Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax-fans hekelen lachende Labyad: ‘Dit kan toch echt niet?’

Laatste update:

Ajax ging zondag met 6-2 onderuit tegen Feyenoord en de gezichten van de spelers en stafleden van de Amsterdammers stonden dan ook op onweer. Die van Zakaria Labyad echter niet, want kort na het fluitsignaal feliciteerde hij Yassin Ayoub en glimlachte hij tijdens dat onderonsje op het veld van oor tot oor.

Die reactie heeft kwaad bloed gezet bij een deel van de achterban van Ajax. Op social media is men kritisch op de houding van Labyad: “Gelukkig kon onze vriend Labyad wel lachen om de 6-2”, schrijft een fan. “Dit kan toch echt niet?”, vraagt een supporter zich hardop af. “Snap best dat je vrienden hebt bij concurrerende clubs, maar dit is in het openbaar gewoon niet handig. Moet-ie zich ook beseffen met alle media tegenwoordig”, merkt een ander op.

Journalist Martijn Hilhorst neemt het enigszins voor de 25-jarige Labyad op: “Met z’n allen duiken op een lachende Labyad terwijl er zo’n zeven, acht spelers waren die negentig minuten lang hebben zitten lanterfanten. Het is natuurlijk niet goed wat Labyad doet, maar zijn gedrag is het laatste probleem waar Ajax zich op moet fixeren”, twittert de verslaggever.

Labyad, vijfvoudig international van Marokko, maakt sinds de zomer deel uit van de selectie van Ajax. Hij is er echter nog niet in geslaagd om een vaste waarde te worden in het team van trainer Erik ten Hag. Hij deed in veertien wedstrijden mee en daarin was Labyad goed voor vier doelpunten en drie assists. Zijn contract loopt nog tot de zomer van 2022 door.

'Dit is het laatste waar Ajax zich op moet fixeren'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax werd gewoon voetballend en op karakter weggespeeld, daar zou je als supporter boos van moeten worden.. Niet op een speler die een glimlach heeft na een verloren wedstrijd.

28 januari 2019 om 09:00

Het is natuurlijk een en / en verhaal. Er zullen weinige zijn die ontkennen dat het aan de instelling van de veldspelers lag, maar daarom mag je toch nog wel de houding en gedrag van Labyad benoemen?

28 januari 2019 om 09:07

DVV, dat is natuurlijk nog wel het laatste zand dat in de wonden gestrooid kan worden. Niemand die echter zegt dat het aan Labyad ligt, maar als je er als supporter al ziek van bent, mag je dat toch ook van de spelers verwachten die er veel dichter op zitten. Jouw team verliest met 6-2. Tegen de aartsrivaal. In de Klassieker. Doe in ieder geval alsof je baalt. Kan me de frustratie voorstellen. En supporters van andere clubs reageerden ook verbaasd. Maar het verlies lag natuurlijk niet aan Labyad. Of zou hij GHB in de Gatorade hebben gedaan? 😉

28 januari 2019 om 11:32

Echt dikke onzin inderdaad. Maargoed, dit zijn voornamelijk weer van die zielige figuren die hun medemens, alleen omdat ze toevallig voor een andere club zijn, het licht in de ogen niet gunnen. Je hele leven gebaseerd op het excessief verdedigen van een rivaliteit die eigenlijk helemaal niet leeft bij de spelers onderling.

Op het veld ben je tegenstander, daarbuiten ben je gewoon collega's die normaal met elkaar om moeten gaan. Labyad en Ayoub zijn zelfs vrienden, mag je dan niet meer praten met elkaar omdat je bij rivaliserende clubs speelt? Hou toch op zeg.

28 januari 2019 om 11:59

Jij snapt het verschil tussen praten of van oor tot oor met een big smile op het veld lopen na net een 6-2 pakslaag in de klassieker niet??

28 januari 2019 om 13:09

Ik snap het verschil wel, maar zie niet in waarom men zich hier zo aan stoort. Praten, lachen, wat maakt het uit?

De wedstrijd is voorbij, er valt niks meer aan te doen. Moet je dan maar even een lolletje met een van je vrienden afwijzen omdat de supporters anders gaan huilen?

28 januari 2019 om 15:01

Jij begrijp dus werkelijk niet dat zijn gedrag 'not done' is.

Ja, het is belachelijk dat hij dat doet ja. Je krijgt 6-2 op ja kanis en nog geen twee minuten na dat debacle ga je met een grote grijns leuk lopen babbelen met je vriend??

Dan begrijp je er idd helemaal geen reet van idd!!

Je bent onderdeel van een team, krijgt betaald door de club waar je voor speelt, dan dien je te beseffen dat jouw bullshit grijns géén gepaste manier van beleving is.

Dat ik dit nog moet uitleggen zeg, allemachtig.

28 januari 2019 om 16:25

Dubbele vraagtekens en uitroeptekens versterken niet je argument, indien je in die veronderstelling bent. Ook typisch dat twee ajacieden het gedrag 'not done' vinden. Het zuurheidsniveau bereikt ongekende proporties na een gitzwarte dag in Rotterdam-Zuid.

Allemachtig zeg, we doen net alsof hij rollend over het veld ging van het lachen, een Feyenoord shirt aan trok en mee ging feesten met de Feyenoord hooligans.

Zoals je zelf al zegt, het ging om een grijns. Hij lacht toch niet omdat Ajax dik verloren heeft? We zagen een kleine glimlach toen hij een goede vriend feliciteerde. Wat een verraad! Labyad is het grote probleem van dit Ajax.

Je hoeft helemaal niks uit te leggen, geen behoefte aan zo'n treurige opwinderij. Ontzettend triest dat je je als supporter hier druk over maakt. Als je de wedstrijd hebt bekeken zijn er wel 100 andere puntjes die je aandacht meer waard zijn, als ajacied.

28 januari 2019 om 18:26

Ajaxwestham.
Labyad heeft zich hier inderdaad wat op de hals gehaald, door te lachen. Maar hij kon iig niks aan de nederlaag doen. Jij ziet dan liever de houding van Tadic, van de Beek en Frenkie de Jong, die doorgaans meer energie staken in zeuren bij de scheidsrechter, dan gewoon op zijn minst proberen achter Toornstra en vilhena aan te rennen?

Woow , 75 procent heeft gewoon ja gestemd.

Dat laat dus wel weer zien wat voor een zwakke en neppe fans in nederland leven.

28 januari 2019 om 08:53

Dus fans moeten zich vooral druk maken om de reactie van Labyad?
Stel hem eens op, neem het eens op voor hem, dan kan je ook lachen.
Ik zag hem zeggen tegen Ayoupie....mooi doelpunt mattie, bij Utreg scoorden we aan de lopende band. Jouw trainert had t vandaag bij ut rechte eind ;-)

28 januari 2019 om 09:14

Adrien, heb je de poll goed gelezen? Moet Ajax zich hier vooral op fixeren? Heb het gevoel dat er wel iets gedaan mag worden aan het trainen op collectief verdedigen, mandekking, instelling en tactisch vernuft. Maar pas nádat Labyad collectief gestraft wordt, 6000 rondjes om het veld heeft gelopen, 18.000 keer heeft opgedrukt en iedereen duizend voetballen op zijn billen hebt mogen schieten.

28 januari 2019 om 08:54

Ach, er zijn mensen die een lach op hun gezicht krijgen tijdens een begrafenis omdat ze een goede vriend tegen komen.
Ajax moet niet janken om labyad, maar janken om het resultaat, en het optreden van de spelers op het veld.

28 januari 2019 om 09:05

Je ben inderdaad een echte fan als je je enorm opwind over een reserve speler die even een goede vriend gedag zegt en ff glimlacht....
Hij lacht toch niet omdat Ajax volledig onderste boven gevoetbald is?

Ik zou me veel drukker maken om spelers die geen inzet tonen en slap en arrogant over het veld hobbelen....

28 januari 2019 om 09:10

Zwak en nep? Ik vind het pas triest als je chagrijnig en boos gaat lopen doen omdat je favoriete voetbalclub heeft verloren. Wat voor een beperkt leven heb je dan? Nog triester als je jezelf beter gaat voelen dan anderen, omdat je 'boos/verdrietig' bent.

28 januari 2019 om 09:29

Wat lief dat je er vanuit gaat dat iedereen voor Ajax is, of dat als je normaal kunt nadenken dat je dan een neppe fan ben. Word eens volwassen knul. Boos worden om een glimlach van een speler die er net een half jaar is en meer binding heeft met zijn goede vriend dan het bedrijf, is het laatste waar je op moet focussen

28 januari 2019 om 15:49

Zeker Jaa, laatste waarop je je moet focussen als Ajax zijnde maar je mag het hem zeker verwijten.
Het zegt iets over hem, namelijk dat hem niet uit maakt of je klassieker wint of een wedstrijd in titelstrijd verliest. Dat is iets waar ik me aan erger dat hij totaal zich niet druk maakt om zijn situatie.
Je hoort als een speler dit gewoon niet te doen. Dan wacht je maar op tot aan in de tunnel klaar

28 januari 2019 om 09:51

Ajax is gisteren overklast door een minder team en je kunt als ze zou willen een video van een kwartier maken met verdedigende fouten. Ik denk dus inderdaad dat ajax wel iets beters heeft om z'n druk om te maken. Niet handig van Labyad maar we moeten ook niet overdrijven.

28 januari 2019 om 10:13

Arnout, een minder team? Dat weet ik niet. Dat de kwaliteit minder is, geloof ik. Zou willen namelijk dat Ajacieden deze mentaliteit in topwedstrijden in de competitie zou kunnen opbrengen. Maar het lijkt ze maar niet te lukken. Worden keer op keer op winnaarsmentaliteit afgetroefd. Als team!!!

28 januari 2019 om 10:35

Mindere selectie dan.

28 januari 2019 om 13:59

Inderdaad waar, bedoelde mindere selectie op papier.

28 januari 2019 om 18:27

Een minder dure selectie iig

28 januari 2019 om 13:58

Wat een onzin.

Heb jij nooit gehad dat iets zo slecht ging dat je er aan het eind om moest lachen? Oh nee, laat maar, om in die situatie te komen moest je eerst iets uitvoeren, waarschijnlijk niet jouw ding.

Laten we onze frustraties lekker beperken tot de 11 die gisteren op het veld stonden. Die hebben namelijk echt wat goed te maken na die ongelofelijke wanvertoning van gisteren. Enkel Onana verwijt ik niks. Dat Labyad na de wedstrijd even bijkletst met een vriend van hem had hij wellicht beter even in de catacomben kunnen doen, maar lekker belangrijk verder.

Ach man, de meeste spelers zijn gewoon passanten en hebben minder hart voor de club. Dan betekend zo'n klassieker heel wat minder dan voor de fans. Als je dan even met een vriend staat na te praten, moet dit wel kunnen, vooral aangezien hij niet gespeeld heeft.

28 januari 2019 om 08:57

Labyad is geen passant. Ajax is voor hem de aller, aller, allermooiste club die er bestaat. Echt de allermooiste. Tenzij hij morgen bij Feyenoord speelt. Maar nu is Ajax de allermooiste hoor!

28 januari 2019 om 12:02

Als je als sportman met je team een 6-2 pakslaag krijgt in zo'n belangrijke wedstrijd met zulk grote belangen en je in 1 week alles weggooid waar je het hele jaar voor strijd en dan na afloop zo loopt te lachen op het veld, dan ben je toch niet serieus te nemen?? Of denk jij dat ronaldo tijdens de Clasico die ze met 5-0 verloren na afloop lekker zn eigen kapot aan het lachen was op het veld??

28 januari 2019 om 12:49

"in 1 week alles weggooid waar je het hele jaar voor strijd" Die hoorde ik gister ook een aantal keer langskomen. Je verliest dan wel punten tegen Heerenveen en Feyenoord, maar PSV verspeeld ze bij Emmen en bijna tegen Groningen. Je moet zelf nog tegen PSV en PSV moet nog tegen Feyenoord. Als Ajax gewoon alles wint worden ze alsnog kampioen. Je kan beter 6-2 verliezen van Feyenoord dan 2x met 1-0. Het seizoen is nog lang.

En als Ronaldo zelf niet gespeeld had en dan een oude ploegmaat of landgenoot tegenkwam, wie weet.

Trouwens, een enkel vraagteken is genoeg.

28 januari 2019 om 15:06

LOL als Ajax gewoon alles wint ... word wakker jongen die gaan zelf ook nog punten verspelen.

Ik schreef het gisteren al: dit kun je verwachten als je een speler in huis haalt die al vaker heeft laten merken dat clubliede en teambelang voor hem niet tellen en dat hij alleen voor eigen glorie speelt. Hij dacht gisteren waarschijnlijk "ik zat op de bank = dus niet mijn schuld = dus niet mijn probleem".

28 januari 2019 om 08:58

Geef hem eens ongelijk.

28 januari 2019 om 09:03

Bij deze geef ik hem ongelijk. Ook als je niet speelt ben je onderdeel van het team. Door deze actie stel je je positie in het team wel ter discussie. Met het verleden van Labyad is dit gewoon niet handig.

28 januari 2019 om 09:27

"geef hem eens ongelijk."

Volgens mij is voetbal nog steeds een teamsport. En ik neem aan dat Labyad toch ook wel eens een landstitel op z'n erelijst wil krijgen.

28 januari 2019 om 16:47

Rochus

"ook als je niet speelt ben je onderdeel van het team. Door deze actie stel je je positie in het team wel ter discussie."

Twee dingen.
Je hebt wat mij betreft niet eens ongelijk, want in het groepsproces zal iedere trainer op dit beginsel hameren. Team gaat altijd boven individu.

Maar tegelijkertijd spreken we hier over betaald voetbal. Het is een dog-eat-dog wereld. De een zijn dood, etc. Dus dat je diep in jezelf niet ongelukkig bent met het falen van je wel spelende collega's, is als betaald brood voetballer natuurlijk iets volstrekt normaals. Als deze spelers falen, worden mijn kansen groter. Zo eenvoudig zien heel veel profs dat, en vind jij dat heel erg raar?

28 januari 2019 om 09:32

Het gaat hier niet zozeer over clubliefde, iedereen weet dat het niet bestaat bij Labyad. Het gaat meer om de topsportmentaliteit. Als jouw team met 6-2 verliest moet je gewoon gefrustreerd zijn anders ben je geen onderdeel van het team en verdien je geen enkele minuut meer in het veld. Gewoon verkopen deze gast, liefst nog deze periode.

28 januari 2019 om 09:36

Misschien heeft Labyad wel enorm genoten van Van Persie, ik zag namelijk als voetballiefhebber ook de hele middag met een enorme glimlach op mijn gezicht. Ik werd er zelfs nog mee wakker vanochtend en ben hem nog steeds niet kwijt. Ik kan me voorstellen dat je als professioneel voetballer dan straalt als je zo'n geweldenaar als Van Persie live hebt mogen aanschouwen. Ongeacht voor welke club je speelt (of op de bank zit).

28 januari 2019 om 09:56

Haha nee dat is echt onzin wat je nu zegt Baardgrasmus. Als je als voetballer door je tegenstander met magistrale acties wordt weggespeeld ga je niet lopen lachen. Later, thuis voor de buis kun je bewonderend naar de acties kijken, maar op het veld ga je niet lachen om de prachtige acties van je tegenstander.

Maar we hebben het hier over Labyad, dat juist hij lachend op het veld loopt verbaast me niets.

28 januari 2019 om 10:11

Een kleine zweem van een glimlach zag ik. Nou poeh, poeh zeg. Maakt dat echt zo veel uit of is het een makkelijke zondebok? Vorige week Lamprou, nu Labyad, beide met een verleden bij een concurrent, toeval?

Ik ben gisteren door heel veel ajacieden gefeliciteerd, die zijn langer fan van ajax dan Labyad. Daar kon echt wel een glimlach vanaf, als een boer met kiespijn weliswaar, maar toch. Stond Labyad te dijenkletsen? Te schaterlachen? Rolde hij over de grond? Nee, we meenden een zweem van een glimlach te zien, toen hij Ayoub, zijn oude teammaat, feliciteerden. Tja, als je daarvan in de vlekken schiet. Er waren naar aanleiding van gisteren wel 100 dingen waar je je als ajacied meer druk om zou moeten maken dunkt mij.

28 januari 2019 om 10:20

Dat voetbal en daarbij een specifieke club of een land voor jou, mij of iemand anders heel belangrijk is hoeft niet te betekenen dat dit voor iemand anders ook zo is. Het is niet meer voetballen met gasten uit de regio zoals vroeger. Er worden spelers gekocht, overal vandaan. Dan kan je niet dezelfde clubliefde van spelers verwachten. Heb gewoon respect voor ieders beleving. Van het leven, van een geloof, van clubliefde. Iedereen is anders en zolang iedereen binnen de grenzen van de wet blijft doet iemand niks verkeerd. Zo lang Labyad op het veld als prof maar alles geeft voor Ajax zonder fan te zijn, vind ik een dolletje met een vriend na de wedstrijd niet zo erg.

Labyad krijgt bij Ajax voorlopig niet de kans te laten zien dat hij op het veld wel beleving toont, jammer voor hem maar gekeken naar de concurrentie wel terecht. Maar waarom zou hij alleen voor eigen glorie spelen? Het is zijn beroep en als hij dat goed uitvoert mag hij lachen hoe veel hij wil.

28 januari 2019 om 10:53

"dan kan je niet dezelfde clubliefde van spelers verwachten."

Ik begrijp ook wel dat spelers niet dezelfde emotionele band hebben bij een club als de supporters. Maar zolang je een speler onder contract hebt staan en zijn salaris betaalt, vind ik wel dat je volledige toewijding en betrokkenheid mag verwachten.

Overigens riep Labyad een paar maanden geleden nog dat hij altijd Ajax-supporter is geweest, zelfs toen hij bij PSV speelde.

"zo lang Labyad op het veld als prof maar alles geeft voor Ajax zonder fan te zijn, vind ik een dolletje met een vriend na de wedstrijd niet zo erg."

Iemand die bereid is om alles te geven voor zijn club kan niet twee minuten na een zeer vernederende 6-2 nederlaag al zo vrolijk zijn. Dat bestaat niet.

28 januari 2019 om 11:10

Rare Psv supporters ook he die gasten die nog steeds blijven hangen in het verleden! Die jongen had iets gedaan wat wij in de normale maatschappij altijd zouden doen namelijk voor een andere werkgever gaan werken die meer betaald. En nu wel 10 jaar later is deze jongen bij elke scheet de gebeten hond al heeft hij die scheet zelf niet gelaten. Het is gewoon triest hoe sommige mensen zijn support gewoon je eigen team en hou op met deze onzin. Alsof tranen bij Labyad deze nederlaag minder pijnlijk zou zijn geweest.

28 januari 2019 om 12:44

"rare Psv supporters ook he die gasten die nog steeds blijven hangen in het verleden!"

Ach, dat is niet iets wat alleen PSV-supporters doen, hoor. Ik zie nog bijna wekelijks een opmerking voorbij komen over de gemeentedeal en heel af en toe zelfs nog over de "kampioenswedstrijd" van Dries Mertens...

En wat Labyad betreft, ik heb het niet alleen over wat tussen hem en PSV is gebeurd. Toen hij bij Vitesse speelde solliciteerde hij openlijk naar een terugkeer bij Psv, wat volgens hem toen de mooiste club van Nederland was. Bij Utrecht riep hij in elke microfoon die hij zag dat hij heel graag naar Ajax, PSV of Feyenoord wilde. En toen hij bij Ajax zat riep hij dat Ajax altijd al zijn favoriete club was geweest, zelfs toen hij bij PSV speelde. Labyad weet niet wat teambelang inhoudt, die voetbalt echt uitsluitend voor zichzelf.

28 januari 2019 om 17:08

"rare Psv supporters ook he die gasten die nog steeds blijven hangen in het verleden! "

Hohoho Rassar, even pas op de plaats maken en vooral even bij de feitjes blijven, en daarna pas conclusies trekken.

1. Naar een baan vertrekken waar je meer verdient is éã©n. Maar eerst bijna anderhalf jaar je baas aan het lijntje houden met beloftes om bij te tekenen, de directeuren van je werkgever tot op het bot beledigen en je werkgever na je vertrek nog een grote trap na verkopen, dat is weer compleet iets anders. Want nee, dat is absoluut niet wat 'wij in de normale maatschappij' allemaal doen nee. Er is ook nog iets als je chique gedragen. Dat heeft Labyad, bij zijn vertrek, absoluut niet gedaan heeft. En dat kã³n wel degelijk. Zoals jij zegt, de meesten begrijpen echt wel als je drie miljoen per jaar kan pakken in Portugal dat je dat gaat doen. Ook al heeft hij die miljoenen uiteindelijk nooit gekregen maar dat is weer een ander verhaal.

2. Labyad heeft zelf ook al destijds, ruim na zijn vertrek, ruimschoots zijn excuses aangeboden aan Psv, aan Brands (om zijn uitlatingen en typeringen van brands) en aan de fans. Om de manier waarop hij weg gegaan was en zijn gedrag daarbij. Én hij verzocht daarbij toen al of hij niet terug zou mogen komen.

3. Labyad heeft na die nutteloze jaren in Portugal zichzelf na Vitesse en Utrecht weer zelf op de kaart gezet. Prima, want hij is natuurlijk ook gewoon een uitstekend speler. In de periode dat hij echter in de interesse van Ajax kwam te staan, puur dankzij Ten Hag, begon Labyad echter, om welke vage reden ook, opeens met hele verschillende versies te komen over zijn vertrek bij PSV in 2012. Eerst zou hij weggegaan zijn omdat hij dat mooie contract (dus geld) kreeg in Portugal. Later veranderde dat opeens en kwam hij weer met een verhaal over dat hij 'geen zin had om linksbuiten te spelen'. Enorm raar verhaal, waar hij zelf mee naar buiten kwam, bij de Tafel van Kees, want hij speelde destiujds in 2012 gewoon op het middenveld. Als controleur. Dus waar hij dat vandaan haalde, dat sloeg nergens op. Van Bommel kwam terug, dat is juist maar een middenveld met Bommel, Strootman en Labyad, datwas toch formidabel geweest?? Hoezo moest hij dan linksbuiten gaan spelen?? Totale onzin. Ook begon hij er ineens, ondanks zijn publieke excuses aan PSV en Brands, weer over dat PSV 'geen duidelijk plan' had met hem en dat hij daarom ook weg wilde. Zo heeft Labyad dus ook steeds weer een nieuwe wending en verhaal over het gegaan is destijds.

Wel, ik was erbij destijds, heb deze hele kwestie gevolgd en datvan dat niet linksbuiten meer willen spelen is echt nooit aan de orde geweest destijds. Labyad zuigt dat allemaal letterlijk uit zijn duim.

4. Nadat hij getekend had bij Ajax kwamen er opeens weer allerlei nieuwe verhalen van Labyad. Over dat PSV hem opeens had benaderd (terwijl hij zichzelf drie keer aangeboden had en Brands dat niet aandurfde omdat die de reactie van het PSV publiek vreesde) en hij dat aanbod geweigerd had. En dat Ajax, uiteraard, altijd al zijn cluppie was geweest. Van Jongs af aan. En dat hij eigenlijk altijd bij Ajax wilde spelen.

Als dat zo is, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Maar hoezo komt dat dan opeens nu omhoog en heb je daar eerder, terwijl dat makkelijk kon, zeker vlak na zijn vertrek bij Psv, nooit wat van gezegd? Het is gewoon vreemd. Het klinkt mij als een logische stap om te beginnen met een heel erg wit voetje bij het Ajaxpubliek. Dus ik snap het best wel. Maar het tekent ook wel zijn karakter. Steeds weer nieuwe verhalen verzinnen. Ben ook benieuwd wat hij over een tijdje gaat zeggen over zijn tijd bij Ajax.

5. Dus het is niet zo dat Labyad scheten moet slikken die hij niet zelf heeft gelaten. Het zijn zijn eigen scheten, en die stinken echt een uur tegen de wind in. Dat jij het vervolgens op 'rare PSV supporters' projecteert, tja ach, maar ga hier nou niet PSV-fans kappittelen met nonsens die totaal niet klopt! Als Labyad gewoon slim was geweest, had hij gewoon na in overgang naar Ajax op een positieve manier een wit voetje gehaald bij de Ajax aanhang, zonder daarbij de PSV aanhang te schofferen. En ja dat kan gewoon. Voorbeelden zat. Maar dat deed Labyad niet. Kun jij wel Psvfans de schuld geven, maar dat slaat nergens op. Labyad gooit hier gewoon zijn eigen glazen in, klaar.

28 januari 2019 om 18:46

Iemand die bereid is om alles te geven voor zijn club kan niet ..... Vrolijk zijn'. Misschien was hij helemaal niet vrolijk maar zei Ayoub wel iets heel grappigs. Misschien is hij erg positief ingesteld en denkt hij dat dit niet het einde van de titelstrijd is. Misschien kan hij beter met zijn emoties omgaan dan jij. (En ik)

Zonder dat je enig idee hebt wat daar besproken werd of hoe Labyad zich daadwerkelijk voelde heb je al een oordeel klaar. Daar hou ik helemaal niet van.

Schöne bijvoorbeeld, die sacherijnig rond loopt na de wedstrijd maar wel de hele wedstrijd zijn man laat lopen, dat vind ik persoonlijk veel erger. Want die is dan zogenaamd pissed, maar heeft niet eens door dat hij niet alles gegeven heeft.

Of Mazraoui, die gewoon niet geconcentreerd was. Of Blind (een echte Ajacied) die Berghuis ook gewoon alle ruimte gaf terwijl hij zo ervaren is, en als hij hem kwijt was er gewoon achteraan sjokte. Dat irriteert mij, wat iemand op het veld laat zien.

Labyad stond niet eens in het veld. Jij was zeker ook iemand die zich stoorde aan de hoed van Depay terwijl dat zijn persoonlijke smaak is? Ipv de kritiek te houden bij wat hij op het veld deed.

29 januari 2019 om 17:12

Pfffff had je verhaal niet wat korter gekund? Maar goed nergens zeg ik dat Labyad niet fout WAS geweest in het Verleden. Maar om daar 10 jaar later nog mee te zitten is een beetje zielig, Van Labyads kant begrijp ik het wel, dat als hij ernaar gevraagd (herrinerd) wordt dat hij dan zijn verhaal doet. En als jij denkt dat jij het beter weet dan veel plezier ermee want je was er alleen bij op (voetbalzone) het wandelgangen etc... of wil jij beweren dat je bij alle gesprekken tussen PSV en Labyad was? En dan maakt het mij echt geen bal uit of hij voor het geld ging of dat hij daarna ze middelvinger uitstak of drol in de brievenbus van Psv deponeerde. Het is iets wat bijna 10 jaar geleden is gebeurt get over it.

28 januari 2019 om 12:05

Omdat je verloren hebt , dan mag je niet meer lachen? Wat is dat voor onzin. Het is een spelletje en dan ben je alleen gefocust als de wedstrijd bezig is. Daarna is het klaar. Ja jammer als je verloren hebt. He hebt een wedstrijd verloren en geen familielid ofzo..

28 januari 2019 om 12:37

"omdat je verloren hebt , dan mag je niet meer lachen?"

Er zit een verschil tussen verliezen en keihard vernederd worden door je aartsrivaal.

28 januari 2019 om 16:10

Vernederd zijn ze zeker en dit soort reacties maakt het nog erger. Het blijft een spelletje. En ook al ben je vernederd.. het leven gaat door en de volgende wedstrijd wordt niet beter door sjaggerijnig te gaan doen. Integendeel...

Ik vind dit altijd zo'n onzin. Zolang hij niet lacht om het slechte resultaat is er toch geen probleem. Ook de opmerking "het is natuurlijk niet goed wat Labyad doet" vind ik dus onzin.

28 januari 2019 om 12:07

Een echte sportman is er doodziek van als je net een klassieker met 6-2 verliest en je in 1 week zowat het hele seizoen weggooit, en dan is het onzin dat er mensen boos worden als ze een selectiespelers lachend op het veld zien staan minuten na het eindsignaal?? Het lijkt wel de omgekeerde wereld..

Of denk jij dat een ronaldo na de 5-0 vernedering tegen Barca lachend op het veld stond? Hoe zou jij het vinden als Feyenoord er met 6-2 afgaat in de Arena en vd heijden lachend t veld af loopt??

28 januari 2019 om 12:22

Je kunt alles op elke manier bekijken. Ik ga uit van het positieve. Zo vind ik tennisspelers en kickboxers echte sportmannen, die een hele pot los gaan en direct erna niets dan respect voor elkaar tonen. Ja ze hebben andere emoties dan supporters. Dat geeft het woord professional ook aan.
Als hij plezier beleefde aan het feit dat Ajax met 6-2 verloor is het een ander verhaal, maar zo klinkt het niet.

En een mens kan ook doodziek zijn en toch om iets lachen. Ik heb een paar x dubbel gelegen om grappen die gemaakt en verhalen die verteld werden op en om mn moeders begrafenis. Denk je dat dat betekend dat ik het niet erg vond dat mijn moeder overleden is?

Op social media is men kritisch op de houding van Labyad: "Gelukkig kon onze vriend Labyad wel lachen om de 6-2", schrijft een fan. "Dit kan toch echt niet?", vraagt een supporter zich hardop af. "Snap best dat je vrienden hebt bij concurrerende clubs, maar dit is in het openbaar gewoon niet handig. Moet-ie zich ook beseffen met alle media tegenwoordig"
.
.
Als je weet dat dit toch wel gebeurt, waarom je er dan aan ergeren? Gaat het dan echt om Labyad, of ben je zelf dan gewoon niet in staat om je frustraties te beheersen?

28 januari 2019 om 12:08

Zo een rotfan die ervan maakt dat hij lacht om de 6-2 , die moeten ze een stadionverbod geven. Ook al zat die niet in het stadion... stemmingmakerij, frustraties uitleven op een speler , omdat je niet tegen je verlies kan. Wat een onzin. Het leven gaat door...

Erg triest om Labyad hier op aan te vallen. Hij heeft samen gespeeld met Ayoub, het zijn maatjes. Daarbij was het heel anders geweest als Labyad 90 minuten op het veld had gestaan en onderdeel was geweest van de malaise.

Ajax hangt op het ogenblik aan elkaar van eigen b.v. tjes. Lopen allemaal voor zichzelf te voetballen om een goede transfer te maken. Hebben zelf niet in de gaten dat zichzelf naar beneden halen en in prijs zullen gaan zakken. Clubs zitten niet te wachten op einzelgangers die de rest mee naar beneden halen. De trainer is er voor om een team te vormen. Wat is er mis gegaan na de winterstop tussen de trainer en de spelers?

Ik vermoed dat al die grote woorden die we al jarenlang horen van sommige ajaxfans nu voor een ongekende inwendige worsteling zorgen. Ik heb een hoop realistische ajaxfans gehoord voor de wedstrijd, die kunnen zo'n nederlaag wel verwerken, maar de wzawzdb fans zullen toch een flinke deuk in het ego hebben gekregen. En dat wordt er naar de meeste idiote zondebokken gezocht, nu dus Labyad. Vorige week Lamprou. Volgende week wellicht weer een ander. Terwijl de alom geloofde paradepaardjes gisteren helemaal dronken werden gespeeld. Toornstra die De Jong eruit laat zien als een amateur met een motorische beperking. Ziyech die door Verdonk leek op een weinig getalenteerde pupil. Van Beek en Schone, laat ik ze sparen, die hebben gisteren al veel te hard op hun sodemieter gehad. Daarbij maak je je niet populair als je de loftrompet over Clasie en Vilhena steekt. Die kunnen zogenaamd alleen maar hard werken, stel je voor dat je dat jarenlang hebt beweerd, hoe heb je dan gisteren die wedstrijd beleefd? Ik lees ook veel kritiek op Dolberg, nou, dat vond ik nou net de enige die nog een beetje voldeed, dat zag je het eerste kwartier ook duidelijk. Daarna was het over met Ajax en kregen ze voetballes, ondanks dat ze nog even terugkwamen in de wedstrijd.

Nou goed, richt je pijlen op Labyad, of Lamprou, of Ten Hag, en strooi jezelf lekker zand in de ogen. Een compliment voor Overmars is trouwens wel op zijn plaats, hij had De Jong geen week later moeten verkopen.

28 januari 2019 om 09:40

Stel je nou voor dat je eigenlijk je supporters het hele seizoen voor de gek kan houden, als je jezelf alleen kan opladen voor Ajax. Juist daarom zijn spelers als clasie en vilhena werkpaarden. En grappig dat je spelers nooit op een wedstrijd mag prijzen maar nu zijn zogenaamd alle ajax spelers slecht? De impact dat feyenoord een keer wint lijkt wel groter dan dat een vvv ow Willem 2 van Ajax wint.

28 januari 2019 om 09:49

Ik heb die ajaxspelers nooit zo geweldig gevonden hoor Nl020 verre van zelfs. Daar heeft gisteren eigenlijk weinig invloed op gehad. En je kan doen alsof we ons alleen kunnen opladen tegen Ajax, onzin, we spelen al jarenlang onze slechtste wedstrijd van het jaar tegen Ajax. Gisteren was dat eindelijk eens niet zo (al vond ik ons ook zeker niet weergaloos zoals de media schrijven).

28 januari 2019 om 10:30

@NL020: Gaat erom dat de Ajax spelers altijd door Jan en alleman, vooral door de zogenaamde analisten en de media, de hemel in worden geprezen. Een groot deel van de bevolking gaat hierin geloven en verliezen de werkelijkheid uit het oog. Als Ajax maar even goed presteert, gaan alle superlatieven alweer de lucht in, maar is Ajax en zijn spelers in de werkelijkheid ook zo goed, als dat ze worden afgeschilderd? Als je de statistieken bekijkt van de afgelopen 5 jaren, heeft Ajax geen enkele prijs gewonnen. Als Ajax onderdruk word gezet, blijken deze spelers het daar moeilijk mee te hebben, 3-0 verloren van PSV, nu 6-2 van Feyenoord, dat begint op te vallen. Toch worden ze in Nederland de hemel in geprezen, blijkbaar word dit in het buitenland overgenomen, waardoor de waarde van de spelers als een komeet de lucht in schieten. Als deze spelers eenmaal in het buitenland spelen, mislukken ze 9 van de 10 keer, omdat de mentaliteit dan een grotere rol gaat spelen, waaraan het ze vaak ontbreekt. Daar gelden gewoon andere wetten en heeft alleen een balletje goed kunnen rond tikken en technisch vermogen, niet voldoende omhanden. Wees is echt kritisch op bepaalde spelers i.p.v. in de polonaise achter de meute aan te lopen.

Ik irriteer mij sowieso aan al dat handje geklap , high five en knuffel gedrag direct na een wedstrijd. Doe dat lekker binnen in de kleedkamers als je daar behoefte aan hebt.

28 januari 2019 om 09:48

Maar dan is de behoefte er niet meer..

Die jongens zagen elkaar elke dag, nu zien ze elkaar zelden. Of begroet jij je vrienden ook pas wanneer jullie alleen binnen zijn?
Beetje raar om je daaraan te irriteren.

28 januari 2019 om 10:23

Heb het niet specifiek over Labyad, maar meer in het algemeen. Geef een elkaar een hand en klaar , zeker na een 6-2 oorwassing.

28 januari 2019 om 12:13

Ja we moeten ons vooral aan de eisen van baradona aanpassen. Ons mens zijn mogen we pas tonen buiten het bereik van de camera’s.

Hou toch op. Als vrienden van elkaar zich niet mogen uiten , omdat andere mensen daar aanstoot aannemen , dan moeten mensen die daar aanstoot aan nemen , maar niet meer kijken. Wat een onzin

Waar je je al niet druk om maakt.. Die jongen is gewoon blij voor een vriend van hem dat hij gescoord heeft. We kunnen ons beter focussen op de basiself die collectief hebben gefaald.

28 januari 2019 om 12:10

Dus als jij tegen een vriend speelt die tegen jouw scoort ben jij blij voor hem?? Ben ik blij dat ik nooit met jou in een voetbalteam heb gespeeld zeg, op het voetbalveld ben je even geen vrienden meer, en zeker in zo'n belade en belangrijke wedstrijd, je hoeft elkaar niet kapot te trappen, maar blij worden voor de ander als die scoort, serieus?

28 januari 2019 om 16:03

Ja, dat ben ik dan oprecht. Als je ziet hoe er mer Ayoub om word gegaan gun je hem dat gewoon. En het was niet dat hij de winnende in de 90ste minuut maakte he?
Daarnaast mag je daar sowieso blij om zijn, want ik kan er geen zak van.

man man man die gasten hebben samen gespeeld en gaan met elkaar buiten het veld om.
Lekker voor Ayoub die goal en zal een opmerking gemaakt hebben tegen Labyad wat een glimlach oplevert. Verder niks. We leven nog iig.

Je weet niet waarom hij lachte dit is allemaal ophef om niks.

Haha dat een Ajax Supporter zich hier druk om kan maken. Pure frustratie....

Wees een vent, kijk naar jezelf, en sta volgende week gewoon weer achter je club!

28 januari 2019 om 12:12

Dat je dit afkeurt betekent dus meteen dat je de prestatie goedpraat? Je kunt dus niet en ontevreden zijn over het getoonde spel wat schandalig was en dit afkeuren?

Ach, je kunt het klaarblijkelijk nooit goed doen.... Van de Beek uit zn frustraties en krijgt iedereen over zich heen... Labyad lacht en krijgt ook iedereen over zich heen...
Al dat gezeur.

28 januari 2019 om 16:40

Dat deze reactie nog niet verwijderd is en je zelfs nog 3 likes hiervoor heb gekregen lol. Ga lekker je gal spuwen op geenstijl ofzo.

mag je tegenwoordig al geen onderonsje meer hebben met een vriend van de tegenstander? Hij zal echt wel balen van de verloren wedstrijd..

Drama queens, gaan ze daar weer een heisa van maken puur en alleen omdat ze kwaad zijn door die pandoering. Gedraag je volwassen en ga verder met het leven.

je kan zeuren over Labyad maar het is natuurlijk wel een feit het slechte spel van Ajax ook wel redelijk lachwekkend was

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren