Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nijland belt met Van der Sar: ‘Geen flauw idee hoe Halsema erin staat’

Laatste update:

Algemeen directeur Hans Nijland rekent erop dat de wedstrijd van zaterdagavond tussen Ajax en FC Groningen in de Johan Cruijff ArenA gewoon door kan gaan. Hij verwacht op zijn vroegst donderdag definitief uitsluitsel te krijgen over de dreigende politiestaking en de mogelijke gevolgen daarvan. De wedstrijden Ajax - FC Groningen en AZ - Feyenoord zijn volgens Nijland de confrontaties die de grootste kans hebben om afgelast te worden.

Bij het duel tussen FC Utrecht en FC Emmen zal er minder druk op staan, zo denkt Nijland. “In het geval van Feyenoord komen er altijd enorm veel uitsupporters mee”, legt hij uit in gesprek met het Dagblad van het Noorden. “En bij Ajax lopen er 45.000 tot 50.000 man in en rond het stadion. Politie-inzet is zeker in die gevallen noodzakelijk.”

Dinsdagavond had Nijland telefonisch contact met Edwin van der Sar, algemeen directeur van Ajax, over de situatie. “We verwachten voor donderdag geen duidelijkheid. Ik denk dat we gewoon spelen, al moet ik het antwoord schuldig blijven op de vraag waarop dat gebaseerd is”, aldus Nijland. “Met Femke Halsema is er ook een nieuwe burgemeester in Amsterdam. Ik heb geen flauw idee hoe zij erin staat. Wij hebben er in elk geval geen enkele invloed op.”

De KNVB laat woensdag weten dat er rekening mee wordt gehouden dat een aantal wedstrijden in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie uit veiligheidsoverwegingen komend weekeinde geen doorgang vinden. De politievakbond heeft agenten opgeroepen om vanaf vrijdagavond 18.00 uur tot en met zondag het werk neer te leggen. Alleen in noodgevallen zou de politie wel in actie komen, maar daar vallen evenementen als fesitvals en voetbalwedstrijden niet onder. Indien er geen politie aanwezig is, kunnen burgemeesters het uit veiligheidsoverwegingen niet verstandig achten om wedstrijden door te laten gaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou mooi zijn als het doorgaat want ik ga erheen hahaha

12 september 2018 om 12:22

Als Ajax zijnde extra stewards inhuren. Bezoekers trakteren op koffie en een febo kroket en kat in het bakkie

12 september 2018 om 13:19

Soccersup het gaat ook om de bevoegdheid die een agent heeft tov een steward. Er hoeft maar 1 idioot te gaan rondsteken en je hebt de ellende aan de gang. Zonder politie 50.000 man opvangen is gekkenwerk.

12 september 2018 om 13:34

Ik zal als steward wel twee keer nadenken om naar de Arena te gaan zonder politie. Na wat er de vorige keer gebeurde met een steward, laat ze het maar lekker uitzoeken daar in Amsterdam.

Gewoon voetballen. Ideaal moment om aan te kunnen tonen dat er prima gespeeld kan worden zonder al die agenten. Weg met de risico wedstrijden en bange burgemeesters.

12 september 2018 om 11:54

Stel jij je alvast verantwoordelijk voor de chaos die er kan ontstaan? Het risico is gewoon te groot. Dat volwassen supporters/hooligans zich helemaal te pletter in slaan geef ik helemaal niks om, maar er zitten ook gezinnen. Vanaf de zijkant is het heel makkelijk om dit te roepen, maar als burgemeester neem je een te groot risico in deze. Althans, dat vind ik dan.

12 september 2018 om 13:01

Het is helemaal niet groot. Van de tien risico wedstrijden gebeurd er bij 8 niks. Pure bangmakerij.

12 september 2018 om 13:08

Ik vind 20% toch een extreem hoog aantal

12 september 2018 om 15:29

Kunnen we toch gewoon heel het politieapparaat afschaffen? Ze zijn er voor het geval er iets gebeurd en bij voetbalwedstrijden is dat nu eenmaal het geval. Op straat gebeurt toch ook niet altijd wat? Maar ze zijn en lopen er soms voor het geval dat.

12 september 2018 om 17:26

Maar hij heeft zeker wel een punt. Juist als je aantoont dat zonder goed verloopt kan het vervolgens in het gross van de wedstrijden met minder. Ik denk niet dat het lukt, maar dat is wat anders. Het zou wel een mooie kans zijn waarbij alle voetbalsupporters zich van hun beste kant laten zien. Vond bv dat shot bij de wedstrijd vvv-ajax geweldig, verschillende supporters met verschillende shirtjes gewoon naast elkaar. Het kan dus wel.

12 september 2018 om 11:57

De wedstrijd Fortuna -Utrecht heeft al laten zien dat er niet! prima gespeeld kan worden zonder dat er politie aanwezig is. Bij deze wedstrijd had ik al de hoop dat mensen zich een keer beschaafd konden gedragen om aan te tonen dat politie-inzet niet per se nodig is. Schijnbaar kan dat dan niet en zodoende heb ik ook geen hoop dat het nu goed zou komen met alle doorgesnoven mafketels die zich supporter noemen.
Ik hoop dat ik het fout heb, maar vertrouwen heb ik niet.

12 september 2018 om 12:12

Ik ben het met je eens hoor. Maar heb je gezien hoe de afscheiding tussen de supporters in Sittard is?? Dit zijn gewoon van die hekken die om een bouwput staan.

12 september 2018 om 12:23

Al stond er niks omheen...

Waarom kunnen we het hier niet hebben zoals ze dat in enkele stadions in Duitsland hebben? Supporters met elkaar de kroeg in, met elkaar naar het stadion, tussen elkaar kunnen zitten en gewoon een biertje in het stadion.
Zoals het bedoeld is.

12 september 2018 om 13:16

@ Kebabslipper

Misschien een zijstraat, halverwege augustus was het EDM evenement Decibel wat over een heel weekend 60.000 bezoekers aan trok. Onder die bezoekers is minimaal de helft onder invloed van drugs en alcohol, waarschijnlijk loopt dit naar de 80-90 procent alleen wil ik die gok niet doen.

Dit jaar was er een staking van de politie omtrent het festival, en het is het meest rustigste festival geweest met deze bezoekersaantallen dat heeft plaats gevonden. Bij andere feesten zoals Defqon, Dutch Valley, Tomorrowland, Lowlands met grote bezoekersaantallen zijn er veel meel ongeregeldheden geweest.

Het is dus bewezen dat het wel prima kan, ik geloof namelijk zelf dat er op decibel meer doorgesnoven idioten, pillen slikkende dwazen en alcohol slurpende mafketes rondlopen dan bij een wedstrijd in de Arena.

12 september 2018 om 13:28

@D-Bergkamp
Goede reactie, zonde van die laatste alinea. Ik ben zelf regelmatig bezoeker (geweest) van oa Decibel.

Als je je iets zou verdiepen in wat bijvoorbeeld pillen met je doen dan zou je weten dat je onder invloed daarvan nooit en te nimmer zal gaan rellen met een ander.
Dat is ook een van de redenen dat het op dergelijke feesten (vrijwel) altijd goed gaat. Als er dan toch problemen ontstaan zijn het doorgaans de mensen die gezopen hebben.

Iets met geestverruimend en geestvernauwend. Maar helaas leven we in een maatschappij waarin mensen liever onwetend dingen roepen over dit onderwerp dan zich er echt in verdiepen.

12 september 2018 om 16:18

@ D-Bergkamp

Ik denk dat er een groot verschil tussen muziekfestivals en voetbalwedstrijden is.
Kijk, bij muziekevenementen komt in principe iedereen met hetzelfde doel: fun, vermaak, beetje chiillen, in ieder geval komen mensen er met dezelfde mindset.

Een voetbalwedstrijd bestaat sowieso uit twee kampen. Dus de kans op botsing is al bij voorbaat veel groter. Dan kunnen gebruik van alcohol en drugs misschien juist sneller overslaan in negatief gedrag. Al dekn ik dat een tekort aan functionerende hersencellen en testosteronoverschot ook behoorlijk meespelen in het geweld rond wedstrijden.

13 september 2018 om 08:59

Ik ben er zelf al 8x geweest, nooit problemen gehad of gezien. En ik chargeer lichtelijk, maar de conclusie dat 80 procent of meer gebruikt...

12 september 2018 om 12:21

Sorry dat ik het zeg, maar dat is wel heel naïef. Ajax zorgt zo'n beetje vanaf de jaren 70 al voor supporters ellende, dus politie-inzet is gewoon nodig.

12 september 2018 om 12:28

Als 40/50.000 man bijeen komt, is het nooit verstandig om er geen politie bij te zetten. Of de club nu een hooligan verleden heeft of niet.

12 september 2018 om 12:45

Mee eens. Maar het is best idioot dat het blijkbaar nodig is.

12 september 2018 om 13:04

En mocht het misgaan is het prio1 en komt de politie toch .... aantonen dat staken niet altijd loont.

Wat zou er in godesnaam nou tijdens Ajax-Groningen kunnen gebeuren? Misschien wat extra stewards inhuren. Maar ik snap niet waarom er sowieso bij dit type wedstrijd zoveel ME-busjes buiten het stadion staan. Totale onzin.

12 september 2018 om 11:58

Het is altijd een beetje tweeledig die politie inzet. Bij mij creeërt het toch ook een soort van spanningsgevoel als ze er zo opzichtig staan en ergens lokt het ook bepaald gedrag uit. Ik denk dat de wedstrijd zaterdag prima zonder problemen doorgang kan vinden maar je moet je ook inbeelden wat voor shitstorm er ontstaat als het nu mis gaat. Al met al een hele vervelende situatie voor iedereen met behoorlijke risico's.

12 september 2018 om 12:06

Ik vind dit een zeer bijzondere opmerking. Het creëert een spanningsgevoel als ze er zo opzichtig staan? En dit lokt bepaald gedrag uit? Als er veel mensen zijn die er zo over denken dan toont dat maar weer aan dat ze er niet voor niets staan. En als ze er niet staan voelt iedereen zich uitgedaagd om toch de grens op te zoeken zeker?
Het is erg primitief dat de aanwezigheid van agenten bepaald gedrag moet uitlokken. Het doet mij denken aan gedrag van jonge gorillamannetjes als er een dominant mannetje aanwezig is.

12 september 2018 om 12:59

Ik snap zijn redenatie wel, je hoeft het niet te interpreteren als dat hij het goedpraat of dat het normaal is. Simpele tokkies worden uitgelokt door politie omdat ze dan stoer voor elkaar willen gaan doen, kijk mij eens even cool doen tegen de politie. Haantjesgedrag kan bevorderd worden door de aanwezigheid van de politie. Afwezigheid van de politie indien er totale chaos ontstaat, om wat voor reden dan ook, is ook niet wenselijk en zelf gevaarlijk.

12 september 2018 om 13:44

Ik ging voor het eerst naar Ajax toen Cruyff teruggekeerd was en dat was in een tijd dat er nauwelijks politie aanwezig was. Dat was tegelijkertijd dat het uit de klauwen begon te lopen met het geweld. Als je niet voorzichtig was kreeg je een straattegel naar je hoofd omdat je voor de verkeerde club was. Waarschijnlijk was dat omdat een straattegel agressie oproept, toch?

12 september 2018 om 12:22

@ Filip,

Wat zou er in godsnaam fout kunnen gaan bij een kampioenschap feestje met eigen supporters? Komt geen supporter van een andere club op af maar toch kan het niet normaal gaan.

Komt het wellicht bij je op dat je bij een club zit waarvan de supporters niet te voorspellen zijn? Bij ajax zitten nou eenmaal veel mensen die soms te veel drank en drugs gebruiken en die hebben zichzelf niet altijd in de hand. Dan ben je politie nodig.

Zoek de schuld eens bij je eigen supporters ipv alleen maar te wijzen..

Als je niet eens een kampioenschap kan vieren zonder problemen te krijgen met de politie, als je dat al niet eens kan...

Hoe veel wedstrijden zijn er geweest waarbij er geen uitsupporters mee mochten ? Ook allemaal voor jan lul toch? Ook overdreven zeker?

Ken je geschiedenis zou ik zeggen... Juist een club als ajax is het probleem dat er zoveel politie op de been moet zijn. Clubs als Ajax en Feyenoord met hun doorgesnoven fans..

12 september 2018 om 12:25

Elke club heeft zulke "fans"
Psv supporters die muntjes gooien naar zwervers zijn net zulke doorgeschoven figuren

12 september 2018 om 12:26

Ik ontken ook zeker niet dat het niet bij andere clubs gebeurd, maar ajax feyenoord spant wel de kroon. Niet voor niks dat die wedstrijden vaak zonder uitsupporters gespeeld werden.

12 september 2018 om 12:30

En nu zeg ik psv maar had ook elke andere club kunnen noemen

12 september 2018 om 12:38

Ik vind het wel meevallen eerlijk gezegd. Er zijn nou eenmaal een hoop supporters die Ajax niet eens uit kunnen/willen spreken en als Ajax op bezoek komt de treurigste dingen worden gezongen en het schuim op de monden staat. Er zijn ook genoeg kampioenschappen geweest wat prima is verlopen. Jij doelt vast op die 30e titel waar ik ook bij was. Dat was idd treurig maar ook enorm slecht georganiseerd. Er werd bijvoorbeeld letterlijk omgeroepen door de speaker dat als mensen niet uit die torens ( reclame stellages die ze hadden gemaakt) wouden gaan, zo niet moesten we ze maar een handje helpen met het gooien van voorwerpen.

12 september 2018 om 17:37

Onzin. Ajax supporters kunnen niet naar Utrecht omdat Utrecht de veiligheid niet kon garanderen. Ligt het dan aan de Ajax supporters of de Utrecht supporters. Ajax supporters mogen niet naar een bekerwedstrijd in den haag, omdat de burgemeester bang is dat er ongeregeldheden plaats gaan vinden tussen ado en Ajax supporters terwijl Ajax geeneens tegen Ado speelt..... Feyenoord supporters waren onder de vorige burgemeester gewoon welkom in Amsterdam. Wilde het weer eens kans geven na zoveel jaar. Die van Rotterdam wilde er geen eens aan beginnen en had er 0,0 vertouwen in. Gevolg over en weer geen uitsupporters. Ligt dat dan aan de Ajax supporters.... Het zijn echt niet allemaal lieverdjes die er in de Arena zitten, maar dat de naam Ajax als een rode lap werkt bij verscheidene supportersgroepen heeft toch weinig te maken met Ajax supporters. En ja het is echt zo erg. Ajax legia, dan zie je gewoon complete Ado groepen richting legia vertrekken om te rellen met Ajax supporters. Maar het ligt inderdaad aan de supporters van Ajax en Feyenoord......

12 september 2018 om 12:25

Er zal normaal gesproken inderdaad niets gebeuren tijdens een Ajax-Groningen. Laat t nu net uitgebreid in media komen mocht deze wedstrijd zonder politie doorgaan. Zal je net zien dat er ‘supporters’ zijn dan juist aanleiding zien om ellende te veroorzaken. Of nog erger andere ‘supporters’ van rivaliserende clubs hierdoor aanleiding zien om de confrontatie te zoeken en naar Amsterdam te komen.

12 september 2018 om 12:27

Serieus? Ajax supporters zorgen al vanaf de 70-er jaren voor ellende. Slopen van particuliere en publieke spullen en intimideren en molesteren van mensen.
Toppunt is wel dat er bij de klassieker nog steeds geen uitsupporters bij mogen zijn. Is dat trouwens bij ADO-Ajax ook niet zo? If not, sorry.

Ik zou willen dat alle supporters zich een beetje zouden gedragen. Ik schaamde mij rot over shirtjes gate bij de JC schaal.
Wat er bij mij maar niet ingaat is dat het naakte feit dat andere mensen een andere club dan de jouwe supporten reden is om ze op hun bek te slaan. Grotere onzin en idioter gedrag bestaat bijna niet.

Zou toch veel gaver zijn om door elkaar te kunnen zitten in een stadion? Gewoon juichen voor je cluppie en verder wat verbale plaagstootjes naar je buurman die voor de andere patij is en het ook accepteren en meelachen als het andersom is?

Ja, ik weet het: heeeeel naã¯ef. Maar een mens mag dromen, niet waar?

12 september 2018 om 12:41

Ja joh het ligt allemaal aan Ajax en niet aan bijvoorbeeld Ado, Feyenoord en Utrecht waar standaard wordt gezongen dat alle joden aan het gas moeten. Of nouri 90 min aan de zuurstofslang. Ook nu er geen ajax supporters zitten blijven ze dat zingen. Dan heb ik het nog niet over de bekogelingen gehad bij Ado bijvoorbeeld. Alderweireld gewond door een munt. Ook toen waren er geen supporters van Ajax aanwezig. Wat kan Ajax er aan doen dat sommige supporters een flinke waas voor hun ogen krijgen als Ajax op bezoek komt? Kijk je wel is naar Ajax tegen die clubs met het geluid goed hard? En ja Ajax supporters voornamelijk vroeger die harde kern zijn zeker geen lieverdjes. Het was idd vooral vroeger een stuk erger vind ik. Ik vind de fside tegenwoordig bijhoorlijk tam hoor

12 september 2018 om 12:52

@jeroenn_o
Nee, dat ligt niet alleen aan Ajax, dat bedoelde ik hier niet te zeggen in elk geval. Maar omdat het topic hier over de thuiswedstrijd van Ajax ging en ik reageerde op iemand die schreef dat het dan maar zonder politie-inzet zou moeten schreef ik dit.
De clubs die je noemt kloppen en vooral wat ze zingen is ronduit walgelijk en ik kan mij daar boos over maken. Het is van een verschrikkelijk niveau. Leeghoofden, gajes.
Ik ga niet zo vaak meer naar PSV als vroeger, maar ik vind het vreselijk als ze bij wedstrijden tegen Ajax gaan zingen "wie niet springt die is een Jood" en daarbij komt, ik kan ook niet meespringen, want ik ben Joods.

Dus nogmaals Jeroen, niet typisch Ajax, wel een probleem waar ik mij mateloos aan erger. En dus ook aan shirtjes gate zoals ik schreef.

12 september 2018 om 13:02

Klopt, ik erger me er ook mateloos aan al kan ik dat liedje wie niet springt nog wel hebben... maar ik snap dat dat voor jou anders ligt gezien je achtergrond. Al zal ik je eerlijk zeggen dat ik de hele shirtjes gate gemist heb?

12 september 2018 om 13:43

Shirtjes gate heb ik het maar even genoemd, maar ging over een paar kleine jongetjes die in hun Feyenoord shirts op een gemengde tribune zaten bij de JC schaal in het PSV stadion.
Een steward was blijkbaar geã¯nstrueerd om de kereltjes te vragen hun shirt binnenstebuiten te dragen voor hun eigen veiligheid.

Dat vond ik erg genant. PSV had juist zijn nek uitgestoken om veel Feyenoord mensen toe te laten (meteen vuurwerk op het veld) en zelf ging PSV naar mijn mening in de fout met dat gedoe met die shirt. Twee kleine kereltjes ... pfff.

Wellicht kan er bewaking ingehuurd worden? En anders eenmalig geen uitpubliek. Het is niet anders. The show must go on!

Misschien kom ik nu meet een heel stom idee: Als clubs zelf extern beveiliging inhuren?
Hiermee doe je ook een geste naar het politiekorps in mijn ogen, die kunnen dat wel een steuntje in de rug gebruiken.

Ajax-Groningen is geen Ajax-ADO ofz, dus heel veel zou er niet gebeuren in eerste instantie, dan is extern wat inhuren toch geen probleem? Wat betreft AZ-Feyenoord, dat ligt wat gevoeliger dan Ajax-Groningen denk ik, maar ook niet zo gigantisch meer dat het als een risico wedstrijd is. Ook hier kan je extern beveiliging inhuren.

12 september 2018 om 12:24

Beveiligers hebben niet zoveel rechten op straat... Daarom niet.. Een particuliere beveiliging heeft niks over burgers te zeggen in het openbaar.. Die mogen eigenlijk net zoveel als gewone burgers..

Sta je dan met je beveiliging bedrijf tegen over 100 supporters waarvan wellicht sommige messen op zak hebben. Sta je dan met je blote handen.. Succes!

12 september 2018 om 13:31

@ Keepertoob

Daar valt een mauw aan vast te knopen. Speciale verordening kan elke burgemeester in t leven roepen. De vraag is alleen in welk jasje en in welke vorm je het giet, dat wordt juridisch wel een dingetje.

Daarnaast is t volgens mij zo dat het gebied rond de Arena niet in het beheer / eigendom valt van de gemeente? Pin me hier overigens niet aan vast! Zeker weten doe ik t niet namelijk. Dan is er al helemaal geen probleem. Heb mij ooit zoiets laten vertellen.

Gek genoeg mag een gewone burger verdomd veel van de wet hoor, denk dat jij je daar aardig in vergist.... Maar dat is overigens een andere discussie.

Voor Ajax is het van groot belang dat de wedstrijd doorgaat. Woensdag staat AEK alweer op het programma. Voor de Champions League moet je een perfecte voorbereiding hebben. 2,5 week geen wedstrijd spelen en dan op het hoogste niveau moeten spelen, dat is allesbehalve ideaal. Alleen al om deze reden hoop ik dat Ajax-Groningen doorgaat.

Als 't van Halsema afhangt dan word er niet gevoetbald ben ik bang.

12 september 2018 om 12:36

En dan heeft ze 100% gelijk.
Het probleem ligt bij het voetbal, niet bij de politie.
Niemand lijkt er echt meer bij stil te staan, maar hoe idioot is het dat er (enorme) politie-inzet nodig is bij het voetbal?
Kijk b.v. eens naar rugby. Wales en Engeland haten elkaar tijdens de wedstrijd, de supporters zijn door het dolle heen qua fanatiek zijn. Wordt er gevochten? Nee. Wordt er gescholden? Jazeker.
Maar alles en iedereen zit door elkaar in het stadion en er zijn geen vechtpartijen.
En de rivaliteit tussen Wales en Engeland zit veel dieper dan b.v. hier tussen Ajax en Feyenoord.

12 september 2018 om 13:31

Rudeboy65

Doe asjeblieft niet zo naief door te zeggen dat dat in Engeland wel kan!
Daar slaan ze elkaar alleen 2 straten verder naar de tering.

Of ze breken tijdens een WK een halve stad af....

12 september 2018 om 13:38

Oh, oh, oh, gaan we weer. lees eens goed gast.
Ik heb het over rugby. Rugby.
Slaap lekker verder en een fijne dag.

door laten gaan en als het fout gaat naar de politie wijzen ze moeten hun verantwoordelijk heden maar nemen .
als ze echt wat willen bereiken deel je een maand of half jaar maar geen boetes uit.
maar om de mensen zo te naaien is gewoon een schande !!!

12 september 2018 om 12:25

Hahaha dit is mooi. Dus als supporters zich misdragen gaan we de schuld geven aan de politie...

Niveautje hoor..

En daarom is er dus politie nodig, mensen hebben zelf geen normaal niveau meer..

12 september 2018 om 13:05

Klopt inderdaad. Niveau lijkt af en toe ver te zoeken. Maar dat begint al op het veld. Iedere beslissing van een scheidsrechter wordt in twijfel getrokken, er wordt gescholden etc. Trainers die continue lopen te klagen. In bijna alle andere sporten is de beslissing van de scheidsrechter heilig. Daar moet je het niet wagen om je mond open te trekken.

Als het bekend is dat er geen politie is dan is dat een vrijbrief voor raddraaiers die niets met de doorsnee voetbalsupporters te maken hebben om te gaan rellen. Aflasten dus. Het ligt niet aan Ajax of Groningen supporters, maar aan het risico op een derde partij die bij aanwezigheid van politie thuis zouden blijven. Niets aan te doen.

Niemand lijkt er echt meer bij stil te staan, maar hoe idioot is het dat er (enorme) politie-inzet nodig is bij het voetbal?
Kijk b.v. eens naar rugby. Wales en Engeland haten elkaar tijdens de wedstrijd, de supporters zijn door het dolle heen qua fanatiek zijn. Wordt er gevochten? Nee. Wordt er gescholden? Jazeker.
Maar alles en iedereen zit door elkaar in het stadion en er zijn geen vechtpartijen.
En de rivaliteit tussen Wales en Engeland zit veel dieper dan b.v. hier tussen Ajax en Feyenoord.

12 september 2018 om 12:53

Er wordt misschien niet gevochten, maar ik ben bij het al rugby bij een van de wedstrijden geweest en daar was gewoon dubbel zoveel politie als tijdens de bekerfinale die mijn club gespeeld heeft. Dus dat argument gaat niet per se op

12 september 2018 om 13:50

Ik ben inmiddels naar 7 wedstrijden van de Six Nations geweest en 1 oefenwedstrijd zowel uit als thuis voor Wales, en heb idd ook aardig wat politie gezien.
Maar dat was toch echt om de stromen mensen in goede banen te leiden. In Rome was dat minder omdat het stadion behoorlijk ver van het centrum ligt en er heel veel ruimte omheen is. En dus nog afgezien van dat er geen vechtpartijen zijn is er ook weinig te sturen.
Als Wales thuis speelt weet je niet wat je ziet.
74.500 mensen komen het stadion uit als een stroom mieren en de politie helpt ze handig navigeren. Trein? Volg dit pad. Dichtstbijzijnde kroeg? Supporters home, supportershops, enz enz.

12 september 2018 om 14:14

Ja ik weet het, erg mooie sfeer verder hoor! Heb Wales in Cardiff mogen aanschouwen en is echt een geweldige ervaring. Dat ben ik ook helemaal met je eens hoor, maar hoe je het ook bekijkt, een vredelievender groep supporters betekent denk ik nog niet per se minder politie.

Bij Ajax wil het ook nog wel eens onrustig zijn op de eigen tribune, ook bij kleinere wedstrijden. Tegen Heracles is nog een steward bij de keel gegrepen en toen ze twee jaar terug thuis van Willem II verloren was er ook een vechtpartij op de tribune. Geen garantie dus dat het goed gaat.

12 september 2018 om 12:58

Thuis tegen sturm graz ook, paar rijen schuin voor/naast ons ging er een beer van een vent ook door het lint tegen een groepje anderen. Dat heeft ook zeker 20 minuten geduurd voordat dat rustig werdt.

Ach zo erg is het ook weer niet extra rust en betere voorbereiding voor de CL.

12 september 2018 om 14:19

nog belanrijker minder kans opblessures.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren