Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mbappé hoopt vurig op De Jong: ‘Ik heb dat ook tegen hem gezegd’

Laatste update:

Frenkie de Jong heeft veel indruk gemaakt op Kylian Mbappé. De middenvelder van Ajax speelde tijdens de Nations League-duels van Oranje met Frankrijk tegen de aanvaller van Paris Saint-Germain en de Fransman is enthousiast. De eerste winnaar van de Kopa Trophy ziet De Jong graag naar Parijs verkassen.

“Dat is een speler die veel indruk op me heeft gemaakt in de twee wedstrijden tegen Nederland. Zijn spelinzicht en de kwaliteit van zijn passing, waarmee hij linies doorbreekt, maken hem erg waardevol, ook omdat hij ook nog veel ballen verovert”, zegt Mbappé, die De Jong graag in het shirt van les Parisiens ziet schitteren, in gesprek met France Football.

“Eerlijk: hij is erg welkom in Parijs! Ik heb dat ook tegen hem gezegd, omdat hij enorm veel voor ons zou kunnen betekenen. De keuze is nu aan hem”, besluit Mbappé, die zelf in de zomer van 2017 de overstap maakte van AS Monaco naar PSG. Naar verluidt is de Franse topclub een van de vele gegadigden voor de 21-jarige middenvelder.

Naast PSG zouden ook onder meer Barcelona, Real Madrid en Manchester City loeren op de diensten van de Ajacied. De Jong heeft tot op heden 59 wedstrijden voor de Amsterdammers gespeeld, met 4 doelpunten en 10 assists als resultaat. De vijfvoudig Oranje-international ligt nog tot de zomer van 2022 vast in de Johan Cruijff ArenA.

Verwacht jij dat Frenkie de Jong ooit voor Paris Saint-Germain gaat voetballen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou een goede tussenstap kunnen zijn voor Frenkie en Mathijs. De kans is denk ik bij PSG wat groter dat ze in de basis komen te spelen dan bij een Barcelona, Real of Manchester City.
Bij PSG kunnen ze zich doorontwikkelen zodat ze daarna met meer status een transfer kunnen maken naar Barcelona of Real Madrid.
Ook voor Ajax is het interessant om hun aan PSG te verkopen want PSG is bereid fors te betalen voor kwaliteit zoals we eerder hebben gezien met Neymar, Mbappe, Di Maria, enzovoorts.
Een package deal van 150 miljoen zou PSG wel aandurven voor deze twee.

4 december 2018 om 10:46

Alleen kom je dan niet meer weg bij PSG

4 december 2018 om 10:50

Als ze straks Mbappe, De Jong en De Ligt hebben dan hebben ze in elke linie het grootste talent van de wereld (muv Frenkie, maar die zit daar wel dicht tegen aan). Tel daarbij spelers als Neymar, Cavani, Verratti, Rabiot, Marquinhos en Silva bij op en je hebt gewoon een club die de CL kan winnen, dus het is zeker geen tussenstap.

4 december 2018 om 10:57

Inderdaad, erg sterk team dan die de CL zou kunnen winnen.

4 december 2018 om 13:22

Dus met de Ligt en de Jong kunnen ze opeens wel de CL winnen? Als dat zo is dan zou elke club deze twee direct halen, als PSG al de CL kan winnen met deze twee wat zouden betere clubs dan wel niet kunnen met beide heren...

4 december 2018 om 10:48

Jij weet dus helemaal niks van de hedendaagse markt. Als hij naar PSG gaat, hoe gaat een andere club hem ooit kopen? Weet je wel hoe PSG werkt met zulke waardevolle spelers als de Jong?

4 december 2018 om 10:51

De transfermarkt is zo op hol geslagen dat een Manchester City bijvoorbeeld Frenkie na een paar seizoenen weer zal willen overnemen voor wie weet wel 200 miljoen.

4 december 2018 om 10:52

Nou, dan handelen ze toch hetzelfde als Rabiot 😉

4 december 2018 om 10:56

Hoe een andere club hem ooit gaat kopen?? Er bestaat iets dat heet: "contract uitdienen".

4 december 2018 om 11:11

Je weet zelf toch ook wel dat een jaartje contract uitdienen een jaartje bank betekent?

4 december 2018 om 11:20

Ja? Rabiot doet dat nu en heeft al 18 wedstrijden gespeeld dit jaar.

4 december 2018 om 11:47

Consy: Rabiot speelt best wel veel hoor. Bovendien heeft geen enkele club/coach dat ooit zo ferm uitgesproken, behalve Frank de Boer. Maar zelfs Ajax doet het niet, zie bijv Kluivert, Viergever, Schone onlangs. Alleen De Boer deed t (Sulejmanii, Boilessen).

4 december 2018 om 13:20

@consy:

Je zegt wel heel leuk: "je weet zelf toch ook wel dat een jaartje contract uitdienen een jaartje bank betekent?", maar dit is echt onzin. Rabiot speelt nu gewoon bijna elke wedstrijd bij Psg.

Daarnaast zou het als werkgever erg dom zijn om een speler met aflopende contract op de tribune te zetten. Je levert namelijk in sportief opzicht erg veel in en daarnaast loop je een enorme transfersom mis als je een speler met veel marktwaarde op de tribune zet, i.p.v. een jaar voor einde contract verkoopt. Als namelijk toch van plan bent om een speler een jaar lang op de bank of tribune te laten, kun je hem net zo goed 1 jaar voor het einde van het contract verkopen. Dan krijg je tenminste nog een goede transfersom voor. Als een voetbalclub zoiets rancuneus doet, snijdt het alleen maar zichzelf in de vingers. Maar goed dat jij geen zakenman bent bij een voetbalclub.

4 december 2018 om 17:09

Ik zeg toch niet dat ik het eens ben met het beleid om spelers dan maar niet meer op te stellen? Rabiot had voorheen een basisplaats, die is hij nu kwijt dus heeft het contract wel degelijk invloed gehad.

6 december 2018 om 19:07

Formus je bericht over Ajax klopt niet. Als je als speler waar Ajax geld voor hebt betaald niet wil verlengen in het laatste jaar dan kan je banken.
Maar spelers die Ajax gratis heeft binnengehaald (schone) die hebben dat niet. Ajax wil dus geen kapitaalvernietiging a la sulejmani.
Viergever kwam op het 2e plan dus daar moest men ook geen verlenging afdwingen, alleen bij Kluivert heeft de zaakwaarnemer een spelletje gespeeld door telkens te doen of er verlengd zou worden maar die is gewoon voor geld verkocht.

4 december 2018 om 11:00

Een tussenstap ten opzichte van Barca, Real en City??

Barca en Real zijn inderdaad 2 wereld niveauteams en is misschien wel het allerhoogste ja. Maar een PSG hoeft zeker niks onder te doen voor die 2 teams. En zeker voor een City al helemaal niet.

Bij PSG zal zowel de Ligt als de Jong het heel moeilijk gaan krijgen. Zeker de Ligt kan beter naar Barca gezien hij daar minder concurrentie zal hebben. En PSG heeft op de plek van de Jong Veratti lopen, die is nu ook nog wel even een paar stappen verder da hem.

PSG is denk ik voor beide geen goede optie op dit moment. De Ligt kan in alles het beste naar Barca gaan. als je ziet hoe vaak Pique daar tegenwoordig staat te stuntelen.
Of concurreren met Thiago, Marquinhos, Kimpambe..

4 december 2018 om 11:06

Pique is nog maar 31. Denk dat Barca nog wel even met hem door wilt gaan.
Dus weet niet of De Ligt wel meer kans heeft om bij Barca in de basis te staan met Pique, Umtiti en Lenglet als concurrenten.

4 december 2018 om 11:22

PSG heeft voor de 2 posities op het middenveld enkel Verratti en Rabiot waarvan de laatste waarschijnlijk vertrekt. Zou juist betekenen dat De Jong daar een grote kans heeft om veel minuten te maken! Voor De Ligt is het inderdaad een ander verhaal.

4 december 2018 om 11:22

PSG zou juist een perfecte stap zijn voor de Jong, die hebben buiten Veratti echt maar weinig goeie middenvelders lopen. Zeker als Rabiot v ertrekt.

4 december 2018 om 11:26

Thiago Silva is alweer 34 dus op zich heeft De Ligt wel een goede kans om zich vast in de basis te spelen bij PSG. En de concurrentiestrijd zie ik hem ook wel winnen van Marquinhos en Kimpembe.

4 december 2018 om 11:35

Marquinhos was de wereldverdediger in spé een aantal jaren geleden (dat wat de Ligt nu is) en Kimpembe maakt de laatste tijd ook erg veel indruk. Dat zijn geen koekenbakkers hoor. Die speel je niet 123 uit de basis

4 december 2018 om 11:50

Het zal geen eitje zijn inderdaad maar ik zie De Ligt zich wel in de basis spelen mocht hij naar PSG gaan. En PSG zal hem ook wel genoeg kansen willen geven want ze zullen een fors bedrag voor hem moeten betalen om hem over te kunnen nemen. Dus zullen ze hem niet zo snel op de bank zetten.

4 december 2018 om 11:16

Vind zelf de stap naar PSG niks, komt misschien ook door alle rare constructies en praktijken waar ze zich mee bezig houden, maar zie zelf beide spelers (en de Ligt dus) liever bij een traditionelere club. Ook denk ik dat een stap net onder de echte top ploegen beter voor ze is. Bijvoorbeeld Dortmund, Liverpool, United (als Mourinho weg is dan), Spurs, Inter enz. Allemaal ploegen die ook mee doen en een aantal stappen hoger liggen, maar toch net iets minder druk dan bij een PSG, City, Real, Barça of Bayern.

Vind dit trouwens wel opvallend, zag laatst toevallig dat Frenkie een hoop foto's van Mbappé liked op Instagram. Lijkt er op dat Frenkie deze stap wellicht wel ziet zittenm

4 december 2018 om 11:57

Volgens mij liket Frenkie ook foto's van Barcelona, dus dat zegt heel weinig.

4 december 2018 om 16:25

's ochtends eet frenkie altijd een baguette. Lijkt er op dat frenkie de stap naar Parijs wel ziet zitten.. Kom op zeg. Die jongen houdt gewoon van het spelletje en vindt al die grote voetbalclubs gaaf. Een Instagram like bepaalt echt niet zijn voorkeur voor PSG.

4 december 2018 om 11:28

Psg kan je zeker niet zien als tussenstap, ze betalen zo ongelooflijk veel voor hun talenten en spelers dat ze onbetaalbaar worden als ze de groei hebben gemaakt als gevestigde speler! Nee, slechte keuze en dat komt eigenlijk alleen door de competitie de club psg mist alleen de prijzen om tot de absolute top te horen

4 december 2018 om 11:57

Ik denk niet dat frenkie of de ligt die “prikkel” gaan krijgen in de ligue 1

4 december 2018 om 12:03

Wel in de CL en een financiele prikkel

4 december 2018 om 11:57

Ik denk niet dat frenkie of de ligt die “prikkel” gaan krijgen in de ligue 1

4 december 2018 om 12:33

PSG een tussenstap? Sorry maar dan snap je er of echt niks van of je trollt. PSG is van hetzelfde niveau natuurlijk

4 december 2018 om 13:42

Ik vind PSG nog niet van hetzelfde niveau als Barcelona en Real Madrid.

4 december 2018 om 19:53

Met alle respect, Barcelona ok maar Real? Die tijden zijn echt voorbij sinds Ronaldo weg is

4 december 2018 om 14:40

Naar mijn idee zou een club als Dortmund de perfecte tussenstap zijn voor beide, garantie op speelminuten op een hoger niveau in een zwaardere competitie. Helaas gaat dat niet gebeuren want Dortmund kan ze niet betalen, maar zou voor hun ontwikkeling wel het beste zijn.

Voordat De Jong weg gaat, vind ik dat hij nog een beter rendement moet krijgen. Het speelt goed op het middenveld, maar pas wanneer hij meer gaat scoren/assists gaat geven zou hij weg moeten gaan.

4 december 2018 om 10:50

Zou niet weten waarom hij daar een jaar aan zou moeten verspillen. Is m.i. nu al goed genoeg voor een topclub, ben het war dat betreft helemaal eens met Mbappe. Hij is als Busquets met meer dribbelen vermogen.

4 december 2018 om 10:54

Niet per se mee eens. PSG heeft met Neymar, Mbappe en Cavani al 3 spelers die samen 100 goals kunnen maken. Frenkie zou daar alleen zijn ding moeten doen. Het spel lezen, de bal onderscheppen, onder de druk uit voetballen en de aanvallers in een goede positie zetten. Bij Ajax en Oranje doet hij dat ook goed zonder een bizar hoog rendement en laten we eerlijk zijn Ajax mist niet echt "goals" dit seizoen en datzelfde zal ook voor PSG gelden. Als hij zijn taken goed uitvoerdt dan is dat goed genoeg. Iniesta, Xavi en Busquets zijn daar ook mooie voorbeelden van. Gewoon die kleine Argentijn of die sluwe Uruguayaan in een goede positie zetten en die maken het dan zelf wel af.

4 december 2018 om 11:05

Hij wordt ook gebruikt als regisseur op het middenveld, dan kom je natuurlijk wat minder in scoringspositie. Maar er zal ongetwijfeld nog wat in verbeterd kunnen worden

4 december 2018 om 11:07

Hij moet vooral zijn spel aanpassen. Hoe hij bij Ajax voetbalt dat kan niet op topniveau. Hij moet veel sneller spelen ipv ballen te komen brengen als een postbode. Zijn passing moet een stuk verbeteren en hij moet dingen sneller zien.
Het klopt dat het inderdaad niet goed is dat hij zo weinig assists geeft. Hij is namelijk vaak rondom de 16 te vinden maar kan zelden iemand voor de keeper zetten. Hij ziet dingen niet snel genoeg daarom loopt hij zoveel met de bal.

4 december 2018 om 11:24

Zijn passing is prima en denk je nou echt dat hij het speeltuin voetbal van Ajax ook in het buitenland gaat spelen. Dat zal zijn toekomstige trainer heus wel gaan zeggen, denk je niet bombanera?

4 december 2018 om 11:44

@Jeroenn
Ik heb er geen vertrouwen in dat hij sneller kan passen en situaties sneller ziet.
Ik zie hem nooit in 1 keer doorspelen en doorbewegen en snelle combinaties maken.
Hij maakt veel te weinig gebruik van 1 keer raken om snel iemand tussen de linies vrij te spelen om een ander tijd en ruimte te gunnen.
Als hij het wel ziet waarom doet hij dat niet dan?
Kiest hij bewust voor de mindere oplossingen?

4 december 2018 om 12:12

@ bombanera Kan ook zomaar instructies van de trainer zijn? Bal vast houden, en rust in het spel brengen.... je weet nooit wat voor taken zon speler mee krijgt

4 december 2018 om 12:28

@Hmng
Dat zou inderdaad kunnen.
Maar ik denk eerlijk gezegd van niet. De kracht en valkuil van de Jong is dat hij doet wat hij leuk vindt. Wat je leuk vindt om in het veld te doen, is niet altijd de beste oplossing.
Dat geldt ook niet alleen voor de Jong. Heel veel leden denken dat ik wat tegen de Jong heb.
Ik heb dezelfde ergenis bij Memphis Depay die ook 10 keer de bal moet aanraken en het spel vertraagt en in stilstand voetbalt.
Het is een ergernis van mij. Ik hou van inspelen en doorbewegen.
Ik ben het met je eens dat te vroeg inspelen en het rondspelen om het rondspelen ook ergerlijk is. Dat is ook niet wat ik bedoel.
Als Frenkie de Jong de bal heeft op 6 dan zou ik het toejuichen als hij even de bal bij zich houdt en blijft staan. Op dat moment krijgen de backs de tijd om op te komen en door te schuiven. Als deze aanvallende veldbezetting gecompleteerd is dan moet hij zo snel mogelijk de bal bezorgen in de gevaarlijke zone bij Tadic of Ziyech.
De Jong begint dan echter te lopen met de bal en in de tussentijd waren er genoeg opties.
Hij kan er ook voor kiezen om in te spelen en aan te sluiten en Schone die zijn plek overneemt.
Hij voetbalt ontzettend moeilijk.

4 december 2018 om 12:48

Beste Bombanera, ik ben verstokt ajacied en vind je analyse van Frenkie zeer raak.

Precies daarom denk ik dat een tussenstap, wél naar de subtop in een grote competitie maar nog niet naar Barca, Real of City.

Hoe naar ik het ook vind om te zeggen maar bij mijn cluppie heeft hij volgend jaar niets meer te zoeken. De eredivisie daagt hem, precies zoals je zegt, niet uit om betere oplossingen te zoeken. Hij gaat dan vaak lopen met de bal en zoekt in die tijd een mogelijkheid. In NL kom je daarmee weg maar in Spanje en Engeland niet. Hij zal een niveau hoger moeten gaan spelen om een echte topspeler te worden. Frenkie is een begenadigd talent maar moet nog zóveel groeien om écht aan de wereldtop te ruiken. Weerstand heft hij nodig, daarvoor is dat handjevol CL wedstrijden niet voldoende.

4 december 2018 om 13:00

@marcore
Zo heb ik er nog niet naar gekeken. Zo leer ik nog wat van je.
Het kan ook zijn dat de Jong zo voetbalt omdat het te makkelijk is en hij het niveau niet serieus neemt.
Het is inderdaad het beste als hij vertrekt naar een competitie waar hij sneller moet handelen.
Het is heel moeilijk aan de bak te komen bij City. Echter is Guardiola wel een trainer die hem ontzettend veel kan leren omdat hij enorm hamert op inspelen en doorbewegen en eisen stelt aan elke positie waar je aan moet werken.
Het zou goed voor de Jong zijn als hij onder hem kan werken.
Als hij iets minder speelt door concurrentie dan moet hij het gewoon zien als een investering in zichzelf.
De Jong beseft niet wat voor wapens hij heeft die hij te weinig gebruikt. Ik denk dat Guardiola hem kan doen beseffen en leren om deze wapens te gebruiken.

4 december 2018 om 19:35

Inderdaad zo heb ik er ook nog niet naar gekeken. Dat zou denk ik een hele goeie reden kunnen zijn.

4 december 2018 om 11:19

Want een busquets scoort ook zoveel? Hou is op man.

4 december 2018 om 11:46

@proboy
Busquets speelt veel meer plaatsgebonden dan de Jong en is veel minder voorin te vinden en gaat veel minder naar voren.

4 december 2018 om 12:00

Als de Jong naar een topclub gaat zal hij ook veel minder de ruimte krijgen om naar voren te gaan. Overigens denk ik dat Modric een betere vergelijking zou zijn en die heeft ook amper meetbaar rendement. Vorig jaar 6 assists en 1 goal in de competitie.

Bij dat type speler gaat het er meer om dat ze de pass voor de assist geven, het tempo dicteren en de ruimtes openen. En ik denk dat de Jong vooral in dat tempo dicteren nog wel wat te winnen heeft, hij blijft nu nog wat teveel aan de bal, hij twijfelt teveel.

4 december 2018 om 12:44

Precies dit, dankjewel LucasAndersen jij snapt het. Frenkie is geen 10 die de goals en assists aan een rijgt. Hij is iemand die vaak op eigen helft al de bal krijgt, knappe jongen die dan alsnig 20 assists geeft in een jaar. Overigens zie ik bombanera hierboven zeggen dat hij dingen niet snel genoeg ziet en daarom te veel loopt met de bal, ook complete onzin. Juist die rust aan de bal en het af en toe 5 meter aan de vodt houden zorgt ervoor dat er nieuwe ruimtes ontstaan en daarmee betere mogelijkheden om de bal af te geven dan weer een tikkie breed of terug, want iemand die met 2 man in zn rug nog steeds zo rustig kan blijven en precies de juiste kant uit kan draaien.... die ziet meer dan de rest. En dat laat ie niet alleen zien in de mickey mouse competitie, maar ook in de cl en bij het nederlands elftal.

4 december 2018 om 11:26

@rekik,

Wat een onzin, zijn rendement is Tadic Ziyech bereiken. Hij speelt van achter uit. Het doel van de Jong is spelers naar zich toe trekken, zodat Hakim en Ducan de bal kunnen krijgen, die scoren of leveren de bal af bij Huntelaar / Dolberg.

@bombanera99 wat jij schets is een standaard in het dozijn speler. Hij moet helemaal geen assist geven, dat is zijn taak alles behalve. Hij is er voor om de lijnen uit te zetten en zorgen met zijn spel dat andere spelers vrij te krijgen. Wil je een mooie vergelijking maken, zoek dan even op Frankie Rijkaard, zo'n type speler is Frenkie de Jong ook. Zijn geen assist koningen of doelpunten machines, daar heb je juist andere spelers voor.

4 december 2018 om 11:30

Helemaal mee eens! Geen speldtussen te, krijgen eindelijk mensen die het snappen!!

4 december 2018 om 11:56

@FHNB
Je mag van hem assists en doelpunten verwachten. Hij speelt bij Ajax enorm diep.
Ook zijn cijfers van het opzetten van een aanval naar een doelpunt zijn niet zo denderend.
Dat komt omdat hij veel te veel met de bal loopt. Het ergste is dat hij daar alle kwaliteiten voor heeft maar hij blijft maar lopen en treuzelen.
Dat komt omdat hij beslissende dingen wil doen dus hij stelt zolang mogelijk uit totdat hij iets beslissends ziet. Hierdoor vertraagt hij het spel enorm.
Toen hij door Kroos onder druk werd gezet had hij niet het oog om in 1 keer door te spelen maar bleef hij maar aannemen, draaien, treuzelen, wachten en lopen.
Weet je wat de Xavi's en Iniestas doen als er vol wordt gepresst en ze met een man in de rug onder druk staan. Kaatsen en doorbewegen. Kaatsen en bewegen. Alle slimme voetballers doen dat als spelers er kort op zitten om de tegenstander te demotiveren dat hij niet bij de bal komt en daarna weer achter zijn man aanmoet die doorbeweegt.
Na 3 of 4 keer geeft de tegenstander het op omdat druk zetten geen zin heeft.
De Jong past zich niet aan en kon niet met de situatie omgaan. Ik als voetballiefhebber ben altijd benieuwd naar oplossingen van spelers van problemen waarmee ze kampen in het veld. Hier herken ik de toppers in.
Daarom vind ik het absurd hoe de Jong nu zo groot gemaakt wordt terwijl hij nog zoveel te leren heeft. Al betwijfel ik of hij het ooit leert.

4 december 2018 om 12:03

Bij de eerste regel ben ik gestopt, Frenkie speelt tussen de ligt en Blind in! Of net ervoor. Met je hij speelt diep en loopt teveel met de bal en treuzelt! Hou toch op zeg, straks ga je nog zeggen dat Onana met Hoekschoppen mee moet, want hij is 1 van de langste!

4 december 2018 om 12:03

Kleine aanmerking op dat wat je zegt over Kroos is wel dat in de eerste helft tegen Duitsland (ik zat in het stadion) toen het vooral fout ging de aanvallers bizar statisch speelden. Er was bijna geen beweging voorin dus er waren ook praktisch geen afspeelmogelijkheden. Je zag die wedstrijd ook dat de Jong niet de enige was die er moeite mee had, Wijnaldum was ook continu aan het zoeken en kwam amper in het spel voor. Het was ook vaak zat zo dat de Jong wel de tijd had aan de bal maar nog steeds geen vrije man kon vinden puur omdat voorin iedereen in de dekking liep.

4 december 2018 om 12:05

Ff serieus.. je noemt nu de 2 beste middenvelders OOIT op die samen hebben gespeeld! Waarschijnlijk Zullen er nooit meer middenvelders zijn die zo samen kunnen spelen als Xavi en Iniesta dat zijn nu al legendes! En dan ff doodleuk frenkie ermee vergelijken... waarschijnlijk zal hij dat niveau ook nooit halen

4 december 2018 om 12:32

bombanerab99'

op vele punten van je post geef ik je gelijk. op dit moment wordt frenkie, zoals gewoonlijk in nederland, de hemel ingeprezen. frenkie is een zeer goede speler en wij mogen blij zijn een frenkie in onze gelederen te mogen hebben, maar inderdaad frenkie is er nog lang niet. persoonlik vind ik frenkie het meest geschikt bij barca, maar onderschat niet dat er door het catalaanse publiek veel van een speler wordt verwacht en of hij daar meteen aan de bak kan moeten we maar afwachten.
met fhnb ben ik niet helemaal eens, vooral de vergelijking met xavi en iniã©sta, omdat zij ook lekker kunnen scoren en dat scoren is toch een meerwaarde voor een topvoetballer, zeker bij barca. modric kan het ook bij real.

4 december 2018 om 12:33

@FHNB
Hij speelt bij een opbouw tussen de Ligt en Blind in.
Maar je kan niet ontkennen dat hij vaak met de bal aan de voet naar voren gaat.
Zie jij Busquets weleens op linksbuiten?
Nee die blijft altijd in zijn zone spelen.

4 december 2018 om 12:39

@hmng
Andere spelers zijn Kroos, Veratti, Gundogan, busquets.
Ik moet hem toch met dat soort spelers vergelijken want er wordt gezegd dat hij een potentiele wereldtopper is.
Ik ga hem toch niet met Kante vergelijken?
Hij is toch een voetballende nummer 6.
Dit enkel om aan te geven wat voor stappen hij moet maken.
Ik zeg niet dat hij er niets van kan.
Hij heeft enorm veel talent en zijn grootste wapen de draaicircel is waar hij meer gebruik van moet maken. Op het moment van wegdraaien bij tegenstanders moet hij vaker de crossball spelen.
Hij fixeert zich teveel op dribbelen omdat hij dat leuk vibdt terwijl hij andere wapens heeft die effectiever zijn.

4 december 2018 om 12:48

@p.jansen, lekker scoren, wie zegt dat de Jong dat niet kan? Wat is de taak die hij meekrijgt van ten Hag??? Dat scoren is ondertussen zo'n bullshit iets geworden, werkelijk waar, dat we daar spelers op gaan beoordelen, de grootste onzin die er is. Hij speelt notabeen Vm!!! Geen spits! Daarbij waren de kwaliteiten bij Barca toch even wat anders, dat Iniesta of een Xavi even mee naar voren konden en die speelden CM en geen VM, maar kwa type spelers lijken ze op de Jong.

4 december 2018 om 12:53

@lukasandersen
Ik heb een paar reacties van je gelezen en ik moet zeggen dat je wel kijk op het spelletje hebt.
Je vergelijking met Modric ben ik het mee eens. Hij lijkt qua spel het meest op Modric.
Alleen Modric is wel een natuurfreak net als Messi. Die acceleratie bij de eerste 3 stappen is voor niemand te verdedigen. Buiten het feit dat Modric constant in beweging is en zelden stilstaat. Hij legt enorm veel energie in een wedstrijd om uit fysieke duels te blijven.
Ik ben het ook met je eens dat de Jong minder opties had tegen Duitsland. Ik wil het niet op Wijnaldum gooien want stond vast.
Het kwam ook door de opbouw bij Nederland. Blind en Tete stonden in de opbouw naast de centrale verdedigers en er was sprake van een 4 op een rij opbouw.
Heb je de backs in de opbouw hoger staan dan had iedereen meer opties aan de bal.
Het is dus niet de fout van de Jong dat er geen opties waren maar hij liet zich te vaak van de bal zetten in plaats van te kaatsen.
Koeman wilde de backs laag houden en geen risico nemen.
Zo zie je maar dat een verdedigende beslissing vaak gevaarlijker en nadeliger uitpakt en dat hoge backs gek genoeg de verdediging ontlasten.

4 december 2018 om 11:27

Het is helemaal geen speler voor de assists en goals. Mensen snappen dat echt niet, ongelofelijk!! Het is bijna net zo triest als zeggen dat Onana er nog niet klaar voor is want hij heeft nog niet gescoord.

4 december 2018 om 11:32

Iedereen denkt idd dat doelpunten en assist de waarde bepaald. Zonder Rijkaard was Acmilan nooit geweest wat het geweest was. Die scoorde wel eens, maakte wel eens een assist, maar de belangrijkste taak was, Gullit bereiken, die daar verderop in het veld het wel uitzocht met ene Marco van Basten. Scoorde Xavi veel, scoorde Iniesta veel? Die voerden ook die taak uit, waar de Jong extreem voor geschikt is.

4 december 2018 om 12:43

Fhnb, je kunt Rijkaard toch niet in de vergelijking met Frenkie er bij betrekken. Rijkaard was meer een verdediger of een verdedigende middenvelder. Rijkaard was voordat hij Milan ging spelen al "klaar"voor het grotere werk.
Maar ik herinner me dat ook Rijkaard een doelpunt in een finale voor AC Milaan scoorde of tegen Benfica of tegen Steaua, hou mer daar niet aan vast.

5 december 2018 om 07:13

Ze speken dezelfde rol

Psg blijft een stap of 2 vooruit qua alles(jahaa behalve geschiedenis). Liefst zie ik fdj zeker nog minimaal een jaar blijvenna dit seizoen. Maar al dat financiele geweld en verleidingen...
Laat psg maar 75 miljoen bieden dan maar.

PSG is toch wel wat anders dan Augsburg..
Mooi om het respect van andere spelers te lezen, die hebben er toch het meeste verstand van.

Ik denk dat we met zn alle overdrijven, de jong is nog lang niet op het niveau wat psg, city en barca nastreven.
Als bekende spelers gevraagd word over fdj kunnen ze natuurlijk moeilijk zeggen dat ze er niks van bakken.

4 december 2018 om 10:52

hij moet zowiezo weg bij Ajax na dit seizoen en de ligt ook . leren bij Ajax niks meer bij en zijn te goed voor de eredivisie.

4 december 2018 om 11:18

Ze leren sowieso wel wat bij en dat is simpelweg een constant niveau halen. Het is nu nog te grillig. Tegen Bayern spelen ze erg goed, maar tegen AEK uit al minder en in de eredivisie heb ik het dan helemaal niet. Dit geldt trouwens voor het hele team. Laten we maar tot de zomer afwachten, hoe constante Ajax word, want daar is voor elke speler nog lering. Als je het dan toch over een speler die nog het minst moet leren is het de Ligt, die kan zo mee in de defensie van pak hem beet Inter, Man U, Atletico. De stap naar de top is op dit moment in mijn ogen nog net te groot, echt op basis van constant spelen en daar valt bij Ajax dus echt nog een leerweg.

4 december 2018 om 12:52

Klopt, laatste weken loopt het iets stroever, maar dat is opzich wel een logische tendens die elk team meemaakt in een seizoen of seizoenshelft. Je ziet het bij psv ook, wedstrijden tegen groningen en emmen waren niet om over nasr huis te schrijven. Maar ze winnen wel net als dst ajax dat nu nog doet en je moet hopen dat je alsnog winnend die mindere fase door komt om uiteindelijk na de winterstop weer te knallen. Al is 13 doelpunten in 2 competitiewedstrijden niet echt slecht te noemen.

4 december 2018 om 10:55

Dus als mensen als Deschamps, Low en Mbappe vol lof zijn over Frenkie De Jong moeten we niet overdrijven?
Dit zijn mensen die de wereldtitel hebben gewonnen dus die zullen er wel kijk op hebben niet?

4 december 2018 om 10:59

Mbappe ging zelf naar Frenkie toe he.

4 december 2018 om 12:28

ajaxcunian, denk dat het bestuur Mbappe opdracht heeft gegeven om frenkie te paaien voor een transfer eerlijk gezegd.

4 december 2018 om 11:04

Zoals wyzijn kampioen zegt dit zijn geen Nederlanders alleen die dit over de Jong zeggen maar gewoon topspelers en coaches. Bij een Bazoer bijvoorbeeld werd dat alleen gezegd in Nederland bij Frenkie ligt dat toch echt heel anders.

4 december 2018 om 11:11

Je hebt helemaal gelijk. Er wordt enorm overdreven bij de Jong. Hij moet nog een hoop leren. Hij kan zich beter ook niet op de nummer 6 richten.
PSG heeft hem ook niet nodig want Veratti is 6 klasses beter.
De Jong is nog niet toe aan een topclub en moet eerst een stap zetten naar een subtopper.

4 december 2018 om 11:18

Daarom willen zowat alle topclubs hem hebben. Hij kan ook naast Verratti spelen hé. Ze hebben zelfs middenvelders tekort zeker als Rabiot vertrekt. Marquinhos speelt soms zelfs op het middenveld.

4 december 2018 om 11:19

Er word alles behalve overdreven, dit zijn spelers die de wereldtop gaan halen. Alleen wat overdreven word, is dat ze niks meer kunnen leren bij Ajax, want dat is gewoon onzin.

4 december 2018 om 13:01

Bombanera eet denk ik azijn voor zijn ontbijt? Hij kan in van alles nog wel verbeteren, maar het is heel bijzonder dat alles wat anderen zien als kwaliteiten, waaronder grote spelers/coaches, dat jij dat wegzet als beperkingen. Het kan natuurlijk dat al die grote voetbalfiguren het fout hebben en het zonde is dat jij niet bij real aan het roer bent gekomen toen lopetegui moest vertrekken, maar dat betwijfel ik enigzins. Rendement en meer crosspasses ook van die rare opmerkingen. Frenkie speeltvaak vrij ver achteruit en is praktisch nooit rond randje 16 te vinden, zou ook niet goed zijn want dan wordt het daar nog voller. Dus goals en assists geven wordt een stuk lastiger dan, tenzij je elke bal vanaf de middenlijn vlak over de verdediging heen legt. Die crosspasses trouwens is wel leuk enzo, doet ziyech ook af en toe om het spel te verleggen. Maar op het moment dat jij je achterin het speelveld bevindt met de tegenstsnder helemaal teruggetrokken op eigen helft, want ja dat gebeurd meestal bij ajax, hoe handig denk je dan dat het is om een crosspas te geven die zo lang onderweg is, of moet er dan een crosspass op mazroui komen waardoor je 5 meter opschuift.

4 december 2018 om 13:06

@CosaNostra
Tegenstanders die teruggetrokken op de eigen helft spelen, ligt vaak aan jezelf omdat je te traag opbouwt en te langzaam diep speelt.
Iets waar de Jong ook een handje van heeft door te lopen met de bal.
Als je de bal het werk snel laat doen dan geef je tegenstanders ook niet alle tijd om te hergroeperen.

4 december 2018 om 13:18

Je kan inderdaad in de omschakeling proberen er snel uit te komen, maar dat is vaak voetbal met een hoog risicogehalte en daarom zie je niet veel teams dat constant doen tenzij er echt veel ruimte ligt. Teams met de stijl van barca, ajax en man city staan nou eenmaal 75% van de tijd tegen een muur aan de bonzen. Op het moment dat je tegenover zo'n diep teruggetrokken tegenstander staat wil je spelers die ruimte creeeren. Wat Frenkie sowieso al doet is altijd vooruit spelen, dus amper tikkies breed of terug tenzij het echt noodzakelijk is. Daardoor ben je al sneller door die muur heen. Maar als die optie er niet direct ligt, maakt hij eerst meters met de bal waardoor er ergens anders ruimte ontstaat, dat zie jij als treuzelen maar ik zie het als een enorme kwaliteit dat je zo rustig kan blijven aan de bal en daarmee ruimte creeeren. Hij trekt spelers naar zich toe en brengt daarmee anderen meer ruimte. Maar ik denk dat je uberhaupt de hoeveelheid die frenkie loopt overdschat. Een ziyech loopt bijv. ook heel veel met de bal en probeert heel vaak een actie te maken, wat ook logisch is omdat hij daarmee RUIMTE kan creeeren tegenover een ver teruggetrokken tegenstander. Het gaat er uiteindelijk om dat je het spel verder richting de goal van de tegenstander verlegt, en als je een beetje statistieken volgt, dan heb je gezien dat Frenkie dat als een van de besten doet.

4 december 2018 om 11:50

Ja maar zo een loftrompet is niet om gevraagd hoor.. Denk dat Mbappe die tegen hem op het veld stond niet overdrijft maar zoals hij al zegt eerlijk antwoord geeft.. en ik ben het met hem eens fdj zou perfect bij psg passen.. franse comp is ook niet alles.. daarna door naar manc of barca.. ik zie psg nog steeds als tussenstap..

4 december 2018 om 13:13

Je mag je natuurlijk ook afvragen of dan alle Europese topclubs, binnen- en buitenlandse media en veel oud-profvoetballers het dan verkeerd zien. Natuurlijk wordt De Jong gehyped, maar het is wel een erg goede speler. Als je indruk kunt maken tegen landen als Frankrijk en je moeiteloos staande kunt houden tegen clubs als Bayern en Benfica, zit je echt niet ver van het niveau van Psg, City enzovoort.

Grappig, de halve voetbalwereld is gek op Frenkie. Ik begin me langzamerhand af te vragen of de media hier niet een rol in speelt. Zou het af en toe fake news zijn ? Frenkie wordt bewierookt alsof hij de nieuwe Maradona, Cruijf, Messi of Ronaldo is.
Ik zelf had al eerder in een vroeg stadium (bij de invalbeurten toen) de positieve capaciteiten van Frenkie gezien. In onze vriendenkring zeiden we al tegen elkaar dat er veel goed voetbal in die jongen is.
Helaas moeten wij ook constateren dat Frenkie de indruk wekt een aanval vertragend te maken door de bal een tikkeltje langer bij zich te houden. Zijn passes zijn geweldig, maar zijn afstand schoten op doel zijn minder en daar moet hij er zich in specialiseren en/of verbeteren, omdat dit in La Liga of Ligue Un wel van hem verwacht gaat worden. Ook vind ik dat Frenkie geen doelpuntenmaker is. wel de man van een goede assist, maar wie ben ik ? We zullen het wel zien,

4 december 2018 om 11:25

Zogenaamd verwacht men dat hij van afstand kan schieten. Ze verwachten dat hij dmv passing het spel verdeeld, want dat is wat hij doet. Niemand verwacht goals van hem. Is er ook niet de speler voor. Dat weten clubs als ze hem kopen. In tegenstelling tot ed clubs laten echte topclubs hun spelers shinen in hun rol met bijbehorende kwaliteiten.

4 december 2018 om 12:09

Lee12,

Dank voor je bericht. Ik geef Frenkie het voordeel van de twijfel, Misschien dat hij bij een andere grote topclub van een hogere echelon dan de eredivisie meer tot ontwikkeling komt. De eisen en verwachtingen van/bij de grote Moneyclubs zijn heel hoog en groot.
Het lijkt me dat het daar niet al te vrijblijvend als bij Ajax zal zijn. Hier bij Ajax en Oranje is Frenkie al een zekerheidje.

Dit is wel het grootste compliment wat Frenkie heeft gekregen. Veel meer dan van welke analist, mediagoeroe of trainer dan ook.

Ennnnn Frenkie zijn marktwaarde is weer eens gestegen met 15%. Het gaat wel hard met al die complimenten, goed nieuws voor Ajax. Hierdoor kan je de prijs lekker opdrijven.

Barca is de ploeg voor Frenkie. Spelen op balbezit en zetten hoog druk. Er doet momenteel al jaren eigenlijk geen ploeg beter..

De Jong kan zich beter richten op een topcompetitie. Ik denk bovendien dat hij er de voorkeur aan geeft om met De Ligt naar Barcelona te gaan als hij de kans heeft.

Ik merk dat iedereen het heeft over assist of doelpunten. Het lijkt wel of de voetbalwereld daarom draait bij een talent. De wereldvoetballers worden afgerekend op prijzen en doelpunten, wat een onzin, voetbal is altijd nog een teamsport, waarbij elke speler telt. Wat is het volgende, de Ligt is slecht, want hij geeft geen assist en maakt geen 10 doelpunten???

Ik snap werkelijk waar niet, dat mensen Frenkie gaan beoordelen op assist en doelpunten! Vindt dat zo'n onzin argument! Hij is geen speler voor de assist, voor doelpunten, hij is de speler voor de ruimtes te vinden, op de flanken en de inspeel passes op het middenveld! Wat de Jong doet is eigenlijk heel simpel en doeltreffend, bij zowel Ajax als wel bij Oranje. Hij krijgt de bal en loopt ermee op. Zorgt dat de tegenstander bij hem gaan komen, zodat andere spelers een tegenspeler minder hebben, dat is vaak of een middenvelder minder of de cv naar zich toe trekken, dan komt er ruimte op de flanken of voorin. Soms heeft die met 1 passeer beweging al 2 man in de luren gelegd. Bij teams als Barcelona is dit ideaal, voor een Messi of een Suarez. Dan hoeft de Jong niet eens de assist te geven, maar door zijn acties wel ruimte gecreëerd op het speelveld voor zich.

4 december 2018 om 11:47

Haha precies! Als datzelfde argument was gebruikt voor Nigel De Jong had hij nooit een transfer kunnen maken naar het buitenland omdat hij zelden scoorde.

Marc heeft al een nummertjes automaat in zijn wachtkamer geplaats dus PSG kan achteraan aansluiten.

4 december 2018 om 12:01

Die mogen wel voordringen hoor . Clubs als PSG en Manchester City betalen het meeste geloof ik.

Ik vind PSG echt een club geworden waar je gewoon de eer aan jezelf moet houden en er niet voor moet willen spelen, evenals (het huidige) Manchester United. Je bent voor hun een marketingproduct, en zodra je niet meer genoeg winst oplevert sta je weer buiten.

Ik hoop dat ie naar City gaat. Engeland blijft voor mij toch het summum van voetbal. Wrllicht niet per se qua niveau, maar de rest van de competities komen qua amusement op de een of andere manier nooit in de buurt voor mij.

Vele zouden denken dat ik gek bent maar ik vind de jong te overschat , hij is een topspeler met protentie maar hij word helemaal opgehemeld. Als ajax zijnde zou je al blij moeten zijn als je al 40+ miljoen kan ontvangen.

4 december 2018 om 12:11

Ik denk dat de ligt het beste zal passen bij barca , city , juve. Vooral juve vind ik een hele mooie club voor de ligt

Iedereen die wel eens voetbalt weet hoe fucking naar het is om tegen een type De Jong te spelen. Ergens in het veld doet het pijn als je hem opvangt. Een goed team (nederlands elftal is dat nu nog niet, maar kan het weer worden) maakt daar gebruik van. Vergis je niet, als hij in een goed team speelt heb je twee man nodig om hem op te vangen (want de eerste loopt hij voorbij). Dus druk zetten wordt veel lastiger. Duitsland lukte het nu nog tegen Nederland, maar dat lukt ze volgend jaar ook niet meer.

Ik hoop vurig dat Mbape samen met De ligt en Frenkie naar Barca gaan. Man man man wat wordt dat nieuwe Barca dan een voetbalploeg van een andere planeet. Dembelë en Vidal verkopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren