Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Tete moet eerste versterking van Keizer bij Sporting Portugal worden’

Laatste update:

Kenny Tete moet in januari de eerste aanwinst van Marcel Keizer bij Sporting Portugal worden, zo schrijft Record maandagochtend. De 23-jarige vleugelverdediger komt bij Olympique Lyon amper aan spelen toe en de Portugese club zou hem graag willen verlossen uit die uitzichtloze situatie. Les Gones zijn naar verluidt tevens bereid om mee te werken aan een tijdelijk vertrek.

Zoals het er nu naar uitziet, gaat Sporting een poging wagen om Tete te huren van Olympique Lyon. Het is volgens de Portugese krant niet aannemelijk dat in die huurovereenkomst een optie tot koop wordt opgenomen. Afgelopen week dook in Italië al het bericht op dat Mino Raiola, de zaakwaarnemer van de verdediger, Tete zou hebben aangeboden bij AC Milan. De belangenbehartiger zou zijn naam bij verschillende clubs hebben laten vallen.

De voorkeur zou nu echter uitgaan naar Sporting, omdat Keizer daar sinds kort de scepter zwaait. De oefenmeester en Tete kennen elkaar van hun gezamenlijke tijd bij Ajax, aangezien de verdediger in seizoen 2016/17 een aantal wedstrijden onder Keizer in de beloften van de Amsterdammers speelde. Toen hij in de zomer van 2017 werd gepromoveerd tot hoofdtrainer van Ajax, trok Tete naar Olympique Lyon.

Vorig seizoen kwam Tete in Frankrijk nog tot 31 wedstrijden, maar hij moet het dit jaar met heel wat minder optredens stellen. De verdediger speelde tot dusver 166 minuten, verspreid over twee wedstrijden. Keizer zat afgelopen weekeinde voor het eerst op de bank bij Sporting, in het bekerduel met Lusitano FC (1-4 zege). Achter de schermen werkt hij met clubpresident Frederico Varandas aan de selectie en Tete staat dus hoog op het verlanglijstje.

Zou dit een goede stap voor Kenny Tete zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Tete wilt spelen moet hij dit gewoon doen. Zonder wedstrijd ritme is hij echt heel slecht. Dit zou zowel het Nls elftals als voor hem goed zijn.

26 november 2018 om 10:33

Hetgeen mij stoort aan Tete is zijn houding. Dat hij in Jong Ajax speelde was hij altijd alert, gewoon lekker aan het voetballen en niet bezig met randzaken. Nu heb ik het idee dat hij zelfs op het veld bezig is met zijn image. Bal afgepakt en dan erbij lopen alsof hij zoo relaxed is en de coolste man van het veld. En terwijl hij dat doet ziet hij niet dat zijn mannetje alweer vrij aan het lopen is. Juist daardoor oogt hij onzeker. tegen Duitsland ook continu. Bal gehad, naar juiste kleur gespeeld en dan cool en rustig wegwandelen. Een Dumfries loopt meteen door om de bal weer te ontvangen en is niet bezig met of hij iets wel of niet goed heeft gedaan. Tete wel heb ik het idee.

26 november 2018 om 12:13

Ik zie Tete in de toekomst eigenlijk niet meer als concurrentie voor Dumfries in het Nederlands elftal op de rechtsbackpositie. Hij is vele opzichten in mijn ogen teveel 'net-niet'. Verdedigend vond ik hem bij Ajax altijd nog wel sterk, en juist aanvallend minder, maar tegen Duitsland liet Kenny daar heel wat steken vallen. Hopelijk dat Karsdorp weer opkrabbelt (misschien bij een andere club) die wel serieuze concurrentie kan vormen.

26 november 2018 om 12:31

"verdedigend vond ik hem bij Ajax altijd nog wel sterk, en juist aanvallend minder, maar tegen Duitsland liet Kenny daar heel wat steken vallen." Dat heet wedstrijdritme....

26 november 2018 om 14:14

Beetje voorbarig, vind je niet? Dumfries is in 4 jaar tijd van Barendrecht naar PSV en het Nederlands elftal opgeklommen en is 22 jaar. Razend knap hoe snel hij zichzelf ontwikkeld maar er zijn maar weinig jongens die dit volhouden zonder terugslag (en dan heb ik het niet eens over zware blessures o.i.d. maar gewoon een stevige vormdip). Momenteel is Dumfries wat mij betreft de beste optie op rechtsback maar dat hoeft zeker niet altijd zo te blijven. Jij stelt het alsof Dumfries voor de komende 10 jaar de onbetwiste nummer 1 is op die plek, en met een beetje geluk kan Karsdorp nog wat concurrentie bieden. Dat is natuurlijk grote onzin, wie weet zit Dumfries over 2 jaar in hetzelfde schuitje als Tete of Karsdorp nu. Die beide heren waren ook erg goed in de ED maar zijn, om verschillende redenen, toch niet uit de verf gekomen in het buitenland tot nu toe.

26 november 2018 om 15:22

Dan moet Dumfries, in het belang van Oranje, maar de rest van z’n carrière in de eredivisie blijven. Zolang onze backs hier spelen doen ze het kennelijk ook goed in Oranje. Gaan ze naar het buitenland is het niks meer. Gekscherend natuurlijk, maar zodra een speler naar de Serie A of Premier League vertrekt stijgen in algemene zin de verwachtingen natuurlijk ook terwijl spelers soms misschien al aan hun top zaten op moment van vertrek (Tete, Karsdorp).

26 november 2018 om 12:20

Snap niet dat Sporting uit komt bij deze speler, wie heeft hem gescout vraag ik mij dan af?!

Naast Porto en Benfica is Sporting toch de volgende grote club dus spelen ze vaak aanvallend voetbal, dan heb je Tete helemaal niet nodig die aanvallend te weinig brengt en 9 van de 10 keer balletje breed geeft.

26 november 2018 om 13:46

"wie heeft hem gescout?" Uh wat denk je van de nieuwe trainer?? Keizer kent hem toch vanuit zijn Ajax tijd.

27 november 2018 om 00:07

Klopt, maar... dan moet Sporting toch nog steeds de speler goedkeuren? Dat gaat doorgaans a.d.h.v. scoutrapportages en de goedkeuring van een technisch manager.
Zou ook niet helemaal begrijpen waarom Tete omlaag wilt transsferen naar Portugal.

Dat zou een goeie speler voor Sporting zijn. De laatste tijd is hij niet echt in vorm, maar normaal gesproken is het toch een zeer degelijke verdediger.

Moet echt weer durf en vertrouwen in zijn spel krijgen. Misschien dat Keizer dat kan aanwakkeren, want dan is het een prima rechtsback.

Ik hoopte dat Ajax nog een poging zou wagen want ik vindt Mazraoui toch echt matig als back. Een Tete is verdedigend toch echt een klasse beter. Maar denk dat Ajax die poging niet zal gaan wagen en met Keizer die nu bij Sporting zit heb je wel een man die je graag wilt hebben.

26 november 2018 om 10:43

Veltman is natuurlijk ook nog op de weg terug, dus straks heb je Maxraoui, Veltman en Kristensen voor die positie. Kwalitatief valt imo op alle drie wat aan te merken, maar ik snap wel dat ze er dan niet een vierde bijhalen.

26 november 2018 om 11:31

Orejuela loopt er ook nog ergens rond. Er is een overvloed aan rechtsback.

26 november 2018 om 11:42

Orejuela gewoon wegdoen. Mazraoui heeft een topseizoen. Ook verkopen na dit seizoen bij den goed bod! Veltman verbeterd contract en weer vaste back.

26 november 2018 om 11:50

Klopt, maar hem rekende ik bewust al niet meer mee aangezien hij duidelijk al is afgeschreven. Ik ben eigenlijk wel verbaast dat ze hem niet op huurbasis ergens hebben gestald. Hij is altijd al een blind renpaard geweest, maar dat zou bij een kleinere club in de eredivisie nog best kunnen werken.

Zeer matige back maar voor Eredivisie of de Portugese competitie kan het gewoon. Niveau is daar niet zo bijzonder. Voor Oranje komt hij in mijn ogen veel tekort. Dumfries is 10x beter en normaal zouden Karsdorp en Janmaat ook voorrang krijgen maar geen idee hoe die er voor staan momenteel

Ik kan me nog goed herinneren hoe Tete bij veel Ajax fans in de basis moest staan in plaats van Veltman. De laatste die ook z'n zwakke wedstrijden kende kreeg wel z'n plek in de basis. Raiola zoals we hem goed kennen, duwde z'n cliënt naar de uitgang van de JC ArenA. Nu een tijdje later lijkt het avontuur in Lyon al weer voorbij voor de rechtsachter. Met alle respect voor Sporting is dat een mindere club dan z'n huidige werkgever. En Raiola? Kan weer cashen. Tete, Bazoer, El Ghazi en Riedewald. Als ik het goed worden de eerste drie vertegenwoordigd door de Nederlandse/Italiaanse zaakwaarnemer. Zou het misschien niet slim zijn voor andere jonge spelers bij Ajax om misschien meer te knokken bij Ajax voor minuten dan te vroeg vertrekken zo dat Mino weer wat centjes op z'n bankrekening kan zetten? Ik denk dat de Boer en Bosz het beter zagen dan we willen toegeven. Ook Tete was niet zo goed zoals vele dachten...

26 november 2018 om 11:19

De zaakwaarnemer van Bazoer is zijn broer Irchandly en El Ghazi heeft Jorge Mendes als spelersmakelaar.

26 november 2018 om 11:43

Dat iemand Raiola weer de schuld wilt geven en dan met 4 namen komt waarvan er 3 niet eens door Raiola vertegenwoordigd worden. Pijnlijk hoor.

Riedewald zit bij de Sports Entertainment Group toch? Net als spelers als Depay, de Vrij en Blind.

26 november 2018 om 11:47

buitenspelval

Joh, we gaan wat simpele feitjes toch niet in de weg laten staan van een mooie stevige oorwassing aan het adres van Raiola? Welnee man, allemaal jonge spelers die allemaal kapot zijn gemaakt door Riola, de Gargamel van de voetbalwereld!

26 november 2018 om 12:31

@Constant Kante

Raiola is inderdaad een Gargamel en uiteraard een keiharde zakenman, die een nogal agressieve benadering heeft in zijn manier van handel bedrijven, die vaak de schijn tegen heeft als het gaat om de carriereplanning van jonge voetballers en de mindere goden en die daarbij zijn eigen portemonnee niet het meest onbelangrijke aspect lijkt te vinden.

Ik vind persoonlijk ook, dat het sportief begeleiden van jonge, beginnende voetballers voorop moet staan en twijfel ook wel aan de integriteit van Raiola daarin, maar de man weet toch ook doorsnee talenten bij grote clubs binnen te praten tegen vaak een meer dan goede vergoeding voor die jongens.

Je kunt ook nooit weten voor ontwikkeling een jongen als Oussama Bouy had doorgemaakt zonder dat hij door toedoen van Raiola bij Juventus was terecht gekomen. Ook Tete wordt naar mijn idee zwaar overschat en zit niet voor niets op de bank bij Lyon. En van een Kluivert valt nog weinig te zeggen na een paar maanden.

Daarnaast maakt(e) hij niet alle jonge spelers kapot. Destijds jonge jongens uit zijn als Maxwell, Ibrahimovic, Pogba, Verratti, Lukaku, Matuidi, Donnarumma, Lozano hebben tot nu toe veel baat bij zijn begeleiding en genieten een prima carrière.

Ook lopen de gearriveerde vedettes uit zijn stal weg met hem, wat overigens niet raar is: hij sleept er financieel het meeste uit en weet ze net zijn uitgebreide netwerk sportief prima weg te zetten.

Ik ben ook zeker geen fan van de man en vind het ook een ratje, maar vind wel, dat als men hem persé de oren wilt wassen, je dat wel op juiste, gegronde feiten moet kunnen baseren.

Zoals Sammerens ook al schrijft, is hem ongenuaceerd de schuld geven van mislukte avonturen van jongens, die hij niet onder zijn hoede heeft, wel wat pijnlijk en onterecht. Zelfs al verdiet hij met zijn kerfstok erbij genomen een oorwassing.

26 november 2018 om 13:43

@buitenspelval

helemaal mee eens. bovendien kan het ook zijn dat bepaalde spelers zelf graag een stap omhoog willen maken en dat ze van hun zaakwaarnemer eisen dat hij een mooie club in een topcompetitie voor ze vind. Lozano bv is door Raiola naar PSV gebracht als ik me niet vergis. als hij er puur zat om te cashen had hij waarschijnlijk wel een andere club voor deze speler gezocht

26 november 2018 om 13:44

buitenspelval

"zelfs al verdiet hij met zijn kerfstok erbij genomen een oorwassing."

Alles bij elkaar genomen vind ik helemaal niet dat Raiola een 'oorwassing' verdient. Ik vind het generieke beeld van Raiola hét voorbeeld van hoe beeldvorming werkt en hoe eenzijdig (niet zozeer jij, want jij komt in dit stuk nota bene met zo goed als alleen maar nuancerende opmerkingen) Ajaxfans tegen dit onderwerp aankijken.

Simpel gezegd, als je vind dat een jonge talentrijke speler er alleen maar goed aan doet door hele lange contracten te tekenen bij Ajax (tegen het salaris dat Ajax bepaalt), pas weg mag als Ajax bepaalt dat je weg mag, tegen een door Ajax te bepalen vergoedingssom en dat je verder gewoon moet aanvaarden dat je met je volle verstand een contract tekende dat Ajax het recht geeft je tot het einde van dat contract in jong Ajax te laten voetballen en je uit de selectie te weren, ja dan heb je inderdaad zo'n eenzijdige blik op deze materie dat je inderdaad vanzelf een enorme hekel gaat krijgen aan de man die jouw wereldbeeld helemaal op zijn kop zet en die, in plaats van de zaak puur vanuit de club en de clubbelangen te bekijken, puur in het belang van de speler kijkt.

Maar als je wat meer nuances erin zou kunnen zien dan snap je wel dat een oorwassing in wezen nergens over gaat.

26 november 2018 om 13:48

Japiekrekel

"lozano bv is door Raiola naar PSV gebracht als ik me niet vergis. "

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is Raiola pas in het voorjaar van dit jaar de agent van Lozano geworden. Ik dacht niet dat Raiola iets met de overgang naar PSV te maken had.

26 november 2018 om 14:40

@Constant kante

Ik bedoel eigenlijk ook te zeggen: zelfs al verdient hij met zijn kerfstok erbij genomen een oorwassing, zoals 007 die probeert uit te delen.

Over elke zaakwaarnemer c.q. spelersmakelaar is wel wat negatiefs te bedenken. Riaola is één van ‘s werelds grootste en bekendste in zijn genre en begeleidt enkele grote spelers. Die man staat bekend om zijn keiharde insteek en schuwt confrontaties en conflicten met clubs niet. Ook met Ajax lag de man soms overhoop.

Voor supporters is het beeld met de keuze van de agressor vaak evident. Supporters zien hun grootste talenten liefst liever niet vertrekken en zien de zaakwaarnemer als vijand. Maar het is uiteindelijk de keuze van de speler zelf om te vertrekken of te blijven, ook al heeft de zaakwaarnemer een manipulatieve rol in zijn overwegingen en op de kijk van de speler op zijn club.

Zo’n jongen als Donyell Malen vertrok destijds met Raiola als zaakwaarnemer, dat vinden fans niet leuk, terwijl een groot talen als Ryan Gravenberch juist weer besloot te blijven onder zijn vleugels, maar je hoort niemand in Amsterdam Riaola daarvoor te bedanken.

Al met al bevestigt het, dat de uiteindelijke volmacht bij de speler zelf ligt en de zaakwaarnemer slechts een sturende rol heeft. Ook al is verdienen voor hem een belangrijke drijfveer.

En stel je ook een voor, dat Riaola directeur voetbalzaken bij Ajax was geweest en de onderhandelingen voor Ajax deed, dan liepen de supporters waarschijnlijk met hem weg.

Uitonderhandelen is toch een spel voor meerdere partijen en degene met de meeste overtuigingskracht heeft vaak een sterke troef in handen. Wat dat betreft zal Raiola op zijn beurt niet blij zijn met een man als Overmars. Lijken mij soms prachtige gevechten ook.

Als Keizer snel ontslagen wil worden moet hij deze spelers aan gaan trekken. Lyon lacht zich kapot als iemand bereid is een redelijk bedrag voor Tete te betalen. Zelfs met ritme laat hij altijd extreem veel gaten vallen (hij is namelijk met een reden geen basisspeler bij Lyon hè).

Jammer dat veel Nederlandse coaches teveel terecht komen bij Nederlandse spelers, is niet zo'n succes gebleken de laatste tijd.

Zou een uitstekende keuze zijn voor beide partijen. Tete, mits wedstrijdritme en in vorm, is een uitstekende linksback. Tete komt dan ook weer aan spelen toe. Haal ook gelijk Riedewald op, doodzonde dat ie niet speelt. Dat snap ik ook niet overigens.
Van der Hoorn uit de Championship halen. Vincent Janssen in de spits.
Kom op, er gaat zoveel kwaliteit verloren in het buitenland! Deze jongens hadden in Nederland bij bijna elke club gespeeld! Alleen bij Ajax niet, Janssen en Tete bij PSV ook niet. Voor de rest wel.

26 november 2018 om 11:45

Uh, rechtsback natuurlijk

26 november 2018 om 11:52

Wat een talent gaat er in het buitenland verloren eigenlijk. Puur vanwege geld:
Bv Tete, Riedewald, Bazoer, van der Hoorn, Janssen, El Ghazi
Zonde toch, hadden nog heel belangrijk kunnen zijn voor goede clubs in Nederland. 25 jaar geleden was er voor hun geen plek geweest bij buitenlandse clubs...

26 november 2018 om 11:50

Ruudje74

Ik denk dat Vincent Janssen en Kenny Tete bij PSV gewoon zouden spelen. Sterker, die twee lijken mij uitstekende aanwinsten voor Psv, als Luuk de Jong en Dumfries weggaan (of PSV had in plaats van Dumfries net zo makkelijk voor Tete kunnen gaan).

26 november 2018 om 11:52

Tete is een rechtsback die bij Ajax naar de bank verwezen werd en het ook bij Lyon totaal niet weet te bolwerken. Is hem een uitstekende speler noemen dan wellicht wat overdreven?

Al Ghazi zit na een leuke seizoensstart inmiddels al weer enige tijd op de tribune bij zijn werkgever in de Championship.

Riedewald wisselt bank en tribune af en heeft nog geen seconde gespeeld in de Premier League.

Bazoer mag wat potjes spelen bij Porto B.

Janssen is nog geblesseerd, dus wellicht dat hij de tweede seizoenshelft ergens op huurbasis heen mag.

Van der Hoorn speelt nagenoeg alles bij Swansea, dus die zullen hem toch niet zomaar laten gaan. Staan op plek 8 in de Championship en zullen hem willen behouden in de strijd om play off plekken.

Al met al moet je toch gewoon constateren dat we spelers toch te snel te veel kwaliteit toeschrijven. Er is een grote diversiteit aangaande waar ze nu allemaal onder contract staan en van de genoemde namen is er maar 1 die zich daadwerkelijk in in de basis weet te spelen. Dan heeft het gewoon met kwaliteit te maken.

26 november 2018 om 12:17

"al met al moet je toch gewoon constateren dat we spelers toch te snel te veel kwaliteit toeschrijven. "

Ja, voor de Europese (sub)top wél ja. Maar daar had ik het niet over.

Al deze spelers waren van waarde voor Ajax. Waarom zouden die dan niet (ook) van waarde kunnen zijn voor Psv? Uiteindelijk moeten PSV en Ajax zo goed als ieder seizoen opnieuw hun beste spelers van de hand doen en daar moeten vervangers voor komen die er direct staan. Dat kun je niet met eigen jeugd alleen opvangen. Kijk maar naar Ajax! Die maakten pas stappen zodra er niet alleen maar jeugd maar ook dure aanwinsten van buiten de club bij kwamen. En het is echt niet zo gek dat je als PSV en Ajax daarbij kijkt naar goede spelers die naar het buitenland trokken en die misschien trek hebben in een terugkeer. Rijkaard ooit, Cocu, Van Bommel, en eerder ook Kieft, Lerby, Arnesen, Jonk, Vink, en nu weer Tadic en Blind, als je daar als club je voordeel mee zou kunnen doen, waarom zou je dat nalaten?

En het klopt dat de genoemde spelers het niet erg goed doen momenteel, maar hoezo houdt dat dus automatisch in dat die spelers het niet goed zouden doen bij PSV of Ajax?

Wat dat betreft vind ik ook je eerste opmerking wel opvallend, over Tete. Haal nog even de commentaren hier op de site terug uit die periode, dat er hier dagelijks aan 'Veltman-bashing' werd gedaan omdat die elke week werd opgesteld door de trainer terwijl nagenoeg alle Ajaxfans hier riepen dat de trainer een idioot was omdat iedereen wel kon zien dat 'kenny Tete een veel betere rechtsback is dan die flapdrol van een Veltman'. Beetje raar om dan nu te gaan betogen dat hij 'bij Ajax naar de reservebank werd verwezen.' Bijna iedereen hier eiste dat hij opgesteld zou worden Sammerens!
(okay, niet dat het een maatstaf is wat 'bijna iedreeen hier' eist of niet eist, maar dan nog, ..... )

Zou een mooie stap voor hem zijn. Maar wat zat ik mis toen ik dacht dan Tete, Bazoer, Riedewald en El Ghazi de nieuwe sterren van het Nederlandse voetbal waren. Riedewald was geweldig op 6, Bazoer een nieuwe middenvelder, Tete een van de beste rechtsbacks en El Ghazi een sterke buitenspelers met scorend vermogen. Maar op dit moment zouden ze allemaal niet in de basis staan bij Ajax.

26 november 2018 om 12:02

Jeroen-AMF

Maar, in alle eerlijkheid, er waren destijds, eind 2015-begin 2016, natuurlijk wel wat meer mensen dan jij alleen die dit dachten. En volledig terecht ook natuurlijk, in die zin dat die jongens toen furore maakten. Feitelijk ongeveer net zoals er nu over Dumfries, Bergwijn etc. wordt gedacht. Oranje is de komende tien jaar voorzien!, etc. etc. Helaas werkt zoiets zelden. Er kunnen nu eenmala veel dingen gebeuren.

En troost je, ik was ruim twaalf jaar geleden er ook volledig van overtuigd dat oranje met Ryan Donk en David Mendes da Silva echt hét centrale duo had gevonden dat er nog een decennium zou gaan spelen. Nou, die droom was ook al heel erg snel voorbij.

Feit is gewoon dat dit soort dingen nauwelijks te voorspellen zijn. Spelers raken uit vorm, geblesseerd, maken onsuccesvolle overstappen, ontwikkelen zich niet zoals het hoort, etc. etc. Je moet het echt per periode, hooguit, bekijken. Zo denk ik zelfs dat van de huidige selectie er over drie jaar ook weer een hele schifting plaats gaat vinden. Dat Marten de Roon ook weer terug gaat vallen, dat Dumfries vormdipjes krijgt, dat Frenkie straks, zodra die zijn overstap maakt, ook eerst problemen gaat krijgen (misschien periode veel op de bank moet beginnen), etc. etc. Het is gewoon van teveel factoren en teveel toevalligheden afhankelijk.

Overigens, daar kom ik alweer, clubs als PSV en Ajax moeten gewoon heel goed in de gaten houden hoe de spelers als El Ghazi, Riedewald, etc, het doen in het buitenland. Voor PSV is een Riedewald halen gewoon een gouden greep, die jongen kan op diverse plekken spelen en is gewoon meer dan goed genoeg voor het niveau eredivisie.

Enige uitzondering vind ik Bazoer. Die heb je zelf opgeleid, als PSV zijnde. Uiteraard ga je die niet naar Ajax laten lopen, omhem dan daarna, voor heel veel geld, weer terug te kopen. Dat is gewoon slecht ondernemersschap. Zoals het ook waanzin is te stellen dat Ajax Bergwijn zou moeten kopen nu. Ajax heeft uiteraard dringend behoefte aan een diepgaande vleugelaanvaller, want door de blessure van Bandé heeft Ajax eigenlijk geen diepgang meer over op Neres na, dus Bergwijn zou daarin een oplossing kunnen zijn. Maar ook Ajax moet geen speler die ze zelf opgeleid hebben weer terug gaan kopen van Psv. Sowieso, PSV zou natuurlijk een fors prijskaartje hanteren (dus oninteressant voor Ajax) maar ook sowieso slecht ondernemersschap natuurlijk. Los hiervan, ik zeg al jaren dat hét probleem met Bazoer erin ligt dat hij geen middenvelder is. Ja, hij speelde bij Ajax op het middenveld, maar hij is gewoon géén middenvelder. Hij mist echt alle basisinstincten van een middenvelder. Het zag er op het veld vaak mooi en goed uit maar dat is puur zijn fenomenale athletische vermogen, waardoor het lijkt dat hij een middenvdelr is maar dat is dus niet zo. Hij is een CV, een exceptionele zelfs. Op die plek had hij nu een grote concurrent geweest van De Ligt om naast Van Dijk te mogen staan. Maar goed, hij wilde dat persé anders en wilde persé onderdeel zijn van dat 'plan' dat Ajax met hem had. Dat plan is in duigen gevallen, vervelend voor hem. Maar ik zou als ik hem was gewoon terug gaan naar de basis. CV worden en het daar maken!

26 november 2018 om 12:28

Vind je het echt slecht ondernemerschap als PSV Bazoer terug zou halen als ze de kans hebben?

Ik vind het wel van goed ondernemerschap getuigen als je een zaak uit het verleden achter je kan laten en een nieuwe start kan maken indien jouw onderneming daar bij gebaat is.

Bazoer speelt nu, zover ik kan zien, bij Porto B nauwelijks en zal zeker geen gigantische bedragen meer op moeten gaan leveren. Als je de kans krijgt hem voor een goede prijs kan halen en uit een gesprek met hem blijkt dat je er samen uit komt met betrekking tot zijn positie en rol op het veld, dan moet je dat gewoon doen.

26 november 2018 om 13:25

Sammerens

"vind je het echt slecht ondernemerschap als PSV Bazoer terug zou halen als ze de kans hebben?"

Als ze hem voor 2,5 miljoen op kunnen pikken, dan niet nee. Maar dat is onrealitisch. Hij zal toch niet voor minder dan 15 miljoen te koop zijn, of denk jij dan wél? Nou, 15 mijoen+ Bazoer halen is inderdaad puur 'slecht ondernemersschap' ja. Tien miljoen ook.

Los hiervan, PSV heeft geen behoefte aan nóg een 'middenvelder'. Ik heb hiervoor al aangegeven dat ik hem gheen middenvelder vind, daarnaast heeft hij niet eens de kwaliteiten die PSV zoekt voor het middenveld. PSV had en heeft behoefte aan creatieve spelers, zoals Gutti (en Pereiro). En niet aan lopers en krachtpatsers.

Riedewald en Tete hebben echter wel de kwaliteiten voor Psv.

26 november 2018 om 13:34

Helemaal met je eens dat dit moeilijk te voorspellen is. De afgelopen jaren zijn er inderdaad misschien wel meer dan 10 spelers geweest waarvan het gedacht werd. Maar van deze 4 vind ik het vooral vreemd omdat ze alle 4 bij Ajax spelen en allemaal via de achterdeur zijn vertrokken om vervolgens (nog) niet te slagen in het buitenland. Had toch wel verwacht dat minimaal 1 of 2 van deze spelers het zou redden in het buitenland.

Als die jongen over enig IQ beschikt gaat hij daar op in. Maar ja, ....

Prima competitie voor tete, kan hier wel vaste basisspeler worden, en wie weet wat er dan nog volgt.
Als back up voor het nederlands elftal is het sowieso goed altijd of in ieder geval vaker te spelen dan nu.
Zie hem ongeacht zijn ritme namelijk geen vaste basisspeler meer worden in oranje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren