Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Tegen een ‘vol’ middenveld wordt het al snel moeilijker voor De Jong’

Laatste update:

Oranje ging zondagavond in de Johan Cruijff ArenA met 2-3 onderuit tegen Duitsland. De formatie van bondscoach Ronald Koeman herstelde zich knap van de eerste helft, waarin de bezoekers op een 0-2 voorsprong kwamen, en kwam door doelpunten van Matthijs de Ligt en Memphis Depay op gelijke hoogte. Door een late treffer van Nico Schulz vertrok die Mannschaft alsnog met een overwinning uit Amsterdam.

‘Au, dat doet pijn’, kopt De Telegraaf op het sportkatern. “Behalve met hun oosterburen moesten de internationals namelijk nog met iets anders afrekenen: het verwachtingspatroon. Want hoewel Oranje het EK van 2016 en WK in 2018 vanaf de tv moest bekijken, rekenden de fans voorafgaand aan het EK-kwalificatieduel met de Duitsers ’gewoon’ op een nulletje of drie, vier”, schrijft de ochtendkrant. Er wordt gesteld dat Oranje net als in de ontmoeting in Gelsenkirchen (2-2) grote moeite had met de ‘beweeglijkheid en geweldige passing tussen de linies’ van de Duitsers.

“Met name Matthijs de Ligt wist zich slecht raad met de (steeds andere) lopende mensen. De verdediger van Ajax leidde in de vijftiende minuut onbedoeld ook de openingstreffer in door na een voorzet van Schulz uit te glijden”, zag men. Er klinken lovende woorden voor de strijdlust van Oranje in de tweede helft. “De strijdlust die daarna aan het licht kwam, vertelde alles over de eenheid die Koeman in een jaar tijd heeft gesmeed. De gelijkmaker van Depay in de 63e minuut was daarvoor de ultieme beloning (2-2) en werd door de bondscoach begroet met een oerkreet.”

Het Algemeen Dagblad spreekt van een ‘gevoelige tik in de laatste minuut’. “Tot paniek hoeft de nederlaag nog niet meteen te leiden, maar een ronduit gevoelige tik krijgt het nieuwe Oranje te verwerken, na het zo glorieuze eerste jaar onder bondscoach Ronald Koeman. De gewonnen poule in de Nations League was leuk en aardig, maar dit jaar telt maar één doel voor Oranje: het EK van 2020 halen”, zo luidt de conclusie van het ochtendjournaal. “45 minuten lang is Nederland-Duitsland een klassiek gevalletje 'terug op aarde'.”

De rol van De Ligt en Virgil van Dijk bij de eerste twee Duitse treffers wordt aangehaald. “Frenkie de Jong die lange tijd maar niet loskomt van de druk die Duitsland hem oplegt - en een paar keer gevaarlijk balverlies lijdt. Of Memphis, die in al zijn ijver zo nadrukkelijk zoekt naar oplossingen, dat hij amper in de buurt van het doel aan de bal komt. En ook Koeman verliest voor rust het tactische steekspel van bondscoach Joachim Löw, die perfect inspeelt op de kracht en zwaktes van Oranje.”

“Oranje anno 2019 is een heerlijke vechtmachine met mannen die lachen, huilen en strijden met elkaar. Een ploeg die naar de toekomst kijkt en niet naar het verleden”, zo opent de Volkskrant. “Nee, Nederland is lang niet altijd goed. "De ploeg van bondscoach Ronald Koeman is een ploeg met elan, met vechtlust, een elftal van saamhorigheid dat hongerig is naar succes. En op dat bedje van goed gevoel ontluiken kleurige bloemen met een stevige stengel. De ploeg bulkt bovendien van zelfvertrouwen.”

“Nederland heeft mooie, nieuwe talenten, maar in verschillende segmenten van het spel oogt het ook nog wat onbeholpen, is de vaardigheid niet groot genoeg. Ryan Babel bijvoorbeeld is door zijn enthousiasme nuttig bij het herstelwerk, hoewel Koeman uiteindelijk betere aanvallers nodig heeft om werkelijke stappen vooruit te zetten. Dat geldt voor meerdere posities”, concludeert de krant, die spreekt van een ‘meeslepend’ duel. “Om de klasse van Duitsland, de vechtlust van Oranje, de kwaliteit ook van Nederland die vooral bleek in de tweede helft. Zo gaat dat met een enthousiaste ploeg in ontwikkeling.”

Trouw stelt dat Frenkie de Jong veel kon leren van het verloren duel met Duitsland. “De Duitse bondscoach Löw had zijn middelste linie verstevigd met vijf bewegelijke spelers. Dan weer Joshua Kimmich, vervolgens Leon Goretzka en soms ook Toni Kroos doken voor De Jong op. Ook de aanvallers Sané en Gnabry lieten zich soms terugzakken”, analyseert men. “Tegen een ‘vol’ middenveld, waarmee Duitsland vanavond ­opereerde, wordt het al snel moeilijker, zo bleek vandaag met name in de eerste helft. De Jong kwam na nog geen kwartier spelen goed weg toen balverlies niet werd afgestraft door Kimmich.”

“Oranje miste in het begin de schwung. Frenkie de Jong was onscherp op de gevaarlijkste plek in het veld maar voorkwam zelf dat er écht gevaar kwam. Ryan Babel moest het gevaar creëren. Deed hij ook. Maar tot twee keer toe stuitte hij van dichtbij op de vuisten van de even daarvoor nog uitgefloten Neuer. Vakmanschap als knipoog naar het fluitende publiek”, schrijft NRC Handelsblad. “Gevoelsmatig was Oranje bij rust terug bij af. Dus toch, als het erom spant, achter tegen Duitsland. Terwijl het voor het eerst echt ergens om ging. Want alle oefenduels en de Nations League ten spijt, de weg naar het EK 2020 is nu pas ingeslagen.”

“Van de twaalf duels die Ronald Koeman nu op de bank heeft gezeten, was die van zondag het belangrijkst”, gaat de krant verder. Op weg naar het EK van 2020 moet Oranje verder zien af te rekenen met Estland, Wit-Rusland en Noord-Ierland. “Kortom, ontsnappingsroutes gegarandeerd. Nederland mocht van Duitsland verliezen. Zover leek het niet te komen. Na rust oogde Nederland allerminst verslagen en was het De Ligt die met een kopbal de hoop terugbracht. En ja, toen ging het écht stormen.”

Haalt Nederland het EK van 2020?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het wordt moeilijk voor De Jong omdat de mensen om hem heen het laten liggen.

25 maart 2019 om 08:27

Precies. Je zag ook echt dat de jong het de tweede helft heel goed oppakte. Van dit soort potjes leert ie alleen maar

25 maart 2019 om 10:26

Nou sorry hoor, hij ligt nu onder een zwaar onterechte vergrootglas. Wat draaide hij gister een paar keer als een god weg zeg, heerlijk. Paar duels prima gewonnen, sliding. Hij behoorde absoluut tot de besten op het veld.
Bergwijn, Promes, Babel: onzichtbaar en oranje onwaardig. De Roon is ook twijfelachtig

25 maart 2019 om 11:25

Bergwijn heeft amper gespeeld? Verder heeft die 1 van de hoogste cijfers?

25 maart 2019 om 11:35

Hier ben ik het zeer mee eens! Van mij mag je Dumfries er ook nog bij zetten. Aanvallend vrij weinig ingebracht. En bij de 1-0 ook niet vrijuit. Verder heb ik De Roon ook veel te ballen zien inleveren als midmid.

Verder kan je het wisselen van Koeman ook een beetje in twijfel trekken. Er zitten meerdere spelers voor een positie op de bank. Waarom dan Bergwijn inbrengen ipv luuk de jong. In de lucht had duitsland moeite zat met de langere jongens.

25 maart 2019 om 12:15

@viMe,

Daar ben ik het niet mee eens.
De eerste taak van dumfries is natuurlijk verdedigen en als Babel niet meeverdedigd waardoor Dumfies steeds 2 man heeft, heeft hij natuurlijk weinig extra energie over om ook aan te vallen.

Wat bedreft Luuk ben ik het ook oneens. Je zag toen hij erin kwam dat Oranje lange ballen ging spelen, maar die werken niet allemaal gewonnen.

25 maart 2019 om 12:49

@tony wat is dat nou weer voor conclusie over Luuk man, hij heeft amper 100 seconden gespeeld? Niet dat ik zo'n fan van hem ben..

25 maart 2019 om 08:32

Het werd moeilijk voor Frenkie omdat hij geen meter ruimte kreeg. Werd constant opgejaagd. Maar kreeg weinig hulp.

25 maart 2019 om 09:27

Krijgt Modric ook niet, maar die draait zich er makkelijker uit en kan wel 1x raken, daar waar de Jong eerst moet lopen en/of de bal moet aannemen

25 maart 2019 om 09:47

De enige ruimte die de Jong kreeg gisteren was om maar breed of achteruit te gaan lopen / spelen. Eens dat Modric dezelfde ruimte krijgt en er veel makkelijker uit draait. Maar Frenkie is veel jonger, kan nog een hoop leren

25 maart 2019 om 09:51

Je bent toevallig op de hoogte van het feit dat Modric al een karrenvrqcht aan ervaring heeft en Frenkie pas aan het begin van zijn carrière staat?
Beetje appels met peren vergelijken dit... Want als De Jong al net zo goed zou zijn op 21-jarige leeftijd als de goudenbal-winnaar zou hij Maradonna en Messi ontstijgen over een jaar of 6

25 maart 2019 om 10:04

Modric is 10 jaar ouder en een Ballon D'or winnaar, Frenkie is nog een talent. Als je zulke kromme vergelijkingen gaat maken zijn er wel heel weinig mensen goed.

25 maart 2019 om 12:27

Modric heeft kroos naast zich staan, gisteren was dat De Roon. Als ik alleen al begin te denken aan wat frenkie allemaal gaat doen bij Barca met de ruimte die hij daar krijgt door de aandacht die andere spelers opnemen

25 maart 2019 om 09:25

Jaja ligt nooit aan de Jong. Zelfs onnozel balverlies tegen Wit Rusland een aantal keer lag ook aan zijn medespelers...

25 maart 2019 om 11:00

Donny van de Beek is de missende speler die Koeman gaat helpen. Stel die gast altijd op naast Frenkie de Jong. Zo een type speler heeft Frenkie nodig, anders is het in vele gevallen gewoon een verloren zoon. Donny kan verdedigen, ballen kapen, hoog druk zetten, angel uit de counter halen. Die man staat overal op het veld. Hij kan de bal in de eigen 16 kapen, de bal naar voren peren en in dezelfde counter de bal erin rammen.

25 maart 2019 om 11:27

Dan kan je beter hendrix daar neerzetten, kan helemaal niet voetballen, maar pakt zuigt wel elke bal weg.

25 maart 2019 om 11:38

denk dat in dit Oranje een Klaassen 2 niet wenselijk is. Met nummer 1 op het veld ging het ook niet goed. Dit middenveld mist een bijter naast de voetballer (de Jong) en de loper (wijnaldum). De Roon was dit gister niet. Dan zou ik nog eerder Vilhena opstellen dan vd Beek. Vd beek is meer een mindere wijnaldum.

25 maart 2019 om 12:34

Donny van de Beek is gewoon een loper. De Jong was gisteren juist de speler op het middenveld die voor intercepties zorgde. Ik snap echt niet waarop het gebaseerd is dat van de Beek dit Oranje beter zou kunnen maken. Dat is gewoon een Klaassen maar dan met aanzienlijk minder rendement. Totaal geen bijzondere speler.

25 maart 2019 om 16:31

@sirius
Omdat op voetbalzone vooral Ajacieden zitten, en deze moeten allemaal spelen in Oranje.
Ik zou zelf altijd met De Roon spelen. Blijf erbij dat hij de meest onderschatte speler van Oranje is.

25 maart 2019 om 14:19

Inderdaad ja, neem barca bv. daar kan elk middenvelder wel altijd de bal kwijt omdat anderen zich continue aanbieden en weer voortbewegen. Zo hou je de balcirculatie staande en geef je degene met bal altijd een optie om de bal kwijt te raken. Dat was gister zeker niet het geval maar goed.

25 maart 2019 om 16:25

Juist dus die pass in de voeten van Kimmich kwam niet van de voet van Frenkie? Het is een fantastisch talent, maar hij maakt ook nog behoorlijk veel cruciale fouten. Ik zou hem persoonlijk hoger op het veld opstellen, zodat hij de spitsen meer in stelling kan brengen (modric begon zijn carriere daar ook), want izjn speelstijl is te rikskant wanneer hij soms als laatste man de bal heeft een gaat dribbelen (zoals ook tegen RMA toen het mis ging).

Ik ben ervan overtuigd dat de jong zichzelf goed gaat ontwikkelen bij barcelona. Hij en depay zijn de sleutelspelers van het toekomstige nederlands elftal

25 maart 2019 om 09:28

Vd Beek is geen aanvaller. Ik zie dan meer een toekomst met of Lammers in de aanval, of Stengs oid er bij.

25 maart 2019 om 10:34

Kluivert moet eerst groeien, die is er nog niet. Buiten dat is hij een vleugelaanvaller. De aanwas Nederlandse centrumspitsen is matig, hopen dat Lammers zich goed ontwikkeld.

25 maart 2019 om 11:39

Chong zit er wellicht ook nog aan te komen

25 maart 2019 om 11:52

Hopen dat redan zich doorontwikkeld toch

25 maart 2019 om 12:31

De Jong speelde gisteren ook gewoon uitstekend in de tweede helft. Aan de bal was het lastig en dan kun je beter even wat veiliger spelen dan ontzettend veel risico nemen op een middenveld waar het erg druk is. Echter waren de intercepties van De Jong heel erg goed en daarin heeft hij toch echt wel het verschil gemaakt. Aan de bal was het in de eerste helft niet goed.

De Jong is een groot talent maar voorlopig moet hij het nog waar maken en dus is afwachten of het allemaal nog eruit komt.

Redelijk terechte conclusies. De Jong is op een punt aangekomen waar men rekening met hem gaat houden. Dat is nu bij de Duitsers drie keer het geval geweest en drie keer speelde hij een mindere wedstrijd. Het is jammer dat hij zo verschrikkelijk hard is gehyped met vele kansloze nieuwsberichten dat het de volgende reïncarnatie van Cruyff zou zijn en voor meer dan 75 mln naar Barca gaat. Daardoor gaat men hem ook zo beoordelen en ik denk dat hij nog niet op dat niveau is. Potentie heeft die zeker maar dat ziet iedereen. Maar ik heb nog maar weinig een speler aan het werk gezien die zo'n bedrag waard is geweest vrees ik.. Ben benieuwd hoe hij het de komende jaren gaat doen.

25 maart 2019 om 08:27

Nou ja in de CL heeft hij ook tegen top middenvelden moeten spelen. Verschil is dat Donny, Schone, Ziyech meewerken. Hoe vaak Wijnaldum en De Roon verstopt waren in de eerste helft was absurd. Hij speelde verder een goede tweede helft hoor.

25 maart 2019 om 08:29

Volgende keer propper naast de jong. Als de ene vastgezet wordt kan de andere met zn geweldige passing de opbouw verzorgen. Dan zal Duitsland op een gegeven moment stoppen met drukzetten

25 maart 2019 om 09:29

Wijnaldum kon niet renderen op het middenveld omdat De Jong tussen de verdedigers stond om balletjes op te halen..Beetje kip en het ei hé. is De Jong heilig hier ofzo dat het nooit aan hem ligt?

25 maart 2019 om 09:34

Hij deed zeker niet alles perfect maar van Dijk en De Ligt krijgen de bal heus niet in een keer bij Depay en Promes in gevaarlijke situaties. Als alle verdedigers niemand hebben om naar te spelen, hoe wil je dan opbouwen? Eindeloos van Dumfries naar de Ligt, van Dijk, Cillesen, Blind, Vam dijk,lange bal? Kroos deed hetzelfde maar Kimmich en Goretzka waren subliem.

25 maart 2019 om 09:36

Gini speelde gewoon zeer slecht evenals de Roon, maar kan gebeuren. Verdergaan

25 maart 2019 om 11:40

dan speelde alle drie de middenvelders zeer slecht. Kwalijk dat Koeman daar niet eerder ingreep dan.

25 maart 2019 om 12:40

Propper was een beter alternatief geweest naast De Jong. Ik ben sowieso van mening dat De Roon enorm werd gehyped na zijn wedstrijd tegen Frankrijk in de Nations League, maar aan de bal heb je werkelijk niets aan De Roon. Ook verdedigend had hij het gisteren weer heel erg zwaar. Die jongen heeft gewoon niet het niveau wat je na zou moeten streven in Oranje.

We moeten gewoon concluderen dat Duitsland de zaakjes gisteren beter voor elkaar had en de wedstrijd effectiever gelezen heeft. Koeman kwam pas in de tweede helft met de oplossing en dan moet je nog altijd oppassen dat die Duitsers niet alsnog dat ene kansje afmaken (iets dat ook gebeurde).

25 maart 2019 om 08:27

Anderzijds achte Duitsland het nodig om het middenveld te versterken en extra mensen op hem te zetten. Verder werd gnabry ook delen van de wedstrijden opgeofferd om de jong vast te zetten. Deze maatregelen doen ze niet voor maar een talent. Nee geen een middenvelder kan het tegen zo groot aantal spelers (in zn eentje).

25 maart 2019 om 08:42

Er is echt helemaal niemand die in de Jong de reincarnatie van Cruijff ziet. Absolute nonsens dit.

Enige vergelijk is de motoriek, wat echt al tot in den treuren is uitgelegd.

25 maart 2019 om 09:22

"Dat is nu bij de Duitsers drie keer het geval geweest en drie keer speelde hij een mindere wedstrijd."

De eerst wedstrijd speelde hij gewoon prima en wonnen we met 3-0. De andere 2 wedstrijden had iedereen het moeilijk.

25 maart 2019 om 10:03

Ken je feiten voor je gaat roepen dat iemand wedstrijden verzint. 13 oktober heeft de Jong thuis tegen Duitsland gespeeld en 19 November uit, zijn dus 2 wedstrijden en met die van gisteren erbij 3.

25 maart 2019 om 11:00

Je hebt gelijk. Ik vergis me met een andere wedstrijd.

Het grote probleem bij Frenkie is dat hij te langzaam is. Alles zou eigenlijk 1 á 2 versnellingen hoger moeten qua balbehandeling.
Zie hem te vaak een veelbelovende counter kapot maken omdat hij de bal te lang bij zich houdt terwijl die aan de wandel gaat.
De steekpass die er uiteindelijk komt is dan meestal 5 seconden te laat of de kans is voorbij en dan tikt ie hem weer breed.

Hopelijk kunnen ze hem bij Barcelona iets bijbrengen anders zie ik het somber voor hem in.
Qua loopvermogen en snelheid zit het vaak wel goed. Zonder bal haalt ie meestal de snelheidsmaniakken wel weer in als hij balverlies lijdt.

25 maart 2019 om 08:41

Pirlo was ook niet snel. Die heeft zich prima gered al die jaren. De Jong moet vooral ervaring op gaan doen op hoog niveau. Van dit soort potjes leer je alleen maar. Straks zal hij iedereen een stap voor zijn

25 maart 2019 om 08:48

Idd het zegt genoeg dat Duitsland vooral bezig was de jong te ontregelen, die heeft toch al behoorlijk wat naam gemaakt

25 maart 2019 om 09:01

Pirlo had een geweldige pass in de benen, een van de beste ooit. Daarmee compenseerde hij zijn gebrek aan snelheid. Zo’n trap heeft Frenkie niet, die moet het vooral hebben van zijn positionele spel

25 maart 2019 om 09:35

Ja maar Pirlo moest zich ook goed positioneren om de juiste passes te geven. Punt dat ik probeer te maken is, dat hij nog veel te leren heeft. En dit leer je het beste in zulke potjes. Tegen lastige tegenstanders. En ook is het niet heel belangrijk hoe snel iemand is. Je moet alleen vooruit leren denken op die positie.

25 maart 2019 om 11:24

Ik snap de vergelijking met Pirlo niet helemaal. Die was eerst aanvallende middenvelder en uiteindelijk een soort van spielmacher geworden omdat ie het loopvermogen niet meer had. Dus kreeg hij een luxe rol bij Juventus dat hij passes kon strooien met 2 krachtpatsers naast hem om het middenveld onder controle te houden.

Frenkie's spel is totaal anders. Hij kom de ballen het liefste bij de doellijn ophalen om ermee aan de wandel te gaan en een opening te vinden. Ik zou hem nog het meest willen vergelijken met een Xavi ofzo.

Het is ook best een verschil met Heracles uit en dan ineens tegen Duitsland. Straks als die Barcelona gewend is zal die makkelijker de switch kunnen maken hoop ik dan op. Hoop echt dat Frenkie stappen gaat zetten en een grote wordt.

25 maart 2019 om 11:43

Hoe jij de jong omschrijft is het ook geen Xavi.
Xavi en iniesta wandelden niet met de bal voor een opening. Die zagen de oopening en speelden meteen. die combineerde zo snel en in zulke kleine ruimtes. Ze hadden Pique die de bal van achter naar hen bracht en hadden Messi die voorin de bal tot een doelpunt kon omzetten. Om het maar even simpel te zeggen.

25 maart 2019 om 16:40

Van die potjes tegen Leganes en Vallecano word je ook niet bepaald beter hoor.

25 maart 2019 om 09:03

Dan moeten spelers om je heen wel bewegen en de bal willen... Velen stonden stil. Bij barca leert hij het spelletje sowieso. Wel vind ik dat hij inderdaad soms die pass te laat geeft hoewel men vaak toch niet erop reageert

25 maart 2019 om 09:31

Helemaal eens. Hij vertraagd vaak omdat hij eerst gaat lopen en kappen en draaien. 1x raken zie je zelden bij hem. Had wel veel heel goede interrupties

25 maart 2019 om 09:42

Gini en de Roon kunnen niet 1 x raken man. Naar wie moet Frenkie pasen? De aanvallers zijn ook niet vh 1 x raken. Toen hij op het einde met zijn kappen en draaien nog 2 Duitsers het bos instuurde om zo ruimte creëerde voor de rest was het vast ook niet goed. Frenkie was met afstand de beste oranje middenvelder en dat terwijl ik van gini goed spel verwacht gezien zijn status

25 maart 2019 om 10:05

Topic gaat over Frenkie. Frenkie was gisteren vooral goed in ballen afpakken. Aan de bal net zo matig als Gini en vrijwel alle voorhoedespelers op Memphis na. Alles breed, terug en veilig. Precies hetzelfde waar Wijnaldum bij het NL elftal jaren om vergruisd werd (alles breed en terug). Maar dat lag toen aan hemzelf aldus velen, bij De Jong aan de anderen. Maar elk kritiek op de Jong doet sommigen reageren als door een wesp gebeten.

25 maart 2019 om 10:32

@Lee
Je vergelijkt echt de hele tijd appels met peren en ontkent de situaties waarin wel De Jong in een counter in een keer had moeten passen.

Het middenveld van Oranje bestaat uit een middenvelder die bij Oranje zonder bal zijn kracht ligt: Hateboer (dat moet je dus beoordelen om te bepalen of hij of hij in zijn taak goed werk heeft uitgevoerd), een middenvelder die met bal de lijnen moet uitzetten (dan moet je kijken of De Jong voldoende heeft ingebracht in deze rol) en een lopende middenvelder die ook in het strafschop van de tegenstander kan opduiken: Wijnaldum (die een assist op Depay liet noteren).

Waarom jij appels met peren vergelijkt is omdat het lijkt alsof je van Wijnaldum verwacht dat hij voor of naast de Jong het spel gaat verdelen. Dat kan niet. Dat is niet zijn rol. En als De Jong meerdere verkeerde passes geeft, dan staat het hele middenveld op het verkeerde been. Daar kun je bijna niet tegen verdedigen als je als middenvelder net naar voren aan het sprinten was.

Maar los daarvan denk ik wel dat je als Ned zijnde met een iets ander systeem (en dan moet ik denken aan Van Marwijk en Van Basten met 4 23 1) , waarin aan dit middenveld nog Vilhena en Propper toegvoegd zou moeten worden, het spel er wel beter had uitgezien. Promes brengt echt te weinig, en Babel is leuk tegen kleinere ploegen maar niet tegen Duitsland.

Overigens ben ik wel gecharmeerd door de werklust en het teamspel van Babel. En over De Jong, ik vind hem by far de beste opstomende Nederlandse speler sinds zo een 10 a12 jaar. Dit is een geweldige voetballer. Met Propper heb je dan 2 spelers die aan de bal sterk zijn op het middenveld en met Vilhena heb je iemand die fysiek net meer de duels aangaat en van afstand durft uit te halen. Propper is daarnaast de enige middenvelder die en goed het spel kan verdelen, en veel loopt. Gisteren kon zo een middenveld niet. Maar ik denk wel dat als je met 2 teruggezakte middenvelders speelt, dat Gnabri en Sane niet zo makkelijk steeds naar binnen en naar buiten konden komen. En dat hierdoor Van Dijk en De ligt niet steeds uit hun strafschopruimte zouden worden gelokt.

Ik vond Nederlands verlies gisteren bovendien het resultaat van het starten met de verkeerde mentaliteit.

25 maart 2019 om 10:46

Onzin over dat verkeerd starten. DAt lijkt altijd als je tactisch niet goed staat. In de 2e helft kwam Promes erin en ging men meer met 5 achterin spelen, waardoor men beter druk kon zetten want Frenkie kon een paar meter naar voren omdat ze achterin met 3 man centraal stonden. Hierdoor konden ze veel beter druk zetten.

25 maart 2019 om 16:20

Meneer je weet zo te lezen maar al te goed dan gini zijn kracht meer ligt op het diep gaan tijdens de wedstrijd. 1 x raken dus niet. Dat is wat ik hiero probeer uit te leggen. Gini is niet van de passing play. Met wie moet Frenkie 1 tweetjes aangaan?

Ja maar... tuurlijk wordt het dan moeilijker, 5 mans middenveld, daar zou zelfs ballon d'or winnaar Modric moeite mee hebben...

Het punt is, Nederland heeft een paar megatalenten een paar veteranen en een paar wereldtoppers. Als dat weg valt, is het niveau... tja niet zoveel. En als een paar basisspelers hun dag niet hebben dan wordt het al snel moeilijk. We hebben geen behoorlijke backs, geen behoorlijke vleugelaanvallers. We missen op bepaalde punten kwaliteit, kijk onze bank, dat is toch om te huilen? Zeker i.t.t duitsland, 2e keeper is gewoon een wereldtopper, waar anders zie je dat?

25 maart 2019 om 08:29

Terwijl onze 2e keeper Zoet is... eredivisie keepertje

25 maart 2019 om 08:35

Al is er op de vleugels veel potentie met oa bergwijn, dilroson, danjuma, stengs, chong, gakpo en de andere talenten in het buitenland. Verder komt er op de 10 ook weer goede talenten door, alleen blijft de backs een probleem dan. Is die goosens niet wat?

25 maart 2019 om 08:38

Ze hebben talent, maar Bergwijn laat het afweten in Oranje en de rest laat nog te weinig zien. Goosens speelt alles Bij Atalanta, erg knap, maar het moet beter dan dat kunnen

25 maart 2019 om 08:41

Klopt, maar doel vooral dat op het ek die talenten waarschijnlijk veel verder in hun ontwikkeling zijn en zich miss tot toppers hebben ontwikkeld. Het ek is nog ver weg en het oranje daar is waarschijnlijk veel beter/verder dan nu. Wordt afwachten

25 maart 2019 om 09:33

Het kan aan mij liggen he, maar is Goossens niet een Duitser? Of heeft hij een dubbele nationaliteit?

25 maart 2019 om 09:49

Dubbele nationaliteit

25 maart 2019 om 08:35

Wie zijn die paar wereldtoppers dan in jouw ogen? Ik tel er 1 en dat is van Dijk. De Ligt en De Jong zijn inderdaad megatalenten. Nederland heeft teveel veteranen zoals Babel en Blind, die eigenlijk niet eens NL elftal waardig zouden moeten zijn. Man, wat waren die slecht. Ik denk dat vooral dat het probleem is, samen met het feit dat we veel ‘leuke’ voetballers hebben die soms iets laten zien (Promes, de Roon, Bergwijn, etcetera). Leuke spelers nogmaals, maar geen gasten die je prijzenkast gaan vullen. Vond het al knap dat ze nog terug kwamen tot 2-2 tegen deze toch al niet zo sterke Mannschaft.

25 maart 2019 om 08:39

Bergwijn is gewoon een groot talent, promes speelt de laatste tijd goed in spanje en de roon een sterkhouder op het middenveld van atalanta. Na een slechte helft meteen weer als zo negatief belichten is echt oppertunistisch. Nederland heeft aanvallend vooral veel potentie dus op het ek zouden er zomaar een paar zich hebben kunnen ontwikkeld tot absolute toppers

25 maart 2019 om 08:40

Helemaal mee eens @Jaimy. De Wereldtoppers zijn in mijn ogen Van Dijk en Wijnaldum.

25 maart 2019 om 09:29

Bergwijn een groot talent, bij PSV inderdaad, in de eredivisie. In Oranje en zowel de CL heeft hij vooralsnog geen potten kunnen breken. De Roon sterkhouder bij Atalanta...subtop serie A. Vooral aanvallend veel potentie? Het is alle ballen op Depay momenteel en god zegen de greep. Je moet hopen dat Danjuma zich verder gaat ontwikkelen zodat je Babel en Promes naar de bank kan verwijzen. Niets met opportunisme te maken maar realisme.

25 maart 2019 om 09:50

Hoezo is Blind nou weer NL-onwaardig? Was gisteren weer een van de beteren (in ieder geval beter dan wereldtopper Van Dijk en megatalent De Ligt. Juist in de grote wedstrijden (CL en met NL tegen toplanden) speelt hij juist voortreffelijk. Ik vind buiten Memphis juist onze aanval matig.

25 maart 2019 om 10:08

Als blinds optreden van gister als voortreffelijk wordt bestempeld, dan zegt dat al genoeg over wat men van blind verwacht. Niet zo veel dus

25 maart 2019 om 11:00

Jaimy bergwijn was juist degene die zich liet zin in de cl. Bijvoorbeeld tegen barce had die meerdere assists moeten hebben, als lozano niet zo druistig afronde. Ook tegen inter dribbelde die veel mensen voorbij en had die ook weer meet assists moeten hebben.

25 maart 2019 om 11:49

Voor een veteraan moet je volgens mij wel ouder zijn dan 28. Los daarvan is Blind goed genoeg voor Oranje. Zet je anti blind bril af en je zou hebben gezien dat Blind wederom redelijk speelde.

25 maart 2019 om 09:14

Slovenië heeft toch ook wel een aardige 2e doelman; Handanovic of Oblak.

25 maart 2019 om 12:46

Daar verwoord je het inderdaad goed. Van Dijk, De Ligt, De Jong en Wijnaldum speelden niet hun beste wedstrijd in het shirt en spelers als Babel, De Roon, Blind enzovoort zijn gewoon spelers die je in elke gemiddelde nationale ploeg wel ziet, niets bijzonders.

Dan heb je nog een groot talent als Bergwijn die wellicht nog niet klaar lijkt om het verschil te kunnen maken in Oranje (maar overigens ook nog niet in z'n kracht heeft kunnen spelen). Verder zijn de meeste selectiespelers ook van Europese middelmaat. De erfenis van een 'mislukte' generatie.

Maar goed, we moeten ook niet vergeten dat we in tegenstelling tot Duitsland (meer dan 80 miljoen inwoners) slechts 17 miljoen inwoners hebben. Dat we dus niet zo'n brede selectie hebben is niet vreemd al mag je best meer verwachten. Dat komt ook wel als er weer een aantal nieuwe jongens doorbreken.

Ik moet wel een beetje lachen met die 7 voor de Jong, deze jongen wordt echt niet meer reëel bekeken. Een 5,5 was meer op zn plaats.

25 maart 2019 om 08:36

Ja maar welke middenvelder kan het wel bolwerken tegen 5 a 6 man die steeds met meerdere je onder druk zetten?

25 maart 2019 om 09:51

Precies dan is nu net het punt. Die ruimte vinden de andere spelers dus blijkbaar niet. Dan kun je De Jong niet verwijten als er steeds met een paar man druk op hem wordt gezet.

25 maart 2019 om 12:48

De Jong stond anders verdedigend wel heel goed zijn mannetje met veel intercepties. In de tweede helft speelde De Jong gewoon prima. Zijn eerste helft was niet zo goed.

Zijn capaciteiten worden met de dag onder een nog groter vergrootglas gelegd. Dan is het niet meer dan logisch dat er dan genoeg zwaktes van hem zichtbaar worden. Maar met zijn nuchterheid en leergierigheid geloof ik er in dat hij alleen nog maar kan groeit en nog beter wordt.

Nederland was in de tweede helft beter, maar was naïef aan het verdedigen en dat begon al op het middenveld. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb nooit gerekend op weer een 3-0. De 3-2 kwam uit de lucht vallen maar weer stonden er tig Duitsers vrij.

De Jong kwam in de eerste helft niet in het stuk voor, maar toen was heel oranje slecht. 2e helft vond ik hem wel erg sterk, samen met Memphis.

Ik zat gister in het stadion en ik heb Frenkie's wedstrijd wel wat anders beleefd. Ik vond hem niet geweldig, maar in zo'n negatief beeld als hier geschetst wordt kan ik me niet vinden. Ik vond dat hij vooral zonder bal erg scherp was er vaak goed het spel verstoorde van de Duitsers. Stopte met een paar zuivere tackles potentieel gevaarlijke aanvallen af, misschien dat dat op de televisie minder opvalt ofzo? Ik weet het niet. Ik zeg niet dat hij een hele goeie wedstrijd speelde. Aan de bal was hij vaak slordig en hij leed hier en daar wel gevaarlijk balverlies, maar een slechte wedstrijd speelde hij zeker niet.

25 maart 2019 om 12:53

Eindelijk iemand die wat verder kijkt. De eerste helft was De Jong niet goed aan de bal, maar hij stond z'n mannetje wel betreft het verdedigende gedeelte en knapte eigenlijk de taken op die De Roon had moeten uitvoeren. Als we al iemand moeten aanwijzen voor de enorme overmacht op het middenveld in de eerste helft, is het De Roon wel. Die heeft werkelijk niets goed gedaan waardoor Wijnaldum en De Jong voor twee moesten lopen.

Löw heeft goed naar Ajax gekeken hoe te spelen. De spits terug laten zakken tot het middenveld alá Tadic en de vleugelaanvallers kriskras laten zwerven . Dit zorgt alá Ajax tegen Real voor chaos in de verdediging van de tegenstander. De Ligt en Virgil wisten het op een gegeven moment niet meer. Op zulke momenten heb je middenvelders nodig met tactisch inzicht die de verdediging komen helpen. En juist dat ontbrak in de eerste helft. De Roon liep als een kip zonder kop en tactische discipline over het veld en stond veels te diep. Wijnaldum idem. Dumfries ook. Dan kom je dus zwaar tekort in de verdediging en op het middenveld.Nederland denkt teveel in balbezit maar vergeet daardoor de rest verdediging. De tweede helft ging het veel beter. Een op een werd er nu verdedigd en veel veller en korter. Dat je zo verliest in de laatste minuut is natuurlijk balen. Maar laten we eerlijk zijn Duitsland is gewoon een zeer goede ploeg met meer individuele kwaliteiten. Het heeft ze het afgelopen jaar tegen gezeten en hebben ze wat pech gehad. De paniek in Duitsland over het elftal was zwaar overdreven. Nederland is nog steeds in ontwikkeling en dat gaat goed. Er moet op een aantal posities wel verbetering komen. Wanneer je spelers in je elftal hebt zoals Babel, de Roon ,Hatenboer, de Jong Blind heb je nog een aardige weg te gaan.

Van Dijk.en de Ligt zijn een beetje het zelfde soort verdedigers. Je ziet als je daar een beweegelijje voorhoede met veel positiewisseling ze het even niet weten . Zet er een echte nummer 9 tegen over en ze eten hem op .

Ach we kunnen allemaal heel intressant gaan doen maar die Duitsers hebben gewoon prima spelers en speelden vooral eerste helfd echt fantastisch. Ze liepen allemaal constant tussen de linies en de bal werd snel naar voren gespeeld.

Het hele middenveld werd af en toe totaal zoek gespeeld en in balbezit zijn er teveel spelers die zich verstoppen.

2e helfd stukken beter maar deze wedstrijd was gewoon een goede afspiegeling van hoe het zit bij Oranje. Goed elftal, prima spelers maar er zullen echt jongens zich moeten ontwikkelen en nieuwe jongens moeten doorkomen. En wisten we allemaal al.

Probleem bij Nederland op het moment is gewoon dat er nog teveel zwakke plekken zijn. Zwakke plekken die Duitsland, Frankrijk en Engeland niet (of veel minder) hebben. Met alle respect, maar Blind, Babel, de Roon, Dumfries... Dat moet echt beter, willen we weer richting de top gaan. Misschien eens Ake of Kongolo op linksback proberen? Op rechtsback blijft het zonde dat Karsdorp de laatste jaren zo teleurstelt, dat leek een jaar of twee geleden toch de vaste rechtsback van Nederland te worden. Misschien de Vrij eens proberen op rechtsback, al vraag ik me af of dat gaat werken.

Op het middenveld is het wachten op een echte stofzuiger, als Nigel de Jong of Mark van Bommel. de Roon doet het geregeld aardig, maar is (en zal nooit) topniveau zijn. Ik zie in de jeugdelftallen van Nederland ook niet zo snel iemand die dat in de toekomst wel wordt. Misschien Gravenberch, of op de kortere termijn Koopmeiners proberen (al is laatstgenoemde geen wereldtopper)?

Op 10 is het hopen dat een Ihattaren doorbreekt (en ook kiest voor Nederland), in de aanval is het hopen op spelers als Stengs, Groeneveld, Dilrosun, etc. En ik hoop dat er eens een echte spits doorbreekt, ondanks dat Depay het goed doet de laatste interlands. Dan kijk ik naar bijv. een Lammers of Redan.

25 maart 2019 om 09:56

Dat ben ik helemaal met je eens. Tegen een Wit-Rusland kun je prima spelen met aanvallende backs, als Dumfries, Karsdorp, van Aanholt, Willems, etc. Tegen Duitsland werd gisteren pijnlijk duidelijk dat het tegen toplanden niet kan. Niet dat de backs de enige oorzaak waren van de dramatische eerste helft, maar wel een van de oorzaken.

Het probleem is vooral dat de Jong zelf wat minder machtig aan de bal is. Voorheen draaide hij vaak weg van zijn man om er vervolgens ook langs te versnellen. Die versnelling zelf zie ik minder. Hij draait wel weg maar drna weer terug. Alsof hij twijfelt aan het echt kunnen wegkomen. Een groot deel van zijn spel was die macht en het kinderlijk eenvoudig mensen passeren. Lijkt wat breder te zijn geworden door fysiek trainen en dat zou best dat procentje kunnen zijn waardoor je wat minder explosief wegkomt van je man. Heeft nu ook betere tegenstanders en dan gaat het wat moeilijker. Zal zich nu moeten ontwikkelen op andere vlakken om net zo waardevol te blijven. Af en toe een crosspass erin gooien ipv altijd een bal tussen de linies spelen. Ik vind het ook echt irritant dat hij als 6 speelt. Heeft de technische bagage om een linie verder te spelen en wat vrijer te kunnen opereren. Nu maak je er een waterdrager van en dat is erg zonde. Hebben we eindelijk een technische middenvelder na al die jaren speelt hij als waterdrager.

Ik lees veel comments dat ik denk, kijk je wel eens naar Frankie?
Gisteren heb ik hem echt heel goed zien spelen. Een 6 is er niet alleen voor om te voetballen maar ook om te verdedigen. Frankie heeft gisteren wat mij betreft de tweede helft gekanteld door werkelijk alle duels te winnen. Frankie is zo snel en die snelheid gebruikt hij in zijn duels. Hij springt voor Sané en die weet niet wat hem overkomt.
Op een gegeven moment verloor Promes elke bal en veroverde de Jong de bal die kwam bij de volgende speler. Echt heel goed gespeeld gisteren.
Evenals geld dat voor Denzel en de Ligt die de tweede helft de duels in knalde als beesten.
Frankie zijn verdedigende kwaliteiten worden zo onderschat.
Een 6 is ook een positie waar verdedigende kwaliteiten worden verlangt. Als hij een kop had als Nigel was dit misschien meer opgevallen... Maar naast dat hij goed kan voetballen kan hij ook doen wat een wedstrijd van hem vraagt.

Over het voetballende gedeelte gisteren... Ik vond de Jong het oké doen. Hij pakt zijn verantwoordelijkheid om zich aan te bieden en probeert zijn spel te spelen wat er niet helemaal uit kwam. Maar je staat er in voetbal nooit alleen voor. Ik heb gisteren Wijnaldum gezien en de Roon en die hebben hun verantwoordelijkheid de eerste helft zeker niet gepakt. Wijnaldum vind het heel vervelend alle kritiek die hij en Strootman kregen maar hij was weer de onzichtbare Wijnaldum die het spel niet ten goede kwam. De Roon is niet goed aan de bal. Hij is traag, kan geen man uitspelen en geen geweldige paas geven. Hij is een stoorzender voor de tegenstanders. Dat kan ook nuttig zijn maar gisteren werd meer gevraagd. Het liefst zou ik Vilhena willen proberen op het middenveld. Dat is een speler die zijn verantwoordelijkheid neemt en zich niet zou verstoppen. Dat had gisteren het verschil kunnen maken. Was dat ook niet de vorige keer zo tegen Duitsland?
Maar goed was wel trots op hoe het NL-elftal had gebikkeld en we hebben zwakheden kunnen zien op het middenveld en aanval.

Ik vond hem eigenlijk vrij goed gisteren. Het onnodig balverlies lijden zullen zij hem in Barcelona ook nog afleren.

Vond De Ligt bij eerste en derde doelpunt niet goed uitzien. Eerste gleed hij weg natuurlijk dat is pech. Vond opvallend veel spelers uitglijden gister. Waarom worden de Interlands niet gewoon op het beste veld gespeeld. Dat ligt momenteel in De Kuip naar mijn mening.

De Duitsers hebben het gewoon goed uitgespeeld.
Veel mensen liepen er rond op het middenveld en ja daar kon ons middenveld niet tegenop.
Komt bij dat de Ligt niet in goede doen was en Dumfries was slecht want stond lucht te dekken en Bergwijn liep er ongeïnteresseerd bij als hij bal verlies had, niet eens de intensie om te werken bij balverlies.
Wat ben ik blij dat Cillessen de eerste keeper zeg die hield ons nog in de race

25 maart 2019 om 11:03

Klopt, al kon ons middenveld er niet tegenop omdat Duitsland hun middenveld hadden verstevigd

25 maart 2019 om 11:20

Ja persoonlijk had ik er een middenvelder bij gezet na de rust en de Ligt eraf gehaald maar ja we hebben 17 miljoen bondscoaches he

25 maart 2019 om 12:28

Jammer dat propper geblesseerd was, die had je er goed bij kunnen gebruiken

Is het niet een idee om 343 te gaan spelen? We hebben de backs niet met de vrij en ake 2 erg sterke cvs en met blind en propper 2 technische en intelligente middenvelders. Dan zou je waarschijnlijk meer grip hebben op een overtalsmiddenveld soals Duitsland gisteren had

25 maart 2019 om 11:47

Blind op het middenveld in de top kan echt niet. Daarvoor is hij te fysiek te zwak, rennend te traag en voetballend niet goed genoeg. Als CV naast Blind en op de LB wordt hij het meest van zijn fysieke taak ontheven en dan kan hij wel passen. De Ligt pakt de spits op bij Ajax en vaak als LB heeft hij geen directe tegenstander. Bij United wisten ze niet hoe snel ze blind van de cvm positie moesten afhalen.

Frenkie komt gewoon zwaar tekort. Hij moet nog veel leren. Moet uitkijken dat hij bij Barca niet op de eeuwige bank beland. Overschatte speler die niet kan rederen als mensen om hem heen een slechte wedstrijd spelen.

De handelingssnelheid van de Jong is traag. Hij ziet de oplossingen aan de bal niet snel genoeg. Bij het gevaarlijke balverlies zag je dat wanneer hij geen tijd meer heeft onder druk dat hij de bal verspilt. Hij komt hier vaak mee weg omdat hij gaat lopen met de bal wanneer hij onder druk wordt gezet om zichzelf tijd te verschaffen. Maar nu werd hij omringd en kon hij zich er niet uitdribbelen en was passing de enige optie. Hij ziet de oplossingen te laat en is geen snelle denker en passer.
Zonder bal vind ik hem wel erg sterk positioneel. Ik vind dat zo vreemd bij hem dat zijn positionering bij balbezit tegenstander beter is dan zijn positionering als Nederland de bal heeft.
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de 'spelverdeler' Frenkie de Jong.
Elke keer als hij in de drukte komt te voetballen, laat hij het vaak afweten.
Maar ondanks dat compenseert hij dat door zijn spel zonder bal bij balbezit tegenstander.

25 maart 2019 om 11:26

@bombanera99
Handelingssnelheid is traag sorry hoor zit je naast en hij ziet de oplossingen niet goed, Ik ben 52 en heb Cruyff meegemaakt maar die kon al zien ruim van tevoren hoe het verder ging en dat heeft Frenky ook weliswaar in mindere mate maar hij leest het spelletje heel erg goed dus jou redenatie klopt van geen kant.
Dat hij in de drukte komt heeft puur te maken hoe de tegenstander zich opstelt en daar kan geen 1 speler het van winnen

25 maart 2019 om 11:56

Ja zijn handelingssnelheid ligt laag.
Dat is ook de reden waarom hij zoveel met de bal loopt en zelden in 1 keer doorspeelt.
Men moet eens ophouden met de vergelijking met Cruijff.
Ik heb het niet over de balbehandeling van Frenkie de Jong maar over zijn trage voortzetting.
Een speler op zijn positie hoort de bal aan te nemen en in 1 keer te openen met een diagonale crossball op een buitenspeler.
Dat doet hij zelden. Kaatsen en doorbewegen doet hij ook zelden. Hij komt altijd in de bal zelfs als hij iemand inspeelt.
Zijn passing is gewoon erg matig.
Trainers houden van hem omdat hij weinig balverlies lijdt, balvast is en positioneel zonder bal bij balverlies goed is.
Voetbalopbouwende spelmakende kwaliteiten bespeur ik niet bij hem. Dat is wel een vereiste om op het allerhoogste niveau in de drukte te slagen. Passing is nog steeds de snelste manier om snelheid en openingen in het spel te krijgen. Eem facet wat bij hem ondermaats is.

25 maart 2019 om 12:44

Ik weet niet waar jij niet kijkt en ik zeg niet dat hij op Cruijff lijkt maar het vooruit denken wat hij had heeft Frenky ook.
Ik kan genieten van een speler ala Frenky de jong en dat heeft niets met mijn club voorkeur te maken

25 maart 2019 om 14:54

Wat ik niet begrijp is, dat vele hier denken w.o. ook bekende analisten denken dat Frenkie onder de nr. 10 positie speelt maar dat doet hij niet bij Ajax en ook niet in het NL elftal. Hij is de controlerende middenvelder (punt naar achteren) die naar voren schuift bij balbezit en vanuit die positie het overzicht behoud en het tempo bepaald en niet om te scoren wat anderen wel eens roepen.

25 maart 2019 om 14:40

Onzin. Je moet wel een bal kwijt kunnen. Dit is ook afhankelijk van je medespelers.

25 maart 2019 om 14:53

@brandkraan
Zo blijf je bezig. Als Frenkie de Jong spelers vrijspeelt dan ligt het aan Frenkie de Jong en als hij de bal niet kwijt kan dan ligt het aan anderen.
Zo kan ik het ook.
Een goede balverdeler dwingt medespelers tot beweging door het ritme met passing te verhogen ipv de bal bij je te houden en af te wachten todat je iemand ziet.
Er zijn honderden voorbeelden te noemen waarbij het spel vast is en een creatieve invaller met exact dezelfde medespelers wel mensen vindt met passing en het spel enorm versnelt en daardoor meer 1 tegen 1 situaties gecreeerd worden.

Heel makkelijk scoren naar de Jong toe maar als er iemand was die door het ijs zakte was het v. Roon wel, een balletje proberen af te pakken dat is niet genoeg in het huidige voetbal en het ging allemaal wat te snel voor hem. De rest speelde vooral in de 1e helft onder hun normale doen.

25 maart 2019 om 11:49

Precies dat zei ik net ook al tegen bombanera99.
Hoe kun je als middenvelder goed spelen als je wordt overklast door een middenveld zoals de Duitsers gisteren speelde want ze waren overal, daar kan zelfs Messi niet tegenop.
Wat mij irriteerde was een Bergwijn die inviel en als een vaatdoek speelde en op zich niet erg maar als je de bal verliest toon dan tenminste werklust door er achter aan te gaan, voor Dumfries geldt dat hij gebakken lucht dekte pfff

Beetje flauw om De Jong dit kwalijk te nemen. Als Duitsland een half elftal op hem zet is het toch logisch dat hij niet meer hetzelfde kan brengen? Dan is het juist taak aan de andere spelers om daar van te profiteren.

we hebben maar 1 speler die bij een Europese topclub zit met Van Dijk en dat is een verdediger. Cillissen ook wel maar dat is daar de reserve keeper.

dan hebben we 2 grote talenten in Frenkie De Jong en De Ligt en Depay is de enige speler voorin die het verschil kan maken maar hij is ook geen wereldtop al speelt hij wel vaak geweldig in Oranje de laatste tijd.

we hebben geen spelers van het kaliber Robben of Van Persie op dit moment. je moet daarom gewoon keihard knokken voor elke bal en supergecontreerd spelen om boven jezelf uit te stijgen als team. gisteren was dat in de eerste helft helaas niet het geval

25 maart 2019 om 17:22

Wijnaldum speelt bij hetzelfde toen als Van Dijk?

25 maart 2019 om 20:43

@djum

mijn fout inderdaad alleen Wijnaldum is niet echt een hele bepalende speler

26 maart 2019 om 09:25

Bij Liverpool word hij zeker wel als een bepalende speler gezien. Om een of andere redden komt het er altijd minder uit bij Oranje.

Het gevaar van dit Duitsland is dat ze alle systemen kunnen spelen. Ze preferen een 4-2-3-1 met veel voetballend vermogen op t
middenveld (Kroos Gündogan Havertz) waarmee ze de snelle aanvallers (Reus Sané Werner) in stelling kunnen brengen. Tegen sterkere tegenstanders kunnen ze een 4-1-4-1 (counterattack), 3-5-2 bij balbezit of een 5-3-2 bij balverlies spelen. De grootse troef van Low is dat hij niet hoeft te kiezen tussen de beste spelers maar hij kiest het beste teams. Tegen Oranje speelde niet zijn beste spelers maar het beste team.

Ik wil ooit de aanval Sané Moukoko Reus nog meemaken.

Haha ik vind het echt ongelooflijk dat mensen de wedstrijden tegen Duitsland als maatstaf hanteren dat De Ligt en Frenkie De Jong overhypte talenten zijn.
Hallo Duitsland is 1 van de beste voetbal landen ter wereld!
Tegen zo'n tegenstander kun je wel eens tegen een mindere wedstrijd en nederlaag aanlopen.
Zelfs Argentinie met Messi kan tegen Duitsland tegen een mindere wedstrijd en een nederlaag aankopen. Of Neymar met Brazilie. Zijn Messi en Neymar dan gelijk ook een overhypte spelers?
Wat een ongelooflijke kul!!!
Typisch Nederlands om eigen grote talenten onterecht af te kraken!!
Walgelijk gedrag gewoon!!
Laten we niet vergeten dat deze talenten al op zeer jonge leeftijd veel indruk maakten tegen o.a. Bayern, Benfica, Real Madrid, Frankrijk, enzovoorts. En dat ze nog steeds volop in ontwikkeling zijn om steeds betere spelers te worden.
Het lijkt wel of sommige mensen denken dat talenten alleen niet overschat zijn als ze alle sterke kansen en alle sterke clubs hebben verslagen met indrukwekkend spel. Totaal onrealistische gedachte natuurlijk!!

25 maart 2019 om 13:56

Duitsland is al een tijdje zwaar uit vorm en niet eens hun sterkste 11 begon, plus ze speelde nog eens uit....

25 maart 2019 om 14:48

Ze hebben flink wat vernieuwingen ingevoerd in navolging van Bayern. En met succes. Oude namen zijn weg gesneden en nieuwe spelers krijgen de kans.
Met o.a. Sane, Sule, Gnabry, Goretzka erbij is Duitsland weer een land om rekening mee te houden in de top.

Frenkie heeft gewoon geen goede pass in huis of een geweldige steekpass, of een geweldige dribbel sorry dat heeft hij gewoon niet.

Wat hij wel heeft is dat hij goed kan wegdraaien, en een goede stamina heeft maar daar is verder ook alles mee gezegd. Het hypen van de speler heeft echt geen nut en ik zie het hem ook moeilijk krijgen in Spanje.

25 maart 2019 om 14:23

Wat zien al die scouts van de absolute top toch allemaal in hem he? Passen kan ie niet, dribbelen kan ie niet, hij heeft alleen een goede conditie. Vind je dit nou zelf geen raar verhaal als je dat terug leest?

25 maart 2019 om 14:47

Niet mee eens. Frenkie speelt straks in en met de top van Europa. Hij zal zich moeiteloos aanpassen en zich verder ontwikkelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren