Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong: ‘Heb nog genoeg te leren in de Eredivisie’

Laatste update:

Ajax liet zondag dure punten liggen in de strijd om het kampioenschap. Nadat PSV eerder op de middag niet had weten te winnen van FC Emmen (2-2), slaagde Ajax er niet in om tegen sc Heerenveen de koppositie te veroveren. De Amsterdammers gingen rusten met een 3-1 voorsprong, maar kreeg na de thee drie goals tegen. Frenkie de Jong geeft in onderstaande video zijn kijk op het 4-4 gelijkspel tegen de Friese club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft zeer zeker nog genoeg te leren, je kunt alleen afvragen of dit in Nederland is. Eigenlijk is wel duidelijk dat hij hogerop moet. Meer tegenstand is goed voor zijn ontwikkeling. Ik vraag me alleen af of hij deze tegenstand bij een PSG krijgt.

20 januari 2019 om 23:41

Het lijkt me wel dat je bij een psg on de Franse competitie zwaardere tegenstanders treft dan bij Ajax. Het lijkt mij ook een betere stap voor hem. Bij barca zal het moeilijker zijn een basisplaats te pakken en zal de druk hoger zijn.

21 januari 2019 om 00:12

Waarom is het duidelijk dat hij hogerop moet? Voor mij is het alleen duidelijk dat hij heel veel talent heeft. Maar als hij zichzelf niet wekelijks laat zien heeft hij nog niets hogerop te zoeken.

21 januari 2019 om 00:33

In de CL krijg je genoeg weerstand, ook in het linkerrijtje van Frankrijk zit genoeg weerstand waar Frenkie nog genoeg van kan leren. Uiteraard krijg je de meeste weerstand in de Premier league maar die competitie is fysiek zo extreem, daar moet je niet te jong naar toe gaan.

Als ik Ajax was zou ik heel snel elk bod van 75 miljoen accepteren voordat de hele hype rondom de Jong is verdwenen. Het is een mooie stijlvolle speler die vooral in de comfortzone tussen eigen zestien en middenlijn zijn ding doet. En daar worden wedstrijden al 200 jaar niet beslist, zodra hij dichterbij de vijandelijke 16 komt word hij per meter minder en dat blijkt ook wel uit zijn magere rendement.

20 januari 2019 om 23:52

Vandaag was hij juist rond de 16 heel erg gevaarlijk.. met loopacties, die volley, bijna assist op Donny. Altijd combineren met Tadic/Sinkgraven. Zal vast wel een mythe worden die heel VZ overneemt.

21 januari 2019 om 00:11

Het verbaast me hoe snel bedragen als “75M” de wereld in geslingerd worden. Er zijn pas een stuk of 15 spelers voor hogere bedragen getransfereerd, en zij hadden zich vrijwel allen al op hoger niveau of langer bewezen. Frenkie de Jong is een aardige speler met talent, maar uiteindelijk niet meer dan dat, op dit moment. Hij heeft niet geschitterd in de CL, gescoord aan de lopende band of een team in een grote competitie bij de hand genomen. Het lukt ‘m niet eens om zich elke week te onderscheiden in de eredivisie. Dat is ook niet gek, hij heeft immers nog geen 50 competitiewedstrijden in het eerste in de benen. Om een dergelijk bedrag waard te zijn zal hij echt meer moeten laten zien, bijvoorbeeld in de CL.

Overigens heeft slechts een handvol clubs ooit zulke transfersommen betaald: PSG, Real, Barca, Chelsea, Liverpool, ManU en Juve. Welke van deze ploegen zijn transferrecord zou benaderen voor een speler op zijn positie en zijn track record: beats me. Ik hoop voor het Nederlands voetbal dat hij de toekomstige drager op het middenveld wordt, en ik hoop voor Ajax dat ze goed aan hem verduenen. Maar ik zie nog te weinig om hem in het transferlijstje tuusen James, Pogba en Coutinho te plaatsen. De enige middenvelders die ooit meer kostten dan 75M.

21 januari 2019 om 09:16

Snap wat je zegt, maar toch willen clubs zoveel voor hem betalen.

21 januari 2019 om 09:48

Volgens de media... dat was bij sanchez ook het geval. Ronaldo zou ook 160 miljoen gaan kosten enzovoort. 75miljoen als krantenkop verkoopt natuurlijk beter dan 45 miljoen

21 januari 2019 om 13:02

hij is jong en die clubs zien natuurlijk de progressie voor de toekomst

21 januari 2019 om 19:03

Nu nog wel en daarom is dit misschien ook het moment. Als Ajax de volgende ronde uit de CL vliegt en zich niet plaatst voor de poulefase CL volgend seizoen daalt zijn naam heel gauw op lijstjes van deze topclubs.

Hij heeft nu het geluk, mede ook door hemzelf natuurlijk, dat Ajax het in de CL zo goed heeft gedaan + Oranje goede wedstrijden heeft gespeeld de laatste periode, waardoor er een gigantische hype is ontstaan.
Ik vraag me af of de clubs nog, met zulke bedragen, in de rij staan als nu als Ajax eruit vliegt tegen Real en geen kampioen wordt dit jaar.

21 januari 2019 om 19:36

Ja, maar als Oranje in 2020 weer op een eindtoernooi staat met Frenkie als bepalende speler en Ajax volgend jaar wel weer groepsfase Champions League speelt... Als, als, als.. Koop je niks voor.

21 januari 2019 om 19:40

Bedragen van 75 miljoen of hoger zijn al redelijk wat keren uitgegeven. Ook aan jongens die het ook pas een jaartje echt lieten zien. Mooiste voorbeeld Dembélé. Ook Neymar was op jonge leeftijd al veel waard voor Barcelona. Die twee jonge Brazilianen die op 16 jarige leeftijd voor 45 miljoen naar Real Madrid gingen, het is geen 75 miljoen, maar voor kinderen.. Martial, Renato Sanches... Net aan gedebuteerd.. Mbappe natuurlijk een makkelijk voorbeeld. Maar de bedragen gaan omhoog. Ook voor jonge spelers.

21 januari 2019 om 05:59

Juist rond de 16 was Frenkie constant gevaarlijk. Zodra hij niet speelt ga je piepen en schreeuwen om aankopen. 75 miljoen en dan? Alsof men dat gaat investeren

21 januari 2019 om 09:46

Je stelt dan ook niet 11 doelgerichte spelers op hè. Desalniettemin ben ik het met je eens wat betreft de hype maar dat heeft andere redenen. Waanzinnig goede speler en nog meer potentieel maar momenteel in geen 100 jaar 75 miljoen waard. Maar goed, wat de gek er voor wil geven natuurlijk

21 januari 2019 om 13:25

@ Baradona. Als ik jouw eerste zin weglaat, lijkt het net of je het over Busquets hebt. Stijlvol, comfortzone, weinig rendement. Desalniettemin is Busquets al bijna 10 jaar vreselijk belangrijk voor Barcelona. Nu is De Jong natuurlijk niet zo goed als Busquets, maar ook dat soort spelers kunnen vreselijk belangrijk zijn voor de ploeg en dus ook veel geld kosten. Middenvelders hoeven niet allemaal 15+ doelpunten te maken en tienmaal per wedstrijd in de 16 op te duiken. Zeker bij teams die veel de bal hebben zijn schakelspelers tussen de verdediging en de spelers daarvoor erg belangrijk.

21 januari 2019 om 13:54

Het is een centrale middenvelder pannekoek geen aanvallende middenvelder jij snapt er echt geen kut van

21 januari 2019 om 13:54

Het is een centrale middenvelder pannekoek geen aanvallende middenvelder jij snapt er echt geen kut van

21 januari 2019 om 14:12

Ik ben het volledig met je eens.wat mij betreft verkopen we Onana ook bij een goed bod, want die jongen geeft ook veel te weinig assists.

21 januari 2019 om 14:57

Frenkie is de verbinding tussen verdediging en aanval, het is geen nummer 10 die veel schiet en met steekpasjes strooit richting de spitsen. Geen Ziyech of Sneijder. Let op zijn spel hoe simpel hij speelt en hoe waardevol hij is dan snap je het wel. Heb al genoeg volledige wedstrijden van Ajax, Oranje en Oranje -19 gezien om hem te kennen.

75 miljoen is het bedrag dat in de media is opgeblazen, geen enkele club zal zoveel betalen. 35 miljoen voor Frenkie, 50 miljoen voor de Ligt, kan natuurlijk nog oplopen met variabelen.

21 januari 2019 om 19:08

Zelfs in het gebied tussen de 16 en middenveld lijdt hij veel te veel balverlies of loopt te veel met de bal of draait te traag.
Frenkie kan beter nog een jaar blijven naar mijn inziens maar dat zal niet gebeuren aangezien de bedragen de pan uit reizen.

21 januari 2019 om 19:27

Ik denk dat Sam Lammers de vaste spits wordt van PSV volgend seizoen, de jong is wel goed maar het is tijd voor vernieuwing.

21 januari 2019 om 19:34

Frenkie is haast overal op het veld goed. Ook bij de 16 van de tegenstander. Hij gaat geen goalgetter worden, maar dat was een Xavi ook niet. Je hebt ook spelers nodig die de rest zo veel makkelijker laten spelen en dat is juist de kracht van Frenkie.

Lamprou en Sinkgraven die kan je beter meteen verkopen man, voegen te weinig toe bij dit Ajax. Die twee halen het niveau van Ajax zwaar naar beneden. Jeugd de kans geven een nieuwe jeugdkeeper en goede rechtsback als stand-in voor Tagliafico. Schone ook opdoeken en lekker een jeugdspeler laten spelen. Meteen doorselecteren want wat je vandaag zag was gewoon zo matig man. Overigens mag Ajax wel proberen om Sam Lammers binnen te halen mocht Huntelaar stoppen, want wat een klasbak was dat man. Heeft alles wat je in een spits zoek. Kan dribbelen, heeft lengte, fysiek sterk, heeft inzicht, zeer technisch. Misschien in potentie wel beter dan Dolberg als je het mij vraagt. Dolberg is alleen goed als er veel ruimte is voor hem, maar bij Lammers is dat anders. Die kan ruimte en tijd voor zichzelf creeren.

20 januari 2019 om 23:58

Ik denk niet dat PSV Lammers zomaar laat vertrekken. Draait toch een aardig seizoen zo bij Heerenveen. Verwacht eigenlijk wel dat De Jong van de zomer vertrekt. Dan kunnen Lammers en Romero vechten om de spitspositie.

21 januari 2019 om 00:28

@erodinho....sinkgraven is prima maar wel als aanvallende middenvelder. Dat ten hag dat experiment van bosz in stand houdt slaat helemaal nergens op. Sinkgraven is geen linksback en zal dat ook nooit worden. Voor de winterstop viel hij een aantal keren goed in en dat was niet in de verdediging. Daar moet ten hag mee kappen. Schöne opdoeken en een jeugd speler laten spelen. Wat dacht je van Blind. Aangezien dat ook weer een middenvelder is die als verdediger opgesteld wordt. Dan kunnen ze eindelijk eens gaan spelen met echte verdedigers.

21 januari 2019 om 06:54

Nee, ook niet als aanvallende middenvelder. Hij heeft welgeteld 1 doelpunt in bijna 4 seizoenen gemaakt... bij Heerenveen stond hij al niet bekend om z'n rendement. Hij heeft een leuke techniek maar verder blinkt hij echt in niets uit. Gewoon je verlies pakken en afscheid nemen. Is bijna nooit fit en wordt nu al bijna 4 jaar op 4 verschillende posities uitgeprobeerd puur omdat hij flink wat heeft gekost.

21 januari 2019 om 00:29

Het probleem met Lammers is allereerst een haperend rendement. Zijn volledige doelpuntenproductie is verdeeld over 5 wedstrijden, terwijl hij wekelijk 90 minuten speelt. Voor een spits is dat echt te weinig. Echter is hij pas 21 jaar.

Het probleem wat ik zie bij Lammers is dat hij veel lijkt op eigenlijk elke 'talentvolle' spits die uiteindelijk achteraf toch niet zo goed bleek. Ik zie niet echt een speler die zomaar even de Eredivisie ontstijgt en binnen 4 jaar naar een Europese topclub verkast.

Ja, hij kan dribbelen, heeft lengte, is fysiek sterk, heeft inzicht en is technisch vaardig. Echter is hij in geen van die aspecten geweldig of exceptioneel goed. Hij doet me heel erg denken aan Luuk de Jong toen hij definitief doorbrak bij FC Twente.

21 januari 2019 om 06:01

Ach lammers. Er is een reden waarom PSV miljoenen in romero had geïnvesteerd en lammers heeft verhuurd. Zo goed is hij niet. Tegen een dolend Ajax lijkt iedereen goed. Dolberg was juist goed in de kleine ruimtes en creëerde zat kansen voor zichzelf voor zijn blessures.

21 januari 2019 om 14:12

Wat leef jij in de waan van de dag zeg. Lammers beoordelen op 1 goeie pot en de rest veroordelen. Plus Tagliafico is een linksback, op een extra rechtsback zit niemand te wachten.

Ik kan me nog herinneren dat ik veel kritiek kreeg toen ik een poos terug Lamprou een uiterst matige doelman noemde. Toen was hij helemaal niet zo slecht en kon hij z'n lengte zogenaamd goed compenseren met z'n reflexen.

Lamprou was, is en blijft gewoon een hele beperkte doelman die niet goed genoeg is voor een topclub. Niet als derde doelman, niet als tweede doelman en al helemaal niet als eerste doelman. Hij faalde hopeloos bij Feyenoord, deed het aardig bij Willem II en is bij Ajax niet eens betrouwbaar in die paar wedstrijden die hij mag komen opdraven.

21 januari 2019 om 12:19

Dat gelijkhalen moet ook maar eens afgelopen zijn op voetbalzone. Komop hè, maanden geleden zeiden ook al tal van mensen dat hij te klein is. En als hij nou gister een wereldpartij gekeept had, dan had je zeker hier gezegd dat je er een poos terug volledig naast zat?

21 januari 2019 om 15:19

@dubalo

Nee, want ik vind Lamprou simpelweg geen goede doelman en je zult mij nooit zien schrijven dat hij dat wel is. Verder haal ik verder ook nooit m'n gelijk, maar betreft dit specifieke onderwerp werd er destijds vrij fel gereageerd dat hij wel degelijk een prima doelman is die ideaal is als tweede viool. Dan vind ik het echter grappig dat hij nu ineens met de grond gelijk word gemaakt als topclub-onwaardig. Dat is namelijk toch een verschil van dag en nacht.

21 januari 2019 om 13:59

@sirius: ik vind Lamprou een erg goede keeper met 1 mankement: zijn lengte/reach. Nu vond ik niet dat hij gisteren fouten maakte. Als hij 15 cm langer was (en dus langere armen), had hij gisteren 2 goals voorkomen.

Voor ons is dat echter cruciaal en daarom geen match voor ons. Bij de laatste actie van Heerenveen bewijst hij bijvoorbeeld wel dat hij echt wel kan keepen, daar voorkomt hij een zege van Heerenveen.

21 januari 2019 om 15:22

Elke professionele doelman kan keepen en maakt weleens een knappe redding. Dat wil niet zeggen dat ze het niveau aankunnen van de club waar ze onder contract staan. Lamprou is namelijk een doelman voor de lage middenmoot van de Eredivisie, in ieder geval naar mijn mening.

21 januari 2019 om 20:11

Ja en vele ajacieden spraken er al schande van toen overmars hem uberhaupt binnen haalde. Zo kunnen er meer gelijk halen. Hij heeft de kwaliteiten idd niet, gister waren er echter minimaal 8 anderen die net zo slecht of slechter waren

En daarom is het niet zo slecht voor de Jong als de Ligt om nog een seizoen bij Ajax aan te plakken. Alleen Ziyech heeft de leeftijd om een volgende stap te maken.

21 januari 2019 om 12:29

Helemaal mee eens. De Ligt wordt echt een topper, maar heeft nog zoveel te leren. Gisteren was de organisatie achterin bij Ajax een drama en dat kan ook De Ligt zwaar aangerekend worden. Als je leiderschapskwaliteiten benoemd mogen worden wanneer het goed gaat, dan is het ook fair om te zeggen dat die op dat punt geregeld nog faalt. De Jong is is mijn ogen echt een stuk minder dan De Ligt en zou met z'n huidige niveau nu verzuipen bij Barcelona of in de PL.

21 januari 2019 om 13:11

De keeper maakt deel uit deze organisatie maar zakte door het ijs. Het leek wel alsof hij zijn zenuwen niet in bedwang had en met een onzekere keeper achter je ga je zelf ook onzeker spelen.

21 januari 2019 om 15:29

De Ligt heeft ondanks zijn leeftijd natuurlijk ook al meer vlieguren dan De Jong in Ajax 1. De Ligt heeft welgeteld al 5007 minuten aan Eredivisie-voetbal in de benen. Dat zijn omgerekend zo'n 56 wedstrijden (exclusief blessuretijd).

De Jong heeft welgeteld zo'n 3039 minuten aan Eredivisie-voetbal in de benen. Dat zijn omgerekend zo'n 34 volledige wedstrijden (exclusief blessuretijd). Betreft Europese wedstrijden zal die verhouding dus wel zo'n beetje hetzelfde zijn.

Verder vind ik het ook te makkelijk om nu ineens weer te zeggen dat De Ligt nog zoveel te leren heeft. Laat Sergio Ramos een jaar in Ajax 1 spelen en hij zal dan ook ongetwijfeld wel 1 slechte wedstrijd spelen. Geen enkele verdediger speelt een feilloos seizoen op welk niveau dan ook.

22 januari 2019 om 12:18

Voetballers zijn net mensen die ook wel eens een slechte dag hebben.

21 januari 2019 om 20:14

Dat idee heb ik ook al langere tijd, maar heb t idee dat ze zichzelf erg overschatten. Althans De Ligt wel, met zn gepiep over concentratie minder tijdens de eredivisie. Juist dat laat zien dat ie nog veel te leren heeft.

Ajax moet zo snel mogelijk afscheid nemen van de Ligt en de Jong. Ik heb niet het idee dat het elftal momenteel beter speelt door al deze geruchten. Wij gaan nog spijt krijgen dat we ze niet eerder verkocht hebben. Wat was de Ligt slecht en de Jong ook trouwens. Diep triest! Wat een niveau! Ik ben nog steeds zwaar fucked door dit puntverlies!!

21 januari 2019 om 15:33

Zeg je dat ook als beiden volgende week weer een ijzersterke wedstrijd spelen en een wedstrijd beslissen? Ajax legde gisteren veel te veel druk op zichzelf na het gelijkspel van PSV en faalde als een collectief. Ja, ze hadden een slechte doelman en ja, er waren spelers die door het ijs zakten. Echter zie ik dit meer als een incident van zowel Ajax als Psv. Dit had je kunnen zeggen als er sprake was van structureel falen. Iets dat absoluut niet het geval is bij zowel beide clubs als bij De Ligt, De Jong, Lozano en Bergwijn.

21 januari 2019 om 21:09

We moeten zo snel mogelijk afscheid nemen van 'supporters' als jij, mijn hemel zeg. Het team laat zich verrassen door Heerenveen in een collectieve wanprestatie en gelijk moeten we maar de twee grootste talenten die we hebben zo snel mogelijk verkopen. Opportunistischer dan dit krijg je het niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren