Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV maakt geen fout in eigen huis en houdt gelijke tred met Ajax

Laatste update:

In navolging van Ajax heeft ook PSV geen fout gemaakt in de strijd om de landstitel. De nummer twee van de Eredivisie won zondag met 3-1 van ADO Den Haag en blijft daardoor op hetzelfde puntenaantal als de Amsterdammers. Omdat Ajax zaterdag met één doelpunt verschil won van FC Groningen, is het verschil in doelsaldo gekrompen tot elf treffers in het voordeel van Ajax.

PSV, dat in september met 0-7 won van ADO, speelde met Donyell Malen in de spits en daardoor acteerde Luuk de Jong als aanvallende middenvelder. Aan het feit dat ook Hirving Lozano en Steven Bergwijn een basisplek hadden, viel af te leiden dat PSV ook voor eigen publiek op jacht zou gaan naar veel doelpunten. Het ‘oudste’ ADO ooit, met een gemiddelde leeftijd van 29 jaar en 281 dagen, werd in de eerste minuten al teruggedrongen op de eigen helft. In de achtste minuut bracht Robert Zwinkels nog knap redding met de voet op een inzet van de geheel vrijstaande De Jong, maar in de twintigste minuut greep PSV de leiding.

Lozano stuurde Denzel Dumfries weg langs de zijlijn en de verdediger stoomde richting het vijandelijke doel. Hij trok naar binnen en schoot onhoudbaar raak in de lange hoek: 1-0. Het was een verdiend doelpunt en PSV wilde er meer, want ADO kwam nauwelijks aan voetballen toe. Toch mocht de ploeg van Mark van Bommel opgelucht ademhalen toen Erik Falkenburg plots een enorme kopkans onbenut liet. Het was het enige wapenfeit van de bezoekers in de eerste helft. ADO beperkte zich verder tot tegenhouden, maar PSV slaagde er ook niet in om veel kansen te creëeren voordat het rustsignaal klonk.

PSV kwam na rust geen moment in de problemen, maar bleef moeite houden met het creëeren van mogelijkheden. Na een klein uur kwam Bergwijn op eigen kracht erg ver, maar negeerde hij vervolgens de vrijstaande Lozano en was hij niet succesvol met zijn eigen schot. Doelpogingen van Michal Sadílek en Malen waren vervolgens een prooi voor Zwinkels. Ook invaller Érick Gutiérrez had geen succes met zijn afstandsschot, maar acht minuten voor tijd bereidde mede-invaller Cody Gakpo met een goede voorzet toch nog de 2-0 van De Jong voor.

Het duel leek daarmee gespeeld, maar drie minuten voor tijd counterde ADO razendsnel naar de 2-1 van Necid. De aanvaller rondde van dichtbij af en aangezien er nog vijf minuten aan blessuretijd werden toegevoegd aan de wedstrijd, moest PSV een comeback zien te voorkomen. Daar slaagden de manschappen van Van Bommel in. Sterker nog: in de blessuretijd gooide Malen de wedstrijd op slot met een goede kopbal na een voorzet van de opgestoomde Angeliño.

Wie wordt dit seizoen kampioen van de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Perfecte titel zou zijn psv loopt 1 doelpunt in

21 april 2019 om 18:48

Beter: " Ondanks Rosario sluit stroef PSV winnend het weekend af"

Echt schandalig dat hij nog steeds mag spelen. Rosario vertraagd werkelijk alles. Balletje breed, balletje terug. En dan het liefst over 3 meter. En áls hij dan eens vooruit speelt, dan duurt dat zo verschrikkelijk lang, dat het op niets uitloopt. Is er niet 1 journalist die hem (van Bommel) dat kan vragen? Is er dan werkelijk niemand binnen PSV die van Bommel op andere gedachten kan brengen? ADO is de middellijn amper over geweest, en dan nóg blijft hij met twee verdedigende middenvelders staan. Hoe is het in godsnaam mogelijk.....

21 april 2019 om 19:44

Of je nu voor Hendrix, Sadilek of Rosario hebt, het is werkelijk een pot nat. Belachelijk dat ze keer op keer weer het vertrouwen krijgen en schandalig dat Van Bommel wederom met twee van deze controleurs begint. Niets van wat ze doen is begin van iets moois en als je zelfs thuis tegen dit waardeloze ADO 'op zeker' denkt te moeten gaan... on-ge-looflijk. En dan zo'n Gutierrez die totaal geen kans meer krijgt nadat hij tegen FC Emmen wat minder speelde. Had echt gehoopt dat de Mexicaan zou scoren en Van Bommel mooi op zijn nummer zou zetten.

21 april 2019 om 21:04

@gomes1psv in plaats daarvan speelde Gutierrez een hoofdrol bij de tegentreffer, met name door die onnodige sliding te maken terwijl Angelino al uitgeschakeld was. Weet niet of de Mexicaan het antwoord op alle problemen is. Hij is geen Van Ginkel of Propper in ieder geval.

21 april 2019 om 18:49

Dat doelsaldo is toch een gelopen zaak? Irrelevant om dat in een titel te gaan zetten.

Stel Ajax wint de laatste drie wedstrijden met maar 1 goal verschil, wat in 2019 meestal 2 of 3 of 4 goals verschil zijn geweest. Dan moet PSV zijn drie wedstrijden winnen met gemiddeld 5 doelpunten verschil, wat dit seizoen uberhaupt niet of nauwelijks is voorgekomen. Laat staan drie keer op rij.

21 april 2019 om 19:14

@Murki
Ooit gehoord van sarcasme?

Voor de rest heb je helemaal gelijk.

21 april 2019 om 19:19

je mag bovendien enigszins kijken naar het soort wedstrijd. tegen ado thuis op +2 landen is matig. az uit kan je vergelijken met groningen uit denk ik. als psv nog wat aan het doelsaldo wil doen zou op papier vandaag betere zaken moeten doen. maar goed mark gaf al aan dat het er niet toe zal doen.

21 april 2019 om 19:40

wat ik vind en ook al vaker is gezegd... in het rechter rijtje van de eredivisie heeft psv op elke positie een betere speler dan de tegenstander.ik stoor mijn dan aan het feit dat er dan nog steeds wordt gespeeld met twee soms wel drie controlerede middenvelders.nu ging psv met een nummer'10 spelen tegen een ploeg die de bus gaat parkeren.sorry mark van bommel maar dan stel je geen nummer 10 op maar een extra creatieve middenvelder die iets kan forceren.je kon ook duidelijk zien dat luuk de jong naar het einde van het seizoen snakt want er zit bijna geen puf meer in die jongen.wat me ook opvalt is dat het systeem van psv niet is gemaakt voor een nummer 10, op papier misschien leuk maar ik heb de nummer 10 van psv vandaag niet gezien.het was wel erg slecht van psv.

ik ben het het duimen voor psv dat Aboukhal, Cody Gakpo, Malen, Ihatarren, Jordan Teze en Joel Piroe het gaan maken, dan zijn opeens de rollen om gedraaid met ajax mochten deze talenten zich ontwikkelen tot waardevolle spelers van psv.dan hebben we zo maar een leuk nederlands elftal.

Guti dan eindelijk zover! Bedankt publiek voor het geschreeuw.

21 april 2019 om 18:45

Alleen niet voor Rosario. Als ik het moment nog mag meemaken dit seizoen dat Rosario eens gewisseld wordt naar een bagger pot dan trek ik een speciaal biertje open. Vreselijk dat hij elke week weer balletjes breed, balletjes terug en zich mag vastlopen en er niks tegen gedaan wordt.

Als je dacht dat Ajax gister slecht was. Mijngod, het deed pijn aan de ogen (van beide kanten overigens).

21 april 2019 om 18:59

Die verdediging van ADO leek soms gewoon expres de bal af te geven 😂.

21 april 2019 om 19:05

Gelijk weer Ajax erbij halen. Toch nog even laten merken dat als ze slecht spelen toch nog beter zijn. Onzin gezien deze speelronde wat mij betreft Groningen had wel recht op een punt, ADO kon niets.

21 april 2019 om 19:33

Ik denk dat het komt doordat Van Bommel, zelfs zonder te kijken, ook continu Ajax er bij moet halen. Wat mij betreft heeft ADO tegen PSV ook recht op een punt. Altijd. Wij van WC eend. Groningen moest gisteren alle zuigmethoden, waar Juventus nog wat van kan leren, uit de kast halen. Wat een vervelende wedstrijd was dat zeg.

21 april 2019 om 19:40

Aan van Bommel werd gevraagd: heb je Ajax gekeken? En daarna: Wat vond je ervan? Ja tuurlijk Van Bommel haalt steeds Ajax erbij.

21 april 2019 om 20:12

Als je niet kijkt, kan je ook niet je mening geven over het optreden van de Var, dat is mijn punt. En ik vind Van Bommel een eng arrogant mannetje, dat is mijn mening.

21 april 2019 om 20:34

Van Bommel zei: ik heb gehoord dat er een aantal discutabele beslissingen waren. Toen zei de interviewer: 3 fifty fifty beslissingen. Hierop haalde Van Bommel zijn schouders op. Toppunt van arrogantie. Dat hij zoiets durft te zeggen terwijl hij niet gekeken heeft. Geef jij je mening dan ook niet als je dat interview niet gezien hebt.

21 april 2019 om 20:42

Van Bommel heeft de wedstrijd natuurlijk wel gezien. Echter doordat te zeggen kon hij iets laten vallen over de discutabele beslissingen, zonder dat hij hier persoonlijk op kan worden aangekeken.

21 april 2019 om 21:02

Myvision misschien moet je eerst zelf eens kijken voordat je wat roept wat weer niet waar is. Man wat kan jij een onzin uitkramen.

Nee, we zeggen natuurlijk niks over de overduidelijke penalty die wordt weggewuifd door de VAR. Blijf het wel hekelen, het inconsequente gebruik van de VAR

21 april 2019 om 18:45

Tuurlijk moet het nog beter, maar je zult altijd discussie houden. Het zijn nog steeds mensen die het beoordelen en elke scheids interpreteert het anders. Het is ook niet voor niets dat er onder de kijkers vaak ook discussie is of het nou wel of niet een penalty is. Je zult die inconsequentie dus echt niet volledig weg kunnen halen.

21 april 2019 om 21:15

Ik denk dat hij meer bedoeld dat alles bij Ajax uitvergroot wordt in het nadeel van Ajax en dat je nu nergens iets leest of ziet van de vermeende penalty voor ADO die je misschien kan geven. Hij raakte niet de bal maar de speler.. vrij vergelijkbaar met Vitesse PSV. Ook vind ik het raar dat je niets kan vinden over de 1-0.. , het leek mij namelijk een handsbal van Lozano.. Maar je leest overal alles over die van Nico.. het is dan best inconsequent

22 april 2019 om 00:23

Gaat me niet per se om Ajax of PSV, omdat ik uberhaupt geen topclub support. Alleen als ik soms naar wedstrijden kijk en ik zie een penalty van Feyenoord (Botteghin) van pas geleden en dan deze klassieke overtreding, gewoon pootje haken, dat het toevallig bij de topclub wel wordt gegeven en we dat allemaal in de doofpot stoppen. Terwijl op termijn de kleinere clubs hier kostbare punten worden ontnomen. En als ik dan naar zulke wedstrijden als een neutrale supporter kijk, ik me hier erg aan kan storen. De willekeur blijft zo enorm terwijl de VAR op zich wel enorm nuttig is. Kijk naar 5-3 van City - Spurs, buitenspel is buitenspel.

Een slecht psv en een nog veel slechter ado maakt dat antivoetbal vandaag gewonnen heeft.

21 april 2019 om 18:46

Antivoetbal? Haha serieus?

21 april 2019 om 18:48

Antivoetbal slaat natuurlijk nergens op, maar Quirento, jij verwacht (al helemaal na die uitspraken van Denzel) toch wel meer van Psv dan wat we de afgelopen 2 wedstrijden hebben gezien?

21 april 2019 om 18:53

Hoe kan je meer verwachten van PSV? Mark goochelt elke week met een ander middenveld waardoor er 0 vastigheden zitten in het spel van PSV in naar mijn mening de belangrijkste linie. Met het middenveld van vandaag heb je 0 creativiteit en iemand die vooruit speelt en denkt. PSV snakt gewoon naar het eind van het seizoen en dat is zeer duidelijk te zien.

21 april 2019 om 18:54

Wat heeft dat met anti-voetbal te maken? Wij PSV'ers hopen allemaal op meer. Maar een koppige van Bommel helpt ook niet echt mee. Echter was Ajax gister met zo slecht en hadden zij pas echt geluk. Maar geluk dwing je af, dus netjes gedaan door ze. Maar zie niet waarom PSV nu anti-voetbal zou zijn..

21 april 2019 om 18:47

Groningen - Ajax was gister niet van een veel hoger niveau.

21 april 2019 om 18:50

@daannl-2

Klopt, was zeer belabberd zelfs. Maar Groningen probeerde gisteren alles te geven en deed er alles aan om Ajax uit zijn spel te halen wat heel goed lukte. Datzelfde kan je vandaag natuurlijk niet van Ado zeggen.

21 april 2019 om 19:12

Ado groef zich ook zeer diep in. Dat komt het niveau van de wedstrijd natuurlijk niet ten goede

21 april 2019 om 18:47

Als ADO slechter was als PSV en PSV wint dan heeft het antivoetbal toch juist niet gewonnen?

21 april 2019 om 18:50

Inderdaad ...9 man voor de pot. 0% intentie tot aanvallen. ADO wilde helemaal niets.

21 april 2019 om 19:01

Ik refereer naar het spel van psv en ado, niet naar de uitslag.

21 april 2019 om 19:09

Als ADO gewonnen had, had ook het antivoetbal gewonnen. Het was gewoon niet zoveel.

Heb zelden een ploeg zo slecht zien voetballen als ADO vandaag. Echt ongelooflijk slecht. Ook PSV speelde matig, waardoor je ze mag verwijten dat ze ADO niet hebben opgerold.

De PSV-fans zijn wel heel erg kritisch zeg.. je staat na 31 speelronden nog steeds gelijk met Ajax dat op vrijwel iedere positie een betere speler heeft..

21 april 2019 om 18:46

Ajax heeft betere spelers maar je speelt toch niet elke speelronde tegen ze? Ik verwacht meer van PSV als ze tegen teams als ADO en de Graafschap spelen. Het wordt weer een drukke zomer want er zijn zeker vier spelers in het elftal die weinig toevoegen aan het spel van PSV.

21 april 2019 om 18:51

'het wordt weer een drukke zomer want er zijn zeker vier spelers in het elftal die weinig toevoegen aan het spel van Psv.'

Dit is juist wat ik bedoel. PSV is gewoon niet zo goed als mensen denken. In de eerste seizoenshelft heeft het gewoon heel erg meegezeten.

Ik snap van Bommel wel. Zolang je blijft winnen blijft de druk bij Ajax steeds hoog.

21 april 2019 om 18:58

Vind ik onzin, deze spelers kunnen zo veel beter! Het systeem dat van Bommel wil spelen is gewoon ruk en haalt de kracht uit de meeste spelers. Dat verdedigende blok op het middenveld is echt een struikelblok, en het maakt echt niet uit wie je daar neerzet. Meer creativiteit op het middenveld, vanuit daar sneller het spel naar voren verleggen en er zal echt wel veel meer gescoord worden. En ja, de verdediging is geen CL niveau en ook Zoet en Hendrikx zie ik het eredivisie niveau niet snel ontstijgen, maar voor de rest zit er toch wel veel klasse in de ploeg en zijn de spelers echt niet veel minder dan Ajax hoor. Het grootste verschil zit op de bank, Van Bommel vs Ten Hag...

21 april 2019 om 19:16

Nou psv heeft itt cocus laatste jaar wel de spelers, alleen gebruikt v bommel ze gewoon niet

21 april 2019 om 18:53

Het gaat niet om het aantal punten, kijk puur naar hoe psv speelt, totaal niet meer de beleving van de eerste seizoenshelft!

21 april 2019 om 18:53

Ze zijn een beetje verwend van die 3 titels de laatste 4 seizoenen en een beetje de realiteit verloren. Je hebt met duidelijk minder materiaal gewoon nog een serieuze kans op de titel. PSV stond nooit bekend om het attractieve voetbal, dat dat nu voor onvrede zorgt is puur omdat ze de 1e plek kwijt zijn.

21 april 2019 om 18:58

Nee. Dat is hem nou juist. PSV was vooral de vorige seizoenshelft en ook eerdere seizoenen leuk om naar te kijken. Nu zit er aanvallend geen idee achter en is het vaak tenenkrommend. Terwijl we dus weten dat het echt beter kan. Ook met deze spelers.

21 april 2019 om 19:01

Inderdaad Diego! En het zijn ook steeds dezelfde! Beschamend hoe veel PSV supporters hier elke week lopen te zaniken over Rosario, de opstelling of wat dan ook. Dat andere supporters het doen zijn we wel gewend, maar dat je je eigen ploeg zo af loopt te kraken, triest. PSV doet het hardstikke goed en loopt gelijke tred met Ajax en dat met een ploeg waar je vooraf niet had verwacht dat het nu zo hoog staat. Met de topscorer in de gelederen en een hoop aankomend talent zouden we juist trots moeten zijn. Maar nee, we willen altijd maar meer...

21 april 2019 om 19:02

Nee het is puur omdat er volgens vele (waaronder ik) veel onlogische keuzes gemaakt worden door Mark. Waarom denk je dat bijna het hele stadion 15 minuten de naam van Guti schreeuwt? Hij heeft gewoon geen eerlijke kans gekregen van Mark en je ziet gewoon elke keer als hij speelt dat hij wat extra's brengt. Mark gooit ook bijna elk weekend het middenveld compleet op de schop waardoor er geen structuur komt in het middenveld, maar het ergste is nog dat hij elke week wisselt op het middenveld maar dat Rosario ALTIJD mag blijven staan. Vandaag heeft hij werkelijk niks goed gedaan en nog wordt hij niet gewisseld voor Guti. Nee sadilek wordt er weer uitgehaald terwijl hij in tegenstelling tot Rosario met zijn pit en inzet wel wat goeds levert aan het spel van PSV.

21 april 2019 om 19:04

Ik zie het ook vaak in de live meepraten topics. Bij een achterstand heb ik ze al zien roepen dat het 'klaar was' en Ajax vast zien feliciteren met de titel. Terwijl ze toen nog gewoon 5 (!) punten voorstonden.

21 april 2019 om 19:12

Zaten ze er toch niet zo ver naast.....

21 april 2019 om 19:19

Niet mee eens, het was miss niet altijd even verzorgd voorgaande seizoenen, echter wel aanvallend. Er werd namelijk relatief gezien zelden ballen steeds breed en terug gepasst, maar veelal steeds naar voren. Het directe spel zorgde voor weinig bapbezit maar veel kansen. Sinds de winterstop is het gewoon de boer voetbal (ajax laatste 2 seizoenen) terwijl je nu wel de voetballende middenvelders hebt

21 april 2019 om 19:21

@Diego Forlan

Omdat er paar angsthazen dat zeggen betekent niet iedere PSV supporter er zo over denkt.

21 april 2019 om 20:49

De eerste seizoenshelft beter? De eerste wedstrijden waren beter. Ik had toen echt het idee dat er een verandering onder v Bommel kwam ten opzichte van cocu. Daarna was het net als in 2019. Het enige verschil is dat in de 1e helft van het seizoen alles er in vloog.

21 april 2019 om 19:54

Je bent wel even vergeten dat psv 8 punten! Voor stond op ajax

21 april 2019 om 20:13

Het is nooit 8 punten geweest. Wel 8 verliespunten en 6 punten

Een zeer goede wedstrijd van mijn PSV!
goed gespeeld. Alleen nog steeds niet perfect.
Een goede invalbeurt van guti. Wat ben ik blij dat hij weer mocht spelen. En gakpo natuurlijk ook een goede invalbeurt!

21 april 2019 om 18:46

Goed gespeeld? Kom op zeg, het was niet om aan te gluren...PSV had zo'n dramatische spelende tegenstander op moeten rollen en aan het doelsaldo werken, maarja dat lukt ook niet als je zelf zo matig speelt.

21 april 2019 om 22:34

maxromero brengt het 'alles van mijn eigen ploeg geweldig vinden' naar een heel nieuw level. Het was echt niet goed wat PSV liet zien, en al helemaal niet 'zeer goed'. Dat daar niemand in Eindhoven wakker van ligt moge duidelijk zijn, 3 punten zijn 3 punten, maar goed was het zeker niet. Zeer teleurgesteld door zowel Ajax als PSV dit weekend, beide onder de maat, beide wel de punten. Benieuwd naar volgende speelronde, de spanning blijft er goed op zo in ieder geval!

Nog altijd dat schijtbakken voetbal onder van Bommel. Ik heb Ajax uit in de Champions League met een controleur zien spelen nota bene Schone, een voetballende controleur. Dan komt onze Bommel aan met Rosario en Sadilek/Hendrix thuis tegen de Graafschap en ADO. Maar dat is niet het enige probleem van het huidige PSV. Op belangrijke momenten zijn ze centraal achterin ook door de mand gevallen met name Schwaab.

Zoet weet ook niet meet wat hij aan het doen is. Zou alleen al Luuk de Jong verkopen om van constante verschrikkelijke lange ballen af te zijn. PSV heeft alleen het geluk dat een goede lichting eraan komt. Met Aboukhal, Cody Gakpo, Malen, Ihatarren, Jordan Teze en Joel Piroe. Staat veel te gebeuren bij PSV in de zomer.

21 april 2019 om 20:27

Precies dit. Van bommel is gewoon een hele laffe coach die zelfs thuis tegen de kleintjes alleen maar denkt aan 'zekerheid inbouwen' met al die kleurloze middenvelders.

Zwakke wedstrijd weer van PSV. Luuk de Jong is de enige aanvaller van de basisspelers die een voldoende krijgt na de winterstop. De andere twee zijn hopeloos uit vorm. Daarnaast voegt die Rosario weinig toe aan dit PSV.

Was duidelijk te zien dat ADO nergens meer voor speelde maar wat ik vandaag voorgeschoteld kreeg ging wel diep door de ondergrens el khayati had volgens mij ze broer het veld in gestuurd ofzo man man man.

Nou doelsaldo is nu wel echt beslist in ons voordeel, maar mijn goed wat een slechte wedstrijd van beide kanten. Ik ben benieuwd of psv bij willem 2 en az de volle buit gaat pakken met het spel van de afgelopen weken.

21 april 2019 om 19:46

Dinsdag een zware pot tegen Juve gespeeld, gisteren tegen Groningen oogden ze ook best vermoeid en ging het ook allemaal niet soepel, en dan staat overmorgen Vitesse alweer voor de deur... Ik moet ook nog maar zien dat Ajax de volle buit pakt aanstaande dinsdag

21 april 2019 om 20:47

Jup, dat zeg ik hieronder ook. Dat wordt denk ik nog de lastigste wedstrijd.

21 april 2019 om 19:51

@Zytto, ik denk dat AZ genoeg heeft om voor te spelen: als Ajax de beker wint en kampioen wordt, gaat -voor zover ik weet- die plek naar de nummer 4. In de huidige situatie is dat AZ.

Komende weken zijn het de wedstrijden van de waarheid. PSV 2x uit en Ajax 2x thuis..Ik zie dit PSV niet winnen bij Willem II en AZ. Ajax mag geen fout maken in de thuiswedstrijden dus het lijkt goed te gaan komen.

21 april 2019 om 18:46

Na gisteren zou ik dit maar niet te snel roepen, ook in de Arena hebben wel hele matige wedstrijden gehad. Om maar iemand te quoten, It ain't over, till it's over!

21 april 2019 om 18:55

En uit bij Groningen is het nooit makkelijk gegaan voor Ajax

21 april 2019 om 18:48

Vergeet je de laatste uitwedstrijd niet De Graafschap - Ajax

21 april 2019 om 18:53

@stefano360

Hou aub op! Krijg er nu al lekkende hartkleppen van . Al mag Ajax geen excuus meer hebben om de titel niet te winnen. Ondanks dat Vitesse en Utrecht 2 goede clubs zijn in Nederland mag je geen punten verspelen, de Graafschap uit? tjah, mag ook geen probleem zijn maarja... de bal is rond, 11 tegen 11, afijn, u kent hem wel!

21 april 2019 om 18:54

Daar gaat het met deze selectie niet nog een keer fout.

21 april 2019 om 18:49

De vraag is of Willem ll en AZ echt alles willen geven? En dan bedoel ik niet dat ze expres de wedstrijd laten lopen, maar dat ze eigenlijk al met andere dingen bezig zijn. Willem ll met Ajax in de cup finale, AZ met de play offs. Plek drie lijkt nu echt uit beeld.

21 april 2019 om 18:55

Met die week of meer rust voor de club denk ik niet dat ze zich in zullen houden. Plus beide ploegen spelen nog ergens om.

21 april 2019 om 19:52

@007, volgens mij gaat AZ echt wel voor de winst. Immers, mocht Ajax kampioen worden en de beker winnen, gaat het EL-ticket volgens mij naar de nummer 4.

21 april 2019 om 18:50

Vooral dinsdag wordt cruciaal denk ik. Tegen groningen zag je best wat vermoeidheid en de volgende wedstrijd komt alweer snel. Daarna hebben ze in ieder geval weer een weekje rust tot aan Tottenham en de laatste 2 speelrondes zijn pas over 3 weken. Daarnaast pak je dinsdag de 3 punten dan krijgt psv weer een mentaal tikje voor willem 2 uit en dan zie ik ze met het spel van vandaag niet even winnen. Maar goed dan moet Ajax wel winnen.

Waar heb ik nu naar zitten kijken? Ado was nergens, de perfecte mogelijkheid voor Psv om enigzins aan het doelsaldo te werken lijkt mij zo? Is dit een gebrek aan motivatie (wat ik mij niet kan voorstellen) of kan Psv op dit moment gewoonweg niet beter? Ondanks dat Psv 2 goals inloopt was het verschil vorige week 9 en nu 11.

Matig! uiteraard wel een dikverdiende overwinning.

p.s. is natuurlijk 1 doelpunt.

21 april 2019 om 18:54

Eigenlijk +12 want Ajax heeft ook meer goals gemaakt en dat telt bij een gelijk doelsaldo. Maar ik denk dat PSV niet beter kan en een grote uitslag neer te zetten. Na de 1-0 zag je dumfries toch snel met de bal teruglopen en hopen op een grotere uitslag. Prompt kwam toen een grote kans voor ADO. Vanaf toen was het weer gecontroleerd aanvallen met weinig creativiteit

21 april 2019 om 19:02

PSV loopt 1 doelpunt in. Was 12 nu 11

21 april 2019 om 19:10

Was 13 nu 12

21 april 2019 om 19:26

Klopt! Had ik fout. Bedankt afca0cbs

Op papier heeft PSV nu de laatste twee wedstrijden de kans gehad om aan het doelsaldo te werken, maar op dit moment lijkt dat de fans in Eindhoven nu meer moeten hopen op een misstap van Ajax. Het is en blijft gewoon spannend, voor beide teams. Zou me eigenlijk niet verbazen als de twee ploegen nog punten gaan verspelen. PSV moet nog uit naar Willem ll en AZ. Ajax zal ook niet makkelijk winnen van hun tegenstanders. De titelrace ligt nog open!

21 april 2019 om 18:51

Spanning is al lang weg bij mij.
Ajax gaat alles gewoon winnen.

21 april 2019 om 18:54

En ik ben me aan het indekken voor een emotionele dreun met de Graafschap op de laatste wedstrijd 😉

Beide ploegen lijken nu als twee boksers die eigenlijk totaal geen kracht meer hebben om hun tegenstander knock out te slaan. Dit is echt een slijtage slag voor twee ploegen. Serieus, alles kan nog gebeuren.

Ado, bizar slecht. toch zie ik dat psv het wel probeert maar het lijkt de fut niet meer te hebben. Kan ook aan mij liggen hoor...

Nu snap ik helemaal niet meer waarom Guti nooit speelt. Mark koop haal Rosario er eens af met dat eeuwige tikkie terug spel. Die speelt nooit een bal diep.

Prima overwinning verder in deze fase, gewoon de druk bij Ajax erop houden.

Het wachten is wanneer PSV puntenverlies gaat lijden in strijd om het landskampioenschap met dit spel. Is gewoon niet om aan te zien. Volgend seizoen mag PSV wel een ander spits halen of met Romero of Lammers spelen. Met Luuk in de spits is het alleen maar lange ballen die vrijwel niks kan met de bal aan de voet. Wellicht dat het spel beter wordt met een ander spits

21 april 2019 om 18:51

Het grappige is dat ik als Ajacied ook daarmee bezig ben....Vergeet niet dat Ajax nog drie wedstrijden meer moet spelen. Ik denk echt dat beide clubs nog alles kunnen winnen of verliezen.

21 april 2019 om 18:51

Op dit moment heeft PSV meer baat bij een beter middenveld.

21 april 2019 om 18:56

Mwah luuk legt er gewoon 30 in dit seizoen en er zal hooguit een Huddersfield Town voor hem komen. Daarnaast zal lozano voor 99 procent zeker vertrekken en bergwijn zal ook in de belangstelling van meerdere topteams staan. Verkoop je die 2 en haal je luuk uit de basis dan verkoop je al je goals, want het middenveld scoort amper. Moet nog maar zien of gasten als lammers, gakpo, malen en ihattaren dat kunnen opvangen volgend jaar.

21 april 2019 om 19:06

Ben ik grotendeels met je eens, echter is het spel van PSV wel heel erg aangepast aan Luuk. Dat Lozano weg gaat, Nja so be it. Geef Gakpo of Malen eens een heel seizoen de kans dan maar. PSV heeft vooral creativiteit op het middenveld nodig en het is een cliché maar die heb je gewoon met Guti. Maar dan heb je die 2 centrale verdedigers, werkelijk om te janken. Vooral onze Duitse vriend. Denk dat je daar in moet gaan pompen qua investeringen

21 april 2019 om 19:25

Als die drie spelers verkocht gaan worden zal er gewoon minimaal 60-70 miljoen binnen komen bij PSV hoor. Lijkt me niet dat PSV dan geen vervangers koopt maar de jeugd het laat opvangen.

21 april 2019 om 19:32

Pboi je haalt hier idd precies het probleem uit, wat al in de cl zichtbaar was. Wanneer er maar een beetje druk op spelers wordt gezet of ze hebben geen idee wat ze moeten doen dan pompen ze de bal direct naar voren, omdat ze weten dat de jong voorin staat. Idem met voorzetten, hierdoor is er weinig verzorgd combinatie spel en verassing

21 april 2019 om 19:38

Zal ook vast niet gebeuren rombomcu. Al heb je voor romero toch 10 miljoen betaald en kun je malen en gakpo best wel linksbuiten laten uitvechten, want het zijn beiden prima talenten.

Ut wa som te janken man man man wat een echt voetbal, had niet gedacht dat het nog slechter kon bij psv pfffff

21 april 2019 om 18:57

Een wonder dat we nog gedeeltelijk bovenaan staan met dit povere voetbal.

Was wederom weer pover.

Het is dat de 3 punten binnen zijn. Eerste 20 minuten waren leuk en fel, kom je goed op 1-0 maar daarna gaan we zakken als angsthazen. Weer dat stomme twee controleur's. Zo klaar ermee. Toen Guti erin kwam, ging het spel zoveel sneller. Guti kreeg ook meteen een kans, maar helaas ging zijn schot net naast. Heerlijke balletje daarna gezien op Gakpo. Precies op maat. Belachelijk dat die jongen zo hard genegeerd wordt omdat het geen type speler is die balletjes breed en terug speelt a la Rosario en Sadilek/hendrix.

En op het eind moes je nog billenknijpen ook toen ADO uit het niets op 2-1 kwam. Tja, nu uit tegen Willem II en AZ. Geen idee hoe je hier 6 punten gaat pakken met dit poverige spel. Ben er bang voor om eerlijk te zijn.

Heb enkel de 2de helft gezien, maar wat was het slecht zeg. Lozano en Bergwijn zijn alleen maar met hun zelf bezig, maar wat lag er achterin bij PSV ruimte. Als dit van de week zo is gaat Isak hier vriendelijk gebruik van maken. Hopelijk maken wij geen misstap meer want het doelsaldo verhaal is nu wel definitief klaar.

Geen idee waarom, maar zie ze op deze manier ook nog de titel pakken. Maar dat ado was me een potje slecht 😂 bleven maar volharden met opbouwen wat ze niet kunnen, en dan ook nog zo ver uit elkaar spelend

Ja bla bla bla maar ze blijven wel gewoon winnen. Ajax mag absoluut geen punten verspelen want dan ben je de titel kwijt.

De opmerking van rik elfrink ', die daarvoor zelden te zien waren, al is er nu ook meer ruimte' zegt behoorlijk wat, want de andere spelers hebben deze passes ook met meer ruimte niet gegeven. Guti voegt in balbezit gewoon meer toe, maar is verdedigend kwetsbaarder. Maar dat is de cdms van ajax ook. Ik heb liever dat je meer scoort dan dat je niks tegen krijgt met slecht spel

Wat is er met beugelsdijk? Die is toch gewoon fit? Is die zijn basisplaats kwijtgeraakt?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren