Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hooijdonk onder de indruk: ‘Geniaal hoe hij Daley Blind het bos instuurt’

Laatste update:

SC Heerenveen hield zondag door een 4-4 gelijkspel verrassend een punt over aan de uitwedstrijd tegen Ajax en Sam Lammers speelde hier een belangrijke rol in. De van PSV gehuurde spits was met twee doelpunten verantwoordelijk voor de helft van de Friese productie en Pierre van Hooijdonk was lovend over het optreden van de spits.

“Hoe hij wegdraait en Daley Blind het bos instuurt, dat vind ik geniaal”, begon hij bij Studio Voetbal over de actie van Lammers waar kort na rust de 3-2 uit viel. “Bij beide goals. Echt een geweldige spits. Elke tik is raak. Met links en rechts, puur tweebenig.”

Naast Van Hooijdonk was ook Rafael van der Vaart onder de indruk van wat Lammers liet zien in de Johan Cruijff ArenA: “Ik moet eerlijk zeggen: vandaag heb ik echt genoten van hem. Hij heeft balgevoel en een goede aanname. Een pure voetballende spits”, voegt de voormalige middenvelder van de Amsterdammers toe.

Lammers speelde dit seizoen tot nu toe zestien wedstrijden in de Eredivisie namens Heerenveen en wist daarin acht keer te scoren. De 21-jarige spits, die na dit seizoen normaal gesproken weer terugkeert naar Eindhoven, was bovendien in de KNVB Beker ook goed voor drie doelpunten.

Denk jij dat Sam Lammers in de toekomst de vaste spits van PSV gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben ook onder de indruk van Lammers. Hij doet me denken aan een jonge Huntelaar die ook van een halve kans een doelpunt kon maken. Zou mooi zijn bij een soort zelfde carrière..

21 januari 2019 om 08:53

Er is een reden waarom PSV romero heeft gehaald hoor. Lammers komt gewoon tekort voor top ed, maar is van waarde bij een middenmoot ploeg. Typisch waan vd dag van velen. Hij speelde zekerr goed (beste op het veld), maar o o o wat was blind toch slecht verdedigend.

21 januari 2019 om 09:02

Romero heeft ook bar weinig laten zien. Natuurlijk is die veel geblesseerd geweest en dat zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld maar vooralsnog heeft Lammers meer laten zien ook in het eerste van PSV. Gelukkig scoort hij nu wel wat goals bij Argentinie u20 maar je kan er nog weinig van zeggen. Misschien komt Lammers nog iets tekort maar hij kan zeker naar dat niveau toe groeien. Hij heeft een uitstekende techniek, is tweebenig, heeft een goed schot, is een redelijke afmaker, kan goed meevoetballen maar hij mist misschien wat snelheid en duelkracht.

21 januari 2019 om 09:08

Zeker maar destijds had lammers blijkbaar te weinig laten zien. De vraag is heeft hij het geduld, want lijkt me logisch dat Luuk sowieso spits nr 1 is. Bij verkoop gaat PSV denk ik opnieuw iemand halen.

21 januari 2019 om 09:10

Daarnaast heeft lammers lang op rij niet eens gescoord. In de top krijg je kritiek (zie dolberg). Bij Heerenveen kan het gewoon

21 januari 2019 om 09:17

Je speelt ook in elftal dat niet altijd even goed draait en als spits ben je ook wel een beetje afhankelijk van de spelers om je heen. Maar goed als je wat kritischer bent had hij inderdaad misschien wat meer moeten scoren. Luuk de Jong heeft natuurlijk een hoop goals gescoord voor PSV en is ook een lange periode aanvoerder geweest (nu weer) die speel je er niet zo maar uit. Als hij vertrekt dan vraag ik me af of PSV een vervanger gaat halen, ik hoop toch dat Romero/Lammers wat stappen hebben gemaakt tegen die tijd. Want een nieuwe spits kopen zou ik zonde vinden omdat PSV 4 goede talenten heeft op die positie met Lammers, Piroe, Romero en Vertessen.

21 januari 2019 om 09:19

Lammers lang op rij niet gescoord? Lammers heeft bijna geen kans gekregen onder Cocu.

21 januari 2019 om 09:55

Bij Heerenveen he..

21 januari 2019 om 10:37

Lee112.
Heb je ooit gehoord van ontwikkelen? Dat betekend dat een speler beter kan worden. Ik zie bij Lammers namelijk echt wel verbeteringen, maar hoe jij hem neerzet gaat me iets te ver. Je doet of dit zijn eindpunt is, terwijl dit zijn eerste seizoen is bij Heerenveen.

21 januari 2019 om 11:04

Leuk dat je dat ziet, echter weet jijzelf dondersgoed dat hij volgend jaar niet de nr 1 spits is in Eindhoven. Vandaar dat ik aankaart dat hij hopelijk geduld heeft. Voor Heerenveen is het een prima spits

21 januari 2019 om 11:40

Maar mensen, Lammers heeft gisteren bovenal toch gepresteerd omdat hij ontzettend veel ruimte kreeg en alle mogelijkheden om uit te blinken. Over zijn goals nog maar niet te spreken, want die zijn of slecht verdedigd of slecht gekeept (beide mag/kan ook). Maar laten we nou niet doen alsof dit ineens een topspits is. Noch bij Heerenveen, noch bij PSV heeft ie het laten zien tot nu toe. Ja, deze wedstrijd en nog 1 of 2 (Graafschap en Heracles dacht ik). Maar voor de rest?! Als ie het tegendeel bewijst ben ik de eerste die het toe zal geven, maar het zal me verbazen.

21 januari 2019 om 11:41

Exact. Als Lammers volgend jaar bij PSV in de spits wil staan dan zal hij er dit seizoen echt 20 moeten inschieten, anders zie ik het niet gebeuren. Ik vind het een geweldige spits om te zien (niet qua kwaliteit, maar de manier waarop hij speelt) maar het is gewoon niet genoeg gebleken voor PSV 1 tot nu toe. Daar verandert een sterk optreden tegen Ajax niks aan. Heb 'm genoeg hele slechte wedstrijden zien spelen dit seizoen bij Heerenveen namelijk.

21 januari 2019 om 11:49

Formule

"maar mensen, Lammers heeft gisteren bovenal toch gepresteerd omdat hij ontzettend veel ruimte kreeg en alle mogelijkheden om uit te blinken. "

Uitstekende opmerking!

Mensen vergeten dat je tegen Ajax gewoon altijd ruimte krijgt om te voetballen. Ajax voetbalt naar voren dus logisch dat er nij balverlies veel ruimte ligt voor aanvallers om in te voetballen. Punt is alleen dat maar weinig ploegen spelers hebben die daar dan gebruik van kunnen maken. Zoals Heerenveen dat gisteren wel kon. En dat toevallig Lammers meest in het oog sprong is soort van toeval, in die zin dat het ook Zeneli of Vlap hadden kunnen zijn die van die ruimtes gebruik maakten.

Dus mensen moeten zich wel realiseren dat een Lammers als die bij PSV zou spelen ook gewoon in veel kleinere ruimtes moet voetballen omdat PSV in verreweg de meeste wedstrijden op de helft van de tegenstander speelt en dus zeker niet de ruimtes krijgt die Lammers gisteren wel kreeg.

21 januari 2019 om 12:25

Het gaat er niet om hoeveel goals hij maakt of hoe hij speelt. Deze Lammers heeft met zijn inzicht, techniek en tweebenigheid gewoon een paar eigenschappen die best uniek zijn. Hij is nu niet top maar als hij krachtiger wordt en doeltreffender dan is dit een potentiele Oranje spits.

Wel een echte PSV spits! Hard werken, lang, groot en kopsterkt. Technisch niet de beste maar zeker niet slecht. Bovendien ook nog wat snelheid en scorend vermogen.
Dit maakt hem een hele complete spits, eentje die wel PSV 1 gaat halen. Eigenlijk een Luuk de Jong, maar dan beter en die ik wel zie slagen in het buitenland.

21 januari 2019 om 09:10

"eigenlijk een Luuk de Jong, maar dan beter"

Waar baseer je dat op? De Jong heeft in drie verschillende seizoenen 20+ goals gemaakt en staat nu ook alweer op 15 uit 18. Je hebt nog geen garantie dat Lammers dat ook kan.

21 januari 2019 om 09:21

Gezien de kwaliteiten en het type spits zie ik in potentie Lammers beter worden dan de Jong. Maar qua type spits komen ze erg veel overeen. Het zijn echt werkers en afmakers, vooral in de 16 meter.
Natuurlijk moet hij zich nog bewijzen maar hij kan het zeker waarmaken.

21 januari 2019 om 09:29

Messi is balvaardig, Lammers ook. Messi heeft een versnelling, Lammers ook (zie goal). Messi kan scoren, Lammers ook. Echter is Lammers veel jonger en ook nog eens fysiek sterker en langer. Lammers is in potentie beter dan Messi. Ridicule vergelijking natuurlijk, echter als je op deze manier gaat analyseren mis je toch echt een hoop zaken, die in de praktijk een heeeeeel groot verschil maken.

21 januari 2019 om 11:11

Wat een onzinnige vergelijking. Je kunt nooit in een reactie alle kwaliteiten en minpunten opsommen. Messi heeft 1000x meer techniek. Dat weet iedereen. Ik vind dat rjckoempel mag best wat relevante kwaliteiten uitlichten

21 januari 2019 om 11:24

Dat is juist het hele punt: rjckoempel noemt hem een complete spits, waarschijnlijk geconcludeerd aan de hand van de hoeveelheid kwaliteiten/eigenschappen die Lammers bezit. Op basis daarvan wordt hij als een 'betere de Jong' omschreven. In de praktijk gaat het echter niet om de hoeveelheid eigenschappen die je bezit, maar vooral om de mate waarin je die bezit. Flippo Inzaghi had eigenlijk alleen maar scorend vermogen (in de zin van: met een bal kon die weinig) maar was daarin wel zó goed, dat hij een absolute topper was. Lammers kan dan qua hoeveelheid kwaliteiten/eigenschappen wel meer bezitten dan de Jong, maar de gradatie van die kwaliteiten moet hij nog maar eens laten zien. Pas dán mag hij een betere versie van de Jong genoemd worden imo.

Andersom beredeneerd: een completere spits, maakt je nog geen betere spits

21 januari 2019 om 11:31

"andersom beredeneerd: een completere spits, maakt je nog geen betere spits"

Eens. Een centrumspits moet je afrekenen op z'n rendement, niets meer en niets minder. Er zijn heel veel spitsen die veel mooier, technischer en completer zijn dan Luuk de Jong, maar als die er geen 20 in een seizoen in kunnen leggen, doe mij dan toch De Jong maar.

21 januari 2019 om 11:44

"eens. Een centrumspits moet je afrekenen op z'n rendement, niets meer en niets minder."

Oneens.
Het afrekenen van een (centrum)spits bij PSV begint met zijn rendement. maar houdt het echt niet op. Daarna komen al die andere onderdelen die voetbal voetbal maken. Hoe functioneert de spits in het team, laat hij het team beter of makkelijker voetballen of doet de spits alleen bij balbezit mee, hoe is de balaanname, etc. etc.

En ja, als je Romario bent, dan kan je inderdaad terecht wegkomen met heel de wedstrijd wat aansjokken en hele periodes onzichtbaar zijn en niet aan het spel deelnemen. Als je dergelijke kwaliteiten hebt, dan maakt inderdaad niet uit of je een goed aanspeelpunt bent. Maar als je Luuk de Jong bent, of Vennegoor, of voor mijn part Bas Dost en Wout Weghorst, ja dan is het wel degelijk heel erg belangrijk om ook mee te wegen wat je naast je doelpunten allemaal brengt voor je team.

21 januari 2019 om 09:20

Technisch is die gewoon goed. Weet niet of je hem al wel eens hebt zien voetballen, of alleen beoordeelt op zijn voorkomen. Lijkt op het laatste.

21 januari 2019 om 10:14

Lammers heeft voor een (Eredivisie) spits juist een geweldige techniek! Terwijl koppen nou niet echt een kwaliteit is die ik Lammers toeschuif.

21 januari 2019 om 11:55

Haha, dacht ik ook meteen. Rest van het betoog kun je alleen om die reden al bij het oud papier gooien.

21 januari 2019 om 10:17

Echte PSV spits moet ik je wel even corrigeren hoor. Dillen, Van Der Kuijlen, Romario, Ronaldo, Van Nistelrooy en Kezman kenmerken PSV nog altijd meer dan het rijtje Vennegoor en Luuk

21 januari 2019 om 11:04

Dank je Valceryn!

Want Rjckoempel zegt dan wel: "wel een echte PSV spits! Hard werken, lang, groot en kopsterkt. " maar naast Edstrom, Kieft, Vennegoor en Luuk de Jong zijn de kenmerkende spitsen van PSV voor mij in ieder geval toch veel meer Willy van der Kuylen, Romario, Nilis, Ronaldo, Van Nistelrooij inderdaad. Spelers die zoweel een enorm scorend vermogen hadden maar daarnaast ook geweldige voetballers waren.

Ik vond het altijd al een zeer talentvolle spits (ook bij Psv) maar gisteren was hij zeer opvallend. Twee zeer knappe goals. Vooral de tweebenige afwerking is erg knap. Wat Van Hooijdonk zegt ben ik het dan weer niet mee eens. Hij had een beetje geluk hoe hij de bal in de kluts meekreeg in het duel met Blind. Dat is niet het bos insturen. Maar los daarvan Als ik PSV was zou ik hem snel terug halen aan het eind van het seizoen. Goeie speler.

21 januari 2019 om 11:01

"Geluk hoe hij de bal mee krijgt in de kluts"? Nee, dit was toch geen kluts bal? Volgens mij gewoon een bewuste actie van Lammers.

Hij speelde gisteren idd een geweldige wedstrijd, maar hij kreeg daarvoor van de Ajax-defensie alle gelegenheid...

Nu is het een geweldige spits, maar vergeet niet dat hij in oktober voor het laatst gescoord had...

21 januari 2019 om 09:06

Maar dat hij talentvol is, dat is zeker. De rest zal de tijd leren of hij tot een echte geweldige topspits kan worden...

Ik moet wel zeggen dat dit een van zijn beste wedstrijden was. De Graafschap uit kan ik me ook nog herinneren. Maar ik vind het vooral fijn dat hij puur tweebenig is, de tegenstander weet niet welke kant hij moet dekken. Hij heeft de techniek in elk geval. Hij moet soms wel wat minder pielen met de bal en eerder een actie maken.

Wat een vergelijking met de Jong. Die heeft ook een dramatisch seizoen gehad waar hij maar niet scoorde. Lammers heeft het zeker inzich. Technisch, balvaardig , fysiek , groot en kopsterk. Gun hem een plek bij psv

Dat Lammers Blind steeds het bos instuurde zegt helaas meer over het matige verdedigende niveau van Blind (lachwekkend traag en gebrek aan wendbaarheid) dan over de klasse van Lammers. Hoewel ik Lammers altijd al een goede spits heb gevonden en op Voetbalzone al vaker heb aangegeven dat hij in potentie een stuk beter is dan Luuk de Jong.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren