Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax gaat groepsfase Champions League overleven en PSV niet’

Laatste update:

Ajax neemt het in de groepsfase van de Champions League op tegen Bayern München, Benfica en AEK Athene en de bezoekers van Voetbalzone rekenen erop dat de Amsterdammers op de eerste of tweede plaats eindigen. De afgelopen week kon er op deze website gestemd worden op de poll met de vraag of Ajax en PSV gaan overwinteren in de Champions League en waar het vertrouwen in de ploeg van trainer Erik ten Hag groot is, gaat men ervan uit dat het miljardenbal er voor PSV na zes wedstrijden op zit.

De afgelopen week kon op de frontpage worden gestemd op de poll: Verwacht jij dat Ajax en PSV de groepsfase van de Champions League overleven? Dat deden bijna tienduizend bezoekers. 58 procent stemde op Ajax wel, PSV niet. Slechts 13 procent rekent erop dat zowel Ajax als PSV ook na de winterstop actief zijn in de groepsfase.

Dat het vertrouwen in PSV niet groot is is niet verwonderlijk. De ploeg van trainer Mark van Bommel is bij de loting van de Champions League gekoppeld aan Barcelona, Tottenham Hotspur en Internazionale. De poule van de Eindhovenaren wordt door sommigen dan ook de ‘groep des doods’ genoemd. 9 procent denkt juist dat PSV de groepsfase wél overleeft en Ajax juist niet. De overige 20 procent denkt dat het Champions League-avontuur voor beide Nederlandse topclubs na de groepsfase ophoudt.

De groepsfase van de Champions League gaat volgende week van start. PSV begint het toernooi met een loodzware uitwedstrijd in het Camp Nou tegen Barcelona op dinsdag 18 september. Een dag later is de beurt aan Ajax. In de Johan Cruijff ArenA komt AEK Athene op bezoek.

Hoe eindigt Barcelona - PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als we deze groepsfase doorkomen mogen ze de beker al aan ons geven en krijgt MvB een standbeeld voor het stadion.

11 september 2018 om 13:55

Gewoon op de middenstip. Lastig voor alle toekomstige wedstrijden, maar fck it!

Waarom doen we alsof Ajax wel even Benfica met twee vingers in de neus gaat verslaan? Benfica is een team dat ieder jaar participeert aan de Champions league met ontzettend veel ervaring, en het is een team dat vrijwel altijd verder komt dan zowel Ajax als Psv. Tuurlijk zijn ze vergeleken met een aantal jaar terug nu iets zwakker maar dat zegt nog niks. Ajax zal thuis tegen Benfica moeten strijden om punten te kunnen halen en zo makkelijk zal dat echt niet gaan. Maar goed die Portugeze denken zelf ook dat Ajax prima te doen is.

11 september 2018 om 14:02

Omdat Benfica vorig jaar kansloos er af is gegaan tegen middelmatige ploegen als Cska en Basel. Benfica heeft ook niet meer de pareltjes rondlopen zoals een aantal jaren terug toen diverse topspelers de overstap maakten na een absolute topclub.

11 september 2018 om 14:10

en dat baseer je op 1 jaar,,, vorig jaar waren we inderdaad kansloos ten onder gegaan maar heel het jaar liep het al niet lekker bij Benfica.
De top 3 in Portugal zijn van een hoger Niveau dan PSV en Ajax
.

Hopen dat wij 3 punten thuis tegen Bayern kunnen pakken want uit zijn we kansloos. en tegen Ajax moeten wij gewoon 4 punten kunnen pakken.

11 september 2018 om 14:12

kijk ff op transfermarkt, als ik dat moet geloven hebben ze 19 spelers gedag gezwaaid en 32 spelers erbij gekregen (nieuw, en heleboel terug van verhuur)... Geen idee wat daarvan klopt en wie daarvan vaste krachten zijn, geen zin om dat uit te zoeken ook. Maar thuis tegen Paok hadden ze het toch wel aardig lastig. En uit ja... die rode kaart... Anyways, Benfica.

Tijdens dit typen heb ik ff wat opstellingen vergeleken met dit jaar (tegen Paok) en vorig jaar champions league van Benfica tegen bijv Man Utd. Maar dat Benfica heeft gewoon 2/3e op basis van die wedstrijden toch wat basiskrachten verloren!

Jimenez naar Wolverhampton
Goncalves naar Nottingham Forrest
..... nog wel een paar....

... geen zin om dit verder uit te zoeken blegh.

conclusie: BAL IS Rond

11 september 2018 om 14:21

Benfica is niet echt een team waar we nou echt bang voor moeten zijn. Thuis pak je ze uit minimaal gelijk dus idd 4 punten voor ajax

11 september 2018 om 14:29

Is Ajax nu ineens een Europese subtopper in jou ogen? Basel en Cska zijn echt geen middelmatige ploegen, sterker nog dat zijn teams die het de grote teams altijd lastig maakt.

11 september 2018 om 14:49

We...Wij. ..de Uefa statistieken wijzen/slaan Ajax hoger aan dan Benfica..
Resultaten uit het verleden etc...geldt uiteraard voor beiden desalniettemin lijkt Ajax er momenteel beter voor te staan dan Benfica.
We zullen het zien de komende maanden.

11 september 2018 om 15:19

Top 3 hoger dan psv en ajax? ... zal eerder zeggen gelijkwaardig, misschien pak hem beet 5 jaar terug.

11 september 2018 om 16:04

Hele top 3 misschien niet maar durf wel te zeggen dat Porto sterker is dan zowel Ajax als PSV. Selectie van Benfica en Sporting ken ik niet echt.

11 september 2018 om 16:29

Ik moet het maar zien... zij typische wedstrijden waar de thuis teams zouden winnen.

11 september 2018 om 16:35

Lijkt me niet dat je thuis 3 punten pakt tegen Bayern. Bayern hoort zelfs met een B team te winnen van zowel Benfica als Ajax

11 september 2018 om 14:03

Wie doet er alsof Ajax Benfica wel even met twee vingers in de neus verslaat dan?

11 september 2018 om 14:20

Volgens mij ben ik de enige. Maar Ajax wint dit seizoen de hele CL met 2 vingers in de neus dus dat is logisch.

11 september 2018 om 14:25

Ik verwacht dat Ajax Benfica wel gaat verslaan, maar niet met twee vingers in de neus. Ajax heeft dit jaar naar mijn mening echt een bijzonder goede selectie. Ik vind dat Ajax twee zwakke plekken heeft: de spits en de rechtsback.

PSV heeft net zoals Ajax dit jaar ook een aardige selectie, maar de poule van mijn clubje is natuurlijk een paar gradaties moeilijker, helaas.

11 september 2018 om 14:31

Dat is toch te concluderen uit de poll uitslag. Ook kun je verschillende comments lezen over leden die denken dat Benfica makkelijk te doen is.

11 september 2018 om 14:38

Makkelijk? Nee. Maar het zou te doen moeten zijn. Daarnaast heb je altijd mensen die stemmen op basis van hoop. Kijk maar naar de poll van Barcelona tegen PSV. Er zijn ook mensen die denken dat PSV gaat winnen.

11 september 2018 om 14:29

Zoiezo de hoeveelheid mensen die nog inschat dat Ajax 1ste word in de poul lachwekkend. De kansen om tweede te worden zijn er zeker maar laten we ons ook niet rijk rekenen.

die poule van PSV is niet te doen inderdaad maar dat Ajax de poulefase gaat overleven is ook geen zekerheidje. AEK Athene ken ik niet zo goed verder maar Bayern en Benfica zijn natuurlijk ook geen matige ploegen

11 september 2018 om 14:13

De Portugese competitie is, net als de Eredivisie, een competitie in verval door het grote geld in de top van Europa. Ik schat de Eredivisie zelfs hoger in dan de Portugese competitie als je kijkt naar de Europese resultaten van afgelopen drie jaar. Ik zie Ajax gewoon winnen van Benfica dus, ook al is dit het beste Benfica van afgelopen 2 jaar.

Verder heeft Ajax ook het grote voordeel dat het de laatste speeldag tegen Bayern Munchen moet, wat waarschijnlijk al uitgespeeld is en met een b-team komt of op 60 procent speelt met het A-team. Bayern Munchen heeft in die periode een heel druk programma en zullen hun prioriteit zeker niet bij Ajax hebben liggen in die periode.

11 september 2018 om 14:16

de top 3 van Portugal zouden gewoon bovenaan eindigen in de Eredivisie hoor.
En dan heb je nog Braga dat al een stuk minder is maar voorderest is onze competitie niks.

11 september 2018 om 14:19

Ik denk dat Benfica en Porto zeker nog iets boven de Eredivisie-top staan. Benfica en Porto hebben de afgelopen 5 jaar ook bijna dubbel zoveel punten gehaald als Ajax en Psv. Sporting is eerder het niveau top-Eredivisie, in mijn ogen.

11 september 2018 om 14:46

@benficalopes:

Jij zegt: "de top 3 van Portugal zouden gewoon bovenaan eindigen in de Eredivisie hoor."

Dan overschat je de Portugese competitie enorm. Benfica, Porto en Sporting zie ik echt niet winnen van Ajax of PSV hoor. Sporting werd vorig jaar nog bijna uitgeschakeld door een clubje uit Tsjechie, terwijl Porto nog met 5-0 werd vernederd en Benfica kansloos alle wedstrijden verloor in hun matige poule. Ajax is op dit moment gewoon van hoger niveau dan Benfica. Punt uit! Ajax speelt weergaloos in eigen competitie en wordt alleen maar beter. Je moet iets minder door een Benfica bril kijken.

11 september 2018 om 15:15

Ajax en psv werd uitgeschakeld door rostov en rosenborg. Dus t zegt allemaal niks...vorig jaar argument.

11 september 2018 om 15:23

@nicohaak:

Ajax was, toen het werd uitgeschakeld door Rosenborg, veel slechter dan dat het nu is. Datzelfde geld voor PSV toen tegen Rostov. Ook had PSV toen enorme pech in die poule.

11 september 2018 om 15:47

Zermat, ploegen als Porto en Benfica mogen we onderhand gewoon scharen als Europese subtop. Dit zijn ploegen die bijna altijd minstens in de laatste 16 CL spelen en als ze in de EL spelen minstens de kwartfinale spelen. Dit zijn dingen die bij Nederlandse clubs nauwelijks in de laatste jaren is gelukt. In de afgelopen CL-edities heb ik Benfica, Porto en Sporting thuis tegen o.a. Barca en Bayern dat het echt geen pretje is om tegen Portugese ploegen te spelen. Dus ik vind het nogal raar dat je denkt dat de top-3 van Nederland beduidend beter is dan dat van Portugal

11 september 2018 om 16:09

Die 5-0 was gewoon een enorme off day van Porto. Ze hebben vorig jaar wel gewoon de laatste 16 gehaald en wonnen onder andere met 0-3 bij Monaco. Porto is gewoon sterker dan PSV en Ajax en dat is geen schande.

Tsja, op basis van de tegenstanders is dat een logische uitslag van de poll. Je weet alleen nooit hoe het gaat lopen. PSV (maar ook wij als Ajax) moet zichzelf zeker niet bij voorbaat gewonnen geven!

Benfica is een geduchte tegenstander, ik snap de hosanna maar laten we alsjeblieft niet doen alsof 2e het meest realistische is. Benfica is een sterke ploeg met ervaring, ik wil minimaal 3e worden maar zal zeker niet teleurgesteld zijn als we geen 2e worden. PSV zie ik overigens ook 3e worden, heb niet zoveel vertrouwein Inter, vrij wisselvallig.

11 september 2018 om 14:58

Ik zou ook tevreden zijn als Ajax derde wordt. CL is mooi, maar ik denk dat Ajax verder kan komen in de EL. Daarnaast denk ik ook dat PSV derde wordt. Ik vind dat het een goed team is en Inter thuis zeker kan verslaan. Als ze uit dan 1 punt halen, zou dat genoeg moeten zijn.

PSV zit echt in een belachelijk zware poule. Kans op doorgaan schat ik op max 10. Soms is het verschil gewoon te groot.
Maar elk jaar is er een verrassing in de CL laten wij dat dit jaar maar zijn.

Ik vind echter wel dat de poule van Ajax wordt onderschat. Deze poule is zeker veel minder zwaar dan die van Psv, maar mag ik eens een scenario voorleggen?

Bayern verlies je 2 x
Benfica is beter dan ze credits voor krijgen, het kan zomaar zijn dat Ajax maar 1 punt haalt.
Aek: uit traditioneel lastig (heksenketel en zo, je weet wel), maar thuis te doen. Zullen we zeggen 1 punt uit, 3 thuis?
Dan kom je op 1 1 3 = 5 punten en daar word je geen tweede mee.

Voor dat overijverige mensen weer uit hun dakkie gaan even deze disclaimer: als het gaat om Europees voetbal ben ik voor alle NL clubs, zelfs Feyenoord waar ik toch echt een pleurishekel aan heb.
Ik wil gewoon eens weten van de Ajax fans, maar ook anderen natuurlijk hoe zij denken over het geschetste scenario.

11 september 2018 om 14:09

@rudeboy65

waarom die haat voor Feyenoord dan?

11 september 2018 om 14:33

@japie

Omdat Feyenoord de laatste jaren best vaak van PSV wint.

11 september 2018 om 14:36

@japie_krekel

OK, ik zal je een paar dingen noemen:
Ik vind het gros van de supporters veel te agressief.
Ook zijn zij samen met b.v. de Ajax en ADO supporters koploper geweest in slopen van andermans spullen of die van de openbare ruimte (bushokjes e.d.) en openbaar vervoer. Intimideren en in elkaar rossen van mensen. Dat slaat gewoon nergens op. Debielen.
Ze zijn stiekem onderdanig aan Ajax. Ze winnen vrijwel nooit van ze. Weet je nog jaren geleden dat ze twee keer in een competitie wonnen van Ajax? Zo uniek dat ze een DVD ervan uitbrengen die massaal wordt gekocht. Daarmee maak je jezelf klein vind ik.
Deze zal je beter bevallen: ze pakken te vaak en teveel punten van Psv.
Ze zijn eigenlijk allang geen topclub meer, maar zowel in de media als hier moet heel vaak uitgelegd worden dat ze dat wel degelijk zijn en dan weet je het eigenlijk wel: dan ben je het dus niet. Een grote hondstrouwe aanhang en een cultstadion is niet genoeg. Landskampioenschappen bijvoorbeeld wel.
Het is ongelofelijk dat de club nog bestaat. In 2010 geloof ik had Feyenoord een schuld van ruim 36 mln meen ik. Haarlem is voor 2 mln en Veendam voor nog geen 700.000 gesneuveld. Wat een wanbeleid.
Ik noem nog een lekker subjectieve reden: ze hebben vaak spelers waar ik mij dood aan erger.
En ze hebben geen nagel om aan hun reet te krabben, maar er moet wel een megalomaan stadion komen waarbij de berekeningen van de opbrengsten telkens vies tegenvallen. Wie gaat dat zometeen betalen?

Maar maak je geen zorgen Japie, jij kunt vast ook wel een lijstje maken over PSV of Ajax.

11 september 2018 om 14:39

Heb ik idd in mijn lijstje opgenomen Branquinho!
Was het trouwens maar zo van die laatste jaren ... het is al heel lang zo.
Tot een jaar of wat geleden was het vaak vaste prik:
PSV wint van Ajax, Ajax wint van Feyenoord en Feyenoord van Psv.

11 september 2018 om 15:00

Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever heb dat Ajax van PSV verliest dan van Feyenoord. Dan wordt er in elk geval geen dvd gemaakt. ;-) Uiteraard hoop ik dat Ajax beide wedstrijden wint, maar dat terzijde.

11 september 2018 om 15:03

@rudeboy, gelukkig is PSV wel een zeer nette en brave club die nooit grond zouden verkopen aan een gemeente met dubieuze terug lease regelingen bijvoorbeeld.

11 september 2018 om 15:57

Och och och, gaan we weer. Lezen en begrijpen blijft lastig.
Ik schreef dat ik een hekel heb aan Feyenoord en Japie Krekel wilde weten waarom en ik geef antwoord. Ging dus over Feyenoord.
Waarom haal jij PSV er dan bij?

Wat een sneue en gefrustreerde reactie en slaat werkelijk nergens op als je naar het onderwerp van gesprek kijkt.
Als ik jouw mening over PSV vraag, dan ga ik je toch ook niet om de oren slaan met ajax dingetjes? Daar hadden we het toch niet over?

11 september 2018 om 16:37

@rudeboy65

dat mag allemaal hoor, je hebt iig een duidelijke mening

ik heb als Feyenoorder tegen PSV eigenlijk nooit wat gehad. wel tegen Ajax maar dat is nu een stuk minder. dat was destijds bv met die stropdassen met nummer 1 erop en ideale schoonzonen als Cillissen en Veltman die opeens stoer gedrag gingen vertonen op het veld wat helemaal niet bij deze gasten die niemand angst in boezemen past.

ik weet niet of het door de komst van Ziyech komt wat bij Twente echt mijn favoriete voetballer in de Eredivisie was of dat er iets in Amsterdam is veranderend in de mentaliteit maar ik vind ze nu een stuk minder irritant de laatste paar jaar

11 september 2018 om 17:14

@rudeboy. Dat je jezelf wilt verantwoorden waarom je een hekel hebt aan een club moet je zelf weten. Maar als je dan met argumenten komt zoals het wanbeleid en de schulden die ze hebben dan vind ik dat wel hypocriet en kan ik het niet nalaten om de dubieuze financiële gemeentelijke injectie erbij te halen.
Het feit dat je überhaupt een hekel hebt aan spelers of aan andere clubs vind ik sowieso een raar fenomeen. Ik gun Ajax het beste en ben een trouwe supporter maar het zal me geen reet interesseren wat de andere clubs doen. Een hekel aan andere clubs zal ik niet hebben, ik vind het juist mooi dat er concurrentie is en dat er clubs zijn die het op een andere manier proberen.

11 september 2018 om 17:51

@afcavosje

volgens mij had PSV overigens ooit ook een miljoenenschuld dat toen is rechtgetrokken met de verkoop van een of andere parkeerplaats of jeugdcomplex, ik weet het even niet meer

11 september 2018 om 18:24

@afcavosje
Nee, dat wilde ik niet, dat werd mij gevraagd.
Dus ... iemand die ooit eens een bekeuring heeft gehad mag niet mopperen op iemand anders die een bekeuring heeft gehad? Als je dat hypocriet noemt ... tja.
Bovendien is het nog wel iets anders of je je schulden laat 'kopen' door je rijke vrienden en het kunt afbetalen (als dat al ooit gebeurt) wanneer het je uitkomt of dat je je eigen bezit verkoopt om een lening af te kunnen sluiten die je tegen een marktconforme rente aflost.
Feyenoord was dus afhankelijk van rijke vriendjes, PSV heeft het obv eigen bezit opgelost.
Ik heb juist geen hekel aan concurrenten, er is er tenslotte maar 1. Als het gaat om titels gaat het bijna altijd om PSV en Ajax en juist daarom heb ik juist wel respect voor Ajax. Ook daar zie ik wel dingen die ik niet leuk vindt, maar zij maken het wel vaak genoeg waar en tonen zich ambitieus zonder zich tegen een ander af te zetten. Nou OK, die opmerking van ten Hag vorig jaar over dat PSV bang was voor Ajax was een uitzondering en zullen we Ajax maar niet kwalijk nemen.

11 september 2018 om 14:11

Met wat mazzel tref je een ongemotiveerd b elftal van Bayern, thuis, in de laatste wedstrijd. Dat acht ik even moeilijk als de basiself van een gemotiveerd Benfica. Ik denk thuis Benfica winst, uit nederlaag. Thuis Aek winst, uit gelijkspel maar hopelijk winst. Thuis Bayern tegen beter weten in gelijkspel en uit kansloze nederlaag. Dat zijn 8 punten, wat waarschijnlijk ook niet genoeg is.

11 september 2018 om 14:18

Ja, daar heb je gelijk in arsen(e)nal, was ik vergeten mee te nemen in mijn scenario. Waarschijnlijk is Bayern al geplaatst als ze op bezoek komen.
Bij PSV had dat ook ook best gemogen, laatste wedstrijd thuis tegen Barca.

Maar dan blijft staan zoals je terecht zegt: word je met 8 punten tweede? Zou kunnen als Bayern verder zo'n beetje alles wint.

11 september 2018 om 14:41

Bayern komt alleen met een B-team als ze al geplaatst zijn. En dan kunnen we ervanuit gaan dat ze alles hebben gewonnen.

11 september 2018 om 14:13

Wij Nederlanders (vooral ajacieden) zijn erg goed in het overschatten van spelers. Spelers als Blind, Tadic en Ziyech zijn voor Nederlandse begrippen Top.
In het buitenland zullen deze spelers gewoon "doorsnee" zijn, zo goed zijn ze helemaal niet.
Het is nog meer zeer de vraag of een Tadic of Ziyech bij een liverpool/dortmund in de basis zouden staan. Wij denken dat het mega goede spelers zijn omdat ze dat laten zien in de eredivsie, maar vergeet niet dat wij een hele zwakke competitie hebben.
Unibet (voor wat het waard is) schade de kans groter dat benfica doorgaat dan Ajax.
Ik schade het op 50/50

11 september 2018 om 14:55

Serieus. Hoe durf jij zo over Ajacieden te denigreren?? Het klopt dat Daley Blind alleen voor eredivisie begrippen goed is, maar Tadic en Ziyech alleen voor de Eredivisie top noemen is ronduit belachelijk! Tadic was een van de beste in de Premier League bij Southampton, terwijl Ziyech een jaar geleden nog voor 45 miljoen euro naar Roma kon. Verder zijn De Ligt en Frenkie de Jong potentiele wereldtoppers, terwijl Tagliafico, Van de Beek, Onana, Neres en Mazaroui gewoon Europese subtoppers zijn.

11 september 2018 om 15:07

Zucht jij zegt nu eigenlijk precies wat ik bedoel, je bevestigd mijn verhaal, dank daarvoor!

Tadic was 1 van de beste van de premier league bij Southampton? Lol...waarom speelde hij dan niet bij de topclubs in Engeland? Waarom hadden die geen interesse in Tadic? Waarom belandde hij daar op de bank?

Verhaal Ziyech; Roma is een europse subtopper, geen topclub. Daarnaast moet nog maar blijken of het niveau van Roma aankan, er zijn zoveel gasten die voor bizarre transfersommen zijn gehaald en een complete flop werden.
Wilt niet zeggen dat als iemand 45 miljoen biedt het er dan ook uit komt?

Klaassen ging toch ook voor 28 miljoen (dacht ik) naar Everton, die zou daar ook wel even gaan slagen dacht iedereen.
Er waren zelfs veel mensen die het niet begrepen, want Everton is toch maar een middelmatige club, klaassen zou nog wel een stap hoger aankunnen, nou idereen weet hoe dat is afgelopen.

van de Beek/mazraoui europse subtoppers noemen, werkelijk daar ga ik de moeite niet voor nemen om te reageren, belachelijk. Of Onana/neres en Tagliafico dat zijn/worden is ook nog maar zeer de vraag.

11 september 2018 om 15:13

Je noemt Jason denigrerend, maar jij bent echt verschrikkelijk aan het overdrijven. Mazraoui Europese subtop noemen en Tadic een van de beste van de PL.. koekoek!

11 september 2018 om 17:15

Everton kocht dan ook Sigurosson, wat een fenomeen was bij Swansea. Daarnaast hadden ze een buitenkansje om Rooney over te nemen van United, een clubheld. Dan zit je dus met 3 spelers op dezelfde positie, waarvan 1 kind van de club, 1 record?aankoop en een Eredivisiespeler. Ik denk dat iedereen met een beetje verstand van voetbal wel wist dat Klaassen die strijd niet ging winnen. Davy is nu 25/26, die zit in de bloei van zijn carriere en zal het bij Werder beter doen.

Edit: Neres en Tagliaficio zijn 2 aanwinsten voor de Eredivisie en gaan de stap omhoog nog zetten.(al hoop ik van niet) Vooral goede linksbacks zijn moeilijk te vinden. Een braziliaanse buitenspeler met een goede dribbel en gevoel voor afronding zal ook zijn weg wel vinden. Of dat Europese Subtop of Top is gaan we de komende jaren zien. Van de Beek en Mazraoui ben ik het wel met je eens, al zijn het beide jonge spelers die alleen maar beter kunnen worden.

11 september 2018 om 14:16

Kan ik me wel in vinden. Bayern is de sterkste. Benfica schat ik normaal gesproken toch net iets hoger in dan Ajax, AEK uit kan idd tegenvallen. Maar goed, ik gok op 7 of 9 punten en een 3e plek.

11 september 2018 om 14:23

Mag ik een scenario voorleggen? Ajax wint gewoon iedere wedstrijd en eindigt eerste in de poule met 18 punten en een doelsaldo van 40-0.

11 september 2018 om 14:42

Hahaha, ja, is zeker mogelijk!

Sterker nog, heb ik zeker aan gedacht, maar vond het scenario dat ik schetste net iets meer realistisch.

11 september 2018 om 20:06

Realisme is zaai en brengt je niet verder. Dromen bepalen uiteindelijk hoe je toekomst eruit komt te zien.

11 september 2018 om 14:54

Ajax kan door gaan als ze tegen benfica winnen. Ze hebben dit jaar echt een goed team en benfica moet te verslaan zijn. Derde moet minimaal lukken lijkt me zo. Benfica wordt niet makkelijk en misschien is de kans wel kleiner dat ze tweede worden dan dat ze derde worden, maar dit is wel verreweg te grootste kans in jaren voor ajax. Ik koester dus ook een klein beetje hoop en op basis daarvan zou ik gokken dat ajax de volgende ronde haalt.

11 september 2018 om 15:14

ik verwacht dat als Ajax zo goed blijft spelen dat er ook 2 x een gelijk spel in kan zitten tegen Bayern overige wedstrijden verwacht ik 3 X winst en Benfica uit gelijk

11 september 2018 om 16:03

Het scheelt wel dat we de laatste wedstrijd thuis spelen tegen Bayern. Als je 6 punten tegen AEK pakt. (niet makkelijk. Wel mogelijk) En dan 2 tegen Benfica, Uit gelijk, thuis gelijk zit je op 8 punten in de laatste thuis wedstrijd tegen Bayern. Er van uitgaande dat Bayern de 5 wedstrijden ervoor heeft gewonnen hoef je dan in de thuiswedstrijd alleen maar gelijk te spelen om je te plaatsen voor de volgende ronde. En dan ga je met 9 punten naar de laatste 16.

11 september 2018 om 16:30

Leuk scenario, je vergeet wel mee te nemen dat Bayern zeer waarschijnlijk al geplaatst is op het moment dat ze de laatste wedstrijd moeten spelen in de arena. Dan heeft Ajax net wat meer kans op resultaat omdat Bayern die wedstrijd minder serieus neemt en spelers gaat sparen voor zover ze op scherp staan of pijntjes hebben. Kan toch een flink verschil maken waardoor resultaat mogelijk is, bv 1 punt. Dat kan dan net het verschil maken. De poule moet je zeker niet onderschatten, maar PSV en Ajax ook niet. Door de afgelopen jaren zijn we extreem voorzichtig geworden. Maar zolang geleden is het niet dat PSV de knock out fase van de CL haalde en Ajax in de finale van de EL stond.

Iedereen draait weer volledig door in dit land. Ze gaan het beiden niet redden. En dan gaan we weer verder lullen over onvoldoende "fysiek" en "winnaarsmentaliteit" (alsof dat de enige onderscheidende factor was).

11 september 2018 om 16:37

....en ook nog de nodige pech en de scheids die hun heeft benadeeld!!!

11 september 2018 om 16:47

Oh ja.. de pech en de scheidsrechters.

Ajax wordt tweede of derde en gaat door in Europa. PSV wordt roemloos vierde (wat geen schande is in deze poule maar wel realistisch) en is na de winterstop klaar met Europees voetbal. PSV kan zich vol focussen op de competitie. PSV maakt daarom meer kans om kampioen te worden terwijl Ajax een succesvol Europees seizoen gaat spelen. mvg nostradamus met z'n glazen bol.

11 september 2018 om 15:03

Hoop dat Ajax 3de wordt en dan doorgaat naar de finale Is goed voor de punten

11 september 2018 om 15:38

"psv wordt roemloos vierde (wat geen schande is in deze poule maar wel realistisch)"

Ik hoop toch op de derde plek. Inter is niet meer de topclub die het ooit was. Die zijn afgelopen seizoen laatste geworden in hun poule in de Europa League. En op basis van de sterke thuiswedstrijden die PSV in 2015 en 2016 speelde in de CL sluit ik een stuntje thuis tegen Tottenham ook niet uit.

11 september 2018 om 15:57

Geen enkele ploeg gaat het veld op met het idee we zijn kansloos en we hebben PSV gezien tegen Atletico wat toch geen misselijke ploeg is en ze waren totaal niet kansloos en gingen er met penalty's uit , dus ik zou niet weten waarom ze tegen Tottenham en Inter niet zouden kunnen winnen alleen Barcelona is van dusdanig niveau dat ik ze kansloos acht maar tegen die andere twee echt niet hoor ,

11 september 2018 om 17:18

@cabinessence, op papier is alles mogelijk en tegen Inter heb je thuis zeker een kansje. Maar tegen Barcelona en Tottenham is die kans wel heel erg klein. Ik zie het niet gebeuren dat PSV een punt haalt tegen die twee ploegen. Derde plaats is mogelijk maar dat zou een lot uit de loterij zijn.

12 september 2018 om 01:06

Ik geloof echt niet dat PSV iets gaat halen tegen Barcelona. Maar Inter is gewoon te pakken. En thuis tegen Tottenham zie ik wel kansen. De laatste jaren hangt er echt een ongelooflijke sfeer in het Philips Stadion als PSV in de Champions League speelt. En dan zie je dat het team ineens ook vleugels krijgt. Het gevolg: overwinningen op Manchester United, Cska Moskou en Wolfsburg en een gelijkspel tegen Atletico Madrid in 2015-2016. En nipte nederlagen (1-2 en 0-1) tegen Bayern Munchen en Atletico Maadrid in 2016-2017. Dan is stunten tegen Tottenham ook best mogelijk.

Toch zou ik tevreden zijn als beide ploegen derde worden in de poule. Dan overwinteren ze in ieder geval Europees. Ik denk namelijk nog steeds dat Beneficia heel wat zwaarder is als menigeen denkt. Die spelen elk jaar CL he.

Het Nederlandse opportunisme viert weer hoogtij hoor. Ongeloofelijk na de afgelopen jaren Europees

11 september 2018 om 20:08

Dat is altijd onze kracht geweest en zal ook weer zorgen voor successen in de toekomst.

13 september 2018 om 14:08

Nou laten we dat dan maar hopen

IK hoop enerzijds dat beide ploegen met 0 punten roemloos onderuitgaan, puur om iedereen die hier denkt een kans te hebben, en even denken dat ze zelfs 1e gaan worden, de mond te snoeren. man man man, wat een opportunisme weer zeg. Bijna iedereen heeft hier een rood witte bril op.

Maar anderzijds even realistisch gezien: denk dat PSV zeker niet kansloos is voor de 3e plek. Ik denk dat de kansen 50/50 zijn met Inter. Die draaien momenteel niet al te best, echter hebben ze aardig de selectie versterkt. Als ze hun draai zien te vinden wordt het pas echt lastig.

Ajax daarentegen moet toch echt gaan oppassen dat ze AEK niet gaan onderschatten en denken dat de 6 punten al binnen zijn. Vooral uit wordt het nog erg moeilijk. Tegen Bayern zijn ze kansloos en tegen Benfica zie ik de kansen 60/40 in het voordeel van de Portugezen, gebaseerd op de ervaring die zij hebben.

11 september 2018 om 23:15

Veel woorden en veel onzin voortkomende uit vooroordelende onderbuikgevoelens.
"..roemloos onderuitgaan, opportunisme"
"Realistisch Psv niet kansloos 50/50"
"Ajax, onderschatten, kansloos 60/40".
Wow...!! Geweldige scenario.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren