Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Eigenlijk moeten ze zich in Amsterdam kapot schamen’

Laatste update:

PSV raakte de koppositie in de Eredivisie zondag kwijt aan Ajax. De Eindhovenaren hadden het uitduel met Vitesse moeten winnen om bovenaan te blijven, maar speelden in een vermakelijke wedstrijd met 3-3 gelijk. Door het resultaat van PSV in Arnhem mag Ajax, dat zaterdag al met 1-4 bij Willem II won, zich op doelsaldo na 1065 dagen weer Eredivisie-koploper na een volledige speelronde noemen.

De laatste keer was na speelronde 33 in het seizoen 2015/16, toen Ajax de titel op de slotdag bij De Graafschap verspeelde. “Eigenlijk moeten ze zich in Amsterdam kapot schamen voor zo'n krappe marge na speelronde 29”, oordeelt Hugo Borst maandag in zijn column in het Algemeen Dagblad. De journalist benadrukt dat Ajax veel betere spelers heeft. “Het is knap dat PSV nog altijd kans maakt op de landstitel, al geloof ik niet dat Ajax het nu nog weggeeft.”

In de optiek van Borst moet de Eredivisie gekoesterd worden, ‘een levendige competitie waar talenten jong boven komen drijven’. Hij keek zijn ogen uit bij Vitesse - PSV. “Wat een ruimte op het veld. En wat een hoeveelheid kansen. Professioneel analyseren had geen zin. Heerlijk. Ik kan er geen genoeg van krijgen als spelers taken aan hun laars lappen. Het wordt een zooitje. De inzet was ook aanstekelijk.”

“Supporters van de Eindhovenaren moeten stuk zijn gegaan. Hoe er werd verdedigd.” Niet alleen het niveau van de Eredivise kan Borst bekoren. Hij gaat woensdag ook goed zitten voor het Champions League-duel tussen Ajax en Juventus. “De haters hopen op een fitte Cristiano Ronaldo, de voetballiefhebbers rekenen op Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, Hakim Ziyech en Dusan Tadic. Man, wat een zalig voetbalseizoen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Amen, ben Feyenoorder maar het avontuur van Ajax is natuurlijk gewoon heel mooi, speciaal en goed voor het NL voetbal. Ik zou geen voetballiefhebber zijn als ik niet van acties zoals Tadic tegen Real Madrid etc kan smullen.

8 april 2019 om 07:35

Sportief en zoals het hoort. In de eredivisie support ik Ajax, regelmatig ook zo dat ik die bril niet af kan zetten en het door een ander perspectief kan zien. In Europa support ik elke Nederlandse club, naar mijn mening, zoals het hoort.

8 april 2019 om 07:36

Mooie reactie! Laten we hopen dat het avontuurtje nog even voortgaat. Gaat moeilijk worden, maar vooral woensdag ga je zeker kansen krijgen. Hopen op een mooie pot!

8 april 2019 om 07:41

Het avontuur van Ajax is zeer zeker mooi en tot op zekere hoogte goed voor het Nederlandse voetbal. Echter boeit het me totaal niet als een Nederlandse club eruit vliegt, dat vind ik altijd zo'n dooddoener. Ik ga toch ook niet staan juichen als het huwelijk van de kapster een succes is. Leuk voor haar, maar ik heb er geen zak aan.

8 april 2019 om 08:02

Als NAC supporter heb je er direct niets aan, maar clubs die spelen voor een Europees ticket weer wel.
Beetje chauvinisme is ook niets mis mee😉

8 april 2019 om 08:53

Elke NL eredivisie club heeft er wat aan! Dat je persoonlijk niks an hebt,. dat is logisch, maar hoe verder een NL club komt, hoe meer geld er naar andere clubs stroomt, dit ingaande vanaf volgend seizoen. Als het dit seizoen al was geweest, had elke club al ongeveer 5 a 6 ton mogen ontvangen van de Europees spelende clubs.het is dus wel degelijk van belang dat Ajax presteert, niet alleen om het geld, maar alleen al om het aantal starten de clubs, zo gunstig te zetten volgend seizoen.groepsfase EL CL is een afdracht van 5% aan inkomsten, overwinteren, word dit dan terug gedraaid naar 3,5 %. maar is die 1,5% verschil al weg gepoetst, door de extra prijzengeld. Wat kan je doen met 6 ton? Beginnen met natuurgras!!!

8 april 2019 om 09:40

Ik vind dat van dat kunstgras zo'n bizar iets. Dat je clubs financieel gaat compenseren die zo'n kunstgrasmat hebben liggen. Daar hebben ze zelf de financiële vruchten al van geplukt, omdat die mat goedkoper is in onderhoud etc. Vervolgens beloon je ze nog een keer. Ik zou het logischer vinden als de natuurgrasclubs een groter percentage van de inkomsten krijgen dan clubs met kunstgras. Als je je geen echte mat kunt veroorloven op eigen kracht, heb je geen bestaansrecht als BVO.

8 april 2019 om 10:50

Wat is er goed voor het NL voetbal aan als er 1 club 3 keer zo rijk is als de rest bij elkaar en als een soort Celtic alles overheerst?

8 april 2019 om 10:54

NAC heeft er niks aan, als Nederlandse supporter is t gewoon leuk als een Nederlandse club verder komt in de CL ;-). Al zou AZ, Feyenoord of PSV europees spelen dan ben ik als Ajacied zijnde ook voor die clubs, dat maakt de europese seizoenen ook wat leuker voor iedereen

8 april 2019 om 14:25

Misschien dat NAC over een paar seizoentjes er wel iets aan zou kunnen hebben?

8 april 2019 om 15:22

Ik heb zo'n gevoel dat wij volgend jaar de beker al winnen. Dan hebben we de Europese ranking niet nodig!

8 april 2019 om 09:05

Ik ben Ajacied in hart en nieren.
Niet verrassend hã¨.
Maar heb absoluut geen hekel aan Feyenoord , in tegendeel vind het een prachtclub.hoop dat ze snel weer aansluiten, niks is mooier dan de rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax.
Wat PSV betreft , ach die hebben mij nooit echt kunnen boeien. Wel respect voor hun prestaties, maar als topclub zijn er maar 2 in ons kleine kikkerlandje.

8 april 2019 om 09:36

Haha, ik ben juist voor geen van de 3 nationale topteams, maar ik vind juist PSV de club met de meeste uitstraling. De fijnste club van de 3. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.

Verder is het natuurlijk helemaal waar wat Hugo hier schetst. Tadic is een lust voor het oog. Zeker tegen Real Madrid. Neres heeft zijn draai ook gevonden. Natuurlijk is Ajax de underdog, maar Ajax heeft zeker een kansje tegen Ronaldo en consorten

8 april 2019 om 11:20

Waarschijnlijk is dat omdat de gemoedelijkheid die PSV wil uitstralen jou het meeste aanspreekt. 'meeste' uitstraling is dan verkeerd gekozen denk ik, het zou dan 'beste' uitstraling (voor jou!) moeten zijn. Ajax en Feyenoord zijn toch de clubs uit de 'grote' stad, waar bravoure en hoog verwachtingspatroon een grotere rol speelt.

8 april 2019 om 11:57

Hoge verwachtingspatroon? Vandaar de huldiging toen Feyenoord 2e werd? Kom op mensen PSV heeft Feyenoord al lang en breed ingehaald qua statuur, zowel nationaal als internationaal. En Ajax tja, dat is gewoon de grootste club van NL daar kan ik niet omheen

8 april 2019 om 12:06

Dat vond ik ook vreemd inderdaad, huldiging bij een 2 de plek. Heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat ze uit een diep dal gekropen kwamen

8 april 2019 om 09:56

Sportief. Welke club ook genieten doe ik van elke club met mooie acties...

"Haters"?
Ik ben zelf voor Ajax maar ook ik hoop op een fitte Ronaldo. Al is het alleen al zodat de echte Haters niet kunnen roepen dat Ajax gewonnen heeft van een half invalide team of andere onzin.

8 april 2019 om 06:52

Zelfs al zou CR niet kunnen spelen dan heeft Juve nog een karrevracht aan talenten en zeer ervaren krachten waar niet één team zomaar ff van wint. Haters houden niet van voetbal, lekker laten lullen

8 april 2019 om 06:54

Men heeft echt niks meer te zeggen als je in de halve finale van de cl staat. Real en Juve uitschakelen.... "Ja maar ze misten beiden Ronaldo" betekent echt niks voor mij. En natuurlijk moet je niet willen dat die gast erbij is, die schiet er zo drie in en dat gaan die anderen niet doen. Het is helemaal niet leuk om Ronaldo een keer te zien als je ook Ajax in de halve finale had kunnen zien.

8 april 2019 om 07:00

Glory

Die Keane is anders ook lekker op dreef. Kan me wel vinden in je reactie trouwens. Belangrijkste is doorgaan, zelfs al komen ze in een rolstoel op t veld. Zielig maar.....

8 april 2019 om 07:23

Kan ik me ergens in vinden, we hebben Ronaldo al zo vaak tegengekomen. Is echt geen pretje.

8 april 2019 om 07:32

@Dingelingk,

De reactie van misgunnets zal mijn echt mijn reet roesten als Ajax juve uitschakelt en Ronaldo niet meedeed. Ik acht de kans niet heel groot overigens. Juve is een fantastisch team, die pak je niet zomaar.

Ik heb dit al eerder gezegd: Ajax heeft gewoon een schitterend aantal punten, ze kunnen er nog 86 halen maar zullen zeker niet op minder dan 81 eindigen. Meer dan 100 doelpunten gemaakt... dat PSV veel punten hebben gehaald kan Ajax niets aan doen. Dat hele "ajax zou dit en Ajax zou dat" slaat dus nergens op, dit zijn enkel de verdiensten van Psv.

(behalve dat Ajax er in de uitwedstrijd bij PSV afging, natuurlijk)

8 april 2019 om 08:46

Helemaal mee eens, het is eerder bizar en knap dat PSV die seizoen slechts twee keer heeft verloren, van Ajax en Feyenoord. Dat is een ontzettende prestatie maar zegt inderdaad niks over Ajax.

8 april 2019 om 08:52

Dit is precies zoals het is. PSV heeft gewoon bijzonder weinig laten liggen met name voor de winterstop.

Het is zo gemakkelijk gezegd dat Ajax zich kapot moet schamen... Waarom? Beseft Borst wel hoe vroeg het seizoen begon voor Ajax ? Hoe weinig vakantie sommige spelers hebben gehad ? Je loopt elk seizoen wel tegen een aantal flaters aan zoals Heerenveen en tegen Heracles. En beseft Borst wel hoe Psv presteert dit seizoen ? En hoeveel narrow escapes de Psvers gehad hebben dit seizoen.... Precies, dan kan de marge dus minimaal zijn. En nu maar hopen dat er geen punten tegen Groningen, de Graafschap, Vitesse of Utreg verspeeld worden....

8 april 2019 om 07:32

Zoals ik het Artikel heb gelezen gaat het er ook om dat ajax 1065 dagen niet een keer boven heeft gestaan. En dat is wel merkwaardig. Ik zou andere woordkeuze dan schaamte noemen maar het blijft wel bijzonder dat de club met het grootste budget al zo lang niet eerste heeft gestaan.

8 april 2019 om 07:43

Dan heb je dus niet het artikel gelezen

8 april 2019 om 07:51

Inderdaad, ook erg knap uiteraard maar wel frustrerend als Ajax fan: Utrecht, Heerenveen, VVV, Vitesse uit, toch 5 extra punten gepakt in de laaste minuten en vaak tegen het wedstijdbeeld in.

8 april 2019 om 09:36

Zeker, en nog wel meer wedstrijden. Ik vind het ook frustrerend, maar het is gewoon knap. Gisteren ook weer: drie keer achter komen, je weet dat je de koppositie kwijt gaat raken, en dan toch nog die late gelijkmaker. Dat is heel erg knap. Dat ene punt kan aan het eind het verschil maken, en die hebben ze dan toch weer gepakt omdat ze niet opgegeven hebben.

8 april 2019 om 11:00

Tja, als er zo oliedom wordt verdedigd en je daardoor een strafschop weggeeft, is het niet zo knap. Ik betwijfel het of de gelijkmaker anders was gevallen.

8 april 2019 om 12:03

Jij hebt het over Vitesse geloof ik, want zij gaven een pingel weg, niet Psv.

Wat ik bedoel, is dat PSV de strijd op dat moment niet opgeeft. Ze gaan er elke keer voor, tot aan het fluitsignaal. Dan gaat er nog steeds van alles mis, maar ze blijven er wel voor gaan. Dat is knap, een kwaliteit die ze veel punten heeft opgeleverd. Dat ze andere kwaliteiten missen, dat is zo. Maar dit helpt wel enorm.

8 april 2019 om 10:55

Ik vind dat we ook eens naar de keerzijde moeten kijken van PSV dit seizoen. Veel mensen dachten vooraf dat dit seizoen niet veel succes zou beloven, met een nieuwe coach, de twee nieuwe backs die zich nog maar eens moesten bewijzen, en natuurlijk van Ginkel die is weg gegaan. Ik vind dat PSV alsnog boven verwachtingen heeft gepresteerd hoor.

PSV heeft toch geen clowns rondlopen? Alsof Ajax er iets aan kan doen dat PSV ook veel punten binnenhaalt?

die verdediging van PSV zag er echt heel slecht uit bij die eerste goal van Serero. dat middenveld kan ook echt niet met die Hendrix en Rosario. een zo een speler is meer dan genoeg, twee is echt overkill want daarmee haal je heel het voetballende vermogen uit je middenveld. het is een tijdje goed gegaan bij PSV mede omdat Ajax ook te veel punten liet liggen maar je ziet nu dat dat gebrek aan creativiteit PSV aan het opbreken is nu Ajax wel de punten pakt

Dat komt ook doordat Psv het erg goed doet. Voor de winterstop allebei amper punten verspeeld. Het enigste waar je Ajax op kan aan kijken zijn de eerste wedstrijden na de winterstop. Wellicht dat het toernooi in Usa daar ook niet aan mee hielp.

8 april 2019 om 07:10

Ik denk dat daar vooral op conditie is getraind zodat Ajax in deze fase nog top fit is. Dat kan idd wat punten hebben gekost in het begin van de winterstop

Eigenlijk is het gewoon een topprestatie wat psv laat zien. Helaas hebben ze het niet volgehouden maar ik schat het psv niveau dichter bij Feyenoord dan Ajax. Ajax heeft echt een krankzinnige goed elftal dit jaar.

8 april 2019 om 07:12

Wen er maar aan komende jaren.. Met Marc en het scouting apparaat zal de ene parel na de andere worden gehaald. En gravenbergh, matusiwa en bande komen er ook nog aan verwacht veel van hen

8 april 2019 om 07:30

PSV heeft de eerste seizoenshelft een wereld prestatie geleverd. Na de winterstop had PSV het stukken makkelijker dan Ajax want ze speelde geen beker wedstrijden meer en geen CL meer. Ze konden zich volledig focussen op de eredivisie en hadden zelden twee wedstirjden in de week. Dan kan je zelfs in de negentigste minuut nog voluit gaan en zo vaak nog op het nippertje winnen. Wat PSV dan ook vaak deed.

8 april 2019 om 08:11

Speedyafc , en juist na de uitschakeling in de cl ging het minder goed draaien bij Psv. Maar er is nog niets beslist beide hebben nog een paar moeilijke wedstrijden.

8 april 2019 om 08:23

Klopt maar je zag bij Ajax dat na de CL cyclus de pijp tegen AZ leeg was. AZ kon Ajax haar wil opleggen en met vele inzet Ajax volledig onder druk zetten en houden. Een ploeg die geen CL en beker speelt, zou veel fitter moeten zijn dan de ploeg die dat wel allemaal speelt. Een speler als Blind zit nu al op 55 wedstrijden. Dat is echt heel veel, vroeg of laat is de pijp leeg.

8 april 2019 om 07:41

Er wordt hier gepraat alsof psv nu definitief is uitgeschakeld ofzo, ik zie ajax met zo veel wedstrijden nog wel een keer punten verspelen hoor. Als het op de laatste dag tegen de graafschap kan, zie ik het tegen utrecht ook wel mis gaan. Paa als we meer dan 3 punten los staan ben ik er paa echt gerust op. Ook al sleelt Ajax beter en is het programma lichter.

8 april 2019 om 12:11

Niet volgehouden? PSV heeft het nog gewoon in eigen hand hé! Moeilijk? Jazeker, 9 doelpunten inhalen lijkt onmogelijk, maar ik zie Ajax niet alles winnen, laat staan alles ruim winnen. PSV moet elke wedstrijd tot de laatste seconde knallen, win volgende week tegen de graafschap maar eens met 6 a 7-0

Tja, ben niet zo van de "schande". In het voetbal is 1+1 niet altijd 2. PSV heeft een waanzinnig goede eerste seizoenshelft gehad. Ajax kwam moeilijk op gang na de winterstop, mede (denk ik) omdat Ajax halverwege juli al vol aan de bak moest in de voorrondes CL. Nu lijken ze weer fris in de kop. Heerlijke maand april voor de Ajax-fans. Maar het seizoen kan nog altijd op een deceptie uitlopen. Geen schande, als dat gebeurd. Ik heb genoten, en de mooiste wedstrijden komen nog.

8 april 2019 om 12:05

Helemaal mee eens. Als ze nu geen enkele prijs pakken is dat teleurstellend, maar ik heb een mooi jaar gezien. Die wedstrijd tegen Real Madrid vergeet ik nooit meer.

Ik hoop overigens wel echt dat Ajax tenminste een punt pakt tegen Juventus, want dat is voor de Europese ranglijst echt belangrijk.

Ik geloof als ajacied dat PSV gewoon kampioen wordt gezien het geluk dat ze hebben elke wedstrijd of de wil om niet te verliezen. Ajax heeft nog thuis tegen Utrecht en dan speelt PSV tegen AZ er kan écht nog van alles gebeuren. Groningen - Ajax na juventus uitschakeling of door na de volgende ronde. De vraag is waar gaan beide nog punten verspelen???

Bij het lezen van de kop dacht ik eerst aan Valentijn. Maar het bleek onze Rotterdamse vriend van het AD te zijn.

Kennelijk beseft men niet overal dat een team los presteert van een ander team. PSV wist zestien wedstrijden te winnen in de eerste seizoenshelft en eentje gelijk te spelen als ik me niet vergis. Een unieke prestatie. Dat maakt Ajax niet slecht, dan hoeft Ajax zich niet ineens te schamen. PSV deed het gewoon extreem goed.

Dat Ajax inmiddels PSV achterhaald heeft terwijl Ajax ook de finale Knvb beker heeft gehaald en in de kwart finale CL zit, is een unieke prestatie. Elk normaal mens begrijpt dat een team met zes CL wedstrijden extra plus een volledige beker campagne het in de eredivisie lastiger heeft dan het team dat overal uit ligt en zich volledig op de eredivisie richt. Des te knapper dat Ajax PSV heeft weten te achterhalen na PSV extreem goede eerste seizoenshelft.

Het is altijd een beetje jammer dat zure journalisten daar weinig respect voor opbrengen en zich verschuilen achter de goede spelers. Alsof de trainer, de TD en al die andere mensen bij Ajax niet verantwoordelijk zijn voor dit goede elftal en de straffe groei van de speler dit jaar.

Slap verhaal van Borst. Ajax heeft toch geen enkele invloed op hoe goed PSV het doet? Scoort PSV die drie-vier wedstrijden eerder dit seizoen niet in de laatste minuut dan sta je gewoon 8-12 punten los in speelronde 29. Zure Spartaan is het.

Het is echt nog niet gespeeld. Er komen nog wat sleutelwedstrijden aan. Als eerste voor Ajax in Groningen. Als Ajax daar wint mogen ze het niet meer verspelen. Mocht het in Groningen misgaan heeft PSV een speelronde later een sleutelwedstrijd in Tilburg af te werken. Denk dat degene die na speelronde 32 op kop staat de titel gaat pakken.

Grappige is dat Hugo Borst zelf uitlegt waarom het geen schande is dat Ajax zo'n krappe marge heeft. Het verdedigen in de eredivisie is zo matig dat PSV de kwaliteiten heeft om daar altijd gebruik van te maken. PSV is gewoon veel sterker dan de rest van de eredivisie. Die 2 wedstrijden die ze dan tegen een sterker Ajax spelen hebben maar weinig invloed op het verloop van de competitie

8 april 2019 om 08:27

Jup, maar het is nu eenmaal zo dat 90% van de mensen alleen de titel van een artikel leest en dan gaat reageren.

Misschien Hugo zijn de Ajax spelers toch niet zo goed als we allemaal denken? Ajax lijdt veel punten verlies tegen "kleintjes". Ajax kan pieken tegen grote clubs maar heeft af en toe moeite om van mindere tegenstanders te winnen, het tempo ligt dan ineens 3 keer lager dan in topwedstrijden en ook de spelers van Ajax moeten 100% geven om te winnen van Heracles en Heerenveen met 95% redden ze het ook niet is gebleken.

8 april 2019 om 09:06

Sinds de invoering van het 3 punten systeem (1995-1996) is 89 punten het hoogst gehaalde aantal.
Ajax kan dit evenaren en doet nog op 3 fronten mee in April.
Ze doen het gewoon hartstikke goed dus evenals PSV als je puur naar de competitie kijkt.

8 april 2019 om 09:48

Knap dat jij denkt dat Ajax nog op 89 punten kan komen

8 april 2019 om 10:09

86 hooguit. Zijn nog maar 5 rondjes = maximaal 15 punten bij de reeds gehaalde 71

8 april 2019 om 10:44

@tubes,

Beide doen het goed inderdaad evenveel punten dus zullen de selecties elkaar niet heel veel ontlopen lijkt mij...

8 april 2019 om 10:57

@tornado72, maar de CL zegt toch weer heel wat anders. In de Eredivisie heeft psv ook gewoon een betere selectie dan 16 van de 17 clubs en horen ze ook elke wedstrijd te winnen. Dat Ajax in de bekerfinale staat, over 2 dagen tegen Juve de kwartfinale van de CL speelt en boven aan staat zegt toch dat ze op dit moment gewoon de beste van Nederland zijn? Bedoel psv was al na 3 speelrondes in de CL kansloos en in de beker lagen ze er meteen uit. Die kunnen zich al sinds begin november alleen focussen op de Eredivisie terwijl Ajax in April op 3 fronten mee doet en toch staan ze boven aan terwijl psv amper punten verspeelt en in de laatste minuten veel extra punten heeft gepakt.

Exact wat ik na villareal - barca (4-4)... gebeurd het in Nederland, roepen we dit kan alleen in nederland.. nu ook borst weer over de hoeveelheid kansen en de ruimte die er op t veld lag bij Vitesse - psv. De verdediging van barca kon tegen villareal een vrachtwagen doorheen. Dat Ajax op 71 punten staat en op 3 fronten actief is hoef je je overigens helemaal niet voor kapot te schamen, zeker nu blijkt dat de bank niet zo sterk is als we vooraf dachten! Als tagliafico, onana, de ligt of de jong vandaag of morgen weg valt kan het maar zo weer de kant van psv opvallen!

"Eigenlijk moeten ze zich in Amsterdam kapot schamen voor zo'n krappe marge na speelronde 29"

Wat een onzin is dit zeg. PSV doet het ook gewoon goed daar heeft Akax geen invloed op. Ik denk dat zowel PSV en Ajax nog een keer punten zullen verspelen. Het word erg spannend in iedergeval.

Wat een onzin... Ajax moet zich schamen omdat psv ook zoveel punten pakt?

Ik erger me aan deze reactie van Borst, maar ook aan het vermaak dat veel mensen hebben over dat het zolang heeft geduurd voordat Ajax de eerste plek heeft weten te veroveren. We hoeven ons als Ajax helemaal niet te schamen dat het zolang heeft geduurd voor we weer bovenaan staan, zeker als je ziet wat er in de 1065 dagen is gebeurd. Onder Peter Bosz zette Ajax een fenomenale Europese campagne neer, wat helaas als gevolg had dat Ajax in de competitie een fractie tekort kwam voor de titel. In het seizoen dat erop volgde kreeg de selectie te maken met het Nouri-drama, dat een enorme impact heeft gehad op de prestaties. Als je aan het begin van het seizoen al zoveel punten verliest is het logisch dat je niet meer bovenaan komt te staan. Tevens was PSV ook veel beter en de terechte kampioen. Dit seizoen strijdt Ajax op alle fronten mee, iets dat energie vreet. Laten we daarnaast ook niet vergeten dat PSV een krankzinnig goede eerste seizoenshelft draaide. Ajax is desondanks dicht in de buurt gebleven en slaat nu eindelijk toe. Ik ben er al met al zeer trots op dat Ajax na de hoogte -en dieptepunten eindelijk bovenaan staat na 1065 dagen.

Mocht Ajax wel of geen kampioen worden met dit geweldige elftal, dan dient Ten Hag toch te verdwijnen. Dit elftal heeft de eventuele successen tot nogtoe weten te bereiken niet door Ten Hag maar ondanks hem.

8 april 2019 om 08:58

Wat heeft ten Hg dan fout gedaan? Hij speelt meerdere tactieken, laat leuk voetbal zien en bereikt meer dan andere trainers de laatste jaren. Beetje dooddoener dit, vindt jezelf ook niet?

8 april 2019 om 09:54

Nou Ten Hag heeft om te beginnen gewoon 1 van de beste spelers wissel gezet en vernederd door hem in de laatste minuut tegen Benfica pas in te brengen. Die speler, Neres, heeft ETH nu gered lijkt het maar dat is niet de verdienste van Ten Hag. Dat is niet een foutje, dat is gewoon blunderen.

Verder passeerde hij vd Beek ten faveure voor Eiting, die gewoon echt tekort komt, speelde hij kamikaze voetbal tegen PSV uit, stelde hij Wober nooit op waardoor hij verkocht werd (terwijl hij in veel wedstrijden broodnodig was) en zette hij Sinkgraven weer op linksback, wat het grootste tactische drama is van de 21e eeuw.

Alle coaches die Messi in hun team hebben gehad zijn succesvol geweest, zijn dat ook allemaal topcoaches? ETH heeft de duurste selectie aller tijden en de beste selectie in 25 jaar. Alsof het dan een topprestatie is om 5 wedstrijden voor het eind op doelsaldo pas eerste te staan.

8 april 2019 om 09:18

Ik mag hopen dat je sarcastisch bent? De prestaties van Ajax dit seizoen zijn zo bizar goed. Best presterende coach van Ajax sinds Van Gaal. Ik vind hem ook de beste coach die ajax heeft gehad sinds Van Gaal. Ik ga niet eens uitgebreid in op je comment omdat het zo'n onzin is dat het dat niet waard is.

8 april 2019 om 11:41

Sammyr

Je bedoeld waarschijnlijk. Ajax heeft dit seizoen een geweldige selectie en dat is absoluut niet de verdienste van Ten Hag hoor die keer op keer enorme wisselblunders maakt. Hij weet op geen enkele manier zijn spelers extra te motiveren of beter te maken. Kan ook niet anders als je zijn eigen staat van dienst als voetballer en trainer bekijkt. Ik blijf erbij dat het jammer genoeg geen trainer voor Ajax is.

Wat een onzin weer van Hugo, Ajax is gewoon op 3 fronten aanwezig en dat vergt kracht, dus des te knapper dat ze bovenaan staan. Vind juist dat PSV zich kapot moet schamen, zij hoeven in principe maar 1 wedstrijd per week tegen een normaal gesproken minder team en zelfs dat is blijkbaar te veel..

Ajax heeft 6 wedstrijden gespeeld in de voorronde. En dan nog voor de beker , en ook nog de competitie. Maar borst houdt niet van Ajax. Weer zo'n domme uitspraak

Groningen uit zie ik nog als de lastigste wedstrijd voor Ajax. Wanneer ze Juve verslaan zitten ze in een flow, wanneer ze eruit vliegen zal het lastig worden de koppies vrij te krijgen voor Groningen uit.

Spijker op zijn kop. De situatie in Amsterdam is idd schrijnend en een tikkeltje genant

8 april 2019 om 10:11

Een van de beste seizoenen in jaren, een van de meeste punten, meeste doelsaldo en gewoon nog ''kans'' op 3 fronten, alhoewel natuurlijk ene front een heel stuk grotere kans is dan de ander. Hoezo is dit een slecht seizoen? PSV heeft het gewoon goed gedaan. Ajax niet slecht

8 april 2019 om 10:16

Dit gaat niet alleen over het afgelopen seizoen, maar over de afgelopen 1065 dagen. Zo'n grote financiele voorsprong opnde rest hebben en zolang niet bovenaan staan is gewoon dramatisch, kan er niks anders van maken

Naja PSV haalde in de eerste seizoenshelft bijna alle punten binnen. Dat is vrij uitzonderlijk. Dan kan Ajax wel beter zijn (dat zijn ze overigens ook, veel beter), maar zoveel punten halen als PSV tot een maandje of 2 geleden is gewoon bizar.

Altijd jammer die Borst. Altijd achteraf blaten...
Maar goed Ajax doet op 3 fronten nog mee.
PSV heeft dit aan zichzelf te wijten.
Want laten wij eerlijk zijn als PSV gewoon door had gezet was Ajax kansloos.

Op basis waarvan wordt altijd verondersteld dat de spelers van Ajax zoveel beter zijn? Vind de basisopstellingen redelijk aan elkaar gewaagd, wat ook blijkt uit de onderlinge ontmoetingen.

8 april 2019 om 10:09

Op basis van het blok Schwaab, Viergever, Rosario, Hendrix denk ik. Kost 0 euro en kan niet voetballen

8 april 2019 om 10:12

Is natuurlijk geen argument hoeveel zij kosten. De Jong, De Ligt en vd Beek (om maar een paar te noemen) hebben ook geen transfergeld gekost. Kwaliteit hoeft niet per se een zakcentje te kosten.

8 april 2019 om 10:15

Klopt, maar dat ze niet kunnen voetballen is natuurlijk wel een argument.

8 april 2019 om 10:27

Had je dit ook gezegd voor Ajax - PSV van vorige week? Dan heb ik namelijk niks gezegd

8 april 2019 om 10:36

Ik roep dit al het hele seizoen. Ben overigens wel van mening dat de elftallen qua sterkte vergelijkbaar zijn als je dat blok buiten ogenschouw laat. Maar helaas is de as van het veld bepalend voor hoe je voetbalt

Waarschijnliijk gaan heel veel mijn reactie niet leuk vinden, maar als het aan mij ligt wil ik liever dat ze voor het kampioenschap gaan dan proberen om een ronde verder te komen.

Waarom? Ajax heeft het altijd enorm lastig met Italiaanse clubs, daarnaast kan je flink wat pijntjes aan zulke wedstrijd over houden waardoor dat misschien weer ten koste van andere dingen kan gaan.

Als we dit seizoen opnieuw geen prijs pakken (kampioenschap) dan is in mijn ogen het seizoen mislukt! Ja ze speelde goed, ja Europees is heel knap.... maar einde van het seizoen kan je weer met lege handen staan (alhoewel de beker geen probleem mag zijn).

8 april 2019 om 10:46

Populaire en domme uitspraak, van hoe heet hij ook alweer? Als je alle wedstrijden bekijkt, zijn de statistieken juist goed. Kijk maar naar het winstpercentage over het gehele seizoen. Mensen willen graag iets zeggen.

8 april 2019 om 14:05

Leuk en aardig al die statistieken, maar het mag na vier prijsloze jaren ook wel eens een keer om het binnenhalen van prijzen gaan!

Tuurlijk geniet ik van Ajax, maar als we nu weer niet kampioen worden... is dat gewoon slecht! En als mensen als excuus geven dat er nog drie fronten wordt gestreden, moet je maar eens prioriteiten stellen (ondanks dat ik het CL succes heus wel mooi vindt, vind ik een prijs nog mooier).

Het is inderdaad om je kapot te schamen dat een Nederlandse club na iets van 25 jaar in April nog steeds op 3 fronten loopt te strijden voor de hoogst mogelijke prijzen. Hahaha wat een kul toch weer van Hugo. Laten we het eens omdraaien. Eigenlijk moet Hugo zich kapot schamen voor deze uitspraak.

8 april 2019 om 10:58

Dit doet hij om lezers te lokken.. 2 weken geleden vond hij PSV nog de meest stabiele club die ongetwijfeld kampioen ging worden, 2 weken daarvoor weer Ajax.. en is al het hele seizoen zo bezig

8 april 2019 om 11:42

Hugo doelt exclusief op de Eredivisie resultaten maar ik zie je punt wel.

Voor PSV geld het zelfde die hadden het vorige week kunnen beslissen en nu geven ze in een week tijd de koppositie weg.

Ajax moet zich niet kapot schamen, want 71 punten uit 29 wedstrijden is gewoon goed. Ja, mss wat te weinig met deze selectie, maar ook weer niet veel te weinig.

Het is met name knap van PSV hoe dat elftal, met (blijkbaar) een mindere selectie, op zoveel punten staat.

Wat had Hugo dan een acceptabel punten aantal voor Ajax gevonden, vraag ik me dan af.

Ik snap het stukje over de CL niet, de haters hopen op een fitte Ronaldo en de liefhebbers op de Ajax spelers. Ik hoop op 2 fitte teams, en hoop op 2 mooie potten. En van mij mag Ajax lekker doorgaan! Maar wil wel gewoon Cr7 aan het werk zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren