Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en Ziyech bereiken akkoord over ‘fenomenaal contract’

Laatste update:

Ajax en Hakim Ziyech hebben een akkoord bereikt over een nieuw contract. Aan de duur verandert niets, maar de arbeidsovereenkomst van de middenvelder krijgt volgens De Telegraaf wel ‘een grote opwaardering’. Ziyech ligt momenteel tot de zomer van 2021 vast in Amsterdam.

De 25-jarige Ziyech hoort nu bij de bestbetaalde voetballers van de Eredivisie en de krant spreekt dan ook over ‘een fenomenaal contract’. De linkspoot leek deze zomer te vertrekken, maar onder meer AS Roma haakte af en dus bleef hij in de Johan Cruijff ArenA. Ajax heeft van die gelegenheid gebruikgemaakt om Ziyech te belonen.

De afgelopen dagen hebben het management van de Marokkaans international en Ajax ‘zware onderhandelingen’ met elkaar gevoerd. Daar is deze nieuwe arbeidsovereenkomst voor Ziyech dus uit voortgevloeid. Het is onduidelijk hoeveel Ziyech met zijn nieuwe contract precies gaat verdienen bij de club van trainer Erik ten Hag.

Ziyech kent een uitstekende start van het seizoen. Hij speelde negen wedstrijden en was daarin goed voor drie doelpunten en drie assists, waarmee hij Ajax hielp om zich te kwalificeren voor de groepsfase van de Champions League. Ziyech voetbalde eerder voor FC Twente, sc Heerenveen en amateurvereniging ASV Dronten.

'Hakim Ziyech is de beste voetballer van de Eredivisie'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Waarom een nieuwe contract maar de duur ervan niet verlengen? Of die nou een hoger salaris krijgt of niet, volgend jaar zal hij toch wel willen vertrekken.

1 september 2018 om 01:29

Is het niet met een jaar verlengt nu? Van 2020 naar 2021, ik ben er ook benieuwd naar.

1 september 2018 om 01:30

Nee hij had al een contract tot 2021

1 september 2018 om 06:54

Normaliter hoort tegenover een salarisstijging ook een verlenging te staan. Je kan dan ook met elkaar afspreken dat als er een mooie aanbieding komt, Ajax hem niet tegen houdt. Als t balverliespercentage echter zo blijft, vrees ik dat 20mio de max zal zijn.

1 september 2018 om 06:59

Roma bood al 30. Hij scoorde te weinig vorig jaar. Als hij zo bepalend blijft spelen maar 20 goals maakt i.p.v. 10 dan staan ze te dringen volgend jaar en wordt er niet op 10 miljoen gekeken.

1 september 2018 om 07:31

"Balverliespercentage zo blijft", kijk je weleens voetbal Warabe? Ziyech heeft gewoon een passnauwkeurigheid van 79 procent over zijn hele tijd bij Ajax, niks heel raars aan op de positie (als je zo vaak vooruit speelt). Bovendien veruit de meeste intercepties van alle middenvelder van de hele ED.. Ja hij heeft vorig jaar een paar wedstrijden een kut periode gehad waarin hij wat simpele ballen inleverde maar als je deze onzin nu nog blijft uitkramen kijk je gewoon nooit naar Ajax, sorry.

1 september 2018 om 08:00

Sanderkoevoets... waarom nu weer vragen of ie wel eens voetbal kijkt? Je mag toch verschillend over voetbal denken ook als je voetbal kijkt of niet?

Hij heeft gelijk met zijn opmerking. Ik denk namelijk ook dat dat precies de reden is dat ie nu nog bij Ajax zit.

1 september 2018 om 08:06

Haha ik kan er niet boos om worden. Stel je eens voor je bent actief op een voetbalforum en praat altijd mee maar bekijkt geen enkele wedstrijd. Dat zou knap zijn.

1 september 2018 om 08:14

Het gaat er om dat hij dingen presenteert alsof het feiten zijn, als je geen kennis van zaken hebt moet je ook niet lukraak wat roepen.

1 september 2018 om 08:28

Ow hij presteerd zeker goed dat zal niemand ontkennen en ook niet dat het goede speler is maar hij presteerd ook vaak om veelvuldig onnodig bal verlies te leiden.

1 september 2018 om 08:40

Robert41: omdat het een dooddoener is die te pas en te onpas geroepen wordt, alsof Ziyech absurt veel balverlies leidt. Dat is simpelweg niet zo, het is een fabeltje dat zijn eigen leven is gaan leiden. Natuurlijk is 'kijk je nooit voetbal' een grapje maar ik weet vrijwel zeker dat Warabe niet heel vaak wedstrijden van Ajax kijkt, anders concludeer je dit niet. Het er is vaak geroepen en zal vsak geroepen blijven worden maar dat maakt het nog niet waar.

1 september 2018 om 08:51

Sanderkoevoets, nou dat balverlies vorig seizoen was zeker geen fabeltje. Hij heeft toen heel vaak cruciaal balverlies geleden. Hij heeft wedstrijden gehad met 40+ keer balverlies. Ik zei vorig seizoen al dat als hij dat uit zijn spel krijgt hij een zeer goede middenvelder zou zijn. En dat is precies wat je nu ziet.

1 september 2018 om 08:58

Klopt, dat bedoel ik toch ook. Vorig jaar had hij inderdaad een slechte periode (die wedstrijd waar je op doelt als toppunt, of beter gezegd dieptepunt), maar het wordt wel flink aangedikt vind ik altijd. Als je op die positie richting de 85-90 procent gaat ben je categorie De Bruyne, Isco, etc. Dat is Ziyech nog lang niet. Maar verleken met de andere nummers 10 bij vergelijkbare clubs leidt hij volgens mij echt niet extreem veel balverlies terwijl hij wel extreem aanvallend speelt. En bovendien ook nog erg veel intercepties Enfin, het is al weer een stuk beter dan vorig seizoen vooralsnog inderdaad, nu geniet ik echt vrijwel elke wedstrijd van hem.

1 september 2018 om 08:59

Sander, op 'n hoger niveau gaat ziyech te vaak dribbels aan die eindigen in balverlies. Schoten die beter afgegeven hadden kunnen worden etc. Dit seizoen vind ik dat tot nog toe stukken beter, maar dit was absoluut aan de orde. Balverlies is meer dan slechte passes.

1 september 2018 om 09:02

Sanserkoevoets : dat vele balverlies is alles behalve een fabeltje, dat weer en ziet iedereen en dan is het nogal raar
Tegen iemand anders te zeggen “kijk je wel eens voetbal”.
Het is wel verklaarbaar omdat Ziyech meestal
Risicovolle ballen geeft en die gaan nu eenmaal eerder fout dan een tikkie breed . Maar hij had vorig jaar ook een periode dat hij de simpelste ballen inleverde . Dat gaat nu veel beter omdat hij beter in zijn vel zit en ik vind het een uitmuntende speler hoor waar ik graag naar kijk. Maar zijn balverlies percentage is zeker geen fabeltje en wel iets waar hij aan moet werken voor de
Absolute wereldtop . Denk dat
Dat , gecombineerd met een toch lichtelijk teleurstellend Wk, inderdaad de reden is dat topploegen nog niet voor de poort staan . Maar als hij zo doorgaat als hij dit seizoen is begonnen dan komt dat volgend jaar wel.

1 september 2018 om 09:16

Alleen gaat het hier niet om een mening maar om feiten.

1 september 2018 om 09:42

Dat zit in zijn spel opgesloten en maakt hem ook zo bijzonder. Hij is momenteel de meest waardevolle speler bij Ajax.

2 september 2018 om 04:42

Zoals hij al aangaf in het interview verlengen hoefde van Ajax niet tot 2021 is lang zat. Met 2 jaar contract kan Ajax alsnog een mooie transfersom tegemoet zien

1 september 2018 om 01:31

Om hem (nog meer) te motiveren, belonen voor zijn grote inzet en bijdrage, waardering. Ik vind het een mooi teken van Ajax.

1 september 2018 om 01:32

Alsof ajax hier slechter van word. Ajax kan ook meer vragen nu zijn contract meer waard word.

1 september 2018 om 01:35

En dat gunt ziyech ze van harte ( een flinke transfersom )heeft ie zelf aangegeven.

1 september 2018 om 04:55

Het contract van Ziyech wordt niet meer waard. De lengte van zijn contract bepaald de waarde, niet zijn salaris. Als club betaal je niet meer voor een speler naarmate hij meer verdient maar wanneer hij langer vastligt. De kans wordt misschien wel kleiner dat hij wil vertrekken, hierdoor hoef je minder snel water bij de wijn te doen bij een mogelijke transfer. Ik zie dit nieuwe contract meer als een blijk van waardering en een stimulans voor komend seizoen. Dit heeft niks met de waarde van Ziyech te maken.

1 september 2018 om 05:11

De grootste onzin die ik tijden gehoord heb memyselfandi. Wanneer salaris verhoogd wordt, wordt een contract meer waard en daardoor is de transfersom ook hoger. Niet alleen duur bepaalt de waarde.

1 september 2018 om 07:38

Nee, maar je gaat een speler ook geen aanbieding doen om er zelf slechter van te worden🤔

1 september 2018 om 07:38

Nee, maar je gaat een speler ook geen aanbieding doen om er zelf slechter van te worden🤔

1 september 2018 om 08:01

@026 maar het contract krijgt wel meer waarde voor de speler. Die zal daardoor minder snel vertrekken en ook niet kunnen gaan zeuren dat hij er dan financieel veel beter van wordt. En hiermee wordt natuurlijk ook meteen de onvrede afgekocht van het verlies van zijn rugnummer

1 september 2018 om 08:01

@026 maar het contract krijgt wel meer waarde voor de speler. Die zal daardoor minder snel vertrekken en ook niet kunnen gaan zeuren dat hij er dan financieel veel beter van wordt. En hiermee wordt natuurlijk ook meteen de onvrede afgekocht van het verlies van zijn rugnummer

1 september 2018 om 08:04

@026vitesse

Je schrijft: "de grootste onzin die ik tijden gehoord heb memyselfandi. Wanneer salaris verhoogd wordt, wordt een contract meer waard en daardoor is de transfersom ook hoger. Niet alleen duur bepaalt de waarde".

Dat is de grootste onzin die ik in tijden gehoord heb. De waarde van een speler wordt bepaald door de markt. Hoe meer belangstelling er voor een speler is, hoe meer hij waard is. Daarom zouden Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt Ajax bij verkoop nu meer opleveren dan Zyech, terwijl ze aanzienlijk minder verdienen. Daar heeft het salaris derhalve 0,0 mee te maken. De doorlooptijd van een contract heeft wel een hele grote invloed op uiteindelijke transferopbrengst, het verschil tussen een contract dat nog 1 of 2 jaar doorloopt, bedraagt al snel een factor 3. In theorie zou het salaris invloed kunnen hebben op een transfer van Zyech omdat een speler doorgaans niet zal staan te springen om salaris in te leveren, waardoor het aantal clubs dat hem kan betalen, kleiner zal worden. Maar dat heeft natuurlijk niets met zijn transferwaarde te maken, omdat die eerder lager dan hoger wordt als er minder geã¯nteresseerden zijn. Als Zyech zo blijft spelen zal de interesse vanzelf komen en zal de opwaardering van zijn salaris hem niet langer in Amsterdam houden. Als de belangstelling gelijke tred houdt met zijn spel, kan het niet anders dan dat het aantal geã¯nteresseerden gigantisch zal toenemen en hoe groter de interesse, hoe hoger de transfersom zal uitvallen. Normaal gesproken worden zowel Ajax als Zyech er derhalve alleen maar beter van.

1 september 2018 om 09:31

Ik snap je punt, maar toch heeft 026 gelijk. Als een speler bv een arbitragezaak zou aanspannen om te mogen vertrekken dan doen ze de duur van het contract x het salaris om een schappelijke transfersom te berekenen. Normaal gesproken heeft de duur wel meer invloed dan het salaris, maar in jouw vergelijking met de Ligt en de Jong speelt leeftijd en potentie weer een veel grotere rol

1 september 2018 om 10:14

Niet zomaar dingen roepen omdat je denkt te weten hoe de wereld in elkaar zit. De hoogte van het salaris is zeer zeker een bepalende factor van de transfersom. Dat is ook de reden van de grote verschillen in transfersommen tussen de Eredivisie en de buitenlandse competities.

En natuurlijk zijn ook de lengte van het contract en de kwaliteit van de speler van groot belang.

1 september 2018 om 10:33

@gdoxu

Je schrijft: "ik snap je punt, maar toch heeft 026 gelijk. Als een speler bv een arbitragezaak zou aanspannen om te mogen vertrekken dan doen ze de duur van het contract x het salaris om een schappelijke transfersom te berekenen".

Complete onzin. Als een speler zijn contract laat ontbinden, is er geen sprake van een transfersom, maar van een schadevergoeding. Er is dan immers geen sprake meer van verkoop, maar van "onteigening". De vergelijking die je maakt, gaat dan ook geen enkele manier op. Het salaris heeft geen enkele invloed op de transfersom. Die wordt bepaald door vraag en aanbod en de kopende partij gaat natuurlijk niet meer geld op tafel leggen omdat een speler meer verdient. Omdat hij dat loon in de meeste gevallen ook op tafel moet leggen, zal de kopende partij eerder geneigd zijn om minder geld aan een transfer uit te geven om de kosten binnen de perken te houden. Een speler die 50 miljoen per jaar verdient, is natuurlijk veel moeilijker te verkopen dan een speler die 5 miljoen verdient, omdat het aantal clubs dat een dergelijk salaris kan betalen, beperkt is. En hoe minder de belangstelling is hoe moeilijker een speler te verkopen is en hoe lager de transfersom. Als een salaris al van invloed zou zijn op de transfersom, zal het die transfersom eerder omlaag halen, dan omhoog stuwen.

1 september 2018 om 01:37

Zoiets noem je waardering!
Als je zo uitgefloten word door je eigen publiek maar je geeft het seizoen er op gewoon weer alles en je bent zo belangrijk als Ziyech dan verdien je dat gewoon.
Als hij volgend jaar gaat is dat verdiend maar nu is dit wat hem toe komt.

1 september 2018 om 06:33

Een gedeelte van het eigen publiek. Wel goed vermelden he 😉

1 september 2018 om 07:53

Ik hoop dat dat dit jaar niet meer gebeurd!

1 september 2018 om 01:38

Omdat Ajax op deze manier de onderhandelingspositie versterkt. Als je bij een club drie keer zoveel kan verdienen kan je iemand moeilijk tegenhouden. Nu zullen niet veel clubs een veel hoger salaris kunnen bieden, bovendien zal de afspraak over zijn vertrek zijn aangepast.

1 september 2018 om 01:47

Omdat er in zijn clausule stond dat hij volgend seizoen volgensmij kon vertrekken voor “slechts” 20 miljoen. Dat is eruit gehaald. Stuk beter lijkt mij toch.

1 september 2018 om 02:06

Heb je een link voor mij waarin dat staat? Ik heb dat namelijk nog niet eerder gelezen en ik lees bijna alles over Ziyech.

1 september 2018 om 07:03

Kan me niet voorstellen dat dat waar is. Dan had hij nu namelijk in Rome gezeten.

edit: Excuus, over 'volgend seizoen' heen gelezen.

1 september 2018 om 08:46

@l0deiro

Je schrijft: "omdat er in zijn clausule stond dat hij volgend seizoen volgensmij kon vertrekken voor “slechts” 20 miljoen. Dat is eruit gehaald. Stuk beter lijkt mij toch".

Complete onzin. Als dat zo zou zijn, had hij nu bij Roma gespeeld, dat (volgens vrijwel alle media) bereid was om 25 miljoen voor hem op tafel te leggen. De vraagprijs was echter 35. Het is duidelijk dat je de melk heb horen klotsen, maar niet weet waar de tepel hangt. Zyech heeft geen gelimiteerde transfersom in zijn contract staan, maar een aandeel in de transfersom. De kans is echter gering dat hij daar van heeft afgezien in ruil voor een hoger salaris. Omdat hij daar niet veel wijzer van zou worden als hij nog steeds een vertrekwens heeft. Het ligt veel meer voor de hand dat hij in ruil voor opwaardering van zijn contract met Ajax de afspraak heeft gemaakt om het seizoen bij de club vol te maken. Het kan echter net zo goed zijn dat die opwaardering een eenzijdige actie van Ajax was, al kan je je afvragen waarom daar dan over onderhandeld heeft moeten worden. Het ligt immers niet voor de hand dat hij daar bezwaar tegen zal maken als er verder geen voorwaarden aan verbonden zijn.

1 september 2018 om 09:03

Vanaf 2019 een gelimiteerde som van 20miljoen, schrijft lodeiro. Hoewel 't als 'n duimzuigertje klinkt, nooit iets van gehoord of gelezen.

1 september 2018 om 09:03

Dubbel

1 september 2018 om 09:03

Nog een. Excuus

1 september 2018 om 01:48

Om te voorkomen dat er scheve gezichten onstaan in de selectie. Ziyech is minimaal net zo belangrijk als Tadic en Blind dus behoort hij dezelfde beloning te krijgen. Het is de bedoeling dat dit Ziyech motiveert om er dit jaar vol tegenaan te gaan.

1 september 2018 om 02:00

Ik zou als de ligt dan toch een scheef gezicht krijgen. Beste speler en gaat ook het meeste opleveren. Er moet zoals hierboven wordt benoemd een clausule in zijn contract staan, anders snap ik dit niet echt.

1 september 2018 om 02:06

De ligt is echt niet de beste speler momenteel, wel het grootste (verdedigende) talent

1 september 2018 om 02:06

en als de Ligt een scheef gezicht krijgt gaat die toch naar de directie. Zegt de directie prima; we waarderen je contract op maar dan plakken we er nog wel 2 jaar achter.

1 september 2018 om 02:13

De Ligt is ook zes jaar jonger, vergeet dat niet.

1 september 2018 om 02:16

Dat zou dan toch ook voor Hakim moeten gelden? Die krijgt een opwaardering zonder verlenging.

@whyto
Dat is natuurlijk maar een mening, maar ik vind de ligt de enige speler die regelmatig een absoluut topniveau aantikt. Hakim is super voor ajax, maar internationaal gezien zal hij nooit verder komen dan de subtop.

1 september 2018 om 04:27

Zou het niet zo zijn dat door de komst van Tadic en Blind , Ziyech beter is gaan voetballen. maw, Ziyech heeft hen nodig om te presteren. Wat dan weer zou laten zien Hoe belangrijk Tadic en Blind zijn voor de groep.
Overig terecht dat ze hem een verbeterd contract geven daar niet van, maar ik vind hem niet belangrijker dan Tadic of Blind.
Misschien staat er in dit contract een minimale transfersom beschreven ?

1 september 2018 om 06:50

@ AZE/CHE 4 EVER.... ziyech heeft bij zn komst baar Ajax al aangegeven dat ie na 2 jaar een stap wil maken. Daar zijn ze mee akkoord gegaan. Het is dus heel simpel. Ziyech wil zelf niet verlengen. Dat hij er zeker nog een paar maanden is is voor Ajax en ons een bonus. Maar gezien zn prestaties mag ie best beloond worden met een dikke vette salarisverhoging.

1 september 2018 om 07:04

Misschien de afspraak gemaakt dat ie het hele seizoen blijft?!

1 september 2018 om 07:08

Als je hem met 1 miljoen extra, dusdanig kan motiveren dat hij 10.000.000 extra waard wordt, He je een goede deal.

1 september 2018 om 08:47

Is niet best als je een voetballer zo moet motiveren

1 september 2018 om 08:20

Zo masseer je ook de ontstane irritatie over zijn afgepakte rugnummer weg...

1 september 2018 om 15:03

Misschien staat er nu in zijn contract dat hij in de winterstop niet mag vertrekken

2 september 2018 om 04:40

Zoals hij al aangaf in het interview verlengen hoefde van Ajax niet tot 2021 is lang zat. Met 2 jaar contract kan Ajax alsnog een mooie transfersom tegemoet zien.

Volledig terecht natuurlijk... top die hij blijft. Zou n prachtig seizoen kunnen worden!

Kan niets anders zeggen dan dat het een goede beslissing is van de Ajax directie.

Als ik de kop van deze tekst lees denk ik een contract tot 2024 met een top salaris. Nou geen verlenging in tijd dus toch niet zo fenomenaal. Ziyech zal zeker meer gaan verdienen en Ajax zal uiteindelijk meer kunnen vragen omdat zijn contract afgekocht moet worden maar toch jammer dat zijn contract dus niet in tijd word verlengd. Niet zo fenomenaal dus, voor Ziyech wel voor Ajax is het prima.

1 september 2018 om 06:52

Iedereen weet toch dat ziyech niet wil verlengen? Die had al weg gewild...dan is het toch logisch dat dat contract niet is verlengd

Lekker hoor Ajax een goede beslissing.
Mooi voor ons supporters ook dat hij blijft behouden voor de eredivisie.

Het werd eens tijd! Niet voor niks de beste speler van Ajax en de Eredivisie. Wat ik wel vreemd vind is dat er alsnog geen andere club voor hem is gekomen. Ondanks dat hij geen top prestatie heeft geleverd tijdens het WK vond ik hem toch niet zo slecht. Bovendien was hij bijna altijd constant afgelopen seizoen bij Ajax en Europa League wedstrijden en heeft verschillende individuele prijzen gewonnen. Apart maar goed, blijven hopen voor iets positief en dat gun ik hem van harte!

1 september 2018 om 01:46

Afgelopen seizoen was hij vaak ook heel erg matig, niet voor niks dat ze in de Arena regelmatig floten wat ik natuurlijk niet goedkeur want daar ben ik sowieso op tegen. En op het WK was hij niet echt super, als hij daar had geschitterd was er 100% een goed bod gekomen. Nu in de voorbereiding van dit seizoen is hij fenomenaal maar zijn de transfer periodes al gesloten in verschillende landen of had bijvoorbeeld AS Roma toch voor een Pastore gekozen waar ik helemaal niks van snap aangezien Ziyech 5x zo goed is en veel meer potentie met zijn 25 jaar. Dit is gewoon een topspeler in wording als je hem zo ziet voetballen dus hij moet dit het komende seizoen vast houden en blijven opvallen vooral in de CL. Dan is hij volgend jaar niet te houden en gaat hij een hele mooie transfer maken.

1 september 2018 om 01:53

Ziyech speelt dit seizoen echt heel goed. Maakt veel minder fouten dan verleden jaar maar geeft nog net zoveel steekballen. Elke keer als hij de bal krijgt, gaat het naar voren, is er dreiging.

1 september 2018 om 01:59

Hij is echt heel goed inderdaad, hij lijkt ook wat sneller te zijn viel mij op.

1 september 2018 om 08:50

Als je een Pastore in vorm hebt of een Ziyech in vorm kan Ziyech het vergeten. Pastore heeft zóveel talent. Ziyech is 25, ik weet niet wat je definitie van topspeler is maar dat gaat geen wereldtop meer worden, wat overigens helemaal niet erg is want als hij komend seizoen een transfer naar een Dortmund, Roma of iets dergelijks kan maken is dat fantastisch. Met z'n 26 jaar wat hij komend seizoen denk ik zal zijn zullen de echte toppers hem niet halen. Als hij nou 21 was was het een ander verhaal

1 september 2018 om 08:15

'nog niet zo slecht' is gewoon niet goed genoeg voor een speler die 40 miljoen moet kosten. Hij was gewoon nnzichtaar op het WK. En 'beste speler van de eredivisie' stlet intenational steeds minder voor natuurlijk. Welke speler uit de eredivisie is er echt doorgebroken de laatste jaren? Het wordt tijd dat Nederlanders de roze bril gaan afzetten en beseffen dat het echt niet zo is dat Ajax een half elftal heeft rondlopen met Europese toppers in wording. die allemaal makkelijk 50 miljoen of meer gaan opleveren.

Best voetballer op de Nederlandse velden moet ook de bij de topverdieners horen. Goed dat Ajax hier werk van heeft gemaakt. Ik ben wel benieuwd wat hij jaarlijks zal gaan opstrijken....

Zie dit Ajax met Ziyech wel schade aanrichten in de Champions League. Dat indachtig lijkt me dit meer dan verdiend, dit verbeterde contract.

Beetje onder druk van de media, want vorig seizoen speelde hij helemaal niet zo goed. Nu Tadic er is, leeft hij pas weer op...waarom niet meteen contract verlengd trouwens?

1 september 2018 om 07:56

Daar is dagen over onderhandeld maar is blijkbaar niet gelukt. Kan zijn vanwege randvoortwaarde, kan zijn omdat die intensie er sowieso niet was en is bij Hakim.

Als hij deze lijn doorzet is ie dubbel en dwars het geld waard. Speelt nu al beter dan vorig jaar wat een dou met tadic zekers in de vrije rol. Lijkt wel straat voetbal hoe mooi het vaak gaat

Meer dan verdiend, ik ben dankbaar. Ik hoop dat iedere Ajacied eens achter hem staat en blijft staan. Zonder Ziyech zijn we een akoestische gitaar, maar dan zonder snaren. 😏

1 september 2018 om 08:29

Misschien dat Tadic en Blind bij Ziyech de goede snaar hebben geraakt......

2 september 2018 om 16:25

😅😇

Zeer terecht! Alleen al omdat Blind en Tadic ook bakken met geld verdienen. Ziyech is veel belangrijker voor ajax op dit moment ten opzichte van Blind en Tadic. Ben benieuwd of hij dit het hele seizoen volhoudt, hoe hij tot nu toe in de CL voorronde presteerde.

Geld weggooien. Hij kan niet meer verkocht worden en heeft nog tot 2021 contract. Waarom zou je hem opwaarderen zonder verlenging.

1 september 2018 om 08:27

afca0cbs, het is geen geld weggooien. Wanneer Ajax op Europees niveau een redelijk prestatie neerzet en Hakim daarbij goed uit de verf komt dan zit je als club iets anders aan de onderhandelingstafel. Een club zou tijdens de onderhandelingen met betere biedingen moet komen voor zowel Hakim (salaris) en voor Ajax. Kortom een win-win situatie.

Neem aan dat hij nu gelijkwaardig is aan Tadic, anders vind ik het nog onbegrijpelijk

Prima toch, seizoen afmaken en hogere clausule in het contract. Maakt het uit, ze gaan er allebei echt wel beter van worden.

Hier waanzinnig blij mee, goed nieuws deze ochtend.
Hoop stiekem dat ze dan ook eens een gelimiteerde transfersom erin hebben gezet van min. 60 mln bijv. Nu gaat alles prima maar volgend jaar kan het compleet omslaan qua sfeer bijv. Wil je weg? Prima €60 mln

1 september 2018 om 08:44

Ja idd daar zou zyech wel akkoord mee gaan . Dit jaar is er al geen club gekomen . Die meer dan 30 wilt betalen dua dan is 60 wel realistisch ja. Als zyech dat zou doen weer die dat die nooit meer weg gaat bij Ajax

Fiijn dat hij binnen is gehouden geworden. Zoals hij gestart is, is geweldig, gun hem de salarisverhoging wel.

Hoezo zware besprekingen als de looptijd niet aangepast wordt, maar hij wel salarisverhoging krijgt..... Anyway blij dat hij nu extra gewaardeerd wordt. Hij verdient het !!

1 september 2018 om 08:52

Ik dacht precies dit, zware onderhandelingen amehoela... Wel heel terecht dat hij salarisverhoging krijgt, misschien dat er een optie zit dat Ajax zn contract kan verlengen met 1 jaar mocht hij volgend seizoen niet weg zijn. Zou toch wat zijn als Ziyech gratis de deur uit loopt over 2 jaar

Waarom zijn hier “zware onderhandelingen” aan vooraf gegaan als ik vragen mag? Dit is toch gewoon een aardige geste van Ajax, waarom zou daar lang over gepraat moeten worden?

1 september 2018 om 08:50

Ik denk dat het niet alleen een geste is van Ajax. Gedeeltelijk wel, maar Ajax heeft vast wel geprobeerd om een verlenging in de deal te krijgen. Misschien stond er wel een afkoopsom in zijn contract die nu is opgehoogd, of heeft Ajax afgedwongen dat hij sowieso het hele jaar nog blijft. Allemaal opties die op tafel zouden kunnen komen en waar beide partijen ongetwijfeld over onderhandeld hebben.

Ik denk dat Ajax dit deels uit coulance doet om Ziyech te motiveren en onvrede over het rugnummer weg te nemen, maar ze zijn ook niet zo gek dat ze niet proberen er voor Ajax ook wat uit te slepen.

1 september 2018 om 08:53

Rugnummer interesseert hem allang niet meer..

1 september 2018 om 08:59

Fair enough, dat klinkt redelijk @disparvulgo. Thanks , beetje helderder nu.

Als je salaris hoger is dan is de transfer waarde ook groter.
Voor 35 miljoen krijg je hem niet meer.
Bekende makelaar formule op volgorde is,Talent contractduur salaris status club

Een fantastische voetballer natuurlijk... ik heb in zowel Twente shirt bij als nu in Ajax outfit niet zoveel met hem als persoonlijkheid.. maar volgens mij is het meer wat hij uitstraalt dan wie hij is..

Het werd wel eens tijd dat ze dit deden bij de beste speler van eredivisie en als ie weggaat word het lekkere euro's voor Ajax top gedaan nu hopen ergens nog een 2de spits erbij en nog meer gaan knallen

Het werd wel eens tijd dat ze dit deden bij de beste speler van eredivisie en als ie weggaat word het lekkere euro's voor Ajax top gedaan nu hopen ergens nog een 2de spits erbij en nog meer gaan knallen

Als dit Ajax met Ziyech goed presteert in de CL dan is dat goed voor Ajax en zien ze dat terug in de transfersommen van alle Ajacieden. Die volgend jaar een stap willen maken. Kijk naar het grotere geheel en zie dat er, mogelijk door de komst van Tadic, Ziyech zichzelf op een positieve wijze laat zien en het hele team daarmee sterker laat overkomen. Het is m gegund, op naar een mooi jaar

verdient beste speler va Ajax

Wel beetje vreemd, iemand belonen die weg wil en dat ook heel vaak verkondigde? Geen enkele club wilde Ziyech en/of wilden de transfersom niet betalen omdat hij blijkbaar niet zoveel geld waard is. Ik zie niet in waarom hij nu extra beloond moet worden, maar Ajax heeft waarschijnlijk te veel geld of zo, vreemd dit....

1 september 2018 om 13:23

Tuurlijk. Ajax geeft het geld weg omdat ze van het geld af moeten. Hij wordt extra beloond omdat hij dat verdient als beste speler van de Eredivisie. Daarnaast is er misschien afgesproken dat hij dit jaar sowieso blijft. Dat weet ik niet. Maar ik heb alle vertrouwen in Overmars.

Zyech belonen is volkomen logisch. De afspraak zal gemaakt zijn dat hij in januari niet vertrekt en het hele seizoen blijft.

Daarnaast, als Zyech proeft wat de financiele mogelijkheden zijn is de kans dat hij blijft groter.
Hij zal dan nog meer azen op een topclub.

Zeer terecht. Ziyech was in grote mate verantwoordelijk voor Ajax’ plaatsing CL. Heeft blijkbaar in de komst van Tadic een stimulans gevonden om te laten zien dat hij de beste speler wil zijn. Daarnaast is zijn houding in het veld veel minder stuurs dan vorig seizoen, toen hij regelmatig werd uitgefloten in de Arena. En dat lag voor een deel aan Ziyech zelf. Nu juicht iedereen hem toe en wordt zijn naam gescandeerd. Na vorig seizoen vond ook ik dat hij zijn heil maar ergens anders moest zoeken, nu ben ik blij dat hij blijft en dat zijn contract is opengebroken om hem te belonen voor zijn verdiensten. Jammer dat Ajax niet nog 1 of 2 versterkingen heeft kunnen halen, want voorin en achterin mocht er nog wel wat kwaliteit bij. Dan doe je nog nadrukkelijker mee om de tweede plaats in de poule voor de CL. Maar wie weet, kan het met deze selectie ook. Als Ziyech blijft spelen zoals de eerste weken van het seizoen is dat een meerwaarde voor het team.

Een heel verstandig besluit van Ajax. Als je het kunt missen om een belangrijke speler tevreden te houden dan moet je het zeker doen. Nu maar hopen dat hij dit niveau vast houdt, want vorig seizoen was hij niet zo geweldig.

Vind het een goede belonng naar werken. En het is een goede stap om nog betere spelers aan te trekken en te behouden. Eerste stappen op weg zoals naar het zelfde resultaat als Bayermunchen in Duitsland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren