Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag: ‘Hij rendeert daar het best, maar dat doet Ziyech ook’

Laatste update:

David Neres was vorig seizoen in de Eredivisie in 32 wedstrijden goed voor 14 doelpunten en 13 assists, maar de Braziliaan wist in de huidige voetbaljaargang in de eerste 6 wedstrijden slechts 1 assist af te leveren. Zijn veranderde statistieken hebben veel te maken met de andere rol die de dribbelaar momenteel in het elftal van de Amsterdammers vervult, aangezien hij door Hakim Ziyech van de rechtsbuitenpositie is verdreven en tegenwoordig achter de spits of op links acteert.

Trainer Erik ten Hag merkt dat zijn pupil nog moet wennen aan zijn nieuwe positie: “David heeft een aantal keren op zijn nieuwe positie gespeeld en dat gaat een beetje wisselend. De ene keer, zoals tegen Vitesse, gaat het goed. Hij heeft echter ook mindere wedstrijden gespeeld”, vertelde de trainer maandag tijdens een persconferentie, opgetekend door Ajax Life. Ten Hag ziet dat Neres, Ziyech en Dusan Tadic veelvuldig van positie wisselen en zo ook voor gevaar kunnen zorgen.

“Ik weet dat Neres op rechts het meeste rendement oplevert, maar op die positie haalt Ziyech voor het team ook het meeste rendement. Ik zoek naar de juiste balans voor het elftal en Neres heeft als ‘nummer tien’ ook een assist gegeven”, vervolgde Ten Hag zijn verhaal. De oefenmeester gaat ervan uit dat Neres uiteindelijk zijn draai zal vinden in zijn nieuwe rol en weer net zo belangrijk gaat worden voor Ajax als hij op zijn oude positie was.

De trainer lijkt echter ook niet uit te sluiten dat Neres uiteindelijk weer rechtsvoorin terecht zal komen: “Het kan per wedstrijd verschillen waar voor Ajax het meeste rendement valt te halen. We spelen met drie totaal verschillende type voetballers voorin en wat de beste oplossing is, kan van wedstrijd tot wedstrijd verschillen. We proberen altijd een oplossing te vinden waarbij we de tegenstander het meeste pijn kunnen doen. Dit argument geeft altijd de doorslag”, sloot hij af.

Vind jij dat Erik ten Hag David Neres weer op rechtsbuiten moet zetten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eigenwijze ten hag, is het zo moeilijk om neres op rechts te zetten tadic op links en ziyech op 10, nee hoor ten hag weet het weer beter en ondanks dat neres op links een drama is blijft hij hem daar maar neerzetten.

2 oktober 2018 om 12:52

Nou, zette hij Neres maar neer op links! Dan zou hij tenminste nog renderen en zijn acties kunnen maken. Alleen zie ik dat Ten Hag Neres de laatste weken, op de pot tegen PSV na, juist standaard als nummer tien neerzet. Terwijl iedereen kan zien dat die jongen zich op die plek niet heel erg senang voelt. Hij mist de echte kwaliteit om daar te renderen. Tadic, hoewel ik die ook niet ideaal vindt voor die plek, kan dat natuurlijk al veel beter.

Daarnaast is Neres de enige bij Ajax die diepgang heeft. En die ook echt diep gaat. Ziyech, Tadic, Huntelaar, allemaal willen ze de ballen in de voetjes. Dus ook al om die reden zou Ten Hag er goed aan doen zijn team aan te passen.

2 oktober 2018 om 13:34

Neres heeft nog nooit goed gespeeld vanaf links.

2 oktober 2018 om 14:38

en eigenlijk maar zelden als nummer tien.

2 oktober 2018 om 15:19

Tegen leuk thuis kwam hij vaak vanaf links en ik vond hem prima spelen. Die wedstrijd was overigens ook de eerste en laatste keer dat ik Ziyech, Tadic en Neres veel van positie zag wisselen. Dat moeten ze veel vaker doen want dat liep toen echt goed en is zo moeilijk te verdedigen.

2 oktober 2018 om 16:43

De gedachtegang van Ten Hag is prima, maar het is eigenlijk heel simpel. Neres is een rechtsbuiten, die zet je op rechts. Tadic is op zijn best op linksbuiten, dus die zet je op links. Ziyech is overal te vinden, dus die zet je op het middenveld. Dolberg erin voor Huntelaar, Donnie voor Eiting en je hebt 3 spelers met diepgang ipv een halve. (verkeerde positie)

De resultaten zijn echter goed, dus tot op heden nog weinig reden tot klagen. Nu nog hopen dat we vanavond niet hard af gaan tegen Bayern.

2 oktober 2018 om 13:11

Dit vind ik ook echt gelul van ten Hag. Ziyech is een geboren 10 en Neres niet. Waarom dan toch die 2 omdraaien? Echt interessant proberen te doen en een eigen stempel op het succes willen drukken.
Net als met Donnie ineens ongeschikt verklaren voor de controlerende middenvelder positie. Die gast kan geweldig daar spelen ipv Schone of eiting, deed ie in de jeugd ook.

2 oktober 2018 om 13:15

Neres mist specifieke kwaliteiten van een 10, en Ziyech van een rechtsbuiten. Maar nee joh, lekker laten staan. Geforceerd de toptrainer uithangen, meer bezig met spelertjes laten debuteren en "leuke vondsten" dan de poppetjes op de goede plek zetten.

2 oktober 2018 om 14:10

Ziyech speelt het toch gewoon het beste voetbal van zijn leven op rechtsvoor. En dan de beste speler op zijn beste positie zetten "geforceerd" noemen...

2 oktober 2018 om 14:19

Ja geforceerd. Ziyech vanaf rechts is niet veel beter dan Ziyech op de tien positie. Neres vanaf rechts is 10 keer beter dan Neres vanaf 10 of linksbuiten. Dan is Ziyech rechtsbuiten zetten zeer geforceerd. Simpel zat.

2 oktober 2018 om 14:42

Ziyech is een geboren rechtshalf 😉

2 oktober 2018 om 14:42

ninjakai

Het is echt niet voor niets dat Ten Hag Ziyech dus het liefste op rechts voorin heeft. Daar speelde hij, ook niet voor niets, bij Twente namelijk ook. Bij Marokko ook. Is allemaal echt geen toeval, noch het gevolg van eigenwijze trainers. Ik denk dat hier eerder het eigenwijze karakter van sommige supporters parten speelt, die werkelijk denken dat Ziyech een 'geboren tien' is of 'het beste rendeert als numme tien'. De feiten zijn simpelweg anders.

Tuurlijk heeft Ziyech het als nummer tien aardig gedaan, bij Ajax. Maar geboren tien of daar het beste spelen? Welnee. Ziyech, en dat zie je wel meer bij dit soort lichte spelers, renderen zelden in de as. Vandaar dat dit soort technisch enorm vaardige spelers vaak aan de zijkanten komen te spelen.

Zelfde bij Ibi Afellay. Die mocht in de eredivisie ook altijd als controleur of als nummer tien spelen, maar zodra PSV Europa in ging zette Hiddink Ibi gewoon keurig aan de zijkant neer en liet hij hem vanaf links of rechts spelen. Ronald Koeman idem dito.

Dus, nee, zo gek is wat Ten Hag doet echt niet.

2 oktober 2018 om 14:43

Ondanks de rechtsbuiten positie Asroma, niet dankzij.
@mentalist: ik ben het met jou eens. Ik vond de kritiek op ten Hag veel te voorbarig, maar sinds we tegen PSV genadeloos hard zijn afgeslacht, omdat ten Hag interessant probeerde te doen met zn opstelling (voor de 2e x in een half jaar) ben ik echt een stuk kritischer.
Daarbij en dat blijf ik zeggen: publiekslieveling en talent vd club Donnie kapot maken terwijl hij vorig jaar super goed presteerde ten koste van een ouwe Schoen of een piepjonge Eiting, vind ik echt onvergefelijk.

2 oktober 2018 om 14:56

@asroma8, als ten Hag het om die reden zou doen, dan zou het nog enige logica bevatten, maar nog altijd een slechte beslissing zijn. Een trainer is er namelijk niet om zijn beste speler zo goed mogelijk te laten spelen. Hij is er om het elftal maximaal te laten renderen en dat doet het op deze manier absoluut niet! Neres op rechts is een garantie voor diepgang en doelpunten gebleken. Ziyech op recht is niet beter dan op 10, want zijn kracht is het afstandschot en de steekpass. Laat hij die nou ook vanaf de 10 kunnen geven, terwijl de diepgang van Neres daar compleet teniet gedaan wordt.

Het komt op mij over alsof Ten Hag vooral iets anders wil doen dan zijn voorganger, om maar te kunnen claimen dat het succes van Ajax aan hem toe te schrijven is. Erik tan Hag, die ik overigens als hele geschikte kandidaat zag voor Ajax, bewijst mijn ongelijk en is helaas alleen maar bezig met de grote Ten Hag show.

2 oktober 2018 om 13:22

Je zou ook met de Jong in de punt naar achteren kunnen spelen. Ziyech op rechts aanvallend en van de Beek op links aanvallend. Dan zet je Schone op de bank en staat iedereen goed.

2 oktober 2018 om 13:39

Zou Ziyech en Donny liever gewoon omdraaien idd. Maar die 3 en de punt naar achter is echt veruit de beste oplossing.

Jammer dat bijna geen enkele trainer echt weet hoe je dominant moet voetballen. Ik wil Bosz terug..

2 oktober 2018 om 13:43

Dan loop je tegen wat betere tegenstanders wel tegen de lamp vermoed ik. Kan me niet voorstellen dat een middenveld wat zó veel risico neemt overeind blijft.

2 oktober 2018 om 13:58

Dat middenveld is juist veel minder risicovol dan het huidige middenveld.

2 oktober 2018 om 14:05

Dan heb je wel een erg aanvallend middenveld wat denk ik vooral tegen sterke tegenstanders zwaar overlopen zal worden.

2 oktober 2018 om 14:45

De Spreekwoord

" Ziyech op rechts aanvallend en van de Beek op links aanvallend."

Zo speelde Tenhag afgelopen seizoen. Met Ziyech als rechtshalf en Van de Beek als linkshalf. Dat betekende dat het presteren van Neres steeds minder werd en dat van Van de Beek al helemaal!

2 oktober 2018 om 15:58

Beide spelers waren absurd efficiënt vorig seizoen...

@Kerzoep, hoe denk je dat dat middenveld dan kwetsbaarder is dan het huidige middenveld? Ziyech is verdedigend veel beter dan Tadic/Neres en vd Beek is verdedigend beter dan Schone... Overigens zijn Frenkie en Donny al gewend op die manier en met elkaar te spelen sinds de jeugd. En ook Ziyech heeft die positie en die rol gespeeld onder Bosz.

2 oktober 2018 om 13:30

Ssssssssst.... Erik weet alles beter. Wanneer we dik de bak in gaan ligt het vooral aan de uitvoering niet aan zijn opstelling.

In welk universum in Hakim beter op rechtsbuiten dan op 10, en in welk universum stel je Neres niet op de buiten maar op 10. Omdat het tegen Vitesse goed ging wil niet zeggen dat je het elke wedstrijd moet vol houden.

2 oktober 2018 om 14:28

Alleen is Neres geen Dennis Bergkamp en ten Hag al helemaal geen Cruijff

2 oktober 2018 om 15:57

Cruijff stelde alleen een 10 op als hij 3-4-3 speelde. De punt naar achter was heilig namelijk

2 oktober 2018 om 16:02

Misschien heeft het ermee te maken dat Ziyech gaat muiten als hij weer op 10 moet? Ik vind hem wel echt een stuk beter spelen op rechtshalf trouwens. En Neres is een goede schaduwspits in absentie van Dolberg (zo heb je toch snelheid voorin) alleen hij moet nog duidelijk wennen aan zijn rol. Het is geen Football Manager waar je gewoon je spelers maar neerkwakt waar je zin in hebt, de spelers moeten er zelf ook zin in hebben om daar te spelen.

2 oktober 2018 om 16:26

Precies dit. Soms denk ik echt dat ten Hag alles over analyseert en het spelletje veel te moeilijk maakt. Iedereen ziet toch dat Ziyech beter is op 10, Neres op rechts en Tadic op links? En dat Van de Beek op dit moment een stuk beter is dan Eiting op het middenveld. En dat Frenkie de Jong achterin niet kan tegen teams als Psv? Maar ja, zal wel zijn 'persoonlijke' stempel op dit Ajax willen drukken. Hij moet wel beseffen, dat als het misgaat, hij (nog) niet de krediet en de uitstraling heeft om zijn keuzes te verdedigen naar de achterban.

Zolang je die drie voorin veel laat rouleren maakt het niet uit wie er op papier rechts staat

2 oktober 2018 om 13:06

Klopt maar als je jezelf wat gezeur van de achterban wil besparen kun je het beter zo tekenen dat Ziyech op 10 staat, en ondertussen gewoon je team lekker zo laten spelen als jij wilt. Trucje van Jol, die lekker 442 speelde met ajax maar net deed alsof urby links buiten was.

2 oktober 2018 om 13:10

Daar kreeg Jol ook gezeik van hoor, haha. 'Want 442 past niet in de filosofie van AFC Ajax.'

2 oktober 2018 om 13:46

Het spel onder Jol was de aanleiding voor de revolutie van Cruijff... Lekker trucje

2 oktober 2018 om 14:02

Nee hij kreeg geen gezeik want de meute dacht dat er 433 werd gespeeld. En Xyzz als je dat denkt heb je geen flauw idee waar de revolutie over ging.

2 oktober 2018 om 14:07

90% van de fans hebben sowieso totaal geen verstand van tactiek in het voetbal.

Begin van dit seizoen ook weer. Ten Hag speelde vanaf het begin af aan met een duidelijke 4231 opstelling, maar na 5 wedstrijden hoorde ik meerdere Ajax supporters nog praten over 433. De meesten mensen zien dat helemaal niet joh.

2 oktober 2018 om 14:33

Precies. De meesten denken ook dat opstelling=tactiek. En als Nederland niet wint dan werkt 433 niet meer. De meute zou dus ook makkelijk te misleiden moeten zijn. Ten Hag moet beginnen met het simpel te houden in de media. Daar kan men in mee. Relativeer alles gewoon kapot, net als Gijp. Dan heb je voetbalminnend Nederland op je hand.

2 oktober 2018 om 14:49

AS Roma8

"90% van de fans hebben sowieso totaal geen verstand van tactiek in het voetbal."

Hahaha, mee eens!
Maar daarnaast, wat je zegt klopt hoor over die 4-2-3-1, geen ziel die dat (h)erkent. Maar dat zijn excact dezelfde supporters die voor iedere wedstrijd, ongecht de tegenstander, altijd zeggen: Wij zijn Ajax, wij spelen altijd ons eigen spel, uitgaan van onze eigen kracht en ons spel en we kijken nooit naar de tegenstander. Om vervolgens te moeten zien dat de tegenstander jouw team volledig afbluft en wegspeelt, omdat er geen rekening is gehouden met de kracht van jouw team.

2 oktober 2018 om 15:00

Jij hoort zeker bij die 10 procent die er wel verstand van heeft 😁

2 oktober 2018 om 15:28

Terechte twijfel in je bijdrage Jeroenn, maar bij wlek percentage jij hoort daarover heb ik dan echt totaal geen enkele twijfel.

Maar goed, hoeveel elftallen heb ji getraind Jeroenn?

2 oktober 2018 om 15:56

Nou Glory, ik kan me nog heel goed herinneren welke column na welke wedstrijd het balletje deed rollen. Jij blijkbaar niet.

2 oktober 2018 om 16:09

Cruijff is niet hemel en aarde gaan bewegen vanwege 12 maandjes Jol, wiens team >100 goals in de ED maakte.

2 oktober 2018 om 16:24

Nee, het seizoen daarna gebeurde dat pas. Na een van de meest genante wanvertoningen van Ajax ooit. Waar ze zo'n 30 grote kansen weggaven tegen Real Madrid. Dat was de aanleiding voor de column "Ajax is Ajax niet meer" en het begin van de revolutie.

2 oktober 2018 om 16:38

@jeroen Ik doe mijn best. Er is op internet heel veel interessants te vinden over tactiek in voetbal.

2 oktober 2018 om 13:43

Als je ze laat rouleren betekent dat dat je nooit goed staat bij balverlies. Gaat een harde afstraffing worden vanavond.

2 oktober 2018 om 14:04

Want omschakeling kan alleen als iedereen altijd op dezelfde plek staat...

2 oktober 2018 om 14:53

"als je ze laat rouleren betekent dat dat je nooit goed staat bij balverlies."

Dat is niet waar. Je kunt, zeker op dit niveau, uitstekend rouleren waarbij je tevens wel de afspraak moet maken dat alle posities, ondanks de wisselingen, gewoon bezet moeten zijn en blijven. Met zijn drieën op rechts voorin opduiken en dan links helemaal vrij laten, dat kan niet. Maar als Neres dan rechts induikt zal Ziyech iets meer naar het midden kruipen en dan zijn beide posities gewoon weer bezet, bij balverlies.

Overigens, zo revolutionair is deze speelwijze nu ook weer niet. Cocu heeft twee jaar geleden, en afgelopen seizoen, exact hetzelfde gedaan. Zeker dat seizoen toen PSV geen vleugelaanvallers had, toen zette hij Ramselaar voorin en liet vervolgens de hele voorhoede en de aanvallende middenvelders, rouleren om zo vele beweging in het team te krijgen en daarmee ook ruimtes te maken voor spelers om in diep te gaan. En Hiddink liet zijn team al in 2005 op die manier spelen, met Park, Farfan en Vennegoor die continue door elkaar heen liepen.

2 oktober 2018 om 15:54

Punt is meer dat Tadic en Neres vrijwel geen ballen veroveren.

Maar we gaan het ervaren vanavond of het middenveld een gatenkaas wordt of niet...

3 oktober 2018 om 00:32

Xyzz die afstraffing viel wel mee uiteindelijk.

3 oktober 2018 om 08:03

Nu speelden ze ook met 3 middenvelders op het middenveld...

Simpel. Tadic links. Neres rechts. Ziyech op 10 en afwisselen met Tadic. Komen nu van beide kanten geen voorzetten, wat slecht is geweest voor Huntelaar.

2 oktober 2018 om 14:08

Zoals ten Hag zegt, Ziyech functioneert het beste vanaf de rechterflank. Best een logische gedachte om je beste speler op zijn beste positie te zetten.

Voorzetten moeten vooral van de fullbacks komen, neres is ook geen klassieke buitenspeler.

2 oktober 2018 om 15:55

Echt waar?
Ik vind Ziyech verre het beste op de 10 positie waar hij mensen in stelling brengt of met schoten van net buiten de 16 komt. Tadic kan hier overigens ook spelen, Neres vind ik dan weer velen malen beter op de flanken.

Weinig buitenspelers lijken nog zin te hebben in het diepgaan zonder bal, maar Neres doet dit nog wel en zorgt daarmee ook voor ruimte voor anderen. Daarmee heeft Neres - zelfs internationaal gezien - een unieke kwaliteit. Gebruik hem dan ook op z'n kwaliteiten: gewoon lekker als buitenspeler opstellen.

Die Ten Hag is zo eigenwijs als ik weet niet wat. Lijkt soms alsof rationeel denken niet werk voor hem.

Lijkt een beetje op interessant doenerij dit. Een vleugelspeler op 10, Ziyech is middenvelder en staat rechtsbuiten, Mazraoui is middenvelder en staat rechtsback, de Jong is pure middenvelder en staat soms opeens in de verdediging...het werkt soms, maar overtuigend is het lang niet altijd.

2 oktober 2018 om 12:42

Het komt bij mij ook een beetje geforceerd innovatief over. Terwijl de puzzel helemaal niet zo ingewikkeld is. Het zou slimmer zijn dat Ten Hag de tijd en energie die hij nu in z'n fantasie opstellingen steekt, steekt in het motiveren en scherp zetten van zijn spelersgroep. Daar zijn namelijk nog wel slagen te maken.

2 oktober 2018 om 13:06

Mooi gezegd, lijkt innovatief maar is niet nodig. Neres is misschien geen eens een echte buitenspeler, maar zijn rendement is goed. Het is zeker geen 10, als je dan toch een diepgaande middenvelder wil, neem dan vd Beek. Als we het hem zouden vragen, waar zou Ziyech dan het liefste spelen? Ik denk op 10.

2 oktober 2018 om 12:50

Ofni kapitein. Tegen PSV 2 middenvelders in de aanval (Ziyech en Tadic) een aanvaller op her middenveld (Neres) en 3 middenvelders in de verdediging (Blind, De Jong en Mazraoui). Dat is toch echt teveel van het goede.

2 oktober 2018 om 13:14

conclusie ten hag houdt van middenvelders.

2 oktober 2018 om 13:38

Haha inderdaad snowy

2 oktober 2018 om 14:34

Die conclusie vind ik nog ietwat voorbarig en wil ik in het midden houden..

Het over rendement hebben en dan zeggen dat neres dat ook heeft op 10 omdat hij in 4 wedstrijden 1 assist heeft gegeven.

Zullen we Neres vanavond gewoon op de rechtsbuiten positie zetten vananvond en niet zo arrogant zijn om hem op 10 te laten starten. That would be great.

Gebruik je spelers gewoon op de best mogelijke manier vooral in de Cl.

Bayern uit is al moeilijk genoeg, vind het niet nodig om het nog moeilijker te maken.

2 oktober 2018 om 12:47

Zet neres anders gewoon rechts achter...

Helemaal mee eens. Neres op rechts, Tadic op links, Ziyech op 10. Waarom moeten we het altijd zo moeilijk maken met zijn allen? Mazraoui middenvelder, ja prima. Maar Robert Carlos was toch ook linksvoor vroeger.

Kijk soms verander je eens van positie. Mensen moeten daar gewoon niet zo moeilijk over doen. IK heb wel eens gelezen dat Tom Cleverley in de jeugd ook wel eens heeft gekeept, is hij nu keeper? Nee, hij speelt al jaren op het middenveld.

Deze discussie is voorbij.

2 oktober 2018 om 13:07

En Reiziger was vroeger ook een linksvoor dus zo ver hoef je niet te zoeken om een voorbeeld te geven.

Hij slaat nu door. Neres op 10 was een ingreep die goed werkte tegen AEK, maar ga nou niet doen of dit het ei van Columbus is. Dat is het namelijk niet. Ziyech, De Jong, Van de Beek middenveld en Neres, Huntelaar, Tadic voorhoede. Lijkt me beter voor vanavond.

Gebruik spelers gewoon aub voor wat ze zijn. Neres gewoon op rechts.. verder sowieso als ie zo doorgaat spelen we straks nog met 11 middenvelders🙃

Raar mannetje ie is het ook. Probeert een of andere guardiola te zijn maar de simpelste keuze kan die niet maken Door zich en neren om te wisselen

Volgens mij heeft Neres behoefte aan vastigheid. Er zijn al genoeg onzekere factoren in zijn leven, in NL is hij net gewend aan een nieuwe cultuur een ander leven. Dit moet je gewoon zien als people manager en niet als een botte hark gaan schuiven. Leuk om een keer als experiment te proberen als de kans zich voordoet en in de voorbereiding, maar niet als er resultaat gehaald moet worden.

Ten Hag is totaal ongeschikt voor Ajax, zijn eigenwijze houding deze week bevestigd dat maar weer eens voor mij. Hij doet ook niet alsof er een probleem is, maar je loopt gewoon alweer achter de feiten aan met 5 punten achterstand op Psv.

Ten Hag doet ook genoeg dingen wel goed, maar hij slaat hier wat mij betreft de plank helemaal mis. Gewoon Tadic links, Neres rechts en Ziyech op 10. Hoe moeilijk kan het zijn? En dat ze tijdens de wedstrijd een paar keer van positie wisselen, kan altijd nog.

Ben zeer benieuwd of Ten Hag lang doorgaat met dit experiment. Krijg op basis van afgelopen wedstrijden juist meer en meer het gevoel dat Neres niet geschikt is voor de '10'. Loopt zich vaak vast en in het centrum levert dat vaker gevaarlijke situatie op dan dat hij dat als buitenspeler zou doen. Zeker voor vanavond waarin Ajax naar verwachting flink onder druk komt te staan kan ten Hag beter Neres op rechts en Ziyech met z'n voetballende kwaliteiten in het centrum zetten. Die kan dan Tadic en Neres wegsteken met steekballen in de diepte.

2 oktober 2018 om 13:44

Helemaal juist! Wie denkt dat Neres een 10 is heeft een plaat voor zijn kop.

2 oktober 2018 om 13:47

Ik zou Neres ook op de flanken zetten. Als je met Neres op 10, Ziyech op rechts, Tadic op links en Huntelaar in de spits speelt, heb je 0,0 diepgang. Daarbij is er ook weinig dreiging voor de steekbal omdat ze allen niet heel snel zijn (met uitzondering van Neres).

Tegen Bayern liggen er juist achter de laatste linie kansen. Daarom zou ik ook Ziyech op 10 en Neres op rechts zetten.

Ajax moet helemaal niet met een 10 spelen maar gewoon met de punt naar achter. Weer een seizoen verloren. Ik verlang terug naar Bosz.

Wie neemt deze man nog serieus na die wanvertoning. Al helemaal als ie gaat praten wie waar rendeert. Hij kan beter zn muil houden. Irritant mannetje. Hoe eerder die poep voor hersenen eruit is hoe beter. Nog denken dat we kans hebben tegen Bayern. Volstrekt idioot. Ook daar worden we afgedroogd. Ik heb er helemaal geen vertrouwen meer in met deze man aan het roer.

Ik heb ten Hag lang de kans gegeven. Afgelopen seizoen wilde ik hem nog niet op afrekenen want hij kwam al binnen op een gezonken schip. Half jaartje wennen en de volledige voorbereiding kunnen doen en dan eens kijken wat ie ervan zou maken.
Met de plaatsing voor de CL en het vertoonde spel in die reeks heeft ie wat krediet opgebouwd, echter is hij dit in mijn ogen nu in heel rap tempo aan het verliezen met dat eigenwijze gedrag.
Werkelijk niemand snapt de keuze van Eiting boven van de Beek, de Jong in de verdediging tegen Psv, Ziyech op rechts en Neres op 10.
Waarom tegen PSV niet ingrijpen?
Waarom niet de poppetjes neerzetten daar waar ze horen?

Op zich is het prima om een idee te hebben en daar niet zomaar van af te wijken maar dit neigt eerder naar dermate eigenwijs zijn dat ie een complete flat voor zn kop heeft.

Ik zie de bui vanavond alweer hangen. Eiting in de basis, vd Beek op de bank en na 60 minuten en met een 4-0 achterstand mag Donny erin komen ten koste van... Neres..

Ten Hag maakt deze spelers 5-6 dagen in de week mee, is technisch opgeleid, heeft al meer dan 10 jaar ervaring in het trainersvak en toch zijn er hier mensen die het beter menen te weten. Het klinkt wellicht niet heel logisch om Ziyech en Neres van positie te wisselen maar hij zal daar vast zijn redenen voor hebben.

2 oktober 2018 om 13:54

Dooddoener eerste klas. Deze drogreden heet het beroep op autoriteit. Dat hij prof is betekent niet dat hij geen gigantische blunders aan het maken is.

2 oktober 2018 om 14:08

Helemaal mee eens, Tadic en Ziyech lijken ook tevreden te zijn. Dat lijkt mij voor Ajax het meest belangrijkste, dat zijn twee spelers die je kampioen kunnen maken.

2 oktober 2018 om 16:05

Je hebt helemaal gelijk.
Deze man ziet zijn spelers dagelijks op de training en kan duidelijk zien wie fit is en welke kwaliteiten ze hebben. Velen van ons als niet allen zien de trainingen niet en kunnen hier dus geen conclusies uit trekken.

Echter zien wij wel de wedstrijden die er om doen en hier is duidelijk te zien dat Neres het minder doet op links en op 10. Verder is 1 van zijn grote plus punten zijn snelheid en diepgang. Deze zijn nutteloos op de 10 positie en gedwongen meer met zijn slechte been te spelen op links helpt ook niet.

Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar bij oefenen wedstrijden kun je geen conclusies trekken. De enige conclusie die je daar kan trekken is of een speler fit is of niet. De training zal niet veel anders zijn.

Daarbij kan Ziyech naar mijn idee, overal wel uit de voeten.

Bosz zette Ziyech 1 wedstrijd als rechtsbuiten neer. En kreeg toen gelijk veel hoon over zich heen. Hij begreep dat Ziyech snel weer op 10 moest spelen. Nu gaat Ten Hag dat mislukte experiment weer invoeren wat ook nog eens totaal ten koste gaat van Neres. Wat een sof!

2 oktober 2018 om 15:00

Ziyech speelt deze eerste maanden van dit seizoen veruit zijn beste voetbal sinds hij bij Ajax zit. Dat doet hij vanaf de rechterkant en momenteel rendeert hij daar veel beter dan hij daarvoor heeft gedaan op 10. Dus een fabeltje dat dit een "mislukt experiment" is.

Vanuit mijn optiek zou ik overigens wel kiezen voor Neres op rechts, ik denk dat de meerwaarde die hij daar heeft groter is dan wat je inlevert als je Ziyech centraal zet. Maar ik ben niet de trainer van Ajax, ik train die gasten niet dagelijks. Ik weet wel dat twee weken geleden nog vrijwel iedereen hier lyrisch was over deze selectie, het spel van Ajax en , ja zelfs EtH kon er toch iets van.

Één slechte wedstrijd verder, waarin de tactiek ongewijzigd was t.o.v. wat daarvoor zo werd bewierrookt, met vrijwel dezelfde spelers op dezelfde plek, een wedstrijd die voor 90% werd beslist op mentaliteit, inzet en passie, en opeens is het allemaal niks, is het een verloren seizoen, moet de trainer eruit, Overmars eruit, Sar eruit, noem maar op. Blijkbaar waren een hoop "experts" hier er van uit gegaan dat Ajax zonder puntverlies kampioen zou gaan worden en dat PSV zich daar bij voorbaat ook bij zou neerleggen. (net weer iets voor die nare Eindhovenaren om zich niet aan het scenario te houden, stelletje provincialen...)

Ajax heeft een hele goede les geleerd bij PSV en wellicht krijgt het vanavond weer gevorderd onderwijs, inzicht in hoe ver de afstand toch echt nog is ten opzichte van de echte top. Daar is niks mis mee, daar kan de ploeg beter van worden. Die lessen kunnen goed worden gebruikt in de resterende 8(!) maanden die de competitie nog duurt en hopelijk ook na de winter in Europa, of dat nou EL of CL is.

En de succes supporters kunnen misschien ook iets leren. Als de trainer iets doet waar ze het niet mee eens zijn, zou het natuurlijk kunnen dat hij daar een reden voor heeft. Gelijk maar weer roepen dat hij een debiele boer is die er niks van snapt met zijn stomme accent is geen teken van intelligentie,

Wordt tijd dat Ten Hag op het matje wordt geroepen. Foute keuzes maken en er maar achter blijven staan. Bizar.

Spelers kunnen toch zelf bepalen tijdens de wedstrijd.
Ziyech alsnog naar 10 en Neres naar de rechtsbuiten. Laat Ten Hag maar willen wat hij wil. .

Wat doen de assistenten naast hem???

Ik hoor iedereen hier wel roepen dat ten Hag het mis heeft, maar misschien heeft Ziyech zelf wel aangegeven dat hij liever aan de zijkant staat. Ik vind hem dit seizoen ook veel meer plezier uitstralen en rendement hebben dan vorig seizoen.
Wel grappig dat iedereen maar van het slechtste uitgaat bij Ten Hag, maar het lijkt mij dat Ziyech, Tadic, Blind, Huntelaar toch ook wel naar de trainer zouden stappen als ze denken dat de poppetjes op een andere plek zouden moeten staan. Maar ze lijken juist allemaal tevreden met Ten Hag, anders was er vast wel door de telegraaf of iets dergelijks aan artikel gekomen dat de spelersgroep het niet kan vinden in de opstellingen van ten Hag en zouden de spelers dat ook wel op het veld uitstralen.

2 oktober 2018 om 15:44

Dat artikel zou er al liggen, maar omdat de resultaten vooralsnog redelijk zijn heeft het geen zin om daar over te schrijven. Zoiets krijg je natuurlijk alleen wanneer het niet loopt.

Wat bij mij nog de meeste verbazing wekt is dat zijn assistenten het allemaal goedkeuren. Frenkie de Jong in de verdediging, Eiting op het middenveld ipv Donny, Neres op 10. Volgens mij heeft ten Hag niet helemaal door dat hij bij Ajax moet winnen en niet mag verliezen. Stug volhouden dat je opstelling en taktiek tegen PSV goed was is ook wel een teken van down.

2 oktober 2018 om 16:10

Het zou kunnen, maar het lijkt mij niet.
Hij koos destijds voor Twente om dat de nummer 10 positie werd gegarandeerd. Hij ging naar Ajax om op hoger niveau verder op de 10 positie te spelen (wat toen der tijd volgens mij ten koste ging van Nouri). Zou mij raar lijken dat hij dan nu naar de zijkant wil.

Neres op 10 kan, maar dan wel met Dolberg in de spits. Dolberg loopt makkelijker in de open ruimtes, waardoor Neres de steekpass kan geven en zo meer assists op zijn naam kan krijgen of Dolberg trekt het open en kan hij doorlopenen zelf voor een goal gaan. Met Huntelaar moet je m op de flank zetten, want ik denk dat Ziyech meer overzicht en de rust heeft om ook vanuit die positie Huntelaar tot scoren te brengen en ook de steekpass te geven op de buitenspelers. Kortom je kan ze allebei op 10 zetten, maar ligt eraan met welke spits je speelt

Als er een plek is waar Neres niet moet lopen is dat op de nummer 10. Die gast loopt alleen maar looplijnen dicht, heeft geen spelinzicht en kan geen beslissende pasjes geven. Van mij gooit hij het gewoon eens om door Ziyech linksbuiten te zetten, Tadic op 10 (heeft namelijk geen snelheid op links) en Neres op rechts waar hij toch het beste rendeerde. Dolberg in de spits en dan ben je voorin mooi klaar.
Als Veltman dan ook nog eens weer fit is kan je die rechtsback zetten en Mazraoui kan je dan op de 6 positie zetten (heb je nog een beetje power en body/snelheid voor de verdediging).

Ten Hag is toch geen Ajax trainer. En Neres heeft zijn goede statistieken van vorig jaar bijna geheel onder Keizer behaald. Ten Hag zet Neres niet op rechts en geeft hem veel te veel opdrachten mee waardoor hij niet rendeert.

"Neres heeft op 10 ook een assist gegeven" kan in hetzelfde rijtje als "Frenkie kan cv spelen, want het is al een keer goed gegaan." Ten Hag is echt teveel een korte termijn denker en lijkt zich vaak niet bewust van de verschillen tussen teams en individuele tegenstanders. Als hij iets ziet werken trekt hij dit meteen breed. Zo is Mazraoui op rechtsback gekomen, Frenkie op cv en Neres op 10. Het zijn allemaal hele situationele oplossingen die gewoon maar in beperkte situaties werken. Ten Hag is geen Pep en zijn Ajax is, ondanks de beste selectie sinds jaren, geen City. Net als bij een willekeurige Europese topploeg kun je dit soort creatieve keuzes verantwoorden als je de dominante ploeg bent, maar sterke tegenstanders leggen de zwaktes die zo in je selectie kruipen bloot. Ik houd mijn hart al vast voor Mazraoui op verdedigend vlak vanavond.

2 oktober 2018 om 15:46

Dat laatste doe ik ook. Niet iedereen zal het met me eens zijn, maar gooi er dan maar een stijve centrumverdediger neer, zoals Wober. Maar geen Mazraoui.. die kan zijn eigen schaduw nog kwijtraken.

Dit is toch echt de druppel voor mij. Ten Hag mag nu echt absoluut oprotten. Tegen PSV al een belachelijke opstelling het veld in gooien, tegen Heracles en VVV heel goed wegkomen (dat waren gewoon gestolen punten) en dan nog steeds zulke idiote beslissingen maken.. Ook je fouten nooit toegeven, want hey! Frenkie de Jong kon tegen AEK ook goed verdedigen dus waarom tegen PSV niet?

Ja joh, Neres heeft een keer een assist vanaf 10 gegeven dus kan hij daar beter spelen. Je hebt verdomme de beste nummer 10 van Nederland rondlopen, maar nee we zetten Neres daar neer, terwijl Neres op zijn best is vanaf de rechtervleugel. Heel de wereld ziet dat, behalve Ten Hag.

Maar als we vanavond verliezen ligt het niet aan zijn opstelling of taktiek, nee dan was de uitvoering niet goed. En AUB ook zeker geen Eiting, dan worden we helemaal overlopen

Ik heb geen trainercussus gevolgd, maar volgens mij weten wij op Voetbalzone allemaal wel hoe we de poppetjes vanavond moeten neerzetten? Deze uitspraken en opstellingen/taktieken van deze Ten Hag kunnen we toch niet langer accepteren?

Hij is en blijft de coach. Ziyech oogt mij ook veel vrolijker dit seizoen dan vorig seizoen. Idd hij maakt ze dagelijks mee. Natuurlijk is fijner voor Neres zelf als hij rendement haalt maar het team belang gaat voor. Misschien had Neres nog steeds 1 assist gehad tot nu toe als hij wel op rechts had gestaan. Of hij gaat binnenkort juist wel goals en assists maken zolang Ajax wint wat maakt voor fans dan uit wie er scoort?

2 oktober 2018 om 15:40

We kunnen Messi ook wel op de rechtsback zetten, wat maakt het uit wie er scoort? Of zullen we Neymar ook links op het middenveld zetten? Ronaldo als verdedigende middenvelder en oh wacht doe Veltman dan maar in de spits.

Je kan wel roepen dat Neres nu misschien alsnog 1 assist zou hebben gehad, maar je moet gewoon de spelers opstellen op de positie waar ze horen. Neres is een vleugelspeler, geen middenvelder. Ziyech is een middenvelder, geen vleugelspeler. Dat ze af en toe wisselen is prima, maar Neres staat steeds meet op 10. Als we nou kunnen zien dat dit zin heeft, prima. Maar zowel het spel als de cijfers liegen er niet om. Als Ziyech op rechts begint mag Neres van mij banken, want op de 10 is dat gewoon niet wat we nodig hebben.

2 oktober 2018 om 16:48

Messi is spits en staat vaak Rechts half rechtsbuiten en centraal op middenveld dus ja kan idd misschien wel rechtsback

Leuk feitje, destijds kwam Ziyech niet naar Feyenoord omdat hij geen garantie had dat hij op '10' zou spelen. De helft van zijn Twente carrière stond hij aan de buitenkant, net als bij Marokko en nu bij Ajax...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren