Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax treft Real Madrid in de achtste finales van de Champions League

Laatste update:

Ajax is maandagmiddag tijdens de loting voor de achtste finales van de Champions League gekoppeld aan bekerhouder Real Madrid. De Amsterdammers eindigden afgelopen week als nummer twee in de groep achter Bayern München en wisten dus dat de kans groot was dat er tijdens de loting in het Zwitserse Nyon een zware tegenstander uit de koker gerold zou komen. Real eindigde in de groepsfase op de eerste plaats in een groep met AS Roma, Viktoria Plzen en CSKA Moskou.

Ajax slaagde er in de groepsfase weliswaar tweemaal niet in om te winnen van Bayern, maar behield wel een ongeslagen status en eindigde uiteindelijk met twaalf punten uit zes wedstrijden nipt achter der Rekordmeister, dat veertien punten bij elkaar verzamelde. De tweede plaats voor de Amsterdammers veroordeelde Benfica tot het spelen van Europa League-voetbal, terwijl AEK Athene helemaal uitgeschakeld werd.

Real Madrid kent in de eigen competitie een moeizame start en nam onlangs afscheid van trainer Julen Lopetegui, die werd opgevolgd door Santiago Solari. De huidige nummer vier van LaLiga kende in de groepsfase van het miljardenbal echter minder problemen en werd, ondanks twee nederlagen tegen CSKA Moskou, met drie punten voorsprong de winnaar van Groep G.

Ajax begint vanwege zijn ongeplaatste status met een thuiswedstrijd in de Johan Cruijff ArenA, die zal worden afgewerkt op 13 februari. De return in het Santiago Bernabéu vindt bijna drie weken later plaats op 5 maart.

Denk jij dat Ajax de volgende ronde gaat bereiken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mocht er ooit nog een kleine kans zijn om Real Madrid te verslaan, dan is het dit seizoen

17 december 2018 om 12:21

Juist, pittige wedstrijd, maar niet onmogelijk op dit moment 😀

17 december 2018 om 12:24

Sneu voor Madrid dat ze op Ajax stuiten. De vraag is hoe Real het komende echec gaat verwerken.

17 december 2018 om 12:24

Jammer dat de wedstrijd ook niet op dit moment is nu. Real zal waarschijnlijk in februari het wel op de rails hebben en dan wordt het wel een pittige kluif voor Ajax.

17 december 2018 om 12:24

Probleem is alleen dat ze niet op dit moment al tegen Real moeten.

17 december 2018 om 12:25

Dit is nou wat we noemen "Ajax tgraaaaat"

17 december 2018 om 12:29

Geen probleem. De Ligt en de Jong zijn net zoveel waard als de hele selectie van Real. Makkie toch

17 december 2018 om 12:31

Zal wel meevallen. In principe is iedere versterking die ze halen niet speelgerechtigd in de champions league tenzij deze uit een ander werelddeal komt. Het is natuurlijk gekkenwerk om blij te zijn met real Madrid als loting, maar het worden twee geweldige wedstrijden!

17 december 2018 om 12:36

Deze regel is inmiddels afgeschaft. Spelers die een winterstransfer maken van de ene cl ploeg naar de andere zijn gewoon speelgerechtigd

17 december 2018 om 13:08

Ha, de Ligt in zn eentje zal je bedoelen.

17 december 2018 om 16:32

Clubs vragen in de winter wel het driedubbele. Dus een Hazard halen beschouw ik als onmogelijk.

17 december 2018 om 12:22

In 2.5 maanden kan nog veel gebeuren, maar het is een prachtig affiche. Of ze een kans maken kan je pas tegen die tijd bepalen. Ik ga in ieder geval juichen voor Ajax! Mochten ze nou winnen kunnen ze direct +10 miljoen vragen voor de spelers.

17 december 2018 om 12:25

Precies. Voor hetzelfde geld staan er tegen een ene Neymar en Icardi in de aanval bij de koninklijke

17 december 2018 om 12:27

Die mogen dan toch niet meedoen dus dat scheelt

17 december 2018 om 12:29

Alleen mogen die 2 dan niet mee doen.

17 december 2018 om 12:33

Vanaf dit seizoen mogen clubs spelers die ze in de winter kopen en al wel Champions League gespeeld hebben gewoon inschrijven en gebruiken in de Champions League. Dus het zou gewoon kunnen.

17 december 2018 om 12:37

Volgems mij klopt het wat Debroervantheo zegt. Was inderdaad dat je winteraankopen niet mocht opstellen als ze al in de CL voor de winter voor een andere club hadden gevoetbald maar die regel is anno 2018/2019 geskipt.

17 december 2018 om 12:54

Ajax gaat ook kopen...wij zijn over 2 maanden misschien ook wel nog sterker..maakt niks uit.

17 december 2018 om 13:04

Zou wat zijn als ze nog een super versterkende winteraankoop doen. Een spits die ze er achter elkaar inprikt.. Misschien wil Zlatan terugkomen voor een paar maandjes haha..

17 december 2018 om 13:13

Reals vorm was alleen wel altijd erg afhankelijk van Ronaldo's vorm. Ronaldo begon altijd erg op stoom te komen rond februari.

17 december 2018 om 13:54

Maar Ajax kan niet kopen wat Real kan kopen of staat er dalijk ineens een Neymar, Mbappe, Hazard, Icardi of Kane bij Ajax onder contract? Ik vind geintjes niet erg, zie de humor er wel van in, maar volgens mij leven heel veel Ajacieden in een hele andere realiteit waar ze denken dat ze daadwerkelijk het toernooi kunnen winnen.

17 december 2018 om 14:57

Denk je dat Real Neymar, Mbappe of Kane op dit moment wel kan kopen? Spelen allemaal bij vermogende clubs die nog actief zijn in de Champions League. Hoogstens Icardi, dat zou overigens ook een topversterking zijn.

17 december 2018 om 12:22

Nu wel. Het probleem is echter dat die wedstrijd pas over 2 maanden plaatsvindt.

17 december 2018 om 12:24

Mocht je voetballend beter zijn ga je nog weggecounterd worden door die klasbakken uit Madrid vrees ik. Hele mooie loting, maar dit is het eindstation van een goede Europese campagne

17 december 2018 om 12:26

Probleem is dat deze wedstrijden in midden/eind februari en midden maart gespeeld worden. Wie weet is Real dan weer op het oude niveau

17 december 2018 om 12:30

Dat laten ze de laatste jaren ook zien voor de winter altijd heel slecht daarna veel en veel beter. Ze beginnen nu al uit hun dal te kruipen. bedoel ze staan 2 punten achter op de tweede plaatst en 5 punten op nummer 1 Barcelona. doe nou niet alsof ze 10e staan of 9e wat jullie allemaal hier doen vermoeden.

17 december 2018 om 13:13

Barca verliest 3-0 van roma en dat was kick off.

17 december 2018 om 13:35

Het oude niveau konden ze alleen halen met Ronaldo.
Zonder hem in Real natuurlijk ook een flinke kluif, maar wel minder.

17 december 2018 om 16:34

Ja 19 verliespunten in 16 wedstrijden! Dat zegt toch genoeg. Barca en At;letico laten ook veel steken vallen dat maakt real geen wereldploeg.

17 december 2018 om 15:19

Daarbij komt:In het weekend voor het heenduel tegen Ajax speelt Real Madrid uit bij Atlético. In het weekend voor de return tegen Ajax speelt Real thuis tegen Barcelona. Dat is toch mooi meegenomen.

Mooi dat Man City nu tegen Schalke loot. Ajax heeft het niet best getroffen met Real Madrid. Ze zijn nu weliswaar uit vorm, maar in maart kan dat totaal anders zijn. Ramos, Casemiro, Modric, Kroos etc weten precies wanneer ze moeten pieken. Daarom ben ik bang dat Ajax eruit vliegt. Real Madrid is in tweede seizoenshelft bijna altijd veel beter dan eerste seizoenshelft.

Dat Bayern Munchen overigens zal wel balen van het feit dat het 1ste is geworden in poule. Liverpool is in mijn ogen toch een zwaardere tegenstander dan Real Madrid.

17 december 2018 om 12:24

En ik ben bang dat Real zich in de winter gaat versterken juist omdat ze zo uit vorm zijn. Maargoed kwa loting had je het slechter kunnen treffen.

17 december 2018 om 12:58

Die versterking die Real Madrid doet, mogen geen CL spelen, tenzij ze Hazard halen, maar hij heeft gezegd dat hij Chelsea niet gaat verlaten in januari. Ze kunnen natuurlijk ook andere spelers halen die directe versterkingen zijn, maar ik zou niet weten welke topspelers in de wereld geen CL spelen, maar directe versterkingen zijn voor Real Madrid op Hazard na.

17 december 2018 om 13:16

Volgens mij dringt het tot velen nog steeds niet door dat spelers sinds dit seizoen gewoon CL mogen spelen als ze in de winterstop van club wisselen en ze hebben al CL gespeeld.

17 december 2018 om 13:22

die regel is er uit dit seizoen, als ze spelers kopen mogen die gewoon ingeschreven worden, dus mogen ze spelen

17 december 2018 om 13:54

Misschien moet Real Madrid eens gaan bekijken hoe ze intern het e.e.a. beter op de rit kunnen gaan krijgen?

17 december 2018 om 14:46

Soccer? Wel ja? Sinds wanneer is dat veranderd?

17 december 2018 om 15:02

Dit seizoen.

17 december 2018 om 12:25

Tuurlijk zijn ze dan in vorm. Ik las overal dat Ajacieden hoopte op Porto of Real, omdat real in slechte vorm verkeerde.. Real Madrid is nog steeds de beste club van de wereld, maar Ajacieden hebben waarschijnlijk wat beelden mee kregen van CSKA thuis. Ramos en Varane waren er niet. Real Madrid gaat denk ik ook nog een goede speler halen in januari.

17 december 2018 om 12:33

Niemand verwacht dat je gemakkelijk wint tegen Real, maar je kunt beter tegen de nummer vier van Spanje of de nummer één van Portugal loten dan tegen de nummer één van Spanje, Italië, Frankrijk, of Engeland of de nummer twee van Engeland.

17 december 2018 om 12:34

Dynek, was zelf niet voor Porto net als velen met mij, rotploeg om tegen te voetballen. Denk dat geen enkel team makkelijk is, maar je moet kiezen uit die zeven hè en dan kan ik me voorstellen dat je het liefst een van die twee kiest tov Barça, Juve, PSG, City. Dat is toch best logisch toch?!

17 december 2018 om 14:04

Hoe kan de vierde club van Spanje nou de beste club van de wereld zijn? Dat slaat nergens op.

17 december 2018 om 14:25

Zijn de prijzen al uitgedeeld dan ? Voorbarig hoor. Scheelt maar 5 puntjes met de nummer 1 van Spanje.

17 december 2018 om 15:03

Klopt. Met de nummer 7 ook. Het gaat erom dat Real nog niet geweldig speelt, als ze op dezelfde voet doorgaat scheelt het op het einde meer dan 10 punten. Ze verloren ook niet voor niets twee keer tegen Moskou.
Natuurlijk heeft Real op papier nog altijd een betere selectie dan Ajax, maar dat geldt voor minimaal 6 van de ploegen die geloot konden worden.

17 december 2018 om 13:03

Natuurlijk klopt het dat Real Madrid in de knock-out fase altijd op hun niveau presteert. Maar de afgelopen jaren was Ronaldo toch echt wel bepalend bij deze wedstrijden! Dus ben echt benieuwd hoe dat dit jaar wordt met hun huidige vorm..

17 december 2018 om 15:38

Oh want kroos modric casemiro marcelo ramos varane courtouis carvajal asensio isco benzema bale zijn allemaal koekenbakkers ga spelen die spelers van ajax spelen fifa met zulke spelers. 😂😂

17 december 2018 om 16:36

nee want Neuer, alaba, hummels, boateng, lewandowski, Muller, Riberty, Robben , Thiago zijn zeker wel koekenbakkers

17 december 2018 om 13:41

@zermatt

Niet best getroffen met Real Madrid zeg je, maar welke ploeg hadden ze dan moeten loten? Wat mij betreft zijn Dortmund, Barcelona, City, PSG en Juventus op dit moment gewoon sterker dan Real Madrid. Blijft alleen Porto over. Dus dan is dit een goede loting.

Ajax is natuurlijk niet de favoriet tegen Madrid, dat is duidelijk. Maar tegen een van die 5 andere clubs zouden de kansen nog slechter zijn.

17 december 2018 om 15:40

PSG echt niet goed hoor juventus draait ook niet herl heel goed. Doen jullie maar alsof real er niks van bakt dan zullen we wel zien.

Yes! Kon bijna niet beter dit, we maken zeker kans in deze vorm. 50/50!

17 december 2018 om 12:21

Zeker geen 50/50.
Zie het eerder een 70/30 voor real, real staat er gewoon wnr het moet zoals altijd

17 december 2018 om 12:40

Ik ben juist blij dat het Madrid is geworden omdat je hier normaliter minder kans tegen hebt dan tegen een Porto. Vanuit de publieke opinie heerste er toch alweer een soort van onderschatting van een ploeg als Porto en juist dan gaat het vaak mis voor een Nederlandse ploeg. Laat staan tegen een Portugese ploeg: altijd moeilijk voor 'ons'. Tegen Real Madrid, in vorm of niet, zal van onderschatting toch nooit sprake zijn. Barcelona had ik misschien nog een mooier affiche gevonden en omdat die ook lekker willen voetballen kom je zelf ook aan het voetballen toe. Dat zal tegen Madrid misschien lastiger zijn. Maar gevoelsmatig nog altijd liever dat dan (buiten het genoemde Porto) Manchester City, Dortmund (vlijmscherp op de counter) of Juventus.

17 december 2018 om 12:21

Ja als real ook vorm behoud :-)

17 december 2018 om 12:22

Ja en de groepswinnaar bayern heeft liverpool gekregen haha. Dan heb ik toch liever Real in huidige vorm.

17 december 2018 om 12:28

Die moeten zich echt genaaid voelen. Kei en keihard moeten vechten voor die eerste plek en dan krijg je de koploper uit Engeland.. 👌🏾

17 december 2018 om 12:32

in huidige vorm jah maar over 2 maanden in de vorm van de finale van vorige jaar in de cl tegen liverpool 3-1

17 december 2018 om 12:40

jah en anders real madrid 13 x winst CL en vorige jaar uitgeschakeld door real madrid. Denk dat bayern wint liverpool niet heel bijzonder

17 december 2018 om 12:40

Dat is een speculatie. Ik bedoel meer dat het achteraf niet uitmaakte om eerste of tweede te worden in de poule.

17 december 2018 om 13:11

@ Karim:
Het slechtste Bayern dat ik in jaren heb gezien tegen het beste Liverpool dat ik in jaren heb gezien. Lijkt me zeker geen makkie voor Bayern

17 december 2018 om 13:14

Serieus?, Liverpool beste club van engeland op dit moment en Bayern is over de top met het veteranen elftal?

17 december 2018 om 16:11

Karma voor Bayern. Vorig jaar tweede worden en Besiktas krijgen, terwijl nummer 1 PSG Real Madrid kreeg. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

17 december 2018 om 12:22

Nou nou, als Real weer in vorm is over twee maanden wordt t heel lastig. Wel 4x CL gewonnen laatste 5 jaar hè. Laten we niet doen alsof het ineens niks is na het vertrek van Ronaldo. Maar het is een voetballende ploeg én we hebben de VAR. Dus dat wordt iig heel interessant.

17 december 2018 om 13:45

Ik zie 1 persoon die 50/50 zegt, de rest is hartstikke realistisch.

En natuurlijk wordt het heel lastig. Alle mogelijke tegenstanders zijn van topniveau. De vraag is dus niet "tegen welke ploeg wordt het makkelijk" maar "tegen welke ploeg hebben we de minst slechte kansen". En dan is Real Madrid een toploting. Tegen Barcelona, Dortmund, Psg, City en Juventus had Ajax een te verwaarlozen kans gehad. Tegen Real en Porto is Ajax nog steeds de underdog, maar is er een enigszins reële kans op een resultaat.

17 december 2018 om 15:43

Nou ajax kan echt wel op tegen dortmund dortmund word mischien weer ingehaald in de competitie door bayerns bedoel van nog 2 maanden ploegen die nu in vorm zijn kunnen over 2 maanden weer niet in goeie doen zijn

17 december 2018 om 12:22

Ongelooflijk , 50/50, hoe haal je het in je hoofd. Verhouding 20/80 , niks meer. Real Madrid is niet in topvorm maar we spelen ook niet vanavond tegen ze

17 december 2018 om 12:22

Helaas voor ajax is de wedstrijd pas over 2 maanden. Dan kan alles anders zijn. Daarnaast is real in de cl altijd gevaarlijk.

17 december 2018 om 12:22

Meen je dit? Ik dacht eerder 90/10, maar hoop dat je gelijk hebt

17 december 2018 om 12:23

Huidige vorm zeker geen 50/50 en deze wedstrijd wordt over 2 maanden gespeeld. Misschien staan beide ploegen er dan wel anders voor, miss ook niet, succes iig!

17 december 2018 om 12:29

Met de VAR hadden we een aantal jaar geleden ook al dik gewonnen van het geweldige Real. Tijd voor een revanche dus. Dit Real is te pakken.

17 december 2018 om 12:43

Allemaal heel lang geleden. Ook die 4-0 nederlagen overigens. De ploeg van Madrid die er nu staat is minder dan het Madrid van toen en het Ajax van nu is stukken beter dan het Ajax van toen. Hoewel Madrid normaliter de grootste kans maakt op winst is het in ieder geval een stuk spannender dan toen. Een mooi affiche en hoewel het moeilijk wordt acht ik Ajax zeker niet zo kansloos als tegen sommige andere tegenstanders het geval was geweest.

17 december 2018 om 17:26

Het geweldige Real dat een B elftal stuurde en allang geplaatst was ja. Denk dat een knock out fase toch iets anders is.

Dat wordt een lastige, maar wel een mooie loting. Kijk er naar uit!!!

Jammer.. zo goed als kansloos tegen Real

17 december 2018 om 12:22

Dachten we van Bayern ook

17 december 2018 om 12:25

Zou Ajax ook gewoon uitgeschakeld zijn op doelsaldo met 1-1 uit en 3-3 thuis.

17 december 2018 om 12:30

Jaimy, da's te makkelijk. Hadden we heel andere wedstrijden gezien natuurlijk als het KO fase was geweest.

17 december 2018 om 12:31

Ja maar dat is dan dus niet kansloos, wijsneus.

17 december 2018 om 13:12

Maar in de KO fase heb je VAR en dan krijgt Ajax nog een penalty mee vanwege die duw tegen Blind

Als we het dan toch over hypothetische scenario's gaan hebben...

17 december 2018 om 20:44

Zei ook niet dat Ajax kansloos was, dat was iemand anders. Wijsneus.

Real is momenteel niet onklopbaar. Echter over twee maanden zal er wellicht een heel ander elftal staan. Duimen dat ze hun huidige koers lekker voortzetten. In ieder geval een geweldige affiche weer en een mooi moment om onszelf te laten zien. Als er maar strijd is !

Een van de betere die Ajax kon treffen. Nu in erbarmelijke vorm, maar ik ben benieuwd hoe het er in februari voorstaat in Madrid. Pech voor Bayern, ondanks de eerste plek. Voor Spurs - Dortmund ga ik ook wel even zitten.

17 december 2018 om 12:22

Atlético en Juventus niet? Toch wel de kraker samen met Bayern.

17 december 2018 om 12:26

Atletico - Juventus is kwalitatief wel beter denk ik, maar op voorhand denk ik dat Spurs - Dortmund leuker en doelrijker wordt. Maar het zijn vrijwel allemaal leuke affiches. Kijk ook uit naar de krachtmeting van Lyon.

17 december 2018 om 12:32

Over puur voetbal gezien heb je natuurlijk gelijk. Dortmund en Tottenham gaan gewoon lekker voetballen. Die andere twee daarentegen...

0-0 en 1-1 waarschijnlijk.

Je kan ze op een slechter moment treffen! Succes Ajax!

17 december 2018 om 12:24

Het duurt nog ruim 2 maanden kan een hoop gebeuren

Ben ik de enige die ze toch kans geeft? Real is zo bizar slecht laatste tijd, en Ajax in topvorm

17 december 2018 om 12:40

Zoals hier al 20 keer herhaald wordt, deze wedstrijden bevinden zich pas in februari/maart. Dan kan die slechte vorm allang weer zijn weggepoetst. Dit worden gewoon twee verschrikkelijk loodzware wedstrijden.

17 december 2018 om 12:40

Nou ja geen idee, ze worden eerste in hun CL poule (als allereerste club al geplaatst). Ze staan in Spanje 4de met slechts 2 punten achterstand op Atletico en Sevilla. Ook Barca is nog te bereiken met 5 punten achter. De vraag is dus......is dat wel slecht en zo ja, als dit al slecht is.....hopelijk zijn ze dan over 2 maanden niet in vorm....

Op dit moment een haalbare kaart voor de Nederlanders.

17 december 2018 om 12:22

Helaas spelen ze pas in februari en we weten allemaal wat de tweede seizoenshelft doet met een team als Real. Geen Ronaldo dit keer om ze te redden maar nog altijd een wereldteam natuurlijk.

17 december 2018 om 12:23

Atlético tegen Juventus wordt een tactische wedstrijd met een arsenaal aan fouten, kaartennaaien, dubieuze beslissingen,... Wees daar maar zeker van.

Mooie pot, in de winterstop eventjes Real leegkopen met al het verdiende geld en we zijn door

Pittig maar er liggen mogelijkheden. Real is minder dan afgelopen seizoen

30-70 kansenverhouding. Real Madrid is ook niet meer wat het geweest is. Hoop op het beste.

Als je naar de huidige vorm van beide teams kijkt maakt Ajax zeker een grote kans! Succes Ajax!

17 december 2018 om 15:36

Serieus? Kans op onderschatten van de winnaar van de afgelopen 3 cl!

Is toch een heerlijke loting? Hier draait de Champions League om, dat gaat genieten worden.

Wordt zwaar. Maar het is mogelijk want Madrid is toch minder sterk dan voorgaande jaren. Hopen dat Madrid verliest van ajax. Of in ieder geval 1 keer en de andere keer gelijk spel

Oeff Mn 2 favoriete clubs tegen mekaar😍. Wordt moeilijk voor Ajax, maar ja dat is normaal op cl niveau.

17 december 2018 om 14:28

Ik denk dat je geluk hebt met Real Madrid, stel je loot Atletico..; wat een vervelende zuigploeg is dat. Daar kun je 100 keer tegen spelen en je verliest er 99 keer van en je speelt 1 keer gelijk..

17 december 2018 om 17:14

Nou geldt dat ook niet voor Real dan? Hahah. Als er 1 club de laatste tijd presteert in de CL dan zijn zij het wel. Ze weten ook wel dat alleen die prijs echt telt

Mooi een betere loting kan niet. Met Real hebben we nog een appeltje te schillen.

Wordt heel lastig maar RM is niet echt in goede doen. Hopen maar 😉

Kon slechter, Real in deze vorm is te doen. Natuurlijk geen schaamte als je er uitvliegt tegen de huidige CL winnaar

Na Porto, is Real momenteel 1 van de beste tegenstanders om te treffen. Maarja dat is momenteel, voordat deze wedstrijden plaats gaan vinden duurt nog wel 2 maanden en wanneer Real in tussentijd in vorm raakt dan wordt het weer een fantastisch team natuurlijk

Na Porto gewoon de beste ploeg die je in deze staat kan loten! De kans op de kwartfinale is nog vrij groot!

Hahahaha, lekker dan. Precies wat ik gehoopt had, over 2 maanden is Real zeker in vorm!

17 december 2018 om 12:22

Mag ik jouw glazen bol even lenen? Dit zijn echt van die nietszeggende uitspraken Medalofhonor. Ik heb je altijd hoog zitten met je reacties, maar deze snap ik even niet..

17 december 2018 om 12:24

Real en Bayern staan er altijd wanneer de prijzen worden verdeeld. Ajax heeft daarnaast (al hoop ik van niet) juist te vroeg gepiekt.

17 december 2018 om 12:26

Na de winterstop wordt de VAR geïntroduceerd in de CL hè, scheelt wellicht wat dubieuze beslissingen zoals eerder in een treffen tussen beide clubs...

17 december 2018 om 12:33

Laten we het hopen Harmr. 😊

17 december 2018 om 12:37

Ajax piekt de laatste jaren vaak ook na de winterstop, toch?

Daarnaast gewoon Ramos meteen de eerste pot een rode kaart aannaaien

17 december 2018 om 12:40

Maar dat aannaaien wordt dus lastig met de VAR vanaf de 8e finale..

17 december 2018 om 13:15

Scherp, maar er zijn al vaker VAR-missers begaan.... :P

17 december 2018 om 13:37

Nl_modric,

Je mag inderdaad spreken van pieken als je als Nederlandse club nog na de winterstop CL speelt.

Ben heel blij dat Ajax er een echte verdediger bijgekocht heeft, is zeker nodig tegen.

Of Real dan wel of niet in vorm is vind ik niet zo belangrijk, hoop dat Ajax zijn huidige vorm behoud.

Met een Ajax in topvorm kunnen ze het Real echt lastig maken, worden twee prachtige wedstrijden.

17 december 2018 om 14:53

Deal van Magallan is zo goed als rond?

17 december 2018 om 12:24

Ik denk ook dat Bale die verdediging aan flarden schiet haha. Geloof op 2-2 in Ajax en 4-0 in Madrid. Op elke positie heeft Real de betere speler en twee maanden van nu is nog een hele poos. Al zijn ze niet in vorm, kwaliteitsverschil is gigantisch...

17 december 2018 om 12:44

Dat dachten ze in Duitsland ook.. En Bayern is zeker gelijkwaardig aan Real. Ook als ze beide in vorm zijn. Ajax is echt niet kansloos, zeker nu de var ook zal worden ingevoerd in de winter. Het zal heel moeilijk worden, maar een kans heb je altijd, zeker als je thuis een goed resultaat behaalt.

17 december 2018 om 12:46

Grasveld

Nee, Bayern is absoluut niet gelijkwaardig aan Real. Real staat 4de of 3de in een competitie met 3 wereldteams. Bayern heeft moeite met de 2de plek te veroveren in de Mickey Mouse league van Duitsland. En daarbij vergeet je heel even dat real dit toernooi 13 keer won en Bayern 5. Gelijkwaardig? Hoe? Waar?

17 december 2018 om 13:04

Real is echt stukken minder sinds het vertrek van Ronaldo. Barca is anders ook geen schim meer van wat het de afgelopen jaren heeft laten zien. Ow dus een prijzenkast zegt iets over je huidige kwaliteiten? Wat een onzin.

Duitsland een Mickey mouse competitie noemen.. dan zullen we maar stoppen met deze discussie.

We spreken elkaar wel in maart.

17 december 2018 om 13:49

Zeker wel, sterker nog de afgelopen paar jaar heeft Bayern 2x onterecht verloren van real. Afgelopen jaar en twee jaar geleden vgm. Ik vind real niet veel beter hoor.

17 december 2018 om 14:13

Real Madrid heeft op bijna iedere positie een betere speler. Muller, Boateng, NeuerAlaba, Hummels, Robben, Ribery, James hebben we allemaal in een veel beter vorm gezien. De enige die echt zijn status als absolute wereldtopper vast heeft weten te houden is Lewandoski. Real mist de goals van Ronaldo natuurlijk en de motivatie zal misschien ook wat minder zijn maar dat komt wel weer terug in de 2e seizoenshelft.

17 december 2018 om 12:25

Welke vorm? De vorm die Benzema al jaren niet meer heeft? Of Bale die op een blauwe maandag scoort? Of Modric die alleen maar in de spotlights kwam door Ronaldo die zijn voorzetten afmaakte? Laat me niet lachen, Ajax gaat ze eruit schieten daar ben ik van overtuigd.tis niet elk jaar feest na oud en nieuw.

17 december 2018 om 12:33

Wat zijn we weer zuur zeg, ja die spelers ja, Naku als jij zegt dat Ajax Real eruit schiet dan geloof ik u direct! Nog een hele fijne dag verder Naku

17 december 2018 om 12:35

Even remmen Naku. Ajax ze er even maar uitschieten? Vergeet niet dat dit het toernooi is van de withemden. Daar zal een, met alle respect, veel kleinere club als Ajax absoluut geen poot voor steken.

Er is maar één speler weg. Real Madrid is heel anders in de Champions League. Daar denken ze van, komop het is maar één wedstrijd en we zijn door. In Spanje hebben ze de motivatie niet en weten ze dat Barcelona 38 wedstrijden op rij knalt. Maar in Europa moet je toch wel oppassen. Op elke positie heeft Real de betere spelers en het is niet zo dat Ajax een meestercoach heeft met wereldklasse spelers.

Ajax 1-1 of 2-2 en Real blaast ze omver in Spanje.

17 december 2018 om 12:51

Je hebt gelijk, Real Madrid is heel anders in de CL, daarom verloren ze thuis 3-0 van een stel Russen vorige week.

17 december 2018 om 13:09

Naku iets meer respect voor de recordhouder van de CL aub. Tuurlijk maakt Ajax kans in de deze vorm van Real Madrid. Maar dat ze hun eruit gaan schieten en dat niet elk jaar feest is, nogmaals een beetje meer respect voor de Recordhouder 13 x

17 december 2018 om 15:01

Daarom winnen ze hem al 3 jaar op rij. Een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen maar jij weet van geen ophouden kerel.

17 december 2018 om 15:41

Naku! Beetje vroeg om aan al aan de drank te zitten!

17 december 2018 om 12:41

Zozo, kan je me ook zeggen wat de uitslag wordt, dan kan ik op toto gaan.

Prachtige loting voor Ajax. Natuurlijk had het makkelijker gekund, maar om de CL te winnen zul je iedereen moeten kunnen verslaan. Dan maar beter nu één van de zwaardere tegenstanders pakken..

Deze vorm klinkt leuk, maar het duurt nog even. Ajax kan van iedereen winnen, maar ook van iedereen verliezen. Blijft leuk zo.

Mooie tweeluik en je bent zeker niet kansloos

Real van de troon stoten! Dit wordt helaas een zware dobber, maar ik de 1/8e finales zijn er geen makkelijke wedstrijden meer. Kom op boys, maak ons nog trotser!

Goede loting! Het is tijd voor revanche na al die keren pak slaag de afgelopen seizoenen!!

Mooie loting, had veel erger kunnen zijn maar Real blijft natuurlijk een sterke ploeg. Toch denk ik dat Ajax zeker wel kans heeft om door te gaan. Als het een jaar is om real te verslaan dan is het nu!

Prima! Mooie tegenstander, mooie teams en ik zie de nodige kansen én uitdagingen voor Ajax.

Betere loting dan dit kon niet.
Real Madrid loopt voor geen meter, dus er is kans om te stunten.
Lukt die stunt niet en vlieg je eruit?
Dan is het Real Madrid en dus geen schande.
Ben benieuwd naar de wedstrijden!

17 december 2018 om 12:24

Je weet niet of ze over 2 maanden nog steeds uit vorm zijn. Ik hoop het natuurlijk wel!

17 december 2018 om 12:33

Real Madrid in de competitie en Real Madrid in de knockoufase van de CL zijn wel twee aparte entiteiten. We moeten onszelf echt niet rijk gaan rekenen. Als Ajax stunt zal het wel weer zijn omdat Real Madrid zo zwak is.

17 december 2018 om 12:45

Maar hoezo komt het altijd doordat de tegenstander zwak is? Je kunt zelf toch ook gewoon een belachelijke goede pot spelen, waardoor de tegenstander niet in hun spel komt?

17 december 2018 om 14:56

Sorry ik verwoorde het wellicht niet goed. De reacties van andere supporters zullen wel weer zijn 'dat Real zo zwak speelde'. Zoals dat tegen Bayern ook was.
Sterker nog, voordat we aan de groepsfase begonnen riepen veel dat we tegen Benfica ook geen kans zouden maken.

Punten pakken tegen Real Madrid zou gewoon een hele knappe prestatie zijn, in welke vorm ze dan ook verkeren. Zeker in de CL!

Wow, de gewenste loting !! Arm Teal trouwens...

Toen Roma Porto lootte wist ik hoe laat het was.

Net het team dat ik niet wilde.. Real en CL is een geboren combinatie, pieken altijd op het juiste moment. Maar goed, hopen dan maar dat ze nog steeds in een mindere vorm steken in Februari. Wel een heel mooi affiche, maar de kans is groot dat je er uit ligt. Schat de kansen 25-75 voor Real

17 december 2018 om 12:31

Toen Roma Porto lootte was er ook geen andere match up mogelijk voor Ajax (dus toen wist iedereen hoe laat t was)

17 december 2018 om 12:37

Klopt haha, baal echt wel hiervan, maar goed hopen mag altijd.

17 december 2018 om 14:49

Ik zie Ajax eigenlijk ook nog beter worden dit seizoen. Ajax heeft het vaak juist vóór de winterstop het moeilijkst en hoe goed ze nu ook spelen, er zijn ook een aantal spelers die juist frisser uit die winterstop gaan komen dan toen ze in juli (!) al vol met voorrondes aan de bak moesten nadat ze mee waren geweest naar een WK. Tagliafico, Schöne, Ziyech, Tadic en Dolberg bijvoorbeeld. De Ligt, Van de Beek, De Jong, Neres en Dolberg zijn daarnaast ook gewoon nog hartstikke jong. Die zie je momenteel ook niet op hun best. En naast het feit dat ze tegen die tijd weer juist frisser zullen zijn dan nu zit het systeem er gewoon nog beter in. Daar is tot een maand geleden ook nog her en der in geschoven. Iedereen weet waar hij aan toe is. Dus ook als Real inderdaad wat beter in vorm raakt dan hoeft Ajax niet helemaal kansloos te zijn, want die hebben hun piek ook nog niet gehad.

Dit Real is niet eens de slechtste loting voor Ajax. Ajax is zeker niet kansloos.

Prima loting. Ik hoopte op FC Porto, maar iedere tegenstander was zwaar geweest. Nu heb je een prachtige ervaring als speler én een kans(je) om door te gaan, als Real Madrid deze 'vorm' nog even vasthoudt.

Real misschien niet in de beste vorm maar nog steeds ijzersterk natuurlijk als iedereen gewoon fit is, Real presteert altijd sterk in de CL ongeacht hoe het gaat in de competitie.

Prachtig affiche natuurlijk en goed voor het Nederlands voetbal, mooi ook om je talenten weer tegen een van de beste ploegen van Europa te kunnen testen.

Prima loting. Je weet van te voren dat alleen Porto en misschien Dortmund wellicht te doen zijn, dus de kans dat je een grootmacht loot is groot. En van alle grootmachten is Real momenteel het team waar je kans tegen hebt, gezien hun kwakkelende vorm. En mocht je eruitvliegen, is het geen schande aangezien ze de afgelopen 3 jaar de CL hebben gewonnen.

Ik zie mogelijkheden voor Ajax. Al hoop ik wel dat we beginnen met een uitwedstrijd. Real heeft spelers die heel geniepig de wedstrijd kunnen killen, dus ik hoop dat het zover komt dat we de returnwedstrijd nog kans hebben op resultaat en met een uitbundige Arena dit team de wedstrijd van hun leven speelt.

17 december 2018 om 12:33

Alle groepwinnaars beginnen met een uit wedstrijd.

17 december 2018 om 12:40

In dat geval gewoon Real met 4-0 oprollen in de Arena, appeltje eitje.

Haha en Bayern treft Liverpool! Heb liever Real

Ajax kan aan de bak. Real toch een van de grootste clubs. Een mooi affiche.
We moeten afwachten hoe de clubs er volgend jaar voor staan. Het zal moeilijk worden.

Ik ben eens benieuwd, leuke loting! Veel gelezen hier op Voetbalzone dat Real wel goed ligt voor Ajax. Deels waar door de vorm waarin Real verkeert, maar zodra Real er moet staan in de CL, staan ze er altijd. In ieder geval veel succes Ajacieden!

Nu is RM niet in vorm, maar ze kunnen zich vast wel opladen voor twee goede wedstrijden. Ajax laat zien dat ze goede wedstrijden kunnen spelen tegen Europese (sub)toppers. Het belooft een spannende ronde te worden, maar bij voorbaat zijn ze zeker niet kansloos tegen een RM dat uit vorm is op dit moment.

Ik gad eerlijk gezecht niet anders verwacht. Ik zie toch wel kansen een Real zonder Ronalda scheelt toch wel een flinke slok. Al blijven er nog altijd een paar goede klasbakken over

Ajax kansloos over 2 wedstrijden. Voor de rest prachtige loting natuurlijk.

17 december 2018 om 12:42

Kansloos ben je nooit. Ook niet tegen Real Madrid

Mooie loting. Zou wat zijn als Ajax dé Champions League ploeg eruit sodemietert. En het is niet onmogelijk. Real Madrid is niet sterk op het moment. Het is te hopen dat ze in februari ook nog niet top zijn.

FC Porto was beter geweest lijkt me, maar City, Psg, Barca en Juventus lijken me lastiger. Tuurlijk, Real Madrid speelt altijd goed wat betreft de knock-out fase Champions League. We gaan dit jaar zien in hoeverre Ronaldo daar verantwoordelijk voor was. Zeer benieuwd!

Real zal in de transferwindow wel weer honderden miljoenen spenderen nu ze zien dat Ajax de tegenstander is.

17 december 2018 om 12:25

Inderdaad, volgens mij vergeten veel mensen hier dat er nog een transferwindow tussen zit... straks haalt Real 2 topspelers weg, hoe ziet het team er dan uit??

17 december 2018 om 12:34

Mogen spelers al voor andere teams uitkomen in europa dit seizoen na de winter dan. Zo niet zie ik niet 123 spelers die Real sterker maken en die geen Europees voetbal nog hebben gespeeld

17 december 2018 om 12:46

Hazard mag sowieso meespelen, zit niet in de CL maar ik dacht dat met ingang van dit seizoen er wel spelers mee mochten meedoen ondanks dat ze al CL hebben gespeeld

Zwaar maar dat is bekend. Real is niet het team van vorig jaar dus zeker niet kansloos!

Ik las de laatste paar dagen dat Ajax het beste Real Madrid kon loten, maar ook dit Real zonder Ronaldo blijft natuurlijk nog steeds een team van wereldklasse. Ze hebben niet of niets al drie jaar op rij de Champions League gewonnen. We zijn echter zeker niet kansloos. Als we twee keer gelijk kunnen spelen tegen een kwakkelend Bayern, is dit en meer ook mogelijk tegen het kwakkelende Real van dit jaar.

Hopen voor Ajax dat Real deze winter niet een nieuwe aanvaller haalt, want met een goed lopende aanval en Casemiro terug op cvm acht ik Ajax toch redelijk kansloos.

Liverpool ook tegen Bayern op Anfield zonder Van Dijk. Hopen dat Gomez voor die tijd weer helemaal fit is, want Lovren+Matip tegenover Lewandowski gaat niet goed komen

Yesssssss iedereen onderschat porto maar real is makkelijker te verslaan dan de andere teams

Ze zullen ajax met een trots gevoel naar huis sturen omdat ze aardig mee hebben gespeeld, maar ik denk toch dat het schip hier strandt.

Wat zal mij het schelen wat de kansverhouding is: geweldige wedstrijd man! Toch vele malen mooier dan tegen Porto of PSG. Ik kijk er naar uit. En als Ajax in de afgelopen 10 jaar een keer een kansje heeft om het goed te doen tegen Real, dan is het dit jaar.

Wat een climax. Je dacht eraan maar hoopte er niet op. Real in deze vorm is gewoon te verslaan, dus dicht Ajax zeker kansen toe. Maar goed hoe is het over twee maanden is de vraag. Real moet dit gewoon afmaken maar man voor het Nlse voetbal is een succes vor Ajax ook zeker mooi. Ze hebben echt een grote kans, als ze als team strijden. Maar hey Real moet gewoon door natuurlijk haha.

Haha, had al zo gevoel dat het Ajax zou worden.

Mooi hoor, ben benieuwd. Real kan aan de bak tegen een goed voetballende team.

Zwaar maar niet onmogelijk. Het Real van nu moeten ze zeker kunnen pakken maar je weet niet hoede vorm van beiden over 2 maanden is.

Klote!!Real draait nu misschien niet, maar ze hebben daar geen winterstop en het kan zo zijn dat ze over 3 maanden wel als een malle draaien...Geef ajax 10% kans..

17 december 2018 om 12:37

@johanderksen79

als Real geen scorend vermogen gaat inkopen in de winterstop geef ik Ajax wel een kans om door te gaan. spelers als Benzema, Bale en Asensio staan niet bepaald bekend als spelers die makkelijk doelpunten maken

17 december 2018 om 12:41

Benzema en Bale kunnen uit het niets scoren en je weet niet in welke vorm ze dan steken..Het is een beetje chauvinistisch om nu te denken dat Ajax een grote kans heeft..En wanneer ze echt moeten kunnen ze op basis van hun ervaring enorm pieken

We vreten ze helemaal op, en gaan er dan in de kwartfinale uit. Real is tragisch dit jaar en daar zal tegen Ajax geen verandering in komen. Ik zie ons echter niet van de andere teams winnen over 2 wedstrijden, zelfs niet van Porto.

17 december 2018 om 12:46

Als Ajax van Real zou winnen kunnen ze iedereen verslaan. Komop man, dan hebben ze en Bayern en Real aan de zegekar gebonden, twee van de enkele absolute topclubs.

Gelukkig kunnen balletjes raar rollen, let's hope so!

Ben wel blij met de loting. Een mooi affiche, grote club. Nu ga je toch geen kleine teams meer treffen en dan is het toch wel mooi om tegen de regerend kampioen te spelen. Zijn nu dan wel uit vorm, maar over 2 maanden hebben ze misschien wel 200 miljoen uitgegeven en ziet alles er anders uit. Dus ik reken me niet rijk, zeker gezien de enorme berg ervaring van Real en het feit dat ze de laatste jaren ook steeds konden pieken als het nodig was.

Maar als je eruit gaat tegen de regerend kampioen is dat geen schande. Als je wint is het des te zoeter. En sowieso beloven het leuke wedstrijden te worden.

Thuis moet Ajax erop knallen en een resultaat neerzetten, net zoals tegen Bayern afgelopen week en 2 jaar geleden tegen Schalke & Lyon. Alleen dan kunnen er mooie dingen gebeuren.

Real is natuurlijk een betere tegenstander en een zware loting, maar alleen Dortmund en Porto had ik liever gehad en zelfs die lijken in betere vorm te zitten dan Real. In Februari ziet het er misschien heel anders uit, maar Real is niet meer hetzelfde als met Ronaldo. Ook als was het allemaal gespeeld, als je zo op je bek gaat tegen Cska dan ben je echt niet goed bezig. Real is favoriet, maar Ajax kan ze echt pijn doen.

17 december 2018 om 12:34

Tegen Cska speelden er maar 3/4 basisspelers, niet dat het een excuus moet zijn, maar toch is er een wezenlijk verschil.

17 december 2018 om 12:48

Ik heb de eerste wedstrijd niet gezien, maar toen heeft Real toch ook verloren van CSKA. Nogmaals, ik weet niet hoe de opstelling er toen uit zag!

17 december 2018 om 13:01

Dat kan, maar volgens mij refereert binny naar de wedstrijd van vorige week.

Shit... de CL killers... Maar elke ploeg was een zware dobber geworden, dus ik vind het allemaal prima. Als je de CL wil winnen moet je iedereen kunnen verslaan (grapje natuurlijk). Nee maar even serieus, er is natuurlijk wel kans om de kwartfinale te bereiken.

Prachtige wedstrijd denk ik en zeker met kansen voor Ajax.
Op naar de kwartfinale!

Maandag 11 feb Ath. Madrid - Real Madrid
Woensdag 13 feb Ajax - Real Madrid

Zondag 3 Mrt Real Madrid - Barcelona
Dinsdag 5 Mrt Real Madrid - Ajax

Ajax treft Real Madrid 2 keer, nadat Real Madrid 2 krakers 2 dagen van tevoren speelt. Zou gunstig kunnen uitpakken. Ik weet alleen niet of ze de data nog kunnen veranderen.

17 december 2018 om 12:35

Ik kan me niet voorstellen dat de Classico zo kort zit op een belangrijke Europese wedstrijd, zou schandalig zijn.

17 december 2018 om 12:36

Sowieso klopt het niet, want ze spelen 1 wedstrijd op dinsdag en 1 op woensdag. 2 op woensdag kan niet

17 december 2018 om 12:41

Aangepast:

Maandag 11 feb Ath. Madrid - Real Madrid
Woensdag 13 feb Ajax - Real Madrid

Zondag 3 Mrt Real Madrid - Barcelona
Dinsdag 5 Mrt Real Madrid - Ajax

Zo staat het op internet.

Nou, dan moeten we maar weer voor een applaus van Bernabeu gaan!

toch liever twee wedstrijden tegen het huidige Real dan twee wedstrijden tegen een Barca of Psg. die hebben voorin veel meer scorend vermogen lopen waar Real een voorhoede heeft lopen met een heel laag doelpunten moyenne. Real is misschien zwaar favoriet voor deze wedstrijden, maar Ajax is zeker niet volstrekt kansloos

17 december 2018 om 15:06

Japie, ik had liever geen Real geloot. Maar we zijn idd niet kansloos.

17 december 2018 om 17:39

Elke ploeg, los van heel misschien FC Porto, was zwaar favoriet geweest. Dat is nu eenmaal de situatie waarin Ajax/psv zich in zo'n tweede Europese ronde in bevinden. Dan kan je inderdaad nog het beste die ploeg treffen die wat minder scoort. Maar we gaan het meemaken.

Had in het weekend nog Real - Rayo gekeken en ze waren allesbehalve indrukwekkend, zelfs slaapverwekkend. Maarja zoals een enkeling al aangeeft de wedstrijd vind niet nu plaats. Kan mij niet voorstellen dat Real nog een maand of 2/3 kwakkelt met het niveau. Daarnaast steekt Ajax atm in een bloedvorm en dat je moet je ook nog maar zien vast te houden. Het was sowieso duidelijk dat je een topteam zou treffen.

Ik weet nog ooit dat Arsenal 1ste in de poule werd en Bayern in een dip zat en 2de werd... Bayern kwam toen uit de koker als tegenstander voor Arsenal... Bayern in een dip moet te doen zijn toch... Arsenal 1ste... draaide goed... Kom maar op...

Bayern won 2x met 5 - 0 van Arsenal.

Over 2 maanden kan er zomaar een ander team staan, dus hou er gewoon rekening mee dat Ajax een lastige tegenstander gaat treffen in Real Madrid. De bal is rond, maar Real Madrid blijft Real Madrid.

17 december 2018 om 12:38

Fijn dat alle grote spelers in CL hebben gespeeld en volgens mij dit jaar niet meer ingezet worden. Dus het wordt grotedeels toch dit Real Madrid. Heeft Ajax toch een kans.

17 december 2018 om 12:40

Ook hoop ik dat we geen Portugeze scheidsrechters krijgen.

Je krijgt nu, ajax kan winnen van real dit dat. Ik weet zeker dat het mogelijk is en vooral in deze vorm. Daar ben ik het mee eens, maar je krijgt nu ook, real is altijd na de winter goed, maar vergeet niet. Ze hebben nu geen ronaldo die er per jaar 50 tot 60 inlegt... Ik denk dat ajax kansen heeft hier en ik hoop dat ze die benutten/

Haha ik had al een vermoeden.
Ajax maakt zonder meer kans en ik denk oprecht dat Real een ploeg als ajax liever niet tegenkwam.
Ajax maakt niet alleen in A'dam kans maar ook in Bernabeu.
Echter, weten we allemaal dat Real er vaak wel staat als ze echt moeten.
Ik denk dat dit een zeer vermakelijke 2luik zal worden.
En ik denk niet dat het al na het eerste duel beslist is.
Mocht ajax het winnen over 2 duels, dan acht ik de kans gewoon reeel dat een finale er in zit.
Maar als ik ajax was zou ik Real ook niet onderschatten hoe slecht ze nu ook spelen. Het kan net zo goed blamage worden.
Ajax moet zich gewoon niet gek laten maken dan maken ze gewoon een prima kans.
Al hoop ik als real fan natuurlijk dat Real door dendert.

Real zal nu toch echt heel snel moeten handelen op de transfermarkt want er is echt nieuwe frisse impuls nodig.

17 december 2018 om 14:19

Zo daar trap je wel heel veel open deuren in.. Ik denk dat Real wel zo professioneel is dat ze er staan als ze er moeten staan, zeker met spelers zoals Sergio Ramos..

17 december 2018 om 14:35

Ik ben benieuwd, want zo goed gaat het achterin helemaal niet ,zelfs niet met Ramos.
Dat ze al door waren tegen cska vind ik dan ook geen rede dat ze zo schandalig moesten spelen.
Als je bedenkt dat Real sinds de nieuwe coach al een paar records heeft gebroken (en ik bedoel negatieve records!) dan zegt dat niet veel goeds.
Voorheen was CR er nog, ze zullen nu met andere oplossing moeten komen.

Wat moet je hiervan zeggen? Op dit moment zou Ajax Real best kunnen verslaan over 2 wedstrijden. Maar het is pas in Februari, dus tegen die tijd zou Real weer in vorm kunnen zijn. En dan met de de nadruk op kunnen. Want een scenario als vorig jaar zie ik niet zo snel gebeuren, met name omdat die doelpunten machine er niet meer is.

Ik heb ze liever dan Liverpool. Maar belangrijker: wanneer zijn de kwartfinales?

17 december 2018 om 12:46

Is nog niet bekend welke data het precies zijn

Mooi toch, heb je in ieder geval niet meer het zeik dat Ajax een zwakke tegenstander heeft getroffen.

17 december 2018 om 13:17

Volgens mij kon Ajax ook niet echt een zwakke tegenstander treffen

Ach ja, het ging sowieso moeilijk worden tegen elke ploeg die je kon loten. Als je met passie en strijd de 2 wedstrijden kan afronden ben ik al tevreden. Als ze evt doorgaan door een slippertje van Real Madrid dan doe ik thuis ook nog wel even een dansje 😁

Hoe 't ook afloopt, een fastastische ervaring voor de Ajax selectie en voor de fans. Er zit nog genoeg rek in bij Ajax, alleen maar profijt van een zware tegenstander.

Jammer dat Ajax ze heeft geloot want de achtste finales worden niet voor de winterstop gespeeld... De kans is groot gezien de huidige situatie van real dat die een aanzienlijke kwaliteitsinjectie zal krijgen.

Voor mij is de knock out fase een bonus dus verwacht niks. Real is absoluut een ploeg die veel beter is, maar er liggen best wat kansen om het hun in ieder geval moeilijk te maken. In het algemeen heb ik liever hun dan City, Barcelona of PSG. Het is alleen te hopen dat ze in januari niet eens grote namen gaan aantrekken....

17 december 2018 om 13:03

Bij alle 3 de voorrondes werd er door vele geroepen, dit gaat Ajax niet redden en Ajax zelf had maar 1 opdracht Europees spelen. Ajax kwam op overtuigende wijze in de CL maar ook daar werd er weer geroepen, met een 3e plek mogen ze blij zijn en hier had Ajax maar 1 doel, overwinteren en in welk toernooi deed er niet meer toe. Ook hier ging Ajax weer op overtuigende wijze overwinteren zonder 1 nederlaag. Alles wat Ajax nu pakt is allemaal bonus en een prachtige etalage voor onze talenten die het volgend leertraject ingaan.

17 december 2018 om 13:58

Ik hoop dat we vooral kunnen doorbouwen op dit succesje. Ik weet donders goed dat we in de zomer onze meeste toppers kwijt gaan raken, maar voor het vele geld wat nu binnenkomt hoop ik op waardevolle vervangers. Ik laat me in februari verrassen, maar probeer echt niks te verwachten. Voor de jongens zal het weer een avontuur worden. Ik hoop dat we het Real in ieder geval lastig gaan maken.

Over de gehele linie gezien denk ik dat Real en Ajax kwa niveau minder uit elkaar liggen dan de laatste jaren. Ben benieuwd hoe de krachtsverhoudingen op het veld zullen zijn.

17 december 2018 om 12:56

einde cl. dat hier nog mensen durven te zegge dat real met 3 nul verloor van Sevilla. hoe kan je dat nou vergelijke mijn god. kans maak je altijd maar tegen real madrid nu gewoon niet.

Ajax maakt nu wat meer kans dan normaal, maar houdt Ajax de selectie bij elkaar ?
En als het er echt om gaat heeft Real niet alleen een sterkere selectie, maar ook veel meer ervaring.

17 december 2018 om 15:19

In de winter gaat niemand weg. Dat heeft Overmars al meerdere keren gezegd.

Ik als Real fan acht Ajax helemaal niet kansloos. Dit jaar is een verloren jaar voor ons ben ik bang, want Perez kennende zullen er in januari geen (top) aankopen gedaan worden. Wel moeten we niet vergeten dat als het aankomt op de Champions League, wij vaak weten om de winst binnen te slepen. Real Madrid is gemaakt voor de Champions League!

Hmm porto en roma hebben geluk met elkaar. Jammer dat de loting zo vreemd is met regels dat teams elkaar kunnen ontlopen.

Real bakt er niet zo heel veel van dit seizoen,maar het wordt loodzwaar. Maar goed,als je ze ooit kan pakken.

Niet ondoenlijk, destijds deed PSV het ook behoorlijk aardig tegen een Atletico in prima vorm. Wordt gruwelijk zwaar, maar dat zou iedere tegenstander zijn.

Mensen, ook al zou RM een aankoop gaan doen, mag deze toch niet spelen in de CL. Dus dat argument kan gelijk de prullenbak in. Het enige is dat iedereen alweer denkt die pakken we even, de misplaatste arrogantie is er alweer, bij een groot deel van de fans. Jammer, ik blijf gewoon realistisch en schat madrid toch hoger in dan het huidige ajax.

Ik zal bij de thuis en uit wedstijd van de partij zijn!

Madrid is de dip wel te boven, in februari, maar misschien zitten wij dan wel in een dip, of een huis vol belssures en ga zo maar door.

we gaan het zien, maar blijf ajb realistisch

Prachtig affiche. Normaal zou dit het eindstation zijn voor Ajax wat natuurlijk geen schande is. Kansloos zullen ze niet zijn maar het is niet realistisch om er van uit te gaan dat Ajax hier een 50/50 kans maakt.
Mocht je hem winnen dan is dat natuurlijk wel een enorme boost voor de status van het Ajax van vandaag. De spelers zullen in ieder geval meer dan ooit in de schijnwerpers komen te staan.

Hoe kan 63% zeggen dat ajax doorgaat, real en de CL. Daarbij komt nog bij dat ze sowieso versterkingen gaan halen in de winter

17 december 2018 om 13:13

Och, niet zo moeilijk hoor. Clubvoorkeur+hoop. Als Ajax zelf ook geen hoop zou hebben vooraf en niet voor een resultaat willen gaan, waren ze niet gekomen waar ze nu staan.

Real heeft een team met absolute wereldsterren die op dit moment behoorlijk uit vorm zijn , moeilijk scoren en goede wedstrijden afwisselen met slechte wedstrijden. Ajax heeft een team met wereldtoppers in wording die het hele seizoen al een vrij constant niveau halen en in Europa al hebben bewezen dat ze prima mee kunnen met de top en niet alleen de sterren van de hemel spelen tegen de Graafschap en Emmen. Volgens sommige stelt het niks voor als je 8-0 van de Graafschap wint, maar presteren tegen Bayern , Benfica, Frankrijk en Duitsland heeft mij er wel van overtuigd dat dit Ajax zeker niet kansloos is tegen Real. Ik schat de kansen op dit moment in op 60% voor Real en 40 % voor Ajax. Als Real zijn normale niveau haalt ba de winterstop en Ajax dit niveau vasthoud dan schat ik de kansen in op 70% -30% voor Real. Dan heb je als Ajax zijnde op een goede dag alsnog een behoorlijke kans om door te gaan. Die kans is groter dan wanneer je PSG, City, Fc Messi of Ronaldo fc had geloot.

Nou, dit wordt een harde desilussie voor veel Ajax fans op VZ. Ik zie hierboven reacties waarin gesteld wordt dat de verhouding voor ajax 50/50 zou zijn..


Reken maar dat Madrid zich in de winterstop gaat versterken met 1 of 2 top spelers. Bovendien begint Real de laatste jaren altijd zwak aan het seizoen. Vervolgens gebeurt er iets magisch in de winterstop en draven ze door naar de finale. Kan niet wachten tot er korte metten wordt gemaakt met dit Amsterdamse arrogantie. Een beetje meer respect voor de meest succesvolle club aller tijden(CL), kan geen kwaad toch?

17 december 2018 om 13:15

Deze loting in nu een feit. Kan je er maar meteen het beste van maken ipv bijvoorbaat met de pootjes omhoog op de grond je over te geven.

17 december 2018 om 13:48

Natuurlijk is er een kans. Dit is voetbal. Maar Real is in dit treffen top-favoriet. Ajacieden moeten hun plek kennen

De gedachte dat ze bij real al in de handen staan te wrijven omdat ze Ajax hebben geloot stemt mij al blij. Ze gaan ontzettend onderschatten. Het gaat lastig worden voor Ajax maar real gaat met als bayern ook zien dat Ajax geen makkelijke loting is.

Nou eitje dus voor dit machtige ajax, de beste Nederlandse ploeg van de laatste 25 jaar toch minstens. Eigenlijk is iedere tegenstander al bijvoorbaat kansloos tegen dit Ajax, waarvan de spelers stuk voor stuk toch minstens een miljard waard zijn.

sarcasme natuurlijk, maar wilde even reageren op al die berichten van sommige media & fans die doen alsof dit Ajax de CL al heeft gewonnen en er geen betere ploeg op de aarde is.

Sarcasme off; het wordt natuurlijk verdomd lastig, maar Real is niet in beste doen op het moment. Ajax heeft wat dat betreft dit seizoen toch wel de kaarten in het voordeel, met 2 absolute topploegen die beide niet 100% op hun kunnen spelen op dit moment.

Ik moet toegeven dat Real niet zijn beste vorm heeft en dat Ajax in deze tweeluik echt wel pijn kan doen. Maar we moeten niet vergeten dit is nog steeds Real Madrid is en ik hoop dat ze tegen de tijd dat we aantreden tegen Ajax dat de vorm hervonden is. Word in iedergeval een paar mooie potjes

Misschien een extra reden voor Overmars om de selectie nog even in de winterstop te versterken met Magallan, Vertonghen, Doan, Pavon en Lainez om Real zo goed mogelijk te kunnen bestrijden .
Een afstraffing voor Real is dan zelfs mogelijk

Hala Madrid!

Gun het Ajax ver te komen maar niet ten koste van m'n favoriete clubs. United en Real finale is waar we voor gaan!

17 december 2018 om 13:48

Sorry maar United haalt de volgende ronde denk ik niet

17 december 2018 om 13:55

Haha daar ga ik ook vanuit hoor. Was meer van dat ik wel degelijk voor Ajax juich, behalve tegen deze 2 ploegen.

Gelukkig is ajax geen groeps winnaar geworden. Ik acht de kans om te winnen van real groter dan die tegen liverpool. Real in huidige doen moet te doen zijn.

Het is natuurlijk afwachten wat Madrid op de transfermarkt gaat doen en hoe zij het schip gaan vlottrekken.. ook afwachten of Ajax alles binnen houd en misschien erbij krijgt.. reeel gezien maak je geen kans maar krijg je wel 2 mooie wedstrijden om als speler door te groeien en stiekem wel gunstig eerst thuis mochten er kansen zijn!

Dit is gewoon een zware tegenstander, weet niet waarom mensen zo denigrerend over nota bene Real doen. 3x de CL gewonnen de afgelopen 3 seizoenen en draaide niet eens geweldig in de competitie. Europees weten ze wat ze moeten doen.

17 december 2018 om 15:10

Tubes precies mijn punt

17 december 2018 om 14:21

Onafhankelijk daarvan of Ajax doorgaat, gaan dit heerlijke potjes worden voor de voetballiefhebber. Ik denk het is 60-40 voor Real in de huidige vorm, maar je weet nooit of zij nog groot gaan investeren in de winterstop gezien de resultaten in La Liga.

Ik lees allemaal reacties dat Real uit vorm is en dus te doen is voor Ajax. Vooropgesteld, elke ploeg is te kloppen. Maar ik heb het gevoel dat een groot deel hier niet beseffen dat er een winterstop aankomt en dat er in die periode heel veel kan en gaat gebeuren.

Real kan weer in vorm raken terwijl Ajax juist er voor moet zorgen hun huidige vorm vast te houden. Met zo'n onderbreking gaat dat niet zo makkelijk.

Ah lekker. Gister schreef ik nog in de voorbeschouwing dat ik hoopte op Real Madrid. Ik denk dat Ajax ze kan hebben en sowieso is Real wel een club die Ajax goed ligt dacht ik zo. Mooi affiche ook, succes Ajax!

17 december 2018 om 15:11

Real ligt ons helemaal niet, ben he vergeten hoe we vernederd werden onder Frank de Boer meermaals zelfs.. 👀

18 december 2018 om 09:27

ja maar ik ben van de oude stempel. Ik zie vooral de wedstrijd nog voor me hoe Ajax met 0-2 wint in Madrid en de koninklijke helemaal zoek tikt haha.....
De fase, het team en de speelwijze van Ajax op dit moment vind ik ook meer vergelijkbaar met het gouden team waar F. de Boer nog speler was....en minder met het suffe voetbal wat Ajax liet zien toen F. de Boer trainer was. Daarom heb ik goede hoop!

Hopen dat Dolberg zijn vorm terugvindt. Ik zie zo graag Ramos Kasper proberen gek te maken....die wordt daar zelf helemaal gek van en gaat dan vanzelf rood zien!

Ik denk dat Real wel blij is met deze loting, aangezien ze, op papier, een van de zwakste broeders van de CL treffen. Ajax is in vorm, dat is waar en Real iets minder, maar in maart kan het omgekeerde ook het geval zijn, of niet, maw het is zo lastig om te zeggen hoe de vlag er dan bij zal hangen bij beide teams. Als Real in z'n gebruikelijke vorm is dan is Ajax kansloos over 2 wedstrijden, net zoals, pak em beet, Vitesse over twee wedstrijden normaliter ook kansloos is tegen Ajax, denk Ajax-Vitesse en Ajax-Real, qua krachtsverhouding wel een juiste afspiegeling is. Ajax heeft mijns inziens 4 echte topspelers in het team, Ziyech, de Ligt, Tadic en de Jong, maar Real heeft op elke positie een topspeler staan. Kansloos ben je evenwel nooit, een balletje kan raar rollen.

17 december 2018 om 17:21

Laat ze maar lekker blij zijn, als Ajax aan het einde van het tweeluik maar blij is. Bij de topspelers kun je zeker ook Onana en Tagliafico rekenen, 6 topspelers in mijn ogen. Ik hoop dat we daar nog een top LCV aan toe kunnen voegen in de winter, met snelheid, want daar zijn we best kwetsbaar.

Dolberg, van de Beek, Mazraoui, Neres hebben de potentie voor de top, maar zijn veel te wisselvallig om ze daar toe te rekenen.

Kan niet wachten tot dit Real Madrid Ajax kapot speelt.
Er wordt van Real Madrid gemaakt alsof zij een amateur team zijn, laten we even duidelijk maken dat we het over het team hebben dat verantwoordelijk is voor het winnen van 4 van de 5 laatste champions leagues.
In elke linie is Real Madrid sterker, de vorm is ver te zoeken momenteel. Maar elk jaar gebeurd het zelfde, PSG zou Real er uit knikkeren, dan is het Bayern ect..en op het einde winnen de Madrilenen. Ik denk dat zij zeer blij zijn met de loting in Madrid.

17 december 2018 om 14:45

Resultaten in het verleden ..

Ongekend hoe veel mensen hier reageren. Real Madrid beschouwen als een kans.
Dit team met uitzondering van Ronaldo die er niet meer is, heeft 3 jaar op rij de CL gewonnen.
Dit Ajax kan in principe tegen iedere ploeg die er nog in zit een kans maken, maar Real Madrid is zo'n beetje de slechtst mogelijke loting...
Succes.

Toch sowieso goed geloot. Gad Ajax gewonnen van Bayern hadden ze tegen Liverpool geloot. Real Madrid gast er dit jaar sowieso uit. Laat Ajax het dan maar doen.

Hopelijk zit Dortmund in een vormdip als we tegen ze spelen want dat is de ploeg met de beste vorm in Europa volgens mij. Voor de rest natuurlijk niet echt blij gezien ze zeer sterk en aanvallend zijn en we vaak tegen ze moesten spelen in Europees verband. Son scoort wel letterlijk altijd tegen ze dat is een pluspunt.

Ik zie het wel gunstig in. Real was afgelopen seizoen altijd afhankelijk van Ronaldo en nu is er niemand die in aanvallend opzicht het team op sleeptouw neemt. Ajax heeft ook sterk gespeeld tegen een sterk Bayern (3-3 wedstrijd) en het getuigt van een sterk collectief wat Real juist niet is vind ik. Hiernaast vind ik die nieuwe Real coach ook maar een rare man die maar wat probeert. Plus dit allemaal is Ajax ook nog eens de underdog. Mocht Real het Ajax super moeilijk willen maken moeten zij het middenveld echt op de rit krijgen en een betere afmaker erbij halen.

In principe is de achtste finale het eindpunt. Hopen op een stuntje

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren