Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nasri belangrijk voor West Ham bij zege op ex-club Arsenal

Laatste update:

West Ham United heeft de stadsderby tegen Arsenal zaterdagmiddag omgezet in een overwinning. In een volgepakt London Stadium won de thuisploeg met 1-0, dankzij een doelpunt van Declan Rice op aangeven van Samir Nasri. West Ham klimt daardoor naar de achtste plek, terwijl Arsenal vijfde blijft. The Gunners hebben een voorsprong van drie punten op Manchester United en een even grote achterstand op Chelsea, twee ploegen die dit weekend allebei nog in actie komen.

West Ham, dat al sinds november 2006 wachtte op een thuiszege op Arsenal, hield de bezoekers in de eerste helft zonder al te veel moeite in bedwang. Op slag van rust hadden the Hammers op voorsprong kunnen komen, na een uitstekende corner van Felipe Anderson. De vrijstaande Declan Rice knikte vanaf vijf meter naast. Het was een van de weinige serieuze kansen in de eerste helft. Zowel bij West Ham als bij Arsenal ontbrak het aan creativiteit in de afrondende fase. Een van de spelers die daarvoor kon zorgen bij Arsenal, Mesut Özil, was gepasseerd en behoorde niet eens tot de wedstrijdselectie.

In de opstelling van West Ham ging de aandacht uit naar Nasri, die op oudejaarsdag transfervrij werd binnengehaald en tegen zijn oude club Arsenal zijn Premier League-debuut maakte voor het elftal van Manuel Pellegrini. Bij tijd en wijle bracht Nasri wat leven in de brouwerij, bijvoorbeeld toen hij na 25 minuten naast schoot op aangeven van Marko Arnautovic en na 31 minuten een kans voor Anderson voorbereidde. Namens Arsenal dwong Alexandre Lacazette doelman Lukasz Fabianski in de dertiende minuut tot een ingreep en volleerde Mattéo Guendouzi de bal langs de kruising.

Kort na de start van de tweede helft brak West Ham dan toch de ban. Na een voorzet van Anderson kreeg Granit Xhaka de bal niet goed weg met het hoofd, waarna Rice door NAsri in staat werd gesteld om de bovenhoek uit te zoeken. Het was voor de negentienjarige Rice zijn eerste Premier League-doelpunt in 42 optredens; Nasri gaf zijn eerste assist in de competitie sinds april 2016, toen hij een doelpunt van Manchester City tegen Chelsea voorbereidde. Arsenal probeerde snel te reageren, maar kwam in eerste instantie niet verder dan afzwaaiers van Guendouzi en Pierre-Emerick Aubameyang.

Halverwege de tweede helft Alex Iwobi was dicht bij namens de gasten, na een pass met veel gevoel van invaller Aaron Ramsey. Iwobi hoopte Fabianski te kloppen in de verre hoek, maar schoot naast. Even daarna ging Nasri onder luid applaus naar de kant. West Ham bleef ondanks de voorsprong goed druk zetten op de verdediging van Arsenal en zorgde ervoor dat de ploeg van Unai Emery maar moeilijk van het middenveld kwam. Afgezien van twee afgekeurde buitenspeldoelpunten wist Arsenal in de slotfase nauwelijks gevaar te stichten. Zodoende boekte West Ham de eerste thuiszege op Arsenal sinds 2006 en blijft Arsenal wachten op de eerste uitzege in competitieverband sinds 25 november.

Verdiende West Ham United de overwinning op Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prachtig dat Nasri zo belangrijk is en in zijn eerste wedstrijd. Hoe kan Ozil niet meenemen in zo een wedstrijd. Emery has lost it.

12 januari 2019 om 15:25

Is van de week pas gaan trainen na een blessure.

12 januari 2019 om 15:28

En Nasri heeft ook lange tijd niet gespeeld dus kan Ozil gewoon spelen, excuses zijn overbodig...

12 januari 2019 om 15:30

SBV-Vitesse

Nasri heeft een jaar lang niet gespeeld en mag meteen 70minuten tegen Arsenal spelen. Emery moet Ozil niet hebben. Dat koppig gedrag gaat hem nog duur komen te staan. Matige trainer.

12 januari 2019 om 15:33

Allemaal aannames. Wij kunnen als buitenstaanders moeilijk oordelen hoe het nou precies zit. Juist deze wedstrijd werd hij heel erg gemist, 0 creativiteit in de ploeg voordat ramsey kwam.

12 januari 2019 om 15:35

Nou dan? Hij is gewoon fit.

12 januari 2019 om 15:50

Nasri net 100% focus en inzet is het echt een verfijnde speler waar je voor naar t stadion gaat. Wens hem t allerbeste.

12 januari 2019 om 18:35

Nasri heeft niet stil gezeten, trainde al een tijdje mee met West Ham en opzich zelf. Nasri is fit, Özil niet.

Ik vind helemaaal mooi!

Ex Arsenal speler Nasri die op zn debuut de assist geeft voor het enige doelpunt.
Pellegrini heeft van West Ham toch nog een vecht machine gemaakt.

Wat ben ik jaloers op Man Utd fans.. Op het moment dat het er daar dramatisch aan toe gaat kun je er in ieder geval op vertrouwen dat er bakken met geld in de club geïnvesteerd worden om de club er weer een beetje bovenop te helpen. Helaas zie ik Arsenal alleen nog maar verder afglijden..

12 januari 2019 om 15:31

Man utd met arsenal vergelijken.. lol. Zoveel gunners die hun realisme aan t verliezen zijn door te kijken wat andere clubs doen. Hoeveel titels heeft t utd trouwens opgeleverd na fergie? Geld is geen garantie. Ze zitten beide in een transitie en gaan daar nou eenmaal anders mee om

12 januari 2019 om 15:46

Wat heeft realisme te maken met een opmerking over hoe het bij United eraan toe gaat?

12 januari 2019 om 15:51

Ja, verklaar je nader alsjeblieft.

12 januari 2019 om 16:05

Gaat niet enkel en alleen om titels. Zelfs na zoveel jaren na fergie is Utd nog steeds in staat om topspelers aan te trekken.

De vraag is niet “if utd ooit nog mee gaat doen met de top?” Maar eerder wanneer? Bij Arsenal is het het juist omgekeerd.

12 januari 2019 om 16:08

Omdat de clubs nou eenmaal een andere structuur aanhouden. Arsenal speelt al jaren pover maar de fans dichten zichzelf een plek in de top toe. Dat er dus gunners zijn die een tactiek van een andere club willen hanteren ' omdat daar wel met geld gestrooid wordt' is kortweg lachwekkend. 2 maanden terug had geen gunner bij gezegd dat ze jaloers waren op utd wat betreft de uitgaven ( en t type voetbal wat er gespeeld werd ) arsenal kan al heel lang niet meer mee met de andere clubs, dat is geen schande maar gewoon jammer. Er zal nooit genoeg geïnvesteerd worden in de optiek van fans ( kijk bv barca die binnen een jaar 300mil inde aanval steken, en nog vinden vele t niet goed genoeg). Arsenal heeft wel geld uitgegeven de laatste jaren maar t spel op t veld vertolkt dat gewoon niet. Dan kun je leuk zeggen laten we net als man utd meer geld spenderen want dan horen we weer bij de grote jongens maar eigenlijk typeert het gewoon een type fan die geromantiseerd naar andere clubs kijkt om te stellen dat dat hun enige manier is om terug aan de top te komen. Xhaka,auba,torreira,ozil,sanchez, lacazette waren toch niet gratis en verdienen verdienstelijk in londen.

12 januari 2019 om 16:11

Maar heeft arsenal in de laatste 20 jaar de roem en faam van utd gekent? Natuurlijk heeft man utd de aantrekkingskracht! Het is de grootste club ter wereld.

12 januari 2019 om 16:22

Dr Jero

Grootste? Neen, dat is en blijft Real Madrid.

12 januari 2019 om 16:26

@ alex. Ik dacht dat united t meest waard was van alle voetbalclubs wat toch snel gerelateerd wordt an grootste. Real is misschien de succesvolste en zal dal al niet die plek met utd kunnen delen/doen weinig onder voor elkaar. ( als real fan, vind ik jouw toevoeging erg prettig ^^ )

12 januari 2019 om 16:47

Meest waard zou kunnen, maar zo meet een voetballiefhebber geen grootte van een club, Real Madrid is gewoon een pak succesvoller dan United, en zeker zo bekend zo niet bekender, hoeveel geld ze daar in kas hebben bij Utd of hoeveel ze waard zijn zegt mij niet zo veel eigenlijk

12 januari 2019 om 17:31

Nou valt wel mee, man utd heeft een zeer grote aanhang in azie. Laat nu de merendeel van mensen op de wereld daar wonen.

Sportief gezien is real wel succesvoller geweest ja. Maar dit komt ook door middel van hun uitgavepatroon. Ik bedoel Man Utd begon pas geld te spenderen toen Fergie weg ging.

In tijd van Fergie was Ferdinand de duurste aankoop van 46 miljoen. En die werd gedaan in 2002. Terwijl real de jaren ervoor al zidane zat te kope voor 78 miljoen.

Daarom beseffen mensen eigenlijk echt niet hoe goed Ferguson eigenlijk was. Talenten kopen of middelmatige spelers rond topspelers laten spelen. Om een topteam te hebben. Als Man Utd toen ook de miljoenen zou uitgegeven hebben zou er niet eens zo’n verschil geweest zijn qua sportief succes

Felipe Anderson heerlijk gespeeld, je vraagt je af waarom zo’n speler wel bij West Ham zit maar niet bij Arsenal? Dit was een haalbare speler met het Arsenal dna in de voeten en het hoofd, beste man van het veld vandaag, doet met een bal wat ie wil, heerlijk. Emery faalt toch met zijn formatie, met deze formatie moet je over een enorm voetballend sterke kern beschikken, je as moet dan technisch van een ander niveau zijn, en dan heb ik het over het niveau Modric/Kroos of Xavi/Iniesta, zelfs clubs als Juve, Bayern, LFC en PSG hebben niet de spelers om zo te spelen, City dan weer wel, ik vraag me af waarom Emery in godsnaam denkt dat zijn team dit wel kan? Houd het spel breed, zoek de flanken met gerichte positiewisselingen, West Ham deed dit met een afhakende Arnautovic en de wisselingen van Anderson en in mindere mate Antonio, zo creëer je tenminste wat. Nadat hij zijn systeem omgooide ging het gelijk beter, spelers als Iwobi en Bellerin renderen hierin veel beter, maar het kalf was al verzopen, dit West Ham ging dat nooit nog weggeven.

12 januari 2019 om 15:33

Welke flanken? Arsenal heeft letterlijk geen enkele flankspeler.

12 januari 2019 om 15:37

Iwobi, Mkhi, Bellerin, en Auba zijn spelers die daar kunne spelen, een aanval met Auba-Laca en Iwobi is haalbaar, dan heb je nog Mkhi achter de hand, en kan je met een 3 mans middenrif spelen met Ramsey, Torreira en Ozil. Wat Emery nu probeert is helemaal niks.

12 januari 2019 om 15:39

Iwobi heeft ruim een half jaar lang op de flank gestaan (onder meer onder Wenger) en dat was 3 keer niks. Geen snelheid en je moet hem ook weer niet te dicht bij het doel (in schietpositie) zetten, want hij kan gewoon niet schieten. Zijn techniek en fysiek zijn de sterktepunten, plus een aardige pass. Ook Mhiki op de flanken is nooit een succes geweest.

12 januari 2019 om 15:46

Zo traag is Iwobi toch niet? Hij heeft bovendien techniek, zoals je zelf al zegt, zo’n speler kan vanaf de flank zeker gevaarlijk zijn, maar dan moet de rest ook kloppen, zelfde voor Mhiki, gewoon 4-3-3 gaan spelen en roeien met de riemen die ze hebben. En in de zomer of liefst al winter, gericht versterken.

12 januari 2019 om 15:48

Op papier klinkt het misschien aardig, Iwobi op de flank. Maar in de praktijk werkte het gewoon niet. En nu Iwobi de beste van het team is, vraag ik me af hoe slim het zou zijn hem van positie te laten wisselen. Ik wil 4-3-3 ook dolgraag terugzien, maar dan wel Iwobi op het middenveld. Desnoods doe je een halve ruit op het middenveld

12 januari 2019 om 15:50

Iwobi als middenvelder dan, kan ook, jij zal hem vast beter kennen dan ik, we zijn het beide echter eens dat dit, vandaag, in alle opzichten niks was

12 januari 2019 om 16:46

Arsenal onwaardig iig

12 januari 2019 om 15:38

Inderdaad wat een snelheid maar vooral weergaloze dribbel heeft f. Anderson. Emery wilt perse opbouwen terwijl alleen Ramsey dit kan. En in mindere mate torreira. Guendouzi is een net niet speler. Hij is geen stofzuiger, spelmaker of controleur. Komt sowieso (handelings)snelheid te kort.

12 januari 2019 om 15:43

Klopt, Ramsey had moeten starten, maar er is meer mis met Emery zijn opstellingen dan puur de juiste spelers, Guendouzi is nog jong maar lijkt inderdaad te traag, tikte constant de bal nog een laatste keer aan alvorens de pass te geven, die pass moet meteen weg, anders krijg je nooit een aanvallende flow in je spel, Ramsey doet dit wel, Torreira ook maar die zijn primaire taak blijft de omschakeling van de tegenstander eruit halen, en aansturen. Emery heeft wel degelijke spelers maar stelt ze fout op, ofwel niet op, en zijn systeem klopt niet naargelang de spelers die hij heeft. Alleen de defensie moet echt beter, maar ook daar kan je veel verhelpen door gewoon met 4 achteraan te spelen.

12 januari 2019 om 15:51

Nou als we het moeten geloven heeft Arsenal geen geld. Waar West ham zo een 40 miljoen heeft afgetikt voor alleen Felipe Anderson moest Arsenal het met om en nabij de 60 miljoen doen en daar ook nog versterkingen op meerdere posities mee doen.

12 januari 2019 om 15:59

Naja dan moet je de dag van vandaag al enorm veel geluk hebben wil je voor 60 miljoen je hele kern van een grote club duchtig versterken, dat is nagenoeg een kansloze missie. Arsenal word niet gerund als voetbalclub, maar als bedrijf.

12 januari 2019 om 16:26

Je slaat de spijker op zijn kop Alex! Het is te triest voor woorden met welk budget Arsenal de transfermarkt op moet! De enige manier waarop Arsenal ooit kan aansluiten is wanneer zij in 1 transferperiode 6 topdeals a la Torreira kunnen waarmaken, wat dus een utopie is.. Met zo'n triest budget kom je nergens. Arsenal is van bovenaf vergiftigd. Het doet mij als supporter zo ontzettend veel pijn hoe mijn favoriete club verwoest wordt door een eigenaar en zijn marionetten in het bestuur.. Kroenke haalt notabene geld uit Arsenal om een lening te betalen die hij heeft afgesloten, waarmee hij de aandelen van Usmanov en een paar anderen heeft overkocht. Meneer heeft dat niet eens van zijn eigen geld gedaan, terwijl hij geld als drek heeft. Echt, te triest voor woorden!

Waarom heeft Arsenal eigenlijk Pelligrini niet aangesteld als opvolger van Wenger? Vond de benoeming van Emery van het begin al raar. Bij Emery denk ik automatisch aan die 6-1 afgang tegen Barcelona.

Arsenal schreeuwt om creativiteit, maar die koppige Emery vertikt het om Ozil op te stellen. Verder zou Nasri bij Arsenal meteen een van de beste spelers zijn, man wat was hij goed vandaag bij West Ham. Samen met Anderson echt enorm van genoten!

12 januari 2019 om 16:52

Niet de winst van PSG op Barca?

12 januari 2019 om 18:39

Die 4-0 telde uiteindelijk niet, omdat het overschaduwt wordt door die afgang. Barca is doorgegaan, niet Psg.

12 januari 2019 om 20:54

De 4-0 was een zuivere afgang van Barcelona. De 6-1 was een zuivere afgang van een scheids, die daarna, zoals vele van zijn voorgangers met pensioen mocht

Wat een absoluut drama wedstrijd met 0 perspectief voor aankomende wedstrijden.... We missen Ozil gewoon enorm!

Heerlijk die blijdschap bij Rice. Arsenal was echt heel matig. Iwobi vind ik echt helemaal niets en die Guandzhoui (ofzoiets) vind ik eigenlijk ook maar een middelmatige speler ookal is hij jong.

12 januari 2019 om 15:33

Hoe kan je Iwobi nou niets vinden? Al wekenlang de beste, ook vandaag weer.

12 januari 2019 om 15:49

Omdat je tegenwoordig niet een indrukwekkend niveau hoeft te halen om de beste speler te zijn bij Arsenal.


Dus beide opmerkingen kunnen dan correct zijn. Meeste gevaar komt van Iwobi, maar hij haalt geen niveau waar de meeste ploegen bang voor hoeven te zijn.

12 januari 2019 om 15:55

In deze context klopt de opmerking gewoon niet als Iwobi de beste speler is. Dan hoor je er namelijk niet slechtst 2 uit te lichten, wat aangeeft dat die minder zouden hebben gespeeld dan de andere 9

12 januari 2019 om 16:22

Iwobi is inderdaad verreweg de beste speler afgelopen weken. Juist knap als je je staande houdt binnen een slechtlopend team. Wat is er mis met deze spelers? In de tachtigste minuut staan ze achter en alsnog volledig stil. Geen enkele intentie er nog iets van te maken. Nota bene de speler die het niets zou moeten interesseren (Ramsey) neemt het voortouw.

12 januari 2019 om 16:32

@GunneRo. Het is toch juist triest dat wij nu Iwobi "verreweg" de beste speler van de afgelopen weken noemen? Ik vind dat ook overdreven trouwens, want Iwobi is maximaal 3 wedstrijden goed geweest. Daarvoor is hij ook doodleuk 5 wedstrijden dramatisch geweest. Sowieso over een heel seizoen is hij vaker slecht dan goed geweest. Ik wil hem er niet uitlichten, maar ik vind het zo ontzettend overdreven dat dit soort spelers als "goed genoeg" worden beschouwd. Ze zijn goed genoeg als squad players, niet als onbetwiste basisspeler.

12 januari 2019 om 18:07

Hij ontwikkelt zich gewoon hartstikke goed. Heeft een goede pass, inzicht en drive. Arsenal fans zijn er goed in om bepaalde eigen spelers onterecht de grond in te stampen. Dat is jarenlang gebeurt met Ramsey en met Ozil.

12 januari 2019 om 15:33

Iwobi probeerde nog wat, kan in een goed systeem met vleugels en effectief vleugelspel echt wel schitteren, jongen met een actie en durf in huis. Maar Emery speelt met alle mensen in de as.

12 januari 2019 om 16:37

Dat ben ik met jou eens Alex. Deze opstelling werkt gewoon niet, heeft het nooit gedaan. Emery begon met een 433/4231. Ondanks problemen was daarin het spel wel een stuk beter. Die problemen liggen bij de spelers waarmee hij moet werken, niet bij de opstelling en tactiek. Wat betreft Iwobi ben ik het niet helemaal met jou eens. Ik zie hem nu al 3 jaar elke wedstrijd aan het werk en ik zie nog steeds geen verbetering in zijn zwakke punten: schot en keuzes die hij maakt (overall dus rendement). Daarom zie ik hem nooit echt "schitteren". Maar ik ben het met jou eens wat betreft de tactiek van Emery en opstelling, wat je in dit topic beschrijft

De Arsenal supporters riepen jaren Wenger Out, omdat hij de hand op de knip hield. Supporters moeten echter roepen Kroenke OuT. De man verpest die club en ziet het als inkomstenbron. Wenger was nooit maar dan ook nooit het probleem hij kreeg telkens een kutbudget. Arsenal moet sinds jaar en dag met 60 mil trabsferbudget doen redicuul voor deze tijd. Elke topclub heeft minimaal 100mil nodig per seizoen. En Spurs heeft even geluk maar over 4jaar max zullen die ook 100mil nodig hebben. Kroenke het gezwel in het lichaam van de club Arsenal verwijderd het en je zelf genezen.

12 januari 2019 om 15:34

Spurs heeft even geluk? Hoelang geleden eindigde arsenal boven spurs? Spurs heeft een prima visie en een goede coach. Wijt t aan geluk maar je kan t ook beleid noemen waar arsenal blijkbaar te kort schiet.

12 januari 2019 om 15:45

Het is zeker geluk. Grote vriend voordat Poch en dacht ook in het eerste seizoen. Was dramatische bij de Spurs. Levy kreeg de inkomsten van Bale en elke aankoop mislukte haast. Toen kwam Poch die had na 1 jaar alle ruwe diamanten geslepen en maakte het een goede machine van. De opstormende talent goedkopere spelers bij lijken mij niet goed genoeg. En echt hele goede spelers van het statuur van Pogba(even geen bijdehande opmerking normaal een wereldspeler) zal Levy met het huidige beleid nooit halen. Je kan niet mee als je geen 50 plus bedragen neertelt. Liverpool heeft het lang gedaan met lage bedragen maar draaide pas toen ze de volle pond gingen betalen. Nee Spurs is over 4 jaar naar beneden gegleden met het huidige beleid. Wat wel verantwoord is. Spelers gaan het zat raken en willen echte pingels zie Walker bijvoorbeeld alhoewel hij zijn basisplaats verloor.

12 januari 2019 om 15:35

Kroenke is een enorm probleem. Een groter probleem dan Wenger ooit is geweest. Desondanks kan je absoluut niet zeggen dat Wenger nooit het probleem is geweest. Ook onder hem waren er belachelijke opstellingen en was er een mentaliteit van niks

12 januari 2019 om 15:50

Mensen zeggen al jaren Kroenke out en Wenger was ook een groot probleem met zijn koppigheid qua beleid en stafleden, stagnatie en neiging om iedereen een dik contract te geven.

12 januari 2019 om 16:29

Het wordt tijd voor een FRANSE staking bij Arsenal. Er zijn genoeg eigenaren die wel geld in willen investeren.

12 januari 2019 om 20:28

Ik heb er een hard hoofd in omdat Kroenke tegenwoordig zowat alle aandelen in handen heeft.

Ga er maar vanuit dat Arsenal een van die voetbalclubs gaat worden waar je hele generaties zult hebben die nog nooit een landstitel hebben meegemaakt.

Wat een makkie voor West Ham vanmiddag. Graag meer van dit potjes de komende weken!

Waardeloos zoals bijna altijd. Als het zo doorgaat mag Emery weer vertrekken. Natuurlijk staat de verdediginf vaak te schutteren, maar hij faalt ook keer op keer. Hoe kun je in godsnaam vast blijven houden aan deze klote opstelling. Werkt gewoon niet, daar heb je niet de spelers voor. De backs staan al op de lijn van de aanvallers, dus enorm simpel te verdedigen omdat er geen lopende mensen zijn. Als je gaat dan sta je buitenspel. Daarnaast heb je 0 creativiteit op het veld. Ongekend, wat een tactisch onbenul.

12 januari 2019 om 15:37

Wie had hij dan op het middenveld moeten zetten? Alleen Torreira voor Guendouzi, al is Torreira niet eens in goede doen. Ozil doet duidelijk alles fout op de training en Ramsey doet het nooit beter dan Guendouzi. Vergeet niet dat hij opgescheept zit met het zooitje van Wenger en Kroenke

12 januari 2019 om 15:43

Makkelijk om de schuld op Wenger te steken. Als je als nieuwe coach ergens komt, waar het voor jouw aanstelling niet goed ging, moet je schoon schip maken. Dat deed Guardioala toen hij in 2008 coach werd bij Barca. Deco en Ronaldinho, niet de minsten, moesten plaats maken bv. Je moet dan ballen tonen en een nieuw elan starten. Emery is gewoon een matige coach, zonder enige lef. Dat kon je al zien na de 6-1 afgang tegen Barca. Ipv vol druk te zetten, ging hij het team verdedigend laten spelen. Met alle gevolgen van dien.

12 januari 2019 om 15:46

Hoezo doet Ozil duidelijk alles fout? Waarom krijgt hij altijd de schuld? Het is gewoon duidelijk dat Emery hem niet moet om wat voor reden dan ook. Ozil is gewoon samen met Aubameyang de beste speler van Arsenal, hij moet mits fit altijd spelen boven een Guendouzi

12 januari 2019 om 15:53

Wagvan, hoe maak je schoon schip in 6 maanden (1 transferwindow)? Zeker bij een club waar ruim 20 jaar lang dezelfde coach heeft gezeten. Cech bank, Ramsey mag weg, Monreal bankt en Ozil komt niet aan spelen toe. Je kan niet zeggen dat Emery geen veranderingen aanbrengt. Of ze positief zijn is een 2e. Joey91, onder Wenger waren er al wekelijks berichten dat Ozil te weinig deed op de trainingen, deels waarom hij ook zo vaak ziek of geblesseerd was. Emery vraagt gewoon meer. Ozil speelt 1 wedstrijd leuk en dan 5 matig. Dat voor 5 ton in de week...

12 januari 2019 om 16:03

Emery probeert nochtans schoon schip te maken door bijvoorbeeld de luie Ozil -nochtans de absolute vedette- naast de ploeg te kieperen. Iets waar ik het niet mee eens ben maar ik zie hem dan ook niet op training. Blijkbaar is het echt slecht. Hoe dan ook, dit getuigt alleszins van lef.

Het verschil met Guardiola is dat Emery het moet doen met middelmaat en hij geen toplichting uit de eigen jeugd had, of aankopen zoals Henry en Zlatan. Om te zwijgen over de freaking beste speler aller tijden die zo vaak de ploeg over de streep trok. Bij Bayern ging het toch ook een stuk minder zonder Messi, of niet?

Sorry hoor maar wat een makkelijk gezwets van achter uw pc. Schoon schip maken is moeilijk als je pas nieuw bent, je transferbudget veel kleiner is dan dat van de concurrentie en er geen echt grote talenten in de jeugd zitten. Want laat ons eerlijk zijn we hebben een paar aardige spelertjes met Nelson Iwobi AMN etc maar dat zijn toch echt geen talentjes van het niveau Mbappe Sancho Sane etc die de ploeg echt wat bijbrengen.

Arsenal heeft onder Emery een stap vooruit gezet (vorig jaar was echt nog 100x slechter) maar je kan moeilijk verwachten dat ze eventjes de zwaarste competitie ter wereld kapot spelen of zelfs kampioen worden tegen ploegen als City en Liverpool die al jaren aan een project bouwen en meer kunnen/willen uitgeven. De schuld ligt bij het bestuur en neen Emery is geen Guardiola of Klopp maar ook die 2 zouden het niet veel beter doen in deze omstandigheden. Herinner je je trouwens hun eerste seizoen nog bij City en Liverpool? Was ook lang niet allemaal rozengeur en maneschijn. Allesbehalve.

12 januari 2019 om 16:08

Wagwan, leuk om te roepen dat hij matig is en dan refereren aan de grootste farce in de CL van de afgelopen jaren.

Emery heeft 2 weken tijd gehad om spelers te kopen, het nieuwe bestuur is nu bezig de selectie op orde te brengen en ruimte te maken voor nieuwe spelers. Het kost tijd, Arsenal zit er financieel op dit moment niet goed bij omdat er te hoge salarissen aan teveel spelers gegeven zijn. Als de deals met Emirates en Puma aflopen krijgen we weer een significante stijging in revenue en zal Arsenal ook elke zomer 100m te besteden hebben aan aankopen alleen.

12 januari 2019 om 16:15

@arsen(e)al. Jij doet zelf ook aannames, want dat Ozil duidelijk alles fout doet op de training is gewoon pure speculatie. Emery maakt gewoon fouten, dat mag je best benoemen. Dan kun je doodleuk zeggen dat hij met het zooitje van Wenger en Kroenke zit opgescheept, maar daar moet hij nou eenmaal mee dealen (en ik vind het ook een slap excuus). Dat hij ervoor kiest om een kansloze opstelling neer te zetten heeft niks met Wenger of Kroenke te maken. Hij heeft de spelers voor een 433/4231, maar denkt zelf dat de 3421 beter is.. In het begin van het seizoen speelde hij vrolijk 433/4321. Daar zaten ook haken en ogen aan, maar dat paste wel bij het aanwezige spelers materiaal. En bepaalde spelers hebben blijkbaar veel en veel meer krediet bij Emery, want wat jij over Ozil zegt (1 wedstrijd goed, 5 wedstrijden slecht; ben ik het overigens niet mee eens) geldt net zo goed voor Iwobi en Mkhitaryan bijvoorbeeld. Alleen het verschil is dat deze spelers wel elke wedstrijd mogen aanmodderen. Iwobi speelt nu redelijk, maar heeft ook makkelijk 5 wedstrijden achter elkaar dramatisch gespeeld. Maar hij mocht wel blijven staan, terwijl Ozil na 45 minuten geslachtofferd wordt. Dat vind ik gewoon puur mismanagement.

12 januari 2019 om 16:22

@Samcro. En dan nog is dat toch zielig? Als wij ooit weer kampioen willen worden, dan is zo'n super duper cool budget van 100m elke zomer gewoon drie keer niets.. Hoe langer wij wachten, hoe meer je zal moeten investeren om eens de selectie op orde te krijgen. Aangezien we niemand hebben om te verkopen zal dat budget ook nooit significant aangevuld worden. Nee, alles leuk en aardig maar dit is gewoon triest. Kroenke zal eens moeten gaan investeren, anders komen wij er nooit. Wij moeten voor 100m (als dat bedrag ook nog eens klopt ook) minimaal 5 spelers kopen. Andere teams hebben dat geld om 1 a 2 significante versterkingen te halen. Wij modderen al jaren aan met kwantiteit boven kwaliteit. Dat van de hoge salarissen is ook een crime. Laca, Auba, Ozil en Mkhi verdienen veel inderdaad (Ozil te veel, maargoed), maar buiten Mkhi zijn dat ook onze enige toppers (Torreira dan, maar die zit er net en verdient geen drol). Het probleem zijn juist al die andere spelers die niks toevoegen, maar wel veel verdienen. Die lui moet je weg zien te werken. Iemand als Jenkinson verdient verdorie 65k per week... Dat is bijna evenveel als Eriksen bij Spurs verdient! Dat is het probleem, niet de goed verdienende topspelers (prestaties daargelaten).

12 januari 2019 om 20:25

Een normale opstellinf met 2 cv's en 2 backs die opkomen ipv al de hele tijd veel te diep staan. Xhaka en Guendouzi of Torreira centraal met Ramsey daarvoor. Lekker vrijheid geven die jongen. Auba op links als een soort 2e spits, dus vrijheid in het laatste gedeelte van het veld. Iwobi of Niles rechts en Laca in de spits.

12 januari 2019 om 22:01

Jackie, dat laatste bedoel ik dus. Buiten de aflopende contracten en daarbij vrijkomend salaris zullen er ook wel wat verkopen zijn komende zomer. Onze club is er niet zomaar bovenop, daar moet nog een heleboel aan gedaan worden. Ik zie ons dit en volgend seizoen geen CL voetbal halen en dus ook 3jr niet spelen, voordat we een btje op orde zijn en weer mee kunnen doen. Het is wat het is, dus bereid je er maar op voor dat we nog een tijdje het lachtertje van de top 6 zijn. PS: ik hoop net zo hard als jij dat we er eerder bovenop zijn en meedraaien in de top waar we horen.

12 januari 2019 om 19:07

Je bent zo goed als je selectie en die is absoluut niet goed voor een van de eerste 5-6 plekken. Op sommige posities is Everton beter. Totaal geen karakter in deze selectie. En vooral niet in het bestuur. Als Arsenalfan kan je dus hooguit genieten van mooi voetbal, spelersontwikkeling en wat Europese potjes. Zilverwaar is geen ambitie en is mijlenver weg.

12 januari 2019 om 22:02

Everton staat 11e gast... Leuk dat je mee wilt praten, maar doe het dan wel realistisch.

12 januari 2019 om 23:48

Waar noem ik de ranglijst op? Ik zeg dat Everton op sommige posities betere spelers heeft. Een Digne, Andre Gomes, Richarlison, Mina of Bernardo zijn niet veel slechter als die middelmaat bij Arsenal. Lezen..

Arme Emery, zoveel armoede in zijn selectie. Heb het zo met hem te doen, wat een droevige spelers zijn er toch bij Arsenal

Nasri speelde een goede pot vandaag, jammer van zijn rot mentaliteit want hij kan zeker wel goed voetballen

Voor het eerst in een paar maanden weer is gaan zitten voor een Arsenal wedstrijd. Slechte indeling van mijn tijd zeg, ook al moet ik eerlijk toegeven dat ik de eerste 25 min gemist heb.

Aanvallend was het niks Lacazette heb ik amper aan de bal gezien, Auba verliest ieder duel en Iwobi ging pas voetballen toen Ramsey erin kwam. West ham was op ieder front gewoon beter dan Arsenal. Snap niet hoe je zo kan spelen met dit team. De wedstrijd beginnen zonder enige creativiteit achter de spitsen. Waarom Torreira er niet in, in plaats van David Luiz Junior? Het ontbrak aan alle kanten aan felheid en energie.

Met 3 oude trage Cv's ga je het ook niet redden, Kos is het beste helaas vanaf, Mustafi is nooit geweldig geweest en Sokratis is verdedigend misschien nog wel de beste maar oh zo langzaam..
Als Arsenal de portemonnee niet trekt word het dit jaar weer geen CL voor Arsenal.

12 januari 2019 om 15:51

Verdienen ook geen CL op deze manier en dat zeg ik als Arsenal supporter..

12 januari 2019 om 15:59

Klopt, op deze manier moeten ze blij zijn dat ze überhaupt Europees spelen, wat een slappe hap.

Nu vandaag chelsea nog verliezen en het ziet er zeer goed uit voor united.

Ja, ik weet we gaan niet zomaar winnen morgen. Maar ik zie ons met de huidige vorm ook niet gewoon verliezen.

Spelers zullen tot op het bot gemotiveerd zijn.

Ben benieuwd of Kroenke van deze uitslag te weten zal komen. Die man is gif voor Arsenal

Huilen met de pet op. We missen vooral een goede CM naast Torreira. Xhaka komt gewoon zwaar tekort.

12 januari 2019 om 17:33

Maitland-Niles op CM

12 januari 2019 om 19:03

Jullie missen zoveel. Vooral klote. Zowel op het veld als in het bestuur. Het is huilen met de pet op als je naar de opstelling kijkt. Leuk hoor maar ambitieloos. Dit Arsenal wil geen prijzen winnen. Alleen meedoen. Jullie missen leiders, missen goede centrale verdedigers. Toppers op het middenveld. Een topper op linksbuiten en een sterke bank. Everton heeft zelfs op belaalde posities betere spelers.

Blijkt dus wel dat onder Emery de structurele issue bij Arsenal nog steeds bestaan. Niets met Wenger te maken alles met de stagnatie op de transfermarkt nadat het nieuwe stadion in gebruik werd genomen

WHU heeft gewoon een sterke en mooie selectie. Daarnaast een betere coach dan Arsenal. Dan kan je puntverlies verwachten. Arsenal is al jaren ambitieloos en wil geen prijzen pakken. Brands heeft in 1 transferperiode meer klote en creativiteit op de transfermarkt laten zien dan Arsenal in 7 jaar. Treurig. Het was zo een mooie club en die is hard op weg om een subtopper te zijn. Felipe Anderson had niet misstaan. Een William Carvalho ook niet. Zelfs een Ziyech had niet misstaan. Over De Ligt of Manolas of Koulibali maar te zwijgen. En al deze opties zijn mogelijk geweest...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren