Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Wie zegt dat de ArenA saai is, moet eens kijken bij Europese duels’

Laatste update:

Met een 3-0 overwinning op AEK Athene begon Ajax uitstekend aan het seizoen in de Champions League. De doelpunten kwamen woensdagavond op naam van Nicolás Tagliafico (tweemaal) en Donny van de Beek. De Nederlandse ochtendkranten schrijven over een droomstart en onderstrepen het belang van de zege op de kampioen van Griekenland.

“Wie zegt dat de Johan Cruijff ArenA een saai stadion is, moet eens kijken bij Europese duels van Ajax, als het elftal tot in het diepst van zijn vermogens reikt en het publiek danst, zingt en het stadion laat trillen op zijn fundament van beton. Het is dan Sensation red and white in de ArenA”, zo opent de Volkskrant. Het ochtendjournaal zag dat Ajax het lastig had in de eerste helft tegen het defensieve en fysiek sterke AEK Athene.

“De swingende tweede helft volgde op een moeizame periode voor rust, waarin Ajax wel geduldig bleef. Het spel tegen het zeer defensieve AEK verliep alleen wat te traag, met te weinig diepgang en vrijwel geen kansen, terwijl Ajax beducht moest zijn voor die ene tegenaanval”, klinkt het. “Als het golft bij Ajax, golft het goed, met al dat technische vermogen en talloze positiewisselingen. Maar soms willen de mannen met spelverdelende kwaliteiten de bal allemaal in de voet, en de vraag blijft of Neres op de positie van schaduwspits werkelijk een goede zet is.”

“Jubel vulde gisteravond al niet voor het eerst in dit prille seizoen de Johan Cruijff Arena, waar Ajax meer toch nog dan in de voorgaande kwalificatiewedstrijden respect afdwong”, schrijft Trouw over de goede opening van het Champions League-seizoen. “Bij de opening van de Champions League werd de tegenstander nota bene naar internationale mores langzamerhand gekraakt.”

‘Vliegende start Ajax’, kopt De Telegraaf. “Het was dat Ajax er voor rust niet in slaagde het niveau van de laatste wedstrijden aan te tikken. Anders was AEK, de nummer 123 van Europa, eerder aan de kant geschoven door de nummer 26 op diezelfde ranglijst”, concludeert de krant. “Met de zege bewees Ajax het Nederlands voetbal, maar vooral zichzelf een geweldige dienst. De ruime zege was een grote stap naar minimaal de derde plaats in Groep E. Daardoor reizen Ten Hag en zijn spelers met vertrouwen naar Eindhoven voor het duel met PSV zondag.”

Volgens het Algemeen Dagblad hebben PSV en Ajax deze week in de Champions League ‘een spoedcursus topvoetbal’ gehad. “Komende zondag wacht alweer de topper PSV-Ajax in Eindhoven, nóg zo’n wedstrijd onder de grootst denkbare spanning, wéér een garantie voor maximale weerstand voor beide topclubs. Na de schier uitzichtloze crisis van de laatste jaren, en na het totaal verloren afgelopen Europese seizoen, is het precies wat de Nederlandse top zo nodig had.”

“Juist in dit soort drukke, loodzware topweken kweekt Nederlands talent eelt op lijf en leden, met over twee weken alweer Bayern München-Ajax en PSV-Internazionale. Het is uiteraard geen garantie dat de nationale voetbalcrisis nu opeens overwonnen is”, vervolgt het ochtendblad. Door de 3-0 heeft Ajax volgens de krant uitzicht op overwintering in Europa. “Het zou pure bonus zijn, en net zo belangrijk: komend seizoen wéér zo’n tropenrooster afdwingen met minimaal één, liefst twee topclubs. Het is domweg onmisbaar op de weg naar wederopbouw.”

Denk jij dat Ajax de groepsfase van de Champions League overleeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat ze maar een handjevol Europese duels spelen en ze worden uitgefloten als ze een keer gelijk spelen tegen Heracles.. Supporter ben je het hele seizoen en niet alleen Europees, maar in Amsterdam denken ze daar blijkbaar anders over..

20 september 2018 om 08:46

Dus een gelijkspel tegen Heracles verdient een applaus? Nee, dan is een fluitconcert op z’n plaats. Als je teleurgesteld bent mag je dat best laten blijken.

20 september 2018 om 09:39

normaal ga je dan achter je staan.. dan gaan ze ook beter spelen
dit noem ik tog plasticsupporters

20 september 2018 om 09:44

Je kunt niet zeggen dat door het fluiten Ajax na Heracles thuis slechter is gaan spelen...

20 september 2018 om 16:08

Als je teleurgesteld bent mag je het inderdaad best uiten, maar bij Ajax wordt dat in mijn mening iets te overdreven gedaan. Vorige seizoen waren de Ajax supporters echt ontzettend verveld, met als dieptepunt het uitfluiten en uiteindelijk het fysiek geweld tegen Ziyech. Dat was echt ontzettend treurig.

20 september 2018 om 16:42

Je gaat achter je club staan zolang de wedstrijd bezig, fluitconcerten bij rust of na afloop zijn wat mij betreft een logisch moment om onvrede te uiten.

20 september 2018 om 08:47

Dus je mag als supporter je onvrede niet laten blijken wanneer je ploeg ondermaats speelt? Dat gebeurt overal, In elk stadion.

20 september 2018 om 08:55

Ik denk eerder dat het probleem is dat Ajax trouwe supporters lijkt te hebben wanneer ze Europees spelen. Ik ben benieuwd na de CL of de supporters blijven komen...

20 september 2018 om 08:59

In de eredivisie is het ook veelal vol. Afgezien van potten tegen de laagvliegers. Maar ook dat geldt voor elke andere willekeurige club. De grotere wedstrijden trekken nou eenmaal meer publiek.

20 september 2018 om 09:02

Het probleem is meer dat er een hoop seizoenskaart houders tijdens Eredivisie weg blijven maar een kaart niet opzeggen omdat he dan de goede plaats kwijt bent. Europees zijn de kaarten verkocht en is iedereen er ook. Ook uitwedstrijden zijn uitverkocht. Thuis blijf je dit probleem houden vanwege deze thuisblijvers.

20 september 2018 om 09:39

Het is gewoon normaal als je 17 thuiswedstrijden hebt dat je er af en toe een mist. Ik ben geen jongere meer maar heb gewoon een familie en werk en er zijn dus soms andere belangen dan voetbal. Dus ik zit er gemiddeld dertien a veertien wedstrijden.
Daarnaast probeer ik wel anderen te laten gaan.als.ik niet kan.

20 september 2018 om 09:41

Ook zijn er bij Ajax supporters van ver. Deze komen alleen naar de grote wedstrijden. Sprak ooit iemand uit Friesland met een seizoenskaart. Die kwam alleen tegen Feyenoord, Psv, Utrecht, Ado en Vitesse o.i.d. Met zulke gasten houd je dit probleem inderdaad.

20 september 2018 om 09:44

Op zuid 1 waar F-side werken ze inmiddels met een puntensysteem. Je moet minimaal 11 van de 17 wedstrijden bezoeken. Een ander mag uiteraard ook gebruik maken van je seizoenkaart. Dit zal denk ik meer te maken hebben met de lange wachtlijst voor Zuid 1 dan gebrek aan opkomst maar toch.

20 september 2018 om 10:34

1 dag eerder speelde Barcelona tegen psv, heb je gezien hoeveel lege stoelen er waren? Niemand wilt kijken naar saaie voorspelbare wedstrijden. Als Ajacied wordt je gewoon verwend qua voetbal de laatste tijd, waardoor de eisen omhoog gaan. Als ajax tegen Emmen speelt heb ik ook geen zin om te kijken, voetbal is verandert met de tijd, de laag vliegers graven zich in en het verloop van de wedstrijden tegen het rechterrijtje is te voorspelbaar geworden. Ajax en Psv hebben meer uitdaging nodig, zo ook PSG in Frankrijk, Bayern in Duitsland etc etc. Het voetbal is te voorspelbaar geworden

20 september 2018 om 12:15

Dat had meer te maken met het vroege tijdstip en de werktijden in Spanje. Wanneer die om 21.00 uur was gespeeld had het vol(ler) gezeten.

20 september 2018 om 09:35

Wat is dat nu weer voor provocerende opmerking.
Ik heb al jaren een seizoenskaart en ben trouwe aanhanger, en met mij velen. Dat er een aantal net luiers ontgroeide semi-stoere mannetjes de club uitfluiten snappen wij ook niet.
Maar ook als echte supporter, die al jaren seizoenskaarten en shirts koopt mag je heus wel eens je onvrede uiten alleen kan dat ook op een wat cynischere wijze...
Maar zo lekker algemeen, alsof iedere supporter bij het minste geringste fluit is natuurlijk pure bullshit en daarnaast zie je dit gedrag tegenwoordig ook bij Feyenoord en PSV, maar daar hoor ik je niet over. Past zeker niet in je straatje?

20 september 2018 om 10:34

Goed gezien, zo werkt het nou eenmaal bij Ajax.

Het zou een beetje raar zijn als ze na een gelijkspel tegen Heracles met applaus van het veld gaan.

Alleen winst telt bij Ajax en als dat tegen Groningen is levert dat een bescheiden applausje op en als het Internationaal is wordt er echt gejuicht.

En daarna zijn we weer even kritisch als altijd.

20 september 2018 om 10:35

Geloof me, bij elke club gebeurd het als je ploeg een wanprestatie levert. Voetbal is emotie en dat heb je niet altijd in de hand.

20 september 2018 om 12:19

Sterker nog, een grote groep supporters keek niet eens naar die wedstrijd. Alleen maar ouwehoeren en boven staan met een sappie. En maar wijs lullen. Maar achter de ploeg staan was toen echt teveel gevraagd. En europees staan diezelfde gasten wel aan te moedigen.

Europees gaat het goed, in de eredivisie heel vaak niet

Ja maar tijdens eredivisie wedstrijden kan het echt een stuk beter nog. Europees is het echt genieten inderdaad

20 september 2018 om 09:06

Misschien toch het verschil tussen een avondwedstrijd en een wedstrijd op de dag.

Daarnaast spreken Europese duels meer aan dan wedstrijden tegen met alle respect Emmen, Heracles, Willem II of zo. Ajax werkt daar volgens mij zelf ook aan mee door vlaggetjes op de stoelen neer te leggen en nu kwam ook nog eens de zoon van BoB Marley. Alles bijelkaar werkt dat positief qua sfeer !

20 september 2018 om 10:59

Niets met avondpot te maken. Dat is gewoon spanning. En dat is overal hetzelfde. Ik hen een seizoenskaartvvan w2 gehad en zal nooit de playoff wedstrijden om promotie tegen fortuma, sparta en den bosch vergeten. Sfeer was geweldig

Ik zat niet in het stadion en misschien lag het aan mij, maar ik vond de ambiance wel wat minder in het daglicht. Leuk hoor dat je nu 2 wedstrijden kan kijken en dat de UEFA meer geld verdient, maar voor mij betekent Champions League gewoon een wedstrijd om 20:45. Dat geeft toch net even dat extra tintje.

20 september 2018 om 09:04

Ik was er wel en kan bevestigen dat het inderdaad aan jou ligt! Sfeer was ultiem.

20 september 2018 om 09:28

Ik zat ook in het stadion, maar kan me een klein beetje vinden in ArsenalHenry14. Echter was dit alleen in de eerste paar minuten van de wedstrijd, daarna was het één groot feest!

20 september 2018 om 09:45

Leek net of er in het begin wat spanning op zat, bij zowel spelers als supporters. Was wat tam allemaal. Naarmate de wedstrijd vorderde verdween dit gelukkig en bij de spelers en bij de supporters.

20 september 2018 om 10:52

De ambiance thuis is een heel stuk minder als je om 19uur op de bank zit. Doe mij maar 20:45

20 september 2018 om 10:54

Haha wat maakt het nou uit of we om 7 uur spelen of 9 uur. Ik vind dit ideaal. Eerst Ajax zien winenn en daarna lekker achterover van het schakelkanaal genieten.

20 september 2018 om 11:03

Ik vind dit ook hoor. Zowel bij Ajax als bij Psv had ik om 7 uur eigenlijk nog helemaal geen zin om op te bank te liggen en eens een lekkere pot voetbal te kijken. Terwijl ik wel uitkeek naar beide wedstrijden. Een mens is natuurlijk ook zo 'ontworpen' dat hij actief wil/moet zijn als het licht is. Dus heel gek is het niet.

Europese wedstrijden zijn bij Ajax geweldig. Ook in de Europa League vaak een volle bak. Vreemd dat het in de eredivisie op enkele wedstrijden na vaak een saaie bedoeling is.

20 september 2018 om 08:46

Bij elke club zijn Europese potten mooi volgens mij. Komt ook omdat je weer wat andere tegenstanders hebt en iedereen een paar bakkies achter de kiezen heeft.

20 september 2018 om 09:02

Ook omdat jezelf kan bewijzen tegenover Europa.

20 september 2018 om 08:48

In Italie is dat ook zo,kijk maar bij clubs als Inter,Napoli enz

20 september 2018 om 09:10

Was een genot om het san siro weer in Europa te zien.

20 september 2018 om 09:14

"vreemd dat het in de eredivisie op enkele wedstrijden na vaak een saaie bedoeling is."

Dat is bij PSV ook zo. Bij Champions League-wedstrijden zie je het hele stadion uit z'n dak gaan. Ga je een paar dagen later naar een eredivisiewedstrijd, dan is het alleen de Oosttribune die het lawaai maakt terwijl de rest netjes blijft zitten. Alleen als Ajax of Feyenoord op bezoek komt of als PSV kort voor tijd nog een doelpunt nodig heeft, dan zie je de CL-sfeer wel een beetje terug.

20 september 2018 om 09:26

Heeft volgens mij te maken met de spanning en verwachting die bij een wedstrijd zit. Zat afgelopen zaterdag bij Ajax Groningen. Daar probeerde het sfeervak het wel, maar sloeg nauwelijks over op publiek. Ajax speelde zelf alsof men dacht dit winnen we wel even en zo gedroeg het publiek zich ook. Veel gepraat op de tribune en een paar keer gejuich. Zo'n europese wedstrijd is anders, Ajax weet dat het lastig kan worden en volle bak moet. Dit weten de supporters ook en weten dat als het gehele publiek er achter gaat staan Ajax net dat stapje meer kan. Wat in de eredivisie niet altijd nodig is / wordt geacht.

Ajax speelde zeer gecontroleerd gisteren en speelde naar behoren. Ik hoop op een 2e plaats maar Benfica gaat nog een hele kluif worden als je ze gisteren zag spelen tegen Bayern.

20 september 2018 om 10:33

Dat Ajax gecontroleerd wedstrijden uitspeelt vind ik de grootste winst ten opzichte van eerdere seizoenen. Ook in het jaar van EL-finale begon Ajax vaak flitsend, maar was het aan het einde van de wedstrijd altijd billenknijpen. Dit jaar heb ik dat alleen gezien bij de 2-2 in Luik, maar verder is Ajax nooit in de problemen geweest. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat lopen als Ajax uit tegen Bayern niet de dominante ploeg is, zeker omdat Ajax veel kansen nodig heeft om een goal te maken.

20 september 2018 om 10:41

Benfica verloor met 0-2.... Waarom wordt Benfica dan een hele kluif?
Bij Benfica denken ze er precies andersom over.

20 september 2018 om 12:38

Dat is wat je denkt In Portugal weten ze helemaal niks over de spelers van Ajax.

"benfica verloor met 0-2'' Denk jij dat Ajax in de Arena gaat winnen van Bayern?

21 september 2018 om 12:04

Ik denk dat dat zeker mogelijk is ja. Zeker als Bayern dan al geplaatst is. Maar als ze dat nog niet zin is het zeker denkbaar dat Ajax wint.

Ajax-thuis is in Europa bijna niet te verslaan.

In NL weten de meeste mensen ook helemaal niets van de spelers van Benfica, maar zowel in Portugal als in NL weten we wel dat het grote clubs zijn.

PSV en Ajax krijgen een spoedcurus topvoetbal? PSV wel ja, die hebben alleen maar topclubs in de poule. AEK moet Ajax toch gewoon van kunnen winnen en dat hebben ze ook gedaan met prima voetbal. Eerlijk gezegd zou ik zeggen dat je Benfica ook zou moeten kunnen hebben, wel een stuk beter dan AEK maar vergelijkbaar niveau als Ajax. PSV is in principe echt de underdog in hun poule.

Hmmm, iets zegt me dat van der Sar de hoofdredacteurs van de kranten heeft gepolst om het volgende:

"pssst, hey, er wordt negatief gesproken over de Arena, kunnen jullie anders niet even een mooi stukkie schrijven in de krant? Dan komen er ook misschien Ajax-supporters in competitieverband naar het stadion."

20 september 2018 om 08:51

Ajax trekt in thuiswedstrijden in de eredivisie de meeste supporters naar het stadion 😂

20 september 2018 om 08:52

Het is natuurlijk ook de grootste club van Nederland.

Maar toch heb ik het idee dat De Kuip en het Philipsstadion voller zitten dan de Arena in een regulier competitieduel.

20 september 2018 om 08:53

Dat zeggen ze,gister zeiden ze ook het was uitverkocht maar zag genoeg lege plekken

20 september 2018 om 08:53

Misschien moeilijk te accepteren inderdaad maar dat is wel zo.

20 september 2018 om 09:13

De Kuip oke, maar het Philips stadion? Daar kunnen slechts 35.000 mensen in, dat zit er bij Ajax en Feyenoord zelfs in oefenwedstrijden.. Trek dan op zijn minst een vergelijking met een gelijkwaardig stadion.

20 september 2018 om 09:15

Omdat supporters ook bij elkaar zitten en niet op hun plek. Daardoor zitten en houden ze 1 plek voor 3 man.

20 september 2018 om 09:42

"ajax trekt in thuiswedstrijden in de eredivisie de meeste supporters naar het stadion"

Officieel wel ja, maar dan gaan ze er volgens mij vanuit dat alle seizoenkaarthouders er altijd ook echt zijn. Ik kan die letters op de tribune toch best vaak nog prima lezen tijdens de wedstrijd.

20 september 2018 om 11:05

Dat is wel echt onzin. Maar waarschijnlijk kijk jij.met na de rust. Daarbij zijn de lege plekken vooral.op de hoofdtribune

20 september 2018 om 08:53

Ja, dat heeft hij sowieso gedaan. Een stukje in de krant zal ze wel overhalen ipv de wedstrijd op tv...🙈

20 september 2018 om 08:57

Europese wedstrijden hebben gewoon echt veel sfeer, dat het in competitieverband minder is doet daar niks van af.

20 september 2018 om 09:16

Wat is er nou spannend aan Emmen thuis? Zo is het wel.

Sfeer zat er deze keer goed in...
Waar ik met erg over verbaasde was dat er duizenden supporters het derde doelpunt hebben gemist omdat ze met hun rug naar het veld 1 of ander polka stonden uit te voeren. De meerwaarde van het met je rug naar je favoriete team gaan staan hossen is mij volledig onduidelijk. Ook niet direct sfeerverhogend...
Er is vast wel iemand op VZ die mij dit absurde gedrag kan uitleggen....

20 september 2018 om 08:54

Niet sfeerverhogend? Volgens mij hadden de supporters de tijd van hun leven met de Poznan!

20 september 2018 om 08:56

En dat moet dan verplicht met de rug naar het veld zodat je een prachtig doelpunt mist? Heel apart .....

20 september 2018 om 10:20

Het is wennen om deze sfeerverhogende acties is NL te zien, is ook niet echt de identiteit achter de supporters van Ajax. Het wordt gezien als copy cat gedrag. Wat mij betreft was de sfeer goed (te horen op tv) en ik hoop dat ze dit bij elke wedstrijd willen doen. Het zou jammer zijn dat men zich alleen op deze manier kan uitlaten bij CL wedstrijden.

20 september 2018 om 08:55

Grappig maar ik vond het juist fantastisch om te zien. Zo een beeld heb ik nog niet in Nederland eerder gezien. En ach, de wedstrijd was al gespeeld

20 september 2018 om 08:56

Haha heb je Marseille gezien daar staat een gast 90 min lang met een microfoon omgekeerd sfeer te maken,of die stewards die 90 min naar het publiek zitten te kijken terwijl er een spannende wedstrijd bezig is

20 september 2018 om 09:01

Er zijn overal en altijd "supporters" bezig met dingen die niets met voetbal te maken hebben maar ik vind het uitermate bijzonder dat een heel vak een dansje doen verkiest boven het volgen van een wedstrijd en op de koop toe ook nog het mooiste doelpunt van de avond mist?
Dit lijkt mij meer gedrag voor bij de toppers dan voor bij een voetbalwedstrijd.
Ik verbaas me ook regelmatig over figuren die voor 85 uit vet bestaan en dan in hun blote bast gaan staan klappen? Welke meerwaarde heeft dat? Dan kan je in ieder geval de wedstrijd nog volgen maar ook daarvan ontgaat mij de meerwaarde......

Die stewards zijn aangenomen om het publiek in de gaten te houden die zitten er niet om hun favoriete team aan te moedigen....

20 september 2018 om 09:05

Misschien is korfbal meer iets voor jou? Waar je je druk om kan maken zeg. Je wordt niet verplicht ertussen te staan hè.

20 september 2018 om 09:09

Die stewards zitten er dan ook niet om verslag te doen van de wedstrijd..

20 september 2018 om 09:50

Dat laatste vraag ik me af, als je eenmaal tussen staat en je wil voetbal kijken dan wordt dat zeker niet op prijs gesteld.....

20 september 2018 om 08:57

Ziet er toch geweldig uit? Net als een groot doek over het publiek. Zie je ook niks maar ziet er toch geweldig uit? Fakkels, rookbommen.. ziet er ook mooi uit maar ga je daar de wedstrijd beter van zien? Nee, ook niet.

20 september 2018 om 09:02

Jij bent het type supporter dat af en toe een applausje geeft en oehhh roept? Prima hoor, maar gelukkig zijn er ook mensen die wel zorgen voor wat sfeer in een stadion.

20 september 2018 om 09:05

Uh nee, maar de meerwaarde van het bewust een wedstrijd niet volgen omdat je zo graag een dansje wil doen ontgaat mij volledig. Kan dat dat dansje niet met het gezicht naar het veld?
Leg mij eens uit wat de meerwaarde is om je rug naar je favoriete te keren???

20 september 2018 om 09:15

Waar gaat het hele artikel nou over? Sfeer, dus wat de meerwaarde is: het is sfeerverhogend. Net als fakkels (je favo team niet kunmen zien door de rook), spandoeken (je favo team niet kunnen zien door een doek) en vlaggen; allemaal sfeerverhogend.

20 september 2018 om 09:18

Met je rug naar het veld staan is sfeerverhogend erg bijzondere manier van sfeer maken.....

20 september 2018 om 09:19

Het “Dansje” is toch gewoon een sfeer actie? De Poznan met het zingen van “90 minuten lang” is een beetje traditie aan het worden. Zelfs de commentator vond het indrukwekkend. Het is niet zo dat de hele tweede helft zo ging; en als de aanval begint voel je dat ook in het stadion en draai je toch gewoon je hoofd om? Jij ziet problemen over iets waar iedereen die erbij betrokken is het totaal niet als een probleem zien joh!

20 september 2018 om 09:30

Visueel is het toch een geweldig gezicht? Op Europese supporterssites heb ik de beelden ook al voorbij zien komen. Grappig om de reacties daaronder te lezen. Iedereen vindt het een geweldig gezicht behalve sommige supporters uit een bepaald land en dan ook nog 90% van een bepaalde club...

20 september 2018 om 09:58

Ik zeg ook nergens dat er iemand een probleem mee zou hebben dat ze het mooiste doelpunt van de avond missen maar ik vraag me af waarom dat hossen omgedraaid naar het veld moet? Het maakt mij verder niet uit al ga je 90 minuten in je blote reet ondersteboven rondhuppen in je vak, ik verbaas me er alleen over meer niet....

20 september 2018 om 09:19

Iets met verbintenis van de supporters samen. Verbroederen of iets dergelijks samen gewonnen.

20 september 2018 om 09:53

Dat zou natuurlijk ook met het gezicht naar het veld kunnen...

Wel bijzonder eigenlijk, het idee van wij hebben gewonnen maar als er verloren wordt hebben zij verloren.
Ik vind het verder allemaal prima hoor maar waarom achterste voren???

20 september 2018 om 09:28

Nou nee hoor, 10 seconden nadat iedereen zich weer omdraaide naar het veld scoorde Nico de 3-0.

20 september 2018 om 09:55

Dan zou ik de beelden nog maar eens terug kijken dan is duidelijk te zien dat een groot deel nog omgedraaid staat.....

Verder niet boeiend hoor alleen verbaas ik mij er over dat met je rug naar het veld staan sfeerverhogend zou zijn......

20 september 2018 om 19:20

Nou beelden leuk, ik stond er zelf tussen en iedereen om me heen heeft m gewoon gezien.

20 september 2018 om 09:55

Ik zag het persoonlijk altijd als een stukje gezonde Amsterdamse arrogantie. Je rug naar de wedstrijd keren omdat je weet dat het goed zit, in de zin van 'de buit is binnen, ik hoef niet meer te kijken'. Het ziet er wel indrukwekkend uit op tv.

20 september 2018 om 11:56

Deze actie kan volgens mij twee dingen betekenen..

1. Het spel van Ajax is niet om aan te zien.
2. Het spel van de tegenpartij is niet om aan te zien.

Aangezien Ajax de laatste Europese thuiswedstrijd de tegenstand overklaste wordt dit weer gedaan.

Vak410 deed dit trouwens jaren geleden al dus het is echt niks nieuws.

De sfeer was echt geweldig, Europees staan we er echt goed op. Het is logisch maar ook jammer dat eenzelfde passie in de eredivisie nog wel eens ontbreekt. Maar goed, de kriebels zijn een stuk groter in de CL dan wanneer FC Emmen op bezoek komt.

Ajax streeft naar het hoogst haalbare en de fans doen dat ook. Het was heerlijk te zien hoe vakken samen aan het dansen waren. Overigens zeg ik niet voor de eerste keer dat je duidelijk verschil ziet van het soort publiek wat beneden op de lange zijde zit. Bij Feyenoord zie je geen families. Bij Ajax en PSV wel. Daarom hangt er in de Kuip ook meer een sfeer van agressie rond het veld. Dus al met al kan de JC ArenA ook heel sfeervol zijn.

20 september 2018 om 10:09

Bij Feyenoord zie je geen families? Misschien vallen ze door een andere stadion indeling minder op?. Ik alleen ken al tientallen gezinnen waarbij heel de familie een seizoenskaart heeft. Voetbal is voor heel veel mensen gewoon een gezinsuitje niet alleen in Amsterdam en Eindhoven.

20 september 2018 om 10:26

Nee, dat zegt hij niet! 007 heeft het over de 1e ring lange zijde. Het klopt dat daar bij Ajax juist de vaders met kinderen zitten en de minder fanatieke supporters, waar dit bij Feyenoord niet het geval is. Dit heeft volgens mij voornamelijk te maken met de kaartprijs. Bij Ajax zijn het namelijk met afstand de duurste plekken. Bij Feyenoord dacht ik dat dit juist goedkopere plekken zijn, daar deze niet overdekt zijn. Maar ik kom nooit in de Kuip dus correct me if i'm wrong.

20 september 2018 om 10:39

Dus heeft het met de stadion indeling te maken zoals ik als zei.....

20 september 2018 om 10:49

Heb je reactie verkeerd gelezen, excuus!

20 september 2018 om 13:41

@Tornado, natuurlijk zijn er ook in de Kuip vakken met families, maar zoals je al zei is de indeling anders. Dat heeft dan ook invloed op de sfeer. Ik zeg er dan wel bij dat buiten de topwedstrijden in de eredivisie de mensen in de JC ArenA ook rustiger zijn, maar dat is overal zo.

Ik weet niet welke analyst het precies zij maar die zei: " in de eredivisie komt het Ajax publiek controleren of het goed gaat en tijdens de CL of EL is het besef groot dat de spelers alles steun nosog heeft.

Even alvast vooruit blikkend op Benfica. Gister gezien was best onder de indruk eerlijk gezegd boden ondanks de 2-0 nederlaag goed weerstand. Met het gemak dat gezegd word dat Ajax zomaar tweede word begrijp ik niet.

20 september 2018 om 09:16

"met het gemak dat gezegd wordt dat Ajax zomaar tweede wordt begrijp ik niet."
Tja dat is statistiek. Als ik jou zeg dat 10 procent van de mensen dat denkt, weet jij dat bijna niemand dat denkt. Als jij hier 100 van de 1000 mensen tegenkomt die dat zeggen, denk jij dat bijna iedereen vindt dat we wel even doorbekeren.
Ik ben ervan overtuigd dat de meerderheid eerder Hoopt dat het mogelijk is, en beseft dat het beter mogelijk is dan de laatste paar poules van een paar jaar terug. Maar dat we wel "even" de poule overleven is echt niet de tendens.

Het is maar tegen AEK Athene, hoor ik mensen zeggen..... Het is CL voor een Europese club is dit het hoogst mogelijke podium om op te treden. Het brengt dus extra druk mee en prestige.
Athene is gewoon een stugge en lastige ploeg die loert op dat ene kansje en probeerd achter de boel dicht te houden.
Ajax heeft gewoon goed gepresteerd met een 3-0 overwinning. En ook met aantrekkelijk voetbal. Er kunnen weer extra miljoenen worden bij geschreven en er wordt weer in Europa over Ajax gesproken.
Zondag wordt een interessant duel tussen twee CL deelnemers..... Wanneer is dat voor het laatst gebeurd in Nederland?

We hebben het altijd over Griekse en Turkse heksenketel maar de zeer sfeervolle JC ArenA kan er ook wat van. Alleen dan nog een stukje stijlvoller.

Even voor de Ajax-fans. Waarom horen we de volgende songs niet meer?:

- De herdertjes lagen bij nachte... Ajax Ajax
- Always look on the bright side of live (monty Python)
- We are the champions (queen)
- Hava nagila hava...

Dat is toch pure nostalgie en F-Side cult?

20 september 2018 om 12:10

De herdertjes lagen bij nachte werd gisteren nog gezongen...

Hava Nagila heb ik een tijdje geleden nog voorbij horen komen, maar de rest inderdaad niet.

20 september 2018 om 16:46

Oké dat wist ik niet. Die oude liedereen spreken me veel meer aan dan dat monotone 'ajax Amsterdaaaaam'.

Hoppa Hosana. Winst tegen AEK. Lijkt me een verplichting waar Ajax aan heeft voldaan. Op naar Psv. Lijkt me toch de eerste test voor Ajax dit seizoen.

20 september 2018 om 10:52

Kiev uit.. Eeerste test voor Ajax werd er gezegd. Ajax blijft gemakkelijk overeind en opeens is Kiev maar een matige tegenstander. Vitesse uit.. Nou wil ik Ajax wel eens zien, dat gaat niet makkelijk worden. Ajax verliest daar vaak werd er geroepen. Ajax speelt Vitesse weg en ja hoor.. Vitesse stelt weinig voor werd er weer snel geroepen..

20 september 2018 om 10:57

Stel, volkomen hypothetisch, dat door een godswonder ajax de cl wint door achtereenvolgens man city, real en barca te verslaan. Dan "hebben ze (de tegenstander) hun dag niet gehad, missen ze hun belangrijkste speler die in z'n eentje ajax wel ff opgerold zou hebben, of zijn 't allemaal camping elftallen geweest. 't maakt niet uit hoe, bij jaloerse types kan ajax toch nooit goed doen.

Van de grootste stadions vind ik de Arena en Philips stadion het meest sfeervol. Ik snap ook nooit waarom mensen de Kuip zo geweldig vinden. Doordat het een grote open 'ring' is onstaat niet de intense sfeer en galm als in de Arena en het Philips stadion.

20 september 2018 om 10:55

Een stadion maakt geen sfeer. Dat doen de mensen.. Er zijn voorbeelden zat van afgrijselijke stadions (napoli, Roma/lazio, Rode Ster) maar waar elke club met knikkende knietjes heen gaat.. Nergens in NL kan het publiek zo massaal achter de ploeg gaan staan als bij Feyenoord. Bij Ajax zie je dat bijna alleen maar bij Europese wedstrijden.

20 september 2018 om 11:26

Klopt, dat doen de mensen, maar de bouw van het stadion helpt hier zeker bij. Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar In bv de arena heeft het geluid geen mogelijkheid om te ontsnappen ,terwijl het in de kuip snel 'weg waaid". Overigens heb ik in de kuip vaak genoeg wedstrijden gezien waar het gewoon een saaie en stille boel was.

De sfeer was zeker goed. Alleen er zijn ook veel mensen die de hele wedstrijd zitten en op andere zeuren die wel staan en mee willen doen om sfeer te maken. Dan heb ik zoiets van het is de Champions League wat verwacht je dan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren