonder twijfel Ziyech veruit de beste gevolgd door Mathijs de Ligt, Tadic en Frenkie.

Wat ik grappig vind, is dat Frenkie de Jong steeds word genoemd, op basis van de CL wedstrijden viel hij van iedereen niet op. Onana, Blind, de Ligt, Ziyech en Tadic hebben ieder hun moment gehad. neemt niet weg dat ik hem geen slechte speler vind, maar het is wat het is.

Los van zijn mening, maar op dagelijkse basis blijf ik me erover verbazen dat Sjaak Swart als bron serieus genomen worden. Relieken als Sjaak, maar ook Aad de Mos, Willem van Hanegem, de gebroeders Van de Kerkhof en meer van die oeroude onzinuitkramers die maar koning te rijk hun supportersgelul de wereld in spugen zouden best wat meer genegeerd mogen worden op dit soort sites. In het vroegste geval is het twintig jaar geleden dat die lui nog voeling hadden met de voetballerij.

7 mei 2019 om 20:44

Nou nou, je durft wel hoor. Stoere praatjes voor iemand die zelf hoogstwaarschijnlijk op geen enkel noemenswaardig niveau gespeeld heeft.

Wat maakt het uit of het allemaal zo zinnig is volgens jouw? Het is toch voetbal? Geen filosofische discussie? Overigens ben ik het in dit geval wel met hem eens. Al vind ik Ziyech een geweldige speler. En met van Hanegem ben ik het veel vaker eens. De gebroeders van de kerkhof, daar heb ik minder mee, maar dat was dertig jaar geleden ook al, dus dat zal niet aan de leeftijd liggen.

8 mei 2019 om 10:10

Dat maakt hem naar mijn idee totaal onbetrouwbaar als bron. Hij is superpartijdig! Hoe hij destijds De Graafschap te kakken zette na hun stunt tegen Ajax op de laatste speeldag. 'laat die boertjes maar degraderen' en meer van dat soort denigrerende uitspraken. Laat dat vooral lekker op het clubkanaal of in het ouderencafé en vooral niet als serieus geachte bron van voetbalnieuws en -analyses.

Dat Van de Beek en Swart met elkaar weglopen is ook geen wonder. Eerstgenoemde heeft tot wederzijds plezier bij de tweede in huis gewoond. Het laat weinig verrassing dat Swart zich dus nooit kritisch over Van de Beek zal uitlaten. Zoals Willem van Hanegem dat nooit doet over Jordy Clasie.

Ach, Sjaak noemt bewust drie jonge gasten uit de eigen kweek als hart van het team. Uiteraard vindt hij Zyech, Tadic etc. ook heel goed.

7 mei 2019 om 19:41

Nou de naam van tadic kwam er anders uit als een hele droge drol.

7 mei 2019 om 20:20

Ach, hij wou ff een statement maken dat jongens die uit de (latere) jeugd doorstromen ook echt bepalend kunnen worden in Ajax 1.

Het hele team maakt het succes..vind dat Sjaakie hier de andere tekort doet.

Hier doe je de rest zeer tekort mee. Iedereen heeft zijn waarde gehad, van Onana tot Tadic. De ene wedstrijd was Tadic de belangrijkste, de andere wedstrijd was het van de Beek. En zelfs een Schöne, die heel wat kritiek heeft gekregen, vergast en verguist is, is van grote waarde geweest in dit Europese succes, o.a. door een geweldige vrije trap tegen Real Madrid.

Allemaal leuk en aardig maar Ziyech is voor mij de motor van dit Ajax, zonder Hakim 0,0 kansen maar schijnbaar ziet niet iedereen dat.

Hakim hoort zeker bij de besten thuis. Een topper die het altijd en overal waargrmaakt heeft. Knap!

De beste is dit jaar ondergeschikt aan het beste. Er zijn spelers die meer kwaliteiten hebben dan de ander maar de teamspirit van Ajax steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit. Waar het ook eindigt, ik heb al een geweldig seizoen meegemaakt. Een genot om maar te kijken is Ajax!! Het beste team in jaren.

Frenkie, MdL en Donnie stijgen boven de rest uit. Donnie? Serieus? Wat zouden zijn beweegredenen zijn dat hij bewust Ziyech erbuiten laat? Donnie speelde tot de tweede wedstrijd tegen Madrid als een natte krant en miste 100% goals. Nu heeft hij er een paar inliggen (mededankzij Ziyech) en nu stijgt hij erbovenuit? Maarja dit mag zeker niet gezegd worden. Of het zou vast niet zo zijn bedoeld..just saying..

Ik wil Lord Bubuza bedanken voor het terugbrengen van mijn ex-vriendje, mijn vriend en ik hield zo veel van elkaar, onze relatie was echt geweldig en ik leerde dat we nooit zonder elkaar zouden kunnen doen, hoewel ik zoveel van hem hield dat ik het nooit wist hij was de relatie zat en hij was geïnteresseerd in mijn beste vriend. Hij maakte het uit met mij en ik was er kapot van, ik huilde mijn ogen uit voordat ik elke avond naar bed ging, mijn leven en dromen werden verbrijzeld, ik was gefrustreerd tot ik in contact kwam met een oude vriend van mij die me toen aan lord Bubuza voorstelde de Magic spell caster. Heer Bubuza gaf me instructies over wat ik moest doen en ik hield me er strikt aan en hij vertelde me dat mijn vriend binnen 12 tot 16 uur bij mij zal komen smeken, nadat hij alles heeft gedaan wat hij me vroeg te doen, kwam mijn vriend naar me toe bedelen en huilen op zijn knieën. Alle dank aan heer Bubuza voor zijn prachtige werken. Neem contact op met heer Bubuza voor een permanente oplossing als je een probleem hebt als dit of het ergste dan dit. Je zult er nooit spijt van krijgen hem te ontmoeten. Neem contact op met Lord Bubuza Via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com of via Whatsapp: +1 505 569 0396

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren