Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV laat na om aan doelsaldo te werken tijdens moeizame zege

Laatste update:

PSV is er zondagmiddag weer in geslaagd om op gelijke hoogte te komen met koploper Ajax. De Eindhovenaren speelden in eigen huis een uiterst moeizame eerste helft tegen De Graafschap en gingen zelfs met een 0-1 achterstand aan de thee. De thuisploeg maakte in de tweede helft echter een veel betere indruk en stapte dankzij doelpunten van Steve Bergwijn en Luuk de Jong uiteindelijk met een 2-1 overwinning van het veld af. Van het werken aan het doelsaldo, dat voorafgaand aan de wedstrijd een veelbesproken onderwerp was, kwam het echter niet meer en Ajax heeft de voordelige marge dankzij de 6-2 overwinning die zaterdag op Excelsior werd geboekt nu vergroot tot twaalf doelpunten.

Mark van Bommel koos ervoor om met een jong middenveld, bestaande uit Pablo Rosario, Michal Sadílek en Mohammed Ihattaren, aan de wedstrijd te beginnen en de talenten werden in de openingsfase meteen onder druk gezet door De Graafschap. PSV had even de tijd nodig om hierop te reageren, maar leek met een kwartier op de klok de controle over de wedstrijd in handen te nemen en kreeg in die fase ook de eerste goede kans. Hirving Lozano mocht na een snelle uitbraak door richting het doel van Nigel Bertrams en mikte de bal uiteindelijk op de buitenkant van de paal.

Luuk de Jong liet zich daarna ook zien met een schot in het zijnet, maar de topscorer had het vizier niet op scherp staan. De slordigheid nam vervolgens weer de overhand in het spel van de Eindhovenaren en met nog twintig minuten te gaan tot de rust liet De Graafschap zien prima mee te kunnen voetballen. Delano Burgzorg ontsnapte na een goede aanval van de Superboeren aan de aandacht van Denzell Dumfries en kon zo de verrassende openingstreffer achter Jeroen Zoet koppen. PSV leek hierna even wakker geschud en sloeg met een bal op de lat van Dumfries bijna meteen terug.

Via De Jong kreeg de thuisploeg vervolgens nog twee kansen op de gelijkmaker, maar aan de overkant bleef het ook gevaarlijk. Een uitbraak van De Graafschap sneed door de PSV-verdediging heen en Burgzorg kreeg de bal net niet goed bij Fabian Serrarens, waarna hij naast het doel van Zoet mikte. Lozano maakte in de eerste helft verder een ongelukkige indruk en kreeg met nog vijf minuten te gaan ook de hoon van het publiek over zich heen toen hij de bal van een meter of tien naast een vrijwel leeg doel schoot. In de blessuretijd van het eerste bedrijf leek de Mexicaan vervolgens meer geluk te hebben, maar zijn doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel.

Van Bommel greep in de rust in door Donyell Malen in te brengen voor Ihattaren en met de aanvaller binnen de lijnen begon PSV aan een belegering van het vijandelijke strafschopgebied. Dit leidde na tien minuten tot nieuwe mogelijkheden voor Rosario en met name De Jong, die de bal voor het intikken had, maar uiteindelijk recht op Bertrams schoot. De thuisploeg bleef daarna aandringen en kwam met nog 25 minuten te gaan dan toch op gelijke hoogte. Lozano ging na een onhandige tackle van Serrarens onderuit in het strafschopgebied en Bergwijn schoot het buitenkansje gedecideerd binnen.

De Graafschap kwam in de tweede helft niet veel verder dan het proberen tegenhouden van de Eindhovense aanvalsgolven en Bertrams moest acht minuten na de gelijkmaker opnieuw capituleren. Dumfries vond met een rush over rechts opeens de benodigde ruimte en zijn strakke voorzet werd binnengegleden door de meegelopen De Jong. PSV probeerde in het resterende kwartier de voordelige marge verder uit te breiden, maar de manschappen van Van Bommel slaagden er niet meer in voor veel gevaar voor het doel van Bertrams te zorgen. In de absolute slotfase ging het zelfs nog bijna mis aan de overkant toen Daniel Schwaab de bal richting zijn eigen doel kopte en Zoet met een goede reflex een nieuwe eigen goal van de Duitser kon voorkomen.

Vind jij dat PSV het verdiende om te winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onbegrijpelijk dat die laffe Van Bommel, nog steeds weigert om zelfs thuis aanvallend te spelen wat was het voetballend weer armoedig! Waarom niet Guti en Pereiro als aanvallende mannen, en die Rosario als puinruimer erachter?

Jammer dat die oh zo belangrijke 0-2 niet viel, vervolgens is het maar goed ook dat je zo een fijne sportieve knul als Lozano hebt. Er is altijd veel commentaar over onze 'gegeven' penalties, en tuurlijk werd hij geraakt maar als je ziet wat er vooraf gebeurd lachwekkend en doorzichtig gewoon.

Op basis van de tweede helft een verdiende 3-punter van Psv, maar De Graafschap was heer en meester in de eerste helft. Helaas hebben die superboeren niet de kwaliteiten, die Psv wel bezit om de wedstrijd naar zich toe te trekken.

Tot slot zag ik steeds een volwassene man, die als een knutselend klein kind met een gele kaart stond te wapperen man man........ 😅

14 april 2019 om 14:12

Heer en meester in de eerste helft terwijl PSV zeker vier keer moest scoren. Blijkt vanuit wat voor bril je de wedstrijd heb gezien.

14 april 2019 om 14:14

Scoren is een kwaliteit en als ze dat hadden moeten doen heb je daar toch niks aan als ze dat niet doen? Weer een schwalbe die beloond wordt. Geniet ervan, ik zou me kapot schamen als supporter.

14 april 2019 om 14:18

NL020, kapot schamen als supporter? Nou, ik dacht ook aan een penalty, twijfelde door de camera achter de goal, maar vooral ook door de manier van vallen. Ze zoeken het steeds op. Dat vind ik persoonlijk schaamtevol, maar als PSV-supporters ben je toch gewoon ontzettend blij met de punten?!?! Lijkt me logisch.

14 april 2019 om 14:20

Ik ben niet trots op wat PSV loet zien hier en irriteer me aan het gedrag van Lozano. Maar als dit geen penalty is mag je de regel penalty opdoeken.
Maar ik geniet van de drie punten idd. Dat jij je kapot zou schamen is jou ding. Gelukkig is niet iedereen het zelfde.

14 april 2019 om 14:27

Zodra Psv achter staat, vallen ze als front soldiers neer in de 16. Lachwekkend hoe ze bij letterlijk iedere aanraking tegen de grond gaan. Ik zou me alleen daarom al kapot schamen als supporter. En dan heb ik het niets eens over de lange ballen die continu gegeven worden, ik heb namelijk geen enkele opgezette aanval gezien. Dat is gewoon heel armoedig tegen een team als de Graafschap, die amper een bal over 2 meter in de voeten kunnen spelen.

14 april 2019 om 14:40

Arnavut1 een hele dikke Ajax bril, maar dat ontken ik ook niet! Maar als ik je goed begrijp, had De Graafschap geen kansen op meer gehad in de eerste helft? Dan hebben wij toch echt een andere wedstrijd gezien beste man! En als je beide begrotingen naast elkaar zet, om vervolgens dan zo met de rug tegen de muur word gezet met fases. Dan vind ik wel dat je heer en meester bent geweest let wel als super boeren zijnde, ik had het nog wel willen zien als die 0-2 was gevallen.

14 april 2019 om 14:58

Ja als je beide begrotingen van Ajax en PSV naast elkaar legt dan maakt psv ook geen kans op titels... wat is je punt?

14 april 2019 om 15:07

PSV kiest inderdaad regelmatig voor de lange bal, maar als je geen enkel opgezette aanval hebt gezien moet ik je adviseren om naar een opticien te gaan. Ik heb de eerste helft niet gezien, maar in de tweede helft schoot De Jong hem op de keeper van De Graafschap nadat Angelino hem vanaf de achterlijn panklaar had gelegd. Hier ging een goede aanval aan vooraf., dus dat is al meer dan 'geen enkele opgezette aanval gezien'

14 april 2019 om 15:17

Ik zat in het stadion en de eerste helft was bedroevend. PSV had een paar grote kansen moeten maken en de Graafschap ook zijn tweede.

Gelukkig een betere tweede helft. Maar met zo'n slap begin gaan we gegarandeerd punten verspelen. Van Bommel moet echt zijn spelers beter motiveren vanaf het fluitsignaal.
Al met al een verdiende overwinning maar het moet zeker beter! De schaal kan nog steeds

14 april 2019 om 17:25

Haha, nu zegt een Ajacied scoren is een kwaliteit. Behalve dus in blessuretijd, dan is scoren opeens geluk en draait het om het spelbeeld.

Voetbalsupporters zijn grappig

14 april 2019 om 18:48

Dezelfde begroting die jullie twee jaar terug nog van het kampioenschap heeft gehouden. Bedoel je die?
Een anderhalve kans is in jou opzichte heer en meester zijn? Succes met je voetbalkennis maar die is imo best ver te zoeken.

14 april 2019 om 22:47

Riciotto, wat is jouw punt? Volgens mij had ik de mijne al gemaakt.

15 april 2019 om 11:16

Dat je appels met peren vergelijkt.
"Als de 0-2 valt moet ik het nog maar zien" ... ja als Varane die balie de 1e min. Binnen kopt moet ik ook nog maar zien of Ajax wint in Madrid.
Je geeft aan dat met de begroting van psv tegenover de graafschap het niet kan dat PSV in de nu in fase met de rug tegen de muur wordt gezet.
Ik snap je punt daarin totaal niet, want dan zou Ajax met hetzelfde feit iedereen met de rug tegen de muur moeten zetten.
Hebben jullie ook niet punten (thuis) verloren tegen een Heracles, om maar niet te spreken over het verloren kampioenschap tegen de zelfde tegenstander waar psv wel van won.

14 april 2019 om 14:12

Ik als ajacied ben hier wel blij mee dat PSV niet aanvallender gaat spelen. Op doelsaldo worden ze geen kampioen meer.

14 april 2019 om 14:58

Werden ze toch al niet meer

14 april 2019 om 15:28

Ajax won met 8-0 van de Graafschap. Als psv hier met 8-0 won was het doelsaldo zeker nog belangrijk geweest. Nu inderdaad niet meer. Als Ajax 4x met 1-0 wint moet PSV 4x met 4-0 winnen om gelijk te komen in punten en doelsaldo. Gaat niet gebeuren.

14 april 2019 om 14:13

Lijkt wel alsof Psv naar het einde van het seizoen snakt. Lijkt wel iets geknakt na de winterstop. Wekelijks zie ik ze slechter spelen.

14 april 2019 om 14:21

TrebleX, er zit geen voetballend systeem achter. In de eerste helft van het seizoen werd dat bedekt door de individuele acties van een aantal spelers plus goals uit voorzetten (vrije trap, corner of losse voorzet) en omschakeling. En de late goals. Maar het is voetballend niet heel best geweest. Van Bommels schuld? Is het wel echt een goede trainer of vooral evt een goede manager?

14 april 2019 om 14:29

Houd toch op man in de eerste helft scoorde PSV er net zoals Ajax op los. En dat kwam alleen maar door individuele kwaliteit en niet door het systeem volgens jou? Ik dacht juist dat Ajax individueel beter was en PSV het op teamspel deed...

14 april 2019 om 14:32

Je doelpunten kunnen toch wel voortkomen uit individuele klasse, bevliegingen, terwijl je minder individuele klasse hebt dan Ajax? PSV heeft namelijk altijd nog meer individuele klasse dan de rest. Beetje een rare reactie dan ook van jou ASRoma, maar net zoals vele PSVfans hier, schiet ook jij in een stuiptrekking wanneer een Ajacied iets over jullie wedstrijd zegt. Relax eens een beetje.

14 april 2019 om 14:40

As, niet zo op je teentjes getrapt joh. PSV is voetballend gewoon (nog) lang niet zo ver als Ajax. Heeft moeite het spel te maken. Voor de winterstop zat alles mee en leek het heel wat. De spelers zaten ook in een flow. Maar omdat het niet echt een voetballend systeem was, is het makkelijker te verdedigen als je het door hebt. En in de tweede helft van het seizoen hebben de andere teams dat meer door. PSV heeft juist veel meer punten gepakt door hun vechtersmentaliteit, waar ik jaloers op ben, maar voetballend zou ik nooit willen ruilen. Maar het DNA van beide clubs is ook heel anders en dat is ook helemaal niet erg. Daarom zijn er ook zoveel tegenstrijdigheden. Dat zie je ook in live-meepraten. Ja, het is geen mythe, Ajax supporters willen mooi voetbal en graag resultaat. PSV supporters willen ten eerste resultaat, maakt niet uit hoe. Tuurlijk, het liefst met mooi voetbal, maar dat is n i et noodzakelijk. Kijk naar de trainers. Die verschillen net zo veel in visie als de clubs. En dat is is prima.

14 april 2019 om 14:44

Precies Shorty, bedankt voor het vermelden van de individuele klasse, die was ik nog vergeten. Maar even als toevoeging: niet alleen veel PSVfans schieten in de stress als Ajacieden hier wat zeggen. Ajacieden hebben dat in topics over Ajax precies zo als PSV'ers iets zeggen 😉

14 april 2019 om 14:47

Andere spelers worden niet geprikkeld door Van Bommel. Hoe vaak moet bijv Rosario fouten blijven maken? Met Bergwijn in de spits lijkt het beter te draaien en speelt Psv stukken beter.

14 april 2019 om 14:49

Uiteraard Formus, wij Ajacieden zijn daar ook bekend mee. Veel topics zijn daarom ook amper nog het bezoeken waard, het is vooral provoceren en geprovoceerd worden.

14 april 2019 om 14:13

26 schoten 10 op doel.
Jullie gisteren 22 schoten 13 op goal.

Psv moet beter afmaken. Daar ligt het probleem.

14 april 2019 om 14:28

Correct!!! Om precies te zijn ze lopen 12 doelpunten achter. Maar volgens De man die altijd naast de vierde man geparkeerd staat is dat geen enkel probleem.

14 april 2019 om 14:28

Alles wat er voor de winterstop inging valt nu niet. Komt omdat er een paar hopeloos uit vorm zijn.

14 april 2019 om 14:29

Statistieken zeggen niet alles over de mate van de kansen

14 april 2019 om 14:30

PSV heeft wel wat kansen laten liggen vandaag, jeetje.

14 april 2019 om 14:33

7900gt ik denk dat elke psv supporter daar mee eens is. Daarom is het juist zo knap dat we nu nog mee doen.

14 april 2019 om 14:56

Meestal krijgen de tegenstanders van Psv 2 kansen waarvan 1 erin vliegt. Zoet is ook met een matige seizoen bezig. Hopen dat Unnerstall volgend seizoen als 1e keeper speelt.

14 april 2019 om 14:14

Ik vond het met de gele kaart eigenlijk wel prachtige humor.

Iedereen roept steeds om Guti, maar ik krijg echt het gevoel dat die vent er op de training helemaal niks van bakt. Iedereen is hem voorbij gestreefd. Hij staat zo lang in de pikorde. Op heb middenveld spelen eerder: Hendrix, Rosario, Pereiro, Malen, Sadilek, Ihatteren. Dan doe je zelf ook iets fout. (vier jeugdspelers die dit seizoen pas spelen!)

14 april 2019 om 14:31

Guti is 10 mln op de bank (weggegooid geld)
Romero 10 mln in het 2e elftal. (Weggegooid geld)
Lozano uit vorm, enkel een ster in pingels versieren. Berwijn uit vorm. De lijst groeit verder ....

14 april 2019 om 14:34

En wat is de toegevoegde waarde van de reactie van jou op die van mij? Helemaal niks. Daarnaast ben je ook nog eens bijzonder slecht geã¯nformeerd.

Guti was circa 6.3 miljoen. Romero zelfs bijna 12 miljoen euro.

14 april 2019 om 14:41

Arsenallz

Al sla je me ... was niet op jou, vreemd! Maar gelijk in je bedragen, afgerond voor de gemakkelijkheid.

14 april 2019 om 14:51

Romero is net als Bande van Ajax zeer lang geblesseerd geweest. Die beide spelers kunnen volgend seizoen pas beoordeeld worden.

14 april 2019 om 15:07

Juist DjBlacka, ik snap dat ook nooit zo. Beide hebben geen minuut voor het eerste gespeeld, volgend jaar moeten hun het laten zien.

14 april 2019 om 14:25

Ik ben het met je eens dat van Bommel veel te defensief speelt, maar de invulling die je aandraagt slaat werkelijk helemaal nergens op. Pereiro laat het niet zien wanneer hij wel speelt en Rosario als puinruimer is een matige keuze, want die loopt op zijn tandvlees. Dan neem je altijd Hendrix en anders Sadilek; Rosario heeft rust nodig. Overigens weet ik zeker dat als hij voor Pereiro had gekozen jij om de vandaag alom falende Itaharen geroepen.

Wat betreft Lozano; daar zit je ook volkomen naast. Net als vorige week werd Lozano helemaal niet geraakt op het moment dat hij zich liet vallen, dus net als vorige week is dit een pure schwalbe. Dat is dus spelbederf en matennaaierij. Stel dat PSV alsnog kampioen wordt, dan heeft Ajax het weleenswaar laten liggen, maar dan wel met een onrein luchtje, want hij steelt in de afgelopen 2 wedstrijden al 4 punten.

Ik vind het onwerkelijk dat de scheidsrechters plus de VAR zich zo duidelijk laten foppen. Die Lozano is de schande van het Nederlandse voetbal en zou geschortst moeten worden met talloze gele kaarten.

14 april 2019 om 15:37

Doncoxxx

Ik zie ook wel dat Pereiro het niet altijd laat zien, maar het is wel iemand die de buitenspelers en Luuk kan wegsturen in de 16. En dat lijkt me cruciaal als je veel goals wilt maken, want ze willen ons natuurlijk voorbij op doelsaldo.

Hendrix had ik ook kunnnen aangeven, maar ik vind Rosario toch net een wat betere voetballer dan Hendrix. En vandaag vond ik Rosario zeker niet de slechtste, maar als jij een andere mening hebt is dat prima toch. En erg knap dat je kon gokken wat ik zou zeggen, volgens mij had ik paar dagen al eerder aangeven op deze website omtrent Ihattaren..

Heb je mijn stuk wel uberhaubt goed gelezen, volgens mij droop de sarcasme er van af toen ik het over die Penalty van Lozano had. Wat begreep je daar niet aan dan kerel? Over Lozano zijn we het helemaal eens, al hebben wij met Tadic ook iemand die zich regelmatig misdraagt.

14 april 2019 om 17:28

Alsof de scheids alleen fouten in het voordeel van PSV maakt. Zowel Ajax, PSV en Feyenoord krijgen de twijfelgevallen altijd mee. Doe niet zo mal.

14 april 2019 om 14:34

Graafschap heer en meester in de eerste helft, laat me niet lachen. Hebben wel 1 keer op doel geschoten terwijl PSV 2 keer op het latwerk schoot. Houd je frustraties eens binnen als een man.

14 april 2019 om 15:50

Asroma

Vind ik wel ja, maar voel je vrij om een andere mening te hebben. Als je met fases zodanig met de rug tegen de muur word gedwongen, en als je beide begrotingen naast elkaar zet. Dan kan je dat wel concluderen vind ik, en de afloop van de wedstrijd had ik wel willen zien als die verdiende 0-2 was gevallen.

Huh pardon? Wie komt hier nou gefrustreerd over? Ajax doet vooralsnog op drie fronten mee, dus waar zou ik in vredesnaam gefrustreerd over moeten zijn?

En maak je toch niet zo druk kerel, er is nog niks beslist hoor Groningen uit is nooit makkelijk voor ons.

14 april 2019 om 14:36

Wat kan jij veel onzin lullen zeg. PSV speelde juist heel aanvallend. Dat ze gaols niet vallen is pech. Die wedstrijden heb je er helaas tussen zitten. De Graafschap heer en meester in de eerste helft terwijl PSV meer balbezit had en meer kansen creërde. Knap hoor. Zit je bril maar weer af en focus je op je eigen club die het telkens in de titelrace op het laatst laat liggen.

14 april 2019 om 14:55

Volwassen reactie met je "Domfries". Daarnaast is deze 'armoedige' club de laatste jaren heer en meester in de Eredivisie. Wat meer respect is dus wel op zijn plaats. On: PSV speelde erg slecht, het zal de komende vier wedstrijden echt beter moeten. Maar als ze de boel weer op de rit kunnen krijgen en de komende wedstrijden winnen, denk ik dat ze gewoon kampioen worden.

14 april 2019 om 14:59

Ik snap de frustraties Sulejmanii, ik hoop ook dat PSV aanvallender speelt. Maar PSV heeft gewoon 26 schoten gehad waarvan 10 tussen de palen en 2 op de paal. De Graafschap heft 5 schoten gehad waarvan 1 op doel. Dus stel je eens voor als PSV echt aanvallend zou gaan voetballen....ter vergelijking: het totaal voetbal spelende ajax had gisteren 22 schoten waarvan 13 op doel en 0 op paal of lat. Gewoon vergelijkbare statistieken tegen een vergelijkbare tegenstander.

Verder moet je niet klagen over Lozano. De Ligt ging gisteren voor minder naar de grond en kreeg ook een makkelijke penal mee, waar PSV er vandaag 2 niet kreeg (De Jong shirtje trekken en handsbal/elleboog).

Ah, een man met een gele kaart is een klein kind, wat is die man dan die altijd een ajax shirt aanheeft, inclusief aanvoerdersband, die over de lange zijde rent met een vlag.... man man man kan niet eens op zijn plaats blijven zitten, en dat kan mijn neefje van 4 wel

PS: Je hoeft niet naar PSV te kijkken he, dat doe je jezelf aan

14 april 2019 om 16:55

Amazingninja

Jouw 'psvcollega' had het ook al over frustraties? Welke frustraties in vredesnaam? Ajax doet vooralsnog op drie fronten mee, dus kan je nog een keer toelichten waarvoor ik gefrustreerd zou moeten zijn?

Ik kan me uberhaubt niet herrineren dat Psv aanvallend heeft gespeeld, maar dat maakt niets uit want iedere club heeft zijn eigen filosofie. Hoe kan je het vergelijkbaar vinden als de intenties van onze clubs, het verschil tussen dag en nacht zijn.

Huh, niet zeuren over Lozano? Hij is bezig met een nek aan nek race met Suarez, Lozano zie ik alleen niemand bijten! Tadic heeft er ook een handje zo nu en dan, maar ik stoor me wekelijks aan al dat onzinnige toneel en matennaaierij van die Lozano.

Dat waren twee penalties? Vind je dat echt?

Haha, dat ben ik weer helemaal met je eens! Ze zijn allebei bijzondere mensen..

Daar ben ik van op de hoogte, maar zondag is het sowieso voetbal dag voor mij. En dan kijk ik heel veel wedstrijden, gisteren had ik ook Feyenoord gezien. En nu met ontknoping mis ik niks van Psv, ik denk dat jij andersom ook hetzelfde doet..

14 april 2019 om 17:13

Naja, je stoort je aan het voetbal van Psv, dat klonk toch redelijk gefrustreerd. Inderdaad zijn de intenties van PSV en ajax anders, maar qua kansen is het niet te zien.

Waren zeker twee penals. Bij een moment wordt De Jong zijn shirt onderhand uitgetrokken, vergelijkbaar met een moment tijdens Vitesse- Heereveen waar toen een goal werd afgekeurd en in plaats daarvan een penal werd gegeven. Tweede moment was een handsbal waar de speler van De Graafschap de bal met de elleboog meeneemt.

Lozano is irritant, maar als je ziet hoeveel tikken die gast wel niet krijgt. Niet voor niets is hij de speler waar het vaakst geel tegen gepakt wordt. Hij moet zichzelf beschermen en vandaag lag hij inderdaad op de grond bij de penal, maar werd op zijn knie geraakt, dat is gewoon een pijnlijke plek.

ALs zondag voetbal dag is en je wilt mooi voetbal zijn had je naar City moeten kijken. Dat is totaal voetbal 2.0

Moet eerlijk zeggen dat ik niet vaak naar ajax kijk. Moet of zelf voetballen op de zondag (ajax haar voorkeursdag) en als ze op zaterdagavond moeten heb ik meestal andere dingen te doen. Houdt het bij PSV en CL wedstrijden....

Maar wel fijne post van je. Gewoon ff goede discussie

14 april 2019 om 21:17

Niet alleen jouw frustratie maar elke keer als er een PSV artikel is staan de comments vol met zure ajacieden.

Wat een enorm trieste vertoning van PSV zeg. Hoe kan het niveau zo ver dalen na de winterstop?

14 april 2019 om 14:13

Zo speelde ze ook voor de winterstop, echter wonnen ze 16 vd 17 en als je wint heb je vrienden.

14 april 2019 om 14:17

Voor de winterstop wisselde van Bommel bijna nooit en nu speelt hij wekelijks met een andere nummer tien. Voor de winterstop durfde hij nog aanvallend te wisselen, waaronder het inbrengen van Guti. Maar nu zie je dat hij zich blijft vasthouden aan zijn twee verdedigend ingestelde verdedigers.

14 april 2019 om 14:21

Maar toen zeurde men ook over Pereiro kortom hij wisselde weliswaar niet, maar ook toen zag men de Uruguayaan liever op de bank. Guti is leuk als je de wedstrijd in handen hebt, maar tactische keuzes kan hij niet maken. Hierdoor ben je kwetsbaarder in de omschakeling. Aan de bal is hij geweldig ja. Maar zo goed vind ik hem niet hoor. PSV mist een top middenvelder alla van ginkel. Pure middelmaat speelt er of onervarenheid

14 april 2019 om 14:40

Ben het niet eens met wat jij beschrijft over guti s kwaliteiten maar dat de ervaring ontbreek ben ik welet je eens. Dat riep ik ook al toen in de transfarperiode vorig jaar zomer.
Betreft Pereiro mag iedereen roepen wat ze willen maar heb altijd wel achter hem blijven staan. Dat hij niet mee verdedigd daar gelaten maar hoeveel hij scoort en hoevaak hij mensen makkelijk voor de goal zet is ongekend. Alleen wordt dat gewoon noet gewaardeerd.

14 april 2019 om 15:01

@ lee112 ... we hadden het in het live volgen van de wedstrijd over dit soort dingen qua reacties... doe er dan aub ook niet aan mee, en zeg aub niks over de scheids, ook jullie hebben daar geluk mee, eind can de rit streep je het tegen elkaar weg.

14 april 2019 om 16:11

Wat? Waar benoem ik de scheids lol. Lees je wel wat ik typ? Wat is er mis met mijn reactie ? Ik vind Guti tactisch matig. Mag ik dat niet vinden?

14 april 2019 om 14:14

Ze moet kappen om in de winterstop van die lucratieve verre reizen te maken.

14 april 2019 om 15:05

Daar ligt het niet aan (al ben ik er ook geen voorstander van) ...
We missen gewoon meerdere type spelers.
1. Een echte leider ala guardado die wat gif in het team brengt.
2. Een extra spits want behalve de jong hebben we amper iets (aangezien Romero nog steeds niet speelt)
3. We missen ook echte nummers 10 een aanvallende middenvelder met scorend vermogen zoals bijv. Van ginkel was.
We hebben voornamelijk verdedigend ingestelde middenvelders.
4. Geef potverdorrie gutierez eens de kans.
5. Tijd van zoet is ook wel verstreken tijd voor unnerstall.

14 april 2019 om 15:17

met 3 ben ik het niet eens. Qua rendement is er geen betere 10 in de Eredivsie dan Pereiro.

Een leider ben ik het wel mee eens. Schwaab, Viergever, De Jong, Hendriks en zoet zijn de meest ervaren spelers in de ploeg, maar zijn natuurlijk meer 'mee-voetballers' dan een Van Ginkel of Guardado die een team op sleeptouw nemen.

4 ben ik het helemaal mee eens. Wat heeft die jongen Van Bommel misdaan om niet te mogen spelen?

14 april 2019 om 15:30

Perreiro en Luuk hebben geen klik. Lijkt wel geen enkele nr 10 heeft dat. Luuk is een afmaker en Perreiro wilt combinatie voetbal spelen wat Luuk niet beheerst.

14 april 2019 om 15:37

Probleem met pereiro is ook vaak zijn laksheid (Nou lijkt het hele team er inmiddels last van te hebben)... je zoet hem te vaak niet, ene wedstrijd wel, dan weer 6 niet.

15 april 2019 om 19:23

Treblex

IK zou wel eens de tandem Pereiro/lammers willen zien. Denk dat die 2 elkaar heel erg goed aanvoelen en goed kunnen combineren.

15 april 2019 om 22:21

Ik niet. Ik ben die Pereiro compleet zat. Tuurlijk is het genieten als hij met een mooie pass iemand vrij voor de keeper zet, maar als hij zich 89 minuten lang loopt te verstoppen en niet eens moeite doet om aan de bal te komen dan heb je ook verder niets aan die 'leuke combintaies' met Lammers. Pereiro is geen Vlap he. Vlap zie je gewoon continue aan de bal, Pereiro niet.

14 april 2019 om 14:19

Niveau voor de winterstop was ook laag. Zo vaak met mazzel uiteindelijk nog gewonnen. Het is enorm knap dat PSV met dit materiaal nog volop in de titelrace zit.

14 april 2019 om 14:21

Het niveau van de Eredivisie is dan ook superlaag. Dus zo gek is het niet.

Was niet zo best wat PSV liet zien. Je zou maar een coach hebben die vertelt dat hij met 11-0 heeft gewonnen en vervolgens zie je zijn team vechten voor 3 punten en met een beetje geluk die net behalen.

14 april 2019 om 14:18

Was op en top slecht. Niemand die iets echt kan forceren. We hadden een penalty nodig om de wedstrijd open te breken.

14 april 2019 om 14:21

Inderdaad een tikkeltje arrogantie van Van Bommel. Ik hoop dat Henk de Jong die uitspraak in de kleedkamer heeft gehangen voor de wedstrijd. Psv had überhaupt moeite om te winnen vandaag!

14 april 2019 om 15:06

Je kan zijn reactie ook verkeerd interpreteren, hij heeft gezegd dat hij ook wel eens met 9-0 gewonnen heeft, dat zegt nog niet dat ze dit wel ff doen, maar dat je wel vertrouwen moet houden in dat het kan.

Gefeliciteerd PSV, matig potje, maar blijft heel spannend zo

14 april 2019 om 14:34

Gaat Ajax niet meer weggeven, daarbij zie ik PSV nog wel verliezen.

14 april 2019 om 14:46

Je weet het nooit. Ajax nog uit bij Groningen en De Graafschap. Precies de clubs waar we het de laatste keren hebben vergooid (Linssens 'trapje' bij Onana en natuurlijk Smeets). En thuis Vitesse en Utrecht. Plus CL én beker. Best spannend nog vind ik

14 april 2019 om 15:04

Je weet het inderdaad nooit. Maar leg de ploegen naast elkaar en zie je toch wel een ander programma, daarbij zie ik Ajax niet dezelfde fouten maken uit de 1e comp. helft.

De beker... Wedstrijd op zich, weet je nooit, dat zag je aan PEC - Ajax....

Worden nog een paar hete weken voor Ajax

Nou daar kom je dan met je grote uitslag. In de laatste minuten nog tijdrekken om de winst binnen te slepen.

14 april 2019 om 15:07

Overdrijven is ook een kunst.

Moeizame overwinning. Het was niet goed. Niet ingelopen op doelsaldo. Het gaat nu simpelweg om alle wedstrijden winnen, en zelfs dan heb je het niet in eigen hand.

Tja.. zou toch pijn in je ogen doen als dit slappe zooitje kampioen wordt. Lijkt nergens op..

Op doelsaldo gaan ze het gelukkig niet meer winnen. De Jong had nog een penalty verdiend en bergwijn moet niet zo makkelijk vallen. De grens mag z'n stok ook wel eens gebruiken om Lozano een tik te geven..

PSV krijgt het nog lastig in de laaste wedstrijden. Ze winnen exht niet meer zo makkelijk als voor de winterstop. Thuis tegen ADO en Willem II gaan ze het nog lastig krijgen. Waar is die 14-0 Nou gebleven bommeltje

14 april 2019 om 15:02

Waar heb jij gelezen dat het 14-0 zou worden volgens Van Bommel? Ook al winnen ze 1-0 elke wedstrijd en Ajax laat ergens punten liggen, dan is dat genoeg. Dan mag Ajax 150 doelpunten gemaakt hebben, dan telt toch het aantal behaalde punten.

Het had ook 8-1 kunnen worden, maar in plaats daarvan een zeer lastige wedstrijd met een hoop frustratie voor de Eindhovenaren. Uiteindelijk een terechte overwinning en zijn de punten binnen, maar je had Ajax toch een heel klein tikkie kunnen geven vandaag door er meer dan 6 te maken. Kansen genoeg gehad.

14 april 2019 om 14:15

Welke pot voetbal heb jij gekeken? PSV komt de 1ste helft heel goed weg. En zelfs de 2de helft was beschamend. Tijdrekken om een 2-1 binnen te halen. Je had er nooit 6 gemaakt vandaag!

14 april 2019 om 14:29

Tel het aantal 100% kansen van de 2 teams eens, of überhaupt de keren dat de Graafschap in de buurt van aanvallen is geweest? Eerste helft maar liefst 2 schoten van de Graafschap tegenover ongeveer 20 van PSV, maar nee joh PSV zal wel geen kansen hebben gehad en ik keek vast de herhaling van 10 jaar geleden.

14 april 2019 om 14:16

Denk dat het nu ook een kwestie van druk is. Heus, in de training schiet men alles er in. Er staat veel op het spel en dan is het belangrijk om je hoofd koel te houden. Dat is niet zo makkelijk als het lijkt.

Zeer matige pot. Met hangen en wurgen vd graafschap gewonnen. Het moet niet gekker worden. PSV moet hopen op puntenverlies van Ajax, want op doelsaldo zal het never lukken.

Gefeliciteerd PSV. Verdiende overwinning. Geval van de jong vergelijkbaar met de ligt gisteren. Lozano krijgt hem makkelijk mee. Maar had ook al eerder 4-0 kunnen staan dan had niemand over de discutabele 1-1 gepraat

14 april 2019 om 14:17

Welke wedstrijd heb jij gekeken?

14 april 2019 om 14:44

Penal Ajax was de 4 - 1 he.... Kun je sowieso niet vergelijken met een penal die je mee krijgt bij een 0-1 stand in de 2e helft. PSV word in de titelstrijd gehouden hier door!

Psv moet echt diep en diep schamen met het vertoonde spel. Totaal geen vechtlust en passie in dit team. Lijkt wel alsof niet Ajax maar Psv door de weeks aan het voetballen is. Vraag me af of Van Bommel volgend seizoen nog op de bank moet zitten. Ik zie hem dit seizoen geen prijzen pakken.

14 april 2019 om 14:15

Je wordt tweede met een historisch aantal punten of dat nou Ajax of psv word je kan niet zeggen dat je een slecht seizoen hebt gehad.

14 april 2019 om 14:16

En toch had PSV makkelijk zes goals kunnen maken. Dit zou je niet zeggen als ze wat scherper zijn voor het doel.

14 april 2019 om 14:40

Maar PSV had ook 0-2 achter kunnen staan.

14 april 2019 om 14:43

Het had daarvoor ook al 1-1- kunnen staan. Aan die woorden heb je zo weinig.

14 april 2019 om 14:57

Klopt. Maar jij begint met "PSV makkelijk zes goals kunnen maken". Ik geef alleen aan dat dat niet de enige mogelijkheid was.

14 april 2019 om 17:18

Arsenallz

Makkelijk nog wel? Owee, als een Ajacied dat gezegd zou hebben..

En dan ook nog beweren dat Psv 'makkelijk' zes goals had kunnen maken, dan breekt mijn klomp.

14 april 2019 om 17:45

Als je alle kansen naloopt had PSV inderdaad er nog wel vier bij kunnen prikken. Niet zo heel lastig te zien.

Ik heb te doen met de supporters van PSV. Wat een ongelofelijk slecht voetbal leggen ze op de mat. Wat dat betreft is Ajacied zijn een stuk fijner. Toch drie punten, veel zin in het slot.

14 april 2019 om 15:43

Het is een beetje dubbel, he maakt altijd nog kans op de titel, maar voor je gevoel sta je 10 punten achter.
Ook het verval van voor en na de winterstop is mij raadselachtig, zie ze niet bij Willem II en az winnen op deze manier.
Ook kwestie gutierez snap ik niks van, geef hem eens de kans.

14 april 2019 om 14:15

Het gaat van Bommel net als De Boer, want voorafgaand aan het seizoen tot aan de winterstop las ik nog dat het zo'n topper in wording is.

14 april 2019 om 14:18

Ik vind dat van Bommel nog steeds een topper in wording is. Vergelijk alleen al de spelers waarmee hij het moet doen en wat Ten Hag tot zijn beschikking heeft. Een keeper doe je vaak in de steek laat. Een centraal duo die niet kampioenswaardig is, noodgedwongen overal jeugd moeten inpassen wegens gebrek aan kwaliteit en toch zoveel punten halen. Ze hebben nu al meer punten dan De Boer in zijn kampioensjaren (volgens mij).

14 april 2019 om 14:26

Die spelers waar hij mee moet doen zijn altijd nog betere spelers dan alle andere clubs op Ajax uitgezonderd dan. Ajax heeft op basis van kwaliteit het beste team in de Eredivisie.

14 april 2019 om 14:28

Ja, die zijn inderdaad beter dan de spelers van alle andere teams op Ajax na. Dat verklaart ook wel de ranglijst hè. Ze staan mijlenver boven teams als AZ, Feyenoord, etc.

14 april 2019 om 14:33

Klopt erg zonde naar mijn idee. Maar als ik eerlijk ben zie ik Ajax ook steeds verder uitlopen op financieel vlak. Dan is dit zelf voor PSV niet meer om aan te haken.

14 april 2019 om 14:35

Vergelijk de spelers waarmee van Bommel het doet en waarmee Frank de Boer het doet? Dat Ten Hag een exceptioneel goede ploeg onder z'n hoede heeft, dat staan buiten kijf. Maar goed ik heb ook 2 jaar lang gedacht dat de Boer een topper in wording was, we gaan het zien.

14 april 2019 om 14:35

Dat gaat ze ook niet lukken nee. Ajax kan spelers verkopen voor 80 miljoen. Dat is absurd. Het voordeel waar PSV gebruik van moet maken is natuurlijk dat Ajax spelers moet vervangen die letterlijk het spel van Ajax zijn. Frenkie, De Ligt en Ziyech vervangen is bijzonder lastig. Daar gaat PSV minder last van hebben.

14 april 2019 om 14:37

De Boer had een matige selectie, maar zijn prestaties op Europees niveau hebben genoeg verraden lijkt me. Nog nooit heeft een coach zo belachelijk slecht gepresteerd op dat niveau. Van Bommel heeft zich prima staande gehouden tegen een paar grootmachten (en ze hadden de nodige pech).

Van Bommel haalt nu dan ook veel meer punten dan de Boer deed. Ik vind ze niet perse vergelijkbaar.

14 april 2019 om 14:42

Het is niet vergelijkbaar, dat beweer ik ook nergens. Ik vergelijk enkel de situatie dat de Boer in het begin veel lof kreeg net als van Bommel. Ajax heeft in de tijd van de Boer anders meer punten gepakt tegen vergelijkbare tegenstanders als PSV dit seizoen, PSV heeft by far het slechtste Europese seizoen gehad waarin ze een groepsfase haalden. Maar oké van Bommel heeft Europees meer laten zien dan de Boer? Die snap ik niet.

14 april 2019 om 14:42

Onder De Boer is Ajax derde geworden in een poule met alleen maar kampioenen. Vergelijkbaar met de poule van PSV dit seizoen. Alleen werd Ajax derde en PSV vierde. Staande houden en laatste worden, terwijl Ajax meer deed dan zich staande houden.

14 april 2019 om 14:45

@kyle66

Aangezien je toch zo selectief bezig bent - wil je ook even de andere seizoenen er bij pakken? Een discussie is leuk hoor, maar niet als je alleen je paar positieve puntjes wil gebruiken.

14 april 2019 om 14:55

@short1991

Ik zeg niet dat van Bommel perse meer heeft laten zien. De Boer heeft het een paar keer prima gedaan, maar is te absurd vaak afgegaan met Ajax, ook in de Europa League. Ik zal even de wedstrijden erbij pakken voor je.

2010: Ajax komt de voorrondes door en eindigt 3e in de poule. Auxerre onder je houden is niet zo lastig. Al leek 3e maximaal haalbaar. In EL Basel verslagen en daarna vernederd door Spartak.

2011/12: derde in de poule (dat was met Lyon wat ik nog niet vertrouw). in de EL verlies je meteen van United (niet zo gek)

2012/13: Derde in de poule (met de drie kampioenen) is goed gespeeld. Daarna vlieg je er meteen tegen Steau Bucharest uit.

2013/14. Wederom derde in de poule (celtic 4e) Daarna venederd door Salzburg

2014/15 Derde in de poule (psg en Barcelona) Apoel onder je gehouden. In de EL eruit tegen Dnipro

2015/16 Eruit in de kwalificatie.

Over het algemeen: Ajax heeft zeker prima wedstrijden gespeeld, met name de prestatie in de kampioenspoule is goed. Maar verder is het over het algemeen niet sterk, verre van zelfs. De teams die ze onder zich lieten waren van dusdanig lager niveau en in de EL was het bar en boos.

14 april 2019 om 15:00

Jij roept dat De Boer het zo slecht heeft gedaan terwijl Van Bommel het prima doet. Ik geef aan dat De Boer met een minder elftal het Europees beter heeft gedaan. Komop, ik begrijp dat je baalt van het vertoonde spel, maar De Boer heeft meer bereikt met een matige elftal dan Van Bommel. Wees eerlijk en geef dat toe.

14 april 2019 om 15:01

Als je altijd open huis speelt door de speelstijl van de club, dan loop je met een matige selectie natuurlijk ook de kans tegen een zeperd aan te lopen. Dat ajax er iets vaker dik afgaat, dat vind ik dan ook redelijk te verklaren met het verschil in speelstijl. Die speelstijl zorgt er ook voor dat je met positief spel 3-1 wint van City, 2-1 van Barca en 1-1 uit speelt bij Dortmund en 2-2 bij City. Je zegt dat Kyle een eenzijdig beeld geeft, maar dat doe je zelf ook. Het Ajax van toen was beduidend minder dan het PSV van nu, dus de onderlinge prestaties zijn niet zo 1 op 1 te vergelijken. PSV ging in diezelfde periode ook enorm vaak op de bek met een gelijkwaardige selectie, blijkbaar was het voor Nederlandse ploegen op dat moment gewoon niet mogelijk meer te presteren.

14 april 2019 om 15:03

Overigens werd Ajax in die poule met Auxerre bijna 2e,scheelde echt niet veel met Milan. Dan ben ik ook nog de 0-3 tegen Madrid vergeten, die 2-3 had moeten zijn waardoor Ajax ook 2e was geworden ten koste van een valsspelend Lyon. Ajax heeft Europees met de Boer dus ook nog eens best wat pech gehad.

14 april 2019 om 15:24

@short1991,

Maar dat is toch ook juist de valkuil van De Boer geweest? Altijd vasthouden aan een speelstijl. Ik vind dat geen goede verklaring voor de vernedering tegen Salzburg, Spartak, Bucharest. Dat is gewoon slecht werk van de Boer. Maar enfin. We gaan met deze discussie niet ver komen.

De 1 op 1 prestaties zijn idd niet te vergelijken. De poule waar PSV in zat viel weinig winst te behalen. Ze hebben twee keer prima gespeeld tegen Barcelona, maar maken met name in de laatste wedstrijd de kansen niet af. Met wat meer geluk (o.a. scheidsrechter!) wordt je nog wel 3e. Maar enfin, ik vond dat van Bommel nagenoeg het maximale eruit heeft gehaald tegen de teams met zijn selectie.

14 april 2019 om 15:25

@kyle

Praat eens normaal. Wees eerlijk en geef dat toe? Daar gaat het niet eens om. De Boer heeft Europees nagenoeg niks bereikt. Uiteindelijk een paar leuke potjes, maar that's it.

14 april 2019 om 15:41

Een valkuil of niet, het is gewoon de stijl van Ajax en coaches als Bosz en ten Hag doen in feite hetzelfde. Elke trainer legt z'n eigen accenten, maar in de regel speelt Ajax altijd wel op een soortgelijke wijze. Of het dan een valkuil van de Boer is, dat weet ik niet. De Boer liet juist vaak IN europa nog wel de Ajax stijl zien, waar ie in de Eredivisie a la PSV veel vaker voor zekerheid ging. Maar je kunt nu heel de tijd doorhameren op het niet presteren van de Boer, maar wat heeft van Bommel precies gepresteerd tot dusver dan? Uiteindelijk een paar leuke potjes, that's it.

14 april 2019 om 17:48

Ik vind Ten Hag en Bosz toch een wereld van verschil hoor. Met hele andere accenten dan

Van Bommel heeft inderdaad alleen een paar leuke potjes gespeeld. Dat is het inderdaad. Het waren wel potjes tegen grote teams (inter valt dan wel weer mee) die ook nu nog in de CL actief zijn. Dat betekent niet, dat hij het slecht heeft gedaan. In een poule met wat mindere goden had PSV nog best wat kunnen klaarspelen lijkt me. Daarnaast is de vergelijking daarin krom, van Bommel heeft nog maar één seizoen gehad en kreeg meteen de poule des doods.

14 april 2019 om 18:06

Jij kunt het een heel verschil vinden, maar waar ik op doel is dat wie ook de trainer bij ajax is, Ajax gaat uit van aanvallen in eigen kracht. Psv is veel eerder een ploeg die zich aanpast aan de tegenstander. De vergelijking van 1 op 1 prestaties is sowieso niet te doen, omdat psv nu een betere ploeg is dan het ajax van toen. Nogmaals ik doel vooral op het parallel van eerst lovende kritiek en daarna echt kritiek. Jij begon gelijk te snoeren dat de zboer Europees faalde, waarop ik aangeef dat van Bommel ook eerst nog maar eens wat moet gaan laten zien. Voorlopig heeft van Bommel namelijk 0,0 meer gepresteerd dan de Boer en ben jij het toch die de suggestie wekt dat de Boer harder faalt in Europa dan van Bommel. Mijn posts zijn enkel en alleen om aan te geven dat je argumentatie net als die van Kyle of die van mij enorm gekleurd is. Je kunt leuk meespelen zoals PSV, maar dat deed Ajax onder de Boer ook. De feiten zeggen in ieder geval dat van Bommel in Europa slecht heeft gepresteerd, net als de Boer, dat van Bommel al voor de winter uit de beker lag en nu ook zonder titel lijkt te komen. Onze discussie begon met trainers die potentie voor de top hebben, maar welke aanknopingspunten heb je bij van Bommel dan dit seizoen, die je bij de Boer niet had?

14 april 2019 om 14:17

Ik vind van Bommel verre van een waardeloze trainer. Heeft dit seizoen bijzonder veel punten binnen gehengeld in zijn eerste seizoen. Zijn keeper heeft hem vaak in de steek gelaten. Het centrale duo waar hij over beschikt is gewoon niet kampioens-waardig. Hij moet overal jonge talenten inpassen om te blijven winnen.

14 april 2019 om 14:25

De opstellingen zijn niet perfect maar de alternatieve suggesties ook niet. Wie wil je dan op het middenveld gaan zetten? Rosario, Guti en Pereiro? Guti laat geen zak zien en is voorbijgestreefd door de helft van de jeugd. Je moet toch minimaal een defensief georiã«nteerde middenvelder hebben, oftewel: Of Hendrix of Rosario. Sadilek is meer een renner, die kan dat niet alleen aan. Je hebt als van Bommel zijnde ook niet extreem veel keuze.

Als je alleen al kijkt hoeveel jong talent hij moet inpassen. Dat zegt al genoeg over de selectie. Rosario, Sadilek, Gakpo, Ihattaren, Malen. Dat komt omdat de selectie ook niet genoeg kwaliteit heeft.

Dat juichen? Dat je, je daar druk om kan maken. Ik snap hem wel. Je krijgt legio aan kansen en je moet scoren om in ieder geval in de race te blijven. Als Klopp dit doet vindt iedereen het geweldig. De afkeer tegen van Bommel is soms tot het trieste aan toe.

14 april 2019 om 15:10

Ajax heeft met miljoenen gesmeten om kwaliteit en ervaring in te kopen. Ajax is ook verplicht om. Kampioen te worden. Psv doet het met mindere spelers.

Dit PSV is toch wel echt ontiegelijk slecht geworden zeg sinds de winterstop. Ik weet echt niet wat er is gebeurt in Qatar, maar er moet wel iets ernstigs zijn geweest. Of spelen nu de tweelingbroer's na de winterstop?

Je mag vandaag heel, heel, heel blij zijn dat je hier nog wint. Want het sloeg vandaag weer helemaal nergens op. Sterker nog, je moet toch je diep schamen voor deze overwinning? Thuis met alle respect tegen De Graafschap. Mijn hemel zeg. Nogal logisch dat bijna heel Nederland vind dat Ajax het verdient om kampioen te worden.

Het begon alweer met de opstelling. Weer 2 controleurs, Ihattaran die totaal geen ervaring heeft hoe is het om te spelen voor de titel. En dat dat doelsaldo gezeik voor de wedstrijd. Misschien motiveerde dat De Graafschap wel nog meer om niet grote cijfers te verliezen. Sterker nog, ze hadden zelfs hier een punt moeten hebben, of misschien wel meer. Zo slecht was Psv. Dan mag je nog van geluk spreken dat Lozano een terechte penalty versiert en De Jong zijn levensgrote kans nog goed maakt met de 2-1.

Doelsaldo onderwerp kan de prullenbak in. Je zal hoe dan ook je laatste 4 wedstrijden moeten winnen. Maar als je zo blijft spelen, ga je nooit winnen uit bij Willem II en AZ. Sorry.

Van Bommel die ook maar blijft weigeren om af te stappen van zijn twee controleurs. Guti lekker negeren, Pereiro negeren we maar ook weer. Laffaard. En dan bij de 2-1 lopen juichen alsof we de winnende hebben gemaakt in de CL. Ga je toch schamen joh.

14 april 2019 om 14:48

Maar als Ihattaren niet opgesteld wordt, dan doet van Bommel het ook niet goed en in de wedstrijden dat Guti speelden vonden de meesten dat ie gewisseld moest worden. Kortom: het is gewoon niet zo simpel allemaal en misschien heeft PSV uiteindelijk gewoon net te weinig kwaliteit. Geen schande als je d e selectie van Ajax dit seizoen ziet en dan is het nog een wonder dat PSV het zo lang heeft volgehouden. Maar goed uiteindelijk wel 3 punten en doe je nog steeds mee. Psv zorgt er wel gewoon voor dat Ajax niet mag verslappen en dan kan dat matige spel alsnog goed genoeg zijn voor de titel.

14 april 2019 om 14:56

Ach met dat matige spel geef je je volgende tegenstander alleen maar moed.. Ado wint 5-0 Utrecht, 2-3 AZ.. Als zij net zo veel de bal en ruimte krijgen als de Graafschap zie ik PSV gwn punten verspelen.. Dan hebben we het niet eens over Willem II uit.

Mits Ajax ongeschonden uit de strijd met Juve komt, zie ik Ajax gwn de aankomende 3 eredivisie duels winnen.

Een halve finale plek kan voor speelronde 33 en 34 wel van invloed zijn..

14 april 2019 om 15:05

Ik heb al vaker gedacht dat Ajax wel zou winnen en ze het toch niet deden, het is gewoon nog niet gespeeld en dat is voor de Eindhovenaren toch lekker. Als Ajax 1 keer verslapt en PSV wint nog 4x met alle geluk van de wereld, dan zijn ze in Eindhoven gewoon kampioen of de rest het nou onterecht vind of niet.

14 april 2019 om 15:15

Met Luuk in de spits komt geen enkele nummer 10 tot zijn recht. Kijk naar o. a. Perreiro, Ihatarran. Psv kan beter met Luuk op nr 10 spelen en Perreiro of Bergwijn in de spits.

14 april 2019 om 15:13

Psv moet voortaan dichter bij huis de winterstop doorbrengen. Je bent in Qatar met minstens 35 graden en dan kom je weer terug naar Nederland met circa 3 graden.

Laat na om aan doelsaldo te werken? Komt er gewoon niet aan toe. Wat een treurige ploeg om naar te kijken, de overwinning was verdiend, maar je moet er toch niet aan denken dat deze ploeg nog eventueel kampioen van Nederland zou worden? Iedere voetballiefhebber die géén PSV-bril heeft moet dat toch kunnen beamen? Het lijkt helemaal nergens op.

4x winnen is het enige wat we kunnen doen.
Scorend vermogen is niet meer aanwezig 2e seizoenshelft.

14 april 2019 om 14:40

Gaat ook niet gebeuren. Ajax gaat op punten kampioen worden.

De Graafschap heeft haar best gedaan, uiteindelijk PSV terecht gewonnen. Helaas wel weer een goedkope penalty gekregen. Ook opvallend dat van de 5 minuten blessuretijd het spel zeker de helft stil heeft gelegen en toch voor de 5 minuten verstrijken al afgefloten wordt.

15 april 2019 om 11:20

Hou toch eens op over deze penalty man... hier kan ik behoorlijk boos om worden.
Als het in de arena een penalty was voor neres, dan deze helemaal

Slechte koptekst. PSV mag blij zijn dat het geen puntverlies lijdt. Slechte pot. Geen bezieling. Geen idee. Geen gedachtegang dat je om het kampioenschap speelt. Komende 5 wedstrijden worden zwaar, slopend en meedogenloos. Ik zie PSV nog punten verspelen.

14 april 2019 om 14:17

Dat is natuurlijk onzin PSV was duidelijk de betere ploeg met meerdere keren lat en grote kansen ze verdiende de overwinning:

Man, wat is technisch zo zwak bij PSV zeg. Echt niemand lijkt te beschikken over functionele techniek in de kleine ruimte. Van Bommel durft zelfs tegen de graafschap niet af te stappen van zijn tweemans blok op het middenveld. We mogen wel stellen dat PSV alleen kan gaan hopen op Groningen of de graafschap.

14 april 2019 om 14:24

Ach, Ajax kan het zich nu veroorloven om alle resterende potjes met 1 goal verschil te winnen. PSV gaat ze echt alle 4 niet met minimaal 4-0 winnen.

Over 2 weken is speelronde 33. PSV mag enkel hopen dan nog op evenveel punten te staan.

Nog 4 potjes.. elke speelronde 3 goals inlopen zal vermoedelijk nog altijd niet genoeg zijn..

Dit PSV gaat denk niet winnen in Tilburg.. Schandalig om zo controlerend te spelen en vervolgens na de rust nog altijd met 2 controleurs te blijven spelen.

14 april 2019 om 15:17

Dit dachten we ook van Ajax. Echter hebben ze daar fluitend gewonnen. Willem II zal wel bezig zijn met de beker.

14 april 2019 om 15:27

Willem II heeft na Ajax juist nog heel veel uitzicht gekregen op een playoff plek. Mocht Ajax de beker winnen, willen ze natuurlijk wel nog playoffs spelen. PSV is 10 dagen voor de beker finale.. die gaan ze gwn volle bak hoor. Vooral thuis voor eigen publiek.

Verwachte zege, maar ging een stuk moeizamer dan ik had gedacht vooraf. Rosario zou ik de komende weken vervangen door Pereiro of Guti. De 2-1 is fijn voor ons mbt doelsaldo, lopen nu weer 3 goals uit. De steken laten PSV en Ajax niet liggen tegen degradatiekandidaten. Az, Utrecht, Groningen zijn lastigere hordes. Blijft nog lekker spannend!

FC Schwalbe wint wederom door Schwalbano met Dr aanstelleritus van Bommel aan het roer.

Gewoon niet naar de VAR kijken bij de penalty, kan gewoon.

14 april 2019 om 14:18

Waar wil je naar kijken ? Het was gewoon een pingel.

14 april 2019 om 14:54

Gewoon beweren dat de VAR niet kijkt, kan gewoon.

Van Bommel zou vast ook wel eens 12-0 hebben gewonnen?

On: Zeer matige wedstrijd van PSV. Je ziet toch dat ze na de winterstop echt de moeite hebben om hun vorm te vinden. Er komen voor zowel voor Ajax als PSV wedstrijden aan die energie gaan vergen. Dus ik ben benieuwd wie er aan het eind van het seizoen er mee vandoor gaat.

Zo jammer als dit PSV kampioen zou worden. Maar ja diegene die aan het einde bovenaan staat is de terechte kampioen. Hopelijk bestaat er gerechtigheid. PSV doet echt pijn aan de oogjes en dan druk ik mij nog netjes uit.

Ik zit te janken. Ik zweer het je. Niet om aan te gluren. En die kansen tjonge jonge. Dat kan toch niet. Waarom blijft rosario in de basis. Kan iemand mij dat uitleggen. Aub leg mij uit waarom hij nog in de basis staat?

14 april 2019 om 14:50

Omdat Hendrix nog veel slechter is denk ik.

En dit wil kampioen worden? Kom op zeg.. We mogen ons diep gaan schamen als we als ajax zijnde geen kampioen worde vs dit.
Btw dacht dat ze wel ff 9 goals zouden maken mja Van Bommel volgende x beter .

15 april 2019 om 11:22

Nee dat dacht hij niet, hij zei dat het hem wel eens overkomen, dus dat je geloof moet hebben dat het mogelijk kan zijn.

Ik zou me als PSV-fan kapotschamen voor Lozano en Van Bommel..

Je ziet waar al die extra rust en veel minder wedstrijden in de benen toe kan leiden. Toch maar even een goaltje ingelopen op gisteren...
Dit kan zelfs de meest die hard PSV fan toch niet bekoren?

Manmanman, wat was dit slecht. Ondanks dat je nog genoeg kansen hebt gecreëerd, mis je ook wel wat passie en agressiveit. Dit biedt totaal geen hoop op een kampioenschap. Er zal echt het nodige geluk bij moeten komen kijken, willen we alle wedstrijden winnend gaan afsluiten.

Los van het feit wie er beter speelt; de afgelopen jaren was PSV toch een sympathieke ploeg die geen afkeer opriep; die rol was altijd weggelegd voor Ajax. Inmiddels lijken de rollen omgedraaid. Van Bommel met z'n analyses zodat het lijkt alsof ze een topwedstrijd hebben gespeeld. Lozano met z'n duiken en rollen; of het vandaag nou echt een penalty was of niet, waarom dat vallen alsof je een doodschop krijgt? De Jong en Dumfries die een abonnement hebben op zeuren bij de scheidsrechter. Ja, Ajax heeft Tadic die er ook wat van kan, maar dat valt wat minder op omdat de rest van dat elftal dat niet doet. PSV komt vandaag goed weg, ondanks de vele kansen.

Ik erger me echt wekelijks aan dat geduikel van Lozano. Wat een verschrikking die man. Balletje vooruit tikken, op een aai van de tegenstander wachten en de stervende zwaan acteren . Nog even doen alsof hij zwaar asngeslagen is, en een blesurre simuleren om te maskeren.

14 april 2019 om 17:26

Buitenspelval

Nou ik ben het met je eens hoor, maar Lozano is een soort kryptonite die niet benoemd mag worden over zijn wekelijkse wandaden.

Terwijl niemand van ons ontkent dat Suarez ook zo iemand was, of men komt weer met Veltman die zovaak van stal wordt gehaald.

Weet je wat voetbal stom maakt? Dat het bijna standaard zo is dat, zoals dit weekend, Feyenoord en PSV en eigenlijk ook Ajax een makkelijke strafschop krijgen, maar de kleine clubs waartegen ze voetballen dit nooit zullen krijgen. Of zouden die scheidsrechters toto’s hebben op PSV als ze m fluiten? Ongelooflijk.

14 april 2019 om 14:33

Grote teams krijgen meer kansen, zijn vaker in het strafschopgebied, dus is de kans groter dat ze strafschoppen krijgen, en die zijn ook wel eens onterecht. Die onzinnige complottheorieen altijd...

Spannend. Ajax zal punten moeten verspelen want PSV gaat dat doelsaldo niet meer goedmaken. Desondanks kan Ajax makkelijk nog punten laten liggen tegen met name Vitesse of Utrecht.

14 april 2019 om 14:16

Eerder Groningen uit.

14 april 2019 om 14:47

Nou de uitpotjes Willem II en Alkmaar acht ik toch lastiger...

14 april 2019 om 15:20

Ik zeg niet dat het makkelijker is voor PSV dan voor Ajax. Het enige dat ik zeg is dat het bepaald geen uitgemaakte zaak is dat Ajax de resterende wedstrijden wint.

Heerlijk, al die zure reacties, na de volgende ronde staat PSV waarschijnlijk weer drie punten los. CL eist z’n tol.

14 april 2019 om 14:19

CL eist zn tol? Ajax speelt frisser dan PSV en dat met die doordeweekse wedstrijden erbij.

14 april 2019 om 14:21

Heerlijk dit soort hoopvolle reacties. Geloof dat t doelsaldo nog goedkomt is ook weg zie ik.

14 april 2019 om 14:21

Zure reacties? Kan je in alle eerlijkheid zeggen dat PSV goed gespeeld heeft?

14 april 2019 om 14:43

Grappig want de hardste kritiek komt toch echt van PSVers zelf en die hebben vandaag groot gelijk.

Een mooie overwinning en hierdoor blijft het nog spannend, en ja het voetbal is niet om aan te zien maar ja het gaat nu echt vooral om punten.

14 april 2019 om 14:21

Eigenlijk niet. Punten is inderdaad 100% noodzaak, maar doelsaldo dreigt toch ook belangrijk te gaan worden.

Grappig om te zien hoe 72% denkt dat PSV geen overwinning verdiende. Terwijl PSV 3x lat raakt, 5 100 kansen mist of verprutst. En met 27 schoten tegen 4 het prima heeft gedaan. Ookal was het veld spel bagger.

14 april 2019 om 14:44

Ze hebben het helemaal niet prima gedaan anders waren er niet zoveel PSV supporters ontevreden vandaag.

14 april 2019 om 15:58

Psv verdiende die 3 punten ook niet op basis van het getoonde spel. Was slecht, slecht en slecht.
Als supporter van de Graafschap hoopte ik op een stuntje; het had vandaag gekund.
Tuurlijk is psv kwalitatief 160% beter als de Graafschap, maar op mentaliteit en strijdlust had het gekund vandaag. Helaas net niet.

Proficiat PsV... ik gun jullie het kampioenschap! Maar zo gaat het echt Amsterdam worden.

Dumfries, Lozano, Luuk De Jong en Bergwijn zijn maximaal 10 miljoen waard per speler. Ik snap echt niet dat ze zo gehypt worden. Dumfries is technisch echt dramatisch. Lozano speelt puur voor zichzelf met oogkleppen op en maakt vieze schwalbes, Luuk is alleen in de eredivisie een goede spits maar in het buitenland flopt hij en Bergwijn bewijst eigenlijk de tweede seizoenshelft dat de Europese top te hoog is gegrepen voor hem.

Wat PSV vandaag thuis heb laten zien is werkelijk waar diep en diep triest, hoe kan het niveau zo gedaald zijn? Elke week is het hetzelfde liedje.. Dit matige PSV verdient het kampioenschap niet & ik ben van mening dat Willem II & AZ uit nog eens heeel lastig kan gaan worden voor Psv! Één ding is zeker, op doelsaldo gaat PSV dit niet meer redden, Ajax 4 keer winnen & die schaal is van ons mede Ajacieden!

Het zou wellicht niet helemaal terecht zijn mochten ze kampioen worden?
Maar zolang PSV tot het einde mee doet vind ik het best en maakt het me niet meer uit hoe.

Man man wat een geklaag over t spel, zowel van psvers als mede-ajacieden. Een misstapje van ajax, en ze zingen daar gewoon weer helemaal niets in Amsterdam zodra ze die schaal maar hebben. Boeit ze daar echt niet of dat met goed voetbal is of niet. Als ze zelf nu eerste stonden dan heette het professioneel en behorend bij deze fase van het seizoen. Gewoon de verwachtte drie punten uiteindelijk voor psv, als is t met minder goals. Iig nog spannende weken te gaan (helaas). Wel benieuwd hoe men een eventueel kampioenschap voor ajax zal aanmerken: verdiend of toch weer dankzij falen van de concurrent, mocht het zo ver zijn uiteraard

14 april 2019 om 14:23

Falen van de concurrent? Dat zou wel wat triest zijn. Psv en Ajax hebben dit seizoen bar veel punten gepakt en een nek-aan-nek titelrace van begin tot eind van gemaakt. Dan kan je niet spreken van falende concurrentie, wie van de 2 ook kampioen wordt. Dit zijn niet meer de Frank de Boer tijden waar je met 66 punten kampioen wordt.

14 april 2019 om 14:28

Mee eens, maar hey, hier weet je het nooit he. Kijk alleen al naar de Europese campagne dit seizoen, waar mensen het alleen maar toeschrijven aan de slechte vorm van bayern, benfica, madrid, als we dinsdag onverhoopt doorgaan zal juve ook in een dip hebben gezeten

14 april 2019 om 15:24

Onverhoopt? Je bedoelt waarschijnlijk tegen de verwachting in, maar jij hoopt toch ook dat Ajax doorgaat?

Als Ajacied kan ik alleen maar tevreden zijn met het feit dat het maar 2-1 is gebleven. PSV heeft gewonnen en dat is tenslotte na zo een wedstrijd ook heel belangrijk. Toch ben ik benieuwd of Ajax na Juventus uit geen punten gaat verliezen in Groningen. Het kan echt nog alle kanten op gaan.

14 april 2019 om 14:43

Zolang we geen verlenging spelen komt dat wel goed. Nico is in groningen in ieder geval al 100% fit, dat scheelt al een hoop.

Eigenlijk is het spel hetzelfde als onder Cocu. Er is niks veranderd

luuk zei een seizoen of wat al dat een De Jong kampioen zou worden. Toen speelde Siem nog actief bij Ajax. Maar met Frenkie had hij geen rekening gehouden....

Ajax moet het zichzelf eigenlijk ook wel verwijten dat ze niet op een grotere voorsprong staan. Want ze bezitten de meeste kwaliteit in de eredivisie dit seizoen. Ze hadden al zo goed als zeker kampioen moeten zijn.

14 april 2019 om 14:40

Nou, een PSV dat een heel half jaar enkel voor de competitie speelt, waar Ajax op 3 fronten actief is...

PSV heeft in de 1e seizoenshelft ook gwn een ongekend aantal punten behaald. Daar kan Ajax niet zoveel aan doen, behalve dat er in Eindhoven zelf was verloren.

Benieuwd of Den Haag volgende week laat afweten aangezien ze veilig zijn nu. In Den Haag kregen ze ook 7 goals tegen van PSV

14 april 2019 om 14:38

Ach, al zou PSV er volgende week 7-0 van winnen en wint Ajax maar 0-1 in groningen. Dan is het alsnog 6 met 3 potjes te gaan.. (met meer goals als bonus voor Ajax) zelfs dan redden zij het wsl al niet meer..

Ik riep vorige week dat Ajax gwn moest zorgen dat na speelronde 30 en 31 het doelsaldo gwn nog +9 was.
Nou dan mag PSV volgende week met 3 goals verschil meer winnen en dan is het nog altijd +9

Als PSV al kampioen wordt, heeft Ajax nog ergens iets laten liggen.. Doelsaldo maken zij niet meer goed.

14 april 2019 om 14:47

Den Haag is typisch een ploeg dat snel de koppen kan laten zakken als het even tegenzit, en ook snel het hoofd kan laten gaan en dat er rode kaarten gaan vallen. En ik denk ook, al zullen ze dat niet hardop zeggen, dat supporters (ken er zat die echt zo denken) het niet zo erg vinden om met veel goals verschil (minimaal 10 😂) van PSV te verliezen zodat Ajax het moeilijker zal krijgen.

14 april 2019 om 15:31

Gelukkig staan die supporters niet in de basis bij ADO..

Ik zie Becker uit een counter wel scoren.

14 april 2019 om 15:44

Zoals de coach van de Graafschap al aangaf: het is niet respectvol om te praten over grove nederlagen.. helemaal nu we vandaag gezien hebben dat het ook niet realistisch is..

Er zijn wel een hoop zaken aan te merken vandaag. Persoonlijk denk ik dat de constante wisselingen op het middenveld tussen vier à vijf voetballers hetgeen is wat Van Bommel het meest aangerekend en verweten kan worden. Een 17-jarige telkens in de rust wisselen kan onmogelijk goed zijn voor het zelfvertrouwen, evenals de onduidelijkheid die er lijkt te heersen omtrent Pereiro en Guti.

Het grootste probleem is echter het totale gebrek aan vorm bij bijvoorbeeld Bergwijn, het gebrek aan creativiteit door het middenrif (echt alles gaat over de vleugels en daar spelen tegenstanders, weliswaar pas na een seizoenshelft, natuurlijk op in), en het gebrek aan kwaliteit van bijvoorbeeld Denzel Dumfries en Michal Sadilek. Dumfries kan inderdaad hard werken, maar heeft een hele matige draaicirkel en vooral een bijzonder slechte pass in de voeten. Sadilek is zo'n typische dertien in een dozijn voetballer, een type Mark van Bommel zonder de positieve eigenschappen van Van Bommel.

Dit ga je niet allemaal oplossen door te spelen met een controlerende en twee aanvallend ingestelde middenvelders, dit team zal enigszins op de schop moeten. Je wil hopelijk op meer dan een tactiek kunnen rekenen, en deze tactiek (tot in den treure over de vleugels voetballen), is in de Eredivisie uitgewerkt en zal in Europa zéker niet werken. Ik ben niet zo van het 'verkoop maar iedereen die niet bevalt', het is immers een ingrijpende verandering om een selectie om te gooien. Het is mijn grote hoop dat PSV wat meer aanvallend gaat durven spelen, met combinatiespel én scherpe counters. Ik ben ervan overtuigd dat Pablo Rosario in zo'n speelstijl tot grote hoogtes kan komen, evenals Angelino (die het natuurlijk nu al uitstekend doet) en hopelijk Pereiro/ihatarren. Ik zou daarom overwegen de volgende veranderingen door te voeren:

- Verkoop Lozano. Dat klinkt wellicht gek, gezien zijn scherpte voor de goal en de snelheid die hij heeft, maar ik ben van mening dat het deze jongen ontbeert aan passeerbewegingen en spelintelligentie. Hij heeft echt wel bijzondere kwaliteiten, maar in het spel wat ik voor me zie past hij simpelweg niet.

- Ik twijfel heel erg over Luuk de Jong. Een combinerende speelstijl zie ik hem niet bij kunnen benen, maar anderzijds tikt hij er wel 20/25 per seizoen in. Wat denken jullie?

- Jorrit Hendrix moet zeker bij de selectie blijven, maar verplaats hem alsjeblieft naar de bank. Het is een jongen van de club en naar het schijnt ligt hij goed in de selectie, maar de beste man staat al zeker drie jaar stil in zijn ontwikkeling en drie sublieme steekballen per seizoen is te weinig voor een middenvelder van Psv.

- Vervang Viergever. Een speler die de zesjescultuur belichaamt en garant staat voor een aantal opzichtige fouten per seizoen. Prima wisselspeler, meer niet.

Daarentegen zeg ik wel; behoud Bergwijn! Die jongen is echt heel goed, maar is nu al een tijd uit vorm. Hij heeft echter wel de passeerbewegingen, het spelinzicht, de snelheid en hopelijk binnenkort weer het vermogen om klinisch te zijn.
Daarnaast zou ik Guti, Pereiro en Rosario inpassen als het middenveld. Ik geloof in Pereiro als we aanvallender gaan spelen, evenals Guti, die in die spaarzame minuten meer heeft laten zien dan Hendrix in het hele seizoen.

Deze kunnen we ook aan het rijtje bagger wedstrijden van dit seizoen toevoegen..
Wat speelt PSV slecht zeg, als Graafschap de 0-2 maakt was de wedstrijd gespeeld.
Creativiteit is ook ver te zoeken.
Doe mij Cocu maar terug.. Was het misschien ook niet altijd even mooi, maar hij had tenminste niet die vervelende praktijken als van Bommel.. Als speler een held, als coach een kwal..

Op basis van de laatste wedstrijden zou de titel naar Ajax moeten gaan, want wat wij laten zien.. Bah.

Als je als scheidsrechter en VAR een penalty durft te geven na een opzichtig val momentje van de Mexicaanse duikelaar Lozano, wat algemeen bekent is, verlies je iedere vorm van realiteit. Ga dan als KNVB eerst bij je zelf te raden voordat je het hebt over sportiviteit op de velden. Hier wordt de club de Graafschap duidelijk benadeeld.

Oke, 12 doelpunten voorsprong.. mocht het op doelsaldo aankomen moet PSV er 1 inhalen dus 13.. mocht het op doelsaldo aankomen wint Ajax dus ook haar wedstrijden.. dus 17.. PSV zal dus iedere pot met 4-0 moeten winnen vanaf nu.. dit lijkt me kansloos.. op doelsaldo gaan ze het niet redden.. mogelijk op basis van punten wel natuurlijk, dat ligt nog volledig open

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren