Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Angst slaat me om het hart wanneer ik irritante lusteloosheid van Frenkie zie’

Laatste update:

Barcelona bereikte vorige week een akkoord met Ajax over de transfer van Frenkie de Jong en troefde zo onder meer Manchester City en Paris Saint-Germain af. De Catalanen betalen een bedrag van maximaal 86 miljoen euro voor de Oranje-international en maken hem daarmee de duurste speler die ooit uit de Eredivisie is gehaald. Jan Mulder heeft echter zijn twijfels bij deze aankoop van de huidige koploper van LaLiga.

“Verreweg het raadselachtigst in deze transferperiode is de aankoop van Frenkie de Jong. Frenkie kost Barcelona om en nabij de negentig miljoen euro en een salaris van vijftien miljoen voor elk jaar van zijn vijfjarig contract. Een sprookjestransfer. De foto samen met zijn vriendin, jaren geleden genomen in Camp Nou: om een traan van ontroering bij weg te pinken. Mooier kan een jongensdroom niet worden geïllustreerd”, schrijft de oud-spits in zijn column in het Belgische Humo.

“Maar de angst slaat me om het hart wanneer ik Frenkie een dag na de totstandkoming van zijn verbintenis met Barcelona met Ajax in de bekercompetitie tegen sc Heerenveen zie spelen”, vervolgt Mulder echter. Hij ziet in De Jong een speler die ‘het liefst in diepe rust’ verkeert en zelden een sprint trekt. Tegen Heerenveen schoof de middenvelder de ballen volgens Mulder ‘uiterst traag’ over het veld.

“Maar waar ondergetekende irritante lusteloosheid in zijn langzame acties waarneemt, zien professionele scouts en ervaren krantenverslaggevers het fel stralende licht van de lichtvoetigheid. Een even opmerkelijk als onbegrijpelijk verschil in appreciatie”, voegt hij toe. Mulder moet echter toegeven dat hij er in het verleden weleens naast heeft gezeten, onder meer bij de overstap van Virgil van Dijk naar Liverpool: “Ik schreef na zijn transfer van Southampton naar Liverpool: ‘De slechtste aankoop in tweeduizend jaar christendom.’”

Denk jij dat Frenkie de Jong gaat slagen bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

iedereen kent Jan Mulder, altijd negatief, maar wel eerlijk. Laatste stukje over Virgil vind ik mooi, dat hij het zefl ook meteen toegeeft. In plaats van al die 'kenners' die zogenaamd de eerste waren die het talent ontdekte

30 januari 2019 om 12:27

Dat is het he. Mulder brengt naast vaak domme opmerkingen ook beleving en humor aan tafel. Daar waar veel andere analisten alleen domme opmerkingen brengen.

30 januari 2019 om 17:20

Het grote probleem is echter wel dat Jan Mulder het eigenlijk 90% van de tijd bij het verkeerde einde heeft. Hij zeurt om het zeuren. Dan luister ik liever naar Kieft die eigenlijk altijd wel objectief naar clubs, spelers en trainers kan kijken en bovendien veel voetbalverstand heeft.

30 januari 2019 om 13:20

Niet altijd negatief, wel altijd overdreven. Ofwel overdreven negatief, ofwel overdreven positief.

30 januari 2019 om 13:52

Mulder is dan ook eerder een voetbalromanticus in plaats van een analist. Vind het wel een vervelende vent, voegt weinig toe aan analyses.

Al zijn goede duels heeft dejong voor Oranje gespeeld. Vind hem niet bijster spannend of geweldig voetballen bij Ajax, wellicht dat hij niet optimaal gebruik wordt door Ten Hag en wel door Koeman. Dan zou ik zeggen; haal Koeman naar Ajax ,nu!

30 januari 2019 om 12:36

Beide wedstrijden tegen Duitsland vergeten? Ook in Oranje blinkt hij niet altijd uit.

30 januari 2019 om 12:41

Thuiswedstrijd speelde hij prima, uitwedstrijd speelde iedereen slecht.

30 januari 2019 om 12:57

Ik vind dat zo een dooddoener iedereen speelde slecht. Ja dus dan maakt het niet uit dat hij ook slecht speelde of?
Goede voetballer maar blinkt niet wekelijks uit of zo. Ben benieuwd hoe die het gaat doen in barcelona

30 januari 2019 om 13:28

Waarom zoveel duimpjes? Lezen is ook een vak; "al zijn goede duels" zeg ik, en niet " alle duels".

Je zegt exact hetzelfde, alleen snap je het niet....vreemd en veelzeggend.

Die laatste zin zegt eigenlijk alles. T is een enorme hoop geld, frenkie heeft absoluut talent, maar of t uiteindelijk n goede transfer is weten we pas over 2 jaar. Niet alleen wij als prutsers op voetbalzone, maar ook de mensen die in de top van het voetbal werken. De enige zekerheid die we hebben is dat het voor Ajax een prima transfer is

Jan Mulder neem ik al jaren niet meer serieus, fijn dat hij dat weer met zijn columnpje kan bevestigen. De man roept alles om maar dieper en dieper in de Belgische kont de kruipen. Bijna sadisme om die man blijven uit te nodigen bij Extra Time.

30 januari 2019 om 12:31

Hij heeft vaker ook kritiek gehad jegens Belgische voetballers, hij kruipt nergens in, het is een man die alles uitschreeuwt wat hij denkt.

30 januari 2019 om 12:35

Hij probeert in elk gaatje te kruipen die hij maar kan vinden in Brussel. Ga maar na, toen Oranje wereldtop was zag je hem niet terug in België maar nu de rollen zijn omgedraaid sinds ongeveer 2014 is hij niet weg te slaan van de Belgische TV. Snap wel dat je dat niet wil zien, het is natuurlijk heerlijk om een Nederlander lovend te zien praten over Belgen en omgekeerd de boel naar beneden praat. Tielemans vond hij geweldig, teksten als hij wordt beter dan welke NL middenvelder dan ook gooide hij heel makkelijk over tafel. En nu kan de Nederlander: Frenkie er natuurlijk weer niks van, zelfs Verstraete zou in zijn optiek 105 miljoen waard zijn. Die man is een giller, verkeerde zin van het woord.

30 januari 2019 om 13:39

Nee, consy heeft absoluut gelijk. Ik heb werkelijk nog nooit iemand op tv gezien die zo hard schreeuwt (figuurlijk uiteraard) om geaccepteerd te worden, om geliefd te zijn.

Dit doet hij door zijn eigen land overdreven af te kraken (maar niet met leuke zelfspot maar echt met irritant gek***) en ons landje overdreven op te hemelen.

Je zegt wel dat hij ook kritiek op Belgische voetballers heeft maar het is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld dat hij zegt dat Jantje Vertonghen slecht is als die weer eens archislecht bezig is. Als hij zelfs dat niet meer zou doen, is het helemaal een analist van niets.

En ik snap heus wel dat hij zijn rolletje speelt waarin hij altijd overdrijft om mensen aan het lachen te brengen (gevangenisstraf voor een zware tackle etc) maar het wordt gewoon echt vermoeiend dat hij altijd Belgen en vooral Anderlecht zit op te hemelen (2 jaar geleden moest Tielemans naar Real en zou hij daar wel even Modric uit de ploeg spelen - hij was doodserieus) en dat hij zijn eigen landje extreem afkraakt, let er eens op. Altijd Ajax en Oranje afkraken.

Ik heb niets tegen Nederlanders. Zijn zoon Youri vind ik een leuke analist. Maar waarom moeten wij het doen met de allergrootste sukkels van Nederland? Gasten als Jan Mulder, Aad de Mos en Thijs Zonneveld. We zijn geen opvangcentrum.

30 januari 2019 om 15:49

Uitschreeuwt, meer uitbraakt wat die denkt. Vaak vallen de woorden net over zijn lippen heen, zeker als hij weer eens half over de tafel heen hangt

30 januari 2019 om 12:35

Haha, Mulder is toch ook gewoon Belg....hij wordt daar op handen gedragen, geen idee waarom, hij acteert als een typische Nederlander, het hoogste woord, alleen met die verstande dat hij België zo hoog plaatst dat zelfs Belgen (bijna) gaan geloven dat het een geweldig land is.

Maar verder kunnen we deze meneer op voetbal gebied geen enkele waarde hechten. Rancuneuze man met geen inhoudelijke kennis van voetbal.

30 januari 2019 om 12:38

Precies dit, diepgewortelde hekel aan mensen die landgenoten naar beneden praten in een ander land om de lachers mee te krijgen. Wat een slang.

30 januari 2019 om 13:12

Er is een groot verschil tussen een mening en iemand naar beneden praten.

En je opmerking over dat hij in de kont van Belgen wil kruipen is absoluut onzin. Voor zover ik weet geeft hij altijd harde kritiek als de Belgen slecht spelen. Dat kan je aan elke Belg vragen. En hij komt al jarenlang bij Frank Raes langs en niet pas sinds 2014 dus dat is weer een leugen van je.

Het feit dat ie vaak wordt uitgenodigd is logisch, aangezien hij 7 seizoenen bij Anderlecht heeft gespeeld en daar zijn grootste successen heeft behaald. 4 keer kampioen, 2 keer landsbeker. Zijn zoon Yoeri is daar geboren, dus waarom zou hij niet op de Belgische tv mogen komen? Hij wordt gewaardeerd en heeft een eigen mening. Liever dat dan napraten.

Je maakt er een beetje een Nederland vs Belgie van met je emotionele reactie en dat is niet nodig.

30 januari 2019 om 13:24

@consy

precies, hij mag vooral niet kritisch zijn want dan kruipt hij in de Belgische kont. hij kan dan beter in de kont van Frenkie De Jong kruipen en alleen maar lyrische lofuitingen over dit talent eruit gooien in de media

30 januari 2019 om 14:52

Klopt, positiviteit is veel leuker om te lezen in plaats van dat negatieve gezeik over onze toptalenten van mensen zoals jij.

30 januari 2019 om 15:07

@consy

allemaal leuk en aardig maar als je ook maar een beetje kritiek hebt op Frenkie De Jong word je meteen aangevallen. elke speler hoort de credits te krijgen als hij goed speelt en als je minder speelt hoor je ook een keer kritiek te krijgen. of je nou Messi of Frenkie De Jong heet.

als Jan Mulder het geen hele bijzondere voetballer vind, mag hij dat toch vinden? net zoals het iemand anders zijn goed recht is om hem wel een geweldige speler te vinden. smaken verschillen

ik vind het overigens wel een heel groot talent dus ik weet niet waar jij dat negatieve gezeik van mij vandaan haalt. het enige wat ik heb gezegd is dat hij het wat vaker mag laten zien in de grote wedstrijden maar daar zijn veel mensen het met me over eens

30 januari 2019 om 23:24

Oké, ik had jou er niet op een persoonlijke manier moeten aanvallen. Jij geeft nog op een eerlijke manier aan wat er beter kan bij hem met de hoop dat hij dat ook beter gaat doen. Ik heb dat bij heel veel gebruikers gewoon niet als het over Frenkie gaat. Het is bij die mensen gewoon wachten en hopen dat Frenkie het slecht doet. Ik heb er nu een tijdje op gelet en pik ze er heel makkelijk uit, Frenkie kan niks goeds doen bij die mensen.

31 januari 2019 om 03:51

@consy

dat kan, dat was toen ook met Kluivert. beiden vind ik het grote talenten en voor Oranje en ook voor hun hoop ik dat ze het gaan maken in het buitenland. ze zitten net bij de makkelijkste clubs maar het talent is er iig. nu hopen dat ze zich doorontwikkelen en hopen dat ze daar ook belangrijke spelers worden

87 miljoen euro voor een jongen die nog helemaal niets heeft bewezen is gewoon schandalig veel, Ajax heeft perfecte zaken gedaan terwijl Barcelona weer is te gehaast zaken heeft gedaan. Waarom hebben ze Coutinho voor 130 miljoen euro gekocht? Om hem verkeerd te gebruiken? Waarom hebben ze Dembele gekocht voor 140 miljoen euro? Ze hadden hem niet nodig, ze moesten iemand kopen die Neymar zou vervangen vanaf links, maar kochten een flankspeler voor de rechterkant. Waarom De Jong kopen? Ja hij heeft enorm veel talent maar hij moest slim geweest zijn en een tussenstap hebben gemaakt.

30 januari 2019 om 12:37

Welke subtopclubs in Europa zouden bereid zijn geweest 85 miljoen voor Frenkie neer te tellen?

30 januari 2019 om 12:45

Volledig met je eens. Ik blijf er bij dat hij eenzelfde traject had moeten volgen als Rafael van der Vaart. Opzich is dit nog steeds mogelijk, als ik Frenkie was zou ik me eerst 1 tot 2 jaar laten verhuren aan clubs van het niveau Sevilla, Leverkusen, Everton etc. Eerst op dit niveau komen in een zwaardere competitie. Tegen die tijd moet 'ie er ook staan op het niveau van Barca.

30 januari 2019 om 13:35

Natuurlijk ... je laten verkopen voor 85 mln en 10 mln per jaar opstrijken en je dan 1-2 jaar laten verhuren. Voor dergelijke bedragen gaat dat niet gebeuren.

30 januari 2019 om 14:02

Als blijkt dat De Jong het niveau volgend jaar niet aankan , dan zal hij toch echt verhuurd gaan worden.

30 januari 2019 om 12:56

Nou ben ik meer aanhanger van Madrid dan van Barcelona, maar Barca is op het moment op de goede weg. Ze hoeven alleen nog een CV (jong), linksback en een toekomstig wereldspits aan zich te binden en dan kunnen ze weer jaren vooruit. Dat ze daar dan meer voor willen investeren om ze niet mis te lopen, daar kan ik mee leven. (aangezien het aankopen zijn die jarenlang mee kunnen)

Ter Stegen
Semedo
de Ligt
Umtiti
Grimaldo
Alena
de Jong
Artur
Dembele
Rashford
Coutinho
30 januari 2019 om 14:21

Precies, ik heb liever dat er kwaliteitsspelers aangetrokken worden voor misschien te veel geld. Dan dat er spelers van het kaliber: Andre Gomes, Malcom en Paulinho worden gekocht.

30 januari 2019 om 12:59

Ja lijkt me verschrikkelijk 75 mil verdienen in 5 jaar. Als je faalt kun je altijd nog naar een leuke subtopper maar heb je wel met 1 de beste spelers ooit mogen samenspelen in Camp Nou.

Deze tekent dat de volgende 5 generaties de Jong ook financieel onafhankelijk zijn , speelt bij een prachtige club in een lekker klimaat. Ik vind zijn keuze juist slim.

De keuze van Barca om zoveel te betalen voor een jonge speler van Ajax die nog niet veel bewezen heeft vind ik minder briljant. Maarja

30 januari 2019 om 13:07

Precies Ajax en de Jong hebben gewoon de juiste keuze gemaakt, alleen Barcelona neemt een groot risico. Als de Jong kan aanhaken/doorgroeien hebben ze een goede transfer gemaakt en vers bloed voor de selectie dat de komende 10 jaar nog mee kan, blijkt het om wat voor reden toch niet te lukken dan zal alleen Barcelona de verliezer zijn.

30 januari 2019 om 13:32

Ik begrijp je punt niet? Man City, Psg, Barca en zowat alle Europese topclubs zitten achter hem aan en jij vindt dat hij slim had moeten zijn en eerst een tussenstap moet maken? Volgens mij moet je zelf wat slimmer zijn en beseffen dat er spelers zijn die een directe stap naar de top aankunnen, of ben je ook van mening dat Martial, Mbappé, Varane, De Ligt en nog een heleboel andere talenten ook slimmer (hadden) moeten zijn door een tussenstap te maken?
Ik zeg niet dat De Jong het ongetwijfeld gaat maken, maar ik wil hem wel het voordeel van de twijfel geven en afwachten hoe hij zich verder zal ontwikkelen, ipv. nu al te roepen wat voor een foute beslissing het is geweest om voor Barca te tekenen.

30 januari 2019 om 15:27

Er zit een punt in wat je zegt, maar om te zeggen dat Barca te gehaast is? De laatste jaren halen ze jongere spelers omdat het nodig is. Je gaat een gouden tijdperk niet kunnen vervangen door gewoon jeugdspelers op te stellen. De huidige spelersgroep is nog redelijk jong, maar over vier jaar heb je niemand meer van het Barca dat onder Pep en Enrique heeft gespeeld. Met spelers als Malcom, Dembele, Coutinho, Umtiti en nu De Jong is Barca bezig om een basis te leggen voor de toekomst.

Neymar was onvervangbaar. Wie ga je halen om zijn plaats in te vullen? Dezelfde type speler, die net hetzelfde kan brengen? Ken jij een speler die de plek van Neymar kon vervangen? Kom op, dat bestaat niet. Dus moet je improviseren en dat hebben ze gedaan met Dembele. Die jongen heeft de voorbije 18 maanden weer stappen gemaakt. Coutinho heeft het moeilijker want daar wordt meer van verwacht. Mijn mening is dat ie meer centraal moet spelen, maar dan loopt ie waarschijnlijk in de weg van Messi.

Ik ben het met je eens dat het bedrag voor Frenkie De Jong absurd hoog ligt, maar dit is de transfermarkt eenmaal. Ik dacht zelf aan een bedrag rond de 40, dat is zijn waarde vind ik persoonlijk. En dan rond ik eigenlijk nog af naar boven. Ik geloof wel dat ie het heeft om een Barca speler te worden, maar zoals altijd zal hij na twee maanden al worden beoordeeld en dat is niet correct.

"een even opmerkelijk als onbegrijpelijk verschil in appreciatie”
Feit blijft dat alleen de toekomst zal uitwijzen of de scouts van de bijna gehele Europese top er volledig naast zit of Jan Mulder. We kunnen niet meer doen dan afwachten.

Ach als Frenkie een belg was geweest dan was Jan heel diep in z'n kont gekropen... Uiteindelijk was dit een aanbod dat club en speler niet kon weigeren en als Nederlander hoop ik dat hij het waar maakt.

30 januari 2019 om 12:32

Onzin, Mulder haalt vaak genoeg Belgen door het slijk.

30 januari 2019 om 12:46

Is toch ook belachelijk ik vind hem niks speciaals hebben door dat hupje ziet het er mooi uit maar hij speelt de ballen alleen breed en achteruit. Dat alleen ronde de zestien meter gebied.

Weer een collum gebaseert op de afgelopen 2 weken. Weten we nog wat er geschreven werd toen Frenkie die wedstrijd tegen Frankrijk speelde? Precies de nieuwe 'Xavi'.

30 januari 2019 om 12:39

November 2018:
Zo kon Frenkie De Jong Jan Mulder alvast niet bekoren tegen Frankrijk. "nee, ik wil iets meer leven. Hij voetbalde echt op tempo nul. Tikkie breed, balletje terug - en nog een keer. Zestig keer!", aldus Jan bij Rondo.

Er is een kritische column over frenkie en iedereen loopt gelijk te roepen dat het een nederlandhater is en dat afkeer is of opportunisme is. Maar niemand gaat inhoudelijk op de critici in...

Deze Mulder nog erger dan Derksen, doet alles voor een beetje aandacht al moet hij het meest huichelachtige kronkel uit zijn strot halen zonder gehinderd te zijn door een restje hoofdelijke inhoud.
De man reageert immer buitengewoon kinderachtig en geïrriteerd echter zelf snel op z'n pikje getrapt.
Op de Belgische tv is hij de popi-jopi door te scoren tegen alles wat hem frustreerde in Nederland.
Ok sorry mijn bescheiden mening over Jantje Mulder.

Wat ik niet begrijp is dit. Kan een voetballer niet een paar slechte wedstrijden spelen? Frenkie heeft nu twee slechte partijen gespeeld, maar is dat gezien zijn leeftijd niet logisch? Al doende leert men. Hoe meer tegenslagen hij nu heeft, des te beter hij voorbereidt is voor Barca.

30 januari 2019 om 13:27

Natuurlijk kan dat, maar over een tijdje zit hij op een niveau waar je dat niet te vaak moet doen. Ik vind hem wel een groot talent maar er zijn er meer op zijn positie daarom vind ik dat er een beetje overdreven wordt wat betreft zijn kwaliteiten. Bij Lyon bijvoorbeeld spelen ook 2 toptalenten op het middenveld die waren misschien goedkoper geweest en ze zijn zeker niet minder dan de Jong.

Ach, Jan Mulder probeert alleen maar voor reuring te zorgen. Dat doet hij ook in praatprogramma's. Hij speelt een typetje. In dat opzicht niets anders dan Johan Derksen. Prikkelende uitspraken voor de bühne, maar zodra de camera's niet draaien een voetbalromanticus.

Jan Mulder... Een man met maar 1 mening: Altijd tegen. Zit op tv zijn mening te verkondigen en als hij er een week later weer zit samen met iemand die het met zijn mening van die eerste week eens was, draait zijn mening 180 graden en is hij daar weer tegen.
Dus hij kan volgende week goed een bos veren in het achterste van Frenkie steken.
Overigens heb ik Xavi ook bijna nooit een sprintje zien trekken en die heeft het wel gered bij Barca.

30 januari 2019 om 14:00

Het voetbal verandert constant. Tegenwoordig wordt fysiek weer steeds belangrijker en belangrijker. Je ziet ook dat atleten het tegenwoordig beter en beter doen terwijl pure talenten het vaker lastiger krijgen. Frankrijk is daar een goed voorbeeld van. Imo het beste land ter wereld en niet voor een klein deel vanwege hun fysieke kracht, snelheid en werklust. Liverpool onder Klopp is een ander goed voorbeeld. Daarom zie ik Pogba, Savic en zulke spelers uitgroeien tot de beste middenvelders ter wereld. Een Kroos bijvoorbeeld wordt in topwedstrijden vaker en vaker een achilleshiel. Dat is niet om te zeggen dat talent onbelangrijk wordt maar zonder de fysieke capaciteiten en inzet nodig om daaraan te koppelen wordt het wel minder waard. Dat is mijn mening, we zullen zien wat de komende jaren brengt.

30 januari 2019 om 14:10

Idd, dat fenomeen zie je ook terug bij rasvoetballers zoals James, ozil en Isco. Spelers die alles op balgevoel en techniek doen, worden steeds minder bruikbaar. De bal rolt tegenwoordig sneller dan ooit en het spelletje begint meer box-to-box worden dan het ooit is geweest. Daarom ook dat box-to-box middenvelders steeds belangrijker worden, de laatste tijd worden bij sommige teams er zelfs meerdere opgesteld.

30 januari 2019 om 16:58

Precies. Modric bijvoorbeeld is een goed voorbeeld van hoe je daaraan aan te passen. Hij is net zo goed een rasvoetballer zoals bovengenoemde heren maar hij speelt met zoveel inzet en intensiteit. Heb hem weleens een moderne, technische b2b middenvelder genoemd.

Laten we nou de Jong alvast afkraken voordat hij nog geen minuut in Barcelona heeft gespeeld. ..altijd hetzelfde liedje met onze grootste Nederlandse talenten op buitenlandse bodem die voor positieve ophef zorgen.
Één jantje mulder zorgt al genoeg voor negatieve publiciteit, alsjeblieft laten we eens onze jongens waarderen en ze meer credits gunnen als 's
lands sportieve ambassadeurs in buitenlandse dienst ook al ontvangen zij absurd -voor velen kennelijk onverteerbaar hoge- verdiensten met een balletje.

30 januari 2019 om 15:11

@frankbollegraf

zo ging dat ook met Kluivert. nog geen minuut gespeeld bij AS Roma vorig seizoen en hij was al voorbestemd om bij PEC Zwolle te belanden volgens veel mensen

31 januari 2019 om 07:50

Inderdaad Japie, breek me de bek niet open...😢

""De aanvaller is enthousiast over de komst van De Jong en het mogelijke aantrekken van Matthijs de Ligt, die op de radar van Barcelona staat. "Ze komen van dezelfde school als die van Barcelona, ze werken op dezelfde manier. Ze spelen net als wij graag met de bal in bezit. Het zijn jonge spelers en werken nauwkeurig. Het zijn beide erg goede spelers", wordt Messi geciteerd door World Soccer.""

Aldus een voetbalspeler die meen ik toch wat meer bereikt hebt in de voetballerij dan ene jantje mulder!

30 januari 2019 om 14:25

Messi kan moeilijk zeggen dat hij vindt dat Frenkie er niet zo veel van kan, terwijl zijn club net 75 mil heeft uitgegeven om Frenkie binnen te halen. Echter denk ik wel dat Frenkie een typische Barcelona speler is en zeker een vaste basisspeler kan gaan worden in de toekomst.

30 januari 2019 om 18:28

@barca*messi

jij denkt serieus dat Messi onze topcompetitie de Eredivisie niet wekelijks op de voet volgt? Messi kent de kwaliteiten van deze twee spelers door en door

31 januari 2019 om 07:41

Uiteraard niet wekelijk maar zeker wel de topwedstrijden en zondermeer de CL.
Heel Europa en daarbuiten bekijken met argusogen en gemengde bewondering de verrichtingen van Ajax(ook het verlies tegen Feyenoord evenwel met volle verbazing).

Frenkie staat straks tussene topspelers en voetbalt op de helft van de tegenstander. Dat is heel wat anders dan dat je bij Ajax voetbalt.

Daarnaast heeft iedereen het over crisis.
Wanneer Tadic gewoon de 4-1 tegen heerenveen maakt dan is het voor rust gebeurt en wint ajax met 6/7 tegen 1.
Tegen Feyenoord idem. Eerste kwartier grote kansen op de 2-0. En ja wanneer je opeens achterstaat dan wordt het inderdaad lastig.

30 januari 2019 om 15:16

Helemaal gelijk het is weer eens de waan van de dag Ajax kan er weer geen moer van en dat terwijl de een eerste helft achter de rug hebben die klinkt als de klok en de superlatieven waren niet aan te slepen , en nu verspelen in een paar punten en kunnen ze er geen moer meer en zijn ze overal kansloos voor het kampioenschap tegen Real en voor de beker wat een negativisme weer .

30 januari 2019 om 15:44

Ik vind dat vooral Ten Hag door de mand valt. Het is net of bij Ajax de spelers afspreken wat ze gaan doen en hoe ze gaan spelen. Door de kwaliteit (dure aankopen en dikbetaalde jeugdspelers) lukt dat ook meestal. Echter als er inbreng van de coach vereist is (ontbreken van een speler, onrust etc.) , Valt Ajax door de mand. Foute beslissingen en tactisch niet sterk typeren deze man wel zo'n beetje. Hij heeft gewoon geluk dat Overmars de portemonnee volledig opentrekt om dit te verbloemen. Overmars is namelijk degene die deze man ten koste van alles moest hebben.

30 januari 2019 om 18:32

@steef21

wat ken Ten Hag er aan doen dat al zijn spelers zich lieten aftroeven in elk fysiek duel? dan heb je in je achterhoede ook nog eens Blind en Maggalan staan die beiden niet de lengte en fysieke kracht hebben die je op die positie hoort te hebben. zover ik weet zijn dat toch echt 2 aankopen van Overmars

30 januari 2019 om 16:57

Als als maar telt gewoon niet feit blijft dat Ajax overklast is tegen Feyenoord . Onzin Ajax voetbalt ook op de helft van de tegenstander.....

30 januari 2019 om 21:16

Ja als dit en dat! Feyenoord had met Larsson ook twee kansen gehad. Dan had het 8-2 geworden en was de vernedering nog groter. Punt is dat hij ze niet maakte, net zo dat Ajax de 2-0 niet maakte.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren