Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax-fans opgepakt bij spelershotel Real: ‘Het is een beetje flauw’

Laatste update:

De politie heeft in de nacht van dinsdag op woensdag vier aanhoudingen verricht in de buurt van het Okura Hotel in Amsterdam. De arrestaties vonden plaats vanwege het afsteken van zwaar vuurwerk in de omgeving van het hotel, waar de spelers van Real Madrid naar verluidt verblijven rondom de Champions League-wedstrijd tegen Ajax van woensdagavond.

Het hotel zelf wil, ondanks video’s en foto’s op social media, tegenover RTL Nieuws niet bevestigen dat de spelers van de Koninklijke daadwerkelijk in het Okura overnachten: “Wij doen nooit uitspraken over wie hier verblijft”, laat een woordvoerster weten. Wel is duidelijk dat er in de buurt van het hotel inderdaad vuurwerk afgestoken is.

Het lawaai begon rond 3.30 uur ’s nachts en al snel klaagden verschillende omwonenden over de overlast: “Er is vannacht in een paar straten verderop inderdaad vuurwerk afgestoken. We hebben meteen de politie ingeschakeld”, bevestigt de woordvoerster. De politie arriveerde vervolgens snel ter plaatse en verrichtte een aantal arrestaties.

“Ik denk dat het een beetje bij de voetbalcultuur hoort, maar ik vind het niet grappig. Het is een beetje flauw”, zegt de woordvoerster tot slot. De vier verdachten hebben de rest van de nacht in de cel moeten doorbrengen en zitten nog steeds vast. Real Madrid en Ajax treffen elkaar woensdagavond om 21.00 uur in de Johan Cruijff ArenA voor hun eerste wedstrijd in de achtste finales van de Champions League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sinds wanneer hoort dat bij de voetbalcultuur? Is nergens voor nodig, maar ach we zullen zien wat het zal opleveren vandaag, weet wel dat de Madridistas in ieder geval in een beter bed hebben geslapen dan die pipos afgelopen nacht.

13 februari 2019 om 10:32

In Nederland zie je dit amper, maar in de wat meer zuidelijke contreien zie je niet anders dan dat supporters de tegenstander wakker proberen te houden.

Qua sfeer mogen we zeker het één en ander van ze overnemen, maar dit soort trucjes mogen van mij wel achterwege blijven.

13 februari 2019 om 12:16

Qua sfeer mogen we best wat overnemen? Nou dat ben ik compleet oneens met je. Ik ben naar verschillende wedstrijden van verschillende spaanse (en portugese) clubs geweest, maar qua sfeer valt er meer te beleven hier in Nederland hoor. Atletico was een behoorlijke sfeer stoen ik er was, daar kan men hier wat van leren, Valencia en Sevilla gingen ook nog, maar verder vond ik het maar zeer matig.

13 februari 2019 om 13:32

Als liefhebber van het Zuid-Amerikaanse voetbal, dacht ik eerlijk gezegd nog ietsje zuidelijker. In Europa ga ik qua sfeer ook liever naar Duitsland dan naar Spanje, al zijn Sevilla, Betis en Atletico wel postieve uitzonderingen daarop.

13 februari 2019 om 16:28

In Nederland slapen spelers dan ook wat minder in hotels door geringe afstanden, maar ik kan me nog een incident met een brandende bus herinneren...

13 februari 2019 om 10:48

Nou, voetbalsupporters zijn onderdeel van de voetbalcultuur en dit soort wakes bij hotels van de tegenstander zijn zeker niet nieuw of ongebruikelijk onder bepaalde groeperingen van voetbalfan. Internationaal hoor je vaker van dit soort ‘ludieke’ lawaaierigere happenings om spelers uit de slaap te houden. Dus ja: een beetje kun je dit in mijn ogen wel als onderdeel van hedendaagse voetbal(sub-)cultuur en voetbalbeleving beschouwen.

Daarmee niet zeggende dat ik het allemaal goedpraat of normaal vind. Ik vind het vanzelfsprekend, dat je respect toont voor je tegenstander en ze als gast moet behandelen. Al vind wel, dat dit afsteken van vuurwerk ‘veilig’ een paar straten verderop nog ‘schappelijk’ overkomt, al is het niet bepaald netjes of sportief te noemen.

Vraag me af overigens of de spelers van Real iets mee hebben gekregen van het lawaai in hun goed geïsoleerde, luxueuze hotelkamers. Als internationale topspelers hebben ze waarschijnlijk ook wel voor hetere vuren gestaan in hun voetbalcarrière.

13 februari 2019 om 10:49

Inderdaad. En je kan er natuurlijk op wachten dat voor de uitwedstrijd Ajax spelers hetzelfde kunnen verwachten.

13 februari 2019 om 11:08

De spelersbus van Ajax werd al bij Groningen in de fik gestoken naast het hotel.

13 februari 2019 om 12:44

Ik denk dat Habbit een tegenactie bedoelt van Real Madrid fans; die zullen weinig met het Groningen incident te maken hebben gehad.

13 februari 2019 om 11:01

De woordvoerder van een hotel zegt dit. Ze zal het wel ergens vandaan hebben of ervaren hebben, aangezien dit niet de eerste keer is dat zoiets gebeurd toch.

En die pipo's waren om half 4 nog vuurwerk aan het afsteken, ik denk dat die pipo's in een glasbak hadden kunnen slapen en nog steeds niets door hadden gehad hehe

13 februari 2019 om 11:29

medalofhonor

"sinds wanneer hoort dat bij de voetbalcultuur?"

De woordvoerdster zegt 'ik denk'. En ik denk dat deze mediaspreekmevrouw hier vooral probeert om kool en geit te sparen door niets negatiefs of uitdagends te zeggen tegen supporters in Amsterdam en omstreken om geen verdere overlast of problemen te veroorzaken rond haar hotel.

Overigens snap ik wel wat ze bedoelt, dit is natuurljik niet de eerste keer (zelfs PSV fans halen dit soort kindergeintjes uit) en in andere landen gaan de registers in dit soort gevallen soms nog veel verder open (met bussen die worden 'aangevallen' door menigtes en zo).

Inderdaad flauw. Vooral vervelend als je in de buurt woont en een aantal nietsnutten gaat midden in de nacht zwaar vuurwerk bij je in de straat afsteken. Waarschijnlijk hebben de spelers van Madrid er niet eens wat van mee gekregen....

Denk niet dat het mag baten. Ook een moe Real is een maatje of 10 te groot. Al hoop ik toch stiekem op een stunt.

Overigens bewijzen ze hiermee wel weer lekker het gelijk van Aboutaleb. Hou die kneuzen lekker thuis. Kunnen ze vuurwerk in hun eigen stad smijten.

13 februari 2019 om 10:33

Maatje of 10 is overdreven, Real speelt niet tegen Heracles ofzo.. Ajax heeft genoeg kwaliteiten om Real Madrid moeilijk te maken, zeker in eigen huis. Het zal me niet verbazen als Ajax wint.

13 februari 2019 om 10:56

Waar hebben ze die kwaliteiten dan precies?
Verdediging is zo leknals een mandje ineens. Zie je de RB welke van de 2 dan ook al tegen Junior staan?

De Ligt en Mangalan hadden het bizar zwaar tegen van Persie die zich liet uitzakken. Dit is precies wat Benzema ook doet.

Voetballend komt Ajax er ook niet meer echt doorheen in NL. En dan moeten ze nu tegen Varane en Ramos dat doen. Dolberg en Hunter zie ik dat niet doen. En tadic als valse spits tegen deze 2 heb ik ook geen vertrouwen in

Het kan altijd, maar om te stellen dat Ajax voldoende kwaliteit heeft om te winnen vind ik een sterke stelling

13 februari 2019 om 11:22

Mazraoui deed het uitstekend tegen Coman en Ribéry hoor. De enige hoop op een stunt is dat de spelers die CL motivatie vinden die ze het hele jaar al hebben. Als ze weer zo kunnen gaan en vertrouwen krijgen naar mate de wedstrijd groeit, denk ik dat ze dat mee kunnen nemen naar de eredivisie.

13 februari 2019 om 11:26

Als Ajax zoals tegen Bayern speelt is er vanalles mogelijk. Zie het niet gebeuren, maar hopen mag toch? Benieuwd hoe Real gaat spelen. Of je zet vol druk, of je gaat vol voor de counter.

13 februari 2019 om 11:43

Real speelt nooit 90 minute op 1 manier, ze wisselen heel vaak af. Vaak is het vanaf 1-30 minute heel hoge pressie dan zakken ze in tot 60 minute en op het einde pompen ze weer als het nodig is. Real kan beide voetbalstijlen hanteren, hebben genoeg techniek snelheid en de verdedigende kwaliteiten.

13 februari 2019 om 12:29

@capis

Veel zal afhangen van de opstelling en de tactiek. Als Ten Hag kiest voor een dubbele zes, dan kan Benzema zich laten uitzakken wat ie wil maar de bal zal hij niet kunnen vasthouden.

Is Ten Hag koppig en gaat Ajax wederom met de backs op de middenlijn spelen, ja dan wordt het een zware avond.

13 februari 2019 om 11:35

Bizar slechte argumentatie. Een paar jongens die snachts vuurwerk afsteekt toont aan dat er geen uittoeschouwers bij de klassieker mogelijk zijn? Doe normaal.

13 februari 2019 om 12:03

Hoe groter de wedstrijd, hoe fanatieker de fans. PSV Feyenoord is niet erg beladen, dus dan kunnen de fans zich meestal wel gedragen. De Klassieker en ook knockout wedstrijden in de Champions league zijn een ander verhaal.

Wat kan het Aboutaleb schelen dat het een paar jongens zijn. Hij bekijkt het vanuit risicomanagement, niet vanuit sentimenteel oogpunt dat het zo zielig is voor Ajax. Een paar jongens met bomgordels zorgen er ook voor dat ik steeds zo'n klein klote flesje deodorant moet meenemen als ik naar het buitenland vlieg. Das ook kudt, maar daarnaast volkomen begrijpelijk.

Ajacieden en Feyenoorders hebben zich steevast misdragen tijdens de Klassieker. Zolang zij onaflatend bewijzen zich niet normaal te kunnen gedragen, laten we ze voor mijn part bij geen enkele uitwedstrijd meer toe. Dat er volwassen mensen zijn die zich zo gedragen om een voetbalclub mag je van mij sowieso op een onbewoond eiland 50 meter onder zeeniveau droppen. Dat we jammeren dat we ze moeten toelaten in een andere stad slaat helemaal nergens op. Dat we na zoveel jaar nog steeds geen antwoord hebben op dit probleem is onbegrijpelijk. Gewoon keihard straffen. Deze gasten verdienen gewoon een levenslang stadionverbod. Ahhw, maar das zielig! Ja heel zielig, maar je kan ook bijvoorbeeld geen vuurwerk afsteken.

13 februari 2019 om 12:11

Jammer dat mensen niet normaal kunnen redeneren en zaken niet gescheiden kunnen houden. Als je op die manier redeneert kan je er van alles bij gaan halen zoals het slopen van de binnenstad van Rome of zwervers pesten in Spanje wat beide vele malen erger is. Jammer had van jouw wel iets beters verwacht Migi.

13 februari 2019 om 12:45

Feyenoorders moet je ook niet toelaten in Amsterdam. En die gasten die defontein slopen sowieso nooit meer een stadion in laten. Ik heb het niet alleen over Ajacieden hoor. Feyenoorders zijn over het algemeen nog erger.

13 februari 2019 om 13:53

''feyenoorders zijn over het algemeen nog erger'' - En onlangs kwam er nog een onderzoek naar buiten waarin - ik heb het ook niet verzonnen - Ajacieden in de Eredivisie ruim aan kop staan qua geweldsdelicten in eigen (!) thuiswedstrijden. Maar liefst 44 (waarvan 11 maal vanwege vuurwerk gooien) meldingen in 38 thuiswedstrijden, tegenover diverse meldingen in 7 thuiswedstrijden bij Feyenoord over dezelfde vier seizoenen.

En dan zijn/waren (?) Ajax supporters ook nog eens niet welkom in Utrecht en Den Haag.. Maar Feyenoorders zijn altijd erger, ja.

Ben het overigens wel eens met je hoor: raddraaiers gewoon gelijk afstraffen.

13 februari 2019 om 15:50

Ohw, naja, mijn punt was vooral dat ik niet probeer Ajacieden de Zwarte Piet toe te schuiven (mag ik dat nog zeggen?). Ik heb het meer over voetbalsupporters in het algemeen. Het is heel jammer voor het uitteam dat ze geen fans mee mogen noemen, maar daar moet een burgemeester schijt aan hebben.

Clubs moeten naar zichzelf kijken en er alles aan doen om dit soort incidenten te voorkomen. Zodra ze zich zonder blozen een spiegel voor kunnen houden op dit gebied moeten ze niet zeuren over verboden. Of dit nou Ajax, Feyenoord, PSV of Utrecht is, maakt niet uit.

13 februari 2019 om 16:13

Wat kan Ajax eraan doen dat 2 jongens snachts ergens in Amsterdam vuurwerk afsteken?

13 februari 2019 om 16:37

Dat is niet relevant bij het maken van de beslissing door Aboutaleb.

13 februari 2019 om 16:40

Ik ben het met je eens dat het niet relevant is. Daarom vind ik het ook zo raar dat je beweert dat dit kattekwaad het gelijk van Aboutaleb aantoont.

13 februari 2019 om 18:49

Hij heeft gelijk dat uitsupporters toelaten riskant is, omdat voetbalsupporters zich over het algemeen niet kunnen gedragen. Maar genoeg gezeik, laten we hopen dat Ajax vandaag kan stunten

13 februari 2019 om 11:56

PSVers staken vuurwerk af bij het hotel waar Atletico verbleef. Zijn toch ook welkom in Rotterdam?

oh wat ondeugend!
ik denk dat Real de hele nacht wakker heeft gelegen en nu kan een overwinning al helemaal niet meer misgaan.

Er zij n dus serieus mensen die de wekker op 3 uur zetten om vuurwerk af te gaan steken bij een hotel? Zielepoten

13 februari 2019 om 10:34

Ik denk dat dit soort mensen niet hun wekker hoeft te zetten, dat zullen sowieso wel nachtdieren zijn. Maar goed, vrij onzinnig dit natuurlijk hoewel dit volgens mij juist in de zuidelijke landen vaker voorkomt dan bij ons.

Super triest! En nu missen die sukkels de wedstrijd ook nog met een beetje pech. Nou dan heb je het voor elkaar zeg...

13 februari 2019 om 10:40

Als het mogelijk is, zou ik ze als politie inderdaad tot vanavond 23:30 vast houden.

13 februari 2019 om 11:33

Het is wel Nederland hè....als die jongens ook nog eens de wedstrijd missen door de politie gaan ze gegarandeerd klagen en dat kan niet hè.....

13 februari 2019 om 11:35

Maximaal 24 uur zonder aanklacht als ik me niet vergis, dus dat zou moeten kunnen..

13 februari 2019 om 11:45

Boris19

"als het mogelijk is, zou ik ze als politie inderdaad tot vanavond 23:30 vast houden"

Ze kunnen zonder meer, als de politie dat wil, tot vanmiddag 15:00 uur worden vastgehouden voor verhoor. Na die termijn kan je in Nederland alleen nog in verzekering worden gesteld, in het belang van het onderzoek, voor drie dagen. Maar dat moet op bevel van een rechter én dat mag alleen voor strafbare feiten waarvoor wettelijk een straf voorgeschreven is van vier jaar hechtenis, of meer.
Om eerlijk te zijn heb ik even niet bij de hand wat de aanklacht is en of deze verstoring van de openbare orde daaronder valt of niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat het OM enige prioriteit aan deze kwestie geeft en er enig belang in ziet om deze knulletjes puur om die reden nog langer vast te houden. Die krijgen gewoon een proces verbaal aan de broek en worden mogelijk later nog vervolgd, wat met een boete en bij hoge uitzondering wellicht een taakstraf afgedaan wordt.

Maar ik snap je punt denk ik wel. 'laat ze het maar voelen' , .... Tja. Ach, Ik heb niet de indruk dat dit soort jochies zich daardoor af laat schrikken. Alsof dát zou werken, ..

13 februari 2019 om 11:48

Moustro

Nee, zonder aanklacht is het maximaal zes uur, in ernstige gevallen negen uur maximaal, maar de uren tussen middernacht en negen uur 's ochtends worden niet meegerekend. En voor je informatie, ook het weekeinde wordt niet meegerekend. Voor het geval je dingen van plan bent, nooit op vrijdag want dan kan je technisch gezien het gehele weekend in de cel gehouden worden. ....

Geeft maar weer aan hoeveel vertrouwen ze in hun eigen team hebben. Beetje zielig dit en zo geef je Ajax Europees weer een slechte naam. Maar ze zullen vast trots zijn...

13 februari 2019 om 10:51

Tuurlijk is dit een kansloze actie, maar dit heeft toch totaal niets met het vertrouwen in eigen spelers te maken? Gewoon een flauwe grap waar letterlijk niemand van wakker ligt of minder door gaat spelen. De Spaanse clubs zijn er inmiddels wel aan gewend hoor. PSV fans haalde dit geintje al eerder uit toen Atletico in Nederland op bezoek kwam.

Geen gewonden gevallen, geen bedreigingen, niks afgebroken of kort geslagen. Het is alleen lullig voor de mensen die erom heen wonen of ook in dat hotel verblijven.

13 februari 2019 om 11:00

Nee de spelers van Real niet nee! Maar de mensen in de wijk daar wel die er helemaal niks mee te maken hebben verder

13 februari 2019 om 11:17

Dat omschrijf ik toch ook?

''het is alleen lullig voor de mensen die erom heen wonen of ook in dat hotel verblijven.''

Dus ik snap je reactie niet..

13 februari 2019 om 11:34

grasveld7

"gewoon een flauwe grap waar letterlijk niemand van wakker ligt of minder door gaat spelen. De Spaanse clubs zijn er inmiddels wel aan gewend hoor. PSV fans haalde dit geintje al eerder uit toen Atletico in Nederland op bezoek kwam."

Ja precies, moest ik ook aan denken, PSV fans deden dat ook bij Athletico. Als reactie omdat dit bij de PSV spelers was gebeurd in Madrid.

Maar dat er 'letterljik niemand van wakker ligt' dat lijkt me een vergissing. Die spelers misschien niet (of wel dat weten we niet) maar de omwonenden zeker wel natuurlijk. Dus wat dat betreft ben ik wel blij dat er een aantal jongens zijn aangehouden, hoewel ze verdacht zijn en dus nog niet vast staat dat ze het ook gedaan hebben. En dat die jongens nog vast zitten vind ik ook wel fijn om te weten.

Technisch kunnen die jongetjes trouwens zonder aanklacht of inbeschuldigingstelling nog zonder problemen tot vanmiddag 15:00 uur vastgehouden worden. Daarna moeten ze worden vrijgelaten, of worden voorgeleid voor de rechter. Ik zou adviseren die jongens ook echt tot die tijd vast te houden, al gebeurt dat in de praktijk zelden.

Edit: ik lees nu je toevoeging over hoe lullig het is voor omwonenden...... daar had ik in eerste instantie overheen gelezen.

13 februari 2019 om 11:59

@constant

Absoluut mee eens dat ze de ''daders'' nog een tijdje vast mogen houden. Begrijp me dan ook niet verkeerd, ik vind dit ook zeer onnodig en keur het dan ook af. Maar ik zie liever dit soort praktijken/pesterijen, dan dat mensen met elkaar op de vuist gaan en dat er onschuldigen mensen bierflessen in zijn of haar gezicht krijgen omdat ze toevallig langs lopen of dat ze met toeval ook dezelfde kleuren (shirtjes of sjaaltjes) dragen.

Neemt niet weg dat ook dit gewoon gestraft moet worden.

13 februari 2019 om 12:09

Doelde op dat je zei ligt letterlijk niemand wakker van.

13 februari 2019 om 12:31

Dat zal wel meevallen, dit soort grapjes zie je best wel vaak. Van een brandalarm dat 's nacht gaat tot vuurwerk en lawaai voor het hotel.

Het zal weinig uitmaken, die gasten van Real zijn dit wel gewend en slapen gewoon rustig door. Zeker bij een goed hotel is alles dubbel geïsoleerd dus veel geluid zal er niet binnenkomen.

Best triest om een hele buurt wakker te maken omdat je wil dat je club wint, wat mij betreft houd je de mensen vast tot na de wedstrijd als straf.

13 februari 2019 om 11:36

Eens... vraag me ook af of er geen Ajax spelers in het centrum wonen die hier last van hebben gehad..?

Ze hebben weer eens wat kunnen kopieren van andere landen. Zelf kunnen ze immers niks creatiefs verzinnen. Beetje zinloze acties zijn dit altijd. Alsof zo'n Real door dit soort acties minder gaat spelen. Maar goed ze hebben weer even aandacht gekregen.

Lekker zinvol, waarschijnlijk net zo lang vuurwerk gehoord als een potje pissen wat de meesten wel een keer doen in de nacht. Daar wordt je niet moe van hoor.

Wat een kansloos groepje zit er toch bij Ajax op de tribune. Werkelijk alles binnen en buiten de club is om te janken de afgelopen weken. Bizar hoe een goede flow in zoiets kan omslaan...

13 februari 2019 om 11:39

Beetje generaliserend naar mijn mening. Nergens is duidelijk dat het hier de slechte resultaten de motivatie waren om vuurwerk af te steken. Of dat de flow hiermee significant is omgeslagen.

Het is hier überhaupt niet duidelijk, dat het gaat om een groepje, dat wekelijks bij Ajax op de tribunes zit. Wie weet gaat het om een stel puistige pubers, die niks met Ajax van doen hebben, de bus van Real voorbij zagen komen en grappig of stoer dachten te zijn of lekker te kunnen opscheppen de volgende dag tegen hun maatjes op school.

Verder gaat het slechts om vier arrestaties; er is geen grote groep Ajax-supporters opgepakt of dergelijk, die op wat voor manier dan ook hun frustraties om het spel en de resultaten op deze manier uiten. Kan toch ook gewoon uit baldadigheid of drang zijn geweest om trendig de (social-)media te worden om maar wat te suggereren?

13 februari 2019 om 11:52

Het is wel duidelijk wie het zijn. De F-Side heeft het doodleuk op Twitter en Facebook geplaatst. Het is dat kleine groepje in het midden. Die vorig jaar ook de bus opgewacht hebben. Het zijn altijd dezelfde en groot is het groepje inderdaad niet. Het zijn alleen wel de jongens die altijd naar voren treden als de die hard Ajax supporters. Je zou zeggen dat de "leider" (vreselijk...) Dani deze groep wel onder controle heeft, maar dat is blijkbaar niet zo.

Het wordt tijd dat ze eens aangepakt gaan worden.

13 februari 2019 om 12:09

Ah, oké. Ik ben geen frequent en zeker geen actueel volger van social media als Twitter en Facebook, dus deze info is nieuw voor mij. De F-Side is ook de ver van mijn bed show. Gelukkig zit ik op Noord en niet op Zuid in de JC-Arena.

Als je dit in al je eerste post had geschreven, dan was het wat genuaceerder en minder generaliserend overgekomen. Ik ben het uiteraard volledig met je eens, dat deze groep leeghoofden eens flink aangepakt wordt, echter ben ik bang dat het een utopie is..

Hooliganisme is een internationaal probleem in het voetbalwereldje. Als je de één groep of individu oppakt, dan staat de volgende al weer klaar om de boel over te nemen. Hooliganisme slaat ook zijn armen uit tot in de hoogste kringen naar verluidt en zit zwaar verankerd in de voetbalwereld.

Blijft natuurlijk wel staan, dat ik het nog steeds vind, dat het niet gezegd is dat de motivatie om de spelers van Real lastig te vallen met vuurwerk iets te maken heeft met de resultaten en het spel van de afgelopen weken.

Dat het afsteken van vuurwerk het directe gevolg is van ‘het omslaan van een goede flow’, is volgens mij nergens op feiten gebaseerd. Wellicht had dit groepje deze actie al ergens voor de winterstop op de agenda gezet toe alles nog pais en vree was binnen en buiten de club.

13 februari 2019 om 12:43

Ik wilde de link met de prestaties van het team en een daarop volgende actie van de hooligans ook niet met elkaar leggen. Ik had het over het overall plaatje. Ik had het idee dat het met het support ook erg goed ging, kijk naar de Europese wedstrijden. Tijdje geen gezeur van deze malloten en dan doen ze dit. Ik roep het hier al jaren: het kleine groepje in het midden - de club kent ze bij naam - moeten harder aangepakt worden dan ze nu doen. Juist omdat ze zo bekend zijn, moet er toch iets mogelijk zijn...?
Ik zit wel eens op de F-Side en stoor me mateloos aan de machtsposities op het vak.

Kinderachtig dat dit nou weer moet. Omwonenden die vandaag om 06:00 weer eruit moesten, hebben een paar uur slaap gemist door deze lui.
Verstoring van de openbare orde én de club imagoschade opbrengen.
Dan behoor je dus niet tot een echte fan, maar een hooligan die onrust wil veroorzaken.

Zou mooi zijn dat die gasten die het gedaan hebben vanavond ook daadwerkelijk niets van de wedstrijd zien/horen...

Yup en volgende week slopen ze half madrid. Stelletje clowns. Hopen dat Real ze vanavond afslacht.

Als dit nou werkt kunnen ze dat volgend jaar bij Heracles ook proberen!

On: ik denk dat de spelers van Madrid hier letterlijk en figuurlijk niet wakker van zullen liggen, die zijn wel wat gewend. Ben heel benieuwd hoe beide teams vanavond voor de dag komen.

Kansloos dit en wederom een boete of erger voor Ajax. Onnozele supporters en hoogstwaarschijnlijk mensen met een uitkering. Eigenlijk zouden ze dat moeten stopzetten bij deze mensen, is het hele probleem meteen weg.

13 februari 2019 om 12:28

(arsenaliz)
Ik denk dat jouw opmerking net zo kansloos is want wat heeft Ajax hiermee te maken door te zeggen boete of nog erger dit gebeurt a niet in het stadion en b moet Ajax ook nog beveiligers sturen naar het hotel van de tegenstander ? buiten dat ik vind dat dit geen supporters zijn maar een stel leeghoofden met een IQ niet groter dan de gemiddelde schoenmaat , maar jou reactie is niet zo belachelijk vind ik .

13 februari 2019 om 12:52

Leuk dat je dat vindt, dat mag. Het zijn echter mensen die toch de club representeren. Je gebruikt de makkelijke manier: Dit zijn geen supporters maar leeghoofden, wake up call: Dit zijn Ajax supporters.

Idem met Feyenoord supporters die vernielingen aanbrengen in Rome, bijvoorbeeld. Ajax heeft hier alles mee te maken, maar je mag je club verdedigen hoor. Bedankt dat je mijn reactie net zo belachelijk vind als hun gedrag. Een discussie met jou lijkt me niet nodig.

13 februari 2019 om 13:50

Nee want wat jij zegt is gewoon bezopen hier heeft Ajax niets mee te maken want deze mafkezen pretenderen dat ze supporter zijn en daar zit de club Ajax niet op te wachten hoor , hier staat Ajax volledig buiten dat wil ik toch even graag gemeld hebben wijsneus .

13 februari 2019 om 16:10

Mij een wijsneus noemen maar zelf niet eens normaal een dialoog aan kunnen gaan zonder te beledigen. Okay vriend. Reageer voortaan niet als je niet eens fatsoenlijk kan zijn.

13 februari 2019 om 13:32

@arsenallz Hoezo wordt dit een boete voor Ajax? De Uefa houdt zich niet bezig met dingen die buiten een stadion gebeuren, dat moet de politie zelf oplossen vinden zij. De nachtrellen in Athene van vorig jaar hadden ook geen boete of straf opgeleverd, maar de rellen in het stadion daarna wel.

De vraag is uiteraard of dit echt gedaan werd om Real uit zn slaap te houden. Bij mij in de buurt gebeurt dit regelmatig midden in de nacht. Het klinkt aannemelijk, maar hebben de verdachten dit daadwerkelijk bevestigd?

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren